egy|más – 751
edgymás
edgymásal – 1

nem tudunk., atheologusok is eziránt edgymásal meg nem edgyeznek (C/B 1286)

edgymásért – 1

ha pedig eföldön lévö szenteknek edgymásért. valo imádságok meg edgyezik a (C/B 1188)

edgymásnak – 1

az egész földön vannak., akik edgymásnak soha hirit nem hallották. és (C/B 1155)

edgymástol – 1

a férfiu, és az aszszony. edgymástol meg nem válhatnak. hanem tsak (C/B 1390)

edgy más
edgy másal – 2

2. A hiveket edgy másal meg edgyezteti. ugy annyira (C/B 1309)

valo könyvek kétt féle személyeknek edgy másal gyakorta valo létek, a (C/B 1324)

egymas
egymasnak – 1

a, az elött gyakraban irtunk egymasnak. mitöl van az, talám attol (TL 276)

egy mas
egy masnak – 1

valo szereteteket meg ujitani. és egy masnak sok fogadásal valo szereteteket (MN 103)

egymás
egymás – 32

talám végtire meg unnya, és egymás mellé teszen minket, de mint (TL 13)

tizen kéttzer ha meg ujittyuk egymás közöt az igéretet elég. mert (TL 35)

ö székek ugy vannak rendiben egymás után. két felöl. valamint a (TL 54)

mely könnyen meg bocsáttyuk mi egymás vétkit. mind azon által. azzal (TL 125)

három aszszonyt vett el. de egymás után. mindenikét meg öleté. az (TL 158)

el unnyák. és csak mindenkor egymás ábrázattyát látni, azt is el (TL 176)

leg aláb mindenik asztalra vittek egymás után husz husz tál étket (TL 221)

aláb ötven tál. étek. volt egymás után az asztalon, a pasa (TL 226)

nem volt,. azért tanátsot tartottak egymás közöt hogy miképen ihasanak bórt (TL 236)

és szükség itt. az uttzákon egymás keziböl vonnyák ki a kenyeret (TL 247)

válást. ha tehetetlen. ha haromszor egymás után péntekre virado éttzakán el (TL 277)

meg hasonlások, és az illyeneknek, egymás közöt valo. vetekedések, akik ilyen (É 18)

köteledzé magát, akoron el végezék egymás közöt. hogy mihelyt bé estvélednék (MN 50)

hogy bizonyos ideig, frigyet vett egymás. közöt a két rész., ugy (KKU 316)

mint is nem kel azokot egymás utan olvasni. valamint a historiát (VKT 786)

mellyek azok, elödben terjesztem azokot egymás után (IK/A 216)

tisztátalan életet, el kelleték hadni egymás után, az ö elméje meg (IK/B 424)

és az anyaszent egyház parancsolatit egymás után. és az hét halálos (IK/B 454)

baráttság fiam nem egyéb, hanem egymás közöt, szeretettel valo meg egyezés (IK/B 598)

csalás. rosz itélet, szó hordás. egymás ellen valo vádoskodás. hazudozás, arulkodás (IK/B 660)

az Anyaszent egy háznak egyeseké egymás közöt (C/A 231)

értelemre magyarázák. mondván. hogy az egymás után el oltot gyerttyák az (C/A 443)

mitsoda imádságot mond a pap egymás után anépel (C/A 791)

{…} saul. dávid. és salamon, egymás után. száz esztendeig uralkodának (C/B 1012)

értelemre magyarázák. mondván. hogy az egymás után el oltot gyerttyák az (C/B 1237)

de ez iránt a theologusok egymás közöt meg nem edgyeznek, ha (C/B 1257)

készülnek, régenten, három szor mondották egymás után. Istennek báránnya. irgalmaz nékünk (C/B 1537)

még. el is lehetne osztani egymás közöt azt a gondot, az (IJE 81)

egy aránsu lett volna. kétt egymás mellet levö országnak aszokása külömbözö (ISZ 172)

vala tehát az izraélitáknak az egymás közöt valo házaság, és anem (ISZ 210)

sidok. és a samaritánusok, mindenkor egymás ellenségi, lévén, mindenkor volt valamely (SUT 662)

város, ebben a belsö és egymás ellen valo hadakozásba. még nagyob (SUT 789)

egymásal – 48

nem lehet. az irásal beszélgessünk egymásal, talám végtire meg unnya, és (TL 13)

sajttya, már egy hete hogy egymásal nem nevettünk, és ez az (TL 36)

irnak, hanem akor a mikor egymásal vannak, és nincsen szükségek az (TL 40)

jol a lapátot, ha beszélneké egymásal, kinek kinek a maga helyében (TL 54)

és az ánglus, allianciát csinálván egymásal, ki merné ezek ellen emelni (TL 62)

a mikor nem jól vannak egymásal. de édes néném, most nem (TL 71)

véle laktak. esztendeig. kettöig, ha egymásal meg nem álkhattak. a házaság (TL 81)

és ót kezdének erösen perelni, egymásal. ki ki a maga aszszonyának (TL 172)

segiteni, már ezek had perellyenek egymásal, tudom hogy ezeknek. réz prokátorok (TL 182)

a két aszszony barátosok lévén egymásal., egymásnak titkokot meg vallák. és (TL 190)

sok hó eset volna amég egymásal mulatták volna magokot, attol igen (TL 292)

nyavalyályok egyeztette vala meg öket egymásal, akik nyomoruságban, vannak, mint egy (É 745)

sok változásokot., mind pedig szavaiban egymásal ellenkezöket, nagy haragal kezdé szemeire (MN 63)

utánna még sokáig. beszélgettenek volna egymásal. a sultánné el küldé öket (MN 101)

el felejtvén mindeneket. tsak az egymásal valo gyönyörüségben valának és nem (MN 103)

azt hogy mitsoda egyeségben élnek egymásal. ez a két személy. és (MN 107)

és hogy mi képpen elnek egymásal. ezért nem volt szükséges hogy (MN 151)

Isten hozád. továb nem beszélhetünk egymásal, ne hogy valaki egy másal (MN 155)

és közelitvén hozája, sokáig hartzolánk egymásal, egy máson egy nehány sebet (MN 241)

attyoknak. illyen formában. beszélgetnek vala egymásal, a midön storophila aházhoz érkezék (KKU 285)

Két férj egymásal meg nem alkhatik, nem is (KG 497)

leg gyakortáb. semmi szövettségek nintsen egymásal; azt a szövettséget. nem is (VKT 786)

abban minden szokások meg egyeznek egymásal. igen sokáig tartanak. és nehéz (IK/B 418)

az Isten mivelünk) akét természetnek egymásal valo meg egyesülésiért (C/A 151)

el terjed a tagokra. és egymásal meg egyesiti, annak a léleknek (C/A 226)

ház tagjait mi kapcsollya esze egymásal (C/A 231)

Belsö képen akaptsollya öket esze egymásal. hogy mindnyájan egy lélekböl, egy (C/A 231)

az Anyaszent egy haznak tagjai egymásal. közölnek (C/A 232)

ez iránt a Catholicus theologusok egymásal meg nem egyeznek (C/A 529)

2. A hiveket egymásal. meg egyezteti. ugy annyira. hogy (C/A 540)

másal. valamég meg nem békélnek egymásal a menyiben töllök lehet 4 (C/A 600)

absolutiot a kik gyülölségben élnek egymásal. mig meg nem békéllenek ha (C/A 601)

Theologusok eziránt meg nem egyeznek egymásal. az Anyaszent egy haz is (C/A 651)

hogy gyermekek az egyeségben élyenek, egymásal. anak okáért egyenlö szeretetet mutasanak (C/A 666)

nép. soha meg nem egyezheték egymásal (C/B 1021)

magyarázok. ezen meg nem egyeznek egymásal., mind azon által ugy tettzik (C/B 1048)

képpen a kapcsollya öket esze egymásal. hogy mindnyájan egy lélekböl, és (C/B 1077)

ez iránt a Catholicus theologusok egymásal meg nem egyeznek (C/B 1301)

3. azoknak. akik gyülölségben élnek egymásal. valamég meg nem békéllenek egymásal (C/B 1353)

egymásal. valamég meg nem békéllenek egymásal. a menyiben töllök lehet. 4 (C/B 1353)

