egyik – 620
edgyik
edgyik – 5

hogy ezeknek fejek volt nicolaus. edgyik ahét elsö diaconusok közzül, de (C/B 1101)

antikristus. két magyarázattya vagyon. az edgyik közönséges, a másik különös, közönségesen (C/B 1121)

velem. és alább. mossátok meg edgyik amásitoknak lábokat. valamint én tselekedtem (C/B 1154)

szerént bánnék azokkal a kövekkel. edgyik sem tétetnek az épületben., mert (C/B 1252)

leheté két személynek keresztelni., hogy edgyik avizet tölttse. a másika ezeket (C/B 1284)

edgyike – 3

anyaszent egyház ellen támadnak., mivel edgyike. mind a másika. aztot kárhoztattyák (C/B 1084)

féle bizonyságot adhatunk erre., az edgyike közönségesen az egész eretnekek ellen (C/B 1095)

{…} Két féle vagyon. az edgyike tekélletes, mellyet nevezik. Contritionak., a (C/B 1322)

edgyikében – 1

szeretetett meg kel tartani mind edgyikében. mind a másikában (C/B 1160)

edgyikét – 2

akarának pedig néki magának adni, edgyikét sem vevé el, a CSászár (TL 169)

képen lehet végben vinni az edgyikét ezen ött imádságnak (C/B 1404)

edgyikétöl – 1

vala mindenikével. hogy azt ahalál edgyikétöl sem választhatá el (C/B 1051)

egik
egik – 1

ti is tartoztok véle hogy egik, a másik lábait meg mosa (É 457)

egyik
egyik – 358

ollyan nagy habok közöt fordult egyik oldalárol, amásíkára mint az erdélyi (TL 7)

mozgattya a nyerges ló. az egyik keziben a gyeplöt. tarttya még (TL 9)

jo akaroja, ez is jovallotta egyik a császárnak hogy utánna küldgyön (TL 10)

de mint hogy a pompájoknak egyik része abban áll. hogy mindenkor (TL 16)

azt a dicsöséget el éri, egyik ahogy, acsászár a feleségit igen (TL 23)

mely jó az Isten, ha egyik kezivel el takarja elöttünk erdélyt (TL 25)

az én nénémet, de azátkozot egyik sem felelt; csak függöben tartom (TL 30)

és a szépség meg maradgyon. egyik a töbi közöt (TL 32)

karon kel vezetni pompával. mikor egyik házbol a másikában megyen, de (TL 38)

a communiora keszülvén áitatosan, parancsollya egyik szolgájának, hogy mennyen kaikért. a (TL 45)

mert igen meredeken vagyon. és egyik kösziklárol. a másikára kelletet volna (TL 50)

de unadalmas dolog törököt látogatni. egyik a hogy törökül nem tudok (TL 58)

a sárhoz illik. mert ha egyik utálatos. amásika fertelmes. mi azt (TL 60)

a midön vonták a szekeret. egyik ahat közül. csak a kereket (TL 72)

és bölcs okokkal igyekezik vala egyik a másikát meg gyözni. a (TL 88)

másnap ebédre hija antoniust; az egyik fülben valoját le veszi, és (TL 93)

ellen fel ülni. és akirálynak egyik fiát el tartani. mit mondanánk (TL 96)

a melynek két tengellye vagyon. egyik vas, a másik fa. egyik (TL 101)

egyik vas, a másik fa. egyik egy felé fordul, a más (TL 101)

látunk. semmi hirt nem hallunk. egyik nap. ollyan mint a másik (TL 132)

mint a másik. hanem hogy egyik melegeb. vagy szellöseb. mint amásik (TL 132)

köntösösön, és csizmáson. és csak egyik lábát volt szabad fel tenni (TL 141)

anyira fel emelé öket, hogy egyik a többi közöt, ollyan szinü (TL 143)

ött mély föld ahosza, annak egyik vege a fekete tengerben megyen (TL 145)

csak mennyenek babilonia segittségire., de egyik sem esék atörben, mivel egyik (TL 169)

egyik sem esék atörben, mivel egyik sem akara elmenni., a vezér (TL 169)

kegyelmezne., ugy történék egyszer. hogy egyik a cselédi közül. avadas kertben (TL 171)

ne éllyenek hatalmokal, epedig, soha egyik a másikárol nem tanul. CSak (TL 174)

csudálkozik dolgán, pilátus hasonlo képen. egyik sem tudgya minek tulajdonittani. a (TL 174)

keresnek közöttünk, egy állapotban vagyunk. egyik ugy hadta el joszágát, mint (TL 175)

de semmit nem végezének, hanem egyik apapok közül mondá. solimánnak. mint (TL 181)

mint birtok a csikban. az egyik leánya. az apja. secretáriusával. jo (TL 192)

utánna teszem. ha el kellene. egyik fülemet is vesztenem (TL 195)

a mi jó Istenünknek. ha egyik kezében. a veszö. a másikában (TL 204)

mert van szükségem rea. de egyik vigasztalásom a. ha az egésségedre (TL 207)

de amelynek nem veszem hasznát. egyik az urak közül. aki tréfás (TL 211)

pedig vala le rakva, mesze egyik a másikátol, ött száz tál (TL 220)

had hamaréb utánna menyen. mi egyik parttyán vagyunk. a dunának, a (TL 228)

ajantsárok el foglalák a várnak egyik kapuját. a még egészen kitakarodik (TL 230)

hogy miképen ihasanak bórt pénznélkül, egyik a szomjuhozo gyülésben mondá a (TL 236)

gondolatok jönek eszemben. de talám egyik sem leszen ugy amint gondolom (TL 251)

után vannak akét Cadileskerek. az egyik Europai, amásik Asiai, ezek eleiben (TL 273)

a szekérbe a kerék. de egyik a másikát meg nem éri (TL 276)

holló, akik kinozni fogják, az egyik. mélyen a földbe le veri (TL 285)

mene. és mindenik álmélkodni kezde egyik a másikán, és mindenik kegyesen (TL 290)

másikán, és mindenik kegyesen kezdé egyik amásikát tekénteni, és ha az (TL 290)

de atöbbi közöt a Császárnak egyik leánya még inkáb szereté ötet (TL 292)

Isten ő Szent Felséginek az egyik keze, a’ mit el vészen (ML 304)

el nem kel felejtenem, mert egyik oka volt, hogy az Isten (ML 305)

tennem. az Isten Eő {…} Felséginek egyik keze, amit el vészen töllünk (ML 305)

el nem kell felejtenem, mert egyik oka volt, hogy az Isten (ML 306)

hogy a’ Husvét ihon vagyon, egyik böjtből a’ másikában kel szálanom (ML 322)

néhány féle Szerzetből állanak, az egyik Szerzet Istenteleneb, és tsalárdab a (ML 322)

Őtsém Uram tudom hogy kednek egyik szives kivánsága a’, hogy én (ML 324)

nélkül, a melyel el szenvedgyük egyik amásikunknak fogyatkozásit, és békeségel viselhesük (É 16)

szeretetet; a melyel tartozik minden. egyik amásikához, kedvezésel kel lennünk másokhoz (É 16)

Meg nyeré az Istentöl Saulnak, egyik leg nagyob ellenségének meg térését (É 72)

test vagyunk akristusban, mindenikünk pedig egyik a másiknak tagjai (É 98)

különös hivatallya vagyon, és hogy egyik a másikának hivatallyában ne (É 100)

szerént kel érteni. mivel az egyik része aböjtölésnek abbol áll, hogy (É 162)

rosz hajlandoságokal, üldöztetésekel. a mellyek egyik amásikát követik mint atenger habjai (É 176)

