[Egyiptom] – 176
vö. Egyiptus
Egyiptum
Egyiptum – 1

engedé, és jovallá néki hogy Egyiptum felé venné uttyát. mint leg (SUT 567)

Egyiptumba – 8

uralkodhasék. el adgyák akereskedöknek. kik Egyiptumba vivék., ahol., ugy mondván, akirályi (É 295)

szent Márkot szent péter küldé Egyiptumba, hogy a kristust hirdesse, és (SUT 635)

a Térapötusok élete, a kik Egyiptumba éltenek philo idejében, a ki (SUT 643)

Cerinthus sidó nemzet lévén. Egyiptumba sokáig lakék, a hol meg (SUT 769)

a szándekja a vala hogy Egyiptumba menyen. Nymphidius sabinus a pretoriana (SUT 830)

el küldé pedig meg lántzolva Egyiptumba azokot a kik. a tizen (SUT 888)

Sokan a gyilkosok közül Egyiptumba szaladának, a kiket Alexandriába. atöb (SUT 896)

sidok egy templomot epitettenek vala Egyiptumba, a kristus születése elöt mint (SUT 896)

Egyiptumban – 13

gyermeket. s’az Annyát. és Egyiptumban fuss, és légy ótt a (É 81)

üldözésit. fel tevék magokban. hogy Egyiptumban menyenek. tsak magok tanátsokbol. nem (IK/A 284)

{…} Miért ment vala Josef Egyiptumban (C/A 86)

{…} Mit tselekedék Josef Egyiptumban (C/A 86)

{…} Egyiptumban. minek utánna meg jövendölte volna (C/A 87)

{…} Egyiptumban. ahol mind holtig nagy méltoságban (C/A 87)

Menyi ideig maradának az Izraéliták Egyiptumban (C/A 88)

5. Articulus. A kristus Egyiptumban valo meneteléröl. és szent jános (C/B 1037)

magával a midön amásik esztendöben Egyiptumban menne, és akoron alatomban a (SUT 588)

részeibe mene lybiának, és végtire Egyiptumban, és Thebaidban., mível azt tarttyák (SUT 635)

elsö példái valának. valoságal mondván. Egyiptumban. tsak aharmadik saeculumban kezdének. barátokot (SUT 637)

egy szolgáját, Azok a kik Egyiptumban ezt a nevet viselték. fö (SUT 637)

állás ezeket anyomorultakot. mivel még Egyiptumban is ahová szaladtak vala, meg (SUT 896)

Egyiptumbol – 5

meg ölvén, ki kelleték menni Egyiptumbol. hogy akirály meg ne ölese (C/A 88)

Az Izraéliták Egyiptumbol valo ki szabadulások után. az (C/A 573)

Az Izraéliták, Egyiptumbol valo ki szabadulások után, az (C/B 1333)

jóság ki tettzék. a midön Egyiptumbol meg szabaditá népit, a midön (SUT 624)

királyt. aki akor tért viszá Egyiptumbol. és a királyal a Jérusalemi (SUT 784)

Egyiptumnak – 5

vagyok ate urad Istened ki Egyiptumnak földéböl ki hoztalak tégedet. ne (C/A 369)

vagyok ate urad Istened; ki Egyiptumnak földéböl ki hoztalak tégedet (C/A 372)

vagyok ate urad Istened, ki Egyiptumnak földéböl ki hoztalak tégedet (C/A 372)

a te Urad Istened. ki Egyiptumnak földéböl. ki hoztalak tégedet (C/B 1184)

a te urad Istened ki Egyiptumnak földéböl ki hoztalak tégedet (C/B 1184)

Egyiptumot – 1

anyi sok tsapásokal veré meg Egyiptumot, hogy farao kételeniteték az országbol (C/A 89)

egyiptum
egyiptum – 1

ki ki hoztalak téged az egyiptum földéröl, másut erröl beszéllünk (C/A 98)

egyiptumba – 6

mutattyák 16 XI A kristus egyiptumba szalad. 19 XII. A kristust (KJÉ 777)

választani aki viszá vigye öket. egyiptumba, de ez a két kém (C/A 107)

