egyéb – 621
egyeb
egyeb – 7

ö igéjének olvasásához, és más egyeb tselekedetekhez fogunk. imádván ötet, mint (É 749)

minden orában jelit szeretetemnek. ennél egyeb jutalmat nem várok (MN 186)

hadakban, vagy a vizben, vagy egyeb veszedelmes, és véletlen szerentsétlenségekben.mind (IK/A 70)

léleknek és mi nékünk, hogy egyeb terhet ne vetnénk ti reátok (C/A 334)

valo gondolatokot., kivánságokot, és más egyeb tisztátalan vetkeket., a melyekröl szóllottunk (C/B 1217)

tejet, mézet, hust, és más egyeb efféléket meg szentelték, azért, hogy (C/B 1529)

néki a feredö, vagy más egyeb orvoságok által, de egyebet nem (SUT 584)

egyebben – 1

sem botsátottak a kastélyban. de egyebben. azon igyekeztek hogy mulathassák magok (MN 138)

egyebért – 1

járnak abékeség után, nem is egyebért megyen sophia felé, hanem hogy (TL 24)

egyebre – 1

ostrom a mely sokáig tarta. egyebre nem szolgált. hanem hogy el (SUT 810)

egyebröl – 1

már nem is gondolkodik vala egyebröl., hanem arrol a ditséretröl. és (KKU 329)

egyebtöl – 1

ollyan ételtöl vagy más ollyan egyebtöl, magokot meg tartoztatták. ami öket (É 138)

egyéb
egyéb – 332

édes néném, hogy talám nincsen egyéb dolgom hogy illyen hejában valoságot (TL 15)

esnünk a lorol., most ennél egyéb hirt nem irhatok, ez elég (TL 26)

irni a feleséginek, hanem más egyéb egyességböl szeretetböl származo gondolatit is (TL 40)

kéd micsodások., mert a nem egyéb. hanem kemény fekete sár., amelyben (TL 59)

tött is ád. kédtöl pedig egyéb ajándékot nem kivánok hanem hogy (TL 63)

gyógyitottak minden féle betegeket. de egyéb dicséretet nem mondanék is felölle (TL 92)

ha az aranyrol. ezüströl. és egyéb metallumokrol. drága füvekröl, könyveket irnak (TL 92)

gubernátoroknak, hogy szekereket. vagy más egyéb utra valo alkalmatosságokot rendellyenek apüspököknek (TL 95)

kel kédnek felelnem. én annak egyéb okát nem tudom, hogy miért (TL 98)

egésségesnek. étel, ital, és más egyéb fent álva is jól esik (TL 100)

csinálo munkásokal. de mint hogy egyéb dolgom nincsen, le irom kédnek (TL 102)

hová. az egerek. se más egyéb kis állatok ne mehessenek, a (TL 102)

tanulni, mivel a mellet más egyéb hasznos tudományt is tanulhatna. egy (TL 108)

fogot. mert a régi romaiaknak. egyéb jövedelmek nem volt, csak a (TL 119)

a meg esketésre. se más egyéb tiszt a Contractus csinálásra. mert (TL 123)

szinte tudgya is kéd, mert egyéb dolgom nincsen, ez igaz. olasz (TL 130)

az unadalom miat, mert én egyéb nyavalyályát nem látom, az apja (TL 152)

fel zavarta. mert a nem egyéb valoságos sárnál, énnekem is bé (TL 152)

ha igazat kel mondani., nem egyéb volt az oka., hanem. az (TL 154)

lehet ennek az oka, nem egyéb, hanem a nyughatatlanság. és a (TL 155)

nénem gyakorta irok predikáciot. nincsen egyéb dolgom, le kel irnom a (TL 156)

templomban a képeket, és más egyéb állapotokot. ugy mint, az óltarokot (TL 158)

jancsár agával, pátronával, és más egyéb fö tiszteivel a rébelliseknek (TL 169)

mi csak aluszunk., de vané egyéb dolga a bujdosoknak,? édes nénékám (TL 175)

hogy azö szomoruságának azoka., nem egyéb volna, hanem meg gondolván. hozzája (TL 179)

és a táplálásra. mi kel egyéb. amértékletes ital. segiti ami édes (TL 193)

egy szép paripát küldöt, töb egyéb. persiai ajándékokal. édes néném. ha (TL 201)

szót adgyák, de nem akarják egyéb hasznunkot venni, kedves néném, egy (TL 227)

sok féle ételnémü, és más egyéb portékát. mind Constancinápolybol keletet a (TL 228)

mert én nékem. soha semmi egyéb okom nem volt hazámot el (TL 235)

ha el fognak., itt semmi egyéb hir nincsen, hanem tegnap ment (TL 240)

a kozág hir, itt most egyéb litánia nincsen, hanem, a kozákoktol (TL 244)

az ö bö kezének irgalmaságát, egyéb szükséget tehát nem érzek, hanem (ML 303)

hozások tsak Egresnek valok, más egyéb gyűmőltsők pedig tőb félék, és (ML 313)

ideig tarto életemet, mi kel egyéb, tsak az Istent kel éheznem (ML 319)

ruházatban. házi öltözetben, és más egyéb illyenekben. a kristus ditséretinek melyet (É 21)

az Isten elött, hogy nem egyéb hanem semire valoság a jó (É 27)

a jó erkölcsre, és az egyéb jóra. hogy magátol nem egyéb (É 27)

egyéb jóra. hogy magátol nem egyéb hanem hazugság és vétek, ezen (É 27)

a jó akaratot, mely nem egyéb hanem. az Isteni szeretet. a (É 57)

eredendö bünért, és más sok egyéb vétkekért. az örök kárhozatot az (É 58)

gyözhetetlenné lészen akisértetekben. és más egyéb nyomoruságokban (É 76)

dühösége elöl, mint sem más egyéb modal meg szabaditsa magát (É 82)

az örök jutalmat, amely nem egyéb hanem hogy az Istent magát (É 106)

a mértékletlenséget, atobzodást, és más egyéb rendeletlenséget, a mellyek fel találtatnak (É 108)

ne kivány, és ha más egyéb parantsolat vagyon ez ígében foglaltatik (É 118)

nem arthatnak, se akisértetek, se egyéb más történhetö dolgok, a szeretet (É 124)

{…} Nem egyéb, hanem a midön az ember (É 138)

{…} A nem egyéb, hanem hogy ki ki bizonyosá (É 138)

és gyengeségekre valo nezve, atöbb egyéb vétkektöl mondgya szent Agoston, tsak (É 146)

az imádságokat, böjtöléseket, és más egyéb sanyargatásokot, melyeket nékie ajánlanak, elsöben (É 167)

utozásal, vagy mezei munkával, vagy egyéb dologal, tilttya nékik avétket, mely (É 173)

avilági mulattság., játék, és más egyéb, ami az Istent meg bánthatná (É 174)

voltak irgalmaságal felebarattyokhoz. noha más egyéb vétkeket is tselekedtek (É 191)

tilttya a kereskedést, és más egyéb szenttség törést a templomokba (É 196)

az imádásra, áldozatra, és más egyéb vallás béli tselekedeteknek gyakorlására rendeltetett (É 197)

az imádságban, imádásban, és más egyéb vallás béli tselekedetekben foglalatoskodnunk (É 197)

szeretetit, ahogy, illyen nagy jóságáért, egyéb hálá adást töllünk nem kiván (É 231)

hadni. hogy már ne legyen egyéb semmi el hadni valo. eleg (É 241)

vétek, setudatlanság. se egyéb más emberi gyengeség ö benne (É 254)

mondgya szent Ágoston. minden más egyéb tsak eszköz legyen. a melyel (É 290)

eredendö véteknek motskábol. és más egyéb vetkekböl. melyekben eshetett volna (É 317)

példánkal, vagy tanátsunkal., vagy más egyéb utakon, a melyekért el vesztetnök (É 328)

töllök, kinek ö mondá, mert egyéb varasoknak is szükség nékem hirdetnem (É 335)

mint aházaság törés. vagy más egyéb tisztátalanságot, mivel el akarván atesti (É 349)

nagyra vágyásnak szeretete, vagy más egyéb illyenek (É 355)

nem gondolkodván az ételröl, se egyéb testi szükségéröl, ezt a példát (É 357)

