kedv – 258
kedv
kedv – 2

masokis ugy tarttyák, hogy egy kedv szerént irot levél, job egy (TL 28)

kedvetlenségben ne esenek., mivel a kedv szükséges a jó tselekedetre, annál (IK/A 299)

kedve – 33

a török ahadakozásrol, annál nagyobb kedve vagyon abékeségre., de ki mérne (TL 24)

de elég a hogy, nincsen kedve hozá. noha a szeretet meg (TL 120)

mint ha néki is nagy kedve volna arra. hogy a nem (TL 168)

lévén fejében, a királynénak jó kedve lévén, nagy kedv keresésel vala (TL 176)

természet szerent valo. mindenkori jó kedve. most nem ollyan gyakorta valo (TL 200)

pedig mind akét résznek volt kedve a verekedésre, kedveket tölték. és (TL 295)

az olyan ember, aki akristus kedve szerént éll, aki a világi (É 134)

de sokakhoz közüllök nem volt kedve az Istennek, mert apusztában meg (É 136)

de sokakhoz közüllök nem volt kedve az Istennek, mert apusztában meg (É 714)

vonszon., és ingerel a test kedve bé töltésire, a természet szereti (É 768)

ollyan. aki atestét, amaga alkalmatoságit, kedve bétöltésit, tsendeségit, szereti, aki el (É 853)

a szép társaságnak a legyen kedve. hogy ki vigyem valamely joszágomba (MN 10)

néki, hogy ha arra volna kedve. a spanyol tisztek köziben számlálhatná (MN 26)

üsmervén öket, jól fogadá. és kedve szerént találván, a rabjokot., sokal (MN 98)

néki ki mondhatta. thamárnak nagy kedve lévén keresztényé lenni,, és remenlvén (MN 157)

az atyamnak is nagy kedve lett volna. arra. de mint (MN 221)

erre valo nézve. áitatoságbol. nagy kedve lett volna bé térni a (KKU 252)

vinni. a kereszt viseléshez valo kedve., minden nap aláb aláb szálla (KKU 314)

veszem ötet. az én választottam, kedve tölt lelkemnek ö benne. az (VKT 854)

vihese, de a tanulásnak nagy kedve, ismét el kezdette véle, azö (IK/A 184)

azon által ismét hozá foga. kedve lévén az tanulásra. végtire nagy (IK/B 531)

{…} ö az Istennek kedve szerént valo volt. nagy próféta (C/A 118)

az Istent hogy adgyon néki kedve szerént valo pásztort., és meg (C/A 643)

a pásztora nem az Isten kedve szerént valo, és a ki (C/A 644)

{…} ö az Istennek kedve szerént valo volt. nagy prophéta (C/B 1003)

az Istent hogy adgyon néki. kedve szerént valo pásztort. és meg (C/B 1385)

a pásztora nem az Isten kedve szerént valo. és aki nem (C/B 1385)

és hogy ha volnaé aszszonynak kedve avárosra menni sétálásnak kedviért (IJE 14)

Ha atörvényes dolgokhoz vagyon kedve. arra kell adni, és (IJE 102)

akarattyokat, mivel ollyannak lehet nagy kedve. és nagy buzgosága a szolgálathoz (IJE 117)

lévén, szent pálnak nem vala kedve Éfésusba menni. a mely város (SUT 701)

gondolkodhaték semi más dologrol., nagy kedve lett volna. meg segiteni hazáját (SUT 838)

Jánosnak, hogy ha olyan nagy kedve vagyon a verekedésre., jöjjön ki (SUT 873)

kedvében – 15

egy basának adák, aki is kedvében vévén agyermeket; a micsoda tudományt (TL 178)

az Isten tartsa meg, és kedvében éltese, tsak azt bánom hogy (ML 310)

hogy ötet meg engesztelhesék, és kedvében terhessenek, hanem hogy magokot meg (É 14)

olyan bent vagy a lunlei kedvében. meg nem sértvén. hozája valo (MN 38)

királynak. és a nagy uraknak kedvében lehessen. a mely buzgoságot. és (MN 106)

elégedvén azal. hogy a király kedvében volna., és azal nem törödöt (MN 205)

kristus. abban hogy az Isten kedvében vannak, nem olvastadé mit mond (KKU 337)

az, a mely az Isten kedvében teszi az embert., éppen tsak (KKU 337)

az ö erdemes voltát, nagy kedvében vevé ötet (IK/A 50)

