alá – 610
ala
ala – 10

az eredendö vétekért az itélet ala foglaltatnak, a melyet (É 586)

le tették., és gond viselése ala hagyták. és az anyaszent egy (KG 453)

szerzi bennünk. az Isten rendelése ala valo tekélletes ajánlást. de a (VKT 911)

születtek, az Isten mindnyájokot az ala vetette. ezen parantsolattya által., a (IK/A 164)

azért arra. hogy tapodgyad lábad ala ezt a szégyent, mert ez (IK/B 682)

az ö gondviselése és legeltetése ala adattak a hivek. és a (C/A 250)

amaz kenyér aki mennyekböl jött ala, A ti atyáitok mannát ettenek (C/A 531)

ördögnek rabjává., és apokolnak kinnya ala vett (C/B 1135)

Mert az, az ördög hatalma ala. és ö rabságában vett minket (C/B 1202)

Isten a hamisakot, sziveknek kivánsági ala adgya. és hozzájok valo haragját (C/B 1414)

alá
alá – 571

vagyon három lova. azért mindenikünk alá egy egy lovat hoztanak és (TL 16)

parton. hogy az én házam alá vizen bé jöhetni, de azt (TL 29)

nem értenek, az én házam alá a tenger bé megyen. és (TL 38)

egészen bé csapván a házam alá. sokszor azt gondolom hogy az (TL 40)

minden embernek az Isten rendelése alá kel magát vetni, föképpen a (TL 41)

vagyon., a hol szüntelen járnak alá s. fel a tisztek, és (TL 54)

egy rétre ment szállani sátorok alá. a feleségivel, többet nem irhatok (TL 74)

is micsoda uton veszi gondviselése alá, az idegen országban lévö árvákot (TL 81)

volt, nem lehetet a szoknya alá tenni a kezét. de asztal (TL 98)

bánom hogy ma ismét satorok alá jöttünk lakni, mert a napokban (TL 110)

vetették idövel a romai birodalom alá, csak nem az egész világot (TL 119)

egyikét, és ö veti rabság alá a másikot. ö keneti fel (TL 156)

Isten ezen a világon gondviselésem alá bizot, ámbár szolgálatomra rendeltettek. fiaim (TL 209)

fejdelem számára. hasonlo képen mindenikünk alá is szépen fel öltöztetet lovakot (TL 219)

adának alánk. és a portékánk. alá. azt el mondhattyuk, hogy a (TL 225)

a fejdelmet, és a sátorok alá vivé. ahol meg vendegelé a (TL 225)

vezér alánk. és a katonak alá. de azok posta lovak. el (TL 227)

igen szép., hagyuk Isten akarattya alá magunkot, ahol nintsen emberi reménség (TL 256)

és hogy az övéit gondviselése alá vegye, az Istenhez fel ment (TL 283)

estenek. de ez a föld alá eset., elég a hogy, erre (TL 288)

szárazra ki megyen., a mint alá s’fel járna, egy kis (TL 298)

az Istent hogy vegye gondviselése alá az ő népit, és tiszteletire (ML 323)

azon nyomoruságok közöt, a melyek alá vettetet az élet, és hogy (É 23)

mindenekben az Isten gond viselése alá hadgya magát, minden szorgalmatosági az (É 24)

lenni, nem hajhattyuk magunkot olyan alá, hogy még is többet ne (É 26)

miért vevé Isten gond viselése alá. és miért nem adá kezekben (É 29)

tudgya az Isten parantsolattyát, azonal azalá veti magát. tanullyuk meg ebböl (É 34)

avilagi rosz kivánságot, az Istentelenség alá értodik mind avalami ellenkezik avaloságos (É 51)

néki szenteltettek, avilagi rosz szokások alá értödnek, a rendeletlen kivánságok, a (É 51)

gyüjti az ö csirkéit szarnyai alá, és nem akartad, imé pusztán (É 72)

ö fiait mint tyuk, szárnyai alá veszi, hogy ót melegben, és (É 73)

ellenséginek töriben, azért is szárnyai alá veszi öket, valamint a proféta (É 73)

engedte fiait egybe gyüjteni szárnyai alá (É 73)

és az ö gond viselése alá vetni magunkot, igen félö hogy (É 73)

bennünket, és ahamis léleknek hatalma alá ne vessen. a kit is (É 73)

állatbol lött, ki a törvény alá adatott, hogy azokot a kik (É 83)

mind a másika avallás bötüi alá vannak vettetve, mert meg elégedvén (É 84)

kristus miért akará magát atörvény alá vetni (É 84)

vegyük a midön mások keze alá tészen., hogy aláb valoknak tarttsuk (É 85)

magát akristus akörnyül metélkedésnek törvénye alá (É 88)

által oly meg aláztato törvény alá veté magát, a mely szégyenel (É 88)

az ö akarattya, és parantsolattya alá vessük, a midön azt meg (É 95)

de az Anyaszent egyház hatalma alá kel vetni magunkat. és tsak (É 96)

vetvén magunkot az Isten akarattya alá (É 115)

a midön az Isten akarattya alá vetik a szivet (É 124)

hanem verem atestemet, és szolgálat alá vetem, hogy ne talám, midön (É 136)

Isten, akarattya, és az értelem alá kellene vetni, atesten, nem tsak (É 139)

türitek. ha ki titeket szolgálat alá vét, ha ki meg emészt (É 144)

nép a ki apogányok birodalma alá volt vetve (É 161)

azokot apokol béli hatalmasoknak kegyetlenségek alá vesse (É 188)

az ö szent lelke vezérlése alá adgyuk magunkot (É 194)

ö láthatatlan karjának erejével. alélek alá veti atesti indulatokot, alelki kivánságokot (É 216)

alelki kivánságokot pedig az okoság alá. és az okoságot az ö (É 216)

az okoságot az ö kegyelme alá (É 216)

{…} egészen akarattya alá adá magát. mondván. uram mit (É 239)

magát a mojses törvényének. Ceremoniái alá vesse. hogy másokot meg ne (É 246)

lehetet volna., de alázatoságbol. az alá veték magokot. példát akarván nékünk (É 247)

is azt imádgyuk, és az alá vessük magunkot mindenekben. ha szinte (É 252)

ö évangyéliumának törvénye, és oktatása alá, mivel haminket meg szabadit az (É 253)

hogy meg üsmértesse vélek, Embersége alá rejtetet Istenségit, meg mutatván nékik (É 283)

mi királyunk lészszé, avagy birodalmad alá vettetünké, és azért, az álmoknak (É 293)

akirály az egész egyiptumot keze alá adá. a kristus fel tamadván (É 296)

hogy atesti sanyaruság a mely alá vetettük magunkot ujab eröt adgyon (É 299)

attyafiait az ö szolgálattyának igája alá vetettem, gabonával. és boral meg (É 301)

az ifiak, amagok rosz kivánságok alá vetik magokot, nem léven anyi (É 304)

a midön magát rosz kivánsági alá vetette., siratni kel nyomoruságát. és (É 308)

rontani országát. amidön azördög rabsága alá vett valamely lelket, föképen a (É 313)

az embert., aki emberi gyengeségek alá vagyon vettetve, az embertöl, aki (É 319)

atöbb hivekel., és asátán hatalma alá adgyák. ugy hogy el lévén (É 324)

ez életnek, szükségi, és alkalmatlansági alá vettetet valamint mi, és hogy (É 341)

