jobb2 – 354
job
job – 43
ráza, el fárad, és job egyepegyéje vagyon az ételre, de (TL 8)
nekünk a kajmakán a mely job volt az ebédnél. mert nem (TL 10)
egy kedv szerént irot levél, job egy táncznál. itt mi csak (TL 28)
csak a zágoni bironak is job széke vagyon annál. mi szükségem (TL 29)
volt egy aszszony birójok. volté job birójok annál? ugyan is, ha (TL 36)
alkalmatlankodom kédnek. noha kédnél mind job ágyam (TL 36)
császári mulattságok, hanem a vége job volt a kezdetinél. mert a (TL 37)
fekszem is, csak jol aludgyam. job az egesség annál. ezután csak (TL 48)
fejdelemnek általa., hogy a porta, job, és alkalmatosab helyt akar rendelni (TL 49)
bizonyos hogy suhult a fejdelemnek job lako helyt nem adhattak (TL 55)
orvoság jób tehát.? a talám job volna ha lehetne. hogy az (TL 82)
abbol észre veszem. hogy már job eröben vagyunk, nem mondottam én (TL 86)
káposztárol. holot száz font réznél. job egy tál káposzta. éh gyomornak (TL 92)
ember gyermekének, még haszontalanab. és job volna mihent irni, és olvasni (TL 108)
a bizonyos. hogy az okosság job tanácsot ád nékünk mint a (TL 135)
a meg orvosolhatatlan dolognak. nincsen job orvosága azel felejtésnél, nehéz. de (TL 139)
tánczal. kel orvosolni, nincsen is joborvoság annál, mert a mind atestnek (TL 153)
a kérdésire. de nem, hanem job ha én töllem kérdi meg (TL 157)
a külömbség lehet. hogy egyikének job egéssége vagyon. a másika, többet (TL 176)
többet ehetik, ihatik, a harmadikának job lába lévén, többet sétálhat a (TL 176)
kel lenni. mert ugy mind job izü, mind pedig keményeb, és (TL 198)
persiai ajándékokal. édes néném. ha job hirt irhatnék. egy nehány nap (TL 201)
bukuresten, hová lehet szeb és job föld. mint itt vagyon, valamit (TL 242)
föld teremt. az itt mind job mint másut. minden féle mezei (TL 242)
nemzettség közöt. egész nyomoruság. nincsen job, mint Isten keziben ajánlani magamot (TL 244)
hozája gondolá hogy a halgatás job volna. és azután Etelgivához mene (MN 197)
Hilaria. job reménségem vagyon nékem, mivel nem (KKU 286)
jó erkölcsre vágynak. nem lehet job tanácsot adni, mint hogy az (IK/B 475)
valamint sz. agoston mondgya. hogy job volna egész nap. kapálni, mint (IK/B 484)
esik. mivel nincsen az ördögnek job modgya eröt venni az lelken (IK/B 491)
bölcs volt volna, az bolondról. job reménséged legyen, hogy nem mint (IK/B 501)
mondgya. hogy az tisztátalanságnak nincsen job ideje meg lopni az embereket (IK/B 527)
meg bántya az Istent, hogy job volna az egész világnak fel (IK/B 536)
nágyob részínt valo nemeseknek. sokal job volna. ha aláb valo rendüek (IK/B 554)
bántanak. vagy felölled roszul szolnak. job azt meg vetni, mint sem (IK/B 583)
valamint az bölcs mondgya. hogy job az nyilván valo dorgálás, az (IK/B 600)
felettéb valo pénzt el vesztesz. job volna azt, az szegenyeknek adni (IK/B 602)
és az kiknél mivel vagy job ! föképpen ne ély semmi csalásal (IK/B 604)
meg magadban hogy nem vagy job azoknál, és ha abban az (IK/B 607)
üdveségnek adoja. nem let volnaé job azoknak, mondgya sz. péter. hogy (IK/B 695)
terrarum orbe fecimus. aprotestánsok. hogy job szint adhassanak, az anyaszent egy (C/B 1094)
magokal., hogy az emberi nemzetet job rendre hozák, a (KSZ 345)
imádkoztanak, a soltárokot. sohult. se job rendel, se szorgalmatosabban nem énekelik (KSZ 441)
jobnak – 6
{…} miért hogy akristus. jobnak tarttya a hitét azoknak. kik (É 237)
