egészen – 468
egeszen
egeszen – 5
a kristus törvénye, ebben foglaltatik egeszen az ö Évangyéliuma, ezért is (É 777)
lehetne még nagyob szeretetel lennem., egeszen oda adnám a szivemet. hogy (MN 194)
egy háznak mindenkori szokásábol. ebben egeszen meg egyeznek velünk a protestánsok (C/A 395)
a papságra., és alévi nemzettsége egeszen fel szentelteték., a hajlékban valo (C/B 994)
felé vivé, és a fal egeszen el ége. ezt a tsudát (SUT 894)
egészen
egészen – 461
feredném, mert a tenger habja egészen bé csapván a házam alá (TL 40)
lévén. a viz csak nem egészen el borita. mink azt nem (TL 44)
kin 3 ember volt. mind egészen 220 rab vonta a gállyát (TL 52)
valo bialokot hajtottak. és azokal egészen fel kevertették atót. és a (TL 65)
szálva. a városban a pestis egészen el hatot. vagyon ollyan nap (TL 73)
tették volt. egy szempillantás alat. egészen meg gyult. sibrik lakot benne (TL 76)
mindenkor piros ábrázattyavolt. de mostanában egészen el haloványodot. és maga is (TL 78)
nagyob háláadásal fiához, mint ha egészen néki hadná azt a királyi (TL 88)
esztendöt tudgyuk hogy csak nem egészen itt el töltöttük. de azt (TL 98)
érelhesse, a midön pedig semtemberben egészen ki nyilt. meg fejéredet, és (TL 101)
azután enni kezd. és akor. egészen más formáju leszen mint annak (TL 103)
mint azutánna valo. amidön magokot egészen és jol bé takarták volna (TL 104)
de mint hogy a selyem egészen el romlik. a midön a (TL 105)
tekernek együvé. és a még egészen le tekerik, addig mind a (TL 105)
kocsonnyának. mert mi csak nem egészen el olvadtunk a sátorok alat (TL 110)
1711. a prut mellet. hogy egészen oda lett volna taborostol. a (TL 137)
reájok gondot, ö tölle függenek egészen, aki ezeket a klastromokot fundálta (TL 153)
vagyon., a hertzeg elé beszéli egészen a királynak a dolgot, a (TL 157)
kivánnyák., anép mind ezeket látván. egészen hozájok hajola. a CSaszár látván (TL 165)
amint szerettyük egymást, amiénk már egészen meg perselödöt. de miért vettük (TL 177)
julianna, kedves silviám, már egészen el áltattál. és a magahoz (TL 187)
várnak egyik kapuját. a még egészen kitakarodik a német belölle. ugyan (TL 230)
mi ketten együt fogunk járni egészen jászig; innét bukurestre megyünk., és (TL 236)
ha meg tekénttyük a Csaszárnak egészen valo hatalmát. a mely gyakorta (TL 261)
valo ugy hogy azt követvén egészen, mindnyájan boldogok lehesetek. mind ezen (TL 270)
áerben, hihetö hogy apestisnek nintsen egészen valo ereje, mivel sokan meg (TL 275)
kedves nénem tsak nem egészen meg vakultam, három lépésnire mást (TL 283)
prusiai hadat bevern hertzeg., ha egészen le irnám is hogy mint (TL 297)
a’ feje, vagy a’ kalásza egészen viola setét szinü, egy Abafáji (ML 312)
szélyes vastag Szán forma Deszkák egészen bé vannak alol verve kovákkal (ML 320)
valo ugy hogy azt követvén egészen, mindnyájan boldogok lehesetek. mind ezen (TL 270)
áerben, hihetö hogy apestisnek nintsen egészen valo ereje, mivel sokan meg (TL 275)
kedves nénem tsak nem egészen meg vakultam, három lépésnire mást (TL 283)
prusiai hadat bevern hertzeg., ha egészen le irnám is hogy mint (TL 297)
a’ feje, vagy a’ kalásza egészen viola setét szinü, egy Abafáji (ML 312)
szélyes vastag Szán forma Deszkák egészen bé vannak alol verve kovákkal (ML 320)
melyen meg láttyák homály nélkül egészen, és birni fogják aztaz igazságot (É 11)
tehet akristus nelkül., és hogy egészen az Istené, {…} amit magam felöl (É 28)
az Anyaszent egyházat valo üldözésével, egészen le irja a képit midön (É 43)
a melynek azt birni kell egészen. mivel minden jó erkölcsöknek az (É 49)
el végezése szerént, az ember egészen az Istené, lelke, teste (É 52)
melyet nyit nékik az Isten, egészen meg tanulhatnák az üdveséghez tartozando (É 56)
hozz nékünk születésekor, az aszivet egészen meg hattya (É 56)
a mi sorsunk, és hogy egészen ö rajta áll üdveségünk, ö (É 91)
{…} Mert az egészen meg egyezteti az embereket egy (É 124)
munka. de a kristus vallása egészen Isteni munka, 1. az elsönek (É 133)
nékik igen nagy hogy magokot egészen meg alázák Isten elött, és (É 152)
atselekedetek sem változnak meg, és egészen valo meg térés sem lehet (É 159)
{…} egészen akarattya alá adá magát. mondván (É 239)
ne legyen is. és ha egészen szegények is, mert ellene mondhatnak (É 241)
{…} egészen el vona avilágtol. és még (É 248)
Gergely, az ur azt oly egészen fel nem tette volna, hogy (É 289)
lenni, ha akristus ami Istenünk. egészen (É 313)
egy ollyan lélek ki nem egészen az övé. a vilagé, ket (É 314)
eretnekek tarttyák. hogy az Isten. egészen. és tellyeségel meg tiltotta volna (É 329)
sok trétsélésben tölti az idöt, egészen el merül avilági dolgokban anyira (É 333)
