[előbbször] – 177
elöbször
elöbször – 38
felelte reá, nohat fojttsák meg elöbször és azután fejit vegyék, ugy (TL 288)
Az üdvezitö. miért mosa meg elöbször az Apostolok lábait, és az (É 459)
ötet meg illethesük. illessük meg elöbször magunkot, tekénttsük a magunk nyomoruságát (É 827)
hogy tölle nem kért volna elöbször tanácsot. és egész országának aszonyává (MN 68)
rabokal. hogy melyik halna meg elöbször. a ponthiö grofra esék a (MN 88)
eleiben menvén. de mint hogy elöbször olyan állapottyában látta. hogy meg (MN 167)
gerjesze szeretetedet. akereszt hordozására. de elöbször azt akarom. mond meg nékem (KKU 268)
melyik hasznosab. akettö közül, de elöbször mond meg nékem, honnét jött (KKU 425)
a mi orvosunk, maga akart elöbször élni azal az orvoságal., hogy (KJÉ 589)
jöni valamint egy villámlás. de elöbször sokat kelletnék néki szenvedni, és (KJÉ 704)
Istent, mivel ö szeretet bennünket elöbször. nem hogy arosz keresztények szeretnék (VKT 810)
székek eleiben menni, ha nem elöbször, a kegyeségen. a szép szón (VKT 917)
el nem hágy. hogy ha elöbször el nem hagyod ötet, azt (IK/A 196)
Mert elöbször. az Istent meg vetik, amidön (IK/A 234)
azt az joságot, az ki elöbször szeretet tégedet. de most eleinte (IK/B 561)
elvenni, de meg tsalák, és elöbször Liát véteték el véle. a (C/A 83)
AMelyikének szivét az Isten kegyelme elöbször meg hattya. annak kel amásikához (C/A 362)
dolgot tselekesznek. mind azon által elöbször tanátsot kel kérni ez iránt (C/A 570)
{…} Külömböztessük meg elöbször a közönséges imádságot. akülönösös imádságtol (C/A 684)
hogy szent István mondotta volna elöbször ezeket a szokot,. lehetneé hitelt (C/A 774)
kristus testét magához veszi, de elöbször keresztet vetvén a szenttséges ostyával (C/A 854)
elvenni, de meg csalák, és elöbször. liát véteték el véle, a (C/B 975)
Rész Különösön a jó Erkölcsökröl, elöbször a hitröl (C/B 1148)
melyikenek szivét, az Isten kegyelme elöbször meg hattya. annak kel a (C/B 1176)
halálos vétekben vagyon valaki, ha elöbször a penitentzia tartásnak szenttségihez járul (C/B 1310)
dolgot tselekesznek. mind azon által, elöbször. tanatsot kel kérni. ez iránt (C/B 1331)
{…} Külömböztessük meg elöbször a közönséges imádságot a különösön (C/B 1415)
áldozatot ugy nem ajánlották, hogy elöbször nem ajánlották volna az egészen (C/B 1457)
kristus testét magához veszi, de elöbször keresztet vetvén a szenttséges osttyával (C/B 1540)
akristus vérit magához veszi, de elöbször, keresztet vetvén akehellyel, mondgya (C/B 1540)
közönségesen mondgyák el a Confitéort, elöbször. a pap fel szoval mondgya (C/B 1543)
Elöbször azt mondám. hogy az anyaszent (C/B 1552)
a kaput. és mondgya. valamint elöbször. {…} adiaconus. hasonlo feleleteket ád, de (C/B 1559)
egyenlö igasságot, aki, kinem nyilatkoztattya elöbször, az arujában lévö valamely fogyatkozást (IJE 140)
akiket fel feszitették, rend szerént elöbször meg veszözték, és meg sütögették (KSZ 349)
akülönös személyekhez voltanak keményebbek, de elöbször, meg feddették a bünben valo (KSZ 455)
ellen. sokal több számuan mint elöbször, Antal pedig lest hányván nekik (SUT 806)
sorsot, hogy ki ölesék meg elöbször az által. aki utánna következik (SUT 813)
leg elöbször
leg elöbször – 135
füle nincsen kettönél, de leg elöbször szép szinü, és jó szagu (TL 48)
valakinek hogy el vegye. leg elöbször azt kérdi. ha nagyé a (TL 99)
és ezek valának kik leg elöbször keresztes (TL 146)
a halot fel kelvén. leg elöbször is ö kezde inya. a (TL 237)
még a palotákban is. leg elöbször. 12dik kelemen pápát. az Isten (TL 252)
