hagy – 787
had-
had – 6
az atyádfiának vagyon valami ellened, had ót az ajándékodot, az oltár (É 646)
a kell. felelé beliza. hogy had ream elvirt. hagyad jová szándékomot (MN 150)
hallottam mondani. ha okos vagy. had el akirályok udvarát. mert ót (KKU 302)
hozám? de akristus felelé néki, had reám most. hadd tölttsem bé (KJÉ 619)
hadgyad el mulni haragodot, ne had magadot meg gyözetni az rosztól (IK/B 577)
Atyámot, az üdvezitö mondá arra, had aholtakra el temetni. aholtakot, filep (SUT 555)
hadd – 2
mondá néki, kövess engem, és hadd aholtaknak el temetni az ö (É 114)
mitsodák mások hagy békit nékik, hadd akár ki légyen az. a (KG 563)
hadgy – 1
8. Egy napot se hadgy el mulni amelyben ne elmélkedgyél (KG 552)
hadgya – 67
tekeri, és azután azt járni hadgya, amint neki tettzik. eztet nem (TL 83)
ez is mindenit a feleséginek hadgya. nó már nagy uri. és (TL 91)
a házal együt a dajkájának hadgya. fáradcságáért. de mint hogy a (TL 105)
csak a cselédekel valo társaságban hadgya. akiktöl minden féle rosz szokást (TL 107)
Istenen áll, és hacsak reánk hadgya. a nem jó. és a (TL 130)
azt nem cselekedheti, hogy rabságban hadgya, a leg nagyob oka a (TL 139)
szerént. a ki is azt hadgya., ez legyen a papok igassága (TL 163)
okát el szökésinek. csak ugy hadgya. hanem. egy napok mulva, avadas (TL 171)
tettnek tanácsát. hogy sokáig ne hadgya uralkodni a vezéreket, de a (TL 173)
járhatnak az áerben, azután koplalni hadgya öket. hogy had hagyák el (TL 197)
lehet üdvezülni. mert mindenike azt hadgya. hogy higyenek az egy Istenben (TL 269)
{…} Azt hadgya, hogy nem tsak aleg nagyob (É 11)
{…} Azt hadgya hogy vigaságban legyünk, de nem (É 23)
az Isten gond viselése alá hadgya magát, minden szorgalmatosági az embereknek (É 24)
valo bizodalomra intet volna, miért hadgya az imádságot (É 24)
{…} Mi formában hadgya az Apostol hogy imádkozunk (É 24)
{…} Azt hadgya, hogy az Isten eleiben terjeszük (É 24)
azon Apostol. más helyt azt hadgya, hogy akár együnk, akár igyunk (É 125)
az Isten is kegyetlensége alat hadgya,, mert ök is el hadták (É 161)
a félelem a melyben akristus hadgya esni az Apostolit (É 176)
imadkozunk tehát sokat, valamint ezt hadgya az ur az Apostolinak, vigyazunk (É 471)
a parantsolatot, amely néki azt hadgya. hogy ugy szerese felebarattyát, mint (É 623)
veszt egyet, azok közül, nem hadgyaé a kilentzven kilentzet apusztában. és (É 632)
{…} Miert hadgya nékünk. hogy egy mást el (É 791)
magokot; és az esztelenség amelyet hadgya hogy el kerüllyék (É 808)
viszi. de ugy hogy kezében hadgya mind a Császár neveltetésit. mind (MN 72)
aki. az Isten akarattya. alá hadgya magát; ez is az ollyan (KKU 378)
aki az Isten akarattyára nem hadgya magát, annak az út nehéz (KKU 439)
a ki az Isten akarattyára hadgya magát, annak minden féle út (KKU 439)
itéletre az olyan, aki avétekben hadgya el veszni alelkeket. a kiket (KG 468)
fogadgya 147 XXXVII Az alamisnát hadgya. 150 XXXVIII. hogy a házaságban (KJÉ 780)
akristus, és azö nevében. ezt hadgya nékünk az apostol (VKT 797)
minden dolgát tsak az ura hadgya. és más állapotot nem kiván (VKT 879)
anyira vigyék. amenyire akristus azt hadgya nékunk hogy vigyük (VKT 922)
Gergely mondgya. az ellenség tsendeségben hadgya egy ideig némelykor az olyanokot (IK/A 198)
ez a tsudálatos bölcseség meg hadgya magát tsalatni, és ez a (IK/A 379)
gergely mondgya. az ellenség csendeségben hadgya egy kevés ideig azokot. kiket (IK/B 546)
fel ne vegyed. mert nem hadgya az ur büntetés nélkül azt (C/A 369)
más egyéb tiszt. sok várakozásban hadgya az olyat. a ki semmit (C/A 407)
alázatoságal, az Isten rendelése alá hadgya magát. tsendeségel legyen azokhoz kik (C/A 607)
{…} A romai pontificale azt hadgya hogy midön apüspök az olajakot (C/A 871)
izené néki aprophéta által., hogy hadgya jeroboámot csendeségel uralkodni. atiz nemzettségen (C/B 1007)
noha azt a kristus világosan hadgya. és ha a kristus szavait (C/B 1154)
Conciliumnak parancsolattyával, a mely ezeket hadgya, tetszet a szent léleknek, és (C/B 1154)
fel ne végyed. mert nem hadgya az ur büntetés nélkül azt (C/B 1181)
jová nem hagyta. nem is hadgya, azt parancsollya mindenkor a pásztoroknak (C/B 1192)
az ország törvénye is azt hadgya hogy a káromkodonak. a nyelvit (C/B 1200)
valo penitentziát tarttsanak, azt is hadgya keményen, a gyontato papoknak, hogy (C/B 1337)
alázatoságal., az Isten rendelése alá hadgya magát. tsendeségel legyen azokhoz kik (C/B 1359)
üdveségét. ha az utolso orára hadgya, mert a midön az elme (C/B 1360)
joszáganak, a templomokra. és klastromokra hadgya; a buzgoság ugy jó, ha (C/B 1361)
nicaeai Concilium. Can. 4. azt hadgya. hogy a püspököt. leg aláb (C/B 1381)
a szent nicaeai Concilium azt hadgya, hogy leg aláb három jelen (C/B 1381)
apostoli traditio., de azt is hadgya., hogy a mely tartomány béli (C/B 1381)
{…} A romai pontificale azt hadgya, hogy midön a püspök az (C/B 1553)
A törvény azt hadgya, hogy a midön holt testhez (ISZ 208)
közre botsásák, a mely azt hadgya, hogy ellene mondgyunk annak amit (KSZ 305)
pál is, ezt leg inkáb hadgya nékünk, és mint hogy arra (KSZ 316)
törölte volna, de sött inkáb hadgya, {…} de azt nem láttyuk hogy (KSZ 371)
hogy a kristus, azt ugy hadgya, mint érdemes jó tselekedetet. {…} mihent (KSZ 373)
is ezt az Évangyélium igen hadgya, válériánus Császár idejében, nagy pestis (KSZ 375)
tiz esztendös korában, és ót hadgya husz esztendös koráig, hogy (KSZ 437)
akaratosab, és többet kiván, nem hadgya szabadá az elmét, hogy a (KSZ 449)
engedte az Alexandriaknak. de azt hadgya nékik. hogy ezel a szabadságal (SUT 607)
a mondásit esze foglallya., igen hadgya a felebaráti szeretetet. az egyeséget (SUT 741)
tsak kevés sebet tsinála. a hadgya pediglen. hogy sebesen látá, fel (SUT 810)
urnak. de söt még reája hadgya. hogy válaszon azokbol., a kik (SUT 873)
hadgyad – 8
kapcsollyad tehát magadot az Istenhez, hadgyad az ö akarattyára magadot. és (KKU 343)
néked az Isten. és vezérel. hadgyad magadot gondviselésire, és tanáttsára. oktatásit (IK/B 451)
fogják jovallani hogy dolgodot, hivatalodot hadgyad félben, magadot mulasad, arra tanyitanak (IK/B 511)
az három álnokságára. és ne hadgyad magadot meg csalni (IK/B 543)
Ne hadgyad magadot meg csalatni, az hizelkedésel (IK/B 552)
fizes, boszut ne álly. hanem hadgyad el mulni haragodot, ne had (IK/B 577)
Ne hadgyad magadot meg gyözetni az hizelkedéstöl (IK/B 653)
4. Soha magadot meg ne hadgyad rontani az ajándékal. mivel egy (IK/B 657)
hadgyak – 1
mindeneket jol végben vigyen, is, hadgyaké szó nélkül? nem; a tiszttségben (TL 207)
hadgyák – 29
ha egy kevés ideig veretlen hadgyák öket. minden országban más. szokás (TL 152)
csufollyák. és egész éttzaka nem hadgyák alunni, reggel felé, meg igérik (TL 190)
szép. és jó földet pusztán hadgyák. és az erdökben laknak., itt (TL 242)
az országos dolgokban egész hatalomba hadgyák. imár eleget irtam. akrimi tatár (TL 263)
vége. A törökök nagy tsendeségbe hadgyák a mi papjainkot Jérusalembe véghez (TL 293)
a, hogy a kovászt meg hadgyák a tésztában nyugosztalni, és hogy (É 135)
hogy az ollyanok akik el hadgyák telni ezt a szent idöt (É 193)
olyan keresztyének a kik meg hadgyák magokot vitetni a néma bálványokhoz (É 722)
és öröksége azoknak, kik tsendeségel hadgyák el venni az itt valo (KJÉ 643)
hogy ha a testi nyugodalmat hadgyák azokon a napokon., azt azért (IK/A 130)
innepeken. * és köteleség alat is hadgyák az hiveknek. mondván, hogy szorgalmatoságal (IK/B 489)
számadásokban jár mikor öket könnyen hadgyák, meg látnák, hogy nincsen ollyan (IK/B 499)
azokot. az kik magokot el hadgyák tériteni, nem kerülvén társaságokot, sokal (IK/B 508)
az tisztátalan tüz, mellyel égetni hadgyák magokot. más tüzel büntetödik meg (IK/B 523)
iffiak, azon kivül hogy meg hadgyák magokot csalni az fellyeb meg (IK/B 543)