Másodszor, kedvében esvén az Assyriai királynak, és (IK/A 52)

keresnének arra. hogy az Istennek kedvében lehetnének. és kegyelmében élhetnének (IK/A 371)

nagy jó erkölcsben. az Istennek kedvében. az emberek tisztelték, és tsak (IK/A 378)

magunkot; akristusban mert az Isten kedvében nem lehetünk hogy ha az (C/A 841)

jelenék néki az angyal, booznak kedvében esek ruth, azért hogy az (ISZ 183)

vespasiánus azon idöben nem vala kedvében a Császárnak, mert nem tsudálta (SUT 797)

kedvéböl – 1

de söt még az Istennek kedvéböl ki esni. fontold meg jól (IK/A 156)

kedved – 8

nélkül. és ha ugyan kedved vagyon nékem abban szolgálni. én (MN 27)

helyre, ha ugyan valojában vagyon kedved engemet meg találni, a midön (KKU 395)

szüléidnek vagy másoknak., hogy semmi kedved nintsen egy házi lenni (IK/A 211)

Másodszor rendeletlen kedved ne legyen az játekhoz. valamint (IK/B 601)

Hogy ha mindenikehez egy aránsu kedved vagyon. végy idöt magadnak. és (IK/B 625)

vonni, magadnak pedig arra nagy kedved lévén, ekképen cselekedgyél. visgáld meg (IK/B 628)

ha ehez az rendhez van kedved, mert sokszor történik, hogy azok (IK/B 639)

ekképpen fiam. ha szerzeteségre van kedved, mert, ha aval az tiszta (IK/B 649)

kedvedben – 2

melyet adtz szolgaidnak, jele hogy kedvedben vannak, ezért is mondá az (KKU 386)

meg bántani éretted. csak hogy kedvedben lehessenek. mint az lopást, csalást (IK/B 599)

kedvedet – 4

majd lehetetlen dolgot probálok hogy kedvedet tölttsem, hád ne tsaladkozam meg (MN 121)

mindgyárt azt gondolta volna hogy kedvedet akarom keresni. engemet meg büntetet (MN 147)

azért mindeneket végben viszek. hogy kedvedet tölttsem, és talám még estvéig (MN 174)

midön magamé voltam. bé töltöttem kedvedet: de mostanában hogy a kristusé (KKU 312)

kedvéért – 1

és a jó példa adásnak kedvéért (C/B 1233)

kedvek – 10

csak azoknak nem volna arra kedvek., azt a két dolgot pedig (TL 39)

betsületben vannak. még minden dolgok kedvek szerént folynak, amidön pedig az (É 628)

az ollyan szivüek, akiknek minden kedvek, és gondolattyok, a földi dolgokhoz (KKU 431)

akarnának néki, noha ahoz semmi kedvek nintsen., mint ha nem akarnának (VKT 874)

gyermekek, se nem alkalmatosok. se kedvek nincsen arra az hivatalra melyben (IK/B 629)

ha az gyermekeknek. valamely hivatalhoz kedvek nincsen. jele az, hogy az (IK/B 633)

hogy ha abban csak kedvek szerént akarnak járni. de Isten (IK/B 643)

királynét kövessék. az az, hogy kedvek ellen visellyék atzifraságot. és hogy (C/A 664)

nét kövessék, az az, hogy kedvek ellen visellyék a tzifraságot, és (C/B 1401)

azokot hiteték el, akiknek arra kedvek volt, és akik nem akarák (SUT 546)

