Dávid – 287
David
David – 41

jegyeztetve. kinek neve vala Josef, aDavid házábol, és a szüznek neve (É 31)

az Ág akristus, aki a David familiájábol valo, akinek is Jessé (É 35)

üdvezitö, ki az ur kristus, aDavid varosában, és ez nektek a (É 54)

városábol, Judaeába, a David varosába, mely Bethlehemnek hivatatik,. mivel (É 54)

a proféták mondasi szerént, a David familiájábol volna, és hogy ö (É 54)

illyennél nagyob. Mojses a pusztában, David júh pásztorságában, josef rabságában, és (É 134)

jövendölt a szent Lélek a David szája által, judásrol, ki vezére (É 258)

az emberek., Az ur, mondá David {…} menyböl nézet az emberek fiaira (É 396)

kiálták. Hosánna, áldás, Ditsöség a David Fiának, a ruhák jelentik, hogy (É 436)

tészem ate lábaidnak, ha azért David ötet urának. hija, mi modon (É 792)

minden lépésünkben, valamint a pátriárkák, David, és arégi igazak tselekedének (É 809)

hogy magára vigyázon., látodé azt.? David bölcs vala. salamon bölcs vala (KKU 379)

válásztotta volt. ez a személy. David familiájábol valo szent szüz volt (KJÉ 605)

azt kiáltották. hosánna. ditsöség a David fiának., légyen áldot az, aki (KJÉ 718)

nagyra vagyó., és telhetetlen ámánrol, David maga, aki olyan szent volt (VKT 878)

A harmadik példa, Ámnonrol a David elsö fiárol vagyon. az irás (IK/A 41)

mond a szent historia erröl. David látván a fia igen szorongatná (IK/A 42)

öszvérje ki ment alola, a David emberei látván fel akadva által (IK/A 42)

mondgyad gyakorta magadban a mit. David mond vala a midön a (IK/A 103)

gehenna tüze gerjesztette fel. szent David azt mondgya hogy a bünösök (IK/A 159)

{…} David a Jessé fia. ajuda nemzettségéböl (C/A 118)

nevezik. az emberi természetiért pedig David fianak. Emmanuelnek. (az az Isten (C/A 151)

{…} A David nemzettségéböl. szent Josef hasonlo képen (C/A 154)

mondották. hogy a Messiás a David familiájábol lészen. és Bethleemben fog (C/A 157)

hoznak. ugy tettzik mint ha David it salamonrol beszéllene. de könyü (C/A 160)

David ezeket a szokot nem másrol (C/A 185)

A Ditséretnek könyvei, a David soltáros könyve, a melyben száz (C/A 331)

még elöre meg mondotta volt David által. hogy egy olyan pap (C/A 743)

Ezt a soltárt szent David abban az idöben tsinálá a (C/A 786)

nevezik., az emberi természetiért pedig. David fiának. Emmánuelnek (azaz. Isten mi (C/B 1030)

szent David, házaság törésben. és gyilkoságban valo (C/B 1333)

példákot is találunk aszent irásban. David, egész életében siratá vétkeit. böjtöléseket (C/B 1334)

kezeinket. és szemeinket. valamint mojses, David, és a kristus. {…} lehet nap (C/B 1415)

azt ki ki tudgya. hogy David el vevé a saul leányát (ISZ 210)

anagy városokban, agonoszság is nagyob, David ki szaladván jérusalemböl, az absolon (ISZ 255)

és ki vitte a koporsobol. David is azt mondgya, nem hagyod (SUT 500)

tették, és el temették., de David a Jesus fel támadásárol tett (SUT 500)

azt is meg mutatá hogy David az Isten sugarlásábol volt abban (SUT 511)

egy meg váltot várnak a David házabol. és hogy tsak azokot (SUT 898)

valoságos királyoknak, a kik a David nemzettségéböl valok. hogy pedig végit (SUT 898)

hogy el törölné egészen a David nemzettségit, De véghez nem viheté (SUT 898)

Davidal – 2

ideje után. valoságal el mondhatnád Davidal. A bünösök kötelei környül fogtak (IK/A 359)

is egész életedben el mondhatnád Davidal. Isten. tanitottál engemet (IK/B 697)

