– 128
– 18

mert az unadalom itt igen bö. és a szegény urunk. itt (TL 130)

mind azon által az aratás volt, termetteb gyümölts fákot pedig (TL 255)

It kedves néném. szüretünk vagyon. ürmös bort is (TL 263)

leányt., nekünk is csemegére, elég szüretünk volt (TL 268)

határozva, mindenek veszik az ö kezének irgalmaságát, egyéb szükséget tehát (ML 303)

adunk, hanem amit az ö kezéböl vettünk, és ami ötet (É 190)

azt akarjuk., hogy a mennyekben aratásunk légyen. tartozunk magunkban meg (É 437)

{…} Mit kel érteni a aratáson. a melyröl szól nékik (É 864)

reménség a melyel várja a termést, el felejteti véle. sok (KKU 274)

azt is igéri nékünk, hogy kézel lesz hozánk, hogy ha (IK/A 271)

mi agazdagokot illeti, az ö adományokbol tettzik ki. a szegényekhez (IK/A 274)

tettzik ki. a szegényekhez valo szeretetek, egy olyan gazdag a (IK/A 274)

népnek Attyává tészi, hogy a bö, és gazdag kanaán földit néki (C/A 78)

népnek attyává tészi, hogy a bö, és gazdag kanaán földit neki (C/B 971)

jol folyé, ha a pénz é, vagy ritka, ha a kereskedök (IJE 139)

azt hogy Antiokiába az aratás volna, de az aratok kevesen (SUT 612)

Az Agrippa királyi kézel tett tselekedetit Josef fel (SUT 613)

eszik meg. és hogy agazdagok. a vatsorájokbol a szegényeket nem részeltetik (SUT 683)

böveb – 7

fiakban is némellyekben. a szeretet böveb. mint másokban. a szép példa (TL 149)

adgy nékem ez iránt még böveb oktatást (KKU 439)

vannak ahivatalosok, de kevesen aválasztottak. böveb magyarázatot. nem ada ennek a (KJÉ 708)

tisztittatik amás életben, és menyegben böveb jutalmat veszen. De mind ezt (IK/A 316)

meg az más életben. és böveb jutalmat is veszen az égben (IK/B 644)

a mely symbolumal mostanában élünk, böveb. mint a melyel régenten éltenek (SUT 530)

a magok házokhoz vivék, és böveb oktatást, adának néki, az ur (SUT 672)

bövebb – 3

és buzgoságal, ollyan formában, ez, bövebb jutalmat veszen buzgoságahoz képést, a (É 142)

hogy az által. érdemeseb légyen bövebb kegyelmet venni, a midön meg (É 840)

kegyelmivel mentöl jobban élsz. annál bövebb lészen rajtad * és az ollyan (IK/B 412)

bövebbek – 1

ajó gondolatok, és a kivánságok bövebbek, aroszat igen gyülölték, ajó nálok (IK/A 34)

bövebben – 72

lako hellyünkröl. leg elsö alkalmatosságal bövebben irok és nekem ugy tettzik (TL 55)

lakásunk után, ebben a városban, bövebben irhatok kédnek alakosirol. és a (TL 65)

amellyekben azok a szent igék, bövebben. és gyakortáb hirdetetnek (É 194)

jöttem hogy életek legyen, és bövebben légyen (É 589)

én bennem nem volt, hanem bövebben munkálodtam minnyájoknál, nem én pedig (É 729)

bennem hivalkodo nem volt. hanem bövebben munkálodtam minnyájoknál. ez az együt (É 731)

akristusnak, ezeket a szavait akarván bövebben ki terjeszteni. a kristus maga (KKU 247)

a jó erkölcshöz. ha erröl bövebben akarsz oktattatni. halgassad mit mond (KKU 328)

uram magyarázd meg azt nékem bövebben (KKU 390)

sem hagyák. ezt akét igazságot bövebben kel meg mutatni (IK/A 45)

kénszeritettem kedves fiam néked erröl bövebben szollani, hogy jó idején meg (IK/A 270)

iránt valo beszédemet, ha erröl bövebben akarnék szollani, de a mit (IK/A 301)

az iffiuságban, az alázatoság is bövebben találtatik. nagyob hajlandosága lévén az (IK/B 401)

