[hosszú] – 196
hoszu
hoszab – 21
tudná kéd mint szeretem kédet, hoszab leveleket irna nekem (TL 14)
ritkábban ir az ember. annál hoszab levelet kellene irni, kéd ellenkezöt (TL 31)
nekem irni, és egy kevesé hoszab leveleket. és az egességre kel (TL 44)
azidöt. még jobban tölteném ha hoszab leveleket irna kéd. mert még (TL 88)
végezem levelemet, mert ha még hoszab lesz, felit sem olvassa el (TL 96)
kédet. büntessen meg kéd. egy hoszab levélel. és az egésségre igen (TL 96)
a mint kivánnya. nincsen evilágon hoszab táncz. a barát táncznál. és (TL 98)
házban pedig. hüvöseb lévén, énnekem hoszab választ irhatunk, édes néném. vigyázunk (TL 136)
elsöben., de csak nehezeb, és hoszab az atyai. és anyai szeretet (TL 197)
valamint a pujkának, a pedig hoszab fel ölnél. és vastag mint (TL 218)
pasasága pedig, mind szélyeseb. mind hoszab. mint tsaknem kétszer erdély országa (TL 225)
pedig nem kárhoztatom azt. aki hoszab levelet nem akar irni. söt (TL 270)
tsak rövideden. hogy a levelem hoszab legyen. elég ahogy az ötödik (TL 295)
abbol ál, hogy a’ kőltségem hoszab ne légyen a’ jővedelmemnél (ML 312)
bizonyos hogy egy néhány héttel, hoszab mulatása let volna Kednek a (ML 319)
vatsora hét orakor. ennél. se hoszab. se nehezeb törvényt nem tsinálhatok (MN 12)
orád lehesen az álomra., a hoszab valo aluvás már resttség (KG 552)
mutogatás képen hordoznak vala másoknál hoszab {…}, és {…}, deákul. {…}, a {…} atörvény egy (ISZ 281)
azért ollyankor az olvasás is hoszab volt. tsak az ollyan szent (KSZ 319)
vagyon, hogy az Isteni szolgálat hoszab azokon anapokon. {…} lakadalmok akoron nem (KSZ 420)
el végezni., Nem méltoztatom hogy hoszab beszédel elötökbe tegyem bolondságtokot., hanem (SUT 883)
hoszaban – 1
igy igen röviden let volna, hoszaban sem lehetet., mert levelet irok (TL 148)
hoszabbá – 1
rövidittyük, hanem még, nehezebbé. és hoszabbá tészük. anyughatatlanságal valo szenvedés sokal (TL 160)
hoszabbak – 1
ezek az imádságok régenten, sokal hoszabbak valának, mint (KSZ 413)
hoszabnak – 1
nevettünk, és ez az idö hoszabnak tettzik nekem mint egy nyul (TL 36)
hoszak – 2
mint a karom, azok pedig hoszak., az ételre azok néki nem (TL 218)
a közepe felé anapok. elegendö hoszak, azért nagy siettségel mindnyájan a (MN 11)
hoszu – 147
azután, egy két szó után, ahoszu halgatás. mikor pedig a füstölöt (TL 12)
kédnek, és ollyan hoszu leveleket. hogy még esze teszi (TL 13)
félben hagyatni a játékot, és hoszu levélel nem fárasztani, meg mondám (TL 23)
nem kiméllem kédet. és a hoszu levelet meg várom. valamint (TL 31)
mely nem ollyan széllyes. mint hoszu, de akár mely szép házak (TL 56)
tartom, azért ezaz levél olyan hoszu; hogy már tiz az ora (TL 59)
a szomoru dologrol nem kel hoszu levelet irni (TL 79)
örülni fognak annak, és ót hoszu beszédel ki tészi szándékát, és (TL 89)
hogy némelykor rövidek. holot soha hoszu levelet nem irhatna kéd nekem (TL 92)
rövideb volna., de oh mely hoszu volna agyontatás, mert oly papné (TL 97)
a tudatlanság, de akár mely hoszu levelet irjak is kédnek erröl (TL 109)
azzal által verje. hansárt, vagy hoszu kést. nem szabad más aszszonynak (TL 123)
