[fiú] – 242
fiu
fiu – 54
azonal az attya, és a fiu közöt, kegyes vetekedés támada. a (TL 88)
valokot könyhullatásra ingerlé, mivel a fiu arra kénszeritti vala az attyát (TL 88)
pedig vettem észre hogy a fiu. nem azal a szivbéli indulatu (TL 149)
és örökit. nam a tékozlo fiu, a még aháza. rakva volt (TL 160)
mind más formában. a mely fiu láttya, hogy semmit nem várhat (TL 197)
mely azt mondgya, hogy boldog fiu az, akinek az apja elkárhozot (TL 210)
azért már nem szolga, hanem fiu, hogy ha fiu, örökös is (É 83)
szolga, hanem fiu, hogy ha fiu, örökös is az Isten által (É 83)
vétkezik, a hal meg. a fiu nem viseli az Attya hamiságát (É 209)
üsmeri az atyát, hanem a fiu, és az, akinek. afiu meg (É 252)
a fiu, és az, akinek. afiu meg akarja jelenteni. ugyan ez (É 252)
bántanak, vagy meg ölték, a fiu akit a mivesék a szöllöböl (É 297)
fia vala, az Isten; akét fiu pedig a sidok, és a (É 304)
{…} Mit tselekedék a tékozlo fiu ebben anyomorult állapottyában (É 305)
{…} A tékozlo fiu meg elégedéké tsak ajó szándékal (É 306)
{…} kitsoda az az idösbik fiu. ki amezön vala (É 308)
felebaráti szolgálatban, valamint az idösbik fiu. ki amezön dolgozék (É 308)
{…} Hogy ha az idösbik fiu. a sidokot jelenté., azt észre (É 308)
azt felelem hogy az idösbik fiu. nem az öttsének meg térésin (É 308)
mint a mely okbol. egy fiu meg tarttya, és gondot visel (É 329)
egy fia lenne, ez a fiu idövel meg hala, de a (É 381)
tselekedé. mert ez az egyes fiu. jelenté az Anyaszent egyháznak azokot (É 385)
meg nem gátollya, egy ollyan fiu, a ki szüléit nem tiszteli (É 455)
menyiben töllök lehet, a mely fiu azt el mulatná. természet ellen (É 478)
a fiának az Isten, a fiu, a kristus. a meny aszszony (É 804)
volt nyughatatlanságimban. és az a fiu, akit hozád valo háláadoságombol tettem (MN 239)
fiává fogad. mert kitsoda oly fiu, kit az attya meg nem (KKU 363)
volna az igaz Isten, atékozlo fiu, addig meg nem üsméré magát (KKU 411)
fiát adta. és ez a fiu. magát érettek adta, ne kérdgyük (KJÉ 575)
lenne jános, hogy az a fiu nagy lenne Isten elött, még (KJÉ 604)
igazságot. és az egyetlen egy fiu. aki az attyának. kébelében vagyon (KJÉ 621)
az Istent. hanem tsak a fiu. és az, akinek. a fiu (KJÉ 689)
fiu. és az, akinek. a fiu. meg akarja jelenteni. mondá ismét (KJÉ 689)
ditsöisd meg fiadot, hogy a fiuis tégedet meg ditsöittsen, és valamint (KJÉ 746)
a fiuban lévén, és a fiu az atyában. egyek természetekben., Atyám (KJÉ 747)
én, a ki oly rosz fiu voltam; szégyenlem hogy születésemhez méltatlan (IK/A 82)
igyekezék találni, Ez a jó fiu el mene hogy az Attya (IK/A 84)
háláadatlan. és természet nélkül valo fiu, az oroszlányok szeretik azt. a (IK/A 190)
el háláadatlan természettel el fajult fiu, kegyetleneb lévén az oktalan állatnál (IK/B 537)
vétket, mivel nincsen ollyan rosz fiu, az kire valamely büntetése az (IK/B 565)
is tartozik. mert az engedetlen fiu; ollyan mint valamely csuda állat (IK/B 568)