Szent hiéronimus bövebben beszél ezen király felöl, mert (IK/B 428)

nem térsz belöllök. de még bövebben is fogok néked erröl beszélni (IK/B 432)

igen rövidnek tettzet nékem. azért bövebben akarok erröl szolni. had tanulhassad (IK/B 605)

végezném el beszédemet. ha erröl bövebben akarnék szolni., az mit már (IK/B 633)

el töröllye azokot.. másut ezekröl bövebben szollunk (C/A 82)

{…} Mond meg egy kevesé bövebben, hogy mit parantsola Mojses az (C/A 89)

abornak szinek alat; erröl másut bövebben beszéllünk (C/A 171)

az ö tagjai. mind ezekröl bövebben (C/A 199)

egy ház társaságátol. ezután erröl. bövebben fogunk szollani (C/A 230)

a szentek nékünk kegyelmet nyernek. bövebben beszéllünk ezután arol. a mi (C/A 232)

purgátoriumban lévö lelkekért., ezekröl még bövebben fogunk szollani (C/A 232)

végtire által látták. mind ezekröl bövebben fogunk szollani (C/A 236)

világosabban ki nyilatkoztassanak. erröl még bövebben fogunk beszélleni (C/A 263)

bünök meg botsátatnak. még eröl bövebben fogunk szollani ezután (C/A 280)

Mind ezeket bövebben meg fogjuk magyarázni a midön (C/A 284)

némellyek apokolban mennek, mind ezekröl bövebben fogunk szollani (C/A 290)

az Anyaszent egy háznak még bövebben valo vallás tétele ahitröl (C/A 306)

okozák. hogy az Apostoli symbolumnak bövebben valo meg magyarázására az Anyaszent (C/A 306)

kereszteltetése, az Apostoloktol maradot. ezekröl bövebben szollunk másut (C/A 337)

Ceremoniáiban ennek az okát másut bövebben meg mondgyuk. a mái innepnek (C/A 437)

Azok a kik bövebben akarnak tudni és mélyebben a (C/A 499)

Apostoloktol maradtanak., akik pedig erröl bövebben akarnak tudni, meg talállyák a (C/A 520)

tartottanak nyilván penitentziát. akik eröl bövebben akarnak tudni meg lathattyák. az (C/A 577)

egy részit, a mint ezt bövebben meg fogjuk magyarázni (C/A 590)

A ki apasztoroknak jó erkölcseiröl bövebben akar tudni. szükséges hogy olvasa (C/A 637)

szenvedö Anyaszent egy házra. ezután bövebben fogunk eröl szollani (C/A 763)

Articulus A halotakért valo Miséknek. bövebben valo magyarázása (C/A 765)

minket agonosztol. a melyet még bövebben kéri a következendö imádságban (C/A 844)

Léleknek ereje által, erröl még bövebben fogunk szollani másut (C/A 868)

el töröllye azokot, másut ezekröl bövebben szollunk (C/B 975)

{…} mond meg egy kevesé bövebben, hogy mit parancsola mojses az (C/B 980)

bornak szinek alat. erröl másut bövebben beszéllünk (C/B 1044)

pedig azö tagjai. mind ezekröl bövebben szolunk. a midön az anyaszent (C/B 1058)

a szentek nékünk., kegyelmet nyernek., bövebben beszéllünk ezután arrol. a mi (C/B 1078)

lévö lelkekért. ezekröl még ezután. bövebben fogunk szollani (C/B 1078)

végtire által látták. mind ezekröl bövebben fogunk szollani (C/B 1081)

ki nyilatkoztassanak. erröl fogunk még bövebben beszélleni (C/B 1099)

bünök meg bocsátatnak, még erröl bövebben fogunk szollani ezután (C/B 1111)

Mind ezeket bövebben meg fogjuk magyarázni. a midön (C/B 1114)

a pokolban mennek., mind ezekröl bövebben fogunk ezutan szollani (C/B 1118)

Nincsené az Anyaszent egyháznak még bövebben valo vallás tétele? a hitröl (C/B 1131)

okozák. hogy az Apostoli symbolumnak bövebben valo magyarázására. az Anyaszent egy (C/B 1131)

a négy dolgot ide aláb bövebben meg magyarázuk (C/B 1133)

kereszteltetése., az apostoloktol maradot. ezekröl bövebben szolunk másut (C/B 1156)

Cérémoniájiban. ennek az okát másut bövebben meg mondgyuk. amái innepnek egyik (C/B 1233)