viz, melyet a kristus igér, egészen bé tölti azt, aki abbol (É 342)
kiseb fogyatkozás nélkül, mivel mindenkor egészen meg marad (É 358)
Isteni szeretet vagyon. kik sziveket egészen az Istennek szentelik, és akik (É 362)
parantsolattya Istennek, ezt a magyarázatot. egészen el ronttya, mondván, ne gyülöllyed (É 416)
lehet ezen avilágon soha abban egészen bizonyosnak lenni, az ollyan titok (É 419)
lelkünket, és mindenünket, valamint ö egészen nékünk adta magát ebben a (É 454)
ö valoságos nagyságokot, de akoron. egészen ki mutattyák magokot, abban a (É 481)
szenttséges életével; és mind ezek, egészen meg egyeznek azokal; a miket (É 503)
elmének gyengeségéböl. azt gondollyák hogy egészen oda vannak, amidön valamely keserves (É 506)
vagy is azt mondhatnám hogy egészen el felejtik. és ugy élnek (É 522)
a világi dolgokot, hogy magokot egészen akristusnak adhassák (É 534)
azt az áldozatot. fel mutassa, egészen el végeze, és az Attya (É 554)
nem a tsatornához, a mely egészen ki önti a vizet. magának (É 569)
jót, adgyuk tehát önéki magunkot egészen. valamint önékünk adta szerelmes Fiát (É 585)
gyorsaságunkal. és szorgalmatoságunkal; adgyuk jelét, egészen valo meg gyógyulásunknak. hogy jó (É 602)
ö szenvedéseknek jutalma, hogy ötet egészen láthassák (É 610)
ajánlot áldazatot, az Anyaszent egyház egészen akristus szenvedésiben, és halálában foglalatoskodván (É 618)
tiszttségekben vannak, és a mellyekben, egészen kel foglalatoskodniok, az ollyanok tartoznaké (É 626)
az Isteni szeretet. a melynek egészen bé kel tölteni a szivet (É 647)
az egyházi szolgának, hogy magát egészen, és figyelmeteségel., szolgálattyának hivatallyaira adhassa (É 654)
látogatásokot., és avilági mulattságokot, mivel egészen kel magokot foglalni a valojában (É 654)
még anyi ereje, hogy magát egészen ki nyilatkoztassa, és tarta, az (É 664)
{…} A mind egészen ollyan példa beszéd, mely homályos (É 683)
elött, akereszttségnek Ceremoniája, a midön egészen avizben meritették azt, akit kereszteltek (É 694)
meg válván avétek szolgálattyátol. magát egészen az Istennek adgya, és a (É 707)
ötet, ugy hogy a munka egészen az Isten lelkétöl vagyon, és (É 708)
az Isten lelkétöl vagyon, és egészen az embertöl, az egyikétöl mint (É 708)
vételit, irtoztato meg szorulását, és egészen valo veszedelmit, mind ezek bé (É 720)
a lelket mind addig még egészen ki nem gyogyul. és egésségire (É 739)
ki nem gyogyul. és egésségire egészen viszá nem tér (É 739)
nem kel azt gondolni, hogy egészen meg gyogyul. mihent büneinek botsánattyát (É 740)
dolgainknak, vagy is inkáb, adgyuk egészen az Istennek, forditván az igazságra (É 774)
ö szivenek tellyesnek kel lenni egészen, az Isteni. és a felebaráti (É 786)
addig még bé nem tellyesedik egészen az Istennek ajándékival, aki azt (É 786)
foglallyuk elménket szabadosan, és tsak egészen az üdveség dolgában szorgalmatoskodgyunk (É 809)
és a mely nem tészen egészen husz forintot, jelenti a vétket (É 817)
hogy ki ki meg tanullya egészen rendének, és hivatallyának köteleségit, amelyben (É 831)
Istennek rettenetes boszu allása. és egészen valo el romlása. és veszedelme (É 834)
irás, se hit, hanem ötet egészen meg fogjuk látni (É 847)
lelkeket, elméjeket, az Isten is egészen nékik adgya magát (É 892)
egészen, és valoságosan meg láthassa, mert (É 894)
valamely setéttségnek része, világos lészen egészen, és mint a fényeségnek gyerttyája (É 901)
a melyet a szöllö levelek egészen bé fedték, és ollyan volt (MN 11)
öltöznöm a magadéhoz, a midön egészen fel öltözének kerm bé mene (MN 24)
szigetéhez. mivel akor az idö egészen bé (MN 24)
elsöben meg tüzesedvén orczája, azután egészen el haloványodék. montros pedig ezeket (MN 27)
lunlei a rettentö keserüségnek adá egészen magát (MN 28)
spanyolokot. mivel egy nagy szélvész egészen el szélyeszté az ánglus hajokot (MN 28)
lunleinek., erre egészen meg tsendesedék. elméje. más nap (MN 31)
szokra sokat suhajtozék eleonora, de egészen, a Ivon tanátsát akarván követni (MN 33)
adák néki hogy dom fernánd egészen magához tért volna, és hogy (MN 37)
Dom fernánd. egészen meg gyogyulván. a lakadalomrol gondolkodának (MN 46)
szolgálattyát. a török Csaszárhoz kötelezné egészen magát. hanem már most tsak (MN 51)
vezér helyeben. a ki is egészen hozája volt kötelezve. ezt végben (MN 62)
kelleték cselekedni. a sultánné validé egészen boszut álván ezen a két (MN 71)
még nem hartzoltak volt. ezek egészen el széllyeszték. és le vágák (MN 76)
el árúlták volna. és hogy egészen mindenek el hagynák. kételenitteték. a (MN 77)
Ezek a szavai után. egészen el nehezedvén. a királynét meg (MN 77)