{…} Mennyi ideig marada akristus egyiptumba (C/B 1037)

esze gyüjtötte valamenyi buza volt egyiptumba, a király számára, amint ezt (IJE 137)

azért, midön aszükség hozta magával, egyiptumba küldöttek segittségért. és ollyankor az (ISZ 258)

oszolva, de leg nagyob része, egyiptumba, alexándria mellet lakot, ezek sokal (KSZ 304)

egyiptumban – 74

az actiumi hartz után. ezek egyiptumban szaladának, markus antonius gondolta, hogy (TL 176)

meg ölete minden elsö szülötetet egyiptumban., és mint hogy az elsö (É 246)

kelleték el hagyni hazáját. és egyiptumban szaladni, a hol hét esztendöt (KKU 269)

akoron adá ki, a midön egyiptumban. minden elsö szülötet meg ölete (KJÉ 614)

@: XI A kristusnak. egyiptumban valo meneteléröl (KJÉ 615)

kik azon mentenek el, akik egyiptumban vivék ötet, és el adák (IK/A 49)

hogy báttyain boszut állyon. akik egyiptumban mentenek volt buzáért, nem tsak (IK/A 51)

ifiuságban. amelyet meg tartotta Josef egyiptumban (IK/A 226)

el adák, az kik is egyiptumban egy nagy urnak el adák (IK/B 413)

mivel az ö báttyai mikoron egyiptumban menének. boszut álhatot volna rajtok (IK/B 414)

az josephnek iffiuságában valo tisztasága egyiptumban (IK/B 570)

tevék magokban. hogy viszá mennyenek egyiptumban. de az Istenhez nem folyamodának (IK/B 617)

7 Art Az Izraélitáknak. egyiptumban valo rabságokrol. 73 (C/A 12)

kristus Jesus születésiröl. életeröl, és egyiptumban valo meneteléröl 178 (C/A 14)

5 Art. A kristus egyiptumban valo meneteléröl. és szent Jánosnak (C/A 14)

7 Articulus Az Izraélitáknak egyiptumban valo rabságokrol (C/A 85)

{…} Miért mene Jákob egyiptumban az éhség elött (C/A 86)

kereskedöknek, a kik el adák egyiptumban putifárnak. az Isten ezt a (C/A 86)

meg Jákob hogy Josef uralkodnék egyiptumban (C/A 87)

ide felyeb emlékeztünk kénszerité jákobot egyiptumban küldeni fiait buzáért kik josef (C/A 87)

és arra kénszeritté öket, hogy egyiptumban vinnék Jakobot minden tselédestöl, Jákob (C/A 87)

tsak hetvened magával. ment volt egyiptumban, és azon kivül mitsoda üldözésekben (C/A 91)

rabságában valának, melyet jelente az egyiptumban valo rabságok az Izraélitáknak, az (C/A 113)

oszták magok közöt abirodalmat. Ptolomeus egyiptumban királyá let, seleucus babiloniában. és (C/A 132)

nagy számu sidokot vive fogságra egyiptumban., ennek helyében következék ptolomeus philadelphus (C/A 132)

kristus Jesus születéséröl. életéröl. és egyiptumban valo meneteléröl (C/A 156)

{…} A bölcs, az Angyalnak egyiptumban valo meneteléröl szolván., hogy az (C/A 158)

szabaditsa, és meg őlye az egyiptumban valo elsö szülötteket; olyan formában (C/A 158)

{…} Nem, mert egyiptumban kelleték menniek hogy el kerülhesék (C/A 160)

mint el is kerülé ahalált. egyiptumban valo menetelével (C/A 160)

5 Articulus A kristusnak egyiptumban valo meneteléröl és szent Jánosnak (C/A 161)

proféták meg jövendölték valaé akristusnak egyiptumban valo menetelét (C/A 161)

