ír1 – 600
ir
fog irni – 1
ma lett bercsényiné fog kédnek irni, és titkosab dologról is irhat (TL 82)
fogok irni – 2
én csak rébelliorol fogok kednek irni. tavaly is irtam egy nagyrol (TL 170)
pedig még bukureströl is fogok irni, mi jó vagyok én, de (TL 238)
ir – 27
hogy énnekem is ollyan ritkán ir, valamint én irok, nem félé (TL 21)
rövid levelét vettem. mentöl ritkábban ir az ember. annál hoszab levelet (TL 31)
azt szenvednem., hogy kéd ritkán ir, és énnekem kel meg itélni (TL 36)
mint hogy nem tud; ugy irnéki valamint egy idegennek. ha meg (TL 40)
meg visgálnok hogy micsoda levelet ir az ura egy ollyan aszszonynak (TL 40)
tud olvasni. és hogy micsodást ir a tisztartojának, meg látnok hogy (TL 40)
dolog. de amikor kéd hireket ir. azokot el lehet hinni, de (TL 42)
kiáltanom kédre. még is kéd ir ollyan haragos és tüzes levelet (TL 64)
mennyen franczia országbol. két levelet ir. egyet a fiának. a ki (TL 87)
válaszát. csak nem minden ember ir levelet. de nem minden tud (TL 92)
volna, romábol a felesége levelet ir néki. és tudtára adgya, hogy (TL 119)
dolga. regulus, arra egy levelet ir a romai tanácsnak, és kéri (TL 119)
irna neki? hát ö kinek ir azután.? az illyen kérdésröl jut (TL 137)
szolgája lötte volna meg. öarra ir minden felé levelet: hogy ha (TL 171)
tehet, el nem mulattya. eleget ir minden felé, mert mi ollyanok (TL 189)
amellyik közüllök, leg szeb képet ir. az egyike leg szebet irt (TL 193)
A Császár mikor a Muftinak ir, ilyen titulust ád neki. Ésádnak (TL 272)
ki nékem olyan szomoru hirt ir, a’ Levelet olvasván, a’ szomoruság (ML 307)
kel irásit olvasni, imé miket ir egy áitatos aszonynak. oh’ ebben (IK/A 199)
deák betük amelyeket a püspök ir a pádimentumra kereszt formára, a (C/A 887)
és adeák betük, amelyeket apüspök ir a pádimentumra, kereszt formára, a (C/B 1565)
veszik az urtol. {…} titusnak is ir még eziránt. mondván. a szolgákot (IJE 118)
légyen azt mojses. a miket ir, mi azt tarttyuk hogy a (ISZ 174)
azok ahazug fabulák. a melyeket ir tacitus a sidok eredetéröl (ISZ 273)
a kikröl szent pál keményen ir., A hitet felyeb magasztallya a (SUT 683)
hatotta. a dolog, a melyröl ir nékik (SUT 683)
Azután a Demas eseteröl ir neki,. aki a világ szeretetére (SUT 761)
ira – 38
szivének indulatit követé. és eszerént ira amuratesnek (MN 65)
Azért rebának ira ez iránt, tudtára adván hogy (MN 72)
klastromba volt. mindgyárt egy levelet ira. a fö presensnek. és az (MN 116)
ezeket irtozva halgatá., és hamarságal ira, áldván a menyet., a ki (MN 160)
nehány orával: egy hoszu levelet ira akirálynak, a melyet bé petsételvén (MN 211)
szerencsétlenségin. és el felejtvén vétkit. ira mellette a normándiai herttzegnek és (MN 213)
szent könyvek által a melyeket ira a szent Lélek sugarlásából. mind (IK/A 378)
szolgálattyára. azokkal az oktatásokal. mellyeket ira az szent lélek által, * fiam (IK/B 696)
{…} Egy könyvet ira a melyben aknstusrol. és az (C/A 126)
Ez ellen ira szent Cyrillus. az Alexandriai pátriarcha (C/A 270)
{…} egy könyvet ira., amelyben a kristusrol, és az (C/B 1010)
és meg térése után. sokat ira ellenek (C/B 1102)
nem volt Isten ez ellen ira szent Cyrillus. az alexandriai pátriarcha (C/B 1104)
azután a krístus a sziveinkbe ira kegyelme és szent lelke által (C/B 1181)
valo indulattyokot., ezek ellen eleget ira, 9 dik leo pápa akarattyábol (KSZ 474)
irását. a tanátsnak arrol ira., olyan formában. a melyböl meg (SUT 521)
szélyire érkezvén onnét egy levelet ira Tibériusnak. aki akoron Capré szigetiben (SUT 538)
Évangyéliumot hirdetni., alevél melyet nékik ira negyven harmadikban, azt meg bizonyittya (SUT 548)
Edessbe valo menetelét, egy levelet ira Abgárnak. ilyen formában, „boldog vagy (SUT 560)
De Petronius akár mely mértékleteségel. irais. és akár mint igyekezék is (SUT 583)
meg jöve. egy hoszu levelet ira kájusnak, a melyben fel tevé (SUT 584)
tudományokban. ez igen sok könyveket ira, atöbbi közöt egyet a sidok (SUT 589)
közül valo. philo sok könyveket ira, a melyek meg vannak még (SUT 589)
sértödék. hogy mindgyárt a császárnak ira. kérvén azon. hogy tenné ki (SUT 613)
egy Asiai pap. egy könyvet ira. a melyet szent pál. és (SUT 627)
alevelet, amelyet ez az Apostol ira az Ásiai hiveknek. a pontusi (SUT 648)
szent pál levelére, a melyet ira akorintus (SUT 674)
Szent pál Éfesusbol ira egy levelet a Gálata bélieknek (SUT 682)
valo nézve josef két könyvet ira Appionus ellen a ki leg (SUT 715)
kolossabéli hiveknek hiteket. egy levelet ira nékik, hogy meg gyarapithasa öket (SUT 736)
terjedésinek, az Apostol. egy levelet ira a kolosa bélieknek, a melyet (SUT 736)
ö engedelme nélkül. Albinus haragal ira Ananusnak. büntetésel fenyegetvén ötet. Agrippa (SUT 740)
voltak rajta. rabságában, egy levelet ira nékik olosz országbol. mihent meg (SUT 741)
Iréneus.. ugyan olyan formában is ira ellenek (SUT 774)
valo dolgok valának, Ezek ellen ira Plotinus a harmadik saeculumban., és (SUT 776)
Florus Czézáreában érkezvén.egy levelet ira Cestius Gallusnak. syriai Gubernátornak. a (SUT 783)
betegé tevén magát, és levelet ira Josefnek. hogy engedné meg., had (SUT 801)
Alexandriaik hüségiben., ezért is levelet ira Tibérius Alexandernek., a ki Gubernátor (SUT 839)
irá – 50
viszá magyarázták volna levelét, azért irá nékik ezt a második levelet (É 41)
ötet. és jedzö táblát kérvén irá, mondván, János az ö neve (É 672)
az Isten ujjának, a mely irá az ó törvényt akö táblákra (É 708)
alázatos szivel, azonnal egy angyal, irá siettségel, aki is lelkemre. van (KKU 448)
a szép oktatási, a mellyekét irá Rusticus barátnak, Ély oly szentül (IK/A 313)
vallottak lenni, szent Agoston miért irá az ö tsudálatos munkáját de (C/A 40)