közül azt választod. az mellyíkét jobnak itéled (IK/B 625)
mert ö mindenhato., de néki jobnak tettzet azt az utat választani (C/B 1050)
nagy alázatoságal. magunkat nem tartván jobnak annál. a ki azokat nem (C/B 1264)
{…} Hogy ha magunkat jobnak tétettyük. lenni, mint sem a (C/B 1331)
lakásokra, valamint más nemzetek. de jobnak tartották lenni az ollyan szarándoki (ISZ 176)
jobra – 3
atekélleteség azt kivánnya, hogy a jobra igyekezünk (VKT 800)
és hogy azt nem lehet jobra forditani mint a földi munkára (ISZ 185)
azt magunk felöl, hogy mi jobra forditanok azokot ajókót, az Isten (ISZ 262)
leg job – 9
vagyon. és csendeségben élnek. leg job eledelel is élnek. és külön (TL 66)
tétetnem magamot mint ha leg job kedvü volnék, holot belsö képen (TL 213)
az bizonyos hogy annak leg job orvosága az, hogy (IK/B 535)
várj az Isten kegyelmitöl, leg job modgya az kisértet meg gyözésire (IK/B 540)
Leg job mondgya hogy az Istentöl kegyelmet (IK/B 540)
leg job orvoság ez ellen az vétek (IK/B 575)
kerülni, holot még az leg job erkölcsü is meg tanullya ezeket (IK/B 663)
Ez leg job módgya el kerülni azt az (IK/B 691)
hogy szégyen az életnek leg job részit az ágyba tölteni, ót (IJE 65)
jób
jób – 35
és azt ne mondgyuk hogy jób volna erdélyben málét enni. mint (TL 17)
valamég más rendelést tesznek. és jób helyre szálitnak. azt nem volna (TL 27)
addig sátorok alat leszünk. még jób helyre szálitanak. avalo szép kis (TL 27)
három széken vagyok; de ót jób volnaé az Isten, mint itt (TL 43)
országot. mint magyar országot, bizony jób is az elsö a másikánál (TL 78)
nagyob fájdalmat okoz, micsoda orvoság jób tehát.? a talám job volna (TL 82)
kéd csak azt tarttya, hogy jób a házaság. a penitentzia tartásnál (TL 84)
is az egésségre valo nézve, jób, mint sem a városban, noha (TL 89)
bironém. erre a mostani holnapra jób. vagy is inkáb hidegeb (TL 136)
sátoros innepeken is, mellyik már jób szokás. azt azirás tudokra hagyom (TL 175)
és hasonlo vétekben. mint a jób baráti, akik látván hogy az (É 377)
hogy a magad Commendása sintsen jób állapotban mint én. és hogy (MN 37)
baltazár nagy betsülettel fogadá; annális jób szivel, hogy ez a fejdelem (MN 137)
volt szükséges. mivel. a természet jób lettzkét ada erre álvárénak, hogy (MN 156)
akarván egy aszszonynak szeretetétöl válni, jób modgyát nem találá, mint azt (KKU 309)
illyen formán többé ne beszély. jób volna azt egyszers mind meg (KKU 343)
melyel vala ellene. annál pedig jób alkalmatoságot nem talála. mint a (KJÉ 662)
azoknak. akik meg botránkoztattyák azokot, jób volna azoknak. ha egy malom (KJÉ 677)
szert tehes. nintsen fiam annak jób módgya, mint a, hogy a (IK/A 119)
A töb három akadályoknak jób orvosága nem lehet. mint a (IK/A 212)
Atya, Anyiban a menyiben a jób dolgok, a jó dolgokot felyül (IK/A 352)
mágusok nevek iránt, a bizonytalan, jób meg vallani hogy nem tudgyuk (C/B 1230)
{…} Nem lehet semmi jób, se hasznosab, tsak érdemesen legyen (C/B 1311)
gondolni mind ezek felöl, mert jób volna azt mondani hogy mind (IJE 36)
addig az ideig az aszony jób gondot visel reája, mint sem (IJE 81)
tanithassák, a gyermekek tanitására. sintsen jób mód mint ebben a természetet (IJE 85)
tselédes embernek aháza, tsendesebb, és jób rendbe légyen mint sem egy (IJE 112)
felelém néki, hogy annak nintsen jób modgya, mint testének fáradságával meg (IJE 124)
mondom, hogy az egésségre, annál jób dolog nincsen. se jobbat nem (IJE 162)