{…} A theologusok ez iránt egymásal meg nem egyeznek. az anyaszent (C/B 1391)

magát, ezen sok ideig vetekedének egymásal., és továb is tartott volna (IJE 10)

alakosoknak. hogy minek elötte perellyenek egymásal, ö eleiben vigyék dolgokat, és (IJE 96)

nagy véteknek tarták, akét nemnek, egymásal valo. közösülésit, ezekröl is mondgya (KSZ 334)

mindenkor volt valamely kis tsatályok egymásal, egy másnak lest hánynak vala (SUT 662)

némelykor kis hartzok is vala egymásal, eleinte mindgyárt tsak kevésbe tarták (SUT 662)

hogy a halgatojinak jóvallya. hogy egymásal közöllyék joszágjokot. nagy siettségel futának (SUT 679)

egy házat, még kezdetében, két egymásal ellenkezö Eretnekség háboritá meg, a (SUT 768)

egymásért – 4

áldását Kedre, imádkozzunk Őtsém Uram egymásért holtig. ebben az életbe egymást (ML 315)

hogy másért is imádkozunk. Imádkozatok egymásért hogy üdvezüllyetek, mert igen hasznos (C/A 673)

szent jakab azt mondgya imádkozatok egymásért, mert igen hasznos az igaznak (C/B 1188)

hogy másért is imádkozunk. Imádkozatok egymásért., hogy üdvezüllyetek, mert igen hasznos (C/B 1408)

egymáshoz – 26

száz mély földel közeleb vagyunk egymáshoz. ugy tettzik hogy már inkáb (TL 8)

kéd, hogy közél nem vagyunk egymáshoz. mert mindgyárt meg ölelném kédet (TL 12)

irom, hogy oly közél vagyunk egymáshoz, egy kis három lapátos hajora (TL 27)

leheté hogy illyen közel lévén egymáshoz., még sem irunk, talám ugyan (TL 31)

arosz házasoknak, akik hátal fordulnak egymáshoz, a mikor nem jól vannak (TL 71)

az a szál dupla, és egymáshoz vagyon enyvezve. már gondollya el (TL 105)

természetek. szokások. akarattyok meg egyeznek, egymáshoz hajlandoságot éreznek, fel inditatván, amagokhoz (TL 185)

Mahumetet, és nagy gyülölségel vannak egymáshoz, ugy anyira hogy a császár (TL 275)

az elött, nagy gyülölségel valának egymáshoz., 3. egy szoval meg akará (É 436)

valának hiláriával. és az ö egymáshoz valo hajlandoságokot., leg inkáb az (MN 8)

kapitánynak a kivel annyit lövöldöztünk egymáshoz (MN 26)

kivül. elsöben álgyukal. azután flintákbol egymáshoz lövénk. a hajok egymáshoz horgolák (MN 241)

flintákbol egymáshoz lövénk. a hajok egymáshoz horgolák egymást. és akor kezdödék (MN 241)

magasztalák. a két atya finak egymáshoz valo nemesi baráttságokot, ki tettzik (MN 242)

Ez a három személy hasonloé egymáshoz (C/A 42)

valamelyike exCommunicatioban volna is. de egymáshoz ugy kel lenni valamint annak (C/A 605)

7 Articulus A házasoknak egymáshoz valo köteleségekröl (C/A 663)

7 Art A házasoknak. egymáshoz valo köteleségekröl (C/A 914)

Ez a három személy hasonloé egymáshoz (C/B 944)

valamelyike exCommunicatioban vagyon is. de egymáshoz ugy kell lenni. valamint annak (C/B 1358)

hogy keresztényi képpen nevelhessék. gyermekeket., egymáshoz valo hüségeket meg tarthassák., egymást (C/B 1390)

foglalták, a hazához valo szeretetre, azegymáshoz valo egyeségre, és az törvényhez (ISZ 191)

könnyü dolognak tartván aházaságot, magokot egymáshoz tsak könnyen kötelezték. nem is (ISZ 214)

könnyen kötelezték. nem is valának egymáshoz annyi türésel, és szenvedésel. és (ISZ 214)

semmiben meg nem kisebbité az egymáshoz valo betsületet. és szeretetet. mivel (SUT 650)

és más köteleségek. a melyek egymáshoz köteledzik az embereket, meg nem (SUT 841)

egymásnak – 30

kiméllyük egymást. hanem szüntelen irjunk egymásnak., ha az idö annyira el (TL 13)

boszut egymáson. és irjunk gyakran egymásnak, hirt akaré kéd tudni, akéd (TL 21)

egy holnaptol fogvást nem irtunk egymásnak. leheté hogy illyen közel lévén (TL 31)

régen nem irtunk édes néném egymásnak, annak pedig mi az oka (TL 36)

meg atilalmas dolog. a mikor egymásnak irnak, hanem akor a mikor (TL 40)

egy szoval. minden ajándékot ád egymásnak, ha egyebet nem adhat is (TL 63)

anyok. feleségek. és gyermekek halálát. egymásnak nevetésel adták tudtára. avalo hogy (TL 75)

hát uj szivet ne kivánnyunké egymásnak., mert amint szerettyük egymást, amiénk (TL 177)

két aszszony barátosok lévén egymásal., egymásnak titkokot meg vallák. és egymástol (TL 190)

egymásnak, de a leány ábrázattya bé (TL 278)

szekérböl le szálván fogadást tesznek egymásnak. azután anapot vendégségbe töltik. a (TL 278)

roszul voltanak. és az uttzákon egymásnak kezet nyujtanak. a predikátorok pedig (TL 284)

és az Ánglus hadakozást hirdetének egymásnak. az anglusok igen kegyetlen. kemény (TL 289)

tölték. és nagy hartzot adának egymásnak. Colen nevü város vagy falu (TL 295)

mert mondgya az Apostol. mindnyájan egymásnak tagjai vagyunk, mindenik tagnak tsak (É 101)

hanem alélek szereteti által szolgállyatok egymásnak (É 548)

rosz példával, melyet {egy-másnak} adnak, ugyan eszerént is egyeznek (É 745)

avilágiak aditsöséget, hadd adgyanak ditséreteket egymásnak, de én tsak azt (KKU 387)

egész földön vannak, a kik egymásnak soha hirit nem halották, és (C/A 335)

hogy egy mást szeresék, segittsék egymásnak szenvedgyenek, békeségben éllyenek (C/A 663)

rosz kivánságokban és a vétekben egymásnak hizelkednek, azután az egy más (C/A 663)

apap az alat midön anép egymásnak abékeség tsokját adgya (C/A 852)

parochus és más bizonyságok elött, egymásnak tett fogadásokal. szolgáltattyák magoknak a (C/B 1391)

apap az alat.. midön anép egymásnak a békeségnek tsokját adgya (C/B 1538)

volt arégi tudosok közöt, hogy egymásnak meséket tsináltak, amelyek még dolgokot (ISZ 217)

azon kivülis egymást mind üsmerték, egymásnak attyafiai voltanak, és igy, egyik (ISZ 254)

érettek, a két hazasulando személyek, egymásnak kezet adtak, és a vö (KSZ 334)

pedig abékeségnek tsokját adgya vala egymásnak, a férfiak, a férfiaknak, az (KSZ 338)

áldozni az isteneknek, ollyankor apüspökök egymásnak hirt adtanak, egymást agyakorlatosab imádságokra (KSZ 350)

a házasok meg adgyák, amivel egymásnak tartoznak, és ha meg tartoztattyák (SUT 685)

egymáson – 1

sem bánnyuk. állyunk hát boszut egymáson. és irjunk gyakran egymásnak, hirt (TL 21)

egymásra – 6

izü. mind azon által lassanként egymásra valo nézve, mindenikünk meg ivut (TL 60)

mi még egyszersem haragudtunk meg egymásra., mert azt mondgyák. hogy abarattságban (TL 162)

szüle attya. nagy apja. apja egymásra hagyták a kastélyát. valamint a (TL 296)

a mely köteledzi öket. az egymásra valo gondviselésre., de vagyon még (KKU 304)

vétkeit., a melyeket minden nap egymásra gyüjti vala. valamely nagy betegséget (IK/A 175)

papok hatot hatot raknak vala egymásra., és minden héten meg ujitották (C/B 991)

egymással – 2

egy nehány napot szabadságban töltvén egymással. azután. egy papirosra teszik a (TL 105)

egy Mikházi Barát, mert ők egymással társolkodnak, beszélnek. de én nékem (ML 319)

egymást – 52

is édes néném ne kiméllyük egymást. hanem szüntelen irjunk egymásnak., ha (TL 13)

el vettessék. és illyen formán. egymást meg nem láttyák, de mint (TL 28)

oka. hogy közel vagyunk és egymást gyakran láttyuk., jaj miért mondám (TL 31)

hogy ha valaha nem szeretnök egymást. annak pedig meg lehetneé valaha (TL 34)

nem minden harmad napban láttyuk egymást. kédet látni, s’kednek irni (TL 36)

jó egessége, mikor láttyuk meg egymást. ma talám nem. mert már (TL 40)

tölttsük, hanem gyakran meg lássuk egymást. és eleget nevessünk. attol ne (TL 50)

