a|mikor – 48
amikor
amikor – 10

még igen uj vendégek vagyunk. amikor pedig jobban meg üsmerem adolgokot (TL 12)

hogy leg nagyob gyönyörüségem az, amikor kédel beszélgethetek. ma pedig éppen (TL 15)

avalo hogy ritka dolog. de amikor kéd hireket ir. azokot el (TL 42)

mi atyánkot, hogy rend szerént amikor a császár audencziát ád valamely (TL 43)

és el nem unom magamot amikor véle vagyok, azt tudgya meg (TL 65)

nevetnem kellene a kéd levelén, amikor azt mondgya kéd hogy ha (TL 88)

mint a kinai aszszonyoknak. ót amikor valamely leányt jovallanak valakinek hogy (TL 99)

elig láttya az ember. és amikor tojik egy papirosra teszik. a (TL 102)

akor láttzik meg ajó feleség. amikor az ura beteg. édes néném (TL 114)

láttyák. hanem csak éppen akor. amikor már nem lehet meg másolni (TL 124)

a mikol
a mikol – 1

többen vannak ollyanok, kik a mikol kevélységit követik. mint sem ollyanok (KKU 292)

a mikor
a mikor – 36

cseledink. és akor vették ki atálot, a mikor mondottuk. ez a (TL 10)

akor vettem akéd kedves levelét a mikor lora kellet ülnöm. meg (TL 11)

aki a császár leányával hál. a mikor lehet; de annyiban nem (TL 11)

irtam kédnek, de szakállomra fogadom. (a mikor leszen.) hogy ha az (TL 19)

mikor egymásnak irnak, hanem akor a mikor egymásal vannak, és nincsen (TL 40)

azirást, nem akor történik meg atilalmas dolog. a mikor egymásnak irnak (TL 40)

minap communicalni akarván. a mikor apap hozája közelitet. aza gondolat jöt (TL 45)

dologban is, a nagy csendesség, a mikor két száz ember meg (TL 53)

szabad fel állani. hanem a mikor a gályát vonnyák. és ollyankor (TL 54)

ót kávét iszunk, és dohányozunk. a mikor az ora három fertály (TL 57)

házasoknak, akik hátal fordulnak egymáshoz, a mikor nem jól vannak egymásal (TL 71)

akor mondotta meg az urnak. a mikor el mult adagadás, el (TL 74)

vala lakni. a pestis elött. a mikor már nálunk laktanak. annak (TL 74)

más képpen., leg inkáb a mikor draskovicsné. és erdödiné volt. aharmadik (TL 79)

a midön havaz, különösön, hanem a mikor tiszta az idö. akor (TL 80)

fogyatkozás vagyon. nyolczad napig különösön. a mikor aholdban vagyon fogyatkozás. akor (TL 81)

csak akor akarok jo lenni a mikor meg házasodom. a bizonytalan (TL 91)

akor volna valami kis érdemünk. a mikor ehetnénk a meg tiltot (TL 94)

szép idö volna az. a mikor az aszszonyokot fel emelnék a (TL 97)

is. romában egy franczia követ a mikor egyszer nagy menydörgések voltanak (TL 97)

de semmi kárt nem tett, a mikor pedig által ment aházon (TL 98)

vászon ház, csak akor jó, a mikor más képpen nem lehet (TL 104)

szegény aszony, reszketve. innya kezdi, a mikor félig meg itta volna (TL 116)

csak akor tudá meg ártatlanságát. a mikor már meg nem orvosolhatá (TL 128)

kéreti a leányt afiának. és a mikor. oda viszik. maga veszi (TL 129)

mert. azt tarttyák. sokan., hogy a mikor aszszony uralkodik valamely országban (TL 153)

adgyanak. esöt. vagy tiszta idöt a mikor ö kivánnya. és az (TL 156)

azö kivánságát neki meg engedték, a mikor esöt kért. abuzájára., esö (TL 156)

királynak aleányát el vévén feleségül. a mikor el érkezet, ugy meg (TL 159)

pap sajttya. hanem csak akor, a mikor kedvit akarja keresni a (TL 198)