élnek, két részben osztatnak, az egyik jóbb kéz felöl áll, amásika (É 192)

tüzre mennek az ördögökel., vagy egyik, vagy a más részen valonak (É 192)

vala ahálokat, be menvén pedig egyik hajoban mely simoné vala. kéré (É 224)

az Evangyelisták. és hogy nem egyik amásikábol irtak. amit irtak, ugyan (É 232)

mondgya {…} agoston. hogy az alázatoság egyik része az az Isteni szeretetnek (É 253)

szeretetnek. és az Isteni szeretet. egyik része az alázatoságnak, ugyan erre (É 253)

üllyön az én két fiam, egyik a jobbodra, és egyik abalodra (É 282)

fiam, egyik a jobbodra, és egyik abalodra, ate országodban. felelvén pedig (É 282)

a kereszt fán lévén, az egyik tolvajt el hagyá. és a (É 295)

féle dolgot meg külömböztetni, és egyik gondolatrol amásikára menni, az egyház (É 319)

aszegénységnek, békeséges türésnek, mind ezek egyik részei, annak az ajándéknak, nem (É 341)

hogy látnák ötet, és mondá egyik amásikának, menyünk haza. mert ebédnek (É 346)

is ellene; és el futa egyik a kert ajtaihoz, és fel (É 346)

ir vala aföldön, halván pedig egyik a másik után ki menének (É 351)

vagy még nagyob vétekben lévök, egyik bünös a másikát nem itélheti (É 352)

el pirulván. halgatásal ki menének egyik a másik után. nem merék (É 353)

hogy Ábrahámnak két fia volt, egyik aszolgálotol. amásik a szabadostol. de (É 354)

mondattak, mert ezek akét testamentum, egyik ugyan a sina hegyén, szolgálatra (É 354)

adossa vala egy költsön adonak, egyik ött száz pénzel tartozik vala (É 423)

{…} Éppen nem következik egyik is. mivel nem tsak azért (É 426)

ereje, és érdeme által. az egyik a sidó nép. a ki (É 435)

márta szolgál vala, lázár pedig egyik vala a le telepedtek közül (É 444)

töllünk, midön azt parantsollya hogy egyik a masikunknak meg mosuk lábait (É 459)

fesziteték ö véle két lator. egyik jóbja felöl. és a másik (É 467)

és szomoruak vagytok., és felelvén egyik, kinek kléofás neve, mondá néki (É 504)

az üdveségröl; vigasztalván, és oktatván. egyik amásikunkot, ahitben. és az Isteni (É 505)

a penitentziát, és a szenvedést, egyik is ezek közül; nem szereti (É 510)

azt kedvesen vegye, de ez egyik sem lehete meg. mind addig (É 554)

és aroszat el kerüllyék, mert egyik a másika nélkül, haszontalan, mert (É 558)

azon mindnyájan meg egyezenek, és egyik amásikával ne ellenkezék, a mely (É 568)

Isten igéjét, és szent filep. egyik ahét diaconusok közül. meg keresztelte (É 588)

vala ahálojokot, bé menvén pedig egyik hajoban. mely simoné vala, kéré (É 637)

szentellyük a mai napon, az egyik Apostolának halálát, és amásikának rabságát (É 676)

és lélekböl, és hogy atest egyik része lévén létünknek, mi annak (É 706)

a szegény esze találkoztak., és egyik, amásika nelkül nem lehet, agazdag (É 712)

hogy ahivek ne legyenek irigységel egyik a másikához, az illyen ajándékokért (É 725)

fel a templomba, hogy imádkoznának, egyik farisaeus, és a másik publikánus (É 725)

adossa vala egy költtsön adonak, egyik ött száz pénzel tartozik vala (É 757)

{…} Mitsoda egyik a másikunknak terhét viselni (É 776)

jól kel élnünk. és annak egyik részit se tölttsük ugy el (É 779)

követni. és a békeséges türést, egyik amásikunknak kel szenvedni. és azon (É 790)

másokot, mivel ebböl áll az egyik keresztyéni jó erkölts. ezért is (É 791)

ne légyen osztva. ne hogy egyik részit az Istennek adgyuk, és (É 793)

{…} A vigyázás egyik része az értelemnek, a mely (É 808)

{…} száz pénznek summaja amelyel egyik szolga tartozot a társának. és (É 817)

szüntelen kel munkálodni, és hogy egyik jó tselekedetünknek, a másikát kel (É 826)

üllyön az én két fiam. egyik ate jobbodra, és egyik ate (É 842)

fiam. egyik ate jobbodra, és egyik ate balodra, ate országodban, felelvén (É 842)

Arra tanit minket azal. hogy egyik amásikának ne irigyelye az ajándékokot (É 862)

de mindennek lehet részt venni, egyik a másikának ajándékiban, a szeretet (É 862)

nem tiltá azt meg hogy egyik, amásikának tiszteletet ne adgyon. holot (É 865)

az Évangyélisták. és hogy, nem egyik amásikábol irták. amit irtak, ugyan (É 870)

féle fel támadás vagyon, az egyik az életre, a másika ahalálra (É 895)

akert két részben vagyon. az egyik része. a ház felöl. mind (MN 11)

volt rend szerént beszélgetni beátrixal, egyik a leányi közül valoval. akiben (MN 15)

álgyukal lövödözének egy máshoz, de egyik sem sokat árthata a másikának (MN 25)

az ö vitézi tselekedeteit beszéllette egyik amásikának. atolvajok magok meg vallották (MN 29)

három oráig tarta. és mind egyik. mind a másik hajoban, tsak (MN 34)

segittségel. ugyan kerm volt az egyik. a ki hadi hajokal kiséré (MN 45)

nagy szomoruságal mene végben, mind egyik. mind amás részröl., mind azon (MN 46)

Ugyan azon a napon. egyik a hugai közül. a lábaihoz (MN 60)

rosolis. és bor italt. és egyik az árulo gumer volt., a (MN 66)

a kettö közül. szeretné jobban egyik a másikát (MN 81)

Egyik a tolvajok közül látván. hogy (MN 83)

el merülvén. az földröl az egyik tolvajnak kardgyát fel vevé és (MN 84)

tsendeségben, és szomoruságban volt, mind egyik. mind a másik. azt is (MN 85)

keresztények valának. már vasban lévén. egyik veszedelemböl alig szabadulának ki, hogy (MN 88)

királyné, felelé a grof. az egyik az en vejem. a második (MN 89)

Ezekre szolittá egyik rab leányát. akiben egész bizodalma (MN 90)

akiröl beszéllettem már anyiszor néked, egyik a rabok közül, a kinek (MN 92)

kezde egy más ellen., az egyik. rész viszá vivé lisbonában dom (MN 119)

meg ölelék egy mást. az egyik mindenkor leányának nevezte. a másik (MN 122)

Egyik a többi közül, aki néki (MN 138)

fogom magamot titkolni. hogy se egyik, se a másik meg nem (MN 141)

azt tudom, hogy ö volt egyik. a ki leg közeleb volt (MN 180)

de meg kérdé annak okát, egyik a tanács urak közül mindeneket (MN 201)

az udvar ket felé hasonlék. egyik a király részit tartotta. a (MN 213)

érthetet, a beszédit el végezvén. egyik kezét. a szájamra tevé. mutatván (MN 227)

ki már fejek volt az egyik hajosnak a szivében lövén. erre (MN 233)

egy nehányan tanittsanak egy dolgot., egyik egy féle képen. a másik (KKU 248)

nem tudgya azt. hogy ez egyik fö eszköze ajó erkölcsnek. a (KKU 262)

jupiternek ád. a melyek közül azegyik tele világi jókal, a másika (KKU 274)

vannak kötve. hogy szükség képen, egyik amásikát követi, valamint a kutban (KKU 274)

valamint a kutban aveder. hogy egyik fel jő, a mikor a (KKU 274)

mindeniknek két akarattya vagyon., az egyik akarat akarja, a másika nem (KKU 282)

valami alkalmatosságot a szenvedésre, az egyik a feleségitöl szenved, a másik (KKU 295)

várhat vigasztalást, haszontalan lesz néki egyik joszágábol amásikában menni, mulandoságot kereszni (KKU 298)

