akkor – 969
akkor
akkor – 70
tévén, aboszu álláshoz fogok., és akkor mindenikünk fog suhajtani. édes néném (TL 130)
ibrahim tanáttsára. azért, mert csak akkor csinált vala kötést. apersiai királyal (TL 180)
vigasztalás foglalá el szivemet, és akkor láttam hogy a’ Névnek el-változtatása (ML 307)
leanyid oldalad mellöl kelnek fel. akkor meg látod és bövölködöl., és (É 92)
ád, és midön meg részegülnek akkor azt a mely aláb valo (É 107)
Jésus, mit féltek kitsiny hitüek, akkor fel kelvén parantsola a szeleknek (É 114)
Jesus, mit féltek kitsiny hituek, akkor fel kelvén. parantsola aszeleknek, és (É 120)
ate testedet meg ne utállyad, akkor támad fel mint ahajnal ate (É 165)
Akkor Jésus apusztában viteték alélektöl. hogy (É 181)
mely az Isten szájából származik, akkor fel vivé ötet az ördög (É 181)
ha le esvén imádandasz engem; akkor mondá néki Jésus, meny el (É 181)
imádgyad, és tsak néki szolgály, akkor el hagyá ötet az ördög (É 181)
és minnyájan az Angyalok véle, akkor üll az ö felségének székiben (É 187)
atömlöczben voltam. és hozám jöttetek. akkor felelnek néki az igazak mondván (É 187)
fiai közül tselekedtétek, nékem tselekedtétek, akkor mond azoknak is kik balra (É 187)
és meg nem látogattatok engem, akkor felelnek néki azok is. mondván (É 187)
értetni, hogy vannak olyanok kik akkor keresik, mikor meg nem találhattyák (É 193)
amidön rajtatok történik amitöl féltetek, akkor segittségül hinak engem. és meg (É 193)
uton ö fel nem találtatik, akkor pedig azon járunk amidön amagunk (É 194)
térnénk, de nem lehet, tsak akkor is talállyuk meg ötet a (É 194)
Akkor felelének néki. némellyek az irás (É 201)
meg tisztitva. és fel ékesitve, akkor el mégyen. és más hét (É 201)
hulnak az ö urok asztalárol, akkor felelvén Jésus monda néki, oh (É 206)
valo fel támadásal., azt pedig akkor helyhezteti viszá, a midön az (É 216)
testünk, aki most nyomorult. elvetö, akkor hasonlo lesz az ö ditsöséges (É 218)
Akkor szolla Jesus a seregnek, és (É 277)
és harmad nap fel támad, akkor hozzája mene a Zebedaeus fiainak (É 282)
vad ette meg ötet., és akkor fog ki tettzeni mit használlyanak (É 293)
Akkor jövének hozája Jérusálemböl irás tudok (É 330)
embert. a mi aszájábol származik, akkor hozája járulván atanitványi, mondának néki (É 330)
hogy az álomnak aluvásárol mondaná. akkor azért Jésus. nyilván meg mondá (É 389)
mondottad nékem. és meg tudtam, akkor mutattad meg nékem az ö (É 447)
tselekedet ez, az ö emlékezetire; akkor el mene egy a tizen (É 463)
képen mondának tanitványok is minnyájan, akkor mene Jésus vélek a majorba (É 464)
fiát., kezde bánkodni, és szomorkodni, akkor mondá nékik. szomoru a lelkem (É 464)
szolgáját. el vágá annak fülét. akkor mondá néki Jésus. tedd hüvelyében (É 466)
el jöni, az égnek felhöiben, akkor a papi fejedelem meg szaggatá (É 466)
szollásod is ki jelent tégedet, akkor kezde átkozodni és eskünni, hogy (É 466)
vér mezejének a mái napig, akkor bé tellyesedet, ami meg mondatot (É 466)
a gerendát ate szemedböl; és akkor lássad hogy ki vegyed a (É 615)
és azok városát fel gyujtá. akkor mondá aszolgainak, a menyegzö kész (É 804)
lévén, amaz pedig el némula. akkor mondá akirály a szolgainak., meg (É 804)
irás? mondák néki, a Csaszáré, akkor mondá nékik, adgyátok meg tehát (É 821)
Akkor hozája mene a Zaebedaeus fiainak (É 842)
ez ahalando a halhatatlanságba öltözik akkor lészen meg abeszéd, mely irva (É 895)
beszély uram az ö sziveknek akkor; mikor ezek az betük beszélnek (IK/B 385)
az Istennek mint iffiuságokban, mert akkor a sz: sugárlások gyakrabbak, az (IK/B 401)
De mind ezek meg változván akkor láttyák hogy a jó súgárlások (IK/B 401)
állapotra melybe vóltam iffiúságomkor, mert akkor velem vólt az Ur * . az (IK/B 402)
ismég újjabb betegségben esvén, már akkor nem is gondolkodott felölle * . Oh (IK/B 402)
nem akarván adni iffiúságodat, csak akkor akarod szolgálni őtet, minek útánna (IK/B 405)
gondollyák azt, hogy az ember akkor jó erkölcsü, mikor az leg (IK/B 444)
meg tanyitotta vala. mondgya jób. akkor az embernek azt mondá. imé (IK/B 444)
ugyan is micsoda bolondság. csak akkor gondolkodni az orvoságról. midön már (IK/B 457)
mi szonknak. tobzodo és részeges, akkor annak az városnak minden emberi (IK/B 565)
kedvezés nem vit volna arra. ? akkor fogsz vétkes lenni az más (IK/B 596)
szakaszt. mind annak elötte, mind akkor midön arra az idöre jutz (IK/B 613)
hetven esztendeig tarta., de még akkor is volt hatalmok halálra itélni (C/B 1025)
a romai anyaszent egyháztol., hogy akkor nem lett volna el terjedve (C/B 1093)
tehát akkor is igazán valo volt. a (C/B 1094)
jö aháboruság., és a szorongatás; akkor segittségül hinak engem, és meg (C/B 1116)
hogy ha akarattal részegedtekmeg, mivel akkor a rosz mellyet cselekesznek., kezdetiben (C/B 1134)
ollyan betegnek gyonásárol. aki tsak akkor akar meg gyonni, midön már (C/B 1359)
Értem azt. hogy a házaság akkor semmire valo a mikor meg (C/B 1392)
után meg tsalatkozik mind ezekben. akkor semmire valoé az ö házasága (C/B 1392)
el a rabságban lévö. személyt. akkor a házaság jó. mert szabad (C/B 1392)
esedezik, a kristus nevében imádkoziké akkor (C/B 1411)
szándékal nem fígyelmezünk. az imádságra. akkor haszontalan valo. de ha nem (C/B 1412)
{…} Mert az Istent kisértik akkor. a mikor azt el nem (C/B 1412)
szent pál mondásábol, hogy már akkor volt arra rendeltetet hely. amelyet (C/B 1476)
akor
akor – 895
más felöl pedig még csak akor kezdet virágozni, a három része (TL 10)
nem ihatik belölle., fel fogadtam akor haragos koplalásomban. hogy soha éhen (TL 10)
asztalnál. hanem ami cseledink. és akor vették ki atálot, a mikor (TL 10)
reszttséget, és ennekem irjon. éppen akor vettem akéd kedves levelét a (TL 11)
meg üsmerem adolgokot, és avárost, akor többet irok. és arra kérem (TL 12)
hogy mikor a csaszárhoz megyünk, akor is lesz egy paripánk. mondottam (TL 16)
de mikor utra kel készülni, akor nem lehet sokat irni, Isten (TL 27)
fecske. mikor pedig itt vagyok. akor rák hátán jár. de én (TL 28)
hogy örökké valo nyomoruságban esik, akor mit fog használni neki apompa (TL 31)
kell lenni. ha perában megyek. akor többet predikállok. addig az egésség (TL 31)
tudom hogy az egésség jó. akor nem kiméllem kédet. és a (TL 31)
ó testamentumban jó volt; mert akor az áldást egy izraélita. a (TL 34)
leg elöször láttam gyermek koromban, akor görgényi Commendáns volt az ura (TL 35)
kezdenek tánczolni, mi is dölénkezünk. akor veszük észre hogy föld indulás (TL 38)
nem a arosz, azirást, nem akor történik meg atilalmas dolog. a (TL 40)
a mikor egymásnak irnak, hanem akor a mikor egymásal vannak, és (TL 40)
és a kaikban akarván ülni. akor veszi észre magát hogy a (TL 45)
éppen a kadiánál talált lenni akor, és mondá nagy prosopopiaval (TL 54)
tyukjok a mi kakasainkhoz jönek. akor semmiröl. nem felelek. a kadia (TL 55)
fél orakor adobot meg ütik, akor a cselédeknek fel kel kelni (TL 57)
orára. hat orakor dobolnak, és akor a fejdelem fel öltözik, azután (TL 57)
kis idö mulva. harmadikot dobolnak. akor a fejdelem misére megyen. mise (TL 57)
az ora három fertály ötre. akor elsöt dobolnak estvéli imádságra. öt (TL 57)
egy kevés idö mulva harmadikát. akor a fejdelem a kápolnában. megyen (TL 57)
gyakortáb. le nem fekszik még akor. és regel. ha szinte hat (TL 57)
a fejdelem beteg volna is. akor is mind egyaránt folynak rendek (TL 57)
vadászni nem megyen a fejdelem, akor csak a sok irásban tölti (TL 58)
hogy a viz munkálodni akar. akor le szállot alórol. el hiheti (TL 60)
nem volna ura, mert akivel akor lakot. nem vala valoságos ura (TL 64)
orában. akorcsomákot mind bé zárattya. akor fizetni kel. hogy ki nyithassák (TL 66)
mindenkor nagy titkon. és csak akor mondotta meg az urnak. a (TL 74)
keresni, és amidön halálán volt. akor ugy történt hogy alut. nem (TL 79)
aszszony nincsen már a világon. akor avalo hogy egy keveset könyvezet (TL 79)
a mikor tiszta az idö. akor meg lehet együt. tavasz felé (TL 80)
a mikor aholdban vagyon fogyatkozás. akor tizen két napig különösön. ihon (TL 81)
a rejték helyere megyen: és akor láttya meg, hogy mivel élt (TL 85)
hanem valamely más alkalmatlan akadályon, akor könnyü, és tartozunk is meg (TL 86)
töltöm. amint kellene, és csak akor akarok jo lenni a mikor (TL 91)
most kellene jo lenni, hogy akor jobb lehetnék. csak azt kel (TL 91)
okosságnak pedig semmi erdeme nincsen, akor volna valami kis érdemünk. a (TL 94)
de nem eszünk, és nem akor, amidön arra nem nagy egyepetyénk (TL 94)
kantzája lévén. amidön meg vemhezet. akor az officiumot mondotta a clericusival (TL 95)
igen eleinte volt. és még akor. a nagy renden lévö familiák (TL 95)
fel emelnék a papságra, bezzeg akor volna jó idö, akor látnánk (TL 97)
bezzeg akor volna jó idö, akor látnánk uj rend tartásokot, oh (TL 97)
most hat hét a fársáng. akor tizen három lenne, oh’ boldog (TL 97)
boldog idö, a hetedik szenttség, akor az elsö helyre tétetnék, oh (TL 97)
oh’ szerencsés idö. az elválasztás akor könnyü volna, és csak egy (TL 97)
háromszor napjában fel nem öltözhetik, akor el unnya magát. a micsoda (TL 99)
és a haja meg száradot, akor ki szedegetik a gyapotat a (TL 101)
köntöst. azután enni kezd. és akor. egészen más formáju leszen mint (TL 103)
mert a vászon ház, csak akor jó, a mikor más képpen (TL 104)
az utolso munkát el végezvén. akor el aluszik. és aváltozáshoz készül (TL 104)
