a|mely – 857
amely
amely – 536

kédnek semmi levelét nem vettem. amely nem igen jol esik nekem (TL 8)

törve két vagy három darabba. amely darab még fent áll, nem (TL 50)

szigetek felé kételeniteténk venni utunkot. amely szigeteket nevezik (TL 52)

kéd ollyan gyönyörüségtöl meg fosztani amely egy pénziben sem telik kednek (TL 61)

vagyon. a le fordul. és amely, alat vagyon. a fel megyen (TL 72)

és téjfellel bé boritatot káposzta. amely tavulrol ugy tettzik, mint egy (TL 92)

aki egy pástétomot csináltatot ebédgyire, amely csak fátzán nyelvel. volt tele (TL 94)

hagyatá. és amely apátzák, a szüzeséget meg unták (TL 158)

szerdengestiek. agájával. (ez ollyan sereg. amely a hartzon elöl szokot menni (TL 168)

el hagyá. azta jo kedvit. amely sokszor tettzet sulimánnak, aztot észre (TL 179)

alázatosan köszönöm édes néném ahalat, amely duplán érdemli a köszönetet. egyszer (TL 192)

hajok. nem igen nyargalnak segittségire. amely várat pedig meg nem segittenek (TL 194)

hanem elöször a fejekre teszik. amely nálok a tiszteletnek leg nagyob (TL 270)

siralomnak völgyében lévö változo életünkröl. amely változást mind adig probállyuk, valamég (TL 300)

és ez az veszedelmes álom amely kezdete ahalálnak, ugyan arrais vinne (É 10)

örökkévalo nap minden szem pillantásban. amely nap némellyeknek irtoztato, kinzo, és (É 11)

es a különösön valo iteletre, amely is követni fogja ahalált (É 14)

az Isten semivel nem tartozik. amely jó vagyon mi bennünk azt (É 17)

felyül halad minden értelmet, és amely meg oltalmaza a mi sziveinket (É 25)

magátol semi valamint a szó, amely tsak anyiban valami, amenyiben aki (É 28)

amelytöl származhatnak ajó tselekedetek, és amely semivé tészi azokot az Isten (É 47)

valoságos bölcseségböl. és igaságbol erednek, amely, nem más. hanem az Isten (É 66)

el törleni vétkeket, azon szenvedésivel, amely néki meg nyitotta a Menyeknek (É 71)

örök életre forró viznek feje, {…} amely el olttya benne. a világi (É 76)

igaság, és a felebaráti szeretet, amely Isten elött drága öltözöt, akristus (É 76)

vagyon. 1 akristus lelkét veszük, amely arra hatalmat ád nékünk, hogy (É 85)

ajándékok vannak pedig amalaszt szerént, amely nékünk adatot, akár a profétalás (É 104)

hogy reméllyük az örök jutalmat, amely nem egyéb hanem hogy az (É 106)

ajó akaroi által kéré akristust, amely annyit teszen. mint ha ö (É 115)

nem figyelmeznek egy illyen dologra., amely oly szükséges az üdveségre (É 122)

haszon keresés el ronthattya, de amely egyeség avaloságos szeretettöl származik, az (É 124)

valo fa, az Évangyeliumi tudomány, amely kezdetekor, kitsid, és meg vettetett (É 133)

atest ellen valo valoságos hartzolás, amely leg veszedelmeseb ellensége egy keresztyének (É 139)

haszontalan szolgák vagyunk. az Apostol amely példát hoz elö azokrol kik (É 139)

a szöllö az Anyaszent egyház, amely szöllöt minden keresztyén tartozik munkalodni (É 140)

{…} Ez ollyan példa, amely meg vigasztalhattya, és meg gyarapithattya (É 146)

mutatni, és nagyob alázatoságban tenni, amely kegyelmet tsak az alázatosoknak adgya (É 147)

a kisértet idején el távoznak, amely pedig atövisek közibe eset azok (É 148)

fojtatnak, és gyümöltsöt nem hoznak. amely pedig ajó földbe, azok, akik (É 148)

tsináltak a rosz kivánságok, és amely, meg keményedet arosz szokásokban, a (É 148)

ember nem lehet szeretet nélkül, amely ollyan mint egy terh. amely (É 152)

amely ollyan mint egy terh. amely hol egy felé, hol más (É 152)

lelke, a Cupiditas, (arosz kivánsag:) amely meg vagyon romolva, és kut (É 152)

mellyik akettö közül kezdöje tselekedeteknek, amely nékik igen nagy hogy magokot (É 152)

midön valamely olyan vétekben esnek. amely ellenkezik ezekel ajó erkölcsökel. olyankor (É 154)

kel lenni öbenne. valami ollyannak., amely az embernél fellyeb valo, és (É 156)

jelenteni az uton valo menetelével, amely mellet akoldus ül vala, mivel (É 157)

meg szagassa, és meg hassa, amely töredelmes, és alázatos sziv legyen (É 160)

mi magunkot meg büntessük vétkeinkért, amely meg nem lehet más képen (É 164)

nyugodalom egy keresztyénnek egész élete, amely kedves Isten elött, mert szüntelen (É 174)

melyet az urban talál, és amely néki egész öröme. és boldogsága (É 174)

mint a fel háborodot tenger, amely meg nem tsendesithetik (É 174)

A mi magunkhoz valo szeretet, amely oka, hogy nintsen se hitünk (É 177)

Meg akarván amaga viselésit menteni, amely ellen sokat beszéllének, le irja (É 179)

{…} A test kivánságának, amely az érzekenységi gyönyörüségeknek szeretete, azördög (É 182)

bujálkodása, ez ollyan rendeletlen kivánság amely mindent meg akarna látni, tudni (É 182)

a magok tsalando elméjeket követik, amely nagy maga hittség (É 184)

kevesen figyelmeznek az elmulatásnak vétkire, amely véghetetlen, és amely oka lehet (É 191)

elmulatásnak vétkire, amely véghetetlen, és amely oka lehet kárhozattyoknak. ha szinte (É 191)

aválasztottak, valoságos alázatoságbol mentik magokat, amely el fedezi jó tselekedeteket, az (É 191)

bizonytalanok, hanem egyedül azö igéjét, amely meg tsalhatatlan (É 194)

az esöhöz. és a hóhoz, amely az égböl le esik, és (É 194)

Isten háza; az imádságnak háza, amely egyedül, az imádásra, áldozatra, és (É 197)

az Angyal vit aprofétának, és amely nagy erött ada néki az (É 199)

a fiunak lelke is. enyim, amely lélek vétkezik a hal meg (É 204)

{…} Mit tésznek ezek aszók. amely lélek vétkezik ahal meg (É 210)

tartásra valo köny hullatást botsát. amely akristus vérével együt el mosa (É 212)

akarattya légyen. és valoságos akarattya. amely ki tessék tselekedetéböl. és ugy (É 213)

el nem éri amennyei hazát, amely örökös háza lészen (É 214)

hogy abetegségek avétekért valo büntetések. amely betegségek meg gyogyittyák a mi (É 214)

feje akegyelemnek, és üdveségünknek, és amely nélkül minden jó tselekedet. haszontalan (É 222)

valo szeretetnek indulattyit. és hajlandoságit. amely sok féle képen tudgya magát (É 227)

tsudállyuk az ö kegyelmének hatalmát, amely reá nézve, ollyan tsekély és (É 229)

által annak, akitöl testet vett, amely testet magára akará venni hogy (É 231)

le, és az Embersége szerént, amely által. apátriarkáktol, és Davidtol származot (É 232)

okoza a nemesi vér. és amely gyakorta akadállya az üdveségnek., mert (É 234)

mely jelenté azt a világoságot amely meg hattya láthatatlan képen. abünös (É 238)

ollyan mint ha levetnök börünket; amely meg nem lehetne fajdalom nélkül (É 241)

közönséges fel támadást kel érteni. amely a szenteknek uj születés lészen (É 241)

mégyen hogy engedelmeskedgyék amojses törvényének, amely azt hadta az aszszonynak., hogy (É 246)

jelenti abelsöképen valo tisztátalanságát aléleknek, amely ki rekeszt amennyekböl., és a (É 246)

kristusát, eszép példája akeresztényi életnek. amely abol áll, hogy az igasságnak (É 248)

az Istent fiui szeretettel szeresük, amely szeretet eltávoztassa velünk mind azt (É 248)

bernárd szerent lelki alázatoságnak nevezhetni, amely az emberel meg üsmérteti hogy (É 253)

hogy ollyan élö hitek legyen, amely vélek penitentziát tartason, és hogy (É 272)

embernek ne adná azt atiszteletet, amely az Istenhez illik. tanullyuk meg (É 281)

oly rettentö terhet adni reájok, amely le nyomja, és meg öli (É 284)

alázatoságal érik el. és hogy amely hatalmat ád nékik a lelkek (É 285)

az élö viznek kut fejéhez. amely mindenkor szent vigasztalásban tarttya (É 287)

hitelben vásárlot, meg ne fizethesen, amely égre kiáltó vétek volna. noha (É 290)

a meg tért bünöst, és amely meg erösitti lépésit. hogy az (É 307)

testében, és vériben valo reszesülés, amely bélyege, abünös valoságos meg térésinek (É 307)

is oda adgyuk felebarátunk üdveségiért, amely sokal drágáb életünknél, valamint a (É 310)

a szent lélek kegyelmének olajával., amely a penitentzia tartásnak, és az (É 321)

örök, és boldog életet példáza., amely jutalma mind azoknak kik attyoknak (É 327)

egyikét, mind a másikát. és amely kivánság némelykor anyira menyen., hogy (É 328)

áitatoság, -az Isteni szeretetböl áll, amely ö hozzája fordittya kivánságit, és (É 332)

hogy tsak ollyan jó jöjjön, amely tetzhessék Istennek, aki meg vett (É 332)

aszent lélek adgya szivünkben, és amely nem tsak meg üsmérteti velünk (É 341)

a szent szégyenben hoza, rendeletlenségiért, amely avaloságos meg térésre, és penitentziára (É 342)

olly mértékletes bölcs feleletet ada, amely eleget tészen atörvény igasságának, és (É 352)

törvénynek járma alá valának vettetve. amely törvényt ök, abüntetésnek félelméböl viszik (É 355)

nem részesülnek a mennyei örökségben, amely örökség, tsak. az Isteni szeretetett (É 356)

jele, az elöre adatot kegyelemnek, amely minket arra viszen. hogy a (É 379)

melyet akristus tanit nékünk, és amely egyedül vihet minket az örök (É 384)

adtam hogy az ur Jésus, amely ejjel el árultaték, vévé akenyeret (É 453)

az egész nemzetre; és igy amely nyomoruságtol féltenek ha meg nem (É 469)

tiszteletben tarttsák szüléjekhez valo köteleségeket, amely keveset használhat, hanem avaloságos hozájok (É 478)

emberekel valo letekkor. 2 hogy amely ditséretet az emberek adnak nékik (É 494)

ditsöséget, és gyarapodgyunk meg ahitben, amely mindent meg nyer Istentöl; az (É 517)

nyughatatlanság a melyben vagyon. és amely nem engedi hogy nyugodalomban legyen (É 525)