azt a szivet. a mely. egészen tiéd, abban tsak a szerentsetlenségeden (MN 84)
meg beszéllé néki adolgot mind egészen. és semmit sem hagya el (MN 85)
a kedves saidal. akor magát egészen a szive indulattyinak el hagyván (MN 91)
magához szoritván. és fel fedvén egészen az orczáját. most látod szerencsétlen (MN 95)
vágta volna le. és ahada, egészen el veszet volna és még (MN 103)
mindenek kivánsága szerént mennének végben, egészen el akará végezni szándékát. ugy (MN 104)
mászor. azért. meg mondá nékik. egészen, a dom baltazáral valo beszélgetésit (MN 109)
azon: hogy mond meg nékem. egészen miben vagyon szerencsétlenségem, és hogy (MN 126)
egészen okoságát. és meg kapván ötet (MN 145)
tészen engemet a koporsoban., te egészen enyim nem lehetz. és én (MN 149)
bizodalomal hozája. ö pediglen azt egészen meg akarván nyerni, azt tette (MN 154)
hogy talám zelim nem tudná egészen. hogy mit biztanak reája. ö (MN 160)
Dom sebastien halván ezeket. egészen hitelt ada néki, és gondolván (MN 161)
egyenlö akaratbol el végezék hogy egészen a beliza parancsolattyát kellene követni (MN 161)
valoságal. szépnek tartván azt aleányt, egészen eleiben adá annak szépségit. azután (MN 177)
azt is gondolá. hogy talám egészen el is felejtheti akirályt. és (MN 179)
a fejdelmet. akinek minden sorsa egészen terajtad áll. ugy tettzik nem (MN 185)
mondani. és azt vára hogy egészen meg gyogyullyon és akor nyilatkoztassa (MN 191)
és az uraknak ura elöt. egészen gondviselése alá ajánlá magát. el (MN 196)
de látván hogy a fejdelem egészen ki beszéllette volna magát. mondá (MN 202)
hamar olyan hirt. halla. amelyböl egészen meg látá szerencsétlenségit. és reménséginek (MN 210)
hogy gyermekei valának tölle. azért egészen. nem is lehetet meg válni (MN 210)
inkab szerették ötet, Edmond fejdelem egészen hasonlitván az anyához. azért gyakortáb (MN 212)
mene. hartzot ada néki. és egészen meg vereték. és el szaladván (MN 213)
szerentsétlen fejdelem aszonyhoz mint ha egészen neked adom magamot. te is (MN 216)
reggel a mihajonk darabokra törvén, egészen két felé válék. és a (MN 224)
vevé ölelgetésit. erre a szivem egészen fel indula. el felejtém hogy (MN 231)
boszut olyan drága két személyen, egészen magam ellen fordittám. és a (MN 231)
rajta. a napot tsak nem egészen a tanulásban tölteté véle. és (MN 235)
hogy a sebeimböl valo vér egészen el lepe., és az ajulás (MN 242)
tud titkaidhoz, aki tsak nem egészen el felejtette volt ezt a (KKU 256)
ugy történik. hogy vagy azt egészen el mulatom. vagy más idöre (KKU 283)
ez a kép ki mutattya. egészen, hogy mint viselik magokat az (KKU 283)
el fedezé titkát, nem akarván egészen meg mondani adolgot atselédek elött (KKU 285)
hanem az öttseit külön vévén. egészen meg mondá nékiek, hogy mitsoda (KKU 285)
emind ugy vagyon uram, és egészen tiéd vagyok, nálad nélkül semit (KKU 354)
kegyelmed által, már régtöl fogva. egészen szolgálatodra (KKU 388)
valo test. tiéd vagyok uram egészen, nagyob jót nem kivánhatok, mint (KKU 389)
egy szer meg menekedhetnék töllök. egészen meg tisztitatnék. mivel olyanoká tartá (KKU 393)
az én apostolom., aki is egészen én nekem, és a keresztnek (KKU 396)
is az Istenhez kaptsolva, hogy egészen tisztán maradhasson. a világi pór (KKU 406)
meg tudni, hogy miért legyenek egészen négy szegeletüek, és simák, azért (KKU 421)
pithagorás, égy tanitványának, ha te egészen ezűst volnál is. de türhetetlenségedért (KKU 423)
a mely nem volt még egészen el végezve, az után magában (KKU 425)
doktora, ugy tettzik mint ha egészen el rothadot volna, mind azon (KKU 430)
rothadot volna, mind azon által egészen maradot., ugy tettzik mint ha (KKU 430)
maradot., ugy tettzik mint ha egészen el tsunyitatot volna, mind azon (KKU 430)
nintsen senki is. a ki egészen, és mindennel ne tartoznék az (KG 458)
mi vagy, méltán kivánhattya hogy egészen övé légy (KG 459)
olyan hely, ahol aboldog lelkek egészen láttyák az Istent. ahol ki (KG 470)
ót az Isten minden mindenekben egészen, birván öket mint örökségit. a (KG 470)
az ö véghetetlensége, és tekélletessége egészen el foglalván az ö lelkeket (KG 470)
mise áldozattyában pedig, akristus magat egészen ajánlya, és áldoza az egész (KG 506)
áldozat, mivel abban a kristus egészen ajánlya magát az attyának, és (KG 506)
Ha egészen magamot az Istennek tartozom adni (KG 526)
akarnám mondgya akristus, hogy vagy egészen hidegek, vagy egészen melegek volnátok (KG 536)
hogy vagy egészen hidegek, vagy egészen melegek volnátok, de mint hogy (KG 536)
öneki ajánlyuk, és áldozuk magunkot egészen. mint véghetetlen tekélleteségü örökös urunknak (KG 538)