nem érttyük asido nyelvet., nem jób neveké ezek, akastélyokrol. falukrol valo (ISZ 181)
vizén által menvén, és ót jób földre telepedvén meg, örömest hasznát (ISZ 186)
azt mindenkor meg tartotta, hogy jób adni. mint sem mástol venni (KSZ 296)
töb Ceremoniákot tartanak., hogy annál jób vallásuak, akik pedig az ország (KSZ 347)
olyan ebédet vitt. a mely jób volt, a rend szerént valo (KSZ 417)
könyen el hiteté atársával hogy jób volna élni mint meg halni (SUT 814)
jóbnak – 3
véghetetlen jó, és hatalmas lévén, jóbnak itélte lenni. a roszból. jót (É 418)
nagy alázatoságal. magunkat nem tartván jóbnak annál, a ki azokot (C/A 479)
mi történhetik, az én tseledimmel, jóbnak itélié kegyelmed azt, hogy semmit (IJE 134)
jóbra – 3
menni., a jó életröl. még jóbra, és az idön. az örök (É 462)
ha ez élet. egy más jóbra valo által menetel:, ebböl következik (IK/A 370)
hanem hogy által mennyünk más jóbra., ebböl következik, hogy az mi (IK/B 688)
leg jób – 12
nevével. de a mi leg jób volt. fel mély földnire a (TL 10)
tarttsa meg amaga szokását. aleg jób, én is meg tartanám a (TL 175)
ugy tekintvén tegedet mint leg jób baratomot. azt meg is bizonyitod (MN 197)
terjed. mivel ez, lassanként, aleg jób erkölcsünek is bé szivárkozik a (VKT 865)
bizonyos, hogy atanitás, atanulásnak. leg jób modgya., rendben vévén tehát ezt (IK/A 9)
az elsö részit. amelyik leg jób. az ördög szolgálattyára akarod adni (IK/A 38)
ellenkeznek. mert ez, az leg jób erkölcsüeknek is meg történik. nem (IK/B 697)
{…} A bal itélet, aleg jób. és szenteb parancsolatinak meg vetése (C/B 1385)
tsinálok, és a filosophusok, aleg jób tudományokot, a sidoktol vevék, a (ISZ 267)
káromlásoknak szine alat, a leg jób erköltsököt is roszra magyarázák, az (KSZ 342)
jól., akeresztények közül is, aleg jób erkolcsüekel, és el hagyták azokot (KSZ 370)
azt tartották. hogy az aleg jób renden lévö klastrom, ahol meg (KSZ 442)
leg jóbnak – 1
farisaeusok szakadásába, a melyet leg jóbnak tarttyák asido vallásba, atöbbiröl amit (SUT 721)
jobb
jobb – 31
avalo hogy, egy keresztény királynak. jobb erkölcsünek kell lenni. mint sem (TL 89)
kellene jo lenni, hogy akor jobb lehetnék. csak azt kel tehát (TL 91)
magais meg vallotta. nintsen semmi jobb mint az igaz uton járni (TL 216)
ám a’ Lovakat nem látni, jobb is lett volna anak a (ML 322)
a ki nagyob engedelmeségel. és jobb szivel veszi bé. a hitnek (É 251)
az ollyan hejában valoságért, azt jobb volna a szegények szükségire forditani (É 445)
közelgetne. akor észre vevék, hogy jobb let volna meg várni a (MN 76)
A kristus. Jobb tanácsot nem lehet adni. se (KKU 264)
leányom. a férfiu állapottya, nem jobb az aszszonyénál. mivel. ö nékie (KKU 305)
nélkül mondgya az irás. hogy jobb a pusztában lakni, mint sem (KKU 305)
mérgeseb haragos az aszszony haragjánál. jobb egy oroszlányal lakni. mint sem (KKU 305)
más féle kereszt néked mind jobb. mind illendöbb, mint sem az (KKU 313)
hogy iffiu vagyok. nem volnaé jobb meg várni. hogy mind érteb (KKU 317)
még iffiuságban kell hordozni. nem jobbé szivbéli örömel fel kiáltani az (KKU 317)
és abban válogatni. hogy melyik jobb az üdveségre, és melyik nem (KKU 323)
az üdveségre, és melyik nem jobb. melyikét lehet el viselni, és (KKU 323)
szünölé meg valaha apanaszolkodástol, nem jobbé esze rontatni. és töcsköltetni a (KKU 341)
választást tenni a jó, és ajobb közöt; ebajos volt gyakorta a (VKT 800)