az öakarattyátol fügjünk, és az alá vessük, minden szándékunkot, és tselekedetinket (É 343)

azokot ahamis vádolokot, azon büntetés alá itélé, a melyre itélték vala (É 349)

abajos. és nehéz törvénynek járma alá valának vettetve. amely törvényt ök (É 355)

ur Mojsesnek, mondván, eredgy meny alá, vétkezet anéped, melyet ki hoztál (É 366)

mivel aki avétek által. rabsága alá adgya magát, az ollyan urának (É 367)

hogy az Isteni rendelésnek törvénye alá vagyon vettetve. az egész természet (É 376)

vetteték ahalál, és annyi nyomoruságok alá. mert vétkesé lett, abban ahalotban (É 384)

látván az Isten akarattyát; az alá kel magunkot vetni, az üdvezitö (É 385)

vétek, és az ördög hatalma alá adnok magunkot, nagy szenttség törés (É 389)

is öreája valo nézve. ahit alá vessük elménket, és érzékenységinket, alázár (É 392)

akiket az Isten gond viselések alá adta (É 409)

nélkül. hogy ha pedig hatalmok alá adgya öket, és szükségben hagya (É 411)

valoknak láttzanak lenni. és lába alá tapodni mind azt. a mit (É 424)

hogy mitsoda veszedelmes arosz indulatok alá vetni magunkot, mert ha egyszer (É 435)

meg tanulhattyuk az ö akarattya alá adni magunkot, az ö igasságának (É 449)

és azokot az Isten akarattya alá vettyük; valamint ö tselekedet, ö (É 470)

de akristusban azok az okoság alá valának vettetve., és akarattyátol függöttek (É 471)

azokot érezvén, az Isten kegyelme alá vessük magunkot (É 471)

adnok magunkot az ö rendelése alá. azt is meg üsmernök., valamint (É 475)

szüz, és kedves tanitványának gondviselése alá hagyá, akit is oly igen (É 478)

kegyeségit, a mely a lélek alá vetvén a testet, meg békélteti (É 485)

halgatását., vessék az Isten rendelése alá magokot, a ki abban akeserves (É 488)

azon által az Isten rendelése alá veté magát és apélda meg (É 494)

örökösi lennénk, menyekben ment. birodalma alá vetvén az Angyalokot és ahatalmaságokot (É 527)

juhait. a nemzeteket, ahitnek járma alá vessék. nékik törvényt szabjanak, egyházi (É 530)

szivel lélekel az Évangyélium törvénye alá adgyák (É 534)

kivánságokon. és tselekedeteken. és lábok alá tapodgyák a világi dolgokot, hogy (É 534)

ha a szivet az igazság alá nem nem vetik., és nem (É 534)

fogják gond viselése és tanitása alá adni magokot, gondgyokot viseli (É 542)

kövessük, és ate gond viselésed alá adgyuk magunkot, a mi urunk (É 556)

örök Isten hogy akaratinkot akaratod alá vessük. és a mi szivünk (É 573)

az Isteni akarat és rendelése alá vetvén, akár mely keserves állapottyában (É 581)

Isten kegyelmét, de tartozunk atörvény alá vetni magunkot. a melyet rendelt (É 584)

meg elöre., mert magát az alá arend alá akarja vetni, amelyet (É 584)

mert magát az alá arend alá akarja vetni, amelyet az Isten (É 584)

Isten elött, az ö gondviselése alá hagyuk testünket, ne hogy meg (É 597)

predikállyák, kik anemzeteket ahitnek járma alá tegyék. nékik törvényt szabjanak, szenttségeket (É 606)

alat, az emberi elmének nyughatatlansága alá adgyuk magunkot, hanem, hogy mindeneket (É 630)

mindeneket. az ö hatalmas keze alá vessünk, és tsak ö benne (É 630)

hiven maradván hivatalunkban., vessük akarattya alá magunkot, mivel meg igérte hogy (É 630)

meg jelenését várja, mert hivság alá vettetet ateremtet állat nem akarva (É 635)

valoságos élettyétöl, atestünknek is. ahalál alá vetvén azt, a mely el (É 636)

alat, mitsoda nyomoruságok, és kisértet alá vannak vettetve, és mind azon (É 636)

a kevélyeket. a halászok tanitási alá vetvén öket, és azért, hogy (É 642)

is leg aláb, arosz kivánságok alá veti, a mellyek. ellenkeznek az (É 648)

alélek, az eredendö vétekért, atest alá vettetet. és rabjává lett., atesti (É 664)

atestet is, a lélek kivánsági alá vetvén azt, a mi a (É 664)

hinni, és akik az Évangyélium alá vetik magokot. de ezeknek az (É 680)

bennünk, és többé rendeletlen kivansági alá ne vessen., meg menekedvén egyszer (É 696)

és alélek törvényének, aki egy alá vettetet, nem lehet hogy a (É 701)

magokot, az utolsok, akülsö áitatoság alá rejtik magokot, amely tsalandó, és (É 703)

szenteket. hogy atestet, alélek engedelmesége alá vessük. mint szolgáját, egy szoval (É 706)

és azokot az Isten törvénye alá vetni, mert mi nem tudhattyuk (É 716)

urnak valya, annak azö tanitása alá is kel magát adni. mivel (É 723)

után, és akristus tudományát, örizések alá hagyák, az ö tanitványok, másoknak (É 730)

és valamely pasztornak gond viselése alá adgya, hogy gyogyittsa, azon orvoságokal (É 740)

de az irás, mindeneket abün alá rekesztet, hogy az igéret, a (É 742)

az irot törvény, mindeneket abün alá rekesztet, hogy az igéret, a (É 744)

a testet apenitentzia tartásnak szolgálattya alá vessük (É 754)

ember avétekért, agonosz lélek hatalma alá esvén, kemény szolgálat alat tarttya (É 766)

mint hogy az ember, ahalál alá vettetett, tsak ameg esésre alkalmatos (É 767)

meg gyözhese atestet, és akegyelem alá vethesse, szükséges egy keresztyének, vigyázásban (É 768)

volna, hálá adásal kel az alá vetni magunkot, és meg üsmérni (É 773)

a mely nem lészen aváltozás alá vettetve (É 773)

ha. szivünket az Isten rendelése alá vettyük, az üdvezitö azért mondá (É 781)

uralkodnak, és a teremtet állat alá vetik az embert (É 793)

másokban. az okoságot pedig ahit alá kel vetni. ötet tellyes lelkünkböl (É 794)

minden indulatit, az Isten törvénye alá vessük. testi életünket, az ö (É 794)

tselekedet szerént, melyel mindeneket maga alá vethet. az okáért. szerelmes, és (É 824)

a melyel a kristus maga alá vett mindeneket (É 825)

és ha az Isten rendelése alá ajánlyuk, és ha ö reája (É 853)

Isten. és nem vettetet változás alá, mint az ember, ö ugyan (É 879)

akeserüségben, kik az Isten rendelése alá vetvén magokot, meg elégednek sorsokal (É 892)

vessük magunkot az ö akarattya alá, valamint Mojses. és Aaron (É 901)

gyujt, s’arejtékbeteszi, se avéka alá, hanem agyerttya tartora, hogy akik (É 901)

szivet meg gyözöt, és rabsága alá vetette (MN 8)

azért mi is azon rend alá akarjuk vetni magunkot, én, mondá (MN 12)

bennünket. a házánal lévö rend alá vetni, mint hogy tellyeségel azt (MN 12)

gyülekezék. és a szöllö lugosok alá. a pásintra szönyegeket teritének. és (MN 13)

néki hatvan álgyus hajot keze alá, és hogy ö. a hajon (MN 20)

még mi is a büntetés alá vetethetünk. hanem én azt tanácsolom (MN 46)

vevék. és az amurátes hatalma alá esék. a ki is igen (MN 48)

volna rabjához. bizonyos modal. hatalma alá tehetné avárost (MN 50)

bennem az. amuratest örökösön hatalmad alá veti, ezeket a szókot azzal (MN 52)

közöt., ez oly igen hatalma alá vetette volt azámurates szivét. hogy (MN 53)