Isten akarattyára kel hadni, de a mikor erösen szeretünk valakit. akor (TL 201)

nem szenvedhetet; másnap, hat orakor, a mikor fel szokot öltözni. a (TL 201)

le mentünk a dunán, de a mikor visza jöttünk kettzeris el (TL 231)

történik. akor ülhetnek lora. a mikor akarnak. énnekem pedig harom vagy (TL 243)

a Császár el veheti töllök a mikor akarja. a császárnak ilyen (TL 262)

viszá küldheti az apja házához a mikor néki tettzik. meg fizetvén (TL 278)

a’ mikor
a’ mikor – 1

vetni, kűldők még Ugorka magot, a’ mikor szokták, ezt is olyankor (ML 321)


amikor – 190
amikor
amikor – 40

még igen uj vendégek vagyunk. amikor pedig jobban meg üsmerem adolgokot (TL 12)

hogy leg nagyob gyönyörüségem az, amikor kédel beszélgethetek. ma pedig éppen (TL 15)

avalo hogy ritka dolog. de amikor kéd hireket ir. azokot el (TL 42)

mi atyánkot, hogy rend szerént amikor a császár audencziát ád valamely (TL 43)

és el nem unom magamot amikor véle vagyok, azt tudgya meg (TL 65)

nevetnem kellene a kéd levelén, amikor azt mondgya kéd hogy ha (TL 88)

mint a kinai aszszonyoknak. ót amikor valamely leányt jovallanak valakinek hogy (TL 99)

elig láttya az ember. és amikor tojik egy papirosra teszik. a (TL 102)

akor láttzik meg ajó feleség. amikor az ura beteg. édes néném (TL 114)

láttyák. hanem csak éppen akor. amikor már nem lehet meg másolni (TL 124)

a juhok el szélyednek akor, amikor az Istent nem üsmérik, a (É 186)

fel ne talállyák az urat, amikor keresni akarják, mivel az ur (É 193)

gondolni hogy meg térhetünk hozája amikor akarunk, amagunk erejével, és az (É 194)

ha hozzája nem térünk akor amikor lehet, és amikor hi minket (É 194)

térünk akor amikor lehet, és amikor hi minket. magához, el jö (É 194)

ötet a szent irás szerént, amikor tiszta szivünkböl keresük, és ugy (É 194)

és ugy, tsak akor keresük, amikor ellene mondunk akaratinknak, és rosz (É 194)

ugy mint menyei atyának gyermekei, amikor ötet követik (É 310)

visel az attya képire, vagy amikor, tisztelettel meg tarttya valaki királya (É 329)

második el jövetelekor szemléllyék ötet. amikor el fog jöni mint biró (É 569)

szeretet minket elsöben, és ollyankor amikor mi nem szerethettük ötet, hogy (É 585)

azokot, azoknak adhattya. akinek akarja, amikor akarja, és ollyan formában a (É 884)

ki ki akor fekhetik le, amikor tettzik, és anyit alhatik amenyit (MN 12)

szinte akor mene bé hozája. amikor Egrád fejdelem onnét ki ment (MN 204)

hoszas betegség után. mint sem amikor mindenkor jo egésségben, vagynak., egy (KKU 274)

egy millium bizonyságnál. akor jelen amikor etörtént. De Tertulliánus a keresztyéni (C/A 177)

hálákot adunk. kegyelmit kérjük, vagy amikor néki ajanlyuk magunkot, jovainkot. tselekedetinket (C/A 668)

ki öket, és csak akor amikor az izraéliták. annyira el szaporodának (C/B 1000)

hogy magához édesitette volna anépet. amikor uralkodni kezde., de magátol el (C/B 1006)