mint párt ütö, és engedetlen fiu, mivel akristus hatalmat adot az (C/A 229)
öregeket. erre valo nézve a fiu név alá számláltatnak mind azok (C/A 398)
probálni. a publicanus, a tékozlo fiu, a ninivé béliek példájokbol (C/A 586)
egy szem pillantásíg is a fiu nélkül. és az Atya és (C/B 945)
öregeket, erre valo nézve. a fiu név alá számláltatnak mind azok (C/B 1203)
noha az atyát emlittik a fiu által, a szent lélekel együt (C/B 1515)
igéretett, és hogy az a fiu, azért lett emberré. hogy azt (IJE 67)
egy az Atya, és a fiu, önti azt szivünkbe. ugyan az (IJE 68)
azt mondgya, hogy a bölcs fiu, az attyának örömére vagyon. az (IJE 93)
példa beszéd mondgya, hogy boldog fiu az a kinek az attya (IJE 121)
akor illette ajószág, a midön fiu nem maradot. azért a mikor (ISZ 212)
meg gyengülése miat. mivel a fiu, akár mely iffiu légyen is (ISZ 249)
vala nékik. kiáltván sidoul. {…} A fiu jö. erre a jelre a (SUT 852)
fiuban – 3
kik nem hogy hinnének abban afiuban. és bé vennék azt avilágoságot (KJÉ 624)
másal. valamint az atya a fiuban lévén, és a fiu az (KJÉ 747)
az pap. ha hiszelé. Atyában, fiuban, és szent lélek Istenben, és (IK/B 395)
fiun – 1
de inkáb akarták volna. ha fiun kezdette volna, de az a (TL 153)
fiunak – 17
az atyának lelke, ugy a fiunak lelke is. enyim, amely lélek (É 204)
anyának nagy voltát. és a fiunak méltoságát. aki az egész világnak (KKU 271)
az anyának esedezése által, a fiunak közben járosága nélkül, ha ki (KG 539)
az Évangyélium, mert annak a fiunak két természete vagyon. a kristus (KJÉ 609)
személyben. akinek a második személyit. fiunak nevezik. nem tsak azért. hogy (KJÉ 609)
ez az alázatos vallása a fiunak, meg hatá a szivit az (KJÉ 700)
és meg üsmérni az elsö fiunak irigységéböl., a farisaeusoknak igaságtalan zugolodásokot (KJÉ 701)
nyomoruság következik egy familiában. két fiunak. gonosz életiért (IK/A 41)
teszié ennek az el vetemedet fiunak tselekedetit., ? nézük meg fiam mit (IK/A 42)
nem ellenségeé az illyen, a fiunak, és az Anyának (IK/A 123)
nem ezé ellensége lenni az fiunak és az anyának (IK/B 477)
elégedvén az Atyának, és a fiunak engedelmeségekel. és hitekel, meg tartoztatá (C/A 82)
az Atyának tulajdonittyák némellyeket a fiunak., másokot a szent léleknek. az (C/B 946)
elégedvén, az atyának. és a fiunak., engedelmeségekel. és hitekel, meg tartoztatá (C/B 974)
Ditsöség az atyának. és a fiunak. és a szent léleknek (C/B 1489)
évangyéliumot. az atyának †. és a fiunak. és a szent léleknek nevében (C/B 1499)
némelykor vezeték névül adták. a fiunak. az annya nevét is, azért (ISZ 182)
fiunk – 4
tudgyuk hogy ez a mi fiunk, és hogy vakon született, mimodon (É 375)
tudgyuk, hogy ez a mi fiunk, azt nem tudgyuk hogy miképen (KJÉ 686)
mondgyák azoknak. Ez a mi fiunk engedetlen és vak merö., a (IK/A 221)
véneinek ezt mondgyák. az mi fiunk gonosz erkölcsü, és ellenünk rugódozó (IK/B 565)
fiura – 8
a jo áitatos királyné. a fiura is ki szerzi az engedelmet (TL 153)