kedvekben – 2

nékik, az Isten félö embereknek kedvekben lenni. mivel meg kegyelmez nékik (É 368)

ditséretekel. holot arra kellene forditani, kedvekben valo léteket, és hiteleket. valamint (É 410)

kedvekért – 2

meg rövidithesék apenitentziának idejét. azoknak kedvekért, kik penitentiájokot leg nagyob buzgoságal (C/A 591)

rövidithessék. a penitentiának idejét. azoknak kedvekért., kik penitentiájokot leg nagyob buzgoságal (C/B 1347)

kedveket – 15

ugy tudta öket mulatni, és kedveket keresni, egy szoval el mondhatni (TL 181)

a szeretseneknek, bé is tölté kedveket. mert mint hogy azö földgyök (TL 285)

résznek volt kedve a verekedésre, kedveket tölték. és nagy hartzot adának (TL 295)

3 Másokot tisztelni kel, kedveket keresni, minden féle állapotban betsületet (É 106)

tsak hamar el vesztik minden kedveket (É 697)

nagy renden lévöknek, és agazdagoknak, kedveket keresik, és több illyen effélékröl (É 704)

volt hogy mi képpen kereshesse kedveket az Elvir attya fiainak. akik (MN 116)

hogy továbrá nem halaszthatá. és kedveket kelleték tölteni., meg nyitták tehát (MN 168)

foghatatlan rendelése szerént, szereti öket, kedveket keresi, vagy meg inti öket (VKT 825)

kisértetnek, hogy magokot nagyobra betsüllyék, kedveket bé tölttsék, és testi nyugodalmat (VKT 829)

véget amelyért teremptettek, és minden kedveket a földi dolgokban vetvén, nyomorultul (IK/A 21)

ideig. az utan el vesztik kedveket. és meg adgyák magokot az (IK/A 196)

hamar el végezik. és mindenben kedveket keresik, de a közép rendüek (IK/A 332)

volna. de söt még hogy kedveket talállya. az ö bálványokot imádá (ISZ 210)

a Császároknak. vagy az uraknak kedveket keresni., az olyanokot fel szabaditották (SUT 664)

kedvekre – 4

öket, a gonoszokot pedig sokszor kedvekre botsáttya, de ök azal viszá (C/A 39)

sokan közüllök tsak a mostani kedvekre valo életet szeretik leg jobban (C/A 261)

hadgya öket, agonoszokot pedig sokszor kedvekre bocsáttya, de ökk azzal viszá (C/B 941)

sokan közüllök. csak. a mostani kedvekre valo életet szeretik leg jobban (C/B 1098)

kedvel – 1

foglalatoskodik az imádságban a mit kedvel. Az Isteni szeretet az, mondgya (C/A 680)

kedvem – 13

soha édes néném nagyob kedvem nem volt. egy igen szép (TL 190)

eszem, ha a korcsomára volna kedvem el menni, ót eleget beszélgetthetnék (TL 242)

sulyosobá tette, és szűntelen szivem kedvem, minden gondolatom tsak Abafáján vagyon (ML 308)

szerelmes Fiam, kiben nékem jól kedvem tölt, ötet halgassátok, és halván (É 217)

én szerelmes Fiam kiben nékem kedvem tölt, ötet halgassátok, és ezt (É 845)

szerelmes Fiam, kiben nékem jól kedvem tölt, ötet halgassátok, és halván (É 847)

némelykor az atyámnak. hogy mitsoda kedvem volna utánna menni (MN 220)

is hasznosabbat. mert noha nagy kedvem legyen is azt hordozni. mind (KKU 308)