élet melyet Isten adot, nem jobbé az eledelnél. és a test (VKT 894)
fiárol, aki is nem vala jobb abátyánál Amnonál, Ez kevély elméjü (IK/A 42)
kut feje, és üdveségeknek osztogatoja. jobb let volna. mondgya szent Péter (IK/A 377)
közül kik én bennem hisznek, jobb vólna annak hogy egy malom (IK/B 403)
a mint az irás mondgya jobb sokal nem fogadni. mint sem (C/A 390)
a kristus azt mondgya. hogy jobb a tengerben vettettetni. mint sem (C/A 403)
{…} Nem lehet semmi jobb se hasznosab, tsak érdemesen legyen (C/A 543)
és vagd el kezedet. mert jobb fél szemel. és fél kézel (C/A 561)
lévén. mostanában olasz ország sokal jobb rendben vagyon. mint sem volt (ISZ 172)
helyeket gyakran változtatták. ahol amarhájoknak. jobb legeltetö helyt találtanak., ót továb (ISZ 176)
arabok házait, azok arabok pedig jobb állapotban valának a mi paraszt (ISZ 187)
azt tartották, hogy az ollyanoknak jobb meg halni, hogy sem mint (KSZ 432)
és még az éhségnél? nem jobbé hogy kezem által haly meg (SUT 864)
jobbá – 1
ollyan baráttságot, az mely téged jobbá nem tészen. illyen az ollyanoknak (IK/B 599)
jobbak – 10
a szomoruán irt levelek. ugy jobbak. ha mentöl rövidebbek (TL 205)
gyűmőltsők pedig tőb félék, és jobbak vagynak Erdélybe, hanem itt a (ML 313)
Birs almák sokal nagyobak, és jobbak. ezekből ál az it lévő (ML 313)
és meg gyogyitana engem. nem jobbaké Abana, és farfár a Damaskus (É 315)
melyel meg vettyük azokot akik jobbak nálunknál (É 777)
másban fogyatkozások vannak. azért mi jobbak nem vagyunk, de söt még (É 778)
hogy ajó akarotol vett sebek jobbak., mint sem az ellenségtöl vett (IK/A 264)
emberek mint magad, és gyakorta jobbak náladnál Isten elött (IK/A 269)
emberek valamint magad, és talám jobbak az Isten elöt (IK/B 604)
sokan a penitentzia tartás után. jobbak nem valának, ezért is tsak (KSZ 474)
jobbaká – 2
idejében, abizonyos hogy az után jobbaká nem lettenek. és nagy sándor (KSZ 308)
tsak a Ceremoniákban, a melyek jobbaká nem teszik az embereket (KSZ 469)
jobbaknak – 4
ami elménkben a ki menetelek jobbaknak tettzenek, mint sem akezdetek., de (TL 89)
örizni az ember., mivel sokan. jobbaknak tarttyák magokot azért. hogy egy (VKT 806)
azok ellen szollanak, akik azokért jobbaknak tarttyák magokat, akik azt tarttyák (VKT 813)
jóbbak az aszszonyoknál. holot nékik jobbaknak kellene lenni, és igy az (IJE 56)
jobbat – 13
predikátorokra, azért. se drágábbat. se jobbat, nem kivánhatok, mint azt, hogy (TL 34)
lett volna ebben az országban jobbat választani nálánál. de itéllye el (TL 80)
maga joszágában ment. maszor többet, jobbat. de most nincsen egyebet mit (TL 190)
hitessük el magunkal, hogy valamely jobbat tart ami üdveségünkre (É 359)
igaságtalanok, és erö szakosok, mi jobbat nem tselekedhetünk, mint azt, ha (É 542)
veszi, tsak azért tselekeszi, hogy jobbat adgyon helyette, a mely nem (É 773)
és a hellyet, ki mondhatatlan jobbat adna nekik, tudni illik, boldog (É 774)
elöttem, nem is kivánhatz soha jobbat, halgassad mit mondottam prophétáim által (KKU 254)
látom uram. hogy mi se jobbat nem gondolhatunk. se nem mondhatunk (KKU 377)
Istenem, azt reménli hogy valamely jobbat találhat helyetted (KG 482)
azt halgatni. nem is lehet jobbat tselekedni, mint a papal edgyüt (C/B 1254)
nevében mondgya ezt az imádságot, jobbat nem tselekedhetik. mint ha apapal (C/B 1515)
annál jób dolog nincsen. se jobbat nem tselekedhetik az aszony (IJE 162)
jobbnak – 1