öket esze köti. közönségesen, hogy egyik a másikátol meg ne válhason (KKU 304)

mivel aköteleség egyaránsu, és azt, egyik a másikára nem adhattya, mitsoda (KKU 304)

férfiu, és az aszony közöt. egyik amásikát segitti, és igy az (KKU 304)

mi másnak szomoruságot okozhat., az egyik ollyan szép és kedves gyermekit (KKU 306)

az egyenes uton járni, hanem egyik tévelygésböl. amásikában esik. storophila. ezt (KKU 333)

probálá, mivel el akarván az egyik vétket kerülni, amásikában esik. akristus (KKU 333)

anyomoruságban és a türésben. mivel egyik a másika nélkül nem lehet (KKU 361)

akristus meg fogvan a keresztnek egyik végit, azon fogva. ki huzá (KKU 412)

a midön igy gondolkodik vala, egyik anegyven közül. nem szenvedhetvén már (KKU 424)

olyan hoszu lajtorját mutatot, hogy egyik vége aföldön volt, a másika (KKU 442)

idövel. a melytöl füg az egyik. és a másik öröké valoság (KG 469)

egy szoval. akeresztenyi jó erkölcsnek, egyik része abból áll, hogy a (KG 479)

Istent, mivel által hágja az egyik leg nagyob parantsolattyát. és nem (KG 530)

a szöllö étel is. mert egyik amásikátol vagyon és hogy könnyen (KG 550)

ha szinte nyitva volnának is, egyik fülemen habé mennek, a másikán (KG 558)

modokal. érheti azt el. az egyik leg föveb oka a kristus (KJÉ 579)

minden emberek egyaránsu vakságban lévén, egyik is közüllök meg nem világosithatot (KJÉ 583)

tére amaga házához, mely judeának egyik városában volt. és az Isten (KJÉ 605)

volnaé. ö pedig felelé hogy egyik sem; ök pedig mondák néki (KJÉ 621)

mosák. akristus bé mene az egyik hajoban. a mely simoné vala (KJÉ 629)

Istentöl vett kegyelemért valo háláadasnak egyik része a, hogy azt ki (KJÉ 639)

oly halálos ellenségi az embereknek, egyik a másikára támadnak, abizonyos jele (KJÉ 653)

még is mind azon által egyik közületek, ördög (KJÉ 668)

a lelkek üsméretek furdalván öket, egyik amásik után onnét el menének (KJÉ 683)

és hogy egy gazdának. atselédi. egyik amásik ellen lészen. némelyek. a (KJÉ 694)

Jésus szombat napon. a farisaeusoknak egyik fejedelméhez mene. hogy ótt ennék (KJÉ 697)

én két fiam, ate országodban. egyik a te jóbb kezed felöl (KJÉ 713)

vala. és ki ki kérdé egyik a másikátol. kitsoda ez? a (KJÉ 719)

mutassák néki mit tsudálnának, és egyik közüllök mondá néki, mester nézed (KJÉ 728)

ti néktek is meg kel egyik a másikának mosni. mivel én (KJÉ 739)

bizony, bizony mondom néktek., hogy egyik az asztalnál lévö, aki velem (KJÉ 739)

a, ö pedig felelé nékik, egyik a tizen kettötök közül, akivelem (KJÉ 739)

aki ötet küldötte volt. de egyik sem kérdé közüllök nagy szomoruságok (KJÉ 744)

tették volt a jésus testét. egyik a fejinél, a másik alábánál (KJÉ 763)

miért volnának oly szomoruak.? Cléophás, egyik akettö közül. mondá jesusnak. te (KJÉ 765)

egyik a másikátol, mert a kristus (VKT 786)

gondolkodni atöbbiröl is. Mindenitek szolgállyon egyik a másikának, a vett ajándék (VKT 800)

mindent azért. hogy meg elözhesük. egyik a másikunkot: adgyuk el ugy (VKT 801)

el akarná vágni a fejét. egyik kezében ahaját tartván, a másikában (VKT 805)

azal atekélletes békeségel élünk, amely egyik fö ajándéka a szent léleknek (VKT 814)

atyám fiai. mondgya ismét. szeresük egyik a masikunkot; aki az attya (VKT 819)

vétekröl. az Isten reánk bizta, egyik a másikunknak üdveségit, mondgya a (VKT 819)

gondal. a melyel kel lennünk egyik a másikunknak üdveségihez., avalo hogy (VKT 825)

féle magához valo szeretetet. az egyik szabad. söt még meg vagyon (VKT 828)

inditták. meg is esküvék, hogy egyik is azok közül, az ö (VKT 834)

türö. és atürhetetlenközöt. mivel az egyik meg tsendesitti az viszá vonásokot (VKT 873)

segithesék, de nem szabad hogy egyik is közüllök. a gazdágsághoz kaptsollya (VKT 880)

tartozást. ugy tekintik, mint penitentziájoknak egyik részit, mint olyat. a mely (VKT 899)

halál elött valo bátórságrol. az egyik a samsoné. a másika. Éléázáré (VKT 908)

Ugyan ez is egyik értelme a kristus ezen szavainak (VKT 917)

ohajtása. a jó erkölcsnek maganak egyik része (IK/A 86)

nagy három hasznodra lészen, az egyik. magadra valo nézve. a második (IK/A 95)

az Istent. szollok mind az egyik. mind a masik szeretetröl. és (IK/A 218)

ajó erkölcsöt, mert ez, az egyik fundámentuma. a keresztyenségnek. a mely (IK/A 254)

az jó erkölcsöknek. ez az egyik fundámentuma., és valoságos jele a (IK/A 255)

hasznokot keresék abban, hogy inkáb egyik rendet jóvallyák. mint sem a (IK/A 294)

el ne mulasam. a mely egyik a másikaval jár (IK/A 296)

{…} bizonyára egyik sem tehet boldoggá ezek közül (IK/B 391)

jovára használhatnának. vétekböl. vétekben veti, egyik rosz erkölcsböl, az másikában. mind (IK/B 420)

sok esztendejü vénségit. * mert az egyik ha keveset élt is. de (IK/B 430)

mint annyi iffiuságnak veszedelme. holot egyik az rosz erkölcs által, az (IK/B 438)

jó erkölcs szeretete. és kivánása. egyik része az jó erkölcsnek (IK/B 446)

szükséges, de az keresztenyi hivatalodnak egyik része abbol áll. hogy az (IK/B 487)