{…} A könyvben irá az urnak minden parantsolatit., oltárt (C/A 99)
ugyan erre valo nézve is irá szent János az Evangyéliumát. szent (C/A 266)
után a kristus a sziveinkbe irá kegyelme által a mint szent (C/A 369)
{…} könyvben irá. az urnak minden parancsolatit, oltárt (C/B 988)
ugyan erre valo nézve is irá szent. János az évangyeliumát. szent (C/B 1101)
erre az erkölcsököt illetö oktatásra irá szent kelemen az ö pédagogussát (KSZ 313)
az illyen káromlásokra. valo nézve irá anagy könyvét (KSZ 347)
elöt. szent Mathé az Évangyéliumát irá, És ha az igaz, hogy (SUT 529)
midön szent János az Apocalypsist irá, vala egy püspök abban az (SUT 554)
maga nem tanithattya öket. Jérusalemben irá sidó. vagy syriai nyelven. a (SUT 558)
a hitre meg tért sidoknak irá. és igen ellenkezik azon idö (SUT 562)
hogy Jérusálem el romlása után irá levelit, és szent péter halála (SUT 562)
dologban., hanem akoron tsak azt irá neki hogy még a képit (SUT 582)
idöben 45. 28 junÿ azt irá fadusnak. és a sidoknak is (SUT 622)
a közönséges esztendönek 45 dikében irá az elsö levelét, a pontusí (SUT 631)
Ezen idö tályba irá szent Márk Évangyéliumát a Romai (SUT 632)
és hogy szent Márk tsak irá. a mit szent pétertöl hallot (SUT 632)
melyek azt mondgyák hogy Deákul irá Évangyéliumát. de közönségesen azt tarttyák (SUT 632)
közönségesen azt tarttyák. hogy Görögül irá (SUT 632)
szent pálal, Romában valo létiben irá. ezekröl beszéllünk ez után (SUT 652)
engedék azt meg néki, onnét irá aleg elsö levelét a Thessáloniaiakhoz (SUT 668)
tsendesittse öket, ezt a levelét irá. a melynek kezdetén. nevezi silást (SUT 668)
irt elsö levelében. melyet Éfésusbol irá a kristus esztendejének 59 dikében (SUT 675)
levelet egészen a maga kezével irá, hogy meg mutatná. hogy az (SUT 683)
szándékját véghez vihetné. akorinthus bélieknek irá az elsö levelét. a melyet (SUT 684)
a melyeket a fö városoknak irá, mivel azok nem tsak azokot (SUT 693)
idöben, a melyben szent pál irá az elsö levelét a mint (SUT 695)
A hadakozásrol valo historíáját Romában irá. vespasiánus Császár alat irá. eleinte (SUT 714)
Romában irá. vespasiánus Császár alat irá. eleinte mindgyárt sidó nyelven irá (SUT 714)
irá. eleinte mindgyárt sidó nyelven irá. és az elterjede mindenüvé valahol (SUT 714)
szent pál ezt a levelet irá Romábol. akolosabélieknek, akoron mellette valának (SUT 737)
Romában, a midön a sidoknak irá levelét., de minek elötte meg (SUT 737)
egész lévö meg tért sidoknak irá. azt nem tudgyák mitsoda idöben (SUT 741)
azt nem tudgyák mitsoda idöben irá.: De ugy tettzik hogy a (SUT 741)
mégyen. Azt tarttyák, hogy Mácédoniábol irá Timotheusnak az elsö levelét. A (SUT 747)
avárosba volt. a midön azt irá Titusnak. hogy hozája jöne azután (SUT 750)
nékik, erre valo nézve is irá a második levelét, a melyet (SUT 756)
levelét, a melyet azon hiveknek irá a kiknek irta volt az (SUT 756)
néktek. Az elsö levelét tehát irá a hiveknek (SUT 756)
Azt hiszük. hogy Romábol irá ezt a levelét. és talám (SUT 757)
Az Apostol., azon idö tályba irá alevelét az Éfésiusokhoz., azt tarttyák (SUT 760)
Kevés idövel az után irá szent pál. amásodik levelét szent (SUT 761)
akara szollani. a midön ezt irá Timotheusnak. tarsd meg a mi (SUT 774)
akartanak vélek. hihetö. hogy ellenek irá szent péter az elsö levelét (SUT 775)
irád – 1
minapi leveledben édes néném azt irád. hogy avezért letették. én pedig (TL 173)
irának – 7
Ez ellen irának szent Cyprianus. szent Ambrus szent (C/A 267)
Ez ellen irának, szent Cypriánus. szent ambrus. szent (C/B 1102)
ígazság diadalmasá lett. Ezek ellen irának. szent alexander, az alexándriai püspök (C/B 1103)
agyermekeket, valamég annyi könyveket nem irának, addig tsak az énekekben marada (ISZ 217)
akarattyának, a sidok uj levelet irának. hasonlot az elsöhöz. és Agrippa (SUT 568)
jöttek volt abbol atartománybol. levelet irának az ót lévö tanitványoknak, a (SUT 672)
tanitványoknak, a melyben nagy ditséretel. irának Apollo felöl., a ki is (SUT 672)
irj – 10
az egésségre vigyáz, és hireket irj. maradok édes nénémnek holtig. és (TL 152)
tartom. én nekem már ne irj néném, valamég jászbol nem irok (TL 238)
magadis gondot az egésségre. és irj (TL 246)
mert a drága portéka és irj (TL 247)
magáéval micsoda csendeség volna evilágon,. irj néném, de igen ölelgetni kel (TL 253)
könyvedet, és üly le hamar. irj ötvent, az után mondá a (É 710)
vedd elé ate leveledet és irj nyoltzvant, és ditséré az, ur (É 710)
mit mondok, de mindenek felet irj a mint mondottam., erre fel (MN 147)
kivántatot hogy irhasson. és mondá. irj addig a még tsak magunk (MN 147)
a vigasztalása. hogy vehesse leveledet., irj néki. ad ide leveledet és (MN 155)
irja – 55
tavaszi idejében valo dolgokrol. azt irja kéd hogy az aszszony orczáján (TL 32)
vettem volna, a ki is irja, hogy gratiát szerez, ha bé (TL 83)
a tengeren, még is azt irja kéd. hogy már ideje volna (TL 84)
meg kéd. a leveleimel, azt irja kéd. hogy nem emlékezik reá (TL 84)
azt a leányt a kiröl irja kéd. hogy micsoda veszedelemre tette (TL 85)
és szamárokot küldöt, apápa azt irja neki énnekem szép szamárokot küldöttél (TL 95)
de kine haragudnék. mikor azt irja kéd. hogy már kédböl lehetne (TL 97)
veszik bé. aki is azt irja. hogy azaszszonyokot; csak a boldogságban (TL 159)
arrol jut eszemben, hogy azt irja kéd. micsoda. boszu allók az (TL 171)
szivem,. minden leveleiben a fejdelem irja hogy el jö. de még (TL 213)
Uramnak, a’ kedves Hugomrol azt irja Ked, hogy a’ hajdoni képemhez (ML 309)
is. Kedves Ötsém Uram azt irja Ked, hogy az életnek a (ML 312)
Irja Ötsém Uram hogy Bornemisza Őtsénk (ML 314)
Azt irja Kedves Őtsém Uram, hogy a (ML 316)