A szegény pediglen. tsak amikor lehet (IJE 128)

gedeon is jol tudta, mert amikor királlya akarák tenni, azt felelé (ISZ 246)

alig volt ideje, és tsak amikor lehetet, a mint ezt láttyuk (KSZ 294)

fordithassák elméjeket, együt is imádkoztanak, amikor, lehetet, tudván azt, hogy mentöl (KSZ 316)

vagy oszlopokon állót. és azt, amikor meg lehetet, valamely mártyrnak a (KSZ 396)

kristus tsuda tételeit irták le, amikor a kenyeret meg szaporitotta, és (KSZ 397)

ugyan az ember el rémül amikor olvassa hogy mit mond felölle (KSZ 475)

vették a keresztyéni vallást, és amikor keresztelnek, el olvasák az ö (SUT 524)

akor ne híják a Császárhoz, amikor meg sem gondolnák, kételenek valának (SUT 590)

emeli, és meg aláza öket amikor néki tettzik (SUT 608)

jérusálembe pedig. az oltátol fogvást, amikor a Romaiak meg szállák a (SUT 889)

a mikor
a mikor – 145

akor vették ki atálot, a mikor mondottuk. ez a kajmakán pedig (TL 10)

vettem akéd kedves levelét a mikor lora kellet ülnöm. meg mondgyam (TL 11)

a császár leányával hál. a mikor lehet; de annyiban nem irigylem (TL 11)

kédnek, de szakállomra fogadom. (a mikor leszen.) hogy ha az idö (TL 19)

történik meg atilalmas dolog. a mikor egymásnak irnak, hanem akor a (TL 40)

egymásnak irnak, hanem akor a mikor egymásal vannak, és nincsen szükségek (TL 40)

a minap communicalni akarván. a mikor apap hozája közelitet. aza gondolat (TL 45)

is, a nagy csendesség, a mikor két száz ember meg randittya (TL 53)

szabad fel állani. hanem a mikor a gályát vonnyák. és ollyankor (TL 54)

kávét iszunk, és dohányozunk. a mikor az ora három fertály nyolczra (TL 57)

akik hátal fordulnak egymáshoz, a mikor nem jól vannak egymásal. de (TL 71)

lakni. a pestis elött. a mikor már nálunk laktanak. annak az (TL 74)

mondotta meg az urnak. a mikor el mult adagadás, el hitette (TL 74)

más képpen., leg inkáb a mikor draskovicsné. és erdödiné volt. aharmadik (TL 79)

midön havaz, különösön, hanem a mikor tiszta az idö. akor meg (TL 80)

vagyon. nyolczad napig különösön. a mikor aholdban vagyon fogyatkozás. akor tizen (TL 81)

akor akarok jo lenni a mikor meg házasodom. a bizonytalan, és (TL 91)

volna valami kis érdemünk. a mikor ehetnénk a meg tiltot gyümölcsböl (TL 94)

szép idö volna az. a mikor az aszszonyokot fel emelnék a (TL 97)

romában egy franczia követ a mikor egyszer nagy menydörgések voltanak. asztalnál (TL 97)

semmi kárt nem tett, a mikor pedig által ment aházon, a (TL 98)

ház, csak akor jó, a mikor más képpen nem lehet. de (TL 104)

aszony, reszketve. innya kezdi, a mikor félig meg itta volna. az (TL 116)

akor tudá meg ártatlanságát. a mikor már meg nem orvosolhatá cselekedetit (TL 128)

a leányt afiának. és a mikor. oda viszik. maga veszi el (TL 129)

azt tarttyák. sokan., hogy a mikor aszszony uralkodik valamely országban, az (TL 153)

esöt. vagy tiszta idöt a mikor ö kivánnya. és az ö (TL 156)

kivánságát neki meg engedték, a mikor esöt kért. abuzájára., esö let (TL 156)

aleányát el vévén feleségül. a mikor el érkezet, ugy meg szerette (TL 159)

sajttya. hanem csak akor, a mikor kedvit akarja keresni a gyermekinek (TL 198)

akarattyára kel hadni, de a mikor erösen szeretünk valakit. akor, alátható (TL 201)

szenvedhetet; másnap, hat orakor, a mikor fel szokot öltözni. a házában (TL 201)

mentünk a dunán, de a mikor visza jöttünk kettzeris el ájult (TL 231)

történik. akor ülhetnek lora. a mikor akarnak. énnekem pedig harom vagy (TL 243)

