– 282
– 48

szintén ollyan, mint az ollyan kö, amelyet béka sonak hinak, a (TL 150)

{…} Mitsoda az a szegeletes kö. amelyröl szól a mai Evangyélium (É 299)

szerént. ö az az drágalátos kö. ahivöknek, anem hivöknek pedig az (É 299)

anem hivöknek pedig az a a mellyet az épittök meg (É 299)

{…} Az iránt a iránt, nem félhetneké még valamely (É 299)

a kristus lévén az a kö. az irás szerént, a ki (É 299)

{…} Mit jelent akö, a melyet meg üté Mojses (É 338)

{…} A jelenté akristust, szent pál szerént (É 338)

vala pedig egy barlang. és vala arra tétetve. mondá Jesus (É 390)

és tekintvén láták, hogy a el volna hengeritve. mert igen (É 501)

nem hivöknek pedig az a melyet az épittök meg vetették (É 533)

és látá hogy el vétetett akö, a koporsorol. el futa azért (É 535)

köre vagyon épitve, a mely a kristus, a pokolbéli hatalom (É 680)

akoporsobol ki mene. noha a rajta vala, és amidön az (É 848)

te péter. vagy, (az az kö,). és erre a köre fogom (KJÉ 672)

vetvén szemeit. mondá nékik, a kö, a melyet az épittök meg (KJÉ 724)

anyira le rontatik, hogy egy kö. a másikán meg nem marad (KJÉ 729)

hengeriteni akoporso ajtajárol, de a el vala már hengeritve. minek (KJÉ 762)

az aszszonyok.. akoporsohoz érkezének, se akö, se az örzök meg nem (KJÉ 762)

sidoknak. arany. és ezüst, és kö, és fa Isteneket a vállokon (IK/A 369)

{…} Mit jelente a a melyre vala irva atörvény (C/A 100)

kövel., hogy helyére tehessék, valamely vágatlan marad eföldön azt el (C/A 120)

oltár, áldozat, és aleg föveb abban atemplomban., amelynek örökösnek kel (C/A 121)

birodalmakot, és az a kis kö, oly nagy hegyé lészen, a (C/A 146)

miképen mehete ki akoporsobol mivel a a melyel zárva volt. meg (C/A 185)

mellyen kel bé mennünk. ö akö, és a fundámentum a melyre (C/A 195)

a száz tizenkettödik soltár. A mellyet meg vetettek az épittök (C/A 202)

asidoknak. hogy akristus az a kö. a melyet el vetették, de (C/A 202)

Te vagy peter. (az az kö). és erre a kö sziklára (C/A 250)

mondván hogy ez a meg szenteltessék. Atyának, Fiunak, és (C/A 882)

kenet után, hogy ez a meg szenteltessék az Atyának, Fiunak (C/A 882)

{…} mit jelente a kö, a melyre vala irva a (C/B 989)

kövel, hogy helyire tétethessék., valamely vágatlan marad e földön, aztot (C/B 1005)

oltár áldozat, és leg föveb kö. abban atemplomban., amelynek örökösnek kel (C/B 1006)

birodalmakot, és az a kis kö, olly nagy hegyé lészen. a (C/B 1027)

kel bé mennünk, ö a kö. és a fundamentum (C/B 1054)

száz tizen hetedik soltár., A mellyet meg vetettek az épittök (C/B 1060)

hogy a kristus az a kö. a melyet el vetettek., de (C/B 1060)

Te vagy péter, (az az kö). és erre a kösziklára épittem (C/B 1092)

meg keni, mondván, hogy eza meg szenteltessék. Atyának, Fiunak. és (C/B 1561)

mindenik kenet után. hogy eza meg szenteltessék. az Atyának. Fiunak (C/B 1562)

nem árthat, valamint egy darab kö, mondám hogy szeretni kell, azt (IJE 89)

a kristus Jésus az a kö. akit ti áts mesterek, meg (SUT 503)

meg kövezék és nagy rakás alá temeték, egy kis idö (SUT 681)

a midön ezeket mondaná. egy a mellyet a városra löttenek (SUT 747)

falain valanak, a leg kisebik kö. száz huszon öt fontos vala (SUT 851)

el. ugy anyira hogy egy egy nehány sidot ölt meg (SUT 852)