én szerelmes fiam. kiben nékem kedvem tölt, akristus tellyes lévén szent (KJÉ 620)

azén szerelmes fiam,. akiben. jól kedvem tölt. ötet halgasátok a fényes (KJÉ 674)

világon, hogy az gyönyörködtetésben, és kedvem keresésében. éllyek. kinttset és joszágot (IK/B 390)

iránt leg világosabban, Az én kedvem nintsen ti bennetek mondgya a (C/A 751)

szóll leg világosabban, Az én kedvem nintsen ti bennetek mondgya a (C/B 1461)

kedvemet – 3

had tölttsem bé azt a kedvemet hogy had tegyelek szerencsésé tégedet (MN 186)

nem akarodé soha semmiben is kedvemet tölteni, én nekem arra nagy (MN 192)

engem tisztel. nekem hizelkedik. és kedvemet keresi. tsak azért tselekeszi mind (MN 195)

kedvének – 1

legénynek, lántzon kel len,ni kedvének, csak száraz kor,-tyot kel (TL 70)

kedvére – 5

éllyen az ember, akár micsoda kedvére tölttse napjait. de mind azoknak (TL 78)

melyek mind együt. egy aszszonynak, kedvére lehetnek. mindenikünk azt gondolta. hogy (TL 118)

világhoz vagyon ragaszkodva, és abban kedvére éll, de amidön az Isten (KKU 416)

hadni gondolatunkot. és a maga kedvére bocsátani (KG 548)

pált, és a néki, nagy kedvére lön. látván hasznát prédikálásanak, mivel (SUT 670)

kedvet – 8

basa gondolá. hogy talám. kedvet nyerne véle. ha a császár (TL 179)

pedig mindenkor azon igyekeztem hogy kedvet talállyak, el kezdem tehát nem (TL 262)

néki, ne fély Mária. mert kedvet találtál az Istennél. imé mehedben (É 31)

néki, ne fély Mária, mert kedvet találtál az Istennél, imé méhedben (É 491)

vagyon. de minden tselekedetében, anyi kedvet. és eszt mutata. hogy a (MN 187)

mert egy felöl a bor kedvet okoz. de más felöl a (KKU 415)

vélek. a valoságos jókhoz valo kedvet. a melyek a kegyelemnek, és (IK/A 342)

olyan nehézség, a mely a kedvet el veszi, és minden jó (IJE 18)

kedvét – 8

vejét. hihetö hogy nem kereste kedvét a feleséginek mind azon által (TL 15)

nékik a fiát, akiben minden kedvét tette, és az ö szent (É 609)

sokal inkab keresnök az Istennek kedvét, mint sem avilágét. hogy ha (É 758)

azon igyekezem hogy kinek kinek kedvét találhassam. ugy tettzik mint ha (MN 12)

az egy szabadságon kivül. mindenekben kedvét fogja tölteni. a hozája valo (MN 19)

oly értelmes. és okos, abban kedvét nem szeghetné, kerm sokáig kezde (MN 30)

ugy tekinti mint holtat, minden kedvét. gondolattyát, az örökös hazája. felé (KKU 395)

Florus helyében jöné, hogy anépnek kedvét talállya, meg öleté az ollyan (SUT 751)

kedviben – 19

és hogy mindenekben az ö kedviben járjanak, valamit az ember tselekszik (É 830)

hogy oly szerencsés vagyok. hogy kedviben estem a spanyol királynak, az (MN 108)

kezde engemet szemlélni. és szerencsémre kedviben esém neki. és olyan nagy (MN 223)

formában mehesenek hová továb eléb kedviben (VKT 806)

jó erkölcse. amelyért az Istennek kedviben volt; és a melyért az (IK/A 49)

kerestet arra. hogy az ö kedviben. és kegyelmében lehesünk. tsak egyedül (IK/A 86)

hogy ö néki leg inkáb kedviben lehetz (IK/A 219)

jó erkölcsiért, mellyért az Istennek kedviben, és az apjának szeretetiben vala (IK/B 413)