hadakozást. atudományokot, és a mesterségeket akor kezdik tanulni, a mi boldogtalan (TL 106)
sok nyughatatlanságot kel szenvedni. mert akor láttzik meg ajó feleség. amikor (TL 114)
szabadittya a franciskánusokot. a kik akor ótt találnak lenni. az illyen (TL 115)
arattyák. de a szüretet csak akor kezdik mint nálunk., erre sokan (TL 115)
el hadta. hadakozni ment. és akor a királyok, és fejdelmek nagy (TL 119)
a gazdaszszonyságra. viszá tér kéd. akor meg kel probálni, példának okáért (TL 120)
a vizet jol bé itta, akor küldgye a mezöre (TL 120)
dolog. és ha igaz leszen. akor nem bánnya meg fárattságát. de (TL 121)
nem láttyák. hanem csak éppen akor. amikor már nem lehet meg (TL 124)
halasztani az adó meg fizetést. akor az aszszony el válhat az (TL 124)
mostoha annyát szereti, és csak akor tudá meg ártatlanságát. a mikor (TL 128)
hasonlo változásokot tapasztalván az iffiuban,, akor az iffiunak meg mondgya. hogy (TL 129)
azt gondollya hogy te vagy, akor jol el verem. ez igy (TL 130)
kivált. aferfiak, mert az aszszonyok akor is csak aszszonyok voltanak. valamint (TL 133)
az az, hogy, a czifraságot akor is szerették. arany peretzet, fülben (TL 133)
nagyob az egresnél, más ágakon akor kezd virágozni, e szép dolog (TL 138)
birta. a kit vasallusnak nevezték akor; ha az ollyan nemes ember (TL 141)
és egyaránt tarttsák a husvétot,. akor nem volt annyi kalendárium mint (TL 143)
császároknak szükségek volt a pápákra, akor mindeneket fogadtak, föképen mikor a (TL 143)
a törökök kezdének közeliteni Constancinápolyhoz. akor maga is a császár a (TL 143)
is addig meg nem fizette. akor is még bizonyos idö után (TL 146)
jerusálemi piscina. tisztáb volt., még akoris mikor az angyal fel zavarta (TL 152)
meg kérésit. és akor adgyanak. esöt. vagy tiszta idöt (TL 156)
a szabadság keresés az elmémben akor nem volt, és ha eddig (TL 156)
könnyen nem lehete, mert még akor az anyaszent egyházal. tartot; hanem (TL 158)
de mihent a makra szorult. akor, el felejtvén akalácsot. csak a (TL 160)
nem jöhet. mert el temették. akor tér eszire az ur. sok (TL 189)
étket. a ház közepire teszik, akor. a gazda, az egész cselédivel (TL 198)
nap pap sajttya. hanem csak akor, a mikor kedvit akarja keresni (TL 198)
mely hamar. el kezdék. ahadakozást. akor ót mit csinalnánk. viszá fogadnánaké (TL 199)
meg láttyuk, hogy inkáb vigad akor aszivünk, mint az estig valo (TL 200)
a mikor erösen szeretünk valakit. akor, alátható., el felejteti velünk. aláthatatlant (TL 201)
várom hogy szollyon, meg másnap, akor sem szol semmit is. a (TL 214)
sokszor meg emlegetz engemet, de akor késö lesz. ha akor sirva (TL 214)
de akor késö lesz. ha akor sirva hallottam ezeket a szokot (TL 214)
valamég jászbol nem irok. de akor, egy orával. eléb kel irni (TL 238)
mert ök ha valami történik. akor ülhetnek lora. a mikor akarnak (TL 243)
leg jobban., de a gazdag, akor eszik mikor akarja. és a (TL 252)
el nem felejti siléziát valamikor akor, de abékeség fel bomlik, meg (TL 258)
diván vezérek. akik adivánban. tsak akor adhatnak tanátsot, amidön tanátsot kér (TL 266)
városba lakní. mint a miénk, akor megyen a mezöre az ember (TL 270)
a völegény házában. és tsak akor láttya meg, ha szépé vagy (TL 278)
magoknak uj nyelvet nem tsinálának. akor a legény meg érteté véle (TL 290)
le lövi, a király talám akor nem lévén jó kedvibe, az (TL 297)
számláltathatom, az én bujdosásomnak vége akor lészen, a midön az életemnek (ML 303)
Gerlitzét, a’ kőszőnetet pedig tsak akor várom, mikor az ajándékot vészik (ML 313)
szedek a’ Viola szinű buzábol, akor tudom hogy nem lesz elegyes (ML 320)
vereses magok, azt is akor vetik, it a’ mezőn vetik (ML 321)
kőzel vagyon a’ Törökök böjtye, akor bőveb a’ Mészárszék, mert a (ML 322)
egy holnap alatt el kőlti, akor pediglen az ő Missionariusok, a (ML 322)
már el-faradot volt, el hadgya, akor a’ Pater kéri viszsza az (ML 323)
sok Zűr Zavart Áldást, és akor az izlotot tsak a’ Szakállához (ML 323)
meg láthattya Szabadoson azt birhattya. Akor válik mint tekinti Szépé ruté (ML 329)
azegek erei meg indulnak, és akor láttyák az Ember fiát el (É 12)
idegeniti egy szoval meg botránkozunk akor ö benne, és ellene mondunk (É 20)
maga felöl azt mondgya, még akor is ha arra kénszerittik (É 28)
tarttsa, miglen ki vettetik. és akor meg jelentetik ama hamis kit (É 41)
nyilatkoztattya a szivek tanátsit, és akor lészen kinek, kinek ditséreti az (É 45)
az Isten irgalmaságát mutattya szolgaihoz, akor amidön igaságtalanul üldözik öket, mert (É 73)
a melyben másokot tanyitani fog, akor tölti bé ötet abölcseség világával (É 76)
Egyiptusbol híttam az én Fiamot akor Herodes látván hogy meg tsufoltatot (É 81)
mellyet a Mágusoktol kérdet volt. akor bé tellyesedet, ami meg mondatot (É 81)
az én népemet Izraelt vezérellye. akor Hérodes titkon hivatván a Magusokot (É 94)
gyakorta ezek a külsö intések., akor nem követtyük az üdveségünkre küldetet (É 95)
áldozatul, ami testünk valoságos áldozat akor lészen, amidön a szent Lélek (É 98)
szollyon hanem okoságal. és tsak akor, a midön szükségeseb szolni mint (É 99)
magát birhasuk, igen távul vagyunk akor az illyen gondolattol., a midön (É 106)
a mit töllunk kiván,, és akor vegyük el, amit nékünk akar (É 108)
fogva minket, érdemetleneket, söt még akor is amidön ellenségi valánk, avalasztot (É 123)
{…} Akor, a midön akegyelem, és az (É 124)
fü, és gyümölcsöt hozot volna, akor meg tettzék a konkoly is (É 126)
érttsünk ezen amondáson. hogy tsak akor tettzik ki a konkoly., a (É 127)
az Isten szolgaitol, hanem tsak akor, amidön ezeknek jó erkölcsei világoságra (É 127)
alkalmatoságokot. az Évangyélium prédikálásáért. mert akor ugy bánik vélek mint fiaival (É 146)
igazán, akár hamisan. ha hamisan. akor káromkodnak, ha igazán, anoha egy (É 146)
most tükör által homályban látunk, akor pedig szinröl szinre, most rész (É 151)
szinre, most rész szerént üsmérek, akor pedig ugy üsmérek, amint én (É 151)
{…} Akor meg nem fogák, de idövel (É 157)
végig meg maradunk ajó szándékunkba. akor tsudálni és ditserni kezdik, amit (É 158)
akarattyát, se rendelésit, hanem tsak akor láttzik meg változtatni rendelésit, a (É 160)
ur ditsösége hozzá fogad téged, akor könyörgesz, és az ur meg (É 165)
szerettyük, a kik minket szeretnek, akor atermészet hajlandoságát kovettyük. aki tsak (É 170)
Akor könyörgesz, és azur meg halgat (É 172)
ate akaratod, hogy beszédet szóly. akor gyönyörködöl az urban, és fel (É 172)
semit nem remélhetünk, az Isten akor jö örömest segittségünkre. és akor (É 177)
akor jö örömest segittségünkre. és akor mutattya meg az ö mindenhato (É 177)
által. a juhok el szélyednek akor, amikor az Istent nem üsmérik (É 186)
jóbjára, agödölyeket pedig a ballyára, akor mond a király azoknak., kik (É 187)
tömlöczben, és nem szolgáltunk néked.? akor feleli nékik, mondván, bizony mondom (É 188)
hogy ö véle magával teszünk akor jót amidön aszegényekel. és a (É 190)
egész emberi nemzet esze fog akor gyülni. az örökös biro eleiben (É 192)
főldtöl, ha hozzája nem térünk akor amikor lehet, és amikor hi (É 194)
szivünkböl keresük, és ugy, tsak akor keresük, amikor ellene mondunk akaratinknak (É 194)
nyugodalmat keresvén és nem talál. akor mond, hazamba viszá térek. a (É 201)
el hagyuk alunni a szivben, akor az imádság is el aluszik (É 215)
a ditsöségiben is. a melyben akor. vala, elötte viselte a keresztének (É 219)
ellene mondani anyugodalomnak. mert aki akor is athábor hegyén akarna maradni (É 220)
ö akarattya. ellenkeznék is. értelmünkel, akor bizvást el mondhattyuk urunkal., uram (É 252)
nem kénszeritetik oltalmazni az igasságot., akor is nagy mértékleteségel viseli magát (É 253)
Akor mondá péter, imé mi mindeneket (É 256)
hogy mikor a keresztyénségre hivatattunk. akor a szenttségre hivatattunk (É 267)
fel magasztállyatok az ember Fiát. akor meg üsméritek hogy én vagyok (É 270)
haltok meg. akristus el mégyen akor, a midön minden féle uton (É 271)
volna jóságával, békeséges türésével, hogy akor talállyák meg. mikor akarják,? az (É 271)
gyümölcsit nem veszi, mert valamikor akor, a támaszal. akiben bizot le (É 287)
hogy most tselekedgyük azt, amit akor akarnok hogy tselekedtük volna, kezdgyük (É 292)
fogunk bánni, hogy tselekedtük, de akor már haszontalan lészen (É 292)
atselédes gazda pedíg el ment akor. a midön meg szünt atsudatételektöl (É 297)
szemeit fel nyisa. ugy hogy akor meg váltojának. és szabaditojának üsmérje (É 298)
élni. még Isten akarja, és akor meg halni, mikor néki tettzik (É 298)
a sziv béli kivánság. és akor igen mesze vagyunk tölle. a (É 305)
kik ötet követik, és tsak akor viselik magokot ugy mint menyei (É 310)
félelemel., és szeretetit önti beléje, akor el veszi a setéttségnek hatalmátol (É 313)
a világiak társaságoktol., és tsak akor menyenek közikbe a mikor hivatalok (É 319)
az oka. hogy az olaj akor állapodék meg. a mikor már (É 322)
én nevemben, ótt vagyok közepettek. akor hozája menvén péter. mondá. uram (É 323)
okát, meg vallák akivánságokat. és akor együt idöt rendelének, mikor találhatnák (É 346)
{…} Tsak akor felele meg nekik mikor arra (É 352)
fiai vagyunk, de a mint akor az, a ki test szerént (É 354)
ezekel amodokal nem élt volna, akor azt a láthatatlan tsudát másra (É 358)
vetekednek vala a király elött, akor mondá akirály, ez azt mondgya (É 360)
