a|hova – 197
vö. a|hová
ahova
ahova – 4

lészen a titokban olyan mélység. ahova el nem hathat az emberi (É 97)

közönségesen valo gyülést kezdének tartani, ahova az egész anyaszent egy ház (KSZ 420)

nosocomium, xenodochium, az ollyan szállásokot ahova a jövevényeket fogadták, gerontocomium, a (KSZ 433)

anépnek. a Császár tisztességére, és ahova. minden fö renden lévök gyülekeztenek (SUT 616)

a hova
a hova – 5

a kin jó ablakok legyenek. a hova a verö fény bé (TL 102)

kösziklában vágot helyre tevé. a hova még halotat nem tettek volt (C/B 1052)

hogy ollyan asztalt tartot, a hova a fö rendeket el fogadhatta (KSZ 428)

Tiberiadesböl Tarisé mellé mene, a hova gyülekeztenek vala atartomány béli fö (SUT 816)

mennek vala a völgyekbe a hova atábor el nem terjedet volt (SUT 857)

ahová
ahová – 112

gyözhetetlen császárnak fényes portájan voltunk. ahová nagy pompával vitték a fejdelmet (TL 18)

hintojában ül. estig oda jár ahová szereti. itt pedig egy török (TL 49)

és ki ki oda megyen. ahová tettzik. tizen egyedfél orakor meg (TL 57)

körül egy nehány kápolnákot épitettek, ahová temetik öket. azokban szüntelen valo (TL 274)

az Ember Fianak pedig nints ahová a fejét hajtsa. mást pedig (É 114)

gondolkodván minden lépése utan. ahelyröl ahová akar menni, mind azon által (É 126)

tévelyedik és el távozik atzéltol, ahová igyekezik, ettöl vagyon hogy oly (É 138)

{…} A piatz, ahová atselédes gazda mégyen, hogy munkásokot (É 141)

a köves, és száraz föld. ahová. a mag esék (É 149)

más életben, a mennyei hazát, ahová vezeti öket (É 186)

se az örök elet közöt. ahová az elsö út vezeti azokot (É 192)

{…} Mit jelent ahoreb hegye ahová érkezék aproféta. negyven nap mulva (É 200)

{…} Jelenti az eget, ahová annak idejében el érünk, hogy (É 200)

helyt kel ót bé tölteni, ahová az Isten tészi., és ótt (É 235)

bé tölteni., atemplomban valo menetelével, ahová elviszik ötet. a boldogságos szüz (É 243)

az mérték viszen engem mindenüvé ahová mégyek. hogy ha pedig az (É 266)

és ati bünötökben meg haltok, ahová én mégyek ti oda nem (É 270)

ölié magát hogy azt mondgya, ahová én mégyek. ti oda nem (É 270)

támadot, nintsen itt, imé ahely, ahová tették ötet, de mennyetek el (É 501)

egyikét a fejénél, másikát alábainál, ahová a Jésus teste tétetet vala (É 524)

midön gyors engedelmeségel mennek oda, ahová hija öket, szorgalmatoságal tselekeszik amit (É 544)

el mondhatni hogy a ház. ahová kel menni meg térésünk után (É 598)

hanem kövesék oda az Istent. ahová hija öket, és szolgállyák ötet (É 603)

szolgáltassák, tiszteltessék, mind azokon ahelyeken, ahová hatalmok el terjed (É 607)

közüllök, eleibe mégyen vala artzal, ahová alélek indulattya vala, oda mennek (É 649)

parantsolyattyábol tselekesznek, és oda mennek, ahová küldi öket, nem fordulván., se (É 650)