és drága épületet. hogy a kö, a kövön meg nem maradna (SUT 891)

köbe – 1

vesznek, téged, hogy ne talám köbe ne üssed alábadot monda néki (É 181)

köben – 3

vakitván magokot, meg botlanak ebben aköben. és magokot meg ronttyák (É 299)

hordozanak minket, ne hogy valamely köben meg üssük. magunkot, és valamely (KG 543)

kettö közöt, elöl menvén. egy köben meg botlék. s’ el esék (SUT 872)

köböl – 20

Lélek templomává lettek akereszttségben, és aköböl tsinált templomok, ezeknek tsak árnyéki (É 197)

azok aképek tsak aranybol. ezüstböl, köböl. fábol vannak tsinálva, atridentinumi Concilium (É 329)

tsak képei valának, a mi köböl valo templomaink, tsak figuráji, a (É 721)

nem lattadé valaha a hercules., köböl ki faragot képit, akinek egy (KKU 283)

mellyet mindenik tartozik épiteni. nem köböl, senem mészböl valonak kell lenni (KKU 419)

egy házat nem tsak egy köböl épitenek. az egész jó erkölcsökböl (KKU 420)

temetö helyre érkezék, a mely köböl faragot barlang lévén. az ajtaját (KJÉ 711)

áldozattyát; ót volt a faragatlan köböl valo oltár, a melyen ajánlották (C/A 121)

az üldöztetésekben, vagy fábol. vagy köböl voltanak. a mint lehetet, mivel (C/A 771)

egy ház hogy az óltárok köböl legyenek (C/A 772)

Anyaszent egy ház hogy a köböl valo templomok meg szentelések Ceremoniái (C/A 884)

áldozattyát. ot vagyon. a faragatlan köböl valo oltár, amelyen ajánlották akeritésen (C/B 1006)

az üldözésekkor. vagy fábol, vagy köböl voltak. a mint lehetet., mivel (C/B 1477)

egy ház. hogy az oltárok köböl legyenek (C/B 1477)

az anyaszent egyház. hogy a köböl valo templomok meg szentelések Cérémoniái (C/B 1564)

a sidók pedig semminek tarták aköböl faragot képeket, mint ollyan haszontalan (ISZ 272)

helyek, igen morsálodo, és fövenyes köböl valának ki faragva, akeresztények ezeket (KSZ 378)

parantsolá hogy az ablakokra bizonyos köböl valot tegyenek, a mely világos (SUT 593)

hol meg ölék, és ót köböl valo épületet tsinálának, a mely (SUT 740)

ha az egész torony egy köböl állot volna, nagy álmélkodásában fel (SUT 888)

köhöz – 9

ur, kihez járulván mint élö köhöz, ki noha az emberektöl meg (É 533)

hiveknek, járulván ahoz az élö köhöz. aki akristus (É 534)

az Izraéliták szivében, akiknek, a köhöz hasonlo kemény szivek vala, ugyan (É 708)

az égböl le eset kis köhöz. ez a birodalom maga alá (C/A 146)

szent irásban sok helyen a köhöz hasonlitatik, aki is fel fogja (C/A 147)

hogy a kristus magát olyan köhöz hasonlittya a melyet az épittö (C/A 202)

az éggböl le eset kis köhöz, ez a birodalom maga alá (C/B 1027)

szent irásban sok hellyen a köhöz hasonlittatik., a ki is fel (C/B 1027)

hogy a kristus magát ollyan köhöz hasonlittya a melyet az épittö (C/B 1060)

könek – 7

{…} Péternek, az az, könek nevezé, és meg igeré néki (É 679)

hogy nevezheté az elsö Apostolt könek, holot még elöre tudta az (É 680)

fígyelmez a formájára ennek a könek, mert ollyannak kell lenned. szükséges (KKU 421)

