[ifjú] – 900
iffiu
iffiab – 4

gondolkodot. abban az idö sokal iffiab lévén., nem figyelmezet arra hogy (MN 178)

bizon mondom néked, a midön iffiab voltál. magad övezted fel magadot (KJÉ 769)

meg nyerhesse. mondván. még mikor iffiab volnék. minek elötte tévelygenék, keresém (IK/B 447)

irás ötet, és sárát, aki iffiab vala, öregeknek nevezi, és meg (ISZ 179)

iffiabbik – 1

után. egybe gyüjtvén mindeneket, az iffiabbik fia mesze mene távul valo (É 303)

iffiabik – 3

fia vala, és mondá az iffiabik közüllök az attyának, atyám ad (É 303)

is az igazak. és abünösök. aziffiabik hagyá el az attya házát (É 304)

embernek két fia lévén, az iffiabik ki kéré az attyátol. a (KJÉ 700)

iffiaink – 1

a dologrol, azzal a mi iffiaink szokásokot meg nem változtattyák. se (TL 109)

iffiak – 81

el. hogy neveltetnek nálunk az iffiak. közönségesen, leg aláb tiz vagy (TL 107)

és az eledelt., azok az iffiak pedig töbire keresztyén apáktol. és (TL 264)

üdvezülhetnek a szegények, és az iffiak, akik nem adakozhatnak (É 190)

de mint hogy ezek igen iffiak valának az midön a dona (MN 107)

atégedet segit. menyi gyenge gyermekek, iffiak, iffiu leányok. öreg emberek mondottak (KKU 287)

magam oktatására is fordulna., az iffiak fel talállyák ebben az könyvben (IK/B 386)

könyvnek hasznárol. és mivel az iffiak oktatására valo. reménlem hogy hasznosnak (IK/B 386)

és kedvelli kivált képpen az iffiak szolgálattyát (IK/B 397)

{…} Vallyon ugyan, az iffiak szolgálattya kedvesebbé az Isten elött (IK/B 397)

kepen valo kedves elötte az iffiak szolgálattya. ezt pedig három dologbol (IK/B 397)

fiam, hogy kivált képpen az iffiak szolgálattyát. kedvelli az Isten, és (IK/B 399)

is fenyegeti öket. hogy az iffiak el epednek az szomjuság miat (IK/B 419)

hát ebböl, hogy ha az iffiak nem munkálkodnak ugy az mint (IK/B 433)

Egy szoval az iffiak ellenséginek valo hadakozása, ollyan nyilván (IK/B 438)

ezen az ellenségen. irom néktek iffiak, mert meg gyöztétek az gonosz (IK/B 438)

az gonosz lelket. irom néktek iffiak, mivel hogy erösek vagytok. és (IK/B 438)

mely boldogok mind azok az iffiak, az kikröl azt mondhatni igazán (IK/B 438)

3 Mert az iffiak szolgálattya. leg kedveseb az Isten (IK/B 439)

észre veszik el szalad., az iffiak el vesztésire, nincsen nagyob (IK/B 456)

szép oktatás. fö képpen az iffiak sziviben. kedves fiam ha igaz (IK/B 463)

minden rosznak. és óka az iffiak veszedelmének, ajánlyad magadot minden regel (IK/B 469)

az emberek arra hajlandok. az iffiak annál inkáb (IK/B 475)

és jelit adgyák jámborságoknak, az iffiak kik az bölcs emberekel társalkodnak (IK/B 475)

gondolván az lelki tudományal. az iffiakis nem üsmervén mi légyen nékik (IK/B 495)

attol is vagyon., hogy az iffiak, kik leg gyakrabban inkáb szokásbol (IK/B 499)

ez ellenkezik az Istenel. az iffiak közöt pedig ez leg közönségeseb (IK/B 500)

Rész Az harmadik akadállya az iffiak üdveséginek. az ö engedetlenségektöl vagy (IK/B 500)

pediglen attol vagyon. hogy az iffiak, nem örömest adgyák magokot. az (IK/B 501)

is igaz, hogy az engedelmes iffiak nem mindenkor olyan álhatatosak. hogy (IK/B 503)

igen nagy akadállyára lészen az iffiak üdveséginek, és alkalmatlanoká tészi öket (IK/B 504)

1. Mert az iffiak természet szerént gyengék lévén, az (IK/B 504)

elméket, mint az minémuek az iffiak, az szégyenel csak könnyen meg (IK/B 505)

lesz hozájok. * igen hathatos az iffiak elméjin az példa. az roszakal (IK/B 510)

Rész Az hetedik akadállya az iffiak üdveségeknek. az henyéléstöl vagyon (IK/B 512)

vétkeknek, oly közönségesé löt az iffiak közöt, és mint egy természeté (IK/B 513)

könnyü volna. ki irtani az iffiak elméjiböl ezt az tunyaságot. az (IK/B 513)

fertelmes vétekel, elig kezdenek az iffiak eszesedni hogy ez az vétek (IK/B 516)

philosophus. hogy az mértékletlenség. az iffiak vétke, egy részint az ördög (IK/B 517)

meg romlot szokások vannak az iffiak közöt, elégé nem szánhattyuk öket (IK/B 517)

adták magokot. fö képen az iffiak, az kiket tekint ez az (IK/B 525)

égnek ollyan sebeségel, mint az iffiak veleje, midön az bór, és (IK/B 528)

ördögnek ez erös fegyvere az iffiak ellen. az bór, és az (IK/B 528)

dolog mint meg ronttya. az iffiak tisztaságát, mennyi van ollyan az (IK/B 528)

az igen veszedelmes. és az iffiak tisztaságát el rontya, és el (IK/B 529)

közöt is eröseben vagyon az iffiak után, hogy el vonván öket (IK/B 535)

Hogy micsoda vétkekben esnek az iffiak, az kisértetekkor (IK/B 543)

Az iffiak, azon kivül hogy meg hadgyák (IK/B 543)

az melyben is esnek az iffiak az kisértetekben. az, hogy, midön (IK/B 544)

holot rend szerént az gazdag iffiak, sokal roszab erkölcsüek, mint sem (IK/B 550)

az elmét. fö képpen az iffiak elméjit. valamint egy nagy sz (IK/B 552)

hogy ebböl meg tanullyák az iffiak, az nagyra vágyást el kerülni (IK/B 558)

Valamint az iffiak hogy mod nélkül szeretik az (IK/B 582)

veszekedést, és gyülölséget okoznak. az iffiak közöt (IK/B 586)

felelem. hogy csak az furcsa iffiak mondanák azt felölled. az okosak (IK/B 587)

még azért. is, mivel az iffiak természet szerént hajlandok lévén az (IK/B 597)

változo elmétöl viseltetvén. valamint az iffiak cselekesznek. el ne hadd régi (IK/B 600)

idegeniteni az szegényt. valamint az iffiak cselekszik sokszor. az kik nem (IK/B 607)

féle vétekben szoktak esni az iffiak az választásban (IK/B 616)

Noha ezt az munkámot, az iffiak oktatásokra szántam, mind azon által (IK/B 628)

az mely szeretettel viseltetem az iffiak jovát keresnem, ugyan az is (IK/B 628)

elöször is, kivánván ezt az iffiak elméjiben óltani, hogy vigyázanak eleteknek (IK/B 676)

mert ebben sokat vétenek az iffiak, az kik is midön magokot (IK/B 678)

lesse az ördögnek, midőn az iffiak ki kelnek az iskolákbol. az (IK/B 678)

henyéllés leg nagyob oka az iffiak rendeletlen életeknek midön az iskolát (IK/B 679)

csufságnak tarttyák,. fö képen az iffiak. intelek azért arra. hogy tapodgyad (IK/B 682)

soha * . erröl keveset gondolkodnak az iffiak, gondolkodgyál hát erröl fiam. és (IK/B 691)

Isten kivánnya. es kedvelli az iffiak szolgálattyát. pag 11 (IK/B 700)

Elsö Rész elsö akadállya az iffiak üdveséginek az tudatlanság pag. 117 (IK/B 702)

Rész az harmadik akadállya az iffiak üdveséginek az ö engedetlenségektöl, vagy (IK/B 702)

Rész az hetedik akadállya az iffiak üdveségeknek az henyeléstöl vagyon pag (IK/B 703)

hogy micsoda vétkekben esnek az iffiak az kisertetekkor. pag. 154 (IK/B 704)

elegendö idejek vala arra, az iffiak töllök meg tanulhatták., ez igy (ISZ 173)

ujságot, az aszszonyok, és az iffiak szokták bé hozni, enagy sok (ISZ 200)

hogy mindenkor tiszták legyetek, az iffiak, a férfiak, és a leányok (ISZ 201)

volna, sem azt., hogy az iffiak az attyok házán kivül. jártak (ISZ 218)

dolog vala az. hogy az iffiak mezitelen tántzollyanak, és birkozanak, mindenek (ISZ 240)

mástol nem függenek, az ollyan iffiak, ha gazdagok feslet életüek. és (ISZ 249)

az ország dolgárol tanátskoztanak. az iffiak, hadi köntösökben tzifrálkodtanak., az egész (ISZ 278)

gyermekeket magok elött tartották, az iffiak fent állottak. ha a hely (KSZ 408)

tudomány hamar el terjede, az iffiak halván az attyoktol, vagy más (KSZ 489)

sok féle játékokba foglalták az iffiak magokot., ót Carabást olyan helyre (SUT 567)

iffiakal – 2

micsoda nagy jót tehetnek az iffiakal. gyonásokban, és hogy micsoda rettentö (IK/B 499)

az világ tele rosz erkölcsü iffiakal, igen nehéz hát öket el (IK/B 678)

iffiakban – 18

sokszor nagy feslettség találtatik az iffiakban, de ez ellenkezö azon rendel (IK/B 398)

vett szokások meg gyükereznek az iffiakban. azért is mondgya sz. hieronimus (IK/B 411)

az bizonyos hogy gyakoralatosab, az iffiakban, az kik is, sz. hieronimus (IK/B 411)

mondásom igaznak találtatik nagyobrészint valo iffiakban, inkáb ki tettzik azokban, az (IK/B 435)

az vétek igen közönséges az iffiakban. ez is az oka, hogy (IK/B 458)

mikor láttya leg inkáb az iffiakban ezt az két jó erkölcsöt (IK/B 478)

jó hajlandoságokot el tőrli az iffiakban, mivel sok jol neveltetet iffiakot (IK/B 518)

ez az fogyatkozás közönséges az iffiakban, az ellenségnek nagy hatalmat is (IK/B 543)

inkáb uralkodni, hanem még az iffiakban is (IK/B 549)

ezt is kel elsöben az iffiakban oltani. az öreg tobiásrol azt (IK/B 560)

öket, ez leg inkáb az iffiakban tettzik meg, mert ökk még (IK/B 569)

Egy szoval fiam az iffiakban találtatik ez az szép dicséret (IK/B 570)

nagyob fényeségel tettzik meg az iffiakban micsoda kedveseb az szemérmetes iffiunál (IK/B 571)

gyülölséges légyen is. de az iffiakban leg inkáb. emlékezél meg arrol (IK/B 575)

az egéségnek. fö képpén az iffiakban, holot ezeknek mértékletlensége. micsoda betegségeket (IK/B 580)

ez pedig igen közönséges az iffiakban, az melegségekis cselekszi. hogy csak (IK/B 585)

gyönyörüségekre forditani. az elsö az iffiakban ritkán talaltatik. de az másika (IK/B 602)

meg tartván. és nevelvén az iffiakban (IK/B 608)

iffiakért – 1

kicsiny, az kisdedekért, iffiu az iffiakért, hogy nékik példát adgyon. és (IK/B 558)

iffiakhoz – 5

látni az Christús szeretetinek az iffiakhoz, mint ezen következendő két dologban (IK/B 403)

ez az christus szeretetinek az iffiakhoz a midon ily fenyegetessel szól (IK/B 403)

ezekböl az Isten szeretetit az iffiakhoz lehetne é néked meg tagadnod (IK/B 403)

minden emberekhez. leg inkáb az iffiakhoz különös jóságal vagyon. mert tudván (IK/B 477)