vagyunk mi édes néném. mi egymást csak két szoval. köszönttyük. azt (TL 63)

tudom ha nálunk szokásé. ma egymást meg ajándékozni. mert francziában az (TL 63)

hogy még leánykorában is szerették egymást. attol vané, hogy a grofné (TL 120)

vagyon irva. hogy pediglen mi egymást szerettyük, arra mind az atyafiság (TL 122)

vagyunk azert hogy ugy szerettyük egymást. annál is inkáb, hogy a (TL 122)

házaságnak tartom a török házaságot. egymást annak elötte nem láttyák. hanem (TL 124)

vagyon az, attol hogy szerettyük egymást. és akedves embernek alevele kedves (TL 134)

mert ök meg szokták volt. egymást ajándékozni az esztendö kezdetin. és (TL 141)

országban, csak uj esztendöben köszöntik egymást. nálunk pedig mind a három (TL 175)

kéd hogy mint szerették ezek egymást markus antoniusal., az actiumi hartz (TL 176)

kivánnyunké egymásnak., mert amint szerettyük egymást, amiénk már egészen meg perselödöt (TL 177)

vagyunk, és hogy jól tudgyuk. egymást szeretni, de ahogy. mi soha (TL 178)

egyenlö akarattal fogják keresni, hogy egymást meg érdemellyék. amagunkhoz valo szeretet (TL 185)

féle nemzettel van bajom, akík egymást nem szeretik. vannak ollyanok. akik (TL 207)

se meg nem tartthatya. akereszttyének egymást fogyaszttyák, atörök azt, békeséges szemekel (TL 256)

a’ kik 53 esztendőtől fogvást egymást nem láthattyák, a’ked Leveliben (ML 306)

egymásért holtig. ebben az életbe egymást meg nem láthattyuk, had láthassuk (ML 315)

szeretet minket. minékünk is kel egymást szeretnünk., annyira, hogy ha szükséges (É 610)

mondgya szent János, hogy ha egymást szerettyük az Isten mi bennünk (É 611)

is ezért mondgya, hogy ha egymást szerettyük, az Isten szeretete tekélletes (É 611)

valának. mind inkáb is szereték egymást. eleonora beatrixot Dom fernand mellet (MN 41)

tisztelettel fogadák. montrost ót találván. egymást meg ölelek, és örülének azon (MN 45)

Egy máshoz közelgetvén. hogy egymást köszönttsék rákima a lábaihoz akarván (MN 52)

lövénk. a hajok egymáshoz horgolák egymást. és akor kezdödék el a (MN 241)

néktek a, hogy ugy szeresétek egymást, valamint én szerettelek titeket. ez (VKT 843)

ebben arendben., az az otsmány egymást fegyvere valo ki hivás. és (IK/A 206)

vigasztallyátok, és épittsétek egy mást. Egymást inttsétek. Ne legyetek részesek a (IK/A 257)

a Fiu nem lehet hogy egymást ne szerese; és ebböl a (C/A 43)

az embereket arra köteleze, hogy egymást ugy szeresék mint atyok fiait (C/A 68)

az Istennek áldozni bünöknek botsánattyára, egymást pedig segittsék és vigasztallyák. a (C/A 665)

a hivek valoságal meg ölelik egymást (C/A 851)

egymáshoz valo hüségeket meg tarthassák., egymást segithessék. ez életben valo nyomoruságokban (C/B 1390)

az ö köteleségek a, hogy egymást szeressék., segittsék, egy másnak szenvedgyenek (C/B 1400)

Régi szokásé hogy a hivek. egymást meg tsokollyák (C/B 1538)

a hivek valoságal meg ölelik egymást. a Communio elött, másut pedig (C/B 1538)

nem is vala paraszttság közöttök egymást te s’tuzni. régenten mind (ISZ 222)

azt meg vallották, haragjokban pedig egymást esze szitták, de idövel a (ISZ 225)

azon kivülis egymást mind üsmerték, egymásnak attyafiai voltanak (ISZ 254)

vagy a fene vadakal ölették egymást, ezek ajátékok, ahamis istenek ditséretire (KSZ 330)

aláb egy más nevéröl üsmerték egymást, és gyakorta irtanak egy másnak (KSZ 336)

ollyankor apüspökök egymásnak hirt adtanak, egymást agyakorlatosab imádságokra intették. és anépet (KSZ 350)

a szállás adás, mivel ök egymást, atyafiaknak, és jó akaroknak tartották (KSZ 373)

testvér atyafit, de ö magok egymást nem szerették, aristobolus igen nagy (SUT 537)

valának. éjel, napal készen valának egymást meg ölni, és mindenkor nyughatatlanságba (SUT 788)

részin valokal, fegyvert fogának, és egymást kezdék prédálni, valamint ahadakozásba., Azt (SUT 821)

egymástol – 24

idö annyira el hánt vetet egymástol. amennyiben töllünk lehet allyunk boszut (TL 13)

nincsen ollyan jo társaság. aki egymástol meg ne vállyék. bercsényi uram (TL 41)

amellyet szivesen bánom azért, hogy egymástol továb esünk, mind ezekröl, leg (TL 50)

és nagy baráttságoson váltak meg egymástol, de gondollya el kéd hogy (TL 51)

egymásnak titkokot meg vallák. és egymástol meg tudák, hogy a franczia (TL 190)

székek, asztalok ugy el bomlottak egymástol. hogy kis ládákban lehetet el (TL 210)

szövettségnek levelét; és el butsuzának egymástol., és a nagy esöben meg (TL 223)

egy orában ugy el válnak egymástol, hogy soha többé esze nem (TL 226)

tagomot, izeimet el szedték volna egymástol ugy voltam semmimet meg nem (TL 246)

álittsa az anyaszent egyházban. az egymástol valo fügést, amelyet az irás (É 240)

ez két szeretö el válván egymástol. mind tsendesebbek valának. mind inkáb (MN 41)

szeretettel. és keserüségel butsuzának el egymástol, a melyben észre vévék. hogy (MN 54)

nem ád, azután el válának egymástol. és ki ki a maga (MN 109)

jelenti pedig, ezen szenttséges jeleknek, egymástol valo külön létek, az ó (KG 506)

vannak. a melyek egészen külömböznek egymástol. azért, az olvaso meg nem (VKT 786)

egymástol. ugy mint a szemérmetlenséget, az (IK/A 161)

kel ezt a két dolgot egymástol el választani, a félelmet és (IK/A 217)

a melynek részei el válhatnak egymástol, a mi pedig lelki az (C/A 53)

hagyni munkájokot. és el szélyedni egymástol. ki egy felé. ki más (C/A 76)

kö falat., mely el választotta egymástol, és tsak egy népé tette (C/A 229)

a sidok meg ütközvén. ezen, egymástol kérdezék Hogy adhattya nékünk a (C/A 531)

hogy holtig különösön fognak élni egymástol. a fel szentelés után, hasonlo (C/A 634)

a férfiu és az Aszony egymástol meg nem válhatnak hanem tsak (C/A 651)

azon valának hogy el válaszák egymástol, de véghez nem vihetek. hat (SUT 596)

egy más
egy más – 109

Istene pedig adgyon egyet értenetek egy más közöt, a Jésus kristus (É 14)

a sirokal. ugyan azont értvén egy más közöt. fenn nem értvén (É 104)

Ugyan azont értvén, egy más közöt. fenn nem értvén (É 110)

{…} Elejekben adgya, egy más meszünen jött kiralynénak apéldáját (É 202)

és amellyek mint egy ellenkeznek egy más közöt (É 233)

illyen indulatbol is vetekedének gyakorta. egy más közöt. az elsöségért. ezekböl (É 285)

hogy meg ölnék ötet, és egy más közöt szolnak vala, ihol (É 293)

kel hogy el kerüllyék az egy más közöt valo egyenetlenséget, ki (É 488)

is el kel halgatni. az egy más ellen valo gyanakodást., mind (É 488)

lön. midön beszélgetnének, és kérdezkednének., egy más közöt. ö maga Jésus (É 504)

amint vette az ajándékot, azt egy más közöt szolgáltatván, mint az (É 574)

hogy te se kisértettessél meg, egy más terheteket visellyétek, és ugy (É 775)

akarja; hogy a keresztyének beszélgessenek. egy más közöt (É 809)

kérések, ezért is vetekedének gyakorta egy más közöt, az elsöségen., tanullyuk (É 844)

és a tavasznak felét az egy más közöt valo mulattságban. a (MN 9)

hajok is hasonlo képen tselekedének egy más közöt, hogy pediglen egy (MN 33)

Több illyen beszélgetések is vala egy más közöt, de végtire rakimának (MN 54)

érék, és a két tábor egy más elleniben lévén. achmet nem (MN 76)

idöben. igen hatalmasok valának. és egy más ellen gyakorta hadakoztanak, mint (MN 80)