nem oltalmazván, minden kisértetektöl meg hadgyák magokot gyözni, oh Istenem micsoda (IK/B 545)
mulattyák. és az gyermekeket akarattyokra hadgyák, azt cselekedni az mi nekik (IK/B 629)
hajtástol. és az kik nem hadgyák magokot meg csalatni az világtol (IK/B 677)
azokot kik az utolso orára hadgyák. meg téréseket (C/A 553)
és minden tanitasnak szelétöl el hadgyák magokot vinni. valamint a gyermekek (C/B 1151)
szabadságával. Isten szerént éllyenek, ne hadgyák magokban uralkodni a rosz kivánságot (C/B 1208)
azokat kik az utolso orára hadgyák. meg téréseket (C/B 1318)
is. ha utolso orájára nem hadgyák (C/B 1363)
nem üsmérik. és akik el hadgyák merülni magokat, minden rosz kivánságokban (C/B 1400)
hogy gyermekeket eléb valo rendbe hadgyák, mivel közöttök nem mehetet nagyob (ISZ 212)
hogy ha lehetet, jóbb állapotban hadgyák. maradékoknak. az elejektöl vett joszágot (ISZ 212)
istenek haragjában esnek, kik élni hadgyák a keresztényeket (KSZ 342)
szabot rendeket látunk, amelyek azt hadgyák a püspököknek, hogy leg aláb (KSZ 467)
ha attyafiok nintsen, ajó akarojoknak hadgyák még éltekben valamit aföldön birtak (SUT 638)
hadgyam – 1
a, hogy szolgállyam hiven, és hadgyam azIstenre atöbbit. egy erdélyi nemes (TL 33)
hadgyátok – 4
gyomlállyátok együt azal abuzát is, hadgyátok mind akettöt fel nöni, az (É 126)
az apostol mondgya meg ne hadgyátok magatokot csalni, az rosz beszédek (IK/B 528)
nyavalyályát az orvosnak. de el hadgyátok veszni halgatástokal (IK/B 597)
hanem tegyétek le a fegyvert., hadgyátok az én kegyelmeségemre magatokot, az (SUT 883)
hadgya vala – 1
Isten irgalmasságát mutatván hozájok., meg hadgya vala magát engesztelni. köny hullatásokra (C/B 1002)
hadgynak – 1
nem hadgya. midön atemplomokra holmit hadgynak, másoknak kárával (C/B 1362)
hadgyon – 3
távozék töllünk, és magunkra ne hadgyon. attol is füg a mi (É 179)
hátra ne maradgyon. ne is hadgyon maga után, ha lehet semmi (C/B 1360)
velünk gyözedelmet; 3. hogy ne hadgyon minket szivünk kivánságára, hogy ha (C/B 1432)
hadgyuk – 23
és egy hetig tanult kivánatokot hadgyuk az idegenekre. és a predikátorokra (TL 34)
néném mit visgálom én ajövendöt. hadgyuk azt a jövendö urára, énnekem (TL 42)
eszünk ebédet, és vacsorát. és hadgyuk atörödést annak. aki azt szereti (TL 51)
eleget lehetne elmélkedni., de azt hadgyuk mászorrá. most pedig fogadásom szerént (TL 52)
leszünk. hogy leszünk, ezután. azt hadgyuk az Isten akarattyára. ö hozot (TL 55)
el. ezután még mint lesz. hadgyuk a jó atyánkra, és mondgyuk (TL 118)
embereket látunk, tudom hogy nem hadgyuk aporban esni, mikor valamit ollyat (TL 151)
e kettönk közöt elég kivánság. hadgyuk másokra a litánia csinálást. a (TL 157)
kéregel fedet várost. de itt hadgyuk. egy kedves bujdoso atyánk fiát (TL 249)
leszen ugy amint gondolom. azért hadgyuk arra a nagy cselédes gazdára (TL 251)
nem adgya másnak amaga ditsöségit, hadgyuk tehát az Istenre. hogy ditsérjen (É 403)
ne tselekedtessük. se jóvá ne hadgyuk, meg gátollyuk azt. ha töllünk (É 416)
nézve, miis az Isten akarattyára hadgyuk magunkot, bizodalomal. fel vévén magára (É 853)
De hadgyuk ezeket a rettentö, és félelemre (IK/A 221)
bennünk hogy azt félben ne hadgyuk hanem végben vigyük, hasonlot tapasztalunk (IK/B 446)
rosz gondolatokot is ha szivünkben hadgyuk. halált adnak nékünk (IK/B 526)
Hadgyuk ezt az félelmet. az ollyan (IK/B 565)
Istent mindenek felet, ha meg hadgyuk ötet bántani, midön modunk vagyon (IK/B 593)
Istent, és hogy más napra hadgyuk a szüléinkért, atyánkfiaiért valo különös (C/B 1251)
tarttsunk az Isten igasságatol, és hadgyuk magunkot az ö irgalmaságára (C/B 1318)
magokat, mellyek nem illetik öket, hadgyuk, és kérjük az illyeneket, a (IJE 55)
Hadgyuk el tehát. az illyen még (ISZ 186)
erövel nem állunk,: hanem meg hadgyuk magunkot öletni, és erre mindnyájan (SUT 581)
hadná – 2
fiához, mint ha egészen néki hadná azt a királyi széket, a (TL 88)
történnék minden bizonyal ha magára hadná (É 76)
hadnak – 3
szépeknek., mivel az uttzára nem hadnak ablakokot, kivált a törökök. azért (TL 56)
olosz országban; talám semmit nem hadnak a jövö esztendöre, erröl jut (TL 198)
magokat. valahol. el mennek botránkoztatást hadnak magok után (C/B 1574)
hadnák – 3
parantsolá a sidoknak hogy félben hadnák a munkát, a mely hatvan (C/A 131)
parancsolá a sidoknak. hogy félben hadnák a munkát,. a mely hatvan (C/B 1014)
nézve, Claudius meg parantsolá hogy hadnák félben a munkát (SUT 611)
hadta – 13
világot teremptvén, magára a világra hadta. hogy mennyen a mint mehet (TL 83)
kelletet volna. a házaságot félben hadta. a biró látván hogy nem (TL 90)
meg holt felesége nád pálczáját hadta. nem kel az ajándékot tekinteni (TL 118)
maga a vétkes. mert nem hadta a természetre dolgát. valamint mások (TL 156)
de az Isteni rendelés, nem hadta büntetetlen. aki oka volt az (TL 158)
12nek, a szivét franczia országban. hadta hogy küldgyük, a testet husvét (TL 204)
jószágát. a mint az apja hadta, és ha lehet. az igazságot (TL 210)
annak is az egyikét nekem hadta, két lora valo szerszám, de (TL 210)
maradot., egyikét a szegény sibriknek hadta, a másikát nekem, ezekböl észre (TL 210)
tanit, hogy az Isten azért hadta nékünk a szent irásokat, hogy (É 15)
engedelmeskedgyék amojses törvényének, amely azt hadta az aszszonynak., hogy bizonyos ideig (É 246)
kivánság, a melyet veszedelmes örökségül hadta reánk ami elsö atyánk és (KG 548)
tekintvén. az ö meg romlásokban hadta öket. és az által nagyob (C/B 963)
hadtak – 1
néz, az ezer aranyat amelyet hadtak néki, félti hogy idö elöt (TL 135)
hadták – 3
töllünk. és csak a gondolatot hadták szabadságunkban, de már azis unadalmas (TL 98)
fogvást. a leányt csak reája hadták., az iffiu haza viszi a (TL 131)
gyermekeket holtok után magok hellyekben hadták. vagy hogy mind külsö, mind (IK/B 655)
hadtam – 2
A mit birtam, azt másnak hadtam, és amit másoknak adtam, azt (TL 200)
szenvedtem, az álmot is félben hadtam. de nem tsak az emberek (ISZ 176)
hadtanak – 1
sátorok alat lakik. engemet itt hadtanak. aház gondviselésire, erre tudom el (TL 88)
hadta volna – 1
közönséges szokást nem követvén, utollyára hadta volna ajo bort, emeg mutattya (É 109)
hadta volt – 1
jó. a szegény fejdelem azt hadta volt. hogy az apja mellé (TL 238)
hadtuk volna – 1
tanácsot kérdettek volna töllem. mászorrá hadtuk volna a táborozást. mert a (TL 104)
hád-
hádgy – 1
sok hamis keresetel valo joszágot hádgy a fiára, mert ö szegény (TL 210)
hagy
hagy – 6
és mondá az Isten embere. hagy békit néki,, mert a lelke (É 380)
mi vagy. a mitsodák mások hagy békit nékik, hadd akár ki (KG 563)
egy ördöngös nagy kiáltásal mondá, hagy békit nékünk, mi közünk vagyon (KJÉ 630)
sies hogy elsö lehes. hanem hagy másokot elöre menni, térden lévén (IK/A 104)
6. hogy ha a kisértetben hagy ésni. bánnyék velünk irgalmaságal, kegyelmit (C/B 1433)
az aszony. öszve huzván szemöldökét, hagy békét nekem, ne törd a (IJE 80)
hagya – 133
idö mulva, az elöbbeni állapottyára hagya esni, és az eset után (TL 22)
fel nyiltak. ö szegény árvaságra hagya bennünket, ezen az idegen földön (TL 203)
parantsolat szerént, a mely azt hagya. (:foglalatoskodgyatok gyakorta annak a könyvnek (TL 270)
is. nem másnak, hanem másra hagya, valamint adervis mondá egy persiai (TL 296)
által az Apostol. midön azt hagya hogy ne itellyünk idö elött (É 47)
az Apostol a midön azt hagya. a hiveknek, hogy felettéb fel (É 100)
{…} Az apostol ollyan formán hagya azt, ha lehettséges és a (É 111)
az Apostol a midön azt hagya nékünk, hogy senkinek semivel ne (É 118)
{…} Az Isten abban alankadságban hagyaé Illyést (É 199)
azt. és abban az állapotban hagya, a melyben akarattal tette magát (É 206)
báttyának özvegyét. a ki nem hagya maga után gyermeket, eszerént is (É 232)