Ez harmadik álnoksága az iffiakhoz, hogy minek utánna kisértetiben ejtette (IK/B 542)

iffiakkal – 3

teszik őrőmest kőzli malaszttyát az iffiakkal, az jóra való gondolatok súgárlása (IK/B 401)

elégséges képpen el hitetni az iffiakkal, ime világosabban adom elödbe, figyelmezzél (IK/B 404)

hogy ez ne történnék annyi iffiakkal az kiket az Isten el (IK/B 620)

iffiaknak – 55

idöm béli emberek az olyan iffiaknak mint magad, de én más (MN 125)

Sz. Nevének dicsöségére. és az iffiaknak lelki hasznokra légyen: az Istennek (IK/B 386)

és kivánnya az Isten az iffiaknak szolgálattyát, menyibe szereti őket, és (IK/B 404)

vala iffiuságában, az jó erkölesü iffiaknak. mivel még csak tizen hat (IK/B 413)

az gyonásiban. meg mutattya az iffiaknak mint kellesék félniek az iffiuságnak (IK/B 420)

ide aláb mely veszedelmes az iffiaknak az henyéles (IK/B 422)

micsoda idején történik halálok sok iffiaknak. az ö vétkek meg büntetésiért (IK/B 429)

hozni, hogy mind azoknak az iffiaknak kik idején halnak meg, büntetésül (IK/B 429)

sz. irás például ád az iffiaknak, adná az Isten, hogy minnyájan (IK/B 448)

oly szükséges az óktatás, az iffiaknak annál szükségeseb., mert idejekre valo (IK/B 449)

vezesen bennünket, de fökép az iffiaknak (IK/B 450)

titkolnak. ez gyakran történik az iffiaknak. vagy pediglen. mikoron elegendö keszületel (IK/B 453)

meg üsmérése igen szükséges az iffiaknak (IK/B 469)

maradnak, de kivált ez az iffiaknak szükséges. mert az hajlandoságok akor (IK/B 470)

bölcs az jovallya tehát az iffiaknak. hogy meg üsmerjék hajlandoságokot. és (IK/B 470)

Erre valo nézve az iffiaknak. kik az jó erkölcsre vágynak (IK/B 475)

ambrus hasonlo intést ád az iffiaknak, igen hasznos az iffiaknak hogy (IK/B 475)

az iffiaknak, igen hasznos az iffiaknak hogy az értelmes és az (IK/B 475)

{…} Ártalmasé az iffiaknak, az joban valo álhatatlansag (IK/B 503)

intettek volna arra. hogy az iffiaknak semmi nem veszedelmeseb az rosz (IK/B 509)

4 Azoknak az iffiaknak is kerüllyed társaságokot. kik restek (IK/B 511)

hejában valo elvesztése, ártalmasé az iffiaknak (IK/B 512)

Isten például adá azoknak az iffiaknak. kik olyan vakságal mennek erre (IK/B 524)

nem követik, nagyob része az iffiaknak annyira el is merülnek ebben (IK/B 525)

közönséges, és ollyan veszedelmes az iffiaknak, hogy eleget nem lehet nékik (IK/B 528)

{…} Az gazdagság akadályé az iffiaknak üdveségekre (IK/B 549)

az közönséges minden renden lévö iffiaknak, de most azokrol szollok. kik (IK/B 549)

Első Rész Hogy az iffiaknak. az kristus jesust kel például (IK/B 557)

példa, mert meg mutattya az iffiaknak mint kel szeretniek az áitatoságot (IK/B 558)

kel, másokot is becsülni az iffiaknak (IK/B 567)

embereknek. de leg inkáb az iffiaknak. mert ök hajlandobak lévén az (IK/B 569)

egy kis világoságot adni az iffiaknak, és nékik meg mutatni micsoda (IK/B 591)

az elme könnyebitésire, föképpen az iffiaknak. az játék pedig nékik illendöb (IK/B 600)

az játekhoz. valamint szokások az iffiaknak. mert az sok idöt vesztet (IK/B 601)

embereknek. de leg inkáb az iffiaknak. mert ajtot nyit, minden féle (IK/B 608)

annál is inkáb szükségeseb. az iffiaknak. hogy annak nagy voltát nem (IK/B 613)

azt jovallya az bölcs az iffiaknak, hogy ne legyenek bölcsek. az (IK/B 617)

Elöször az iffiaknak rosz élettyektöl vagyon. föképpen attol (IK/B 669)

a kivánság, ne kövesed más iffiaknak példájokot. kik csak az magok (IK/B 671)

szükséges oktatások. melyek az ollyan iffiaknak valok. az kik már az (IK/B 675)

holot például kéne venni az iffiaknak. az irás azt mondgya felölle (IK/B 677)

szép példa ez, azoknak az iffiaknak, kik az világban kezdenek meni (IK/B 677)

mindenek felet. az rosz erkölcsü iffiaknak kerüllyed társaságokot; az kik veled (IK/B 679)

féle dolog leg veszedelmeseb az iffiaknak., midön már az iskolát el (IK/B 680)

ez igen szükséges oktatás az iffiaknak, midön valamely rendet választnak, ne (IK/B 680)

magok meg üsmerése szükséges az iffiaknak. pag. 94 (IK/B 702)

Elsö Rész hogy az iffiaknak az kristus jesust kel például (IK/B 704)

kel masokot is becsülni az iffiaknak. pag. 174 (IK/B 704)

szükséges oktatások kik az ollyan iffiaknak valok. az kik már az (IK/B 707)

{…} Micsoda az iffiaknak köteleségek az öregekhez (C/B 1204)

nagy kivánságok vala arra az iffiaknak, fö képpen aleányoknak hogy azokot (ISZ 244)

oktatni, tanátsolni, és parantsolni, az iffiaknak ditsöségek az erejekben áll mondgya (ISZ 250)

amidön az irás aroboám tanátsit iffiaknak mondgya, akik is véle együt (ISZ 251)

bor nem italt, ugy az iffiaknak is, de akik bort, ittak (KSZ 327)

ujokkal mutogattyák nékik, vagy más iffiaknak, vagy a pogányoknak, ahistoriákot, és (KSZ 398)

iffiaknál – 10

ne esél, mely közönséges az iffiaknál. az hogy, midön ollyan vétekben (IK/B 451)

ha az szofogadatlanság közönséges az iffiaknál. az álhatatlanság még közönségeseb. mert (IK/B 503)

mind az két részröl, az iffiaknál az igen közönséges, és jele (IK/B 529)

valo kisértetek közönségesebek. föképen az iffiaknál. és nehezeb is az meg (IK/B 532)

veszedelmes, de igen közönséges az iffiaknál, szegény esztelenek, mi homályosit meg (IK/B 542)

fogyatkozását. ez igen közönséges az iffiaknál (IK/B 576)

nagy fogyatkozása az nyelvnek. az iffiaknál pedig közönséges, mivel az szó (IK/B 577)

nyelvnek. igen közönséges is az iffiaknál. igen veszedelmes az ki azt (IK/B 578)

pedig igen közönséges vétek az iffiaknál, mert ugyan is, ha okos (IK/B 617)

mert ez igen közönséges az iffiaknál. az kik nem mástol. hanem (IK/B 647)

iffiakon – 6

ö leg nevezeteseb gyogyitási az iffiakon volt. ilyen volt annak a (IK/A 35)

csúdálatos gyogyitásit is mind inkább iffiakon követte, illyen vala Cána Galiléa (IK/B 402)

az átoknak. annyi sok számu iffiakon. holot minden nap ezeket az (IK/B 407)

inkáb, ez ki tetczik az iffiakon. az mint az propheta által (IK/B 419)

mely könnyen meg történik az iffiakon. visgáld meg fiam mind ezeket (IK/B 451)

büntetésit láthato képen. az rosz iffiakon, rend szerént pedig ezen az (IK/B 565)

iffiakot – 54

hogy egy országnak aboldogsága, az iffiakot valo jó neveltetésekböl áll. a (TL 106)

is jobban lehetne nevelni az iffiakot, ha az attyák. arrol jobban (TL 106)

Az akadályokrol mely a gazdag iffiakot tekéntik. 325 (IK/A 15)

tészi az Isten elöt az iffiakot. leg aláb azokot, kik lábok (IK/B 398)

Isten utállya az rosz erkölcsü iffiakot. ez iránt egy nehány példák (IK/B 407)

Isten utállyaé az rosz erkölcsü iffiakot (IK/B 407)

gyülöli Isten az rosz erkölcsü iffiakot (IK/B 407)

tisztátalan vétekért bünteti meg az iffiakot. az másodikában pedig. az szolgálattyának (IK/B 408)

hogy annyi helyt inti az iffiakot, hogy idején gondolkodgyanak az üdveségröl (IK/B 409)

kivált képpen meg segitti az iffiakot. az elsö harczokon gyözedelmes lészesz (IK/B 411)

példák elegek volnának. mert mennyi iffiakot látunk meg halni, ki betegségben (IK/B 430)

észre fiam. mire vezetik az iffiakot, az iffiuságnak vétkei, minden bizonnyal (IK/B 432)

rosz mi légyen. mivel mennyi iffiakot látunk. kik nagy reménségeket adnak (IK/B 432)

hogy az Isten gondviselésiböl, az iffiakot külömb külömb féle állapotokra rendeli (IK/B 433)

erejével azon vagyon, hogy az iffiakot. az rosz erkölcsre fordittsa (IK/B 436)

dicséri az gyermekeket, és az iffiakot, hogy gyözedelmet vettek ezen az (IK/B 438)

utállya igen, az rosz erkölcsü iffiakot (IK/B 439)

inti az példa beszédekben az iffiakot, hogy az értelmekhez ne ragaszkodgyanak (IK/B 450)

ne essél. mert evel sok iffiakot csal meg, és veszeszt el (IK/B 459)

hiven, holot azért látunk annyi iffiakot ollyan kevés haszonal olvasni az (IK/B 474)

micsoda akadályok fordittyák el az iffiakot az jo erkölcstöl (IK/B 494)

akadályok szokták el veszteni az iffiakot. abban modot is adok mikeppen (IK/B 494)

akadályoztattya meg leg inkáb az iffiakot az üdveség uttyában (IK/B 494)

vigyáznának. elöször meg visgálnák az iffiakot. ha gyonásokban, nem titkoltaké el (IK/B 499)

gyontato attyák. nagy szorgalmatoságal. midön iffiakot gyontatnak. az bizonyos. hogy az (IK/B 500)

láttyuk. hogy ez viszi az iffiakot az rosz erkölcsre. mert el (IK/B 501)

beszédekben. az hol inti az iffiakot, hogy oktattatni szeresék. az tanácsot (IK/B 501)

veti az rosz társaság az iffiakot, halgassad mit mond ugyan ezen (IK/B 510)

tisztátalan vétket is. mely anyi iffiakot veszt el. és nincsen ollyan (IK/B 512)

azt tekinteni mennyi sok számu iffiakot tart szolgálattyában ez az vétek (IK/B 516)