Ezek az Istentelenek azon kezdének egy más közöt vetekedni. hogy melyiké (MN 83)

két rész. semmit nem kezde egy más ellen., az egyik. rész (MN 119)

hogy már emlékezetet sem tettek egy más közöt a királyrol. Etelgiva (MN 178)

lehetetlen. örülvén magunkban azon hogy egy más mellet uszkálhattunk. nagy bajal (MN 224)

ollyan könyveket, a melyekben adolgok egy más után folyvást mennek (KKU 247)

két. ember képe, kik tsufságbol egy más ujját huzák, és egy (KKU 263)

másika pedig nyomoruságokal. hogy azokot egy más után osztogatya, az embereknek (KKU 274)

jó hogy azokot meg magyarázam egy más után. ennek a lelki (KKU 439)

dühöség nélkül, és tanátskozni kezdének. egy más közot, hogy mi modon (KJÉ 642)

meg ütközének, és vetekedni kezdének egy más közöt mondván, hogy hogy (KJÉ 667)

az egész uton, ezen vetekedének egy más közöt, amidön pedíg aházhoz (KJÉ 677)

kérdé töllök hogy min vetekedének. egy más közöt. ök pedig nem (KJÉ 677)

napokon, és sokat beszéllenek vala egy más közöt felölle, némellyek mondák (KJÉ 680)

erre valo nézve, meg oszlának egy más közöt, és az után (KJÉ 686)

mivesek meg látván ötet. mondák egy más közöt, ihon vagyon az (KJÉ 724)

atemplomnak nagyságán., és szépségén. kezdének egy más közöt beszélgetni. és hogy (KJÉ 728)

és pilátus egy másal. és egy más baráti lének, mivel annak (KJÉ 754)

baráti lének, mivel annak. elötte egy más ellenségi valának (KJÉ 754)

jérusálemtöl. amint az uton mennének, egy más közöt. a harmad nap (KJÉ 765)

töllök kérdezni, hogy miröl beszélgetnének egy más közöt., és hogy miért (KJÉ 765)

és tsudákon kivül, a melyeket egy más után láttyuk az irásokban (VKT 788)

mind azon. által. három szor egy más után irtoztato vétekben esék (VKT 858)

mondgya azon apostol, hogy perlekedtek egy más ellen. hogy egy atyafi (VKT 918)

kedviért olvasad. figyelmeteségel. és rendiben egy más után (IK/A 10)

maga mondgya. ki kelleték gyomlálni egy más után azokot a rosz (IK/A 62)

fel fiam mind ezeket ahasznokot egy más után. mind ezeket el (IK/A 92)

mi légyen, az, aszeretetnek. olyan egy más közöt valo közlése. a (IK/A 262)

ezekel hasznosan élhess, elödben adom egy más után mind azt, valamit (IK/A 290)

rendekre, és tekinsd meg azokot egy más után, kérjed az Istent (IK/A 292)

mostanaig. az püspököknek és pásztoroknak egy más után szüntelen valo következések (IK/A 368)

egy könyvet is irt, kétszer egy más után meg jelenteték néki (IK/B 479)

az iffiakot, mind az három egy más után mégyen. 1 el (IK/B 543)

két király mind végig hadakozának egy más ellen (C/A 122)

{…} Saul. Dávid, és salamon egy más után száz esztendeig uralkodának (C/A 129)

Az Izrael királyi uralkodának egy más után. két száz ötven (C/A 129)

mutatta meg néki a birodalmaknak egy más után valo következéseket Nabugodonozortol (C/A 146)

{…} A püspököknek egy más után valo successiojok fel (C/A 248)

többi pedig igen meg oszoltak egy más közöt (C/A 257)

helyes ók nélkül három vasárnapon egy más után a parochialis misét (C/A 466)

de ez iránt a theologusok egy más közöt meg nem egyeznek (C/A 471)

a szentek ellen. hét vasárnapon egy más után. a templom ajtaján (C/A 580)

vétekben egymásnak hizelkednek, azután az egy más ellen valo gyanakodás (C/A 663)

vagy leg fellyeb három szollyon egy más után, 2. hogy ha (C/A 724)

emberek soha meg nem egyezhettek egy más közöt. aköz dolgokban. és (C/A 731)

szokást vették bé. hogy változva egy más után énekellyék, valamint mostanában (C/A 732)

Communiohoz készülnek, régenten háromszor mondották egy más után Istennek Báránya, irgalmaz (C/A 850)

tsokolták, meg mutatván azáltal. az egy más közöt valo békeséget, apap (C/A 851)

két király mind végig hadakozának egy más ellen (C/B 1007)

Az izrael királyi uralkodának egy más után, két száz, ötven (C/B 1012)

mutatta meg néki. a birodalmaknak. egy más után valo következéseket, Nabugodonozortol (C/B 1026)

tagjai az Anyaszent egyháznak. egyezneké egy más közöt (C/B 1077)

{…} A püspököknek egy más után valo successiojok., fel (C/B 1089)

hellyes ók nélkül. három vasárnapon egy más után. a parochiális misét (C/B 1254)

a szentek ellen. hét vasárnapokon egy más után. a templom ajtaján (C/B 1339)

egy másnak hizelkednek, azután. az egy más ellen valo gyanakodás., hüségtelenség (C/B 1400)

vagy legg fellyeb három szollyon egy más után., 2. hogy ha (C/B 1441)

emberek soha meg nem egyezhettek egy más közöt, a köz dolgokban (C/B 1447)

szokást vették bé. hogy változva. egy más után énekelyenek. valamint mostanában (C/B 1447)

mitsoda imádságokot mond a pap egy más után anépel (C/B 1491)

tsokolták, meg mutatván azáltal, az egy más közöt valo békeséget, apap (C/B 1537)

egy nehány féle nemzet uralkodot egy más után, holot az olyanokban (ISZ 172)

az okbol látunk anyi nevet egy más után. a mely unadalmas (ISZ 182)

valo veszekedés. és irigység volt egy más közöt. egyik aszszony gyermekeinek (ISZ 214)

számu engedetlen, és egy más közöt meg hasonlot népet (ISZ 250)

mind azokot pénzül szedték fel egy más közöt, és minden esztendöben (ISZ 277)

képpen veszték egy mást. az egy más ellen valo hadakozásokkor. és (ISZ 283)

a püspökök nagy egyességben valának egy más közöt, ha valami nevezetes (KSZ 336)

távul voltanak, azok leg aláb egy más nevéröl üsmerték egymást, és (KSZ 336)

az élet modgyárol, az ö egy más közöt valo vetekedések avallást (KSZ 345)

felöl, két vagy három sorjával, egy más felet, vak ablakok, vagy (KSZ 378)

irásnak, a melyböl egy könyvet, egy más után meg magyarázot, vagy (KSZ 406)

szent Chrysostomus az ö homeliaiban, egy más után magyarázta meg akönyvet (KSZ 406)

erre valo nézve, két nap egy más után, köny hullatásal inté (KSZ 408)

oltára teritették az abroszt, és egy más kis asztalra tették a (KSZ 410)

valo pápák nekünk meg tartották, egy más után tizen két saeculumokig (KSZ 416)

bestelenitették, az udvarhoz menvén. ótt egy más ellen árulkodtanak, az eretnek (KSZ 450)

magokot, azért hogy gyakorta hadakoztanak egy más ellen, nem mehettenek valamely (KSZ 466)

a püspöki szekiben. nem mind egy más után. hanem helyel. helyel (SUT 547)

el vivé magával., elé beszéllök egy más után a helena. és (SUT 600)

nem voltanak örökösök. se rendel egy más után nem következtenek mint (SUT 708)

mesterségel élni, hogy a biráit egy más ellen támasza, és hasonlást (SUT 709)

valának. ezek a veszekedést az egy más ellen valo szitkon kezdik (SUT 712)

látán fügeni a kigyot. mondák egy más közöt, kétség nélkül ez (SUT 726)

sidok kövekel. és nyilakal. kezdének egy más ellen verekedni. és gyakorta (SUT 786)

égeték, a fö papot Ánániást, egy más attyafiával. a rejték helybe (SUT 787)

lakosok közül. és ezeket mind egy más után fogva Tárisében küldé (SUT 804)

magok közöt az ország dolgárol. egy más szemére hányák vala késedelmeségeket (SUT 838)

nagy változások alat, a sidok egy más ellen hadakoznak vala, és (SUT 839)

veszik a midön a sidok egy más vérit fogják ki ontani (SUT 874)

lenni, a földre borulának. és egy más szemire hányák vala bolondságokot (SUT 886)

egy másal – 75

egészen meg egyezteti az embereket egy másal, hogy tsak egy szivek (É 124)

mivel egesz meg türköztetésben éltenek egy másal (É 234)

hozájok futánk, és láttuk öket egy másal közösülni, és az ifiat (É 347)

fa alat láttad öket beszélgetni egy másal. ki mondá. schinus fa (É 348)

mitsoda fa alat láttad öket egy másal beszelgetni, ki mondá tölgy (É 348)

egy másra veszekedésel tamadnak., és egy másal gyalázatosan bánnak (É 488)