ötet tölteni mennyei áldásokal, eszerént hagya Isten gyakorta szükségben szolgait, hogy (É 275)
{…} Miért hagya azt az ur, hogy minyájan (É 326)
ne tsallyon, se meg ne hagya magát tsalni, aki meg holt (É 333)
oltalmaza valamely belsö kevélységtöl, eszerent hagya aválasztatit némely alkalmatoságokban. bizonyos fogyatkozásokban (É 338)
alá adgya öket, és szükségben hagya, némelykor., azt tsak azért tselekeszi (É 411)
hamis esküvéstöl. az eröszakoskodástol. azt hagya az után. hogy a munkásnak (É 415)
a bizonytalanság melyben az Isten hagya öket, ez életben, a vétekért (É 419)
hogy szeretetének legg drágáb zálagját hagya holta után, azért mi is (É 454)
{…} A láb mosás alkalmatoságával, hagya nékünk. minden féle, felebaráti tselekedeteket (É 459)
szenvedésre., és az Isten akarattyára hagya magát., a kristus agyengék szerént (É 470)
a ki abban akeserves állapotban hagya öket, és várják alázatos bekeséges (É 488)
{…} Azt hagya, igyekezünk azon., hogy viszá hozhasuk (É 562)
forog, aki magát szent szolgálatra hagya fel emeltetni, hogy ha nem (É 569)
szent péter, a midön azt hagya. hogy szolgállyunk felebarátunknak, az ajandék (É 575)
fövebb parantsolatot, a mely azt hagya, hogy szeresük az Istent, tellyes (É 627)
{…} Arra, hogy hagya az oltáron az ajándekját. és (É 649)
ezek tilalmasok, az Apostol azt hagya nékünk, hogy meg ne engedgyük (É 700)
szépen le irja, amidön azt hagya ahiveknek, hogy vigyázanak azokra, kik (É 703)
felebaráti szeretetet, a melyeknek követésit hagya, mind a pásztorinak, mind a (É 741)
ki minden dolgát ö reája hagya, a ki minden nyughatatlanságit ö (É 756)
távozván, a maga rosz kivánságira hagya (É 771)
{…} Az Apostol, nem hagyaé hogy leg inkáb bizonyos személyeket (É 779)
{…} Igen is azt hagya, hogy leg inkáb ahitnek tselédivel (É 779)
{…} Azt hagya nékik, hogy szorgalmatosak legyenek meg (É 791)
{…} Hasonlit abban. mert hagya, és magában foglallya. a szeretetet (É 795)
ne ütközék, ha nem tsendeségel hagya a mindenhato Isten rendelésire. a (É 851)
feleségit, a ki is nem hagya maga után gyermeket, e szerént (É 870)
ollyanokot szereti, büntetés nélkül nem hagya ha azokot meg vetik. vagy (É 881)
gondolván hogy az udvar nem hagya tsak hejában heverni. a mint (MN 21)
és holta után. uri familiát hagya., montros pedig a spanyolok közöt (MN 46)
ada néki. és mindent reá hagya. és a házában mene, nem (MN 93)
tudhassa szerencsétlenségit. maga is helyre hagya., hogy addig meg ne szabadulyon (MN 122)
neked parancsollya, és abetsület azt hagya. azután mindeneket meg beszélle néki (MN 126)
sebastien külsö képen mindeneket reá hagya. azért. hogy szabadá hagyák, mivel (MN 126)
butsuzék tölle, mondván hogy nyugodni hagya. és tsak más nap regel (MN 129)
hogy azokot adrága köveket Elvirnek hagya. akinekis jó erkölcseiröl bizonyságot teszen (MN 169)
a nagy apám két fiat hagya maga után. agénort. és timánt (MN 218)
kitsoda ki szivét. meg nem hagya hatni. midön szent anyádrol, hallunk (KKU 271)
gondolodé. hogy illyen atya. el hagya magát ragadtatni ahirtelen haragtol: ugy (KKU 279)
képen az. a ki. szabadságban hagya halgatoit., hogy azt tselekedhessék amit (KKU 280)
a lelket háborgattya, atestet sem hagya a nélkül (KKU 304)
mint a, hogy ate akaratodra hagya magát. ugy kel néki örülni (KKU 365)
a lélek az Isten akarattyára hagya magát, mivel tsak ö tölle (KKU 369)
és aki az Isten rendelésire hagya magát. zugolodás nélkül. abban bizonyos (KKU 379)
ugyan azon aucthor. hogy miért hagya az Isten az ö valasztatit (KKU 380)
örökös orvosa, a kedves életben hagya azokot, a kiket láttya hogy (KKU 407)
tészen az Istentelenel., és békeségben hagya. ez életben. az ö Istentelenségében (KKU 408)
az Isten igaz., aki nem hagya az övéit felyeb kisértetni annál (KKU 422)
tekint, és hogy az inségben hagya öket, dávid azt mondgya, hogy (KKU 429)
szeretetének. hogy az Isten nem hagya valamely szenvedés nélkül választatit (KKU 433)
szinte nem tiszteli, és szükségben hagya is szüléit. el hagyatván véle (KJÉ 668)
törésben találtatot, mojses pedig azt hagya nékünk hogy meg kövezük az (KJÉ 682)
@: XXXVII az alamisnálkodást hagya (KJÉ 701)
törvényének. parantsolattyárol, a mely azt hagya., hogy a meg holtnak. az (KJÉ 726)
együt nem mehetnek, de azt hagya nékik. hogy egy mást szeresék (KJÉ 741)
üsméri., hogy öket árvául nem hagya hanem el fog hozájok jöni (KJÉ 742)
vallás töbre kötelez., és azt hagya hogy másokot meg elözünk, és (VKT 799)
a felebaráti szeretetett oly igen hagya nékünk, arra int minden tanitásiban (VKT 819)
ötet akönyviböl, hogy sem el hagya veszni az Izraélitákot. veszedelemben nem (VKT 819)
Istent ditsöiti, valamint szent péter hagya azt néki. örvendez. valamint az (VKT 836)
a parantsolat. mely nékünk azt hagya. hogy ugy szeresük felebarátunkot mint (VKT 843)
a nyomoruságban. és a keserüségben hagya a farisaeus. meg segitti a (VKT 883)
kérni könyörgésiben. a szent lélekre hagya magát, aki meg kéri aszenteknek (VKT 892)
nékik. szent pál nékünk azt hagya hogy békeségben élyünk ha lehet (VKT 918)
a jó erkölcsel: aki nem hagya magát vitetni arosz példák után (IK/A 52)
mondgya jérémiás proféta, és nem hagya ennek a nyomorult városnak nagyob (IK/A 78)
szent Pál a midön azt hagya a korintus bélieknek., hogy a (IK/A 134)
engedelmeskedgyél a mint szent Pál hagya in Domino, az Istenben, tudni (IK/A 222)
a három dolgot a bölcs hagya néked. Minek elötte meg nem (IK/A 233)
emberekel beszélgetz. a bölcs ezeket hagya néked. A te ügyödben is (IK/A 233)
boszuságárol. Az Isten Fia. azt hagya nékünk. Azt mondom néktek. szeresétek (IK/A 251)
okoz, hogy ha abölcs azt hagya az ifiaknak, hogy a magok (IK/A 283)
inkáb az illyen nagy dologban hagya. mint sem másban., ezen intésit (IK/A 283)
a mellyeket a házaság szabadá hagya. hanem hogy még mind testben (IK/A 352)
sokal nagyob, hogy magát meg hagya gyözetetni. a testi kisértetekben, azért (IK/A 353)
szerént a ki is azt hagya nékünk hogy halgasuk az anyaszent (IK/A 367)
jeremias propheta mondgya. * nem is hagya az el pusztult városnak, nagyob (IK/B 438)
neki a proféta által, hogy hagya Jeroboamot tsendeségel uralkodni atiz nemzettségen (C/A 122)
{…} Az Isten büntetetlen hagyaé a sidoknak vétkeket (C/A 212)
melyel az Anyaszent egy ház hagya (C/A 281)
mosást noha azt akristus világosan hagya, és ha akristus szavait betü (C/A 334)
Conciliumnak parantsolattyával. a mely ezeket hagya. Tettzet a szent léleknek és (C/A 334)
az ország törvénye is azt hagya hogy a káromkodonak a nyelvét (C/A 394)
valo penitentziát tarttsanak, azt is hagya keményen a gyontato papoknak, hogy (C/A 578)
magát, ha az utolso orájára hagya, mert a midön az elme (C/A 608)
joszágának a templomokra. és klastromokra hagya, abuzgoság ugy jó, ha igaságos (C/A 610)
Nicaeai Concilium Can.4. azt hagya, hogy a püspököt, leg aláb (C/A 638)
a szent Nicaeai gyülés azt hagya, hogy leg aláb három háromnak (C/A 638)
az Apostoli traditio. de azt hagya, hogy a mely tartománybéli püspökök (C/A 638)
{…} Az Isten büntetetlen hagyaé a sidoknak vétkeket (C/B 1068)
zavar, a mely nyugodalomban nem hagya az illyeneket, ugy anyira, hogy (IJE 36)
az orvoságot a tüz mellet hagya. gyertyát gyújt és fut apinczében (IJE 40)
az irgalmaságnak tselekedetit, valamint akristus hagya kegyelmednek, és hogy rövideden meg (IJE 71)
egyik ember, a másikát szükségbe hagya, az Isten törvénye pedig azt (IJE 109)
és oly kemény parantsolat alat hagya. a gazdagoknak, a szegényeket részesitteni (IJE 109)
Szent jános azt hagya, avitézeknek, kik rend szerént. szeretik (IJE 118)
ellen volna, a mely azt hagya, hogy a ki lételt ád (IJE 120)
hogy egy gazdaszony meg ne hagya magát tsalni, azért tarttson a (IJE 141)
Dávid. sok féle mester embereket hagya maga után az országban. a (ISZ 198)
aláb kéttzer esztendöben, valamint ezt hagya a Nicaeai gyülés, idövel közönségesen (KSZ 420)