Davidnak – 12

és mondá halyátok meg azért, Davidnak háza kevesé néktek, hogy az (É 29)

néki adgya az Ur Isten Davidnak az ö Attyának székét, és (É 31)

pedig sokkal inkáb kiált vala, Davidnak Fia könyörüly rajtam., meg álván (É 156)

el, kiáltani kezde, mondvan Jesus Davidnak Fia. könyörüly rajtam. az Istennek (É 157)

jelenék néki álmában mondván, josef Davidnak fia, ne fély el venni (É 487)

és mondá, hallyátok meg azért Davidnak háza. kevessé néktek, hogy az (É 489)

elöre mindgyárt, hogy a kristus Davidnak, és Ábrahámnak fia, mint ha (É 870)

jelenék néki, és monda, josef, Davidnak fia. ne fély magadhoz venni (KJÉ 608)

midön az Isten meg igéré Davidnak. és az ö maradékinak. az (IK/A 73)

{…} „ki öntöm Davidnak házára és jerusálemnek lakosira, a (C/A 175)

Pal. is erre a jövendölésire Davidnak hasonlot mond a sidoknak (C/A 185)

hogy magoknak fegyvert ne tsinálhassanak, Davidnak is goliáth, fegyverét kelleték el (ISZ 197)

Davidot – 2

a szent pátriárkákot illették; és Davidot, a kinek nemzettségéböl kelleték születni (É 509)

ada nékik, azután sault, és Davidot. ez az Istennek szive szerént (SUT 624)

Davidra – 1

ezeket a szokot nem érthetni Davidra, mivel azt mindenek tudgyák, hogy (SUT 500)

Davidrol – 1

valo létekröl. elöször Saulrol. és Davidrol. 120 (C/A 13)

Davidtol – 2

szerént, amely által. apátriarkáktol, és Davidtol származot. 2. szent Mathé nem (É 232)

aki által, a Pátriárkaktol. és Davidtol származot, 2. szent Mathé nem (É 870)

david
david – 17

szent áldozatra akarsz menni, ha david királyt követted vétkiben, kövessed penitentzia (TL 128)

jegyeztetve. kinek neve vala Josef, adavid házábol, és a szüznek neve (É 31)

üdvezitö, ki az ur kristus, adavid varosában, és ez nektek a (É 54)

parantsolya, hij segittségül engemet. mondgya david. a nyomoruságnak napján. és meg (KKU 367)

mi képpen panaszolkodnak az Istennek david által. könyörülj (KKU 393)

nélkül, irgalmaz uram nékem, mondá david, mert az ember lábai alá (KKU 416)

akiknek a szivek nyomoruságban vagyon; david önnön maga nem panaszolkodéké, ollyan (KKU 429)

hanem bethlehem városábol. és a david nemzettségéböl, a papok, és a (KJÉ 682)

jobomra. hogy lehet tehát a david fia. kérdé töllök. mivel maga (KJÉ 727)

hogy ötet kisérttse. illyen volt adavid kegyesége, amidön semei gyalázatal illeté (VKT 853)

gyözedelmi ujab eröt adnak néki. david iffiu korában addig viaskodot az (IK/B 412)

gerjesztetve. * sz. david pediglen hogy az gonoszok nyelve (IK/B 510)

ha el mondhatnád, az mint david (IK/B 679)

kristust az ö attyokfiát, a david maradékját (C/B 967)

bünteté. ideig valo kemény büntetésel., david hiven meg marada holtig az (C/B 1004)

éltenek az izraéliták saul. és david alat (C/B 1004)

példát az illyen meg hasonlásokrol. adavid fiai közöt, de még nagyobbat (ISZ 214)

davidal – 1

doktora, még ezeket is mondattya davidal. jadzani fogok, hogy mindenek elött (KKU 292)

davidnak – 2

néked, mert midön az Isten davidnak, és az ö maradékának igéré (IK/B 434)

dávidot, az Isaiásnak fiát, salamont, adavidnak fiát, valamint agörögöknél. alexándert, a (ISZ 182)

davidra – 1

saul király, amagáét akará adni davidra, noha idövel ugy meg szaporodék (ISZ 257)

Davíd
Davíd – 1

fel keresteté mind azokot akik Davíd maradéki valának, nem akarván. hogy (SUT 897)

Dávid
Dávid – 112

és áldás legyen te rajtad Dávid az Istentöl rendeltetet Monárka, köszöntés (TL 284)

