kezdet2 – 355
kezdet
kezdet – 13
lett két leánya egyszers mind, akezdet elég bövséges, de inkáb akarták (TL 153)
kivagy?, mondá nékik Jésus, A kezdet, aki szollok is néktek, sokakot (É 270)
ugy tekinttyük az Atyát, mint kezdet nélkül valo kezdetet; azt kel (É 605)
tehát mi bennünk olyan lelki kezdet, a mely minket gondolkodtat, és (C/A 53)
gondolkodtat, és ugyan ez a kezdet az, a mellyet okos léleknek (C/A 53)
homlokunkon viselvén., ö az a kezdet., ki a menyegben viszen minket (C/A 92)
azt tartották. hogy két féle kezdet vagyon. az egyike jó. a (C/A 268)
tehát mi bennünk ollyan lelki kezdet. amely minket gondolkodtat, és ugyan (C/B 952)
gondolkodtat, és ugyan ez a kezdet az, amelyet okos léleknek nevezik (C/B 952)
bélyegét homlokunkon viselvén. ö aza. kezdet, ki az menyegben viszen min- (C/B 982)
azt tartották hogy két féle kezdet vagyon. az egyik jó. a (C/B 1102)
tanyiták, hogy a test rosz kezdet munkája léven igen rosz, abbol (KSZ 331)
mondván, hogy az, a rosz kezdet volna, meg visgállyák vala tehát (KSZ 351)
kezdetben – 9
ate közösíd felet; És te kezdetben fundaltad uram a foldet, és (É 62)
Kezdetben vala az Ige, és az (É 64)
vala az Ige, ez vala kezdetben az Istennél, mindenek ö általa (É 64)
Mit tésznek ezek a szók, kezdetben vala az Ige (É 65)
mindenkor el lehetne mondani hogy kezdetben vala az Ige (É 65)
a böltseség, a mely még kezdetben vala, és a mely öröktöl (É 230)
az az. böltseség, aki még kezdetben volt. aki örökös volt, és (É 867)
Ezért is mondgya szent János, kezdetben, azaz, hogy a világ kezdetekor (KJÉ 610)
Valamint kezdetben volt, és most is. és (C/B 1489)
kezdetböl – 2
{…} Mitsoda kezdetböl szegjük meg az Isten törvényét (C/A 309)
{…} Micsoda kezdetböl szegjük meg az Isten törvenyit (C/B 1134)
kezdete – 91
tavaszal itt, sokat sétál. tavasz kezdete: igen rut (TL 68)
rajta. a benne valo életnek kezdete. nyomoruság. a közepe nyughatatlanság, avége (TL 117)
haragszol.) ennek az imádságnak a kezdete jó, de a vége farisaeuság (TL 282)
Tavaszal itt sokat sétál. Tavasz kezdete igen rut, És a’ Vége (ML 327)
ez az veszedelmes álom amely kezdete ahalálnak, ugyan arrais vinne, hogy (É 10)
el törölni. ez tehát a kezdete, a keresztyéni, és az Evangyéliumi (É 49)
az Isteni Ige már volt, kezdete nem lévén. tehát örökké valo (É 65)
és mint egy erötelen valo kezdete, és az után annak el (É 133)
oh’ Istenünk. üdveségunknek kezdete, térits meg minket, és hogy (É 185)
mert gyakorta a meg térésnek kezdete, haszontalanná lészen, hogy ha nintsen (É 213)
az Istennek szeretetét, a mely kezdete minden jónak, és lelke minden (É 373)
meg vallása. vakságuknak. és gyengeségünknek. kezdete a világoságnak, és az erönek (É 379)
a melyeknek Isten volt a kezdete., és mind azon bizonyságok által (É 403)
{…} Mert a fel támadás kezdete, és formája az új életnek (É 528)
meg mutatván nékik hogy ö akezdete, és eredete az igazságnak, hogy (É 555)
akegyelmet birja, amely magja, és kezdete az örök életnek, és amely (É 595)
még ami szeretetünknek az a kezdete. és oka, ö szeretet minket (É 610)
{…} Mint hogy az Isten kezdete akristus életének, ugyan ö is (É 621)
képen akristus, életek kezdete, azoknak., akik övéi, és akik (É 622)
{…} Mert ö kezdete. kut feje. és osztogatoja. minden (É 631)
szeret; az Isteni szeretet tehát kezdete annak az örökös jó. birtokának (É 687)
az Atya, és a Fiu. kezdete a szent Léleknek., és a (É 724)
személy kezdetinek, ö néki magának kezdete nem lévén, mindent, mindenben ö (É 725)
mert az Isten. a ki kezdete, a mi létünknek, ö kezdete (É 772)
