jobb1 – 142
job
job – 5

legényt magához hivattya., és a job kezében egy buzogányt ád, es (TL 123)

bal keze felöl. azok. akik ajob keze felöl lésznek, az örök (C/B 1286)

volna nékik. a mely, se job keze. se bal keze felöl (C/B 1286)

{…} A pap az oltárnak job felöl mondgya az introitust, és (C/B 1493)

{…} Az oltárnak job felére megyen. az imádságot, melyet (C/B 1544)

jobja – 2

az Ember Fiat, az Isten jobja felöl állani, fel kiáltván pedig (É 70)

mikor az ajándékokat az oltárnak jobja felöl tették, a könyv tehát (C/B 1494)

jobján – 9

és a Jésust az Isten jobján állani, és mondá, Imé nyitva (É 70)

és Jésust állani az Istennek jobján. {…} mi bátorittá az elsö keresztényeket (KKU 360)

tanyit. hogy ót az Istennek jobján üll, az az, hogy ót (KJÉ 772)

munkálodnék. és noha az attyának jobján üllyön is. mind azon által (KJÉ 773)

menyekbe. ül az Atya Istennek jobján,. és ismét el jövendö ditsöségben (C/A 804)

{…} Az atya Istennek jobján üll (C/B 1053)

üll a mindenhato Atya Istennek jobján. 7. A honnan eljö itélni (C/B 1130)

Mennyekbe. ül az Atya Istennek jobján. Es ismét. eljövendö dicsöségben. hogy (C/B 1265)

bé könyörgésünket, ki az atyának jobján ülsz, irgalmaz nékünk, mert te (C/B 1496)

jobjára – 2

embernek fia. az Isten hatalmának. jobjára fog ülni, erre kérdék tölle (KJÉ 751)

nékik. vessétek ahálot. a hajo jobjára, és találtok. ök azt meg (KJÉ 768)

jobomra – 1

én uramnak, üly az én jobomra. hogy lehet tehát a david (KJÉ 727)

jobra – 2

véghez a szakállokot kezekben veszik, jobra és balra fordulnak, A törökök (TL 282)

küldi öket, nem fordulván., se jobra, se balra, és hogy akor (É 650)

jób
jób – 11

azelsö. ebben az udvarban pedig jób kéz felöl valának egy tsuportban (TL 220)

gyere tsak velem erre a jób felöl valo ösvényre, majd egy (KKU 260)

kegyelmedet az üdveségemre, és ate jób kezed tartot meg engemet, azért (KKU 445)

vétekre valo alkalmatoságoktol, ha ate jób szemed meg botránkoztat tégedet. mondgya (KG 549)

köszönti. mondván. {…} és az oltár jób felin a post Communiot el (C/A 860)

az el választattakot a kristus jób keze felől állittyák. és a (C/B 1125)

az itéletre. a jók. azö jób keze felöl lésznek. és a (C/B 1286)

apap az oltárhoz fel menvén. jób kéz felöl mondgya (C/B 1493)

anép feleli. {…} és az oltár jób felin a post Communiot el (C/B 1544)

ruhákban, akezeket el takarjak. a jób kezeket a melyekre teszik a (SUT 639)

hozája. meg is sebesitték a jób karját, A Romaiak., utat tsinalván (SUT 818)

jóbja – 5

ö véle két lator. egyik jóbja felöl. és a másik bal (É 467)

mondá nékik, vessétek a hajonak jóbja felöl a hálot, és találtok (É 519)

és oroszlány ortza a négynek jóbja felöl, ökör ortza pedig a (É 649)

uria, és Heltzia, és Maásia. jóbja felöl, és bal felöl fádáia (É 748)

ortza, és oroszlány ortza anégynek jóbja felöl, ökör ortza pedig anégynek (É 872)

jóbjan – 1

bé könyörgésünket, ki az Atyának jóbjan ülsz, irgalmaz nékünk, mert te (C/A 798)

jóbján – 14

tisztitván abünökböl. ül a Felségnek jóbján, amagoságban. anyival méltosagosbá let az (É 62)

fiát ülni az Isten erejének jóbján, és el jöni, az égnek (É 466)

a kristus vagyon. az Istennek jóbján ülvén, az oda fel valokrol (É 480)

támadása által. ki az Istennek jóbján vagyon el nyelvén ahalált, hogy (É 527)

szemléllyük akristust. az ö Attyának jóbján, és az ö kebelében. kövessük (É 569)

menyekben felment, ahol az Attyának jóbján vagyon. és biztak az ö (É 571)

volt válttságunkért. ö, az Istennek jóbján üll. mert ugyan azon emberség (KJÉ 773)

{…} Az Atya Istennek jóbján ül (C/A 193)

a minden hato Atya Istennek jóbján. 7. A honnan eljö itélni (C/A 304)