{…} Az, az Isten igéje, amely olyan lévén nékik mint a (É 533)

azt az örökké valo örömet. amely következik azután a mulando szomoruság (É 550)

hitet, és az igasságnak szeretetét, amely amenyei jók felé emellye kivánságinkot (É 570)

azt látom szent mathénál, hogy amely fa gyümöltsöt nem hozz, atüzre (É 571)

az eröszak kedves, és gyönyörüséges, amely nem hogy meg gyengitené a (É 594)

Apostol mondgya; az akegyelmet birja, amely magja, és kezdete az örök (É 595)

kezdete az örök életnek, és amely magában meg maradando, és álhatatos (É 595)

arosz szokásoknak ágyához kötözöt, és amely nem engedi nékünk hogy az (É 597)

akristusnak lelke, és érdemi által, amely békeség. belsö örömet, és menyei (É 600)

Fontollyuk meg ezt a példát, amely minket szégyenbe hozz, és a (É 602)

szeretettel szereti fiait, ollyan szeretettel amely ö maga, mert valami az (É 609)

{…} Azt hiják. amely az Isteni szeretettöl jö. mint (É 613)

szeretettöl jö. mint eredetetöl, és amely azt tselekeszi, hogy a büntetéstöl (É 613)

hittségböl, és az irigységtöl vagyon, amely sokal nagyob vétek, mint a (É 617)

adtam, hogy az ur Jesus amely éjjel el árultaték, vevé akenyeret (É 618)

bárány áldozattyának akará helyében rendelni, amely áldozat. annak jele volt, 2 (É 619)

nem kiván ollyan lako hellyet, amely szüntelen valo változásban légyen, ma (É 621)

ötet, mert azt a parantsolatot, amely néki azt hadgya. hogy ugy (É 623)

kenyerünket, mind azt a kenyeret, amely a lelket erösiti, mind azt (É 630)

ajót tselekedteti, annak a kegyelemnek. amely békeségel szenvedtett minket, ö érette (É 631)

minket, ö érette, annak akegyelemnek. amely eröseké, és álhatatosoká tészen minket (É 631)

meg koronázoja a kegyelmeknek, és amely, oly békeségben tészen minket, a (É 631)

szenvedéseket nem hasonlithatni. ahoz aditsöséghez, amely meg jelentetik mi bennünk (É 635)

valo békeséget kel meg tartani, amely nélkül nem lehetünk se Istennel (É 644)

az Isten országában nem mehet, amely születést vettünk Ádámtol, avétkesé, és (É 665)

emberek társaságátol, amely oly veszedelmes az ifiaknak, hogy (É 673)

arendeletlen természet, aroszra valo hajlandoságunk, amely velünk ateremtö helyet. ateremtet állatot (É 695)

mivelhet, ugy a rosz kivánság, amely nem egyéb, hanem a bennünk (É 695)

ö kegyelmének el fogyhatatlan gazdagságit, amely mind azokban akik az Istené (É 698)

a melyeket ök mivelik, és amely, a maga munkáiban., magát, veghetetlen (É 698)

vége az örökké valo élet, amely abbol áll, hogy az Istent (É 702)

gyümöltsöket nem teremhet. minden fa, amely jó gyümöltsöt nem hoz, ki (É 702)

akülsö áitatoság alá rejtik magokot, amely tsalandó, és a mely, az (É 703)

gyözedelmes gyönyörüséget is hint szivében, amely meg vettetvén véle ameg romlot (É 707)

a balványoknak valo szentelt hust, amely mint egy tisztelet volt, és (É 716)

Istentöl akarnák el venni aditsöséget, amely tsak ötet illeti, ajókót irigyleni (É 725)

el kerullyük a farisaeus vétkit., amely olyan vétek szent Agoston szerént (É 727)

tsak annak a jónak kezdöje, amely mi bennünk vagyon. a mi (É 735)

valo hitt, és azö kegyelme, amely nélkül Ádámtol fogvást, világ végezetig (É 744)

hogy mindenel tartoznak néki, és amely mindeneket meg vett, hogy hálá (É 747)

Léleknek meg világositását, és segittségét, amely nélkül semi hasznost nem tselekedhetünk (É 749)

se végit., hanem a kegyelemnek, amely egyedül tselekedteti velünk ajót, melyet (É 756)

{…} A lélek, amely szerént akarja az Apostol., hogy (É 767)

házainkért, meg külömböztessük magunkot., kivánság, amely kut feje, a boszonkodásnak, és (É 776)

fiát. atsak kevés ideig lészen. amely idö semi. hogy ha azt (É 781)

atörvénynek betüjéhez, hanem annak lelkéhez, amely az igasságnak és a szeretetnek (É 787)

tudgyák meg betsüleni az idöt. amely azért adatot. hogy az üdveséget (É 787)

származik, mint annak kezdetétöl, és amely öhozzája fordullyon mint végéhez, az (É 794)

hogy ollyan formában beszéllyenek nékik, amely abban az igasságos bizodalomban tegye (É 798)

tettek volna az igasság köteleséginek, amely parantsollya. hogy viszá adgyák a (É 803)

után a szeretetnek köteleségit kövessék. amely azt kiványa. azoktol. kik amásét (É 803)

aléleknek tisztasága. és szépsége. és amely el oltván bennünk arosz kivánságot (É 805)

akisértetnek, az üldözésnek, tévelyedésnek napjait, amely napokon az embernek gonoszsága gyozedelmeskedik (É 808)

oly lelki örömet indit bennünk. amely szent énekeket énekeltet velünk, és (É 810)

gyözedelmeskedgyék ellenséginken mindenhato kegyelme által, amely kegyelemböl áll, minden (É 813)

ez ollyan mint egy öv, amely szoritva tarttya az ó embernek (É 815)

dolgokon. ne kapjunk. az igasság. amely maga a szeretet., ollyan mint (É 815)

nyavalyályának., ebböl azt láttyuk, hogy amely lélek meg akar gyógyulni betegségéböl (É 827)

hejában valoságokhoz valo szeretetet is, amely véghetetlen vétkeket okoz, hogy ha (É 829)

Azokáért mi is amely naptol fogva hallottuk, meg nem (É 829)

minden féle jó gyümöltsöt teremttsen. amely nem egyéb hanem az Isteni (É 831)

irtoztato képen valo meg szeplösitése, amely abban az idöben lett, a (É 834)

tanalni ötet. ez ollyan kegyelem., amely tsak azoknak adatik meg. akik (É 839)

az után mondá nékik, hogy amely helyeket kérnek. tsak azoké, akiknek (É 844)

az embereknek azt a boldogságot, amely igéretben vagyon azoknak, kik fel (É 845)

Mit kel érteni abuza magon, amely gyümöltsöt nem terem ha meg (É 852)

ha meg nem hal, de amely sokat teremt, ha meg holt (É 852)

a közönségesen valo fel támadásrol., amely némelyeknek boldogságokra, némellyeknek pedig kárhozattyokra (É 897)

fel támasztást, mint olyan dolgot, amely jelentette. abünösöknek lelki fel támadásokot (É 897)

a hozád valo igaz köteleségemröl. amely szem pillantásban kezdettelek látni, ugyan (MN 31)

fernandhoz mene. nagy sziv fajdalomal. amely annál is nehezeb volt. hogy (MN 35)

és magadot menteni, olyan dologrol. amely nékem keserüség (MN 44)

elöttök el szaggatá a feftát. amely, a törvénynek valamely verse. a (MN 71)

a törvény szerént kellene tselekedni. amely is azt parancsollya., hogy mindenek (MN 75)

semmi ellenkezöt., mind azon által. amely okok erölteték thiboltot hogy el (MN 80)

tsak ollyan életnek árráért birhassalak. amely talám szerentsétlenné tészi az enyimet (MN 121)

hogy parancsolatot vett volna udvartol. amely parancsolatban avolt., hogy mentöl hamareb (MN 135)

hogy az ö kastélyában menne. amely lisbonátol. egy nehány mély földnire (MN 137)

hogy volna néki ollyan vize, amely az orczát ismét meg fejéritti (MN 153)

amely igen dicsöséges volna egy olyan (MN 181)

Mitsoda történet az. amely oly igen meg egyezteti akét (MN 187)

olyan jutalmat akarok néked adni. amely meg bizonyittya hogy mint betsüllek (MN 192)

értelem adnak elömben. az udvarod, amely oly igen ditséri ma. bennem (MN 195)

igen ditséri ma. bennem szeretetedet. amely engem tisztel. nekem hizelkedik. és (MN 195)

az Etelredel valo házáságát tekinté, amely eleget tenne mind szeretetének. mind (MN 196)

azt a házaságot., mint ollyat. amely meg fogja mocskolni azö dicsöségét (MN 197)

gondolatokban vala az ö öregsége., amely nem tekinteté véle annak a (MN 199)

hogy olyan házaságot szerezen magának. amely tsak a hasznot tekintse. azért (MN 200)

király keziben. az Ételgiva levelét. amely anyira meg hatá szivét. hogy (MN 215)

timánt azután olyan hajora üle. amely indiában igyekezet,. az atyám. mihent (MN 220)

az új, és élö út, amely életet ád azoknak kik arra (KKU 255)

is kell tartani és követni, amely idöt adot az Isten néked (KKU 256)

Isteni szeretet az ö szivét. amely szeretet eröseb ahalálnál, mivel az (KKU 288)

kevélyen kezde tapodni egy kerésztet, amely ellen ezer tsufságot monda, söt (KKU 291)

mikol meg nem üsmérhete. játék. amely az emberek elött nevettség. de (KKU 292)

Storophila. uram amely keresztet, és nyomoruságot okoz agyönyörüség (KKU 299)

olyan lántzot is kell hordozni, amely öket esze köti. közönségesen, hogy (KKU 304)

magadot. 1 {…} hasonlot mondok neked, amely igasságokot hallottál. azokrol elmélkedgyél. az (KKU 313)

szenvednék. illyen. illyen nyomoruságokot, de amely keresztet reám akarnak adni, az (KKU 322)

ugy hogy semmi nem történik amely jódra, és hasznodra ne lenne (KKU 322)

amidön ezt akis keresztet választottam, amely talám veszedelmes (KKU 322)

ditsöséget szereted. az olyat szeresed amely örökös. avilágit pedig meg vessed (KKU 330)

meg könnyebitvén. meg terhel tégedet., amely nyavalyát szenvedtz., a meg nagyobittya (KKU 341)