valo tiszteletet meg tartották fiurol fiura (MN 236)
{…} A királyságnak fiurol fiura kelletéké szállani (C/A 118)
{…} a királyságnak. fiurol. fiura kelletéké szállani (C/B 1003)
számlálni fiurol, fiura, ez igy lévén igazán atyafiosok (ISZ 181)
kilencz száz esztendeig birták fiurol, fiura, ugy tettzik énnekem. hogy jó (ISZ 181)
pénz szedést, apatriárkai méltoság, fiurol, fiura szállot, azert is sokszor gyermekek (ISZ 278)
üsmerettség, és szállás adás, fiurol, fiura maradot, és ez igen segitette (KSZ 373)
fiurol – 8
{…} Magyarázd meg nékünk atékozlo fiurol valo pelda beszédet (É 304)
aszonyokhoz valo tiszteletet meg tartották fiurol fiura (MN 236)
{…} A királyságnak fiurol fiura kelletéké szállani (C/A 118)
{…} a királyságnak. fiurol. fiura kelletéké szállani (C/B 1003)
számlálni fiurol, fiura, ez igy lévén igazán (ISZ 181)
melyet kilencz száz esztendeig birták fiurol, fiura, ugy tettzik énnekem. hogy (ISZ 181)
pénz szedést, apatriárkai méltoság, fiurol, fiura szállot, azert is sokszor (ISZ 278)
illyen üsmerettség, és szállás adás, fiurol, fiura maradot, és ez igen (KSZ 373)
fiutol – 5
Nem, mert az atyátol. es fiutol származik a szent Lélek (C/B 944)
szent lélek. nem származik a fiutol, holot ez ellenkezik. az anyaszent (C/B 1105)
lélek. az atyátol. és a fiutol szarmazik. de ö ezt véteknek (C/B 1106)
urban, ki az atyátol, és fiutol származik, ki az atyával, és (C/B 1501)
ki az Atyatol. és a fiutol származik, kit imádni, és ditsöiteni (C/B 1502)
fiuval – 4
okáért hitetik el azt egy fiuval., hogy az Isten elött kedves (KJÉ 668)
holtak, mivel természetben egyek a fiuval, aki felöl el lehet mondani (C/B 1031)
származik, ki az atyával, és fiuval egyenlöül imádtatik, és ditsértetik, ki (C/B 1501)
kell az atyával, és a fiuval. ki a proféták által beszéllet (C/B 1502)
Fiu
Fiu – 50
{…} Ugy hogy, a Fiu Igéje, és Bölcsesége lévén az (É 63)
velünk meg értetni, hogy a Fiu egy állattyában az Atyával. véle (É 65)
sem üsmeri senki hanem a Fiu, és akinek a Fiu meg (É 259)
a Fiu, és akinek a Fiu meg akarja jelenteni. jöjjetek hozám (É 259)
az Atyának, meg váltattunk a Fiu által, meg szenteltettünk a szent (É 389)
üsmeri senki is, hanem a Fiu: és akinek a Fiu meg (É 396)
a Fiu: és akinek a Fiu meg akarja jelenteni.:. A ti (É 396)
mind az Atya, mint a Fiu egy aránt munkálodtak, és hogy (É 487)
által., melyeket tétetet véle, a Fiu maga tett magárol bizonyságot a (É 539)
Atya fogadot fiává tészen. a Fiu. örökös társaivá. és szent Lélek (É 580)
mint az Atya, és a Fiu közöt valo szeretetett, és mint (É 605)
hogy az Isten Fia, a Fiu pedig tekélletes képe az Atyának (É 659)
láttya az Atyát, mivel a Fiu egy ö véle, és birja (É 659)
üsmeri az Atyát, tsak a Fiu, és az, akinek a Fiu (É 660)
Fiu, és az, akinek a Fiu ki akarja nyilatkoztatni, minden kivánságunk (É 660)
látta, az egyetlen egy szülöt Fiu, aki az Atyának kebelében vagyon (É 667)
jönek attol., az Atya, a Fiu, és a szent Lélek, egyaránt (É 724)