Menyekbe. Ül az Atya Istennek jóbján. És ismét el jövendö ditsöségben (C/A 481)

mennyekbe, ül az atya Istennek jóbján. és ismét el jövendö ditsöségben (C/B 1501)

a maga felségiben, az Atyának jóbján, fel kiáltá, látom nyitva az (SUT 511)

Embernek Fiát. állani az Istennek jóbján. akoron az ellenségi minyájan fel (SUT 511)

mostanában az örökös Felségnek. a jóbján üll. mint Istennek Fia. és (SUT 739)

jóbjára – 8

a kristus a magoságos méltoságnak jóbjára ült (É 63)

hogy helyheztette ötet az ö jóbjára menyekben minden Fejdelemségeknek., és hatalmaságnak (É 63)

állattya a juhokat az ö jóbjára, agödölyeket pedig a ballyára, akor (É 187)

király azoknak., kik az ö jóbjára lésznek, jöjetek el én Atyámnak (É 187)

menybe. és ül az Istennek jóbjára, azok pedig el menvén. prédikálának (É 570)

ád anéki, hogy az Attyának jóbjára üllyön, hogy az Angyaloknak, és (É 606)

el jöni, és az Istennek jóbjára ülni, a fö pap ezeket (KJÉ 751)

hagyván a földet. az Isten jóbjára ment ülni a menyekben., az (KJÉ 772)

jóbra – 1

küldi öket. nem fordulván. se jóbra. se balra, és hogy akor (É 873)

jobb
jobb – 9

is az ur Jesus állittya jobb keze felöl. az utolso napon (TL 236)

nem gondolván azt meg. hogy jobb kezek felöl vagyon az, a (VKT 892)

mondanak a misében némely imádságokot jobb felöl. némelyeket pedig bal felöl (C/A 793)

pap az oltárhoz fel menvén, jobb kéz felöl mondgya el (C/A 793)

a Communionak végiig, hanem akor jobb felöl vitték a könyvet mert (C/A 795)

mit akristus mond, Ha ate jobb szemed, és ate jobb kezed (C/B 1325)

ate jobb szemed, és ate jobb kezed meg botránkoztat tégedet. vájd (C/B 1325)

a jóbb szemünk. vagy a jobb kezünk., de ha a vétekre (C/B 1325)

imádságokot jobb felöl, némellyeket bal felöl, és (C/B 1493)

jobbodra – 2

én két fiam, egyik a jobbodra, és egyik abalodra, ate országodban (É 282)

én két fiam. egyik ate jobbodra, és egyik ate balodra, ate (É 842)

jobbomra – 3

én uramnak, üly az én jobbomra, mig az ellenségidet sámollyá tészem (É 792)

meg iszátok ugyan, az én jobbomra ülni pedig. vagy balomra. nem (É 843)

én uramnak, üly az én jobbomra, míg az ellenségidet sámolyá tészem (SUT 500)

jóbb
jóbb – 65

evala reája irva. A filep jóbb szemére., ugy is volt, mert (TL 298)

szemére., ugy is volt, mert ajóbb szemén volt alövés, a király (TL 298)

ami gyengeséginkre, és addig még jóbb kezed felöl allithass minket, terjeszed (É 110)

abal kezed mit tselekeszik a jóbb kezed, hogy ate alamisnád rejtékben (É 168)

kéz ne tudgya mit tselekeszik ajóbb kezünk, és a mi mennyei (É 171)

erejében, az igazság fegyvere által. jóbb, és bal kéz felöl. ditsöség (É 178)

az Isten fegyverébe. hogy vitezkedgyenek jóbb, és bal felöl, az az (É 180)

{…} Jelentik aválasztattakot, akiket jóbb keze felöl állittyá, agödölyék jelentik (É 188)

Miért adgya országát azoknak. kik jóbb keze felöl állanak (É 189)

két részben osztatnak, az egyik jóbb kéz felöl áll, amásika bal (É 192)

felöl, ót nintsen közép, a jóbb kéz felöl valok, az Isten (É 192)

mi alázatos ohajtásinkot, és nyujttsad jóbb kezedet oltalmunkra, kérünk tégedet a (É 309)

fejére tevék., és nádat a jóbb kezébe. és térdet hajtván elötte (É 467)

akoporsoba, látának egy ifiat ülni. jóbb kéz felöl, fel öltözve. fejér (É 501)

nem mene, ahol az Attyának jóbb keze felöl ülvén azt nékie (É 554)

ami urunk Jesus kristust ate jóbb kezed felöl ülni, kerünk tégedet (É 836)

arabiai király. a ki a jóbb szárnyán volt. halálos sebbe esvén (MN 76)

tudgya hogy mit tselekszik a jóbb kezed {…} ez azt tészi, hogy (KKU 354)

