közel – 181
közé
közéröl – 1

a spanyolal tartani. mivel oly közéröl valo atyafiak, ellenkezöt cselekszik. és (TL 61)

közel
közel – 112

irtunk egymásnak. leheté hogy illyen közel lévén egymáshoz., még sem irunk (TL 31)

ugyan az az oka. hogy közel vagyunk és egymást gyakran láttyuk (TL 31)

atengeri lovakon. az aszszony ót közel lévén, gyakrabban mulatathatta kéd magát (TL 41)

fel akarták akasztani. csak ót közel talált el menni egy hertzeg (TL 157)

kis aszszonynak. három szereteje. ót közel vadászván, akis aszszonyra találának. abban (TL 173)

nem mehetet atemplomban: hanem a közel valo házbol halgatta amisét., amise (TL 203)

fájdalmat nem érzek, csötörtökön igen közel lévén utolso végihez. el nehezedék (TL 203)

magokbol gyümölcsöt hoznak, tudgyátok hogy közel vagyon a nyár, ugy tiis (É 12)

ezeket meg lenni, tudgyátok hogy közel vagyon az Isten országa Bizony (É 12)

légyen minden embereknél, az ur közel vagyon semit ne szorgalmatoskodgyatok, hanem (É 22)

adgya hozája, hogy az ur közel vagyon (É 23)

kegyeséget olttson mi belénk, hogy aközel valo jutalmazásnak reménsége minket meg (É 23)

az Apostol után, az Ur közel vagyon, ihon érkezik., keszittsétek el (É 24)

küldetet levél által. mint ha közel (É 40)

hitetni hogy az itéletnek napja közel volna, szent pal meg akarván (É 41)

talaltathatik, hijátok segittségül ötet, mig közel vagyon, hadgya el az Istentelen (É 192)

meg találhattyuk, hijuk segittségül mig közel vagyon, azt akarja velünk meg (É 193)

mikor meg nem találhattyák., kik közel gondollyák lenni, noha mesze vagyon (É 193)

az urat, és hol vagyon közel (É 193)

hogy érdemetlennek tartá magát. akristushoz közel lenni, azért is mondá, távozál (É 226)

vala pedig a sereg mindenestöl, közel száz husz ember:) atyám fiai (É 258)

vala, és gyümölcsös kerte vala közel aházához. és ö hozzája gyülnek (É 345)

és ót ül vala atanitványival, közel vala pedig ahusvét, a sidok (É 356)

És közel vala a sidok husvéttya, és (É 363)

siratni azokot, kik hozánk oly közel valok, és akiket tartozunk szeretni (É 385)

volna akoporsoban. Betania pedig Jérusalemtöl. közel tizen ött futamatnyi földön vala (É 390)

sidok halálra keresik vala ötet közel vala pedíg a sidok innep (É 412)

tudom hogy meg nem szégyenülök, közel vagyon aki engem meg igazit (É 441)

ezek a szók mit tésznek. közel vagyon aki engem meg igazit (É 443)

igazságok., és aki láttya ártatlanságokot. közel vagyon hozájok. hogy öket meg (É 443)

mester mondgya., az én idöm közel vagyon. nálad szerzem a husvetet (É 463)

hogy közel vagyon anyár, azon képen ti (É 834)

is midön láttyátok mind ezeket, közel vagyon az ajtokban. bizony mondom (É 834)

meg irattattak, mert az idö közel vagyon, János ahét Anyaszent egyháznak (É 878)

szerencsés volt. mind addig valamég közel nem érkezék jamaik szigetéhez. mivel (MN 24)

ö asiai, és europai hada. közel három. száz ezeren. tsak nem (MN 48)

a királyné, mivel hogy mindenik közel volt. azért tsak hamar elé (MN 89)

meg mutatá nékik, a mely közel volt a királyné palotáihoz. a (MN 91)

tészen ebben a hivatalban. hogy közel lehessetek hozája, és szolgálhassátok, arra (MN 91)

mikor eszik, illyen szin alat közel lehettek a királynéhoz szálva. és (MN 91)

nehany vallatási után. halálát tsak közel valonak gondolta, eleget nem tsudálkozhaték (MN 123)

is gondolkodot arrol hogy oly közel volna dom sebástienhez. eleonora térden (MN 130)

Dom sebástien. olyan közel látván. magát ahoz. a ki (MN 163)

reá emlékezék, hogy a városhoz közel lévö erdö mellet látot volna (MN 177)

esze gyülekeztek volt arebellisek, akirály közel szálván azö táborokhoz minden képen (MN 205)