benedek régulája is ezt igen hagya, föképpen nagy böjtben, és minden (KSZ 442)
olyan dolgokban, amelyeket se nem hagya, se nem tilttya az Isten (KSZ 442)
valamint olosz országban. arégula azt hagya abarátoknak. hogy köntösökben hályanak, még (KSZ 444)
atisztesség ellen, mivel aregula azt hagya, hogy a dormitoriumban, mindenkor világoság (KSZ 445)
barátokot, és sok szent tanitványokot hagya maga után. ugyan azon tálybán (KSZ 470)
barátok vétkeit, bizonyos számu disciplinázásal hagya meg büntetni, idövel ezt sok (KSZ 476)
hogy ditsérné okoságát., de azt hagya nékí, hogy minden idö halasztás (SUT 583)
esztendös korában., huszon négy fiat hagya maga után, mind azon által (SUT 600)
amelyet vagy maga. vagy másnak hagya meg fejteni, azt pedig rövid (SUT 641)
gyengéket. és a tudatlanokot, Azt hagya nékik. hogy engedelmeskedgyenek avilági hatalmasoknak (SUT 698)
nékik. a magok viselésire., azt hagya nékik hogy a laodicéai hiveknek (SUT 737)
Azt hagya Timothéusnak, hogy olyan formába élyen (SUT 749)
kik prédikálanak, és tanitanak, Azt hagya Timotheusnak. hogy egy pap ellen (SUT 749)
a szovára vegye bé. Azt hagya néki. hogy tsak könyen. a (SUT 749)
is tartalékba legyenek, azt is hagya néki. hogy tsak aviz italt (SUT 749)
hogy minden tiszta., atisztáknak, Azt hagya még Titusnak. hogy távozék el (SUT 751)
avárosba négy száz választot vitézeket hagya, meg parantsolván nékik hogy a (SUT 795)
meg nyugodnának, csézáréába két legiot hagya, és más kettöt scythopolisba küldé (SUT 815)
falaknak le rontatá. és örzököt hagya benne. kik a varost tsendeségbe (SUT 821)
Ázotot meg vegye. akikben örzököt hagya (SUT 821)
veve. és egy nehány sereget hagya ót. hogy élödgyenek, nyerekedgyenek (SUT 834)
Bethelt. és Efremet., azokban örzöket hagya. és az után Jérusalemhez közelgete (SUT 837)
hagyá – 122
sok pénzit, joszágát a feleséginek hagyá. aki is azután parisban ment (TL 91)
és a két leányt helyében hagyá. franczia országban érkezvén. ót csak (TL 140)
után a sok mindenit, másra hagyá, mondám másra hagyá, mert aza (TL 296)
mindenit, másra hagyá, mondám másra hagyá, mert aza más is. nem (TL 296)
meg álván pedig Jésus, magához hagyá ötet hozatni, és midön el (É 156)
tégedet; és azt félre állatván, hagyá a másikát eljöni, és mondá (É 348)
uttyokon járni. és sziveknek kivánságira hagyá öket. azok pedig akiket afogságbol (É 394)
azt ellenezni hogy akristus mágához hagyá közeliteni, egy ollyan vétkes aszszonyt (É 425)
büntetésböl., az ördög hatalma alat hagyá (É 469)
és a másikát a vétkeiben hagyá, vagyon egy, mondá szent Bernárd (É 478)
és kedves tanitványának gondviselése alá hagyá, akit is oly igen szerette (É 478)
botsátását, a véteknek el törlésiért hagyá, a kristus pedig a kereszttségnek (É 539)
is meg áldá, és eleikbe hagyá tenni. és evének, és (É 696)
volt proféta, azért mert magához hagyá közelgetni egy olyan aszszonyt, mind (É 759)
a ki is nem sokáig hagyá ebben a gondolatban, és akinek (MN 21)
hogy rendelest tenne. és egyedül hagyá beátrixal. aki is nagy tsudalkozásban (MN 23)
eleonora beatrixot Dom fernand mellet hagyá, és Ivonal együt. a maga (MN 41)
adá, hatalmában, hanem még szabaddá hagyá mind az egész gazdagságal. mely (MN 43)
betsülettel lészen hozája. és nyugodni hagyá (MN 44)
szopo leánykáját. pedig a sultánnak hagyá (MN 104)
élvén. a fejdelemségit a nénnyinek hagyá. a ki is a ferjinek (MN 105)
mene aházbol., és nagy keserüségben hagyá elvirt. aki is valamely keserves (MN 115)
házhoz, a kert ajtaját nyitva hagyá. és az elvir házában valo (MN 116)
meg hit alvaré nevü szolgájat hagyá maga mellet. a kiben egész (MN 125)
még mit várhat. azért folyni hagyá könyveit. végtire mondá. hogy hagytál (MN 143)
hogy együt akarnának beszélgetni, szabadságban hagyá öket. alig mene ki, hogy (MN 152)
el vevé. és nagy örömbe hagyá. alig mene onnét ki (MN 159)
nézve. azért. arra az idöre hagyá. a midön portugalliában lésznek. hogy (MN 167)
el butsuzék töllök, és szabadságban hagyá öket. hogy gondolkodhassanak szerencsejek változásán (MN 183)
azért az Égrad gondviselése alat hagyá (MN 205)
ezen keménységin. tsak hamar magánoson hagyá (MN 211)
igen nagy rendeletlenségben. és haboruságban hagyá. és mint hogy az Etelgiva (MN 217)
gyermekeket eleiben hivatá. és nékik hagyá testamentumba a keresztét. mint valamely (KKU 259)
mene., és storophilát nagy keserüségben hagyá (KKU 288)
mulva. minden áitatos foglalatoságit félben hagyá. és el kezdé mulatni azokot (KKU 314)
hideget, a többit a toban hagyá. és a partra ki mene (KKU 424)
eva erre az igeretre. meg hagyá magát tsalatni, evék abbol agyümölcsböl (KJÉ 573)
szülötteket, az elsö parantsolat azt hagyá az aszonynak. hogy a szülése (KJÉ 613)
adgyon annak akinek nintsen. azt hagyá a publicánusoknak, hogy többet azon (KJÉ 619)
belölle, és mint egy holtan hagyá. jésus pedig kezit (KJÉ 675)
ahalálhoz készülvén, hejában el. nem hagyá mulni azt a kevés idöt (KJÉ 743)
tanitványal. lakék, akinek gondviselése alá hagyá. nem kel tehát tsudálni. mondgya (KJÉ 759)
nagy vétekel vádoltaték, vétkesnek is hagyá magát tartatni. és inkáb rabságot (VKT 864)
nem indult, és a halálra hagyá magát itéltetni. valamint egy bünös (VKT 877)
Isten. az ördög dühösége alá hagyá jóbnak minden földi javait, ez (VKT 888)
mondgya szent chrisostomus, ötet sirni hagyá, és nevette sirását, valamint egy (VKT 893)
a szenttséges Eucharistiának szenttségit nékünk hagyá, hozánk valo meg foghatatlan szeretetéböl (IK/A 102)
néki, hogy sokszor félben is hagyá, nem gondolván. hogy véghez vihese (IK/A 184)
koldulásnak szükségire jusson: Tobiás azt hagyá afiának, hogy soha a szegényröl (IK/A 270)
és az egész világot kételkedésben hagyá üdvesége felöl, oh. mely rettentö (IK/B 523)
koldulásal enné kenyerit, tobiás azt hagyá fiának. hogy soha egy szegényröl (IK/B 605)
{…} Éva meg hagyá magát tsalatni az ördögtöl. és (C/A 58)
{…} Éva mitsoda indulatbol. hagyá magát meg tsalatni az ördögtöl (C/A 58)
{…} Az Isten büntetetlen hagyáé az Ádám és az Éva (C/A 59)
tekintvén az ö meg romlásokban hagyá öket, és az által nagyob (C/A 67)
{…} Az Isten büntetetlen hagyáé az emberek vétkeit (C/A 73)
meg esküvék, és ugyan akoron hagyá akörnyül metelkedést, mint olyan jelt (C/A 78)
áldozattyára valo fát. és meg hagyá magát kötöztetni az attyátol, a (C/A 82)
ót az Isteni gondviselés alá hagyá; mert farao parantsolatot adot vala (C/A 88)
{…} Az Isten parantsolattyábol. azt hagyá nékik, hogy mindenik kérjen a (C/A 89)
{…} Miért hagyá Mojses hogy ilyen Ceremoniával ennék (C/A 90)
{…} Az Isten büntetetlen hagyáé vétkeket (C/A 116)
halván, fiát salamont királyi székiben hagyá maga után (C/A 118)
esöt meg tartoztatá. azután eseni hagyá., nagy fényes tsudát nyere Istentöl (C/A 125)
egy vendégségben és maga után hagyá a fö papságban. és a (C/A 135)
kezekben adván pedig magát, meg hagyá magát kötöztetni (C/A 172)
rendelé, és azután Creta szigetében hagyá. hogy ót más püspökököt rendelne (C/A 248)
láttyuk atraditiobol hogy akristus szabadságokra hagyá az Apostoloknak akár kovászos kenyeret (C/A 529)
által a Pápa bölts itéletire hagyá, hogy meg engedhese. a pohárt (C/A 549)
meg botsátot vétkeket, negyven esztendeig hagyá öket a pusztában és meg (C/A 573)
{…} Éva meg hagyá magát csalatni az ördögtöl. és (C/B 955)
{…} Éva micsoda indulatbol hagyá magát meg tsalatni az ördögtöl (C/B 956)
{…} Az Isten büntetetlen hagyáé. az ádám, és az Éva (C/B 957)
{…} az Isten büntetetlen hagyáé az emberek vétkeit (C/B 968)
meg esküvék, és ugyan akoron hagyá a környül metélkedést, mint ollyan (C/B 971)
áldozattyára valo fát, és meg hagyá magát kötöztetni az attyátol, a (C/B 974)
ót az Isteni gondviselés alá hagyá, mert pharao parancsolatot adot vala (C/B 979)