és az urának is nagy kedviben vala. maga jó viselésiért (IK/B 413)

egyenes voltáért, az assiriai király kedviben vevé. meg engedvén néki, hogy (IK/B 415)

mert jó erkölcsiért az Istennek kedviben és szerelmiben lévén. láttya az (IK/B 429)

gátolnaké végezésedben. 2. az Isten kedviben vévén, mind segittségit, mind világoságát (IK/B 624)

tarttsanak. hanem hogy az Isten kedviben lehess. azért. mert az fele (IK/B 661)

az embernek. ez életben. hogy kedviben legyen az ö teremtö Isteninek (IK/B 689)

azon igyekeznének. hogy az Isten kedviben lehetnének. és az ö kegyelmiben (IK/B 689)

életinek nagyob részit. az Istennek kedviben lévén. és az emberek nagyon (IK/B 695)

magunkot, akristusban mert az Isten kedviben nem lehetünk, hogy ha akristusban (C/B 1530)

titulusal, és a császárnak nagy kedviben, el érkezése után, leg elsö (SUT 572)

országában. azon igyekezék hogy népének kedviben lehesen., azt könyen véghez is (SUT 610)

kedviböl – 2

vétkeit. mert azokért az Isten kedviböl ki eset. meny országbol ki (C/A 555)

az Isten kedviböl ki esett, meny országbol ki (C/B 1321)

kedviért – 46

jó püspökök nem az uraság kedviért tartanak udvart hanem azért hogy (TL 96)

hogy az Isten egynehány ember kedviért. az ö közönségesen valo rendelésit (TL 156)

de ha azt a gyönyörüségnek kedviért tselekeszük, a helytelen valo volna (É 89)

valo szeretetért, vagy tsak ahallásnak kedviért. de a midön szenvedni kel (É 131)

kapnak, kik azokot, nem atudásnak kedviért keresik, hanem tsak anyughatatlan elméböl (É 626)

és az egyeség meg tartásának kedviért kel tselekedni. és nem a (É 751)

nem a mértékletlensegnek, és adorbézolásnak kedviért, a mellyek nem illenek akeresztyénekhez (É 751)

háboruságimért, mely ati ditsöségtek, edolog kedviért hajtom meg térdeimet a mi (É 783)

igasságtalanságot nem tselekeszünk, se annak kedviért nem kel igasságtalanságot tselekedni nem (KG 531)

vétket is tselekedni az ö kedviért. mind azon által. menyi vétkes (KG 531)

is. nem egyébért. hanem atanulásnak kedviért. és hogy azokot követhessed (KG 552)

tiszteségel egyél. ne az ételnek kedviért (KG 553)

a miéinket, nem tsak atudásnak kedviért kel olvasni azö életét, ne (KJÉ 591)

hogy ezt a könyvet atanulásnak kedviért olvasad. figyelmeteségel. és rendiben egy (IK/A 10)

1. Ne olvas tsak atudásnak kedviért. és az elméd kivánságiért, hanem (IK/A 116)

az innepeket, tsak a mulattság kedviért rendelték volna, meg nem gondolván (IK/A 130)

igen ifiu korodban., a beneficium kedviért az egyházi rendre adod magadot (IK/A 209)

helyes kérdéseket is tévén. tanulásnak kedviért (IK/A 234)

ha vétkit a meg gyogyitásnak kedviért ki nyilatkoztattyátok, de söt még (IK/A 261)

mindenel tartozol. olvasad az tanulásnak kedviért. figyelmeteségel. és rendel. meg gondolván (IK/B 386)

mulattságban. mint ha az mulattság kedviért rendelték volna az innepeket., meg (IK/B 484)

volna. az mulattságod, az dolog kedviért légyen (IK/B 601)

nagyra vágyás, az haszonnak keresése. kedviért ollyan roszul bánnyatok azokkal., az (IK/B 631)

és a jó példa adásnak kedviért (C/A 436)

sanyargatásnak, és a penitentzia tartásnak kedviért tselekeszi. eszerént is tselekedet anyi (C/A 470)

kel szenvedni a penitentzia tartásnak kedviért, de ez iránt a theologusok (C/A 471)

szokás nem tekintené ahitet. abékeségnek kedviért el szenvedé (C/A 635)