nem kell panaszolkodnod, ugy valamint akönek, mivel az ütést az Isteni (KKU 421)

a szent irásban négy szegeletü könek neveztetik (C/A 772)

is aszent irásban négy szegeletü könek neveztetik (C/B 1477)

igen fejér kövekböl állottak, egy könek a hoszasága husz könyokni volt (SUT 745)

könél – 2

keményebnek kellene szivünknek lenni, a könél, hogy ha arra meg nem (É 478)

el mondgya a bölcs, a könél, és a fövenynél. nehezeb az (IK/A 245)

köre – 17

és félelem nélkül, ami hitünk aköre lévén epitve. ne hajttsunk atsufolásokra (É 95)

inkáb az Anyaszent egyházat, ha aköre nem volna épitve, de mind (É 225)

melyeket fel álitotta az erös köre. ami üdvezitönk pedig annak kezdöje (É 235)

adatik, és a ki e köre esik, meg romol, akire pedig (É 296)

ur azt mondgya aki arra aköre esik (É 299)

többinek képit viselte. Erre a köre épitem Anyaszent egyházamot, ezek az (É 680)

ez erös, és meg mozdulhatatlan köre vagyon épitve, a mely kö (É 680)

az ollyan okos emberhez, aki aköre épitvén házát, azt semmi szélvész (KJÉ 647)

az kö,). és erre a köre fogom épitteni az én anyaszent (KJÉ 672)

minden okos embernek erre a köre épitteni, ugy hogy amidön az (VKT 797)

el nem esik, mert a köre vagyon épitve. A kristusra kel (VKT 797)

nem volt tekélletes atörvény mely aköre volt irva, szükséges volt a (C/A 67)

hogy az Isten törvényit ne aköre, hanem szivekben irja (C/A 100)

föveb helyére tették. aki erre aköre esik el romol. és a (C/A 202)

az a törvény. mely a köre volt irva, szükséges volt a (C/B 963)

az Isten törvényit, ne a köre, hanem szivekben irja (C/B 989)

tették., a ki erre a köre esik. el romol. és a (C/B 1060)

köve – 5

szegelet kövé lett, és botlásnak köve. és botránkozásnak kö sziklája (É 299)

szegelet kövé lett, és botlásnak köve, és botránkozásnak kö sziklája, azoknak (É 533)

néki hogy ö lészen fundamentumi köve az Anyaszent egyháznak, akristus szent (É 679)

fö Áts mestere. fundamentum béli köve, és annak meg szentelöje (C/A 884)

fö áts mestere. fundámentum béli köve, és annak meg szentelöje (C/B 1563)

kövei – 3

szolgai, mint elsö, és élö kövei az épületnek, a mellyekre a (É 680)

ennek az, Az emberek élö kövei a lelki épületnek. és a (C/A 463)

lelki értelme: Az emberek. élö kövei a lelki épületnek. és az (C/B 1252)

köveit – 2

hogy annak az épületnek minden köveit avároson kivül faragnák, ugy hogy (C/A 120)

hogy annak az épületnek. minden köveit a városon kivül faragnák meg (C/B 1004)

köveivel – 1

a leg drágáb. köveivel együt. a maga keze irását (MN 169)

kövek – 31

Isten Fia vagy, mondgyad hogy ekövek kenyerekké legyenek, ki felelvén mondá (É 181)

annak kezdöje, alkotoja, és feje, akövek melyekböl áll az a szenttséges (É 235)

és tiszteltetet. tiis mint élö kövek felyül reá épitessetek lelki házul (É 533)