{…} az Isten parancsolattyábol. azt hagyá nékik, hogy mindenik kérjen a (C/B 980)
{…} miért hagyá mojses. hogy illyen Ceremoniakal ennek (C/B 981)
vala a törvény. mely azt hagyá. hogy minden hetedik esztendöben., miveletlen (C/B 988)
{…} az Isten büntetetlen hagyáé. az ö vétkeket (C/B 1002)
a fiát salamont, királyi székében. hagyá maga után (C/B 1004)
esöt meg tartoztatá., azután eseni hagyá. nagy fényes csudát. nyere az (C/B 1009)
hagyá maga után. a fö papságban (C/B 1018)
szenvedésre., kezekben adván magát. meg hagyá magát kötöztetni (C/B 1045)
rendelé. és azután créta szigetében hagyá, hogy ót más püspökököt rendellyen (C/B 1089)
atráditiobol., hogy a kristus szabadságokra hagyá az apostoloknak, akár kovászos kenyeret (C/B 1300)
a pápa bölcs itéletinek szabadságára hagyá. hogy meg engedhesse. a pohárt (C/B 1316)
meg botsátot vétkeket., negyven esztendeig hagyá öket apusztában, és meg nem (C/B 1333)
hanem halál. ugyan azon is hagyá apater tegnap beszédit (IJE 21)
ö afeje, és a melynek hagyá igazságát, lelkét, testét, és hatalmát (IJE 68)
mindenikét egy okra valo nézve hagyá atörvény, a szomszédságokban lévö nemzetek (ISZ 206)
nem álla, és magát kinoztatni hagyá, és meg mozdulhatatlanná lett mint (KSZ 300)
jutalmaztatá, az annyát gondviselés alá hagyá, a profétiákot bé tölté, és (KSZ 300)
szent Cyprianus, az üldöztetésekben, azt hagyá, hogy fel irják szorgalmatosan anapját (KSZ 353)
a mirigyes embereket, azért is hagyá szent pál. hogy ugy kel (KSZ 360)
egy egész légyio. inkáb meg hagyá magát öletni, mint sem az (KSZ 390)
nem felelt vádloinak, és meg hagyá magát igasságtalanul itéltetni, hanem ádriánus (KSZ 390)
számlálom, hogy a papok akarattyára hagyá apenitentzia adásokot, ha pedig ollyan (KSZ 486)
Jerusálemi Anyaszent egy házat, nékie hagyá székit aföldön, és jegyesit. hogy (SUT 521)
és halogato volt. sok ideig hagyá a vasban. nem tudakozodván semit (SUT 539)
kristustol vett hatalomal.. aki azt hagyá nékik, hogy éllyenek az Évangyéliumal (SUT 549)
az üdvezitö gond viselése alá hagyá a maga Annyát. meg hagyván (SUT 553)
a melyben a sidokot idegeneknek hagyá lenni Alexandriában. meg fosztván öket (SUT 569)
Agrippáé volt. ahadát pedig ptolemaidában hagyá, ot lévén az eleit a (SUT 580)
mi a sidokot illeti. függöben hagyá elméjeket. és a földi munkájokra (SUT 582)
el érkeznék, Monobázus is meg hagyá magát koronáztatni, azért, hogy az (SUT 598)
a király is a fogságban hagyá. Herodes király aki igen gyülölte (SUT 610)
az Istennek, és magát Istennek hagyá mondani, igen nagy sziv fájást (SUT 617)
és a város eleit. azt hagyá nekik a császár parantsolattyábol hogy (SUT 621)
mindenüt ahol. el mene, azt hagyá a hiveknek. hogy meg tartanák (SUT 650)
igen üsméretesek voltak korintusba azt hagyá nékik hogy egy mást köszönttsék (SUT 689)
ki mene, szent Timothéust Éphésusba hagyá. hogy gondot viselne. az ót (SUT 747)
hatalmasokhoz valo engedelmeségre. Azt is hagyá néki. hogy Zénást. és Apollot (SUT 751)
eleget tehetének fösvénységinek, a fogságban hagyá pedig az olyanokot, akik néki (SUT 751)
érkezven. karpus nevühoz szálla., ahol hagyá a palásttyát. és az irásit (SUT 758)
Milétumba érkezvén. ahol Trofimust betegen hagyá. onnét korintusba. mene, és ót (SUT 758)
Cestius Gallushoz menvén Czezáréaban., várust hagyá maga hellyet Gubernatornak, A Bathanéa (SUT 791)
negyven ezeren., Josef ezeket kotzodni hagyá, a töb városoknak lakosival, a (SUT 801)
fát hogy meg égesék., azt hagyá mindenek felet. hogy ne hagyák (SUT 832)
még három száz lépésnél továb hagyá, mert e fárat lévén. had (SUT 847)
szálitá, tsak egyedül atizedik légiot hagyá azolaj fák hegyén. hét száz (SUT 850)
hagyad – 9
hogy tellyeségel az Isten akarattyára hagyad magadot. mást ne akarj semmit (KKU 373)
proféta., és meg szabaditottad öket, hagyad az urra minden gondodot., és (KG 519)
néki. te kövess engemet. és hagyad a holtakra. hogy el temessék (KJÉ 632)
hogy atyád fiát meg bántottad. hagyad az oltár elött ajándékodot. és (VKT 856)
ád eledelt abenne. bizo embereknek. hagyad azurra magadot. mondgya dávid. és (VKT 893)
Meg ne hagyad magadot tsalatni a hizelkedésel, a (IK/A 204)
Oh kedves fiam ne hagyad magadot illyen formán meg csalatni (IK/B 541)
mondod angyélika. mondá télámon, de hagyad beszélleni magát a doktort (IJE 62)
gusalyrol gondolkogyál, dolgaztassad szolgáloidat. és hagyad a hadakozást az emberekre. {…} illiad (IJE 150)
hagyak – 1
szenttségihez járulnának, hanem a vétekre hagyak magokot, és a gyonást el (IK/A 100)
hagyák – 65
embereknek hogy ha magokot meg hagyák tsalatni, hanem amagok meg romlására (É 44)
életnek forrását, és magokat meg hagyák halni szomjuhan (É 96)
{…} kitsodák azok. akik utollyára hagyák ajó bort (É 110)
keményité, a midön öket nyugodalomban hagyák, ollyanok valának, mint az izetlen (É 135)
után el tünének. és egyedül hagyák ötet (É 219)
tzifraságokban., es a szegényeket. meg hagyák halni éhel, és hidegel (É 276)
és azonban. a meg romlásban hagyák sziveket, akik ugy tettzik mint (É 490)
és akristus tudományát, örizések alá hagyák, az ö tanitványok, másoknak hagyák (É 730)
hagyák, az ö tanitványok, másoknak hagyák, és igy idöröl, idöre, a (É 730)
sebeit. de az után akarattyokra hagyák, hogy éllyenek, és nem illetik (É 739)
igyekeznek többé gyogyitásokon, fel holtan hagyák öket. mint ha, a felebaráti (É 739)
hamar el tünének. és egyedül hagyák a kristust, az Apostolival., akik (É 848)
magokot, hogy a spanyolok nyugodalomban hagyák öket (MN 34)
tölle igen tartani. és csendeségben hagyák birni minden joszágit (MN 80)
reá hagya. azért. hogy szabadá hagyák, mivel azt meg sejditette volt (MN 126)
mind tsudálkozni kezdének és nem hagyák szollani. hanem mindenik ölelgetni kezdé (MN 170)
pedig evilágra jő, annak azt hagyák hogy visellye keresztét. nagy nyomoruság (KKU 295)
is. kik a mások ditséretire hagyák magokot, majd nagyok. majd kitsidek (KKU 355)
mondván hogy a más életre hagyák. ha egy kevesé továb kel (KKU 358)
elégedvén, meg verék, és véresen hagyák, midön pedig azok az emberek (KKU 425)
élnek. mint annak elötte, egyedül hagyák járni, még is azt reménlik (KJÉ 593)
menének, és az aszonyt egyedül hagyák jesusal., aki is kérdé tölle (KJÉ 683)
és meg sebesitvén, fél holtan hagyák az uton. egy pap. és (KJÉ 689)
és magokot tellyeségel ö reája hagyák, az ö suhajtások az örökké (VKT 822)
akik tsak a mások itéletekre hagyák. bálványt tsinálnak magoknak betsületekböl olyan (VKT 863)
hitta a gyermekeket, parantsolta hogy hagyák hozája menni a gyermekeknek: meg (IK/A 35)
mély veremben botsásák és ót hagyák meg halni, Ez a szegény (IK/A 49)
vagy azokot, a kik meg hagyák magokot töllök rontatni, és hogy (IK/A 157)
és minden féle kisértetektöl meg hagyák magokot nyeretni. oh ! Istenem mely (IK/A 197)
a, hogy a midön azt hagyák. hogy meg kel mondani az (IK/A 259)
ha a szivben azt meg hagyák nevekedni, és annak halálát okozni (IK/A 260)
erkölcsel., de söt még azt hagyák, és a, jó erkölcsü tselekedet (IK/A 265)
és akik a gyermekek akarattyokra hagyák rendeknek választását, de ollyanok sokan (IK/A 297)
és minden tanitásnak szelétöl el hagyák magokot vinni. valamint a gyermekek (C/A 330)
szabadságával Isten szerént élyenek. ne hagyák magokban uralkodni arosz kivánságot (C/A 405)
tarttsanak az Isten igaságátol. és hagyák magokot az ö irgalmasága alá (C/A 553)
hasznosab ha utolso orájára nem hagyák (C/A 613)
nem üsmérik. és akik el hagyák magokot merülni minden rosz kivánságokban (C/A 663)
valamely dologrol. hogy azt félben hagyák, és mást kezdenek el (IJE 38)
adni, mivel illyen formán. meg hagyák rontani elméjeket. és szokásokat, vagy (IJE 82)
az oktalan állatok is éhezni hagyák akisdedeket; hogy enni tanithassák, a (IJE 85)
atörökök ótt is ugy el hagyák pusztulni a földet, valamint másut (ISZ 189)