és uglan nevü szerecsen gondviselése alá adá., akiben egész bizodalma volt (MN 54)

tartományokot el pusztitta. és maga alá hodoltatá. de mint hogy tsak (MN 55)

és tsak ezen uj szeretet alá adá magát. amurates Zaimét sultánnénak (MN 66)

is, rákimát, a maga hatalma alá vetni. akinek is a szive (MN 68)

erövel nem akarna maga akarattya alá vetni. talám idövel el felejtene (MN 98)

álbiai hertzeg a spanyol korona alá hodoltatta volna portugalliát. a második (MN 106)

dom pedre. de zuare tutorsága alá hagyta volt., és mint hogy (MN 107)

köteleségében. az el rendeltetet sorsa alá veté magát., nem mutatván leg (MN 137)

és a portugaliai királynak oltalma alá adák magokot., a kiket dom (MN 137)

tsak hamar a maga rabsága alá veté. ez az indiai leány (MN 137)

annya, a hü álváré gondviselése alá bizá. el válván egy mástol (MN 142)

uraknak ura elöt. egészen gondviselése alá ajánlá magát. el felejtvén akirályt (MN 196)

vétkemet. uram tekintvén Egrádra, gondviselésed alá ajánlom fiaimot. az ö sorsok (MN 209)

anyoké. de ha gond viselésed alá veszed. azt igérhetem magamnak. hogy (MN 209)

is gyermekeit a maga gondviselése alá vevé. és anyok helyet akart (MN 212)

volt. de az Isten rendelése alá vetvén magát. ismét a kereskedésre (MN 221)

a többit az Isten rendelése alá; hálákot adván néki. hogy minket (MN 225)

meg szabadittsanak. engemet a karjok alá vévén. a partra ki vittenek (MN 233)

segittségül hiván tégedet. vegyed gondviselésed alá. az ártatlan Félidat., ezek az (MN 234)

vala, valamint magad. a szenvedések alá volt vettetve, valamint magad, és (KKU 288)

gyözedelmeskedgyék. avilági kevélységen, akeresztnek terhe alá (KKU 291)

A bünös. sok féle büntetés alá vettetik {…} imé mint számláltattak az (KKU 294)

A bünös, sok féle büntetés alá vettetik. {…} Storophila. El nem felejthetvén (KKU 294)

vihessék dolgokot. mitsoda illetlen alázatosság alá nem vetik magokot. a földig (KKU 301)

a szerencsének sok féle változása alá kell magat vetni, mihez is (KKU 302)

nyughatatlanság, kereszt. és még ahalál alá is lesz vettetve (KKU 302)

kell tekintened., hanem akeresztnek zászloja alá kell futnod. abban áll. az (KKU 312)

a. hogy az Isten akarattya alá vesse magát. a maga akarattyának (KKU 313)

olyan bátran állottál akeresztnek zászloja alá. jól tudom hogy mitsoda hálot (KKU 316)

vétekben meg rögzöt bünöst, apenitentzia alá vetni, ollyan mint ha egy (KKU 318)

magokot tellyeségel az Isten rendelése alá vetik. magokot keményen tarttyák. és (KKU 328)

jo tselekedetink közi, végy szárnyaid alá uram minket., légy egyedül a (KKU 355)

azokot az ostorokot. a melyek alá mások vettettek (KKU 357)

irgalmaságát, de sött még akarattya alá vessed magadot., és kérjed hogy (KKU 363)

akarják. az Isten rendelésének buntetése alá vetni magokot, holot az Isten (KKU 363)

meg másut. vessed a nyomoruság alá öket. fedezd bé ortzájokot gyalázattal (KKU 368)

ötet probálni, a sátán hatalma alá adá az ö testét, ez (KKU 377)

embernek. aki. az Isten akarattya. alá hadgya magát; ez is az (KKU 378)

de tellyeségel az Isten akarattya alá valo ajánlás, tsak a választottakot (KKU 380)

hassa, és azt a szolgálat alá vesse, hogy ha pedig atest (KKU 390)

aki a fa által rabság alá veté az emberi nemzetet, azt (KKU 403)

és nem vetéé a szolgálat alá, azért hogy az el vettettek (KKU 403)

arra kérlek, hogy végy oltalmad alá engemet, tégy magad mellé engemet (KKU 404)

avétek bennek. azért alelki borbély alá adák örömest magokat, hogy ki (KKU 405)

annyi sok gond, és baj alá lévén vettetve. látom hogy lehetetlen (KKU 406)

uram engemet nyomorultat, akeresztnek sajtoja alá, facsard ki szivemnek jó kivánságit (KKU 416)

de a midön a sajto alá teszik, és ót ki fakaszttyák (KKU 416)

david, mert az ember lábai alá tapodot engemet, ne fély tehát (KKU 416)

ók, és lehetneé valakinek, az alá magát nem vetni (KKU 427)

és magát, a kegyelem, vezérlése alá kel vetni, boldogok az olyanok (KKU 437)

aki mindenekben az ö akarattya alá veti magát, minden keresztivel. a (KKU 440)

mivel tellyeségel az ö akarattya alá vetik magokot. az ollyanok meg (KKU 440)

az angyalok mentenek, fel, s’ alá. Storophila. jól emlékezem uram arra (KKU 442)

hiszük, hát az Isten hatalma alá hogy ne vetnök az okoságot (KG 454)

az Isten minden embereket. az alá vetette, és rajtok valo hatalmát (KG 459)

a midön az ö rendelése alá adgyuk magunkot. szeretettel, a midön (KG 460)

meg itéllyük. és a penitentzia alá vessük, ugy hogy meg elözhessük (KG 463)

Tekélletességel lévén, az ö akarattya alá vettetve, tsak azt akarják a (KG 471)

hányátok a gyöngyöt. hogy lábok alá ne tapodgyák (KG 505)

Nem vettettiké az Isten alá az én lelkem. mondá dávid (KG 517)

pedig ugy vagyon az Isten alá vetetve, hogy ha meg egyezik (KG 517)

öket. és az Isten rendelése alá ajánlván magokot, békeséges türésben birják (KG 520)

minket hogy az ö akarattya alá vessük magunkot, az 5. a (KG 543)

jovallási. hogy meg vessük. lábunk alá tapodgyuk. és el hadgyuk egészen (KG 549)

jelit szeretetének. vessed azért akarattya alá magadot és adgy hálákot néki (KG 553)

ö lelkek tellyeségel az Isten alá volt vettetve, és azö testek (KJÉ 571)

azt kivánta töllök, hogy akarattya alá vessék magokot, hogy pedíglen meg (KJÉ 572)

az aszonyt a szülési fajdalmak alá veté, az után ki üzé (KJÉ 573)

földi paraditsombol., minden féle nyomoruságok alá veté öket, és ahalálra itélé (KJÉ 573)

