elébb – 114
eléb
eléb – 113

igen némán fóly, és semmi eléb valo mozdulását nem látom, de (TL 16)

eszük itt a rakás kenyerünket, eléb kel mennünk, nám arégiek el (TL 29)

tésznek, s’ elég ajándékra. ónnét eléb. meg indittyák, meg más háznál (TL 70)

aratásban nagy külömbözések. vannak. hol eléb, hol késöbben aratnak. voltam ollyan (TL 115)

sincsen, leg aláb egy holnapal eléb kellene szürni mint nálunk., de (TL 115)

kellene szürni mint nálunk., de eléb nem szürnek, és a szüret (TL 115)

tengeri halak a bizonyságim hogy eléb nem irhattam, mert ollyan nagy (TL 140)

fel téve. hogy egy orával. eléb indullyunk meg., mert it nem (TL 236)

hogy siesen, hanem egy orával eléb indullyon meg. mint sem kellene (TL 236)

sem kellene. és egy orával eléb légyen ót a hová küldik (TL 236)

fel téve, hogy egy orával eléb indullyunk meg. mint sem kelletnék (TL 237)

a fermányban. hogy egy orával eléb indullyon meg. és egy orával (TL 237)

indullyon meg. és egy orával eléb (TL 237)

irok. de akor, egy orával. eléb kel irni., had vehessem eléb (TL 238)

eléb kel irni., had vehessem eléb egy orával, én pedig még (TL 238)

szekereket, azért. Isten segittségivel innét eléb megyünk holnap, egy nehány oláh (TL 239)

még egy orával indulok meg eléb mint sem kellene és maradok (TL 245)

okoza, hogy a jó erkölcsben. eléb nem mennek, és a szent (É 19)

a szent szüznek, aki noha eléb valo lévén {…} Ersébetnél. mind azon (É 37)

nékik adni, hogy maradhassanak, és eléb mehessenek, az igazán valo áitatoságban (É 46)

ha egy nehány millium esztendökel eléb tennék is a világ kezdetit (É 65)

vagyon alakadalmokban. a házaság nem eléb valoé aszüzeségnél (É 108)

hivatallyát követi, és végben viszi, eléb valo az ollyan szüznél. aki (É 108)

kivánságok, meg mutattyák hogy ha eléb akarunké menni a buzgoság uttyán (É 127)

Évangyéliumi kegyelem., mely önekik hirdettetett eléb, mint sem apogányoknak (É 208)

szivemet meg tágasitottad. {…} tekélleteseb szeretettel, eléb haladunk azon. a midön ez (É 266)

és az után az alázatoságal eléb vigye öket. az üdveség uttyán (É 283)

lelkeket oktassa. és meg szentellye, eléb valonak is tarttya azoknak szükségeket (É 344)

bünös, akiben több szeretett vagyon eléb valo egy ollyan ártatlannál., a (É 426)

a jövendölés mely akristus elött eléb volt hét száz esztendönél., és (É 450)

vigyázatok velem.. és egy kevesé eléb menvén, ortzájára borula. imádkozván; és (É 464)

Mit jelente a, hogy Barabást eléb tevék a kristusnál (É 475)

követik., egy szoval ahamis keresztyének eléb teszik barabást. akristusnál. sok féle (É 475)

okokbol nem küldé nékik avigasztalot eléb, hanem az ö ditsöséges menyben (É 555)

élnek, és valoságal kivánnyák, hogy eléb mehessenek, és nevekedhessenek. az igasságban (É 621)

ha meg tartottáké, és ha eléb menneké az Isten uttyában. enélkül (É 729)

félben hagyni az utat, hanem eléb kel meni, jó erkölcsröl (É 729)

számot adnak arrol is, hogy eléb valo, és jóbb állapotban voltak (É 738)

bünös, aki inkáb szereti ötet, eléb valo egy olyan ártatlannál. a (É 760)

a felebaráti szeretettel, minden nap eléb kel menni ajó erköltsben, mind (É 786)

vinni, egy szóval minden nap eléb menni. ajó erkölcsben, és akik (É 893)