ne hagyuk. mind addig, valamég egészen végben nem viszük (KG 545)
alá tapodgyuk. és el hadgyuk egészen avilági jokot., agazdaságokot, tiszteleteket, söt (KG 549)
A kristus Jésusnak tselekedetit mind egészen ki tészik, de az ö (KJÉ 569)
hogy világosittson, erönk, hogy segittsen. egészen nékünk adta magát. ugyan azért (KJÉ 580)
életének minden részit., azt mind egészen ami üdveségünkre forditotta, és azt (KJÉ 585)
egésség viszá nyerésére, és olyan egészen azö szükségekhez szabta volt magát (KJÉ 585)
ki tudhatná meg egészen az Isten bölcseségének tsudálatos szándékát (KJÉ 586)
tenni elne mulasuk, és szentellyük egészen magunkot az ö szolgálattyára. mivel (KJÉ 594)
mindennek ellene mondván. az után egészen akristusnak adák magokat (KJÉ 630)
de tsak el kelleték hagyni, egészen, és egéségesen. mind azok kik (KJÉ 630)
beteg pedig oly hirtelenségel. és egészen meg gyogyula. hogy fel kelvén (KJÉ 631)
a valasz. meg nem tsendesitté egészen a farisaeusokot., mivel a szent (KJÉ 637)
békeségel házadhoz, és gyogyuly meg egészen nyavalyádbol (KJÉ 638)
beszélhesen anépnek. mivel masként anép egészen reá todult., valamenyi betegeket eleiben (KJÉ 642)
a kristus nagy tselekedetinek hire egészen el terjede galileában. és ahérodes (KJÉ 662)
avak jobban kezde látni. és egészen meg gyogyula. az után az (KJÉ 672)
de a midön fel ébredtenek. egészen el változva láták urokot. az (KJÉ 673)
a sidok hitetlensége., akik még egészen nem hittenek akristusban. noha anyi (KJÉ 675)
meg átkozot fige fát hogy egészen ki száradot volna. és péter (KJÉ 722)
fa a melyet meg átkoztál. egészen el száradot. ezen alkalmatoságal meg (KJÉ 722)
egész titkoknak bé kel tellyesedni, egészen, az után vévé a pohárt (KJÉ 737)
Az apostolok gondolván hogy egészen értenék ezeket az utolso szavait (KJÉ 746)
hogy varás nem volt, hanem egészen szött volt. el nem akarák (KJÉ 758)
féle dolgokrol vannak. a melyek egészen külömböznek egymástol. azért, az olvaso (VKT 786)
romlást. hogy penitentziát tarttsanak. hogy egészen, a sanyaruságra adgyák magokat. és (VKT 803)
is az Isten ditsöségéhez, aki egészen ellene mondana. amaga ditsöségének.? ki (VKT 860)
alat igasságot tétetnek magoknak. az egészen el olttya az igasságot. és (VKT 881)
A gazdagok azt gondollyák. hogy egészen bé töltik az alamisnálkodásnak parantsolattyát (VKT 884)
hogy nem kötelesek ki adni, egészen. a szükségen felyül valot. és (VKT 885)
betegségeket, a melyekben az ember. egészen meg fosztatot magátol. ahajlandosági meg (VKT 903)
hanémelykor fel szabaditatnak. hogy azokot egészen kövesék, atsak akor vagyon. a (VKT 922)
a menyben, akinek magadal tartozol egészen (IK/A 22)
arrol nem gondolkodtál valojában: talám egészen el távoztál attol. avétekel tellyes (IK/A 24)
olyan akadályok az üdveségedre, amelyek egészen el forditnak az Isten szolgálattyátol (IK/A 37)
és mind a töb jövendölések egészen bé tellyesedének, oh’ menyi nyomoruság (IK/A 41)
hogy ate üdveséged tsak nem egészen azon az életen füg, a (IK/A 44)
Ez az igazság egészen, erre a két fundámentumra vagyon (IK/A 45)
És noha az irás egészen fel ne tegye is ifiuságoknak (IK/A 64)
melyek meg érdemlik hogy itt egészen ki tétessenek, hogy azokbol meg (IK/A 71)
haszontalanoká a jóra., vagy ha egészen el nem vesztették is az (IK/A 73)
Ez az igazság egészen követi mind azt, valamit eddig (IK/A 77)
Hogy pediglen egészen el hitethesed magadal ezeket. olvasad (IK/A 90)
és magadban fel tegyed. hogy egészen az Istennek adod magadot (IK/A 95)
gyontato atyádra valo nézve, abban egészen meg üsmérteted véle. a magad (IK/A 95)
el hagyván tellyeségel. avétket magadot egészen. az jó erkölcsnek uttyára. tegyed (IK/A 96)
penitentzia tartás által, és eletedet, egészen meg változtathasad (IK/A 96)
komuniod elött fél orával. szály egészen magadban. és tselekedgyed azt a (IK/A 104)
néked. 1. alázd meg magadot egészen a kristus Jésus elött. méltatlannak (IK/A 104)
nem éltetik meg gyengül, és egészen el aluszik, ha pedig éltetik (IK/A 116)
szent napot. a midön. azt egészen. a dolgaiban tölti, ki vévén (IK/A 139)
valo szegyenel. a hamisak társaságaval, egészen meg ronttya öket azoknak beszédgyeket (IK/A 156)
azt szegyenlik hogy a szegyent egészen el nem vesztették (IK/A 159)
ha elnem olttyák hamarjában. és egészen. mindent meg emészt. ugy ha (IK/A 178)
Ez fiam az ifiak tisztaságának egészen (IK/A 180)
menyen, hogy penitentziát tarttson. és egészen a jó erkölcsre adgya magát (IK/A 199)
gyermekek ellen, elödben tészem mind egészen. kérlek olvasad figyelmeteségel (IK/A 221)
Egy szoval. a harag egészen ellenkezik a keresztyénségel. az ki (IK/A 245)
az ilyen játékokot. a melyek egészen ellenkeznek ate jóvadal. tsak az (IK/A 266)