és oda menni, ahová küldi öket, szárnyokol egy mást (É 651)

nyitván nékik a menyeknek kapuját, ahová nem lehet menni akereszttség nélkül (É 665)

meg nékünk ezeket aszokot, aszél ahová akarja ót fuj (É 666)

a szent Lélek ót fuj ahová akarja, az ö szenttséges sugarlásival (É 666)

térés után, a menyei haza., ahová kel, igyekezni egy ollyan léleknek (É 800)

templomot, az utak végei pedig, ahová küldé akirály szolgait, hogy a (É 805)

akiket találnak. jelentik avilág részeit, ahová az Apostolok, és az utánnok (É 805)

nékünk az a setét tömlötz, ahová vetteték kötözve az az ember (É 806)

ur. külsö setettségnek nevezi, apokol.,. ahová veti az Isten. az elvettetteket (É 807)

mindenkor készek lévén oda menni ahová hi minket, hogy ót hirdesük (É 815)

afejénél, és a másikát alábainál ahová a Jesus teste tétetett vala (É 838)

elöt, minden városba, és helyre, ahová menendö vala, és mondá nékik (É 863)

közüllök eleiben mégyen vala artzal. ahová alélek indulattya vala, oda mennek (É 872)

mégyen eleiben, és oda mennek ahová alélek indulattya viszi, és meg (É 873)

parantsolattyábol tselekesznek, és oda mennek, ahová küldi öket. nem fordulván. se (É 873)

készek parantsolattyára, és oda menni, ahová küldi öket, szárnyokal egy mást (É 873)

holnap. és magad elviszed oda, ahová thamár fog tégedet vezetni. mindenek (MN 159)

azt tsak lisbonában nyissad meg. ahová kérlek hogy sies el menni (MN 166)

kész vagyok az apámot követni. ahová akarod ötet vinni (MN 181)

vivé a leányát. és editát. ahová kork mondotta volt néki. ót (MN 182)

ült. és azon városban ment. ahová erkezet volt ahajo. és mindeneket (MN 221)

én addig a házban futék, ahová zárták volt felidát. ki sem (MN 241)

hanem jóbb volna oda menni ahová az attyók küldi öket. akeresztnek (KKU 252)

se egy házam nem volt ahová el vonhattam volna magamot., azért (KKU 266)

hellyet, a melyet suhajtaniok, és ahová igyekezniek kell. az uton meg (KKU 272)

meg találod azt a helyt, ahová épittsed ezt a templomot. mint (KKU 418)

én magam le szállottam onnét., ahová kell nékik meniek, hogy az (KKU 434)

se tudomány nem lészen akoporsoban ahová futunk (KG 512)

azt reménlik hogy oda érkeznek. ahová ö megyen, ha nem követik (KJÉ 593)

felé vévé uttyát, a tanitványival, ahová igen nagy sokaság követé, mivel (KJÉ 642)

meg, ti nem jöhettek oda ahová én megyek, és mint hogy (KJÉ 683)

el küldgye az olyan helyekre. ahová kelleték nékie menni, ugyan azon (KJÉ 688)

a szolgálat, amelyel. követik mindenüt ahová mégyen. meg jutalmaztatik az örök (KJÉ 719)

volt. napal a templomban volt, ahová anép gyülekezet hogy halgathassa ötet (KJÉ 735)

viszen. azért kövesék ötet, és ahová a menne, mondanák meg aház (KJÉ 737)

mulathatna még vélek, oda menne, ahová ök véle együt nem mehetnek (KJÉ 741)

néki. mostanában nem jöhetz utánnam ahová megyek, de idövel utánnam jősz (KJÉ 741)

jövetek nézétek meg a helyt ahová tették volt. és eredgyetek siettségel (KJÉ 764)

hitelt nem adának Abban ahelyben. ahová az apostolok esze gyülekeztenek vala (KJÉ 766)

fel magadot, és oda mentél. ahová akartad, de amidön meg öregszel (KJÉ 769)

reád kötni. és oda viszen, ahová nem akarnád. az évangyélium szerént (KJÉ 769)

meg jelenésekor adá az apostolinak, ahová mondotta volt nékik hogy menyenek (KJÉ 771)