és együt valánk, és senki egyéb velünk a házban nem volt (É 360)

kristusétol, avaloságos salamonétol származik. nem egyéb. hanem az Isteni szeretet. de (É 361)

{…} Egyéb okok arra nem lehete, hanem (É 371)

alázatoságal. hogy tsak magában nem egyéb. hanem tsak vakság. és gyengeség (É 379)

és gyengeség. és hogy benne egyéb jó nintsen, hanem a melyet (É 379)

az ö hitlenségek, és más egyéb hamiságok. okozá meg vettetéseket (É 418)

mint egyéb irásokot is, a magok veszedelmekre (É 515)

nyerésre, a mely mód nem egyéb vala. hanem hogy hinnének abban (É 517)

nagy ur, aki apogányságban élvén, egyéb világosága nem vala, hanem a (É 522)

le teszem az én juhaimért, egyéb juhaim is vannak., melyek nem (É 543)

ahaszonért, elö menetelért, vagy más egyéb emberi tekéntetért ezt a példa (É 590)

abüntetésnek, reménségit ajutalomnak, és más egyéb ezer modon, amint már tettzik (É 593)

tölök. kiknek ö mondá, mert egyéb városoknak is szükség nékem hirdetnem (É 601)

hogy azért küldetett el. hogy egyéb városoknak is hirdese az Isten (É 603)

szenttségek ki szolgáltatásában, és más egyéb hivataloknak, külsö képen valo végben (É 638)

nem esik házaság törésben, se egyéb más tisztátalan vétekben (É 648)

a rosz kivánság, amely nem egyéb, hanem a bennünk lévö rosz (É 695)

amásokon valo uralkodás, és más egyéb ilyen természet, mely az ollyanokban (É 704)

hogy elne essék, emberi kisértetnél egyéb meg ne fogjon titeket, hiv (É 714)

néked, hogy nem vagyok mint egyéb emberek, ragadozok, hamisak. paráznák, a (É 725)

szavaival élyek, az embernek nintsen egyéb magátol, hanem ahazugság, és avétek (É 735)

se az emberi tekéntet, se egyéb akadály meg nem tartoztattya., hogy (É 758)

az oktatás. mert azt, nem egyéb végre kel tselekedni, ha nem (É 776)

{…} A nem egyéb, hanem hogy békeséges türesel, és (É 776)

keresésnek rendeletlen kivánságoknak, és más egyéb illyeneknek ellene mondanak, igyekezven minden (É 791)

ugy szeretni mint magunkot, nem egyéb, hanem hogy hasonlo boldogságot kivánnyunk (É 796)

adván. és meg szabaditván, más egyéb nyomoruságoktol. el ne vegye töllünk (É 799)

az urnak fegyveriben öltözni nem egyéb, hanem hogy bé töltessünk új (É 814)

jó gyümöltsöt teremttsen. amely nem egyéb hanem az Isteni szeretet, melyet (É 831)

Isteni tudomanyban valo nevekedés nem egyéb, hanem az Isteni szeretetben valo (É 832)

emberi tekéntet, se semmi más egyéb meg ne gátollya igyekezetiben (É 840)

hilária. édes anyám a nem egyéb. hanem Constantia, és victoria attol (MN 11)

magát menteni mondván. hogy nem egyéb hanem a szükség viszi reá (MN 26)

ót nincsen semmi olyas hir. egyéb, hanem hogy. ót igen beszélnek (MN 27)

az uj szeretetit. meg más egyéb hasznára is akarván forditani. eleiben (MN 49)

eszét. szépségit. és más sok egyéb érdemit látván a sultánné validé (MN 65)

bort, és rosolist, és más egyéb erös italokot ivut. hogy a (MN 66)

lábokat. a biráknak. de már egyéb nem volt hátra, hanem hogy (MN 120)

engemet szeresen immár esztendötöl fogvást, egyéb jutalmát nem vette hozam valo (MN 202)

evilágnak. {…} akeresztet tehát hordozni nem egyéb, hanem a rosz kivánságokot el (KKU 258)

szomoruságot kedvetlenséget, keserüséget. és más egyéb belsö szenvedéseket az illyen keresztek (KKU 261)

bizonyos légy, hogy abetegség nem egyéb. hanem egy hasznos oktatás. a (KKU 262)

érsz, hogy pediglen azt birhassad. egyéb nem kell. hogy valoságal. nékie (KKU 268)

szenvedni, mivel abékeséges türés nem egyéb, hanem tsendeségel. és zugolodás nélkül (KKU 276)

rosz kedvü haragját, és más egyéb illyeneket, a melyeket nehéz el (KKU 276)

kristus. a testnek bölcsesége nem egyéb. hanem halál, és soha sem (KKU 279)

részint azt nem akarja, nem egyéb hanem aléleknek betegsége. a melyet (KKU 282)

kérlek ki vagy te, nem egyéb hanem árnyék. és pór, ki (KKU 343)

magosság, sem mélység. és semmi egyéb teremtet állat, el nem szakaszthat (KKU 364)

a királyi páltza pedig nem egyéb hanem a kereszt. a nyomoruság (KKU 375)

mind atöbbit. a mely nem egyéb, hanem hogy azt el hitesd (KKU 384)

ellen valo mondás, és más egyéb nyomoruságok, ezek mind olyan üldözések (KKU 417)

tüzes vasakbol. fogokbol. és más egyéb kinzó eszközökböl, de kérlek uram (KKU 445)

hitet meg tartottad, nintsen már egyéb hátra, hanem hogy bé meny (KKU 446)

Az üdveségre valo gond nem egyéb. hanem hogy a vétket meg (KG 478)

vétek szent agoston szerént nem egyéb, hanem egy olyan kivánság, beszéd (KG 479)

A szemek kivánsága nem egyéb szent agoston szerént, hanem az (KG 495)

Az Isten akarattyát követni nem egyéb, hanem hogy azt tselekedgyük, a (KG 518)

bölcseségtöl. származik. a mely nem egyéb, hanem azIsten ígéje. az évangyelista (KJÉ 610)

azon vétket tulajdonitták neki, más egyéb hasonlo alkalmatoságban. mivel egy szombat (KJÉ 641)

ahol, se a tolvajtol. se egyéb más veszedelemtöl nem félthetni. hogy (KJÉ 646)

szeretetivel. és más egyéb rosz kivánságokal. a melyek mind (KJÉ 657)

tiszták lésznek néktek. sok más egyéb dolgokrol is meg feddé ezeket (KJÉ 691)

meg ne jutalmaztassanak. meg más egyéb jó tselekedetekért is., hanem azal (KJÉ 734)

akará ötet követni. akin semmi egyéb köntös nem volt., hanem tsak (KJÉ 750)

jövendölve felöle az irásokban, és egyéb nem volt hátra hanem hogy (KJÉ 760)

mit nem láthattak volna más egyéb jó könyvekben; mind azon által (VKT 787)

szükséges voltát, a mely nem egyéb szent agoston szerént. hanem aszivnek (VKT 805)

ök nem láttyák. de ha egyéb nem volna is bennek. tsak (VKT 830)

vetéstöl valo tartás, a nem egyéb, ha nem attol tartunk amit (VKT 867)

és mint hogy a nem egyéb, hanem hogy alávalonak. és meg (VKT 868)

azért a segittségért. a melynek egyéb. haszna nintsen. hanem hogy helyre (VKT 898)

az Istennek imádságiban. hogy soha egyéb végre nem kivánt gyermekeket. hanem (VKT 920)

én szándékomot illeti. a nem egyéb, hanem a mint a könyvet (IK/A 9)

VI Art Más egyéb különös orvoságok. a tisztátalanság ellen (IK/A 14)