idövel ezután, az egy háziak jobbnak találák lenni, hogy ö magok (C/B 1503)
legh jobb – 2
annak az első, és legh jobb részét az őrdőgnek akarod adni (IK/B 406)
azokat akik az áldozatoknak legh jobb részét magoknak meg tartván, az (IK/B 406)
leg jobb – 4
KÖNYV A kereszt hordozásnak leg jobb modgyárol (KKU 315)
szeretet mindenel esze elegyedik. aleg jobb tselekedetiben sem hiszen magának (VKT 828)
vagyon leg szebb válla. leg jobb tsinalatu szoknyája, ki visel leg (IJE 49)
ök azokra viselnek vala leg jobb gondot, nem tsak akeresztény szegényeket (KSZ 432)
leg jobbakot – 1
dolognak, és nem a leg jobbakot ajánlya vala az Istennek (C/A 71)
leg jobbat – 1
leg inkáb amagyarokot szereti leg jobbat nem kivánhatunk mind ezekért nékik (TL 100)
leg jobbikát – 1
mit veszek. mindenkor a leg jobbikát vehessem, példának okáért, ha piatzos (IJE 143)
leg jobbikot – 1
leg fövebnek., és nem aleg jobbikot ajánlja vala az Istennek (C/B 966)
jóbb
jóbb – 106
tészi., Az Isten tudgya melyik jóbb, mind azon által a midön (TL 272)
{…} Nem volnaé jóbb. agonosznak meg büntetni gonoszságát, mint (É 112)
olyankor töllök meg válni, mert jóbb egyedül lenni, mint sem mások (É 128)
{…} A midön valaki életének jóbb részit, az Istenröl és az (É 142)
el lelkemet. mert nem vagyok jóbb az Atyáimnál. és le feküvék (É 198)
dolgok gonoszabbak löttek az elsöknél, jóbb lett volna azoknak meg nem (É 211)
fiát, és vérét el titkollyuk, jóbb hogy el adatassék az ismaélitáknak (É 294)
kegyelmet meg lehesen nyerni, annak jóbb mondgya nintsen, mint a, hogy (É 332)
ki nem menekedem kezeitekböl, de jóbb nékem, tselekedet nélkül kezeitekben esnem (É 346)
és örökül el veszek. de jóbb nékem tselekedet nélkül kezeitekben esnem (É 349)
valo nezve. Isten elöt. hogy jóbb rendben élyenek, és nagyob ártatlanságban (É 353)
hogy nintsen ezen a világon jóbb jutalma jó tselekedetinknek, mint a (É 420)
a midön azt jovallá hogy jóbb egy embernek meg halni a (É 431)
az ember Fia el árultatik, jóbb lett volna néki, ha nem (É 463)
kristus monda ö felölle, hogy jóbb lett volna ha nem születtetett (É 474)
is, hogy eléb valo, és jóbb állapotban voltak atöbb embereknél, ugy (É 738)
se testetekröl miben öltözetek, nem jóbbé alélek az eledelnél, és atest (É 770)
az eledelnél, és atest nem jóbbé az öltözetnél, tekintsétek az égi (É 770)
meg tudgyák külömböztetni a mi jóbb, és hasznosab, hogy tiszták, és (É 820)
akristus maga mondgya, hogy Mária jóbb részt választot volt magának, mivel (É 860)
igyekezünk tehát, hogy azt a jóbb részt nyerhesük el, nem adván (É 860)
vallyon minyájan magyaráznaké, igyekezetek pedig jóbb ajándékokra (É 861)
ezek a szok., igyekezetek pedig jóbb ajándékokra (É 862)
azt, és vesd el töled, jóbb néked az életre bé menned (É 880)
azt, és vesd el töled. jóbb néked egy szemmel az életre (É 880)
térittsék, vagy a hitre, vagy ajóbb életre, és azokot vezessék a (É 885)
az áert. változtattya. még annál jóbb egessége lészen (MN 135)
igéré néki. hogy a királyrol. jóbb hirt fog néki hozni (MN 207)
áitatoság nem volna helyes, hanem jóbb volna oda menni ahová az (KKU 252)
lehet meg menteni magát. nem jóbb volnaé inkáb azt mondani. hogy (KKU 280)
szabadulhasson. az aszonynak állapottya nem jóbb, azt gondolya. hogy avéle adot (KKU 304)
Storophila. ugy tettzik hogy jóbb a férfiak dolga, ökk nem (KKU 305)
és reménségért hordozni. de sokal jóbb szeretetböl, mivel az Isten fiaihoz (KKU 362)
