bor – 373
bor
bor – 41

mind az aszszony. a ferfiu. bor. ezüst, arany. tsak arra a (TL 159)

is elég termet minden, még bor is elég lészen. másut ilyen (TL 259)

volnának, itt pedig rettentő sok bor terem, és sokszor mod nélkül (ML 312)

kivált a’ Veres, de a’ bor itt nem állando, attol is (ML 312)

jelenté a természetnek gyengeségit, és abor akegyelemnek vagy a szeretetnek erejét (É 109)

a föld kövérségéböl. gabona, és bor böségét. és népek szolgállyanak néked (É 301)

aki meg részegszik, és akinek abor el veszi azeszét, mivel olyan (É 700)

el merülve, az olaj, és abor (É 739)

a keresztyének tellyesek. legyenek; a bor helyet (É 809)

olyan sajtó. a melyböl lelki bor foly. 374 (KKU 351)

olyan sajtó. a melyböl lelki bor fóly (KKU 415)

keserüségel, mert egy felöl a bor kedvet okoz. de más felöl (KKU 415)

de nem tudván honnét valo bor volna. mondá a völegénynek. hogy (KJÉ 623)

midön azokot fel gyulaszttya a bor. és. az eledel. Es Eustochiusnak (IK/A 180)

elsö fegyverei az ifiuság ellen. abor, és az ifiuság, dupla fel (IK/A 180)

osztogatnak a kenyér és a bor szine alat (C/A 526)

vévén, a kenyér. és a bor szine alat. az Istennek az (C/A 527)

{…} Bor vizel elegyitve., ezt minden saeculumokban (C/A 529)

szent irás nem mondgya hogy bor vagy viz let volna a (C/A 530)

alat. és a vér. a bor szine alat (C/A 537)

nem tartották a kristus vérit abor szine alat, tartván mindenkor valamely (C/A 546)

keze által., a kenyér, és abor szinek alat, a kereszt fán (C/A 756)

szenteli meg, minek elötte a bor közi tölttse, ennek a titoknak (C/A 809)

{…} Mert a viz, és abor esze elegyitésének titka láthato képen (C/A 810)

valo nézve nevezik, mivel az abor kevés idö mulva a kristus (C/A 810)

kéri hogy a kenyér, és abor melyeket ajánlot, akristus testévé és (C/A 829)

buza magbol áll, és a bor sok szöllö szemböl, ugy a (C/A 851)

{…} Mit jelent a viz, abor, a só, és ahamu a (C/A 887)

vérét. a kenyér. és a bor szine. alat, az Istennek. az (C/B 1299)

alat, és a vér. a bor szine alatt (C/B 1306)

alat. és a vérnek. a bor szine alatt (C/B 1307)

képpen midön üldözesekben valának, a bor szine alat pedig, a kristus (C/B 1313)

és vérének ajánlása. akenyér, és abor szinek alat (C/B 1463)

keze által, a kenyér, és abor szinek alat. akereszt fán lévö (C/B 1465)

meg áldod mert akenyér, és abor, akristus testévé és vérévé valtozván (C/B 1529)

hogy nem volt elegendö szentelt bor mind azoknak számokra. kik két (C/B 1536)

{…} Mit jelent a viz, abor, a só, és a hammu (C/B 1565)

ilonának esziben juta hogy a bor foly a hordobol, azonnal le (IJE 40)

amidön alakadalomban. meg mondá. hogy abor el fogyot volna, és meg (KSZ 299)

az aszszonyoknak. igen jovalották a bor nem italt, ugy az iffiaknak (KSZ 327)

azért hogy mindenkor alkudgyunk, a bor, buza, és más étel némü (KSZ 432)

borá – 4

kérésére meg nyeré a viznek borá valo változásának nagy tsudáját, hasonlot (IK/A 348)

kérésével meg nyeré az viznek., borá valo változását. hasonlo képpen fog (IK/B 673)

