hegy – 236
hegy
hegy – 20
a Ur utát, és minden. hegy és halom meg aláztatik, és (É 48)
bé töltessék. 2. hogy minden hegy és halom. le nyomatassék, 3 (É 49)
{…} Mit tészen a, hogy ahegy, és ahalom le nyomatassék (É 49)
városbol., és vivék ötet a hegy tetejére, melyen az ö városok (É 318)
ment a tengerbe. két magos hegy közöt, alat pedig egy nehany (MN 236)
szélyire vivém. mely a két hegy közöt volt., alig valánk ót (MN 238)
jövén mondák. hogy a két hegy közöt. olyan folyo viz menne (MN 240)
kereszteket, együt menvén tehát. egy hegy mellé érkezének. a hol kétt (KKU 260)
annak aki Zörget. {…} Storophila. A hegy tetejére érkezvén, ót egy szép (KKU 445)
völgy fel magasztaltatik. és minden hegy, és (KJÉ 617)
disznokban., ót pedig közel a hegy körül. egy tsorda disznot legeltettek (KJÉ 634)
és nagy haragal fel kelvén. ahegy tetejére vivék ötet, hogy onnét (KJÉ 659)
Isten törvényit, határt vete a hegy körül és meg parantsolá hogy (C/A 97)
nagy hegy lett belölle. mely el fogá (C/A 218)
Isten törvényit, határt vete a hegy körül. és meg parancsolá hogy (C/B 987)
a hegytöl. azután lassanként. nagy hegy lett belölle. mely el fogá (C/B 1070)
és ez a sok féle hegy, völgy, mezö, igen kies a (ISZ 189)
valamint avilágon lévö leg nagyob hegy, ahoz folyamodnak a nemzettségek, hogy (KSZ 446)
santzolták vala magokot, ez a hegy nagy térségnek a közepin vagyon (SUT 820)
térségnek a közepin vagyon. a hegy teteje pedíg nagy tágas térhely (SUT 820)
hegye – 11
annál is inkáb a’ libanum hegye közőtt a’ honnét valo, ot (ML 322)
és ö véle a sion hegye melyen láttya szent János a (É 80)
az Ágár, mert a sina hegye Arabiában vagyon, mely ahoz foglaltatot (É 354)
melynek Jérusálem. és a sion hegye. tsak példái valának. ugyan abban (É 856)
azért mondgya Dávid. a sion hegye örömbe vagyon. és judának leányi (KKU 376)
biznak, olyanok mint a sion hegye, soha meg nem változhatnak. leheté (KG 519)
azt mondgya. hogy az AEthna hegye, a vesuvius (IK/A 179)
hegye, az olympus hegye. a mely (IK/A 180)
hegye, az olympus hegye. a mely hegyek szüntelen valo (IK/A 180)
az Aethna, és az olympus hegye, az kik szüntelen tüzet bocsátnak (IK/B 528)
az a tartomány az Ararát hegye mellet volt, Izát viszá érkezvén (SUT 597)
hegyé – 2
a kis kö, oly nagy hegyé lészen, a mely bé tölti (C/A 146)
a kis kö, olly nagy hegyé lészen. a mely bé tölti (C/B 1027)
hegyedre – 2
hordoztak engem; és ate szent hegyedre hoztak, és ate hajlékodban (C/A 787)
hordoztak engem és ate szent hegyedre hoztak, és ate hajlékidban (C/B 1489)
hegyedröl – 1
városodrol Jérusalemröl. és ate szent hegyedröl; mert a mi büneinkért, és (É 268)
hegyei – 2
aszéllyit, és libánum nagy hegyei. északrol nem botsáttyák által. ahideg (ISZ 189)
az ephraim hegyei, szöllö hegyek valának, ajériko tartományában (ISZ 190)
hegyéig – 1
negyven éjjel jára: az Isten hegyéig Horebig (É 198)
hegyeimet – 1
forrásinál itattya öket, és minden hegyeimet uttá tészem. és az ösvényim (É 394)
hegyein – 2