öleté, egyike a kettö közül. közel valo attyafia volt a dániai (MN 213)

nem történt. mikor el indultam közel voltam tizen hét esztendös. indiában (MN 222)

elötte. és igy vártam hogy közel jöjjőn (MN 226)

jöni. nagy siettségel. és mikor közel volt. a kezét nyujtá nekem (MN 228)

Erre valo nézve. mint hogy közel vit volt a mi lako (MN 229)

vagyon a vad embereknél. és közel sem mérnek menni ahoz, amióltatol (MN 236)

nem mondhaték. timánt közinkbe jöve. közel volt fél esztendeje., hogy abban (MN 238)

és hogy az én életem közel vagyon a pokolhoz (KKU 262)

hamar végit éred, már ahoz közel vagy. és rövid idö alat (KKU 398)

igy szól Dávid, az ur közel vagyon azokhoz, kiknek szivek keserüségben (KKU 429)

hátra vagyon. ugy is már közel vagy hazádhoz. és tsak nem (KKU 434)

Ály meg, mondgyák nekem, vagy közel kapuhoz, el érted, s’ jutottál (KKU 448)

a kristus, mert meg szabadulásod közel vagyon. boldog az, akinek szüntelen (KG 463)

kel segittségül hini, a még közel vagyon (KG 486)

mely tsak töviset terempt, a közel vagyon az átokhoz, és meg (KG 509)

nincsen is, de ahoz igen közel vagyon (KG 536)

fogadoban. a jászolban fekteté, avároshoz közel. a juhokot (KJÉ 611)

hogy az igéjét halhassa, ót közel két hajot láta. a melyekböl (KJÉ 629)

mehessenek a disznokban., ót pedig közel a hegy körül. egy tsorda (KJÉ 634)

tojának. mert ez a tó közel volt aváros kapujához. amelyet eszerént (KJÉ 639)

mene vélek. és a midön közel lett volna aházhoz, a százados (KJÉ 648)

viradta felé pedig láták jésust közel hozájok. avizen járni., igen meg (KJÉ 664)

A husvéti innepek közel valának. amidön akristus az ött (KJÉ 668)

A husvétnak innepe közel lévén. ugyan ebben az innepben (KJÉ 712)

meg indula, és a midön közel lett volna betfágé kastélyához. mely (KJÉ 717)

mellé mene mely az uthoz közel vala. hogy figét szedgyen. de (KJÉ 721)

és meg egy más mária, közel voltanak a kereszthez, jános pedig (KJÉ 759)

és aprofétákot. a midön avaroshoz közel (KJÉ 765)

légyen minden embereknél. az ur közel vagyon. de már mi légyen (VKT 898)

minden embereknél. mert az ur közel vagyon mondgya az apostol (IK/A 231)

hogy az kik én hozám közel vadnak. azokban meg szenteltetem. * . legyetek (IK/B 635)

Hieronimus Moria hegyének nevezi. akálváriához közel. Isákban is az Attyához hasonlo (C/A 82)

{…} Abban hogy közel vagyon tizen hét száz esztendeje (C/A 143)

értek, vagy pediglen az oltárhoz közel magos gyertya (C/A 442)

moria hegyének nevezi. a kálvariahoz közel., isákban is attyához hasonlo hit (C/B 974)

{…} Abban. hogy közel vagyon tizen hétszáz esztendeje hogy (C/B 1024)

értek. vagy pedíglen az oltárhoz közel. magos gyerttya tartokra tették., a (C/B 1237)

az Istállo. és a kónyha. közel. légyen aházhoz (IJE 147)

árpa kenyeret meg szaporittá, valának közel százan ezek aproféták, kik együt (ISZ 237)

az ellenség földgye pedig oly közel, hogy amely nap az ellenségre (ISZ 256)

a temetö hellyeket, a melyhez közel, rend szerént templom volt épitve (KSZ 337)

a melyek rend szerént atemplomhoz közel valának épitve (KSZ 399)

gyermekekre vigyázot, akiknek is helyek közel volt apüspök székihez, akis gyermekeket (KSZ 413)

antal magános életet élvén, hazájához közel, a pusztában ment, hogy ót (KSZ 434)

Mikor pedig avárosokhoz közel laktanak. ollyankor aközönségesen valo templomban (KSZ 439)

vala apusztában klastromok. söt még közel laktanak abarátokhoz, hogy segittséget vehessenek (KSZ 439)

nem tettzék az után oly közel valonak., és atsendeség más fele (KSZ 448)

az Isteni szolgálatra, vagy valamely közel lévö klastromban, de abarátoknak akoron (KSZ 467)

a Sion hegyén volt épitve, közel a templomhoz, az Apostolok, a (SUT 497)

egy simon nevü szigyártonál, tsak közel a tenger parthoz. a meg (SUT 532)

keresztig kiséré azurát és ahoz közel állot. A Boldogságos szüzel, a (SUT 553)