11 Rész A nyelvnek más egyéb rosz erkölcseiröl, és leg elöbször (IK/A 15)

és meg hala., sok más egyéb szomoru dolgok történtenek azon a (IK/A 41)

valo gyalázat, se semi más egyéb okok meg nem tartoztathaták. abban (IK/A 59)

valamég a halál. vagy más egyéb nagy ók. el nem választ (IK/A 93)

nélkül, el nem kerülheted más egyéb sok vétkeket, a melyeket ha (IK/A 98)

mondani. a komuniohoz valo más egyéb imádságokot is: de figyelmeteségel (IK/A 104)

szükséges igazságira oktattatál, és más egyéb különös jó téteményiért (IK/A 106)

inkáb uralkodik benned mint más egyéb a kevélység, vagy aharag, vagy (IK/A 114)

lélek le szállása. és más egyéb titkok napjára, meg szaporitatot sok (IK/A 129)

beszédekre, veszekedésekre., játékokra, és más egyéb illyen rendeletlenségekre., kik az Isten (IK/A 131)

mondgya A szombatot. és az egyéb innepeket nem szenvedem. és a (IK/A 131)

vannak olyanok. akikben nintsen más egyéb rosz erkölcs, hanem tsak ez (IK/A 167)

vannak olyan ifiak, akikben más egyéb rosz erkölcs nem uralkodik, vagy (IK/A 168)

mi nyavalyája volna, de semmi egyéb feleletet nem vehetének tölle. hanem (IK/A 176)

hogy tessenek. és szeretesenek, és egyéb efélékre. a melyek közönségesek az (IK/A 181)

VI Articulus Más egyéb különös orvoságok., a tisztátalanság ellen (IK/A 182)

a te ifiuságod talál más egyéb kisértetekre valo okokot is, ate (IK/A 187)

a mikor a szenttségekhez járulsz, egyéb napokon a melyeken helyes okbol (IK/A 212)

fel térden állani. és más egyéb ilyen tiszteletlenségek, a melyek vétkek (IK/A 231)

XI Rész A nyelvnek más egyéb rosz erkölcseiröl, és leg elöbször (IK/A 234)

mulattyák. vagy tartalékbol, vagy más egyéb okbol, a mely attol származik (IK/A 237)

szeretethez tartozik. a mely nem egyéb, hanem hogy szeretettel. szenvedgyed azö (IK/A 256)

és a felebarátal valo más egyéb jó tételeket: meg fogják akor (IK/A 272)

nem ellenkezik., vagy valamely más egyéb nagy okod nem volna a (IK/A 296)

magokviselésekben, járásokban. beszédgyekben, és mindenben., egyéb ne lássék. hanem mértékleteség, szemérmeteség (IK/A 304)

üsmértesem fiam ezt a vétket, egyéb nem kel hanem hogy elödben (IK/A 309)

szent Bernárdnak könyveit. {…} és más egyéb ilyeneket (IK/A 312)

a tsalárdságokot. álnokságokot. és más egyéb igaságtalanságokot, a melyeket követnek. a (IK/A 332)

perlekedésekben a prokátorok, és más egyéb tisztek (IK/A 332)

fosztasz meg másokot. és más egyéb illyeneket (IK/A 333)

rend szerént. atanulásban., vagy más egyéb foglalatoságokban töltik el. ugy tekintelek (IK/A 354)

mint a tanulás. és más egyéb illyen foglalatoságok után, ez okáért (IK/A 359)

válto Jesusom segittségével. Szándékom nem egyéb vala hanem hogy az ö (IK/B 386)

mellyek nem közonségesek az életednek egyéb részeivel, és azt kivánnya, hogy (IK/B 398)

Isten szolgálattyára szánt időd nem egyéb azon idönek maradékjánál az mellyet (IK/B 406)

valo meg rögzés, és más egyéb sok veszedelmek, mellyeket oh nagy (IK/B 407)

cselekedetnek szégyene, se semmi más egyéb gondolat, el nem fordithatá ötet (IK/B 421)

kut feje, az óka nem egyéb, hanem mivel ökk birják, mind (IK/B 435)

csak az halál. vagy más egyéb állapot el nem távoztat tölle (IK/B 452)

valo gyonás nélkül, sok más egyéb vétkeket el nem kerülhetz., az (IK/B 456)

szolgálni egész életedben. és más egyéb kommuniora valo imádságokot mondgy el (IK/B 462)

valo igazságokra oktattatál. és más egyéb jó téteményiért. mellyeket tapasztalsz magadban (IK/B 464)

az napon szállot le, más egyéb innepek is rendeltettenek. az mi (IK/B 483)

gyülekezetekben. az mely is nem egyéb az szent misénél. halgassad mit (IK/B 488)

részegségre, tisztátalan életre. és más egyéb (IK/B 498)

szabados beszélgetés, ölelgetés, és más egyéb jelt adása hozájok valo szereteteknek (IK/B 529)

nagy voltárol, joságárol, és más egyéb hasonlokrol, az halálrol, az itéletröl (IK/B 531)

az puha ágy, és más egyéb alkalmatoságok miat. nagy veszedelemben forog (IK/B 551)

az gazdagság üdveségedet. az nem egyéb, hanem hogy tudgy jól élni (IK/B 552)

szolgály nékik imádságidal, és más egyéb jó cselekedetidel (IK/B 566)

teste., kiáltoz. és más egyéb változásokot teszen benne az harag (IK/B 583)

{…} Az baráttság fiam nem egyéb, hanem egymás közöt, szeretettel valo (IK/B 598)

vagy fenyegetésel. igérettel, vagy más egyéb modal. leheté kegyetlenebül banni az (IK/B 632)

az szegényekre költtsék. és más egyéb Isten dicséretire valo dolgokra (IK/B 637)

vonást. szenttség törést. és más egyéb (IK/B 666)

ételben valo tékozlást. és más egyéb hejában valo költtségeket, ezek hellyet (IK/B 673)

hogy ez az élet nem egyéb hanem ollyan ut mely az (IK/B 688)

ha ez az élet nem egyéb, hanem hogy által mennyünk más (IK/B 688)

valo meg tartásárol. és más egyéb károkrol melyeket másoknak okozhatnak 536 (C/A 20)

szoval a keresztyéni élet nem egyéb, hogy el kel távozni minden (C/A 30)

utánna valo királyokon, és más egyéb népeken. Jérusálemet meg vevé. atemplomot (C/A 135)

és veszedelmes gondolatot formálni, nem egyéb tehát, hanem tsak az igazságnak (C/A 189)

jövendölték, hinni kel, még az egyéb dolgokot is. a melyekröl irtanak (C/A 190)

teszen. tehát martyrumságot szenvedni. nem egyéb, hanem halált. vagy kint szenvedni (C/A 219)

{…} Nem egyéb hanem a hivekböl és a (C/A 223)

Agoston szerént az alázatoság nem egyéb. hanem hogy anyira vigyük az (C/A 314)

alázatoság szent Thamás szerént nem egyéb. hanem olyan jó erkölcs. mely (C/A 314)

az Apostoli symbolumot vagy más egyéb hitt tételt (C/A 344)

lelket el üzi, és más egyéb tsudát is mivelhet (C/A 345)

és véghetetlen jó. minden más egyéb segittség. romlandó. és tsalando., 2 (C/A 347)

Istent ugy szeresük, hogy semmi egyéb jutalmat azért ne várjunk hanem (C/A 349)

A jó erkölcs. mondgya. nem egyéb hanem annak szeretete a mit (C/A 365)

{…} Nem egyéb, hanem az Istent bizonyságul hini (C/A 392)

öltözet, a kendözés, és más egyéb haszontalan ékeségek. a melyek tsak (C/A 404)

egy iró deák. vagy más egyéb tiszt. sok várakozásban hadgya az (C/A 407)

valo meg tartásárol. és más egyéb károkrol. melyeket másoknak okozhatnak (C/A 409)

valo gondolatokot, kivánságokot,. és más egyéb tisztátalan vétkeket., a melyekröl szollottunk (C/A 416)

de az az erö. nem egyéb hanem a kristus Jesus vérinek (C/A 500)

nintsen se kenyér, se bór. egyéb ót nem marad tsak a (C/A 536)

pedig okot ada erre, nem egyéb. hanem. 1. hogy a betegeket (C/A 548)

Mert aszivnek meg térése nem egyéb. hanem egy olyan bünösnek meg (C/A 559)

böjtölésel. az alamisnával. és más egyéb jó tselekedeteknek elég tételeivel. engesztelhettyük (C/A 574)