azt meg ferteztettyük ujjab vétkekel. akor még roszabak lészünk mint az (É 365)
valoságos meg térés, és tsak akor szününk meg arosztol., a midön (É 373)
szerént a fel oldozó szabadságal akor élyenek., a midön láttyák a (É 393)
töredelmeségit a bünösnek, és nem akor, a midön még abünös, a (É 393)
halotaibol fel támasztot. mert ha akor oldozták volna fel. mikor még (É 393)
sokan vannak olyanok. akik tsak akor szeretik hallani az igazat a (É 402)
öket nem feddi, és gyülölik akor, a mikor elejekben terjeszti hamiságokot (É 402)
szivnek titkában marad. és azt akor mutattyák ki, a midön öket (É 407)
aki minket evilágra küldöt, és akor meg menekedünk gyalázásoktol. tsufolásoktol., egy (É 408)
adaték, és ket juh, és akor nem adatának nekik, hogy meg (É 409)
fel menének az attya fiai, akor ö is fel mene az (É 412)
nem tsak engedelmeskedni kel. hanem akor engedelmeskedni. a mikor akarja. ahol (É 414)
a Tridentinumi gyülés mondása szerént, akor botsánatot enged néki, bé töltvén (É 425)
hanem mikor meg ditsöitet Jesus, akor meg emlékezének, hogy ezek ö (É 434)
kezdgyék szeretni az Istent., és akor meg érzik sullyát vétkeknek, és (É 445)
szabad akarattya ellen állani. még akor is a midön minket fellyeb (É 458)
el árultatik, hogy meg feszitessék akor egybe gyülének a papi fejedelmek (É 462)
menének az olaj fák hegyére, akor mondá nékik Jesus. ti minnyájan (É 464)
imádkozék harmadszor., azon beszédeket mondván. akor a tanitványihoz jöve. és mondá (É 464)
néki Jésus. barátom mire jöttél. akor hozzája menének, és kezeket Jésusra (É 464)
a vénektöl, semmit nem felele. akor mondá néki pilátus, nem hallodé (É 466)
foglyot. akit akarnának., vala pedig akor egy hires foglya ki mondatik (É 466)
rajtunk, és a mi fiainkon. akor el botsátá nékik Barabást, a (É 467)
kezekben adá hogy meg feszitetnék., akor a tisztarto vitézi el vivén (É 467)
A Jésus; a Sidok királlya akor meg fesziteték ö véle két (É 467)
meg keré a Jesus testét., akor pilatus meg hagyá hogy nékie (É 468)
meg itéllye. oh! hogy járulnak akor ö eleiben a gonoszok. miképpen (É 472)
Agoston szerént. melyben akarnának, de akor meg nem térhetnek, ugyan erröl (É 478)
meg jelenik a ti életetek. akor ti is meg jelentek ö (É 480)
midön akristus el fog jöni, akor a szentek véle lésznek aditsöségben (É 481)
hogy igazat mondot volna néki akor, a midön azt mondotta, hogy (É 489)
ö akarattyának bé tellyesedésit. és akor nem ötet, hanem magunkot tekintenök (É 493)
adgya nékünk eledelül: ki tisztulunk akor, a régi kovászbol; a midön (É 500)
és a soltárokban én felölem, akor meg nyittá elméjeket, hogy meg (É 512)
minket a vétekért valo nyugodalomtol. akor békeségünk. se vigasztalásunk nem lehet (É 525)
hozá magával, hogy örökös hatalmával. akor élne, a midön a gyözedelem (É 530)
külön egy helyen bé takarva, akor azért bé mene az a (É 535)
érettek valo szenvedésiért, ötet követik akor, a midön gyors engedelmeségel mennek (É 544)
is teszi, lelkesé lesz pedig akor. a midön azt az Isteni (É 546)
noha láthatatlan volt, vagy tsak akor volté mikor meg mutatta magát (É 550)
elöt valo valuhoz, a melyböl akor foly ki aviz mikor tele (É 569)
a midön pedig hatalmunk nintsen, akor kegyeségel kel véle bánni, hogy (É 575)
szollani, és az Istent magasztalni. akor felele péter, vallyon meg tilthattyaé (É 583)
az ur Jesus kristus nevében, akor kérék ötet, hogy egy nehány (É 583)
vala az ur Jésus nevében. akor reájok teszik vala kezeket, és (É 588)
másoknak, hogy az Istent birhasuk, akor az Istent szerettyük, és birjuk (É 611)
a midön lehet kételkedni adologban, akor nem kel kárhoztatni, de jová (É 616)
jelenté ezeket az ö urának, akor meg haraguván atseledes ember, mondá (É 625)
lettek volna érette el hagyni, akor el hagyunk mindent, mondgya szent (É 639)
ártani. az ö jóvokot keresi. akor, mert a nékik üdveségekre válik (É 645)
jobra, se balra, és hogy akor fordulnak viszá, a midön aparantsolatot (É 650)
Akor fognak az igazak, nagy álhatatoságal (É 656)
az igasság szeretetében, abölts szerént. akor is fognak fel kelni álhatatoságal (É 656)
amint vagyon, akristus alázatoságát követi akor, a midön azon vagyon, hogy (É 662)
midön az ur igy beszélle, akor a földön volt mint Ember (É 668)
mert nem hisznek, és tsak akor szolalnak meg mikor hisznek (É 674)
vétkinek, emagában nem vétek, hanem akor vétek, mikor ennek engednek, erre (É 695)
igazságtol, mitsoda gyümöltsötök volt. azért akor azokban, a melyeket most szégyenletek (É 698)
tölle vett hatalomal élnek rajtunk, akor ö maga ellen zugolodnak, Aki (É 717)
epedig azért leg szükségeseb {leg-szükségeseb} akor, hogy a szivünk el ne (É 719)
tsak a sido népet tekintéé akor (É 719)
és az ö igéjéröl szollani, akor lelki süketek, és némák (É 732)
parantsolattyát kelletet nékik meg mondani, akor kételenittetet bé fedezni ortzáját, ez (É 736)
elötte a papokhoz mennének, de akor is ugy botsáttya meg, ha (É 746)
végben., amidön az Évangyéliumot olvasák. akor akristus maga szól hozánk, és (É 749)
mellyek nem illenek akeresztyénekhez, de akor is, a sok költtségel kárt (É 751)
minket, a nyomoruságokban. az ostorozás akor szünik meg, amidön ellene mondunk (É 755)
hogy ha pedig avilági szeretet, akor avilág az ura, ami lelkünk (É 771)
és a teremtet állatok közöt, akor el távozik, és mindent el (É 771)
mindent el hágy. ötet boszonttyák akor. a midön ateremtet állatokhoz hasonlittyák (É 771)
néked, adgy helyt ennek, és akor kezdgyed pirulásal az utolso helyt (É 786)
mondgya néked, barátom, meny fellyeb. akor lészen ditsöséged. aveled együt le (É 786)
hanem hogy a bálványozás. mert akor a teremtet állatot üsmérik örökös (É 793)
mást. tsak ötet. tehát szerettyük akor is ötet, ha ugyan azon (É 795)
hogy miképen kerüllyük azt el, akor pedig esztelenek vagyunk, ha vigyázásal (É 808)
ateremtet állattol el vonszon. és akor az Istenhez folyamodunk (É 811)
mind a mik löttek vala, akor hivá ötet az ura, és (É 816)
bizonyosok abban., amiért esküszünk, mivel akor hejában vennök fel az ur (É 819)
Akor el menvén a farisaeusok. tanátsot (É 821)
valojok. kisértetben, vagy háboruságban vannak, akor amagok példájokot kel elejekben adni (É 824)
helyen, a ki olvasa érttse, akor akik judaéában vannak., fussanak ahegyekre (É 833)
szombaton., mert nagy háboruság lészen akor, minémü nem volt világ kezdetitöl (É 833)
aválasztattakért meg rövidittettnek azok anapok, akor ha ki néktek mondgya, imé (É 833)
egek erei meg indulnak, és akor fel tettzik az ember Fiának (É 833)
Fiának jele az égen. és akor sirnak a földnek minden nemzetségi (É 833)
valamely veszedelmes. kisértetekben esünk, mivel akor lészen. leg nagyob szükségünk abuzgo (É 836)
talállyuk ötet valamint Magdolna, és akor annál nagyob légyen az örömünk (É 840)
jóbra. se balra, és hogy akor fordulnak viszá. a midön aparantsolatot (É 873)
{…} Az Apostolok követvén még akor atesti sidoknak gondolattyokot, ök azon (É 880)
vatsora után pedig ki ki akor fekhetik le, amikor tettzik, és (MN 12)
ezer embert kell fel venni., akor észre vévék a cromvel tsalárdságát (MN 14)
Eleonora de valesco. lehetet akor. mint egy tizen hat. vagy (MN 14)
nem érkezék jamaik szigetéhez. mivel akor az idö egészen bé (MN 24)
horgolhassák hajojokot. azt végben vivén. akor el kezdödék közöttök arettentö hartz (MN 34)
ö meg fogja néki mondani. akor eleibe vivé uesbit. a kire (MN 38)
hozája valo hüségemet lunlei még akor szolgálatban nem volt amidön az (MN 38)
hozta volna dom fernándot, is. akor tellyes öröme lön (MN 42)
kerm pedig nem lévén még akor ebben a szándékba, nem is (MN 45)
idö alat hozád fordulok. és akor meg látod hogy nintsen semmi (MN 54)
császár elött jól folynának dolgai. akor a fö vezérel ugy bánék (MN 61)
esztendős korában. a ki is akor volt. leg nagyob szépségiben (MN 63)
elméjiben viszá térvén. ha szinte akor mindgyárt fel nem gerjesztéis szeretetit (MN 65)
a báttya holt testét. még akor is egy nehány szor a (MN 67)
a vezér hada feléjek közelgetne. akor észre vevék, hogy jobb let (MN 76)
ki tekeré kezéböl a lántsát. akor már oltalmazhatván magát., tsak hamar (MN 83)
és alovát meg ölék alatta, akor nagy nehezen meg fogák ötet (MN 83)
magánoson lehetne a kedves saidal. akor magát egészen a szive indulattyinak (MN 91)
azután tudtára adá. hogy éppen akor tartot tanácsot. amelyben azt végezték (MN 93)
uri személyeknek. az ö szemek akor kinyilának. és meg üsmérék ki (MN 95)
nem tarthatunk attol hogy háborgassanak. akor le ültetvén öket. és saida (MN 95)
midön fegyverben fog tegedet látni. akor tudom hogy betsülni is fog (MN 101)
valo parancsolatnak kételen valaki engedelmeskedni. akor nem tartozik fogadását meg tartani (MN 109)
Akor dom pedre látván. hogy a (MN 112)
hogy miben vagyon a dolog,. akor betsületesen szándékát nem követhetné; erre (MN 113)
hogy ezeket a szememre hánnyad akor., a midön már le nem (MN 114)
elvir fel szokot kelni. hogy akor tudtára adgya mindennek el szökésit (MN 116)
az én rejtékemnek helyét. tsak akor tudgyák. meg, a midön szabaddá (MN 117)
midön a helyre érkezének. éppen akor vagdaltak egy máshoz leg keményeben (MN 118)
izenvén. néki, hogy azt tsak akor fogják ki hirdetni. a midön (MN 122)
halálárol, se szabadulásárol. nem gondolkodnának. akor nagy nyughutatlanságban kezde esni, és (MN 123)
legényt, közeleb mene az ablakhoz. akor (MN 127)