Bethlehemnek hivatatik,. mivel hogy a Dávid házábol, és nemzetségéböl vala, hogy (É 54)

a mely szerént Bethlehemben. a Dávid városában kelleték születni a Messiásnak (É 54)

és mondanak vala. Hosánna a Dávid Fiának, boszszonkodának. és mondának néki (É 195)

különösön az Ábrahám. és a Dávid maradékátol fog származni, mondván Ábrahámnak (É 233)

igazságokot. melyeket Istentöl vettünk, mivel Dávid azt mondgya, hogy a törvénynek (É 370)

tudományaé. az ur parantsolati mondá Dávid, világosak, és meg világosittyák aszemeket (É 371)

kinek neve vala Josef a Dávid házábol és a szüznek neve (É 491)

és hatalmas üdvezitö lészen, a Dávid házában, az Isten, azért tette (É 673)

nékik, miképen hija tehát ötet Dávid, lelkében urának, mondván, mondá az (É 792)

királyok királyának szeke, ahol a Dávid székiben ül a kristus. és (É 856)

nemzé Jessét, Jesse pedig nemzé Dávid királyt, Dávid király pedig nemzé (É 869)

Jesse pedig nemzé Dávid királyt, Dávid király pedig nemzé Salamont, attol (É 869)

különösön az Ábrahám, és a Dávid maradékábol fog származni, mondván Ábrahámnak (É 870)

keresztek gyakorta oly nehezek., hogy Dávid ha Szent volt is. de (KKU 261)

azt leányom. hogy mit felele Dávid a feleséginek, a ki tsufságal (KKU 292)

annya. nintsen is kulömben, mivel Dávid azt mondgya. hogy az Isten (KKU 331)

ezt a változást meg probálá Dávid, a mikor azt mondgya. a (KKU 339)

ugy tettzik. azért is mondá Dávid, tsufságul adtál engemet az esztelennek (KKU 347)

nyomoruságot ugy mint mások. mondgya Dávid, és nem probállyák azokot az (KKU 357)

békéltetem. az atyamal. erröl mondgya Dávid. hogy a midön az ö (KKU 368)

jele, nem olvastadé mit mond Dávid, ate veszöd, és ate páltzád (KKU 375)

irgalmaságáért. a szenvedésben. azért mondgya Dávid. a sion hegye örömbe vagyon (KKU 376)

mivelünk, az uton melyen járunk. Dávid az illyen lankadcságos állapotrol mondgya (KKU 399)

kristus. ugyan ezt is mondgya Dávid, az én népem nem halgatta (KKU 408)

fö jó., amelyröl igy szól Dávid, az ur közel vagyon azokhoz (KKU 429)

III Dávid példája avaloságos penitentzia tartoknak, és (KG 483)

oly kegyetlenségel. adák el ötet, Dávid hasonlo képen bánék Saulal, az (KG 534)

el viszi temetni, jób, mojses, Dávid, a proféták. a makabaéusok, az (KG 535)

amidön meg tágasitottad szivemet. mondgya Dávid, a szivet pedíg szeretetével tágasittya (KG 537)

elmélkedésemben fel gyulad atüz, mondá Dávid (KG 537)

az ö népét. az Isten Dávid házábol valo meg váltót adot (KJÉ 607)

ót fel iratná anevét. mivel Dávid familiájábol valo volt. és eza (KJÉ 611)

a mely várost. az irás Dávid városának nevezi, a midön ótt (KJÉ 611)

mene utánna. nagy kiáltásal mondván. Dávid fia könyörüly mi rajtunk, a (KJÉ 639)

meg mutatá nékik elöször,, a Dávid példájábol.. aki nagy szükségben olyan (KJÉ 641)

ugy hasonlo képen atársa is. Dávid fia könyörüly rajtam. jésus meg (KJÉ 716)

a ? felelék neki hogy a Dávid fia volna, de ö a (KJÉ 727)

fia. kérdé töllök. mivel maga Dávid. a szent lélek sugarlásábol. maga (KJÉ 727)

lágyságinkot, a melyben gyakorta esünk. Dávid, és tsak nem mindnyájan aszentek (VKT 809)

de örvendezzetek ö benne félelemel, Dávid ezt tanittya minden valoságos kereszténynek (VKT 812)

tekinti életének idejét. mint bujdosást. Dávid panaszolkodik az ilyen hoszu bujdosásrol (VKT 902)

vitézeket., valamint a valoságos alázatosokot, Dávid azt meg valya, hogy az (VKT 914)

vettél leg tekélleteseb ditséreteket, mondgya Dávid (VKT 919)

soha azoktol fel nem szabaditatnak. Dávid és más töb szent királyok (VKT 922)