öket. és az Izrael magos hegyein lesznek, az ö legeltetések. ótt (É 185)
kövér legeltetéseken legeltetnek az Izrael hegyein. Én legeltetem az én juhaimot (É 185)
hegyeit – 1
a buzáját. a balkány nagy hegyeit. harmad napig hágván, az Isten (TL 250)
hegyek – 14
amásíkára mint az erdélyi nagy hegyek., némelykor azoknak atetején mentünk el (TL 7)
félek hogy ugy jarunk. mint ahegyek. akik esze gyülvén. egereket szültek (TL 19)
ki nem fakadtak vala. még ahegyek meg nem állapodtak, vala nehézségel (É 229)
és vigadgy föld, énekellyetek ditséretet hegyek, mert meg vigasztalta az ur (É 394)
által ugordván a halmokot, mitsoda hegyek és és halmok azok (É 684)
és tanitásokot, a kiket jelentik ahegyek (É 835)
ki nem fokattak vala, még ahegyek meg nem állapodtak vala nehézségel (É 867)
akarván szerencséltetni országát. a nagy hegyek közi vette volt magát. a (MN 55)
nem bánták volna, ha a hegyek el boritották volna öket, tsak (KJÉ 758)
az olympus hegye. a mely hegyek szüntelen valo tüzet, és lángot (IK/A 180)
lévén aszéllyességnek, dél felöl nagy hegyek veszik körül, melyek meg oltalmazák (ISZ 188)
ország belsö részit, sok féle hegyek, és dombok ékesittik, amelyek jók (ISZ 189)
lovakot nem tartottak, ugy is ahegyek közöt. azoknak nem nagy hasznokot (ISZ 194)
járhatni, söt még haszontalan a hegyek közöt, de a hidég országokban (ISZ 257)
hegyék – 1
a helytöl; a hajomot a hegyék felé forditatám. és azokrol el (MN 240)
hegyekbe – 1
a lakosok pedig mind a hegyekbe szaladának, a Gubernátor fel prédáltatá (SUT 792)
hegyekben – 2
viz leszen, hihetö hogy a hegyekben lévö havak szaporitották meg az (TL 20)
embereket választa, és hogy a hegyekben., nyolczvan ezer kö bányák valának (ISZ 198)
hegyekböl – 1
vannak éppen ót foly le ahegyekböl a viz. ahol mink vagyunk (TL 44)
hegyeken – 13
képen} hogy által jöttünk a hegyeken, tsak nem mindenüt jó bulgár (TL 223)
itéletet s’igasságot tselekeszik, a hegyeken nem észik, és szemeit fel (É 204)
ki öket, hogy meg ölné ahegyeken, és el törölné a földröl (É 366)
szava, imé ö jö ugrálván ahegyeken, által ugordván ahalmokot, hasonlo az (É 683)
a völegény jö ugrálván a hegyeken, által ugordván a halmokot, mitsoda (É 684)
volt méltó evilág. pusztában bujdostanak, hegyeken. barlangokban. és a földnek hasadékiban (KKU 262)
mezitelen járt. a koporsokban. és ahegyeken lakot. szaggatván magát akövekel., sokszor (KJÉ 633)
el sokszor tsak magánoson a hegyeken. és apusztakban. de a szoval (VKT 806)
nevezi, a kiknek mindenkor a hegyeken kel lenni., az az, hogy (C/A 874)
nevezi. a kiknek. míndenkor a hegyeken kell lenni, az az, hogy (C/B 1556)
éltenek. más féle köntöst viseltek, ahegyeken laktak, valamint Illyés, és Elizéus (ISZ 237)
egész éttzakákon, a kertben, a hegyeken. magánoson; fel emelvén kezeit, és (KSZ 293)
Garizim hegyén. az ö szent hegyeken, esze gyülekezvén. és okot adván (SUT 811)
hegyeket – 8
hitem lészen is, ugy hogy ahegyeket másuvá vigyem. szeretetem pedig nem (É 151)
hogy az Isten uttá tészi ahegyeket., és az ösvényit fel magasztallya (É 395)