abban ditsekednék, el veszthetné azt egészen. gyakorta olyan tekélleteségeket gondolunk magunkban (IK/A 275)
végy elegendö idöt arra hogy egészen abban a szükséges végezésben foglalhassad (IK/A 290)
távozván a világi társaságtol., magát egészen. a valoságos és állando tekélleteségnek (IK/A 315)
köteleségei igen nagyok, mert az egészen valo tisztaságra és atekélletes szegenységre (IK/A 316)
is. és a maga akarattyátol, egészen valo meg fosztására. ugy hogy (IK/A 316)
viselé gondgyát. az udvara béliek egészen gonoszá tevék ötet. és a (IK/A 359)
szolgálatot érdemel tölünk. adgyuk magunkot egészen ehalando életben. annak az imádandó (IK/A 381)
az imádandó jóságnak, a ki egészen nékünk adgya magát: az örökös (IK/A 381)
tehát. valamint maga is mondgya. egészen meg változtatá elméjit, és hajlandoságit (IK/B 423)
Isten. az rosz fiak ellen. egészen elödben adom (IK/B 564)
érdemel mi töllünk. adgyuk magunkot egészen ebben az halando életben. annak (IK/B 698)
az ki magát adgya nékünk egészen az örök életben. ne légyen (IK/B 698)
romaiak el nem pusztitták mind egészen. 142 (C/A 13)
véghetetlen lenni, és minden tekélleteségeket egészen birni. mind egy, mástol nem (C/A 36)
a sido nemzet aki mind egészen egy embertöl származék (C/A 85)
tsinált kis oltárocska vala, és egészen bé vala boritva arany pléhekel (C/A 103)
papságra, a lévi nemzettsége pedig egészen fel szentelteték. a hajlékban valo (C/A 106)
mert a más tiz kémek egészen fel inditották, és meg ijesztették (C/A 108)
a kanaán földére az Isten egészen el törlötte volna a népet (C/A 108)
tsak a menyei jérusálemben fogja egészen el végezni akristus. ez a (C/A 120)
jövendölék hogy az Izrael országa egészen el pusztulna. hogy Jérusálem, és (C/A 127)
jövendölések szerént az az ország egészen el pusztula, az Assyriabéliek, atiz (C/A 129)
romaiak el nem pusztitták mind egészen (C/A 132)
templom, és Jerusálem egészen el rontaték. és ök az (C/A 137)
hogy aváros és a templom egészen el pusztitatik, hogy a templom (C/A 144)
és hogy azután a nép egészen valo el pusztulásra jut. a (C/A 145)
száz esztendeje hogy ajérusalemi templom egészen el rontatot és hogy az (C/A 145)
{…} Egészen újj embereké tevé öket, mert (C/A 210)
és el égették. a templomjokot egészen le rontották. a hazájok egészen (C/A 213)
egészen le rontották. a hazájok egészen el pusztula. ki mondhatatlan sok (C/A 213)
azokban a hasznokban de nem egészen. hanem valamely résziben (C/A 278)
vétek. mikor el nem olttya egészen, hanem tsak meg gyengitti, akor (C/A 355)
bánunk valamint magunkal. és hogy egészen bé tölttyük köteleséginket. a felyeb (C/A 365)
azt meg nem engedvén. hogy egészen a hétnek minden napjait avallás (C/A 397)
munkájokot., azok kik a napot egészen a munkában nem töltik. kik (C/A 407)
bányék velünk eföldön., itt vágjon. egészen nyomorgason, tsak irgalmaságábol helyheztesen minket (C/A 464)
{…} Egészen kel meg halgatni a Misét (C/A 465)
is hogy a kristus Jesust egészen. valoságal veszik. a kenyérnek vagy (C/A 482)
meg a kereszttségben ez az egészen valo botsánat (C/A 503)
ingyen valo irgalmaságábol reánk fordittya egészen a kereszttségben akristus erdemeit, a (C/A 504)
kereszttségben akristus erdemeit, a melyekért egészen meg botsátatnak büneink a büntetésel (C/A 504)
{…} A kristus egészen vagyon mind a két szin (C/A 537)
a kristus teste meg marad egészen. mindenik darabotskában (C/A 538)
kiseb része. a kristust ugy egészen magában foglallya, valamint aleg nagyob (C/A 538)
Azért mert tudgya hogy akristus egészen vagyon mindenik szin alat, és (C/A 547)
valamint az ö testét. mivel egészen vagyon mind akét szin alat (C/A 548)
az Istenhez meg nem térnénk egészen, és ilyen formában akarattal maradnánk (C/A 556)
azok, ugy a büntetést is egészen, mind az ideig mind az (C/A 572)
azt néki meg engedi vagy egészen., vagy egy részit, a mint (C/A 590)
{…} Nem más hanem egészen valo indulgentia. {…} amelyet apápa szokot (C/A 592)
{…} Az olyanok egészen el lévén rekesztetve ahivek társaságátol (C/A 604)
országokban a missionariusok tsak nem egészen világi köntösben járnak, hanem azt (C/A 626)
{…} Mind egészen a világi dolgok, mind a (C/A 678)
a hitnek agazatiban. a melyek egészen meg maradtanak aközönségesen valo imádságokban (C/A 721)
arégi áldozatokban. de abün botsánattyának egészen valo ereje, és haszna, függöben (C/A 741)
Nem lehetet azoknak mindnyájan, és egészen, akristus áldozattyát jelenteni. hanem némellyek (C/A 741)
égették meg az áldozatra valokot egészen, vagy tsak azoknak némely részeit (C/A 744)
{…} Az egészen valo áldozatban mindent meg égettek (C/A 744)