egyedül szülte a Fiat, a Fiu születet egyedül, az Atya, és (É 724)
egyedül, az Atya, és a Fiu. kezdete a szent Léleknek., és (É 724)
adatik, az Atya, és a Fiu közöt (É 744)
mondgyunk víg hálákat. Ditsöség Atyának, Fiu s’ szent Léleknek. Három szent (KG 556)
Ajánlom Fiu Isten Sz Felségednek ezt az (IK/B 385)
Elsö Az Atya. második a Fiu. harmadik a szent Lélek (C/A 42)
mert az Atya, nem a Fiu, a Fiu nem az Atya (C/A 42)
Atya, nem a Fiu, a Fiu nem az Atya, az Atya (C/A 42)
Atya, az Atya, és a Fiu nem a szent Lélek (C/A 42)
{…} Az Atya, és a Fiu szeretiké egy mást (C/A 43)
egy szem pillantásig is a Fiu nélkül, az Atya. és a (C/A 43)
nélkül, az Atya. és a Fiu nem voltak soha egy szem (C/A 43)
szülte. az Atya és a Fiu nem lehet hogy egymást ne (C/A 43)
{…} Az Atyaé, a Fiué, vagy a szent Lélek teremtette (C/A 44)
szent Háromság az Atya, a Fiu, és a szent Lélek. mert (C/A 44)
valamit az Atya tselekeszik. a Fiu, és a szent Lélek is (C/A 44)
is az Atya, és a Fiu véghetetlen szeretetiböl származik; valamint hogy (C/A 155)
noha az Atyát emlittik a Fiu által, a szent Lélekel együt (C/A 821)
az áldozathoz, mindenek is a Fiu által teremtettek. azokot meg szenteled (C/A 840)
Elsö az Atya. második a Fiu, harmadik a szent lélek (C/B 944)
mert az Atya. nem a Fiu, a Fiu nem az Atya (C/B 944)
Atya. nem a Fiu, a Fiu nem az Atya. az Atya (C/B 944)
Atya. az Atya. és a Fiu. nem a szent Lélek (C/B 944)
{…} Az Atya és a Fiu szeretiké egy mást (C/B 944)
{…} Az Atyaé, a Fiué, vagy a szent lélek teremtetteé (C/B 945)
és az Atya és a Fiu nem voltak egy szem pillantásig (C/B 945)
szülte. Az Atya és a Fiu. nem lehet hogy egy mást (C/B 945)
szent háromság., az Atya. a Fiu. és a szent lélek, mert (C/B 945)
valamit az Atya cselekeszik., a Fiu, és a szent lélek is (C/B 945)
is az Atya, és a Fiu véghetetlen szeretetéből származik. valamint hogy (C/B 1033)
meg mutassa, hogy Isten a Fiu. és edgy az Atyával (C/B 1306)
az áldozathoz, mindenek is a Fiu által teremptettek, azokat meg szenteled (C/B 1529)
három személy vagyon, Atya, a Fiu, és a szent lélek, hogy (ISZ 228)
Fiuban – 3
meg másut, A ki a Fiuban hiszen. örök élete vagyon, aki (É 586)
tselekeszem, hogy ditsoittessék az Atya, aFiuban (É 658)
tölled: hiszé az Atyában, a Fiuban. a mi urunkban és meg (IK/A 28)
Fiuhoz – 1
Atyához valo fiui engedelmeségel, a Fiuhoz, igazán valo szeretetünkel, és a (É 389)
Fiunak – 67
azt nevezik Atyának, aki nemzetet, Fiunak, ez a nemzés, örökké valo (É 65)
a kereszttségben., a midön Atyának. Fiunak. és szent Lélek Istennek nevében (É 388)
sem az Atyának, és a Fiunak (É 487)
ki az Atyának, és a Fiunak szeretete., ugy valamint az Atyának (É 487)
Atyának. tulajdonittyák a hatalmat, a Fiunak aboltseséget (É 487)
meg keresztelvén öket. Atyának. és Fiunak, és szent léleknek nevében tanitván (É 529)
lészünk az Atyának, tagjai a Fiunak, és templomi a szent Léleknek (É 531)
Miért mondgyák mikor keresztelnek. Atyának, Fiunak, és szent Lélek Istennek nevében (É 532)