Császár el veheti töllök a mikor akarja. a császárnak ilyen tellyes (TL 262)

küldheti az apja házához a mikor néki tettzik. meg fizetvén a (TL 278)

mindenkor ártatlannak tarttya magát; a mikor még leg vétkeseb is., 5 (É 88)

{…} ugy lakik, a mikor szorgalmatoságal olvasa azt, és arrol (É 124)

azt, és arrol elmélkedik, a mikor ahoz szabja életét, a midön (É 124)

nem akar jót tselekedni. a mikor lehetne. meg érdemli, hogy az (É 271)

kövessék rosz kivánságokot de a mikor akristusnak tettzik fel háboritani azt (É 313)

tsak akor menyenek közikbe a mikor hivatalok, és a felebaráti szeretet (É 319)

olaj akor állapodék meg. a mikor már több üres edények nem (É 322)

feddi, és gyülölik akor, a mikor elejekben terjeszti hamiságokot (É 402)

a melyel nem éltünk, a mikor kelletet volna. ö is meg (É 408)

kel. hanem akor engedelmeskedni. a mikor akarja. ahol ö akarja, és (É 414)

{…} a mikor el hagyák azt, a ki (É 427)

minden valoságos jónak, és a mikor a veszendö és tsalárd világ (É 427)

kel bizonyságot tenni, vagy a mikor az Isten tiszteletiben jár adolog (É 473)

lesz arra elég idejek, a mikor nékik tettzeni fog arrol gondolkodni (É 626)

irgalmaságábol adgya, akinek akarja, a mikor akarja és a menyit akar (É 666)

tellyesek világoságal, és hogy a mikor kivántatik. olyan nagy sebeségel. munkálodnak (É 873)

mindenhato kegyelmének. és hogy a mikor néki tettzik, könyen ki vehet (É 875)

az értelem., azért lunlei, a mikor az alkalmatoság hozta magával, mindenkor (MN 30)

tsak olyan idöben ment. a mikor gondolta hogy ót nem talállya (MN 113)

szabaddá hagynak engemet. vagy a mikor halálomnak hirét hallyák (MN 117)

kivánságihoz kaptsolta volt, de a mikor látá hogy ohajtási bé tellyesedtenek (MN 136)

indittá maga elött, és a mikor meg tudá hogy a kastélyba (MN 137)

szor a fiát. de a mikor dom Sebastien meg hallá a (MN 141)

orczát ismét meg fejéritti. a mikor akarja. emeg vigasztalá eleonorát (MN 153)

azt figyelmeteségel halgatá. és a mikor annak vége volt. mondá a (MN 165)

annál szebnek tettzék, és a mikor továb kelleték is menni. egy (MN 172)

is kezdé est véledni. a mikor meg láta. a kedves korkot (MN 177)

a nevét sem emlitette., a mikor, az ablaka alat el ment (MN 178)

hogy tavasznak a kezdetén., a mikor az egész természet meg ujul (KKU 251)

hogy egyik fel jő, a mikor a másik le megyen, kedves (KKU 274)

változást meg probálá Dávid, a mikor azt mondgya. a bövségben lévén (KKU 339)

szenvedésinek társai vagytok, hogy a mikor az ö ditsösége meg jelenik (KKU 385)

sött még mindenkor ditsekedtek. a mikor sebbe éstek. és nyomoruságot szenvedtek (KKU 387)

olyan orában jö el, a mikor meg sem gondolnok, nintsen tehát (KG 459)

is szégyenleni fogom azt, a mikor el jövök ditsöségemben (KG 498)

melyekröl ö könyen tehet. a mikor néki tettzik, hanem figyelmeteségel kel (KJÉ 672)