és eredetében, ugyan azon büntetések alá is vetteték, mert valamint hogy (KJÉ 574)

volt az Istent, a szenvedés alá adván magát, azért a meg (KJÉ 575)

felesége volt, és ezel alába alá tapodta, a nemesi vérnek minden (KJÉ 587)

ditsöségit. a mi gyarloságinknak fedele alá, azért tselekeszi hogy szeresük. és (KJÉ 589)

mind azokot anyomoruságokot. a melyek alá tettzik Istennek minket vetni, ahohérok (KJÉ 590)

alat sohajtoznak vala, akinek rabsága alá vettettek volt, a vétek által (KJÉ 602)

az ember a halálnak rabsága alá adá magát. az ördögnek. intselkedéséböl (KJÉ 602)

testesülésnek. hasznait. ezen kevés szok alá foglalá; meg igérte nékünk, hogy (KJÉ 607)

esznek a fiak kenyerének asztal alá hullot morsalékjábol, erre mondá Jésus (KJÉ 670)

volna öket, egy embernek kegyetlensége alá, az után mondá nékik, hogy (KJÉ 694)

fiaidot, valamint a tyuk szárnyai alá gyüjti fiait. és te nem (KJÉ 697)

jutalomul. tiz várost ada hatalma alá, a másodikának ötött, találkozék meg (KJÉ 715)

fogják látni, hogy apogányok, lábok alá tapodgyák avárosokot, akik kardra hánnyák (KJÉ 730)

attya. mindeneket az ö hatalma alá adot, hogy ö Isten fia (KJÉ 738)

az ördög mindgyárt maga hatalma alá vevé ötet. hogy végben vitesse (KJÉ 740)

az indulatokot, az Attya akarattya alá veté magát. és mondá, Atyám (KJÉ 748)

elnem vesztettem., az ellenségi hatalmok alá adván magát. meg fogák ötet (KJÉ 749)

szüz tanitványal. lakék, akinek gondviselése alá hagyá. nem kel tehát tsudálni (KJÉ 759)

halando életében., a mi nyomoruságink alá volt vettetve életében. és halált (KJÉ 775)

könnyen vethettyük magunkot. mind az alá, amit nékünk ki nyilatkoztatot., ugyan (VKT 788)

alá. amelyeket ez az ember. s (VKT 791)

hogy az anyaszent egy ház alá vesse magát, látván azt világosan (VKT 791)

vétke. mind azokot annak hatalma alá vetette., a kit a kristus (VKT 794)

ö szavát., és magát az alá veti. amit vagy az ö (VKT 802)

hogy az akarattyát, az másoké alá vesse (VKT 813)

hogy egészszen az Isten akarattya alá vessük a mi akaratunkot mind (VKT 813)

a magunk akarattyát a másoké alá vettyük Istenért. avilágos, hogy olyankor (VKT 813)

avilágos, hogy olyankor, az Istené alá vettyük magunkot. és hogy bizonyosabbak (VKT 813)

midön az, az Isten akarattya alá vagyon tellyeségel vetve, azért nem (VKT 814)

követhetik., a fellyeb valojoknak. akarattyok alá vetvén magokot., és amagokét oly (VKT 814)

tellyeségel. a szerzetben lévö superiorok alá adgyák magokot. akiket választanak. de (VKT 822)

modgyok szerént, az olyan superiorok alá vetni magokot., akiket az Isten (VKT 823)

melyeket az Isten adta kezünk alá, el távoztanak aveszedelemtöl, hogy ugy (VKT 823)

gondolni, hogy avilágiak nintsenek az alá ugy vettetve. mint a papok (VKT 823)

penitentzia tartás. az Isten. penitentzia alá veté ádámot és az ö (VKT 831)

atestemet. mondgya és a szolgálat alá vetem. nehogy minek utánna másoknak (VKT 832)

ádám. és éva, ezen penitentzia alá veték magokat. azt bé töltvén (VKT 839)

hogy az Isten gond viselésünk alá adta. a mi jó hirünket (VKT 863)

ellenségit meg gyözé, népét maga alá veté. népenek számát akará meg (VKT 878)

helyeket. ahová az Isten gondviselése alá tett holmi gazdagságot, anyi idöre (VKT 882)

az Isten. az ördög dühösége alá hagyá jóbnak minden földi javait (VKT 888)

kegyelem ellen ályanak, és lábok alá tapodgyák, azt az idöt, amelynek (VKT 895)

mert mindenben az Isten rendelése alá veti magát (VKT 903)

mindenkor kész. az Isten akarattya alá vetni magát (VKT 909)

11 Az akaratunkot a másoké alá kel vetni. 46 12. A (VKT 927)

leg aláb azokban. kik lábok alá nem tapodgyák azt a kegyelmet (IK/A 31)

Angyalod, és a patronusod gondviselések alá, ezeket rövideden. és buzgon tselekedgyed (IK/A 107)

visgálván. és nem tekintvén lába alá. egy mély veremben eset; és (IK/A 114)

szolgálta ötet., a mely szükségek alá hozánk valo szeretetiböl vetette magát (IK/A 125)

anevét viseled. ajánlyad gond viselése alá minden nap magadot, és hogy (IK/A 128)

nem akarja a mások igazgatások alá vetni magát. vagy ollyan. alatomban (IK/A 149)

tele tudatlanságal; és sok fogyatkozás alá vagyon vetve, a melyben nem (IK/A 150)

valamely okos gyontato papnak igazgatása alá, kövesed tanátsit. és a rendet (IK/A 153)

hogy az elmét maga birtoka alá vethese., és a mint bölcsen (IK/A 167)

a kik ezen tisztátalan indulat alá vetik magokot, hamiságal tellyes életet (IK/A 168)

ládái kintsekel. föképen a fajtalanság alá adta volt magát., Isten ö (IK/A 175)

meg gyözön teged, és birtoka alá vesse szivedet (IK/A 177)

találá, mivel egy sidó mester alá adá magát. hogy meg tanullya (IK/A 184)

oktatásit. akiket az Isten gondviselések alá rendelt (IK/A 214)

Pál pedig az ördög hatalma alá ada két olyan keresztyént. kik (IK/A 235)

és noha a mértékleteség neve alá érttse közönségesen az ifiuságnak minden (IK/A 241)

elsö Atyok. tellyeségel azö hatalma alá kel vetni hatalmokot (IK/A 301)

avilági dolgokot. sok rosz erkölcsök alá vagyon vettetve, vagy ha szinte (IK/A 315)

szinte a testi rosz erkölcsök alá ne légyen is, de az (IK/A 315)

leg aláb azokot, kik lábok alá nem tapodgyák azon malasztot. és (IK/B 398)

országban. az egész országát hatalma alá adá. meg parancsolván, hogy mindenek (IK/B 414)

ö leg halálosab ellenséginek kegyetlensége alá. az ki is minden hamiságát (IK/B 420)

hogy ollyan kegyetlennek. jussanak birtoka alá. az ki, az ö veszedelmeket (IK/B 420)

gyóntato attyát. az kinek gondviselése alá adhassad az lelked üsméretit. az (IK/B 451)

angyalod. és az patronusod gondviselések alá. mind ezeket buzguságal vigyed végben (IK/B 464)

az uj testamentumot az honya alá tévé, és ugy járt az (IK/B 473)

