ebéd – 129
ebed
ebed – 1

deáknak tartanák, ha magát mentegetné. ebed után vagy az aszszony, vagy (TL 107)

ebedgyekre – 1

mondván nékik. hogy ne hiják ebedgyekre, vagy vatsorájokra agazdagokot, a kik (KJÉ 698)

ebedre – 1

egyedfél orakor meg ütik adobot ebedre. és tizen két orakor asztalhoz (TL 57)

ebéd
ebéd – 56

még nekünk is jutot benne, ebéd felet egyszers mind a tálak (TL 38)

ijedcség volt a hopmestere. tegnap ebéd után a franczia követnéhez menvén (TL 38)

ót meg szálván 11 orakor, ebéd után bercsényi ur is oda (TL 53)

és a hajos meg indul ebéd utan. azért maradok és leszek (TL 65)

fejdelemnek. reggel meg fözvén akávét, ebéd után. meg betegedet. és harmad (TL 75)

volt szálva egy réten, itt ebéd után. nagy fö fájást érzet (TL 76)

hogy a lakadalom napján. az ebéd, és a tántz estig tart (TL 90)

az iró deák. vígan volt ebéd felet. és ebéd után. tánczban (TL 90)

vígan volt ebéd felet. és ebéd után. tánczban viszi a mátkáját (TL 90)

is. mert dobolnak ebédre, és ebéd utan ahajo meg indul. alevelel (TL 148)

a tizen nyolczadikban el végezvén ebéd elöt ezt a levelet, mindgyárt (TL 148)

az irásban tölti az idöt, ebéd után pedig aki látná azt (TL 161)

egésségünket, azt tarttyák hogy egy ebéd felet négyszer innya elég. az (TL 193)

sem., elég a hogy. tegnap ebéd tályban. a város mellé érkezvén (TL 218)

tisztei a fejdelmet meg vendéglég. ebéd után, mind afejdelem. mind mi (TL 218)

tál étket, de azal az ebéd nem tarta továb fél oránál (TL 221)

száz tál étek volna is. ebéd után. a diván hazban. olyan (TL 221)

esöben meg áztatok a kaftánt. ebéd után pedig a CSászár harmintz (TL 223)

készülvén nagy hirtelenségel; el indulánk ebéd után ritka és fényes rendeletlenségel (TL 223)

ahol meg vendegelé a fejdelmet. ebéd után. a fejdelem apasa paripájára (TL 225)

pasa a maga sátorában ett, ebéd után. vagy hatvan jó paripásal (TL 226)

eltapodtattyák. elég a hogy ma ebéd tájban ide érkezénk az egész (TL 228)

pedig azt mondották volt, hogy ebéd után. szemben lesz a fejdelemel (TL 230)

mint az atyámhoz volt; ma ebéd után azt izenék hogy a (TL 231)

városon kivül. egy klastromban. az ebéd készen várt bennünket. a vajda (TL 239)

vendégelt meg a vajda részéröl, ebéd után. pedig a mariászá voda (TL 239)

melyel ez az aszszony mégyen ebéd felet. sokaknak eleibe, fö képen (É 423)

visgálni, hogy az az, aszony ebéd felet és mindenek láttára közelgetet (É 425)

mihent meg tudá hol létit, ebéd közben mene eleiben. nem vigyázván (É 757)

az Anyaszent egyház a menyegzöi ebéd, jelenti az Évangyélium tanitását. és (É 804)

szolgálat után. az egész társaság ebéd tályba honoria házához gyülekezvén, a (MN 11)

a halászattal mulassák magokat. az ebéd tizen egy orakor légyen. és (MN 12)

el tölthetik az idöt. hát ebéd után. mitsoda foglalatoságunk lészen kérdé (MN 12)

hagyom az egész társaságnak. hogy ebéd után. egy oráig az ebédlö (MN 12)

Másnap, ebéd után, ki ki atörvény szerént (MN 46)

Más nap ebéd utan ki ki a szokot (MN 79)

Más nap ebéd után ki ki a szokot (MN 106)

Ebéd után sokal jobban érezvén magát (MN 126)

kork minden regel oda járt. ebéd után pedig a király korkal (MN 190)

felé,. mondván az öttseinek, hogy ebéd tályban ö is a háznál (KKU 252)

meg lelked üsméretit napjában kétszer. ebéd elött. és minek elötte le (KG 553)

mint dél után, mert az ebéd három orakor volt. a nagy (C/A 779)

mint dél után, mert az ebéd három orakor volt, a nagy (C/B 1482)