nem mondunk; ezen kel leg elöbször is el kezdeni (É 243)
ók nélkül. teszi fel leg elöbször a szeretetet. meg akarván velünk (É 769)
ha ötet nem szerethettük leg elöbször, azal tartozunk. hogy szeretetért. szeretetel (É 785)
ki tettzik. hogy azt leg elöbször. és mindennek elötte kivánnyuk magunknak (É 796)
Fia fel támadása után leg elöbször Maria Magdolnának jelenék meg. adgyad (É 836)
kristus miért jelenék meg leg elöbször Maria Magdolnának. akinek ahite oly (É 839)
is el érkezvén, honoria leg elöbször. sok kinálkodás után, a hintoban (MN 11)
a hintoban fel hágni. leg elöbször Constantiát segitté octavius, victoriát. valérius (MN 11)
ment ki vadaszni. és leg elöbször jött haza. azért semmit nem (MN 13)
kezdvén. ugy esék. hogy leg elöbször octavius veszté el, a zálogot (MN 13)
atyát. és szeretöjét. azért leg elöbször is ö szolittá meg ezt (MN 27)
melyben ö ugrot volt leg elöbször, ez által el akará kerülni (MN 30)
Lunlei pedig leg elöbször is a spanyol hajoban szálván (MN 34)
a midön az anglusok leg elöbször a jamaik szigetében ki szállottak (MN 38)
ugyan ö is mene leg elöbször meg visgálni a lunlei hajoját (MN 42)
a mi leg tsudálatosab. leg elöbször is, az eszem. és az (MN 96)
a nyereségért sokáik viaskodának. leg elöbször dom baltazár esék sebben., de (MN 118)
maga házához kisérék, és leg elöbször is dona catharina jöve köszöntésére (MN 168)
a sok gyerttya világnál. leg elöbször is korkot üsmeré meg Etelgiva (MN 182)
nékik. igy kezdé beszédit. leg elöbször is azon kezdé el. hogy (MN 200)
tsudálni. timant mene fel leg elöbször ahajoban. azután én a szép (MN 238)
indulásnak ideje lészén, azért leg elöbször is. hilária kelvén fel helyéböl (MN 242)
a melyen én jártám. leg elöbször, és hatalmat is adtam ahiv (KKU 255)
lévén nem szenvedtem volna leg elöbször, azért hogy meg mutathassam. az (KKU 264)
A kristus leg elöbször azt én tselekedtem. hogy az (KKU 320)
pohárát nyujttya valakinek. amelyböl leg elöbször is én ittam, azért is (KKU 384)
A kristus. leg elöbször is arra vigyáz, hogy valami (KKU 416)
tsak figyelmeteségel halgass engemet. leg elöbször, meg kel. rakni ahitböl álló (KKU 420)
meg lehet felelni, de leg elöbször is azt meg kel tudnod (KKU 425)
égre kiálto vétek volna, leg elöbször is azon kezd el, hogy (KG 490)
ö azokot bé vette leg elöbször, noha azokra szüksége nem volt (KJÉ 584)
leg elöbször ábrahamnak igére meg az Isten (KJÉ 602)
egy illyen predikátort, aki leg elöbször maga követte azt, a mit (KJÉ 618)
és a mely beteg leg elöbször bé mehetet avizben. a zavarás (KJÉ 639)
kezdödöt, ö is hirdette leg elöbször az Isten országát. és hogy (KJÉ 650)
látni, hogy a sidokot, leg elöbször hitták volt, a király fia (KJÉ 725)
mert magokban foglallyák aháláadatlanságot., leg elöbször is az Isten abünösnek azt (VKT 871)
egyéb rosz erkölcseiröl, és leg elöbször az esküvesröl 389 (IK/A 15)
életnek külömb féle rendeiröl leg elöbször az egyházi rendröl 529 (IK/A 16)
evilágban; ezt is kel leg elöbször meg tanulni, mert okos teremtet (IK/A 20)
adni magadot ifiu korodban, leg elöbször azt adom elödben, hogy az (IK/A 30)
bizonyos. hogy a mit leg elöbször az elmében vesznek, az állandó (IK/A 46)
az ifiu elmékböl amit leg elöbször elméjekben vettek. mondgya szent hyeronimus (IK/A 46)
Azt mondgya leg elöbször hogy gyermek korában minden rosz (IK/A 58)
Leg elöbször, a midön táborban lévén, az (IK/A 74)
lehesen zabolázni ha roszak., leg elöbször is ezt a tudományt kel (IK/A 113)
