az|előtt – 202
az elöt
az elöt – 36

valo hogy a gyorgyiánusok az elöt hadakozok voltanak, de mostanában nyomorultak (TL 39)

esztendötöl fogvást ritkán jár de az elöt. minden héten kéttzer, azért (TL 150)

ugy nyitva állot mint az elöt (TL 167)

hogy az idö legyen mesterek. az elöt tsak a mulattságrol gondolkodtunk (TL 261)

valának a táborán, mivel az elöt aza rosz szokás volt hogy (TL 295)

a sidó nép, aki az elöt az urnak szöllöje vala (É 298)

aki azt szereti, amit az elöt gyülölt, és azt gyülöli, amit (É 378)

nem a volt. aki az elöt. és hogy tsak az üdveségét (É 425)

nintsen semmi kedveseb aböltseségnél, az elöt, kik azt szeretik (É 857)

sidok azt kiálták ellenem az elöt. ha Izrael királlya szállyon le (KKU 348)

esésre, azért mindenkor retteg, az elöt arettenetes Isten elött. vigyázatok. mondgya (VKT 811)

Egy nehány idövel meg az elöt, az fö pap héli, nemzettségiböl (IK/B 434)

2. Ahoz. nyolcz napal az elöt kel készülni. de az idö (IK/B 454)

azt meg vetik holot az elöt nagy büntetés volt mikor valakit (IK/B 490)

ollyan lelkeket. az kik az elöt az roszat nem tudták, és (IK/B 508)

tetczenek nékik mint sem az elöt, az vétek nem láttzik már (IK/B 519)

és ollyan az ki az elöt irtozot egy halálos vétket cselekedni (IK/B 519)

volt az ember magához az elöt, gyakorta ugyan azok okozák az (IK/B 535)

sokal keményebben, mint sem az elöt. arra szolgállyon meg esésed, hogy (IK/B 545)

zárandgya az ö szivét az elöt. midon marad meg az Istennek (IK/B 595)

két nap. hanem még az elöt jó darab idövel kel erröl (IK/B 621)

kel keszülniek még joval az elöt. hogy abban mennyenek. mivel az (IK/B 639)

abban hasonlo életet, mint az elöt (IK/B 639)

meg vetik. az mit az elöt becsültek. az elöbbeni jó élettyek (IK/B 676)

{…} Az elöt a mártásal valo keresztelés közönségeseb (C/A 506)

alat Communicálnak, a melyet az elöt valo napon szentelték volt meg (C/A 546)

hét pap vagyon jelen, az elöt nálunk is egy nehány papnak (C/A 613)

arégi szokástol maradot, mivel az elöt minden misekben eszerént tselekedtek, de (C/A 800)

{…} Az elöt a mártásal valo keresztelés közönségeseb (C/B 1283)

értödik. akit tanitanak, Catechizálnak., az elöt az anyaszent egy házban. hoszas (C/B 1290)

azért kivánták az emberektöl az elöt. a külsö áldozatokot., mert azt (C/B 1453)

missio, tészen küldést, mert az elöt ki küldötték a Catéchuménusokot, és (C/B 1465)

VII. {…} egy kevés idövel az elöt. hogy diocletiánus el kezdé az (KSZ 337)

temetöjének, talám ettöll volt az elöt az a szokás. hogy a (KSZ 461)

és a tsendeségre vigyáztanak az elöt, az illyen hivatalakot már mostanában (KSZ 473)

akigyok továig a melyet az elöt Betharának nevezték, mind ezek a (SUT 850)

az elött
az elött – 166

az oka annak a, hogy az elött, mikor a császár itt (TL 18)

idegenségel vagyon hozzánk, mint az elött. minden féle dolog pedig ez (TL 42)

a mellettünk valo várost mind az elött, mind mostanában békosnak hiják (TL 43)

tudnunk hogy micsoda magosságu volt az elött az oszlop, mivel el (TL 50)

meg nehezteltek volna., mivel az elött. föképpen anap keleti országokban, apüspökök (TL 94)

az urunkot ollyan állapotban. mint az elött. mert ha igen titkollya (TL 200)

kinek, asztala meg leszen, mint az elött. a ki telik a (TL 206)

ött holnapja, nem soké a, az elött gyakraban irtunk egymasnak. mitöl (TL 276)

ur, mind ezekért, amint az elött mondottuk néktek. és bizonyságot tettünk (É 265)

az én elsö szülöttségemet az elött el vette, és most másodszor (É 301)

jutattya. hogy ö magok az elött, setéttségek, tudatlanok és vakok valának (É 311)

az irás, hogy avéneknek az elött tett vétkek elö jönek (É 350)

még roszabak lészünk mint az elött voltunk, és a rosz, meg (É 365)

akik látták vala ötet az elött hogy koldus vala, mondának, nem (É 374)