Ez. ez, az ördögnek egyik lesse. az melyre várja az (IK/B 508)

tisztátalan kivánságoknak, az mellyek is egyik az másikára szaporodnak az rest (IK/B 527)

kel az Istent szeretned, az egyik, azért az jóságáért mellyel van (IK/B 562)

fiam ez az egyik elsö. és leg nagyob jó (IK/B 568)

hát igazságtalan. ? illiké az hogy egyik ember az másik ellen tarttson (IK/B 589)

meg tanulni, mivel ez az egyik fundámentuma az kereszténységnek. szeresed az (IK/B 590)

igaz felebaráti szeretet., ez az egyik fundámentuma az jó erkölcsnek., és (IK/B 591)

inttsétek egy mást, és epittsétek egyik az másikotokot. * . ne legyen közösségtek (IK/B 593)

rendi szerént legyen. és hogy egyik jo akaro, az másikáért, semmit (IK/B 599)

az pogányok is tudták. mivel egyik közüllök azt mondgya (IK/B 622)

familia hasznát nézik. némelykor., mert egyik gyermekeket inkáb szeretik mint az (IK/B 630)

két nagy veszedelem származik az egyik az. midön el távoznak attol (IK/B 636)

házaság, az ö ajándékja. és egyik leg nagyob kegyelme azokhoz kik (IK/B 672)

ezt a szégyent, mert ez egyik akadállya üdveségednek. nagy vétkes dolog (IK/B 682)

azt parancsolta, hogy szeresed ellenségidet. egyik az kettö közül meg csallya (IK/B 693)

a mely is néki tsak egyik része (C/A 52)

akik mind addíg elegyesen lesznek egyik a masikával szent Agoston az (C/A 70)

mint a külsö munkában. az egyik ideig valo és munkás. a (C/A 85)

a honnét el oszlának Asiának egyik részire, és a honnét soha (C/A 129)

vala azokot a falakot hogy egyik kézel dolgoztanak, a másikával. a (C/A 131)

jelente a, hogy a sidok egyik kézel dolgoztanak és a templomot (C/A 131)

más egyik fiát. jonathást fö papnak tevék (C/A 135)

ennek két fia vala, az egyik hircanus, a másika Aristobolus, Alexandra (C/A 135)

a kristusban a két akarat, egyik a másika alá volt mindenkor (C/A 152)

a Fiával, egy mind az egyik, mind a másik szemelyben (C/A 196)

fundamentum, a melyre kel mind egyik, mind a másik népnek épiteni (C/A 202)

hozájok valo irgalmasága Istennek, az egyik fö oka. hogy el nem (C/A 214)

hogy ezeknek fejek volt Nicolaus egyik a hét diaconusok közül. de (C/A 266)

testnek ditsöségesen valo fel támadása. egyik haszna aközönségesen valo Anyaszent egy (C/A 296)

velem és aláb, mosátok meg egyik a másitoknak labokat valamint én (C/A 334)

meg mondgyuk. a mái innepnek egyik Ceremoniája a, hogy a hiveknek (C/A 437)

szerént bánnék azokal a kövekel., egyik sem tétetnék az épületben. mert (C/A 463)

Leheté két szemelynek keresztelni, hogy egyik a vizet tölttse. a másika (C/A 507)

pap ád. a penitentzia szenttséginek egyik része. 2. az Anyaszent egy (C/A 585)

{…} Miért mondgya egyik apüspökök közül a föveb Consecratornak (C/A 638)

átoktol. a melyben esék hám. egyik a Noé fia (C/A 644)

féle köntösök vagyon. meg külömböztetvén egyik rend magát a másikátol. a (C/A 647)

{…} Igen is. és ez egyik modgya hogy a kristus parantsolattyát (C/A 688)

kel énekelni, ugy hogy az egyik rész ne kezdgye el addig (C/A 732)

egész soltárt fel teszem., az egyik verset apap mondgya. a másikát (C/A 787)

Az egyik Catalogusban, a szentek neveit irták (C/A 824)

négy részre szegik a kenyeret, egyik rész a pap Communiojára valo (C/A 847)

osttyát három részre szegvén, az egyik reszt a kehelyben teszi, amásodik (C/A 848)

osttyát három részre szegvén, az egyik részt a kehelyben tészi, amásodikával (C/A 848)

meg lehesen külömböztetni a harangot egyik a másikátol, a szent nevéröl (C/A 874)

proféta az Angyaloknak pedíg az egyik hivatallyok a, hogy bé mutassák (C/A 876)

énekelik. hamvat hintenek a pádimentumra., egyik végitöl a másikáig a templomnak (C/A 879)

elsö betüje a templomnak az egyik szegeletén kezdödik, és az utolso (C/A 879)

meg külömböztethesék azon név által egyik templomot és oltárt a másikátol (C/A 889)

a mely is néki csak egyik része (C/B 951)

kik, mind addig elegyesen leszen. egyik a másikával. sz.agoston. az (C/B 965)

mint a külso munkában. az egyik, ideigvalo, és munkás, a másik (C/B 977)

egy nagy lepedö rekesztette el, egyik a másikátol. az elsö rekesztést (C/B 990)

a honnét, el oszlának, asiának, egyik reszire, és ahonnét. soha sokan (C/B 1013)

vala azokot a falakot, hogy egyik kezekel dolgoztanak, a másikában, a (C/B 1014)

jelente. a. hogy a sidok. egyik kézel. építették a templomot. a (C/B 1015)

a templomban., és hogy más egyik fiát, janathást, fö papnak tevék (C/B 1017)

vala. alexandrátol, a feleségitöl, az egyik hircánus, a másika. áristobolus., alexandra (C/B 1018)

természethez. de akristusban akét akarat. egyik amásik alá volt mindenkor vettetve (C/B 1031)

attya. a fiával. edgy, mind egyik. mind a másik személyben (C/B 1055)

hozájok valo irgalmasága az Istennek., egyik fö oka. hogy el nem (C/B 1069)

két féle kezdet vagyon. az egyik jó. a másika rosz, hogy (C/B 1102)

bövebben meg mondgyuk. amái innepnek egyik Cérémoniája a., hogy a hiveknek (C/B 1233)

{…} Miért mondgya, egyik a püspökök közül. a fövebb (C/B 1381)

átoktol a melyben esék kám, egyik a noé fia (C/B 1385)

féle köntösök vagyok, meg külömböztetvén. egyik rend magát. a másikátol. a (C/B 1388)

kell énekleni. ugy hogy az egyik rész ne kezdgye el addik (C/B 1448)

egész soltárt fel teszem, az egyik verset a pap mondgya, amásikát (C/B 1488)

A egyik Catalogusban. a szentek neveit irták (C/B 1517)

görögök, négy részre szegik akenyeret, egyik rész, apap Communiojára valo, a (C/B 1535)

osttyát három részre szegvén. az egyik részt. a kehelyben teszi, a (C/B 1535)

osttyát. harom részre szegvén. az egyik részt. a kehelyben teszi, a (C/B 1535)

meg lehessen külömböztetni a harangot, egyik amásikátol. a szent nevéröl (C/B 1555)

proféta. {…} az Angyaloknak pedig az egyik hivatallyok a, hogy bé mutassák (C/B 1557)

énekelik, hamvat hintenek a pádimentumra. egyik végitöl a másikáig atemplomnak., kereszt (C/B 1559)

elsö betüje. a templomnak. az egyik szegeletén kezdödik, és az utolso (C/B 1560)

meg külömböztethessék. azon név által. egyik (C/B 1566)

ugy anyira. hogy a minap egyik a leányok közül a házban (IJE 58)

dolga lévén egy másal, az egyik mindenkor azon sürgette a másikát (IJE 60)

alusznak. de ugy aluttak. hogy egyik sem ébredet fel estig (IJE 60)

de mindenikét nagy tsendeségbe találá. egyik egy felé. a másik, más (IJE 61)

fogsz egy keveset, egy kevessé, egyik kezedet. a másikára teszed, hogy (IJE 72)

hozája menék, éppen akor pirongatá egyik tselédet, azért hogy meg nem (IJE 79)

is mondhatot volna, ha szerencséjére. egyik a leányok közül bé nem (IJE 79)

országnak boldogsága, vagy romlása, mivel egyik ajó erkölcstöl füg, a másika (IJE 83)

két dologra vigyázot irántam, az egyik a, hogy soha hejában heverni (IJE 101)

természetnek törvénye nem engedi hogy egyik ember, a másikát szükségbe hagya (IJE 109)

mi atselédeket illeti, szükséges hogy egyik amásikátol fügjön, kinek kinek. a (IJE 111)

ollyan könnyen vihetik végbe, mert egyik amásikát láttya, és meg gátollya (IJE 112)

a férfiu. vagy az aszony, egyik a másikának hivatallyában elegyitené magát (IJE 113)

lehessen a házok, atudatlanság az egyik akadály, mivel egy értelmes ember (IJE 114)

hivatallya, két dologra vigyáz az egyik a rend, második a haszon (IJE 125)

ennek két haszna vagyon. az egyik a, hogy mikor valami kivántatik (IJE 127)