és hogy az egyedül, több iffiakot kárhoztat el. mind sem minyájan (IK/B 516)

iffiakban, mivel sok jol neveltetet iffiakot látunk (IK/B 518)

az kisértetekben. fö képen az iffiakot (IK/B 541)

az embereket, fö képen az iffiakot (IK/B 541)

meg csalni az kisértetekben az iffiakot, mind az három egy más (IK/B 543)

kik fö képen az gazdag iffiakot illetik (IK/B 549)

ellenben pediglen láttyuk az szegény iffiakot, (vagy az kik jobbacskán birják (IK/B 550)

az példa szégyeniti meg az iffiakot, az kiknek rend szerént (IK/B 558)

arra akarja evel tanyitani az iffiakot, hogy micsoda nagy gondgyoknak kel (IK/B 559)

dicsöség leg inkáb azokot az iffiakot illeti (IK/B 569)

Az iffiakot hasonlo képpen inttsed, hogy legyenek (IK/B 579)

veszti el az ördög az iffiakot (IK/B 582)

ördög meg szokta csalni az iffiakot az választásban (IK/B 617)

lehesen másnak tulajdonittani, midön annyi iffiakot látunk minden nap, kik némellyek (IK/B 620)

fő képen az rosz erkölcsü iffiakot (IK/B 678)

mert ezek vesztik el az iffiakot Az. játék. az bór. az (IK/B 680)

nyomorgattya, és fogságban tarttya az iffiakot. sokakban pedig, mind ez az (IK/B 680)

Isten utállya az rosz erkölcsü iffiakot. pag. 27 (IK/B 700)

erejével azon vagyon. hogy az iffiakot az rosz erkölcsre fordittsa pag (IK/B 701)

micsoda akadallyok fordittyák el az iffiakot az jó erkölcstöl pag. 117 (IK/B 702)

es hogy az egyedül töb iffiakot kárhoztat el. mind sem minnyájan (IK/B 703)

az kisértetben. fö kép az iffiakot pag. 152 (IK/B 704)

az kik föképen az gazdag iffiakot illetik pag. 159 (IK/B 704)

volt. a pap elött, {…} az iffiakot, nem vették könnyen (KSZ 360)

iffiakra – 1

az Isten haragjátol jönek, az iffiakra, az kik meg vetik az (IK/B 430)

iffiat – 14

doktor pediglen visgálni kezdé az iffiat, a midön valamely aszszonyok. és (TL 128)

aszszonyal. nem tudom hogy, az iffiat a tengeri tolvajok el fogják (TL 139)

üsmerik. hanem hogy azt az iffiat. kerm igen szereti, és nagy (MN 28)

fökeppen azt az idegen szép iffiat, a kinek is tselekedetin meg (MN 42)

meg ölelé ezt a vitéz iffiat, és nagy örömében arra kéré (MN 80)

meg láthassák azt a menyei iffiat. akinek oly kegyes beszélgetése vagyon (KKU 285)

is meg akarván tsendesiteni az iffiat. és egyszers mind oktatni is (KKU 382)

második phiné. ezt az két iffiat, az apjok. az templom szolgálattyára (IK/B 408)

{…} Midön valamely iffiat látunk meg halni. el mondhattyuké (IK/B 429)

nagy ereje van. hogy az iffiat jora. vagy gonoszra vezese. az (IK/B 597)

mi a mesterséget illeti. az iffiat valamelyre kell tanittatni hajlandosága szerént (IJE 97)

meg tekintette, valamint hogy az iffiat jol meg tekinté, és azonal (KSZ 295)

szent ambrus, ki tett két iffiat a Clericusi közül, azért, hogy (KSZ 411)

éll. azután fel menvén. az iffiat ís fel vivék. és mindenek (SUT 700)

iffiu – 188

korában is meg tettzik hogy iffiu korában szép volt. és hogy (TL 32)

elegendö szép. igen szép termetü. iffiu, és a mulattságot szereti. nekünk (TL 65)

hunnya egy uri aszszony, aki iffiu lett volna ábrahám idejében. de (TL 78)

ollyan öreg embereknek akalendariumját akinek iffiu felesége vagyon, hogy miképpen tarthassa (TL 80)

esküdgyenek, ez a levél. az iffiu fejdelmet. és az egész tanácsot (TL 87)

keseritté. de engedelmeskedni akarván akirálynak, aziffiu fejdelmet. azonnal királyoknak koronázák. az (TL 87)

meg ne fosza. ezt az iffiu királyt, csak annak elötte két (TL 87)

fia cselekedetin. hogy egy ollyan iffiu fejdelem oly könnyen adná viszá (TL 88)

egy jól neveltetet. és oktatot iffiu, a fiát is a szerént (TL 106)

melyben másut már az ollyan iffiu jó deák. jó historicus, a (TL 107)

hol egy huszon ött esztendös iffiu. négy vagy ött féle tudományokot (TL 109)

tudományokot tud, és egy közönséges iffiu, két vagy három mesterséget. de (TL 109)

meg történt. egy uri embernek iffiu és szep felesége lévén. gyanakodot (TL 116)

igen kezdék visgálodni. és az iffiu fejdelemtöl kérdezkedni, de e csak (TL 128)

el hiteti magával. hogy az iffiu a királynét szereti., de hogy (TL 129)

titkollya. hogy a királynét szereti. aziffiu meg valván adolgot., adoktor magára (TL 129)

a mennyiben tölle lehet, az iffiu reá áll. noha semmit nem (TL 129)

és meg mondgya néki. az iffiu azon betegen örömiben fel kél (TL 129)

egy szolgáloja. a kit az iffiu meg szeretvén, sokáig kénszeritette az (TL 130)

talál alunni, az iffiu oda megyen., és azt nem (TL 131)

végit. a meg lévén. az iffiu ki, megyen. az aszszony is (TL 131)

is feletkezet volt rolla., az iffiu pediglen., azon idöben. idegen országokrol (TL 131)

leányt csak reája hadták., az iffiu haza viszi a feleségit. az (TL 131)

házaságot meg hagyák. az az iffiu édes néném, egy személyben, hármat (TL 131)

baráttságnál, franczia országban. egy uri iffiu jegyben lévén egy kis aszszonyal (TL 139)

annyi hogy ki válthat; az iffiu. a végezés szerént a gazdájának (TL 140)

felöl el mondhattyuk. hogy szép iffiu, eszes, és értelmes. de természet (TL 150)

nagy gond viselésel nevelé,. az iffiu akit már ibrahimnak fogunk hini (TL 178)

meg felelni. neked, aki mind iffiu, mind szép. és eszes vagy (TL 186)

jut eszemben, hogy egy néhany iffiu képiroknak, ajándékot tettek fel. hogy (TL 193)

mindnyájan, mind addig még az iffiu fejdelem el érkezik. édes néném (TL 205)

jutok mind addig, amég az iffiu fejdelem elnem érkezik., az én (TL 205)

örülök. hogy egésségben vagy. az iffiu fejdelemtöl is vettem. egy vigasztalo (TL 209)

mentek ahajobol hogy vadászanak. az iffiu anglus is ki ment vélek (TL 289)

hamar onnét meg indula az iffiu ót marada a ki is (TL 289)

bélyegit, abbol láttyuk hogy az iffiu aszonyoknak nem kellene meg engedni (TL 296)

a Fő Ispánt, még más iffiu Prinyi Imrét, Prinyi Andrást, Prinyi (ML 318)

Mitsoda oktatást vehetnek ebböl az iffiu leányok (É 829)

értelmes beszédit mindenek tsudállyák. olly iffiu leányba, de az vigg, nyájas (MN 8)

ha az illyen házat sok iffiu urak, és kis aszonyok gyakorolták (MN 8)

olyan nagy fö renden lévö iffiu urak valának akik mind az (MN 9)

ugyan azon tartományban. egy spanyol iffiu ur, marquio dom fernándnak hitták (MN 15)

keserüségét ki nem mondhatni. mivel iffiu lévén. nem tartoztathatta ugy meg (MN 16)

nagy haszna lön, mivel egy iffiu, a ki válesconal neveltetet volt (MN 17)

prédálták a kastélyt, ez az iffiu dom valescohoz menvén, tudtára adá (MN 17)

alat, a még ez az iffiu vitéz ezt a parantsolatot követi (MN 21)

ugy tettzik. hogy leg szeb iffiu legény vagy evilágon, hogy pediglen (MN 24)

elhiteté magával. hogy ez az iffiu, a kerm segittségével rejtegeti eleonorát (MN 28)

hogy e nélkül a vitéz iffiu nélkül ök gyözedelmesek lettek volna (MN 29)

meg nem foghatván. hogy oly iffiu korban azt tselekedgyék amit az (MN 30)

azt tselekedgyék amit az az iffiu vitéz tselekedet, valoságos ditséreteket ád (MN 30)

hogy ha az a vitéz iffiu. abban az állapotba volna amelyben (MN 37)

kivált azon. hogy egy szép iffiu könyves szemekel tsokolgatná kezeit (MN 42)

fogának. akik közöt találkozék egy iffiu olosz kép iro. bionchiny nevü (MN 49)

nem kételkedvén. hogy ez az iffiu Császár meg ne szeresse hugát (MN 52)

Az iffiu rakima. soha még semmit sem (MN 53)

is ha viszá tér. az iffiu sultánné igen meg ijede ezeken (MN 58)

alat a Capitán basa egy iffiu szép cserkesz leányt külde a (MN 65)

hogy ugy fogja tartani az iffiu soliman amuratest., mint maga fiát (MN 68)

kegyes szivel kezdet lenni az iffiu soliman amuráteshez. mint ha valoságos (MN 68)

szivem gondolattyát. valamint ez az iffiu fejdelem. és ha meg nem (MN 69)

fel szabadulhatna. parttyát fogván az iffiu solimán amuratesnek. és nagy titkon (MN 70)

nagy titkon szövettséget tett ezen iffiu fejdelemért. mind azokal kik szomszédságában (MN 70)

várni. és minden gondolatit. az iffiu solimánra forditá. a ki is (MN 72)

és a királynét. hogy az iffiu fejdelmet. küldenék közikben. mivel hatalmas (MN 74)

a midön meg láták. az iffiu solimánt, rajta igen kezdének tsudálkozni (MN 74)

udvara. mindenkor tele volt vitéz iffiu urakal (MN 79)

várhatta minden szerencséjét. ez az iffiu, igen okos. és szép termetü (MN 79)

áldotta volt ötet. ez az iffiu, egy szer a többi közöt (MN 79)

udvarában., hogy szabadosan udvarolhatván az iffiu fejdelem (MN 79)

a mivel tartozom ennek az iffiu vitéznek, az ö hozád valo (MN 81)

mint magad. a ki még iffiu vagy, és a te szivedben (MN 91)

ki is mint hogy még iffiu volt. az elméje még viszá (MN 94)

mondhata, leányom. édes leányom, az iffiu grof a köntösét tsokolgatta, saida (MN 95)

el végezvén az öttsét. az iffiu grofot meg ölelé és noha (MN 95)

az én keserüségemnek. az én iffiu társamnak. okos. és vigasztalo beszédi (MN 97)

találak a királyne tselekedetit, az iffiu ponthiö arra kéré a királynét (MN 101)

lön. az iffiu grofnak szépségit tsudálá. de thibolthoz (MN 102)

fiára szálla., de ez az iffiu fejdelem. keveset élvén. a fejdelemségit (MN 105)

baltazár de láma. ez az iffiu ur. mind szép termetü. mind (MN 106)

