[csoda] – 430
csuda
csuda – 11

valamint az izraélitákot apusztában, nagy csuda lesz. ha még bennünköt is (TL 41)

nem ollyan gazdagok, nem is csuda., mert az örmenyek. igen rosz (TL 67)

száz esztendös. lovára, de a csuda. hogy föként a munkás emberek (TL 151)

kéd levelét. hanem a volna csuda, ha kedvesen nem venném. de (TL 162)

{…} miképen történek ez a csuda saulon (É 238)

tiszta, es mennyei életekben. nem csuda hát. mondgya sz. ambrus ha (IK/B 482)

nem is szenvedhetik, az nem csuda fiam hogy az kin hideg (IK/B 519)

{…} miböl állot az a csuda (C/B 982)

öket, de a szüntelen valo csuda volt, hogy azon idö alatt (C/B 997)

által letté meg ez a csuda (C/B 1033)

Nem volt ugy mondván. annyira csuda. mint a csudának el titkolása (C/B 1042)

csudábol – 1

ketté szakada., hogy ebböl a csudábol meg lássuk, hogy a menynek (C/B 1048)

csudája – 1

tengeren valo által menetelnek, nevezetes csudája (C/B 982)

csudájára – 1

el szaladásoknak. mindenek hallottára, és csudájára. ezeket a meg tartásra mélto (TL 177)

csudák – 7

elöre meg mondották. az sok csudák meg bizonyositották. az martirumok vérekel (IK/B 686)

vagy az conciliumoktól, vagy az csudák által: azért még is nem (IK/B 686)

a makabéusokhoz valo kedvezésit. sok csudák által, mutatá meg. és mint (C/B 1017)

12. Articulus Hogy micsoda csudák történtenek akristus halálakor (C/B 1047)

meg már mostanában, hogy micsoda csudák történtek. a kristus halála után (C/B 1048)

{…} Ezek a csudák. nem tetteké valamely változást. azokban (C/B 1049)

annya méhében, és egy nehány csudák is történtek. születésekor (C/B 1247)

csudakon – 1

három oráig. de ezeken a csudakon kivül is. még többek is (C/B 1048)

csudákot – 17

alázatos, nem azö tanitvánnya, ámbár csudákot tenne is., egy alázatos szivü (É 253)

{…} annyi sok csudákot tett, annyi sok csapásokal. veré (C/B 980)

akik látták. vala azokot a csudákot. melyeket tett vala Isten vélek (C/B 1001)

akik által az Isten annyi csudákot tett. az Izrael országában éltenek (C/B 1009)

meg mondották., es gyakorta. nagy csudákot tesznek vala (C/B 1009)

keresztelö szent János tetté nagy csudákot (C/B 1038)

szerént. a Messiásnak. sok számu csudákot kelletet tenni (C/B 1039)

jerusálembe mene, és ót sok csudákot tett, azután judeának tartományit fel (C/B 1040)

péter napáját., ugyan ót sok csudákot téve. mind azon által a (C/B 1040)

gyógyittá, kafarnaumban viszá térvén. sok csudákot téve. és szent mátét maga (C/B 1040)

ót is sok csudákot téve. de a sidok üldözni (C/B 1041)

{…} Galliléát fel járván sok csudákot tett, és a népet tanitotta (C/B 1043)

romai seregével. látván ezeket a csudákot. meg tére (C/B 1049)

sokan valának ollyanok. kik a csudákot látván. viszá tértenek s’ a (C/B 1049)

4. hogy hamis csudákot fog tenni, a mellyekel sokakot (C/B 1120)

elölle. sok féle csudákot látunk atöbb szent atyák irásiban (C/B 1164)

a gyonásiban szent agoston. sok csudákot hoz elé. melyek lettek az (C/B 1190)

csudákrol – 3

{…} Minek elötte a töb csudákrol beszély. magyarázd meg nékünk, hogy (C/B 1048)

{…} igenis, mivel sok féle csudákrol beszélnek a szent atyák kik (C/B 1163)

nem számlálunk, bizonyságot tésznek. a csudákrol, a melyeket a kereszt vetés (C/B 1164)

csudának – 3

Ceremoniával, ennének bárányt. annak a csudának emlékezetére. a melyet fog Isten (C/B 981)

A kristus szine változását. nagy csudának kelletté tartani (C/B 1042)

mondván. annyira csuda. mint a csudának el titkolása. mondgya egy nagy (C/B 1042)

csudát – 5

németet, de ö azt a csudát végben vitte, (tudom hogy nem (TL 250)

is. meg térésekre forditani; illyen csudát nem tészen gyakorta., detehet. azö (É 238)

azután eseni hagyá. nagy fényes csudát. nyere az Istentöl imádsága által (C/B 1009)

végre tévé Isten ezt a csudát (C/B 1038)

nélkül. hogy mi érettünk valami csudát tegyen; hogy bennünket valamely veszedelemtöl (C/B 1166)

CSuda
CSudát – 1

nemzet birná ezt az országot. CSudát csinálna ebböl. a Cánálisból. két (TL 44)

tsada
tsada – 1

Az Istentelenség olyan tsada, a ki az Isten ellen (IK/A 367)

tsuda
leg tsudáb – 1

esztendejében tettzék ki. E leg tsudáb természetü, leg könyeb, leg változob (SUT 601)

tsuda – 48

gond viselésének bizonyságára lenne a tsuda a melyet igért néki (É 29)

a vizet. de ez a tsuda, jelenté még azt a változást (É 109)

egyházát, jelenté még ez a tsuda a félelemnek szeretteté valo változását (É 109)

meg, hogy semit nem mondhasanak atsuda ellen (É 115)

a mellyeket jelentette ez a tsuda, és a mellyek nem aláb (É 122)

tölem, mert vétkes ember vagyok, atsuda meg üsmérteté véle egy felöl (É 226)

