hét1 – 226
het
het – 1

Gálba öletésit. hét holnap, és het nap után valo uralkodásának. és (SUT 837)

hét
hét – 161

irni, leg aláb minden héten. hét levelet, de az egésségre igen (TL 9)

süjjedne, lehetneé ennél jobban okoskodni ahét bölcsek közül akármelyiknek is. édes (TL 39)

négyen leszünk a fejdelemel., és hét orakor reggel mi is, abban (TL 51)

mi ezennel meg indulunk, már hét az ora (TL 52)

nem teheti öket,.? solon, a hét bölcsek közül valo. a cresus (TL 72)

joszág. egy major házbol. és hét szánto földböl. édes néném mint (TL 119)

ekéit el lopták. és ha hét darab földet meg nem szántat (TL 119)

igen keveset hagyot., hat vagy hét aranyát találtam, a kalamaris ládájában (TL 210)

élt vala az ö férjével hét esztendeig, szüzeségétöl fogva, és ez (É 85)

akkor el mégyen. és más hét lelket viszen magával, magánál gonoszabbakot (É 201)

valo példa beszédet, aki más hét gonoszab lelkekel tér viszá a (É 203)

mégyen, és melléje veszen más hét magánál gonoszab lelkeket. és bé (É 312)

vala ót, a veremben pedig hét oroszlány vala. és azoknak minden (É 409)

oroszlányoknak éhségeket. akiknek {hét-napig} enni nem adának. az után (É 411)

igéjét, és szent filep. egyik ahét diaconusok közül. meg keresztelte volna (É 588)

kérdé öket, hány kenyeretek vagyon. hét, mondának néki, és parantsolá aseregnek (É 696)

a földön, és vévén a hét kenyeret. halákot adván. meg szegé (É 696)

és a meg maradot hulladékokbol hét kosárt szedének fel., valának pedig (É 697)

{…} Mit jelent ahét kenyér. meg szaporitásának nagy tsudája (É 697)

{…} Mit jelent ahét kenyér., a mely böségel elegendö (É 698)

{…} Jelenti a szent Léleknek hét ajándékit, a melyek böségel táplállyák (É 698)

világra el terjedet fogadot fiakot, ahét kenyérnek ki osztogatása. a melyeket (É 698)

az Isteni szeretetet, és annak ahét ágai, a szent léleknek hét (É 762)

ahét ágai, a szent léleknek hét ajándékit (É 762)

meg mondák néki, hogy tégnap hét orakor hatta el ötet a (É 811)

az idö közel vagyon, János ahét Anyaszent egyháznak, melyek Ásiában vannak (É 878)

aki el jövendö, és a hét lelkektöl, kik az ö királyi (É 878)

Miért adgya hozája, és a hét lelkek által; tudni illik. az (É 879)

melyeknek árnyékában nagy vigasságal sétáltanak. hét oráig (MN 12)

orakor légyen. és a vatsora hét orakor. ennél. se hoszab. se (MN 12)

őtt oráig. ött orátol fogvást. hét oráig eleget léphetünk a kertben (MN 12)

amioltátol fogvást a saxok azt hét országra osztották volt., azt el (MN 171)

nagy elméjü király lévén. a hét országbol. egyet tsinala, és mint (MN 171)

hajlandoságért vett volt egy feleséget hét esztendö mulva feles gyermeket láta (MN 218)

gyönyörüsegel töltötték volna el a hét napot és a városban érkezvén (MN 243)

és egyiptumban szaladni, a hol hét esztendöt kelleték tölteni. olyan pogány (KKU 269)

A kristus. hét szenttséget rendelt az anyaszent egy (KG 503)

hogy hat. vagy hét orád lehesen az álomra., a (KG 552)

jérusálemben. az innepek alat. amelyek hét napig tartának, és (KJÉ 623)

rabját örökösön. hanem még magánál hét gonoszabbat veszen maga mellé, és (KJÉ 655)

közöt volt mária magdolna, akit hét ördögtöl szabaditotta vala meg. johanna (KJÉ 660)