ö bennek olyan drága joszág. amely soha el nem veszhet, de (KKU 360)

keresem amely az urtol jö, óh veghetetlen (KKU 388)

kérem uram azt a kegyelmedet, amely el hagyassa velem tellyeségel ezt (KKU 394)

meg gyözné azt az unadalmat, amely az utnak faradtságátol szarmazik, mivel (KKU 399)

ahajoban azt a kevés utadot amely még hátra vagyon. ugy is (KKU 434)

holtunkor, olyanok lészünk amidön itéltetünk, amely helyre a fa le esik (KG 463)

világosithatná, és azt az életet, amely követteti az igazságot, és avilágoságot (KG 475)

örökös, és meg változhatatlan törvény, amely elönkbe adgya, arendet, melyet kel (KG 479)

hitet, penitentzia tarto töredelmes szivet, amely tele légyen a vétekhez valo (KG 484)

közül. ha Istennek amezei füre. amely oly hamar el szárad, gondgya (KG 520)

akarja hogy meg botsásunk ellenséginknek, amely vétkeket tselekedtenek. ellenünk, nem hasonlithatni (KG 533)

kel csudálni. egy ollyan vallás. amely kegyetlen, tolvaj., és fajtalan isteneket (KG 546)

érzékenységeknek mindent valamit kivannak, és amely. az embernek boldogságát., az oktalan (KG 546)

azt meg láthattyák az Evangyéliumban. amely magában foglallya mind azt. valamit (KJÉ 568)

el fogyassák azt az életet, amely kárhoztatta az övéket, és a (KJÉ 582)

tudták, hogy az az élet, amely oly igen nem tettzet nékik (KJÉ 582)

különös kenettel. fogja fel kenni. amely kenetnek, az ö királyoknak, és (KJÉ 603)

ollyan jó hirt mondok néktek, amely bé tölti örömel az egész (KJÉ 612)

a fa gyükerére tétetet. azért amely fa jó gyümölcsöt nem hoz (KJÉ 618)

és atanitványival. kafarnaum városaban mene. amely város ugyan galliléa tartományábon vagyon (KJÉ 623)

akristusra, meg más okot ada, amely az ö tanitvánnyinak gyarloságit illeté (KJÉ 637)

mivel olyan erö származot belölle. amely mind meg gyogyittya vala öket (KJÉ 643)

az ö tanitvánnyit olyan igasságra. amely tekélletesebb az irás tudok, és (KJÉ 644)

mit mondottak, az az esküvés, amely nem lehet rosz, mind azon (KJÉ 645)

az égböl le szállot, és amely életet ád a világnak, erre (KJÉ 666)

az olyan kenyére kellene forditani., amely tsak atestet táplállya, és nem (KJÉ 671)

gyógyitot egy vakon születet embert. amely példa (KJÉ 686)

pedig nem akartok nékem hinni. amely tselekedeteket tselekeszem az atyám nevében (KJÉ 696)

nem gondolkodván az özön vizröl. amely egy szers mind el lepé (KJÉ 704)

de mint hogy az hitt. amely oly szükséges. a szüntelen valo (KJÉ 705)

Istennek hatalmát. mivel a házaság amely mostanában szükséges. hogy ahalando embereknek (KJÉ 727)

ne találtassanak. amásodszori el jövetelekor, amely irtoztatonak kel lenni, az atyák (KJÉ 733)

országot. amely nektek elkészitetet, világ kezdetitöl fogvást (KJÉ 734)

mind azoknak akiket néki adtál, amely orök élet abbol áll, hogy (KJÉ 746)

meg engem magadban. azal aditsöségel,. amely volt nékem benned világ kezdete (KJÉ 746)

a tsudálatos egyeséget kéré nékik, amely meg egyezteti az szenteket egy (KJÉ 747)

után szüksége nemvolt az ételre, amely tsak ez életben szükséges, hanem (KJÉ 767)

a mely azokot alkotta, és amely azokot tarttya, tsak az Istent (VKT 793)

remelhettyük. azt az örökös örökséget. amely igéretben vagyon (VKT 796)

emberekben oltotta az Isten. és amely ellen. soha senki ugy fel (VKT 799)

modon lehesen ez az imádság. amely is nem más, hanem hogy (VKT 804)

minden hato kezröl. amely szüntelen segit minket, minden munkáinkban (VKT 805)

A természetnek ki merithetetlen tsudái. amely is tsudálatra méltó aleg kiseb (VKT 808)

formában, azal atekélletes békeségel élünk, amely egyik fö ajándéka a szent (VKT 814)

ajándéka a szent léleknek, és amely soha felnem találtatik, abban a (VKT 814)

egyszers mind együgyüeb embert nálánál. amely félelmet. és keserüséget mutatot az (VKT 827)

alágy és puha életben esnek, amely ellen. illyen átkot monda, jaj (VKT 838)

lelkünkön kivül a felebarátunk lelkiért; amely szeretettel tartozom atyámfiához az igen (VKT 843)

mely soha el nem vész, amely nélkül a több jó erkölcsök (VKT 844)

valamely oly roszat lássanak felölle. amely igaznak tessék, vagy is leg (VKT 844)

akit itéltek, amint is hogy, amely roszat látunk hogy a mi (VKT 845)

alázni. ez ollyan jó erkölcs. amely véghetetlen a meg feszitetet Jésus (VKT 847)

az ditsöséget kel tehát keresni, amely az Istentöl jö. a kristus (VKT 862)

háláadatlanságát, mivel az olyan vétek, amely utálatos az Isten. és az (VKT 871)

még akét nyelvüségelis, amely el fedezi avaloságos gondolatit, ez (VKT 874)

a magához valo szeretettöl származnak. amely oly közönségesen uralkodik avilágban és (VKT 882)

a tsendes öröm,? tsak azé. amely az Istennel valo élet reménségiben (VKT 898)

életeket tsak abban töltik. hogy amely gyönyörüséget meg untanak más új (VKT 900)

értelemel az élet ollyan ajándék. amely nékünk kedvesnek kel lenni. és (VKT 902)

mint az örökös napnak hajnalát, amely napot a világosittya. aki a (VKT 909)

kivánsága. oly tekélletes szeretetnek tselekedete, amely tellyeségel el töröli minden féle (VKT 909)

nyomoruság annak az egész familiának. amely mindenkor bövségben volt. ihon mind (VKT 910)

jó. és haszon. tsak az. amely, az Isten ditsöségire. és az (VKT 911)

ugy tekintik mint aláb valokot. amely akevélységtöl származik. ez a hivalkodás (VKT 915)

néki arra kivánságot adgyon., és amely fel gerjesze arra. hogy minden (IK/A 20)

a mely ötet birhasa, és amely ezen okból. soha meg nem (IK/A 23)

soha vége nem lesz. és amely addig fog tartani. valamedig az (IK/A 23)

a leg tisztáb része. és amely nem romlot anyira meg a (IK/A 30)

azt a ruháját olyan életel. amely tele legyen vétekel (IK/A 31)

hanem a minden napi proba, amely világosan azt meg mutattya; oh (IK/A 33)

hogy néki olyan mást adgy. amely bizontalan. azt sem tudod ha (IK/A 36)

jó erkölcsre adni magadot ifiuságodban., amely, amint azt meg mondottuk olyan (IK/A 37)

olyan maradék életedet akarod adni; amely meg ferteztetet minden féle tisztátalanságokal (IK/A 38)

a melyel meg vetik jóságodot. amely joságal várod öket apenitentzia tartásra (IK/A 43)

a mely méltó afigyelmeteségre., és amely nem más. hanem hogy, a (IK/A 43)

arra szert nem tettek ifiuságokban, amely alkalmatos idö volt arra. szent (IK/A 46)

De amidön az Isten kegyelmével., amely különös segittséget ád az ifiuságnak (IK/A 47)

Elnem végezhetem ezt a részt amely már is elég hoszu. hogy (IK/A 53)

nap ujjab eröt adnak néki,. amely erö végtire meg gyözhetetlenné tészi (IK/A 55)

mely szolgálat béli félelem, és amely a büntetéstöl fél, és nem (IK/A 86)

hogy az olyan mód nelegyen. amely nem tsak hasznos, de még (IK/A 94)

2. Vigyáz az olyan vétekre, amely sokakal. meg történik., hogy tsak (IK/A 99)

a melyet jelentik az innepek. amely után kel egyedül suhajtoznod, és (IK/A 133)

az Istenen Szent eröt vegyenek., amely eröszak, ö elötte kedves volt (IK/A 135)

vagyon. mint sem igazság, és amely áitatoság az Anyaszent egyház parantsolattyát (IK/A 140)

dolgot. a mely nehéz, és amely ellenkezik hajlandoságokal. ez is az (IK/A 142)

fertelmes. föképen a tisztátalan vétek, amely leg közönsegeseb az ifiak közöt (IK/A 148)

Az engedetlenség olyan fogyatkozás, amely nem akarja a mások igazgatások (IK/A 149)

tanittyák az ö elméjek változo, amely mindenhez ragaszkodik minden indulattyokot követik (IK/A 152)

1 Attol akönyü változo elmétöl, amely természet szerént valo abban a (IK/A 152)

hamar el felejtik amely jó intéseket adnak nékik. és (IK/A 153)

idödhöz természet szerént valo könyüséget, amely változová tészen tsak nem minden (IK/A 153)

remélhetnének egy kis idötskét abbol. amely ate hatalmad alat vagyon, oh (IK/A 165)

melyekel el kerülhesed ezt avétket, amely oly ellensége ate jóvadnak (IK/A 177)

a kisértetben. az egyike, az, amely meg elözi a vétekre valo (IK/A 185)

az illyen alkalmatoságokban. olyan. vétek. amely égre kiálto vétek volna (IK/A 223)

kivül hogy nintsen olyan vétek amely ugy meg szaporodnék mint az (IK/A 235)

ki nyilatkoztatni valakinek olyan vétkit. amely titokban volt. mivel mind addig (IK/A 236)

igen közönséges az ifiaknál, és amely nékik igen veszedelmes a midön (IK/A 239)

kevés rosz erkölcs vagyon olyan, amely veszedelmeseb volna az ifiaknak ennél (IK/A 240)

kel lenni. vagy olyan tekélleteségnek. amely ajó erkölcsre vigyen. ugy mint (IK/A 262)

üsmérik nagy voltát., és hogy amely vétekben esnek ez iránt. azt (IK/A 279)

kérésit. vigyáz az ilyen fogyátkozásra, amely a birákot, és a magistratusokot (IK/A 332)

még egy dolog vagyon hátra, amely nem más. hanem a mint (IK/A 351)

fiát. jonathást fö papnak tevék amely tsak az Aaron maradékít illeté (C/A 135)

sidok, és a samaritánusok közöt, amely még a kristus idejében is (C/A 139)

aleg-hoszab} fogságok ababiloniai fogságok volt. amely hetven esztendeig tarta, de még (C/A 144)

Isten más birodalmat fog támasztani. amely hasonlo lészen az égböl le (C/A 146)

a Boldogságos szüz Názáretbéli volt; amely város volt galiléában. hogy történt (C/A 156)