Azt irja Ked, hogy gyermek korbéli űsmerőseit (ML 317)
hathatosabb a Szőllősi viznél, azt irja Őtsém Uram; hogy Angyom Aszszony (ML 317)
a propos a’ Confirmatiorol azt irja Ked, hogy nem emlékezik hogy (ML 319)
Azt irja Őtsém Uram, hogy irigyelve olvasta (ML 321)
Azt irja Őtsem Uram, hogy az Fiatfalvi (ML 324)
a’ mely Példi János Urol irja Ked hogy üsmérhetem, ugy tettzik (ML 324)
fia volt, valamint szent máthé irja, azt képzelé ez a törvény (É 232)
szivek vala, ugyan az is irja az uj törvényt (É 708)
{…} Eusébius irja az Anyaszent egyház historiájaban. hogy (É 828)
fia volt, valamint szent Mathé irja, ez a törvény azt képzelé (É 870)
legyünk. szent pál azt szépen irja. mondván. a szeretet türö. kegyes (VKT 853)
vették ki. és aki azt irja hogy látó bizonysága. volt ennek (IK/A 175)
Rufinus azt irja náziai szent Gergely felöl, hogy (IK/A 227)
ellen valo elsö oratiojaban. azt irja. hogy együt tanulván véle ifiuságában (IK/A 230)
kell káromkodni. Szent Gergely azt irja. hogy egy ifiunak szokása lévén (IK/A 235)
püspök irásiból. az ki is irja hogy szemeivel látta volna ezt (IK/B 524)
törvényit ne aköre, hanem szivekben irja (C/A 100)
le szálván, az embereknek szivekben irja a törvényt, ötven napal azután (C/A 209)
az Apostoloknak, és ahiveknek szivekben irja., és hogy öket bé tölttse (C/A 448)
Apostolokban., az, az, hogy szivünkben irja az Isten törvényét (C/A 448)
ne a köre, hanem szivekben irja (C/B 989)
le szálván. az embereknek szivekben irja. a törvényt. ötven napal azután (C/B 1066)
az apostoloknak, és ahiveknek. szivekben irja., és hogy öket bé tölttse (C/B 1241)
apostolokban., az az. hogy szivünkben irja, az Isten törvényit (C/B 1241)
semmit nem ett, {…} {…} és théodorétus irja, hogy szent styletus simon. huszon (KSZ 292)
is tanyithattak. erre valo nézve irja szent pál timotheusnak, hogy a (KSZ 301)
találtatnak, a valoságos keresztényekben. {…} tertulliánus irja, hogy a Catholicusokot, könnyü meg (KSZ 367)
a kinokra., pallard {…} szent justinus irja. hogy egy kereszteny aszszonyt. aférje (KSZ 388)
és lázárt fel támasztotta, Eusébius irja, hogy még az elsö idökben (KSZ 397)
anyaszent egy házakban, {…} szent basilius irja, hogy az ö idejében, mindenek (KSZ 415)
hiven követte, a mint possidius irja felölle, hogy azö asztala, tsak (KSZ 427)
Szent Epiphánus azt irja. hogy ez a szent arany (SUT 522)
Eusebius irja, hogy szent Tamás kevés idö (SUT 560)
után. mivel azt. irja, Emlékezetek meg arol. a mit (SUT 563)
@: Szent pál korintusbol irja elsö levelét. a Thessaloniaknak (SUT 667)
melyböl láttyuk mind ezeket., azt irja néki hogy reménli rövid idö (SUT 735)
valo Anyaszent egy ház, akinek irja levelét (SUT 738)
Ebben alevélbe szent pál azt irja a sidoknak. hogy Timotheus meg (SUT 742)
Romában ment volna. valamint maga irja a Romaiaknak.: De azt bizonyoson (SUT 742)
elsö levelét. A melyben azt irja, hogy reménli rövid idö alat (SUT 747)
Dionus azt irja. hogy Jérusálembe sok olyan fold (SUT 852)
irjad – 1
házadban ülvén, és uton járván. irjad azokot a házad küszöbire, és (VKT 796)
irjak – 21
ugy fogg kérni, hogy ne irjak annyit, mert énnekem nincsen nagyobb (TL 13)
el végezem levelemet, de miröl irjak, a botozásrol. e nem igen (TL 15)
darab jég, hát azért ne irjak kédnek? avalo meg érdemlem hogy (TL 17)
azt akarja kéd. hogy gyakran irjak. mászor többet, vagy kevesebbet. ihon (TL 59)
az egyházi renden lévők szokásirol irjak. én ezt csak kédnek irom (TL 96)
valo s’igaz. de mit irjak, irjamé azt, hogy haragszom. de (TL 97)
meg nem háborgattya, de mit irjak, mert itt semmi hir nincsen (TL 101)
de akár mely hoszu levelet irjak is kédnek erröl a dologrol (TL 109)
mondom. hogy nem tudom mit irjak, mert itt olly csendességben vagyunk (TL 114)
a földön élnek, hát miröl irjak édes néném. azt meg irhatom (TL 114)
néném kédet. hogy had ne irjak már többet. mert télben nem (TL 124)
tölteni az idöt. én hogy irjak kéd meg hogy olvassa mert (TL 131)
a resttség nem engedte. hogy irjak, de ha menteni lehetne a (TL 136)
még igen uj hogy többet irjak felölle (TL 150)
de édes néném, had ne irjak már többé ollyan véres, és (TL 171)
még egy véres historiát ne irjak kédnek. és többet nem. ezis (TL 171)
kis nevettségre valo historiát ne irjak, elég szomoruságra valot irtam, elég (TL 236)
olvasni, hanem azt kivánod. hogy irjak valamit is a török udvarol (TL 261)
nem engedte volna hogy Kegyelmednek irjak. hanem elsőben a’ Felséges Királynénak (ML 304)
nem engedte volna, hogy Kegyelmednek irjak, hanem elsőbben a’ Felséges Királynénak (ML 305)
Istennek szenteltessék, ugyan ezért is irjak kereszt formára a betüket, mint (C/A 887)
irják – 41
hadakozo fejdelem volt, azt is irják felölle hogy egy nehány nyelvet (TL 110)
arra nem emlékezem, hanem azt irják hogy hat száz ötven nyolczban (TL 144)
példa. igen keveset használ. sokan irják, hogy a leg elsö gyilkoság (TL 159)
a rabinusok. illyen nevettséges okát irják a koré áaron ellen valo (TL 163)
irtam ebben az esztendöben; azt irják. hogy stanislaus, dantzkán tölti a (TL 189)
kellene rantottát enni. mert azt irják felölle. hogy egyszer az asztalán (TL 193)
ót meg, mivel azt bizonyoson irják, hogy a spanyol, franczia, és (TL 196)
szörü, a feje olyan valamint irják., a fülei. valamint az aszonyok (TL 218)
abban thamás vagyok., végtire azt irják, hogy innét vidinben kel menni (TL 224)
valahová küldenek valakit. hanem azt irják a fermányban. hogy egy orával (TL 237)
ragaszkodnak., az ollyanok a földre irják neveket., mert ót akarnak lakni (É 427)
példa ezt világosabbá tészi, azt irják egy iffiu felöl. {…} hogy meg (KKU 309)
ate jó tselekedetidet. az égben irják. és te azt akarod hogy (KKU 330)