{…} Mert aleg nagyob tsuda sem teritti azt meg, aki (É 292)

vagyon hogy ez aláb valo tsuda volna, annál, hanem azért, hogy (É 358)

oly világosan meg bizonyitassék a tsuda, hogy senki abban ne kételkedhesék (É 360)

magtalan vala, és ki mondhatatlan tsuda által, ha magot hoza, a (É 451)

meg mutassa. nékünk. hogy ez tsuda tsak tisztán az ö irgalmaságának (É 491)

{…} Ez a tsuda, mitsoda változást tett. az Apostolok (É 639)

tsudát nem lát, nem kivántateké tsuda arra. hogy hidgyen (É 811)

fejdelem aszonyt. hogy. ha valamely tsuda által el kerülte volna a (MN 95)

nem egyezik beszédidel. és nem tsuda. ha abban kételkedem. de akar (MN 147)

ejte örömében. ah! uram. mitsoda tsuda által veszem a menyböl ezt (MN 151)

vágyás. és a mesterkedés. olyan tsuda. a melyeket nem üsmérem., az (MN 203)

látok, hogy a nem volna tsuda ha nem hinnék szavaimot (MN 203)

ne mondhassad, hogy nem volt tsuda ha én annyi nyomoruságon mentem (KKU 269)

A kristus. E. nem tsuda leányom, az attol vagyon hogy (KKU 282)

sokszor meg szabaditotta magát kezekböl tsuda által, és hogy minek elötte (KJÉ 588)

elsö tsuda tétele. akristusnak. ez atsuda. ki nyilatkoztatá az ö ditsöségét (KJÉ 623)

fiad meg gyogyult. és a tsuda meg téritte ötet. azegész háza (KJÉ 629)

kenyérnek tsudáját, ez az utolso tsuda fel nyitá szemeket, akristus eleiben (KJÉ 665)

hogy kire eshetik ez a tsuda. valo hogy fel adgya mindennek (VKT 821)

is tudgya. hogy az olyan tsuda igen ritka, azért félve is (VKT 821)

Ez a munka. oly nagy tsuda, hogy. aleg nagyob szentek, semmit (VKT 829)

hogy ez a szüntelen valo tsuda melyet magokban éreztenek a vallás (VKT 859)

után, az ö meg térése tsuda által ment végben a midön (IK/A 63)

menyei életeket eföldön a nem tsuda mondgya szent Ambrus. ha az (IK/A 128)

engedetlen gyermek olyan mint egy tsuda, egy régi auctor elé számlálván (IK/A 224)

{…} Miböl állot az a tsuda (C/A 91)

öket, de a szüntelen valo tsuda volt, hogy azon idö alat (C/A 110)

által letté meg ez a tsuda (C/A 155)

Nem volt ugy mondván anyira tsuda, mint a tsudának el titkolása (C/A 168)

másoknak is, de a ritka tsuda. és azal nem kel magunkot (C/A 499)

pedig mutatni, hogy az a tsuda a szent István esedezése által (C/A 773)

tetemit, ugyan azon alkalmatoságal. nagy tsuda is történék, mivel egy vak (C/A 892)

másoknak is., de a ritka tsuda, és azzal nem kel magunkot (C/B 1278)

által lett volna az a tsuda, azt fel teszi, hogy a (C/B 1478)

reliquiáit. ugyan azon alkalmatoságal. nagy tsudais történék., mivel egy vak. a (C/B 1569)

A nem tsuda felelé apáter,, ugyan igy is (IJE 87)

keresztény fejdelmeket látni, az uj tsuda vala az elsö saeculumokban., azt (KSZ 392)

dolog. ha egy ollyan változás, tsuda nélkül lett volna meg, azok (KSZ 489)

gyogyula, ennek az embernek a tsuda meg hatván a szivét, arra (SUT 636)

reája tévén. meg gyogyula, Ezen tsuda után, mind azok akik betegek (SUT 727)

ugy. volt. Az ö szándékjok. tsuda volt., mivel fö papot nem (SUT 823)

avizek böségel folynak; Ez a tsuda meg történt volt akor is (SUT 856)

tsudában – 2

meg mutassa nékünk abban a tsudában az ö ingyen valo irgalmaságát (É 30)

mind, az ött kenyérel tett tsudában, hogy mitsoda készülettel kel lennünk (É 359)

tsudábol – 1

hasada, hogy meg láthasuk ebböl atsudábol hogy a menynek kapuja meg (C/A 177)

tsudái – 1

veszi. A természetnek ki merithetetlen tsudái. amely is tsudálatra méltó aleg (VKT 808)

tsudáibol – 1

ez igy lévén. az üdvezitö tsudáibol meg tudom hogy mit tselekeszik (KJÉ 596)

tsudáidot – 1

és mind ez ideig beszéllem tsudáidot. Én vénségemig, s’ öszülésemig: Isten (IK/A 381)

tsudáirol – 1

bizonyságot kel tenni mostanában akristus tsudáirol. és titkairol. melyeket tselekedet, valamint (É 502)

tsudáit – 6

nem üsmérte az üdvezitöt, se tsudáit nem látta, se az Évangyéliumrol (É 272)