többet. mert télben nem lehet hoszu levelet irni. azért hogy hideg (TL 124)
gondollyon el, egy széllyes, és hoszu tót. vagyon ött mély föld (TL 145)
is adtanak néki, a bujdosásnak hoszu voltárol panaszolkodni, haszontalan. és nem (TL 160)
nem fog kéd panaszolkodni a hoszu levélre, édes néném az egésségedre (TL 162)
nem volt mint ma. a hoszu levél irásra,, de mint hogy (TL 190)
erövel fektetik le, arra a hoszu álomra azembereket. ha szinte azok (TL 195)
fogadták a fejdelmet az utban hoszu levelet nem lehet irni. azért (TL 223)
török országban, ami taborunk elég hoszu, de igen keskeny. vagyunk mindenestöl (TL 231)
Miért kivánni hoszu életet. mivel mathusálem meg holt (TL 260)
felyül vastag szürke darotzbol valo hoszu dolmány, avallokra teritve egy fejér (TL 275)
Istentől mind jo egésséget, mind hoszu kedves életet kivánok (ML 313)
valo halogatás után a’ levél hoszu, a’ meg tartoztatott vizet ha (ML 314)
tsipkés, hanem sima, mind igen hoszu, mind vastag, ’s egésséges, it (ML 321)
nálomnál, mélto is mind a’ hoszu életre, mind az Ur nevet (ML 324)
Ugy tetzik hogy a’ hoszu epistolának egyszer tsak véginek kell (ML 325)
azélet nem volna arra elegendö hoszu, a természet béli hajlandosagunk, arra (É 10)
mely sokal foganatosab mint sem ahoszu beszéd, el kel kerülni a (É 39)
nézve mindent el hagyván, arra ahoszu utra indulának, hogy fel keresnék (É 95)
az ö joságának gazdagságát. és hoszu várását, félö hogy szivek keménységiért (É 162)
munkákban, vigyázásokban. böjtölésekben, tisztaságban. tudományban, hoszu várakozásban. kegyeségben, a szent Lélekben (É 178)
erött ada néki az igen hoszu uttra (É 199)
meg foszták ötet, a hoszu, sok szinböl szöt köntöséböl, és (É 294)
Atyádot, és anyádot tisztellyed. hogy hoszu életü lehess a földön, melyet (É 326)
{…} Hoszu életet igér nékik eföldön, de (É 327)
nékik eföldön, de az a hoszu élet, az örök, és boldog (É 327)
is, ezek képei, de még hoszu életet is ád nékik némelykor (É 327)
szóból áll, és akülsö Ceremoniákbol, ahoszu imádságok meg vagyon; de nem (É 332)
ha lelkét a bünért adgya, hoszu életü magot lát, és az (É 450)
szerént, minden békeséges szenvedésben, és hoszu türésben örömel, hálákot adván az (É 830)
türésre. hogy keresztyéni modon szenvedgyenek, ahoszu türésre. hogy a gonoszért jóval (É 832)
kivánnya töllem. hogy én most hoszu historiát (MN 46)
palotáihoz. a szállások mellet egy hoszu bolt volt; a hol tartották (MN 91)
öket. mint hogy az út hoszu nem volt, azért tsak hamar (MN 182)
elöt egy nehány orával: egy hoszu levelet ira akirálynak, a melyet (MN 211)
a kösziklák közül. a leányon hoszu gyapot köntös volt meg Czifrázva (MN 226)
a karjai mezitelenek voltak. fekete hoszu haja., a hátán egy tegez (MN 226)
az ö nagy fekete szemei. hoszu kerekdéd ábrázattya, szép magos termete (MN 226)
rakám. a mi kivántaték oly hoszu uttra. és meg indulék india (MN 239)
oktatás tanit minket., az igen hoszu. és nehéz. a melyet pedig (KKU 248)
és nem ád senkinek, igen hoszu. vagy igen rövid keresztet, fel (KKU 278)
de hogy én más féle hoszu. és nehéz keresztet visellyek., a (KKU 286)