Ebéd után, mind más állapotban vagyunk (IJE 29)

töltik el, de hát még ebéd után (IJE 32)

páterel beszédét mondá, hogy az ebéd utánra valot, ebéd utánra kell (IJE 32)

hogy az ebéd utánra valot, ebéd utánra kell hagyni, mivel az (IJE 32)

Az ebéd után valo idöt az ollyan (IJE 32)

mutatván diánnára. és igy, mind ebéd elött, mind ebéd után. halgathattyuk (IJE 73)

igy, mind ebéd elött, mind ebéd után. halgathattyuk a pátert (IJE 73)

Ebéd után kí ki a maga (IJE 83)

Tsak ebéd utánra kel hagyni, angyélika. mondá (IJE 128)

az Istennek kell ajánlani, az ebéd bizonyos orában legyen. ebéd után (IJE 159)

az ebéd bizonyos orában legyen. ebéd után, valamely jó, és hasznos (IJE 159)

inkáb fölöstököm volt; mint sem ebéd, ami szokasunk szerént, mivel igen (KSZ 328)

Az ebéd alat valamelyik a szent irásbol (SUT 641)

ebédben – 1

vagyunk, hogy részesülhesünk a menyegzöi ebédben, az az, az Évangyéliumi kegyelmekben (É 805)

ebédemet – 1

hivatalosoknak, imé el készitettem az ebédemet, tulkaim, és hizlalt állatim meg (É 803)

ebéden – 1

idején ide jöjjön az aszony. ebéden itt legyen az aszonynál. mutatván (IJE 73)

ebédet – 17

a kezdetinél. mert a vezér ebédet adván a császárnak, és az (TL 37)

audencziát ád valamely követnek. elsöben ebédet adnak néki, és azután viszi (TL 43)

Micsoda szép állapot az. tegnap ebédet ásiában ettem vacsorát pedig europában (TL 46)

hogy holnap után. együt eszünk ebédet, és vacsorát. és hadgyuk atörödést (TL 51)

és ebédet évén. estve felé lora ült (TL 76)

hogy mellyik adhat közüllök drágáb ebédet. antonius. mondotta. hogy ö adhat (TL 93)

vagy négy száz ezer forintos ebédet. Cleopátra felelé. hogy a mind (TL 93)

különös udvari cselédgye. mindenikében gazdag ebédet és vacsorát (TL 93)

egy kapucinust. meg ölvén, jó ebédet akartak belölle csinálni, de hogy (TL 122)

A Divánban acsászár nagy ebédet ád ma, a fö ministerinek (TL 284)

ur Angyala Habakuknak., viddel az ebédet mely nálad vagyon babylonba Danielnek (É 409)

Istennek szolgája, vedd el az ebédet melyet néked az Isten küldöt (É 409)

az ebédet. és mindent hidegen egyenek. avatsorát (IJE 30)

abeszelgetés közben el alusznak, az ebédet vagy a vatsorát alig végezik (IJE 31)

koros béli ember volt. az ebédet hogy el végezék, ez az (IJE 60)

szent benedeknek husvét napján olyan ebédet vitt. a mely jób volt (KSZ 417)

az utolso saeculumig. {…} C.13. ebédet kilentz, vagy tiz orakor ettenek (KSZ 444)

ebédgye – 3

egy kevés riskásábol áll az ebédgye., és vacsorája. franczia aszszony sem (TL 99)

azert utánna siettünk. hogy az ebédgye után. a helyre érkezhesünk, de (TL 230)

félre teszem, de a keresztények ebédgye, és vatsorája, mindenkor, nagy mértékletességel (KSZ 326)

ebédgyek – 1

mely vékony, és rövid volt ebédgyek, és vatsorájok, de az étel (KSZ 328)

ebédgyénél – 1

volt, a rend szerént valo ebédgyénél. {…} szent antal az elsö remete (KSZ 417)

ebédgyire – 2

kéd. aki egy pástétomot csináltatot ebédgyire, amely csak fátzán nyelvel. volt (TL 94)

szólgálot tartana, aki babot fözne ebédgyire, és egy szamáron kerülné meg (TL 96)

ebédhez – 5

maga sátorában mene, és atiszteivel ebédhez üle, a melyet a pasa (TL 226)