2. Szeresed ötet, ajánllyad gondviselése alá magadot. kérjed vigyázon cselekedetidre, oltalmazon (IK/B 481)

tévelyedik, és az farkas hatalma alá esik. mivel nincsen az ördögnek (IK/B 491)

adgyák magokot. az mások gondviselések alá. az magok hittségektöl viseltetvén, nem (IK/B 501)

mert változo elméjeket indulatoknak igazgatása alá adgyák. valamint hogy az tenger (IK/B 503)

valamely értelmes gyontato papnak gondviselése alá. kövesed tanácsát, az mit fog (IK/B 505)

az elmét az maga birtoka alá vethesse. azert is mondgya sz (IK/B 517)

ollyanok., kik nincsenek más vétkek alá vettetve, ha szinte vannak is (IK/B 517)

felejtsed az Boldogságos szüz gondviselése alá ajánlani magadot (IK/B 530)

nézve, egy sido mesternek keze alá adá magát, hogy az sido (IK/B 531)

bölcs embereknél. az kiknek gondviselések alá adta az Isten (IK/B 558)

két keresztént az ördög hatalma alá adot. ezen vetekért. hogy meg (IK/B 575)

ö szeretetiért. az ö gondviselése alá adgyad magadot. mert el nem (IK/B 604)

más tisztek. kiknek hatalmok mások alá van vettetve. hogy ha ollyan (IK/B 650)

mely semi betegség, se ahalál alá nem vettetet volna (C/A 56)

minden féle nyavalyák és ahalál alá vetteték (C/A 59)

6 Az ördög hatalma alá esének (C/A 60)

ötet, és a maradékit gondviselése alá vészi, hogy sok népnek Attyává (C/A 78)

vala, és az Isten akarattya alá adá magát, ö maga vivé (C/A 82)

szaporodának, végtire üldöztetének. és rabság alá veté öket farao az Egyiptumi (C/A 86)

kezdé az Izraélitákot, és rabság alá veté (C/A 87)

és ót az Isteni gondviselés alá hagyá; mert farao parantsolatot adot (C/A 88)

{…} szükséges vala iga alá vetni azt a népet mivel (C/A 99)

fognak engedelmeskedni, és Josué birodalmok alá adá a meg ígért földet (C/A 114)

ötet egy ideig az egyiptiusok alá veté (C/A 123)

a népe lassanként Roboám hüsége alá viszá ne térne, hogy ha (C/A 123)

a sidokot a romaiak adozása alá veté (C/A 136)

elötte pedig a romaiak birodalma alá nem estenek volna, és a (C/A 144)

ki az egész világot maga alá hodoltatná (C/A 145)

köhöz. ez a birodalom maga alá veti eröszak nélkül a töb (C/A 146)

minden emberi segittség nélkül, birodalma alá is veté a pogány császárokot (C/A 147)

két akarat, egyik a másika alá volt mindenkor vettetve, az az (C/A 152)

bujálkodása, és az életnek kevélysége alá valának vettetve. A kristus még (C/A 158)

{…} Igenis Mert a törvény alá akará magát vetni, hogy meg (C/A 159)

valamint ö, az Isten akarattya alá vessék magokot 2. Meg akará (C/A 172)

a vétken kivül. a gyengeség alá volt vettetve., ugyan ezt az (C/A 172)

keresztyéni igaságban., és leheté az alá nem vetni magát valakinek, hogy (C/A 191)

Isten mindent az ö birtoka alá adot (C/A 195)

teremtett állatot. a kristus hatalma alá adot (C/A 198)

fundamentum. mondgya szent Agoston. nem alá. hanem a magoságban tétetet, mert (C/A 202)

{…} Hasonlo büntetés alá vettetének mint a töb sidok (C/A 215)

az egész világot. és maga alá veté az egész birodalmakot (C/A 218)

az ö hatalma alá vetni magokot.; és azt akarja (C/A 230)

a kinek a kristus örizése alá adá juhait. Abban meg (C/A 248)

az Anyaszent egy ház Authoritása alá vetni az embernek magát (C/A 267)

Görög császárok hasonlo képen oltalmok alá vevék. és ezek nagy rendeletlenségek (C/A 271)

és el temeteték, ki szálla alá poklokra. 5 ki harmad napon (C/A 304)

rabjává. és a pokolnak kinya alá vett (C/A 311)

hogy mindenben az Isten parantsolattya alá vessük magunkot. és engedelmeskedgyünk felebaratunknak (C/A 315)

hogy mindenben. az Isten parantsolattya alá vessük. magunkot, az, az, hogy (C/A 315)

az Anyaszent egy ház. itélete alá vessük magunkot (C/A 332)

egy ház azokot kik végezési alá nem vetik magokot ahit dolgában (C/A 340)

vetik magokot az Isten rendelése alá. félvén attol. hogy a szükségekre (C/A 349)

Ugy hogy tellyeségel. az Isten alá vettyük magunkot szeretetünkel (C/A 365)

és ha az ö rendelése alá vettyük magunkot (C/A 365)

Mert az, az ördög hatalma alá vet, és rabságában tészen minket (C/A 396)

valo nézve a fiu név alá számláltatnak mind azok kik másoktol (C/A 398)

irigység. a felebaráti szeretetnek palásttya alá veszi magát (C/A 416)

testet sanyargasuk és a szolgálat alá vesük. szent pál mondása szerént (C/A 421)

ö hatalma alat. és gondviselése alá kel magunkot ajánlani (C/A 425)

{…} Miért akará tehát az alá vetni magát (C/A 432)

azt a Ceremoniát a mely alá akará magát vetni, hogy a (C/A 436)

Miért veté tehát ezen törvény alá magát a Boldogságos, szüz (C/A 436)

vegyünk gyözedelmében., az ö birodalma alá vetvén magunkot, és néki adván (C/A 440)

meg a vétektöl. a mely alá vettetet volna valamint atöb emberek (C/A 452)

szüz esedezésihez. az ö gondviselése alá ajánlyuk magunkot, a mai napon (C/A 454)

király. a magyar nemzetet gondviselése alá ajánlotta (C/A 454)

környékeztetve. valamint mi, azon kisértetek alá valának vettetve. mí is azon (C/A 459)

végben vinni mikor valakinek. parantsolattya alá vettyük magunkot, mint mikor a (C/A 479)

fügnek, vagy a kik gondviselésem alá adattak (C/A 483)

annya annak akit akereszt viz alá tartanak (C/A 512)

vagy anya a kereszt viz alá tartaná gyermekét, szükség nélkül hogy (C/A 513)

állapot mint az Isten beszédi alá vetni magunkot. olyan dolgokban is (C/A 535)

kel keresni, és annak oktatása alá adni magát., nem sietvén a (C/A 542)

hagyák magokot az ö irgalmasága alá (C/A 553)

és annak gondviselése és oktatása alá kel magunkot vetni (C/A 564)

tartozo ideig valo büntetést; az alá a penitentzia alá is vethettek (C/A 592)

büntetést; az alá a penitentzia alá is vethettek volna minket (C/A 592)

tellyeségel az egy házi törvény alá vessék. egy szoval azon legyenek (C/A 606)

{…} Az Isten akarattya alá kel magát vetni., nékie ajánlani (C/A 607)

és alázatoságal, az Isten rendelése alá hadgya magát. tsendeségel legyen azokhoz (C/A 607)

kristus halálakor, szent János gondviselése alá bizá az ö szenttséges szent (C/A 609)