A negyedik példa Absolonrol, a Dávid harmadik fiárol, aki is nem (IK/A 42)

lántzákal. és meg ölék. noha Dávid tsudálatos kegyeségiböl., meg parantsolta volt (IK/A 42)

oroszlánt. az után gyözhetetlenné lett, Dávid ifiu korában. oroszlánokot, és medvéket (IK/A 48)

meg ne keményittsétek sziveteket. mondgya Dávid. szükséges hozája viszá térnéd órtza (IK/A 82)

szent Dávid hasonlot mond néked. és közönségesen (IK/A 85)

Ammon. a Dávid fia, a hugahoz valo tisztátalan (IK/A 173)

martyrumság, aböségben valo mértékleteség, valamint Dávid. és jób tselekedtenek. az adakozás (IK/A 226)

Ammon, az Dávid fia, azö tisztátalanságáért szerencsétlenül hala (IK/B 522)

kristust. az ö attyokfiát a Dávid maradékját (C/A 72)

{…} Miképen élt Dávid (C/A 118)

bünteté ideig valo kemény büntetésel. Dávid hiven meg marada holtig az (C/A 118)

azok a kegyelmeségek a mellyeket Dávid vett az Istentöl (C/A 119)

éltenek az Izraéliták saul. és Dávid alat (C/A 119)

{…} Saul. Dávid, és salamon egy más után (C/A 129)

ki is férjnél vala a Dávid nemzettségéböl valo Josef nevü embernél (C/A 153)

szent Josefel Bethleemben menének., mivel Dávid onnét valo volt. olyankor érkezének (C/A 156)

Imé Dávid mit mond. A Társis és (C/A 160)

az urnak nevében. Hosánna. a Dávid Fiának. hosanna a magoságban lévö (C/A 170)

nyilván kí tettzik a szent Dávid soltáribol. Zakariás meg mondotta hogy (C/A 172)

szabad légyen bizvást szollanom néktek Dávid pátriárkárol, mert meg holt, és (C/A 185)

meg. imé mit monda arol Dávid (C/A 194)

és szent Janos mondgyák. szent Dávid után. meg akarván velünk értetni (C/A 198)

{…} Azt szent pál mondgya Dávid után., mert a kristus olyan (C/A 199)

{…} Hosánna a Dávid Fiának. áldot legyen a ki (C/A 439)

{…} Dávid király nemzettségéböl (C/A 453)

kel azért az Istennek. valamint Dávid. a nem jöhet mi töllünk (C/A 556)

Szent Dávid házaság törésben. és gyilkoságban valo (C/A 573)

Dávid egész életében siratá vétkeit:, böjtöléseket (C/A 574)

azt jora forditani valamint jób. Dávid, Ezekiás, Tobias. tselekedtenek (C/A 607)

kezeinket és szemeinket, valamint Mojses, Dávid, és akristus. lehet nap kelet (C/A 685)

idöközben is. egy nehány szor., Dávid király napjában hétszer imádkozot., és (C/A 688)

{…} A regeli idö valamint Dávid tselekedet, azért hogy a napot (C/A 694)

{…} Mert abban az soltárban Dávid arra kéri az Istent hogy (C/A 891)

ki is férjnél vala a Dávid nemzettségéböl valo josef nevü embernél (C/B 1031)

{…} A Dávid nemzettségéböl, josef hasonlo képpen (C/B 1032)

szent josefel bethlehembe menének, mivel Dávid onnét valo volt., ollyankor érkezének (C/B 1034)

meg mondották. hogy a messiás Dávid familiájábol lészen. és bethlehembe fog (C/B 1035)

az Urnak nevében. hosánna. a Dávid fiának. hosanna a magosságban lévö (C/B 1044)

nyilván ki tettzik a szent Dávid soltaribol. 54. 108. Zakariás meg (C/B 1045)

és szent jános mondgyák.. szent Dávid után. meg akarván velünk értetni (C/B 1057)