Jérusálemtöl, és ök szolnak vala egy másal mind azokrol. a mik (É 504)

ugyan eszerént is egyeznek meg egy másal hogy az Isten szolgait (É 745)

pedig atest ellen, mert ezek egy másal ellenkeznek, hogy nem mind (É 767)

törvények, és tanitások, tellyeségel. ellenkeznek egy másal, az egyike, az alázatoságot (É 771)

az eretnekek, kik meg egyeznek egy másal. az Anyaszent egyház ellen (É 821)

a mellyek mint ha ellenkeznének egy másal, és ne a magunk (É 870)

mivel egész meg türköztetésben éltenek egy másal (É 871)

békeséget, meg békéltetvén azokot kik egy másal. viszá vannak., az illyenek (É 894)

valo hajlandoságokot., leg inkáb az egy másal valo atyafiság inditotta fel (MN 8)

a férfiak is atyafiasok voltak egy másal, ezen szemelyeknek társaságokban. igen (MN 9)

attol. hogy esze ne veszenek egy másal. eleiben kezdé adni kermnek (MN 30)

Két esztendöt töltének egy másal illyen nagy egyességben. és (MN 82)

talám kardra is költenek volna egy másal érette. hogy ha a (MN 83)

sebastient., akik minden orán várták. egy másal valo házaságokot. dom pedre (MN 109)

olyan egy másal valo verekedésel., amelyet mind (MN 110)

a fegyveredtöl. olyan állapotban vagyunk egy másal. a mely nem engedi (MN 110)

láthatta öket, ót. szembe menvén egy másal. a pistolyokat egy máshoz (MN 118)

rantának. és nagy méregel kezdének egy másal hartzolni. mindenik. iffiu, erös (MN 118)

azon az éttzaka sokat beszélgetének egy másal. és elvir. tsendes szivel (MN 135)

beszélhetünk egymásal, ne hogy valaki egy másal kapjon. és el válának (MN 155)

amely meg egyezteti az szenteket egy másal. valamint az atya a (KJÉ 747)

meg békéllének hérodes és pilátus egy másal. és egy más baráti (KJÉ 754)

ugy tettzik. mint ha ellenkeznének egy másal, mind azon által. igazságosok (VKT 832)

nép soha meg nem egyezheték egy másal (C/A 139)

atest és alélek meg egyezvén egy másal. tsak egy ember lészen (C/A 151)

magyarázok ezen meg nem egyeznek egy másal. mind azon által ugy (C/A 178)

közlik az Anyaszent egyháznak tagjai egy másal. a lelki jókót (C/A 231)

negyven féle vallás., a melyek egy másal ellenkeznek., mind azon által (C/A 255)

{…} Vagyon. a külömbözö személyeknek egy másal valo társalkodások; a táncz (C/A 319)

vagyon határozva. hogy ök averseket egy másal meg egyeztethesék, amelyek gyakorta (C/A 329)

amelyek gyakorta ugy tettzik mintha egy másal ellenkeznének. és ha az (C/A 329)

tettzésért vannak, két féle személynek egy másal valo nagy nyájaságok (C/A 404)

kérdés melyen a Catholicus theologusok egy másal meg nem egyeznek. az (C/A 491)

a theologusok is ez iránt egy másal meg nem egyeznek (C/A 509)

valo könyvek, két féle személyeknek egy másal gyakorta valo létek. a (C/A 561)

3. azoknak akik gyülölségben élnek egy másal. valamég meg nem békélnek (C/A 600)

emberek egy mástol távul laknak. egy másal szándekjokot nem közölhetik, és (C/A 730)

Anyaszent egy házak meg egyeznek egy másal valamely szokásban., rend tartásban (C/A 731)

atest, és alélek meg egyezvén egy másal, csak egy ember lészen (C/B 1030)

ház tagjait mi kapcsollya esze egy másal (C/B 1077)

az Anyaszent egy háznak tagjai egy másal. a lelki jókót (C/B 1078)

az Anyaszent egy háznak tagjai egy másal közölnek (C/B 1078)

vagy negyven féle vallás. akik egy másal ellenkeznek, de mind azon (C/B 1095)

{…} vagyon. A külömbözö személlyeknek egy másal valo társalkodások. a táncz (C/B 1142)

tettzésért. vannak két féle személynek. egy másal valo nagy nyájaságok (C/B 1208)

kérdés. melyen a Catholicus theologusok egy másal meg nem egyeznek; az (C/B 1272)

absolutiot. a kik gyülölségben élnek egy másal. mig meg nem békéllenek (C/B 1354)

hogy gyermekek az egyességben élyenek. egy másal. annak okáért. egyenlö szeretetet (C/B 1402)

emberek egy mástol távul laknak, egy másal szándékjokot nem közölhetik, és (C/B 1446)

anyaszent egy házak, meg egyeznek egy másal. valamely szokásban. rend tartásban (C/B 1447)

beszédének. mert mi esze vesztünk egy másal (IJE 11)

máriánna, hogy ezek mint veszekednek egy másal (IJE 49)

uri embernek nagy dolga lévén egy másal, az egyik mindenkor azon (IJE 60)

meg nem maradhat. hogy ha egy másal. egyenlö igasságal nem bánnak (IJE 140)

vala, annyi aszszonyt meg alkudtatni egy másal. mivel szüntelen valo veszekedés (ISZ 214)

áldoztak, azután üsmerettséget tettek egy másal, a szerelem is odaelegyedvén (ISZ 245)

oktatásért, imádságért, egyeségért, aföldi jovoknak egy másal valo közölésért vagyon, evolt (KSZ 303)

házoknál el olvasták, és arrol egy másal beszélgettenek, de fö képpen (KSZ 320)

látták egy mást, és beszélgettenek egy másal. a mely kedves dolog (KSZ 383)

a felebaráti szeretet, és az, egy másal valo békeségben valo létel (KSZ 461)

azokot két részre osztá. és egy másal hartzoltatá. az ö hartzolások (SUT 613)

Cumánus Romában érkezvén. meg egyezének egy másal, mert az ö perek (SUT 664)

nyelvek. volna. a mely által egy másal meg értethetik gondolattyokot. az (SUT 680)

hogy ha valamely perlekedések vagyon egy másal. azt valamely keresztyénel igazitasák (SUT 685)

addig, amég meg nem egyeznek egy másal. de ez a bölts (SUT 829)

egyik amásikátol., de ritkán verekedének egy másal., hanem minden erejeket a (SUT 830)

két részis meg egyezik vala egy másal, egy nehány orákig. a (SUT 849)

két rész gyakorta meg verekedék egy másal (SUT 849)

mitsoda mesterségel valának esze foglalva egy másal (SUT 887)

egy másért – 4

másnak ati büneiteket. és imádkozatok egy másért. hogy üdvezüllyetek, mert sokat (É 561)

az az, hogy életeteket is egy másért adgyátok ha a szükség (KG 529)

mondgya imádkozatok egy másért.mert igen hasznos azígaznak (C/A 378)

ha pedíg eföldön lévö szenteknek egy másért valo imádságok meg egyezik (C/A 378)

egy máshoz – 47

a melyel tartozunk lenni mindenkor egy máshoz, és ez által arra (É 118)

agonoszért, hanem mindenkor ajót kövessétek, egy máshoz, és mindenekhez. mindenkor örüllyetek (É 214)

vala aházaságnak kötele altal, amelyel egy máshoz kötelezték vala magokot, az (É 234)

és Istenes szeretet által, mely egy máshoz kaptsolta azö elméjeket, ez (É 234)

a szeretetett, a mellyekel valának egy máshoz, hogy ugyan azon békeség (É 488)

imádságokban, mindeneknek elötte pedig az egy máshoz valo szeretet, szüntelen légyen (É 574)

akarja hogy mindennek elötte az egy máshoz valo szeretet szüntelen legyen (É 574)

azal azt nem tilttya. hogy egy máshoz tartozando. betsülettel, és tisztelettel (É 654)

jóbban meg nem mutattya akeresztyéneknek egy máshoz valo szereteteket, mint az (É 777)

valo szereteteket, mint az illyen egy máshoz szeretettel valo engedelmeség., a (É 777)

mondgya maga, hogy az illyen egy máshoz valo szeretetröl., üsmérhetik. hogy (É 777)

aházaság kötele által, a mellyel egy máshoz kötelezték vala magokot, sziveknek (É 871)