ö nevében. látván az ö tsudáit, melyeket tselekeszik vala, Jésus pedig (É 363)

nem méltó az, az Isten tsudáit látni, a ki azt, tsak (É 475)

Istenünk aki meg mutattad szenvedésednek tsudáit, meg engedvén azt, hogy meg (É 660)

az ö kegyelmének, és jóságának tsudáit, hanem az elsö oknak, és (É 827)

nem tsudálták, mint a kristus tsudáit. se ollyan hatalomal ök azokot (É 886)

tsudaja – 1

ugy mint halálra valokat, mert tsudaja lettünk a világnak, és az (É 840)

tsudája – 6

mert az ö fel támadásának tsudája, igen el hiresitette vala akristust (É 435)

ahét kenyér. meg szaporitásának nagy tsudája (É 697)

bolondok vagyunk akristusért, és lettünk tsudája evilágnak. az angyaloknak, és az (KKU 294)

támadásnak nagy titka, és nagy tsudája véghez menyen, ugyan azon hit (VKT 793)

tengeren valo által menetelnek nevezetes tsudája (C/A 91)

Diána temploma,, a világnak egyik tsudája volt, sok királyok, és városok (SUT 689)

tsudájára – 3

szükségesek egy nagy fejdelemben. azért. tsudájára is lett mind a királynak (MN 70)

kele, és járni kezde. nagy tsudájára attyának. és annyának. az után (KJÉ 639)

mind látni, mind beszélleni, mindenek tsudájára. és kezdék jesusrol mondani. nem (KJÉ 653)

tsudáját – 3

benne. minden hatoságának. ezt anagy tsudáját, az után tudtára adá néki (KJÉ 606)

elegendö képen az ött kenyérnek tsudáját, ez az utolso tsuda fel (KJÉ 665)

viznek borá valo változásának nagy tsudáját, hasonlot tselekeszik éretted, ha ugy (IK/A 348)

tsudájával – 1

az Isten. az ö irgalmaságának tsudájával attol meg nem mentette volna (IK/A 58)

tsudák – 43

a mellyek nem aláb valo tsudák azoknál, a melyeket tselekedet a (É 122)

tudok és farisaeusok. akik annyi tsudák után is, még ujjabat kivánnak (É 201)

hirdetének, a mely igazságokrol. anyi tsudák, és meg tért bünösök tettek (É 405)

{…} A tsudák szükségesek valánaké az Anyaszent egyház (É 571)

is, valamint az elött, azok atsudák, jövendölések, melyeket olvasunk a szent (É 572)

kezek által sok jelek, és tsudák lesznek vala a nép közöt (É 591)

és a szegényeket téritette meg, atsudák által, minek elötte meg téritené (É 592)

ereje által., és a sok tsudák által (É 628)

meg szabadithat minket, valamint a tsudák által (É 678)

tölteni, meg hatván sziveket azok atsudák, amelyeket az Isten tett üdveségekért (É 750)

volt, és mint hogy azok atsudák a melyeket akristus tett a (É 782)

kitsiny hitéröl feddé ötet, mivel atsudák a melyeket látot. vagy hallot (É 811)

sodomában lettek volna azok a tsudák. a melyek lettek szemeitek elött (KJÉ 651)

Mind ezek anagy tsudák anyira meg rémitték. a századost (KJÉ 760)

fiam ezek azok a három tsudák, a kiket el kel kerülnöd (IK/A 368)

a proféták meg jövendölték. anyi tsudák meg erösitették, a melyért anyi (IK/A 368)

vagy a Conciliumoktol., vagy a tsudák által, ? nem üsmérni tehát elsönek (IK/A 368)

nem mondaná.) mind ezek a tsudák, és kegyelmek után., ez a (IK/A 378)

12 Art. Hogy mitsoda tsudák történtek a kristus halálakor: 210 (C/A 14)

mind ezek az irgalmaságok. és tsudák után is, a sidó nép (C/A 26)

predikáciok, a melyeket a nagy tsudák erösitették, a melyeket az Apostolok (C/A 27)

a Makabaeusokhoz valo kedvezésit sok tsudák által meg mutatta, és mint (C/A 134)

12 Articulus. Hogy mitsoda tsudák történtenek akristus halálakor (C/A 176)

meg már mostanában hogy micsoda tsudák történtek akristus halála után (C/A 177)

{…} Ezek a tsudák nem tetteké valamely változást azokban (C/A 178)

tagadhatatlanok voltak mindenek elött. a tsudák a melyek lettek mediolánumban a (C/A 383)

a Martyrok temetöjén, a mely tsudák pedig nem voltanak Afrikában, a (C/A 383)

Annya méhében. és egy nehány tsudák is történtek születésekor (C/A 456)

olyan helyekre mennek., 4 a tsudák melyek bizonyosok, és a melyeket (C/A 897)

12 art. hogy mitsoda tsudák történtenek akristus halálakor. 164 (C/B 931)

kik ollyan helyekre mennek. 4. atsudák. a mellyek (C/B 1573)

a {…} meg bizonyitották, és véghetetlen tsudák meg petsételték (IJE 67)

tiszteletben, és sziviben vette, azok atsudák pedig szükségesek valának, az ö (KSZ 293)

de söt még magok a tsudák okot adának a kristus jésusnak (KSZ 293)

által pedig sok jelek, és tsudák lésznek vala. a nép közöt (KSZ 302)

és filosophusibol kelletet bizonyságot hozni, atsudák pedig, mind egyikét, mind amásikát (KSZ 311)