valának, amelyeket nagy átok alat hagyák nékik meg tartani, azért is (KSZ 340)
változtattya, tsak abban az állapottyában hagyák, és a szenttségekhez nem járulhata (KSZ 365)
feleségit, ötet magát is ugy hagyák mint holtat (KSZ 380)
felet, a szabot rendek azt hagyák apapoknak, és a diaconusoknak, hogy (KSZ 411)
az afrikai szabot rendek azt hagyák apüspököknek, hogy az asztalok közönséges (KSZ 426)
prédálának el, és atöbbit el hagyák pusztulni, mert minden ember, abban (KSZ 472)
nevezetes hellyekre valo butsu jarást hagyák, ugy mint jerusálemben. romában, Compostellában (KSZ 476)
az elsö három napot tsendesen hagyák el mulni, hanem anegyedik napon (SUT 602)
és az Isten gondviselése alá hagyák öket (SUT 620)
is a földre esvén, ugy hagyák mint holtat, azután az városbol (SUT 630)
azokot, az Isten gondviselése alá hagyák, magok pedig viszá térének pámphiliában (SUT 631)
hanem a szegényekre valo gondviselést hagyák nekik, ugy mint, hogy a (SUT 647)
jegyesek legyenek, magokra hagyák. ugy hogy leg aláb a (SUT 669)
valának. hogy meg hagyák magokot tsalatni ahamis tanitoktol. a (SUT 683)
a tsonak kötelit, és atengerbe hagyák esni, viradta felé. pál arra (SUT 725)
a nép azon volt hogy hagyák nyugodalomba öket, de a partosok (SUT 787)
tsak Métellust a fö tiszttyeket hagyák életben. mert e meg igérte (SUT 788)
engedelmeskedni., ha pedig engedelmeskedik, szabadoson hagyák vélek együt Jérusálembe meni. hogy (SUT 803)
zárák, és az ellenség keziben hagyák. a két kerület közi szorulva (SUT 811)
hagyá mindenek felet. hogy ne hagyák a fejit el vinni., mind (SUT 832)
menének ki aházbol, és oda hagyák. azt az irtoztato eledelt. annak (SUT 865)
még nagy kegyetlenségböl. atesteket temetetlen hagyák. más tizen hét fö renden (SUT 867)
avárat fel adák, és szabadá hagyák öket, hogy oda mehetnek. ahová (SUT 893)
hagyák vala – 2
aleg nagyob szentek is azt hagyák vala, hogy atestet étellel könnyebittsék (KSZ 417)
nékik a szegénységet, afrikában azt hagyák vala a Cléricusoknak, hogy akár (KSZ 426)
hagyalak – 1
a kegyetleneknek azoknak agonoszoknak kezekbe hagyalak, a kik anyakunkra tették labokot (SUT 864)
hagyam – 2
és nem akarván. hogy félben hagyam tanulásomot, olyan hazám béli embereket (MN 223)
térésemet, hogy halálom orájára ne hagyam a meg térést. adgyad kegyelmedet (KG 487)
hagyám – 2
a várost. nagy zür, zavarban hagyám. de ök lassák. pedig hogy (TL 245)
Legg utollyára hagyám ezt a jó erköltsöt, mint (IK/A 274)
hagyának – 3
az urunknál. egy szép paripát hagyának. gondolom (TL 8)
tanitani. az Apostolok, más tanitványokot, hagyának magok után, és akristus tudományát (É 730)
de az ajándékért. mindent felixre hagyának (MN 140)
hagyatok – 2
keziben adták, mondá azért Jésus, hagyatok békit néki, hogy az én (É 444)
árttsátok magatokot ezeknek dolgaiban., és hagyatok békit nékik. mert ha ez (SUT 508)
hagyátok – 3
az Apostol mondgya. meg ne hagyátok magatokot tsalatni, arosz beszédek meg (IK/A 180)
ha ti halgatástokal; el veszni hagyátok (IK/A 261)
a hetedik esztendöben. azokat miveletlen hagyátok, és nyugodalomban.. hogy hadd élhessenek (IJE 136)
hagya vala – 2
Fia, és meg fedvén, nem hagya vala azokot szollani, mert tudgyák (É 335)
Fia, és meg fedvén. nem hagya vala azokat szollani, mert tudgyák (É 601)
hagyna – 2
távoznék töllünk, és tsak magunkra hagyna, azért hogy fel indittsa bennünk (É 840)
a városba egy nehány sereget hagyna örzésire. azt felelék reá, hogy (SUT 783)
hagyná – 8
mind azon által. ha szükségben hagynáis öket. attol volna, mert azt (É 774)
magát a dolgokban, és reája hagyná az igazgatást. de látván, hogy (MN 72)
hordozásra, és a penitentzia tartásra hagyná., de az aki jutalmat igért (KKU 317)
ellen tselekednék. azért hogy utollyára hagyná aleg jóbb borát. a viznek (KJÉ 623)
panaszolkodék. hogy mária tsak. egyedül hagyná ötet oly szorgos dolgában, hanem (KJÉ 690)
volt. mint hogy pedig avilágban hagyná öket, az attyának ajánlá öket (KJÉ 746)
melyben. az öreg Tibérius nékie hagyná a helyét, és ugy boldogá (SUT 538)
tsendeségbe nem maradnának, ha szabadá hagyná öket, Tiberiádesbe viteté tehát öket (SUT 818)
hagynád – 1
Isten tiszteségiért, te pedig ugy hagynádé a lelkedet a mely az (IK/A 132)
hagynak – 10
verjék a sátorokot; uttzákot ugyan hagynak, de ki ki oda veri (TL 229)
nem lehetnek, se másokot nem hagynak nyugodalomban, vagy is az ollyanok (É 215)
kik benned vannak, és nem hagynak te benned követ akövön, azért (É 719)
tudgyák. meg, a midön szabaddá hagynak engemet. vagy a mikor halálomnak (MN 117)
mellölled. és annál inkáb itt hagynak. és inkáb meg mutathatom hozád (MN 147)
fognak adni arosz példáért, melyet hagynak magok után. hogy ha a (KG 515)
szélyesztik. és te benned nem hagynak. követ a köven, mert meg (KJÉ 719)
hagya jóvá. midön atemplomokra holmit hagynak másoknak károkal (C/A 611)
magokot, valahol el mennek, botrankoztatást hagynak magok után (C/A 898)
félben hagynak, de azon anapon esznek, ugy (SUT 640)
hagynák – 6
vezér látván. hogy égeszen reája hagynák dolgot. és azt tselekedheti a (MN 75)
volt. azért mindeneket kére, hogy hagynák. egyedül, tsak egyedül egy meg (MN 125)
olyan együgyüek volnánaké hogy meg hagynák magokot tsalatni. és egy átkozot (KJÉ 682)
öket, és parantsolá nékik, hogy hagynák hozája meni azokot akis gyermekeket (KJÉ 706)
mint ha kétt száz esztendeig hagynák élni, noha egy éjjel, viszá (IJE 120)
minyájan az Apostolok jónak ne hagynák, szent péter, szent Jakab, és (SUT 646)
hagynok – 2
hagynok, a kiket vér szerént illeti (IJE 121)
házban. harom vagy négy esztendeig hagynok asztagba a buzát, akigyoknak, nem (IJE 136)
hagyod – 9
ne engednél az igazságnak. {…} miért hagyod oly veszedelmes halogatásal. abizonytalan idöre (KKU 316)
fájdalomban lész, az Isten akarattyára hagyod magadot alázatoságal. és alhatatoságal., és (KKU 373)
a, ha az Isten akarattyára hagyod magadot. anyomoruságban, ennek az az (KKU 379)
ha pedig a magad kivánságira hagyod magadot, és azokot meg nem (KKU 389)
anyira rontotta meg, olyan idöre hagyod magadot., amelyben mindenek azon vannak (IK/A 37)
ha el mulatod, és meg hagyod szaporodni, az halálos vétkekre vezetnek (IK/B 456)
ö élö temploma., olly állapotban hagyod. az ki ö elötte utálatos (IK/B 485)
Mert a lelkemet pokolban nem hagyod; senem engeded a te szentedet (C/A 185)
David is azt mondgya, nem hagyod a lelkemet pokolban, se meg (SUT 500)
hagyok – 9
hogy az utolso levelemben ót hagyok félben, hogy ez az állat (TL 104)
mindeneket. valamiket néktek mondok, békeséget hagyok néktek, az én békeségemet adom (É 580)
te okoságodra, és jó erkölcsödre hagyok. tsak azt tud meg, hogy (MN 35)
a drága zálogjiért melyeket nálad hagyok. egy máshoz valo szeretetünknek ne (MN 77)
helyt vagyunk, de más naprá hagyok hogy el járjuk mint hogy (MN 225)
eröltetek. mindent a maga akarattyára hagyok, ö lássa, ha akarja. érettem (KKU 280)
Illyen joszágokot hagyok ám én néktek. mindent el (KKU 449)
ki azt mondottad Apostolidnak, békeséget hagyok néktek, az én békeségemet adom (C/A 850)
azt mondottad az apostolidnak. békeséget hagyok nektek, az én békeségemet adom (C/B 1537)
hagyom – 20
mondhassuk a segéllyét, azt kédre hagyom. hogy kéd mondgya ki a (TL 80)
kéd. hogy az Isten akarattyára hagyom, hogy nekem még abban modom (TL 83)
kel kédnek irni. de félben hagyom. mert el felejtettem volt. hogy (TL 106)
ollyanért boszut állana., kéd itéletire hagyom. ha a férfiu jol cselekedeté (TL 117)
jób szokás. azt azirás tudokra hagyom. mindenik ország tarttsa meg amaga (TL 175)
félben nem hagyom És azt mondom. hogy a (TL 281)
ugy mint törvény tsinálo azt hagyom az egész társaságnak. hogy ebéd (MN 12)
valo lészen. a leanyomot neked hagyom, a kit kételen voltam kicsinysége (MN 105)
a szeretetre. és a keserüségre hagyom el végezni azt az életet (MN 132)