és Istenes szeretet által, mely egy máshoz kaptsolta az ö elméjeket (É 872)

ö attya valesco, jová hagyván egy máshoz valo szereteteket. tsak azt (MN 15)

volt. egész estig álgyukal lövödözének egy máshoz, de egyik sem sokat (MN 25)

lövésnire, és rettentö képen kezdének egy máshoz lödözni. atöb hajok is (MN 33)

dom fernánd azon igyekezének. hogy egy máshoz horgolhassák hajojokot. azt végben (MN 34)

Egy máshoz közelgetvén. hogy egymást köszönttsék (MN 52)

drága zálogjiért melyeket nálad hagyok. egy máshoz valo szeretetünknek ne hadd (MN 77)

söt még jóbban fel gerjeszté egy máshoz valo szereteteket. anyira, hogy (MN 81)

a kettöt. oly hasonlonak találá egy máshoz., hogy tsak azö hasonlatoságoknak (MN 93)

orában kezdék ezek a házasok egy máshoz valo szereteteket meg ujitani (MN 103)

menvén egy másal. a pistolyokat egy máshoz ki lövék. de tsak (MN 118)

helyre érkezének. éppen akor vagdaltak egy máshoz leg keményeben., dom antonius (MN 118)

hamar meg is találák, és egy máshoz közelgetvén. eleonora mondá. ugy (MN 155)

valoságal. el mondhatom hogy az egy máshoz valo nagy szeretetböl, mi (MN 224)

hogy meg segittsen. az illyen egy máshoz valo szeretetet szoval ki (MN 224)

a melyel vannak az emberek egy máshoz, az egy máshoz valo (IK/A 254)

az emberek egy máshoz, az egy máshoz valo kevés jó akarat (IK/A 254)

szükséges a szabadság. és az egy máshoz valo szeretet; és mint (IK/A 300)

holtig kel tartani, ha az egy máshoz valo szeretet helyet gyülöség (IK/A 300)

hogy véghetetlen vétekben esnek az egy máshoz valo kedv keresésért. inkáb (IK/A 342)

agyülölségtöl, a melyel. vannak némelykor egy máshoz., ezt az ellenkezö természet (IK/A 342)

és keménységel vannak az emberek egy máshoz, szükséges hát erröl egy (IK/B 591)

mondgya az sz. irás * . az egy máshoz valo hüséget meg tartani (IK/B 668)

az mellyel az házasok vannak egy máshoz, az is az oka (IK/B 668)

éppen ellenkezö okbol jő. midön egy máshoz gyülölségel vannak., az természetek (IK/B 668)

veszedelem, mely az házaságban. az egy máshoz valo gyülölségtöl jö, ezt (IK/B 674)

hogy keresztyéni képen nevelhesék gyermekeket., egy máshoz valo hüségeket meg tarthasák (C/A 650)

{…} A házasoknak egy máshoz valo köteleségek mitsoda (C/A 663)

7. Articulus. A házasoknak egy máshoz valo köteleségekröl (C/B 1400)

{…} A házasoknak egy máshoz valo köteleségek mitsoda (C/B 1400)

7 art. ahazasoknak, egy máshoz valo köteleségekröl. 201 (C/B 1587)

az emberségen, és abetsületen, az egy máshoz valo baráttságos, és tisztelettel (ISZ 221)

minden nap látták, és mindenekben egy máshoz alkalmaztatták magokot. még aközönséges (KSZ 335)

hitt, hanem még az valoságos egy máshoz valo szeretet is (KSZ 336)

erköltsököt is roszra magyarázák, az egy máshoz valo szeretetért áruloknak tarták (KSZ 342)

egy másnak – 54

valo ditséretek. a mellyeket adnak egy másnak, a világi rosz szokásokbol (É 39)

idöben a pásztorok szollának vala egy másnak, menyünk el Bethlehemig és (É 59)

és hogy mindnyájan akristusnak és egy másnak tagjai vagyunk (É 106)

hogy tsak azzal aszeretetel tartozunk egy másnak, a melyel tartozunk lenni (É 118)

egy mást, és meg engedvén egy másnak, ha valakinek valaki ellen (É 123)

nem tudgyátok., mondának azért atanitványok egy másnak, valyon hozotté néki valaki (É 340)

szerelmében., és meg nem jelenték egy másnak fájdalmakot, mert szegyenlik vala (É 346)

mert szegyenlik vala meg jelenteni egy másnak az ö kivánságokot. véle (É 346)

jöhettek. mondák azért a sidok egy másnak, hová menendö ez, hogy (É 406)

még alkalmatoság adatik arra hogy egy másnak elméjit meg tsendesithessék (É 488)

fel kelve, és mondgyák vala egy másnak, kitsoda hengeritti el nékünk (É 501)

enyészék szemek elöl; és mondák egy másnak. nem gerjedez valaé a (É 505)

{…} Meg vallák egy másnak, mihent el enyészék elöllök (É 507)

azért az ö tanitványi közül egy másnak, mitsoda ez, amit nekünk (É 548)

Vallyátok meg azért egy másnak ati büneiteket. és imádkozatok (É 561)

bé fedezi abünök sokaságát, gazdálkodok egy másnak zugolodás nélkül, mindenitek amint (É 574)

kivánságokban. a rosz példával, melyet egy másnak {egy-másnak} adnak, ugyan eszerént (É 745)

Istentöl. azt is akarja, hogy egy másnak engedgyünk akristusban. ditsérvén az (É 810)

a melyeket a keresztyének adnak egy másnak, ót meg látnák aszeretetet (É 876)

kell tartani. Elvir. és Sebastien. egy másnak rendeltettek (MN 108)

a még egy mást köszönték. egy másnak örömöket meg mutaták. és (MN 124)

magok közöt el végezék, hogy egy másnak. mindent tudtára adgyanak, és (MN 154)

rendelvén. magokban. hogy meg mondgyák egy másnak sziveknek szándékát. ugyan. azt (MN 191)

másra nem panaszolkodának, és soha egy másnak nem tulajdonitták a nyomoruságot (MN 218)

embereknek. és a nagy álmelkodásokban, egy másnak kezdék mondani, ma igen (KJÉ 636)

tekinték mint messiást, és mondák egy másnak. ebizonyára az a proféta (KJÉ 664)

pal arra int, közönségesen, hogy egy másnak engedelmeskedgyünk akristus félelmében. mentöl (VKT 814)

minden féle veszedelmet. és károkot. egy másnak kivannak. ha nem kivánnyák (VKT 917)

egy mást szereti különösön, és egy másnak jovát keresi (IK/A 262)

jó akarokot arra viszi. hogy egy másnak más jókót szerezenek. és (IK/A 263)

a hamis mód keresések. hogy egy másnak árthasanak. és elé mehesenek (IK/A 334)

másnak árthasanak. és elé mehesenek egy másnak kárával. hát még a (IK/A 334)

miért adgyák a Communio elött egy másnak, 9. hogy miért nem (C/A 273)

olyan szabadságot adának magoknak, hogy egy másnak meg gyonván, egy mást (C/A 274)

{…} A két. résznek egy másnak valo hit adása, és (C/A 650)

parochus és más bizonyságok elött egy másnak tett fogadásokal. szolgaltattyák magoknak (C/A 651)

ha azért tselekeszik agyilkoságot hogy egy másnak fogadást tettek, hogy egy (C/A 655)

hüségtelenség. veszekedés. az egy másnak valo nem szenvedés (C/A 664)

alat. a Communio elöt. adgyák egy másnak. 9. hogy miért nem (C/B 1106)

ollyan szabadságot adának magoknak., hogy egy másnak meg gyonván. egy mást (C/B 1107)

{…} A két résznek. egy másnak valo hit adása, és (C/B 1390)

azért tselekeszik a gyilkoságot hogy egy másnak fogadást tettek hogy egy (C/B 1394)

a, hogy egymást szeressék., segittsék, egy másnak szenvedgyenek. békeségben éllyenek (C/B 1400)

rosz kivánságokban, és a vétekben, egy másnak hizelkednek, azután. az egy (C/B 1400)

valo gyanakodás., hüségtelenség, veszekedés, az egy másnak valo nem szenvedés (C/B 1400)

mondá angyélika. kik orát adnak egy másnak, hogy valamely dologrol végezenek (IJE 60)

szüretkor, és amidön kalákában mentenek egy másnak dolgozni, a sidoknak. nem (ISZ 224)

semmit el nem titkol, se egy másnak nem alkalmatlankodnak, szabadosan mennek (KSZ 334)