Azt szent pál mondgya szent Dávid után. mert a kristus ollyan (C/B 1058)

A dicséretnek könyvei, a Dávid soltáros könyve. a melyben foglaltatnak (C/B 1152)

{…} Hosánna. a Dávid Fiának. áldott légyen. a ki (C/B 1234)

{…} Dávid. király nemzettségéböl (C/B 1245)

kell azért az Istennek. valamint Dávid. a nem jöhet mi töllünk (C/B 1321)

azt jora forditani. valamint. jób, Dávid, Ézékiás, tobiás (C/B 1359)

Ezt a soltárt szent Dávid abban az idöben tsinálta, a (C/B 1488)

{…} Mert ebben az soltárban. Dávid azon kéri az Istent. hogy (C/B 1568)

vala, azt minden tudgya. hogy Dávid ajuhokot örizte, amidön samuel érette (ISZ 183)

részit birá is annak, amit Dávid birt, mind azon által. sok (ISZ 190)

arégieb idökröl, de abizonyos, hogy Dávid. sok féle mester embereket hagya (ISZ 198)

köntöse, és illyen köntösöket viseltek Dávid idejében, akirály leányi (ISZ 201)

házat épitettek, kementzéjek nem volt. Dávid a ház tetéjén sétál vala (ISZ 203)

benjámen nemzettségéböl vala, achinoám., egyik aDávid feleségi közül, az ephraim nemzettségéböl (ISZ 210)

a napnak szépségit, nem hasonlithatá Dávid máshoz, mint a völegény fényeségéhez (ISZ 211)

amásikának negyven, és harmintz unokája, Dávid felöl, hogy tizen két fia (ISZ 212)

sault agonosz lélek kinozta, amidön Dávid hárfázot elötte, elizéus, hogy jövendölhessen (ISZ 218)

magokat nyomorultaknak tartották, valamint hogy Dávid azt sokszor ohajtotta bujdosásában (ISZ 235)

ollyan nagy kintse, mivel, a Dávid, samuel, saul, abner, és joáb (ISZ 236)

éltenek. mitöl vagyon, hogy a Dávid, salamon, és adaniel könyvei, nem (ISZ 238)

pedig nehéz vala elszenvedni, valamint Dávid maga mondgya. hogy bujdosásában. könyhullatásival (ISZ 244)

ezek atisztek lévitakbol állottak, és Dávid idejében. illyen tisztek, hét ezeren (ISZ 252)

ót le üle. és hogy Dávid midön meg hallá az absolon (ISZ 254)

egyébkor fegyvert nem viseltenek, amidön Dávid nábál ellen akara menni, azt (ISZ 257)

a sidok historiáját, Ábrahámtol fogvást Dávid királyig, Mojsesröl ditséretel, és tiszteletel (SUT 510)

és kiáltani kezdék, osánna a Dávid fiának., De az irás tudok (SUT 739)

volna is. mit tehete a Dávid nemzettségéböl valo Jesus kristus ellen (SUT 898)

Dávidal – 3

lehet el veszned. és mondgyad Dávidal. ennekem jó, hogy az Istenhez (KKU 414)

és szüntelen tsudálkozva kel mondani Dávidal. mely tsudálatosak uram ate munkáid (VKT 792)

egész életedben azt mondod nékie Dávidal. Isten tanitottál engem ifiuságomtol fogvást (IK/A 381)

Dávidé – 1

felöl, ki fia, mondának néki, Dávidé, mondá nékik, miképen hija tehát (É 792)

Dávidnak – 14

által, és kiálta mondván, Jesus Dávidnak Fia könyörüly rajtam, és akik (É 156)

mondván néki, konyörüly rajtam uram Dávidnak Fia, az én leányom gonoszul (É 206)

még elöre, hogy a kristus Dávidnak, és Abrahámnak Fia, mint ha (É 233)

meg áldatnak. ate maradékodban., és Dávidnak, A te székedben helyheztetem ate (É 233)

néki adgya az ur Isten Dávidnak az ö Attyának székit, és (É 491)