Ennek az iffiu urnak szerencséje. nem egyezet meg (MN 106)

tsak azért. hogy annak az iffiu urnak mása nem volt érdemre (MN 107)

ez a neve annak az iffiu urnak., és ez a két (MN 107)

nélkül tsudálkozék. hogy egy olyan iffiu leány mint Elvir., a kinek (MN 114)

semmitöl sem tarthatok. még igen iffiu vagy, magadot nem üsmérheted, te (MN 114)

kezdének egy másal hartzolni. mindenik. iffiu, erös, és bátor léven. a (MN 118)

is szánták, hogy egy ollyan iffiu és szép aszszony. olyan életet (MN 138)

hogy a rab leány mind iffiu, mind rendes ábrázatu volt. és (MN 147)

alig látta meg. ezt az iffiu rab leányt. hogy rabjává lön (MN 156)

egész bizodalomal volt. ezt az iffiu urat korknak hitták. és énnek (MN 172)

az atyám akarattyát követni., de iffiu lévén. el gondolám hogy én (MN 222)

a vad leány még igen iffiu lévén. az ö együgyü neveltetése (MN 231)

vigasztalni. meg jelenék néki. egy iffiu embernek formájában. nagy fényeségel. storophila (KKU 254)

maradtam vala, mivel ha az iffiu tobiásnak annya anyira siratá fiát (KKU 269)

gyenge szüzek, gyermekek. és az iffiu leányok hordozhassák a keresztet (KKU 277)

segit. menyi gyenge gyermekek, iffiak, iffiu leányok. öreg emberek mondottak ellene (KKU 287)

mit kérde egyszer töllem egy iffiu. mondván (KKU 288)

világosabbá tészi, azt irják egy iffiu felöl. {…} hogy meg akarván egy (KKU 309)

is a vagy. felelé az iffiu, de én már nem a (KKU 309)

adni magamot. én még igen iffiu vagyok. atermészetem is ígen gyenge (KKU 316)

azon által uram., mint hogy iffiu vagyok. nem volnaé jobb meg (KKU 317)

azt is meg engedem hogy iffiu vagy, de ha engemet szeretnél (KKU 318)

azt hogy engemet követhess., menyi iffiu szüzek adták magokot akemény életre (KKU 318)

volt. én pedig bünös, és iffiu, még attol távul vagyok (KKU 322)

hogy ha látod hogy egy iffiu a maga akarattya után az (KKU 334)

oly nagy veszedelemben forga. ahárom iffiu. az égö kementzében, daniel az (KKU 367)

hogy ne nevetném. felelé az iffiu, mivel már három esztendötöl fogva (KKU 381)

fia vala a pátriárchának, az iffiu panaszt tett a pátriárchanak. a (KKU 382)

valo nézve mondá sára, az iffiu tobiásnak felesége. szivének keserüségében. légyen (KKU 404)

szemeket, életeket meg jobbittyák, az iffiu tobiás. az angyal szovára. ahal (KKU 410)

Isten eszerént látogat, sára, az iffiu tobiásnak felesége néked meg mondgya (KKU 414)

az angyal vezeté uttyában az iffiu tobiást. ugyan ö általa is (KG 543)

meg illeté, és ezeket mondá, iffiu kely fel. én parantsolom néked (KJÉ 649)

volna. egy nevezetes. és gazdag iffiu. hozája menvén le borula elötte (KJÉ 706)

és mivel hogy ez az iffiu azt kérdé hogy melyek volnának (KJÉ 706)

felebarátodot. mint magadot. felelé az iffiu, mind ezeket meg tartottam iffiuságomtol (KJÉ 706)

tselekedni. láttunk ami saeculumunkban. olyan iffiu fejdelmeket, kik a keresztyéni adakozásokot (VKT 870)

mentenek végben. illyen volt az iffiu tobiás lakadalma, illyenek valának az (VKT 899)

tekinteni. mint utolso végünket., az iffiu tobiás. ilyen lélekben mondá az (VKT 920)

igen szükséges uram hogy az iffiu lelkeken meg mutasad erejit irgalmaságodnak (IK/B 385)

az Isten, hogy ötet illy iffiukorodban szolgállyad,. kivált kepen valo kedves (IK/B 397)

gyakran tapasztallyuk:) akaratoságot látunk az iffiu elmékben. ez az rend kivül (IK/B 401)

dávid király fiárol ámnonról. ezen iffiu fejdelem, meg nem zabolázván szivinek (IK/B 408)

mely utálatos volna elötte az iffiu fejdelemnek élete. mivel két esztendövel (IK/B 408)

én Istenem, ha még egyszer iffiu lehetnék, jobban meg tudnám becsülni (IK/B 409)

beszédek azt mondgyák. hogy az iffiu az ö uttyátol el nem (IK/B 409)

sz. irás is bizonyitya. az iffiu az ö uttyát el nem (IK/B 410)

fiam látodé hogy ez az iffiu mit szenvedet husz esztendös koráig (IK/B 413)

sz. irás. noha még igen iffiu vala (IK/B 415)

fiam mely szép élet egy iffiu embertöl, nem cselekedni semmit iffiu (IK/B 415)

iffiu embertöl, nem cselekedni semmit iffiu modra. az az semmi ellenkezöt (IK/B 415)

kedves fiam, ugy beszélsz mint iffiu, mert az üdvességnek, és az (IK/B 450)

bölcseséget mutat vala még igen iffiu korában (IK/B 479)

valamint raphael angyal cselekedeték. az iffiu tobiásal. az többi közöt meg (IK/B 494)

az, az üdveségre, mikor az iffiu nem örömest akar tanulni másoktól (IK/B 500)

noha sokan vannak ollyak engedelmes iffiu elmék. kik könnyen veszik az (IK/B 503)

üdveségednek, és mennyi sok iffiu veszti el magát minden nap (IK/B 508)

arra még kötelesebek. mert az iffiu. ha nem foglalatoskodik iffiukorában valamely (IK/B 514)

tanácsokot neveti. az mennyiben az iffiu elme lágy es hajlando erre (IK/B 520)

az pap sokáig intené, az iffiu, hozája fordula, reaja néze, és (IK/B 524)

volna, az rosz beszéd az iffiu elmében, szintég ugy fel gerjeszti (IK/B 528)

igen könnyen eröt veszen az iffiu elmén, az látás, annál is (IK/B 529)

például, holot kisértetinek idejekór. ollyan iffiu vala, valamint magad, nem is (IK/B 547)

szentellye öket, kicsiny, az kisdedekért, iffiu az iffiakért, hogy nékik példát (IK/B 558)

szemeit, az leányok mondák néki, iffiu te jol üsmérsz bennünket, az (IK/B 570)

ortzátlanság. ez ollyan utálatos az iffiu elmében, valamicsoda kedves abban az (IK/B 572)

iránt azt mondgya az bölcs. iffiu akor szoly, mikor szükség szolnod (IK/B 573)

szent gergely mondgya. hogy egy iffiu igen meg szokván káromlani az (IK/B 575)

kivántatik mind addig. az még iffiu vagy (IK/B 611)

kész vagy az halgatásra az iffiu samuellel beszély uram (IK/B 646)

az sára apjának, hogy az iffiu tobíásnak tartatot az ö leánya (IK/B 671)

valamint az angyal mondotta az iffiu tobiasnak., vedd el azért feleségül (IK/B 671)

köteleségeit, jovallom hogy olvasad az iffiu tobiásnak historiáját. ót meg is (IK/B 673)

II Oktatás. Hogy egy iffiu embernek. a ki az világban (IK/B 677)

mondani micsoda roszat okoz egy iffiu emberben. az ördög azon igyekezvén (IK/B 681)

ollyant. az mi után az iffiu elme olly igen sohajt. hanem (IK/B 695)

procesiokban miért mennek elöl az iffiu Clericusok, és a fellyeb valo (C/A 896)

öregségében. szent János még igen iffiu korában mene lakni a pusztában (C/B 1038)

processiokban miért mennek elöl az iffiu Clericusok, és a fellyeb valo (C/B 1572)

három, vagy huszon négy esztendös iffiu lévén, azon kivül. mind fö (IJE 9)

mit mond szent pál az iffiu özvegy aszszonyoknak., kik tunya életet (IJE 32)

tudnak segitteni, valamint történék. egy iffiu fejdelemel., a ki sétálni menvén (IJE 57)

hintet volt. el. ebben az iffiu elmében. ez az idö illeti (IJE 104)

második része a gazdaszszonyság. az iffiu aszonyi állatokat. mondgya szent pál (IJE 105)

ábrahám. még abban a korában iffiu lett volna, noha száz hetven (ISZ 178)

mezei munkára vigyáztanak, és az iffiu Cyrus, maga munkálodta akertét, és (ISZ 186)

A völegény mellet. iffiu legények valának. kik véle együt (ISZ 211)

leányok valának, samson mellé harmintz iffiu legényt adának. avölegény fejére koronát (ISZ 211)

ök mindenkor tántzoltanak, de az iffiu legények, aleányok, az aszszonyok, az (ISZ 218)

mivel a fiu, akár mely iffiu légyen is, de mihent meg (ISZ 249)

voltanak, és hogy az igen iffiu fejdelmek uralkodása, nyomoruságos volt., azért (ISZ 250)

mint asalamon életeben, mivel ö iffiu, és szép termetü lévén, nagy (ISZ 261)

ház, ahonnét le esék az iffiu eutychus, akit szent pál fel (KSZ 337)

pacomus, ahadakban lévén, még igen iffiu korában, a mely seregben volt (KSZ 374)

helyheztethesse, tálentumok szerént, azok az iffiu martyromok, kik szent babilásal, és (KSZ 381)

vádolták sámosátiai pált, hogy két iffiu aszszonyt tartot maga mellet, és (KSZ 383)

erkölcsnek iskolájában nevelé fel az iffiu (KSZ 393)

Illyen vala az iffiu theodosius Császár, ollyan idöben, amelyben (KSZ 394)

basilius, Julianus apostatának. még igen iffiu korában, még üsmerték igen furtsa (KSZ 411)

magok mellet oly iffiu Clericusokot. a kiket atanulásban, és (KSZ 424)

hogy az iffiu valentinianus idejében. agyözedelemnek óltárját visza (KSZ 452)

császár fél sidó volt, az iffiu harmadik mihály császár, az ö (KSZ 465)

is baráttságában esék ennek az iffiu fejdelemnek, és mint hogy nemesi (SUT 536)

filosofusok, mondá, kerestem a még iffiu voltam, már most nintsen ideje (SUT 547)

János lett volna az az iffiu. a ki tsak egy lepedövel (SUT 553)

ideig kajus mellet, Ez az iffiu Császár eleinte gyönyörüsége volt a (SUT 564)

az báttya fiára, szálla, az iffiu Agrippára (SUT 622)

sokáig tarta. egy Eutikus nevü iffiu az ablakba ülvén. el aluvék (SUT 700)

iffiuban – 12

mindenkor hasonlo változásokot tapasztalván az iffiuban,, akor az iffiunak meg mondgya (TL 129)

éttzaka olyan változást tett. az iffiuban. hogy más nap. mikor a (TL 160)

lehet ennél roszab természet egy iffiuban, mert ha tekintyük micsoda okokbol (IK/B 501)

mert az bizonyos hogy egy iffiuban az tisztaság igen nagy fundamentuma (IK/B 570)

rut szokás, fö képpen egy iffiuban, ha esküvö. nem szolván az (IK/B 574)

nincsen utálatosab vétek, föképpen egy iffiuban. az hazugságnál. azért mondgya az (IK/B 578)

oh ! mely szép állapot egy iffiuban, mikor hazugságot nem szolhat pirulás (IK/B 579)

Semmi nem illetleneb egy iffiuban, mint mikor részeges, és torkos (IK/B 580)

oh mely szép erkölcs egy iffiuban, az szegényeken valo szánakodás, mely (IK/B 592)

nagyob oka az fösvénységnek. az iffiuban, azért minden tehettségedel azon légy (IK/B 603)

vész. semmi nem dicséreteseb egy iffiuban, mint mikor szánakodik az más (IK/B 608)