és tisztátalanságunkbol meg tisztullyunk., az elött a Chatecuménusokot meg kenték, és (É 378)

és azt gyülöli, amit az elött szeretet (É 378)

azt., a mi néki az elött. kevélységire szolgált., avaloságos penitentzia tartás (É 424)

népé tenni, akik ís az elött, nagy gyülölségel valának egymáshoz., 3 (É 436)

alelkeknek. kik hitetlenek voltanak az elött. nem érti pedig azokot kik (É 527)

azok, mostanában is, valamint az elött, azok atsudák, jövendölések, melyeket olvasunk (É 572)

mostanában is ugy valamint az elött. azokot, kik méltatlanul Communikálnak (É 620)

és bé zárja szivét az elött, miképen marad meg az Isten (É 623)

és bé zárja szivét az elött, miképen marad meg az Isten (É 624)

szent pál mondot, hogy az elött az Isten a mi Atyainknak (É 683)

ugyan ezt is jelentette az elött, akereszttségnek Ceremoniája, a midön egészen (É 694)

mind azokot a mik az elött ahivalkodásra szolgáltak, ugy mint, szemeit (É 759)

ád annak a mi az elött nem volt, hanem tsak azt (É 855)

a veszedelmet, a melyröl az elött szollot volt néki. azért minden (MN 65)

egyedül te gerjesztesz vala az elött, illyen indulatokot az én szivemben (MN 91)

tekintete., a melyben volt az elött minden örömem. mind ezek igen (MN 92)

a melyet érzet volt az elött leányához. illyen sok féle gondolatokban (MN 94)

Elvir. szól hozád, aki az elött, arra akart kénszeriteni. hogy ne (MN 120)

nem marada sokáig titokban az elött, a ki azt fel gerjesztette (MN 137)

szeretnédé most ugy mint az elött, királyné felelé thibolt. tsak az (MN 95)

állyon. egy nehány napal az elött. hogy el végezték volt miképpen (MN 158)

annak a mi volt az elött, ha egy fösvény nem kezdi (KKU 309)

már nem az, aki az elött volt., és igy meg tagadta (KKU 309)

most is a kit az elött szerettél. igen is a vagy (KKU 309)

az elött, halgassad. miképpen tagadgya meg magát (KKU 310)

anyira, hogy a mi az elött könnyünek láttzot lenni nékie, azt (KKU 340)

vannak. mert mint hogy az elött igen kerested a ditséreteket., azért (KKU 353)

a kit is ö az elött üsmért vala, akép esziben juttatván (KKU 403)

a fület, a mely az elött. sűketté tette volt magát, ugy (KKU 410)

vetik azt a mit az elött betsültenek, a szent indulatok. nékik (IK/A 355)

nem találsz, szégyenellyed hát az elött az szent, és imádásra méltó (IK/B 537)

kivánnya magát meg vakitani, az elött az igazság elött, mert ez (C/A 34)

vakitani, az elött az igazság elött, mert ez oly erösen vagyon (C/A 34)

emberek az egész világon az elött anyi sok Isteneket imádtak (C/A 40)

anyi sok száz esztendövel az elött tselekedtenek., és hogy ahalando. testnek (C/A 61)

olyan hamisak valának mint az elött, eki tettzik a Makabeusok könyveiböl (C/A 137)

romai Anyaszent egy ház az elött igazán valo Anyaszent egy ház (C/A 258)

a jérusálemi templom, ahol az elött fénylet az Isten Ditsösége (C/A 300)

a kristust imádgyák., mikor az elött le borulnak, bálványozás volna ha (C/A 384)

régi szokásátol maradot. mivel az elött. a nagy Innepeken egy nehány (C/A 429)

azon a napon. se az elött valo napon. mivel Misét nem (C/A 440)

régi szokástol maradot, mivel az elött. nem volt szokás misét mondani (C/A 441)

Az elött alámpásokot vagy fel fügesztették. vagy (C/A 442)

régi szokástol maradot, mivel az elött meg fosztották. az oltárokot minden (C/A 444)

böjtöt., az vetsernyét is az elött mondgyák el. hogy el mondhasák (C/A 473)

kezdetekor jött bé. de az elött. a böjtölést is hozája tették (C/A 475)

értödik. akit tanitanak. Catechizálnak. az elött az Anyaszent egy házban hoszas (C/A 515)

{…} Az elött meg bérmálták még a kisdedeket (C/A 524)

{…} Az elött némely Anyaszent egy házban nagy (C/A 543)