szándékiban., a keresztnek nehéz és hoszu volta. anyira meg félemleté ötet (KKU 315)
mindenik maga elött, keresztül. egy hoszu gerendát viszen vala, és ollyan (KKU 329)
némelykor arrol, hogy a kereszt hoszu volna, némelykor meg hogy nehéz (KKU 339)
tsak tettzik, de valoságal nem hoszu, hogy ha pedig magad intenéd (KKU 339)
hogy a kereszt. se nem hoszu. se nem nehéz. noha mi (KKU 340)
el nem esem az én hoszu, nehez. és kemény keresztem alat (KKU 342)
szenvedcz. hogy a kereszted igen hoszu és nehéz, az apostol azt (KKU 342)
továb nem mehetek. nem tsak hoszu nékem eza munka. de a (KKU 343)
nagyob. lészen. és ha a hoszu. a jutalom is örökös lészen (KKU 343)
és hogy annak az uttya hoszu, és tövises, de azt tsak (KKU 347)
a menyekben nintsen szenvedés, a hoszu életet kivánom tehát. mert sokáig (KKU 433)
szeretetnek kereke., mivel akár mely hoszu légyen a kereszt, de annak (KKU 439)
annak az út nehéz és hoszu, és szomoruságal vontzollya maga után (KKU 439)
a kinek az Isten olyan hoszu lajtorját mutatot, hogy egyik vége (KKU 442)
Storophila. kitsoda ád nékem olyan hoszu lajtorját, a melyen fel mehessek (KKU 443)
pusztában hogy meg kisértetnék., azon hoszu böjt után. akaratal valo éhséget (KJÉ 620)
a köszöntéseket apiatzon. mert a hoszu imádságoknak szine alat., meg szegényittenék (KJÉ 691)
elsö helyeket magoknak tulajdonittyák, akik hoszu imádságokal. meg szegényittik az özvegyeket (KJÉ 728)
eszik az özvegyeknek házait. a hoszu imádságoknak szine alat, ugyan ezért (VKT 816)
irás tudo doktoroktol. a kik hoszu köntösben járnak. szeretik a köszöntést (VKT 851)
tett az urunk, addíg még hoszu uttyárol viszá tér, ugy hogy (VKT 896)
bujdosást. Dávid panaszolkodik az ilyen hoszu bujdosásrol. szent pál. meg valya (VKT 902)
hogy pedig bizonyos nem vagy ahoszu életben., nem boszontodé akor igen (IK/A 37)
részt amely már is elég hoszu. hogy még egy harmadik példát (IK/A 53)
rosz napokbol áll. a kinek hoszu életét, a mint abölcs mondgya (IK/A 69)
nyerte amenyet, és a bünösnek hoszu élete nem egyébre szolgált, hanem (IK/A 69)
melyet a letzkéböl tanullyák. igen hoszu, de a melyet a példábol (IK/A 198)
ékesitettet valamint a világiak. fodoritot hoszu hajat viselnek, valamint az udvariak (IK/A 211)
visely, a mely rend szerént hoszu legyen, fö képen vasárnapokon és (IK/A 212)
napokon a melyeken helyes okbol hoszu köntöst nem viselsz hanem rövidet (IK/A 212)
Ez az könyv nem kiván hoszu elöljáro beszédét, mivel midön idegen (IK/B 386)
Ez az rész ámbár elég hoszu légyen, de eléb el nem (IK/B 416)
másikának pedig egyébre nem szolgált hoszu élete, hanem hogy vétkei szaporodgyanak (IK/B 430)
hogy az Istentelennek. ne légyen hoszu élete, és hogy mind azok (IK/B 430)
ugy marada., és tsak a hoszu kezü Artáxerxes király uralkodásának huszadik (C/A 131)
fogvást számlálván a melyet a hoszu kezü Artaxerxes adot vala ki (C/A 145)
által; ha lelkét abünért adgya, hoszu életü magot lát, és az (C/A 174)
ate Atyádot. és Anyádot, hogy hoszu életü lehess eföldön, melyet ate (C/A 370)
Tisztelyed Atyádot és Anyádot., hogy hoszu eletü lehess eföldön, melyet ate (C/A 397)