Mojses páltzája. kigyová. a vizet borá., a ki mind ezeket aváltozásokot (C/A 537)

lakadalmában változtatá az ur avizet borá, szent Agoston, és anagy szent (SUT 557)

bora – 5

sok. vagy kevés szölleje, vagy bora leszen. de mind ezekre, nem (TL 66)

az ö emlékezete, mint alibanus bora, Efraim, mire többé nékem abálványok (É 755)

keresztet vet akenyére., és a bora mondván (C/A 810)

miért tsinál keresztet akenyére és abora, a midön ezeket mondgya, kérünk (C/A 820)

mindenhatoságábol hinttse áldását akenyerre, és abora, amely változtassa azokot akristus testévé (C/A 828)

borábol – 1

ahiveket akegyességnek, és a vigasságnak borábol, ez a bór vigasztallya valoságal (KKU 417)

borai – 1

azon panaszolkodik Ked, hogy savanyo borai termettek, oh mely édesek azok (ML 320)

boral – 15

igája alá vetettem, gabonával. és boral meg erösitettem ötet, és te (É 301)

akarattya, és meg ne részegedgyetek boral, melyben bujaság vagyon, hanem tellyesedgyetek (É 808)

alélekben. mind ellenkezö dolgokot okoz aboral. mert a bennek szent örömet (É 809)

szánakodásal. lészen hozája. melléje megyen. boral, és olajal meg keni sebeit (KJÉ 689)

mely tészen, lisztel, olajal, és boral valo áldozatot, ez az áldozat (C/A 751)

amelyet jelent a viznek a boral valo elegyitése, részesülhesünk Istenségiben a (C/A 808)

imádságbol., a melyet, a vizet. aboral valo elegyitéskor mondgyák el, a (C/A 810)

ki az Istennek kenyérel, és boral áldozot, agyözedelem után (C/A 834)

mely tészen, lisztel, olajal, és boral valo áldozatot., ez az áldozat (C/B 1462)

melyet jelent a viznek., a boral valo elegyitése, részesülhessünk Istenségében a (C/B 1504)

imádságbol., amelyet a vizet, a boral valo elegyitéskor mondgyák el. a (C/B 1506)

ki, az Istennek, kenyérel, és boral áldozot. agyözedelem után. hebr. 7 (C/B 1525)

már a pintze tele volt boral, mivel ahordonak fele oda volt (IJE 40)

hasonlo képen, ö tette akelyhet boral. az oltárra, hogy pedíglen abban (KSZ 413)

ne gyakorollya. hanem élyen kevés boral is. a gyomrának gyengeségiért., és (SUT 749)

borát – 3

hogy ki ki a maga borát árulhassa azért fizetni kel. ha (TL 66)

tehén hust enni, és a borát. akár mely asztalra fel vihetik (TL 242)

hogy utollyára hagyná aleg jóbb borát. a viznek. borrá valo változtatása (KJÉ 623)

borban – 8

láthat, a kenyérben. és a borban.. ugy mint annak szinét, formáját (C/A 536)

az irás, hogy a Messiás borban fogja meg mosni ruháját. az (C/A 750)

testének és vérének akenyérben. és aborban a mely egyedül valo. és (C/A 757)

láthat a kenyérben, és a borban. ugy mint, annak szinét, formáját (C/B 1305)

azt mondgya. {…} hogy a messiás borban fogja meg mosni ruháját, az (C/B 1460)

változás. az ajánlott kenyérben. és borban., de az a változás tsak (C/B 1466)

és vérének, akenyérben, és a borban (C/B 1466)

midön vizet tölt a pohár borban (C/B 1504)

borbol – 2

is ö kezde inya. a borbol. a szegény pap nem tudta (TL 237)

abort, abbol a kenyérböl, és borbol. anyit vettek, a mennyi szükséges (C/A 806)

borból – 1

tsep bort töltöttek. belé, azon borból, melyet az isteneknek ajánlottak, noha (KSZ 352)

borért – 1

bort akarja inya. futnak mindgyárt borért, de már a pintze tele (IJE 40)

bornak – 42

ha az ize, sem jó bornak, itt aszszonyokot ha látnál, magadra (TL 69)

elég, de jó is. asztali bornak bé vehetni, nem kényes italra (TL 193)

Hogy az ize, jo az bornak. Oltsosága a’ Kenyérnek Mellyet mondhatni (ML 327)

ez igy lévén, akenyérnek, és abornak valoságát, a maga testének, és (É 109)

szivekben, akristus, a viznek gyengeségit, abornak buzgoságává változtatta (É 110)

beszéd, ót az éteknek, és abornak, böségel valo ditséret adása, és (É 876)

alat, és az ö vére, abornak szine alat, az ö halálát (KG 506)

is meg kostolván. igen fö bornak találá. de nem tudván honnét (KJÉ 623)

papok által; akenyérnek. és a bornak szine alat (C/A 103)

szenttségit rendelé. a kenyérnek, és abornak szinek alat; erröl másut bövebben (C/A 171)