Nem tsak a jó illatnak kedviért, hanem azért is. hogy az (C/A 729)

által atisztaságnak, és a tiszteségnek kedviért, más köntöst tartottak az Isteni (C/A 774)

alatinusok. azt lassanként az alkalmatoságnak kedviért a két oldalát fel hasitották (C/A 776)

és a jó rend tartásnak kedviért, ne hogy valami viszá élések (C/A 869)

sanyargatásnak., és a penitentzia tartásnak kedviért tselekeszi. eszerént is tselekedet annyi (C/B 1257)

éhséget kel szenvedni apenitentzia tartásnak kedviért. de ez iránt a theologusok (C/B 1257)

nem tekéntené ahitet; a békeségnek kedviért el szenvedé (C/B 1378)

Nem tsak a jó illatnak kedviért, hanem azért is, hogy az (C/B 1445)

által. atisztaságnak és a tisztességnek kedviért, más köntöst tartottak az Isteni (C/B 1479)

latinusok, azt lassanként az alkalmatoságnak kedviért a két oldalát fel hasitották (C/B 1480)

és a jó rend tartásnak kedviért, ne hogy valami viszszá élések (C/B 1552)

azt gondoltam, hogy tsak nyugodalomnak kedviért marad ennyi sokáig az ágyban (IJE 13)

aszszonynak kedve avárosra menni sétálásnak kedviért (IJE 14)

örzésben., és akik idö töltésnek kedviért, mulattságra valo énekeket tsináltanak (ISZ 177)

és magais dolgozot. az egésség. kedviért, és amaga hasznáért (ISZ 187)

apátzák, ahajokot el mettzették, tisztaságnak kedviért, másik pedig hajokot viselték, {…} szent (KSZ 439)

a bálványozást, arégiséghez valo tiszteletnek kedviért, vagy azért hogy némely filosophusok (KSZ 447)

a melyre tsak a felesége kedviért állot volt (SUT 667)

részeiröl. Cestius. tsak a tudásnak kedviért, a sidoknak számát. kik akor (SUT 778)

kedvire – 1

tréfát okoságal. annak tiszteletire és kedvire fordittsam, a kivel tréfálodom; Azt (VKT 800)

kedvit – 44

el nem mulatom. azért hogy kedvit talállyam. és mindenkor jelen vagyok (TL 58)

aszszony betegeskedet. igen igen tudta kedvit keresni, és amidön halálán volt (TL 79)

nem kel többé haragittani. hanem kedvit kel keresni, és gyakran meg (TL 86)

azt is meg cselekszem. csak kedvit talállyam kédnek. leg elsöben, is (TL 105)

ellene. és hanem ugy keresik kedvit, a mint kivánná (TL 123)

álla, azt tudom az apja kedvit keresi, vadászni el küldi, maga (TL 150)

hogy télámon. diánnának oly igen kedvit keresi, és azt nem szenvedhetem (TL 183)

midön én valamely nagy dologal kedvit akarván keresni egy jó akaromnak (TL 186)

hanem csak akor, a mikor kedvit akarja keresni a gyermekinek. és (TL 198)

számot adhassak. nem azért. hogy kedvit talállyam. hanem azért. hogy Isten (TL 210)

tészen. a ki inkab tudgya kedvit keresni, A törökök. azt is (TL 262)

láthatá tegnap hogy a népnek kedvit talállya, nagy eröt vévén magán (TL 287)

lévö fogyatkozásit gyakorta szemire hánnyák, akedvit el veszti, hogy ha pedig (É 131)

hogy ót maga hasznát, és kedvit kerese, az ollyan várhattya. hogy (É 590)

képpen julius. a ki mindenben kedvit akarta keresni hilariának. julius jó (MN 10)

ha illyen uri személyeknek valamiben kedvit találhatom. azért mindgyárt. rendelést is (MN 10)