{…} Egyéb nints hanem hogy absolutiot vegyen (C/A 597)

de a prédikacion. és más egyéb tanitásokon jelen lehetnek 3 ebböl (C/A 605)

már meg mondottuk másut, nem egyéb hanem hogy szányuk és bányuk (C/A 693)

az ö intselkedésével. és más egyéb sok féle mesterségeivel, avilág az (C/A 711)

és ez az áldozat. nem egyéb hanem a kristus testének., és (C/A 753)

A szentek miséje nem egyéb, hanem azaz áldozat, a melyet (C/A 763)

Credo, az Evangyélium., és más egyéb velünk meg egyezö imádságok. a (C/A 785)

magyarázatot adnak pedig annak nem egyéb, hanem hogy az oltárnak jóbb (C/A 795)

tejet, mézet, hust. és más egyéb efféléket meg szentelték, azért hogy (C/A 840)

lévén azt mondám. hogy egyéb Isteni szolgálatokon jelen lehettek a (C/A 844)

vizet a személyekre, vagy más egyéb állatokra a miket meg akarnak (C/A 868)

hogy aközség ugy neveze. nem egyéb, hanem hogy nagy hasonlatoság vagyon (C/A 876)

butsu járás olyan valamint más egyéb tselekedetek, a melyek nintsenek parantsolat (C/A 898)

valo meg tartásárol. és más egyéb károkrol. melyeket másoknak okozhatnak. 413 (C/B 934)

az utánnavalo királyokon. és más egyéb népeken., jerusálemet meg vevé. a (C/B 1017)

teszen, tehát martyrumságot szenvedni. nem egyéb. hanem halált. vagy kint szenvedni (C/B 1071)

{…} Nem egyéb hanem a hivekböl és a (C/B 1074)

Agoston szerént. az alázatosság nem egyéb. hanem hogy annyira vigyük az (C/B 1138)

alázatoság szent thamás. szerént. nem egyéb, hanem ollyan jó erkölcs. mely (C/B 1138)

léleknek, és mi nékünk. hogy egyéb terhet ne vetnénk ti réátok (C/B 1154)

az apostoli symbolumot. vagy más egyéb hitt tételt. 3. keresztet vetvén (C/B 1162)

lelket el üzi. és más egyéb tsudát is mivelhet (C/B 1163)

és véghetetlen jó., minden más egyéb segittség romlando és tsalandó. ateremtett (C/B 1165)

Istent ugy szeresük, hogy semmi egyéb jutalmat azért ne várjunk, hanem (C/B 1167)

a jó erkölcs, mondgya. nem egyéb, hanem annak szeretete., amit szeretni (C/B 1178)

ezek a jó erkölcsök nem egyéb. hanem Isteni szeretett, a melynek (C/B 1178)

{…} Nem egyéb. hanem az Istent bizonyságul hivni (C/B 1198)

öltözet. a kendözés, és más egyéb haszontalan ékeségek, a melyek tsak (C/B 1208)

valo meg tartásárol. és más egyéb károkrol melyeket másoknak okozhatnak (C/B 1211)

minden oktatása, és tselekedete nem egyéb végre tzélozot, hanem hogy arosz (C/B 1227)

azt, az az út, nem egyéb, hanem az Évangyéliumi jovallásoknak követése (C/B 1262)

nintsen se kenyér. se bór. egyéb. ót nem marad tsak a (C/B 1306)

pedig erre okot ada nem egyéb; hanem. 1. hogy a betegeket (C/B 1315)

a szivnek meg térése nem egyéb, hanem egy ollyan bünösnek meg (C/B 1323)

böjtölésel, az alamisnával, és más egyéb jó tselekedeteknek elég tételivel engesztelhettyük (C/B 1334)

{…} nem egyéb, hanem, ezek az indulgentiák el (C/B 1348)

{…} Egyéb nincsen hanem hogy absolutiot vegyen (C/B 1351)

de a predikation. és más egyéb tanitásokon. jelen lehetnek. 3. ebböl (C/B 1357)

már. meg mondottuk másut, nem egyéb, hanem, hogy szánnyuk, és bánnyuk (C/B 1419)

az ö intselkedésével, és más egyéb sok féle mesterségeivel., avilág, az (C/B 1432)

és ez az áldozat. nem egyéb, hanem a kristus testének, és (C/B 1463)

A szentek Miséje nem egyéb, hanem az az áldozat, amelyet (C/B 1470)

Credo, az évangyélium, és más egyéb velünk meg egyezö imádságok. a (C/B 1487)

magyarázatot adnak pedig annak, nem egyéb, hanem hogy az oltárnak jóbb (C/B 1494)

igy lévén, azt mondám, hogy egyéb Isteni szolgálatkor jelen lehettek aCatechumenusok (C/B 1532)

vizet a személyekre, vagy más egyéb állapotokra. a miket meg akarnak (C/B 1551)

a község ugy neveze, nem egyéb. hanem hogy, nagy hasonlatosság vagyon (C/B 1557)

butsu járás, ollyan, valamint más egyéb tselekedetek. amelyek nintsenek parantsolat alatt (C/B 1574)

hozot, és a mely nem egyéb, hanem hogy az aszony ne (IJE 13)

halál hogy sem élet, nem egyéb hanem szüntelen valo vétek. mivel (IJE 20)

mitsoda életet éll kegyelmed, nem egyéb hanem halál. ugyan azon is (IJE 21)

tartom, hogy az álom nem egyéb, hanem hogy az agy velöben (IJE 23)

köszvényt, fog fájást, és más egyéb {…} mert az agyvelönek hidegsége nem (IJE 25)

a szivböl fel megyen, más egyéb párákal együt. meg haladgya. azt (IJE 26)

mivel atanulás. vagy a más egyéb elmével valo munka. még inkáb (IJE 27)

érdem nélkül vagyon. a nem egyéb. mert minden tselekedetiben a resttség (IJE 35)

függeni, a mely is nem egyéb, hanem vagy ugyan maga az (IJE 37)

mondá a páter, hogy ha egyéb nem volna is, láttya tehát (IJE 45)

azt az idöt. mely más egyéb foglalatoságitol marad, vagy ha ollyan (IJE 50)

hadakozásokban is. könyveket irtanak, noha egyéb köteleségeket végben vitték (IJE 51)

ártani magamot. és hogy nem egyéb ók, hanem tisztán a felebaráti (IJE 53)

Mátyásnak nints egyéb dolga, Hortyog, ásít el nyujtozva (IJE 57)

hogy a gyermek neveléséhez közönségesen egyéb nem kivántatik. hanem hogy az (IJE 83)

gyanánt legyen a gyermeknek, más egyéb haszontalan játékra meg tanittyák a (IJE 87)

többet. az öltözetre, és más egyéb házi szükségre. a más két (IJE 133)

tettzik mondá télámon. hogy ehez egyéb nem kel, hanem hogy tudgyon (IJE 139)

hus, fa, gyerttya, és más egyéb efféle. kél el aháznál. mivel (IJE 141)

külömbség. amarhákbol, és a más egyéb ingo joszágokbol állot, marhákot. ugyan (ISZ 194)

ettenek. az irás nem emlékezik egyéb eledelekröl. hanem akenyérröl, és vizröl (ISZ 204)

orvoslani tudta, és más sok egyéb efféléket, énnekem ugy tettzik, hogy (ISZ 219)

a sinagogákban szabad volt más egyéb tudos embereknek is anépet tanyitani (ISZ 220)

az ö vétkeit. valamint más egyéb szép tselekedeteit (ISZ 221)

dolgokbol állot, nem is vala egyéb mulattságok, hanem avendégeskedés. és amusika (ISZ 223)