és hogy minden nap. sok tsudák lettenek, a martyromok temetöjén, azért (KSZ 459)

lett volna meg, azok a tsudák pedig. anyira meg hatották vala (KSZ 489)

amidön a kereszten volt, sok tsudák történtenek, a melyek a philosofusok (SUT 520)

meg elözte, mert szükséges volt. tsudák által vonni a hitre a (SUT 531)

el hiresedék akristus nevében tett tsudák által, ahir tsak hamar akirály (SUT 561)

tsudák jelenték meg, a melyekröl szól (SUT 755)

melyekröl szól josef. azok a tsudák husvét napján történének, ahadakozás elött (SUT 755)

tsudákal – 6

küldetését, és tanitását, anyi sok tsudákal, és tselekedetekel, meg engedé pedig (É 479)

és meg bizonyitotta annyi sok tsudákal, és szenttséges életével; és mind (É 503)

{…} Mert sok tsudákal tettzet Istennek ékesiteni az ö (É 672)

aki is anyi sok számu tsudákal. meg bizonyittaná hogy ö ki (KJÉ 696)

Anyaszent egyház, a mely hatalom atsudákal kezdödöt, a reménségel tápláltatot. a (C/A 248)

hinni, hogy a kereszténység., nagy tsudákal állitatot fel, söt még a (KSZ 489)

tsudákat – 1

hogy az Isten. ne tenne tsudákat némely szentnek temetöjénél. amelyeket nem (C/A 383)

tsudákban – 1

hasznunkra akarta forditani, ha fényesit atsudákban. azért tselekeszi hogy hígyünk ö (KJÉ 589)

tsudákbol – 1

kellet volna nékik üsmerniek asok tsudákbol. amelyeket elöttök tselekedet, bizonyosok lehetnek (KJÉ 742)

tsuda képen – 2

azt nem gondolhatá hogy valamely tsuda képen. meg szabadulhatot volna (MN 93)

az ollyan martyroknak, akik, vagy tsuda képen, vagy kemény természetek miat (KSZ 356)

tsudákért – 3

ajándékit tiszteliyük, mi ötet ditsérjük atsudákért melyeket bennek munkálodot, ugyan tsak (KG 538)

ditséretet adnak vala az Istennek. atsudákért, és az a sok nép (KJÉ 670)

igen hires a ki mondhatatlan tsudákért, melyeket tett a nép közöt (SUT 499)

tsudákhoz – 2

is ne mindgyárt ragaszkodgyunk a tsudákhoz., hogy ha azok a dolgok (É 96)

anékem szükséges kegyelmeket. de amidön atsudákhoz valamely tselekedetet tészen, a mely (KJÉ 596)

tsudákkal – 1

ház. a mely hatalom a tsudákkal kezdödöt, a reménségel tápláltatot. a (C/B 1090)

tsudaknak – 1

a kik bizonysági valának azoknak atsudaknak. hittek abban aki azokot tselekedte (KJÉ 594)

tsudáknak – 8

szivünkben mivelni, akristus halálakor történt tsudáknak (É 478)

mentenek születésére, hogy bizonysági lennének atsudáknak, és azért, hogy annak emlékezete (É 672)

ajándéka, azon lélek által, másnak atsudáknak tselekedete, másnak aprofétálás, másnak alelkeknek (É 722)

hallá meg a hirét anagy tsudáknak. a melyeket akristus tészen vala (KJÉ 649)

nem akarának hinni anyi sok tsudáknak. de a szemekre hányá. hogy (KJÉ 671)

a réz kigyót. azoknak atsudáknak emlékezetere, a melyeket tett volt (C/A 383)

jól meg nem visgállyák a tsudáknak valoságit. 2. Az anyaszent egyház (C/B 1191)

a rézz kigyót. azoknak a tsudáknak emlékezetekre., amelyeket tett volt (C/B 1191)

tsudákon – 3

eredetit., azokon a jövendöléseken, és tsudákon kivül, a melyeket egy más (VKT 788)

ellen három oráig, de ezeken atsudákon kivül még többek is lettek (C/A 176)

Simon magus tsudálkozik vala atsudákon, a melyeket filip tselekeszik. vala (SUT 514)

tsudakot – 4

dolgokal amelyek hozzájok tartoztanak, hogy tsudakot tegyen, és hogy meg változtassa (É 828)

hitre. álván, és azokot a tsudakot a kristusnak leg nagyob ellenségi (C/A 189)

sokakot meg terite. és sok tsudakot tett, onnét más egyéb részeibe (SUT 635)

Az Isten rend kivül valo tsudakot teszen vala a pál keze (SUT 676)

tsudákot – 113

a szent János tanitványinak hanem tsudákot téve elöttök (É 20)

áltatok, ollyan nagy jeleket, és tsudákot fognak tenni, hogy el áltatnák (É 42)

Isten hogy ez a gonosz tsudákot tegyen (É 43)

tellyes kegyelemel és erövel nagy tsudákot és jeleket tselekeszik vala, anepben (É 69)

tételekre valo nézve, a testi tsudákot nem lehet hasonlitani azokhoz, amelyeket (É 132)

féle tudományunk volna, és ha tsudákot tévö hitünk volnais, de Isten (É 151)

fejedelmek és az irás tudok, atsudákot mellyeket tselekedet, és a gyermekeket (É 195)

aki minek utánna olyan nagy tsudákot tett volna. apusztában szalad a (É 198)

akristus praedikalására, noha annyi sok tsudákot tett elöttök (É 202)