bántani. Alamisnalkodo János pátriárcha felöl irják. hogy egy vendég fogados, igen (KKU 382)
Azt irják. hogy szent theresia igen nagy (VKT 893)
azok, akik atisztaságot szeretik, azt irják szent Bernardinus felöl,. hogy a (IK/A 229)
felöl, mert némely rabbinusok azt irják, hogy manasses csak éppen kinoson (IK/B 428)
fényeségében volt sokáig egyiptumban, sokan irják hogy valoságal. a földre le (C/A 161)
idöben, és aki felöl azt irják. hogy soha senki se jóbban (C/A 268)
fényeségében volt sokáig egyiptumban, sokan irják hogy valoságal le is estenek (C/B 1037)
idöben, és aki felöl azt irják. hogy soha senki sejobban nem (C/B 1102)
Istennek szenteltessék. ugyan ezért is irják kereszt formára. abetüket, mint hogy (C/B 1565)
a régi fö aszonyok. azt irják. hogy aza nagy spanyol királyné (IJE 151)
volt mindenek elött, mivel azt irják, hogy gyarapodik vala bölcseségben, testének (KSZ 291)
füvel éltek, szent máthérol azt irják, hogy tsak füvel élt, és (KSZ 327)
és tisztelettel valának apüspökökhöz.? azt irják szent (KSZ 386)
a maga rendeletlen viselésivel, azt irják. hogy igen szép felesége lévén (SUT 509)
azokra az actákra valo nézve irják sokan arégiek közül, Hogy Tibérius (SUT 520)
oszlások, Hanem az Atyák azt irják. hogy tsak akor hagyák el (SUT 529)
nem éltenek azal ahatalomal. azt irják hogy szent péter tsak kenyerel (SUT 549)
predikállyák az Évangyéliumot, némellyek azt irják hogy persiában. vagy apárthusoknak prédikála (SUT 558)
A régiek azt irják, hogy minek utánna egy darab (SUT 558)
hittél én bennem, mivel rollam irják azt, hogy akik engem láttanak (SUT 560)
predikállot volna, mások meg azt irják hogy persiában is predikállot. és (SUT 563)
szárnyas páltzát viselt. valamint Mercuriust irják, némely kor szakál nélkül és (SUT 565)
nagy hajlandosági után is. azt irják (SUT 607)
ki akoron fogva volt. azt irják felöle, hogy a fülben valoit (SUT 627)
nap mulva Alexándriában ére, azt irják. hogy amidön avárosban ére. a (SUT 635)
egy háznak szollot, mivel azt irják, hogy a régi Exemplarisokban avárosnak (SUT 760)
atanáts is, valamint a régiek irják. Isteni tiszteletet adnak vala néki (SUT 764)
tisztan Ember lett volna, Azt irják ez iránt, hogy ez az (SUT 768)
irjam – 2
s’igaz. de mit irjak, irjamé azt, hogy haragszom. de kine (TL 97)
hogy kédnek válaszát vehessem, azt irjamé. hogy itt könyvem forrási, s (TL 120)
irjanak – 2
a nyelveken jól beszélyenek. és irjanak, apedig nem tettzik, hogy valamely (ISZ 216)
tiltani. hogy ne beszéllyenek. ne irjanak, vagy ne tanittsanak közönségesen ahit (KSZ 451)
irjátok – 2
tellyes elmédböl. és minden erödböl, irjátok a sziveitekben ezeket a szokot (C/A 350)
tellyes elmédböl, és minden erödböl, irjátok a szivetekben ezeket a szokat (C/B 1167)
irjon – 12
azt aveszet reszttséget, és ennekem irjon. éppen akor vettem akéd kedves (TL 11)
csak arra kérem kédet hogy irjon mentöl gyakrabban, én pedig azt (TL 52)
gondolkozzék kéd addig felölle., és irjon kéd valami hireket. mert itt (TL 78)
de arra eljöt. hogy kéd irjon és az egésségire vigyázon. majd (TL 83)
néném eza historia hanem tettzik. irjon kéd szebbet. ennekem tettzik, azért (TL 88)
ha jová hagyod. hogy had irjon. és minek elötte meg adgyam (MN 146)
azon is gondolkodék. hogy mit irjon hit nélkül valo férjének (MN 147)
és a szállására mene hogy irjon Elvirnek, thamár a beliza udvarában (MN 155)
eleonorának a levelit. mondván. hogy irjon más formában felölle a vicé (MN 161)
valo levelit, és tsak ötvenröl irjon levelet. a ki pedig száz (KJÉ 701)
követeket a császárhoz., vagy is irjon maga. tudtára adván hogy a (SUT 581)
irására. nehogy valaki hamis levelet irjon azö neve alat. azt el (SUT 669)
irjunk – 8
ne kiméllyük egymást. hanem szüntelen irjunk egymásnak., ha az idö annyira (TL 13)
kivánnám, azért addig is csak irjunk. és ismét irjunk, azt pedig (TL 13)
is csak irjunk. és ismét irjunk, azt pedig méltó meg irni (TL 13)
állyunk hát boszut egymáson. és irjunk gyakran egymásnak, hirt akaré kéd (TL 21)
azért arra vigyázon kéd. és irjunk gyakrabban (TL 98)
egy két levelünk el vész, irjunk tizen kettöt hellyekben., a nem (TL 101)
vannak. mert most vetik agyapotat; irjunk hát a gyapotrol. mert az (TL 101)
Már most irjunk a törökök házaságiröl a kiknél (TL 277)
irna – 7
mint szeretem kédet, hoszab leveleket irna nekem (TL 14)
nem mindenben, mert ha gyakrabban irna kéd, a kedveseb volna. reménlem (TL 35)
jobban tölteném ha hoszab leveleket irna kéd. mert még a nyul (TL 88)
sem akarná. hát osztán ki irna neki? hát ö kinek ir (TL 137)
ki ne irna kedves néném, örömest, mikor anyi (TL 277)
és mondá néki, hogy mindgyárt irna Elvirnek. és adná néki tudtára (MN 160)
tekellé tehát magában, hogy maga irna a császárnak, noha elöre látá (SUT 582)
irná – 2
jól, mert ha üsmérne. nem irná azt, hogy énnekem is ollyan (TL 21)
kérni kezdék. pilatust.,, hogy ne irná, hogy a sidok királya, hanem (KJÉ 758)
irnak – 19
atilalmas dolog. a mikor egymásnak irnak, hanem akor a mikor egymásal (TL 40)
egyéb metallumokrol. drága füvekröl, könyveket irnak. miért ne irhatnék a káposztárol (TL 92)
vagyoné kéd. engemet szeretneké, énnekem irnaké (TL 132)
keresztes táborokon, és akik erröl irnak. nyilván fel teszik. hogy a (TL 147)
alább meg nézem hogy mit irnak az Őtsém halálárol, és hogy (ML 307)
jonak tarttyák. ha sokan sokat irnak egy féle dologrol., valo hogy (KKU 248)
nem olvastadé valaha. hogy mit irnak az igazakrol. kik üldöztetnek. mivel (KKU 275)
szerették. nem olvastadé valaha mit irnak az én szolgámrol ferentzröl. szent (KKU 321)
a kik a lelki dolgokrol irnak, hogy sokal. nehezeb. a tisztaságot (VKT 890)