öregeknek tisztelete. afejér hajakban, egy iffiuban, akár mely jó elme légyen (ISZ 250)

iffiubol – 1

hogy ki ne menyen az iffiubol a kiben anyi esztendökig lakot (É 752)

iffiuhoz – 2

a doktor futvást megyen az iffiuhoz., és meg mondgya néki. az (TL 129)

mondá néki. ihon ehez az iffiuhoz kel már tzélozni szeretetednek., mivel (MN 223)

iffiunak – 33

mind ezekre alkalmatossága nincsen egy iffiunak. noha mind ezekre, ollyan alkalmatos (TL 106)

hogy a mi országunkban, egy iffiunak más tudományt nem lehet tanulni (TL 108)

tapasztalván az iffiuban,, akor az iffiunak meg mondgya. hogy tudgya okát (TL 129)

a leány meg mondgya az iffiunak, aki is azon meg örüle (TL 130)

terhes volna töle. de az iffiunak a szive semin meg nem (TL 291)

kivánhattyák. mivel. akár öregnek. akar iffiunak adgyák öket de a ferjekel (TL 292)

tartoztattad alángnak sebeségit, hogy ahárom iffiunak ne árthasson, enged meg szolgaidnak (É 598)

{…} Mint hogy az iffiunak az attya hitt a kristusban (É 753)

atengeren, igen hasznos egy olyan iffiunak. a kit nemesi modra neveltek (MN 222)

öreg ember látván hogy az iffiunak nagy hajlandosága volna abölcseségre., bé (KKU 381)

midön meg bánttyák, mondá az iffiunak hogy mérte meg probálni az (KKU 382)

azt nehéz el törölni az iffiunak elméjiböl, az mit elöször bé (IK/B 411)

arra int. hogy jó az iffiunak idején korán. jó élettre adni (IK/B 411)

szükséges jó erkölcsünek lenni az iffiunak, 2. micsoda nagy bátorságal kel (IK/B 438)

valo tanácsot adot vala egy iffiunak. az ki is az jó (IK/B 450)

micsoda hasznos volt ennek az iffiunak, és más többeknekis, az Boldogságos (IK/B 479)

hogy kövessek ennek az szentséges iffiunak jó erkölcseit. és azokért esedezik (IK/B 480)

babiloniai király az három ártatlan iffiunak, mivel az csak az testnek (IK/B 517)

leg nagyob jó erkölcse az iffiunak. hogy szerese midön oktattyák, mivel (IK/B 568)

erkölcs, nem csak szükséges az iffiunak, de még mint egy ahoz (IK/B 568)

és gazdag ékesége életében, az iffiunak, és az ortzáján, az szemérmeteség (IK/B 571)

fiam igen szukséges föképpen az iffiunak, hogy okoson tudgyon beszélni. valamint (IK/B 572)

telhetetlenség. ez mindenik ártalmas az iffiunak, és ez az két vétek (IK/B 580)

is mértékletes légy. mert az iffiunak, romlására vagyon az mod nélkül (IK/B 602)

mondá apáter, hogy egy ollyan iffiunak mint kegyelmed ött orakor kellene (IJE 22)

szolnom. hogy mit kell az iffiunak tanulni. mivel az iskolákban. az (IJE 95)

uszni, avadászat is hasznos az iffiunak, a lovagolás. mind ez a (IJE 98)

mivel az igen gyalázatos az iffiunak. mikor még tsak a lora (IJE 98)

valo menetel igen hasznos. egy iffiunak, az, az elméit meg világosittya (IJE 99)

Hogy ha az iffiunak hadakozásra vagyon hajlandosága, hadakban kell (IJE 102)

el már kegyelmetek, hogy egy iffiunak, menyi sok féle dolgokat kell (IJE 103)

arra kell tanitatni, ha valamely iffiunak annyi érteke nintsen. hogy (IJE 103)

Három idöre osztatik tehát egy iffiunak neveltetése, az elsö a gyermekségnek (IJE 104)

iffiunál – 1

iffiakban micsoda kedveseb az szemérmetes iffiunál. micsoda szép, és gazdag ékesége (IK/B 571)

iffiunk – 1

ahoz a szigethez, a mi iffiunk. annál kedvetleneb. és gondolkodob kezde (TL 291)

iffiunkrol – 1

el feletkezet kegyelmed a mi iffiunkrol. amiolta viszá tért, a ki (IJE 102)

iffiutól – 1

is várhatni egy tiszta életü iffiutól, mivel az Istennek lelke nem (IK/B 570)

iffiuval – 3

vagy gond. valamint történt egy iffiuval., a kit hogy halálra itélték (TL 160)

fogados, igen roszul bánván egy iffiuval a ki attya fia vala (KKU 382)

volna. egy fö renden lévö iffiuval baráttságot vete. az kiben minden (IK/B 524)

leg iffiab – 2

inkáb szerette. aki is leg iffiab volt (IK/A 35)

Tobias leg iffiab vala az nephtáli nemzettségiben. semmi (IK/B 415)

leg iffiabb – 1

közőtt Jánost, az ki leg iffiabb vólt inkább szerette (IK/B 403)

leg iffiabbak – 1

a kik asztalnál szolgálnak. aleg iffiabbak, és leg jóbb erkölcsüebbek közül (SUT 641)

leg iffiabik – 1

sok nyelveken beszéllenek, és leg iffiabik igen jol tud. serbet. és (MN 156)

Iffiu
Iffiakrol – 1

alángnak sebeségét el forditottad ahárom Iffiakrol. adgyad hogy mi szolgaid lévén (É 40)

Iffiu – 1

és attol származot, Ez az Iffiu akristusban. tsak. az emberi joságot (KJÉ 706)

Iffiunak – 1

tevék az ö ruhájokot egy Iffiunak lábainál. ki Saulnak hivatatik vala (É 70)

IFFI-
IFFIAKNAK – 1

AZ IFFIAKNAK KALAUZZA AZ ISTEN UTTYÁBAN (IK/B 383)

iffiú
iffiú – 1

fel támasztott halottak közül kettö iffiú vólt, ugy mint az Jairus (IK/B 403)

íffiu
íffiu – 1

2. oktatás hogy egy íffiu embernek az ki az világban (IK/B 707)

iffju
iffju – 1

a’ fiát Lászlot, még egy iffju Prinyit a’ kereszt nevére nem (ML 318)

Iffj-
Iffjaknak – 1

Az. Iffjaknak kalauzza~ Az Isten Uttyában (IK/B 388)

ifiu
ifiab – 1

ezeket mondgya magárol Még midön ifiab volnék, minek elötte tévelygenék, nyilván (IK/A 88)

ifiabikon – 2

{…} Hogy ha az ifiabikon apogányokot érttyük. az idösbiken a (É 308)

népei, hogy ha pedig az ifiabikon a bünösököt érttyük, az idösbik (É 308)

ifiak – 106

mutat, ebböl meg tanulhattyák az ifiak, hogy ha abölcseségben, és akegyelemben (É 103)

idö. mivel rend szerént az ifiak, amagok rosz kivánságok alá vetik (É 304)

{…} Az ifiak mitsoda példát és oktatást vehetnek (É 673)

anyáknak, és azoknak, kik az ifiak neveltetésekre, rendeltettek, ezekre igen kel (É 674)

szabad életü és háboruság szerzö ifiak. a sidó nép közül, akikhez (É 834)

buzgoságot, a melyel voltál az ifiak üdveségihez, és ad meg nékem (IK/A 8)

mint a könyvet neveztem az ifiak kalauzának., hogy az ifiak oktatást (IK/A 9)

az ifiak kalauzának., hogy az ifiak oktatást vegyenek. az áitatoságban, eminden (IK/A 9)

irtam., ugyan a szolgálhatna az ifiak oktatására is, és ugy, a (IK/A 9)

szükségesebnek láttzottak lenni, hogy az ifiak elgendö oktatást vehesenek. az áitatoságra (IK/A 9)

melyet nem igen üsmérik az ifiak (IK/A 9)

arra avégre iratatott, hogy az ifiak oktatására legyen, hosznosnak fogod tehát (IK/A 9)

Elsö Rész Elsö akadállya az ifiak üdveséginek az oktatásnak fogyatkozása. 218 (IK/A 13)

Rész A harmadik akadálya az ifiak üdveséginek. az engedetlenség. 230 (IK/A 14)

7 Rész hetedik akadálya az ifiak üdveséginek a henyélés 253 (IK/A 14)

Hogy mitsoda fogyakozásokban esnek az ifiak a kisértetekben. 314 (IK/A 14)

V Intés Hogy az ifiak rend szerént valo veszedelminek ezen (IK/A 18)

szolgállyad ötet, és hogy az ifiak szolgálattya ö elötte igen kedves (IK/A 30)

mindazon által. igen közönséges az ifiak közöt. amelyért gyakorta szál reájok (IK/A 40)

könyv. amelyet tsak éppen az ifiak oktatására irták,, apedig apélda beszédek (IK/A 45)

fenyegeti öket. El fogyatkoznak az ifiak a szomjuság miat. kik a (IK/A 57)

az Isten sugarlásabol, hogy az ifiak mindnyájan meg tanullyák, mint kel (IK/A 58)

a melyben esnek sok számu ifiak vétkeknek büntetésiért (IK/A 68)

el mondhatom valoságal, hogy sok ifiak halnak meg rosz életeknek büntetésiért (IK/A 69)

haragjának erejétöl vannak, az olyan ifiak ellen, akik meg vetik az (IK/A 70)

hogy azokbol meg lássák az ifiak, mint kel tartaniok az ifiuság (IK/A 71)

a következik, hogy ha az ifiak nem munkálodnak azon, hogy magokot (IK/A 73)

követi szüntelen valo dühöségit az ifiak ellen. még születésektöl fogvást., és (IK/A 78)

Végtire, ennek az ellenségnek, az ifiak ellen valo hadakozása oly valoságos (IK/A 78)

a gonosz lelket, irok néktek ifiak, mert erösek vagytok. és az (IK/A 79)

mely boldogok mind azok az ifiak akiknek el mondhatni valojában, hogy (IK/A 79)

3 Mert az ifiak szolgálattya. különösön kedves Isten elött (IK/A 80)

az ifiak, a kik valamely nagyob vétekben (IK/A 93)

nagyob tsalárdságot nem tselekeszik az ifiak el vesztésekre, mint azt, hogy (IK/A 99)

illyen viszá éles. közönséges az ifiak közöt, és ez is az (IK/A 100)

a melyben gyakran esnek az ifiak, fö képen némely bizonyos tisztátalan (IK/A 101)

rend szerént valo oka. az ifiak veszedelminek. ajánlyad Istennek munkádot minden (IK/A 111)

halálos mérget rejtenek el. az ifiak azokot gyönyörüségel. és buzgoságal olvasák (IK/A 118)

bizonyságot is adnak jámborsagokrol., az ifiak abölcs emberekel társalkodván., meg mutattyák (IK/A 121)

Az elsö akadálya az ifiak üdveséginek., a tudatlanság, vagy az (IK/A 142)

a mely igen árt az ifiak üdveséginek. és a melyet (IK/A 146)

elötte. ettöl vagyon., hogy az ifiak akik inkáb tsak szokásbol gyonnak (IK/A 147)

mennének végire, hogy ha az ifiak nem titkoltaké el valaha valamit (IK/A 147)

vétek, amely leg közönsegeseb az ifiak közöt. és ez ö nékik (IK/A 148)

a jó gyontato papok. az ifiak gyonásiban. és abizonyos, hogy az (IK/A 148)