meg örülvén, dom valesco. hogy kedvit tölthesse. dom fernándnak. és eleonorának (MN 46)

a grof ponthiö pedig mindenekbe kedvit keresvén avejinek mindeneket a mi (MN 82)

sultán nagyon örülvén azon, hogy kedvit találhatta. egy kevesé még beszélgetvén (MN 93)

hadakozáson. mint öröme azon. hogy kedvit találhattya, ez a szép királyne (MN 93)

néki. hogy valamely nagy dologal kedvit találhassad. azért hogy a szándékom (MN 101)

némelyek keresöjében indulának. azert. hogy kedvit talállyák dom baltazárnak. némelyek pedig (MN 118)

idöt kére tölle arra. hogy kedvit tölttse, holtig valo szeretetit fogadván (MN 138)

és aki leg inkáb kiváná kedvit keresni. és akiben éléonorának is (MN 138)

mit felelni. mind azon által. kedvit akarván tölteni veszedelem nélkül. mondá (MN 146)

nem tekintvén. tsak azt hogy kedvit kereshese. és szeretetit meg bizonyithassa (MN 150)

hogy mi képpen kellene thamárnak kedvit keresni. de azö lettzkéje nem (MN 156)

lettzkét ada erre álvárénak, hogy kedvit talállya, mivel alig látta meg (MN 156)

a két szerecsent. dom sebastien. kedvit kezdé keresni. és arra (MN 156)

meg ötet. mind arra. miben kedvit találhattya a fejdelem aszonynak., thamár (MN 157)

azon igyekezet. hogy vicé királynénak kedvit találhassa, és hogy beliza igen (MN 157)

gyönyörüségit abban tartá. hogy Etelgivának kedvit keresshesse. akirályné pedig leg kiseb (MN 204)

leg aláb az udvaromnak abban kedvit akarom keresni., hogy el küldöm (MN 207)

tudományt., és a tanulást. de kedvit akarván timánnak. mindenben. azért nem (MN 218)

aláb azért. hogy még is kedvit töltenék nénnyeknek (KKU 285)

szó hordásra, vagy az. hogy kedvit kerese annak., a kinek. árulkodik (KG 557)

Egy emberséges embernek. nem hogy kedvit találnák azal. a midön. szót (KG 557)

és ez a fejdelem. hogy kedvit kerese. meg fogatá a szentet (KJÉ 626)

azon is igyekezik, hogy mindenben kedvit talállya (IK/B 445)

mondá apáter. de hogy kegyelmednek kedvit tölttsem, ki nyilatkoztatom gondolatimot ez (IJE 62)

valo szeretet, ki ki amaga kedvit és hasznát kereste, azért is (KSZ 453)

és hogy az ö gyengeséginek kedvit töltenék, hogy ha boszut állanának (SUT 566)

hivatalba, és mint hogy mindenben kedvit akará keresni a sidoknak. maga (SUT 614)

avége felé. azon igyekezék hogy kedvit nyerhese a sidoknak, ugyan ezen (SUT 717)

kedvre – 1

el. helyel. helyel. holmi. kedvre indito dolgokot., hogy egy kevesé (KKU 248)

kedvünk – 2

élnünk, el lankadot szivünk, és kedvünk, csak a sok suhajtást kel (TL 213)

kerüllyük a fel emeltetést, és kedvünk ellen vegyük azt fel. kivánnyuk (É 640)

kedvünket – 5

rut nyavalya. el vette minden kedvünket. és csak idétlenül nevetünk, ugyan (TL 73)

teremtet állatoknak. és hogy minden kedvünket., és szeretetünket, ahoz az örökös (É 159)

nem azért tészi atsudát, hogy kedvünket tölttse azzal. hanem hogy lelki (É 475)

adunk alamisnát, hanem hogy tsak kedvünket bé tölttsük, illyen formában, tsak (É 778)

leg kiseb baj, el veszi kedvünket, amenyekben valo menetelt kivánnyák, de (KG 478)