{…} Az elött mitsoda szokása volt ez iránt (C/A 545)

1 Az elött akis gyermekeket adig is meg (C/A 546)

3 Az elött a hivek el vitték a (C/A 546)

5 Az elött noha bizonyos napokon misét nem (C/A 546)

{…} Mint hogy az elött szabad volt a két szin (C/A 548)

{…} Az elött az Anyaszent egy ház meg (C/A 550)

formában nem is mint az elött. mivel azt parantsollya hogy a (C/A 578)

{…} A szent Atyák az elött mint egy kegyetlenségnek. és mint (C/A 578)

A papok mire vigyáztak az elött a penitentzia adás iránt (C/A 579)

másokal. mimodon büntették meg az elött avétket (C/A 579)

az Anyaszent egy ház az elött., és hogy erre valo nézve (C/A 580)

ház régi szokása szerént az elött az utolso kenetet adták fel (C/A 614)

a régi szokást, mely az elött agörögöknél is meg volt. de (C/A 634)

az Isten parantsolt volt az elött. hogy a szent tüz mindenkor (C/A 727)

képen valamit ajánlanak, valamint az elött ajánlották az állatokot, és a (C/A 733)

azért kivánták az emberektöl az elött a külsö áldozatokot. mert azt (C/A 738)

Miért nem szabad valamint az elött az Istennek négy lábu állatokot (C/A 740)

Missio. tészen küldést, mert az elött ki küldötték a Catechumenusokot, és (C/A 755)

emlékezetet ö rollok. mostanában, az elött minden misében imádkoztak érettek, leg (C/A 764)

{…} Ajánlottáké az elött valamint mostanában. a szent Áldozatot (C/A 766)

{…} az elött valamint mostanában., a szent Áldozatot (C/A 766)

abban eset változás., hogy az elött más féle formájuak voltanak (C/A 773)

{…} Mitsoda hasznát vették az elött annak a palástnak. amelyet pluvialénak (C/A 775)

1 Az elött, mikor a pap a Confiteort (C/A 776)

ház. mind azon által az elött sokáig szokás volt, hogy nagy (C/A 779)

részben., az elsö melyet az elött a Catechuménusok misejinek nevezték, mert (C/A 784)

vagyon az az imádság., az elött az egész soltárt magát el (C/A 793)

Az elött romában annak száma nem volt (C/A 796)

{…} A Credon, már az elött itt a Catechumenusokot a penitentzia (C/A 803)

meg mondottuk, husvét és pünkösd elött valo szombatok voltak az elött (C/A 826)

elött valo szombatok voltak az elött rendeltetve (C/A 826)

nehány saeculumoktol fogvást, mert az elött a deák Anyaszent egy házban (C/A 830)

kivánnya magát meg vakitani az elött az igazság elött. mert ez (C/B 937)

emberek az egész világon, az elött annyi sok isteneket imádtak (C/B 942)

melyet annyi száz esztendövel az elött tselekedtenek. és hogy ahalando testnek (C/B 958)

akirályok igazgatáké öket. mint az elött (C/B 1015)

asidoknak valaé prophétájok, mint az elött (C/B 1019)

ollyan hamisak valának mint az elött, ekitettzik a machabéusok könyveiböl, és (C/B 1019)

romai anyaszent egy ház. az elött igazán valo anyaszent egy ház (C/B 1097)

régi szokásátol maradot. mivel az elött. a nagy innepeken egy nehány (C/B 1227)

szentelni azon anapon., se az elött valo napon, mivel miset nem (C/B 1235)

arégi szokástol maradot mivel az elött nem volt szokás misét mondani (C/B 1236)

Az elött. a lámpásokot vagy fel függesztették (C/B 1237)

arégi szokástol maradot, mivel az elött meg fosztották az oltárokot minden (C/B 1238)

Nagy vetekedések voltanak az elött az anyaszent egy házban a (C/B 1238)

böjtöt a vecsernyét is az elött mondgyák el., hogy el mondhassák (C/B 1259)

kezdetekor jőtt bé. de az elött, a böjtött is hozája tették (C/B 1261)

{…} Az elött. meg bérmálták. még a kisdedeket (C/B 1296)

{…} Az elött egy nehány anyaszent egy házban (C/B 1311)

{…} Mitsoda volt az elött. ez iránt valo szokása az (C/B 1313)

1. Az elött. a kis gyermekeket addig is (C/B 1313)

3. Az elött a hivek el vitték a (C/B 1313)

5 Az elött. noha bizonyos napokon misét nem (C/B 1313)

a melyet. az elött valo napon szenteltek volt meg (C/B 1314)

{…} Mint hogy az elött szabad volt a két szin (C/B 1315)