Isteni szeretet nem elevenit,? haszinte tsudákot tennénk is.? mondgya az Apostol (É 222)

ember, meg nem foghattya azokot atsudákot melyeket mivel Isten alelkekben. semi (É 317)

vagyon hogy akristus oly kevés tsudákot tett Názarethben (É 318)

még is más városokban jár tsudákot tenni, és amaga hazájával nem (É 318)

utánna a synagogában predikállot, és tsudákot tett volna (É 336)

{…} Az üdvezitö tészené hasonlo tsudákot még mostanában is, mint a (É 358)

a meg szabadito. jeleket, és tsudákot tselekedö a földön. a ki (É 410)

atanitványok szájok által szolván, sok tsudákot is tévén általok, abálványozást el (É 555)

ollyan rend kivül valo nagy tsudákot; nem tettek volna, a melyek (É 571)

nem tsalhaták magokot, mert látták atsudákot, a melyeket akristus tett, és (É 572)

egész nép, ök magok is tsudákot tettek, valamint akristus elöre meg (É 572)

mondotta volt nékik, mert ha tsudákot nem tettek volna, hogy hihettek (É 572)

nem merték volna mondani hogy tsudákot tesznek, se azt, hogy a (É 573)

olvasák. és halyák ezeket a tsudákot tsak ugy mint ha azok (É 579)

lett volna is,. vagy ha tsudákot tett volnais. és ördögöt üzöt (É 590)

mondgya hogy sok jeleket. és tsudákot. tésznek vala, hogy sok betegeket (É 592)

bé telének félelemel. mondván. hogy tsudákot láttunk ma (É 596)

még azok is kik jövendöltek, tsudákot tettek, ördögököt üztek, oda bé (É 705)

betegeket meg gyogyitani, ördögököt üzni, tsudákot tenni, de tsak azon egy (É 724)

bé telének félelemel. mondván. hogy tsudákot láttunk ma (É 799)

azért Jesus néki, hajeleket, és tsudákot nem láttok, nem hisztek, mondá (É 811)

proféták, és nagy jeleket és tsudákot tésznek, ugy hogy tévelygésbe vitessenek (É 833)

nem tselekedheti, a proféták tettek tsudákot, de azokot. ugy nem tsudálták (É 886)

fel magasztalta ötet akirályok elöt, tsudákot tétetvén véle farao elöt, ebböl (É 900)

a ki egyedül tselekeszi a tsudákot, a lélek segitté az ö (KKU 288)

tekinttsük, mint olyat, aki prédikál, tsudákot tészen, imádkozik, szenved, és haldoklik (KG 474)

az erök., akikel az Isten tsudákot tétet, a 8. az árchangyalok (KG 543)

le akarjuk irni, ö prédikállot, tsudákot tett, gyalázatot szenvedet, fájdalmas. és (KJÉ 575)

vélek társalkodot egy darab ideig. tsudákot tett, hogy benne hidgyenek, és (KJÉ 578)

tanitásból, tselekedetböl, és szenvedésböl áll. tsudákot, azért tett hogy meg bizonyittsa (KJÉ 594)

segittségét kérték, hogy pediglen azokot atsudákot, haszonal lehesen olvasni, tegyük azoknak (KJÉ 594)

különös tselekedetit. atsuda tételeitöl. mert atsudákot ugy tekintik. mint azokért valokot (KJÉ 596)

vétkit, és ö érettek olyan tsudákot tett, a melyek árnyéki. és (KJÉ 602)

fel támadni. a kristus sok tsudákot téve jérusálemben. az innepek alat (KJÉ 623)

jöttél mesterül, mert senki azokot atsudákot nem tselekedheti a melyeket tselekszel (KJÉ 624)

hogy ha tsak jeleket, és tsudákot nem láttok, nem hisztek, de (KJÉ 628)

hanem atselekedetekröl., és hogy akarminémü tsudákot tegyenek is, de az Isten (KJÉ 647)

hinni, a midön láttyák hogy tsudákot tészek, de kevesen lésznek. olyanok (KJÉ 650)

ahol leg többet prédikált, és tsudákot tett volna. olyan kevés hasznokra (KJÉ 651)

néked betsaida, mivel. ha azokot atsudákot tyrusban. és sidonban, (:ezek pogány (KJÉ 651)

sok tsudákot tett elöttök. de ök azokot (KJÉ 654)

tészi. hogy ót igen kevés tsudákot tett, és keveset gyogyitot. nem (KJÉ 660)

örömel kisérte azt. aki annyi tsudákot tett üdveséges tanitásihoz, ugy tettzet (KJÉ 670)

könyen káromlaná azt. akinek nevében tsudákot tselekeszik, és mint hogy nem (KJÉ 677)

nép kezdé mondani, jános semmi tsudákot nem tett, mind azon által (KJÉ 696)

mi, az az ember. sok tsudákot tészen, ha mi azt ugy (KJÉ 711)

is fognak támadni., akik olyan tsudákot fognak tenni, hogy meg tsalnák (KJÉ 730)

akik öbenne hinni fognak. hasonlo tsudákot tselekesznek, söt még nagyobakot is (KJÉ 742)

keresztelkednek, üdvezülnek, de söt még tsudákot is tésznek. ördögököt üzvén, uj (KJÉ 770)

többeket, nem tselekedet. vagy több tsudákot nem tett volna, hanem hogy (KJÉ 772)

Isten ezért a népért. véghetetlen tsudákot tett (C/A 26)

Mojses által téteté azokot a tsudákot, ugyan ö is adá a (C/A 26)