a mit josef és filo irnak a Esseniánusok felöl, azokot a (C/A 139)
a midön beszélnek, énekelnek, olvasnak. irnak, vagy halgatnak tisztátalan dolgokot 3 (C/A 318)
a kapuig, tizen két keresztet irnak, mindenik felöl hatot, és a (C/A 877)
a mit joseph. et philo, irnak. az esséniánusok felöl, azokot a (C/B 1021)
a midön beszélnek., énekelnek., olvasnak., irnak, vagy halgatnak tisztátalan dolgokot., 3 (C/B 1142)
szent atyák. kik a liturgiarol irnak (C/B 1512)
a kapuig tizen két keresztet irnak, mindenik felöl hatot, és a (C/B 1558)
azokban az auctorokban kik aszokásrol irnak., a szent atyák kételenittettek ezekröl (KSZ 308)
kik akoron éltenek, ezekröl keservesen irnak, {…} az életnek, vagy ajoszágnak meg (KSZ 456)
esztendö mulva. sok féle képen irnak az ö halálárol. de a (SUT 557)
irnák – 1
ezt a donatiot. réz tablára irnák. és a Capitolba tennék. még (SUT 606)
irnak vala – 1
Tsak éppen apapok, és aproféták. irnak vala historiákot, ki is tettzik (ISZ 220)
irnának – 1
valamely itélö mesternek. vagy püspöknek irnának, ha egyéb képen nyájasok is (TL 134)
irnék – 8
is nagy lehesen, többet is irnék, de mikor utra kel készülni (TL 27)
ha hideg nem volna többet irnék. de az én házam a (TL 35)
ha áméríkában volnék missisipiábol is irnék kédnek, minket már ugy tekinttsen (TL 43)
az egésségre vigyázon., többet is irnék. de ebédre dobolnak, és a (TL 65)
a magamét ha lehetne, és irnék valami hirt ha volna. de (TL 175)
volt erössebb, magunk felöl is irnék kédnek, ha volna mit, de (TL 196)
haszontalan volna, ha többet illyeneket irnék, azért el végezvén. maradok kedves (TL 211)
formára vannak epitve; többet is irnék ha volna mit, én pedig (TL 224)
irod – 13
Azt irod édes néném, hogy ha gyakrabban (TL 97)
ahoz kel magunkot alkalmaztatni, azt irod édes nénékám, hogy (TL 137)
igy tettzik. ugy legyen, azt irod néném, hogy felellyek meg. holmi (TL 142)
valamit ollyat irok, mert azt irod, hogy a hertzeg nem olyan (TL 151)
tudgya jobban mint én, azt irod hirül nénékám, hogy a franczia (TL 153)
a panasza is kedves. azt irod édes néném. hogy a Constancinápolyi (TL 159)
csak egyre felelek meg, azt irod néném, hogy a hihetetlenség. kételkedés (TL 175)
akarnák követni, tanullyanak rajta, azt irod néném. hogy a vezér helyet (TL 211)
volna. de nem lehetet, azt irod hogy ugy is el vették (TL 253)
sokáig maradnak az uton., azt irod néném, hogy kedvesen olvastad. a (TL 262)
kedves néném, azt irod hogy ugy tudod a törökök (TL 280)
kel amég ide érkezék azt irod nénem hogy atörök császár leányinak (TL 291)
Isten tudgya mitsodás lesz, azt irod néném, hogy frantzia orszagba vadászatban (TL 296)
irok – 61
adolgokot, és avárost, akor többet irok. és arra kérem kedet. hogy (TL 12)
és örömmel olvasta., annyi levelet irok (TL 12)
nagyobb gyönyörüségem. mint mikor kédnek irok. jaj hazuttam édes néném, mert (TL 13)
ha csak hejában valoságot is irok, hogy sem illyen hamar el (TL 15)
dolgom hogy illyen hejában valoságot irok. avalo hogy a heverés leg (TL 15)
hogy illyen fagyoson is örömest irok, és tudtára adom kédnek., hogy (TL 17)
az idö meg lágyul; gyakrabban irok, mert márványkö volna is akéd (TL 19)
ollyan ritkán ir, valamint én irok, nem félé kéd. az én (TL 21)
kel meg gondolnom hogy levelet irok, nem könyvet. hanem már viszá (TL 22)
ismét el felejtettem, hogy levelet irok, és nem könyvet. és hogy (TL 23)
nagy országos dolgokrol, de nem irok, azért. hogy hamaréb vehessem a (TL 36)
tettzik, hogy nem csak azért irok kédnek hogy irni tudok, hanem (TL 40)
láttya kéd. hogy ásiábol irok kédnek. ha áméríkában volnék missisipiábol (TL 43)
szinü, és jó szagu hirt irok, azután irom meg a csendülö (TL 48)
hellyünkröl. leg elsö alkalmatosságal bövebben irok és nekem ugy tettzik hogy (TL 55)
kel nevetnünk. néze kéd honnét irok. meg láttya kéd abbol. hogy (TL 73)
éttzakát édes néném. többet nem irok, talám ebben az esztendöben sem (TL 84)
mondani. azért most nem is irok többet, hanem jó egésséget kivánván (TL 85)
olvasom. hogy némelykor csak azért irok rövid levelet. hogy hamaréb vehessem (TL 92)
a konyhán maradok. és onnét irok. azért is jutot eszemben. hogy (TL 93)
bolondságé ne féllyen kéd, nem irok töb bolondságot. hanem valoságot hogy (TL 94)
most veszem észre. hogy levelet irok, és nem bizták reám hogy (TL 96)
eszemben jut. mert mikor kédnek irok, ugy tettzik mint ha elöttem (TL 96)
nevelték fiokot. erröl többet nem irok, és többet nem irhattam volna (TL 110)
Ma csak azért irok kédnek. hogy bizonyos alkalmatosság vagyon (TL 114)
rettenetes haragját el kerüllyem. inkáb irok, de mit? mert szakállomra mondom (TL 114)
levél. azért most nem is irok többet. mert a szomoru levélnek (TL 116)
mert innét mindenkor szomoru hirt irok, jol vagyoné az egésség (TL 120)
mit kel irni, és ha irok. csak azért irom, hogy kédnek (TL 120)
nem volt. már többet nem irok, mert meg untam. hanem még (TL 127)
nincsen mit irnom, és ha irok, csak azért irok, hogy meg (TL 127)
és ha irok, csak azért irok, hogy meg mutassam kédnek. hogy (TL 127)
nem árt., mert mászor bátrabban irok. és egy kis bátorság, meg (TL 127)
is csak azt mondottam. holnap irok, holnap irok, azonban nem irtam (TL 136)
azt mondottam. holnap irok, holnap irok, azonban nem irtam, és az (TL 136)
hoszaban sem lehetet., mert levelet irok és nem historiát, csak hamar (TL 148)
aporban esni, mikor valamit ollyat irok, mert azt irod, hogy a (TL 151)
változást tenni, édes nénem gyakorta irok predikáciot. nincsen egyéb dolgom, le (TL 156)
még élek. mert. eszem. és irok, ahalotak pedig. ugy reá tarttyák (TL 212)
tettek a táboron. többet nem irok mert készülni kel, a mely (TL 217)
városban vagyunk szálva, mászor. másrol irok. most ez elég (TL 225)