és vak merö dom sebastien. akor el taszitván magátol. és fel (MN 131)
Akor a szép dona Elvir maga (MN 133)
azt örökösön; vagy pediglen tsak akor jöj viszá. a midön a (MN 134)
szerentsétlen elvir el végezi életét,. akor meg engedem hogy eszedben jussak (MN 134)
midön az egéssége jó lészen., akor utánna mehet, ezeket a szokot (MN 135)
az dona elvir el indulását., akor lehetetlen volt el halasztani meg (MN 141)
menvén. de a választ tsak akor mondá meg. mikor le feküt (MN 146)
el hagyassam veled. és tsak akor hidgy beszédimnek, a midön meg (MN 147)
élete együt jár az övével, akor beliza mint egy haldoklo formára (MN 149)
örömel gondolkodot azon, hogy valamit akor tselekeszik. azt mind Elvirért tselekeszi (MN 154)
leveledet és válasz hozok reája. akor mindenitek meg fogja látni. hogy (MN 155)
meg néked haragamot. arra pedig akor fogok néked meg felelni. amidön (MN 158)
is észre vette volt. de akor jobban meg visgálván. gyanakodásban esék (MN 160)
Akor hirtelen fel kele, ugy eleonorais (MN 160)
mindgyárt hozája mene, akit éppen akor tették volt az ágyban, mivel (MN 165)
és töb jó akaroid elött. akor parancsolá eleonorának hogy venné kezéhez (MN 166)
szerent valo. egy jó szivünek., akor elvirnek nagy oka volt a (MN 166)
a király viszá akarta eppen akor hivatni. a midön elvir meg (MN 168)
Ha haza érkezűnk kork. akor meg mondom néked. erre a (MN 173)
a remenségben lévén. kork éppen akor mene eleiben (MN 179)
nagy alkalmatoságban nem volt mint akor, azért örülni kezde. és mondá (MN 183)
mind jobban kezdet lenni. és akor ismét fel tevé magában hogy (MN 191)
hogy egészen meg gyogyullyon és akor nyilatkoztassa ki (MN 191)
a lakadalmi Cérémoniákrol. és szinte akor mene bé hozája. amikor Egrád (MN 204)
tekinté ötet, mint ha tsak akor kezdené szeretni (MN 206)
mindenek el hagyák, nem találkozék akor egy is aki ne szánta (MN 208)
De akor is mint aholt olyan volt (MN 208)
azokot ki nyilatkoztatni mint sem akor mikor arra a rendre, mentél (MN 210)
a szerelem fel gerjede benne; akor kezdé leg inkáb az Etelgivával (MN 210)
A királyné nagy egyességben lévén akor a királyal. bé mene akirály (MN 215)
elött. és igen kevés jószágot. akor amulattságot el üzé magától., és (MN 218)
lehetetlen meg mondani hogy mi akor mit gondoltunk., timont. és én (MN 224)
de fö képpen., mitöl félt akor. mikor el akartam kisérni (MN 228)
néki. azt is észre vévém akor., hogy mitsoda nagy könnyebség. mikor (MN 230)
hely engemet igen meg ijeszte. akor tekintvén jol az aszonyokra kik (MN 232)
és a midön a történék. akor tsak az aszonyok és a (MN 235)
meg láták a kis hajocskát akor ismét integetni kezdénk., akik benne (MN 238)
hajok egymáshoz horgolák egymást. és akor kezdödék el a hartz. és (MN 241)
meg lyuggatták fejemet, nem szenvedtemé akor egy nehány féle keresztet egy (KKU 266)
mely azö szivét által veré., akor volt. amidön a keresztre látá (KKU 270)
tartani a magok bölttseségeket. de akor késö lészen. mert a midön (KKU 294)
szegénység. gyakorta. alkalmatoság a vétekre. akor. a midön agazdag fel fuvalkodik (KKU 296)
az Isten dolgában kell járni. akor nem kell tekinteni az atyafiságot (KKU 312)
valo idöt adni, mitsoda ostobaság akor kivánnod el kezdeni az életet (KKU 317)
terhelt meg ati gonoszságtokal. és akor ugy tekintettek engemet. valamint egy (KKU 326)
ki tégedet meg erösit. {…} semmi akor nem nehéz, a midön a (KKU 343)
koporsobol fel tamaszthattam magamot, de akor példat akartam adni a békeséges (KKU 348)
mivel az emberek békeségel szenvedik akor a büntetést, a midön szivekben (KKU 358)
mivel a midön akeresztet emlegetik. akor a kint. és a szenvedést (KKU 370)
tsudálatra valo dolog. az Istennek akor hálákot adni. midön bé tölt (KKU 374)
Storophila. mert uram akor nem jutot mindgyárt eszembe. de (KKU 383)
hogy el felejted agyalázatot. nem akor, a midön imádkozol azokért kik (KKU 383)
kik meg bántottak nem is akor. a midön meg ajándékozod öket (KKU 383)
és asztalodhoz hivod öket, hanem akor. a midön valamely nagy nyomoruságban (KKU 383)
királya, és ura ivut, epedig akor történik meg, amidön. az Isteni (KKU 384)
az ö ditsösége meg jelenik, akor is örvendezve vigadgyatok. boldogok vagytok (KKU 385)
ami ahoz tartozik. mivel tsak akor fognak tölled félni, a setettségnek (KKU 391)
kisért a fösvénység. rosz kivánságinak akor nem rabja, a méltoságot nem (KKU 402)
menének el, a melyet éppen akor szánttnak vala. storophila. hasonlo lévén (KKU 408)
meg vetik az Isten akarattyát. akor irgalmas keménységet mutat hozájok, azért (KKU 410)
hogy ha pedig ki sajtolyák, akor hasznát veszik, hasonlo képen, a (KKU 416)
lako helyében, mivel leg inkáb akor tapasztallyuk rajtunk. az Isten segittségit (KKU 420)
Istennek egy szolgájárol. hogy tsak akor tartotta boldognak magát, amidön beteg (KKU 426)
és mikor volt nagyob méltoságban. akoré, a midön bövölködöt mindenben, és (KKU 427)
inkáb az ö jó erkölcse, akoré amidön a szegényeket ruházta, vagy (KKU 428)
mikoron vala leg nagyob méltoságban, akoré a midön egésségit, és hatalmát (KKU 428)
világosan meg mondottam én azt, akor, hogy sok utozás után, végtire (KKU 437)
minden bizonyal. boldognak kell lenni akor ahajokázásnak. a midön akereszt, árbutz (KKU 437)
és a parttra ki szálla, akor mondá akristus néki, örüly leányom (KKU 437)
Istenért. békeséges türésel., és alázatoságal., akor az Isten mártyrja vagy. Jövel (KKU 442)
mert az elöbbiek el multak. {…} akor meg látod, és bövölködöl, es (KKU 446)
és álhatatoságal követték, emeld fel akor fejedet mondgya a kristus, mert (KG 463)
most nékünk hizelkednek. utálatosoknak fognak akor tettzeni. mert tsak ahaszon keresésböl (KG 464)
nem tarthattyák avizet. az Istent akor elhagyák. a midön ötet el (KG 475)
és bé omlot kutakot ásnak akor, amidön ateremtet állatokban keresik haszontalanul (KG 475)
Mitsoda gyümolcsötök volt azért akor abünben. a melyet most szégyenlitek (KG 481)
kérik lelkedet, és hová lész akor penitentzia nélkül (KG 485)
vennék töllünk., hogy ha tsak. akor adunk, a midön már semmit (KG 490)
ostoroza, akit szeret, az Isten akor ugy bánik velünk mint fiaival (KG 493)
a világnak tettzünk, a kristusnak akor nem tettzhetünk (KG 500)
Az ember akor leg erösebb, a midön érzi (KG 500)
midön érzi amaga gyengeségit. mert akor az Istenhez folyamodik, a ki (KG 500)
meg veti, meg vetik pedig akor., a midön azokat a világhoz (KG 504)
forditana agonosztol, és ajora vinne, akor haszontalanná teszük egy részint, akristus (KG 509)
hanem még követik arosz tselekedetet., akor idönek elötte ahirtelen valo halált (KG 513)
azt nem akarja hogy kisérttsék, akor pedig kisértik. amidön az ö (KG 519)
látt, és akristust mi bennünk. akor, se szeretetét, se kegyelmét, se (KG 526)
elönkben. amidön intenek, és fenyegetnek. akor az Isten haragját várhattyuk magunkra (KG 544)
melyben vagy, el kel olvasni akor ezt a rend tartást (KG 554)
hivatalokot, és mint hogy akristusnak akor kelleték magát ki nyilatkoztatni, minek (KJÉ 617)
el az urnak uttyát; és akor minden völgy fel magasztaltatik. és (KJÉ 617)
mely az Isten szájábol szarmazik; akor az ördög. a jerusálemi templomnak (KJÉ 620)
és a midön el jö, akor mindenekre meg tanyit minket, erre (KJÉ 627)
a más részire vinnek ötet, akor egy irás tudo doktor. látván (KJÉ 632)
töllök a vö legény, és akor böjtölni fognak., ehez az okhoz (KJÉ 637)
izraelben, de a farisaeusok. még akor kezdék mondani. és az után (KJÉ 639)
várják meg az aratást, és akor kévékben kösék a konkolyt. és (KJÉ 657)
fognak választatni egy mástól. mivel akor agonoszok. az örökös tüzre vettetnek (KJÉ 657)
a lábai sippadozni kezdének avizben, akor fel kiálta, uram szabadits meg (KJÉ 665)
bátorittá, és fel költé öket, akor tekintvén minden felé, tsak egyedül (KJÉ 674)
kettöt maga eleiben hitta volna, akor kerdék tölle közönségesen, hogy ki (KJÉ 677)
a keresztet. a melyre szegeszték:) akor meg üsmérnék, és meg tudnák (KJÉ 684)
rabja avéteknek, és hogy tsak akor lésznek valoságal szabadok, a midön (KJÉ 684)
ki mene atemplombol., el rejté akor magát az ö ellenségi elöl (KJÉ 685)
aki hitta fellyeb fogja ültetni, akor a ditsöségire valik. az egész (KJÉ 698)
is elég üres hely marada, akor akirály ki küldé a szolgait (KJÉ 699)
nagy kivánságok is volt. hogy akor mindgyárt meg fogassák. de anéptöl (KJÉ 724)
feleli hogy nem kel fizetni, akor ugy vádollyák bé, mint olyat (KJÉ 726)
lett fel támadása után. mivel akor tsak a tanitványinak jelent meg (KJÉ 743)
meg fogják ötet látni, és akor az ö szomoruságok olyan örömre (KJÉ 745)
akor meg nem fogtatok., de ez (KJÉ 750)
az emlök melyek nem szoptattak. akor kezdik mondani a hegyeknek, essetek (KJÉ 757)
volna ellenségektöl. boldogabbak is valának akor az olyan aszonyok a kiknek (KJÉ 758)
nékik. mivel nem tudták még akor. hogy az irás mit tanitana (KJÉ 763)
adni, mindenek felet leg inkáb akor kel vigyázni az Isten szavára (VKT 803)
tartoi. és sáfári., rettegjenek pedig akor, a midön tsak a magok (VKT 803)
akinek gondgya vagyon életünkre, még akor is. a midön vétkezünk (VKT 805)
A valoságos keresztény pedig. még akor is, amidön az elmének szüksége (VKT 808)
de mind azok a szentek akor éltek ajutalomnak reménségével, minek utánna (VKT 809)
légyen mint a szent páléban. akor meg fogja tudni, hogy mitsoda (VKT 810)
mitsoda készületek kivántatnak azokhoz, tsak akor folyamodni ehez a segittséghez., amidön (VKT 820)