pedig ment lehess a félelemtöl jóbb modgya annak nincsen., mint a (KKU 367)
nékem ditsöséges, tsak az által jóbb lehesek, mert nagy kivánságal kivánok (KKU 417)
el tölteni a te házadban jóbb. mint sem ezeret másut. szeretem (KKU 446)
szenvede, hogy sem vétket tselekedgyék, jóbb azemberek kezeiben esni, mondá susánna (KG 481)
a szegények közül, a kik jóbb erkölcsüek, azokot, akikel az Isten (KG 491)
az, aki rosz példát ád, jóbb volna az olyanak ha atengerben (KG 515)
szorgalmatosak mit egyetek, alélek nem jóbbé az eledelnél.? tekinttsétek meg az (KG 520)
Jóbb az urban vetni bizodalmunkot, mint (KG 521)
akiben hit nincsen, és sokal jóbb let volna néki, ha a (KG 536)
hogy ki kelhesünk belölle,. arra jóbb mód nintsen, mint az imádság (KG 537)
nézve, azt gondolák, hogy arra jóbb mód nem volna, mint ha (KJÉ 726)
aki el fogja árulni, mivel jóbb lett volna néki soha avilágra (KJÉ 739)
vagy is jová hagyuk hizelkedésinkel. jóbb volna pediglen. a tengerben vettetni (VKT 818)
el vesztésit, tudván hogy néktek, jóbb, és meg maradando jószágtok vagyon (VKT 837)
nem itéltetel. leheteé arra nékünk jóbb modot adni. hogy szemünket bé (VKT 845)
részetek nintsen, de hol lehet jóbb akarótok annál. mint az, aki (VKT 857)
kelnek. volté valaha emberi akarat jóbb készületben. mint aszent peteré, mind (VKT 858)
Jóbb volna nem élnem. mondhattya valaki (VKT 863)
bölcsnek ezt a mondását. hogy jóbb aközép renden valo létel az (VKT 879)
eledelnél. és a test nem jóbbé az eledelnél, ati menyei atyátok (VKT 894)
kristusal. lehesek, a mely mindennél jóbb nekem. más reszint, meg hasznosab (VKT 902)
Melyik jóbb. a föld tálat. anyira betsülni (VKT 930)
mulasák. holot ezen szent szerént, jóbb volna egész nap kapálni. mint (IK/A 130)
az olyan nagy dolog. hogy jóbb volna az egész világnak fel (IK/A 189)
Isten kegyelmétöl várj. a kisérteteket jóbb modal meg nem gyözheted, mint (IK/A 192)
üdvezülésedet. ez iránt pedig jóbb tanácsot nem adhatok., mint azt (IK/A 205)
a meg vettetésnek, és hogy jóbb let volna. ha a nemeseknek (IK/A 206)
olyan jó akarohoz, mivel sokal. jóbb. az aranynál. és az ezüstnél (IK/A 264)
sokal jóbb volna a szegényekre forditani, a (IK/A 267)
nintsen. és hogy az ollyanál jóbb nem vagy. de föképen soha (IK/A 269)
gondold meg. hogy nem vagy jóbb annál, és ha ugy nem (IK/A 273)
hogy mindenikröl tehess, abban nintsen jóbb mód, mint a, hogy gyakorta (IK/A 349)
mind azon által. anötelenségnek rende jóbb. és szenttyeb (IK/A 352)
maga meg valya. aprotestansok hogy jóbb szint adhasanak az Anyaszent egyháztol (C/A 253)
Mágusok nevek iránt. a bizonytalan. jóbb meg vallani hogy nem tudgyuk (C/A 433)
{…} Nintsen semmi jóbb mint az Istennek áldozni testünket (C/A 478)
{…} Jóbb tanátsot nem lehet nékik adni (C/A 663)
mind ezeknek a Ceremoniáknak, nem jóbb volnaé mind ezeket egy helyben (C/A 793)
tisztelnünk kel tehát aszenteket. és jóbb helyre nem lehet tenni tiszteleteket (C/A 815)
szokásal. noha mind azon által. jóbb volna ha nem volnának, az (C/A 901)
tsak el kel szenvedni, de jóbb az Anyaszent egy ház akarattyát (C/A 902)
mert amint az irás mondgya. jóbb sokal nem fogadni. mint. sem (C/B 1197)
a kristus azt mondgya hogy jóbb atengerben vettetettni, mint sem aleg (C/B 1207)
{…} Nincsen semmi jóbb, mint az Istennek áldozni testünket (C/B 1263)
és vágd el kezedet; mert jóbb fél szemmel, és fél kézel (C/B 1325)