ötet ditsérni. mondá télamon. még egyik részit el hagyta (IJE 149)

és a mi nem éll, egyik magátol (IJE 154)

két féle nap vagyon, az egyik városi nap. neveztetik igy a (IJE 157)

népéröl, a ki is anapot. egyik éjféltöl a másik éjfélig számlálta (IJE 157)

mind aháromban nagy külömbözést látunk egyik amásikátol; az elsö apatriárkák ideje (ISZ 173)

nap ujab ujab mesterségeket, hogy egyik erszényböl amásikában menyen apénz. tsak (ISZ 187)

lett volna, de söt még egyik a másikának országát fel haboritotta (ISZ 191)

szamáron járt. az irás Jáirnak. egyik abirák közül valonak. nagy méltoságát (ISZ 194)

rab, ugyan az is lett egyik oka., a birodalom romlásának (ISZ 195)

aratás. a szüret, a vetés, egyik amásikát éri, elegendö eledelt is (ISZ 195)

vala, hogy a tisztaságnak parantsolattya. egyik része lenne vallásoknak, mivel az (ISZ 207)

is benjámen nemzettségéböl vala, achinoám., egyik aDávid feleségi közül, az ephraim (ISZ 210)

josefnek kétt attya lévén, az egyik valoságos attya vala. a másika (ISZ 213)

irigység volt egy más közöt. egyik aszszony gyermekeinek, annyi mostoha annyok (ISZ 214)

rabjokot meg tarttsák. azokbol álván, egyik része joszágoknak. ugyan ezen ókbol (ISZ 248)

egymásnak attyafiai voltanak, és igy, egyik a másikának dolgában része volt (ISZ 254)

és ameg testesülésnek az, az egyik nagy haszna. hogy az ige (KSZ 291)

és mindenik mártáskor. aszent háromságnak. egyik személlyit nevezték, {…} mind azon által (KSZ 315)

és a munkábol állot, ez egyik, amásikát követte, és ezeket, tsak (KSZ 323)

asztalához, együt vannak az üldözetekben, egyik amásika elött, semmit el nem (KSZ 334)

mint atyafiak együt ugy éltenek, egyik amásikát, attyának, fiának, öttsének, hugának (KSZ 336)

ment tehát a penitentzia tartó egyik rendböl a másikában, és mindenkor (KSZ 364)

és a melyek, az üldözéseknek. egyik okai valának, amint ezt láttyuk (KSZ 372)

hogy a pitvar dupla, mivel egyik kivül volt, a másika belöl (KSZ 395)

kitsid lévén, a sok nép egyik a másikát taszigálná, lábokal tapodná (KSZ 402)

városának püspökje, oly nagy városnak, egyik részéröl a másikára gyalog nem (KSZ 427)

még akor pogányok lévén, europának egyik részit fel nyargalták, és igy (KSZ 466)

illetlen állapotokra adák, vagy pediglen, egyik tartománybol, a másikában kelleték menniek (KSZ 468)

ették, {…} mivel abban az idöben. egyik országbol. amásikában semmit nem vihettek (KSZ 468)

esze gyülni. de sött még, egyik városbol, amásikában sem volt bátorságos (KSZ 469)

a többi közöt ollyanok, kik egyik tartománybol a másikában. koboroltanak (KSZ 476)

melyeket ök magok nevették, avárosok egyik a másikára valo nézve, óltárokot (SUT 566)

ajtait meg nyitatá, hogy azokot egyik a masik utan meg lássa (SUT 591)

mind azon által. Cassius Cheréás egyik a test örzö seregnek fö (SUT 601)

jarván hogy valamit el kaphasanak, egyik a Claudius lábát meg sajditá (SUT 603)

az ö házok távul vagyon egyik amásikátol épitve, hogy inkáb különöseben (SUT 638)

a Jérusalemi gyülésnek is levelét. egyik ö vivé Antiokiaban. a hol (SUT 648)

támadások. egyik a másikat követte, ugy tettzet (SUT 674)

követte, ugy tettzet, mint ha egyik. amásikábol vette volna eredetét. ót (SUT 674)

Éfésumi Diána temploma,, a világnak egyik tsudája volt, sok királyok, és (SUT 689)

fellyeb nem tészi a pogányoknál., egyik a másikánál jobban meg nem (SUT 697)

az Évangyelista filephez szálla ez egyik volt. ahét diákonusok közül., ennek (SUT 703)

Télésinus. egyik a Consulok közül magához hivatá (SUT 766)

papoknak. hogy jól fogadgyák. Apollonius egyik templombol. amásikában menvén. mondá hogy (SUT 766)

a Templomnak észak felöl valo egyik kaput erösen kezdé ostromoltatni, A (SUT 794)

hogy leg aláb tsak az egyik kezét messék el. Josef azt (SUT 804)

két részre volt oszolva, az egyik rész a békeségre hajlot. a (SUT 816)

két rész mindenkor tartalékba volt egyik amásikátol., de ritkán verekedének egy (SUT 830)

meg, Ceréális. egyik a fö tiszttyei közül, nagy (SUT 838)

kisérék ötet. Agrippa volt az egyik., igen sok szeretsenek is valának (SUT 844)

mint éj fél tályba az egyik torony magátol le esvén. annak (SUT 853)

Romaiakhoz. mind azon által mind egyik, mind a másik fél benne (SUT 868)

ki arra rendeltetet vala hogy egyik kapunál (SUT 869)

Két áldozo papok. az egyik maga adta vala meg magát (SUT 886)

egyikben – 2

magyar ország másért. büntettessék; mivel egyikben sem tett kárt a török (TL 248)

volna., azokhoz hajlandoságodot nem érzed, egyikben is ne meny, ámbár jovallyák (IK/B 627)

egyike – 70

embert a mértékben tettek. az egyike fel ment, a másika le (TL 23)

két betegnek nem használt. az egyike roszabul vagyon utánna. amásika. halálán (TL 60)

valamint a férfiakot, és az egyike, ollyan hasznos az országnak, valamint (TL 109)

annál inkáb, távul legyen hogy egyike a másikánál aláb valonak tarttsa (TL 172)

leg szeb képet ir. az egyike leg szebet irt. annak is (TL 193)

ide valo fö urak. az egyike közüllök. a Cancellárius, ezek, meg (TL 243)

nem szeretik az igazságot, mind egyike, mind a másika avallás bötüi (É 84)

két féle lélek vagyon, az egyike az új embernek lelke. a (É 152)

okai, amint gyakorta történik, mind egyike, mind a másika, meg erdemlik (É 206)

ellene mondani amink vagyon az egyike a, hogy ellene mondunk annak (É 226)

királyhoz, és eleiben állának, kinek egyike mondá, kérlek uram., én, és (É 360)

{…} Az egyike, amelyik, rea álla, és kéré (É 362)

el hagynák ötet, hogy az egyike el árulná, a másiká meg (É 457)

tellyeségel. ellenkeznek egy másal, az egyike, az alázatoságot, és a sanyaruságot (É 771)

hivalkodást, agyönyörüséget, agazdagságnak szeretetit, az egyike azt akarja hogy aboldogságot, a (É 771)

két dologrol vagyon akérdés. az egyike, hogy kit válaszunk követnek, aki (MN 10)

fosztaték. két istentelennek tanácsokbol, az egyike volt a fö vezér. selim (MN 70)

