közép – 88
közep
közepen – 1
egyedül marada, és az aszszony közepen álván, fel emelkedvén pedig Jesus (É 351)
közép
közép – 4
{…} Nem lészené valamely közép, az örökké valo boldogság, és (É 192)
bal kéz felöl, ót nintsen közép, a jóbb kéz felöl valok (É 192)
lenni, mert harmadik nintsen, nintsén közép. a kristus, és avilág közöt (É 313)
felebaráttal., az Isten mint egy közép, a hol meg egyeznek mind (É 643)
középbe – 1
bátrabban ostromlá jánost. mert e középbe lévén. Éléázárnak is meg kelleték (SUT 843)
középben – 7
a kalmakán, a vezér helyet középben a fal (TL 220)
bé téve, és meg álla középben és mondá békeség néktek., az (É 254)
jöve Jésus, és meg álla középben., és mondá nékik békeség nektek (É 540)
bé téve, és meg álla középben és mondá. békeség néktek, az (É 540)
adiaconusokis. és a perlö felek. középben állottanak, és minek utánna mind (KSZ 386)
három ajton mentenek a templomban. középben egy nagy, és két felöl (KSZ 395)
abirák fél circulus formára ültek, középben. a fö tanács ur ült (KSZ 396)
közepe – 9
hogy a jövö holnapnak a közepe felé innét el illantunk, azért (TL 50)
valo életnek kezdete. nyomoruság. a közepe nyughatatlanság, avége (TL 117)
mint az Anyaszent egyház egyeségének közepe, de meg válhatatlan atöbitöl, és (É 680)
Apostoloknak, melynek te vagy a közepe, épittem Anyaszent egyházamot. tudni illik (É 680)
mint hogy. már. májusnak a közepe felé anapok. elegendö hoszak, azért (MN 11)
Anyaszent egyháznak és hogy roma közepe az egyeségnek, valamint ezt szent (C/A 256)
egy háznak, és hogy roma. közepe az edgyeségnek. valamint ezt szent (C/B 1096)
martyr., a második saeculumnak a közepe felé. még azt tarttya vala (SUT 770)
eszak felöl valo toronynak a közepe felé tennék kost, a torony (SUT 853)
közepén – 2
imádságot mond apap az oltár közepén, az ité missa után, minek (C/A 862)
hogy a második Saeculumnak a közepén, a samaritánusok. és más tartományokban (SUT 764)
középen – 1
egyedül marada, és az Aszszony középen álván (É 353)
közepére – 3
részen, achmet minden erejét a közepére forditá az ellenségnek. a holvolt (MN 76)
füstölövel az oltáron, egyet a közepére, és négyet, a négy szegeletire (C/A 882)
tsinál. az oltáron, egyet a közepére, és négyet anégy szegeletére (C/B 1562)
közepet – 1
szent Agoston, aki azt a közepet keresi akettö közöt. hogy oda (É 192)
közepiben – 10
a tízen ötödik saeculumnak a közepiben, igen nagy hadakozo fejdelem volt (TL 110)
ha az attya lengyel ország közepiben lett volna, ugy még is (TL 121)
dolog vala nézni: azután apalota közepiben, három sorjával, kilentz száz erszény (TL 221)
féle. kerti veteményel. a kert közepiben pedig. egy nagy lugos. a (MN 11)
a bárány aki a széknek közepiben vagyon. nékik pásztorok lévén. öket (KKU 447)
kristus jésus a hetvenedik hétnek aközepiben öletetet meg, attol aparantsolattol fogvást (C/A 145)
apüspök le térdepel. a templom közepiben, és a veni Creatort ének (C/A 879)
kristus jesus a hetvenedik hétnek közepiben öletett meg. attol aparancsolattol fogva (C/B 1026)
a püspök le térdepel atemplom közepiben., és a veni Creátort ének (C/B 1559)
volt tsinálva. az óltár annak közepiben. efelet bólthajtás volt. Csiga formára (KSZ 396)
közepin – 32
szél se érje. a ház közepin négy tzövekre. egy gyéként kel (TL 102)
étek. a midön a udvar közepin valánk, egy kiáltásra, a jantsárok (TL 220)
érik, és aratnak Juniusnak a’ közepin, ha azt érem, magam szedek (ML 320)
mikor estve volna, ahajo atenger közepin vala, és ö egyedül aföldön (É 175)