elött mondotta, a bethániában volt. ahová vivé az. apostolit. menyben menetele (KJÉ 771)

a mennyekben, mint olyan tzélt. ahová kel igyekezniek, és szüntelen oda (KJÉ 776)

a menyei udvarnak lábainál lévöt, ahová tudgya hogy szivének indulati bé (VKT 812)

tekinti ládáit. mint olyan helyeket. ahová az Isten gondviselése alá tett (VKT 882)

naprá rendelék a hivek gyülekezetét, ahová ki ki el ment szorgalmatoságal (IK/A 134)

volt bizonyos helyek és közönséges. ahová esze gyülekezhesenek, ha különös házakhoz (IK/A 136)

is azokon az also helyeken ahová akristus lelke le szálla (C/A 182)

pap Missaléja bal felöl volt, ahová által vitték volt a collecta (C/A 795)

alá egy gyertya tartot tesznek, ahová gyertyákot tehesenek (C/A 877)

is azokon az also hellyeken, ahová akristus lelke le szálla (C/B 1052)

a hellyet is annak hivják ahová gyülekeznek (C/B 1074)

emelni szivünket., tekínttsük az eget. ahová a kristus dicsöségesen fel ment (C/B 1240)

alá egy gyerttya tartot tesznek., ahová gyerttyákot tehessenek (C/B 1558)

a szent olajjal a hellyet ahová teszik a reliquiákot az oltár (C/B 1561)

processio meg indul, mind ót ahová megyen (C/B 1572)

Hová teszem felelé apáter. oda ahová atöbbit tettem, még roszab helyre (IJE 52)

arojtbol. vagy avarrásbol állot, és ahová kivántatot. egy nehány arany, vagy (ISZ 201)

töltést teszen. mint ollyan helyet. ahová gyülekeztek mulattságra mind azok akiknek (ISZ 219)

egy más udvar vette körül, ahová gyülekezet rend szerént anép, ót (ISZ 230)

készitte agazda aszszony Elizéus számára, ahová szállot mikor sunám városában ment (ISZ 237)

hogy akapuk felet épületek valanak. ahová gyülekeztek abirák, mivel az irás (ISZ 254)

nagy kintset tétete a bóltban ahová temetkezék, igen sok udvar házakot (ISZ 260)

a sidokot égyiptumban, és syriában, ahová sokat jártanak, és ez az (ISZ 267)

almáriumok vannak mélyen ki vagva, ahová tették aholt testeket, helyel, helyel (KSZ 378)

a maga udvarházánál kápolnája vala, ahová minden nap egyedül bé zarkozot (KSZ 392)

secretarium, egy nagy palota volt, ahová gyülekezet a püspök a Clericusival (KSZ 398)

az ollyan helyeken lettenek., és ahová a pogányok is el mennek (KSZ 418)

a klastrom büntetö hely volt, ahová régenten tették. mint a tömlötzben (KSZ 440)

Jérusalemben. és azon házhoz menének. ahová szoktak volt esze gyülekezni. és (SUT 497)

el lopták atestet a koporsobol ahová tették volt. hogy az ö (SUT 517)

mely olyan része volt atemplomnak, ahová minden nap egy pap ment (SUT 522)

parttyára menének, nem lévén synagogájok ahová esze gyülhesenek. hogy meg köszönhesék (SUT 573)

töllök. és más palotában mene., ahová sok szép képeket tétetet volt (SUT 593)

fel övedzeni, és oda viszen. ahová nem akarnád. tudtára adván, hogy (SUT 757)

és véresen menvén olyan. helyekbe, ahová tsak a papok, és atiszta (SUT 822)

engedé nékik hogy oda menyenek ahová nékik tettzik. minden bántodás nélkül (SUT 857)

illyen formában a külsö keritést ahová anép szokot volt gyülni. egészen (SUT 876)

ezek aranybol valának, A sanctuáriumba. ahová tsak a fö papnak egyedül (SUT 880)

meg, és azt a keritést., ahová az Aszonyok szoktak vala gyülekezni (SUT 882)

ezer városiaknak, hogy oda menének ahová tettzik., atöb aláb valo népet (SUT 885)

hozájok. mindenik el szaladot volt. ahová lehetet. mint hogy pedig a (SUT 886)