kezdete, a mi létünknek, ö kezdete is meg tartásunknak, és a (É 772)
volna, hanem az Istenben., aki kezdete minden jóknak. és mindeneket néki (É 778)
Arra tanyit, hogy az Atya kezdete lévén atöbb Háromság béli személyeknek (É 784)
mondatik. hogy az atya annak kezdete és feje. magában foglallya az (É 784)
ördögöt még éltekben. {…} etehát a kezdete. annak a tiszteletnek, a melyel (É 828)
és hogy az igazaknak halálok, kezdete aboldog életnek, és álom a (É 828)
volt, öröktöl fogva valo, mivel kezdete nem lévén. véginek sem kelletik (É 855)
igazságnak, az Isteni szeretet a kezdete (É 857)
értetni, hogy az Isten a kezdete, és kut feje akegyelmeknek, az (É 879)
Mert valamint hogy az Atya kezdete az életnek., ugy a Fiunak (É 898)
valo születése által adta, hogy kezdete lenne az életnek valamint önnön (É 898)
az üdveségnek uttyátol., a melynek kezdete nehéz. és sulyos. de a (KKU 257)
mit mond Climacus. a szenvedésnek kezdete a. hogy nagy keserüségel veszik (KKU 328)
az urnak félelme, a bölcseségnek kezdete, és hogy a félelmen. mint (KKU 357)
I. Az Isten kezdete, és utolso vége az embernek (KG 456)
vége, meg térésének kezdete volt. és az utolso orája (KG 486)
Isteni szeretet annak eredete, és kezdete, afelebaratot pedig ugy szeretik igazán (KG 531)
mert mint hogy a szeretet akezdete. minden tselekedetinek, a mi tselekedetink (KJÉ 597)
amely volt nékem benned világ kezdete elött. az után az apostolokért (KJÉ 746)
az ifiuságnak ideje. az életnek kezdete. apedig bizonyos, hogy az Isten (IK/A 30)
világosan, hogy az ifiuságnak ideje. kezdete. és elsö része lévén életünknek (IK/A 30)
hogy ugyan azis annak a kezdete a bölcs mondása szerént. abölcseségnek (IK/A 90)
térést indit bennünk, a mely kezdete ajó erkölcsnek. és a második (IK/A 115)
az imádság. az Isten atisztaságnak kezdete:, tölle kel kérni ezt ajó (IK/A 182)
szép oktatásit. az Isteni félelem kezdete a bölcseségnek. ugyan azon irás (IK/A 216)
félelem. a mely a bölcseségnek kezdete. és a valoságos áitatoságnak fundámentuma (IK/A 216)
nap Istentöl. mivel ö annak akezdete. mondgyad szivesen nékie gyakorta. oh (IK/A 216)
a szeretetet, Az Isteni félelem, kezdete az ö szeretetének mondgya az (IK/A 217)
ez életben, a mely gyakorta kezdete. az örökké valo büntetésnek (IK/A 221)
tegedet nem vezérel, aki is kezdete ajó tanácsnak, és aki annak (IK/A 289)
melyhez kezdesz., emég tsak a kezdete. a végezésnek pedig idejekor e (IK/A 291)
mert ez, az örök veszedelmeknek kezdete., minden joknak el vesztése. minden (IK/A 372)
az iffiuságnak ideje, az életnek kezdete, és elsö része lévén., tartozol (IK/B 398)
az urnak félelme, az bölcseségnek kezdete, ismét. az urnak félelme. az (IK/B 445)
ollyán szükséges, hogy az, az kezdete az jó erkölcsnek. valamint az (IK/B 449)
szent hieronimus. principia moriturae. virginitatis, kezdete az szüzeség meg romlásának (IK/B 529)
félelem, az mely az bölcseségnek kezdete, és az jó erkölcsnek fundamentuma (IK/B 560)
Isten segittségit,. ez még az kezdete. de még ezeket is kel (IK/B 624)
állani. ennek az szégyennek. az kezdete nehéz. de idején kel arra (IK/B 682)
elmédben. mert ez, az elsö kezdete az keresztényi életnek. és ehez (IK/B 688)
nyomoruságnak nyomorusága. mert ez, az kezdete, az örökké valo nyomoruságnak. minden (IK/B 690)
értem hogy az Istennek se kezdete. se vége, nincsen., örökké volt (C/A 37)
mondgya, hogy az Ádám vétkinek kezdete, a kevelység vala. azután atudásnak (C/A 58)
atermészet szerént valo élet. amelynek kezdete az okos lélek, és a (C/A 203)
a lelki élet. a melynek kezdete a kristus lelke, aki bennünk (C/A 203)