Ezt példázá a Jácob familiájának egyiptumban valo menetele. de ezen kivül (C/A 161)

jö a könyü felhöben. és egyiptumban megyen, és le esnek az (C/A 161)

{…} Mikor akristus egyiptumban érkezék, valoságal le esteké a (C/A 161)

ház nagy fényeségében volt sokáig egyiptumban, sokan irják hogy valoságal. a (C/A 161)

Menyi ideig marada a kristus egyiptumban (C/A 161)

az Angyal meg ölé egész egyiptumban az elsö szülötteket, általmenvén pedíg (C/A 445)

negyedik saeculumnak a kezdetin kezdödék. egyiptumban, szent Antal alat, szent Benedeket (C/A 645)

küldöt lybiában. ez a hely egyiptumban vagyon és arra valo nézve (C/A 754)

art. akristus Jesus születéséröl, életéröl, egyiptumban valo meneteléröl. 131 (C/B 931)

5 art akristus egyiptumban valo meneteléröl. és szent jános (C/B 931)

7 Articulus Az izraelitáknak. egyiptumban valo rabságokról (C/B 977)

{…} miért mene jákob egyiptumban. az éhség elöt (C/B 978)

{…} miért ment vala joseph egyiptumban (C/B 978)

akereskedöknek, akik is el adák egyiptumban. putifárnak, az Isten. ezt a (C/B 978)

meg jákob, hogy joseph uralkodnék egyiptumban (C/B 978)

ide fellyeb emlékeztünk. kénszerité jakóbót, egyiptumban küldeni fiait buzáért. kik joseph (C/B 978)

és arra kénszerité öket. hogy egyiptumban vinnék jákóbot minden cselédestöl. jákob (C/B 978)

{…} egyiptumban, minek utánna, meg jövendölte volna (C/B 978)

{…} egyiptumban. ahol mind holtig nagy méltoságában (C/B 979)

rabságában valának., melyet jelente az egyiptumban valo rabságok az izraélitáknak: az (C/B 1000)

magok közöt a birodalmat, ptolomeus, egyiptumban királyá let. seleucus. babiloniában, és (C/B 1015)

{…} A bölcs az angyalnak egyiptumban valo meneteléröl szolván. hogy az (C/B 1035)

szabadittsa. és meg öllye az egyiptumban lévö elsö szülöteket. ollyan formában (C/B 1035)

{…} Nem. mert egyiptumban kelleték menniek. hogy el kerülhessék (C/B 1036)

el is kerülé a halált. egyiptumban valo menetelével (C/B 1036)

meg jövendölték valaé. a kristus egyiptumban valo menetelét (C/B 1037)

Ezt példázá a jákób familiájának egyiptumban valo menetele. de ezen kivül (C/B 1037)

{…} Mikor a kristus egyiptumban érkezék. valoságal le esteké a (C/B 1037)

ház. nagy fényeségében volt sokáig egyiptumban, sokan irják hogy valoságal le (C/B 1037)

küldöt lybiában, ez a hely egyiptumban vagyon. és arra valo nézve (C/B 1463)

az attya hólt testét, ez egyiptumban vala, sokan is azt tarttyák (ISZ 178)

Ez akét mester ember. akár egyiptumban tanulták mesterségeket., akár tsudálatosan adatot (ISZ 196)

rend szerént ször matériát viseltenek. egyiptumban. és syriában, vékony lenböl, és (ISZ 201)

amojses törvényéhez nagyon hasonlitot, pythagorás egyiptumban sok ideig lakék, onnét babiloniában (ISZ 268)

társalkodhatot, pláto sok esztendökig tanula egyiptumban. és sok szép dolgokot mondat (ISZ 268)

sok számu sidokot vive rabul egyiptumban., és azokot el széllyeszté az (ISZ 269)