életet. a melyet jelentette a hoszu élet. a melyet igért Isten (C/A 401)
Clemens sextus, aszáz esztendöt igen hoszu idönek találván, azért ajubilaeumot ötvenedik (C/A 593)
akar menni apüspök eleiben mégyen hoszu köntösben., akarján tartván a superpeliciumot (C/A 625)
{…} Miért veszen hoszu ruhát magára az, aki magát (C/A 625)
melyel köszönti a fel szentelöjét, hoszu életet kivánván néki. az Anyaszent (C/A 642)
3. azt gondollyák hogy a hoszu imádság inkáb meg halgattatik., a (C/A 697)
ezeket a tselekedeteket 3. akár hoszu imádságokot mondgyunk., akár rövideket., de (C/A 697)
és nem anyiban a menyiben hoszu. avagy rövid az imádság melyet (C/A 697)
alat olvasták el. de mikor hoszu volt, tsak aleg fövebeknek olvasták (C/A 825)
{…} Miért visznek hoszu keresztet, vagy zászlot, vagy képet (C/A 895)
ugy marada, és csak a hoszu kezü artaxerxes király uralkodásának. huszadik (C/B 1014)
attol aparancsolattol fogva számlálván. amellyet hoszu kezü Ártáxerses adot vala ki (C/B 1026)
ate Atyádot. és Anyádot. hogy hoszu életü lehess eföldön. melyet ate (C/B 1182)
életet., a melyet jelentette a hoszu élet a melyet az Isten (C/B 1205)
sextus, a száz esztendöt igen hoszu idönek találván, azért a jubilaeumot (C/B 1348)
{…} Miért veszen hoszu ruhát magára. az, aki magát (C/B 1371)
melyel köszönti a fel szentelöjét. hoszu életet kivánván néki. az anyaszent (C/B 1384)
3. azt gondollyák. hogy a hoszu imádság inkáb meg halgattatik., a (C/B 1422)
ezeket a tselekedeteket. 3. akár hoszu imádságokot mondgyunk. akár rövideket, de (C/B 1422)
imádkozunk, és nem annyiban. amennyiben. hoszu vagy rövid az imádság. mellyet (C/B 1422)
alat olvasták ell, de mikor hoszu volt, tsak aleg fövebeknek neveket (C/B 1518)
{…} Miért visznek hoszu keresztet, vagy zászlot vagy képet (C/B 1572)
azért nem is szükséges hogy hoszu beszédel meg mutassam mitsoda veszedelmes (IJE 17)
magok rövidittik élettyeket, noha elég hoszu volna, ha azt jora forditanák (IJE 28)
beszédemet a mely felettéb is hoszu volt. tsak azt mondom. meg (IJE 71)
legényt, a kinek a mentéje hoszu volt. erövel el vevé tölle (IJE 97)
fiainak. könyörgése meg halgattatik, és hoszu életü lészen (IJE 104)
sok féle etelekel meg rakot hoszu asztalokot; mind ezek igen meg (ISZ 171)
által. én nem kivánok itt hoszu beszédel valo ditséreteket tenni az (ISZ 171)
Ezek hoszu életet élvén. arra elegendö idejek (ISZ 173)
A régiek hoszu, köntöst viseltek, valamint mostanában is (ISZ 200)
is a világnak nagyob része. hoszu köntöst visel., tsak ennek elötte (ISZ 200)
két száz esztendövel, a frantziák hoszu köntöst viseltek, ameleg országokban mindenkor (ISZ 200)
el beretváltatta. és nem viselt hoszu hajat. apedig bizonyos hogy hoszu (ISZ 202)
hoszu hajat. apedig bizonyos hogy hoszu szakált viseltenek. példa adávid követtyei (ISZ 202)
az étel elött, és utánna, hoszu imádságokot mondottak, még mostanában is (KSZ 328)
kenyérel, és vizel. böjtöltették öket, hoszu imádságokot mondattak vélek, térden, vagy (KSZ 362)
mulattságokot, és a hoszu trécseléseket keresék, kik aszépen valo (KSZ 368)
tová a városra, és némelykor hoszu utra is menni, ebböl az (KSZ 372)