{…} Az elött az anyaszent egy ház. meg (C/B 1317)

formában nem is mint az elött., mivel azt parantsollya hogy a (C/B 1337)

{…} A szent atyák. az elött, mint egy kegyetlenségnek, és mint (C/B 1337)

A papok mire vigyáztak. az elött, a penitentzia adás iránt (C/B 1338)

mi modon büntették meg az elött avétket (C/B 1338)

anya szent egy ház. az elött. és hogy erre valo nézve (C/B 1338)

hét pap vagyon jelen., az elött nálunk is egy nehány papoknak (C/B 1363)

ház régi szokása. szerént, az elött, az utolso kenetett adták fell (C/B 1365)

a régi szokást mely az elött a görögöknel ís meg volt (C/B 1378)

az Isten parancsolt volt. az elött, hogy a szent tüz, mindenkor (C/B 1444)

az Anyaszent ház rendelésiben. az elött egy nehány anyaszent egy házaknak (C/B 1447)

képpen valamit ajánlanak, valamint az elött ajánlották. az állatokat. és a (C/B 1449)

nem szabad mostanában. valamint az elött, az Istennek négy lábu állatokot (C/B 1454)

emlékezetet mostanában ö rollok, az elött minden misében imádkoztak érettek, leg (C/B 1471)

{…} Ajánlottáké az elött, valamint mostanában. a szent áldozatott (C/B 1472)

{…} Az elött, valamint mostanában., a szent áldozatot (C/B 1472)

abban eset változás, hogy az elött más féle formájuak voltanak (C/B 1478)

{…} Mitsoda hasznát vették az elött annak az oltári köntösnek., a (C/B 1479)

1. Az elött, mikor apap a Confitéort mondotta (C/B 1480)

kivül, a régi klástromokban az elött, tsak vasárnapokon. és innep napokon (C/B 1481)

ház, {…} mind azon által, az elött, sokáig szokásban volt., hogy nagy (C/B 1482)

részben, az elsö, melyet az elött a Catechuménusok miséjének nevezték, mert (C/B 1486)

vagyon az az imádság. az elött az soltárt magát egészen el (C/B 1493)

Az elött romában annak száma nem volt (C/B 1495)

arégi szokástol maradot, mivel az elött minden misékben eszerént tselekedtek. de (C/B 1498)

A Crédon. itt már az elött, a Catechuménusokot, a penitentzia tartokot (C/B 1500)

kel meg tudni, hogy az elött, mindenik diécesisben harom Catalogust tartattak (C/B 1517)

elött valo szombatok. voltak az elött rendeltetve a Ceremoniával valo keresztelésekre (C/B 1519)

meg mondottuk. husvét, és pünkösd elött valo szombatok. voltak az elött (C/B 1519)

nehány saeculumoktol fogvást, mert az elött. a deák anyaszent egy házban (C/B 1522)

Én is halottam az elött ezt a kérdést mondá a (IJE 41)

ahoz alkalmaztatni magunkat, valamint az elött tartoztanak, halgassuk mit mond erröl (IJE 153)

azokot az állatokot kik az elött meg valának áldatva, tud meg (ISZ 206)

aföldet mivelni kezdék. valamint az elött, abövség. helyére jöve, oly nagy (ISZ 267)

el nem kell mulatni, {…} az elött, amidön imádkoztanak, nap kelet felé (KSZ 317)

amit pedig ebédnek hitták az elött, {…}, az inkáb fölöstököm volt; mint (KSZ 328)

tették., mert mint hogy az elött szokás volt a temetö helyekre (KSZ 396)

a temetöket. nevezik vala az elött Confessioknak. azok a föld alat (KSZ 396)

Communicáltanak ollyan gyakorta, mint az elött, és szent chrysostomus azon panaszolkodik (KSZ 414)

a papokot papácsnak nevezik. az elött közönségesen mondották Cornelius pápa. Cyprianus (KSZ 425)

jó keresztényeket, igy nevezték az elött (KSZ 441)

kezde annyira tartaní mint az elött. atiszttségtöl, gazdagságtol, és az alkalmatos (KSZ 449)

vigyáznak arra, ugy mint az elött, hogy a templomokot tsendes helyre (KSZ 473)

formában követték a böjtöt, az elött valo saeculumban, mivel szent bernárd (KSZ 481)

jó erkölcsökel, a melyeket. az elött nem üsmerték (KSZ 489)

olyan szin alat. hogy az elött is ugy. volt. Az ö (SUT 823)

ollyan helyeket a melyek az elött puszták valának, és a hol (É 173)

mondgya vala fel szoval az elött. egy diaconus amidőn aszent áldozatot (É 226)