áldozatnak, szombat napokon, és más egyéb innep napokon., az áldozatokat meg (ISZ 231)

nékik nem is vala más egyéb joszágok. a marhájoknál, mivel az (ISZ 233)

aláb azokot meg halhatták más egyéb nap keleti tudosoktol., akik közeleb (ISZ 268)

nem fizethettek buzául, vagy más egyéb földi gyümölcsül atizedet, és minden (ISZ 277)

a farisaeusok.. atörvényel együt, más egyéb traditiokot is tartottak., melyeket az (ISZ 280)

a kezeken légyen, az {…}, nem egyéb, hanem sok féle szinü rójt (ISZ 281)

láttyuk. hogy halálákor a köntösinél egyéb joszága nem volt, azt mondgya (KSZ 294)

közöt, ajószágok elosztásának eredete nem egyéb volt, hanem a felebaráti szeretet (KSZ 304)

mondván az illyen tudományért, más egyéb dolgoknak, és nem szánták fáradtságokot (KSZ 310)

meg vigyék másoknak, vagy más egyéb szükségekben segittsék, ahivek közül, még (KSZ 355)

hol kinozták öket, és más egyéb helyekre is, ahol öket meg (KSZ 356)

a szüzeknek, özvegyeknek, és más egyéb szegényeknek számokot. akiket kelletet táplálni (KSZ 372)

se papokot, se diaconusokot, se egyéb egy házi (KSZ 380)

hivatalra, hogy azután. öket, más egyéb hivatalokban helyheztethesse, tálentumok szerént, azok (KSZ 381)

husal, gyakran böjtöltenek és más egyéb sanyaruságokot is követtek. amidön meg (KSZ 382)

falt, poros képeket, és más egyéb tisztátalanságokot. hát még arosz énekesek (KSZ 402)

réliquiáit. tömlötzét, lántzait, és más egyéb kinzo eszközeit, mint sem, ha (KSZ 418)

fa héjal, sáfrányal, és más egyéb drága fü szerszámokal, a lámpásokban (KSZ 430)

barátokot meg külömbözteté atöbitöl nem egyéb, hanem hogy ellene mondottanak aházaságnak (KSZ 436)

fel állitani, se földet, se egyéb joszágot nem birtanak. a mi (KSZ 438)

és amint machiavélus. és más egyéb istentelenek merék azt mondani az (KSZ 453)

templomokot és ispotályokot, és más egyéb közönséges jóra valo épületeket, meg (KSZ 461)

mahométánusokal, sidokal, saracénusokal, és más egyéb eretnekekel valo czimborálások miat, {…} mivel (KSZ 465)

disciplina, avas lántz, es más egyéb test sanyargatására valo eszközök, uj (KSZ 476)

hogy a gyilkoságért, és más egyéb utálatos vetkekért. penitentziául adták nékik (KSZ 477)

sok tsudakot tett, onnét más egyéb részeibe mene lybiának, és végtire (SUT 635)

vidékin, az ö társaságok más egyéb reszeire is el hatt vala (SUT 637)

pedig a kik atemplomba más egyéb hivatalokba. és foglalatoságokba valának, a (SUT 745)

köszönte. ha enni adtak, soha egyéb beszédet tölle nem hallottanak. hanem (SUT 747)

a gyomrának gyengeségiért., és más egyéb nyavalyáiért. végtire arra inti Timotheust (SUT 749)

elméjeket meg nem haták. más egyéb modot nem talála, hanem azt (SUT 813)

Végtire az állások. és más egyéb munkák el készülének tizen két (SUT 858)

vagy más egyéb tisztátalanságot a melytöl tsak a (SUT 863)

tartot. asztalokot. pohárokot. és más egyéb edényeket mind aranybol., és igen (SUT 886)

se emberi erövel, se más egyéb eszközökel öket azokbol ki nem (SUT 888)

egyébben – 2

a Csaszári székben ült volna., egyébben nem foglalatoskodot. hanem tsak a (MN 70)

náladnál töb, és te náladnál egyébben nem gyönyörködöm ez földön, én (IK/B 564)

egyebe – 1

{…} Az ollyan akinek egyebe nintsen tsak a jó akarattya (É 190)

egyebek – 18

üzi ki az ördögököt, és egyebek kisértvén. az égböl kérnek vala (É 311)

a melyben ti nem munkálkodtatok, egyebek munkálkodtak, és ti azö munkájokba (É 340)

azt mondgyák vala, hogy jó, egyebek pedig azt mondgyák vala. nem (É 412)

valának minnyájan a salamon tornátzában, egyebek közül pedig senki nem meri (É 591)

iránt, mezitelenségben, és szegenységben jönek, egyebek nem lévén, hanem amit az (É 711)

{…} Azok nem egyebek, hanem az igének, és atudománynak (É 797)

hogy meny dörgés lett volna, egyebek mondgyák vala. Angyal szollot néki (É 852)

penitentzia. a sanyargatások, és más egyebek, tsak külsö dolgok (KG 483)

a juhok köntösi alat, nem egyebek. hanem ragadozo farkasok. nem az (KJÉ 647)

ateste reszket. akiáltozások, és más egyebek illyenek, a melyeket aharag okoza (IK/A 245)

együt, azután Matathiás, és más egyebek a kiknek meg lehet látni (C/A 137)

{…} A menyei jók nem egyebek. hanem hogy az Istent birhasuk (C/A 352)

ezek a jó erkölcsök nem egyebek hanem tsak Isteni szeretet, amelynek (C/A 364)

együt. azután matathiás. és más egyebek, a kiknek meg lehet látni (C/B 1019)

{…} A mennyei jók nem egyebek., hanem hogy az Istent birhassuk (C/B 1169)

azokot bizzad hiv emberekre, akik egyebek tanitásokra is alkalmatosok. 2 {…} etehát (KSZ 301)

akarattal valának a salamon tornátzában, egyebek közül pedig, senki nem méri (KSZ 302)

akeresztesek, mivel a keresztesek, nem egyebek valának., hanem fegyveres szarándokok, abban (KSZ 477)

egyebekel – 2

mindeneket az mi táplálásunkra; hogy egyebekel jol tegyenek. hogy gazdagok legyenek (IK/B 552)

legyenek az adakozásra., hajlandok az egyebekel valo nyájaskodásra. hogy mint egy (IK/B 552)

egyebeket – 11

adgya elevenen., mind ezeket. és egyebeket. irásban tévén. acsászárnak küldék,. a (TL 165)

igazak, és meg utálnak vala egyebeket., a példa beszédet is, ket (É 725)

mint igazak, és meg vetnek egyebeket (É 726)

feleségit ugy tekinté mint más egyebeket, és az ö uj méltoságában (MN 136)

gyönyörüség. vagy más illyenek. más egyebeket is fogsz észre venni, a (IK/A 114)

játékot, arosz társaságot, és még egyebeket. a mellyek az esküvésre indithatnák (IK/A 235)

a szenttség töréseket. és más egyebeket, a melyeket a hadi emberek (IK/A 338)

csufolást, helytelen tréfát, és más egyebeket. az kik szüntelen valo veszekedést (IK/B 586)

és azoknak ékeségeket látnák. és egyebeket efféléket (IK/B 675)

és atömlötzben téteték. és más egyebeket szenvedet, a melyek sokakban jelentették (C/A 173)

a tömlötzben téteték., és más egyebeket szenvedet, a mellyek sokakban jelentették (C/B 1046)

egyebekétöl – 2

mert külömböz az ö élete egyebekétöl, és masuvá néznek az ö (C/A 176)

mert külömböz az ö élete egyebekétöl. és masuvá néznek az ö (C/B 1047)

egyebeknek – 2

vetem, hogy ne talám, midön egyebeknek predikálottam. én magam meg ne (É 136)

tudni az Isten országa titkát. egyebeknek pedig példa beszédekben, hogy látván (É 148)

egyebekröl – 2

maga hitéröl, szokásirol. és más egyebekröl a melyeket meg lehet látni (C/A 639)

ö hitéröl,. szokásirol. és más egyebekröl, a melyet meg lehet látni (C/B 1382)

egyébel – 7

a’ mellyet meg nem szolgálhatom egyébel, hanem méltatlan imádságimmal, a’ melyet (ML 306)

{…} Nem felele nékik mindgyárt egyébel., hanem halgatásával, le hajolván. irvala (É 352)