épületnek, a mellyekre a töb kövek., az az, ahivek, vannak tétetve (É 680)

uram mely szép épület ez? akövek mely szépek, és minden, szépen (KKU 418)

melyeket fogsz mivelni, mind anyi kövek. lésznek, amelyekel. az épületet végbe (KKU 420)

kristus. szükséges még hogy a kövek négy szegeletüre mettzettessenek, akeresztnek eszközével (KKU 421)

legyenek jelen a templomban, ót akövek is tsak olyan formában vannak (KG 507)

vagy. parantsollyad, hogy ezek a kövek változanak kenyereké, de akristus felelé (KJÉ 620)

ha az ö tanitvanyi halgatnak. akövek kiáltozni fognak. végtire a város (KJÉ 718)

kövek és mitsoda épületek azok. de (KJÉ 729)

mik vagyunk azok a lelki kövek, melyekböl fog állani az az (C/A 120)

meg faragtasunk, és simitasunk, mint kövek, mert semmi a mi nem (C/A 120)

faragtatnak meg tehát a lelkí kövek, a szenttségek, keserüségek, sanyargatások, és (C/A 120)

örökös ács Mestertöl a választot kövek közi, hogy helye légyen atöbivel (C/A 120)

végin. amidön mind az egész kövek helyekre tétetnek, ajérusalemi templom ugyan (C/A 121)

végin is foglaltatnak esze ezek akövek., akoron a fö pap. akristus (C/A 463)

egy házban azok a szentelt kövek igen régen vannak szokásban., ahetedik (C/A 773)

midön az épülethez valo élö kövek együt lesznek, a kiket bé (C/A 886)

király,. mink vagyunk. azok alelki kövek, melyekböl fog állani az az (C/B 1005)

faragtassunk. és simitassunk, mint a kövek., mert semmi ami nem tiszta (C/B 1005)

földön faragtatnak meg tehát alelkí kövek. a szenttségek, a keserüségek, sanyargatások (C/B 1005)

az örökös ács mestertöl, aválasztot kövek közi, hogy hellye legyen atöbbivel (C/B 1005)

végin,. amidön mind az egész kövek helyekre tétetnek, a jérusálemi templom (C/B 1006)

is foglaltatnak öszve, ezek a kövek. akoron. a fö pap. akristus (C/B 1252)

egy házban azok a szentelt kövek. igen régen vannak szokásban. ahetedik (C/B 1478)

midön. az épülethez valo élö kövek együt lésznek, a kiket bé (C/B 1565)

ezek közöt a mesterségek közöt, akövek mettzésit, az aranybol, vagy arézböl (ISZ 196)

zugását. mint hogy pediglen azok akövek igen fejérek valának. még meszire (SUT 852)

a földre estenek. és a kövek feletek el mentenek., A Romaiak (SUT 852)

a Romaiak ellen. és a kövek helyet, darab onokal halyigáják vala (SUT 881)

kövekben – 1

a mértékletlenek. a fösvények a kövekben meg ütköznek, a nagyra vágyók (KKU 297)

kövekböl – 5

az Isten támaszthat ezekböl a kövekböl. fiakot ábrahámnak, a féjsze a (KJÉ 618)

mind ezekböl az esze szedet kövekböl áll az épület. melyet a (C/A 463)

mind ezekböl az öszve szedet kövekböl, áll az épület, melyet apüspök (C/B 1252)

az ö épületek igen nagy kövekböl állot, föképpen jérusálemben, ahol bövsége (ISZ 203)

négy szegeletü, és igen fejér kövekböl állottak, egy könek a hoszasága (SUT 745)

kövekel – 7

és ahegyeken lakot. szaggatván magát akövekel., sokszor meg lántzolták. békokban tették (KJÉ 633)

engedelmeskedni parantsolatinak. A bünösök uta kövekel egyenesitetet meg, de azok végén (IK/A 161)

érdemek szerént bánnék azokal a kövekel., egyik sem tétetnék az épületben (C/A 463)

egy arany temjénezö, tiz fontos, kövekel rakot, valamit az a császár (KSZ 429)

akarják. pádimentumoztasák meg avárost fejér kövekel (SUT 746)

is. A koron a sidok kövekel. és nyilakal. kezdének egy más (SUT 786)

a lakosok ellen. akik nyilakal. kövekel ölték öket. hogy pediglen. magokot (SUT 818)

köveket – 38

azördög arra akará ingerleni hogy aköveket kenyéré változtassa, hogy eleget tenne (É 182)

elötte Ábrahám lenne én vagyok. köveket kapának azért hogy reája hajigálnák (É 401)

ezeket a szavait, az üdvezitönek, köveket kapának, hogy meg köveznék, mint (É 403)

