ostya – 97
hostya
hostyát – 1
ajánlya szüntelen azt a szenttséges hostyát a melynek vére meg békéltette (KJÉ 567)
ostya
ostya – 4
mi testünk élö, és szent ostya legyen (É 99)
illik. amelyeket áldozatul ajánlyák, az ostya név. mind egy mind más (C/A 735)
Istentöl hogy az oltáron lévö ostya mi nékünk akristus testévé és (C/A 829)
a kristust, a ki is ostya. az az, érettünk fel áldoztatot (C/B 1299)
ostyában – 1
hogy nintsen már kenyér az ostyában, mind azon által az ostyát (C/A 832)
ostyábol – 1
ate fö papodnak melkisedeknek tiszta ostyábol álló szent áldozattyát (C/A 833)
ostyája – 1
mely egyedül valo. és valoságos ostyája ennek a nagy áldozatnak. valamint (C/A 757)
ostyák – 2
mi adunk aszegényeknek, mind anyi ostyák, és áldozatok, amelyekért az Isten (IK/A 271)
az áldozatra valok, és az ostyák amelyeket néki ajánlyanak, és hogy (C/A 740)
ostyákot – 2
történék egyszer. hogy a szentelt ostyákot az ebeknek veték, akik is (C/A 269)
történék egyszer. hogy a szentelt ostyákot az ebeknek veték. a kik (C/B 1103)
ostyának – 7
meg erösittsék zalogul egy szentelt ostyának a felit adták volt a (TL 295)
ugy mint oltári szenttségnek. szent ostyának, Communionak, szent Asztalnak. viaticumnak. szent (C/A 527)
{…} Áldozatnak, vagy ostyának, de az áldozat név, tsak (C/A 735)
Consecratio, a Mi Atyánk, az ostyának meg szegése, az Agnus Dei (C/A 785)
szin alat, azért a szentelt ostyának egy részit akehelyben teszi, és (C/A 849)
ugy mint. Oltári szenttségnek., szent ostyának, Communionak. szent asztalnak., viáticumnak., szent (C/B 1299)
4 szent ostyának. mert magában foglallya a kristust (C/B 1299)
ostyát – 14
az Istennek élö. és kedves ostyát ajánlanak., tiszta ostyát, mivel utállyák (IK/A 32)
és kedves ostyát ajánlanak., tiszta ostyát, mivel utállyák avétek ruttságát, oh (IK/A 32)
szent Atya Isten ezt atiszta ostyát, melyet én érdemetlen szolgád néked (C/A 807)
mostanában is a Carthusianusok az ostyát fel emelik a Consecratio után (C/A 831)
tölled vett ajándékokbol a tiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo (C/A 832)
ajándékokbol a tiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát. azörök (C/A 832)
szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát. azörök életnek szent † kenyerit. és (C/A 832)
ostyában, mind azon által az ostyát szent kenyérnek nevezi, mert a (C/A 832)
A pap meg szegvén az ostyát. miért mondgya a népnek ezeket (C/A 848)
midön apap meg szegi az ostyát, és akristus vérével meg elegyitti (C/A 849)
ate tölled vett ajándékokbol. atiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo (C/B 1523)
vett ajándékokbol. atiszta † ostyát, szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát, az (C/B 1523)
szent † ostyát, makula nélkül valo † ostyát, az örök életnek szent † kenyerét (C/B 1523)
osttyában, mind azon által. az ostyát. szent kenyérnek nevezi, mert a (C/B 1523)
ostyával – 5
tsinál keresztet a pap az ostyával a kehelyre midön ezeket a (C/A 841)
fel apap a kelyhet az ostyával együt., és sok helyeken tsengetnek (C/A 841)
apap fel emeli akellyhet, az ostyával együt (C/A 842)
elöbször keresztet vetvén a szenttséges ostyával., és az ur halálának emlékezetire (C/A 854)
apap fel emeli akelyhet. az ostyával együt (C/B 1530)
óstya
óstyája – 1
{…} ennek az áldozatnak óstyája, nem kedvesé mindenkor Isten elött (É 245)
osttya
osttya – 11
foglallya akristust a ki is osttya, az az. érettünk fel áldoztatot (C/A 527)
{…} Egy kis osttya alat. anyi vagyoné mint a (C/A 538)
{…} A leg kiseb osttya. vagy annak leg kiseb része (C/A 538)
ki tsak egyedül a tiszta osttya (C/A 808)
Istentöl, hogy az oltáron lévö osttya a kristus testévé valtozék., aki (C/A 828)
{…} Edgy kis osttya alat. annyi vagyoné., mint a (C/B 1307)
{…} A leg kisseb osttya. vagy annak leg kisseb része (C/B 1307)