reátok szál, a mitöl féltek. akor segittségül (VKT 820)
avaloságos szerzetesek, az elsö szerzetesek, akor kezdének avilágtol el távozni. amidön (VKT 824)
Mit fognak akor nékünk használni azok, akikhez olyan (VKT 835)
Istent birhasa. akor fogok meg elégedni. mondgya dávid (VKT 842)
valo szeretetet. de söt még akor is. a midön a kristus (VKT 865)
jó téteménye ki ne nyilatkoztassék, akor valoságos keserüséget érez magában (VKT 870)
Sokan akeresztyének közült sak akor békeseges türök, a midön gondollyák (VKT 872)
kerülhetik aroszat, se a gyalázatot., akor azon vannak. hogy belyre hozhasák (VKT 872)
igazak, és attol tarthatni, hogy akor igazak ne legyenek, a midön (VKT 875)
soha meg nem elégszik még akor is. a midön minden kivánsági (VKT 877)
midön azt mondgya. meg elégszem akor, a midön meg jelenik ate (VKT 878)
A valoságos keresztyén. akor bizik leg inkáb, a midön (VKT 892)
magának egyedül azt ahatalmat. hogy akor veheti azt el töllünk. a (VKT 902)
másoknak nagy kárban valo eséseket., akor igen tart attol., hogy az (VKT 911)
A valoságos keresztyén. akor tarttya a perlekedést igasságosnak. a (VKT 916)
hogy azokot egészen kövesék, atsak akor vagyon. a midön azokot betü (VKT 922)
legem tuam. nagyob része közüllök akor hágy el., a midön szolgálatodot (IK/A 7)
magad rosz hajlandoságitol. a melyek akor leg sebesebek: kisérteni fognak a (IK/A 31)
ellensége. aki mindent el követ akor. hogy el vonhason az Isten (IK/A 31)
esvén harmintz esztendös korában, akereszttségröl akor már nem gondolkodék., oh’ fiam (IK/A 34)
öleli vala öket, és tsak akor küldötte el öket magátol. minek (IK/A 35)
vagy ahoszu életben., nem boszontodé akor igen meg az Istent, a (IK/A 37)
nékie adni magadot ifiuságodban., tsak akor akarod szolgálni, minek utánna részt (IK/A 38)
lakohelye legyen és azt tsak akor akarod nékie szentelni minek utanna (IK/A 38)
anyira meg vetnek, hogy tsak akor akarnak szolgálni, minek utánna rabjai (IK/A 39)
az ifjuságátol fogvást. mert még akor adván magát a jó erkölcsre (IK/A 46)
Ezt a rosz életet akor kezdé. amidon az iskolábol viszá (IK/A 59)
a harmintz esztendöt el éré, akor valojában kezdék gondolkodni meg téréséröl (IK/A 61)
fordula, azt mondgya hogy ez akor volt. amidön kinos halálal akarák (IK/A 67)
mulasad; hogy ha akisértetek szaporák. akor gyakortáb kel meg gyonni. erre (IK/A 99)
sokakal. meg történik., hogy tsak akor gondolkodnak agyonásrol. a midön valamely (IK/A 99)
alelkeket., mivel nem bolondságé a, akor gondolkodni az orvoságrol. a midön (IK/A 99)
a haszon még nagyob volt akor, amidön nem az eneknek (IK/A 132)
most hogy ha meg szenteliké akor azt a szent napot. a (IK/A 139)
is meg ne vesse öket akor (IK/A 139)
meg fiam arrol., hogy valamikor akor, de az Istennek boszu állása (IK/A 161)
idö hogy el hiszed. de akor már késö (IK/A 164)
keresi hogy henyélve lasson, és akor kisérttsen. erre valo nézve kövesed (IK/A 165)
vétek, kellé hogy az embereket akor veszesed el, amidön, a midön (IK/A 168)
abór. és a jól lakás. akor, agyuladás meg nagyob. halgasad mit (IK/A 179)
ártalmadra lehetne. E szerént tselekedgyél akor is a midön valamely szemérmetlen (IK/A 181)
magokot, tartván azt. hogy tsak akor engednek a kisértetnek. a midön (IK/A 185)
már jó meszire vitte öket, akor a véteknek el hagyását. rettentö (IK/A 195)
egy szer az ellenségtöl., akor bátorságokot el vesztik. a fegyvert (IK/A 197)
szüléi nagyon vétenek nem tsak akor, a midön fiokot egy házi (IK/A 211)
egyház akarattya szerént. hanem még akor. is, a midön fiokot nem (IK/A 211)
felyeb megyen annál fényeseb., mert akor az ö világosága fenyesebnek tettzik (IK/A 215)
tanulván véle ifiuságában romában. még akor meg jövendölte felöle hogy igen (IK/A 230)
még esztelenebek., egy szóval még akor elöre el láttam. hogy mi (IK/A 230)
szemérem, elég szépnek is álittya akor magát; a midön a gonoszoknak (IK/A 232)
és helyesen, az az, hogy akor kel szolani a mikor kel (IK/A 232)
várjad had mullyék el. és akor visgáld meg hogy mit kel (IK/A 247)
Hogy ha eszerént kel tselekedni akor, a midön, a felebarátunk vétke (IK/A 261)
egyéb jó tételeket: meg fogják akor látni. vétkeket. de már késö (IK/A 272)
az az idö el közelgetet; akor meg mondgyák nékik szandékjokot, és (IK/A 297)
a midön e nem használ, akor a (IK/A 297)
az igazak meg szaporodásán. de akor suhajtozik, a midön a gonoszok (IK/A 324)
leg nagyob része az iffiuságnak akor hágy el. a midön kellene (IK/B 385)
meg is vetnek, hogy csak akor akarnak szolgálni, midön már magokot (IK/B 407)
vétkeinek mértéke meg telvén. hogy akor az Istentöl ö néki el (IK/B 420)
Ezt az rosz életet akor kezdé el, midön az oskolábol (IK/B 421)
meg haladnák ötet az roszban. akor ugy tételé magát. mint ha (IK/B 422)
ne kövessed azokot, kik csak akor gondolkodnak az gyonásrol. midön valamely (IK/B 457)
azok, kik az vétekröl gondolkodnak. akor. mikor az pap beszél (IK/B 459)
az kommunionak ideje el jő, akor járuly az oltárhoz alázatoságal. szemeidet (IK/B 462)
iffiaknak szükséges. mert az hajlandoságok akor kezdenek bennek mint egy ki (IK/B 470)
láttya valamely hajlandoságokot kezdödni bennek. akor az nevelö okokot fel gerjeszti (IK/B 470)
alamisnát. tisztellyed föképpen az innepeit. akor meg gyonván. és komunikálván (IK/B 478)
vagy valamely szomoruság közelget hozád, akor hijad segittségül örzö angyalodot, és (IK/B 482)
könyhullatásra inditotta. annak pedig hasznát akor kezdé jobban érzeni, midön nem (IK/B 486)
és az magad házánál csak akor, mikor más képpen nem lehet (IK/B 487)
egyháznak. az keresztény császárok alat. akor templomokot kezdének epiteni, az hová (IK/B 489)
az ördög szolgálattyában foglallyák magokot. akor mikor tellyes szivekböl. Isten elöt (IK/B 491)
mondgyák, mennyünk, és cselekedgyük, és akor szegyenlik az szemérmeteséget (IK/B 510)
magamban nem talaltam valami hamiságot. akor ugy tétettem magamot, mint ha (IK/B 510)
iffiuságodnak roszul el töltöt idejiért ? akor az rettentö itéletkor az egész (IK/B 514)
az kisértetnek, az Isten kegyelmivel. akor ez az rosz gondolat jö (IK/B 542)
meg dorgálván nem enged nékiek. akor meg fogván azt az ö (IK/B 565)
azt mondgya az bölcs. iffiu akor szoly, mikor szükség szolnod (IK/B 573)
kinek hatalma alat vagy. holot akor az hazugság, még vétkeseb, mert (IK/B 579)
is mikor haragszol. és ha akor az tükörben néznél, el ijednél (IK/B 585)
hapedig nem látod haragját csendesedni, akor meny el elölle, még haragja (IK/B 587)
látod hogy másoknak is árt: akor egyenesen ahoz kel menni az (IK/B 597)
jol tenni felebaráttyokal. meg fogják akor üsmérni vétkeket. de akor késő (IK/B 606)
fogják akor üsmérni vétkeket. de akor késő leszen (IK/B 606)
mellyek távul vannak tölünk. és akor ha magunkot becsüllyük, meg csallyuk (IK/B 609)
érteb elmével tehess arrol itéletet akor, midön arra az idöre jutz (IK/B 621)
hanem tizen nyolcz esztendös korodban.:) akor ezeket kövessed (IK/B 623)
ideig, meg maradván hajlandoságod benned., akor az Isten segittségivel bizvást választhatod (IK/B 625)
nem tudgya mihez tartani magát. akor idöt kel venni. és az (IK/B 626)
mikor az idö el közelget, akor elejekben adgyák nékik szándékjokot, igyekezvén (IK/B 629)
tartását, szegénységet. és engedelmeséget,. csak akor is kéne rettegni az attyáknak (IK/B 632)
vitele miat, arrol le eshetel. akor mikor meg sem gondolnád, akor (IK/B 661)
akor mikor meg sem gondolnád, akor ha valakivel jót tettél az (IK/B 661)
késö lesz, mivel mit használ akor fel tenni hogy senkit meg (IK/B 664)
tévén az házaságban, és csak akor üsmérik (IK/B 669)
is el hagya öket. és akor nintsen olyan állapot a melyre (C/A 41)
mint Istentöl ki nyilatkoztatot dolgot, akor hinni kel. mind azokot a (C/A 41)
azt a boldogságot el érjük, akor az a homály el vétetödik (C/A 42)
földet, de a föld még akor puszta vala, setéttség is vala (C/A 46)
{…} Mert tsak akor kezdék érezni atestnek alélek. ellen (C/A 59)
{…} Nem, hanem akor az Isten eröl igéretet téve (C/A 64)
Isten ötet szereté. noha még akor azt nem érdemlé (C/A 82)
ezt a nevet Judeus közönségesen akor adák az egész nemzetre., a (C/A 84)
menének hogy viszá hoznák, és akor történék a veres tengeren valo (C/A 91)
pedig fel emelve tarttya kezeit. akor meg gyözetetének (C/A 97)
tsudálatosan meg is mutatta vala akor (C/A 105)
a fogyatkozás a melyben esék akor Mojses. elég ahogy, azt a (C/A 110)
irták ki öket, és tsak akor. a mikor az Izraéliták anyira (C/A 114)
sanyaruán, és szegényül éltenek, tsak akor mutattyák vala meg magokot., a (C/A 126)
hetven esztendövel,. Néhemiás vala fejek akor a sidoknak., de olyan nagy (C/A 131)
hetven esztendeig tarta, de még akor volt hatalmok a halálra itélni (C/A 144)
hogy fel épittsék Jérusalem városát. akor a sidok el hagyák, és (C/A 146)
historiájában hogy mitsoda utálatoságokot tselekedtenek akor a sidok a templomban, és (C/A 146)
{…} Ha szinte akor valoságal le nem estenek is (C/A 161)
több volt egy millium bizonyságnál. akor jelen amikor etörtént. De Tertulliánus (C/A 177)
hogy szent Thamás nem vala akor jelen a több Apostolokal; kételkedésében (C/A 187)
amidön ezeket jövendölék, noha még akor ennek a nagy változásnak semi (C/A 190)
olyan nagy igéret, amelyet tett akor az Isten Anyaszent egy házának (C/A 192)
meg jelenik a ti életetek. akor ti is meg jelentek ö (C/A 203)