Alexándriában mene. és onnét Romában. ahová egy nehány napok mulva, nagy (SUT 892)

hagyák öket, hogy oda mehetnek. ahová akarják ök pedíglen más pártos (SUT 893)

anyomorultakot. mivel még Egyiptumban is ahová szaladtak vala, meg találák a (SUT 896)

a hová
a hová – 72

verö fény bé szolgálhasson, és a hová. az egerek. se más (TL 102)

ollyan gyenge és tömöt hárttyával, a hová az áer nem férhet (TL 104)

átos hegyén lako görög barátoknál, a hová, nem hogy szabad volna (TL 151)

de másként jo szivü, és a hová megyen. az az ország (TL 161)

pedig azon a helyen ástak. a hová temették volt. az urunk (TL 205)

arra. hogy innét el mehet. a hová tettzik, de kevesen akartak (TL 206)

ki ki oda veri sátorát. a hová tettzik., senkinek szabot helye (TL 229)

egy orával eléb légyen ót a hová küldik. elég a, hogy (TL 236)

beszéde, anégy féle föld a hová hull a mag a midön (É 148)

ök oda nem mehetnek, a hová az Isten félök mennek. hogy (É 408)

tett az egö kementzében, a hová más két társaival vettet vala (É 421)

és lássátok a helyt, a hová tétetett vala az ur., és (É 482)

és a kastélyhoz közelgetének. a hová mennek vala. és ö tetteté (É 505)

artzal, és oda mennek a hová a lélek indulattya viszi, és (É 650)

minden városba és helyre, a hová menendö vala, és mondá nékik (É 652)

is ót legyetek, és a hová én megyek, tudgyátok. s’ az (É 658)

melytöl eleset, engedetlenségiért. jériko a hová lemégyen, jelenti a világot, és (É 739)

sultánné validé házahoz menének. a hová szaladot volt a Császár. és (MN 71)

a széllyin táborban szálla. a hová egész udvarával mene a király (MN 74)

kit odá tévék rabságban a hová szokták tenni a Császárok fiait (MN 78)

helyt az ö joszágiban. a hová a királyné el mehessen (MN 104)

megyünk, vagy ót talállyuké a hová megyünk. dom sebastien, sokat akarsz (MN 124)

lajosnak házánál nem leszünk. a hová most viszlek tégedet. most pedig (MN 124)

jöjön. mivel a joszága. a hová kel menni igen mesze vagyon (MN 126)

helytöl. és oda mene, a hová mondották hogy menyen. alig várakozék (MN 128)

hamarságal a joszágában érkezék a hová dona catharina tsak három napal (MN 135)

avárosbol. és a mezö, a hová magát ment volt mulatni. tsak (MN 172)

helyre kellene öket tenni., a hová a király járását, az udvar (MN 177)

az ö lako helyektöl. a hová az aszonyok nem mehetnek (MN 235)

szabadságal. hogy oda mehetnének. a hová szeretik és a töb nyereségel (MN 241)

egyedül el mehet oda. a hová a buzgosága vezeti. ök el (KKU 252)

szemeidet az ég felé. a hová emeli az embereket akereszt., és (KKU 325)

mellet holmi bokrok valának. a hováis lesben álla ez a három (KKU 400)

a lélek oda fuj. a hová akar. nicodémus ezeken tsudálkozván kérdé (KJÉ 624)

vendégséget ada néki házánál. a hová sok publikánusok. és bünösök menének (KJÉ 636)

ti oda nem jöhettek. a hová én mégyek; a sidok meg (KJÉ 681)