ö testévé változik. és a bornak állattya. (substantiája). az ö vérivé (C/A 482)

veszik. a kenyérnek vagy a bornak szine alat (C/A 482)

hogy a szent irás szerént. bornak kelletet lenni a pohárban., de (C/A 530)

és Istenségét a kenyérnek. és bornak szine alat (C/A 534)

mind vagyon a kenyérnek és bornak szine alat (C/A 537)

volna., de akor tsak a bornak szine alat Communicáltatták (C/A 546)

szin alat Communicáltatták. 2. a bornak szüksége miat némely helyeken. 3 (C/A 548)

akenyérnek. és abornak szine alat. de hogy az (C/A 734)

Mit jelente a kenyernek, és bornak áldozattya a melyet Melkisedek ajánla (C/A 742)

egész földön. a kenyérnek, és abornak szine alat (C/A 742)

ajánlya magát, a kenyérnek, és abornak szinek alat (C/A 747)

valoságos áldozatot.. akenyérnek. és a bornak szine alat (C/A 754)

ajánlyák a kenyérnek, és a bornak láthato szinek alat (C/A 756)

{…} Mitsoda titkot jelent abornak vizel valo meg elegyitése a (C/A 809)

kristust, a kenyérnek, és a bornak szine alat (C/A 831)

ujtörvénybéli papok által. akenyérnek, és abornak. szinek alat (C/B 991)

rendelé. a kenyérnek, és a bornak szinek alat. erröl másut bövebben (C/B 1044)

az ö testévé valtozik. és abornak állattya, substantiaja az ö vérévé (C/B 1266)

veszik., a kenyérnek., vagy a bornak szine alat (C/B 1266)

hogy a szent irás szerént., bornak kell lenni a pohárban., de (C/B 1301)

Istenségét. a kenyérnek. és a bornak szine alat (C/B 1304)

vagyon a kenyérnek., és a bornak szine alatt (C/B 1307)

volna. de akor, tsak a bornak szine alat Communicáltatták (C/B 1313)

szin alat Communicáltatták., 2. a bornak szüksége miat némely hellyeken. 3 (C/B 1315)

testét, és vérét. akenyérnek, és abornak szine alat. de hogy az (C/B 1449)

Mit jelentett, a kenyérnek. és abornak áldozattya.. a melyet melkisedek ajánla (C/B 1455)

földön, a kenyérnek, és a bornak szine alat (C/B 1455)

magát, a kenyérnek. és a bornak szinek alat (C/B 1459)

valo áldozatot. akenyérnek, és a bornak szine alat (C/B 1464)

ajánlanak a kenyérnek, és a bornak láthato szinek alat (C/B 1465)

{…} Mitsoda titkot jelent a bornak vizel valo meg elegyitése a (C/B 1505)

kristust, a kenyernek, és a bornak szinek alat (C/B 1522)

borok – 5

vehetni, nem kényes italra valo borok., senem konty alá valok. amint (TL 193)

mint itt, nem kedves italu borok volnának, itt pedig rettentő sok (ML 312)

keserűek nékem it az edes borok, a’ ked gabonás házát az (ML 320)

a Jésus Annya néki, nintsen borok. és mondá néki Jésus, mi (É 107)

hivatalos volt. tanitványival együt. avendégeknek borok el fogyván, a szent szüz (KJÉ 622)

boron – 2

aditséretet szeretik, eleinte mindgyárt ajó boron kezdik el, de végtire aroszon (É 110)

az oltára, akenyéren, és a boron kivül, az anya szent egy (KSZ 372)

borra – 4

a Galilaeai kánába, ahol avizet borra valtoztatta, és egy királyi ember (É 810)

vet a kenyére. és a borra, mondván (C/B 1506)

tsinál keresztet a kenyére, és aborra, midön ezeket a szokot mondgya (C/B 1514)

hatoságábol hinttse áldását. akenyére, és aborra, amely is változtassa azokat a (C/B 1520)

borrá – 9

hogy pedig meg kostolá a borrá lött vizet a násznagy, és (É 107)

Mitsoda oktatást vehetünk a viznek borrá valo változásábol, a mi az (É 109)