pohárok, a melyet nevezték Ciborianak, egyiptumban lévö bizonyos gyümölcsnek anevin (KSZ 397)

dolog, spanyol. országbol, vagy galliábol egyiptumban, palestinában, vagy afrikában menni (KSZ 418)

joszága, alexandriában, és sok helyt egyiptumban, joszága, az euphrátes tartományiban joszágokot (KSZ 430)

ellenségi. mitsoda vér ontásokot tettenek egyiptumban, és syriában (KSZ 462)

europának, és igen meg gyengülenek egyiptumban, és syriaban. de fogyatkozás lett (KSZ 477)

husz esztendövel, valának még olyanok egyiptumban, akik nem üsmerék akristus kereszttségit (SUT 672)

egyiptumbol – 26

Mit jelent. az Izrael népének egyiptumbol valo meg szabadulása az elsö (É 460)

küldötte el, hogy ki vigyék egyiptumbol az ö népit, hogy annak (KG 543)

modon szabadulának meg az lzraéliták egyiptumbol. és a farao rabsága alol (KJÉ 735)

a feleségit az attyához, még egyiptumbol valo ki indulása elöt. ugyan (C/A 95)

napon, mely ötvenedik napja vala egyiptumbol valo ki meneteleknek, a hegyet (C/A 97)

{…} Mit jelente a sidoknak, egyiptumbol. valo ki jöveteleknek ötven nap (C/A 100)

száz ezer ember közül. kik egyiptumbol ki jövének, tsak Caleb, és (C/A 109)

{…} A kristus egyiptumbol valo viszá jövetele után. hová (C/A 161)

mert mivel hogy a sidok egyiptumbol valo ki menetelek után ötven (C/A 209)

midön az Attyokot meg szabaditá egyiptumbol; az egesz égyiptum bélieknek elsö (C/A 435)

nem bántá öket, azután, az egyiptumbol valo ki menetelekröl,. és a (C/A 445)

elsö husvét után, vagy ís egyiptumbol valo ki menetelek után, az (C/A 448)

meg ölvén, ki kelleték menni egyiptumbol, hogy a király meg ne (C/B 980)

küldötte volt a feleségit, még egyiptumbol valo ki indulása elött. ugyan (C/B 985)

napon. mely ötvenedik napja vala, egyiptumbol valo ki jöveteleknek., a hegyet (C/B 987)

{…} mit jelente. a sidoknak, egyiptumbol valo ki jöveteleknek ötven nap (C/B 989)

száz ezer ember közül, kik egyiptumbol ki jövének, csak Cáleb. és (C/B 997)

{…} A kristus egyiptumbol valo viszá jövetele után. hová (C/B 1037)

mert mivel hogy a sidok egyiptumbol valo ki menetelek után. ötven (C/B 1066)

midön az attyokot meg szabadittá egyiptumbol., az egész égyiptum bélieknek. elsö (C/B 1232)

az elsö husvét. vagy is egyiptumbol valo ki menetelek után., a (C/B 1241)

ideje, amásodik. az izrael népének, egyiptumbol valo ki menetelétöl fogvást, babiloniában (ISZ 173)

rendét. tudni illik, az Izraéliták. egyiptumbol valo kimeneteleknek idejétöl fogvást. ababiloniában (ISZ 180)

nagy hasznokot vették volna. akirályok egyiptumbol hozatának magoknak lovakot. közönségesen, mind (ISZ 194)

rendeltetének, tudni illik, azért hogy egyiptumbol öket ki hozá, a sinai (ISZ 234)

el szaladhasson. salamon gazdag lévén. egyiptumbol hozat vala lovakot, és negyven (ISZ 257)

egyiptumból – 1

kivánsagi, amelyekre adák magokot, amidön egyiptumból valo ki jövetelek után a (É 715)

egyiptumnak – 1

ö helyre valo állásokot. az egyiptumnak, és syriának erötelenségek okozá, ugyan (ISZ 275)

egyiptumot – 4

aztot Cálifnak nevezték. a mámertusok egyiptumot birták. de akár ki birta (TL 146)

tömlötzböl. és akirály az egész egyiptumot keze alá adá. a kristus (É 296)

annyi sok csapásokal. veré meg egyiptumot, hogy pharao kételen vala. az (C/B 980)