Rész A harmadik akadálya az ifiak üdveséginek az engedetlenség (IK/A 148)

ha az engedetlenség közönséges az ifiak közöt; az álhatatlanság ajóban, még (IK/A 151)

akadálya üdveségeknek. vannak ollyan ifiak, a kik engedelmes elméüek. a (IK/A 152)

is igaz. hogy az engedelmes ifiak, nem mindenkor elegendö álhatatosok, hogy (IK/A 152)

igen nagy akadályára lészen az ifiak üdveséginek; és alkalmatlanná tészi öket (IK/A 152)

gyenge elméket, olyanakot. amitsodások az ifiak, a kik is könyen magokban (IK/A 154)

ki mondhatatlan ereje vagyon az ifiak elméjin, a baráttság, a melyet (IK/A 159)

VII Rész Hetedik akadálya az ifiak üdveséginek a henyélés (IK/A 162)

nyomorult véteknek, a melyért anyi ifiak vesznek el., apedig atisztátalanságnak vétke (IK/A 162)

még is oly közönséges az ifiak közöt; ugy is tettzik mint (IK/A 163)

gyaláztasék ezen utálatos vétekel.: az ifiak alig érik el. az okoságnak (IK/A 167)

Aristotéles, hogy a mértékletlenség, az ifiak rosz erkölcse. és egy részint (IK/A 167)

szokások meg romlását., mely az ifiak közöt vagyon., azt ugy meg (IK/A 168)

lévén, hogy sokan vannak olyan ifiak, akikben más egyéb rosz erkölcs (IK/A 168)

ezt nem követik, sokan az ifiak közül oly igen erre az (IK/A 177)

olyan nagy sebeségel. mint az ifiak velöi, a midön azokot fel (IK/A 180)

dolog. mint meg ronttya az ifiak tisztaságát. és hogy menyin vannak (IK/A 180)

rend szerént valo dolog az ifiak közöt, hogy soha nékik ezeket (IK/A 180)

igen veszedelmes. Ez fiam az ifiak tisztaságának egészen (IK/A 180)

közönséges az ifiak közöt. szegény esztelenek. kitsoda varáslot (IK/A 195)

mesterségi, a melyekel éll. az ifiak ellen valo kisértetiben, és mind (IK/A 195)

Hogy mitsoda fogyatkozásokban esnek az ifiak. a kisértetekben (IK/A 195)

második fogyatkozás a melyben az ifiak esnek a kisértetkor, a hogy (IK/A 196)

meg mutattya, hogy az gazdag ifiak rend szerént roszab erkölcsüek másoknál (IK/A 202)

a beneficiariusok, fö képen az ifiak., nem tudgyák hogy mi légyen (IK/A 210)

Josefnek: hogy meg tanullyák az ifiak a hivalkodást el kerülni. a (IK/A 214)

Az engedelmeség meg gátollya az ifiak elméjiben a rendeletlenségeket és a (IK/A 225)

inkáb az a ditsöség az ifiak tisztaságát illeti, mivel a viaskodas (IK/A 226)

válhatatlan abölcseségtöl. és hogy az ifiak a kik annak adgyák magokot (IK/A 227)

tudnak másrol., epedig közönséges az ifiak közöt (IK/A 236)

a mely igen közönséges az ifiak közöt; és igen ártalmas., apedig (IK/A 238)

étel, mitsoda ártalmas., föképen az ifiak egéséginek és hogy mitsoda betegségeket (IK/A 241)

bór italt, a melyet az ifiak mérginek nevezi szent Hieronimus, és (IK/A 243)

Mint hogy az ifiak mód nélkül szeretik a gyönyörüségeket (IK/A 244)

veszedelmeket okoznak ezek, mivel az ifiak, gyakorta esnek az illyen rendeletlenségekben (IK/A 248)

valo veszekedéseket. ellenkezéseket okoznak az ifiak közöt (IK/A 249)

és azért is mert, az ifiak termeszet szerént hajlandok lévén a (IK/A 262)

Agoston hogy attol vagyon az ifiak meg romlások, azon amód nélkül (IK/A 266)

dolgokra tanit. elöször. hogy az ifiak olyan kötelesek az alamisnára valamint (IK/A 273)

melyekben esnek szokások szerént az ifiak, az illyen választáskor, a melyek (IK/A 282)

Az elsö, az ifiak roszul valo élettyektöl, fö képen (IK/A 343)

azt kivánnám, hogy ezt az ifiak elméjiben olthatnám. azért hogy tartanának (IK/A 355)

akiknek valamely gondgyok vagyon. az ifiak üdveségire (IK/A 356)

vannak: fö képen az olyan ifiak közül. a kik förenden lévök (IK/A 356)

az intésnek a, hogy az ifiak abban az idöben valo meg (IK/A 357)

a lelked üsméretinek állapottyát; az ifiak ezt el szokták mulatni, abban (IK/A 357)

amelyet az ördög vett az ifiak eleiben. a midön az iskolát (IK/A 358)

henyélés leg nagyob oka az ifiak rendeletlenségeknek. atanulások el végezése után (IK/A 359)

V Intés Hogy az ifiak. rend szerent valo veszedelminek. ezen (IK/A 360)

meg pirulnak, fö képen az ifiak közöt, azért is intelek arra (IK/A 363)

soha sem fogsz vétkezni, az ifiak igen keveset gondolkodnak ezekröl., te (IK/A 373)

semmit olyat a melyet az ifiak szoktak oly igen ohajtani., hanem (IK/A 378)

gyontato papok is okai sok ifiak veszedelmének. mivel nem elég szorgalmatoságal (IK/B 499)

hogy, ebben az idöben az ifiak meg változtattyák szándékokot., és el (IK/B 677)

ezt meg tudák, azonal holmi ifiak. a testet fel vévék. és (SUT 505)

ahol valának. az öregek, az ifiak, és a gyermekek, három a (SUT 578)

az öregebbek elöl. azután az ifiak, mind közönséges ruhákban, akezeket el (SUT 639)

Az után az ifiak. akik szolgáltanak, az asztalt a (SUT 641)

hogy igasságot tegyenek., de az ifiak, meg nem tartoztathatván magokot, tsak (SUT 779)

a keziben adnák. azok az ifiak meg boszonkodván azon. hogy leg (SUT 800)

uttzák az öregek testekel. Az ifiak (SUT 860)

ifiakal – 10

magokot., örömel közli kegyelmit az ifiakal, adván nékik gyakorta jó gondolatokot (IK/A 33)

igy banik rend szerént az ifiakal, valamint hogy ö örömest adgya (IK/A 56)

történék. (valamint e történik az ifiakal.:) hogy igen rosz társaságban esék (IK/A 175)

akarja meg értetni a keresztyen ifiakal., hogy igyekezenek nevekedni a bölcseségben (IK/A 215)

szükség ritkán történik meg az ifiakal hanem szollok. az olyan esküvésekröl (IK/A 234)

és álhatatlanságbol. valamint etörténik az ifiakal, El ne hadgyad a régi (IK/A 264)

játékhoz, valamint gyakorta történik az ifiakal., az ilyen szeretet öket. az (IK/A 265)

idegeniteni aszegényeket. valamint ez, az ifiakal történik, a kik nem tudgyák (IK/A 273)

láttyuk hogy történik sok számu ifiakal., a kik közül némelyek ollyan (IK/A 286)

avilág tele lévén rosz erkölcsü ifiakal, igen nehéz el kerülni az (IK/A 358)

ifiakat – 1

erejét arra fordittya. hogy az ifiakat. a rosz erkolcsre vihesse (IK/A 77)

ifiakban – 17

szokások erösen meg gyükereznek az ifiakban; Igen nehéz ki törölni az (IK/A 46)

közönséges veszedelmet. amelyet látunk sok ifiakban. akiket az ifiuságoknak vetke. rettentö (IK/A 70)

ezt a roszat még az ifiakban is lehet latni, a kiknek (IK/A 202)

is kel. leg elöbször az ifiakban oltani. Erre valo nézve is (IK/A 216)

tisztaságát követeti vélek. föképen az ifiakban bizonyosodik meg ez a mondás (IK/A 226)

szoval fiam, leg inkáb az ifiakban találtatik fel ez a szép (IK/A 226)

féle személyekben, fö képen az ifiakban, azt tud meg hogy az (IK/A 235)

a mértékletlenség gerjeszti fel az ifiakban ezért is mondgya szent Hieronimus (IK/A 242)

két indulatok, a melyek az ifiakban uralkodnak, és a melyek azokban (IK/A 244)

rend szerént valo fogyatkozás az ifiakban. szükséges mind azon által elejekben (IK/A 267)

az elsö ritkán találkozik az ifiakban. de a második nálok rend (IK/A 267)

Ez a rosz erkölcs az ifiakban. három okokbol ered, az elsö (IK/A 268)

legnagyob oka a fösvénységnek az ifiakban, légy azon minden tehettségedel., hogy (IK/A 268)

melyek a fösvénységnek jelei az ifiakban ugy mint, anyereségért valo játék (IK/A 269)

ujulna meg minden nap anyi ifiakban., akiket az Isten el hagya (IK/A 286)

el kerülni az olyanokot: az ifiakban nintsen anyira valo külömböztetés. hogy (IK/A 358)

uralkodik tsak nem mindnyájan az ifiakban, fö képen abban az idöben (IK/A 360)

ifiakbol – 2

Az is bizonyos. hogy arosz ifiakbol rosz atyák lesznek. és hogy (IK/A 75)

hogy olyan könyü volna az ifiakbol. ki irtani a henyélést, a (IK/A 163)

ifiakét – 1

fö képen. a rosz erkölcsü ifiakét (IK/A 358)

ifiakhoz – 5

más valoságos bizonyságot kivánsz az ifiakhoz valo szeretetiröl az Istennek, visgáld (IK/A 34)

jobban meg a kristusnak az ifiakhoz valo szeretetét, mint ez a (IK/A 35)

nagy jeleé e. a kristus ifiakhoz valo nagy (IK/A 35)

hogy különös joságal. vagyon az ifiakhoz, akiknek tudgya. hogy mind gyarloságok (IK/A 122)

özvegyekhez, az öregekhez. és az ifiakhoz. Azt akarja, hogy a mely (SUT 749)

ifiaknak – 54

ezeket Isoglánoknak nevezik, ezeknek az ifiaknak pedig, igen szepeknek, és szép (TL 264)

a karokra lábokra mint az ifiaknak. azt olvastam hogy tessálonika tályékan (TL 296)

Ezel példát akara adni az ifiaknak, akiknek atanulásban kel foglalni magokot (É 101)

vala nékiek, enagy példa az ifiaknak, akiknek engedelmeskedni kel azoknak., akiknek (É 103)

alelki halálán, fö képen az ifiaknak lelki halálokon, kiknek képit szemlélte (É 384)

társaságátol, amely oly veszedelmes az ifiaknak, hogy meg tarthassa ártatlanságát, az (É 673)

meg tudni. hogy tsak az ifiaknak irok, és tsak önékik készitettem (IK/A 10)

meg üsmérés igen szükséges az ifiaknak. 168 (IK/A 13)

Elsö Rész Hogy az ifiaknak követni kel a kristust ifiuságában (IK/A 15)