vagyunk tehát. mint hogy innét irok, anyi sok irtoztato veszedelmek közöt (TL 232)
nem veszem is de tsak irok, leg abol meg láthattya kegyelmed (TL 233)
irj néném, valamég jászbol nem irok. de akor, egy orával. eléb (TL 238)
de minek elötte el indullyak. irok. csak azért is. hogy meg (TL 244)
egész penitentzia irní, valahány betüt irok. mind annyiszor kel a tüzhöz (TL 248)
idöröl. beszéllünk, én is arrol irok, mert még eddig csak ösz (TL 253)
Ma a fél emberekröl irok vagy is aheréltekröl, mivel vannak (TL 265)
hagytam el. és ismét rolok irok (TL 276)
ne boszonts mert többet nem irok. noha már (TL 280)
még is inkáb, magam pedig irok mert tudok irni de nem (TL 283)
irni de nem tudom mit irok, az oculárék semit nem használnak (TL 283)
irhasak. annál nagyob örömel is irok, mert régtöl fogvást semi hirit (ML 303)
Királynénk. it lévő Ministerinek engedelmiből irok. Kedves Lelkem Őtsém Uram, adgya (ML 315)
hogy soha más uton nem irok, hanem azon a’ fö uton (ML 324)
mind őket a’ mig nem irok Őtsém Uramnak, hogy melyiket kinek (ML 324)
tudni. hogy tsak az ifiaknak irok, és tsak önékik készitettem ezt (IK/A 10)
melyet vettek volt az ellenségeken Irok néktek ifiu gyermekek, mert meg (IK/A 79)
meg gyöztétek a gonosz lelket, irok néktek ifiak, mert erösek vagytok (IK/A 79)
az idökben. a melyekröl itt irok, mivel az okozta, az anyaszent (KSZ 392)
a második levél. a melyet irok néktek. Az elsö levelét tehát (SUT 756)
irom – 24
irtam, szászor is csak azt irom. hogy a császár veje. akit (TL 19)
tudom ha a noé bárkájábol iromé ezt alevelet vagy drinápolybol., mert (TL 20)
de mind ezeket. örömömben azért irom, hogy oly közél vagyunk egymáshoz (TL 27)
néném. ha minden levelemben nem irom is hogy szeretem kédet. már (TL 34)
azért irom még egyszer. még egy nehány (TL 84)
irjak. én ezt csak kédnek irom. még is tölttsük az idöt (TL 96)
nem irhatok. hanem csak azt irom. a mi eszemben jut. mert (TL 96)
és ha irok. csak azért irom, hogy kédnek válaszát vehessem, azt (TL 120)
csak kel valamit irni, azt irom hát hogy, itt most szántanak (TL 120)
ne végezem a levelemet. azt irom hirrül, hogy mi ismét fel (TL 154)
tellyeségel. predikáczion nevégezem levelemet, azt irom, hogy abdulla, akit most tettek (TL 201)
az elöbbeni levelemet, ezt szomoruságal irom, mert az urunkot éppen nem (TL 201)
el, ha lehet. micsoda állapotban irom ezt a levelet, de mivel (TL 202)
irhatok többet, hanem tsak azt irom idö töltésért, hogy olyan nagy (TL 218)
el nem felejtettem., azért azt irom. hogy tegnap érkeztem viszá bukureströl (TL 224)
a miolta ezt a levelet irom. háromszor hagyatta, el velem a (TL 243)
mit irni, ezután tsak azt irom. ma jó idö volt, tegnap (TL 256)
voltam. eztet pedig hatvan kilentzedikbe irom, ebböl ki veszek l7 esztendöt (TL 300)
Fejedelműnk itt lévö Kővettyinek engedelmivel irom ezt a’ Levelet (ML 306)
mosléki mind ez ideig. nem irom ezeket, hogy meg szégyenittselek titeket (É 841)
de te(kedves olvaso akiért irom ezt a könyvet). arra kérlek (IK/A 10)
gyözedelmet vettek ezen az ellenségen. irom néktek iffiak, mert meg gyöztétek (IK/B 438)
meg gyöztétek az gonosz lelket. irom néktek iffiak, mivel hogy erösek (IK/B 438)
által atzélt, azután egy laistromba irom mind azt. a mit kell (IJE 138)
irsz – 1
jol tselekeszed hogy bátoritásra valot irsz a leveledbe. irván, hogy kedvesen (TL 274)
irt – 37
mondgyák. noha, keveset olvasot és irt életében., mert egyikét sem tudgya (TL 173)
ir. az egyike leg szebet irt. annak is kellet volna az (TL 193)
nem érdemel., a mi felöl irt kéd. bánadalomal bánom hogy meg (TL 194)
uri aszony, aki se nem irt se nem olvasot, senem varot (TL 237)
uri aszszony, a ki senem irt, senem olvasot, senem varrot. soha (TL 239)
hogy holtig valo vigasztalo hirt irt Őtsém Uram a’ Szegény Anyánk (ML 307)
Őtsém Uram egy kevésé szűkőn irt a’ Kedves Atyámfiairol; mivel hogy (ML 310)
a dolgokot a melyeket abban irt, soha az ellen semit nem (É 78)
vallák lenni mind azt, amit irt (É 78)
Azonban. pedig eleonora minden nap irt a vicé királynénak. és válaszát (MN 157)
a levelében. azért nem is irt felölle, ez a két uj (MN 157)
volt, beliza egy nehány szor irt néki. kérvén arra. hogy had (MN 166)
évangyélista. azö Istenségének meg bizonyitására irt, mi nékünk azt mondgya, hogy (KJÉ 589)
egy könyvet irt. a fia üdvezülése, két jelenésekben (IK/A 125)
az melyröl egy könyvet is irt, kétszer egy más után meg (IK/B 479)
hogy ez a szent anyit irt a pogányok hamis istenek ellen (C/A 40)
a két elsö semmit nem irt (C/A 125)
a hivekröl szollot, vagy nékik irt, mindenkor szenteknek nevezi öket (C/A 231)
és meg térése után sokat irt ellenek (C/A 268)
soha senki se jóbban nem irt. se nem beszélt mint ö (C/A 268)
jól beszélt, sesoha senki senem irt senem beszélt roszabul mintö. {…} azal (C/A 268)
Ezek ellen sokat irt szent Hieronimus (C/A 270)
a theodorus Beza könyviböl. amelyet irt. az ur vatsorájárol. egy lutheranus (C/A 538)
33. és 34 leveleiböl melyeket irt a maga népének ket olvasonak (C/A 633)
bizonyos auctor szerént. aki erröl irt öt, vagy hat száz esztendövel (C/A 795)
hogy ez a szent annyit irt apogányok hamis isteneik ellen, de (C/B 942)
a hivekröl szóllót. vagy nekik irt. mindenkor szenteknek nevezte öket (C/B 1077)
hogy soha senki sejobban nem irt. senem beszélt mint ö, a (C/B 1102)
se soha senki se nem irt senem beszelt roszabul mint ö (C/B 1102)
a tanitványi közül. ezek ellen irt. szent hieronimus. szent epiphánus (C/B 1102)
töb illyeneket. Ezek ellen sokat irt sz. hieronimus, A nestoriánusnak feje (C/B 1104)
theodorus Beza könyviböl, a mellyet irt. az ur vacsorájárol, egy lutheránus (C/B 1308)