A holocaustum. az az, az egészen valo áldozat. leg inkáb jelentette (C/A 744)
valo menetelével., mivel a kristus egészen fel támadot. és menyben ment (C/A 744)
népel együt ettek., de az egészen valo áldozatbol. senki nem ehetet (C/A 744)
elöször ne ajánlották volna az egészen valo áldozatot (C/A 744)
fogjuk mutatni, egy szers mind egészen valo áldozat, (holocaustum). békeséges aldozat (C/A 745)
4. Az áldozatot böröstöl egészen meg égeték, ejelentette. akristus tellyes (C/A 746)
engesztelte meg az Istent., és egészen meg békéltetet minket véle. az (C/A 748)
áldozattyát, amelyben az áldozatra valo egészen meg maradot., mivel a kristus (C/A 749)
urnak. mivel akristus ót magát egészen ajánlya az Attyának, valamint ajánlotta (C/A 760)
ebben kedveznek, hivatallyakat nem tudgyák egészen, mivel más képen azt nem (C/A 768)
{…} Nem, mert egészen kerekdéd volt, hanem a közepin (C/A 775)
azért hogy azon a napon egészen azt tselekedgyék a mint akristus (C/A 779)
A kis misét térden kel egészen halgatni, akét Évangyéliumon kivül, az (C/A 781)
az Atyák rendben tsak nem egészen ezt a hit tételt, az (C/A 805)
Atyák vették rendben tsak nem egészen ezt a hit tételt. mivel (C/A 805)
kik az Anglicana liturgiat követik. egészen el mondgyák ezt a symbolumot (C/A 805)
nem vagyunk. és ö hozája egészen nem kaptsollyuk magunkot; akristusban mert (C/A 841)
1 A harangot egészen meg mosák mind kivül, mind (C/A 875)
szükséges hogy a meg mosatassék egészen büneiböl. és meg tisztittassék a (C/A 875)
esze elegyitvén, azal meg keni egészen az oltár tábláját, a 86 (C/A 882)
a romaiak. el nem pusztitták egészen. 101 (C/B 931)
véghetetlen lenni, és minden tekélleteségeket egészen birni, mind egy, mástol nem (C/B 940)
sido nemzet. aki is mind egészen., egy embertöl származék (C/B 977)
kis oltárocska vala., és a egészen bé vala boritva. arany pléhekel (C/B 992)
gerjeszték, mert amás tiz kémek. egészen (C/B 995)
kanaán földére, és az Isten egészen el törlötte volna a népet (C/B 996)
Csak a mennyei jerusalemben fogja egészen el végezni a kristus. ez (C/B 1005)
jövendölék. hogy az izrael országa. egészen el pusztulna., hogy jerusálem városa (C/B 1011)
hogy, ajövendölesek szerént, azaz ország. egészen el pusztula., az assyriabéliek, atiz (C/B 1013)
a romaiak. el nem pusztitták egészen (C/B 1015)
üzettetének, a templom, és jerusálem. egészen el rontaték., és ök, az (C/B 1019)
a város, és a templom egészen el pusztittatik. hogy a templom (C/B 1025)
hogy az után a nép egészen valo pusztulásra jutt., a mely (C/B 1025)
esztendeje. hogy a jerusálemi templom egészen el rontatot és hogy a (C/B 1026)
{…} Egészen újj embereké tévé öket. mert (C/B 1066)
és el égették. a templomjokot egészen le rontották, ahazájok egészen el (C/B 1068)
templomjokot egészen le rontották, ahazájok egészen el pusztula., ki mondhatatlan sok (C/B 1068)
részesül. azokban ahasznokban, de nem egészen,. hanem valamely resziben (C/B 1110)
vétek. mikor el nem olttya egészen. hanem csak meg gyengitti. akor (C/B 1171)
felebarátunkal. valamint magunkal. és hogy egészen bé tölttyük köteleséginket, a fellyeb (C/B 1178)
egy háznak, mindenkori szokásábol. ebben egészen meg egyeznek velünk aprotestánsok (C/B 1201)
azt meg nem engedvén. hogy egészen a hétnek minden napjait. a (C/B 1202)
munkájokot, azok kik. a napot egészen munkában nem töltik, kik el (C/B 1210)
{…} Egészen meg kell halgatni a Misét (C/B 1254)
is. hogy a kristus Jésust egészen. valoságal. veszik., a kenyérnek., vagy (C/B 1266)
Miképpen lészen meg, ez az egészen valo bocsánat (C/B 1281)
{…} Mert az Isten irgalmaságábol,. egészen reánk fordittya. a kristus érdemeit (C/B 1281)
kristus érdemeit a kereszttségben. és egészen meg botsátatnak büneink (C/B 1281)
{…} A kristus egészen vagyon mind a kétt szin (C/B 1306)
a kristus teste meg marad egészen, mindenik darabocskában (C/B 1307)
része, a kristust szintén ugy egészen magában. foglallya., valamint a leg (C/B 1307)
mert tudgya. hogy a kristus egészen vagyon mindenik szin alat., és (C/B 1314)
valamint az ö testét; mivel egészen vagyon mind a kétt szin (C/B 1315)
volnánk, ugy nem térnénk meg egészen az Istenhez. és ollyan formában (C/B 1321)
azok, ugy a büntetést is. egészen, mind az ideig. mind az (C/B 1333)
azt néki meg engedi, vagy egészen, vagy egy részét. a mint (C/B 1347)
{…} Nem más, hanem egészen valo {…} a mellyet apápa szokot (C/B 1348)
{…} Az ollyanok egészen el lévén rekesztetve, a hivek (C/B 1357)
{…} Mind egészen a világi dolgok., mind a (C/B 1410)
régi áldozatokban., de abün botsánattyának egészen (C/B 1454)
Nem lehetet azoknak, mindnyájan, és egészen akristus áldozattyát jelenteni, hanem némelyek (C/B 1455)