Mind egyike, mind a másiká azt erösitték (MN 78)

tiszteletire tselekedték. világosságra tévén mind egyike, mind a másika vétkes szereteteket (MN 148)

okosságod azt nékem tilttya, mint egyike. mind a másika a koronámot (MN 196)

láttata reájok, és meg öleté, egyike a kettö közül. közel valo (MN 213)

nagy nyughatatlanságban valának iránta, az egyike tarta attol. hogy el tévelyedet (KKU 285)

mindenik méltó a szánásra. az egyike azt sirattya hogy meg holt (KKU 306)

akiket nagy bestelenségel illettenek. az egyike azok közül azt érezvén. azon (KKU 328)

személy. egyaránsu keresztet viselvén, az egyike, akinek nagyob elméje vagyon, azt (KKU 340)

közöt vagyon külömböztetés és az egyike felyeb valo. érdemeseb. és tekélleteseb (KKU 355)

a mely tele vagyon. az egyike valamely kedves illatu vizel. a (KKU 378)

mondám a két apostolnak. akiknek egyike az én jóbb kezem felöl (KKU 384)

két féle kereszt vagyon. az egyike testi kereszt. a másika lelki (KKU 390)

a magunkhoz valo szeretet, az egyike lelki, a másika testi, visgáld (KG 523)

más két parantsolattyát is, az egyike annak. az anyákot tekintette. és (KJÉ 613)

a szent János hivatallyát. az egyike. az Isten Angyalának nevezi ötet (KJÉ 617)

hálojokot a vizben vetnék, az egyike simon volt, a másik az (KJÉ 629)

eleiben, mindenike adoságban léven. az egyike nagy suma pénzel tartozot. a (KJÉ 652)

vévék, hogy annak akettönek, az egyike mojses volna, a másika Illyés (KJÉ 674)

a templomban hogy imádkoznának, az egyike farisaeus, a másika publikanus vala (KJÉ 705)

fel feszitetet két latornak. az egyike is tsufságal illeté ötet. ha (KJÉ 759)

törék meg azö szárait, hanem egyike közüllök (KJÉ 760)

tsak két út vagyon, az egyike az életre, a másika a (KJÉ 775)

meg vetéstöl valo tartást. mind egyike, mind a másika. egy dologtol (VKT 867)

engedi hogy meg vessenek. az egyike igasságos. a másika nékünk hasznos (VKT 867)

a méltatlan tselekedetekre vezette, ezeknek egyike sem érdemli meg akeresztyén nevet (VKT 889)

nagy és tsudálatos az égben ? egyike sem ezek közül, mind ezek (IK/A 23)

gyönyörködtetés vagyon a kisértetben. az egyike, az, amely meg elözi a (IK/A 185)

vétek a ketö közül az egyike annak. a mellyet az Isten (IK/A 221)

egyike, mind a másika. ahoz arendhez (IK/A 299)

származnak ennek a rendnek, az egyike a. ha el távoznak attol (IK/A 305)

ellenséget szeresük. A kettö közül egyike meg tsallya magát, mondgya szent (IK/A 376)

gyönyörködtetés vagyon az kisértetben. az egyike, az, a mely meg elözi (IK/B 533)

dolgot kel el kerülni. az egyike az, hogy. ne az emberektöl (IK/B 682)

egyház ellen támadnak, mivel mind egyike, mind a másika aztot kárhoztattyák (C/A 241)

féle bizonyságot adhatunk erre, az egyike közönségesen az egész eretnekek ellen (C/A 255)

két féle kezdet vagyon. az egyike jó. a másika rosz., hogy (C/A 268)

embernek két lelke vagyon. az egyike jó. a másika rosz. a (C/A 268)

Antikristus, két magyarázattya vagyon, az egyike közönséges. a másika különös, közönségesen (C/A 293)

{…} két féle vagyon., az egyike. tekélletes. amelyet nevezik Contritionak. a (C/A 557)

két dolgot kel elkerülni. az egyike a, hogy mindenit a gyermekeinek (C/A 610)

imádsági által, ugy hogy mind egyike, mind a másika, bizodalomal ajánlhassa (C/A 790)

dolgot kell el kerülni, az egyike a, hogy mindenit a gyermekinek (C/B 1361)

A resttség egyike azoknak a nyavalyáknak. vagy hogy (IJE 7)

eszeség. két részböl áll, az egyike a, mely meg üsmérteti velünk (IJE 37)

valo azt tudtam hogy resttség egyike a fö hét vétkeknek, de (IJE 43)

és tartották azt meg, az egyike, tisztán és világosan meg értette (IJE 48)

nap is vala rendeltetve, az egyike. az ötödik holnapban, a másika (ISZ 235)

Clericusi közül, azért, hogy az egyike nem szemérmetesen viselte magát, a (KSZ 411)

fellyeb valokra emelte volt. az egyike Egyiptiusi volt a másika Ascaloni (SUT 576)

az Istennek, és törvényünknek, mind egyike, mind a másika, méltó a (SUT 580)

ahol szent pétert találá, mind egyike, mind a másika. ujjab buzgoságal (SUT 758)

szakadásokra. vagy ágakra terjede, Az egyike erede a Samaritánusoktol. Simon magus (SUT 768)

és hogy orvosolnák, de tsak egyike marada meg közülök (SUT 889)

egyiké – 2

és avilág közöt. vagy az egyiké. vagy amásiké kel lenni, ha (É 313)

azt nem mondhatni. hogy se egyiké. se a másika. valoságos vitézek (VKT 907)

egyikében – 14

szerént ezt az Apostolt. mind egyikében; mind amásikában, de akeresztyének a (É 226)

ö vétkiért. és természetiért, mind egyikében. mind a másikában, az Isten (É 440)

vétkiért, és természetiért, hogy ha egyikében, és amásikában. az Istenhez hasonlittyuk (É 662)

pintze forma vermek valának. az egyikében belé költözénk. a szép felida (MN 236)

menyiséget illeti, vigyáz mind az. egyikében. mind a másikában, a mod (IK/A 242)

ezért is nem mennek soha egyikében is elé, mind ezek a (IK/A 287)

hogy mitsoda nehézséget látz az egyikében. és hogy mitsoda indulatbol hajolsz (IK/A 293)

hogy mértékletlen ne légy, se egyikében, se másikában. ki nem lépvén (IK/B 581)

keresnek. azért is nem mennek egyikében is elö. mind ezek az (IK/B 620)

szeretetet meg kel tartani mind egyikében mind amásikában (C/A 341)

{…} Mind egyikében. mind amásikában egy áldozatot ajánlottak (C/A 758)

{…} Mind egyikében, mind a másikában,. azon áldozatot (C/B 1467)

külömb minémüségeit, és azt hogy egyikében mit kellet ültetni. és amásikában (ISZ 219)

pilatus actáinak nevét viselik, de egyikében sem láthatni azt a Caractert (SUT 519)

egyikéböl – 2

formára. egy nehány volt olyan. egyikéböl a másikában mehettek és mindeniknek (MN 232)

a kettöt fel kevered, az egyikéböl. kedves szag jö ki. a (KKU 378)

egyikehez – 1

Ha az egyikehez inkáb vonszol. mint az másikához (IK/B 625)

egyikéhez – 1

Hogy ha egyikéhez több hajlandoságod vagyon mint a (IK/A 292)

egyikel – 4

ugy el kevélyedik, azért mind egyikel, mind a másikal, jó modal (É 131)

