birodalom – 224
birodalom
birodalma – 40
a püspökök is. de atörök birodalma alat, hinton nem járhatnak., söt (TL 162)
veszik. valo hogy a török birodalma alat vannak. de bezzeg a (TL 242)
sido nép a ki apogányok birodalma alá volt vetve (É 161)
életnek örökösi lennénk, menyekben ment. birodalma alá vetvén az Angyalokot és (É 527)
mondgyunk, meg menekedgyünk a vétek birodalma alol. valamint hogy a kristus (É 694)
életét, és meg szabadult ahalál birodalma alol (É 694)
történt jérusalem romlása idejében, Titus birodalma alat, mivel mi nem magunktol (É 836)
örökös, hogy birodalma véghetetlen, és hogy senki ellene (KKU 411)
noha minden teremptet állatok azö birodalma alat vannak, mert azért jött (KJÉ 587)
volna, a mely tartomány hérodes birodalma alat volna, azért hérodeshez küldé (KJÉ 754)
minek elötte pedig a romaiak birodalma alá nem estenek volna, és (C/A 144)
romai Császár vala. a kristus birodalma igen kitsid volt eleinte de (C/A 147)
nött minden emberi segittség nélkül, birodalma alá is veté a pogány (C/A 147)
vagyon hogy a kristus lelki birodalma az egész világra el terjedet (C/A 147)
{…} Akoron az egész birodalma nagy békeségben abirodalomnak hasznáért, vagy (C/A 157)
részt vegyünk gyözedelmében., az ö birodalma alá vetvén magunkot, és néki (C/A 440)
vétekért. a melyért a sátánnak birodalma alat vagyon (C/A 513)
az az. hogy az ö birodalma alol el álok, és azt (C/A 516)
Istennek, az embereken valo tellyes birodalma (C/A 672)
terjedgyen, az ördögnek és avéteknek birodalma el rontassék, és akristusé jöjjön (C/A 701)
minek elötte pedig a Romaiak birodalma alá nem estenek volna. ez (C/B 1025)
romai császár vala, a kristus birodalma igen kicsid volt eleinte. de (C/B 1027)
nött minden emberi segittség nélkül., birodalma alá is veté a pogány (C/B 1027)
vagyon. hogy a kristus lelki birodalma az egész világra el terjedett (C/B 1027)
{…} Akoron az egész birodalma nagy békeségben lévén. a birodalomnak (C/B 1034)
vétekért., a melyért. a sátánnak birodalma alat vagyon (C/B 1289)
sátánnak, az az, hogy azö birodalma alol el álok, és azt (C/B 1291)
az ördögnek. és a véteknek birodalma el rontassék, és a kristusé (C/B 1425)
asok féle titulust, ö senkinek birodalma alat nem vala, akirályok szövettséget (ISZ 174)
pusztult. valamég egészen, a török birodalma alá nem esék. nem kell (ISZ 189)
egész syria, mivel az ö birodalma, egyiptumtol fogvást, az eufrates viziig (ISZ 261)
akinek. tsak nem oly nagy birodalma vala. mint a salamoné, abban (ISZ 261)
fel kezdének épülni, és apersak birodalma alat, a magok törvények alat (ISZ 267)
meg hodoltatván, a sidok is birodalma alá esének, és agörögök jobban (ISZ 268)
állapotban valának a sidok, agörögök birodalma alat. 131 (ISZ 285)
a kristusnak, az ö Fiának birodalma ellen akarnak állani, azon kérék (SUT 504)
és remelhették aboldogságot az ö birodalma alat. de tsak hamar az (SUT 564)
I Rész. A kajus kaligula birodalma ennek esztelenségi (SUT 564)
a kristus Jesus szemelyében. akinek birodalma. már akoron el kezdödöt vala (SUT 756)
el jöt volt., a kinek birodalma. nem avilágbol valo volt., és (SUT 898)