és verének valoságává változtathattya. valamint borrá változtatatá a vizet. de ez (É 109)

aleg jóbb borát. a viznek. borrá valo változtatása, volt elsö tsuda (KJÉ 623)

városában menvén. a hol avizet borrá változtatta volt. oda mene hozája (KJÉ 628)

a szenttséges Annya kérésére avizet borrá változtatá. a melyröl emlékezetet tészen (C/A 165)

kristusnak, ugy mint,. a viznek. borrá valo változtatását (C/A 433)

szenttséges Annya kérésére a vizet borrá változtatá, a melyröl emlékezetet tészen (C/B 1040)

tsuda tételit a kristusnak. aviznek, borrá valo változtatását (C/B 1230)

bort – 128

szentelt vizben teszik az éget bort. hogy meg hüllyön. a még (TL 49)

mennek, ebédelnek. és mulattyák magokot, abort édesebbé teszik jelen valo létekel (TL 138)

hol enni valot lehetet találni. bort eleget, már azokban a falukban (TL 223)

vendégelni fö keresztyéneket a kik bort isznak,. a belsö város. nem (TL 226)

unván. nem tudták miképen ihasanak bort. mert pénzek nem volt,. azért (TL 236)

ne temesétek. inkáb 3 veder bort adok néktek, de azok tsak (TL 237)

hogy ha az ött veder bort megadgya. a halotat továb viszik (TL 237)

mennek. és az ött veder bort ki hozák. a pap is (TL 237)

mert én az enyimnek, pitesdi bort kel adnom, mely nagy büntetés (TL 240)

asztalra fel vihetik. a gotnári bort, a konty alat is kényesen (TL 242)

akenyeremet és innya a gotnári bort. itt minden nap a sok (TL 243)

néném. bö szüretünk vagyon. ürmös bort is tsinálok. a szöllö olyan (TL 263)

környül metéltesék magokot, 3. hogy bort ne igyanak, 4. hogy diszno (TL 271)

süveg csáko nélkül ezek a bort titkon meg iszák, és a (TL 276)

Josef Otsémért tsak fél pohár bort lehet inya, mert bőjtben esik (ML 310)

változtattyák, de Kriskáért fél pohár bort, Cristináért is felet, az egy (ML 310)

követvén, utollyára hadta volna ajo bort, emeg mutattya mitsoda külömbség vagyon (É 109)

azok. akik utollyára hagyák ajó bort (É 110)

imé én nektek. gabonát. és bort és olajat küldök, és bé (É 159)

hiszik, egy szoval az új bort, ó edényben akarják tenni, és (É 166)

volna, bort is nyujta néki, melyet meg (É 301)

adának néki innya, epével elegyittetet bort., és mikor meg kostolá nem (É 467)

ez az én testem. és abort vévén. ez az én vérem (É 550)

az ö sebeit, olajat, és bort töltvén azokba, és fel tévén (É 737)

egyék kövér hust, és uj bort igyék, és reszeltesse azokbol azokot (É 750)

fö renden lévö uuvariaknak. anyi bort, és rosolist, és más egyéb (MN 66)

én által, én egyedül sajtoltam abort, avér az én ruhámra fetskendezet (KKU 417)

akarná meg foldozni, és uj bort töltene, az ó tömlöben (KJÉ 637)

jesusnak. mirhával, és epével elegyitet bort adának inya, de meg kostolván (KJÉ 758)

halálra valoknak holmivel meg elegyitet bort inyok adni, szivek erösitésére, de (KJÉ 758)

imádkozik, az után a kenyeret, abort, és avizet alyállyák, a praepositus (IK/A 135)

jegyese akar lenni, hogy a bort ugy kerüllye valamint amérget. ezek (IK/A 180)

a csorda közül, kik a bort csészékböl iszátok, és jeles jó (IK/A 204)

meg szegényül, és a ki. abort. és a vendégeskedést szereti. nem (IK/A 243)

okait el kel kerülni, A bort, a játékot, és a tisztátalanságot (IK/A 360)

imádkoznak. azután az offertoriumkor. kenyeret, bort, és vizet tesznek az oltára (IK/B 488)

valogatot bárányokal laktok, kik az bort nagy pohárbol iszátok. és drága (IK/B 551)

lakást,. az ki szereti az bort. és az fris étkeket. nem (IK/B 581)

lakadalomban nem az testnek valo bort., hanem az léleknek. az Isteni (IK/B 673)

ött királyokot, hogy kenyeret és bort áldozan Istennek, a gyözedelemért valo (C/A 142)

rendelné; az Apostolival vatsorált., és bort ivut vélek azon a vatsorán (C/A 530)

idötol fogvást eszöllö tönek gyümölcséböl. {…} abort tekintik. a melyet a vatsorán (C/A 530)

hogy ezen szavaival. azt a bort értette volna a melyet meg (C/A 530)