{…} Anyi sok tsudákot tett, anyi sok tsapásokal veré (C/A 89)

akik látták vala azokot a tsudákot melyeket tett vala az Isten (C/A 116)

akik által az Isten anyi tsudákot tett, az Izrael országában éltenek (C/A 124)

meg mondották., és gyakorta nagy tsudákot tesznek vala (C/A 124)

keresztelö szent János tetté nagy tsudákot (C/A 163)

{…} Semmi tsudákot nem tett valamint az Évangyélium (C/A 163)

szerént a Messiásnak sok számu tsudákot kelletet tenni (C/A 163)

jérusálemben mene. és ót sok tsudákot tett, az után Judeának tartományit (C/A 165)

Péter napáját., ugyan ót tőbb tsudákot is tett, mind azon által (C/A 165)

gyogyitá. kafarnaumban viszá térvén sok tsudákot tet, és szent Máthét maga (C/A 166)

ahusveti innepekre; ót is sok tsudákot tet. de a sidok üldözni (C/A 166)

betegeket meg gyogyitot, és sok tsudákot tett (C/A 170)

romai seregével; látván ezeket a tsudákot, meg tére (C/A 178)

igazságot, sokan valának olyanok kik atsudákot látván, viszá térésekor, a melyeket (C/A 178)

fel álitását, 5 a tagadhatatlan tsudákot. a melyek lettek. némely idökben (C/A 262)

4. Hogy hamis tsudákot fog tenni a melyekel sokakot (C/A 292)

el tünt elölle. sok féle tsudákot látunk atöbb szent Atyák irásiban (C/A 345)

és ezen jel által lett tsudákot (C/A 346)

képeket. a melyekben az Isten tsudákot tett, nagyob hittel. és buzgoságal (C/A 383)

féle nyelveken kezdének szollani., és tsudákot tettenek, egy szoval új (C/A 447)

testesülésit. halálát, a predikaciókot intéseket, tsudákot (C/A 489)

akart adni hogy ö is tsudákot tehesen (C/A 630)

{…} semmi tsudákot nem tett. valamint az évangyélium (C/B 1038)

és ezen jel altal lett tsudákot (C/B 1164)

azokot aképeket amelyekben az Isten tsudákot tett. nagyob hittel és buzgoságal (C/B 1192)

féle nyelveken kezdének szollani. és tsudákot tettenek, egy szoval uj embereké (C/B 1241)

testesülésit., halálát. a prédikáciokat. intéseket. tsudákot (C/B 1271)

akart adni. hogy ö is tsudákot tehesen (C/B 1374)

közöt. nem külömböztetheté meg ezeket atsudákot, azoktol, amelyeket hallot minden nap (ISZ 273)

afilosophusok pedig lehetetlennek tarták azokot atsudákot, mivel ök tsak a természetnek (ISZ 273)

se pompával, se maga mutogatásal atsudákot nem tselekedte, de azt is (KSZ 293)

nép hihetetlensége miat, igen kevés tsudákot tett názárethben. mindenekért pedig. az (KSZ 294)

esze elegyittik vala. atsalárságal tett tsudákot, az valoságosokal, és a tsuda (KSZ 343)

még ehez teszem. a sok tsudákot a melyek az ollyan helyeken (KSZ 418)

nap látták azokot a fényes tsudákot, amelyek lesznek vala, a martyrok (KSZ 447)

nem visgálván, a profétiákot, se atsudákot, se akristus eljövetelének titkát, a (KSZ 451)

házi auctoroknak nevek alat, és atsudákot igen kezdék hinni, azt bizonyosan (KSZ 459)

az ö tanitványi számtalan sok tsudákot tettenek, és hogy minden nap (KSZ 459)

legg több és legg nagyob tsudákot. láttanak, azok valának leg kedvesebbek (KSZ 459)

leányokra, és az öreg emberekre, tsudákot mutatna az égen, és a (SUT 499)

tisztelettel, az Apostolok pedig sok tsudákot tesznek vala, amelyek sokakot meg (SUT 501)

Azon idöben az Apostolok sok tsudákot tésznek vala, és minden nap (SUT 505)

és a hitel. és nagy tsudákot teszen vala anép közöt. nemellyek (SUT 509)

Jésus nevében. ö pedig a tsudákot, tsak valamely babonaságnak álittá lenni (SUT 514)

Több más tsudákot is tett elötte, és akirály (SUT 561)

Barnabást, aki látá hogy mitsodá tsudákot tett vala az Istennek kegyelme (SUT 612)

pogányokot is: ebben avárosban. sok tsudákot tének, és sokáig is maradának (SUT 626)

beszéllék. hogy az Isten mitsoda tsudákot tett volna általok. a nemzetek (SUT 645)

amég szent pál Éfésusba valoságos tsudákot teszen vala, ót a hitnek (SUT 678)

a kristusnak erejével, tselekedte Jésus atsudákot.: Hogy Jésus halált szenvedet, és (SUT 771)

mint hogy pedig ót sok tsudákot tett, és sokakot meg térite (SUT 776)

ötet apusztában kövesék., igérvén hogy tsudákot tenne, Az elei a sidoknak (SUT 897)

tsudákra – 1

valo lakosok, nem hajtának a tsudákra, de a mi leg hihetetlenebbé (É 318)

tsudakrol – 2

Igen is. mivel sok féle, tsudakrol beszelnek a szent Atyák, melyek (C/A 345)

gyogyitották. szent Agoston sok illyen tsudakrol szól amellyek maga jelen valo (C/A 902)

tsudákrol – 6

{…} Minek elötte a több tsudákrol beszély. magyarázd (C/A 176)

elé nem számlálunk. bizonyságot tésznek atsudákrol a melyeket a kereszt vetés (C/A 346)

temetö helyeken; szent Agoston sok tsudákrol beszél. a melyek lettek azö (C/A 380)