ülteté anépet, meg áldá a hét kenyeret, és ahalatskakot., és aztanyitványival (KJÉ 670)

négy ezer embert meg elégit hét kenyérel (KJÉ 670)

a néptöl maradot darab kenyérel. hét kosár meg telék (KJÉ 671)

hogy ilyen formában. egy aszonyt hét atyafi vette volna el, de (KJÉ 726)

vette volna el, de mind ahét meg halván. gyermeket nem hagyot (KJÉ 726)

fel támadás után. melyike lenne. ahét közül (KJÉ 726)

nagy innep. alat, a melynek hét napig kelleték tartani. kovásztalan kenyeret (KJÉ 736)

négy ezer embert elegit meg hét kenyérel 100 VIII fariseusok jelt (KJÉ 779)

a bölcseségét. egy halotért. tsak hét napig kel keseregni, az az (IK/A 70)

parantsolatinak rendi szerént. és a hét fö vétkekröl (IK/A 96)

szeretetiért. emlékezél meg a sára hét férjeinek rettentö példájokrol, a kiket (IK/A 345)

üsmérék lenni, annak okáért hogy hét esztendeig tarto éhségtöl nagy bölcs (IK/B 414)

parancsolatit egymás után. és az hét halálos vétket (IK/B 454)

szemei elöt, hogy nem mint hét bölcs, kik az okoságra intenék (IK/B 512)

tudá azt. hogy az éhségnek hét esztendeig kellene tartani, azt is (C/A 86)

valo nezve meg öleté, a hét egy testvér atyafiakot kinos halálal (C/A 133)

Éléázár, és ezeken kivül. a hét martyrok. az Annyokal együt, azután (C/A 137)

betegeket meg gyogyitta. és a hét kenyeret s’ az egy nehány (C/A 167)

lenni. e ki tettzik a hét elsö közönséges Conciliumokbol., a melyekben (C/A 256)

fejek volt Nicolaus egyik a hét diaconusok közül. de a nem (C/A 266)

{…} Rend szerént hét részre oszttyák, a melyeket hét (C/A 312)

hét részre oszttyák, a melyeket hét fö vétkeknek nevezik (C/A 312)

három parantsolat az Istent tekintik., ahét pedíg a felebarátot, a kristus (C/A 371)

Miért mondád. hogy a töb hét parantsolat a felebaráti szeretetet tekénti (C/A 371)

gondolattal sem. ezekböl áll tehát ahét parantsolat. a mint ezt meg (C/A 371)

szokbol állanak. mint a töb hét parantsolatok. a melyet meg lehet (C/A 371)

{…} Azok atöb hét parantsolatok melyek a felebarátot tekéntik (C/A 372)

{…} Hét, a kereszttség. bérmálás, az oltári (C/A 501)

Miért rendelte a kristus a. hét szenttségeket (C/A 501)

a kereszttség ártatlanságát jelenttse. és hét napig kelletet azt viselni; azon (C/A 519)

nevére hejában meg esküdöt. elöször hét napíg kenyérel. és vizel valo (C/A 580)

Boldogságos, és a szentek ellen. hét vasárnapon egy más után. a (C/A 580)

egy kötelel. kelletet misét halgatni. ahét vasárnap elött valo péntekeken kenyérel (C/A 580)

vasárnapon szükség nélkül utra indult. hét napig valo penitentziára (C/A 580)

Azért hogy öket meg ütötte, hét esztendeig valo penitentziára (C/A 581)

negyven napig valo böjtölésre, és hét esztendeig valo penitentziara (C/A 582)

kel viszá adni helyében, és hét esztendeig valo penitentziara (C/A 582)

aholt teströl valamit el lopot, hét esztendeig valo penitentziára, és azok (C/A 582)

valamely nagy dolgot lopot el, hét esztendeig valo penitentziara. hogy ha (C/A 583)

vétkezet maga nem lévén házas. hét esztendeig valo penitentziára (C/A 583)

hogy hamis tanu bizonyságot tett. hét esztendeig valo penitentziára (C/A 583)

Azért hogy embert szollot. hét napig valo böjtölésre kenyérel és (C/A 584)

{…} Mitsoda ahét, esztendeig. esztendeig. negyven napig valo (C/A 592)

rend szerént valo penitentziábol. a hét esztendöt. esztendöt, negyven napot, és (C/A 592)

templomokban, ahol légyen leg aláb hét oltár mivel a Romai Anyaszent (C/A 596)

{…} A görögöknél hét pap vagyon jelen, az elöt (C/A 613)

szent Lélekel. valamint az elsö hét Diáconusok (C/A 636)

ezt a szent példát kövesse., hét részre osztotta az officiumnak oráit (C/A 688)

mellette oltári öltözetekben., azon kivül hét diaconus, és hét sub diaconus (C/A 871)

azon kivül hét diaconus, és hét sub diaconus szolgállyanak, néki, a (C/A 871)

vannak, mivel az Apostolok tsak hét diaconusokot választának, erre valo nézve (C/A 872)