áldván. Ez az én vérem. abort meg áldván. tehát tsak a (C/A 537)

meg engedi azoknak kik a bort nem szenvedhetik hogy ne igyanak (C/A 547)

mert sokan valának olyanok kik abort utálták. és a szagát sem (C/A 548)

5. A szent áldozathoz valo bort és vizet el készitti. és (C/A 633)

áldozék fel. Melkisedek., kenyeret. és bort ajánlot az Istennek, az irot (C/A 740)

törvény szerént minden féle áldozatra bort kelletet hinteni mit jelentet a (C/A 749)

{…} A bort it ugy tekénttyük, mint a (C/A 749)

fösvénységtöl viseltetvén, a szent áldozatra bort nem küldöt lybiában. ez a (C/A 754)

az Aldozathoz valo kenyeret, és bort, mostanában is sok helyeken a (C/A 806)

hanem a helyet kenyeret és bort ád, ugyan ezt is tselekeszi (C/A 806)

a Diaconus által, aki kenyeret, bort, és vizet ád apapnak. a (C/A 806)

anép maga ajánlotta akenyeret, és abort, abbol a kenyérböl, és borbol (C/A 806)

az Aldozathoz valo kenyeret es bort. mostanában tehát, ha szinte anép (C/A 807)

ajánlya is a kenyeret és abort, az Áldozatra, mind azon által (C/A 807)

az Istennek a kenyeret és abort elgyesen vizel ajánlya, a melyeket (C/A 807)

nevezi eszerént a kenyeret. és bort, az áldás elött., nem azért (C/A 808)

hogy a kristus meg elegyitette abort vizel apohárban (C/A 809)

is tudgyuk hogy a pohárban bort töltöt. amint ezt már meg (C/A 809)

elötte abór közi tölttse, és abort nem (C/A 809)

szentelte a vizet és a bort együt a kehelyben., mostanában pedig (C/A 809)

nevében ajánlya a papal együt abort elegyesen vizel (C/A 810)

szentelvén atemjént, azután akenyeret., a bort, és az oltárt meg füstöli (C/A 811)

Istennek ajánlya ujonnan akenyeret. és abort. a melyeket már különösön az (C/A 813)

Mivel már apap akenyeret és abort mindenikét különösön ajánlotta volt, miért (C/A 814)

ajánlyák a kenyeret és a bort. hanem egy szers mind. mind (C/A 814)

meg szenteli ujonan akenyeret és abort keresztet vetvén reájok, és mondgya (C/A 827)

{…} Meg szenteli akenyeret és abort (C/A 829)

áldgya a kenyeret. és azután abort. hálákot adván az Istennek., a (C/A 830)

valamint akristus, akenyeret., és a bort, a kristus valoságos testévé, és (C/A 830)

minden nap a kenyeret, és abort, melyek szükségesek az áldozathoz, mindenek (C/A 840)

a Diaconusoknak, és a szentelt bort,. az assistens papok osztogatták nékik (C/A 855)

{…} A kehelyre tévén ujait. bort és vizet töltenek azokra, a (C/A 859)

apüspok vizet, sót, hamvat, és bort szentel. és ezeket esze elegyitti (C/A 880)

öt királyokot., hogy kenyeret. és bort áldoza. az Istennek, a gyözedelemért (C/B 1023)

mint ha ez mutatná. hogy bort szentelt volna meg. és hogy (C/B 1301)

vatsorált. és azon a vatsorán bort ivut vélek. és igy ezek (C/B 1301)

hogy ezen szavaival azt a bort értette volna a melyet meg (C/B 1301)

ez az én vérem a bort meg áldván. tehát tsak a (C/B 1307)

meg engedi azoknak kik a bort nem szenvedhetik. hogy ne igyanak (C/B 1314)

sokan valának ollyanok. kik a bort utálták. és a szagát sem (C/B 1315)

5. a szent áldozathoz valo bort, és vizet el készitti. és (C/B 1377)

melkisedek, az áldozatban; kenyeret, és bort ajánlot az Istennek., az irot (C/B 1454)

törvény szerént. minden féle áldozatra bort kelletett hinteni, mit jelentett a (C/B 1460)