és magát az Isten akarattya alá valo ajánlásal (C/A 614)

népnek, aki az ö gondviselése alá lészen bizatatva (C/A 641)

nintsen szabadságában hogy másnak hatalma alá adgya magát. mind azon által (C/A 653)

gyermekeket; kérvén hogy vegye gondviselése alá öket, 3. hogy bünöknek botsánattyát (C/A 666)

az Isten ahamisakot sziveknek kivánsági alá adgya. és hozájok valo haragját (C/A 684)

meg üsmerjék, és magokot az alá vessék örömel., 2. hogy az (C/A 701)

a melyel az ö akarattya alá vesük magunkot., hasonlo buzgoságal és (C/A 702)

kérünk. hogy az ö akarattya alá vethesük magunkot. a következendö dolgokban (C/A 703)

1. hogy az Isten rendelése alá vessük magunkot. és mondgyuk néki (C/A 704)

arra hogy az ö rendelése alá vesük magunkat (C/A 704)

hogy ha az ö parantsolati alá vettyük magunkot (C/A 704)

mindenkor, és az Isten akarattya alá vessük magunkot. ha szinte meg (C/A 706)

meg nem engedvén hogy az alá vettessünk. 2. minden vétektöl, meg (C/A 713)

Békeséges türésel. az Isten akarattya alá ajánlván magunkot. penitentzia tarto lélekel (C/A 714)

helyen., és sok emberi változások alá vannak vetve (C/A 731)

{…} Régi szokásé az óltárok alá Reliquiakot tenni (C/A 772)

vagyon, tellyeségel. az Isten akarattya alá vettessék, ugy hogy, lelki, és (C/A 829)

akis misekben pedig a Corporale alá teszi apap (C/A 843)

olyan helyeken ahol két szin alá szokták Communicáltatni az oltárnál szolgálo (C/A 848)

valo, és el mulando állapot alá vettettek, nem akarattyok szerént, oly (C/A 863)

hogy ateremtet állatok ahejában valoság alá vettettek, akarattyok ellen, azért, tsak (C/A 867)

tévén, a füstölöt a harang alá teszi. azt már ennek a (C/A 874)

3 A harang alá, akenet után a füstölöt teszik (C/A 875)

A mely reliquiakot az oltár alá fogjak tenni, azokot annak elötte (C/A 877)

bé zárja, azután areliquiakot sátor alá teszik, egész éttzaka ót marad (C/A 877)

felöl hatot, és a keresztek alá egy gyertya tartot tesznek, ahová (C/A 877)

az Istent kéri hogy gondviselése alá vegye a templomot., agonosz léleknek (C/A 878)

A mely reliquiakot az oltár alá akarják tenni, miért tészik azokot (C/A 885)

annak elötte valo napon sátor alá a templom mellé (C/A 885)

a szentek reliquiait az oltár alá azért teszik. meg akarják azal (C/A 885)

az gyerttyák a melyeket azok alá tesznek (C/A 885)

egy ház a két nyelv alá foglallya a világon lévö nyelveket (C/A 887)

A püspök miért zárja azoltár alá aréliquiákot (C/A 888)

király a Boldogságos szüz gondviselése alá ajánlotta a magyar nemzetet (C/A 895)

semmi betegség. se a halál alá nem vettetett volna (C/B 955)

féle nyavalyák és a halál alá vetteték (C/B 957)

6. Az ördög hatalma alá esének (C/B 957)

hogy ötet, és maradékit. gondviselése alá veszi, hogy sok népnek attyává (C/B 971)

vala, és az Isten akarattya alá adá magát. ö maga vivé (C/B 974)

szaporodának, végtire üldöztetének, és rabság alá veté öket, pharao. az egyiptumi (C/B 978)

kezdé az izraélitakot. és rabság alá veté (C/B 979)

és ót az Isteni gondviselés alá hagyá, mert pharao parancsolatot adot (C/B 979)

{…} szükséges vala, iga alá vetni azt a népet, mivel (C/B 988)

fognak mindenekben., és josué birodalmok alá adá ameg igért földet (C/B 1000)

ötet, egy ideig az egyiptiusok alá veté (C/B 1007)

a népe lassanként roboám husége alá viszá ne térjen., hogy ha (C/B 1007)

a sidokot a romaiak adozása alá veté (C/B 1018)

elötte pedig a Romaiak birodalma alá nem estenek volna. ez a (C/B 1025)

ki az egész világot maga alá hodoltatná (C/B 1026)

köhöz, ez a birodalom maga alá veti eröszak nélkül a több (C/B 1027)

minden emberi segittség nélkül., birodalma alá is veté a pogány CSászárokot (C/B 1027)

akristusban akét akarat. egyik amásik alá volt mindenkor vettetve, az az (C/B 1031)

bujálkodasa, és az életnek kevelysége alá valának vettetve. akristus még születésekor (C/B 1035)

Igen is. mert a törvény alá akarta magát vetni, hogy meg (C/B 1036)

valamint. ö. az Isten akarattya alá. vessék magokot. 2 meg akará (C/B 1045)

mely a vétken kivül agyengeség alá volt vettetve. ugyan ezt az (C/B 1045)

teremtett állatokot az ö hatalma alá vetett (C/B 1054)

minden teremtett állatot akristus hatalma alá vetett (C/B 1057)

az egész világot és maga alá veté. az egész birodalmakot (C/B 1070)

fogvást. akinek a kristus örizése alá adá juhait. abban meg tartoztat (C/B 1090)

az ö gondviselése és legeltetése alá adattak ahivek. és apásztorok. legeltesd (C/B 1092)

görög császárok. hasonlo képen oltalmok alá vevék, és ezek nagy rendeletlenségeket (C/B 1105)

és el temetteték. ki szálla alá poklokra. 5. ki harmad napon (C/B 1130)

hogy mindenben az Isten parancsolattya alá vessük magunkot, és engedelmeskedgyünk felebarátunknak (C/B 1139)

hogy mindenben az Isten parancsolattya alá vessük magunkot. az az, hogy (C/B 1139)

az anyaszent egy ház itélete alá vessük magunkot (C/B 1152)

egy ház azokot, kik végezési alá nem vetik magokat ahit dolgában (C/B 1159)

vetik magokot az Isten rendelése alá. félvén attol. hogy a szükségekre (C/B 1166)

Ugy hogy tellyeségel az Isten alá vettyük. magunkot szeretetünkel (C/B 1178)

minket. és az ö rendelése alá vettyük magunkot (C/B 1178)

valo nézve. a fiu név alá számláltatnak mind azok., kik mások (C/B 1203)

irigység. a felebarati szeretetnek palásttya alá veszik magokat (C/B 1217)

testet sanyargasuk, és a szolgálat alá vessük. szent pal mondása szerént (C/B 1221)

ö hatalma alatt. és gondviselése alá kel magunkot ajánlani (C/B 1224)

{…} Miért akará tehát az alá vetni magát (C/B 1229)

Értem azt a Ceremoniát amely alá akará magát vetni hogy a (C/B 1232)

Miért veté hát ezen törvény alá magát a Boldogságos szüz (C/B 1233)

meg a vétektöl., a mely alá vettetett volna. valamint a több (C/B 1244)

szüz esedezéséhez. az ö gondviselése alá ajánlyuk magunkot., nagy Cérémoniával {Cérémoniá (C/B 1246)

király a Magyar nemzetet gondviselése alá ajánlotta (C/B 1246)

környékeztetve valamint mi., azon kisértetek alá valának vettetve., mi is azon (C/B 1250)

végben vinni., mikor valakinek parancsolattya alá vettyük magunkat., mint mikor. a (C/B 1264)

fügnek, vagy a kik gondviselésem alá adattak (C/B 1267)

a személynek. akit akereszt viz alá tartanak (C/B 1288)

vagy anya. a kereszt viz alá tartaná a maga gyermekét szükség (C/B 1288)