A Jesus kristus. ki Dávidnak, az Ábrahám Fiának fia. nemzettségének (É 869)

ate maradékodban. és Dávidnak, ate székedben helyheztetem ate ágyékodnak (É 871)

nap ezeket a szép szavait Dávidnak. oh’ én Istenem akár a (IK/A 220)

ur Isten néki adgya a Dávidnak, az ö Attyának székit, uralkodni (C/A 153)

ur Isten néki adgya a Dávidnak. az ö Attyának székit,. uralkodik (C/B 1031)

{…} Ki öntöm Dávidnak házára. és jérusálemnek lakosira a (C/B 1047)

száz tiz ezer embere vala, Dávidnak, mindenkor tizen két tábora vala (ISZ 190)

nálok nem árultanak kenyeret. mivel Dávidnak abimelek, nem adhata más kenyeret (ISZ 197)

mitsoda ételnémü ajándékokot vive abigáil Dávidnak, és azokbol a melyeket mások (ISZ 204)

Dávidot – 1

mond szent Agoston, nézd meg Dávidot aki a Goliát (IK/A 192)

Dávidrol – 1

valo létekröl. elöször Saulrol. és Dávidrol (C/A 117)

dávid
dávid – 50

mint sem ollyanok. kik a dávid alazatosságát (KKU 292)

te tselekedted. {…} nem zugolodot tehát dávid. mert az Isten akarattyán meg (KKU 347)

és ditsöségel bé töltöm ötet, {…} dávid meg probálta vala ezt a (KKU 367)

magokot, azért el is tévelyedének, dávid vétekben esvén, el távozék az (KKU 379)

a testet. azért is mondá dávid. verd által testemet felelmedel. mert (KKU 390)

halgatassa véle. az Isten szavát, dávid ezt jol tudta. mivel azt (KKU 410)

hogy az inségben hagya öket, dávid azt mondgya, hogy az ur (KKU 429)

menyei haza felé kellene sietni, dávid minden igyekezetét, tsak arra forditotta (KG 471)

Mondgyad dávid királyal, jerusálem lészen az én (KG 472)

Szent dávid azt mondgya, hogy Istentelenül nem (KG 473)

látod hogy hozád térnek, mondá dávid (KG 492)

és meg gyogyittsa öket azokbol. dávid, és akét elsö apostol, erröl (KG 496)

alá az én lelkem. mondá dávid, mivel tölle vagyon azén üdveségem (KG 517)

egész népet. mivel ma a dávid városában olyan üdvezitö születet néktek (KJÉ 612)

kezdék jesusrol mondani. nem ezé adávid fia, messiás (KJÉ 653)

az irás mondgya. hogy a dávid familiájából valo lészen, ellenben pedig (KJÉ 653)

kiálttyák vala. hozánna, ditsöség a dávid fiának, ezekért ök igen boszonkodának (KJÉ 722)

attol a meg boszontatot birotol.? dávid tudtunkra adgya, hogy se jó (VKT 835)

akor fogok meg elégedni. mondgya dávid, a midön ditsöségedet meg látom (VKT 842)

a bünös ellenem állana. mondá dávid. meg némultam, és meg aláztattam (VKT 846)

ne vétkezhesék. mit felelnének. a dávid és a salamon esetire. nem (VKT 858)

köveket hozád, mondgyad., valamint szent dávid mondá. az Isten parantsollya (VKT 867)

embereknek. hagyad azurra magadot. mondgya dávid. és gondgya lészen táplálásodra. ö (VKT 893)

lészen rajta. boldog az. mondgya dávid. aki igasságot teszen minden idöben (VKT 916)

Az harmadik példa az dávid király fiárol ámnonról. ezen iffiu (IK/B 408)

Szent dávid az soltárban arra tanyit. hogy (IK/B 445)

az böségben valo mértekleteség, valamint dávid és job cselekedet. az szegénységben (IK/B 570)

{…} dávid, a jessé fia. ajuda nemzettségéböl (C/B 1003)

{…} miképen élt dávid (C/B 1003)

azok a kegyelmeségek. a mellyeket dávid vett az Istentöl (C/B 1004)

{…} saul. dávid. és salamon, egymás után. száz (C/B 1012)