Végtire audentiájok volt Romához közel. a CSászár mulato házaiban, a (SUT 591)

álván, és látván hogy ót közel egy tó volna tele vizel (SUT 629)

Amphipolisba menének. ez a város közel vagyon atengerhez, és onnét Thessálonikában (SUT 656)

volna, hogy az urnak napja közel volna. és akik még hamis (SUT 668)

aláb közönségesen segittsék a szegényeket, közel a helyhez a hol tanitot (SUT 679)

Diakonissát. ki tzenkrisbe vagyon korintushoz közel, köszönti Priskát. és Aquilát, a (SUT 699)

szigethez volnának oly közel: de egy tenger szakadékot látván (SUT 726)

tselekedének mint a parantsolattyok. mivel közel három ezer, hat száz embert (SUT 781)

Masáda kastélyába menven. a mely közel vagyon Jérusálemhez, a Romai örzököt (SUT 785)

volt husz ezer gyalognál, és közel öt ezer (SUT 791)

mély föld. A sidok olyan közel látván a Romaiakot a fö (SUT 792)

Jafa városát a mely jotapáthoz közel volt, meg vegye, a lakosok (SUT 811)

a szabadosának faonusnak a házához közel volnának, a lovokrol le szállának (SUT 831)

Engaddi kis városra ütének, és közel hét száz személyt meg ölének (SUT 833)

a mik azokhoz kivántatának és közel voltanak, azokot atüz meg emesztette (SUT 866)

egy kor a falakhoz igen közel talált közeliteni. a honnét egy (SUT 867)

közeleb – 29

egy nehány száz mély földel közeleb vagyunk egymáshoz. ugy tettzik hogy (TL 8)

megyen sophia felé, hanem hogy közeleb legyen ahelyhez a hol abékeség (TL 24)

mesze vagyon rodosto, és hogy közeleb szeretet volna lenni, a portához (TL 52)

bánom mert a kis susi közeleb lesz, erre azt fogja kéd (TL 73)

kerülé a várat, de szerentsétlenségire közeleb mene avárhoz mint sem kelletet (TL 297)

álombol fel kelnünk, mert most közeleb vagyon a mi üdveségünk hogy (É 9)

adhatni, mint azt hogy mostanában közeleb vagyunk üdveségünkhöz és az Isten (É 10)

menni a buzgoság uttyán, mentöl közeleb megyünk a naphoz, annál jobban (É 127)

mert példának okáért, a fenyegetés. közeleb vagyon ahoz, a szidalomnál, a (É 648)

venni magunkon fellyeb emelkedvén, hogy közeleb lehesünk, és követhesük a szent (É 835)

ötven algyu, dom fernánd a közeleb valo fregátával a hartzot el (MN 20)

is nagy örömbe valának, és közeleb menvén az ánglus hajohoz. oly (MN 34)

a kezét nyujtá. és lunlei közeleb menvén. hozája, felelé néki. kedves (MN 40)

ezekre valo nézve. parancsolá hogy közeleb vinnék hozája, és az orczáját (MN 89)

üsmervén meg mindgyárt. a legényt, közeleb mene az ablakhoz. akor (MN 127)

nagy örömben volt, látván hogy közeleb lehet Elvirhez. és minden orában (MN 154)

figyelmezet azt észre vevé, és közeleb menvén hozája. kérdé ha nincsené (MN 173)

egy mester ember leányával, és közeleb menvén hozája. olyan tisztelettel. mint (MN 176)

meg száraztottuk volna ruháinkot a közeleb valo nagy kösziklákot kezdém tekéngetni (MN 224)