Isten gyakorta kedvez kegyelmivel az ifiaknak, és hogy meg vonnya azt (IK/A 34)

amelyet az ifiaknak el nem kellene felejteniek, {…} az (IK/A 56)

mely idö igen veszedelmes az ifiaknak. a mint meg fogjuk mondani (IK/A 59)

a mondás igaznak találtatik. az ifiaknak nagyobrésziben, még annál inkáb ki (IK/A 75)

anyaszent egyház ellen., hanem az ifiaknak sokaságával akiket rabságaban tarttya avétek (IK/A 78)

irás elejekben adgya azokot az ifiaknak mint olyan példákot. a melyeket (IK/A 88)

oktatás. a még szükségeseb az ifiaknak, akik ifiuságokért. nintsenek elegendö képen (IK/A 90)

igen meg történik az ifiaknak. vagy a midön elegendö készület (IK/A 95)

meg üsmérés. igen szükséges az ifiaknak (IK/A 112)

hogy a szükséges föképen az ifiaknak, mivel az indulatok azon idöben (IK/A 113)

nintsen semmi azoknál veszedelmeseb az ifiaknak (IK/A 118)

embereknek, de fö képen az ifiaknak., akik könyen veszik elméjekben aroszat (IK/A 118)

nem lehet adni az olyan ifiaknak., kik a jó erkölcsöt ohajttyák (IK/A 120)

szent Ambrus hasonlot joval az ifiaknak. Mitsoda hasznos az ifiaknak, abölcs (IK/A 120)

az ifiaknak. Mitsoda hasznos az ifiaknak, abölcs embereket követni (IK/A 120)

a szent, ne kedvezne az ifiaknak, és hogy ne szeretné az (IK/A 125)

a bizonyos léven. hogy az ifiaknak nagyob része, az üdveség igazságinak (IK/A 142)

kerüllyed a heverö és henyélö ifiaknak társaságokot, a kiknek nintsen semmi (IK/A 161)

1. hogy nagyob. része az ifiaknak, erre a nyomorult vétekre adgyák (IK/A 167)

Babiloniai király a három ártatlan ifiaknak, mert ez tsak a testet (IK/A 167)

példát akara mutatni az olyan ifiaknak., a kik vakságal futnak erre (IK/A 176)

adták magokot, fö képen az ifiaknak a kiket tekinti ez a (IK/A 176)

aszonyokal valo társaság ártalmas. az ifiaknak, a veszedelmesé, és halálosá lészen (IK/A 181)

rendszerént valo., fö képen az ifiaknak. és nehezeb is ez ellen (IK/A 184)

ronttya elméjeket, fö képen az ifiaknak. a szent Hieronimus mondása szerént (IK/A 204)

I Rész Hogy az ifiaknak követni kel akristust ifiuságában (IK/A 213)

az engedelmeségre, ifiuvá let az ifiaknak. hogy nékik példájok lenne. és (IK/A 214)

melyel meg akarta mutatni az ifiaknak. hogy mitsoda szeretettel legyenek az (IK/A 214)

még másokot is tisztelni az ifiaknak (IK/A 223)

a mely igen sziikséges az ifiaknak, ez olyan fundamentumi jó erkölcs (IK/A 224)

szükséges. de fö képen az ifiaknak. akik is hajlandobak léven a (IK/A 225)

modos maga viselés szükséges az ifiaknak (IK/A 229)

olyan, amely veszedelmeseb volna az ifiaknak ennél. azért is int igy (IK/A 240)

ezen nagy Apostol szerént., az ifiaknak szükséges a mértékleteség., és noha (IK/A 241)

elme könyebitésére. fö képen az ifiaknak., a mulattságra való játék, hozájok (IK/A 265)

minden embereknek, de fö képen azifiaknak, ez a rosz az elméjekben (IK/A 274)

azt meg nem mutatnám az ifiaknak. hogy miképen kel jol választani (IK/A 279)

üsmerettsége annál is szükségeseb az ifiaknak, hogy ök annak nem üsmérik (IK/A 279)

ha abölcs azt hagya az ifiaknak, hogy a magok itéletekben ne (IK/A 283)

Tobiást követnék, a kit az ifiaknak például kellene venni, nézed mit (IK/A 356)

mely szép példa ez az ifiaknak. a kik a világban. kezdenek (IK/A 356)

intés igen szükséges még az ifiaknak. a midön valamely rend választásának (IK/A 361)

aszszonyokal valo társalkodás veszedelmes az ifiaknak, az vélek valo nagy batorságban (IK/B 529)

{…} Mítsoda az ifiaknak köteleségek. az öregekhez (C/A 399)

személyeknek, az öregeknek. és az ifiaknak, egy szoval. nintsen olyan rend (SUT 631)

ifiaknál – 6

efélékre. a melyek közönségesek az ifiaknál, ezt jól is nevezi szent (IK/A 181)

a fogyatkozás igen közönséges az ifiaknál, és ez néki nagy hatalmat (IK/A 196)

eza vetek, igen közönséges az ifiaknál, és amely nékik igen veszedelmes (IK/A 239)

valo mértékletlenség igen közönséges az ifiaknál. és nekik igen ártalmas (IK/A 241)

a fogyatkozás igen közönséges az ifiaknál. és ennél nagyobat nem lehet (IK/A 283)

ez igen közönséges vétek az ifiaknál. a kik sokan a szerzetben (IK/A 319)

ifiakon – 3

ennek az átoknak, sok számu ifiakon., mint a melyet látunk minden (IK/A 39)

a mely gyakran törtenik az ifiakon. jegyezd fel fiam mind ezeket (IK/A 92)

embereken anyi ereje vagyon, az ifiakon még sokal töb vagyon, a (IK/A 120)

ifiakot – 62

birodalom tsak rabokbol ál. az ifiakot. a kiket az udvarba nevelik (TL 263)

atüz langjának sebeségitöl a három ifiakot, segits minket szolgaidot, hogy semmi (É 214)

mind azok. kik kötelesek az ifiakot nevelni. és oktatni, gyertyát kel (É 634)

az Isten különösön szereti az ifiakot, és hogy örömest mutattya hozájok (IK/A 11)

az Isten utállya arosz erkölcsu ifiakot 34 (IK/A 11)

erejét arra fordittya, hogy az ifiakot arosz erkölcsre vihese 100 (IK/A 12)

mitsoda akadályok fordittyák el az ifiakot a jó erkölcstöl 217 (IK/A 13)

intések a melyek az olyan ifiakot tekéntik, a kik a világban (IK/A 17)

az Isten különösön szereti az ifiakot, és hogy örömest mutattya hozájok (IK/A 32)

azokot kik meg botránkoztattyák az ifiakot tudni illik, kik vétekben ejtik (IK/A 35)

eléggé arra nem inthetik az ifiakot, azért vilagosaban meg mutatom azt (IK/A 36)

Isten utállya a rosz erkölcsü ifiakot (IK/A 39)

Isten mint utállya arosz erkölcsü ifiakot, erre valo nézve négy nevezetes (IK/A 40)

mint utállya Isten arosz erkölcsü ifiakot a szent irás többeket is (IK/A 43)

leg inkáb az Isten az ifiakot., és a melyek. leg rend (IK/A 43)

miért inti anyi helyt az ifiakot hogy idején gondolkodgyanak üdveségekröl, és (IK/A 44)

Ecclesiasticus, miért inti oly erösen azifiakot ajó erkölcsre ezen szép szavai (IK/A 44)

tsak abol áll, hogy az ifiakot inti ajó erkölcsre (IK/A 45)

sok számu keresztyéneket, és föképen ifiakot, kik suhajtoznak, arosz szokásnak rabságában (IK/A 55)

láthato képen meg mutattyák, menyi ifiakot látunk meg halni. vagy abetegségben (IK/A 70)

iránt látunk minden nap, menyi ifiakot látunk olyanokot, kik nagy reménségeket (IK/A 72)

Isten a maga rendelésiböl, az ifiakot külömb, külömb féle hivatalokra rendelte (IK/A 73)

jól tudgya. hogy ha az ifiakot arosz erkölcsre viheti. ugy el (IK/A 77)

ditséri a gyermekeket. és az ifiakot, a gyözedelemért. melyet vettek volt (IK/A 79)

igen utállya a rosz erkölcsü ifiakot (IK/A 80)

igyekezik hogy el vonhasa az ifiakot az Isten szolgálattyátol, és hogy (IK/A 80)

is inti oly gyakorta az ifiakot a példa beszédiben., hogy ne (IK/A 91)

melyel, az ördög. sok számu ifiakot tsal meg. és veszt el (IK/A 101)

és kövessed hiven, igen sok ifiakot látunk olyanokot, kik semmi hasznokra (IK/A 117)

mitsoda akadályok fordittyák el. az ifiakot a jó erkölcstöl (IK/A 141)

minden rosz erkölcsökben vetheti az ifiakot. mert a meg jóbbitásra valo (IK/A 149)

hol leg inkáb oktattya az ifiakot, beszél leg többet ezen rosz (IK/A 149)

korban., és a mely az ifiakot alhatatlanoká tészi minden tselekedetekben, akik (IK/A 152)

tehesem világosan. a sok számu ifiakot, a kik minden nap magokot (IK/A 156)

az ördög rend szerént az ifiakot, és a midön öket el (IK/A 156)

rettentö rendeletlenségben vetette az olyan ifiakot, akik annak elötte nem tudták (IK/A 156)

veti a rosz társaság az ifiakot., halgassad mit mond magárol ugyan (IK/A 159)

fiam. azokot a sok számu ifiakot a kiket ez a vétek (IK/A 166)

és hogy ez egyedül több ifiakot veszt el., mint mindnyájan atöbb (IK/A 166)

napi probát. elég jól neveltetet ifiakot látunk olyanokot., a kik eleinte (IK/A 169)

aki oly jól tudta az ifiakot vezetni. kövesed ezeket szorgalmatoságal., hogy (IK/A 180)

közöt leg inkáb ostromollya az ifiakot, a kiket el akarná vonni (IK/A 187)

a kisértetekben. fö képen az ifiakot (IK/A 193)

az embereket, fö képen az ifiakot (IK/A 193)

a melyel meg tsallya az ifiakot az ördög, a hogy, elejekben (IK/A 194)

a kisértetben ejtette volna az ifiakot. azt a veszedelmes gondolatot adgya (IK/A 194)

akadályokrol. melyek tsak a gazdag ifiakot tekintik (IK/A 201)

minden rendben. és hivatalban lévö ifiakot tekéntik. de mint hogy, a (IK/A 201)

meg kel szégyenitteni mindnyájan az ifiakot. a kik rend szerént idegenek (IK/A 215)

is salamon tanitani akarván az ifiakot. a maga példa beszédiben. ezen (IK/A 216)

az embereket. fö képen az ifiakot. abölcs azt mondgya. hogy az (IK/A 225)

jó erkölcs. leg inkáb az ifiakot illeti (IK/A 228)

szemérmeteségnek. szent Hieronimus az olyan ifiakot akik igen ékesittik magokot, a (IK/A 231)

Inttsed arra az ifiakot, hogy mértékletesek legyenek. mondgya szent (IK/A 241)

szokta elveszteni az ördög az ifiakot, abban, bizonyos lévén. hogy ha (IK/A 244)

az igen foganatos hogy az ifiakot a jóra. vagy a roszra (IK/A 262)

ezel, gyakorta meg tsallya az ifiakot. az ö választásokban. meg fogjuk (IK/A 283)

hasznos intések, melyek az olyan Ifiakot tekéntik. a kik a világban (IK/A 354)

leg inkáb a feslet erkölcsü ifiakot. a kik veled egy rendüek (IK/A 359)

melyek el szokták veszteni az ifiakot, a midön az iskolákot el (IK/A 360)

lesse. az melyre várja az ifiakot. és ha, az fellyeb meg (IK/B 508)

fö renden lévöket, és az ifiakot a kik fegyvert (SUT 826)

ifiakrol – 1

Aszszonyokrol. a két részröl valo ifiakrol. és arabokrol. Mint hogy abban (SUT 750)

ifiat – 11

egy másal közösülni, és az ifiat ugyan meg nem foghattuk, mert (É 347)

szabaditá susánnát, és a három ifiat, a kikröl szól Daniel., de (É 350)

a kristus fel támasztván az ifiat, visza adá az annyának (É 386)

bé menvén, akoporsoba, látának egy ifiat ülni. jóbb kéz felöl, fel (É 501)