kezdém látni azokot a magos hegyeket a melyek mellet voltatok. és (MN 239)
ahegyeket másuvá vigyem. ha el osztom (KG 522)
szoval. a fákot, és a hegyeket. más helyre vihetnék, és hogy (KJÉ 676)
fával tselekedhetnék azt. de a hegyeket is helyekböl ki mozdithatnák, és (KJÉ 722)
voltát, a folyo vizeket. a hegyeket. afö városokat. és az rajzolást (IJE 96)
háznál maradgyon, mint sem a hegyeket, és az erdöket járja. a (IJE 113)
hegyeknek – 1
szoptattak. akor kezdik mondani a hegyeknek, essetek mi reánk. és ahalmoknak (KJÉ 757)
hegyekre – 6
nem láttunk volna, már a hegyekre szaladtunk volna innét. mert tegnap (TL 44)
környül vevé, mivel rend szerent ahegyekre szokot vala fel menni, hogy (É 218)
akor akik judaéában vannak., fussanak ahegyekre és aki ahéjazaton. le ne (É 833)
vétkeiben. részt ne vegyünk büntetésiben, ahegyekre kel szaladni, az az, ki (É 835)
eledelt. ettöl vagyon, hogy a hegyekre ment imádkozni, ahol éttzakákot töltöt (KSZ 294)
midön Jérusalemet ahadak körül veszik ahegyekre szaladgyanak, A régiek nékünk azt (SUT 796)
hegyen – 35
is olvastam, hogy a pérai hegyen vítette által a gályáit, és (TL 110)
nekik a levelemet. dekéd nagy hegyen lakik, ök pedig nem szeretik (TL 140)
kik a kristusal vannak a hegyen., kitsodák azok (É 80)
Szent péter miért kiváná a hegyen maradni (É 219)
vagy te. a mi atyáink ehegyen imádkoztak, és ti azt mondgyátok (É 339)
jött az ora, mikor sem ehegyen. sem jérusálemben nem imádgyátok az (É 339)
az alat, hogy Mojses a hegyen vala, az Isten törvényiért, arany (É 716)
mikor ö véle volnánk aszent hegyen, és aprofétáknak erösb beszéde vagyon (É 845)
Mojses és Illyés jelenének meg ahegyen akristusal. és nem mások az (É 848)
Miért kiványa vala szent péter ahegyen maradni akristusal (É 848)
melyet tett a kristus a hegyen (É 891)
a mái innepre a kristus hegyen valo prédikátioját, mivel a szentek (É 894)
szemeidet, és tekintsed azt a hegyen épitetet szép várost, ottan a (KKU 442)
a mi atyáink. ezen a hegyen imádták az Istent, ti pediglen (KJÉ 627)
igazságokot tanitot a kristus a hegyen (KJÉ 644)
@: XII Jésus szinében ahegyen elváltozik (KJÉ 673)
Hogy mitsoda igaságokot tanitot a hegyen 61 XVII Egy bél poklost (KJÉ 778)
nagy örömben lévén azon aditsöséges hegyen. mondá, uram mi itt jól (VKT 840)
a fel áldozásához foga a hegyen. a melyet szent Hieronimus Moria (C/A 82)
{…} Mit jelente mojses ahegyen imádkozván fel emelt kézekel (C/A 96)
a midön szozatot ada a hegyen (C/A 98)
még Mojses negyven napig a hegyen vala (C/A 105)
mivel olyan sokáig maradna a hegyen. és arra kénszeritték Aaront, hogy (C/A 105)
Mojses, és Illyés jelen legyenek ahegyen, és szenvedése felöl vélek beszélgesen (C/A 169)
a fel áldozásához foga a hegyen, a mely hegyet. sz. hieronimus (C/B 974)
{…} mit jelente mojses a hegyen., imádkozván. fel emelt kézel (C/B 986)
a midön szozatot bocsátta a hegyen (C/B 987)
még mojses negyven napig, a hegyen vala (C/B 993)
mivel ollyan sokáig marada a hegyen., és arra kénszeritették aaront. hogy (C/B 993)