birodalmában – 8
választottak, akik akereszttség által akristus birodalmában lévö népekké lettenek, akiknek részt (É 55)
szülöd magzatidot, az akaratod férjednek birodalmában lészen. és te, az ö (C/A 60)
ada ki hogy az egész birodalmában valo népet számban vennék. erre (C/A 156)
hittségiért. kiváná tudni az egész birodalmában lévö népeknek számát. de leg (C/A 157)
magzatidot. a te akaratod. férjednek birodalmában lészen. és te. az ö (C/B 957)
ada ki hogy az egész birodalmában valo népet. számba vennék. erre (C/B 1034)
hitségiért. kiváná tudni az egész birodalmában lévö népeknek számát., de leg (C/B 1034)
ajándékokot ada atemplomokra, az egész birodalmában, {…} az utánna lévö Császárok, gubernátorok (KSZ 430)
birodalmad – 1
de mi királyunk lészszé, avagy birodalmad alá vettetünké, és azért, az (É 293)
birodalmadot – 1
meg erösitette volna az te birodalmadot. az izrael népen mind örökké (IK/B 434)
birodalmak – 3
micsoda hadakozások. nem voltanak. micsoda birodalmak. nem fordultanak fel fenékel egy (TL 159)
a görög, és a romai birodalmak, a romai birodalom avashoz hasonlitatik (C/A 146)
a görög, és a romai birodalmak, A romai birodalom, avashoz hasonlitatik (C/B 1027)
birodalmaknak – 4
miképpen mutatta meg néki a birodalmaknak egy más után valo következéseket (C/A 146)
után mondgya. hogy „ezeknek a birodalmaknak idejében az Isten más birodalmat (C/A 146)
miképpen mutatta meg néki. a birodalmaknak. egy más után valo következéseket (C/B 1026)
az után mondgya, hogy ezeknek abirodalmaknak idejében. az Isten más birodalmat (C/B 1027)
birodalmakot – 6
fel feszitvén. és meg fosztván abirodalmakot, és a hatalmaságokot. azokot nyilván (KKU 391)
veti eröszak nélkül a töb birodalmakot, és az a kis kö (C/A 146)
maga alá veté az egész birodalmakot (C/A 218)
veti eröszak nélkül a több birodalmakot, és az a kis kö (C/B 1027)
maga alá veté. az egész birodalmakot (C/B 1070)
agondviselö isteneknek köszönnyék a nagy birodalmakot, és hogy azok sokal hatalmasabbak (KSZ 347)
birodalmának – 9
Tiberius Császár birodalmának tizen ötödik esztendejében., pontius pilatus (É 48)
formában lehetne a spanyol király birodalmának széllyein ki szállani. Ivon régi (MN 36)
kezü Artaxerxes adot vala ki birodalmának (C/A 145)
romlására., az Anyaszent egy ház birodalmának kitsinnek kelleték lenni. eleinte, a (C/A 147)
mind magokban. másokban a kristus birodalmának (C/A 701)
kezü Ártáxerses adot vala ki. birodalmának huszadik esztendejében. hogy fel épittsék (C/B 1026)
romlására, az Anyaszent egy ház birodalmának kitsinnek kelleték lenni eleinte, a (C/B 1027)
elöre el látván avilágon valo birodalmának tsak rövid idö alat valo (SUT 546)
amidön Agrippa kéré a Császárt birodalmának második esztendejében hogy had tehetne (SUT 567)
birodalmat – 25
és amuftival. mert ezek a birodalmat huzásokal el rontották. és noha (TL 165)
fel forditotta volna az egész birodalmat. a CSászár ezeket meg tudván (TL 169)
aki is bátor aszszony lévén, abirodalmat is szerette volna igazgatni. amint (TL 171)
magais akeresztyénekhez jó akaratal volt., abirodalmat csendesen igazgata, kegyetlen nem volt (TL 287)