és az Atya. egy vagyunk, köveket vönek a sidok hogy meg (É 417)

ö volna a Messiás. azonal köveket kapának. hogy meg köveznék. illyenek (É 418)

magunknak., a fövenybe olyan hegyes köveket találánk. a melyekel fa ágakot (MN 225)

alázatoság foglallyák egybe azokot a köveket, és mész helyet lésznek, a (KKU 420)

ábrahám evilágra jött volna, erre köveket kapának. hogy meg köveznék, de (KJÉ 685)

attyával, erre a sidok futva köveket kapának. hogy meg köveznék ötet (KJÉ 696)

had gyalázon tégedet.. hadd hajittson köveket hozád, mondgyad., valamint szent dávid (VKT 867)

városon kivül meg faragták a köveket. és azután mindenikét készen tették (C/A 120)

kel meg faragni a lelki köveket, tsak egy kalapáts zörgésit sem (C/A 120)

kezdgyenek., a fö köfarago a köveket meg választtya, és meg faragtattya (C/A 463)

az épületiben helyhezteti, ezeket a köveket pedíg a földön faragja és (C/A 463)

szegelet köve, ezeket az élö köveket a szeretet foglallya esze. de (C/A 463)

tartana., avároson kivül meg faragták aköveket, és azután mindenikét készen tették (C/B 1005)

aföldön. kel meg vágni alelki köveket. csak egy kalapács zörgésit sem (C/B 1005)

épülethez kezdgyenek., a fö köfarago aköveket meg választtya. és meg faragtattya (C/B 1252)

az épületiben helyhezteti; ezeket a köveket pedig a földön faragja. és (C/B 1252)

szegelet köve. ezeket az élö köveket. pedig a szeretett foglallya. esze (C/B 1252)

óltárokot épitettek., vagy nagy rakásban köveket tettek. vagy más meg maradando (ISZ 174)

jerusálemi tornyokra, a melyekel nagy köveket lehete hajitani (ISZ 257)

köveket, le vetek a köntösököt hogy (SUT 512)

Apostol ellen, ugy anyira hogy köveket hajigálának reája, aki is a (SUT 630)

nékik. hányátok el rolla a köveket, és meg láttyátok mitsoda állatot (SUT 681)

mitsoda állatot öltetek meg, a köveket hogy el hányák. az öreg (SUT 681)

életbe., telyeségel meg akarák ölni. köveket hajigálának hozája, de mint hogy (SUT 739)

meg álittá a florus hadát. köveket hajigalván reája. florus kénszeriteték viszá (SUT 783)

ki üzé avárosbol.és némellyek köveket is vetének utánna. Agrippa pedig (SUT 785)

ki vegyék öket akezekböl, és köveket hajigálának a Görögökre, és tüzet (SUT 790)

az Ananus. és atöbbinek szándékját. köveket hajigálának utannok. és ketelenek valának (SUT 794)

hogy magokot meg adgyák. de köveket hajigálának hozája. meg is sebesitték (SUT 818)

a torony fundámentumábol ött nagy köveket ki vevének. és nagy hamarságal (SUT 819)

negyven olyan szerszám, a melyekel köveket löttenek. de tsak igen kevéssé (SUT 846)

veszedelmesebbek. mivel ezekböl sokal nagyob köveket löttenek, a melyek oly mesze (SUT 851)

Romaiak ezt észre vévén a köveket meg feketitették., és az után (SUT 852)

vala le magokot, mások pedig köveket fogának mint ha a Romaiakra (SUT 868)

a rend kivül valo nagy köveket, és hogy azok. mitsoda mesterségel (SUT 887)

kövekké – 1

hogy az épületben tétessenek. élö kövekké lesznek, és a menyei jerusálemnek (KKU 421)

kövekkel – 3

annak az városnak minden emberi. kövekkel meg kövezék azt. és meg (IK/B 565)