{…} Jóbb tanátsot nem lehet nékik adni (C/B 1399)
mind ezeknek a Ceremoniáknak., nem jóbb volnaé mind ezeket egy helyben (C/B 1493)
kell tehát a szenteket, és jóbb helyre nem lehet tenni tiszteleteket (C/B 1510)
szokásal., noha mind azon által, jóbb volna, hanem volnának. az anyaszent (C/B 1576)
tsak el kell szenvedni. de jóbb az anyaszent egy ház. akarattyát (C/B 1577)
napal nem lehet dolgozni, azért jóbb napal aluni, hogy az éttzakat (IJE 27)
páter. hogy ha nem volnaé jóbb egy embernek, egy nehány féle (IJE 41)
jó erkölcsel, az okoság arra jóbb modot nem adhat, hogy meg (IJE 42)
idöt a játék nézésbe töltik, jóbb életet nem elnek (IJE 46)
hellyesen vagyon. söt meg annál jóbb neven veszem, hogy nem hizelkedik (IJE 53)
roszul meg ne tanullyon, mivel jóbb. hogy valamit ne tudgyon, hogy (IJE 95)
ez olyan nagy dolog hogy jóbb volna a háznak fenékel fel (IJE 105)
azt végben vinni, sött a jóbb a mellyik leg inkáb igyekezik (IJE 109)
a romlásra vezethetné, erröl jóbb tanátsot nem lehet néki adni (IJE 115)
töllök kérek, mivel ha munkálodom jóbb egésségem vagyon, és frissebb vagyok (IJE 115)
az ételt jobban meg kivánná jóbb egéssége lenne, és az orczája (IJE 124)
ha egyszer ótt leszünk, adhatnoké jóbb kézbe javunkat, mint a szegények (IJE 132)
igyekezni hogy attol meg menekedhessünk, jóbb az Isten keze közöt lenni (IJE 135)
aszonyok hivatallya, és nem talalok jóbb orvaságot a resttség ellen. mint (IJE 154)
aházi állatok táplálására. dolog, sokal jóbb, avad állatok. után valo fáradozásnál (ISZ 186)
mezei munkát, addig boldogabbak valának, jóbb egésségben voltanak, és továb éltenek (ISZ 187)
nem nagy vétek. de sokal jóbb, le irni igazán a dolgot (ISZ 200)
abban állot, hogy ha lehetet, jóbb állapotban hadgyák. maradékoknak. az elejektöl (ISZ 212)
A görögoknek, avallások sem vala jóbb a szokásoknál, a tsak. a (ISZ 240)
Jóbb tehát azt mondani, hogy szent (SUT 555)
már arosz. akinek perlekedési vannak, jóbb volna inkáb valamely igazságtalanságot vagy (SUT 685)
olyan kis dolgokrol, és sokal jóbb. mint sem egy pogány., az (SUT 685)
nép ellen forditták. a volt jóbb a ki inkáb prédálhatá (SUT 830)
jóbbá – 2
az olyan baráttságot a mely jóbbá nem tészen, illyen az olyanok (IK/A 263)
ötet atyai szeretettel inteni és jóbbá tenni, de ellenbe. tellyeségel el (IJE 112)
jóbbak – 2
aki meg bünteti fiait hogy jóbbak. legyenek. és érdemesebbek örökségihez. ö (É 391)
férfiakrol szollok., a kik nem jóbbak az aszszonyoknál. holot nékik jobbaknak (IJE 56)
jóbbaká – 4
fenyeget, és ostoroz evilágon, hogy jóbbaká tégyen. és érdemeseké mint fiait (É 364)
az ollyan ajándékok, a melyek jóbbaká, és kedvesebbeké tésznek minket ö (É 552)
ostoroz, hogy meg tisztittson, és jóbbaká tegyen. és hogy még az (É 645)
ö nem tehet minket se jóbbaká. se boldogabbaká, nem érdem lik (É 793)
jóbbat – 3
Mahumet nem mondot semit is jóbbat amas világrol. mint mikor azt (TL 285)
valo iffiúságodat ugy mint a jóbbat igyekeznél meg tartani, hogy alább (IK/B 405)
azt halgatni,. nem is lehet jóbbat tselekedni, mint a papal együt (C/A 465)
jóbbikot – 1
ki magának meg tarttya a jóbbikot. mondván. Átkozot atsalárd, aki aroszabikot (IK/A 38)
jóbbnak – 4
ö mindenható, de ö neki jóbbnak tettzet azt az utat választani (C/A 180)
{…} Hogy ha magunkot jóbbnak tétettyük lenni, mint sem amint (C/A 569)
akadályokot ugy állittsa fel amint jóbbnak itéli (C/A 661)