a Császárt. mind az egész birodalmat, a nagy veszedelemtöl, azután olyan (MN 60)
ha tsak magát. és a birodalmat el nem akarta volna veszteni (MN 60)
szép tartományokal. szaporitotta meg a birodalmat (MN 62)
hivatatik, akinek az Isten véghetetlen birodalmat ád. és azt a fiát (KJÉ 605)
tölle kegyelmit büntetésül. ezt az birodalmat pedig az vétek okoza, az (IK/B 419)
emeltetvén, alig vévé kezihez az birodalmat. hogy el hagyá az Istennek (IK/B 652)
akapitányi fel oszták magok közöt abirodalmat. Ptolomeus egyiptumban királyá let, seleucus (C/A 132)
birodalmaknak idejében az Isten más birodalmat fog támasztani. amely hasonlo lészen (C/A 146)
fel oszták magok közöt a birodalmat, ptolomeus, egyiptumban királyá let. seleucus (C/B 1015)
abirodalmaknak idejében. az Isten más birodalmat fog támasztani, a mely hasonlo (C/B 1027)
személyében mene látogatására, ö nagy birodalmat birt. nagy békeségben, gazdagab és (ISZ 261)
tsak arra magokot., hogy a birodalmat nagyobra terjeszék, és anépet igazgassák (ISZ 271)
és el ronták a romai birodalmat, az anyaszent egy ház szokásiban (KSZ 456)
és el boritták az egész birodalmat, szent hiéronimus, és más szent (KSZ 456)
mind ezek után is. a birodalmat kezéhez akarná venni. a tanáts (SUT 603)
Claudius eleinte mindgyárt. a birodalmat kész vala meg vetni, és (SUT 604)
mi ötet illeti, ha a birodalmat el venné is, tsak a (SUT 604)
hogy Josef meg jövendölte volt abirodalmat vespásiusnak (SUT 815)
nagy meg oszlásba veté a birodalmat, ezt a fejdelmet a Romai (SUT 830)
vitellius magának foglalta volna el abirodalmat, mint ha azt. el foglalhatná (SUT 838)
modon jövendölte meg néki a birodalmat. még Néro életében, fel szabadittá (SUT 839)
birodalmát – 10
népre, akarja fel álitani kegyelmének birodalmát. és ezt a két népet (É 436)
meg itéltetet. a sátán, akinek birodalmát el rontotta a kristus. ugyan (KJÉ 745)
is el ronttya az ördög birodalmát (C/A 64)
fogja állitani az ö lelki birodalmát. az anyaszent egy házat, aromai (C/A 147)
állot volna, hogy az ö birodalmát el ronttsák, az Apostolok pedig (C/A 189)
az igasságnak, és a szenttségnek birodalmát. 5 hogy mi is véle (C/A 701)
meg gyarapithasák magokban arosz kivánságnak birodalmát. és akik minden tehettségekel azon (C/A 701)
is el ronttya az ördög birodalmát (C/B 960)
fogja állitani az ö lelki birodalmát. az Anyaszent egy házat; a (C/B 1027)
az igasságnak, és a szenttségnek birodalmát, 5. hogy mi is véle (C/B 1425)
birodalmátol – 1
ebben változás lett, és apersák birodalmátol fogvást, ök is fekve kezdének (ISZ 203)
birodalminál – 1
amelyet én nagyobra betsüllem. avilág birodalminál (MN 184)
birodalmod – 1
örökké. de immár az te birodalmod állando nem lészen (IK/B 434)
birodalmodban – 2
mindenhato király, mert mindenek ate birodalmodban vannak helyheztetve. és nints aki (É 280)
mindenhato király, mondá, mindenek ate birodalmodban vannak helyheztetve, és nints aki (É 280)
birodalmok – 12
királyok. és hogy az ö birodalmok alá fogja vetni az egész (É 843)
mindenben fognak engedelmeskedni, és Josué birodalmok alá adá a meg ígért (C/A 114)