{…} A bort itt ugy tekinthettyük, mint akristus (C/B 1460)

fösvénységtöl viseltetvén, a szent áldozatra bort nem küldöt lybiában, ez a (C/B 1463)

a kenyeret, és maga vérévé abort, ugyan ö magais ajánlya magát (C/B 1466)

hanem a hellyet, kenyeret. és bort ád, ugyan ezt is tselekeszi (C/B 1503)

diáconus által., a ki kenyeret, bort, és vizet ad apapnak, a (C/B 1503)

maga ajánlotta a kenyeret, és abort, abbol a kenyérböl. és bórból (C/B 1503)

az áldozathoz valo kenyeret. és bort., mostanában tehát, ha szinte maga (C/B 1503)

is a kenyeret, és a bort az áldozatra, mind azon által (C/B 1503)

nevezi eszerént akenyeret, és a bort. az áldás elött, nem azért (C/B 1504)

a kristus meg elegyitette a bort vizel. a pohárban (C/B 1505)

meg szentelvén atemjént, a kenyeret, abort, és azután az oltárt meg (C/B 1506)

ajánlya. ujonnan a kenyeret. és abort. a mellyeket már különösön. az (C/B 1508)

ajánlyák a kenyeret, és a bort, hanem egy szers mind, mind (C/B 1509)

hogy a kenyeret, és a bort. különösön ajánlyák. és azután. mindenikét (C/B 1509)

akristus, a kenyeret és a bort. a kristus valoságos testévé, és (C/B 1521)

a kristus testével meg szenteltetett bort (C/B 1536)

{…} A kehelyre tévén ujjait. bort. és vizet töltenek azokra, a (C/B 1544)

püspök. vizet, sót, hamvat, és bort szentel. és ezeket esze elegyitti (C/B 1560)

ugyan azt is, hogy sok bort, és sok éget bort isznak (IJE 26)

sok bort, és sok éget bort isznak, minden alkalmatlanság nélkül, mert (IJE 26)

itélheti kegyelmed, de az alat bort kértenek tölle a kónyhára, az (IJE 40)

azt gondolták hogy egy kevés bort akarja inya. futnak mindgyárt borért (IJE 40)

szénát apintzében tartani, se a bort az istálo felet, hanem ami (IJE 126)

valának., ahol az áldozatra valo bort. és olajat tartották, ahol asót (ISZ 230)

voltanak, feleségekel nem laktanak., se bort, se más részegittö italt nem (ISZ 232)

kik is fogadásbol. bizonyos ideig bort nem ittak, se semmi részegittö (ISZ 236)

másoktol. szintén ugy ett, és bort ivut, valamint mások, a mikor (KSZ 295)

szer ettek, akor is estve, bort nem ittak, és gyenge hus (KSZ 324)

jó hust nem enni, és bort nem inya, de fö képpen (KSZ 327)

az iffiaknak is, de akik bort, ittak, vizel elegyesen itták, ahalat (KSZ 327)

tekéngeti, hogy sokat eszik, és bort iszik, {…} {…}l6.17. akeresztényeknek, minden (KSZ 330)

ajánlották, ugy mint, a kenyeret, abort, elegyesen vizel, amelyek szükségesek valának (KSZ 338)

leg aláb egy nehány tsep bort töltöttek. belé, azon borból, melyet (KSZ 352)

égették az áldozatokot, és arra bort, tejet, mézet, és más illyeneket (KSZ 400)

oltára. hanem a kenyeret, és abort, atöb ajándékok, ugy mint, az (KSZ 412)

tsak akor vitetet hust, és bort az asztalára, a midön vendégi (KSZ 427)

étkek legyen. és egy kevés bort igyanak, {…} {…} az ételnek, és az (KSZ 444)

szüzeségben marada, ö Názarenus volt bort soha nem ivut. se a (SUT 522)

arany csészéböl ád vala néki bort inya., márvány köböl valo istálot (SUT 600)

és tisztelettel vannak hozájok, ót bort, vagy más részegittö italt nem (SUT 641)

fogadás abbol állot. hogy se bort. se semi részegitö italt nem (SUT 671)

tartalék nélkül el vevé a bort, és az olajat., is a (SUT 870)

bortol – 2

is látván. hogy nem csak abortol. de még aszeretettöl is kezdene (TL 176)

italt, óhjátok magatokot. mondá a bortol. a kotzka. a sák játékoktol (TL 271)

borunk – 2

annyira mint a halat. mert borunk elég vagyon, de nem csak (TL 193)

mit én mondok, és lesz borunk. el küld tehát négyet a (TL 236)

bór
bór – 61

esök járnának mint másut., a bór igen szük volna mert it (TL 259)

a téj, a méz, és abór, de aza bór nem részegittö (TL 285)

méz, és abór, de aza bór nem részegittö, se az okoságot (TL 285)

a menyegzöre, és el fogyván abór, mondá a Jésus Annya néki (É 107)

akristusnak tudtára adá, hogy a bór el fogyot volna. és honnét (É 108)