aki pedig nem hiszen. a Fiunak, nem lát életet. hanem az (É 586)
meg keresztelvén öket, Atyának, és Fiunak, és szent Léleknek nevében, tanitván (É 606)
hogy az Atyának, és a Fiunak, és a szent Léleknek nevébén (É 607)
az Atyának, mint teremtönek, a Fiunak, mint meg váltonak, a szent (É 608)
az Atyának mint fiait, a Fiunak, mint örökös társait, és a (É 608)
avizben mártatnak, az Atyának, a Fiunak és a szent Léleknek nevében (É 665)
Lélek, az Atyának. és a Fiunak szeretete, a Fiunak tulajdonittatik a (É 724)
és a Fiunak szeretete, a Fiunak tulajdonittatik a szolgálat (É 724)
volt, a kristusnak pedig mint Fiunak, abban egész hatalma vagyon (É 736)
magában, azon képen adta a Fiunak is, hogy élete legyen ö (É 897)
Hogy mondhatni azt, hogy a Fiunak élete vagyon magában. mert az (É 898)
kezdete az életnek., ugy a Fiunak is az öröktöl fogva valo (É 898)
anépeket. meg keresztelvén öket. Atyának, Fiunak, és szent Lélek Istennek nevében (KJÉ 770)
Ditsöség az Atyanak. a Fiunak és a Szent Léleknek (KJÉ 776)
jö. az Atyanak, vagy a Fiunak igéje. olyan világoság. a soltár (VKT 897)
az Atyának tulajdonittyák, némellyeket a Fiunak, másokot a szent Léleknek, az (C/A 45)
A Fiunak tulajdonittyák az Isten bölcseséginek munkáit (C/A 45)
ö az Atyának, és a Fiunak szeretete (C/A 45)
azt el. mert tsak a Fiunak személyében, és nem az Atyának (C/A 152)
nem az Atyának, és a Fiunak munkája által letté meg ez (C/A 155)
tulajdonittyák a mindenhatoságot, és a Fiunak a bölcseséget (C/A 155)
az embereket az Atyának. a Fiunak, és a szent Léleknek nevében (C/A 192)
népeket, meg keresztelvén öket, Atyának, Fiunak. és szent Léleknek nevében, és (C/A 237)
Én tegedet keresztellek. Atyának † és Fiunak † és szent † lélek Istennek neveben (C/A 505)
keresztellek Atyának. † és Fiunak. † és szent † Lélek Istennek nevében (C/A 506)
Én. tégedet keresztellek. Atyának † és Fiunak † és a szent † Lélek Istennek (C/A 506)
akarok élni és halni. Atyának. Fiunak, és szent Lélek Istennek nevében (C/A 517)
† Atyának, Fiunak, és szent Lélek Istennek nevében (C/A 786)
Ditsöség az Atyának, és a Fiunak és a szent Léleknek (C/A 788)
Evangyeliumot, az Atyának. † és a Fiunak. és a szent léleknek nevében (C/A 802)
a harang, az Atyának, a Fiunak, és (C/A 873)
szentnek. N N. emlékezetire.. Atyának. Fiunak és szent Lélek Istennek nevében (C/A 880)
a templom kapuját. mondván, Atyának, Fiunak, és szent Lélek Istennek nevében (C/A 881)
koporso meg szenteltessék az Atyának, Fiunak, és szent Léleknek nevében (C/A 881)
ez akö meg szenteltessék. Atyának, Fiunak, és szent Lélek Istennek nevében (C/A 882)
záratassék és meg szenteltessék. Atyának, Fiunak, és szent Léleknek nevében (C/A 882)
kö meg szenteltessék az Atyának, Fiunak, és szent Léleknek nevében, az (C/A 882)
a templom meg szenteltessék. Atyának, Fiunak. és szent Léleknek tiszteletére, a (C/A 883)
Adassék Ditsöség az Atyának. a Fiunak, és a Szent Lélek Istennek (C/A 910)