részenként, a szám vételkor; leg elöbször is azt kérdik tölled, hogy (IK/A 165)
tisztátalanság ellen valo orvoságokrol. leg elöbször. hogy eleinte kel. ennek a (IK/A 176)
valamely kisértetet meg gyösz. leg elöbször is azt köszönd meg. és (IK/A 198)
magát. erre valo nezve leg elöbször is Jerusálemben mene. hogy a (IK/A 199)
ugyan ezt is kel. leg elöbször az ifiakban oltani. Erre valo (IK/A 216)
egyéb rosz erkölcseiröl, és leg elöbször az esküvésröl (IK/A 234)
leg elöbször is ezt a két közönségesen (IK/A 292)
hogy szándékjokot véghez vigyék. leg elöbször a szép szoval akarják öket (IK/A 297)
életnek külömb féle rendeiröl. leg elöbször az egyházi rendröl (IK/A 302)
leg elöbször tehát. azt kel meg visgálnod (IK/A 302)
leg elöbször tehát ély jól ifiuságodban, légy (IK/A 345)
valamely rendes munkában., és leg elöbször a mely hasznodra legyen., hogy (IK/A 360)
tegedet. ezt is kel leg elöbször keresni, azért eképpen cselekedgyél (IK/B 560)
életet el érje., és leg elöbször a halálrol. 364 (C/A 17)
abbol. hogy ö épitet leg elöbször várost a földet ugy tekéntette (C/A 71)
kit nevezek Aristobolusnak., evevé leg elöbször a királyi nevet magára, a (C/A 135)
a kegyelmeséget tette. hogy leg elöbször nékie jelent meg, hogy meg (C/A 186)
valo nézveis a midön leg elöbször el küldötte vala a kristus (C/A 214)
A hivek leg elöbször Antiochiában neveztetének keresztyéneknek, mivel az (C/A 222)
a házaságot. basilides meré leg elöbször azt tanitani, hogy a kristus (C/A 266)
Articulus Különösön az Innepekröl, leg elöbször a szent Háromságnak Innepéröl (C/A 425)
Articulus. A Szentek Innepeiröl leg elöbször a Boldogságos szüz fogantatásárol (C/A 450)
rendelé, a mely rendelést leg elöbször sixtus 4dik vivé végben 1475 (C/A 593)
{…} Sixtus quartus nevezé leg elöbször Jubilaeumnak mert hasonlit asidok Jubilaeumjához (C/A 593)
formában kel tsinálni atestámentumot, leg elöbször az Anyaszent, egy ház és (C/A 611)
szenteltessék, és tiszteltessék, és leg elöbször. ö magok gyalázák, és kisebitik (C/A 700)
negyedik saeculumban. ami pedig leg elöbször adhatot erre okot. 1. a (C/A 772)
a sidokot jelenti, akik leg elöbször hivatattak vala ahitre,, és abal (C/A 795)
imádságot Collectának nevezték, mert leg elöbször mondották ezt az imádságot azután (C/A 800)
ezt az értelmit adták leg elöbször ennek a szonak Collecta (C/A 800)
is fel kezdék tenni, leg elöbször a szent Márton nevét tevék (C/A 825)
énekelyenek a Communio alat. leg elöbször áfrikában kezdödék szent Agoston idejében (C/A 855)
személy akit akarnak exorcizálni, leg elöbször, azt tudtára kel adni apüspöknek (C/A 864)
{…} Miért hintenek leg elöbször szentelt vizet az oltára, és (C/A 890)
életet el érje, és leg elöbször a halálrol. a mely közönséges (C/B 932)
ellenkeznek az elsö parantsolattal. leg elöbször a bálványozásrol. 375 (C/B 934)
art különösön az innepekröl. leg elöbször a szent háromságnak innepéröl. 432 (C/B 935)
art a szentek innepeiröl leg elöbször. aBoldogságos szüz fogantatásárol. 459 (C/B 935)
ö épitet leg elöbször várost. a földet ugy tekintette (C/B 966)
akit nevezék, aristobolusnak. evevé leg elöbször a királyi nevet magára, ababiloniai (C/B 1018)
kristus hogy az apostolok leg elöbször a sidoknak prédikállyák az Évangyéliumot (C/B 1067)
A hivek leg elöbször Antiochiában neveztetének keresztényeknek, mivel az (C/B 1073)
ellenkeznek az elsö parancsolattal. leg elöbször abálványozásrol (C/B 1186)
Articulus. Különösön az innepekröl. leg elöbször. a szent Háromságnak Innepéröl (C/B 1224)
rendelé., a mely rendelést. leg elöbször sixtus quartus vivé végben.,1475 (C/B 1349)