{…} Egyébel nem vádoltaték hanem hogy nem (É 805)

a házba vagy dologal. vagy egyébel el tölthetik az idöt. hát (MN 12)

máson valo könyörületeség. nem gondolvan egyébel csak az magok gyönyörüségivel. azt (IK/B 607)

melyben. lehet tudakozodni, és ha egyébel nem lehet segitteni. leg aláb (IJE 48)

volt, ameg öletesre valo hatalmot, egyébel nem büntetheték a keresztyéneket. hanem (SUT 513)

egyeben – 1

járjanak, és kezeink ne munkálkodgyanak egyeben, hanem abban, ami az Isten (É 99)

egyében – 2

magad gyönyörüségiben köntösiben. és más egyében, a szegények szükségit pedig oly (IK/A 269)

kegyelmed az ollyanok felöl. akik egyében nem törik a fejeket. hanem (IJE 49)

egyébért – 23

hogy ha atevelygésben esnek, anem egyébért vagyon., hanem hogy nem akarták (É 44)

lelket segittségül hiják, aki nem egyébért igér ollyan tudományt, hanem hogy (É 183)

engedi az Anyaszent egyház, nem egyébért, hanem hogy, azokal meg tartoztassa (É 329)

Ez a szenttséges üdvezitö nem egyébért jövén avilágra hanem hogy fel (É 786)

csak fél oráig is. nem egyébért. hanem atanulásnak kedviért. és hogy (KG 552)

ha aláthato dolgokhoz. hajol, nem egyébért, hanem. mint olyan modokhoz. melyek (VKT 794)

a melyröl erösen panaszolkodik, nem egyébért mennek már azokban a szent (VKT 840)

némelykor az Istenhez fordulnak. nem egyébért, hanem hogy panaszolkodgyanak szenvedésekröl, és (VKT 891)

48 Ha egyébért nem is. tsak idö töltésért (VKT 894)

titkoly agyonásban, szégyenért, félelemért. vagy egyébért, ez olyan nagy rosz a (IK/A 101)

szerént valo gyontato papja, ha egyébért nem is. hanem tsak az (IK/A 140)

idején gondolkodgyanak az üdveségröl, nem egyébért, hanem hogy meg mutassa micsoda (IK/B 409)

parancsolatot. az mely is nem egyébért. hanem hogy felebarátod vétekben esvén (IK/B 594)

üldöztetéseket. három száz esztendeig? nem egyébért hanem azért hogy tsak egy (C/A 40)

{…} Az irás nem egyébért éll ezel a szoval hogy (C/A 45)

mert a világi jokot nem egyébért szeretik, hanem hogy ezen három (C/A 317)

földre valo butsu járásra nem egyébért adgyák magokot, hanem hogy sok (C/A 898)

üldöztetéseket, három száz esztendeig.? nem egyébért, hanem azért. hogy tsak egy (C/B 942)

{…} Az irás nem egyébért éll ezel a szoval. hogy (C/B 946)

mivel evilági jokótt nem szeretik egyébért, hanem hogy ezen három véteknek (C/B 1141)

földre valo butsu járásra. nem egyébért adgyák magokot, hanem hogy sok (C/B 1574)

ollyan dolgokot mondanak, ha szinte egyébért nem is, tsak azért, hogy (IJE 15)

gondolkodnának. nem szenvednék öket. ha egyébért nem is, tsak a betsületekre (IJE 52)

egyebet – 152

minden ajándékot ád egymásnak, ha egyebet nem adhat is. de csak (TL 63)

a szokásirol. ugy is nincsen egyebet mit irnom, azt már egyszer (TL 65)

adnak. se pénzt. se mást egyebet, egy örmény a lakadalma után (TL 67)

irom. nem lévén mit irni egyebet (TL 84)

halunk bunkban, mit kiván kéd egyebet, ha jó volnék. jobban tölthetném (TL 94)

tanul. ha iskolában nincsen, othon egyebet nem lát, hanem minden héten (TL 107)

csak a deák nyelvet., és egyebet nem tanulván annak házánál hasznát (TL 108)

talállya kéd,. én sem kivánok egyebet. mi azutolso levelemtöl fogvást. bé (TL 134)

vadászhat. amennyi neki kel., csak egyebet felejttsen el., en azt gondolom (TL 150)

pedig, hogy ugyan azt az egyebet, jobban szeretné avadászatnál, de it (TL 150)

mint. és hogy azt az egyebet, öttsém uram szereti jobban a (TL 151)

de le irom, mert nincsen egyebet mast irnom. silvia, juliánna (TL 183)

többet, jobbat. de most nincsen egyebet mit irnom. azért maradok az (TL 190)

rosz renden vannak dolgaink. érdemlünké egyebet (TL 217)

üdveségünkre válik, ne kiványunk tehát egyebet az Isten akarattyánál. kérjük az (TL 300)

nyitam a’ Levelet, de semit egyebet a’ Levélbe nem néztem, hanem (ML 306)

tölttsük nem tudván mit tsinálni egyebet, tsak ajátékért, mulattságért, az illyen (É 39)

veszünk. mint sem adunk, és egyebet nem adunk, hanem amit az (É 190)

az el vettetteknek nem hány egyebet szemekre, hanem hogy nem voltak (É 191)

és tiszta szivel járulnánk, semmit egyebet nem (É 248)

meg látta volna, nem kiván egyebet. csak abékeségben valo halált, és (É 249)

utánna vették aszenttségben., nem kel egyebet kivánni. hanem a halált. hogy (É 249)

volna, az ur nem monda egyebet felölle, hanem hogy bársonyban. és (É 289)

nem élnek, az egész Évangyélium egyebet nem ád elönkben hanem hogy (É 290)

utolso napon, hogy ha pedig egyebet nem tselekedhetünk felebarátunkért, leg aláb (É 321)

gondolatit hirdeti ki, és más egyebet nem tanit, hanem a mit (É 371)

olyankor semit nem mond magátol., egyebet nem tanit, hanem a mit (É 371)

a mint szent péter mondgya, egyebet nem keresnek. hanem hogy el (É 411)

{…} Noha egyebet nem monda nékik az igazságnál (É 420)

tudokal: és a vénekel mondván, egyebet meg szabaditot., magát meg nem (É 467)

semmit nem kért az Attyátol, egyebet, hanem ami üdveséginket, és annak (É 560)

akarojának kapujára mégyen éttzaka, zörgetni. egyebet nem kérvén kenyérnél, a mely (É 565)

ugy nékünk is nem kel egyebet kérni hanem a kegyelemnek kenyerét (É 565)

szent Lélek sugarlásábol hirdették. és egyebet nem hirdettek, szükséges tehát hogy (É 577)

kegyelmének segittségével, azokban nem keresvén egyebet, hanem az ö országát, és (É 590)

és igasságát, nem is tekintvén egyebet hanem az üdveségnek uttyát. másut (É 590)

a mely kegyelem nélkül, pedig, egyebet nem lát bennünk véghetetlen nyomoruságnál (É 604)

{…} Egyebet nem gondolhatni, hanem hogy veszedelmes (É 675)

vala merülve, mit vett abbol egyebet magának, hanem gyalázatot, az ollyan (É 701)

üdveségeket, egyebet nem tekéntet az emberekel valo (É 787)

viselésivel meg kel mutatni hogy egyebet nem tekint, tsak azt, hogy (É 820)

basátol. a basa nem kivánván egyebet. hanem hogy el távozzék, meg (MN 67)

boszut nem álhata fejdelem aszonyaért, egyebet nem tselekedhetvén. arra kénszeritté a (MN 83)

a grof az ölében tartván. egyebet nem mondhata, leányom. édes leányom (MN 95)

fogadását., a dom sebastien panaszira egyebet nem felelt. hanem tsak a (MN 112)