Boldogságos szüznek. elmélkedni kel a tsudákrol melyek benne lettek. ezen a (C/A 427)

gyogyitották. szent agoston. sok illyen tsudákrol szól. a mellyek maga jelen (C/B 1577)

Seleuciai Basilius tészen emlékezetet a tsudákrol melyeket ót tett, és a (SUT 548)

tsudákról – 1

a Boldogságos szüznek, elmélkedni kell atsudákról mellyek benne lettek ezen a (C/B 1225)

tsudán – 3

{…} Meg ijedvén illyen nagy tsudán. fel kiálta nagy szoval., meg (É 412)

merülének. simon el álmélkodván ezen atsudán. ugy atöbbi is, a kristus (KJÉ 630)

a ki jelen volt ezen atsudán (KJÉ 716)

tsudának – 15

okoknak, és nem tulajdonitották volna atsudának (É 358)

ennél balgatagab gondolat, ennek a tsudának valoságát annyin bizonyitották., hogy minden (É 435)

király is eszköze lenne a tsudának. mivel áitatoságal vagyon ö hozája (KKU 293)

a szent János születésekor valo tsudának hire el terjedet volna. az (KJÉ 608)

Ennek anagy tsudának ahire az egész judeában, és (KJÉ 649)

uttyára, a szent Atyák mindnyájan, tsudának tarttyák avaloságos meg terést, a (VKT 821)

Ceremoniával. ennének bárányt, annak a tsudának emlékezetére. a melyet fog Isten (C/A 90)

A kristus szine változását. nagy tsudának kelletté tartani (C/A 168)

mondván anyira tsuda, mint a tsudának el titkolása mondgya egy nagy (C/A 168)

püspökök jól meg nem visgállyák atsudának valoságit. 2. Az Anyaszent egy (C/A 382)

szükségesnek lenni, hogy azt. a tsudának kellesék tulajdonittani, azt el lehet (ISZ 174)

anyi éttzakákig tartó böjtit. közönségesen tsudának tarttyák, valamint amojses, és Illyes (KSZ 292)

negyven esztendösnél. valoságos bizonysága volt atsudának. atanáts ki küldvén öket. hogy (SUT 504)

nem hittenek, mihent ennek a tsudának ahire el terjede, mind avaros (SUT 531)

vala. hogy abirodalom suhajtozot. annak atsudának kegyetlensége alat, de mint. hogy (SUT 601)

tsudánk – 1

nem tsak azért lett hogy tsudánk lenne, hanem meg példánk is (KSZ 291)

tsudárol – 2

meg üsmerték volna olyan nagy tsudárol (C/A 185)

én nem, mondá horatius valamely tsudárol, {…} {…} {…} ez igy lévén, amidön mondgyák (KSZ 344)

tsudát – 78

imádságot. apüspök látván a nagy tsudát. mondá néki, atyám fia, tsakugy (TL 299)

Isten parantsolattyábol, hogy az urtol tsudát kérjen (É 29)

{…} Miért nem akara tsudát kérni ez a király (É 29)

igére az Isten illyen nagy tsudát ennek a királynak, a midön (É 30)

de mint hogy akristus még tsudát nem tett vala, meg akará (É 108)

ki tsudállya ezt a nagy tsudát, és kitsoda az, aki azt (É 122)

példájábol, akik minek utánna annyi tsudát lattak volna, még is ollyan (É 177)

kisértik, és azt akarják hogy tsudát tegyen, és anagyob kegyelmét azoknak (É 183)

volna akristusban, ha még ujjab tsudát láttanak volna (É 202)

ezt a rend kivül valo tsudát. hogy ha tudos, bölcs, vagy (É 229)

vak volt, akristus három féle tsudát tett ebben az emberben. ki (É 312)

kisértené, és azt akarná hogy tsudát tenne, hogy ne kivántatnék. a (É 333)

{…} Tsudát tészen hogy táplálhasa, ött kenyérel (É 357)

ha pedig aközönséges eledelel akara tsudát tenni, az arra valo volt (É 358)

az az egy ügyü nép. atsudát inkáb észre vehesse, mivel tudta (É 358)

volna, akor azt a láthatatlan tsudát másra magyarázták volna, vagy a (É 358)

egyház. miért adgya elönkben ezt atsudát, most hogy husvéthoz közelgetünk (É 359)

ki ahatalom; mely ezt a tsudát tette, és hogy meg mutassa (É 377)

vala szükséges annak. aki a tsudát tette. agyermek testire valo maga (É 388)

sereg, mert meg hallá hogy etsudát tselekedte volna, a farisaeusok azért (É 434)

hogy az ur nem akara tsudát tenni ahérodes udvarában (É 475)

mutatni ennek a fejedelemnek aki tsudát akara látni,. hogy nem méltó (É 475)

az Isten nem azért tészi atsudát, hogy kedvünket tölttse azzal. hanem (É 475)

Isten miért igére illyen nagy tsudát ennek akirálynak, a midön ö (É 490)

benne valo hitnek tulajdonittya a tsudát melyet ö tett (É 517)

annak vallását oltalmazák, aki vélek tsudát nem tétetett volna, noha meg (É 573)

elhiteté magával okosan. hogy anyi tsudát nem tehetne, hogy ha tsak (É 664)