áldozatot ajánlot az ö Attyának., amely bé tellyesedése, vagy inkáb valosága (C/A 199)

kilentzedikét kezdé Decius császár. 249. amely nagy kegyetlenségel tarta 251 ig (C/A 221)

társaság az Isten Anyaszent egyháza. amely mindenkoron meg fog maradni tisztán (C/A 225)

hija szent Agoston olyan káromkodásnak, amely ellenkezik a kristus igéretivel. aki (C/A 253)

és egy akarat volt benne, amely tselekedet, és akarat. Isteni volt (C/A 271)

háznak hitével. és a traditioval. amely bizonyos régulája ahitnek (C/A 339)

élet által. melyet ád akristusban, amely uj élet olyan állapotban tészen (C/A 504)

is mondván. A lélek az, amely meg elevenit., a test semit (C/A 532)

olyan valoságal vagyon az Eucharistiaban, amely valoságal. az égben vagyon. és (C/A 534)

meg szeplösitvén. szenttség törést tselekeszünk. amely irtoztato vétek (C/A 569)

szabot idejét bé nem töltötték amely negyedik rendet nevezték jelen lévök (C/A 576)

igaságának, akereszttsége után tett büneiért. amely igaságnak ha eleget nem teszen (C/A 590)

Ez olyan egy házi büntetés, amely el tilt valakit valamely nagy (C/A 604)

Ne tégyen seminémü fundatiot olyat amely meg ne egyezék az Anyaszent (C/A 610)

{…} Ez olyan szenttség amely hatalmat és kegyelmet ád az (C/A 616)

szenttség. mert olyan láthato jel. amely kegyelmet ád. mivel midön apüspök (C/A 616)

imádságal együt. mint olyan Ceremoniát, amely kegyelmet oszt (C/A 616)

Áldásal követhese. 3. A bélyeg, amely el törölhetetlen. ettöl is vagyon (C/A 617)

{…} két féle, 1. az, amely valami fogyatkozástol jö. 2. a (C/A 619)

tsak a varosi Contractusbol állot. amely Contractus a férfiat, és az (C/A 649)

ilyen fogadásokot lelki házaságnak tarttya., amely akristushoz kaptsolya holtig aszerzeteseket (C/A 654)

mod nélkül valo nagy szeretet, amely is anyira terjed, hogy a (C/A 663)

A személy szerént valok azok, amely jó téteményeket vett ki ki (C/A 672)

{…} Értem azt. a figyelmetlenséget. amely vagy magában figyelmetlen. vagy kezdetében (C/A 680)

valo imádságot olyan formán, mint amely mindentöl meg nem lehet (C/A 691)

nagy nyughatatlanságal. és kételkedésel. gyüjtenek. amely az ök kevés hitektöl vagyon (C/A 706)

kegyelmet nyer Istentöl apenitentzia tartásra, amely által a halálos vétek el (C/A 709)

avétekre valo vivést is tészen. amely tsak az ördöghöz illik, aki (C/A 710)

imádságot ahetedik kérést feleli reá, amely magában foglallya rövideden atöb kéréseket (C/A 715)

nem szól az Isteni szolgálatrol. amely korintusban görög nyelven volt., amelyet (C/A 723)

szabot rendböl amelyet Apostolinak nevezik, amely rendek elönkben adgyák az elsö (C/A 728)

meg leg elöször az oltárt, amely akristust jelenti., és azután a (C/A 728)

áldozatal anyiban, hogy akülsö áldozatal. amely abelsöt jelenti. az emberek meg (C/A 736)

az Istennek olyan tiszteletet adhatunk amely méltó az ö nagyságához (C/A 740)

Melkisedek rendi szerént valo lészen., amely papság. mind. tekélleteseb, mind nagyob (C/A 743)

mondgya, az ö fel támadását, amely meg emésztette ugy mondván mind (C/A 746)

lehet tekénteni mint olyan dolgot amely képzeli azt az állapotot amelyben (C/A 746)

akik a sátorhoz szolgálnak, mert amely állatoknak vérek. bé viteték a (C/A 752)

nintsen is olyan Deák lyturgiánk amely nyilván tenne emlékezetet a hitetlenekröl (C/A 764)

Anyaszent egyháza szokását kel követni, amely (C/A 814)

tartottak, a melyeket Dypticumnak nevezték. amely görögül tészen két felé nyilo (C/A 824)

helyében teszi halálra, az áldozatot, amely halált ö maga meg érdemlette (C/A 827)

hinttse áldását akenyerre, és abora, amely változtassa azokot akristus testévé, és (C/A 828)

az Angyal név alat nevezi., amely szó, Angyal. követet tészen, akristus (C/A 836)

járni a fáradság penitentziául esik., amely a léleknek igen hasznos., 3 (C/A 897)

is teszen, de olyan boldogságal amely nem egész,, de a mely (C/A 907)

ezt találni a felsö táblábol. amely meg mutattya hogy a hétnek (C/A 922)

sorjában meg találod a C. amely vasárnapi betü volt (C/A 924)

eza tekélletesége. avalami héjával vagyon., amely Isten pedíg valamely tekélleteség héjával (C/B 942)

mi bennünk ollyan lelki kezdet. amely minket gondolkodtat, és ugyan ez (C/B 952)

Isten meg átkozá. a kigyot. amely is eszközül vala az ördögnek (C/B 960)

hogy ö egy várost épite, amely várost nevezé enochnak. a fia (C/B 964)

mindenik nemzettségnek azt a tartományt, amely az osztásban eset neki (C/B 1001)

synagogának dicsöségit, amely csak külsö képen valo volt (C/B 1015)

hoszszab fogságok ababiloniai fogságok volt., amely is hetven esztendeig tarta., de (C/B 1025)

{…} Názáretben, amely város szent joseph lako hellye (C/B 1037)

meg fedvén ötet. ollyan vétekröl. amely nyilvánságos vala, azért ez a (C/B 1038)

{…} Az olaj fák hegyére., amely közél vagyon jérusálemhez. és a (C/B 1044)

kristus által. a szolgálat alol., amely alat még most, suhajtoznak (C/B 1057)

hatalmat vett. mint ollyan örökségre. amely az ö Isten fiuságát illeti (C/B 1057)

ó törvénybéli {törvény-béli} áldozatoknak, és amely engesztelheté meg csak egyedül. az (C/B 1058)

{…} Minek neveztetett a gyülekezet. amely a kristus vallására állótt (C/B 1073)

minek nevezik azt az egyeséget. amely az anyaszent egy háznak egész (C/B 1077)

más név. az ég alat. amely által lehesen üdvezülni. mondgya szent (C/B 1086)

keresztényi anyaszent egy háznak nevezék. amely attol az idötöl fent áll (C/B 1088)

hija szent agoston ollyan káromkodásnak. amely tellyeségel ellenkezik. akristus igéretivel. akivilagosan (C/B 1094)

meg vakittyák a szines penitentziával. amely meg nem változtattya aszivet, azután (C/B 1099)

egyháznak egy hit agazattya nintsen, amely ellen valamely eretnek ne tanitot (C/B 1099)

a simonia név ettöl eredet., amely nevet azokra szokták adni, akik (C/B 1100)

és egy akarat volt benne. amely cselekedet. és akarat Isteni volt (C/B 1104)

fogjuk kezdeni a bünöknek bocsánattyán, amely ezen életet tekinti (C/B 1109)

nékik azt az orát tekinteni. amely végit veti nyomoruságoknak., bé vivén (C/B 1115)

tüz. valoságos tüz leszen., és amely természet felet valo erövel égeti (C/B 1128)

szent pál szerént. {…} kép mutatoság. amely ellen akristus annyit mondot., 5 (C/B 1138)

Az ollyan tunyaság. és kelletlenség, amely inkáb el hagyattya velünk köteleségünket (C/B 1145)

mulattyák meg tanulni ahitnek igazságit. amely noha nékik oly szükséges (C/B 1162)

{…} Ez ollyan jel. amely azért rendeltetett, hogy az elménkben (C/B 1162)

akristust. ki akereszten holt meg, amely halálrol. emlekeztet minket akép (C/B 1192)

Conditio nincsen. A Conditionalis az, amely a Conditioval jár. ugy mint (C/B 1196)

A valoságos fogadás. az, amely nem illeti csak a személyt (C/B 1197)

{…} Midön roszat mondanak valakirol.. amely gyalázattyára igyekezik (C/B 1215)

{…} Értem azt a Ceremoniát amely alá akará magát vetni hogy (C/B 1232)

tavában vettetik. 20. 15. tehát amely gyermekek meg nem kereszteltettek. az (C/B 1286)

de azt is el vesztik. amely volt (C/B 1312)

járulhassanak., arrol külömbözést tudgyanak tenni, amely tsak azoktol lehet meg, kik (C/B 1316)

ollyan egy ház béli büntetés., amely el tilt valakit, valamely nagy (C/B 1357)

mint egy jelen láttya lenni, amely az elméjit fel háborittya., és (C/B 1360)

ne tegyen semminémü fundatiot ollyat. amely meg ne egyezék az anyaszent (C/B 1361)

anyaszent egyház. azt kivánnya. hogy amely papot néked bé mutatok., püspöknek (C/B 1381)

külsö képpen valo imádság az, amely külsö képpen ki tettzik, a (C/B 1404)

ez ollyon három féle dolog., amely tsak edgyet tészen, tehát, ezt (C/B 1405)

oltárán lévö áldozatoknak meg öletése, amely óltár a sátoron kivül volt (C/B 1459)

mondgya. az ö fel támadását., amely meg emésztette, ugy mondván. mind (C/B 1459)

lehet tekénteni, mint ollyan dolgot. amely képzeli. azt az állapotot. amelyben (C/B 1459)

vére akit meg öltek, és amely vérel meg kenték. a másikát (C/B 1460)

nem más, hanem azon áldozat. amely volt. akereszt fán, Noha sok (C/B 1467)

vagyon az anyaszent egy házban., amely akeresztnek áldozattya és a melyet (C/B 1467)

{…} E görög szó, amely azt tészi, uram írgalmaz nékünk (C/B 1495)

azokot mondgyák, Canon görög szó, amely rendet tészen (C/B 1513)

hinttse áldását. akenyére, és aborra, amely is változtassa azokat a kristus (C/B 1520)

együt. és sok hellyeken tsengetnek, amely igen régi szokás maradot, ugyan (C/B 1530)

küldik, mondván. {…} másként is. a {…} amely a Communio után valo háláadás (C/B 1543)