régiebbeket; mint sem az eretnekségeknek kezdete: ugyan ezért is engedi meg (C/A 264)
a vétket, mivel a kivánság kezdete a véteknek. 3 hogy senki (C/A 418)
kitsoda ennek a meg ujitásnak akezdete (C/A 496)
kereszttségben veszük, hogy bennünk lakjék. kezdete ennek az életnek, 3. mert (C/A 504)
tsak az Isteni szeretet lehet kezdete a sziv meg térésének (C/A 559)
ezt a kis sengéjét. melynek kezdete ámbár igen kitsiny legyen is (C/A 676)
vilaghoz valo szeretet, a mely kezdete. ennek a figyelmetlenségnek. akarattal valo (C/A 681)
mert a meg romlásnak olyan kezdete vagyon bennünk, a mely szüntelen (C/A 704)
Isten ditséretire. Praefacionak nevezik. mivel kezdete a mise rendének, ezt a (C/A 819)
értem hogy az Istennek se kezdete, se vége nincsen. örökké volt (C/B 940)
ádám vétkének. a leg elsö kezdete. akevélység vala. az után a (C/B 956)
természet szerént valo élet. amelynek kezdete az okos lélek, és a (C/B 1061)
és a lelki élet, amelynek kezdete. akristus lelke. aki bennünk lakozik (C/B 1061)
ki avétket, mivel a kivánság. kezdete a véteknek.. 3. hogy senki (C/B 1219)
ennek a meg ujjitásnak a kezdete (C/B 1276)
kereszttségben veszük. hogy bennünk lakjék., kezdete ennek az életnek. 3 mert (C/B 1282)
tsak az Isteni szeretet lehet kezdete a sziv meg térésének (C/B 1323)
ezt a kis sengéjét., melynek kezdete ámbár igen kitsiny legyen is (C/B 1409)
mert a meg romlásnak ollyan kezdete vagyon mi bennünk, a mely (C/B 1427)
Isten ditséretire. praefacionak nevezik, mivel kezdete a mise rendének, ezt a (C/B 1513)
illyen szokot lenni ameg térésnek kezdete (IJE 161)
judéában maradgyanak. ez is lön akezdete a nyomorusagnak a melyben esék (SUT 619)
kezdetében – 5
birt engem az ő utainak kezdetében. minek elötte valamit teremtene kezdettöl (É 867)
amely vagy magában figyelmetlen. vagy kezdetében, a magában valo figyelmetlenség az (C/A 680)
gondolkodgyanak valamely más dologrol.. a kezdetében akarattal valo figyelmetlenség az. a (C/A 680)
Valamint kezdetében volt, és most is, és (C/A 788)
az Anyaszent egy házat, még kezdetében, két egymásal ellenkezö Eretnekség háboritá (SUT 768)
kezdeteit – 1
a vallásban lévö meg tsökenésnek kezdeteit, de nem akarom azal meg (KSZ 450)
kezdetek – 2
menetelek jobbaknak tettzenek, mint sem akezdetek., de az okoság azt hoza (TL 89)
az el szakadtaknak. különösön valo kezdetek vagyon., és mindenek tudhattyák. soha (C/A 245)
kezdetekben – 2
lészen. és azok a figyelmetlenségek. kezdetekben, szánszándékal valok, mert, a vilaghoz (C/A 681)
figyelmetlenségeket a melyek szánszándékal valok kezdetekben (C/A 681)
kezdetekkor – 2
okra valo nézve, 1. mert kezdetekkor, könnyeb azokot meg orvoslani, és (IK/A 113)
Hogy pediglen akisérteteket. még kezdetekkor ki lehessen elmédböl üzni. vigyáz (IK/A 191)
kezdeteknek – 1
látunk. magokat nem teremtették, hanem kezdeteknek kel lenni. azért azok ollyanra (IJE 67)
kezdetekor – 31
meg {…} pál az Anyaszent egyháznak kezdetekor a korintus bélieket. ki ki (É 19)
fa, az Évangyeliumi tudomány, amely kezdetekor, kitsid, és meg vettetett vala (É 133)
meg bünteté az Anyaszent egyház kezdetekor (É 455)
és apogányok, az Anyaszent egyház kezdetekor, mostanában nem mondanak átkot néki (É 723)
közönségesek valának az Anyaszent egyház kezdetekor, meg is mutaták ezek, hogy (É 724)
gyengeségit, és fogyatkozásit, meg téréseknek kezdetekor, és minden módot, és alkalmatoságot (É 740)
meg történik, hogy ameg térésnek kezdetekor., olyan dolgokhoz akarnak fogni, amelyek (É 740)
itélet ki mondaték, minyájunkra, világ kezdetekor, és hogy annak az itéletnek (É 780)