akará hogy az Apostolok tsak akor hirdetnék az sismaticus sidoknak., valamicsodások (C/A 214)
egyeségétöl. a nagy exCommunicatio által, akor ugy mondván nem tartozik az (C/A 233)
váltak az Anyaszent egyháztol, hogy akor nem lett (C/A 252)
ezt magok meg vallyák, tehát akor is igazán valo volt a (C/A 253)
vallották tehát azt, hogy volt akor avilágon olyan Anyaszent egyház a (C/A 253)
nagy nehezen. el lehetet tehát akor is mondani hogy a pápa (C/A 256)
egy ház akit romainak nevezünk akor akristus Anyaszent egy háza volt (C/A 258)
pedig akristus keresztyénségre hi bennünket. akor nem talál mi bennünk avéteknél (C/A 279)
ház. meg botsáttya a vétkeket, akor mindenkor az Isten botsáttya meg (C/A 280)
bizonytalan idö, az Isten is akor el hagyhatná az embert (C/A 285)
mit szeretünk, de kételenek leszünk akor azt el hagyni. és azt (C/A 287)
a haboruság., és a szorongatás. akor segittségül hinak engem. és meg (C/A 287)
esze. és annak atársaságnak száma akor telik bé a midön a (C/A 291)
el vétetik szemek elöl, és akor meg láttyák hogy hejában vártak (C/A 294)
azt tarttyák. hogy a kik akor életben lesznek. azok meg nem (C/A 296)
bé. és a melyek tsak akor jutalmaztatnak. vagy is büntetödhetnek meg (C/A 298)
A Bárány menyegzöjének, mert akor tellyesedik bé a szent szövettség (C/A 300)
{…} Az Isten parantsolattyát tsak akor szegiké meg mikor mi magunk (C/A 310)
{…} Akor is meg szegjük mikor amás (C/A 310)
ha akarattal. részegettek meg, mivel akor arosz., melyet tselekedtek, kezdetiben szánszándékal (C/A 310)
{…} Tsak épen akor. mikor gondolhattyák. hogy a harag (C/A 322)
forditani. mivel ami szokásink tsak akor jók és helyesek. mikor az (C/A 325)
együt vagyon az Isteni szeretettel. akor a reménség élö. valamint szent (C/A 348)
a kiben aszeretet nélkül vagyon, akor meg holt és elégtelen (C/A 348)
ha penitentziát nem tartunk is: akor is kisérttyük a mikor, abban (C/A 349)
valoságal nem szerettyük. mivel tsak akor szerettyük, mikor néki ajánlyuk minden (C/A 352)
{…} szerettyüké akor az Istent ugy amint kel (C/A 352)
{…} szerettyüké az Istent akor. amint kel. mikor menyei jokért (C/A 352)
{…} Tsak akor szerettyük tehát mi magunkot a (C/A 353)
utállyuk, hogy magunknak meg halyunk., akor a magunkhoz valo vétkes szeretetet (C/A 354)
olttya bennünk az Isteni szeretetet. akor halálos vétek. mikor el nem (C/A 355)
egészen, hanem tsak meg gyengitti, akor botsánando vétek (C/A 355)
köteleségre. mivel felebarátunkot nem szerettyük akor. ha szükségiröl nem teszünk. mikor (C/A 357)
{…} Akor imádgyuk tehát az Istent lélekben (C/A 373)
magokot meg jobbittsák, mivel. tsak akor imádgyák azIstent lélekben., és igaságban (C/A 374)
a szenteknek esedeznek. nem keresünké akor más közben járot (C/A 377)
rendelése és értelme szerént vagyon, akor nem ellenkezik a parantsolatal (C/A 382)
tselekedni valamely szentnek tiszteletire. de akor tsak az Istennek teszik a (C/A 388)
{…} Azt akor kel kérni. és meg engedni (C/A 392)
{…} Az Istent bizonyságul vesziké akor, a mikor a teremtet állatokra (C/A 392)
vetik, az Istent vetik meg akor (C/A 394)
kristus vasárnapon támadot fel. és akor is kezdette el nyugadalmát, minek (C/A 395)
mivel az ölés nem vétek akor a midön igaságos hadakozásban arra (C/A 402)
akor meg botránkoztathattyuk fele barátunkot. ámbár (C/A 403)
dolog bizonyos és nyilván valo. akor nem rosz arrol beszélleni. tsak (C/A 414)
más feleségit házaságra kivánni, hogy akor el vegye mikor özvegységre jut (C/A 417)
{…} Akor ellen mondottunk a véteknek, mikor (C/A 446)
{…} Akor az Istennek élünk, mikor meg (C/A 446)
{…} Hol valának akor az Apostolok (C/A 447)
még a régi szokás tartatot, akor nem volt szabad töbször enni (C/A 470)
kristust meg ölyék, judás is akor arulá el (C/A 476)
azt nékünk adgya az Isten. akor tsak vétket és nyomoruságot talál (C/A 495)
{…} A meg igazulásnak kegyelmét akor veszi el. mikor az ember (C/A 498)
vizet töltik. a szokot is akor kel a töltéskor el mondani (C/A 507)
Mikor nagy ók lehet akételkedésre akor meg lehet keresztelni. ilyen formában (C/A 511)
Anyák ebben alelki szövettségben esneké akor, mikoron a kereszttségnek tsak a (C/A 513)
{…} Nem hanem tsak akor, mikor a kereszttséget Cérémoniával adgyák (C/A 513)
kiknek a fejekre tették kezeket., Akor reájok teszik vala kezeket. és (C/A 521)
kisértetek az erö vételre is akor vagyon nagyob szüksége. 3.mert (C/A 524)
hasonlo képen tselekesznek mostanaban, valamint akor tselekedének az Apostolok. mivel a (C/A 533)
akristus testét két felé oszttyaké akor (C/A 538)
{…} Nem mert akor tsak a szenttséget oszttyák két (C/A 538)
kértük az Istent apenitentziának szenttségiben. akor bizodalomal lehet Communicalni, de ez (C/A 542)
idejét el érték volna., de akor tsak a bornak szine alat (C/A 546)
{…} Akor mikor már jol tudgya ahit (C/A 550)
{…} Igen jó és hasznos akor is,. de nem szükséges tellyeségel (C/A 554)
nem elegendö, mert az Isten akor bótsáttya meg a vétket mikor (C/A 558)
{…} Mert a sziv tsak akor tért meg, mikor valojában meg (C/A 558)
orvoságul legyen avéteknek., avéteknek orvosága akor, a midön nem engedi és (C/A 579)
penitentziának pedig végben vitele, tsak akor menti meg abünöst az Istennek (C/A 590)
adgyák, de illyen állapotban, tsak akor kel el halasztani, mikor lattyák (C/A 600)
mikor valaki halála oráján vagyon. akor minden pap adhat absolutiot. minden (C/A 603)
4. Res ignorata. Akor nem vétünk semiben, ha nem (C/A 606)
olyan betegnek gyonásárol, aki tsak akor akar meg gyonni midön már (C/A 608)
akemény fajdalmakban foglalatoskodik, nem gondolkodhatik akor másrol., abban az állapotban mint (C/A 608)
beteg utolso orájára jusson. és akor adgyák fel néki (C/A 613)
még abeteg felöl reménség lehet, akor kisértés nélkül ez a szenttség (C/A 613)
szolgálat nem a béneficiumért vagyon. akor nem simonia (C/A 630)
a püspök magyarázta az Évangyéliumot, akor a Diaconus olvasta el a (C/A 632)
olyan köntös volt. amelyet tsak akor vették fel. amidön adologra mentenek (C/A 648)
után meg tsalatkozik mind ezekben. akor semire valoé az ö házasága (C/A 653)
személyt veszen el nem tudva. akor aházaság semire valo (C/A 653)
veszi el arabságban lévö személyt, akor aházaság jó. mert szabad akarattyábol (C/A 653)
özvegységkor aházaság akor semire valo volna, ámbár házaság (C/A 656)
eleget tenni a házasági köteleségnek. akor aházaság semire valo. hogy ha (C/A 657)
{…} Akor az imádsághoz kel fogni. és (C/A 657)
ha. az urok meg engedi, akor közönségeseb ruhában járjanak. valamint keresztyén (C/A 664)
sem akülönös embernek imádsága, mert akor, amint Tertulliánus mondgya, mint egy (C/A 669)
2 Mert akor agyengék és abuzgoság nélkül valok (C/A 669)
a szüntelen valo imádságnak parantsolattyát, akor viszük végben mikor az Istent (C/A 670)
szerettyük., a mi imádsagunk is akor meg szünik. a midön az (C/A 670)
esedezik, a kristus nevében imádkoziké akor (C/A 679)
ha szánszándékal. nem figyelmezünk azimádságra. akor haszontalan valo. de hanem szánszándékal (C/A 680)
{…} Mert az Istent kisértik akor, a mikor azt el nem (C/A 681)
az Isten ellen vétkeznek pedig akor; mikor szánszándékal nem figyelmeznek az (C/A 681)
{…} Igen is. mert akor bizodalomal. remélhettyük hogy meg halgattatunk (C/A 683)
melyekre az Isten tanittya öket akor, amidön a szent irást halyák (C/A 694)
értik a mit mondanak, mert akor szent Pal szerént az elme (C/A 697)
mondgyák ezt az imádságot vesziké akor mindenkor bünöknek botsanattyát (C/A 708)
világi rosz kivánságok szerént élyünk, akor a rosz mi nékünk (C/A 713)
az Isteni szolgálat éttzaka vagyon, akor szükséges gyujtani, szükséges volt akoron (C/A 727)
szolván. ez az ajánlás. tsak akor vagyon mikor az Istent szerettyük (C/A 733)
azt el hihettyük, hogy még akor is voltak áldozo papok, mivel (C/A 735)
hogy nem volt szabad mindennek akor áldozatot ajánlani (C/A 735)
akristus vére munkálotta még akor is abün botsánattyát. arégi áldozatokban (C/A 741)
vivén, ujolag az Istennek ajánlotta, akor kétszer volt az ajánlás, de (C/A 759)
által azt akarják mondani, hogy akor emlékezetet tésznek a misében szent (C/A 762)
Casula le volt eresztve, hanem akor türték fel a két karján (C/A 776)
ment,. és a manipulát is akor adták abal karjára, valamint most (C/A 776)
karjára, valamint most is tsak akor adgyák apüspököknek karjokra (C/A 776)
a Catechuménusok misejinek nevezték, mert akor a Catechuménusok jelen lehettek, ez (C/A 784)
bémenetelnek. mivel ezt a soltárt akor énekelik mikor a pap ki (C/A 793)
a szent Áldozathoz kelletet kezdeni, akor apap fel ment az oltárhoz (C/A 794)
a secreta imádságáig., a melyet akor mondották a midön az ajándékok (C/A 795)
fogvást, a Communionak végiig, hanem akor jobb felöl vitték a könyvet (C/A 795)
{…} Miért nem fordul anéphez akor is. mikor azt mondgya. oremus (C/A 798)
valamint mi, de a kelyhet akor fel nem emelik (C/A 831)
az oltárra teszik, azért már akor a paténa nem lévén szükséges (C/A 843)
tsufságra ne fordittsák, azért tsak akor is tanitották a Catechumenusokot a (C/A 843)
és minden erre tzéloz, tsak akor vagyunk békeségben, midön avétektöl meg (C/A 845)
rend ellen vagyon tehát. hogy akor részesüllyön a szent Aldozatban, a (C/A 858)
a nép az introitust énekeli akor a midön apap a Confitéort (C/A 858)
{…} Mert régenten tsak akor mondották a midön a nép (C/A 861)