érdemek szerént bánnék azokkal a kövekkel. edgyik sem tétetnek az épületben (C/B 1252)

ött fontot nyomot, azon kivül kövekkel meg valának rakva, még ezen (KSZ 429)

köveknek – 5

a hivekböl áll, akiknek élö köveknek kel lenniek., és a kiknek (É 534)

magokot. de ezeknek az elsö köveknek, és azoknak, kik erre tétettek (É 680)

két Apostolok mondási szerént, élö köveknek kel lennünk, és az épületben (É 681)

jérusálemben, ahol bövsége vagyon anagy köveknek (ISZ 203)

a sidoknak, söt még a köveknek erejét amelyeket reájok löttenek. meg (SUT 809)

kövekre – 1

ha ahalálnak ki szolgáltatása, betükel kövekre irattatván, ditsöségbe volt, ugy hogy (É 734)

kövel – 16

és bé fedve valamint egy kövel. a meg keményedet szivnek terhe (É 392)

a melynek ajtaját egy nagy kövel bé zárá (É 479)

faragot barlang lévén. az ajtaját. kövel zárták bé, jesus parantsolá. hogy (KJÉ 711)

görögül lithostrotosnak nevezék, az az, kövel pádimentomozot helynek, és ótt a (KJÉ 756)

ajésus testét. és egy nagy kövel. bé zárák az ajtaját, maria (KJÉ 761)

a koporsó ajtaját egy nagy kövel zárták volt bé. azt kezdék (KJÉ 762)

hogy az bünösöknek utok jóllehet kövel rakot meg, de annak vége (IK/B 512)

épület Áts Mesterének banni mindenik kövel., hogy helyére tehessék, valamely kö (C/A 120)

tettek volt., és egy nagy kövel az ajtaját bé zárá., azután (C/A 184)

Ezen kövel bé zárja azután akoporsot, és (C/A 882)

épület ács mesterének. bánni mindenik kövel, hogy helyire tétethessék., valamely kö (C/B 1005)

tettek volt. és egy nagy kövel. az ajtaját bé zárá. azután (C/B 1052)

Ezen kövel, bé zárja azután akoporsot, és (C/B 1561)

ször szálat is meg találtak akövel, saul mindenkor egy kopját tart (ISZ 257)

talált közeliteni. a honnét egy kövel meg sebesiték a fejit. és (SUT 867)

és fedele közöt, fával, büdös kövel, és szurokal, és ugy téteték (SUT 876)

köven – 1

benned nem hagynak. követ a köven, mert meg nem üsmérted az (KJÉ 719)

követ – 44

voltam, mint ha egy nagy követ vettek volna el rollam. és (TL 245)

olvastátoké az irásokban., a mely követ az épittök meg vetettek, a (É 296)

nélkül vagyon közülletek, elsöben avessen követ reája, és ismég alá hajolván (É 351)

nélkül vagyon közületek, elsöben avessen követ reája. mondá nékik., avalo hogy (É 352)

tétetve. mondá Jesus, vegyétek fel akövet, mondá néki Márta, alázár huga (É 390)

Isten ditsöségit. el vevék azért akövet, Jésus pedig fel emelvén szemeit (É 390)

és parantsolá hogy fel vennék akövet (É 392)

kösziklába vágot vala, és nagy követ hengeritte a koporso ajtajára, és (É 468)

és oda járulván el hengeritté akövet és reá üle, az ö (É 482)

aszszonyoknak tehetetlenségek arra, hogy a követ el vegyék. a koporso elöl (É 483)

melyre szükségek vala hogy a követ el vegye. jelentik apásztoroknak, és (É 483)

5. az Angyal aki a követ el hengeritté jelenti az Istennek (É 483)

kitsoda hengeritti el nékünk a követ, a koporso ajtajárol. és tekintvén (É 501)

közületek kenyeret az attyátol, vallyon követ adé néki, avagy halat, valyon (É 563)

vagyon. a ki néki nem követ ád, kenyér helyet, se nem (É 566)