a kenyeret, sokszor történt, hogy ebédhez ültem volna. de kenyerem nem (TL 247)

honoria házához gyülekezvén, a jó ebédhez le ülének. és vigan ettenek (MN 11)

palotára gyülekezék. és a még ebédhez le ülének. ki ki elé (MN 13)

egy darab ideig várakozván utánna. ebédhez ülének, ez a szegény leány (KKU 252)

ebédig – 3

leg többet is purgállya. avizet ebédig kel innya, és addig szüntelen (TL 60)

arra azIsten ajándéka kevántatik, mert ebédig azolvasásban. és az irásban tölti (TL 161)

férfiak idején fel kellyenek. és ebédig. vagy a vadászattal. vagy a (MN 12)

ebédkor – 2

vagy isznak, 3. azok kik ebédkor sokat esznek. a Collation is (C/A 471)

vagy isznak, 3. azok kik ebédkor. sokat esznek, a Collation is (C/B 1258)

ebédnek – 9

nem okozot. ennek a száraz ebédnek vége lévén. azután igen könnyen (TL 10)

féle étket tettek egyszersmind, az ebédnek vége lévén, egy ora mulva (TL 18)

egyik amásikának, menyünk haza. mert ebédnek orája vagyon, és ki menvén (É 346)

meg egyeznek akristusal, ennek amenyegzöi ebédnek, akristus halálátol fogvást, világ végiig (É 804)

de azon idötöl fogvást az ebédnek orája mindenkor eléb eléb. viteték (C/A 473)

de azon idötöl fogvást. az ebédnek orája. mindenkor elébb elébb vitetett (C/B 1259)

terjesztette volna panaszát, de az ebédnek ideje lévén. a diánna ágya (IJE 14)

fel kelésünknek, le fekvésünknek, az ebédnek. vatsorának (IJE 159)

estve, akor vatsoráltak. amit pedig ebédnek hitták az elött, {…}, az inkáb (KSZ 328)

ebédnél – 1

a mely job volt az ebédnél. mert nem törökök szolgáltak az (TL 10)

ebédre – 19

Isten kédel édes néném. ihon ebédre hinak (TL 27)

három lapátos hajora fel ülök. ebédre abban a nagy császari városban (TL 27)

nem találnám kédet. hetfün pedig ebédre el várjon kéd. káposzta is (TL 28)

semmi mulattságra valot nem látván, ebédre haza mentünk. de még azt (TL 38)

hogy bercsényi urhoz megyünk, vagy ebédre. vagy vacsorára, ót még is (TL 58)

vigyázon., többet is irnék. de ebédre dobolnak, és a hajos meg (TL 65)

a mi barátinkhoz mentenek volna ebédre. mint laktanak volna. a valo (TL 93)

azt lehetetlennek tartván. Cleopatra másnap ebédre hija antoniust; az egyik fülben (TL 93)

árpát adtanak enni. és némelykor ebédre hitta, valamint egy királyt hivut (TL 94)

valamint egy királyt hivut volna ebédre az illyen nem bolondságé ne (TL 94)

reám sem néz, de mihent ebédre dobolnak, azonnal fel ugrik. s (TL 145)

a két szerzet csak egy ebédre is kevés let volna a (TL 146)

atöb kérdésidre is. mert dobolnak ebédre, és ebéd utan ahajo meg (TL 148)

török vendégség, ilyen szomoru vigaság, ebédre hivut. de velünk nem ett (TL 226)

erövel is labkovicshoz vittek volna. ebédre, mi pedíg éppen nem ohajtottuk (TL 240)

itt valaki az idegenhez menne, ebédre hiná, amint szokás. az emberek (TL 241)

it, egy boér is hijon ebédre, még gyermek koromtol fogvást. üsmerek (TL 248)

akarta., a minap hozám jövén ebédre; egy embertelen török, a pipaszáral (TL 249)

hogy hozám jöj minden nap ebédre. a szegény miklos ezt igen (KKU 259)

ebédtöl – 3

koplalva költünk fel a gazdag ebédtöl; ugy voltunk valamint tantalus a (TL 10)

az étket fel adták. az ebédtöl fel kelvén. mondá a páter (IJE 32)

Ebédtöl fel kelvén. egy kevés idö (IJE 129)

ébed
ébedhez – 1

megyen, jó. ha három polturás ébedhez ülhet. erröl jut eszemben. hogy (TL 172)