üsmerték egymást, és gyakorta irtanak egy másnak, amely könnyü vala a (KSZ 336)

ne nevessen, egy másnak ne suttogjanak, egy másnak (KSZ 409)

nevessen, egy másnak ne suttogjanak, egy másnak ne inttsenek, egy szoval (KSZ 409)

és a békeségnek tsokját adta egy másnak (KSZ 409)

volt valamely kis tsatályok egymásal, egy másnak lest hánynak vala, és (SUT 662)

két nép mindenkor ellene volt egy másnak, és szüntelen azon vetekedének (SUT 716)

egy máson – 2

egy mást, azonal tsudálkozni kezdének egy máson, a sultán ha szépnek (MN 52)

közelitvén hozája, sokáig hartzolánk egymásal, egy máson egy nehány sebet ejténk (MN 241)

egy másra – 16

kik ók nélkül valo gyanoságért, egy másra veszekedésel tamadnak., és egy (É 488)

ditsöségnek kivánoi, egy mást ingerlök, egy másra irigykedök, atyám fiai, ha (É 775)

még annál nagyob sebeségel. voltak egy másra, ugyan meg is ölték (MN 118)

atyafi közöt valo szeretetet; soha egy másra nem panaszolkodának, és soha (MN 218)

képpen segitthessük egy mást mindenkor egy másra vigyáztunk és a kezemel (MN 224)

egy más ujját huzák, és egy másra pökdösnek (KKU 263)

és arosz kivánságoknak. a melyek egy másra szaporodnak ahenyélö elmében. a (IK/A 179)

végit akarván szakasztani vétkeinek, mellyeket egy másra gyüjte minden nap. azért (IK/B 523)

vannak., az természetek ellenkezik, vagy egy másra gyanakodnak (IK/B 668)

papok hatot, hatot raknak vala egy másra. és minden héten meg (C/A 103)

számlállyuk ide apüspökök ajándékit, akik egy másra valo nézve ékesitették, és (KSZ 430)

azon ugy meg rémülének, hogy egy másra todulának. hogy el szaladhasanak (SUT 634)

szaladásban., mert a sok nép egy másra tódulván egy mást tapodta (SUT 783)

a három rész. mindenkor vigyázot egy másra. Éléazárnak nem volt több (SUT 843)

hartzolni,. de annak vége lévén, egy másra fordittyák vala fegyvereket, a (SUT 849)

aházak pedig három sorjában valának egy másra épitve. A tüz mindgyárt (SUT 879)

egy mást – 131

kristusunknak Atyát, azokáért vegyétek fel egy mást, a mint a kristus (É 15)

johoz ragaszkodván, az atyafiuságnak szerelmével egy mást szeretvén, tiszteletel egy mást (É 104)

szerelmével egy mást szeretvén, tiszteletel egy mást meg elözvén, a szorgalmatoságban (É 104)

semivel ne tartozatok hanem tsak egy mást szeresétek, mert aki felebarattyát (É 117)

szelidségbe, békeséges türésbe, el türvén egy mást, és meg engedvén egy (É 123)

minden bölcseségel tanitván, és intvén egy mást, sóltárokal, ditséretekel, és lelki (É 123)

Pál amidön arra int, hogy egy mást tanittsuk, és inttsük, soltárokkal (É 124)

mondgya az ur, hogy szeresétek egy mást, valamint titeket szerettelek. hogy (É 170)

titeket szerettelek. hogy tiis szeresétek egy mást (É 170)

pelda lehet aházasok elött. akiknek egy mást akristus lelkében és az (É 234)

kegyeségel, vagy reménségel kapcsollyák magokhoz egy mást, csak egyedül pedig az (É 240)

az Isten, nékünk is kel egy mást szeretnünk, az Istent soha (É 609)

soha senki nem látta, ha egy mást szerettyük, az Isten mi (É 609)

terjesztve felyül, mindeniknek két szárnyok, egy mást erik vala, és kettei (É 649)

kettöt ki terjesztik, a melyekel egy mást érik (É 650)

menni, ahová küldi öket, szárnyokol egy mást érik, meg mutatván hogy (É 651)

el öket, hogy jobban segithessék egy mást, és hogy jobban hitelt (É 653)

hajlandoságok, és elméjek vagyon., hogy egy mást meg tarttsák rosz kivánságokban (É 745)

legyünk heában valo ditsöségnek kivánoi, egy mást ingerlök, egy másra irigykedök (É 775)

szelidségel, békeséges türésel.. el szenvedvén egy mást. szeretettel., szorgalmatosok lévén, meg (É 789)

{…} Miert hadgya nékünk. hogy egy mást el szenvedgyük (É 791)

társaságban. és békeségben élni, ha egy mást el nem szenvednök, nintsen (É 791)

példájára, eszerent is kel ahiveknek egy mást szeretni, szent János szerént (É 820)

küldé el öket, hogy egy mást segithesék. és hogy az (É 864)

a házasok elött, a kiknek. egy mást, akristus lelkében, és az (É 872)

terjesztve felyül, mindeniknek két szárnyok egy mást érik vala. és kettei (É 872)

kettöt ki terjesztik. a mellyekel egy mást érik (É 873)

menni, ahová küldi öket, szárnyokal egy mást érik, meg mutatván. hogy (É 873)

Ezeket parantsolom néktek hogy szeresétek egy mást, ha vílág titeket gyülöl (É 885)

azok. akiknek akristus parantsollya hogy egy mást szeresék. valamint ö szerette (É 885)

is, akristus azt akarja, hogy egy mást szeresük, a mint ö (É 886)

nékie adgya, erre meg ölelék egy mást. és dom fernánd hajora (MN 20)

egy más közöt, hogy pediglen egy mást láthassák (MN 33)

puska lövés volt hogy se egy mást nem láthatták. se nem (MN 34)

szeretettel fogadá. és minek utánna egy mást köszöntötték volna dom valesco (MN 42)

a két személy meg látá egy mást, azonal tsudálkozni kezdének egy (MN 52)

észre vévék. hogy mint szerették egy mást. a midön el indula (MN 54)

öket, meg üsmérteték vélek. hogy egy mást szeretnék (MN 80)

mindenikét meg erösitvén. meg ölelék egy mást. és el butsuzának egy (MN 103)

egy mástol. könyörögvén azon. hogy egy mást meg láthassák. thibolt titkoson (MN 103)

alig tudtak szolni, hogy már egy mást szerették. de mint hogy (MN 107)

azon idötöl fogvást is szeretik egy mást. a te nemesi elméd (MN 108)

hogy az a két személy egy mást mint szeretné, és hogy (MN 112)

két. olyan személyt a kik egy mást szeretnék. el akarja választani (MN 113)

ugyan meg is ölték volna egy mást, hogy ha dom antónius (MN 118)

keseredék szászor is meg ölelék egy mást. az egyik mindenkor leányának (MN 122)

élni fog. de mi már egy mást meg nem láttyuk (MN 122)

idö telék abban a még egy mást köszönték. egy másnak örömöket (MN 124)

hogy láthassa thamárt. mint egy egy mást keresék. tsak hamar meg (MN 155)

egyezteti akét szivet. a kik egy mást nem birhattyák. és mitsoda (MN 187)

azt tudom. hogy mindenikünk. tsak egy mást féltettük ahaláltol., és azt (MN 224)

valo nagy szeretetböl, mi tsak egy mást igyekeztük meg szabaditani. nem (MN 224)

vigyáztuk hogy mi képpen segitthessük egy mást mindenkor egy másra vigyáztunk (MN 224)

reménlhettük. ót mindgyárt meg ölelök egy mást. örülvén azon. hogy egy (MN 224)

kivánságoknak setéttségében járnak, a hizelkedök egy mást szorittyák, és taszigállyák, arestek (KKU 297)

tselekesznek egyebet az emberek. az egy mást valo tsufolásnál. még is (KKU 355)

a hajosokot, kik nagy fáradságokkor. egy mást szokták bátoritani, és biztatni (KKU 435)

a magáén. akristusban mindnyájan láttyák egy mást, és nagy tekélletességel is (KG 471)