és nem hagynak te benned követ akövön, azért hogy meg nem (É 719)

martyr. miért vévé oly kedveségel, akövet. a mellyel kövezték. hanem azért (KKU 360)

a mely el töri a követ, mondgya egy proféta. az urnak (KKU 391)

magamban. és hogy arra. elegendö követ találok lelkemben. meg vallom hogy (KKU 418)

mondásának. tegyük fel hogy valamely követ tettek. a mezöre jelül, hogy (KJÉ 593)

nélkül vagyon. avesse az elsö követ reája, az után ismét le (KJÉ 683)

hogy vennék el azt a követ, arra mondá mártha, hogy talám (KJÉ 711)

látod az Isten ditsöségit.? a követ hogy el vevék a koporsorol (KJÉ 711)

és te benned nem hagynak. követ a köven, mert meg nem (KJÉ 719)

ki fogja azt a nagy követ el hengeriteni akoporso ajtajárol, de (KJÉ 762)

az égböl le szálván. a követ el hengeritette volt, és réaja (KJÉ 762)

volt. hogy az angyalt láták akövet el venni a koporso ajtajárol (KJÉ 764)

rontani ezt a fundamentum béli követ. a melyektöl oltalmazad magadot, ugyan (IK/A 367)

inditta, a koporso ajtajárol. a követ el vevé., az ö fényesége (C/A 185)

meg vetették, és a mely követ azután az épületnek leg föveb (C/A 202)

Azután akövet is a melyel bé zárja (C/A 881)

keni a szent Chrysmával. a követ., mondván, hogy ez az oltár (C/A 882)

meg vetettek., és a mely követ azután. az épületnek leg föveb (C/B 1060)

Azután. a követ is amelyel bé zárják a (C/B 1561)

keni a szent Chrysmával. azon követ. mondván, hogy ez az oltár (C/B 1561)

épitte., jákób meg szentelé a követ, a melyre tette volt fejét (ISZ 174)

látá, és galaádnak nevezé arakás követ, a midön szövettséget tsinála lábánal (ISZ 174)

féle. mester embereket kik a követ faragják, vagy kik. fábol, és (ISZ 198)

mondhatni, hogy akik a fát, akövet, vagy valamely állatot imádtanak, azok (ISZ 239)

meg öletet testekel, vagy azokra követ kötvén, avizben vetették, vagy meg (KSZ 358)

parttyokot fogta, és a birora követ hajigáltak, gyakorta. anotáriusok., tömletz tartok (KSZ 391)

mikor a menykö le eset, követ hajigál vala az ég felé (SUT 565)

is minden nap., földet. és követ vesznek ki orvoságul. a mérges (SUT 727)

a fundamentumát kezdék ásni, négy követ meg is mozditának afundámentumába, ugyan (SUT 871)

kövét – 5

koporsot örizökel. meg petsételvén a kövét (É 468)

épithetek. az. engedelmeségnek, abékeséges türésnek kövét, reá rakhatom, a jó erkölcsök (KKU 420)

a melynek a fundámentumbéli elsö kövét a püspök tészi a földben (C/A 463)

a melynek a fundámentumbéli. elsö kövét. a püspök tészi a földben (C/B 1252)

angyélika fel találta a filosophusok kövét (IJE 143)

kövön – 5

nem hagynak te benned követ akövön, azért hogy meg nem üsmérted (É 719)

köntösben. a kik ugyan azon akövön ültenek, amelyre. tették volt a (KJÉ 763)

rakva volt tsitsekel. a mely kövön pedig akép állot. azon kutya (SUT 690)

épületet. hogy a kö, a kövön meg nem maradna.hasonlot tselekedének (SUT 891)

és a Titus triumphusát. a kövön kimetzve (SUT 893)

kővek – 1

gyűrüben valo vagy petsét nyomo kővek, azután küldők ugyan a’ magok (ML 321)