tettzik hogy az anyaszent egyháznak kezdetekor. ezt követték az apostolok. gondolom (KKU 393)
kezdetben, azaz, hogy a világ kezdetekor. az. ige már volt. és (KJÉ 610)
maga az Isten. némellyek világ kezdetekor mentenek abban a szölöben, mások (KJÉ 708)
uton, amelyet rendelt még világ kezdetekor (VKT 919)
mondá Jób. az az világ kezdetekor. az Isten mondá az embernek (IK/A 85)
abbol, hogy valamint a napnak kezdetekor tartozunk ötet imádni, ugy háláadásal (IK/A 107)
parantsolattya által., a melyet világ kezdetekor adá ki. A homlokodnak veritékével (IK/A 164)
tanátsát szent Bernárdnak. Még a kezdetekor vesd el a rosz gondolatot (IK/A 178)
könyeb ellene allani atisztátalan vétek kezdetekor, és igen nehéz azon eröt (IK/A 178)
és a melyet a kisértet kezdetekor érzik, a másika, a mely (IK/A 185)
szentelte ezt meg, még világ kezdetekor, és az után. az ö (IK/A 340)
arra rendelvén öket, még világ kezdetekor. az te orczádnak veritékivel egyed (IK/B 514)
szenteltetvén az Istentöl meg világ kezdetekor., és azután az szenttségek közi (IK/B 667)
még az Anyaszent egy ház kezdetekor jött bé. de az elött (C/A 475)
A keresztyénségnek kezdetekor, hogy több pogányok térhesenek meg (C/A 723)
tészi tehát apap az áldozat kezdetekor a kehelyre és a kenyére (C/A 827)
az anya szent egy ház kezdetekor jőtt bé. de az elött (C/B 1261)
A kereszténységnek kezdetekor., hogy több, pogányok térhessenek. meg (C/B 1440)
tészi tehát apap az áldozat kezdetekor akehelyre. és akenyére kezeit a (C/B 1519)
tudgya, hogy a kereszténység szabadságának kezdetekor. szent Ilona nagy szorgalmatoságal tisztelé (KSZ 418)
mondani, hogy nem volt tekélleteségben kezdetekor, hanem idövel lett tekélletessé, és (KSZ 484)
eleit vette volna, és azt kezdetekor le tsendesitette volna, hanem még (SUT 752)
és az Anyaszent egy háznak kezdetekor kezde tanitani, és hogy ö (SUT 769)
kezdetekór – 1
Az anyaszent egy háznak kezdetekór, akeresyének mindnyájan ugy éltenek az (VKT 824)
kezdetén – 13
viszá ennek a holnapnak a kezdetén valamivel jobban kezdék látni ennek (TL 286)
szántya nyomoru ekével, Juniusnak a’ kezdetén olyan buzát arat valamint a (ML 312)
némellyek azok közül, meg téréseknek kezdetén, nagy buzgoságokot, és áitatoságokot mutatnak (É 109)
ezt az Évangyéliumot anagy böjt kezdetén (É 188)
négy ábrázattyok, a négy Évangyéliumnak kezdetén fel találtatik, az emberi ábrázat (É 651)
négy ábrázatok, a négy Évangyéliumnak kezdetén fel találtatnak, Az emberi ábrázat (É 873)
tsak a tizedik saeculumnak. a kezdetén. ádelstán király alat kezde meg (MN 171)
egy szer, hogy tavasznak a kezdetén., a mikor az egész természet (KKU 251)
tsak a negyedik saeculumnak a kezdetén. kezdödek, égyiptumban: szent Antal alat (C/B 1386)
vigyázon, hogy mindenik holnapnak a kezdetén. azt félre tegye, a mi (IJE 141)
sok helyt láttyuk a soltárok kezdetén. dávid magais. nagy poéta. és (ISZ 218)
elé a romaiakhoz irt levelének akezdetén (KSZ 308)
a levelét irá. a melynek kezdetén. nevezi silást, és Timothéust, és (SUT 668)
kezdetének – 1
egész pátriárkáknak esztendejeket, aviz özön kezdetének és végének oly bizonyos idejét (ISZ 174)
kezdetére – 2
a hitre. és az okoságnak kezdetére vannak epitve (C/A 34)
a hitre, és az okoságnak kezdetére vannak épitve (C/B 938)
kezdeteröl – 1
Kristus. el jöveteliig valo. eredetéröl., kezdeteröl, es elömeneteléröl. a vallasnak (C/B 937)
kezdetet – 3
és a jó erkölcsöknek, olyan kezdetet adcz. mely azoknak nemeségeket. és (TL 185)
Atyát, mint kezdet nélkül valo kezdetet; azt kel mondanunk, hogy mindenek (É 605)