és Illyés jelen legyenek a hegyen és szenvesése felöl vélek beszélgessen (C/B 1043)
igen segitette. mert mint hogy hegyen volt., aföld alat árkok valának (ISZ 231)
gyalogal. Cerealis a samaritanusokot a hegyen sántzal bé kerité. a melyet (SUT 811)
fejek, Ez a város egy hegyen feküt. egy részit a Tiberiádes (SUT 817)
nem volt Jérusálemnél. aváros két hegyen feküt, anak az ö fö (SUT 846)
avár igen magos kö sziklás hegyen feküt. A Romaiak körül vevék (SUT 893)
hegyén – 21
soha sem voltam a párnassus hegyén. hanem csak azon törödöm. hogy (TL 71)
közöttünk valamint a monté átos hegyén lako görög barátoknál, a hová (TL 151)
Bárány áll vala a sion hegyén. és ö véle száz negyven (É 79)
és legeltetem öket az Izrael hegyén. apatakoknál, és a földnek minden (É 185)
testamentum, egyik ugyan a sina hegyén, szolgálatra szülvén, mely az Ágár (É 354)
mint a Cyprus a Sion hegyén. mint a pálma fel magasztaltattam (É 854)
valo Cedrusok, és a sion hegyén valo Cyprusok, jelentik az ö (É 857)
A kálvária hegyén utozó (KKU 247)
ugy halgasuk. mint ha akálvária hegyén látnok a kristust meg halni (KG 508)
azt tartották, hogy a garisim hegyén. a sidok pedig. a jérusalemi (KJÉ 712)
többire ezeket az oktatásokot agaliléa hegyén valo meg jelenésekor adá az (KJÉ 771)
hogy templomot épithetne a gárizim hegyén, hasonlot a jerusálemi templomhoz. sido (C/A 139)
kaifásnál. pilátusnál. hérodesnél, a Calvaria hegyén., és sok féle személyektöl. ugy (C/A 441)
{…} Jelentette akristust, akinek akálvaria hegyén kelletet szenvedni, Jerusalemen kivül (C/A 746)
hogy templomot épithetne a garisim hegyén, hasonlot, ajerusálemi templomhoz. sido papokot (C/B 1021)
Caiphásnál. pilátusnál., hérodesnél. a Cálvaria hegyén. és sok féle személyektöl, ugy (C/B 1236)
a kristust, akinek a kálvária hegyén kelletett szenvedni, jérusálemen kivül (C/B 1459)
talált menni tsak a lába hegyén, még is az aszszonya nagy (IJE 58)
az a ház a Sion hegyén volt épitve, közel a templomhoz (SUT 497)
dik esztendejének husvéttyáig, a templom hegyén temeték el, ugyan azon (SUT 739)
A samaritánusok. a Garizim hegyén. az ö szent hegyeken, esze (SUT 811)
hegyének – 2
a melyet szent Hieronimus Moria hegyének nevezi. akálváriához közel. Isákban is (C/A 82)
mely hegyet. sz. hieronimus. moria hegyének nevezi. a kálvariahoz közel., isákban (C/B 974)
hegyére – 13
adig probállyuk, valamég az örömnek hegyére nem megyünk. vagyon immár egy (TL 300)
juta az Isten emberéhez, akármelus hegyére. és mikor latta volna ötet (É 380)
meg kereszteltessék, a jordánbol. akálvaria hegyére, és a keresztre ment, a (É 684)
ollyanok, kik a kálvaria hegyére kövesék, igen kivánnák a ditsöséges (É 849)
fel vivé akeresztet a kálvária hegyére, ahonnét annak elötte egy nehány (KKU 332)
hogy a midön a kálvária hegyére vittem a keresztet. olyan buzgoságal (KKU 345)
arra a keresztre, melyet akálvária hegyére fel vittem. minden valami az (KKU 388)
nékem kedves, meny fel akálvária hegyére. és ót meg találsz engemet (KKU 395)