természetit. vagy állattyát. principium. A Fiunak tulajdonittyák a bolcseségnek munkáit. mert (C/B 946)
ö az Atyának. és a Fiunak szereteti (C/B 946)
nem az Atyának. és a Fiunak munkája által letté meg ez (C/B 1033)
tulajdonittyák a mindenhatoságot. és a Fiunak a bölcseséget (C/B 1033)
az embereket. az Atyának. a Fiunak. és a szent Léleknek nevében (C/B 1053)
meg keresztelvén. öket. az Atyának., Fiunak és szent léleknek nevében. és (C/B 1081)
Én tégedet keresztellek, Atyának. † és Fiunak † és szent † lélek. Istennek nevében (C/B 1283)
Én tégedet keresztelek Atyának † és Fiunak. † és szent † lélek Istennek nevében (C/B 1283)
Én tégedet keresztellek Atyának. † és Fiunak, † a második hintéskor; és szent (C/B 1283)
akarok élni, és halni Atyának. Fiunak. és szent Lélek Istennek nevében (C/B 1292)
† Atyának. Fiunak. és szent lélek Istennek nevében (C/B 1488)
ez a harang. az Atyanak. Fiunak, és a szent Léleknek nevében (C/B 1555)
szentnek. N. N. emlékezetire. Atyának, Fiunak, és szent Lélek Istennek nevében (C/B 1560)
keni atemplom kapuját, mondván, Atyának, Fiunak, és szent lélek Istennek nevében (C/B 1561)
koporso meg szenteltessék. az Atyának. Fiunak, és szent Léleknek nevében (C/B 1561)
eza kö meg szenteltessék. Atyának, Fiunak. és szent Léleknek nevében (C/B 1561)
zárattassék. és meg szenteltessék Atyának, Fiunak, és szent léleknek nevében (C/B 1561)
kö meg szenteltessék. az Atyának. Fiunak, és szent léleknek nevében, az (C/B 1562)
ez a templom megszenteltessék. Atyának, Fiunak, és szent Léleknek nevében, az (C/B 1562)
Adassék Ditsösség az Atyának, a Fiunak, és a szent Lelek Istennek (C/B 1583)
Fiunál – 2
Az Atya régib tehát a Fiunál, és a szent Léleknél. mint (C/A 43)
Az Atya régibb hát a Fiunál. és a szent Léleknél, mint (C/B 945)
Fiurol – 1
lehet. mivel csak egyedül. a Fiurol lehet azt mondani. mivel csak (C/B 1031)
Fiutol – 8
ki is ugy származik a Fiutol, valamint az Atyátol, az ember (É 577)
mert az Atyátol és a Fiutol származik a szent Lélek (C/A 43)
szent Lélek nem származik a Fiutol. holot ez ellenkezik az Anyaszent (C/A 272)
Lélek. az Atyátol, és a Fiutol származik. de ö ezt véteknek (C/A 273)
Urban. ki az Atyátol, és Fiutol származik., ki az Atyával. és (C/A 481)
ki az Atyátol. és a Fiutol származik. ki az Atyával és (C/A 804)
ki az Atyátol, és a Fiutol származik, kit imadni, és ditsöiteni (C/A 805)
Urban. ki az Atyátol., és Fiutol szarmazik: ki az Atyával., és (C/B 1265)
Fiutól – 1
egyedül az Atyátol, és a Fiutól., de ámbár a Három személy (É 724)
Fiuval – 5
holtak. mivel természetben egyek a Fiuval, a ki felöl el lehet (C/A 152)
származik., ki az Atyával. és Fiuval egyenlöül imádtatik. ki az proféták (C/A 481)
származik. ki az Atyával és Fiuval egyenlöül imádtatik. és ditsértetik. ki (C/A 804)
kel. az Atyával. és a Fiuval ki a proféták által beszéllet (C/A 805)
szarmazik: ki az Atyával., és Fiuval, egyenlöül imádtatik. ki a proféták (C/B 1265)