A Gnostikusok. két kezdetet tartottanak, az egyíkét ugy mint (SUT 774)
kezdetét – 10
ki által vetük az életnek kezdetét. a te Fiad a mi (É 88)
végtire, ha valamely gyuladásnak az kezdetét láttad volna, a melyet vagy (IK/A 260)
meg magyarázák a vallásnak. eredetét, kezdetét és elö menetelét világ kezdetétöl (C/A 33)
kel tekénteni akristust mint reménségeknek kezdetét. és fundámentumát (C/A 202)
követnek, nem tudhatván annak kezdetét. a bizonyos jele Tertullianus, és (C/A 337)
vagy deák. könyvekben meg láthatni, kezdetét noha azoknak nem tudgyuk, de (C/A 872)
kel tekénteni akristust., mint reménségeknek kezdetét. és fundámentumát (C/B 1060)
vagy görög könyvekben, meg láthatni. kezdetét noha annak nem tudgyuk, de (C/B 1554)
hogy meg szentellyük az éttzaka kezdetét, avetsernyét, némelykor lucernáriumnak nevezték, mert (KSZ 317)
az Istennek egyeségét. és egy kezdetét, az emberi természetnek valoságát a (SUT 769)
kezdetetöl – 1
ugyan ót is éneklik világ kezdetetöl fogva valo szentek ezt az (É 81)
kezdetétöl – 9
Atyámnak áldottai, birjátok a világ kezdetétöl fogva néktek készittetett országot, mert (É 187)
nékik azt az országot világ kezdetétöl fogvást, és öröktöl fogva az (É 189)
mindenek tölle vannak, mint mindennek kezdetétöl, ha ugy tekinttyük a Fiat (É 605)
tekéntenek, hanem minden idöket, világ kezdetétöl fogvást. mind végig, söt még (É 785)
az Istentöl származik, mint annak kezdetétöl, és amely öhozzája fordullyon mint (É 794)
készitetet néktek, még e világ kezdetétöl fogva. {…} akoron a kereszt baráti (KKU 257)
vétkekben valának az emberek világ kezdetétöl fogvást., magamra válalám hogy azokot (KKU 265)
vallásnak kezdetit és gyarapodását, világ kezdetétöl fogvást, az örök életnek bé (C/A 32)
kezdetét és elö menetelét világ kezdetétöl fogvást, a Messiás el jöveteléig (C/A 33)
kezdeti – 11
e holnap néktek, a holnapoknak kezdeti, elsö lészen. az esztendö holnapi (É 460)
az igazságnak igéjével, hogy néminémü kezdeti legyünk az ö teremtett állattyának (É 551)
és akeresztyéni jó erköltsök, ezek kezdeti ajó tselekedeteknek, némelyek pedig külsö (É 725)
mind ezek a szenvedések. tsak kezdeti, és elöl jároi valának azoknak (KKU 270)
láttok, amelyek tsak jelei. és kezdeti lésznek, azoknak az irtoztato nyomoruságoknak (KJÉ 729)
az utálatos kivanságoktol, a melyek kezdeti minden nyomoruságoknak (IK/A 62)
az iffiuságnak ideje, az életnek kezdeti lévén, bizonyos hogy az Isten (IK/B 398)
az bölcs mondgya. az bölcseség kezdeti, az bölcseségnek kivánsága (IK/B 449)
mondgya hogy az urnak félelme. kezdeti az ö szeretetinek. * . az kiben (IK/B 561)
fösvénység., ezek a rosz indulatok kezdeti mind annak. valami rosz, és (C/A 322)
hogy a természetnek. és avallásnak. kezdeti fel vannak álítva. és tudva (IJE 108)
kezdetiben – 9
birodalomba szükséges hogy mindgyárt még kezdetiben eleit vegyék annak., aki az (TL 261)
urbirt engem az ö utainak kezdetiben minek elötte valamit teremtene kezdettöl (É 229)
birt engem az ö utainak kezdetiben, minek elötte valamit teremtene kezdettöl (É 230)
annak minden jó tselekedetit még kezdetiben, a jó, hogy a mi (É 279)
Az urbirt engem, azö utainak kezdetiben, minek elötte valamit teremtene, kezdettöl (É 866)
mivel akor arosz., melyet tselekedtek, kezdetiben szánszándékal valo volt (C/A 310)
rendelést. 2. hogy még a kezdetiben irttsa ki a vétket, mivel (C/A 418)
akkor a rosz mellyet cselekesznek., kezdetiben. szánszándékal valo (C/B 1134)
rendelést. 2 hogy még a kezdetiben irttsa ki avétket, mivel a (C/B 1219)
kezdetin – 55
vagyon, mert az elein, és kezdetin a holnapnak, aztgondoltam hogy hideg (TL 137)