öket töllem. ezért az ajándékert. egyebet nem kérek. hanem hogy szollyon (MN 156)

lehet a királynak., mit akar.? egyebet abban nem látok. hanem hogy (MN 180)

a szerelemröl beszélt volna nekem, egyebet a meg vetésnél. nem nyert (MN 185)

adgyak; Etelgivátol, ne is várjon egyebet. hanem azt a tiszteletet, engedelmeséget (MN 186)

melyet várhatnál akár kitöl mástol., egyebet nem kivánok tölled, hanem hogy (MN 186)

hogy, felelé erre edita, akirály egyebet nem kiván. hanem hogy tegedet (MN 187)

engemet gyalázon, az ö vadolásira egyebet nem felelek. hanem eleiben teszem (MN 202)

azt a szerelmet. a melyben. egyebet nem láttam gyalázatnál (MN 203)

nézem, tsudállyam. és szeresem. én egyebet ennél nem tudok. timánt ennél (MN 230)

el rejtve. {…} mit tanitottam tehát egyebet ezen avilágon, hanem a keresztnek (KKU 256)

menyeiekre., ebböl mit hozhatz ki egyebet, hanem hogy kárhozat lesz avégek (KKU 289)

lévén, nem tuda mit felelni egyebet., hanem az emberi nyomoruságot veté (KKU 292)

vernék, tömlöczben vetnék. vagy más egyebet szenvedtetnének véle, ha azellen nem (KKU 311)

Storophila. én ezekre uram egyebet nem mondhatok. hanem hogy azok (KKU 322)

engemet. mit akartam ez által egyebet mondani. hanem azt, hogy a (KKU 324)

Storophila, én ezekre egyebet uram nem tudok felelni, hanem (KKU 327)

A kristus egyebet nem. hanem visellyed akeresztet. alázatos (KKU 332)

tsufol, ugyan is mit tselekesznek egyebet az emberek. az egy mást (KKU 355)

adhassam szeretetemnek. mit kell hát egyebet tselekedned, hanem hogy szeresed azt (KKU 364)

helyévé tészen engemet, mit kivánhatok egyebet, hanem azt. hogy az ur (KKU 421)

Storophila. miért kivannék hat egyebet, ha az Isten velem vagyon (KKU 430)

mivel az a gyükér. jonál egyebet nem hozhat, mert mint hogy (KG 458)

hogy ötet meg nyerhesük, hogy egyebet ne tudgyunk, hanem tsak akristus (KG 525)

imáda. nem adhata az embereknek egyebet elejekben. hanem csak rosz erkölcsöt (KG 546)

szándék a volt. hogy semmit egyebet ne mondgyanak hanem tsak a (KJÉ 569)

az ember nem vehet semmit egyebet. hanem ami menyböl adatik néki (KJÉ 625)

esztendökre valo jovai volnának, már egyebet nem kel tselekedni, hanem hogy (KJÉ 693)

el vétele után. mit várhatunk egyebet. hanem azt a rettenetes itéletet (KJÉ 774)

állatokot tekintik. és semmit nem egyebet. De azt halgassák. hogy mit (VKT 792)

áer meg hatt minden testeket., Egyebet mi nem tselekedhetünk, de azt (VKT 828)

aláb annak. eredetét. és kezdetit,? egyebet nem tselekedhetik, hanem hogy viaskodgyék (VKT 831)

Ábrahám egyebet nem monda adus gazdagnak, hanem (VKT 838)

mely felé fordittsuk adolgot., de egyebet nem találunk se a méltoságokban (VKT 850)

meg tériti öket, és én egyebet nem kivánok. tsak az ö (VKT 857)

akarván fel nyitani szemeinket, mi egyebet nem érdemlünk a meg vetésnél (VKT 867)

kevélységel, és maga hittségel érdemelé egyebet a meg vetésnél.? az Isten (VKT 867)

De ámbár magunkot óltalmazván. egyebet el nem vesztenénk is tsak (VKT 918)

ifiuságban bé vett rosz erkölcsöket. egyebet néked arrol nem mondok. hanem (IK/A 58)

Isten a velünk tett malasztiért egyebet magának nem kiván. hanem hogy (IK/A 275)

ha valamelyikehez nagy hajlandoságal volnál., egyebet nem tselekedhetel., hanem hogy visgáld (IK/A 295)

különös jóvokot tekéntik. hanem mást egyebet, gyakorta tsak a familiának hasznát (IK/A 298)

kivel holtig kel lakni. és egyebet nem tekintenek tsak a hasznot (IK/A 343)

vett rosz erkölcsöt el hadni, egyebet nem mondok. hanem az mit (IK/B 420)

hamisaknak mind annyi vétkekért is egyebet szemekre nem hány, hanem hogy (IK/B 606)

2. hogy egyebet ne tekintcsen ebben az dologban (IK/B 626)

tartani parantsolatit, a ki nem egyebet teként fiainak valo parantsolatiban., hanem (C/A 30)

{…} Egyebet nem tudunk hanem hogy az (C/A 48)

föld nem teremne többé magátol egyebet tövisnél. és hogy orczájának veritékivel (C/A 60)

{…} Az irás nékünk egyebet arrol nem mond., hanem hogy (C/A 75)

nem tselekedék tehát. mind ezekben egyebet, hanem az Isten rendelésit követé (C/A 106)

{…} Egyebet nem tudunk. hanem hogy tizen (C/A 161)

{…} Egyebet arrol nem tudhatunk hanem hogy (C/A 162)

avéteknél, és a meg romlottságnál egyebet, nem is lehetnénk tehát igazak (C/A 279)

az Isten avétket meg botsáttya, egyebet nem tselekeszik. hanem hogy azt (C/A 283)

a szok tehát nem tesznek egyebet, hanem hogy borullyunk le a (C/A 384)

ezek a szok nem tesznek egyebet hanem hogy a rend szerént (C/A 422)

a deák nyelven nem teszen egyebet hanem le hajolást. köszöntést., valo (C/A 442)

{…} Mit okoz meg más egyebet is bennünk a kereszttség (C/A 505)

illyen formában. apap nem tselekeszik egyebet hanem az absolutioval. tsak azt (C/A 598)

az ó testamentumbéli papok is egyebet nem tselekedtek hanem tsak tudtára (C/A 599)

hogy az ó testamentumbéli papok egyebet nem tselekedtek. hanem tsak meg (C/A 599)

a Diaconuságot az Apostolok rendelték, egyebet azal nem akarnak mondani, hanem (C/A 618)

{…} Midön pénzt, vagy egyebet adnak. vagy vesznek valamely lelki (C/A 629)

mert az által nem akar egyebet hanem hogy a szentek. velünk (C/A 679)

üdveségre,, mivel ebben az imádságban egyebet nem kérünk az Istentöl hanem (C/A 713)

által, mivel apap nem tselekeszik egyebet, hanem a mit akristus tselekedet (C/A 830)

{…} Egyebet nem tudunk. hanem hogy azö (C/B 948)

föld nem teremne többé magátol egyebet tövisnél. és hogy orczájának veritékivel (C/B 957)

{…} az irás nékünk egyebet arrol nem mond, hanem, hogy (C/B 969)

nem cselekedék tehát mind ezekben egyebet, hanem az Isten rendelésit követé (C/B 994)

{…} Egyebet nem tudhatunk. hanem hogy tizen (C/B 1037)

{…} Egyebet erröl nem tudhatunk. hanem hogy (C/B 1037)

hiv bennünket., akor nem talál egyebet mi bennünk a véteknél. és (C/B 1111)

az Isten avétket meg bocsáttya., egyebet nem cselekszik hanem hogy azokot (C/B 1113)

Ezek aszók tehát nem tésznek egyebet, hanem hogy borullyunk le a (C/B 1192)

ezek a szok nem tesznek egyebet hanem hogy, a rend szerént (C/B 1222)

a deák. nyelven. nem teszen egyebet hanem le hajolást. köszöntést. valo (C/B 1236)

{…} Mit okoz még más egyebet is bennünk a kereszttség (C/B 1282)

formában a pap nem tselekszik egyebet. hanem tsak azt jelenti az (C/B 1352)

az ó testamentum béli papokis egyebet nem tselekedtek. hanem tsak tudtára (C/B 1352)

hogy az ó testámentumbéli papok. egyebet nem tselekedtek, hanem tsak meg (C/B 1352)

A midön. pénzt, vagy más egyebet adnak. vagy vesznek valamely lelki (C/B 1374)

mert az által nem akar egyebet, hanem hogy a szentek velünk (C/B 1411)

üdveségre,. mivel ebben az imádságban egyebet nem kérünk az Istentöl., hanem (C/B 1433)