apostolnak. akiknek egyike az én jóbb kezem felöl akara ülni, és (KKU 384)

meg térésemet. ez a felséges jóbb kezének meg változtatása (KG 487)

kezed ne tudgya, a mit ajóbb kezed tselekeszik, a manna tsak (KG 491)

fel mégyen, ahol az attyának. jóbb keze felöl (KJÉ 599)

ate országodban. egyik a te jóbb kezed felöl. a másika a (KJÉ 713)

bakoktol. azt fogja mondani a jóbb keze felöl lévö jóknak, jövetek (KJÉ 733)

szolgájához tsapa, akinek. el vágá jóbb fülét, jésus pedig parantsolá atanitványinak (KJÉ 749)

fonának. a fejére tevék, és ajóbb kezében egy nádat adának, az (KJÉ 756)

ö véle két latrot, egyikét jóbb keze felöl, a másikát bal (KJÉ 758)

abal keze meg ne tudná. jóbb kezének jó téteményit. a szentek (VKT 870)

ne tudgya, a mit ád ajóbb kezed (VKT 885)

{…} Az Istennek vagyoné jóbb keze (C/A 193)

és a választattakot a kristus jóbb keze felöl állittyák, és ameg (C/A 299)

itéletre. a jók az ö jóbb keze felöl lesznek. és a (C/A 509)

keze felöl. azok akik a jóbb keze felöl lesznek. az örök (C/A 510)

volna nékik, a mely se jóbb, se bal keze felöl nem (C/A 510)

mit akristus mond. Ha ate jóbb szemed. és ate jóbb kezed (C/A 561)

ate jóbb szemed. és ate jóbb kezed meg botrankoztat tégedet, vajd (C/A 561)

volna is nékünk mint a jóbb szemünk, vagy a jóbb kezünk (C/A 561)

a jóbb szemünk, vagy a jóbb kezünk (C/A 561)

{…} A pap az oltárnak jóbb felöl mondgya az introitust, és (C/A 793)

az oltár közepin, mondgya, azután jóbb felöl megyen hogy ót a (C/A 793)

valo imádságokot, 2 mert a jóbb felire az óltárnak, az ajándékokot (C/A 794)

oltár közepin kezdék mondani, és jóbb felöl azokot. a miket az (C/A 794)

midön az ajándékok az oltárnak jóbb felin voltanak., a könyv tehát (C/A 795)

egyéb, hanem hogy az oltárnak jóbb felöl valo része a sidokot (C/A 795)

viszik az Áldozat után, a jóbb felöl valo részre a könyvet (C/A 795)

az Evangyéliumot énekelvén. rend szerént jóbb felé fordult., mert mint hogy (C/A 795)

mert mint hogy az emberek jóbb felöl voltanak az Diaconus is (C/A 795)

kezekben hamiságok vannak, az ö jóbb kezek meg tölt ajándékokal., én (C/A 812)

{…} Az oltárnak jóbb felére megyen. az imádságot melyet (C/A 860)

{…} Az Istennek vagyoné jóbb keze (C/B 1053)

volna is nékünk. mint a jóbb szemünk. vagy a jobb kezünk (C/B 1325)

az oltár közepin, mondgya, azutan jóbb feiöl megyen hogy ót a (C/B 1493)

valo imádságokot. 2. mert a jóbb felire az oltárnak, az ajándékokot (C/B 1494)

az oltáron kivül mondottak. azt jóbb felöl kezdék mondani, és a (C/B 1494)

a Communionak végi-ig. hanem akor jóbb felöl vitték a könyvet, mert (C/B 1494)

egyéb, hanem hogy az oltárnak jóbb felöl valo része a sidokot (C/B 1494)

viszszá az áldozat után, a jóbb felöl valo részre akönyvet (C/B 1494)

az emberek jóbb felöl állottak, az diaconus is (C/B 1495)

valo nézve, némely diáconusok is jóbb felöl kezdék énekelni az évangyeliumot (C/B 1495)

kezekben hamiságok vannak., az ö jóbb kezek meg tölt ajándékokkal. én (C/B 1508)

kezek. jó helyt vannak. a jóbb kezekröl is kell gondolkodni, a (IJE 57)

járj, és meg fogván a jóbb kezét, fel álittá, és azon (SUT 502)

kardot ejt a karjára, és jóbb szemére, a karja meg asz (SUT 602)

régiségre., az asztalnál a férfiak jóbb kéz felöl ülnek, az Aszonyok (SUT 640)

mind azon által. hogy a jóbb kezin lántz lévén, a lántznak (SUT 729)

jóbbomra – 1

meg iszátok ugyan., az én jóbbomra ülni pedig vagy balomra, nem (É 282)

jóbbómra – 1

elött az urat mindenkor, mert jóbbómra vagyon nékem, hogy meg nemozdullyak (KG 473)