esztendönek a kezdetin. az enyímeket pedig, ha a (TL 141)
volt. egymást ajándékozni az esztendö kezdetin. és az, a martiusnak elsö (TL 141)
békéltek. ennek a holnapnak a kezdetin volt meg a békeség a (TL 260)
a fák pedig már aprilis kezdetin virágoznak. zödülnek, de it nem (TL 269)
Ennek a holnapnak a kezdetin a Császár aprilist jártata Zaid (TL 289)
éttzakát kivánok, ennek a holnapnak akezdetin. akará egy Istentelen a frantzia (TL 293)
az Anyaszent egyház az advent kezdetin azokot ajeleket mellyek meg elözik (É 12)
valo hogy a mahumet vallásának akezdetin láttyuk. de tsak külsö képen (É 133)
olvastattya ezt a levelet. aböjt kezdetin, mivel ez, az aratásnak ideje (É 179)
az Apostol ennek alevelnek a kezdetin (É 266)
{…} Azok akik mindgyárt a kezdetin erövel, és szomoruságal veszik a (É 476)
figyelmezni a mái Évangyéliumnak a kezdetin (É 535)
nékünk szent péter ennek aletzkének akezdetin (É 541)
nékünk abölts. ennek a letzkének akezdetin (É 656)
okoságal bánni vélek,. meg térések kezdetin, a midön az igazságot. valojában (É 664)
ellenségeinek, mitsoda szükséges még mindgyárt akezdetin ellene állani arosznak, és nem (É 675)
törvényröl a mái letzkének a kezdetin (É 762)
ellene állani a leg kiseb kezdetin arosz kivánságnak, és szüntelen elménkben (É 769)
azt elönkben adgya. az advent kezdetin. készitvén minket arra, hogy a (KG 464)
Jésust vegyük. a nagy böjtnek kezdetin pedig arra készit, hogy tisztellyük (KG 464)
1. Az esztendö kezdetin tégy. közönséges gyonást. és visgáld (KG 554)
törvénynek. minden tudományát, és atanittása kezdetin, meg mutatá nékik, hogy miben (KJÉ 643)
innepet télben üllötték. decembernek a kezdetin. jésus. jérusalemben lévén ezen az (KJÉ 695)
jésus pedig el kezdvén. aházaságnak kezdetin. a melyet az Isten maga (KJÉ 703)
Es mint hogy a napnak kezdetin, a jó életre valo kegyelmit (IK/A 109)
régi valamint avilág. A melynek kezdetin, az irás azt mondgya, hogy (IK/A 129)
A végezésednek mind kezdetin. mind egész folytában.; ezen két (IK/A 290)
ennek a nagy dolognak a kezdetin vagy, vigyáz hogy el kerüllyed (IK/A 346)
Istent imádnunk kel az napnak kezdetin, és hálákot kel néki adnunk (IK/B 465)
Valamint hogy az napnak kezdetin az jó életre valo kegyelmit (IK/B 466)
az melyet érész az kisértetnek kezdetin, és a mely az akaratot (IK/B 533)
{…} Az esztendö kezdetin meg kel magunkot ujitani. az (C/A 432)
tsak a negyedik saeculumnak a kezdetin kezdödék. egyiptumban, szent Antal alat (C/A 645)
Atyánknak az Istent ezen imádság kezdetin (C/A 699)
akövetkezendö imádsagot mondgya. a melynek kezdetin meg hajtván. magát. az oltárt (C/A 819)
szokást mivel nálok a mise kezdetin közönségesen mondgyák el a Confitéort (C/A 859)
{…} Az esztendö kezdetin meg kel magunkot ujitani az (C/B 1229)
Atyánknak az Istent. ezen imádság kezdetin (C/B 1423)
imádságot mondgya, a melynek kezdetin meg hajtván magát, az oltárt (C/B 1514)
szokást, mivel nálok. a mise kezdetin. közönségesen mondgyák el a Confitéort (C/B 1543)
itéltettek lenni, a nagy böjt kezdetin, a (KSZ 313)
figyelmetességben lehessenek, minden féle tselekedeteknek. akezdetin, imádkoztanak, szent pál hagyása szerént (KSZ 318)
földi gyümölcs bé takaritásának a kezdetin, és végin, imádkoztanak, aház épitést (KSZ 318)
eszerént tselekedtek, minden féle tselekedeteknek kezdetin, az illyen imádságokrol, sok példákot (KSZ 318)
arituálékban. lévö szentelésékröl, a levél kezdetin valo, és más egyéb kori (KSZ 318)
a prédikátziot, de az aldozat kezdetin, ki kelletet menniek, idövel meg (KSZ 362)