Mivel apap nem tselekeszik egyebet, hanem amit akristus tselekedet és (C/B 1521)

az olyan aszony. a ki egyebet nem tselekeszik tsak eszik, iszik (IJE 11)

ezen dologrol leg tudosabban irt, egyebet erröl nem mond, hanem hogy (IJE 23)

egyébre. és nem is mivelnek egyebet, tsak abban áll minden foglalatosságok (IJE 51)

Én egyebet nem mondok. mondá angyélika, hanem (IJE 62)

hogy már ezekröl eleget mondottam; egyebet nem is akartam, hanem hogy (IJE 94)

ugy birják. mint sellérek, aföldgyöktöl egyebet nem fizettek. hanem atizedet, és (ISZ 194)

szemtelen aszszonyt küldöttek, kisértésire, amartyr egyebet nem tselekedhetvén, a maga nyelvét (KSZ 349)

nevezték, azért, a martyrok, akinzáskor. egyebet nem mondottak., hanem az Istent (KSZ 354)

lehetet közönségesen valo penitentziát tartani. egyebet már nem tselekedhetvén, imádkoztanak érette (KSZ 365)

eretnekek is tudnak vala élni. {…} egyebet nem tselekedhetének, azokban az elsö (KSZ 451)

még azontul is kelleték tartani, egyebet nem tselekedhetének. hanem hogy abban (KSZ 475)

a mi történt vala, hogy egyebet nem tselekedet, hanem az Isten (SUT 535)

hatalmát. és mind ezek után. egyebet töllök nem kiván, hanem azt (SUT 580)

más egyeb orvoságok által, de egyebet nem akara, hanem egy kevés (SUT 584)

A kenyér mellé, semit mást egyebet nem tesznek a sónál, hanem (SUT 641)

betsületet. és szeretetet. mivel ök egyebet nem kerestek, hanem az igazságot (SUT 650)

pénzböl álló segittséget, és más egyebet, pénzt küldöttek néki korintusban. kétszer (SUT 656)

de közönségesen anép nem ohajt egyebet hanem tsak a békeséget, hanem (SUT 781)

magát ujjab veszedelemre. Florus pedig egyebet nem kerese tsak a zürzavart (SUT 782)

kerese tsak a zürzavart. és egyebet nem ohajta tsak a támadást (SUT 782)

a Templom volt, ennél már egyebet nem is birtak a sidok (SUT 878)

le rontatná azt templomot. lupus egyebet nem tselekedék. hanem tsak bé (SUT 896)

egyébképen – 1

jöttünk. de postán. mert mi egyébképen nem tudunk járni. ha szinte (TL 224)

egyéb képen – 6

mesternek. vagy püspöknek irnának, ha egyéb képen nyájasok is. de a (TL 134)

a szállásom elöt ment el., egyéb képen nem köszöntöttem. hanem azt (TL 251)

elött, hogy láttassatok azoktol. mert egyéb képen jutalmatok nem lészen a (É 168)

pedig a szentekhez folyamodunk, nem egyéb képen., hanem hogy mutassák bé (É 287)

mondának. add kezünkben Danielt, mert egyéb képen meg ölünk téged, és (É 409)

a mi rendünk. nemis vétkezhetünk egyéb képen. mondgya szent ágoston. hanem (KJÉ 588)

egyébkor – 16

azon helyben kel alunniok is. egyébkor soha nem szabad fel állani (TL 54)

és még nagyob gyönyörüségel, mint egyébkor. mert ugy tettzik, hogy tavaszal (TL 254)

a részt. hogy nem volna egyébkor szabad perlekedni, hanem a midön (VKT 918)

mondása szerént, az ördög soha egyébkor ugy nem kisérti az embereket (IK/A 113)

egyébkor magokot elöttök. hanem tsak a (IK/A 277)

a természetnek rende szerént., soha egyébkor a napban fogyatkozás nem lehet (C/A 177)

{…} Az egyébkor nem szabad; hanem a mikor (C/A 408)

mondgya ami Atyánkot a misekor, egyébkor pedig rend szerént tsak lassant (C/A 843)

a természetnek rende szerént., soha egyébkor a napban fogyatkozás nem lehet (C/B 1048)

{…} Az egyébkor nem szabad, hanem a mikor (C/B 1211)

a mi atyánkot a misekor., egyébkor pedig rend szerént tsak lassan (C/B 1531)

étel után kellene aluni. és egyébkor nem, mert azok apárák, a (IJE 25)

falukon agazdaságot üzték, nem gyülekezhetének egyébkor esze, hanem tsak innep napokon (ISZ 245)

ha tsak hadban nem mentenek, egyébkor fegyvert nem viseltenek, amidön Dávid (ISZ 257)

töltötték, és alamisnát, többet adtak. egyébkor pedig nem ittanak. hanem étel (KSZ 324)

a háztol. ki nem mentenek. egyébkor, hanem a mikor a templomban (SUT 497)

egyéböl – 1

nevezik értetlenségnek., a mely nem egyéböl áll, hanem avakságbol, a halogatásbol (IJE 63)

egyébre – 16

iratatá az egész népet; nem egyébre vigyáza, hanem hogy eleget tenne (É 54)

helyeket fel prédállyák, de semmire egyébre ne legyen gondgya, hanem tsak (MN 37)

sem tudot, nem is figyelmezet egyébre. hanem hogy a persaknak. muszkáknak (MN 74)

szép Edita is. és ezután egyébre nem leszen gondod hanem hogy (MN 181)

itéletire, hanem tsak köves engemet. egyébre ne vigyáz. ha a világbol (KKU 327)

pediglen egyébre nem vigyáznak, hanem a nagyra (VKT 802)

és abarátok nem köteledzik más egyébre magokot. az engedelmeségnek fogadása. melyet (VKT 822)

a bünösnek hoszu élete nem egyébre szolgált, hanem hogy vétkit szaporittsa (IK/A 69)

szerzeteség. aki mindent el hagyván, egyébre gondgya nintsen, hanem hogy az (IK/A 315)

meg nyerte. az másikának pedig egyébre nem szolgált hoszu élete, hanem (IK/B 430)

ki is mindent el hagyván. egyébre gondgya nincsen, hanem hogy az (IK/B 643)

hasznos. ha szinte imádsága egyébre nem használna is; hanem hogy (C/A 677)

imádsága hasznos., ha szinte imádsága. egyébre nem használna is., hanem hogy (C/B 1409)

szüntelen valo tunyaságban tölti életét. egyébre nem lévén gondgya hanem az (IJE 43)

historiákot tsinálnak. a melyek nem egyébre valok, hanem hogy az idöt (IJE 51)

azért szerelmesek. mert nintsen elméjek egyébre. és nem is mivelnek egyebet (IJE 51)

egyébröl – 7

sem hallatik, miröl panaszolkodhatunk tehát, egyébröl, nem hanem ha háláadatlanok vagyunk (TL 255)

belizárol emlékezetet ne tégy, semmirol egyébröl ne panaszolkodgyál. tsak rollam. és (MN 147)

életben éltünk. timánt mind addig egyébröl nem gondolkodot. tsak ót valo (MN 238)

Ezek után egyébröl nem gondolkodék tsak a halálrol (KJÉ 737)

az szeretetet. mivel nem beszelnek egyébröl nékik hanem hogy miképpen nyerjék (IK/B 603)

egész életét ajátékban tölti. aki egyébröl nem gondolkodik, tsak ajátékról, aki (IJE 45)

hogy az ollyanok nem gondolkodnak egyébröl, hanem tsak anyereségröl, a mely (IJE 45)

egyébtöl – 3

látogattya, és nem engemet, nem egyébtöl vagyon. hanem a magamhoz valo (TL 184)

tagjaiban lankadságot érez? a nem egyébtöl vagyon, hanem hogy a fö (IJE 24)

nehányat üsmértem, a pedig nem egyébtöl vagyon. hanem hogy száraztattya, és (IJE 25)

egyebünk – 2

semmik vagyunk, és hogy magunktol. egyebünk nintsen, ahazugságnál. és a véteknél (É 777)

a kegyelemnek rendi szerint pedig, egyebünk nintsen hanem tsak az, a (É 777)