és igen kinzotta, mivel a mikor meg rakadta ötet, a földhöz (KJÉ 675)

ök el mehetnek. jérusalemben. a mikor akarják, de ö néki vigyázni (KJÉ 680)

mondá, hogy a mikor fel emeltetnék, (ezen erté a (KJÉ 684)

szünik a jó tselekedettöl. a mikor tölle lehet (VKT 834)

azok ne legyenek, vagy a mikor bizonyosok benne, hogy rajta nem (VKT 875)

veheti azt el töllünk. a mikor nékie tettzik. azért, akár mely (VKT 902)

hogy azt el hagyhatyák a mikor akarják., meg nem engedi nékik (IK/A 170)

veszedelmes történetböl halnak meg. a mikor meg sem gondolták volna, és (IK/A 172)

és innep napokon, és a mikor a szenttségekhez járulsz, egyéb napokon (IK/A 212)

hogy akor kel szolani a mikor kel. és a mint kel (IK/A 232)

mindennek jót kel kivánni, a mikor lehet jót is kel tenni (IK/A 255)

ajóra. és az üdveségedre. a mikor a meg lehet. de fö (IK/A 263)

magokot elöttök. hanem tsak a mikor arra kételenek, ezért is nem (IK/A 277)

rendét helyesen meg tarttya. a mikor szükséges. az a szükség pedig (IK/A 277)

a mikor az élet rende választásának idejét (IK/A 290)

hogy tsak nem mindenkor. a mikor felölle szól, azt mondgya. hogy (IK/A 325)

mert olyankor jövök el. a mikor meg nem gondolnátok., A mit (IK/A 373)

ellenségi lévén a keresztyéneknek., a mikor lehete mindenkor üldözek öket. valamint (C/A 80)

öket, és tsak akor. a mikor az Izraéliták anyira el szaporodának (C/A 114)

édesitette volna a népet, a mikor uralkodni kezdék. de még el (C/A 122)

mind, mind az irgalmaságot., a mikor nékünk meg botsát, mind pedig (C/A 180)

valamicsodások valának a samaritánusok, a mikor azt az elöbbeniek bé nem (C/A 214)

azt mérte tanitani, hogy a mikor az Isten avétket meg botsáttya (C/A 283)

{…} Nagy véteké a mikor kevésnek tarttyák abotsánando vétket (C/A 312)

{…} vétkezünké olyankor a mikor azok ellen fel indulunk. kik (C/A 322)

is: akor is kisérttyük a mikor, abban a bizodalomban vétkeznek. hogy (C/A 349)

{…} a mikor nem a rosz kivánságtol, hanem (C/A 367)

{…} Mert a mikor a felebarátot szeretik. meg adgyák (C/A 371)

és külsö, abelsö bálványozás a mikor valaki minden szeretetit, reménségit. valami (C/A 375)

Istent bizonyságul vesziké akor, a mikor a teremtet állatokra, esküsznek (C/A 392)

közönséges hatalom adatik, vagy a mikor a birák törvény szerént meg (C/A 402)

egyébkor nem szabad; hanem a mikor. a költsön valamely kárt okozhat (C/A 408)

valamint azt meg mondottuk. a mikor a nagy böjtröl szollottunk. péntekeken (C/A 475)

venni a kereszttséget, és a mikor a tellyeségel nem lehet (C/A 510)

ígéretnek bé tellyesedésit. tsak a mikor az Eucharistiát rendelé (C/A 533)

penitentzia tartásnak jó erkölcse a mikor meg szánnyuk bányuk vétkeinket, és (C/A 551)

a házaság semire valo a mikor meg tsalatkoznak aszemély iránt melyet (C/A 653)

az Istent kisértik akor, a mikor azt el nem kerülik. hogy (C/A 681)

ellenségi lévén a keresztényeknek., a mikor lehete, mindenkor üldözék öket. valamint (C/B 973)

egyszersmind, mind az irgalmaságot a mikor nékünk meg bocsát, mind pedig (C/B 1051)

ezért is szent pál. a mikor a hivekröl szóllót. vagy nekik (C/B 1077)

azt mérte tanittani. hogy a mikor az Isten avétket meg bocsáttya (C/B 1113)