kezdödék, {…} a harmadik saeculumnak a kezdetin, a midön szent alexander jérusálemi (KSZ 418)
vagy is a kájusénak a kezdetin. érkezék a Thyániai Apollonius, Antiokiában (SUT 545)
az Anyaszent egy háznak a kezdetin. mivel még az Apostolok idejében (SUT 627)
A levélnek a kezdetin fel teszi a silás és (SUT 668)
Judéai Gubernátor 62 esztendönek a kezdetin. meg hala. abban az országba (SUT 738)
anevét. ennek alevélnek se a kezdetin, se semi resziben, se nem (SUT 742)
varosokba. örzököt téve, A tavasznak kezdetin Antipátridában mene., akörül valo helyeket (SUT 834)
olosz ország felé a tavasz kezdetin., Titust onnét el küldé aleg (SUT 844)
kezdetinek – 7
szent Léleknek, mint meg szentelésünk kezdetinek, az Atyának mint fiait, a (É 608)
munkái, mint amás két személy kezdetinek, ö néki magának kezdete nem (É 725)
szent Hieronimus {…} a tisztaság elvesztése kezdetinek (IK/A 181)
atöbinek. Ezt az irás, abölcseség kezdetinek nevezi, és ugyan ezt is (IK/A 216)
az sz. irás, az bölcseség kezdetinek hija. ugyan ezt is kel (IK/B 560)
irás a kevélységet, minden vétek kezdetinek. ecclesiast. de mint hogy ki (IJE 17)
és az Anyaszent egy ház kezdetinek historiajit le irjam, A mi (SUT 637)
kezdetinél – 1
a vége job volt a kezdetinél. mert a vezér ebédet adván (TL 37)
kezdetire – 3
Hogy a dolognak a kezdetire menyünk, azt meg kel tudni (IK/A 133)
jobban meg értettesem veled, az kezdetire mégyek az dolognak, és azt (IK/B 487)
tégedet az örökké valo boldogságnak.kezdetire (IK/B 694)
kezdetit – 44
az ajándékon nem kezdik, jó kezdetit sem lehet várni. eza mostani (TL 41)
eléb tennék is a világ kezdetit, de mindenkor el lehetne mondani (É 65)
meg elégedvén azal., hogy annak kezdetit tudgyák, annál továb nem is (É 84)
tselekedé Jésus, a tsuda tételeknek kezdetit. a Gallilaeai kánában. és meg (É 107)
munka, 1. az elsönek se kezdetit (É 133)
jövendölte, a másikának pedig, mind kezdetit, mind nevekedésit, sok számu proféták (É 134)
szabad meg ölni, az életnek kezdetit. az ollyanok kaifást követik. a (É 431)
fogunk. imádván ötet, mint mindennek kezdetit és végit, kérjük a szent (É 749)
a magunk erejének, se annak kezdetit, se végit., hanem a kegyelemnek (É 756)
leg aláb annak. eredetét. és kezdetit,? egyebet nem tselekedhetik, hanem hogy (VKT 831)
nem tekintem jérusalemet. mint örömömnek kezdetit. a menyei jérusálem tehát. elsö (VKT 910)
kivánnya a sengéjit. és a kezdetit. ugyan ezért is parantsolá meg (IK/A 30)
ki el mulattya az üdveségnek kezdetit (IK/A 103)
az Isten mindennek sengéjit, és kezdetit kivánnya. ugyan azért is az (IK/B 398)
ajánlani. de föképpen az napnak kezdetit. az Isten elöt az kedves (IK/B 463)
meg fogjuk magyarázni a vallásnak kezdetit és gyarapodását, világ kezdetétöl fogvást (C/A 32)
könyü meg látni atöb társaságoknak kezdetit, tudgyuk atöb más társaságoknak kezdetit (C/A 244)
kezdetit, tudgyuk atöb más társaságoknak kezdetit, azt is hogy mire mentenek (C/A 244)
noha ne tudhasák is annak kezdetit (C/A 335)
a szent János Évangyéliumának a kezdetit olvastattya. ahol az Isten Fiának (C/A 430)
1. azimádságban szentellyék a napnak kezdetit, közepit. és végit. 2 hogy (C/A 719)
aránt tart, és a melynek kezdetit nem tudgyák. hogy az a (C/A 755)
{…} Annak akezdetit nem tudgyuk. hanem azt tudgyuk (C/A 772)
olyan régi szokás a melynek kezdetit nem tudgyák. azt tarttyák ugyan (C/A 796)
Az ollyan ének, a melynek kezdetit az Angyaloktol vettük., a többit (C/A 797)
a szent János Evangyeliumának a kezdetit mindgyárt az áldás után (C/A 861)
{…} Annak kezdetit nem tudgyuk., hanem a negyedik (C/A 883)