égették meg az áldozatokra valokot, egészen, vagy tsak azoknak némely részeit (C/B 1457)
{…} Azt mondád. hogy az egészen valo áldozatban, mindent meg égettek (C/B 1457)
A holocaustum. az az. az egészen valo áldozat. leg inkáb jelentette (C/B 1457)
valo menetelével. mivel a kristus egészen fel támadot., és menyekben ment (C/B 1457)
népel együt ettek., de az egészen valo áldozatbol. senki nem ehetett (C/B 1457)
elöbször nem ajánlották volna az egészen valo áldozatot (C/B 1457)
fogjuk mutatni; egy szers mind, egészen valo áldozat. (holocaustum). békeséges áldozat (C/B 1458)
4. Az áldozatot böröstöl egészen meg égették. ejelentette a kristus (C/B 1459)
áldozattyát. a melyben az áldozat egészen meg marad, mivel a kristus (C/B 1460)
urnak, mivel akristus ót magát egészen ajánlya. az attyának, valamint ajánlotta (C/B 1468)
ebben kedveznek, hivatallyokot nem tudgyák egészen, mivel másképpen, azt nem tselekednék (C/B 1474)
{…} Nem, mert egészen kerekdéd volt, hanem aközepin volt (C/B 1479)
étel után, hogy azon anapon, egészen azt tselekedgyék, a mint a (C/B 1482)
A kis misét térden kell egészen halgatni, a két évangyéliumon kivül (C/B 1484)
az elött az soltárt magát egészen el éneklették. azért is vagyon (C/B 1493)
az atyák rendben tsak nem egészen ezt ahitt tételt. az áriánusokra (C/B 1502)
atyák vették rendben. tsak nem egészen ezt a hit tételt, mivel (C/B 1502)
akik az ánglicana liturgiát követik. egészen el mondgyák ezt a symbolumot (C/B 1502)
nem vagyunk, és ö hozája egészen nem kaptsollyuk magunkot, akristusban mert (C/B 1530)
A harangot egészen meg mosák mind kivül, mind (C/B 1556)
szükséges hogy a meg mosattassek egészen büneiböl, és meg tisztittassék. a (C/B 1556)
esze elegyitvén, azal meg keni egészen az oltár tábláját., a 86 (C/B 1562)
hogy valamég a mennyei épület egészen el nem végezödik, a gyözedelmes (C/B 1566)
déli álom nem emészthetvén meg egészen a párákot, mivel azt félben (IJE 27)
regel. mert akor az ember egészen magáé mind ateste. mind az (IJE 29)
hogy mester ember egy házat egészen fel épit, a (IJE 41)
annyok gyermeketeknek, az illyen kegyetlenség egészen fel háborit. mivel, az. oktalan (IJE 80)
imádságot el mondani. ezen modon egészen bé lehetne tölteni a napot (IJE 159)
uram. mondá télámon. emár sok, egészen szégyenben hoz kegyelmed bennünket (IJE 163)
vidám ábrázattal. már én azt egészen fel tettem magamban (IJE 163)
visgálni az izraélitákot., és mind egészen azt az idöt amelyben fent (ISZ 172)
A pátriárkák egészen szabadságban valának., mindenik. ollyan volt (ISZ 174)
meg vetésére, mivel ez amunka egészen meg egyezik avitézségel, a hadakozásra (ISZ 185)
hadakozásban. mind addig pusztult. valamég egészen, a török birodalma alá nem (ISZ 189)
ezer emberböl állot, amidön saul egészen le vágatá az amalécitákot, két (ISZ 190)
állot, akik holnaponként szolgáltanak. ez egészen két száz nyolczvan ezer embert (ISZ 190)
volt annyi alkalmatosság, hogy valaki egészen ki pusztithassa magát. joszágábol, atörvény (ISZ 193)
tudok ollyan népet aki oly egészen adta volna magát a földi (ISZ 196)
izraélitáknak. volt ollyan osztovátájok, amelyen egészen ki szötték ujjason aköntöst, ahoz (ISZ 200)
harmad napban meg beretvályák vala egészen magokat. minden éttzaka két szer (ISZ 207)
historiáját irták. szintén ugy leirták egészen, az ö vétkeit. valamint más (ISZ 221)
vagy az aszszonyokrol. ök egészen ki mondották, mi pedig azokot (ISZ 223)
ortzájokot bé fedték, némelykor apalástal, egészen bé fedezték magokat, hogy mások (ISZ 225)
és musikáltanak, apapok udvara mind egészen körül bé vala rekesztve folyosokal (ISZ 230)
Hogy ha a salamon jövedelmét egészen tudhatnok. ezeket nem tartanok soknak (ISZ 260)
babiloniai rabságtol fogvást, az ö egészen valo el pusztulásoknak. és el (ISZ 263)
leg elsö gondgyok avala, hogy egészen meg vállyanak az idegenektöl, és (ISZ 266)
sándortol, és atöbb. görög királyoktol, egészen is el akarák törleni, az (ISZ 274)
városokot meg véve, és iduméát, egészen maga alá hodoltatá, ugy annyira (ISZ 275)
szabadságban valo lételektöl fogvást, azö egészen valo el pusztulásokig, vespásiánus alat (ISZ 276)
Mindenik nemzet a szokást, egészen meg nem változtattya, mivel még (ISZ 278)
maradtanak mind addig, valamég aváros, egészen el nem pusztula. {…} III. {…} De (KSZ 307)
öket, ahitnek elsö részeire, de egészen atitkokot nékik meg nem magyarázták (KSZ 313)
is hagyták mind addig, valamég egészen meg nem tért, ettöl vagyon (KSZ 313)
a sidok fabuláihoz hajlani,? ha egészen sidová lennél még is meg (KSZ 345)
midön az anyaszent egy ház egészen fel állitaték. a pogányok, a (KSZ 347)