33. és 34 leveléböl, melyet irt a maga népének két olvasonak (C/B 1377)
bizonyos auctor szerént, aki erröl irt. ennek elötte ött, vagy hat (C/B 1494)
mely {…} ezen dologrol leg tudosabban irt, egyebet erröl nem mond, hanem (IJE 23)
több eretnekek tévelygéseket, akik ellen irt szent Iréneus. az egész anyaszent (KSZ 345)
fövebb Apostolát. a mely Évangyéliumot irt, azt oda vitte. és azt (SUT 635)
irta – 11
levelét ennek elötte husz esztendövel irta kéd, de hogy ne fillenttsek (TL 84)
ki bizonyságot teszen. ezekröl, és irta ezeket, és tudgyuk hogy igaz (É 77)
mutassa, hogy a félelem által irta az Izraéliták szivében, akiknek, a (É 708)
maga is a ki ezt irta, intették ötet hogy hagyná el (IK/A 176)
auctor ki az {…} nevü könyvet irta, az kit is sz Cyprianusnak (IK/B 518)
Gergely. aki az ö életét irta (C/A 645)
vallottak lenni. szent agoston miért irta az ö csudálatos munkáját. {…} hanem (C/B 942)
Gergely, a ki azö életét irta. azt tarttya hogy nap nyugoton (C/B 1387)
lukáts. aki az Apostolok tselekedetét irta, nem kételkedvén abban. hogy az (SUT 652)
A ki az Apollonius életét irta, azt tarttya hogy Mésopotámiában tanulta (SUT 679)
dolog. philostrates aki az életét irta. tele vagyon fabulákal. és hazugságokal (SUT 680)
irtak – 23
és hogy nem egyik amásikábol irtak. amit irtak, ugyan ez is (É 232)
nem egyik amásikábol irtak. amit irtak, ugyan ez is kénszerit minket (É 232)
volna. a mit mondottak, vagy irtak hogy ha tsak anépet akarták (É 573)
tsak az Isten Lelkének indulattyábol irtak, és tanitottak, ök mindenüvé el (É 651)
nem egyik amásikábol irták. amit irtak, ugyan ekénszerit minket arra, hogy (É 870)
tsak az Isten lelkének indulattyábol irtak, és tanitottak, ök mindenüvé el (É 874)
bé fog tellyesedni minda, valamit irtak aproféták az embernek fiárol, mivel (KJÉ 713)
auctorok. kik az keresztényi életröl irtak. még az pogányok is azt (IK/B 470)
ezen meg egyeznek. akik erröl irtak azt bizonyoson tudták nem is (C/A 251)
a szent Atyák közül. kik irtak ellenek (C/A 265)
Ezek ellen irtak szent Ireneus. szent kelemen Alexandriai (C/A 267)
Eusébius fel teszi. hogy kik irtak ezek ellen (C/A 267)
Ezek ellen irtak szent Hieronimus. és szent Epiphanius (C/A 268)
Ezek ellen irtak szent Alexander. az Alexandriai püspök (C/A 270)
Ezek ellen irtak. Elemosinarius szent János. Alexandriai patriarcha (C/A 271)
a szent atyák közül kik irtak ellenek. 247 (C/B 932)
isaiás, akét elsö semmit nem irtak (C/B 1009)
az ollyan auctorokban akik erröl irtak (C/B 1041)
ezen meg egyeznek., akik erröl irtak., azt bizonyoson tudták. nem is (C/B 1092)
a szent Atyák. közül. kik irtak ellenek (C/B 1100)
valojában. feszitetet fel, Ezek ellen irtak. szent Ireneus. szent kelemen alexandriai (C/B 1101)
ezért neveztetének monothélitaknak. ezek ellen irtak Elemosinarius szent jános. alexandriai pátriarka (C/B 1104)
azon által sokan akik erröl irtak. mentik Miklost ugy mint (SUT 509)
irták – 19
adakozo embernek, ezeket a szokot. irták a koporsojára., A mit el (TL 200)
és hogy, nem egyik amásikábol irták. amit irtak, ugyan ekénszerit minket (É 870)
hogy fel feszitének. helyesen is irták ezeket a verseket felölle (KKU 270)
I Hogy mitsoda végre irták ezt a historiát (KJÉ 567)
tsak éppen az ifiak oktatására irták,, apedig apélda beszédek könyve. ? mind (IK/A 45)
és az Apollo templomának akapujára irták delphus városában, üsmérd meg magad (IK/A 112)
nézve. az apollo templomának kapujára irták (IK/B 470)
testámentumbéli könyveket akristus halála után irták (C/A 330)
Azok kik a kristus életét irták (C/A 457)
egyik Catalogusban, a szentek neveit irták, föképen a martyrok, és a (C/A 824)
könyveket. a kristus halála után irták (C/B 1151)
Azok. kik a kristus életét irták (C/B 1248)
egyik Catalogusban. a szentek neveit irták, föképpen, a martyrok, és a (C/B 1517)
könyvröl, amelyet az ur hadakozásárol irták (ISZ 216)
emberek valának azok, kik azokot irták, mivel okos. és értelmes öreg (ISZ 220)
valo fogyatkozásokot, akik adávid historiáját irták. szintén ugy leirták egészen, az (ISZ 221)
kik az augustus Császár historiáját irták, és akövetkezendö két {…} , azt lucianusban (KSZ 308)
rendele, kik a martyrok tselekedetit irták, és szent Cyprianus, az üldöztetésekben (KSZ 353)
tsak ollyat, amelyet agondolat után irták, mint mostanában. VIII. {…} de még (KSZ 398)
irtak volt – 2
ís tudtára adák, hogy ök irtak volt a császárnak. a melyben (SUT 568)
a melyet a laodicea béliek irtak volt néki (SUT 737)
irtam – 28
fel számlálom. egy holnapja hogy irtam kédnek, de szakállomra fogadom. (a (TL 19)
ugy tettzik hogy most eleget irtam. és 11 orakor. ideje volna (TL 55)
ha az elmult holnapban nem irtam. mert ollyan szomoru állapotban vagyunk (TL 74)
azt a levelet. kit innét irtam kédnek. mit tehetek édes néném (TL 100)
vette kéd levelemet ha nem irtam. azt nem kel csudálni, ha (TL 100)
kéd nem vette. de ha irtam. hogy veszet volna ell, de (TL 100)
kéd. az örmény lakadalomrol már irtam kédnek. azt tudhatom. mert közöttök (TL 123)
lehet kéd. hogy ha nem irtam, kéd sem vehette aválaszt. de (TL 125)
már tiz esztendötöl fogvást nem irtam. vagy nem irhattam, vagyis csak (TL 136)
vagyis csak azért hogy nem irtam, mert irhattam volna, mond meg (TL 136)
édes néném hogy miért nem irtam, mert én nem tudom, alkalmatosságom (TL 136)
irok, holnap irok, azonban nem irtam, és az idö csak folyt (TL 136)
jut eszemben, de arrol nem irtam hogy egy görög püspök házánál (TL 138)
jaj édes néném., talám valaha irtam már az illyenröl, de nem (TL 141)
felejték. édes néném. ha rövideden irtam is. deugy tettzik meg láthattya (TL 148)
sárban meg kel feredni, talám irtam már valaha kédnek arrol. ha (TL 152)