kápolnakot, és a tzintermeket tsak akor szentellyék meg, a midön abban (C/A 870)
és miért végezi el tsak akor a szentelést amidön az egész (C/A 886)
az épületnek meg szentelése tsak akor végezödik el., a midön az (C/A 886)
Attyának, a melyet akor viszi végben a midön minek (C/A 887)
foglallya a világon lévö nyelveket akor pedig a Benedictus énekét énekelik (C/A 887)
a püspök az egész népel akor le térdepelvén, a szent Léleknek (C/A 888)
noha ez az egyeség tsak akor leszen tékélletes midön ez a (C/A 905)
Mikor pedig az esztendö bissextilis, akor két vasárnapi betü vagyon., az (C/A 919)
is el hadgya öket. és akor nincsen ollyan állapot. amelyre nem (C/B 943)
mint Istentöl ki nyilatkoztatot dolgot, akor hinni kell. mind azokot adolgokat (C/B 943)
azt a boldogságot el érjük. akor az a homaly el vétetödik (C/B 944)
földet. de a föld még akor puszta. volt, setéttség is (C/B 946)
{…} mert tsak akor kezdék érezni. atestnek. a lélek (C/B 957)
{…} Nem, hanem az Isten akor erröl ígéretet téve. és a (C/B 960)
Isten ötet szereté, noha még akor azt nem érdemlé (C/B 975)
ezt a nevet judeus, közönségesen akor adák, az egész nemzetre., a (C/B 976)
menének hogy viszá hoznák, és akor történék, a veres tengeren valo (C/B 982)
fel emelve tartya vala kezeit, akor meg gyözettetének (C/B 986)
Isten csudálatosan meg mutatta vala akor. Mojseshez valo kegyelmességit, mivel, amidön (C/B 994)
az a fogyatkozás, amelyben eset akor mojses, elég ahogy, azt a (C/B 998)
irták ki öket, és csak akor amikor az izraéliták. annyira el (C/B 1000)
keményen, és szegényül éltenek, csak akor mentenek ki rejték hellyekböl, a (C/B 1010)
után. hetven esztendövel, nékémiás vala akor fejek a sidoknak., de ollyan (C/B 1014)
hogy fel épittsék Jerusálem városát. akor a sidok el hagyák. és (C/B 1026)
historiájában. hogy micsoda utálatoságokot cselekedtenek akor atemplomban a sidok., és a (C/B 1026)
valoságal le nem estek is. akor, de a proféta mondása bé (C/B 1037)
több volt egy millium bizonyságnál., akor jelen. mikor etörtént. de tertullianus (C/B 1048)
kristus meg jelenik. ati életetek: akor ti is meg jelentek ö (C/B 1061)
vallották tehát azt. hogy volt akor avilágon. ollyan anyaszent egyház. a (C/B 1094)
nagy nehezen el lehetet tehát akor is mondani hogy a pápa (C/B 1096)
egy ház. akit romainak nevezünk., akor a kristus anyaszent egy háza (C/B 1097)
pedig akristus akereszténységre hiv bennünket., akor nem talál egyebet mi bennünk (C/B 1111)
ház bocsáttya meg a bünököt. akor mindenkor az Isten bocsáttya meg (C/B 1112)
bizonytalan idö. az Isten is akor el hagyhatná az embert (C/B 1114)
amit szeretünk, de ketelenek leszünk akor azt el hagyni. és azt (C/B 1116)
esze. és annak atársaságnak száma akor telik bé. a midön a (C/B 1119)
el vétetik szemek elöl. és akor meg láttyák. hogy hejában vártak (C/B 1122)
azt tarttyák., hogy a kik akor életben lésznek. azok meg nem (C/B 1123)
bé., és a mellyek csak akor jutalmaztathatnak., vagy is büntetödhetnek meg (C/B 1125)
A Bárány menyegzöjének. mert akor tellyesedik bé. a szent szövettség (C/B 1127)
{…} Az Isten parancsolattyát csak akor szegjüké meg. mikor mi magunk (C/B 1134)
{…} Akor is meg szegjük. mikor amás (C/B 1134)
forditani, mivel ami szokásink csak akor jók. és hellyesek., mikor az (C/B 1147)
edgyüt vagyon az Isteni szeretettel. akor a reménség élö, valamint szent (C/B 1165)
akiben a szeretet nélkül vagyon. akor meg holt, és elégtelen (C/B 1165)
ha penitentziát nem tartunk is. akor is kiserttyük, mikor abban abizodalomba (C/B 1166)
valoságal nem szerettyük. mivel csak akor szerettyük, mikor néki ajánlyuk minden (C/B 1168)
{…} szerettyüké akor az Istent amint kell. mikor (C/B 1169)
{…} szerettyüké az Istent akor. amint kell. mikor mennyei jókért (C/B 1169)
{…} tsak akor szerettyük hát mi magunkot amint (C/B 1170)
utállyuk. hogy meg hallyunk magunknak., akor a magunkhoz valo vétkes szeretetett (C/B 1170)
ólttya bennünk. az Isteni szeretetett. akor halálos vétek. mikor el nem (C/B 1171)
egészen. hanem csak meg gyengitti. akor bocsánando vétek (C/B 1171)
köteleségre. mivel felebaratunkot nem szerettyük akor; ha szükségiröl nem teszünk. mikor (C/B 1173)
{…} Akor imádgyuk tehát az Istent, lélekben (C/B 1184)
magokat meg jobbittsák. mivel csak akor imadgyák az Istent lélekben. és (C/B 1185)
a szenteknek esedeznek. nem keresünké akor más közben járot (C/B 1187)
rendelése, és értelme szerént vagyon., akor nem ellenkezik a parancsolattal (C/B 1191)
elött le borulnak, akeresztett imádgyáké akor (C/B 1192)
cselekedni valamely szentnek tiszteletére., de akor tsak az Istennek teszik a (C/B 1195)
{…} Azt akor kel kérni. és meg engedni (C/B 1198)
{…} Az Istent bizonyságul vesziké akor mikor ateremtett állatokra esküsznek (C/B 1198)
vetik. az Istent vetik meg akor (C/B 1199)
kristus vasárnapon támadot fel. és akor is kezdete el nyugodalmát. minek (C/B 1201)
meg ölni, mivel az ölés akor nem vétek., amidön igazságos hadakozásban (C/B 1206)
mi csak láttzik is rosznak akor meg bottránkoztathattyuk felebarátunkat; ámbár az (C/B 1207)
dolog bizonyos és nyilván valo. akor nem rosz arrol beszélni. tsak (C/B 1216)
más feleségit házaságra kivánni. hogy akor el vegye mikor özvegységre jut (C/B 1217)
nem tselekeszik a mit predikalnak, akor amagusokot kel követnünk.. élven avilágositassal (C/B 1231)
{…} Akor ellen mondottunk avéteknek mikor azt (C/B 1240)
{…} Akor az Istennek élünk. mikor meg (C/B 1240)
{…} Hol valának akor az apostolok (C/B 1241)
még a régi szokás tartatott; akor nem volt szabad töbször enni (C/B 1257)
napokon délig nem szabad enni., akor is csak szükségre valot, idöközben (C/B 1261)
azt nekünk adgya az Isten., akor tsak vétket., és nyomoruságot talál (C/B 1275)
{…} A meg igazulásnak kegyelmét. akor veszi el, mikor az ember (C/B 1277)
avizet töltik, a szokot is akor kell a töltéskor el mondani (C/B 1284)
nagy ók lehet a kételkedésre., akor meg lehet keresztelni illyen formán (C/B 1287)
ebben a lelki szövettségben esneké akor. mikoron a kereszttségnek tsak a (C/B 1289)
{…} Nem. hanem tsak. akor. mikor a kereszttséget cérémoniával adgyák (C/B 1289)
kisértetek., az erö vételre is akor vagyon nagyob szüksége. 3. mert (C/B 1297)
hasonlo képpen tselekesznek mostanában. valamint akor tselekedének. az apostolok, mivel a (C/B 1303)
kristus testét két felé oszttyáké akor (C/B 1307)
{…} Nem, mert akor tsak a szenttséget oszttyák kétt (C/B 1307)
Istent, a penitentzia tartásnak szenttségében. akor bizodalomal lehet Communikálni. de ez (C/B 1310)
idejét el érték volna. de akor, tsak a bornak szine alat (C/B 1313)
{…} Akor mikor már jol tudgya ahit (C/B 1317)
{…} Igen jó és hasznos akor is., de nem szükséges tellyeségel (C/B 1320)
nem elegendö. mert az Isten akor bocsáttya meg a vétket. mikor (C/B 1322)
{…} Mert a sziv tsak akor tért meg, mikor valojában meg (C/B 1322)
légyen avéteknek, orvosága. a véteknek akor, a midön nem engedi, és (C/B 1338)
apenitentziának pedíg végben vitele, tsak akor menti meg a bünöst az (C/B 1346)
adgyák. de illyen állapotban, tsak akor kell el halasztani, a mikor (C/B 1353)
mikor valaki utolso oráján vagyon, akor minden féle vétkeiböl absolvalhattyák. és (C/B 1356)
4. res ignorata, akor nem vétünk semmiben., ha nem (C/B 1358)
kemény fajdalmokban foglaltatik. nem gondolkodhatik akor másrol., abban az állapotban a (C/B 1360)
beteg utolso orájára jusson, és akor adgyák fel néki (C/B 1363)
a beteg felöl reménség lehet. akor kisértés nélkül. ez a szenttség (C/B 1363)
a püspök magyarázta az évangyéliumot. akor a diaconus olvasta el. a (C/B 1377)
köntös volt, a melyet tsak akor vették fel., a midön a (C/B 1388)
személyt veszen el nem tudva. akor aházaság semmire valo (C/B 1392)
mást el veszik. az özvegységkor. akor aházaság semmire valo volna. ámbár (C/B 1394)
eleget tenni a házasági köteleségnek, akor aházaság semmire valo,. hogy ha (C/B 1396)
{…} Akor az imádsághoz kell fogni. és (C/B 1396)
ha az urok meg engedi, akor közönségeseb ruhában járjanak valamint keresztény (C/B 1401)
a különös embernek imádsága. mert akor a mint tertulliánus mondgya, mint (C/B 1404)
2. Mert akor a gyengék. és a buzgoság (C/B 1404)
a parantsolatot. hogy szüntelen imádkozunk, akor végben viszük mikor az Istent (C/B 1405)
szerettyük. a mi imádságunk is akor meg szünik, amidön az Istenhez (C/B 1405)
az Isten ellen vétkeznek pedíg akor, mikor szánszándékal nem figyelmeznek az (C/B 1412)
{…} Igen is. mert akor bizodalommal remélhettyük. hogy meg halgattatunk (C/B 1413)
melyekre az Isten tanittya öket, akor, amidön a szent irást hallyák (C/B 1420)
amidön értik amit mondanak, mert akor szent pal szerént. az elme (C/B 1422)
mondgyák ezt az imádságot. vesziké akor mindenkor bünöknek botsánattyát (C/B 1430)
az Isteni szolgálat éttzaka vagyon, akor szükséges gyujtani, akoron szükséges volt (C/B 1443)
szolván, ez az ajánlás tsak akor vagyon. mikor az Istent szerettyük (C/B 1449)
arégi külsö áldozatokban., az Isten akor ditsértetett, a mikor belsö képpen (C/B 1449)
azt el hihettyük. hogy még akor is voltak áldozo papok, mivel (C/B 1450)
hogy nem volt szabad mindennek akor. áldozatot ajánlani (C/B 1451)
a kristus vére. munkálodta még akor is abün botsánattyát. a régi (C/B 1454)
vivén, ujjolag az Istennek ajánlotta., akor kéttszer volt az ajánlás, de (C/B 1467)