és a lelki énekekröl beszélgessenek, abór testi vigasságot inditván bennünk, tisztátalan (É 809)

el választassék rosz hajlandoságitol, valamint abór a sepreitöl, ez iránt mondgya (KKU 416)

a vigasságnak borábol, ez a bór vigasztallya valoságal. az ember szivét (KKU 417)

tölttvén azt, menyei örömel. ez abór táplállya és erösitti ötet akisértetekben (KKU 417)

is segittik azt. ugy mint abór. és a jól lakás. akor (IK/A 179)

tartani atisztaságot és hogy a bór, és az ifiuság. duplan gerjesztik (IK/A 242)

a lakadalmokban, nem a földi bór, hanem alelki, ugy mint, az (IK/A 348)

az iffiak veleje, midön az bór, és az étel fel gyulasztya (IK/B 528)

fegyvere az iffiak ellen. az bór, és az iffiuság, duplant gerjesztik (IK/B 528)

tudhattyuk. hogy micsoda ártalmas az bór, és az hus az egéségnek (IK/B 580)

meg tartani az tisztaságot. * az bór, és az iffiuság. dupla tüze (IK/B 580)

az iffiakot Az. játék. az bór. az tisztátalan élet (IK/B 680)

el kerüllye. az játék az bór, az tisztátalan élet pag. 277 (IK/B 707)

bizonyittyák nékünk, hogy a pohárban bór vala vizel elegyes. valo hogy (C/A 530)

értesz a kenyér, és a bór szinén, mivel. azt mondád. hogy (C/A 536)

nintsené ót már kenyér. és bór (C/A 536)

már nintsen se kenyér, se bór. egyéb ót nem marad tsak (C/A 536)

lészen tehát akenyér. és a bór (C/A 536)

akristus valoságos testivé változik. és abór valoságos vérivé (C/A 536)

alat. és a vérnek a bór szine alat (C/A 537)

Communicalhasanak., föképen midön üldöztetésekben valának, abór szine alat pedig akristus vérit (C/A 546)

ajánlása, a kenyér, és a bór szinek alat (C/A 753)

Miért töltenek akehelyben vizet a bór közé (C/A 808)

a pap avizet minek elötte abór közi tölttse, és abort nem (C/A 809)

tsak avizet szenteli meg, mivel abór a kristust jelentvén., a viz (C/A 809)

üdveség pohárának. holot még tsak bór vagyon benne (C/A 810)

áldod, mert a kenyér és abór akristus testévé és vérévé változván (C/A 840)

hogy nem volt elegendö szentelt bór mind azoknak számokra kik két (C/A 848)

akehelyben. és hogy az a bór meg szenteltessék. akristus teste által (C/A 848)

A viz akristus emberségit jelenti, abór az ö Istenségét, ahamu ahalált (C/A 887)

osztogatnak. a kenyér. és a bór szine alat (C/B 1298)

{…} Bór. vizel elegyitve. ezt minden saeculumokban (C/B 1301)

szent Irás nem mondgya hogy bór vagy viz lett volna a (C/B 1301)

bizonyittya nékünk, hogy a pohárban bór vala vizel elegyes. valo hogy (C/B 1301)

értesz a kenyér. és a bór szinén. mivel azt mondád hogy (C/B 1305)

nintsené ót már kenyér. és bór (C/B 1306)

már nintsen se kenyér. se bór. egyéb. ót nem marad tsak (C/B 1306)

hát a kenyér. és a bór (C/B 1306)

kristus valoságos testivé változik. és abór. valoságos vérivé (C/B 1306)

tartották. a kristus vérit. a bór szine alat. tartván mindenkor valamely (C/B 1313)

töltenek a kehelyben vizet a bór közé (C/B 1504)

apap avizet. minek elötte a bór közi tölttse. és a bórt (C/B 1505)

avizet szenteli meg. mivel a bór akristust jelentvén. a viz anépet (C/B 1505)

avizet szenteli meg. minek elötte abór közi tölttse, ennek a titoknak (C/B 1505)

{…} Mert a viz, és abór esze elegyitésének titka, láthato képpen (C/B 1506)