hogy hová kel mennem, read hagyom magamot, meg hagyom életemet, azt (MN 135)
én nem érdemlettem. örömest néki hagyom a királyi széket. a melyre (MN 214)
nintsen szükséged amás tanáttsára, azt hagyom tehát néked hogy magadot ne (KKU 334)
magamot, ha a magam elméjire hagyom magamot. és ha buzgoságal akarok (KKU 334)
akarok tanulni, ezt uram itéletedre hagyom, de ha látod hogy a (KKU 425)
adom. mondgya, és azt néktek hagyom, elég az uram nékem, és (IK/A 276)
nékem akarsz adni, és néked hagyom. a mit magadnak meg akarsz (IK/A 276)
nékem akarsz adni, és néked hagyom az mit magadnak meg tartasz (IK/B 609)
apáter. az ö lelkek üsméretire hagyom. de a bizonyos. hogy leg (IJE 78)
lábni, és szélyesége harmintz, atudosokra hagyom, hogy ha vagyoné elegendö egyelöség (ISZ 229)
meg hagyom., a többit magamra hagyom, hogy ugy tselekedgyem mint olyan (SUT 883)
hagyon – 3
volt hogy semit életben ne hagyon. és mindent tüz, és vas (IK/A 74)
semi hátra ne maradgyon, neis hagyon maga után ha lehet semi (C/A 609)
velünk gyözedelmet, 3. hogy ne hagyon minket szivünk kivánságára, hogy ha (C/A 712)
hagyot – 38
vagy két hétig, engemet itt hagyot hogy gondot visellyek aházra. és (TL 90)
kel szánni, a kiket árvául hagyot, itt idegen. országban, de azokra (TL 117)
fel nyitották. susinak ezer aranyat hagyot, és holmi portékát. a cselédinek (TL 118)
holmi portékát. a cselédinek is hagyot. még nekünk is holmi portékát (TL 118)
nem férfiu. hanem leány rabokot hagyot helyében. mert a leány nem (TL 140)
és el olvastattuk., mindenik cselédinek hagyot énnekem ött ezer német forintot (TL 203)
valo keresetböl is. igen keveset hagyot., hat vagy hét aranyát találtam (TL 210)
az jó Isten. valoságoson magamra hagyot engemet. minden nap a sok (TL 212)
bizot, mert itt három kalmakánt hagyot helyében, akik három ide valo (TL 243)
Isten elöt, vannak olyan testámentumba hagyot fundátiok. ahol bizonyos számu kutyákot (TL 284)
aleg utolsok. mert leg utollyára hagyot minket az ur Isten, mire (TL 298)
hogy kövessék a rendet melyet hagyot nékik, hogy mi modon járjának (É 266)
küldöt, velem vagyon. és nem hagyot engem egyedül, mert én, amik (É 270)
még többeket azoknak hatalmak alat hagyot. meg szabaditá susánnát, és a (É 350)
melyet a krístus hozot, és hagyot nékünk (É 369)
tölle tanult, és amit néki hagyot hogy tanittsa, ez igy lévén (É 370)
mind azok ajövendölések mellyeket akristus hagyot nékünk. bé tellyesednek, annak idejében (É 515)
az imádságot,, a melyet maga hagyot, hogy jöjjön el az ö (É 569)
azon az uton. a melyet hagyot nékünk akristus. az Évangyéliumban (É 617)
a mellyeket az Anyaszent egyház hagyot a Conciliumokban., és a szent (É 682)
is, a melyeket a vétek hagyot atermészetben, de söt még alelki (É 707)
véle, hogy az ötsém egyedül hagyot engemet szolgálni, mondgyad azért néki (É 858)
fényeségel valo bizonyságokot, a mellyeket hagyot az ur nékünk Istenségéröl. és (É 886)
azt a helyet amelyet nekem. hagyot, ha helybe nem hagynám. rolla (MN 215)
a szent törvényt melyet nékik hagyot (KG 510)
ha követik azokot apéldákot melyeket hagyot, az anyaszent egy ház azt (KJÉ 567)
az özvegyét, ha gyermeket nem hagyot maga után. a sadduceusok azt (KJÉ 726)
ahét meg halván. gyermeket nem hagyot maga után, azt kérdék tehát (KJÉ 726)
adot. és a példákrol. melyeket hagyot nékünk halando életében., a mi (KJÉ 775)
parantsolattyánál. amelyet tobiás a fiának hagyot., és a melyet a pogányok (VKT 799)
a miket a gyontato atyád hagyot néked. vagy a vétkeidért valo (IK/A 97)
szombat napján. Mojses sok innepeket hagyot a sidoknak. a melyeken a (C/A 423)
az imádságot melyet az ur hagyot nékünk, atemplomban a papal együt (C/A 696)
szombat napján. Mojses sok innepeket hagyot a sidoknak a melyeken a (C/B 1222)
az imádságot. melyet az ur hagyot nékünk. a templomban. apappal edgyüt (C/B 1421)
hogy soha hejában heverni nem hagyot, mert a minden napi rend (IJE 101)
Josef nekünk négy nevezetes munkát hagyot A sidoknak, a Romaiak ellen (SUT 714)
olyan ember. akit felix rabságba hagyot. és a kit a sido (SUT 719)
hagyta – 20
a portátol, a testamentumban azt hagyta. hogy az attya mellé temesék (TL 234)
semmire nem lévén szüksége, aszegényeket hagyta képében, sok volnaé életünket érette (É 190)
hasznos. az Évangyéliumban, és atraditioban hagyta nékünk tanitását. azokban fel talállyuk (É 396)
alázta, és mi érettünk ahalálra hagyta magát itéltetni az emberektöl, az (É 898)
semmiröl nem tudakozodot tsak reájok hagyta. a városbol ki menvén. a (MN 135)
intet, de mindenek felet azt hagyta, hogy igen nagy háláadásal legyek (MN 220)
mentöl bellyeb ment. annál meszeb hagyta a helyt melyet kereset., el (KKU 252)
ontván, az anyaszent egy háznak hagyta ugyan azon testét, és vérét (KG 506)
hallanak, és anémak szolnak. meg hagyta magát kötöztetni. noha ö szabadit (KJÉ 587)
a mi atyánknál. aki nékunk hagyta ezt a kutat, és aki (KJÉ 626)
el oltani, mivel atörvény azt hagyta asidoknak, ne öllyetek. de akristus (KJÉ 644)
és az egész világot kételkedésben hagyta üdvesége felöl. oh ! rettentö példa (IK/A 174)
{…} A törvény azt hagyta nékik hogy a gazdagja azon (C/A 437)
ezt hinnünk kel. akristus igy hagyta, a nékünk elég (C/A 535)
Azért hogy gondatlanságbol. meg hagyta halni gyermekét kereszttség nélkül. három (C/A 581)
{…} A törvény azt hagyta nekik., hogy a gazdagja azon (C/B 1233)
hinnünk kell., a kristus igy hagyta. a nekünk elég (C/B 1305)
Azért hogy gondatlanságbol. meg hagyta halni gyermekét. kereszttség nélkül, harom (C/B 1340)
engedelmeségre. mindeneket intet, és azt hagyta, hogy tisztelettel legyünk a papokhoz (KSZ 299)
tettzik hogy szent pál sem hagyta jónak (SUT 688)
hagytad – 1
szenttség alat. nékünk szenvedésednek emlékezetit hagytad, adgyad hogy oly méltán tisztelhessük (É 617)
hagytak – 5
a kristus. és az apostolok hagytak nékünk, a hihetetlenné lenne, ha (VKT 791)
utánnok valojoknak akaratyokra és bölcseségekre hagytak, az olyan nem tartatik egyenlö (C/A 730)
utánnok valojoknak akarattyokra és bölcseségekre hagytak, az ollyan nem tartatik mindenüt (C/B 1446)
magok meg más ollyan tanitványokot hagytak magok után, a kik meg (KSZ 301)
pedig, a melyet illyen formában hagytak utolso szükségekre, mind az egésségeseknek (KSZ 339)
hagyták – 21
ifiu korában. de mindenben szabadá hagyták. és a természet rendeletlenné. változová (TL 216)
attya. nagy apja. apja egymásra hagyták a kastélyát. valamint a vendég (TL 296)
az olyan leányokal; kik meg hagyták magokot tsalatni az üdveség ellenségetöl (É 33)
az Apostolok, az ö tanitványiknak hagyták. és ezt az hagyománt, meg (É 369)
a melyet, az Anyaszent egyházban hagyták, és az utan visgállya meg (É 577)
tették., és gond viselése ala hagyták. és az anyaszent egy ház (KG 453)
tzélozhatot volna. egész légyiok meg hagyták magokot öletni. azért. mert leg (VKT 875)
inkáb erre a végre is hagyták azokot, ugyan azért is intelek (IK/A 130)
a melyeket a szent atyák hagyták nékünk, ugy mint a szent (IK/A 312)
békeségben meg halván. a gyermekeket hagyták magok után a szekben, vagy (IK/A 329)
valo penitentziára. de idövel. hétre hagyták (C/A 581)
penitentziára. de idővel. hétt esztendöre hagyták (C/B 1340)
hitüek, az illyen kérdésekre. meg hagyták magokot gyözetni (ISZ 244)
szokásit, ugyan ebben arendben is hagyták mind addig, valamég egészen meg (KSZ 313)
l. {…} hogy ha öket árvaságra hagyták, amint egyakorta történt amartyroknak, azt (KSZ 332)
földre, {…} némelykor a sebeket rothadni hagyták, éhel, és szomjuságal ölték meg (KSZ 354)
kik a betegségben, utolso orájokra hagyták apenitentzia tartást., és ha meg (KSZ 361)
fel, harmad napig ki nyujtoztatva hagyták, és azon idö alat igen (KSZ 377)
tsudálatos dolog. hogy arégiek el hagyták veszni olyan nagy dologrol valo (SUT 519)