fogok kednek irni. tavaly is irtam egy nagyrol. most is irhatnék (TL 170)
édes néném, én hármat is irtam ebben az esztendöben; azt irják (TL 189)
Édes néném. ha nyughatatlan elmével. irtam az elöbbeni levelemet, ezt szomoruságal (TL 201)
ne irjak, elég szomoruságra valot irtam, elég a. hogy nálunk. szököt (TL 236)
meg menekedünk. aveszet kozákoktol., anyiszor irtam már felöllök., ugy tettzik hogy (TL 247)
egész hatalomba hadgyák. imár eleget irtam. akrimi tatár sem iratna ilyen (TL 263)
hogy a kéd tettzése szerént irtam még edíg a török szokásrol (TL 271)
elsö levelemet amidön a nénémnek irtam, huszon hét esztendös voltam. eztet (TL 300)
Uram nem Levelet, hanem Kőnyvet irtam kednek, azt nem tudom mint (ML 314)
de azt tudom hogy győnyőrűségel irtam, nem is lehet azt tsudálni (ML 314)
azt felelé nékik, a mit irtam, irva vagyon (KJÉ 758)
hogy a mit magam számára irtam., ugyan a szolgálhatna az ifiak (IK/A 9)
irtam vala – 1
az elmult holnapnak. 25dik napján irtam vala., azután szegény mind nagy (TL 202)
irtam volna – 1
le irhattam volna. csak azt irtam volna, voltak, és nincsenek, de (TL 148)
irtam volt – 1
fogvást télig. erröl talám már irtam volt kednek de nem jut (TL 138)
irtanak – 23
követem. akik sok féle dolgokrol irtanak illyen formában. abizonyos hogy az (KKU 247)
és mind azok akik alelkiekröl irtanak. azt tanittyák, hogy az olyan (VKT 905)
auctorok kik a keresztyéni életröl irtanak. de söt még a pogányok (IK/A 112)
az olyan auctorokban. akik erröl irtanak (C/A 166)
kel, a mit avallás dolgairol irtanak meg kel tartani, a profétáknak (C/A 190)
egyéb dolgokot is. a melyekröl irtanak., a midön pediglen a szent (C/A 190)
Apostolok, vagy más Apostoli emberek irtanak (C/A 266)
lehet szolni, valamint aszent Atyák irtanak ez iránt. az elsö saeculumokban (C/A 536)
az olyan auctorokban. akik eröl irtanak (C/A 577)
szent Atyák, azon a nyelven irtanak, de idövel az a helenica (C/A 722)
kereszt a melyeket a falokra irtanak, és az gyerttyák a melyeket (C/A 885)
apostolok. vagy más apostoli emberek irtanak (C/B 1101)
szolni., valamint a szent Atyák irtanak. ez iránt (C/B 1305)
ollyan auctorokban a kik erröl irtanak (C/B 1336)
szent atyák. azon a nyelven irtanak, de idövel az a helenica (C/B 1439)
két kereszt, a melyeket afalokra irtanak, és a gyerttyák, amelyeket alájok (C/B 1564)
hadakozásokban is. könyveket irtanak, noha egyéb köteleségeket végben vitték (IJE 51)
A valo hogy asidok irtanak könyveket, de mint hogy ök (ISZ 218)
válogatták meg adolgot. a melyröl irtanak, attol is vagyon, hogy az (ISZ 221)
más féle dolgokrol is jol irtanak, atörvényeket. világosan, és rövideden le (ISZ 221)
ollyanok., a kik igen jol irtanak (KSZ 321)
szent atyák. ezek ellen eleget irtanak, és mindnyájan rosznak tartották lenni (KSZ 330)
nevéröl üsmerték egymást, és gyakorta irtanak egy másnak, amely könnyü vala (KSZ 336)
irtanak volna – 1
tehát az idegen historikusok. arrol irtanak volna. Erre valo nézve josef (SUT 715)
irta vala – 3
Mojses tsak a kö táblákra irta vala (C/A 27)
hegyröl. a melyekre az Isten irta vala törvényit., és meg tsináltatá (C/A 105)
hoza. a melyekre az Isten irta vala törvényit., és meg csináltatá (C/B 994)
irta volna – 7
ababiloniai pasátol., az ki azt irta volna, hogy a persa, és (TL 169)
tsak a maga gondolattya után irta volna (MN 49)
Évangyélista. az el oszlás elöt irta volna. Évangyéliumát. meg bizonyithato dolognak (SUT 530)
tiszteletre. ezel mint ha azt irta volna, hogy magát meg öllye (SUT 588)
szent Marknak. vagy hogy maga irta volna, Tertullianus ugy tettzik mint (SUT 632)
szenvedé. hogy a korintus bélieknek irta volna a második levelét (SUT 633)
láthatni. mint ha szent pál irta volna Senekának. és seneka szent (SUT 733)
irta volt – 4
ót, közönségesen igen szép. azt irta volt kéd a minap. hogy (TL 39)
Uram, az első leveliben azt irta volt Ked, hogy Sándor Őtsém (ML 317)
Az Auctor., aki az életét irta volt sidoul (SUT 563)
azon hiveknek irá a kiknek irta volt az elsöt, valamint ki (SUT 756)
irtunk – 3
már egy holnaptol fogvást nem irtunk egymásnak. leheté hogy illyen közel (TL 31)
Irtoztato dolog mely régen nem irtunk édes néném egymásnak, annak pedig (TL 36)
soké a, az elött gyakraban irtunk egymasnak. mitöl van az, talám (TL 276)
irt vala – 1
salamon három ezer példa beszédeket irt vala. és ezer ött énekeket (ISZ 217)
irt volna – 5
Edes néném, ha semmit nem irt volna is kéd az utolso (TL 92)
atsudálatosan valo nap béli fogyatkozásrol irt volna (C/A 177)
egy is aki közüllök arrol irt volna, de azt kételkedesben nem (C/A 177)
csudálatosan valo nap béli fogyatkozásrol irt volna (C/B 1048)
volna egy is. akiközüllök arrol irt volna., de azt kételkedésben nem (C/B 1048)
irt volt – 4
azországban a kalvénista vallást. eleget irt volt ellenek, de a harag (TL 157)
a melyet. egy hires gyeneralis irt volt a feleséginek a hartz (TL 191)
esék, noha ö nagy okoságal irt volt az Eretnekek ellen. E (C/A 267)
eretnekségében. noha ö nagy okoságal irt volt. az eretnekek. ellen (C/B 1101)
irunk – 3
közel lévén egymáshoz., még sem irunk, talám ugyan az az oka (TL 31)
hogy azt sem tudnok mit irunk, a mi ritkáb a kedveseb (TL 35)
az egésség felöl semmit sem irunk (TL 42)
irvala – 1
egyébel., hanem halgatásával, le hajolván. irvala ujával a földön., mint ha (É 352)
ir vala – 1
reája, és ismég alá hajolván. ir vala aföldön, halván pedig egyik (É 351)
ír
írá – 1
35 ben. vagy 36.ban írá szent Maté Évangyéliumát (SUT 558)
írnék – 1
édes néném, hogy ha gyakrabban írnék, gyakrabban venné levelemet, a valo (TL 97)
írok – 1
rabhoz illendö szolgálatra többet nem írok. mert tegnap nagy fogyatkozás volt (TL 263)