foglallya., valamint a leg nagyob osttya (C/B 1307)
változnak aki tsak egyedül atiszta osttya (C/B 1504)
Istentöl. hogy az oltáron lévö osttya. a kristus testévé változék. aki (C/B 1520)
Istentöl. hogy az oltáron lévö osttya, minékünk a kristus testévé és (C/B 1521)
osttyában – 3
meg nem szegik, hanem az osttyában ami láthato. azt szegik meg (C/A 847)
hogy nintsen már kenyér az osttyában, mind azon által. az ostyát (C/B 1523)
meg nem szegik, hanem az osttyában ami láthato. azt szegik meg (C/B 1534)
osttyábol – 3
miért tészen egy részt az osttyábol akehelyben (C/A 848)
ate fö papodnak melkisedeknek tiszta osttyábol álló szent áldozattyát (C/B 1524)
miért tészen egy részt az osttyábol, a kehelyben (C/B 1535)
osttyák – 1
az áldozatra valok. és az osttyák, a mellyeket néki ajánlyanak, és (C/B 1454)
osttyákot – 1
élö. és ö elötte kedves osttyákot (É 245)
osttyának – 7
Szent osttyának. mert magában foglallya akristust a (C/A 527)
oly közönséges szokás. mint az osttyának fel mutatása, még mostanában is (C/A 831)
akristus teste által, akehelyben aszentelt osttyának egy részit tették, a mely (C/A 848)
Consecratio, a Mi atyánk, az osttyának meg szegése. az agnus dei (C/B 1487)
oly közönséges szokás, mint az osttyának fel mutatása, még mostanában is (C/B 1522)
teste által, akehelyben, a szentelt osttyának, egy részit tették, a mely (C/B 1536)
szin alat, azért. a szentelt osttyának egy részit a kehelyben. tészi (C/B 1536)
osttyát – 26
a hartzot. a fél szentelt osttyát ki vevé akebeliböl. és az (TL 295)
iffiuságokot, élö, kedves, és tiszta osttyát áldoznak ö néki, ezt kedves (IK/B 400)
miért mondgya tehát. {…} ezt atiszta osttyát (C/A 808)
által, és akristusal. mint élö osttyát, de nagy alázatoságal, és kerje (C/A 827)
emeli fel egy kevesé az osttyát és a kelyhet. midön ezeket (C/A 841)
{…} Az osttyát meg szegvén, meg szegiké. akristus (C/A 847)
{…} Hány részre szegik az osttyát (C/A 847)
követik, kilentz részre szegik az osttyát, és mindenik résznek a kristus (C/A 847)
házban. három részre szegik az osttyát, az egyikét akehelyben teszik, a (C/A 847)
Pápa solemnis Misét mond, az osttyát három részre szegvén, az egyik (C/A 848)
a fel szentelö püspök az osttyát három részre szegvén, az egyik (C/A 848)
A pap akehelyben tévén az osttyát, ezeket mondgya (C/A 849)
Atya Isten: ezt a tiszta osttyát, melyet én érdemetlen szolgád tenéked (C/B 1504)
miért mondgya tehát. {…} ezt atiszta osttyát (C/B 1504)
által, és akristusal, mint élö osttyát. de nagy alázatoságal., és kérje (C/B 1519)
mostanában is. a Chartusiánusok az osttyát fel emelik a Consecratio után (C/B 1522)
emeli fel egy kevesé az osttyát, és a kelyhet. midön ezeket (C/B 1530)
{…} Az osttyát meg szegvén, meg szegiké akristus (C/B 1534)
{…} Hány részre szegik az osttyát (C/B 1534)
követik., kilentz részre szegik az osttyát, és mindenik résznek. a kristus (C/B 1535)
házban, három részre szegik az osttyát, az egyikét a kehelyben teszik (C/B 1535)
Pápa, solemnis misét mond, az osttyát három részre szegvén. az egyik (C/B 1535)
a fel szentelö püspök. az osttyát. harom részre szegvén. az egyik (C/B 1535)
A pap meg szegvén az osttyát, miért mondgya a népnek, ezeket (C/B 1535)
A pap akehelyben tévén az osttyát, azt mondgya (C/B 1536)
midön apap meg szegi az osttyát, és akristus vérével meg elegyiti (C/B 1536)
osttyával – 5
mondván. három keresztet tsinál az osttyával (C/A 848)
Miért tsinál keresztett apap az osttyával akehelyre midön ezeket a szokot (C/B 1530)
emeli fel apap akelyhet. az osttyával együt. és sok hellyeken tsengetnek (C/B 1530)
mondván, három keresztet tsinál az osttyával (C/B 1535)
elöbször keresztet vetvén a szenttséges osttyával. az ur halálának emlékezetire. ezeket (C/B 1540)
ósttya
ósttya – 1
magában foglallya, valamint aleg nagyob ósttya (C/A 538)