Azok akik. bövebben. és mélyebben akarnak tudni a (C/B 1278)

apostoloktol maradtanak.. {…} akik pedig erröl bövebben akarnak tudni. meg talállyák. a (C/B 1293)

nyilván penitentziát tartani akik eröl bövebben. akarnak. tudni. meg láthattyák az (C/B 1336)

egy részét. a mint ezt bövebben meg fogjuk magyarázni (C/B 1347)

a pásztoroknak. jó erkölcseiröl akar bövebben tudni, szükséges hogy olvasa. Náziánus (C/B 1380)

szenvedö anyaszent egy házra. ezután bövebben fogunk erröl szollani (C/B 1470)

Articulus. A halottakért valo miséknek, bövebben valo magyarázása (C/B 1472)

minket agonosztol., a melyet még bövebben kéri. akövetkezendö imádságban (C/B 1532)

Léleknek ereje által, erröl még bövebben fogunk szollani mikor a szentelt (C/B 1551)

art a halottakért valo misékknek. bövebben valo magyarázattya. 312 (C/B 1589)

szentebb tselekedet, a mely által. bövebben lehessen kegyelmet nyerni, mint azon (IJE 33)

Ezeket bövebben meg mutathatnám kegyelmednek. de meg (IJE 33)

senkinek terhére nem voltanak, és bövebben adhattak a szegényeknek, szent basilius (KSZ 426)

a szent Jakab halálárol. sokal bövebben beszél nékünk azt mondgya tehát (SUT 738)

böveben – 1

Art A halotakért valo Miseknek böveben meg magyarázása. 368 (C/A 917)

böven – 5

ezen okból is kelletet azokrol böven beszélleni, a többiben is találkozik (IK/A 339)

Angyalit mint sem emberit, eröl böven szól szent Chrysostomus, ha azt (C/A 646)

gyermekeket. és ha arrol ollyan böven nem beszélettünk, a mint kellet (IJE 105)

historiájok rövid, noha bizonyos hellyeken böven le irják a dolgot. a (ISZ 221)

kenyeret, philo, meg josef. ezekröl böven beszélnek. és minden szokásokot le (KSZ 304)

leg bövebben – 3

szentségeknek erejek által osztogattatik leg bövebben a halálnak gyümölcse, mivel aszenttségekböl (C/A 179)

rendbe vehesse. a melyekben, leg bövebben tészi fel, a juda, lévi (ISZ 265)

szent pál, Historiája lévén leg bövebben le irva, meg láttyuk abbol (SUT 529)

leg bövebnek – 1

szerént addig kelletet volna leg bövebnek leni, a míolta pedig a (SUT 856)

– 2

amugy meg kapálja, azután a’ szűretet várja, itt nem tudják (ML 313)

edgyűtt, adgya lelki és testi áldását Kedre, imádkozzunk Őtsém Uram (ML 315)

bőveb – 1

vagyon a’ Törökök böjtye, akor bőveb a’ Mészárszék, mert a’ valo (ML 322)

bőven – 1

anxietast a’ melyben adig voltam, bőven meg jutalmaztatta Ked, a’ hozám (ML 316)

böv
böv – 13

földgye. hanem a szive teremcsen böv gyümölcsöt, én azt jol tudom (TL 34)

a piattza a városnak igen böv. a sok féle szárnyas állat (TL 56)

kezdé elötte villogtatni. és azután böv ajándékal. arra kénszeritteni. hogy el (MN 150)

azt mindenek tudgyák. hogy indiában böv az ollyan fü, a melynek (MN 153)

kedves nedveségi. a gyenge szellöknek böv termékenységet, adnak a mezöknek (KKU 251)

ugy az ö halálának magja. böv aratásra lészen. a hivek., kik (KJÉ 719)

országban a hol a nép böv, a természetet kel követni, mert (IJE 42)

kérni, ha nem akarunk hartzolni, böv aratást kérni, ha nem vetünk (IJE 88)

köntöst viseltek, ameleg országokban mindenkor böv köntösöket viseltek, és a karjokot (ISZ 200)

dolmányrol, és apalástrol. adolmány igen böv volt, azért hogy szabadosan lehessen (ISZ 201)

mint hogy pedig anép igen böv volt., avárosok szamais feles volt (ISZ 252)

viseltenek hoszu palástot, se oly böv köntösököt mint apapok, hanem szük (KSZ 372)

lett volna igasságos. hogy ollyán böv országok, mint olosz ország, sicilia (KSZ 439)