olaj fák hegyére menének. a hová szokot volt jésus menni éttzakákra (KJÉ 740)

synagogákban, és atemplomban tanitottam. a hová gyülekeznek a sidok, semmit titokban (KJÉ 750)

nem volt anyi helye. a hová le tegye. a fejét. ö (VKT 892)

hogy el vinné oda a hová akarna menni. és viszá is (IK/A 84)

szabadon kezdenek épiteni templomokot, a hová gyülekezének a hivek vasárnapokon és (IK/A 136)

lévén mint az akoly. a hová a nyáj esze gyül, hogy (IK/A 137)

napokon. olyan templomban menni. a hová nékik tettzik, ez a szabadság (IK/A 138)

által a sinai hegyéig, a hová meg indulásoknak negyven hetedik napjára (C/A 93)

Galliléa tengere mellé mene. a hová sok nép kiséré. ugyan ebben (C/A 166)

a melyeket nevezték oltalomnak, a hová szaladtanak és ót éltenek mint (C/A 181)

kösziklábol vágot helyre tevé a hová meg addig holtat nem tettek (C/A 184)

lévö halgatokot keressék, hanem a hová az Isten hija öket. oda (C/A 208)

helyet is annak hiják. a hová gyülekeznek (C/A 223)

szivünket. tekénttsük ez eget a hová a kristus ditsöségesen fel ment (C/A 447)

szent olajakal a helyet a hová teszik areliquiákot az oltár alat (C/A 881)

meg indul, mind ott a hová mégyen (C/A 895)

által. a sinai hegyéig. a hová, meg índulásoknak. negyven hetedik napjára (C/B 984)

Galliléa tengere mellé mene. a hová sok nép kiséré. ugyan ebben (C/B 1041)

lévö halgatokot keresék, hanem a hová az Isten hija öket, odamenyenek (C/B 1065)

a ki el menyen a hová maga nem mehet., de ha (IJE 147)

az öregek laktak, prochotrophium., a hová minden féle szegényeket bé fogadták (KSZ 433)

anagy száraz fövenyes pusztában, a hová még tsak vizet is meszünen (KSZ 435)

nagy siettségel mene Romában, a hová tsak a Tiberius halála után (SUT 542)

nap keletnek fö városában, a hová helyhezteté elsö püspöki szekit, mint (SUT 547)

el küldék öket prédikallani, a hová a szent Lélek vezetné, öket (SUT 620)

nevezik vala. az oratoriumokot. a hová gyülekeznek vala ímádkozni. Ezek a (SUT 653)

mint egy Iskola formát. a hová mentenek. mind azok, akik akarának (SUT 676)

a hová szoktak volt esze gyülni, meg (SUT 691)

menvén egy nagy palotában. a hová gyülekezének a Romai fö tisztek (SUT 720)

magadot. és oda mentél a hová akartál, de amidön meg öregszel (SUT 757)

mulva. vespásianus Berythbe mene. a hová sok tartomány béli követek menének (SUT 839)

nézve. ahostátokba olyan helyen a hová avárosbol jól láthattak,, az egész (SUT 855)

egy magos helyre álván. a hová a nyil nem szolgálhata, és (SUT 855)

nékik,, és helyt talální a hová a kereszteket fel álittsák (SUT 858)

olyan alkalmatos helyt találhason a hová ujjab állásokot tsinálhasanak, a táborba (SUT 859)

valo rejték helyekbe. keresgélyenek. a hová a sidok sok gazdagságokot rejtettek (SUT 890)

az hová
az hová – 4

vala ollyan közönséges helyek. az hová gyülekezhettek volna. hanem valamelyiknek az (IK/B 489)

akor templomokot kezdének epiteni, az hová is szabadoson gyülekezhetének az hivek (IK/B 489)

mely mint egy akoly, az hová az nyáj egyben gyül az (IK/B 490)

gondolván. hogy szabadságok van az hová nékik tettzik menni az Isteni (IK/B 491)