lajtorjárol gondolkodgyál. mivel az urnak hegyére, nem szárnyon mennek, hanem tsak (KKU 442)
találhassanak, de hogy ötet akálvária hegyére kisérjék, ahol tsak szenvedést várhatnak (KG 528)
A midön akálvária hegyére erkezének, jesusnak. mirhával, és epével (KJÉ 758)
véle mennének fel a Garizim hegyére, a mely hegyet szentnek tartották (SUT 541)
a pártosok közül az Amazon hegyére menének. Gallus utannok menvén, ezeret (SUT 792)
hegyet – 8
hegyet, és meg rettenvén, és félelemmel (É 327)
egyiptumbol valo ki meneteleknek, a hegyet atüz elfogá, és rettenetes trombita (C/A 97)
foga a hegyen, a mely hegyet. sz. hieronimus. moria hegyének nevezi (C/B 974)
egyiptumbol valo ki jöveteleknek., a hegyet a tüz el fogá. és (C/B 987)
egy magos hegyre., a mely hegyet szent hiéronimus thábor hegyének nevezi (C/B 1042)
a Garizim hegyére, a mely hegyet szentnek tartották abban az idöben (SUT 541)
fák hegyére szálitta. a mely hegyet a Cedron pataka választtya el (SUT 848)
A Romaiak körül vevék a hegyet falal. hogy senki el ne (SUT 893)
hegyét – 3
el nem érjük az Isten hegyét a mely a Mennyei haza (É 200)
és gyalog hadal, a Garizim hegyét el foglalá, és azokra üte (SUT 541)
adá, Abilenát. és a libanum hegyét, ugy mint. azokot ajoszágokot a (SUT 606)
hegyhez – 2
is mivel az irás a hegyhez hasonlittya. a kristus azt mondgya (C/A 224)
Igen is, mivel az irás ahegyhez hasonlittya., a kristus azt mondgya (C/B 1074)
hegyivel – 1
helyet készit a szeretetnek, atö ahegyivel utat tsinál, és maga után (É 613)
hegyre – 42
fel mene a leg nagyobik hegyre. aviz csak öviig ért, és (TL 21)
ök pedig nem szeretik. a hegyre fel mászni. a mi pedig (TL 140)
nagy városban lakni. ót hegyröl hegyre mászkálni, ót hól. egyhez, hol (TL 250)
az ördög egy igen magos hegyre. és meg mutatá neki avilágnak (É 181)
az üdvezitöt egy nagy magos hegyre ahonnét meg mutatá néki avilágnak (É 184)
és vivé öket egy magos hegyre külön és szinében el változék (É 217)
fel mene ezekel egy nagy hegyre., hogy inkáb magánoson lehessen, és (É 217)
valának, fel mene azért Jésus ahegyre. és ót ül vala atanitványival (É 356)
és királlyá tennék ötet, ísmég ahegyre futa maga egyedül (É 357)
és mikor el jutot volna, ahegyre., az Isten emberéhez, meg ölelé (É 380)
tanitvány pedig gallilaeában mene, a hegyre, ahol rendelte vala nékik Jesus (É 529)
legyenek annak az épületnek, melyet ahegyre kel épiteni, és a melynek (É 568)
és vivé öket egy magos hegyre külön, és szinében el változek (É 847)
Jesus a seregeket fel mene ahegyre, és midön le ült volna (É 890)
{…} Miért mene akristus ahegyre hogy imádkozék. Apostolokot válaszon, és (É 891)
sem mulatot el. hogy a hegyre fel ne ment volna vagy (MN 238)
foglalatoskodnék. timántal, tsak gondolkodásbol. a hegyre fel menék. a tengere oly (MN 238)
drága öltözetben lévén. arra a hegyre akará vinni nagy pompával a (KKU 332)
mártyrja vagy. Jövel fel a hegyre a hol én vagyok (KKU 442)
Jövel fel a hegyre., a hol én vagyok {…} Storophilát (KKU 442)