Ceremonia végezetin. az Évangyéliumot énekelik, amely azt mondgya, hogy mária akristus (C/B 1557)

kell ahoz anagy örömhöz jutni. amely amenyei lelki épületben lészen (C/B 1564)

mindnyájan, tsak egy templomok legyenek., amely az Istennek szenteltessék. ugyan ezért (C/B 1565)

meg járni, afáradság penitentziául esik, amely aléleknek igen hasznos. 3. a (C/B 1573)

meg szaporitására, és meg tartására, amely, keresztényi életet éltesen velünk, erre (C/B 1580)

is tészen, de ollyan boldogságal amely nem egész, de amely meg (C/B 1581)

boldogságal amely nem egész, de amely meg egyezik ami eföldön levö (C/B 1581)

resttség, értem, azt a kevélységet, amely amagunkhoz valo szeretetet meg ronttya (IJE 17)

akarják hagyni. az az áldozat, amely magában oly foganatos, még bünösebbé (IJE 33)

eszközök nélkül meg mozditani. és amely nem mozdul oly könnyen, mint (IJE 39)

az alkalmatosságot. és az idöt. amely nintsen az ember hatalmában (IJE 63)

szerént igazgassa a maga tselekedetit; amely. vagy a jó erkölcsöt illeti (IJE 72)

mi még nagyob, a, hogy amely eledel meg ronttya az ö (IJE 76)

okát adni, annak amit mond, amely igen nagy fogyatkozás, mert hogy (IJE 91)

mivel üsmérték az igaz vallást., amely fundámentuma ajószokásnak (ISZ 170)

az Isten igéretinek bé tellyesedésit., amely holtok után tellyesedék bé., leg (ISZ 176)

három mértékni lisztböl. pogátsát süttete, amely liszt. ami mértékünk szerént, ötven (ISZ 177)

és tizen két familia vala, amely tizenket egy testvér atyafitol származot (ISZ 180)

vagy hizelkedés által. gazdagullyanak meg, amely országban meg vetik ahenyélést, és (ISZ 184)

és anemeséghez illendönek gondolak lenni, amely gondolatot még mostanában is nehezen (ISZ 186)

Izraéliták azt a földet lakták, amely meg igertetett vala a patriárkáknak (ISZ 188)

meg akarják zabolazni azt atorkoságot, amely ohajtá az egyiptumbéli ugorkát, és (ISZ 206)

házaság. nem ellenkezék. atermészet törvényével, amely is meg engedte. atestvér hugával (ISZ 213)

által ahoz nagy érték kivántatnék, amely szükségeseb az emberi nemzetnek, mint (ISZ 219)

rántz nélkül valo szük köntöst, amely otsmány vala, mezitelen fövel, és (ISZ 225)

ö gyászok külömbözöt a miéinktöl, amely tsak a Ceremoniáért vagyon., és (ISZ 225)

közöt nem látok egyet is, amely nékik meg lett volna tiltva (ISZ 233)

közül némellyek házasok valának, mivel amely özvegy aszszonynak az olaját meg (ISZ 238)

hogy vannak még akét indiában. amely népek közöt lakunk. ugy mint (ISZ 239)

szent vallásunkal, jol meg egyeznek, amely tilt, minden babonaságot. mind azon (ISZ 243)

bövségben élt, és ollyan tartományban. amely vigasságra indittya vala öket, azok (ISZ 245)

oly nagy tisztelettel az öregekhez, amely szokást alacedemoniaiktol vették vala, ugyan (ISZ 250)

sidok traditioja azt tarttya, hogy amely városokban halálra akartak itélni valakit (ISZ 252)

különös székek nem is valának, amely biró avallás béli dolgokrol végezet (ISZ 255)

is ugy, mint ollyan titulust, amely meg külömbözteti öket atöbbitöl. de (ISZ 255)

földgye pedig oly közel, hogy amely nap az ellenségre mentenek. ugyan (ISZ 256)

millium tiz ezer talentum ezüstre, amely summa. német forint szerént. tészen (ISZ 260)

és hogy meg tartassák atörvényt, amely tilttya az idegenekel valo házaságot (ISZ 266)

mivel hérodesnek 760 tálentumot adozék, amely tészen, hét száz, ötven ezer (ISZ 267)

kerülheték. hogy görögül ne beszéllyenek, amely nyelv akoron, közönséges vala, anap (ISZ 270)

a nevet héllén, {…} adgyák vala, amely név, görögököt tészen, ettöl vagyon (ISZ 270)

akép irást, és akép faragást, amely mesterségek. igen kedveségben valának agörögöknél (ISZ 272)

ollyan tüznél fözöt ételböl enni, amely tüzbe meg égették a régi (ISZ 282)

hogy ha pedig atörvény alat, amely tekélletességre nem vitte az embereket (KSZ 304)

volt, hanem a felebaráti szeretet, amely attyafiaká és mint egy tselédeké (KSZ 304)

amelyet el hagytuk. mint ahoz, amely még kezünk közöt vagyon, azt (KSZ 305)

tsak éppen ajerusálemi hivek követthették, amely illet mind a személyekhez, mind (KSZ 305)

gerjeszték fel, azt a szomoruságot, amely üdveséget szerez, 2. {…} szent Cyprianus (KSZ 326)

fojtot hust, az apostolok {…} szerént, amely rendelést egy nehány {…} tarták meg (KSZ 327)

a fejér szint, mint olyat, amely atisztaságot jelenti, {…} {…} ez a szin (KSZ 329)

sem kaptak, se semmin ollyanon. amely a kényeséget ketsegtethette, prudentius azt (KSZ 329)

hogy a természet gyengeségit enyhittse, amely tellyeségel el erötelenednék, ha atest (KSZ 331)

és gyakorta irtanak egy másnak, amely könnyü vala a romai birodalom (KSZ 336)

a szent áldozatot is ajánlották, amely nem lehetet pap nélkül, azt (KSZ 337)

után, abetegséget ollyan rosznak tartották, amely meg fosztotta öket ez élet (KSZ 375)

élet javaítol. vagy ollyannak, mint amely semmivé valo lételek után, meg (KSZ 375)

és a szegényeket meg vendéglették, amely vendégelést. nevezék agapesnek, ezt nevezik (KSZ 377)

imádságban. töltötték, azután aszenteléshez kezdettenek, amely szentelésnek, aleg föveb Ceremoniája abbol (KSZ 380)

meg egyeztesse öket, akövetkezendö vasárnapig, amely napon. együt kelleték könyörgeni, és (KSZ 386)

vonnyák. ollyan parantsolatnak szine alat, amely hirével nintsen aCsászárnak. {…} ha szinte (KSZ 388)

inkáb amosaicum munkákal ékesitették atemplomokot, {…} amely nem más, hanem, sok féle (KSZ 397)

mint egy kö tüz hely, amely a piaczon valamely templom vagy (KSZ 400)

szüntelen valo kiáltást, zörgést, hallanának, amely oly tisztátalan volna, hogy nem (KSZ 402)

a chorusban valamely soltárt éneklettek, amely máig meg tartotta az introitus (KSZ 404)

emberi test formának helyit tartotta, amely alat az Isten magát meg (KSZ 404)

azután arabiai nyelven olvassák el, amely közönséges nyelv (KSZ 405)

már az orárium hellyet tarttyuk, amely egy hoszu ruha volt, nyakra (KSZ 410)

szüntelen elmélkedtenek a szent irásrol, amely azt mondgya, hogy az ember (KSZ 412)

közüllök közönségesen valo életet éltenek, amely leg tekélleteseb, ajérűsálemi anyaszent egy (KSZ 423)

száz harmintz négy arany pénzre, amely tészen, ötven hétt ezer, ött (KSZ 429)

ugy beszél, mint olyan dologrol, amely szabad volt, {…}, azért is jovallya (KSZ 437)

szorgalmatosabban nem énekelik, mint aklastromokban, amely mostanában is azon rendben vagyon (KSZ 441)

ád még egy scapularist is, amely sokal széllyeseb, és kurtáb volt (KSZ 443)

föveb okait annak anagy külömbségnek., amely azon régi szokások közöt vagyon (KSZ 446)

De amely fogyatkozás volt egy felöl atudomány (KSZ 459)

téve, az el altathatta atudatlanokot, amely mindenüt az Istennek egyeségit tanittya (KSZ 463)

maradni tanitás, és oktatás nélkül, amely meg tarttya atudományt, és arend (KSZ 466)

olyan rokonságal valo paráznaság. követi, amely irtoztatob. az oedipusénél; Azt hányák (SUT 518)

az égböl, sokal fényesebet anapnál, amely meg környékezé ötet, és avéle (SUT 525)

lenni minden hiveknek, mint olyanak. amely magában foglallya rövideden a kristus (SUT 530)

abelsö képen valo meg szentelést. amely akereszttség által adatik nékünk, kornélius (SUT 535)

idöt adgyanak magoknak amunkára, és amely munka. olyan légyen. a melyhez (SUT 582)

az Asmonea familiábol valo volt, amely familiaban együt volt a királyságal (SUT 585)

Az éhség. amely az elmult esztendöben kezdödöt vala (SUT 621)

prédikálának, az után Attaliában menének. amely város atenger parton vagyon, ót (SUT 631)

nintsen olyan rend, és hivatal. amely ebben a levélben ne talállyon (SUT 631)

együvé gyülekeznek a közönséges orátoriumba, amely egy kö fallal két részre (SUT 639)

it olyan dologrol volna kérdés amely ellenkeznék a mi törvényinkel, vagy (SUT 670)

a bálvány semi, és hogy amely hust annak ajánlanak, a se (SUT 686)

paráználkodo ellen, és gyalázatal illeték, amely gyalázatot szent pál, elegendönek itélé (SUT 689)

Éfésusba egy olyan támadás történek, amely kénszerité szent pál, hamaréb el (SUT 689)

melyet végben vivék. olyan buzgoságal, amely, felyül haladá tehettségeket (SUT 693)

valo vatsorakor veszik vala akoron, amely szokásba volt abban az idöben (SUT 695)

jövendölte volt az üdvezitö, és amely irtoztato (SUT 714)

olyan rendelést adata ki acsászáral., amely meg fosztá a sidokot. a (SUT 717)

tem amely halált érdemel, kész vagyok ahalálra (SUT 718)

valamely bizonyos vetélkedésért törnek reája. amely az ö babonaságokot illeti, és (SUT 719)

nagy fényeséget láték az égen,. amely fényeseb vala anapnál, a mely (SUT 721)

és ha lehetne feniceába menyenek. amely portus. kréta szigetének dél felöl (SUT 724)

alol,, az Irásnak ígéreti valának., amely azt igéré nékik hogy abban (SUT 756)

idöben egy olyan dolog történék. amely még inkáb meg boszontá a (SUT 779)

szor ki ütének a sidok, amely valamely hasznokra tsak lett, vespásiánus (SUT 809)

indula. Aggrippához mene filippi Csézáréába, amely város a jordán forrása mellet (SUT 816)

hadat tegyen, A husvét innepében, amely ebben az esztendöben hetfön. negyedik (SUT 833)

és nem szenvedhetvén az éhséget amely öket emésztette. éttzaka ki mennek (SUT 857)

dél felöl valo részére szaladának, amely rész még az övék volt (SUT 882)

az egész városon olyan hely, amely rakva nelet volna holt testekel (SUT 885)

kételenek valának új állásokot tsinalni, amely igen nehez munka vala, amely (SUT 885)

amely igen nehez munka vala, amely munkát huszadik Augusti kezdék el (SUT 885)