Ezt is az Apostoloktol vettük, kezdetit annak nem tudgyuk., hanem hogy (C/A 884)
könnyü meg látni atöbb tarsaságoknak kezdetit., és azidök meg mutaták azoknak (C/B 1087)
noha ne tudhassák is annak kezdetit (C/B 1155)
és követnek, nem tudhatván annak kezdetit., a bizonyos jele tertulliánus, és (C/B 1156)
a szent jános Évangyéliumának. a kezdetit olvastattya, ahol az Isten Fiának (C/B 1228)
az imádságban szentellyék. a napnak kezdetit. közepit. és végit. 2. hogy (C/B 1437)
egy aránt. és a melynek kezdetit nem tudhattyák, hogy az a (C/B 1464)
{…} Annak kezdetit nem tudgyuk. hanem azt tudgyuk (C/B 1477)
ollyan régi szokás, a melynek kezdetit nem tudgyák, azt tarttyák ugyan (C/B 1495)
Az ollyan hymnus., a melynek kezdetit az angyaloktol vettük., a (C/B 1495)
mondgyák. a szent János évangyéliumanak kezdetit. mindgyárt az áldás. után (C/B 1545)
{…} Annak kezdetit nem tudgyuk, hanem anegyedik saeculumban (C/B 1563)
Ezt is az apostoloktol vettük. kezdetit annak nem tudgyuk, hanem hogy (C/B 1563)
külömböztetni, minden nemzetben. mind azö kezdetit. mind boldog állapottyát. mind le (ISZ 172)
hogy igy szentellyék meg. a kezdetit, és avégit anapnak, és senki (KSZ 317)
kisebik szent Jakab Jerusalemi püspökséginek kezdetit. A kisebik szent Jakab, Máriának (SUT 521)
a még nem látá jövendölésinek kezdetit., mivel aváros kö falait körül (SUT 747)
kezdetitol – 1
{…} A keresztyéni vallásnak kezdetitol fogvást mindenkor kelletet az Anyaszent (C/A 263)
kezdetitöl – 12
biro eleiben, mindenek kik világ kezdetitöl fogva mind világ végiig. éltenek (É 192)
akor, minémü nem volt világ kezdetitöl fogva adig nem is lészen (É 833)
beszéllé néki Etelgivel valo historiáját. kezdetitöl fogva, mind addig. minek utánna (MN 198)
országot. amely nektek elkészitetet, világ kezdetitöl fogvást, mivel éheztem, ennem adtatok (KJÉ 734)
az emberek szemei eleiben világ kezdetitöl fogvást. és a mely vétkeséké (VKT 788)
anyaszent egy ház ellen. még kezdetitöl fogva. és hadakozását annak fiai (IK/B 438)
hogy ha azok még világ kezdetitöl fogvást az emberek szivében valának (C/A 369)
melyet mindenkoron meg tartották világ kezdetitöl fogvást az Isten parantsolattyábol (C/A 394)
{…} A keresztényi vallásnak kezdetitöl fogvást, mindenkor kelletett az anyaszent (C/B 1099)
hogy ha azok még világ kezdetitöl fogvást, az emberek szivében valának (C/B 1181)
amelyet mindenkoron meg tartották világ kezdetitöl fogvást. az Isten parancsolattyábol (C/B 1200)
nemzetének. közönséges historiájához foga. avilág kezdetitöl fogvást a Néro uralkodásának tizen (SUT 715)
kezdetnek – 2
szolgainak erejeket, és böltseségeket, arosz kezdetnek tulajdonittyák azokot: ugyan az illyen (É 313)
agyükere ennek a három rosz kezdetnek (C/B 1134)
kezdettel – 1
végeznek, az az, hogy rosz kezdettel, és nem azt a véget (IK/A 282)
kezdettöl – 9
kezdetiben minek elötte valamit teremtene kezdettöl fogva, öröktöl fogva el rendeltettem (É 229)
kezdetiben, minek elötte valamit teremtene kezdettöl fogva. mint ha azt mondaná (É 230)
A nem parantsolat hogy még kezdettöl fogvást, mindenkor abban atekélletes tisztaságban (É 500)
Kezdettöl fogva. és az idök elött (É 854)
maradni, az Istennek országa., melyet kezdettöl fogva készitet el: aválasztattaknak, el (É 854)
{…} Mit tésznek ezek szok. kezdettöl fogva, és az idök elött (É 855)
kezdetiben, minek elötte valamit teremtene, kezdettöl fogva, öröktöl fogva el rendeltettem (É 866)
kezdetében. minek elötte valamit teremtene kezdettöl fogva. mint ha azt mondaná (É 867)
a mind a bennünk lévö kezdettöl jö, a mely nem más (IJE 37)