{…} mivel ostorozá meg egyiptumot (C/B 980)

egyiptumra – 1

ö karjának sulyat. az egész egyiptumra veté, és minden elsö szülötetet (KJÉ 736)

egyiptumtol – 1

syria, mivel az ö birodalma, egyiptumtol fogvást, az eufrates viziig tartot (ISZ 261)

Égyiptum
Égyiptumnak – 1

vagyok ate urad Istened. ki Égyiptumnak földéböl ki hoztalak tegedet. ne (C/B 1181)

Égyiptumot – 1

{…} Mivel ostorozá meg Égyiptumot (C/A 89)

égyiptum
égyiptum – 2

tolvajok és ezeket kürdöknek nevezik, égyiptum széllyin is a szerecsenek mind (TL 132)

Istened. ki, kihoztalak. téged. az égyiptum földéröl., másut erröl beszéllünk (C/B 987)

égyiptumba – 2

de kevés idö mulva., ezekis égyiptumba takarodának (ISZ 264)

ascéteseknek példájokot akarták követni, valamint égyiptumba valának a szent marcus tanitványi (KSZ 435)

égyiptumban – 18

irtamé meg valaha kédnek. hogy égyiptumban. egy nehány ezer tojást tesznek (TL 105)

elött bé mutattya, azután kénszeritetik égyiptumban szaladni, és ót maradni, aherodes (KG 540)

gyermekel. és az annyával. szaladna égyiptumban. és ótt maradna ujjab parantsolatig (KJÉ 616)

azonal engedelmeskedék ennek a parantsolatnak. égyiptumban mene., a hol, hérodes halála (KJÉ 616)

7 art. az izraélitaknak. égyiptumban valo rabságokrol. 56 (C/B 930)

{…} mit cselekedék joseph égyiptumban (C/B 978)

mennyi ideig maradának az izraéliták égyiptumban (C/B 979)

jákob, csak hetvenedmagával ment volt égyiptumban., és azon. kivül, micsoda üldözésekben (C/B 982)

a ki viszá vigye öket égyiptumban., de ez a két kém (C/B 995)

nagy számu sidokot vive fogságra égyiptumban, ennek helyében következék. ptolomeus philadelphus (C/B 1015)

Kristus Jésus születéséröl, életeröl, és égyiptumban valo meneteléröl (C/B 1034)

az angyal meg ölé egész égyiptumban az elsö szülötteket, által menvén (C/B 1239)

negyedik saeculumnak a kezdetén. kezdödek, égyiptumban: szent Antal alat., szent benedeket (C/B 1386)

mivel hasonlo példákot látunk ahistoriákban; égyiptumban, a nagy thébes városa, tsak (ISZ 190)

kezdék, azöregek igazgaták, amidön mojses égyiptumban mene, azIsten parantsolattyábol, hogy a (ISZ 251)

idöben kezdék üsmerni a sidokot égyiptumban, és syriában, ahová sokat jártanak (ISZ 267)

mint is solon, sokat lakván égyiptumban. a (ISZ 267)

valo lakást ásiában, syriában, és égyiptumban, az ollyanok mindenüt meg telepedhetének (ISZ 270)

égyiptumbol – 4

emlékezetire. hogy mimodon szabadultak meg égyiptumbol. az estvét, a melyen kezdödöt (KJÉ 736)

nem bántá öket., azután az égyiptumbol valo ki menetelekröl, és a (C/B 1239)

hát még ezeken kivül. midön égyiptumbol viszá tére, az irás azt (ISZ 175)

beszél. égyiptumbol, és syriábol származának azok anagy (KSZ 326)


Egyiptom l. Egyiptus