A hét águ gyertya tarto, amely oly igen szép munka volt (SUT 892)

hadát és Mákeronta alá mene, amely igen erös vár volt, de (SUT 893)

amelyben – 6

rövid levelet is kedvesen vettem, amelyben látom hogy tegnap érkezet oda (TL 32)

egyéb. hanem kemény fekete sár., amelyben erövel kel le menni, a (TL 59)

ember nem tudhattya. a szempillantását. amelyben abban eshetik. estve egésségesen fekszik (TL 75)

boldognak mondhatni azt az idöt, amelyben, a nagy urak csak eppen (TL 120)

a jelen valo bizonyos sorsával. amelyben az Isten tette, meg nem (TL 155)

törökök böjttye a holnaprol neveztetik amelyben esik, a mely ramazán holnap (TL 282)

amelyek – 1

mezítelen, amelyek ki nyitva, az övök, vastag (TL 276)

amelyekbe – 1

volna forásal, és kerteket olyanokot. amelyekbe olyan fák. vannak. hogy a (TL 285)

amelyekben – 1

északra. a fermányok el érkeztenek, amelyekben olyan rendelés vagyon hogy Grof (TL 237)

amelyekel – 1

a fiának ollyan tudományokot adasson. amelyekel használhasson országának. én eleget predikálottam (TL 109)

amelyekért – 1

másnak nem tulajdonittya. hanem büneinek. amelyekért az Isten reá bocsátotta haragját (TL 87)

amelyeket – 2

tallér esztendöre. de az ajándékok amelyeket a basák adnak, az egész (TL 266)

tegye, az ö el ragadtatásit, amelyeket okozák vala anagy nyavalya törések (TL 269)

amelyeknek – 1

bujdosok. de vannak ollyan dolgok., amelyeknek ami elménkben a ki menetelek (TL 89)

amelyet – 19

hogy lenne jelen a mulattságon. amelyet fog adni. a császarnak, a (TL 37)

nem fizeti nekem a keszkenömöt. amelyet ót a kösziklák közöt el (TL 50)

siciliában, volt egy görög város, amelyet sybaris városának nevezték. ót a (TL 93)

remete házacskát kezd selyemböl csinálni. amelyet nem lehet eleget csudálni. se (TL 104)

ollyan dologra akarom kédet tanyitani, amelyet kéd jol tud. de mint (TL 105)

tiszttségit. és a nagy kincset amelyet nyert a hadakozásban. mind egy (TL 119)

mondanak, leheté töllem ollyat kivánni. amelyet ót helyben jobban meg tudhat (TL 123)

számokra. egy nagy ispotályt épitete. amelyet nevezé keresztelö sz. jános ispotállyának (TL 125)

a melly közöttünk közönséges. és amelyet már bajnak sem tartunk. mert (TL 133)

mi franczia nyavalyának hivunk, és amelyet hálá a mi egésséges erdélyieinknek (TL 135)

jövendöre néz, az ezer aranyat amelyet hadtak néki, félti hogy idö (TL 135)

ollyan szinü papucsot kezde viselni, amelyet csak a császároknak volt szabad (TL 143)

ollyan, mint az ollyan kö, amelyet béka sonak hinak, a mi (TL 150)

arra viszen, hogy azta kárt, amelyet tett nekünk a természet: formáltatásunkor (TL 186)

Isten. ujjab keresztet adot reám, amelyet még elöre által láttam volt (TL 206)

jött. a szép rend tartást amelyet az attya szabot volt közöttünk (TL 215)

segittségül, ez az ut az, amelyet te választottad, és az melynek (TL 281)

azután el temetik olyan lepedöben amelyet bé nem varják, se fent (TL 285)

is ahartzrol vagyon a szó amelyet meg mondom tsak rövideden. hogy (TL 295)

amelyhez – 2

féltést okozhatot volna, ollyan allapotért. amelyhez semmi közt nem tartunk (TL 184)

kelnek, olyan foglalatoságba gyakoroltattyák öket. amelyhez erö kivántatik, dárdát, lántsát. hajitatnak (TL 264)

amelynek – 2

mesze egy tocsás hely vagyon, amelynek szélyesége. és hoszasága. lehet tizen (TL 59)

mely nekem sokban tölt. de amelynek nem veszem hasznát. egyik az (TL 211)

amelyre – 1

rosz. csak arra avégre igyekezék. amelyre az Isten rendelte, azért hogy (TL 159)

amelyröl – 1

selyemel bé boritanak., a hárttya. amelyröl szollottam ide fellyeb, ollyan mint (TL 105)

a mely
a mely – 104

semmi ollyan dolog nem történt, a mely méltó volna hogy meg (TL 9)

vacsorát küldöt nekünk a kajmakán a mely job volt az ebédnél (TL 10)

atyánk fiátol tudtuk meg. a mely atyánk fiának a felesége. a (TL 15)

jöttek viszá a vendégségböl., a mely paripán viszá tért a fejdelem (TL 18)

itt valo folyo vizeket. mert a mely folyo viz megyen ell (TL 20)

de itt ollyan dolog történt, a mely csak az özön vizkor (TL 20)

azon rakás kenyér mellé ülünk, a mely Constancinápoly mellet vár minket (TL 26)

eszközre. ugy is még az a hajo a mely ide hozot (TL 29)

levélel ki tehetet volna kéd anyughatatlanságból, a mely nagy halak el (TL 30)

nem lehet az a reménségek, a mely minékünk nem csak vagyon (TL 31)

vagyon annak a hoszas köszönetnek. a mely még nem is illik (TL 34)

mind mostanában békosnak hiják. a mely város. ama hires bithiniaban vagyon (TL 43)

szerént a kegyes évangyelium szerént. a mely azt parancsollya. a császároknak (TL 46)

pompeus oszlopát volt meg nézni. a mely oszlop a fekete tengernek (TL 50)

urunkot fogja vinni itt vagyon, a mely hajok a portékát, és (TL 51)

agálya készen várta a fejdelmet; a mely igen nagy méltoságára eset (TL 52)

el mondhatni egy szép városnak. a mely nem ollyan széllyes. mint (TL 56)

mert ö igazgattya a sziveket. a mely ellenközö dolgokot látunk europában (TL 61)

philosophustol semmi dicséretet nem véve. a mely nehezen esék akirálynak., gondolván (TL 72)

felelé néki. azt nézem hogy a mely része akeréknek fent vagyon (TL 72)

ne irjam kédnek az égést. a mely bennünket meg ijesztet volt (TL 76)

meg szabaditot az elméjü inségböl. a mely senem könnyeb, senem kisseb (TL 77)

de még afejdelmek közöt is, a mely ritka. dom antonio. egy (TL 86)

semmit várni. és hogy a mely segittséget igért, azt meg nem (TL 87)

meg mást a franczia királynak. a mely levelet egy urnak adgya (TL 87)

együgyüségnek. hanem nagy jó erkölcsnek, a mely példa mentöl ritkáb, annál (TL 88)

fiu közöt, kegyes vetekedés támada. a mely a jelen valokot könyhullatásra (TL 88)

egyik a másikát meg gyözni. a mely viaskodás, mind a meg (TL 88)

ugyan csak azzal is maradot, a mely deákbol az ollyan szél (TL 91)

panaszán. mikor eszemben jut. mert a mely diaconus viselt a siciliai (TL 95)

ollyan akaratból valo szegénységben éltenek, a mely élet inkáb hasonlitot az (TL 96)

ollyan forma mozgási vannak a mely tettzik, de szeretem másoknak., nekem (TL 99)

egy egy gömbölyü gyümölcs füg, a mely ollyan. mint egy kis (TL 101)

a gályáit, és nagy hajoit. a mely mostanában. tellyes lehetetlen volna (TL 110)

egy nehány nyelvet tudot, a mely igen ritka a török császárok (TL 110)

mostanában. tellyes lehetetlen volna. és a mely akoron. rettentö munkának kelletet (TL 110)

egy kis historiával végzem el. a mely valoságal meg történt. egy (TL 116)

kiván kéd töllem ollyan dolgot. a mely husz esztendöben egyszer nem (TL 125)

tegnap vettem a kéd levelét. a mely tele köszönettel. és dicsérettel (TL 127)

meg öli, és ollyat szeret a mely szeretetet a király sem (TL 129)

nagyob hideg leléstöl félek. a mely nagyob lesz az elsönél. és (TL 137)

betegség, és az ellenség, elfogyasztotta., a mely kevés rész azután meg (TL 147)

meg korodzani. de arendes., hogy a mely, klastromban szokták a királyi (TL 153)

hadgyuk másokra a litánia csinálást. a mely mind haszontalan, mind pedig (TL 157)

e világon semmi szomoruab, mint a mely várost. vagy falut. csak (TL 161)

CSászár a rébelliseket meg ölette, a mely illyen formában ment végben (TL 167)

bé hivaták apostát. a levélel, a mely csinált levél vala., és (TL 169)

kére aministerektöl. a mely nagy tisztségeket akarának (TL 169)

van aszó. a mely jó magában. és aztot atermészet (TL 173)

az a magamhoz valo szeretet, a mely meg boszszontot azért, hogy (TL 184)

tekintettem ötet, mint ollyan vétket., a mely ellen minden erövel ellene (TL 184)

ollyan belsö indulat lett volna., a mely nékünk, mind nyughatatlanságot. mind (TL 184)

magunkhoz valo jó akaratnak indulattya, a mely elsöben mi velünk magunkot (TL 184)

bocsátunk, egy szoval. ollyan indulat, a mely minden cselekedetinkben csak mi (TL 184)

csak azt cselekedteti mi velünk. a mely dicséretes. és dicsöséges. azok (TL 185)

silvia. a mely gyönyörüséget érzettél az adásban (TL 186)

silvia. a mely magamhoz valo szeretetért nehezen (TL 187)

tehessen, a vár meg vételeröl, a mely franczia generalis meg szállotta (TL 196)

is. noha mind más formában. a mely fiu láttya, hogy semmit (TL 197)

néném. itt elég hó vagyon. a mely itt nem igen közönséges (TL 197)

hamar meg akarják csinálni. mint a mely hamar. el kezdék. ahadakozást (TL 199)

de ha szinte nem vennékis. (a mely nem lehet:) micsoda belsö (TL 200)

halgatta amisét., amise után. a mely pap oda vitte neki a (TL 203)