{…} a mikor nem arosz kivánságtol., hanem a (C/B 1179)

{…} Mert a mikor a felebarátot szeretik. meg adgyák (C/B 1183)

közönséges hatalom adatik. vagy a mikor a birák törvény szerént meg (C/B 1206)

egyébkor nem szabad, hanem a mikor a költtsön valamely kárt okozhat (C/B 1211)

venni a kereszttséget,. és a mikor a tellyeségel nem lehet (C/B 1286)

akor kell el halasztani, a mikor lattyák. hogy meg nem tartotta (C/B 1353)

házaság akkor semmire valo a mikor meg tsalatkoznak a szemely iránt (C/B 1392)

{…} a mikor ötet dicsérjük, és imádgyuk, jó (C/B 1404)

adunk, kegyelmit kérjük, vagy a mikor néki ajánlyuk magunkot. jovainkot, tselédinket (C/B 1404)

a különösön valo pedig a, mikor valaki magánoson imádkozik (C/B 1404)

az Istent kisértik akkor. a mikor azt el nem kerülik hogy (C/B 1412)

az Isten akor ditsértetett, a mikor belsö képpen nékie ajánlották magokat (C/B 1449)

érettek, leg aláb ollyankor, a mikor apüspök mondot misét, az anyaszent (C/B 1471)

abban az idöben tsinálta, a mikor saultol üldöztetett, és számkivetésben kelletett (C/B 1488)

orára lehetet volna halasztani. a mikor fel szoktam öltözni, kegyelmed itt (IJE 10)

kegyelmedet, keresztenyi életé az a mikor tsak nem felit az életnek (IJE 21)

az ágyban töltik. és a mikor (IJE 21)

maradnak az agyban. vagy a mikor éppen hejában ülnek (IJE 43)

mindenkor aroszra hajol, azért. a mikor még az ág gyenge, hogy (IJE 82)

mely meg történik gyakorta, a mikor minden együvé vagyon hánva, vagy (IJE 127)

a Császár felöl, hogy a mikor (IJE 150)

fiu nem maradot. azért a mikor öket férhez adták, a joszágra (ISZ 212)

bort ivut, valamint mások, a mikor vendégségben hitták, oda el ment (KSZ 295)

vagy minden holnapban, vagy a mikor akarták, mivel arra nem volt (KSZ 371)

akarojok, akikhez szálottanak, viszontag a mikor kivántatot., azok is ezekhez szállottanak (KSZ 373)

nem mentenek. egyébkor, hanem a mikor a templomban mentenek, mind eszeségel (SUT 497)

és mesterséges víllámlásokot tsináltatot, a mikor a menykö le eset, követ (SUT 565)

kételenek valának utánna meni. a mikor puzolba volnának, egy ember tudtokra (SUT 590)

vagyoné még véle beszédek, a mikor el akarák kezdeni beszédgyeket., kájus (SUT 593)

meg fogja néki mondani. a mikor Czézáréába fog jöni. szent pált (SUT 711)

tsak akor tére viszá, a mikor meg hallá hogy a tüz (SUT 753)

a’ mikor
a’ mikor – 1

kűldők még Ugorka magot, a’ mikor szokták, ezt is olyankor kel (ML 321)

az mikor
az mikor – 4

és arra tanyit, hogy az mikor kénszeritetnek meg bizonyitani valamely esküvésel (KJÉ 645)

és meg nem büntetik az mikor vétenek (IK/B 497)

el az iffiuságot ollyankor. az mikor az üdvesegnek uttyában kezdenek lépni (IK/B 518)

és helyesen, az az. az mikor kivántatik, és az mint kivántatik (IK/B 572)