Igen jól mondád azt az eléb felelé kerm, hogy szükségem leszen (MN 44)

hogy egy fia lévén, amurátes eléb ne tegye arakima fiát az (MN 61)

hogy az uri dom baltazár. eléb tudtunkra nem adta szándékát. abban (MN 108)

kedvetlenül beszélsz. hol voltál az eléb mikor nálam volt. és miért (MN 129)

ki a maga köteleségit mindennél eléb tette., nem akara reá allani (MN 170)

napi szégyen vallásra, bestelenségre, tsak eléb vihessék dolgokot. mitsoda illetlen alázatosság (KKU 301)

a házaságon kivül valo élet, eléb valo a házaságban valonál. de (KKU 307)

táplál. de a midön valamenyire eléb mentenek ajó erkölcsben., nagy kisértetekel (KKU 339)

még végit nem érted. az eléb azt mondám néked, hogy a (KKU 369)

munkálodni azon. hogy atekélletességnek uttyán eléb mehess. és a keresztényi jó (KKU 384)

gyülöl, tudgyátok hogy engemet gyülölt eléb ti nálatoknál, ha evilágbol valok (KKU 394)

az ur áldását adván hogy eléb mehess ajó erkölcsben, mind addig (KKU 444)

el távozhassunk. a jó erkölcsben eléb mehessünk, és hová továb jobban (KG 474)

mert a lelki élet mindennél eléb való, alelki irgalmaságnak (KG 488)

Isten arra hi valakit, azt eléb kel betsülni mindenél,. szent lukáts (KJÉ 632)

és az elsö helyt. más eléb valonak engedni,. hogy ha pedig (KJÉ 698)

ajuhok., de fel támadásom után. eléb megyek nálatoknál galliéában péter mondá (KJÉ 741)

felé indulának., jános érkezék oda eléb, de bé nem mene, hanem (KJÉ 762)

mi formában mehesenek hová továb eléb kedviben (VKT 806)

mindenkor azon törödik hogy mehesen eléb. egy fösvény. nem szánnya az (VKT 807)

lehet az egyenlö mértekben. magunkot eléb tenni másoknál. ezt a szeretetnek (VKT 818)

mint olyanokat., akiket az Isten eléb valoknak tarttya nálánál. az ö (VKT 825)

jó tselekedetinket, arra sürget hogy eléb tegyük amagunk hasznát. az Istenénél (VKT 829)

a határ igen igasságos, mivel eléb valo a véghetetlen tekélleteségü, a (VKT 841)

Mennél inkáb eléb mennek az emberek az értelemben (VKT 849)

A valoságos keresztyen., mennél eléb mégyen a maga rendében, annál (VKT 849)

alatson rendiben meg hagyták. mennél eléb mennek. ezen két rendben., ugy (VKT 849)

jó erkölcsokben. az, hogy mentöl eléb mennek abban arendben, annál több (VKT 850)

ezeket a mód nélkül valokot eléb betsüllik a felebarát szükségénél, akoron (VKT 886)

magokot fellyeb emelni, se magakot eléb valoknak tartani (VKT 914)

tartozunk, amazoknak igaságal. a mely eléb valo (VKT 918)

ha valoságal akarsz ajó erkölcsben eléb menni., ez igen jó modgya (IK/A 107)

folyamodásokért,. és akik áldásal. mennek eléb a jó erkölcsben. segittségével. és (IK/A 122)

igyekeznek hogy a tudományokban vigyék eléb öket, és azon igen keveset (IK/A 142)

lankadot, és mint egy nálamnál eléb meg holt testemben., érzettem égni (IK/A 200)