föld le omolván, az ajtait egészen el lepte volt. hanem, az (KSZ 378)
Hogy egészen el végezem az elsö idökröl (KSZ 379)
könyveket tartot, a szent irást egészen tudta., és arrol apüspökökel okoson (KSZ 394)
tabernaculum formát. hogy az oltárt egészen bé fedgye. és amelyet nevezék (KSZ 397)
melyek azt tartották, sok helyeken egészen ezüstböl voltanak, és más fel (KSZ 397)
Ezek a templombéli nagy joszágok, egészen a püspökök kezeknél voltanak, {…}de (KSZ 431)
rajtok egy fekete palást, mely egészen bé fedte öket, tetétöl fogva (KSZ 440)
oly tsudálatosoknak, azért mert avilágiak egészen meg változtatták szokásokot, valamint hogy (KSZ 445)
vala az elsöknek, meg változtatni egészen szokásokot, és attol el szoktatni (KSZ 462)
igy a romai régi szokások egészen el töröltetének (KSZ 466)
és spanyol országot, tsak nem egészen. a keresztesek erejével hajtatának ki (KSZ 477)
állani a testnek, és azt egészen meg kel gyözni, nem adván (SUT 498)
szabad volt magának meg tartani egészen az árrát, de nem kelletet (SUT 505)
Ezek a dolgok nem illenek egészen az idöhöz a melyröl it (SUT 518)
tértenek némelykor. mind addig valamég egészen el nem ronták., vagy az (SUT 529)
kastéllya elöt valának, a keserüség egészen le nyomván, egy fának a (SUT 540)
meg hartzolván, a herodés hadát egészen le vágák, sokan a sidok (SUT 542)
örzés alat, és tsak hamár. egészen szabaddá lön (SUT 544)
kel viaskodni, és meg gyözni egészen, meg nem adván azt, amit (SUT 563)
a synagogákra. némellyeket le ronták egészen. némellyeket (SUT 568)
azt gondolák hogy ideje volna egészen eleget tenni gyülölségeknek, amelyekel mindenkor (SUT 569)
el szunyada. A harmadik napon egészen magához tére, és azt kérdé (SUT 584)
Elé beszéllék neki egészen adolgot. noha ö azt mindennél (SUT 605)
a CSászár a ki magát egészen Agrippának. és Herodesnek adta volt (SUT 607)
a hol mulata, és azután, egészen szent pál mellé adá magát (SUT 648)
vagy egésséginek meg változása, Timotheus egészen eleiben adá, hogy a Béréai (SUT 660)
háznak oszlopai. ezt a levelet egészen a maga kezével irá, hogy (SUT 683)
kezdé el. le is irja egészen., hogy mit tselekedet Galiléai Gubernátorságában (SUT 715)
sidok engemet vádolnak, mert te egészen tudod a sidoknak minden szokásit (SUT 721)
lévén osztva, a három része. egészen el ége. és a töb (SUT 752)
ujontában el kezdödék, és mind egészen kilentz napig tarta, igen sok (SUT 753)
magos toronyba fel menvén, ahonét egészen ki láthatá az égést, és (SUT 753)
szabni. De ezek ajövendölések már egészen bé tellyesedtenek vala a kristus (SUT 756)
és felebaráti szeretetét, elejekbe tészi egészen aválttságunknak és a meg igazulásunknak (SUT 760)
hogy Adriánus alat. a sidoknak egészen valo el pusztulásokig, a keresztyénségre (SUT 770)
ollyanok a sidok közöt. akik egészen el hagyták volt. a törvény (SUT 770)
utanna sok nyomoruságot szenvedtetne vélek. egészen maga igája alá vetné öket (SUT 777)
mint 30 octobris. a hadát egészen ki rendelé,. és Jérusálemhez közelgete (SUT 793)
se magat nem oltalmazhatá. és egészen el veszet volna, hanem az (SUT 795)
a Romaiakhoz. arra avégre. hogy egészen tudtára adnák a CSászárnak hogy (SUT 796)
akarná azal meg erösiteni aki egészen nyitva (SUT 800)
a városnak olyan hoszas oltalmazása egészen el.gyengitette vala, vespásiánusnak egy (SUT 812)
meg indula Csézáreábol, hogy mind egészen meg hodittsa. a Jérusalem körül (SUT 837)
és fel is adtanak volna egészen rajtok, ha Titus oda nem (SUT 848)
Romaiak batorságát el nem lankaszták egészen, sokan is közöttök. el kezdék (SUT 859)
Romaiak már birták. It mind egészen le irtuk a mi az (SUT 865)
ahová anép szokot volt gyülni. egészen el nyerék, ugy anyira hogy (SUT 876)
a falhoz tamaszak, fel menyenek egészen a folyosokig. és a zászlojokot (SUT 877)
vitézekel együt le döjték, és egészen el üzék öket, söt zászlokot (SUT 877)
és a Romaiak viszá üzék egészen a belsö keritésig. és a (SUT 878)
szalattanak vala, a mely még egészen volt, de a vitezek nagy (SUT 881)
városbol., és mindent fel égetének. egészen a siloé tsorgojáig, de semit (SUT 884)
abban töltének hogy a várost egészen el égesék, a falakot le (SUT 890)
meg láthaták a kristus Jövendölésinek. egészen valo bé tellyesedésit, hogy ugy (SUT 891)
tevé magában hogy el törölné egészen a David nemzettségit, De véghez (SUT 898)
ideje. és a sidok Cérémoniainak egészen valo el végezése, a templom (SUT 898)
egészszen
egészszen – 2
a vezérid kezekben ne engedgyed egészszen szakálladot. a gyermekeimet. Istenre. és (TL 166)
és avaloságos aitatoság az, hogy egészszen az Isten akarattya alá vessük (VKT 813)