Anya szent egy házakban tsak hét diaconusok valának, régenten igy volt (C/A 872)

is, ahol eleinte mindgyárt tsak hét titularis Cardinalis diaconusok valának, a (C/A 872)

mely jelenti a szent Léleknek hét ajándékit, mellyeket jelenti a szent (C/A 875)

ahol a reliquiak vannak ót ahét penitentziális soltárokot el mondgyák, és (C/A 877)

tudá azt. hogy az éhségnek, hét esztendeig kellene tartani. azt is (C/B 978)

és kinos halálal öleté meg. ahét egy testvér atya fiakot. együt (C/B 1016)

éléázár. és ezeken kivül. a hét machabéus mártyrumok., az anyokal együt (C/B 1019)

betegeket meg gyogyita. és a hét kenyeret. s’az egy nehány (C/B 1042)

ezeknek fejek volt nicolaus. edgyik ahét elsö diaconusok közzül, de a (C/B 1101)

{…} Rend szerént hét részre oszttyák., amelyeket hétt fö (C/B 1136)

sem, ezekböl áll. tehát a hét parancsolat. amint ezt meg fogjuk (C/B 1183)

is. hogy az uj törvénynek. hét valoságos szenttségi vannak, amelyeket a (C/B 1265)

jelenttse a kereszttség ártatlanságát, és hét napig kelletett azt viselni.. ezen (C/B 1293)

és vizel. valo böjtre, és hét esztendeig valo penítenziára (C/B 1339)

nevére hejában meg esküdöt, elöször, hét napig, kenyérel, és vizel valo (C/B 1339)

szüz, vagy a szentek ellen. hét vasárnapokon egy más után. a (C/B 1339)

kötélel. kelletet misét halgatni, a hét vasárnap elött valo péntekeken., kenyérel (C/B 1339)

szükség nélkül.. vasárnapon utra indult. hét napig valo penitentziára (C/B 1339)

Azért hogy öket meg ütötte, hét esztendeig valo penitentziára (C/B 1340)

kel viszá adni helyette. és hét esztendeig valo penitentziára (C/B 1341)

vétkezet., maga nem lévén házas. hét esztendeig valo penitentziára (C/B 1341)

Azért hogy embert szollot. hét napig valo böjtölésre, kenyérel és (C/B 1342)

{…} Mitsoda a hét esztendeig, az esztendeig., negyven napig (C/B 1348)

szabot rendek szerént adatott penitentiábol., hét esztendöt, esztendöt, negyven napot. a (C/B 1348)

{…} A görögoknél hét pap vagyon jelen., az elött (C/B 1363)

szent lélekel. valamint az elsö hét diaconusok (C/B 1380)

régi anyaszent egy házakban., tsak hét diáconusok valának. régenten igy volt (C/B 1554)

mely jelentheti a szent lélek hét ajándékit, mellyeket jelenti a szent (C/B 1556)

ahol areliquiák vannak., ót a hét penitentziális soltárokot el mondgya. és (C/B 1558)

esztendös koru embernek. de elég hét oráig alunni (IJE 32)

hogy resttség egyike a fö hét vétkeknek, de azt gondoltam hogy (IJE 43)

rákelt kéré feleségül., de azért hét esztendeig kelleték néki szolgálni., hogy (ISZ 179)

néki szolgálni., hogy el nyerhesse, hét esztendö el telvén, nyolczvan négy (ISZ 179)

magokban keseregtek, ahalotért valo gyász. hét napig tartot, némelykor egy holnapig (ISZ 225)

szabaditotta meg öket, Eléázár, és hét atyafiak, és más többek, a (ISZ 274)

hogy szent kelemen. pápa, romaban, hét notariusokot rendele, kik a martyrok (KSZ 353)

földröl, és azt meg tartották, hét aszszonyokot ölenek meg egyszer azért (KSZ 357)

theodoretust, azért meg ölék, hogy hét szüzeknek testeket atóból ki huzá (KSZ 357)

szabad személlyek közöt valo vétekért, hét esztendöt, a káromlásért, tizen egy (KSZ 361)

és le borulva, ebben arendben hét esztendöt kelleték tölteni, az után (KSZ 363)

leo pápa, némelykor egy nap. hét, vagy kilentz misét is mondot (KSZ 403)

végben vitelére, apüspök széke elött hét gyerttya tartok valának, és az (KSZ 404)

koszoru nyomot tizen ött fontot. hét ezüst oltárt, két száz fontost (KSZ 429)

ezüst oltárt, két száz fontost, hét arany paténát, mindenik harmintz fontot (KSZ 429)