üdveségeken munkálodnak. a jó erkölcsben eléb mennek, ahenyélést kerülik, a munkát (IK/A 202)

büntetésekel, a melyeket botsattya hól eléb, hol késöre a gyermekekre, a (IK/A 221)

vannak, vannak olyanok akik náladnál eléb valok, mások. a kik hozád (IK/A 277)

tekéntik, nemelykor egyikét inkáb szeretvén, eléb is akarnák tenni a másikának (IK/A 298)

erkölcsü élettel készülni., sok idövel eléb. mint sem abban menyenek. ez (IK/A 309)

ámbár elég hoszu légyen, de eléb el nem végeszhetem. hanem még (IK/B 416)

az nemeseknek. hogy magadot másoknál eléb valonak ne tarttsad, az te (IK/B 555)

áll, hogy az Istent mindennél eléb valonak tartcsad, az vilagi joszágoknál (IK/B 562)

Isteni szeretet, hogy ötet mindennél eléb valonak tarttsad (IK/B 563)

3. Mikoron pedig magadnál eléb valokal vagy, ez iránt azt (IK/B 573)

nézed az ételnek sokaságát, másoknál eléb az tálban kezedet ne nyujttsad (IK/B 581)

valasztani, az mely nagyob és eléb valo az vilagi rendek közöt (IK/B 634)

avallást meg nem sértik., és eléb valo is ezekért. a nap (C/A 257)

gyözedelmes Anyaszent egy háznak száma eléb miért nem telik bé. hanem (C/A 291)

változo innepeknek nevezik. némelykor hol eléb, hol hátráb esnek (C/A 445)

a vetsernyét is ahoz képest eléb kezdék mondani, hogy el lehesen (C/A 473)

2 a jó erkölcsöknek tselekedetiben eléb megyünk. 3. Eröt veszünk arra (C/A 675)

is ideje, és orája, hol eléb, hol hatráb eset, ahoz képest (C/A 779)

képest, amint az ételnek ideje eléb vagy hátráb volt. de rend (C/A 779)

A gyözedelmes anyaszent egyháznak száma eléb miért nem telik bé, hanem (C/B 1119)

változo Innepeknek nevezik. némelykor hol eléb. hol hátráb esnek (C/B 1238)

a vecsernyét is ahoz képest eléb kezdék mondani; hogy el lehesen (C/B 1259)

szolgáltatásának is ideje orája, hol eléb, hol hátrab eset, ahoz képést (C/B 1482)

a mint az ételnek ideje eléb, vagy hátráb volt, de rend (C/B 1482)

volna, a dolgot nem hogy eléb vinné. de sött el rontaná (IJE 63)

Ugyan ezért is mondám az eléb, hogy az anyának, a gyermekihez (IJE 80)

is dolgoztanak volna. hogy ha eléb fogadták volna meg öket (IJE 117)

kell azokot végben vinni, és eléb kezdeni ahoz, példának okáért, reggel (IJE 159)

de a pásztori élet. annál eléb valo. kain szánto ember vala (ISZ 176)

és aki egy kevesé már eléb valonak tarttya magát aparaszt embernél (ISZ 187)

azon nem törödtenek. hogy gyermekeket eléb valo rendbe hadgyák, mivel közöttök (ISZ 212)

a keresztényi jó erkölcsöknek gyakorlásiban eléb valok (KSZ 291)

ö oktatta, és emelte fel eléb valo hivatalra, hogy azután. öket (KSZ 381)

tsinálását, és az ö követi eléb érkezének Romában, mint sem a (SUT 545)

hogy kájus miért tenné öket eléb atöbbinél, gyanakodék abban, hogy talám (SUT 590)

és Izat historiáját, noha sokal eléb. és utánna volt a kristus (SUT 600)

ót talála. meg öleté. azután eléb mene egész Gabaonig, a hol (SUT 792)

elébb
elébb – 1

meg mást a’ Vállára. Onnét elébb meg indittyák Meg más háznál (ML 328)