bé tellyesednék, hogy az ö birodalmok addig tart. mig nem eljö (C/A 144)
magokon és ateremtet állatokon tellyes birodalmok lészen (C/A 300)
engedelmeskedni fognak mindenekben., és josué birodalmok alá adá ameg igért földet (C/B 1000)
hogy addig tart az ö birodalmok. míg nem eljö a Messiás (C/B 1025)
magokon., és ateremtett állatokon tellyes birodalmok lészen (C/B 1127)
melyel idövel, az egész világot birodalmok alá veték, de söt még (ISZ 185)
es abban az idöben, azö birodalmok továb nem hatot romátol, hanem (ISZ 190)
állapotban valának a sidok. agörögök birodalmok alat (ISZ 268)
alat, ugy a macedoniai fejdelmek birodalmok alat is, amagok törvényekel éltenek (ISZ 269)
azok sokal hatalmasabbak atöbbinél, mivel birodalmok alá vetette. atöb nemzeteket, azert (KSZ 347)
birodalmokban – 2
parancsolták volt. hogy az egész birodalmokban. a szüret egy idöben légyen (TL 115)
ördögök. hasonlo tiszteletet kivántanak. a birodalmokban lévö emberektöl, mint a melyel (C/B 1451)
birodalmokot – 2
székeket, a másodikában, az uraságokot, birodalmokot. aharmadikában a menyei eröket, Archangyalokot (C/A 48)
székeket., a másodikában, az uraságokot, birodalmokot. a harmadikába. a menyei eröket (C/B 948)
birodalmokrol – 2
Cherubimokrol, a királyi székekröl. uraságokrol. birodalmokrol. hatalmaságokrol., menyei erökröl, az Archangyalokrol (C/A 48)
chérubimokrol. a királyi székekröl, uraságokrol, birodalmokrol. hatalmaságokrol, menyei erökröl. az archangyalokrol (C/B 948)
birodalmon – 1
is. mind ezeknek a görög birodalmon kelletet által menni. a görög (TL 147)
birodalmot – 2
pulcheria ötet választá férjének, és abirodalmot igazgato társának, de ollyan formában (KSZ 394)
magában el végezte hogy a birodalmot. el vegye, leg aláb azt (SUT 604)
birodalom – 40
emberek vetették idövel a romai birodalom alá, csak nem az egész (TL 119)
rend tartások. nem változnak., a birodalom dolga illyen formán csak foly (TL 174)
Ezen dicsöséges birodalom elsö méltoságában tündöklö. nagy bölcseségel (TL 208)
nagyob változások közöt. forgottak a birodalom dolgai. meg gyözte vala elmémet (TL 208)
meg ölik a ki a birodalom ellen kezd valamit, és ezabolában (TL 261)
azt kivánod néném, hogy a birodalom historiáját irjam le. tsak azért (TL 262)
azt is. hogy az egész birodalom tsak rabokbol ál. az ifiakot (TL 263)
én szolgám, mert én is birodalom alat valo ember vagyok, vitézek (É 113)
Jesus által, kinek ditsöség és birodalom örökkön örökké Amen (É 574)
álhatatosá tészen önéki ditsöség, és birodalom örökkön örökké Amen (É 629)
hogy tsak azö fiára szálhason abirodalom (MN 56)
bé a Császárnak. az egész birodalom nevével, ez a török fö (MN 62)
igen nehezen szenvedé a török birodalom alat valo létit, gondolá hogy (MN 70)
a muftit hogy az egész birodalom nevével, kénszerittse arra ibrahimot. hogy (MN 71)
azt is látván hogy a birodalom. mind tsendeségben volna. mind pedig (MN 72)
néktek az hatalom., és az birodalom az felséges Istentöl. ki az (IK/B 654)
nem vétetik el tölle a birodalom, és a törvény tévö. azö (C/A 143)
a romai birodalmak, a romai birodalom avashoz hasonlitatik, a mely mindent (C/A 146)