Sok idövel azután az egyháziak jóbbnak találák. lenni, hogy ö magok (C/A 807)
legg jóbb – 6
és hogy az ö legg jóbb tselekedetek is valamiben, meg ne (É 459)
személyeknek, leg elsöb, és legg jóbb az atyák közöt, hozája kel (É 784)
könyv A kereszt hordozásnak. legg jóbb modgyárol (KKU 250)
III A legg jóbb és hasznosab módgya a mise (KG 507)
kér, és hálát ád, elegg jóbb modgya. a mise halgatásának. noha (KG 507)
Legg jóbb modgya tehát, hogy meg oltalmazhasuk (VKT 866)
leg jóbb – 37
vették ki a mi leg jóbb avallásba, de mint hogy azö (TL 268)
és alágy életnek, szeretetével. legg jóbb módgya hogy (É 86)
szolgainak., hamar hozzátok elö aleg jóbb ruhát. és öltöztessétek fel ötet (É 303)
{…} Mit jelent aleg jóbb ruha. agyürü, és a saru (É 307)
szivek romolva. hogy a leg jóbb dolgokot is méregé változtatták, ha (É 417)
azt a gonosz lelket, leg jóbb modgya, a, hogy arosz kivánságokot (É 754)
adgyuk tehát az Istennek. leg jóbb részit életünknek. és a mi (É 774)
egy a szükséges, Mária leg jóbb részt választot, mely el nem (É 858)
el veszi tölle életének leg jóbb részit, a mely az iffiuság (KG 486)
agyükere, és ez a leg jóbb tselekedetekben is bé szivárkozik, ugy (KG 496)
azért hogy utollyára hagyná aleg jóbb borát. a viznek. borrá valo (KJÉ 623)
azt tselekedgyék a mi leg jóbb, hanem bizonyosnak is kell abban (VKT 802)
a magunkét követnök. a leg jóbb erkölcsnek. tselekedetiben is. szent pál (VKT 813)
avaloságos keresztyének rettegnek a leg jóbb tselekedeteknek követésiben; mentöl inkáb ezek (VKT 829)
botlanak, és meg esnek, aleg jóbb erköltsüek, ugyan az is rettegteti (VKT 829)
téteményeket. erre bizonyságul hivom., aleg jóbb erkölcsünek is lelke üsméretit., mely (VKT 870)
vége nem lészen. a leg jóbb testi egésség pediglen. ötet továb (VKT 906)
az emberek nem keresik aleg jóbb orvosokot. és aleg üdveségeseb orvoságokot (VKT 906)
azt mondom. hogy a leg jóbb neveltetésekben is. töbire még sok (VKT 921)
oktatásokot, meg neveteti véle aleg jóbb tanátsokot, a menyiben ez a (IK/A 171)
Ezen vétek ellen leg jóbb orvoság. a. hogy a midön (IK/A 235)
és gyakorta ameg vetés leg jóbb (IK/A 246)
leg okosab. és a leg jóbb erkölcsü azt idövel tsak meg (IK/A 336)
vesztese haszontalanul az életnek leg jóbb idejét. és meg gátollya alkalmatosá (IK/A 361)
{…} A bal itélet, aleg jóbb, és szentebb parantsolatinak, meg vetése (C/A 643)
az Istennek, a melyik leg jóbb volt ajuhai közöt., kain a (C/A 739)
és hogy melyik a leg jóbb modgya a Mise halgatásának (C/A 781)
és hogy melyik a leg jóbb modgya a Mise halgatásának. 387 (C/A 917)
az Istennek, a melyik leg jóbb volt. a juhai közöt, káin (C/B 1454)
és hogy, mellyik a leg jóbb modgya a mise halgatásának (C/B 1483)
és hogy melyik a leg jóbb modgya, amise halgatásának. 329 (C/B 1589)
tegye, azért feneciábol a leg jóbb kép faragokot el hivatá. és (SUT 577)
szolgálnak. aleg iffiabbak, és leg jóbb erkölcsüebbek közül választtyák, mivel közöttök (SUT 641)
leg tiszteleteseb, és aki leg jóbb énekes, ezek külömb féle énekeket (SUT 642)
lévö leg vitézeb, és leg jóbb hadakozo nemzettségel. Ezt a hadat (SUT 799)
adá, hogy az ostromnak leg jóbb ideje jó hajnalba volna, mert (SUT 812)
Titust onnét el küldé aleg jóbb hadaival. hogy Jérusálemet meg vegye (SUT 844)
leg jóbbakot – 1
ajándékokot kel keresnünk. hanem aleg jóbbakot, és a melyek aléleknek leg (É 862)
leg jóbbat – 1
el veszed tölle a leg jóbbat, hogy a leg roszabikát adgyad (IK/A 37)