fel engemet arra a szent hegyre? ki ad nékem szárnyat, mint (KKU 442)
fel mehess véle a szent hegyre. és bé mehess az örökös (KKU 445)
nyujtá néki, és fel segitté ahegyre, mondván. jól tselekedted hogy segittségedre (KKU 445)
ördög ötet, egy igen nagy hegyre. a honnét meg mutatá néki (KJÉ 620)
Azután egy hegyre menvén, az éttzakát imádságban tölté (KJÉ 642)
akristusnál. a ki is egy hegyre fel menvén, a sokaság utánna (KJÉ 663)
ö maga. egyedül fel mene ahegyre., és ót imádkozék estvéig. azonban (KJÉ 664)
fel mene az után egy hegyre, és igen sok nép mene (KJÉ 670)
fel vivé öket egy nagy hegyre. a hol. imádkozni kezdék, és (KJÉ 673)
el szalada. és egyedül a hegyre mene. a midön látá hogy (VKT 860)
Amaleciták ellen, maga pedig egy hegyre fel mene. és imádkozék a (C/A 95)
után mojses fel mene a hegyre az urhoz. hogy a két (C/A 100)
ur haragját. fel. mene a hegyre. a hol negyven napig marada (C/A 105)
azután fel menvén egy nagy hegyre., a honnét az Isten meg (C/A 113)
fel vivé öket egy magos hegyre, a melyet szent Hieronimus Thábor (C/A 167)
ámáléciták ellen. maga pedig egy hegyre fel mene: és imádkozék. a (C/B 985)
Azután mojses fel mene a hegyre az urhoz, hogy a két (C/B 989)
haragját., ismét fel mene a hegyre., ahol negyven napig marada. étel (C/B 993)
azután fel mene egy magos hegyre. a honnét az Isten meg (C/B 999)
fel vivé öket egy magos hegyre., a mely hegyet szent hiéronimus (C/B 1042)
gyülekezenek. hogy együt menyenek fel ahegyre, Thyratába városát meg szállák, de (SUT 541)
a sidok ellen mehesen a hegyre., sok szép szokal le tsalogatá (SUT 820)
hegyröl – 16
a nagy városban lakni. ót hegyröl hegyre mászkálni, ót hól. egyhez (TL 250)
pedig le jött volna a hegyröl, követé ötet sok sereg, és (É 113)
és alá jövén azok a hegyröl; parantsolá nékik jésus, mondván, senkinek (É 217)
Jesust, és alá jövén azok ahegyröl, parantsolá nékik Jésus, mondván. senkinek (É 847)
és azt Sionnak nevezék, a hegyröl, melyen volt épitve, és szent (É 856)
után le mene vélek együt ahegyröl. és valamely tér helyen meg (KJÉ 643)
el végezvén tanitásit, le mene ahegyröl. és sok nép követé ötet (KJÉ 647)
alá menvén az után a hegyröl, a kristus meg parantsolá nekik (KJÉ 674)
tselekedék Mojses midön lejöt volna ahegyröl (C/A 105)
kö tablát hoza le a hegyröl. a melyekre az Isten irta (C/A 105)
mivel a midön le ment ahegyröl, az ö abrázattya oly fenyes (C/A 106)
és le mene vélek a hegyröl, meg tiltván nékik hogy arol (C/A 169)
mojses. midön le jöt volna ahegyröl (C/B 993)
mivel, amidön le jöt a hegyröl., az ö ábrázattya igen fényes (C/B 994)
és le mene vélek a hegyröl. meg tiltván nékik, hogy arrol (C/B 1042)
szép szokal le tsalogatá öket ahegyröl., és amidön le mentenek volna (SUT 820)
hegytöl – 3
követske, mely magátol el válván ahegytöl. azután lassanként (C/A 217)
mely magátol el válván a hegytöl. azután lassanként. nagy hegy lett (C/B 1070)
látá hogy mesze volnának a hegytöl, viszá fordula, el vágá az (SUT 820)