tsak azt akarják mondani. hogy akor emlékezetet tésznek a misében, szent (C/B 1470)
egy halotért. vagy élöért. hogy akor atöbbiért is nem ajánlották volna (C/B 1472)
Casula le volt botsátva, hanem akor türték fel akét karjánál, midön (C/B 1480)
ment. és a mánipulát is akor adták abal karjára, valamint most (C/B 1480)
karjára, valamint most is, tsak akor adgyák a püspököknek a karjokra (C/B 1480)
a Catechuménusok miséjének nevezték, mert akor a Catechuménusok jelen lehettek, ez (C/B 1486)
menetelnek. mert ezt a soltárt akor éneklik, mikor a pap ki (C/B 1493)
a szent áldozathoz kelletet kezdeni., akor a pap fel ment az (C/B 1494)
offertoriumhoz nem kezdet, a kihez akor kezdet. mikor az ajándékokat az (C/B 1494)
fogvást. a Communionak végi-ig. hanem akor jóbb felöl vitték a könyvet (C/B 1494)
{…} Miért nem fordul akor is anéphez mikor azt mondgya (C/B 1497)
valamint mi. de a kelyhet akor fel nem emelik (C/B 1522)
az oltárra teszik. azért már akor apatena nem lévén szükséges. a (C/B 1531)
tsufságra ne fordittsák, azért tsak akor is tanitották a Catechumenusokot a (C/B 1532)
és minden erre tzéloz, tsak akor is vagyunk békeségben, midön avétektöl (C/B 1533)
ajó rend ellen vagyon hogy akor részesüllyön. a szent áldozatban., a (C/B 1543)
a nép az introitust énekeli akor, amidön apap a Confitéort mondgya (C/B 1543)
{…} Mert régenten tsak akor mondották, a midön a nép (C/B 1545)
a kápolnákot, és atzinteremeket. tsak akor szentellyék meg, a midön abban (C/B 1552)
és miért végezi el tsak akor a szentelést. amidön az egész (C/B 1565)
az épületnek meg szentelése, tsak akor végezödik ell, a midön. az (C/B 1565)
az ö Attyának, a melyet, akor viszi végben. a midön, minek (C/B 1565)
ház, a világon lévö nyelveket., akor pedig a benedictus énekét énekelik (C/B 1565)
okait, apüspök az egész népel akor le térdepelvén. a szent léleknek (C/B 1566)
egyeség. noha ezaz egyeség. tsak akor lészen tökélletes, midön ez a (C/B 1579)
a melyekröl szól kegyelmed. tsak akor mehetnek fel az agyvelöben. minek (IJE 25)
idö mint a regel. mert akor az ember egészen magáé mind (IJE 29)
nagyob tsendeségben, és szabadságban vagyon akor. és könnyebben vihet ajora (IJE 29)
embert. ugy hogy, gyalázatos volna. akor alunni. a midön az egész (IJE 31)
igen nagy dolgokban világosittya öket akor a nap. valamint ezt is (IJE 31)
nem azt a mivel tartozunk., akor roszat tselekeszünk, ebböl következik, hogy (IJE 34)
ha valami gondolattyok szerént találkozik, akor örömel mondgyák. én is ezt (IJE 38)
hogy serénységel vigyünk valamit végben. akor együgyüség, és resttség volna azt (IJE 63)
hivatallya, mind az idö kötelez, akor azokot, minden halogatás nélkül végbe (IJE 65)
a mely betegségeket. magában vészen akor. idövel azok, tsak nem mind (IJE 77)
pedig idegen ember vagyon aháznál, akor bátorságosab neki ha el vakarodik (IJE 78)
veszni, vagy meg döglik, oh! akor az aszony meg vigasztalhatatlan (IJE 79)
volt; mikor hozája menék, éppen akor pirongatá egyik tselédet, azért hogy (IJE 79)
hogy meg keményedgyék, arosz szokásban. akor már nem hajthatni ajora, valamint (IJE 82)
oktatni, mert hogy ugy mondgyam. akor kezd az elméje tsirázni, és (IJE 92)
az igasság mellöl el távoztunk, akor elönkbe adtavétkünket (IJE 97)
kell néki tanulni hogy élhessen. akor tsak ami leg szükségeseb arra (IJE 103)
hogy semmit nem tévén félre, akor adosságban verjem magamot. ha valamely (IJE 134)
tsak meg kéri az adosságot, akor pedig siettségel kel mindent el (IJE 135)
jég esötöl félnénk. hogy akor. az éhségtöl meg menthetnök magunkot (IJE 137)
az a jég esö. hogy akor. drágábban adnok el. a szegényeknek (IJE 137)
az esztendö jó, és termékeny, akor minden ótsubb, eszerént kell gondolkodni (IJE 139)
még böjti napokon is. mivel akor szükségeseb a jó szén. vagy (IJE 145)
ugy hogy az elsö ora, akor kezdödöt. a midön a nap (IJE 157)
midön a nap le ment, akor 12 orát olvastak (IJE 157)
fontot nyomtanak, apénz is már akor szokásban lehetet. mivel temetöt véve (ISZ 175)
öregségben holt meg, leg elöbször, akor hallunk emlékezetet tenni az orvos (ISZ 178)
pedig nem szollok. mivel már akor az emberek igen meg kezdének (ISZ 179)
hanem Izrael fiainak. mivel meg akor tsak egy familia volt., eszerént (ISZ 180)
hogy pedig a leányokot tsak akor illette ajószág, a midön fiu (ISZ 212)
vették fel agyázt, hanem még akor is amidön valamely nagy keserüségekben (ISZ 224)
pedig anap le menetele után, akor is kenyeret, vagy valamely kerti (ISZ 225)
az áldozo papok. ezeket tsak akor vitték végben, amidön az egész (ISZ 231)
imádságnak ideje volt. mivel még akor nem volt harang (ISZ 233)
földön járni, a mellyet tsak akor vetették bé. mivel meg történhetik (ISZ 282)
közönséges hivatalokra adgyák magokot. és akor is tsak annyi ideig, a (KSZ 292)
ritkán várta, hogy arra kerjék, akor is tsak azért tselekedte. hogy (KSZ 293)
Akor sokal nehezeb életet elt, mint (KSZ 294)
az anyaszent egy ház, már akor két részböl állot, ugy mint (KSZ 298)
rend szerént estig nem ettek, akor is tsak kenyeret, philo, meg (KSZ 304)
el hihettyük. {…} {…} hogy ök még akor meg tartották azokot az orakot (KSZ 306)
volt. napjában, egy szer ettek, akor is estve, bort nem ittak (KSZ 324)
dolgát és haza mentek estve, akor vatsoráltak. amit pedig ebédnek hitták (KSZ 328)
gyülekezetet tévén, a görög varosokon, akor éltenek ezel a szoval, amidön (KSZ 335)
püspök ajánlotta, és apapok tsak akor ajánlották, a midön apüspök vagy (KSZ 338)
tsináltanak, judaeos {…} mint ha már akor, aföldön lett volna még akristus (KSZ 343)
innep napokon mentenek ki házoktol, akor is tsak a templom ajtaja (KSZ 362)
nélkül ment bé, és tsak akor üle székiben. amidön apüspökök inték (KSZ 393)
és maga is jelen volt, akor meg lehete látni, hogy láthato (KSZ 393)
meg, még elöre, hogy még akor is nem vala szabad az (KSZ 395)
láttyuk, hogy azon rendet tartották akor is a szent irás olvasásában (KSZ 406)
alat. {…} mind azáltal amise Canonya, akor is ollyan volt, mint mostanában (KSZ 415)
el hihettyük, hogy többet énekeltenek akor, amidön már az egész anyaszent (KSZ 415)
tzéloz, azon idöbéli Isteni szolgálat, akor el olvasák, hogy ádam ki (KSZ 421)
adták nekik, még akor is, amidön törvény volt ellenek (KSZ 425)
kerti veteményböl állot. és tsak akor vitetet hust, és bort az (KSZ 427)
esztendövel birták, a magyarok még akor pogányok lévén, europának egyik részit (KSZ 466)
deákul voltanak, és adeak nyelv akor igen ritka volt, az Isteni (KSZ 466)
inget viselt, és azt tsak akor vetette le. amidön magát disciplinázta (KSZ 475)
a szenttségekhez, ritkán járullyanak, és akor is tsak fél készülettel. és (KSZ 488)
Léleknek. a ki benne szollot, akor alatomban meg tsinált férfiakot küldének (SUT 510)
Atyák azt irják. hogy tsak akor hagyák el Judeát, a midön (SUT 529)
Szent péter nem tudhatá akor mindgyárt mit tenne alátás, de (SUT 533)
azt tudtára adgya. Agrippa épen akor a feredöben akara menni, és (SUT 543)
predikállásban, a tanitásban foglalták magokot, akor minden akadály nélkül éltek a (SUT 549)
más tobben azt tarttyák, hogy akor ment volna oda, amidön szent (SUT 554)
nyomoruságban ejttsék öket, és tsak akor kezdének meg vidámulni, a midön (SUT 573)
lyonba marada egy darab ideig, akor meg valtoztathatá a Herodes helyét (SUT 575)
sidó követek tartván attol hogy akor ne híják a Császárhoz, amikor (SUT 590)
tsak álomnak tártá. észre vévé akor, hogy az Isten tsudálatosan meg (SUT 615)
is illyet látna feje felet. akor nem élne továb öt napnál (SUT 617)
a pál nevet, vagy is akor vett volna magának egy deák (SUT 623)
meg vetik vala az igazságot. akor a pogányoknak prédikálottak (SUT 626)
álhatván a szent pál mondásira. akor meg válának egy mástol,. mind (SUT 650)
hihettyük, hogy szent lukáts még akor adá magát szent pál mellé (SUT 652)
helyet. egy nagy komondort találának., akor senki nem kételkedek abban hogy (SUT 681)
Térjünk viszá szent pálhoz, akí akor Éfésusban volt. vagy a körül (SUT 681)
tudta hogy mibe van adolog. akor egy Alexander nevü sido a (SUT 691)
vádoloit viszá küldé. mondván. hogy akor fog itéletet tenni, a midön (SUT 711)
egy napi földre. és tsak akor tére viszá, a mikor meg (SUT 753)
tselekedetnek különös Angyala vagyon, aki akor jelen vagyon., és azt az (SUT 774)
kedviért, a sidoknak számát. kik akor Jérusálemben valának meg akárá tudni (SUT 778)
azt tarttya hogy valának ót akor háram millium személyek A sidok (SUT 778)
Jámniába találá Agrippa királyt. aki akor tért viszá Egyiptumbol. és a (SUT 784)
akartak fügeni., Ez a Manahem akor érkezék Jérusálembe a maga népivel (SUT 787)
ideje jó hajnalba volna, mert akor mindnyájan avárosba mély álomba vannak (SUT 812)
a kik benne valának. tsak akor vevék észre. amidön a Romaiakot (SUT 832)
Éléazár egy szers mind ostromlák, akor a hadát két részre oszttya (SUT 843)
mikor a Romaiak ostromlották öket. akor inkáb valának nyertesek, leg inkáb (SUT 853)
a tsuda meg történt volt akor is. a midön a káldéusok (SUT 856)
akoráig – 2
nem tanullyák. szükséges tehát mind akoráig el halasztani a fel oldozást (C/A 601)
nem tanullyák, szükséges tehát. mind akoráig el halasztani a fel oldozást (C/B 1354)
a kor
a kor – 1
az ora három fertály nyolczra, a kor elsöt dobolnak misére, nyolcz (TL 57)
akór
akór – 1
szentek szentiben, esztendöben tsak egyszer, akór is nem vér nélkül, a (É 763)