Constantinus romában. hét templomot épitetet, szent péter, szent (KSZ 430)

városnak Anyaszent egy házát. ahol hét esztendeig üle a püspöki szekiben (SUT 547)

hogy azt tarttyák. hogy ót hét esztendeig volt. mint püspök., az (SUT 548)

nálunk, a mely utolso a hét közöt, a melyeket közönségeseknek nevezik (SUT 562)

A hét szám közötök nagy tiszteletben vagyon (SUT 640)

de az ö fö Innepjek, hét hét mulva esik, tudni illik (SUT 640)

szent Márk. három papot, és hét diakonust ada melléje, és ezeken (SUT 643)

Tyrusba érkezék, ót tanitványokot talalván, hét nap marada vélek. a szent (SUT 703)

Minek utánna hét napot töltöt volna Tyrusba. a (SUT 703)

filephez szálla ez egyik volt. ahét diákonusok közül., ennek négy szüz (SUT 703)

kérék. hogy maradna nálok vagy hét napig., azután Roma felé vevék (SUT 728)

levele vagyon, a mely elsö ahét közönséges levelek közöt, szent jakab (SUT 741)

sidok ellen valo hadakozásoknak, és hét esztendövel. ött holnapal. Jérusálem meg (SUT 746)

Az égés hat napig. és hét éttzakáig tarta, A város tizen (SUT 752)

el ége. és a töb hét (SUT 752)

akét részröl. mind addig amég hét nap mulva. sok számu gyilkosok (SUT 786)

hüségekért. de még minden városba hét birot rendele, a kik a (SUT 798)

a lapátyokal. ö pediglen maga hét vitézivel fegyver nélkül. a városhoz (SUT 803)

kié volt ez a város. hét holnapig vitatá de hejában. vespasiánus (SUT 818)

ki annak elötte hat, vagy hét esztendövel a fö papságot birá (SUT 823)

harmadik junÿ pedig Jérikoban érkezék. hét mély földnire Jérusálemtöl, avárost tsak (SUT 834)

midön meg hallák Gálba öletésit. hét holnap, és het nap után (SUT 837)

ide felyeb szollánk. és aki hét esztendötöl fogvást szüntelen jövendölte a (SUT 851)

erövel ostromolhasa atemplomot. a rontásra hét nap kivántaték. tizen hetedik Julÿ (SUT 873)

Más nap tizedik Augusti regel hét ora tályba A sidok anap (SUT 878)

hétböl – 1

embert meg elégitet, és a hétböl, a melyekel négy ezeret elégitet (KJÉ 671)

heten – 4

különösön, vagy közönségesen azok pedik heten vannak. A kereszttség, nékünk lelki (C/A 31)

kik az oltárnál szolgálok. ezek heten vannak, mivel az Apostolok tsak (C/A 872)

akik az oltárnál szolgálok. ezek heten vannak, mivel az apostolok tsak (C/B 1554)

hirdet, akik ezeket tselekeszik vala, heten valának mind sidok, A papok (SUT 677)

hetet – 7

egy fincsa kávét. hatot vagy hetet. szol az emberhez. azután tiz (TL 58)

{…} A nagy szent Gergely. hetet szamlál elé. 1 arulást. 2 (C/A 318)

{…} A szent Irás hetet nevez, ugy mint. a bölcseség (C/A 522)

{…} Rend szerént hetet számlálnak. 1. A kapus. ki (C/A 617)

{…} A nagy szent Gergely, hetet számlál elö. 1. az árulást (C/B 1141)

{…} Rend szerént hetet számlálnak. 1. a kapus, ki (C/B 1366)

osztogatásra legyen gondunk, válaszatok tehát hetet közülletek. a kik igazak legyenek (SUT 508)

hetett – 1

{…} A szent irás hetett nevez. ugy mint, a bölcseség (C/B 1295)

hétig – 1

orát, hat orátol fogva regel, hétig számlálták, {…} kilentz orakor, {…} délben, {…} három (KSZ 318)

hétre – 1

holtig valo penitentziára. de idövel. hétre hagyták (C/A 581)

hétszer – 20

nem lát, hanem minden héten hétszer. az apját részegen láttya. a (TL 107)

vagyon olyan Szőllő, a’ mely hétszer hoz Szőllőt, az első hozás (ML 313)

hogy nem lesz elegyes. a’ hétszer hozo Szőllő magbol sem kűldhetek (ML 320)

meny el és mosodgyál meg hétszer a jordánban, és meg gyogyul (É 315)