{…} szent Mathé egyikel sem ellenkezik, l. az Atya (É 870)

házaságokra, mitsoda joszágot adgyanak az egyikel. hogy a másikát meg ne (KKU 306)

bizonyos lévén. hogy ha az egyikel nem. de a másikával azt (IK/A 244)

egyiken – 2

két Levelet hoztak hozzám, az egyiken veres petsét volt, azt meg (ML 306)

rajtok. a mint hogy az egyiken még ezek a szok valának (MN 234)

egyikén – 3

mi nyughatatlansagink, nem segithetnek többet egyikén. mint amásikán, meg bántanok az (É 772)

hogy meg mutassa irgalmaságát mind egyikén, mind a másikán, hogy meg (C/A 142)

meg mutassa irgalmaságát. mind az egyikén, mind a másikán, hogy meg (C/B 1024)

egyikének – 30

hajokon szolgáltanak. rebelliot indittának, az egyikének a neve muszli basa, a (TL 164)

az a külömbség lehet. hogy egyikének job egéssége vagyon. a másika (TL 176)

annak vége lévén, az aszszonyok egyikének a szállására mennek., és két (TL 190)

hévségét viseltük. ö pedig felelvén egyikének közüllök mondá, barátom nem tészek (É 140)

{…} Nagy külömbség vagyon mind egyikének, mind a másikának a menttségek (É 191)

ö teremtési, és hogy mind egyikének, mind a másikának attya, és (É 205)

bünösöké lettek egyben, és mind egyikének, mind a másikának, tsak az (É 275)

együt két fö tiszt, az egyikének meg jövendölé halálát. amásikának pedig (É 295)

örökösön le nyomja. mert mind egyikének, mind amásikanak holtig ellenségi valának (É 299)

gyermeket, és adgyátok felét az egyikének, és felét amásikának, mondá pedig (É 361)

ne esék szive, se az egyikének szegénységin, se a másikának ajándékin (É 416)

minden fegyverére, mivel tsak az egyikének el maradásais, el vesztetheti velünk (É 814)

ellenség földire kelletnék menni, és egyikének sem halhatná hirét, noha nagy (MN 17)

egyikének. mind amásikának. elméjekben tsudalatos gondolatok (MN 191)

tanács urak udvarlásán lévén. hol egyikének, hol a másikának hizekedö szokot (MN 199)

hagyni sok joszágát. a mi egyikének szerencsés. az. amásikának szerencsétlensége, mindenik (KKU 306)

találkoztanak, az ur teremptöje. mind egyikének, mind amásikának, a szegénynek, tsak (KG 489)

és nála maradának azon anapon. egyikének pedig ezen két tanitványok közül (KJÉ 622)

kevésel, de nem lévén se egyikének. se a másikának miböl meg (KJÉ 652)

az Istent meg bánttsam vagy egyikének vagy a másikának meg tartására (VKT 863)

gazdagságokot. az Isten azokot mind egyikének, mind amásikának. tsak költtsön adgya (VKT 880)

már azt is. hogy mind egyikének. mind a másikának szorgalmatoságok mi (VKT 883)

sárát. a mint is, mind egyikének, mind a másikanak, tsak az (VKT 920)

{…} Mind egyikének. mind a másikának lelkét hasonlo (C/A 54)

{…} mind egyikének. mind a másikának lelkét hasonlo (C/B 952)

adom. hogy aszüléknek. nem kell egyikének jobban kedvezni mint a másikának (IJE 94)

az Istennek, és igy mind egyikének, mind a másikának. jó (IJE 118)

izraelnek két birái felöl, hogy egyikének harmintz fia vala, amásikának negyven (ISZ 212)

egyiptumi királyok közöt laktanak, hol egyikének. hol amásikának kelletet engedelmeskedniek, a (ISZ 269)

vala hogy ellene ályon mind egyikének mind a másikának. A midön (SUT 843)

egyikénél – 1

nagyob vala anégy királyok közül egyikénél, akiket is levaga amaga háza (ISZ 175)

egyikére – 2

egyikére, mind a másikára fel ült (É 436)

életünket. okoságal kel vigyáznunk. mind egyikére, mind amásikára. de meg kel (VKT 863)

egyikéröl – 2

{…} Mind egyikéröl. mind amásikárol, a szenttség e (C/A 235)

{…} Mind egyikéröl, mind a másikárol. a szenttség (C/B 1080)

egyikért – 2

szeretet nem akar szenvedni se egyikért, se a másikért, mert tsak (É 154)

tehetnek, és az Isten tégedet egyikért sem teremptet ezekért (IK/A 23)

egyiket – 6

használyon. forgács ur. mint hogy egyiket sem vihette vegben: azért lora (TL 60)

ugy reá tarttyák magokot. hogy egyiket sem cselekszik. a testünk minden (TL 212)

de én nem tudom, az egyiket Angyom Aszszonynak, a’ kettejét a (ML 321)

véghez vitték, hogy lehetetlen volt egyiket is meg nyerni (MN 123)

azután bé köték sebeimet. és egyiket sem találák halálosnak, agenor. és (MN 242)

ez életben választattid. és hogy egyiket sem fogadod bé az atyádnak (KKU 272)

egyikét – 80

az országokot: ö emeli fel egyikét, és ö veti rabság alá (TL 156)

okozni., vagy a szöllö munkást. egyikét sem, hanem csak magokot. ihon (TL 159)

csak két közönséges jancsár. az egyikét patronának hitták, arnot volt, és (TL 166)

akará el menni, azért. hogy egyikét., amásikánál. fellyeb ne ültessék. acsászár (TL 172)

az elsöséget. de nem akarván egyikét is magára haragittani. illyen itéletet (TL 172)

olvasot és irt életében., mert egyikét sem tudgya. e már harmadik (TL 173)

valo szeretettel terjeszük mindenek eleiben azegyikét, és takargattyuk el amásikát. egy (TL 187)

mint hogy attol tartok; hogy egyikét sem viszem ugy végben. hogy (TL 190)

gyémántos gyürüjevolt, annak is az egyikét nekem hadta, két lora valo (TL 210)

két sebbe valo orája maradot., egyikét a szegény sibriknek hadta, a (TL 210)

szenyesitti, és hogy a mi egyikét meg tisztittya, a másikát is (TL 280)

ö helyette vannak, nem kel egyikét a másikánál fellyeb betsüleni. se (É 45)

kel élni, és tudni kel, egyikét, a másikával ugy esze elegyiteni (É 131)

a melyért veszedelem követheti, mind egyikét, mind a másikát. és amely (É 328)

egy mástol elé hivá az egyikét közüllök, és (É 347)

holot azért veszték el. mind egyikét, mind a másikát. hogy a (É 430)

feszitetet két latrok közül. tsak egyikét üdvezité. és a másikát a (É 478)

Angyalt láta fejér ruhába ülvén, egyikét a fejénél, másikát alábainál, ahová (É 524)

szenvedést; mind a vigasztalást, az egyikét azért, hogy meg alázván magokot (É 549)

és meg bátorittsa öket, mind egyikét, mind a másikát azért, hogy (É 549)

ö szenttséges voltárol., követvén az egyikét mint szabot rendét, és a (É 555)

{…} ök egyikét sem tselekedheték, 1. meg nem (É 572)

külömböztetni, akét féle felelmet. az egyikét nevezik szolgai félelemnek, a másikát (É 612)

se jó erköltsünk, hogy vagy egyikét, vagy a másikát végben vihesük (É 641)

hogy meg üsmérjük mind az egyikét, mind amásikát (É 704)

hogy meg lehet üsmérni mind egyikét, mind a másikát tselekedetekböl, valamint (É 704)

urnak nem szolgálhat, mert vagy egyikét gyülöli. és a másikát szereti (É 770)

és a másikát szereti, vagy egyikét el szenvedi. és a másikát (É 770)

Isten, és avilág, mind az egyikét, mind a másikát, a szivben (É 771)

lehetetlen is. szükség képen kel egyikét, a másik eleiben tenni, ö (É 771)

mutata hozája, mivel fojtogatni kezdé. egyikét a szolga társai közül. aki (É 817)