üdveség pohárának, holot még tsak bór vagyon benne (C/B 1506)

valo nézve. mivel az a bór. kevés idö mulva. a kristus (C/B 1506)

kéri. hogy a kenyér és abór, melyeket ajánlot, a kristus testévé (C/B 1521)

akehelyben., és hogy az a bór meg szenteltessék. a kristus teste (C/B 1536)

buza magból áll, és a bór, sok szöllö szemböl, ugy a (C/B 1538)

viz, a kristus emberségét jelenti, abór az ö Istenségét, a hamu (C/B 1565)

lehetnek jó gond viselök, mert abór meg tompittya az elmét, a (IJE 116)

fel vetem. hogy menyi kenyér. bór. hus, fa, gyerttya, és más (IJE 141)

Communicáltanak, agyermekeken kivül, akik tsak abór szine alat Communicaltak, az {…}, vagy (KSZ 339)

abban bizonyosab lehesen ha a bór tiszta, valamely lyukas edényen által (KSZ 413)

olajal meg kenve, pogátsák, és bór az öntözésre. Az áldozat ebböl (SUT 705)

bórban – 1

változás az ajánlot kenyérben, és bórban, de aza változás tsak a (C/A 757)

bórból – 1

abort, abbol a kenyérböl. és bórból, anyit vettek. amennyí szükséges volt (C/B 1503)

bórók – 1

szüz mondá a fiának. nintsen bórók, de akristus meg akarván nékünk (KJÉ 622)

bórt – 33

tenni, valamint arészeg embernek. aki abórt meg nem emésztheti. a szegény (TL 8)

roszunkra válik., a bór betegeseknek, abórt kellé okozni., vagy a szöllö (TL 159)

itatván véle. a pohárban lévö bórt: mindgyárt meg hala. elöttök. igy (TL 177)

eset volna sz. györgy, a bórt is köszönöm néném, de nem (TL 193)

egymás közöt hogy miképen ihasanak bórt pénznélkül, egyik a szomjuhozo gyülésben (TL 236)

néki, minden ember elöször jó bórt ád, és midön meg részegülnek (É 107)

te pedig eddig tartottad ajó bórt, ezt tselekedé Jésus, a tsuda (É 107)

meg kostolá a vizböl változtatot bórt (É 109)

tartván az tisztaságot, hogy az bórt el kerüllye, valamint az mérget (IK/B 528)

mintha ez meg mutatná, hogy bórt szentelt volna meg, és hogy (C/A 530)

kenyeret és maga vérivé a bórt, ugyan ö magais ajánlya magát (C/A 757)

anép ajanlya a kenyeret és abórt (C/A 807)

az Istennek ajánlya akehelyben lévö bórt. és vizet (C/A 809)

szokását, hogy a kenyeret és abórt különösön ajánlya,, és azután mindenikét (C/A 814)

akartak Communicalni, olyankor tehát szenteletlen bórt töltöttek akehelyben. és hogy az (C/A 848)

isza akristus testével meg szenteltetet bórt (C/A 849)

fogva e szölö tönek gyümolcséböl. {…} abórt tekintik melyet vatsorán ivut. a (C/B 1301)

kenyeret, és bórt., mostanában is sok hellyeken, a (C/B 1503)

nép ajánlya akenyeret, és a bórt (C/B 1503)

az Istennek a kenyeret. és abórt elegyesen vizel, ajánlya, amelyeket. a (C/B 1503)

is tudgyuk, hogy a pohárban bórt töltöt. a mint ezt már (C/B 1505)

bór közi tölttse. és a bórt nem (C/B 1505)

meg szentelte avizet és a bórt együt a kehelyben, mostanában pedig (C/B 1505)

Istennek ajánlya. a kehelyben lévö bórt. és vizet (C/B 1505)

nevében ajánlya a papal együt. abórt, elegyesen vizel (C/B 1506)

Mivel már apap akenyeret, és abórt mindenikét különösön ajánlotta volt. miért (C/B 1509)

meg szenteli ujjonnan akenyeret, és abórt. keresztet vetvén reájok és mondgya (C/B 1519)

Meg szenteli a kenyeret. és abórt (C/B 1521)

meg áldgya akenyeret., és azután abórt. hálákot adván az Istennek., a (C/B 1521)

terempted minden nap akenyeret. és abórt, mellyek, szükségesek az áldozathoz, mindenek (C/B 1529)

akartanak Communicálni, ollyankor tehát, szenteletlen bórt töltöttenek akehelyben., és hogy az (C/B 1536)

vagyon téve, ugy mint, kenyeret, bórt, buzát, árpát, buza, és árpa (ISZ 204)

pásztor, fel mutatván akenyeret. és abórt, temjént is ajánlot, a mely (KSZ 413)