ebböl az okbol nem viseltenek hoszu palástot, se oly böv köntösököt (KSZ 372)
erre valo nézve, akeresztények, akiknek hoszu utra kelletett menni, a püspöktöl (KSZ 373)
grádicsokon mennek alá, és ót hoszu uttzákra találnak., az uttzák széllyin (KSZ 378)
orárium hellyet tarttyuk, amely egy hoszu ruha volt, nyakra valo formára (KSZ 410)
jól nevezük. papi ingnek, oly hoszu ruha volt gyapjuból, vagy lenböl (KSZ 410)
ruhával ajándekozta meg, és ollyan hoszu (KSZ 410)
hogy a barátoknak elég egy hoszu dolmány. egy tsuklya, és egy (KSZ 443)
ház böjtin kivül is, és hoszu imádságokot mondottanak asztal elött, és (KSZ 444)
ollyan saeculumot, a melyben a hoszu éneklések oly igen szokásban lettek (KSZ 472)
szent István. a maga menttségire hoszu beszédet kezdet elö. a melyben (SUT 510)
a gyapjut az állatoktol veszik hoszu hajat viselt, és rend szerént (SUT 547)
az ereje meg jöve. egy hoszu levelet ira kájusnak, a melyben (SUT 584)
imádkozanak. vagy beszéllyenek atemplomba, a hoszu hajat is tilttya nékik, Az (SUT 686)
fövel imádkozanak a templomba, és hoszu hajat visellyenek. ami atemplomban valo (SUT 686)
népet esze gyüjteté. a kinek hoszu beszédivel. el akará forditani az (SUT 784)
tehát mindeneket, a kiknek sok hoszu beszédekel, elejekben adá a hazának (SUT 894)
hoszunak – 9
a szomoru levélnek nem kel hoszunak lenni. ez elég szomoru mert (TL 118)
vasárnapig valo idö nékik igen hoszunak tettzék. mind azon által. kételenek (MN 11)
nap sem tettzet néki oly hoszunak, már bé is kezdé est (MN 177)
mivel ez a kereszt. igen hoszunak tetzvén, azt gondoltam. hogy abbol (KKU 339)
mondod hogy az a kereszt hoszunak tettzik. azt jól mondod. mert (KKU 339)
hoszunak, se nehéznek, mivel az emberek (KKU 340)
mikor láthatom annak végit. igen hoszunak tettzik nékem ez az út (KKU 342)
kereszt nem fog néked, se hoszunak, se nehéznek tettzeni. hogy ha (KKU 344)
hogy az kis mise is hoszunak tetczet. kérlek hát fiam, ha (IK/B 492)
legg hoszab – 1
{…} Ez a Ceremonia legg hoszab, és legg szebb, atöbbi közöt (C/B 1557)
{leg-hoszab} – 1
igen kevés ideig tarta., {aleg-hoszab} fogságok ababiloniai fogságok volt (C/A 144)
leg hoszab – 4
hamaréb férjhez. a kinek leg hoszab a füle. és ha a (TL 49)
felyül valo. nem a leg hoszab kivánság. leg hasznosab. hanem arövid (TL 157)
{…} Ez a Ceremonia leg hoszab, és leg szeb atöbi közöt (C/A 877)
valának, az olvasás is leg hoszab volt. és mint hogy a (KSZ 319)
hosszu
hosszu – 1
a Bárány szine elött. fejér hosszu ruhákba. öltözve, és pálma a (É 887)
hoszszu
hoszszu – 3
kéz felöl, fel öltözve. fejér hoszszu ruhában., és el rémülének, ki (É 501)
öröm, békeség, türés, kegyeség, jóság, hoszszu várakozás, szelidség, hit, mértékleteség, maga (É 767)
Tisztellyed Atyádot, és Anyádot. hogy hoszszu életü lehess eföldön. mellyet ate (C/B 1203)
leg hoszszab – 1
kevés ideig tarta, a leg hoszszab fogságok ababiloniai fogságok volt., amely (C/B 1025)
leg hoszszabbak – 2
leg hoszszabbak, vagy leg rövidebbek valának anapok (KSZ 318)
pedig, az éttzakai könyörgések leg hoszszabbak valának, az olvasás is leg (KSZ 319)