Angyalt láta fejér ruhában ülvén, egyikét afejénél, és a másikát alábainál (É 838)

lenni, hogy el ne válaszák egyikét amásikátol, hogy ha veszedelemre nem (É 860)

Az egyikét ennek a kettönek hitták, Constantiának (MN 8)

is nagy veszedelmek várnák. mind egyikét, mind a másikát, amurátes valoságal (MN 58)

sok hir a melyet vettek egyikét a másik után. a thibolt (MN 103)

föld felé le nyomja. ezeknek egyikét. ugyan azon egy lélek kiványa (KKU 282)

az igazság sohajtattya véle az egyikét, de a rosz szokási, nem (KKU 283)

tsak a magad erejét tekinted, egyikét sem viheted végben ezek közül (KKU 324)

két hasonlatoságot hozot ki, az egyikét magára, a másikát öreájok, mondván (KJÉ 654)

hivassa az urának minden adosit. egyikét a másik után, és el (KJÉ 701)

és ö véle két latrot, egyikét jóbb keze felöl, a másikát (KJÉ 758)

tudgya az évangyéliumbol. és mind egyikét. mind amásikát. követi. esze nem (VKT 841)

A valoságos keresztyén. üsméri mind egyikét, mind a másikát, és ugy (VKT 842)

két ellenkezö dolog. hogy szükséges. egyikét szeretvén. hogy a másikát gyülöllye (VKT 880)

adgya az egyikét annak a kinek nintsen. nem (VKT 886)

néked elegendö ók arra, hogy egyikét, vagy a másikát válaszad. vagy (IK/A 295)

a familiának hasznát tekéntik, nemelykor egyikét inkáb szeretvén, eléb is akarnák (IK/A 298)

az atyák, hogy ha mind egyikét, mind a másikát igazán. és (IK/A 298)

tsalárdok, mert aki el mulattya egyikét a parantsolatnak, abban nintsen Isteni (IK/A 365)

te jol üsmérsz bennünket, az egyikét közüllünk bölcseségnek hiják, az másikát (IK/B 570)

járjon ebben az dologban. az egyikét inkáb ne jovallya mint az (IK/B 626)

elödben. és veszedelmit, hogy az egyikét végben vivén, az másikát el (IK/B 674)

meg mást akarjanak., némelykor meg, egyikét sem. nem tudván mire adni (IK/B 680)

Harmadszor. azok. kik az parancsolatban. egyikét végben viszik, az másikát el (IK/B 683)

egy nagy lepedö rekesztette el. egyikét amásikátol. az elsö rekesztést nevezték (C/A 101)

{…} Igen is tartozunk. mind egyikét. mind a másikát meg szentelni (C/A 424)

ha ö inkáb választtya az egyikét mint a másikát. ez olyan (C/A 497)

képen lehet végben vinni az egyikét ezen ött imádságnak (C/A 668)

lévöket pedig különösön, de mind egyikét, mind amásikát. egyenlö okbol füstölik (C/A 729)

ajánlották, két bakot vettek, az egyikét fel áldozták,, a másikára anépnek (C/A 749)

Diaconusok. és ének nélkül, az egyikét nagy misének, a másikát kis (C/A 768)

imádságokot, meg tisztittya mind az egyikét, mind a másikát., minden leg (C/A 790)

némelykor két Epistolat olvasnak, az egyikét az ó, a másikát az (C/A 800)

részre szegik az osttyát, az egyikét akehelyben teszik, a másodikát apap (C/A 847)

{…} Igen is tartozunk, mind egyikét, mind a másikát meg szentelni (C/B 1223)

ha ö inkáb választlya az egyikét. mint a másikát., ez ollyan (C/B 1277)

levöket pedig különösen, de mind egyikét mind a másikát, egyenlö ókbol (C/B 1445)

ajánlották, két bakot, vettek, az egyikét. fel áldozták. a másikának fejére (C/B 1460)

diáconusok, és ének nélkül, az egyikét nagy misének, amásikát kis misének (C/B 1474)

némelykor két épistolat olvasnak. az egyikét az ó, amásikát az uj (C/B 1498)

részre szegik az osttyát, az egyikét a kehelyben teszik, a másodikát (C/B 1535)

adgya, nem kell kárhoztatni, se egyikét, se a másikát. hanem a (IJE 12)

az eszességnek, lehet nevezni. az egyikét. {…}, a melyet is mi más (IJE 37)

meg lehetet változtatni, a még egyikét meg mosták, addig lehetet amásikát (ISZ 201)

réz medentze, amellyek közül az egyikét, 12 réz ökör tartotta, és (ISZ 229)

bizonyságot hozni, atsudák pedig, mind egyikét, mind amásikát figyelmetességre (KSZ 311)

viszá térek hozád el küldöm egyikét atanitványim közül, hogy meg gyogyittson (SUT 560)

mene, és ót hagyá Erasmust. egyikét atanitványi közül, végtire Romában érkezék (SUT 758)

az Idumeusok tabora vala. Jakabot. egyikét a fejek közül simonhoz küldék (SUT 836)

egyikétöl – 3

és egészen az embertöl, az egyikétöl mint az elsö oktol, amásikátol (É 708)

valoságos keresztyén. tart mind az egyikétöl. mind amásikátol., a midön ezeket (VKT 850)

vala mindenikével, hogy azt ahalál egyikétöl sem választhatá el (C/A 182)

egyikével – 5

{…} Szent Matthé egyikével sem ellenkezik., 1. Isaiás az (É 232)

ha valamely jó ókbol. az egyikével. több jót tesznek. mint a (IK/A 302)

viszi öket arra, hogy az egyikével töb jót tegyenek, mint sem (IK/B 633)

miért tészen tehát az Isten egyikével irgalmaságot inkáb. mint amásikával (C/A 497)

vétekért. miért tehát az Isten egyikével. inkáb tészen irgalmaságot. mint a (C/B 1277)

egyikhez – 3

medvéktöl. én is feltettem hogy egyikhez sem megyek, mikor a vajdához (TL 241)

volna az egész földön, és egyikhez sem küldetet azok közül Illyés (É 318)

embereket., atyafiui szeretettel., de közüllök egyikhez se kaptsollyuk magunkot ö magáért (VKT 843)

egyiknek – 5

mindenik resztöl vegyen ajándékot, és egyiknek se szolgállyon.? oh édes néném (TL 19)

hévségit viseltük. ö pedig felelvén. egyiknek közüllök mondá, barátom nem tészek (É 257)

egy szoval. az ö beszélgetések. egyiknek. tsak a sirásábol állot. és (MN 149)

mint ha valamit láttam volna egyiknek a tetején. azutan perspectivával nézetém (MN 240)

aszszonyt arra. a mi, mind egyiknek, mind másiknak jóvára lehet, és (IJE 123)

egyiktöl – 1

kit fel magasztallyanak. kit megalázanak. egyiktöl elvegyék. a másikának adgyák, ema (TL 222)

egyikünk – 3

hajoban. és nem akará. hogy egyikünkis lenne véle a hajojában, a (TL 232)

pál. hogy ebben abékeségben elyünk egyikünk. a másikával (É 16)

a kedvezés melyel tartozunk lenni, egyikünk amásikához. ezeknek hosza véghetetlen (VKT 823)

egyikünknek – 2

bánttya meg, aki birája, mind egyikünknek, mind a másikának (É 239)

minket te jól üsmersz., az egyikünknek a neve a bölcseség, a (IK/A 227)

egyikünktöl – 1

által tsinált templomokban. önintsen mesze egyikünktöl is. mivel ö benne élünk (SUT 659)

Egyik
Egyik – 1

azt sem hagyták meg sülni, Egyik a másiknak kapta ki a (SUT 862)

egyík
egyíkét – 1

Gnostikusok. két kezdetet tartottanak, az egyíkét ugy mint jót. amásikát roszat (SUT 774)