állapot. mint az Isten beszédi alá vetni magunkat, ollyan dolgokban is (C/B 1305)

kel keresni. és annak oktatása alá adni magát. nem is kel (C/B 1311)

és annak gondviselése és oktatása alá kell magunkot vetni (C/B 1327)

tellyeségel az egy házi törvény alá vessék, egy szoval, azon igyekezenek (C/B 1358)

{…} Az Isten akarattya alá kel magát vetni, nékie ajánlani (C/B 1359)

és alázatoságal., az Isten rendelése alá hadgya magát. tsendeségel legyen azokhoz (C/B 1359)

és magát az Isten akarattya alá valo ajánlásal (C/B 1364)

népnek. aki az ö gondviselése alá bizattatik (C/B 1383)

nintsen szabadságában hogy másnak hatalma alá adgya magát, mind azon által (C/B 1392)

gyermekeket. kérvén hogy vegye gondviselése alá öket. 3. hogy bünöknek botsánattyát (C/B 1402)

meg üsmerjék, és magokot az alá vessék örömel, 2. hogy az (C/B 1425)

a mellyel az ö akarattya alá vessük magunkat hasonlo buzgoságal, és (C/B 1426)

kérünk. hogy az ö akarattya alá vethessük magunkat. a következendö dolgokban (C/B 1426)

1. hogy, az Isten rendelése alá vessük magunkat. és mondgyuk néki (C/B 1427)

arra hogy az ö rendelése alá vessük magunkat (C/B 1427)

elsöben, és ha azö parantsolati alá vettyük magunkot (C/B 1427)

tekénttsük, és az Isten akarattya alá vessük magunkot, ha szintén meg (C/B 1428)

meg nem engedvén. hogy az alá vettessünk, 2. minden vétektöl, meg (C/B 1433)

Békeséges türesel. az Isten akarattya alá ajánlván magunkot, penitentzia tarto lélekel (C/B 1434)

hellyen. es sok emberi változások alá vannak vetve (C/B 1447)

{…} Régi szokásé az oltárok alá. reliquiákot tenni (C/B 1477)

vagyon. tellyeségel az Isten akarattya alá vettessék, ugy hogy lelki, és (C/B 1520)

kis misékben pedig. a Corporale alá teszi a pap (C/B 1531)

valo. és el mulando állapot alá vettettek nem akarattyok szerént, oly (C/B 1547)

teremtett állatok a hejában valoság alá vettettek akarattyok ellen, {…} Azért, tsak (C/B 1550)

tévén, a füstölöt a harang alá tészi, azt már ennek. a (C/B 1555)

3. A harang alá. akenet után. a füstölöt teszik (C/B 1556)

A Mely reliquiakot azoltár alá fognak tenni, azokot annak elötte (C/B 1558)

zárja, aréliquiakot pedig azután. sátor alá teszik, egész éttzaka ót marad (C/B 1558)

felöl hatot, és a keresztek alá egy gyerttya tartot tesznek., ahová (C/B 1558)

az Istent kéri, hogy gondviselése alá vegye atemplomot, agonosz léleknek abban (C/B 1558)

A mely réliquiakot az oltár. alá akarják tenni., miért tészik azokat (C/B 1564)

annak elötte valo nap sátor alá. a templom mellé (C/B 1564)

voltanak el terjedve. ekét nyelv alá foglallya az anyaszent egy ház (C/B 1565)

püspök miért zárja az oltár alá areliquiákot (C/B 1566)

király. a Boldogságos. szüz gondviselése alá. ajánlotta a magyar nemzetet (C/B 1571)

magában. nem az Isten akarattya alá veté magát, hanem a magáét (IJE 16)

látom hogy mind egy zászlo alá teszi kegyelmed azokot, kik el (IJE 52)

után a férfiunak kel keze alávenni (IJE 81)

hogy maga vitte a dajkája alá a széket. mikor szopni akart (IJE 84)

meg érvén, a maga hatalma alá botsátatik (IJE 104)

A vétek el törölése alá pedig értödik szükségesen valamely jó (IJE 108)

idövel, az egész világot birodalmok alá veték, de söt még a (ISZ 185)

aromaiaknak engedék, a kiket magok alá hodoltatták vala, és magok meg (ISZ 186)

valamég egészen, a török birodalma alá nem esék. nem kell. tsudálni (ISZ 189)

ahol birnak, az arabiai szeretsenek alá s’ fel járnak az országban (ISZ 189)

azal fenyegeté, hogy akirályok. iga alá vetik öket, és adot vetnek (ISZ 194)

és vizröl. mivel akenyér nevezeti alá, atöb eledeleket is érti, az (ISZ 204)

veté öket az illyen iga alá. hogy meg szelidittse az ö (ISZ 205)

mint közöttünk vagyon, se mások alá nem valának ugy vettetve. mint (ISZ 246)

gyengitté, és az ellenség igája alá veté öket, mind addig, valamég (ISZ 247)

lévén senkinek is másnak hatalma alá vettetve, atselédes gazdáknak pedig nagy (ISZ 247)

esze nem elegyedének., se apogányok alá nem esének, hanem szabadságban birják (ISZ 263)

Cyprus szigetét, tsak egy gubernátorság alá tészi. és ezek dáriusnak tsak (ISZ 267)

hodoltatván, a sidok is birodalma alá esének, és agörögök jobban kezdék (ISZ 268)

véve, és iduméát, egészen maga alá hodoltatá, ugy annyira, hogy még (ISZ 275)

vévén jerusálemet, a sidokot, ado alá veté (ISZ 275)

álló hadaktol, kik az országban alá s’ fel jártanak, söt még (ISZ 276)

esze gyülni, az egy vallás alá, de söt még azok is (ISZ 277)

amaga szöllöje, és fige fája alá ülhetet, és senki nem háborgatta (ISZ 278)

egész emberi nemzetnek a munka alá valo büntetésében, és szüntelen valo (KSZ 292)

hogy azokot, az Isteni hatalom alá vessék, nem ugy mint a (KSZ 297)

meg jutalmaztatá, az annyát gondviselés alá hagyá, a profétiákot bé tölté (KSZ 300)

ahaláltol valo nem tartás, alábad alá tapodod apogányok isteneit, az ördögöt (KSZ 333)

sokal hatalmasabbak atöbbinél, mivel birodalmok alá vetette. atöb nemzeteket, azert is (KSZ 347)

szent pál szerént, a szolgálat alá vessék testeket. 1 {…} ezeket nevezik (KSZ 367)

tsinálák, ezekben apintzékben, grádicsokon mennek alá, és ót hoszu uttzákra találnak (KSZ 378)

el a püspökököt, hogy más alá mennyenek szolgálni, engedelme nélkül, és (KSZ 381)

kik nem akarák apüspök igazitása alá vetni magokot, agyülekezetböl ki rekeszttettek (KSZ 386)

gyözhetetlen békeséges türés, az évangyélium alá veté ahatalmasságokot, noha még az (KSZ 390)

midön Constantinus a maga oltalma alá vevé (KSZ 391)

anyaszent egy ház szoros rendgye alá vessék magokot., azt meg nem (KSZ 392)

saeculumnak a közepin, a penitentzia alá veté magát. {…} és az anyaszent (KSZ 421)

ki küldgyék, vagy pénz birság alá vessék, leg aláb az ijesztésért (KSZ 422)

világi életre, a penitentzia tartás alá vethessék öket (KSZ 437)

nem akarák értelmeket ahitnek együgyüsége alá vetni, vagy azért, hogy feslet (KSZ 447)

adhatván magokot akeresztényi szoros tudomány alá, akereszttséget tsak halogaták, sokan mind (KSZ 448)

lett, az északi népeknek. hatalmok alá esék anap nyugoti birodalom, a (KSZ 453)