Mitöl vagyon. hogy azt az ifiat az ördög hol atüzben. hol (É 752)

meg nem gyógyithaták ezt az ifiat (É 752)

kivántaték, meg szabadithatták volna az ifiat agonosz lélektöl. az ollyan aki (É 753)

és finéröl. ezt a két ifiat az attyok atemplomban szolgaltatta. de (IK/A 40)

élet egy ifiutol., aki semmi ifiat nem tselekeszik, az az. semmi (IK/A 52)

mitsoda okoságal mentett meg egy ifiat a nagy kisértetektöl. a melyekben (IK/A 183)

a tisztartohoz küldé ezt az ifiat. akinek titkon. mindeneket meg monda (SUT 709)

ifiu – 70

tsikban, vigasztalásunkra vártuk, ezt az ifiu fejdelmet de szomoruságunkra jött. a (TL 215)

és rendben venni még igen ifiu korában. de mindenben szabadá hagyták (TL 216)

volt, elég ahogy, egy rendes ifiu anglus az attya kereskedö volt (TL 289)

ölék atöbbit, tsak épen az ifiu anglus szaladot el. a kapitány (TL 289)

amásikát tekénteni, és ha az ifiu meg kedvellé a vad leánynak (TL 290)

élhessenek. arész melyet kér az ifiu az attyátol, azok az Isten (É 304)

{…} Hová mégyen az az ifiu. el hagyván az attya házát (É 304)

{…} Mit tselekeszik az az ifiu, abban atávul valo létiben, és (É 305)

a melyel volt ez az ifiu az attya joságához; büneinek sokaságára (É 308)

bizonságot mondunk ellened, hogy egy ifiu volt veled, és azért küldötted (É 346)

leányokot, és hozája jöve egy ifiu, ki el rejtezve volt. és (É 347)

meg kérdök ki volna az ifiu, és nem akará meg vallani (É 347)

fel indittá az ur egy ifiu gyermeknek szent lelkét. kinek Daniel (É 347)

meg állának. és mondá Jesus. ifiu néked mondom kely fel. és (É 383)

kivánságokal., a mái Évangyéliumban lévö ifiu, kit temetni visznek, képe azoknak (É 386)

Mit jelent nékünk ez az ifiu a ki sok esztendökig az (É 754)

vala, meg állának, és monda. ifiu, néked mondom kely fel, és (É 779)

szükséges, hogy meg mutassad az ifiu lelkeknek irgalmaságodnak erejét. Tempus faciendi (IK/A 7)

12 Rész Az olyan ifiu egyháziaknak kik beneficiumokot birnak különös (IK/A 15)

II Intés Hogy egy ifiu embernek a ki a világban (IK/A 17)

az igen meg vagyon az ifiu elmékben, az a mód nélkül (IK/A 33)

fel támasztot, a ketteje igen ifiu volt. a jairus leánya. naim (IK/A 35)

az elöbbeni vétkeiért, ez az ifiu fejdelem. nem igyekezvén hogy még (IK/A 41)

melyre igen kel vigyazni az ifiu egyháziaknak, kik egyházi joszágokot birnak (IK/A 43)

példa beszédekben azt mondgya az ifiu, az ö uta szerént., az (IK/A 44)

világos a szent irásban. az ifiu öregségiben is olyan életet éll (IK/A 46)

Igen nehéz ki törölni az ifiu elmékböl amit leg elöbször elméjekben (IK/A 46)

formában tölté el ez az ifiu. az elsö ifiuságat, ugy mint (IK/A 50)

Isten törvénye szerént., még igen ifiu gyermek korában (IK/A 52)

volt az ellenségeken Irok néktek ifiu gyermekek, mert meg gyöztétek a (IK/A 79)

elégedék hogy kalauza lenne az ifiu tobiásnak, hanem még meg is (IK/A 141)

menyiben ez a vétek. az ifiu elmét lágyá és hajlandová tészi (IK/A 171)

Azt mondgya, hogy ifiu tanulo lévén. egy olyan tanulo (IK/A 175)

valo volt. mind jo erkölcsü ifiu volt: boldog ha meg tarthatta (IK/A 175)

mely rettentö példa Ez az ifiu, egy éttzaka a mint alunék (IK/A 176)

beszédit. a mely beszéd az ifiu elmében olyan valamint a szikra (IK/A 180)

szeretet könyen bé szivárkozik az ifiu elmékben, a mely még inkáb (IK/A 181)

teszi. hogy ha ez az ifiu egyedül lett volna. hogy gyözte (IK/A 183)

néked., a ki is olyan ifiu volt mint magad az ö (IK/A 199)

Ez a szent még ifiu lévén., minek utánna egy darab (IK/A 199)

XII Rész Az olyan ifiu egy háziaknak kik beneficiumukot birnak (IK/A 209)

egyházi joszágot birván még igen ifiu korodban., a beneficium kedviért az (IK/A 209)

igen roszul viszik végben az ifiu beneficiáriusok, noha azal tartoznának halálos (IK/A 210)

azok a személyek mondák néki, ifiu a mi jelen valo létünkön (IK/A 227)

méltób mondgya. mint egy szemérmes ifiu, ? a szemérmeteség, mitsoda szép. és (IK/A 228)

mert ugyan is, ha egy ifiu szerzetes, a ki a klastromi (IK/A 313)

hozád. vagy mondgyad. valamint az ifiu samuel szóly uram. mert ate (IK/A 319)

attyának. hogy a leánya az ifiu Tobiásnak rendeltetet. mert ö Isten (IK/A 344)

meg mondá Raphael Angyal. az ifiu Tobiásnak, Az Istennek félelmében házasodgyál (IK/A 345)

el mondhasák az Istennek. az ifiu Tobiasal. Te tudod uram. hogy (IK/A 346)

II Intés. Hogy egy ifiu embernek. aki avilágban kezd lépni (IK/A 357)

öregségiben. szent János még igen ifiu korában apusztában mene lakni. ót (C/A 162)

hintené lelkét minden testre, az ifiu emberekre, az ifiu leányokra, és (SUT 499)

testre, az ifiu emberekre, az ifiu leányokra, és az öreg emberekre (SUT 499)

E már maga erejében valo ifiu volt. Ciliciában születet sido atyátol (SUT 513)

mutatni kajushoz. mint sem az ifiu Tiberiushoz, erre valo nézve. nem (SUT 540)

hol valának az öreg, az ifiu, aszonyok, és a leányok, mihent (SUT 578)

nékik meg engedé, és az ifiu Agrippának kérése ebben az dologba (SUT 622)

a sidoknak is, hogy az ifiu Agrippának tekéntetiért meg engedi hogy (SUT 622)

el akará venni, Ez az ifiu. a kinek már oda igérték (SUT 627)

A császár., az országát az ifiu Agrippának adá, a nagy Ágrippa (SUT 633)

Claudius császár, az ifiu Aggripának adta volt a Calcidus (SUT 666)

szép tartományokal nagyobita meg az ifiu Agrippának országát, felix is meg (SUT 673)

áldozatok Cérémoniáinak titkos okait. egy ifiu ót lévén nevetni kezdé, hogy (SUT 680)

az ördög engedelmeskedék., és az ifiu Apolloniushoz adá magát. A tellyeségel (SUT 680)

Czézáreába a feleségivel Drusillával, az ifiu Agrippának hugával. a ki a (SUT 711)

Ebben az esztendöbe az ifiu Agrippa ki tévé afö papságbol (SUT 712)

erre a hivatalra vegyék az ifiu özvegy aszonyokot., a kik minek (SUT 749)

követni, És meg másut. Amidön ifiu voltál. magad övedzed vala magadot (SUT 757)

Simon a Giorás fia. ifiu, és bátor lévén, ha anyi (SUT 835)

ifiuban – 11

a bizonyos hogy atisztaság egy ifiuban nagy fundamentuma a jó erkölcsnek (IK/A 226)

rosz erkölcs anyira utálatos egy ifiuban. a menyire a szemérmeteség benne (IK/A 228)

erkölcsöt igen kel kivánni egy ifiuban, mert ebizonyos jele a belsö (IK/A 229)

erkölcs. fö képen egy olyan ifiuban aki okosan tud szollani, és (IK/A 232)

és rosz szokás föképen egy ifiuban, aki az esküvésre adgya magát (IK/A 234)

rola afiát. és ebben az ifiuban. egy nagy bünöst nevelt a (IK/A 235)

mely szép dolog az egy ifiuban. a midön egy hazugságot nem (IK/A 241)

Nintsen semmi diszteleneb egy ifiuban. mint a részegség. vagy atorkoság (IK/A 241)

mely szép jó erkölcs egy ifiuban. a szegényekhez valo könyörületeség, és (IK/A 256)

igen szép. és ditseretes egy ifiuban, és amelyért az Istennek áldását (IK/A 274)

mitsoda sok roszat okoz egy ifiuban az ilyen álhatatlanság; az ördög (IK/A 361)

ifiubol – 1

ördögnek hogy menne ki az ifiubol. és bizonyságul. egy kö képet (SUT 680)

ifiuhoz – 1

a Nephtáli nemzettsége közöt, semmi ifiuhoz, vagy gyermekhez illendö tselekedeteket nem (IK/A 52)

ifiunak – 13

leánynak is meg tettzék az ifiunak termete fejér ábrázattya. és anyira (TL 290)

a hajo barbád szigetében igyekezet, azifiunak is oda kelletet volna, meni (TL 290)

hasznaitol., illyen gondolatok valának. az ifiunak szivében, az ö büneinek alázatoságal (É 307)

{…} Mit jelent ennek az ifiunak halála (É 384)

{…} Ennek az ifiunak. nem a testi halálán, esék (É 384)

iráshoz. hasonlo tanátsot ád egy ifiunak a ki a jó erkölcsnek (IK/A 91)

el veled. hogy szégyen egy ifiunak. a szenttségek gyakorlása, akarván azt (IK/A 100)

példájok. meg hatván elméjit, egy ifiunak elméjit, arra viszi. hogy azokot (IK/A 120)

fiam mit használt ennek az ifiunak a szent szüzhöz valo áitatoság (IK/A 125)

szép. és gazdag ékesége egy ifiunak életében, és az ortzáján, mitsoda (IK/A 228)

Gergely azt irja. hogy egy ifiunak szokása lévén az Isten nevét (IK/A 235)

szabadabak lehesenek, és saul nevü ifiunak lábaihoz tevék. akinek neve. igen (SUT 512)

tisztarto. pedig, meg hagyá az ifiunak., hogy senkinek ne mondaná hogy (SUT 709)

ifiutol – 2

fiam mely szép élet egy ifiutol., aki semmi ifiat nem tselekeszik (IK/A 52)

jót remélhetni egy tiszta életü ifiutol, a bizonyos lévén, hogy valamint (IK/A 226)

ifiuvá – 1

az áitatoságra és az engedelmeségre, ifiuvá let az ifiaknak. hogy nékik (IK/A 214)

leg ifiab – 1

Tobias leg ifiab lévén a Nephtáli nemzettsége közöt (IK/A 52)

ifju
ifjuért – 1

sebeségit meg tartoztattad, a három ifjuért, engedgyed nékünk szolgaidnak, hogy semmi (É 761)

Ifj-
Ifjak – 1

az Ifjak Kalauza a Keresztyéni Áitatoságban (IK/A 20)

IFJ-
IFJAK – 1

AZ IFJAK KALAUZA A KERESZTYÉNI ÁITATOSÁGBAN (IK/A 5)