és meg mosodék a jordánban hétszer, az Isten embere beszéde szerént (É 315)

néki Jesus. nem mondom néked hétszer. hanem hetven hétszer (É 323)

atyám fia. meg botsásaké neki. hétszeré,? mondá néki Jesus. nem mondom (É 323)

agyermekre borula, ásita a gyermek hétszer, és meg nyittá a szemeit (É 381)

ezek a szöllö fák pedig hétszer hoznak szöllöt (MN 11)

atyád fiának, nem mondom tsak hétszer, hanem, hetven hétszer (KG 535)

nem tsak egy szer, hanem hétszer napjában, hogy hanapjában hétszer kérnek (KJÉ 678)

hanem hétszer napjában, hogy hanapjában hétszer kérnek töllünk botsánatot. az az (KJÉ 678)

meg botsátani attya. fiának, ha hétszer elegendö volnaé, Jésus felelé. néki (KJÉ 678)

néki, nem mondom hogy tsak hétszer, hanem hetven hétszer. hogy pediglen (KJÉ 678)

azokot viszá kel adni. és hétszer negyven napíg valo böjtölésre (C/A 582)

nehány szor., Dávid király napjában hétszer imádkozot., és minden éttzakákon fel (C/A 688)

ameg nem lehet. leg aláb, hétszer napjában emelyék fel magokot az (C/A 688)

azokot viszá kel adni, és hétszer, negyven napig valo böjtölésre (C/B 1340)

2. A harangot meg keni hétszer., a keresztelö olajal. kivül, és (C/B 1555)

A püspök azután hétszer meg kerülvén az oltárt. mindenkor (C/B 1560)

hét szer – 8

jovallya, hanem hetven szerte valo hét szer, a kristus parantsolattya szerént (VKT 856)

3 A fö pap hét szer hintet annak véribol. a (C/A 746)

2. A harangot meg keni hét szer, akeresztelö olajal. kivül, és (C/A 873)

meg kenik a Catechumenusok olajával. hét szer, a mely jelenti a (C/A 875)

A püspök azután hét szer meg kerülvén az oltárt (C/A 880)

3 A fö pap. hét szer hintet annak vériböl. a (C/B 1459)

meg kenik a Catechumenusok olajával. hét szer, a mely jelentheti a (C/B 1556)

hogy a régi keresztények napjába. hét szer imádkoztanak, ök ött ször (KSZ 464)

hétt
hétt – 20

vagyon? akik felelék néki, hogy hétt. és egy nehány halatska, mindgyárt (KJÉ 670)

lenni. e ki tettzik a hétt elsö közönséges Conciliumokbol., a mellyekben (C/B 1096)

szerént hét részre oszttyák., amelyeket hétt fö vétkeknek nevezik (C/B 1136)

parancsolat., az Istent tekintik, a hétt pediglen a felebarátott. A kristus (C/B 1182)

Miért mondod hogy a több hétt parancsolat. a felebaráti szeretetett tekénti (C/B 1183)

szókból allanak. mint a több hétt parancsolatok. a melyet meg lehet (C/B 1183)

{…} Azok atöb hétt parancsolatok melyek a felebarátott tekentik (C/B 1183)

{…} Hétt. a kereszttség. bérmálás. az oltári (C/B 1280)

{…} Miért rendelte a kristus ahétt szenttségeket (C/B 1280)

hogy egy papot meg ölt, hétt esztendeig valo penitentziára (C/B 1340)

holtig valo penitentziára. de idővel. hétt esztendöre hagyták (C/B 1340)

negyven napíg valo böjtölésre, és hétt esztendeig valo penitentziára (C/B 1340)

aholt testekröl. valamit el lopot. hétt esztendeig valo penitentziára, és azok (C/B 1341)

valamely nagy dolgot lopot el. hétt esztendeig valo penitentziára, hogy ha (C/B 1341)

hogy hamis tanu bizonyságot tett. hétt esztendeig valo penitentziára (C/B 1341)

mellette oltári öltözetekben. azon kivül hétt diaconus, és hétt subdiaconus, szolgállyanak (C/B 1553)

azon kivül hétt diaconus, és hétt subdiaconus, szolgállyanak neki a mise (C/B 1553)

vannak, mivel az apostolok tsak hétt diáconusokot választának, erre valo nézve (C/B 1554)

is, ahol eleinte mindgyárt tsak hétt tituláris Cardinalis diáconusok valának. A (C/B 1554)

mint a völegény fényeségéhez, alakadalom hétt napig tartot, a sámson lakadalmának (ISZ 211)

héttzer – 1

az igaz is meg esik, héttzer napjában. az irás szerént, és (KKU 406)