A mely keresztet még elöre el (TL 206)

gond, és baj, reám szállot, a mely nem kevés, ollyan állapotban (TL 207)

bé nem tölt rajta. a mely azt mondgya, hogy boldog fiu (TL 210)

ollyan portékát szeretnék neki adni, a mely nekem sokban tölt. de (TL 211)

sem bánnám. csak nekik használna, a mely állapotban teszen Isten. ahoz (TL 213)

nem irok mert készülni kel, a mely helyben pedig sok esztendöket (TL 217)

a császár tisztei a szállására. a mely tsak egy szöcs háza (TL 218)

orábanis a hideg volt rajta, a mely már egy darabidötöl fogvást (TL 219)

fejdelem kezében adá az Ethnámét., a mely levélben a császár erdélyi (TL 222)

azokban a falukban szalonna elegendö, a mely török országban igen ritka (TL 223)

nintsen. hanem a maga udvara a mely igen sok., és azok (TL 228)

fa hidat tsináltatni a dunán. a mely ótt igen keskeny, egy (TL 229)

ló száját. a szálló helyünkre. a mely a duna parton volt (TL 230)

tanulás nélkül. csak olyan mint a mely föld parlagon áll, más (TL 238)

és a török szokása szerént, a mely igen jó szokás. idején (TL 245)

török, kivált erdélyben hálá Istennek. a mely emlékezetre valo dolog. itt (TL 248)

nem ment az austriai házbol. a mely háznak most let vége (TL 252)

ditsérjenek. el vettük a jutalmat. a mely tsak füst jutalom lészen (TL 257)

a Csaszárnak egészen valo hatalmát. a mely gyakorta mind okoság, mind (TL 261)

a második törvény a kristusé, a mely noha tellyes legyen is (TL 269)

küld néktek egy olyan törvényt, a mely könyü, és a ti (TL 270)

kivalt most az öszi dinye, a mely decemberben is tart. olyan (TL 270)

szorgalmatoságal olvasák, a parantsolat szerént, a mely azt hagya. (:foglalatoskodgyatok gyakorta (TL 270)

gyakorta annak a könyvnek olvasásában. a mely néktek küldetet., és könyörögjetek (TL 270)

szerént tarttyák avallást. a persáké a mely tisztáb., ezek halit követik (TL 270)

arra rendeltetve, szerentsés falu az, a mely valamely templomhoz tartozik. mert (TL 274)

rendelték., de ajovedelmét meg nagyobitották, a mely esztendöre száz ezer aranyra (TL 274)

Iconiumba vagyon a fö klastromok. a mely klastromba 400 vannak rend (TL 275)

flautások el kezdik az eneket a mely sokaig tart. amidön bizonyos (TL 276)

el. hogy olyan törvényt hozon. a mely telyes kegyelemel. hapedig hitetleneknek (TL 277)

bizonyságok elöt tsinállyák meg, a mely kötést el ronthattya akét rész (TL 277)

mulattya az adot meg fizetni, a mely éttzaka arra az adora (TL 277)

térjenek. és az imádsághoz készüllyenek. a mely ötször vagyon napjában. Az (TL 281)

és köszönti arejtékbe lévö Alkoránt a mely rejték hely jelenti Mekhát (TL 281)

a holnaprol neveztetik amelyben esik, a mely ramazán holnap, azö esztendejek (TL 282)

vigasztallya. ollyan paraditsomot igére nékik, a mely tele volna forásal, és (TL 285)

nem isznak, hanem mérges italt, a mely meg fojttya öket. de (TL 286)

az imadságos könyvnek hasznát vehettem. a mely nem lehetet más fél (TL 286)

tanátsot kére töllök olyan dologrol a mely meg gyalázta házát, ki (TL 293)

egy házban holt volna meg, a mely kegyelmet az Isten, asok (ML 303)

Hugomnak egy pár fejér foglyot, a mely győnyőrű állat, Susi kedves (ML 313)

a melyben – 26

hogy öket ollyan állapotban vessem. a melyben jövendöben se árthassanak. az (TL 46)

a levelet el olvastatá elöttök. a melyben panaszolkodik dom antonio, a (TL 87)

szabadul ki, ollyan idejében. a melyben másut már az ollyan iffiu (TL 107)

nincsen ollyan rész a testiben. a melyben valami kis épség volna (TL 116)

csudállyuk azt a boldog idöt. a melyben, egy ollyan nagy hadi (TL 119)

a hazája gazdagságát kereste, és a melyben, az ollyan nagy emberek (TL 119)

a haza hasznát keresték, és a melyben az emberek oly közönségesen (TL 120)

meg csokollya. és el olvassa. a melyben látván a császár akarattyát (TL 123)

üsmerek ollyan klastromot, a melyben. arendet ugy meg tarttsák mint nálunk (TL 145)

egy kaliczka. eleget lát kéd. a melyben az aszszonyok ülnek, még (TL 148)

bé mene a diván házban, a melyben vala a vezér. a (TL 170)

abban a keserves állapotban ejtik. a melyben már estenek sok nagy (TL 179)

mint abban a nagy rendben, a melyben tette ötet, sulimán halván (TL 179)

szeretöt. és az a boszonkodás. a melyben vagyok. azért. hogy télámon (TL 184)

a melyben kéri szegény. hogy bennünket (TL 204)

is vettem. egy vigasztalo levelet. a melyben szép ajánlásokot teszen. e (TL 209)

ide egy vezér agátol; a melyben tudtára adgya a fejdelemnek, hogy (TL 217)

helyére üle. és el olvasá. a melyben a volt. hogy fizesen (TL 221)

a vezér levele ma érkezék, a melyben minden féle igéretek bövölkodnek (TL 224)

néném, hogy már vetted levelemet a melyben meg irtam hogy ismét (TL 235)

embereket. az olyan állapotra. mint a melyben mi vagyunk, ha nem (TL 235)

a melyet cház odának hiják, a melyben negyven inas lakik, akik (TL 264)

nagy igaságtalanságot tselekedtenek, a melyben avezérnek is része volna, olyankor szabad (TL 266)

hogy valakinek nagy igaságtalanságot tselekedtenek, a melyben avezérnek is része volna (TL 266)

Az alkorán könyve. olyan könyv, a melyben {a-? melyben}, a jók (TL 270)

ural ötsém uramal. azon esztendöben a melyben hazámbol ki jöttem, az (ML 303)

a melyböl – 1

az emberel. valamint a tzitronnal, a melyböl a levit ki facsarván (TL 47)

a melyek – 7

szép leveleket irni mint kéd. a melyek ugy tettzenek az elmének (TL 92)

mives portéka. a fiára szállot, a melyek mind együt. egy aszszonynak (TL 118)

országban látni ollyan romlot templomokot a melyek övék volt, de azt (TL 127)

sok nyavalyák vannak ollyanok, a melyek idövel hatnak el, más országokra (TL 135)

it semmi olyas hirek nintsenek. a melyek minket illetnének, hanem tsák (TL 254)

se ellent nem tart végezésinek, a melyek tsak egy nehány szokbol (TL 272)

eszembe. hogy talám a hártyikák a melyek a szemeim elött voltak (TL 286)

a melyekben – 4

lehet a feleségekel hálniok, és a melyekben különösön. példának okáért. a (TL 80)

ezek ám az ollyan dolgok, a melyekben nyilván ki tettzik az (TL 121)

leveleidet találtam it édes néném, a melyekben egy kis kegyetlen boszszontások vannak (TL 139)

arrol agyönyörüségröl fognak néki beszélleni, a melyekben leszen amás világon, de (TL 285)

a melyekböl – 1

egyszer aztmondom. hogy mind azok. a melyekböl lehet, dicséretet; becsületet, és (TL 187)

a melyekel – 1

béli leveleit vettem a fejdelemnek., a melyekel még is meg vigasztaltam (TL 213)

a melyeket – 3

szokás szerént a kéd leveleit. a melyeket rendben veszem minden (TL 140)

anyaszent egyházban is látunk ollyanokot, a melyeket a régi pápák és (TL 141)

vállokot. szoknyájokot mutogattyák vala néki. a melyeket Tábit csinálta valanékik akik (TL 257)

a melyel – 6

meg kel csokolni a veszöt. a melyel ostoroz. többet már nem (TL 156)

modgyával valo joval legyen hozája., a melyel, közönségesen valo rendben töltthesse (TL 179)

hogy annak köszönnyük a kivánságot a melyel kivánnyuk szeretetni magunkot másoktol (TL 184)

hát az én kegyes baráttságom. a melyel hozád kapcsolom magamot, nem (TL 185)

éreszé magadban ollyan belsö örömet, a melyel vagy a te nemesi (TL 186)

megyen és mit tselekszik,. mint a melyel meg irok mindeneket kegyelmednek (TL 227)

a melyen – 8

hirt küldök kednek tenger habjain., a melyen mind a két füle (TL 48)

szamárok, hanem küldgye egy lovat, a melyen járhassak. a bizonyos hogy (TL 95)

igen kedves lova volt. a melyen csak az aszszony járt. az (TL 95)

meg vendégellye ajancsárokot. azon anapon. a melyen fizet nekik. a pedig (TL 220)

voltam. éppen azon a napon. a melyen meg sem, mozdulhattam az (TL 246)

keziben adván amaga nagy petsétit, a melyen. a maga neve vagyon (TL 266)

ezer. és egy pénzt fizetní. a földért a melyen akastélya vagyon (TL 274)

és bizonyos napot ada néki, a melyen tudtára fogja adni szándékját (TL 292)

a melyért – 3

hasznot tehetne a mi országunknak. a melyért méltó volna akéd nevét (TL 101)

irigység. ollyan nyavalya legyen. a melyért szanni kel aztot, aki abban (TL 183)

hanem a magamhoz valo szeretettöl. a melyért., azt allittom magam felöl (TL 184)

a melyet – 41

állapot nem történt az uton. a melyet szükség volna meg irni (TL 27)

szép kis festet hajoban ülni, a melyet három erös török ugy (TL 30)

esztendöben nem leszünk ollyan restek, a melyet kivánom hogy az Isten (TL 35)

sokszor kel olyat mondani azembernek a melyet maga sem hiszen. azt (TL 38)

bizonyos ollyan édesség vagyon. a melyet meg nem szabad kostolni. ha (TL 43)

hanem a sok esö elöl. a melyet el nem lehetet üzni (TL 46)

töllök azt a kenyeret, a melyet én rendeltem nékik idegen országban (TL 46)

mi nekünk jó neven venni. a melyet onnét fellyül küldenek (TL 72)

reánk, és nem azt a melyet mi csinálunk magunknak. édes (TL 73)

hogy egy olyan csekély dologért a melyet csak nevetni kelletet volna (TL 90)

nem hallot kéd, mint a melyet én olvastam. mikor eszemben jut (TL 97)

sok viz fóly ki, a melyet a borbélyok roszra magyarázzák. és (TL 113)

nagyob lesz az elsönél. és a melyet egy hordo kaposzta lév (TL 137)

de apénz nem volt elég, a melyet aleány vit volt, tanácsot (TL 139)

az áer éri el aluszik. afársángot. a melyet mi ollyan nagy (TL 141)

hogy ismét meg felellyek kérdésidre. a melyet jó. és ép szivel (TL 145)

nézni. az ollyan gyümölcs közöttünk, a melyet soha sem viszik az (TL 151)

tölttyük azt az drága idönket, a melyet most a hejában valoságra (TL 155)