eset kis köhöz. ez a birodalom maga alá veti eröszak nélkül (C/A 146)
az, hogy ez az új birodalom eleinte igen kitsid lészen, de (C/A 146)
{…} Mert az a tellyes birodalom tselekeszi. hogy mi tartozunk ötet (C/A 672)
nem vétetik el tölle a birodalom és a törvény tévö az (C/B 1024)
a romai birodalmak, A romai birodalom, avashoz hasonlitatik, a mely mindent (C/B 1027)
eset kis köhöz, ez a birodalom maga alá veti eröszak nélkül (C/B 1027)
az, hogy ez az ujj birodalom, eleinte igen kicsid leszen, de (C/B 1027)
is lett egyik oka., a birodalom romlásának (ISZ 195)
mind addig, még a romai birodalom tarta, ettöl is vagyon. hogy (ISZ 270)
amely könnyü vala a romai birodalom nagyságáért, amelyet mint ha azért (KSZ 336)
valo nyomoruságon, és ohajtanák a birodalom el romlását, mind ezekre azok (KSZ 341)
pogányok, a keresztényeknek tulajdonitták. a birodalom el romlását, szent ágoston. az (KSZ 347)
gyakran történik vala a romai birodalom vége felé, ezen két dologért (KSZ 434)
akor is kezdék le esni abirodalom. napnyugoton. és nap keleten is (KSZ 452)
hatalmok alá esék anap nyugoti birodalom, a melyet sok felé el (KSZ 453)
oszták, etehát avaloságos oka aromai birodalom elesésének, és nem a keresztényi (KSZ 453)
Noha abirodalom még egy kevesé fent tartotta (KSZ 463)
száz esztendö mulva a muszurmány birodalom meg erösödvén, az ö vallások (KSZ 463)
mostanában is szövettségben vagyon. a birodalom ellen, Artabánal. a Párthusok királyával (SUT 575)
bujálkodo, el fogyaztotta volt a birodalom gazdagságit és kételenitteték ezer eröszak (SUT 601)
költtségit, négy esztendeje vala. hogy abirodalom suhajtozot. annak atsudának kegyetlensége alat (SUT 601)
Ez igy lévén az egész birodalom Császárnak üsmeré vespásiánust, és a (SUT 842)
birodalomba – 4
vagy akinek tettzeni fog a birodalomba meg maradhassanak., mind ezek után (TL 209)
hogy mi szokás vagyon a birodalomba, mitsoda változás ez,? kedves néném (TL 261)
mint arab. ebben a nagy birodalomba szükséges hogy mindgyárt még kezdetiben (TL 261)
tsak Romában. hanem az egész birodalomba. sok Martyrokot számlálnak, akik ebben (SUT 754)
birodalomban – 19
azö mindenhatosága. egy illyen nagy birodalomban. kik tevék le acsászárt. csak (TL 166)
is meg tudni hogy, a birodalomban a szokás, hogy acsászárok változásakor (TL 167)
bölcsesége rendelésének tulajdonitottam ezen fényes birodalomban valo jövetelemet. de kivált képen (TL 208)
vádol lelkem üsmereti, hogy a birodalomban valakit meg bántottam volna. és (TL 208)
basának adgyák meg az egész birodalomban., mint hogy a Császár képit (TL 266)
vagyon irva az egész Romai birodalomban lévö nép (É 55)
romai birodalomnak. Császárja, az egész birodalomban lévö népeknek. számát meg akarván (KJÉ 611)
egy esztendös korában lépék az birodalomban. de ollyan gonoszságu vala valamint (IK/B 427)
jó erkölcseinek, a midön tsendes birodalomban lett volna, akoron két nagy (C/A 118)
adeák nyelv az egész Romai birodalomban közönseges nyelv volt., minden törvények (C/A 721)
ördögök hasonlo tiszteletet kivántanak a birodalomban lévö emberektöl., mint a melyel (C/A 735)