{…} Jelenti azt a nagy tsudát. a melyel munkálodik akristus. a (É 697)

hogy ki ne nyilatkoztassa a tsudát melyet tett (É 733)

hogy nem hiszen ha tsak tsudát nem lát, nem kivántateké tsuda (É 811)

miért tett uttyában meg más tsudát is minek elötte fel támasztaná (É 826)

kit ugy tekintet mint egy tsudát. erre valo nézve. olyan szin (MN 87)

tilttya abetegnek ki nyilatkoztatni a tsudát, melyet ö érette tselekedet, és (KJÉ 596)

voltanak és látták ezt a tsudát. vagy akik azt meg hallák (KJÉ 607)

Azonban pediglen. mely tsudát tett volt akristus a synagogában (KJÉ 631)

a sokaság aki látá ezt atsudát. nagyon tsudálkozék rajta. és noha (KJÉ 636)

kezdék mondani, ma igen nagy tsudát láttunk. és soha ahoz hasonlot (KJÉ 636)

meg parantsolá,. hogy ezt a tsudát ki ne nyilatkoztatnák, de ennek (KJÉ 639)

menvén. mindenüt ki hirdeték ezen tsudát. hogy meg tanullyuk ezen példábol (KJÉ 639)

A farisaéusok nem. nézheték ezt atsudát nagy dühöség nélkül, és tanátskozni (KJÉ 642)

ki ne nyilatkoztassa ezt a tsudát. és meg parantsolá néki, hogy (KJÉ 647)

mi azt kivánnok, hogy valamely tsudát mutatnál nékünk. a szemekel látták (KJÉ 653)

@: XXIV A farisaeusok tsudát kérnek (KJÉ 653)

által munkálodik, hanem még ujjab tsudát akarnak látni, de mitsoda feleletet (KJÉ 654)

a gonosz, és parázna nemzettség tsudát kiván, de más nem adatik (KJÉ 654)

akit el küldöt. de mitsoda tsudát tselekeszel olyat, kérdék tölle. a (KJÉ 666)

tiltá azoknak. akik látták ezt tsudát. hogy senkinek ki ne mondanák (KJÉ 670)

egy gonosz embernek. oly nagy tsudát tselekedni; erre valo nézve, meg (KJÉ 686)

szombaton tselekedte volna ezt a tsudát, mondá anépnek. hogy egy hétben (KJÉ 695)

vala, látván ezt a nagy tsudát. jésusban hivének (KJÉ 711)

is gondolta, hogy talám valamely tsudát fog tenni elötte., erre valo (KJÉ 754)

látták, és bizonyitották azt akülönös tsudát avaloságos jonásrol, aki el temetetet (VKT 790)

jó akaroimnak mondám. oh! mitsoda tsudát táplál roma varosa (IK/A 230)

azután eseni hagyá., nagy fényes tsudát nyere Istentöl imádsága által. hogy (C/A 125)

végre tévé Isten ezt a tsudát (C/A 163)

meg mondották volt ezt a tsudát., és azoltátol fogvást a Catholica (C/A 244)

el üzi, és más egyéb tsudát is mivelhet (C/A 345)

nélkül, hogy mi érettünk valamely tsudát tegyen., hogy bennünket valamely veszedelemtöl (C/A 348)

hogy a kép tselekedné a tsudát. se hogy abban valami hatalom (C/A 382)

vevéké észre ezt a nagy tsudát (C/A 448)

Nem, mert az Isten hasonlo tsudát tehet érettek, valamitsodást tett ajó (C/A 553)

eröl emlékezetet tészen. leis irja atsudát melyet tett az Isten egy (C/A 773)

kezde, ezt a processiot, és tsudát mind szent Ambrus, mind szent (C/A 892)

el üzi. és más egyéb tsudát is mivelhet (C/B 1163)

hogy a kép cselekeszi a tsudát., se hogy abban valami hatalom (C/B 1191)

veveké észre ezt a nagy tsudát (C/B 1241)

Nem, mert az Isten hasonlo tsudát tehet érettek. valamitsodást tett a (C/B 1318)

tészen. {…} le is irja a tsudát melyet tett az Isten egy (C/B 1478)

kezdet. ezt a processiot. és tsudát, mind szent ambrus, mind szent (C/B 1569)

esze, és ö elöttök téve tsudát, meg bizonyittására, küldetésének. az ipját (ISZ 251)

nem láttyuk. hogy leg kiseb tsudát is tett volna. amaga alkalmatosságára (KSZ 295)

is hasonlot monda, {…} ezt a tsudát pedig az Isten, az egész (KSZ 392)

akik mind látták ezt a tsudát. {…} szent hieronimus, látó bizonyság lévén (KSZ 418)

tudatlanság miat, minden féle. égi tsudát, az Isten haragjának tulajdonitották, az (KSZ 459)

magok közöt, Imé ezt a tsudát az egész jérusalem tudgya, magunk (SUT 504)

a tisztarto látván ezt a tsudát. a hitre álla, és tsudalá (SUT 624)

lystriai nép látván ezt a tsudát. nagy fel szoval kezdé mondani (SUT 630)

egeszen el ége. ezt a tsudát Eléázár magais észre vette hogy (SUT 894)

tsudával – 4

gyogyithattya meg. de sokal nagyob tsudával; mint a melyel meg gyogyitta (É 376)

kardgyát, és az után, szereteti tsudával meg gyógyittá a málkus fülét (É 472)

azt ahivást hihetö hogy azal atsudával erösité meg, a melyet eszerént (KJÉ 629)

fö polgár mester volt, mindenek tsudával nézték, hogy egy olyan nagy (KSZ 433)