{…} sixtus quartus nevezé leg elöbször jubilaeumnak, mert hasonlit a sidok (C/B 1349)
kel tsinálni a testamentumot, leg elöbször az anyaszent egy ház, és (C/B 1362)
ezert is füstölik meg leg elöbször az oltárt, a mely a (C/B 1445)
negyedik saeculumban, {…} ami pedig leg elöbször adhatot erre okot. 1. a (C/B 1477)
szent István mondotta volna leg elöbször ezeket a szokot. lehetneé hitelt (C/B 1478)
leg elöbször mondották ezt az imádságot, azután (C/B 1497)
ezt az értelmit adták leg elöbször ennek a szónak Collecta (C/B 1498)
is fel kezdék tenni, leg elöbször. a szent márton nevét tevék (C/B 1517)
énekellyenek a Communio alat. leg elöbször áfrikában kezdödék. szent Agoston idejében (C/B 1541)
szin alat akartak Communicálni. leg elöbször a férfiak Communikaltanak, a kiknek (C/B 1541)
egy ház akarattya szerént vagyon. eleg elöbször valamely nagy parochiában kezdödöt (C/B 1543)
is ez a szokás, leg elöbször ötödik pius pápa rendelé a (C/B 1545)
szemely akit akarnak exorcizálni., leg elöbször azt tudtára kell adni apüspöknek (C/B 1548)
{…} Miért hintenek leg elöbször szentelt vizet az oltárra. és (C/B 1568)
püspök. vagy fejdelem ment leg elöbször valamely városban. ollyankor keresztel mentenek (C/B 1570)
nyolcz vagy kilentz esztendös, leg elöbször azt mondom, hogy tsak azt (IJE 94)
kell annak hasznát venni, leg elöbször is a páter tanátsa szerént (IJE 129)
leg elöbször is. az ezer tallérnak tizedikét (IJE 130)
annak a gondviselö aszonynak, leg elöbször, az italt ne szeresse, álmos (IJE 142)
meg fogadásokat. páter uram leg elöbször. midön ide fog kegyelmed jöni (IJE 163)
holtok után tellyesedék bé., leg elöbször agonosz kain, és nembrod kezdének (ISZ 176)
szerentsés öregségben holt meg, leg elöbször, akor hallunk emlékezetet tenni az (ISZ 178)
az égyiptumbéliek talalták fel leg elöbször az orvoságokot (ISZ 178)
hitelt adni. amidön anép leg elöbször el foglalá, hat száz ezer (ISZ 190)
azok igen kevesen valának, leg elöbször, akiket viszá vive Zorobabel, nem (ISZ 265)
leg elöbször is láttyuk a kristusban a (KSZ 291)
szerezenek nékik, ezért is. leg elöbször. a keresztény koldusokal tettenek jól (KSZ 370)
fallal valának bé keritve.. {…} leg elöbször akapun belöl, egy pitvaron kelletet (KSZ 395)
láttyuk, hogy szent Ambrus. leg elöbször, ahat napi teremptést magyaráza meg (KSZ 406)
emberek okozhatnák, ö kezde leg elöbször tanitványokot gyüjteni, maga mellé, akik (KSZ 435)
és palladius. atemplom, amelyet leg elöbször találunk. azért hogy avilágiak szabadosan (KSZ 445)
kelletet a törvény szerent. leg elöbször hánni (SUT 511)
kik leg elöbször hallanak beszélleni az ö titkokról (SUT 517)
nap keleten., a ki leg elöbször meg tudta a Tiberius halálát (SUT 545)
az Évangyélium irásahoz foga. leg elöbször, ugy hogy a hivek, a (SUT 558)
azt a sokaságot láták leg elöbször. azt gondolák hogy valamely had (SUT 578)
kisérte volt öket jérusalemböl, leg elöbször Séleuciaban. menének. ahol hajora ülvén (SUT 623)
söt még ök kiáltották leg elöbször, hogy fogják meg agyilkost, e (SUT 665)
el végezé magában. hogy leg elöbször (SUT 807)
legg elöbször – 1
sidokot jelentí, a kik legg elöbször hivatattak vala ahitre, és abal (C/B 1494)
elöb ször
leg elöb ször – 2
el vala merülve ababonaságban. leg elöb ször mindgyárt Cyrénea városában szalla (SUT 635)
püspöknek szentelé. Ez igazgatá leg elöb ször ezt az Anyaszent egy (SUT 643)
elöbszőr
elöbszőr – 1
keresztényé akart lenni. meg tudakozták elöbszőr, hogy miért kiván azzá lenni (KSZ 312)