és jó erkölcseinek. amidön csendes birodalomban lett volna., okoron. két nagy (C/B 1003)
deák nyelv az egész romai birodalomban közönséges nyelv volt. minden parancsolatok (C/B 1439)
meg telepedhetének, az egész görög birodalomban. söt még macédoniában is, és (ISZ 270)
nem tsak közönséges vala aromai birodalomban., de ugyan azt jóvá is (KSZ 309)
vallás, nem tsak a romai birodalomban emelkedék fel, hanem még romának (KSZ 311)
gazdagság vit volt bé, aromai birodalomban, tudni illik, a nagy épületekre (KSZ 329)
méltoságban volt az egész görög birodalomban, ót nagy doktorok. nagy püspökök (KSZ 465)
akar mely rosz történt az birodalomban. tsak akeresztyéneket okozták.; Azal káromlották (SUT 518)
birodalomhoz – 1
és ugy fel magasztalá a birodalomhoz valo nagy gondgyát. hogy a (MN 60)
birodalomnak – 25
jó. nem nagyob hasznára volnaé abirodalomnak. ha meg hadnák, és mentöl (TL 173)
volna vezér, mind ez. a birodalomnak nagy romlására volna. ha eleit (TL 173)
kivánván avezérnek, és az egész birodalomnak, végzi szavait holtig hüséges baráttya (TL 209)
nem tsudálni ennek a nagy birodalomnak annyi ideig valo fent tartását (TL 261)
mester volt. már most a birodalomnak fejdelme, emberséges ember, hozánk máris (TL 277)
mivel mindenik tudgya annak. a birodalomnak historiáját. hanem minden szándékom tsak (MN 47)
a ki szükséges volt a birodalomnak, a ki anyi hartzokot nyert (MN 62)
akét fejdelemért. kik oltalmazoji lesznek abirodalomnak, és akihez a néped oly (MN 207)
Augustus. a romai birodalomnak. Császárja, az egész birodalomban lévö (KJÉ 611)
az anyaszent egy házat, aromai birodalomnak el romlására., az Anyaszent egy (C/A 147)
ki ura vala a romai birodalomnak., és már annak sok ideje (C/A 147)
az egész birodalma nagy békeségben abirodalomnak hasznáért, vagy a maga hittségiért (C/A 157)
Constantinus ura nem lévén a birodalomnak., a ki is az Anyaszent (C/A 221)
Anyaszent egy házat; a romai birodalomnak el romlására, az Anyaszent egy (C/B 1027)
a ki ura vala aromai birodalomnak, és már annak igen sok (C/B 1027)
birodalma nagy békeségben lévén. a birodalomnak hasznáért, vagy a maga hitségiért (C/B 1034)
Constantinus ura lévén az egész birodalomnak, az Anyaszent egy házat nagy (C/B 1073)
mitsoda rendeletlenségben esék roma városa, abirodalomnak vége felé, valameddig ótt meg (ISZ 215)
volnának., de föképpen a romai birodalomnak, hogy ök örülnének aközönségesen valo (KSZ 341)
akik. egy kevesé tudgyák. aromai birodalomnak nagyságát, és gazdagságát, ahol közönséges (KSZ 431)
Évangyeliumot, Roma városa, a Romai birodalomnak fö városa, szent péternek eset (SUT 547)
meg mutatá nékik a Romai birodalomnak (SUT 784)
idö mulva ura lész a birodalomnak. ahatalom által, a melyet az (SUT 814)
vitellius egyedül valo CSászára volna abirodalomnak, Mucianus. a syriai Gubernator. és (SUT 838)
fiát. és keziben adá a birodalomnak igazgatását. amég az Attya a (SUT 842)
birodalomnál – 1
anyaszent egy ház. továb terjede abirodalomnál, annyi sok féle nép közöt (KSZ 336)
birodalomul – 1
szent malaszttya által benned lakik, birodalomul adta néked az örökké valo (IK/B 393)