ís leg aláb. ha az alá vetette magát, szükséges volt tehát (KSZ 454)

kis fiát, Agrippa gond viselése alá adá, hogy viselné gondgyát. és (SUT 538)

midön az üdvezitö gond viselése alá hagyá a maga Annyát. meg (SUT 553)

soha magát akarattyábol, a szolgálat alá nem vetné. és hogy attol (SUT 606)

samariát, ugy anyira. hogy birtoka alá esék mind a. valamit a (SUT 606)

halálával, Judéa. ismég a Romaiak alá esék, és a Császár tartományá (SUT 618)

rendeltetének, és az Isten gondviselése alá hagyák öket (SUT 620)

és azokot, az Isten gondviselése alá hagyák, magok pedig viszá térének (SUT 631)

a melyekre teszik a szakállok alá. és abalt. az oldalra, aleg (SUT 639)

a sidoknak, és hogy azok alá akarná vetni még anemzeteket is (SUT 649)

gyürüt az ördöngösnek az órra alá tették, és a szagjátol. a (SUT 678)

kövezék és nagy rakás kö alá temeték, egy kis idö mulva (SUT 681)

kiványuk hogy a törvénynek Ceremoniái alá vettessenek, mi tsak azt parantsoltuk (SUT 705)

tarttsanak készen egy lovat pál alá. és vinék vigyázásal. Claudius felix (SUT 710)

pedig egy századosnak az örzése alá adá, meg hagyván mind azon (SUT 711)

egy Banus nevü remetének, akeze alá adá magát. és apusztában marada (SUT 713)

együt, Julius nevü százados gondviselése aláadák, aki az Augustus serégéböl valo (SUT 723)

ötet örizte, és akinek örzése alá adták volt. még mikor ahajobol (SUT 728)

az országot a sok ado alá vetette, és azok meg érzették (SUT 743)

szent pétert fel fesziték. fövel alá, valamint maga kérte volt arra (SUT 762)

szenvedtetne vélek. egészen maga igája alá vetné öket. és azt büntetésül (SUT 777)

is Jotapat alá menyen., e Galiléának leg eröseb (SUT 808)

éttzaka. aváros leg magosab tornya alá lopák magokot, a kik a (SUT 819)

egész tartományt. és az engedelmeség alá hajtá., meg tudván pedig azt (SUT 833)

egész Judeát, és Galileát maga alá tette volna csézáreába viszá tére (SUT 834)

a kik szabadok levén, rabság alá adák magokot. Az Atyafiság, baráttság (SUT 841)

mi égre kiálto legyen, lábai alá akará tapodni a termeszetnek, baráttságnak (SUT 841)

leg rutab állat is. alábai alá tapodná., a meg ölt állatok (SUT 863)

az ö fö városoknak romlása alá. azért hogy a nap ne (SUT 865)

látván hogy azok atornyok birtokok alá estenek volna, zászlokot tevének reájok (SUT 887)

ezeket a szabadosa Frontonius keze alá adá, hogy ugy bányék vélek (SUT 888)

gyüjté minden hadát és Mákeronta alá mene, amely igen erös vár (SUT 893)

alája – 20

és zákot, és hamvat hintsen alája, valyon ezt hivodé böjtnek, és (É 165)

emberi tekéntetért, és ahaszonért adgyák alája magokot, de söt még magokot (É 284)

hogy ötet szivünkböl szeresük, mindenekben alája vessük magunkot, tsak az öakarattyátol (É 343)

akarva, hanem azért. aki ötet alája vetette reménségben, mert maga ateremtet (É 635)

hajol ö elötte, és mindenek alája vettetnek, amennyekben, ahol láttyák ötet (É 662)

üti magát, mert az ur alája teszi kezit. {…} az Isten segittsége (É 718)

kik igen nehezen adták magokot alája. némelyek azok közül. azért engedelmeskedének (MN 106)

tsak azokot akik akarattal adgyák alája magokot a vétek által. de (C/A 50)

mert azért születünk mindnyájan nyomoruságokra, alája vettetve lévén ahalálnak., atudatlanságnak, ahárom (C/A 61)

A kristus nem vala tehát alája vettetve. ennek a törvénynek (C/A 432)

a fellyeb valo akarattyát kövesse. alája vetvén magát szabad akaratbol (C/A 478)

értelmes teremtet állat, azö teremtöjének alája vesse magát., ö alája pedig (C/A 737)

csak azokot akik akarattal adgyák alája magokot. avétek által., de néki (C/B 950)

mert azért születünk mindnyájan nyomoruságokra, alája vettetve lévén ahalálnak, atudatlanságnak. ahárom (C/B 958)

A kristus nem vala tehat alája vettetve ennek atörvénynek (C/B 1229)

a fellyeb valo akarattyát kövesse, alája vetvén magát. szabad akaratbol (C/B 1263)

teremptet állat, az ö teremptöjének alája vesse magát. ö alája pedíg (C/B 1452)

vitéz. és értelmes kapitant külde alája. ugy mint Placidust. és Ebutiust (SUT 808)

vévék avárost. másnap maga is alája mene az egész hadával, és (SUT 808)

holnapig vitatá de hejában. vespasiánus alája mene az egész hadával: és (SUT 818)

alájá – 1

tehát abban az edényben. és alájá tüzet gyujtottak, abban az nyomorult (IK/A 67)

alájok – 4

akiknek az ö rendelése vetet alájok minket, ti szabadságra hivatattatok, mondgya (É 548)

ök uralkodtak., az egész emberek alájok voltak vettetve, a vétek által (C/A 50)

ökk uralkodtak. az egész emberek alájok voltak vettetve a vétek által (C/B 949)

irtanak, és a gyerttyák, amelyeket alájok tésznek (C/B 1564)

alánk – 4

de még lovakot is rendeltek alánk, mert ha ötvenen vagyunk is (TL 26)

tselekeszünk., posta lovakot mindenüt adának alánk. és a portékánk. alá. azt (TL 225)

lovakot eleget adatot a vezér alánk. és a katonak alá. de (TL 227)

nevedben., még az ördögök is alánk vannak vettetve. de azt felelé (KJÉ 688)


mi|alánk – 1
mi alánk
mi alánk – 1

után, mind afejdelem. mind mi alánk paripákot adának., onnét meg indulván (TL 218)


ő|alája – 4
ö alája
ö alája – 4

szivel minnyájotok elöt. magamot ö alája vetem. csak had szünnyék meg (TL 166)

meg hajol elötte, és mindenek ö alája vettettek, a menyegben, ahol (É 441)

teremtöjének alája vesse magát., ö alája pedig ugy veti magát., hogy (C/A 737)

ö teremptöjének alája vesse magát. ö alája pedíg ugy veti magát (C/B 1452)