a kutya dögölve a ház közepin. a fincsa mellette. mind ezek (MN 164)
völgy volt. a melynek a közepin. egy folyo viz. ment a (MN 236)
keserüségel veszik agyalázatokot. az utnak. közepin., hogy azt szomoruság nélkül szenvedik (KKU 328)
azonban pedig az apostolok ató közepin nagy szélvész közöt valának, az (KJÉ 664)
és az imádság alat. atemplom közepin le borulva valának. az egész (C/A 576)
egészen kerekdéd volt, hanem a közepin volt a hasitás apap azon (C/A 775)
felöl. és némelyeket az oltár közepin (C/A 793)
imádságit az Aldozatnak az oltár közepin, mondgya, azután jóbb felöl megyen (C/A 793)
az oltárhoz, és az oltár közepin minden imádságot el mondot, szükséges (C/A 794)
valo nézve., aki az oltár közepin lévén. akönyvböl kelletet olvasni az (C/A 794)
oltárnál mondottak., azokot az oltár közepin kezdék mondani, és jóbb felöl (C/A 794)
imádságot mond apap az oltár közepin, azután hogy az ujait meg (C/A 813)
az imádság alat. a templom közepin le borulva valának, az egész (C/B 1336)
mert egészen kerekdéd volt, hanem aközepin volt a hasittás, apap azon (C/B 1479)
felöl, és némelyeket az oltár közepin (C/B 1493)
imádságit az áldozatnak. az oltár közepin, mondgya, azutan jóbb feiöl megyen (C/B 1493)
az oltárhoz, és az oltár közepin mondott el minden imádságot, szükséges (C/B 1494)
valo nézve, aki az oltár közepin lévén, akönyvböl kelletet olvasni az (C/B 1494)
felöl kezdék mondani, és a közepin az óltarnak amit ot szoktak (C/B 1494)
imádságot mond apap. az oltár közepin. azután hogy az ujjait meg (C/B 1508)
imádságot mond apap az oltár közepin, az ite missa után. minek (C/B 1545)
frigy ládája pedig. mindenkor atábor közepin volt. atáborban lévö tisztaságra igen (ISZ 258)
atemplom ajtaja elött, az udvar közepin tsorgok valának, ahol a hivek (KSZ 395)
Császár a harmadik saeculumnak a közepin, a penitentzia alá veté magát (KSZ 421)
nagy sátor alat, az Eufrates közepin (SUT 545)
Aszonyok fel kelvén tehát, a közepin a vatsorálo haznak, két részre (SUT 642)
a hegy nagy térségnek a közepin vagyon. a hegy teteje pedíg (SUT 820)
és meg ölék a Templom közepin. mondván néki. vedd el tölünk (SUT 828)
közepire – 10
le hullot étket. a ház közepire teszik, akor. a gazda, az (TL 198)
{…} Miért teszi az oltár közepire az Evangyéliumos (C/A 801)
Communical. azután apap az oltar közepire menvén ki fordul. és a (C/A 860)
azt el mondván. az oltár közepire mégyen, és ki fordulván a (C/A 860)
az oltár táblájára. egyet a közepire, és négyet a négy szegeletére (C/A 880)
{…} Miért tészi az oltár közepire az évangyeliumos könyvet a diáconus (C/B 1499)
Communical., azután apap. az oltár közepire menvén, ki fordul. és a (C/B 1544)
azt el mondván, az oltár közepire megyen. és ki fordulván. anépet (C/B 1545)
az oltár táblájára, egyet a közepire, és negyet, a négy szegeletire (C/B 1560)
tenni, azután mindeneket a vár közepire hordák. ki ki meg ölelé (SUT 894)
közepit – 4
azimádságban szentellyék a napnak kezdetit, közepit. és végit. 2 hogy hálákot (C/A 719)
a pap anyiszor az óltár közepit (C/A 792)
imádságban szentellyék. a napnak kezdetit. közepit. és végit. 2. hogy hálákot (C/B 1437)
a pap annyiszor az oltár közepit (C/B 1492)
középre – 3
házaság törésben találtatot aszszonyt, és középre állaták azt, és mondának néki (É 351)
és apadláson alá botsatták ötet középre mind agyastol, Jesus eleiben,, kiknek (É 596)
a padláson alá botsátták ötet, középre, mind ágyastol. Jesus eleibe, kinek (É 798)