én azért meg haragunnám. én közeleb menvén. hozája. értésire adám hogy (MN 234)

a vétek által. hogy pedig közeleb hoza magához, azt nem eröszakosan (KJÉ 583)

hogy inkáb segittsük a hozánk közeleb valokot másoknál, ugy mint az (C/A 356)

renden lévöktöl,. akik az oltárhoz közeleb valok, és akik tellyeségel. az (C/A 632)

hogy inkáb segittsük a hozánk közeleb valokot. másoknál. ugy mint az (C/B 1172)

lévöktöl. a kik az oltárhoz közeleb valok. és akik. tellyeségel az (C/B 1376)

azért mesze nem kellene mennem, közeleb is fel találnám mutatván télámonra (IJE 49)

egyéb nap keleti tudosoktol., akik közeleb lévén az emberi nemzet eredetéhez (ISZ 268)

széllyire. hogy ót telellyen. és közeleb lehesen a hadakozást el kezdeni (SUT 577)

a több lövö szerszámokot is közeleb vivek, és Titus három helyt (SUT 852)

közelebb – 1

és tisztátalanul, hogy ha pedig közelebb volna, és gyakrabban meg visgálnák (IJE 147)

közelröl – 1

Claudius. kajusnak közelröl valo attyafia volt. ugyan ö (SUT 603)

leg közeleb – 13

mészáros familia, és hogy leg közeleb, az apjais a volt, és (TL 13)

reá honoriát, hogy avaroshoz leg közeleb valo joszágában ki vinné öket (MN 9)

hogy a kastélyban még aleg közeleb valo attyafiait sem botsátották. ez (MN 138)

volt egyik. a ki leg közeleb volt akirályhoz, mikor a mezöre (MN 180)

Normándia. leg közeleb lévén angliához. könnyü volt Ételrednek (MN 210)

a közönségesen valo Conciliumokbol; leg közeleb a tridentinumi Conciliumbol. a mely (IK/A 136)

Ezt láttyuk az Conciliumokból. leg közeleb az tridentinumi conciliumbol. az ki (IK/B 489)

a templomban. az ajtohoz leg közeleb valo helyre, a honnét halgatták (C/A 576)

a templomban. az ajtohoz, leg közeleb valo helyre., a honnét, halgatták (C/B 1335)

némelykor látogatására, a mint leg közeleb is egy hetet töltöt nála (IJE 9)

siettségel a misére mennek. aleg közeleb valo templomban., hogy mentöl hamaréb (IJE 32)

le üle. és aruth leg közeleb valo attya fiát ót látván (ISZ 253)

bé vivék, és a leg közeleb valo házba tevék. a hol (SUT 831)

közél
közél – 22

hasznos abaráttságok. mert ha ollyan közél volnék zágonhoz, mint ez avezérséghez (TL 11)

micsoda szerencsés aszszony kéd, hogy közél nem vagyunk egymáshoz. mert mindgyárt (TL 12)

nem untuk magunkot. de igen közél vagyunk hozzája, mert mint hogy (TL 14)

szolgállyon.? oh édes néném. mely közél vagyon már ö a vezérséghez (TL 19)

a vezérséghez, ha én ollyan közél volnék a házasághoz. talám már (TL 19)

csak lajtorjára nem masznék. ollyan közél vagyon a padláshoz, még azokot (TL 25)

örömömben azért irom, hogy oly közél vagyunk egymáshoz, egy kis három (TL 27)

izraéliták. a franczia követnek bonáknak. közél mi hozánk egy háza lévén (TL 28)

akarnám ha azén lakadalmom ollyan közél volna, mint azé a piros (TL 33)

eszterházi ur. nincsen velünk, rodostohoz közél egy rétre ment szállani sátorok (TL 74)

fagyak már tavaszig. noha már közél van. de itt ollyan fergetegek (TL 248)

a kit minden nap oly közél látta, és akivel nyájason beszélgethetet (É 485)

egybe gyül vala pedig a közél valo városoknak sokasága is Jerusálembe (É 592)

egy bujdosonak, az én földem. közél vagyon ahoz. a kiért kesergek (MN 127)

és az meg elégithetetlen faldoklás. közél jár az sárhoz. az mértékletlenség (IK/B 580)

olaj fák hegyére. a mely közél vagyon Jérusálemhez, és a getsemáne (C/A 171)

Bethániában vivé a tanitványit tsak közél Jérusalemhez, és onnét az olajfák (C/A 192)

{…} Vagyon távul. valo, vagyon közél valo készület (C/A 681)

{…} Miben áll. a közél valo készület (C/A 682)

Az olaj fák hegyére., amely közél vagyon jérusálemhez. és a getsemáne (C/B 1044)

bethániában vivé a tanitvánnyit. csak közél jérusálemhez. és onnét az olaj (C/B 1053)

epitete a királyi udvarháznak. tornátzához közél, onnét meg lehete látni, az (SUT 731)

kőzel
kőzel – 1

az a’ reménségem vagyon, hogy kőzel vagyon a’ Törökök böjtye, akor (ML 322)

közöl
közöleb – 1

a mely scoposba vala Jérusálemhez közöleb akarván hozni, meg egyenesiteté a (SUT 849)