tudtára adák, hogy mitsoda állapotban hagyták a Mácedoniai Anyaszent egy házat (SUT 667)
sutni de még azt sem hagyták meg sülni, Egyik a másiknak (SUT 862)
hagytak volna – 1
azt nem láthattyuk hogy tanitványokot hagytak volna magok után. se azt (ISZ 197)
hagyták volna – 5
a testen hagyták volna, mind ezekböl, mind pedig (É 537)
lettek volna, hogy az urnak hagyták volna az eget. és ö (KKU 273)
ha természet szerént valo hajlandoságokra hagyták volna öket, de meg sokan (VKT 921)
volna. hanem az egész maradékokra hagyták volna (C/A 57)
és flaccus az ö akarattyokra hagyták volna, az ö kamarájokot, bolttyokot (SUT 570)
hagyták volt – 2
Apostolok ugyan azt ahelyt is hagyták volt leg inkáb néki részül (SUT 611)
a kapitánya és akit azért hagyták volt avárosban., hogy arendeletlenséget meg (SUT 779)
hagytál volna – 1
életemet, hanem azal. hogy meg hagytál volna halni. mind azon által (MN 44)
hagytam – 2
Másokra hagytam amit birtam (TL 257)
vesztettem amit el költöttem másokra hagytam amit birtam a meg maradot (VKT 929)
hagytanak – 1
szokásal, ahitröl valo vetekedésnek békit hagytanak, ha látták hogy nintsen haszna (KSZ 389)
hagyta volna – 1
ahomályban és mint egy száraságban hagyta volna öket, ujontában meg látogattya (É 549)
hagyta volt – 3
pedre. de zuare tutorsága alá hagyta volt., és mint hogy ennek (MN 107)
is. hogy Elvirt egy kastélyban hagyta volt (MN 141)
könyveivel vigye el. amelyeket karpusnál hagyta volt (SUT 761)
hagytok – 1
el szélyedtek. és engemet egyedül hagytok, de nem vagyok egyedül, mert (KJÉ 746)
hagytuk vala – 1
meg tudá, akit a tömlöczben hagytuk vala, ez a szent elöl (KJÉ 649)
hagytuk volt – 1
Szent jánost, a pusztában hagytuk volt. ahol. Isten lelkével erösitté (KJÉ 617)
hagyuk – 25
keverte fel. és nem ember. hagyuk aböltseségnek Angyalára magunkot., ö tud (TL 255)
igen szép., hagyuk Isten akarattya alá magunkot, ahol (TL 256)
melyet mutat nékünk, másokot pedig hagyuk járni olyan utan. amelyen az (É 78)
vigyázván, hanem az Isten rendelésire hagyuk magunkot, jól tudták ök azt (É 82)
hogy ha pedig azt el hagyuk alunni a szivben, akor az (É 215)
valo rendeléséhez képest, és atöbbit hagyuk reája bizodalomal., hameg adgya áldgyuk (É 359)
sok jeleket tészen. ha igy hagyuk ötet. minnyájan hisznek öbenne, és (É 429)
mások is gyalázattal illessék,. hanem hagyuk az Isten itéletire, aki bizonysága (É 512)
mind azon által, az Istenre hagyuk, ö tudgya melyik drágáb, és (É 536)
elött, az ö gondviselése alá hagyuk testünket, ne hogy meg adván (É 597)
mi dolgaink közöt is, és hagyuk reája, munkáinknak végben menetelét, és (É 774)
az utolso helyt kel választanunk hagyuk másokra azt. hogy meg alázák (É 789)
is én nálam oly kedves. hagyuk a menyekre gondunkat, gondviselöje lészen (MN 18)
mivel életünket meg nyujthassuk. és hagyuk a többit az Isten rendelése (MN 225)
nem adhattyuk. atöb dolgaink utánra hagyuk, és arra a mi meg (KG 477)
fog történni, mivel tsak el hagyuk az életet folyni, s’ fel (KG 512)
tészen, ha mi azt ugy hagyuk, mindenek hinni fognak benne, és (KJÉ 711)
mondgyuk meg együgyüségel, az után. hagyuk az Istenre., akinek gondgya lészen (VKT 877)
a más joszága azt el hagyuk pusztulni, vagy veszni. vagy el (C/A 410)
az Istent. és más napra hagyuk a szüléinkert. atyánk fiaiért valo (C/A 462)
buzgoságát., és hogy el ne hagyuk aluni az Isteni tüzet, a (C/A 687)
4, azért. hogy meg ne hagyuk magunkot tsalatni a hejában valoságokal (C/A 687)
a más joszága, azt el hagyuk pusztulni, vagy veszni. vagy el (C/B 1212)
apatert ma eleget fárasztottuk. azért hagyuk holnaprá atöbbit (IJE 104)
arra tanyittanak. hogy meg ne hagyuk magunkot elöztetni az idövel. vagy (IJE 156)
hagyunk – 1
hogy a gyermekinknek. mitsoda joszágot hagyunk., mint nevellyük, mitsoda tiszttséget házaságot (TL 256)
hágy
hágy – 55
vagy ött pár, elég maradékot hágy., immár a selyem meg vagyon (TL 105)
csak. haszontalan. és izetlen suhajtásokot. hágy. maga után. a melyet mi (TL 155)
meg mettzi, semmi ágat nem hágy, kétszer imigy amugy meg kapálja (ML 313)
{…} Mit hágy leg inkáb {…} pál nékünk ebben (É 16)
{…} Mit hágy hát it {…} pál minekünk (É 22)
hogy ne kövesse azt amit hágy (É 154)
ahoz szabjuk magunkot amit akristus hágy az Évangyéliumban, és nem asereg (É 158)
és meg enged. és áldomást hágy maga után. eledeli, és itali (É 159)
jobbitására szolgálhat., erre valo nézve, hágy az Isten fogyatkozásokot még aleg (É 283)
vizel valo hintést és mosást hágy hogy meg mosák a törvény (É 539)
szorgalmatoságal tselekeszik amit az Évangyéliumban hágy nékik, az ö életehez szabják (É 544)
{…} Mit hágy nékünk szent Jakab az iránt (É 562)
a vizet. magának semit nem hágy (É 569)
mindenekben, valamit az Évangyéliumban nékünk hágy, azokot kövesük; és tellyeségel, az (É 606)
napal. se éttzaka nyugodnunk nem hágy, soha el nem fárad, és (É 631)
pedig az Isten, aki nem hágy titeket a felet kisértetni, a (É 714)
{…} Mitsoda vétket hágy még ahiveknek az Apostol. hogy (É 716)
{…} Mit hágy még szent pál a hiveknek (É 791)
szeretettel engedelmeskedünk mind annak, amit hágy az Évangyéliumban. nem hajtván arosz (É 802)
{…} Mit hágy még nékik (É 803)
mely már régtöl fogvást nem hágy tegedet nyugodalomban. és a mely (MN 92)
az Isten igaz, ki nem hágy titeket fellyeb kisértetni annál, a (KKU 277)
az Isten igaz, és nem hágy tégedet fellyeb kisértetni annál, a (KKU 341)
Isteni igasság, semmi hamiságot nem hágy büntetetlen., és ha ez életben (KKU 407)
ö minékünk tsak egy dolgot hágy, mondván, hogy tselekedgyük mind azt (KG 539)
ö nékünk semmit ugy nem hágy. mint azt, hogy tiszta életünkel (KG 550)
velünk. hogy semmit ugy nem hágy fiainak. mint azt, hogy tsak (KJÉ 568)
aparantsolatok. mondá néki. tudod mit hágy a törvény. ne öly, ne (KJÉ 706)
amelyet a kristus oly igen hágy nékünk, a melyet oly kevés (VKT 844)
szerént, de szüntelen valo viaskodásban hágy minket. a mint jób mondgya (VKT 901)
valo tekéntet, maga után vétket hágy. halgassad mire int téged a (IK/A 181)
is, ate ellenséged nyugodalomban nem hágy, vagy ha hágy is, tsak (IK/A 187)
nyugodalomban nem hágy, vagy ha hágy is, tsak azért hogy könyeben (IK/A 187)
mulik. a tselekedetért. tsak keserüséget hágy maga után, szomoruságot, és a (IK/A 188)
furdálását, a mely nyugodalomban nem hágy (IK/A 188)
jó tselekedetre ád alkalmatoságot, nyugodalomban hágy, ne hogy a veszedelem helyet (IK/A 192)
kövesed. a mit szent Pál hágy a gazdagoknak (IK/A 205)
a mit az Isten fia hágy nékünk. A midön látod hogy (IK/A 261)
még az ellenség isnyugodalomban nem hágy, vagy ha hágy is. azért (IK/B 535)
isnyugodalomban nem hágy, vagy ha hágy is. azért hágy, hogy könnyeben (IK/B 535)
vagy ha hágy is. azért hágy, hogy könnyeben meg lophason. szánnyad (IK/B 535)
mely ha el mulik, szomoruságot hágy maga után. és az lelked (IK/B 536)
ád az jó cselekedetre, nyugodalomban hágy, félvén attol, hogy üdveségedre ne (IK/B 540)
hanem micsoda fájdalmat, és szomoruságot hágy maga után az vétek. ne (IK/B 541)
szabadit az haláltól. és nem hágy az setéttségre jutnod. mert nagy (IK/B 607)
az ellenségeket. és az Isten hágy nékik mindenkor valamely ellenséget, azért (C/A 115)
{…} Mit hágy az Isten ebben a parantsolatban (C/A 404)
11 Ha atemplomokra valamit ollyat hágy. ugy mint öltözetet, kelyhet. vagy (C/A 610)
tsalyon. 6. hogy ha akisértetben hágy esni, bányek velünk irgalmaságal. kegyelmit (C/A 712)
az ellenségeket. és az Isten hágy nékik mindenkor valamely ellenséget. azért (C/B 1001)
{…} Mit hágy nékünk az Isten ebben a (C/B 1208)
Ha a templomokra valamit ollyat hágy. ugy mint. öltözetet, kelyhet, vagy (C/B 1361)
semmire nintsen gondgya, mindent veszni hágy. tsak magát mulathassa, könyü és (IJE 106)
vegye, hogy ha maradékot nem hágy, maga után, ezt még a (ISZ 213)
a miket tsak rövideden irásban hágy nékik, erre valo nézve is (SUT 756)