{…} A reggeli idö, valamint dávid tselekedet, azért, hogy a napot (C/B 1420)

még elöre meg mondotta volt dávid által, hogy egy ollyan pap (C/B 1456)

hogy hoszu szakált viseltenek. példa adávid követtyei, akiket az ámmoniták királyahoz (ISZ 202)

benjámen nemzettségéböl vala, achinoám., egyik adávid feleségi közül, az ephraim nemzettségéböl (ISZ 210)

kik erösok valának, valamint a dávid vitézi, agyalog futás közöttök igen (ISZ 215)

mindenik éneket tsinála, de föképpen adávid soltárit, mostanában is énekelik, ezek (ISZ 218)

közöt igen sok musikás vala. dávid idejében, négy ezer lévitákbol álló (ISZ 218)

helyt láttyuk a soltárok kezdetén. dávid magais. nagy poéta. és fö (ISZ 218)

a kép irok hárfát adnak adávid kezében. nem tudgyuk miért, mivel (ISZ 218)

az irás azt mondgya., hogy dávid idejében valának az Isachár nemzettségiböl (ISZ 220)

a királynékban valo fogyatkozásokot, akik adávid historiáját irták. szintén ugy leirták (ISZ 221)

fia, leg hireseb vala a dávid vitézi közöt, és joáb után (ISZ 256)

forgatásban öket gyakoroltatták, leg aláb dávid, és salamon idejektöl fogvást, romában (ISZ 256)

egy holnapig szolgált, josaphát, a dávid országanak harmadik részit nem birta (ISZ 259)

nélkül, ezen hatalommal öleté meg dávid azt, aki azal kérkedék. hogy (ISZ 259)

mint sem másoknak, avalo hogy adávid gazdagsági közi, sok (ISZ 259)

és salamonnak oly nagy gazdagságok, dávid el készitté mind azt, ami (ISZ 260)

országában pedig, akorona meg marada, adávid nemzettségében, ótt egy nehány Isten (ISZ 263)

rövidült volna. tizen hat {…} fogvást, dávid még tsak hetven, vagy nyolczvan (KSZ 325)

dávidal – 3

nem okozhata, el mondhatta volna dávidal, {…}? és pirullyanak meg mind azok (TL 49)

dávidal., ne emlékezél meg uram az (KKU 318)

aki is egy testvér vala dávidal, némelykor pediglen. ha az atya (ISZ 182)

dávidban – 1

egyezésit. tsudálatosan láthatni ábrahámban. és dávidban. mitsoda együgyüségel nem vévé ábrahám (VKT 827)

dávidnak – 9

ellenekre, értedé tehát már mostanában dávidnak ezeket a szavait, véle vagyok (KKU 429)

és nagy kiáltásal mondá. uram, dávidnak fia könyorüly rajtam. az én (KJÉ 669)

társával együt. kiáltani kezdé. jésus dávidnak fia könyörüly rajtam. azok pedig (KJÉ 716)

jött el. áldot ami atyánknak dávidnak el jött országa. hosánna amagoságban (KJÉ 718)

haborgatták tsendeségit tselédinek, sok volna dávidnak is elö hozni kegyeségit. és (VKT 827)

mond el ezeket az szavait dávidnak. mikoron az templom épitésihez készule (IK/B 461)

szivedböl ezeket az szép szavait dávidnak. kicsoda volna nékem mennyekben te (IK/B 564)

ezer fent álló hada vala. dávidnak ahada, tizenkét seregre vala osztva (ISZ 259)

Ezen okbol vala dávidnak, és salamonnak oly nagy gazdagságok (ISZ 260)

dávidnál – 1

el,? erösebbek vagyunké sámsonnál,? szentebbeké dávidnál? bölcsebekké salamonnál,? az apostolok közül (KG 501)

dávidot – 4

adta a maga fiát; és dávidot a szent lélek, az Isten (VKT 827)

sémeinek. hogy átkozza dávidot, ki merné azt tölle. kérdeni (VKT 868)

mondgya hogy nézed az kis dávidot az oriás ellen harczolni, ollyan (IK/B 540)

ha az irásban igy láttyuk, dávidot, az Isaiásnak fiát, salamont, adavidnak (ISZ 182)

dávidra – 2

látható. és különös gondviselésel légyen dávidra, a kihez az anyaszent egy (VKT 871)

egy ország igazgatására, azal, mojsesre, dávidra, és salamonra tzélozot, sok helyeken (ISZ 268)

dávidrol – 2

valo létekröl, elöször saulrol. és dávidrol. 86 (C/B 930)

valo létekröl. elöször saulrol. és dávidrol (C/B 1003)