izetlen suhajtásokot. hágy. maga után. a melyet mi mindennap kostolunk. és (TL 155)

jövendöbéli bizontalan jó után suhajt. a melyet, vagy lehetetlen el érni (TL 155)

pátrona gerjesztet vala fel. és a melyet ha külsö képen mint (TL 167)

császár el oltani atüzet. a melyet pátrona gerjesztet vala fel. és (TL 167)

el abbol. hogy ha az a gyanoság. a melyet mutacz hozám (TL 176)

el aluszik. avezért fojttsák meg, a melyet végben is vivék., jó (TL 181)

magaért. és azért a gyönyörüségért. a melyet talál aminket valo szeretetben (TL 185)

akarván keresni egy jó akaromnak, a melyet senki meg nem tudhattya (TL 186)

nekünk a természet: formáltatásunkor vagy a melyet okoz öregülésünkkor (TL 186)

levél. ha rövid is. mint a melyet. egy hires gyeneralis irt (TL 191)

háznak gondgya., a tahin iránt. a melyet rendelt nekünk a porta (TL 205)

egy asztalt., vagy egy széket. a melyet ö maga talált ki (TL 210)

attya szabot volt közöttünk, és a melyet oly igen igyekezet anyi (TL 215)

ma egy nagyon menénk által. a melyet le irom. ha unadalmas (TL 220)

mene, és atiszteivel ebédhez üle, a melyet a pasa készitetet volt (TL 226)

a harag el nem hagya. a melyet mind a természetnek kel (TL 232)

egyikünkis lenne véle a hajojában, a melyet mi nem igen bántuk (TL 232)

azt a fele részit havasalföldinek. a melyet birt. azért krájovára ment (TL 248)

közöt tsak támad valamely per, a melyet az álgyu prokátorokal folytattyák (TL 260)

fellyeb valo házba fognak menni, a melyet cház odának hiják, a (TL 264)

vagyon aportán rettentö sokra megyen., a melyet a császár látatlaná tészi (TL 266)

adhat, hanem kész pénzt ád, a melyet interesre ki adgyák., de (TL 275)

Szivem örömivel élek a szabadságal a melyet vettem a Felséges királynénak (ML 303)

a melyhez – 1

hadná azt a királyi széket, a melyhez oly érdemesnek tette magát (TL 88)

a melynek – 7

ollyan kis kerekek vagyon. a melynek két tengellye vagyon. egyik vas (TL 101)

nagy, mint egy galamb tojás. a selymet a melynek hasznát veszik (TL 104)

is egy szál selyemböl áll, a melynek hosza kilencz száz lábni (TL 105)

lángon, vagy a rostéllyon égetik. a melynek is régen hamuvá kelletet (TL 122)

kevésre terjeszted az ollyan érzékenységet. a melynek., nincsen határja., azt meg (TL 184)

vonyuk magunk után hoszas bujdosásunkot, a melynek talám tsak ahalál veti (TL 256)

gyermeknek keziben egy nyil vagyon, a melynek vasát a szive felé (TL 279)

a melyre – 2

levelet, mindgyárt iszom akéd egésségiért. a melyre vigyáz édes néném. és (TL 148)

arra a végre éllyünk ezekel. a melyre teremtettek., az Isten semmi (TL 159)

a melyröl – 1

hanem a királynérol kezde gyanakodni, a melyröl ingyen sem gondolkodot; a (TL 128)

a melyről – 1

kis ezüstböl valo hegyecske. a melyről ha leveszik azt a lágy (TL 92)

a melytöl – 3

de kivált képen azon indulatomot; a melytöl viseltetvén oly idöben jöttem (TL 208)

élvén. ezen utolso orámhoz készültem. a melytöl egyedül várhattam minden nyomoruságimtól (TL 208)

nem karozván. mind el rothadna. a melytöl it igen tartanak. hatsak (TL 259)

amelly
amellyet – 3

néném, egy levelét venni kédnek. amellyet itt adták meg, meg érdemli (TL 9)

menetel. amellyet szivesen bánom azért, hogy egymástol (TL 50)

néném az az izetlen nyavallya. amellyet mi franczia nyavalyának hivunk, és (TL 135)

a melly
a melly – 1

mennyi sok féle bajnélkül éltenek. a melly közöttünk közönséges. és amelyet (TL 133)

a mellyekben – 2

fel vannak jegyezve az ollyanok. a mellyekben lehet a feleségekel hálniok (TL 80)

Császár és a vezér leveleivel. a mellyekben, szép igéretek vannak, mind (TL 235)

a mellyekböl – 1

az oda valo menetelit. világosan. a mellyekböl, ki tettzik hogy nem (TL 47)

a mellyeket – 3

hihetetlen munkákot vittek végben. és a mellyeket, még (TL 110)

mint másoknak. kik joszágokban fülelnek. a mellyeket csak ahalál veszi el (TL 135)

a fal törö álgyukot, a mellyeket szükségben, dioval is meg lehet (TL 243)

a mellyen – 1

ót valami alkalmatosságot kerestenek számára. a mellyen el végezhesse uttyát. ót (TL 95)

a mellyet – 3

császár veres hintoja el érkezet. a mellyet urunk után küldöttek. veresnek (TL 9)

külsö dolog történik ollyan a mellyet az ember örömest meg irná (TL 40)

igy sütnek magoknak pogácsát. vallyon a mellyet nálunk koldus lábnak hinak (TL 134)

a’mely
a’mely – 1

győnyőrűségel, és szivem vigasztalásával vettem, a’mely vigasztalást érzem, de ki (ML 306)

a’melly
a’mellyekből – 1

sok Frantzia Kőnyveket magyarra változtattam, a’mellyekből, ha alkalmatosságom adatik, Őtsém (ML 306)

a’ mely
a’ mely – 22

ragaszon, az ő Felsége büntetésit, a’ mely ideig valo az Isten (ML 308)

tartanom, és bűneimért valo ostorának. a’ mely ostort holtig kel tsókolnom (ML 308)

győnyőrűségemre, és mulattságomra vált, és a’ mely utazást napjában gyakorta viszem (ML 308)

az Őtsém Uram természetéről is, a’ mely itélet arra viszen, hogy (ML 311)

Atyafiságunkat, egy franczia kőnyvem vagyon, a’ mely sok helyt tészen emlékezetet (ML 311)

látta, ugy levelemnek is ártatlanságát, a’ mely artatlanságat mind a’ Felséges (ML 312)

Városba laktam, soha se Constantinapolyba, a’ mely Varos két napi járo (ML 312)

ritka, itt vagyon olyan Szőllő, a’ mely hétszer hoz Szőllőt, az (ML 313)

győnyőrűséges veres Muskotály Szőllő, a’ mely talám mind Erdélybe, mind Magyar (ML 313)

Aszszonynak egy pár Veres foglyot, a’ mely hasonlit a’ tengelitzhez, lába (ML 313)

vettem, és tsak nem esztendőre, a’ mely irtoztato idö, a’ Válasz (ML 316)

belső gyászolással és olyan szomorusággal} a’ mely az Isten akarattyával ne (ML 316)

látom a’ Ked Levelében, és a’ mely egy néhány fontal sulyosobnak (ML 316)

kel tartani, a’ külső szokás, a’ mely a’ gyász, azt véghez (ML 316)

lehet, akarmely tisztségben légyen, és a’ mely oly alkalmatosságokban lehet, hogy (ML 318)

a’ felelet, {…}, Kedves Őtsém Uram a’ mely Istennek edig gondgya volt (ML 319)

ne légyen más féle buzával, a’ mely kőnyen meg-tőrténik mikor nyomtatnak (ML 320)

bé vannak alol verve kovákkal, a’ mely könnyű dolog, mert a’ (ML 320)

kűldők tisztito seprünek a’ magját, a’ mely kis apro (ML 320)

magok közöt három kigyo nyelvet, a’ mely igen nagy ráritás Máltha (ML 321)

mondani, adok néki egy izlotot, a’ mely harmintz Poltura, a’ dervis (ML 323)

szaporodnak a’ Huszár Mátyás fiai, a’ mely Példi János Urol irja (ML 324)

a’ melybe – 1

azt tartottam, azon esztendőtől fogvást a’ melybe meg holt, az informatio (ML 307)

a’ melyben – 1

volna vennem, de az anxietast a’ melyben adig voltam, bőven meg (ML 316)

a’ melyből – 1

is az ő főldgyén vagyok, a’ melyből ha egy néhány lábnit (ML 308)

a’ melyek – 2

gyűrűben valok, azok olyan Antiquitasok, a’ melyek igen ritkák itt is (ML 325)

szép dolgok vannak most Erdélyben, a’ melyek nem voltak idömben (ML 325)

a’ melyeket – 2

tsudálni azoknak szépségeket, a’ melyeket a’ Kép iro le nem irhatná (ML 321)

tőbb Spiritualis Kőnyveim is vannak, a’ melyeket szivesen kivánnám hogy hazamban (ML 324)

a’ melyen – 1

hanem azon a’ fö uton, a’ melyen a lelkem üsmereti is (ML 324)

a’ melyet – 6

szolgálhatom egyébel, hanem méltatlan imádságimmal, a’ melyet kőteleségem szerént régtől fogva (ML 306)

meg abban az őrőkős Országban, a’ melyet meg nyert nékűnk az (ML 315)

a’ hozám valo Atyafiságos szeretetével, a’ melyet őrőmel látom a’ Ked (ML 316)

sűtő házban valo embertelen tselekedetemet, a’ melyet meg vallom hogy réá (ML 319)

volna, és ne olyan roszért, a’ melyet már most bánom, mert (ML 319)

a’ paquetumba gyapot magot kűldök, a’ melyet a’ kertben el lehet (ML 320)

a’ melynek – 3

telyes, olyan buza is vagyon, a’ melynek a’ feje, vagy a’ (ML 312)

pedig belső Szokás és kőteleség a’ melynek mindenkor kel tartani, a’ (ML 316)

az övökön egy rettentö olvaso, a’ melynek mindenik szeme oly nagy (ML 322)

a’ melyre – 2

ha hadi szolgálatra adgya Ked, a’ melyre gondolom hogy kednek is (ML 318)

nyelv, mint a’ Német Nyelv, a’ melyre minden nap szűksége lehet (ML 318)

A’ mely
A’ mely – 1

sok Per és a’ Patvar, A’ mely véghez mégyen hamar. A’ (ML 330)

a’ melly
a’ mellyek – 1

küldhetnék raritásul a’ szárnyas állatokbol, a’ mellyek nintsenek Erdélybe, ugy mint (ML 313)

a’ mellyekből – 2

sok francia Kőnyveket magyará változtattam, a’ mellyekből, ha alkalmatosságom adatik, Őtsém (ML 304)

mutatot Atyafiságos szeretetét szivesen kőszőnőm a’ mellyet meg nem szolgálhatom egyébel (ML 306)

az mely
az melynek – 1

az, amelyet te választottad, és az melynek kedvezel kegyelmedel (TL 281)