és nagy tekélletességel is szeretik egy mást az Istenben, ugyan ót (KG 471)

fényes példákot ád mindenüt, szeresétek egy mást mondgya, valamint én szerettelek (KG 529)

kristus tanitványi vagyunk. hogy ha egy mást szerettyük. illyen formában az (KG 529)

semmivel ne tartozatok, hanem tsak egy mást szeresétek (KG 532)

akét személy, véghetetlen szeretettel szeretvén egy mást, öröktöl fogvást. az az (KJÉ 609)

fogva valo szeretet. a melyel egy mást szeretik. egy olyan harmadik (KJÉ 609)

sok nép gyülekezék meléje. hogy egy mást tapodák, jésus pedig arra (KJÉ 692)

de azt hagya nékik. hogy egy mást szeresék. valamint öszerette öket (KJÉ 741)

pedig abbol áll, hogy szeresék egy mást, követvén mestereket. aki életét (KJÉ 744)

ditsöséget meg érdemelhesük. indittsuk fel egy mást a szeretetre, és a (KJÉ 774)

láttya, hogy a mely reflexiok. egy mást követik leg gyakortáb. semmi (VKT 786)

akristus, az, hogy ugy szeresétek egy mást, valamint én szerettelek titeket (VKT 801)

kell ki hozni, hogy tartozunk egy mást szeretni meg elözö szeretettel (VKT 801)

szoktuk látni. hogy az emberek egy mást terhelik, sok perlekedésekel. bajos (VKT 806)

a midön a jób gyermekei egy mást vendéglik vala, az alat (VKT 899)

kisértetiben, és mind a három egy mást követi, mivel. 1. el (IK/A 195)

felebarattya felöl. vigasztallyátok, és épittsétek egy mást. Egymást inttsétek. Ne legyetek (IK/A 257)

közlése. a melyel két személy egy mást szereti különösön, és egy (IK/A 262)

kedv keresésért. inkáb is tartanak egy mást meg szomoritani. mint sem (IK/A 342)

az rendet nyomorultabá tészi. az egy mást fegyverre valo hivás. ez (IK/B 553)

felebaráttyoknak gondviseléséröl * . annak okáért inttsétek egy mást, és epittsétek egyik az (IK/B 593)

az mellyel két ember szeretik egy mást. különös szeretettel (IK/B 598)

sok vétekben esnek. félvén inkáb egy mást meg szomoritani. mint sem (IK/B 668)

Atya, és a Fiu szeretiké egy mást (C/A 43)

{…} Igen is szeretik egy mást. öröktöl fogvást. és ebböl (C/A 43)

nyelveket fel zavará; ugy hogy egy mást nem értheték. és igy (C/A 76)

hogy egy másnak meg gyonván, egy mást fel is oldozták bünökböl (C/A 274)

máshoz valo hüségeket meg tarthasák. egy mást segithesék, ez életben valo (C/A 650)

egy másnak fogadást tettek, hogy egy mást el veszik az (C/A 655)

hogy az, azö köteleségek hogy egy mást szeresék, segittsék egymásnak szenvedgyenek (C/A 663)

mindgyárt ezután regenten a hivek egy mást meg tsokolták, meg mutatván (C/A 851)

{…} Régi szokásé hogy ahivek egy mást meg tsókolyák (C/A 851)

Atya és a Fiu szeretiké egy mást (C/B 944)

{…} Igen is szeretik egy mást öröktöl fogvást., és ebböl (C/B 944)

a Fiu. nem lehet hogy egy mást ne szerese. és ebböl (C/B 945)

az embereket arra köteleze. hogy egy mást ugy szeressék. mint attyok (C/B 964)

nyelveket fel zavará. ugy hogy, egy mást nem értheték., és igy (C/B 969)

hogy egy másnak meg gyonván. egy mást fel is oldozták bünökböl (C/B 1107)

egy másnak fogadást tettek hogy egy mást el veszik. az özvegységkor (C/B 1394)

az Istennek áldozni bünöknek botsánattyára. egy mást pedig segittsék. és vigasztallyák (C/B 1401)

Mert mindgyárt ezután. régenten ahivek egy mást meg tsokolták, meg mutatván (C/B 1537)

gyülvén a diánna házában, és egy mást köszöntvén, ki ki le (IJE 54)

szabadságokra annyira vigyáztanak. hogy mindnyájan egy mást. egy aránsunak tartották, az (ISZ 222)

szokásban vagyon. rend szerént mikor egy mást köszöntötték, meg is tsokolták (ISZ 222)

mást köszöntötték, meg is tsokolták, egy mást, mi a süveget tiszteletböl (ISZ 222)

láttyuk, hogy mi formában köszöntötték egy mást. valo hogy ezek aszszonyok (ISZ 222)

A sidok egy mást mind atyafiaknak tartották, és (ISZ 277)

mely részin voltanak avilágnak, de egy mást segitették. az uton járo (ISZ 277)

hogy mitsoda rettentö képpen veszték egy mást. az egy más ellen (ISZ 283)

akristusnak ezt a parantsolattyát, hogy egy mást szeressék, ezt (KSZ 304)

házainál, és azután meg vendégelték egy mást, ez a szokás sokáig (KSZ 306)

abbol állot, hogy a kardosokal egy mást meg ölették, a fene (KSZ 309)

és ahivek, nagyob buzgoságra indittyák egy mást (KSZ 316)

után. rend szerént a hivek egy mást meg tsokolták, az ollyanok (KSZ 317)

borulnak, és imádkoznak, együt böjtölnek, egy mást intik, és tanittyák, együt (KSZ 334)

szent énekeket, az Isten ditséretire egy mástfelgerjesztik, {…}l. ad uxor. {…} de (KSZ 335)

az egy helyben lako hivek egy mást mind üsmerték, amint hogy (KSZ 335)

hogy az imadságokra esze gyülekezvén, egy mást minden nap látták, és (KSZ 335)

szeretetért áruloknak tarták öket, mert egy mást atyafi neven hitták. ezt (KSZ 342)

felöllök, hogy igen örömest látták egy mást, és beszélgettenek egy másal (KSZ 383)

haragját el titkolya,? ölellyétek meg egy mást, azután a nép egy (KSZ 409)

egy mást, azután a nép egy mást meg ölelte, és a (KSZ 409)

haragra indulván, beszédgyekben, és irásokban. egy mást gyalázták, és bestelenitették, az (KSZ 450)

Csézáréabéliek, és a Samaritánusok. örömökben egy mást vendéglék, illetlen dolgokot mivelének (SUT 618)

egy mástol. azért hogy szükségben egy mást oltalmazhasák atolvajoktol. és egy (SUT 638)

a midön avárosbélieket intené hogy egy mást segittsék, közre tévén joszágokot (SUT 679)

vatsorát illeti. azt akarja. hogy egy mást meg várják. a gazdagok (SUT 686)

korintusba azt hagyá nékik hogy egy mást köszönttsék a szent tsokal (SUT 689)

esvén. imádkozának. és meg ölelvén egy mást. el butsuzának, szent pál (SUT 703)

akik, a midön esze találkoztanak. egy mást szitták. és averekedésen végezték (SUT 744)

sok nép egy másra tódulván egy mást tapodta a nagy szorulásba (SUT 783)

a még a sidok öldöklék egy mást Jérusálembe, és vespásiánus halogatásba (SUT 830)

atolvajokot és apartosokot. a kik egy mást vádolák, és meg tartá (SUT 888)

egy mástol – 77

a két természet meg válhatatlan egy mástol (É 35)

nemzettségek, és el választtya öket egy mástol, amint apásztor el választtya (É 187)

hogy viszá helyhezteti bennünk az egy mástol el válhatatlan rendet. és (É 216)

és ki menvén el távozának egy mástol, és mikor viszá tértek (É 346)

volna, egybe találának, és tudakozván egy mástol az okát, meg vallák (É 346)

Daniel, válaszszátok el öket távul egy mástol., és meg itélem öket (É 347)

mikor azért el váltak volna egy mástol elé hivá az egyikét (É 347)

ne kiványuk tehát el választani, egy mástol., a mit az Isten (É 515)

az Apostolok külsö bizonyság tétele, egy mástol meg ne vállyék az (É 577)

a szent Lélek, egyaránt, és egy mástol. meg válhatatlanul munkálodik mindenben (É 724)

lakadalmok után. el kelletet válni egy mástol; Constantia. és viktoria mondák (MN 9)

nagy szélvész el választá öket egy mástol. és kerm bé mene (MN 25)

fogtam., a rajta lévö tiszteket egy mástol mind különösön tettem. hogy (MN 25)

el szélyeszté az ánglus hajokot egy mástol. a kerm hajoját a (MN 28)

anglus hajokot. tellyeségel el szélyezté egy mástol (MN 33)

viselyem. ezen beszelgetés után elválának egy mástol. eleonora a sebeseket mene (MN 36)

nem adta volna. hogy ideje egy mástol meg válni., a sultánné (MN 103)

egy mást. és el butsuzának egy mástol. könyörögvén azon. hogy egy (MN 103)

azt a két egyes szivet egy mástol. mind azon által uram (MN 108)

mást szeretnék. el akarja választani egy mástol. ö még annál hamisab (MN 113)

Ezekre egy mástol meg válának nem vihetvén (MN 123)

el butsuzának. sok köny hullatásal egy mástol. és annya, a hü (MN 142)

gondviselése alá bizá. el válván egy mástol. dom Sebastien titkon lisbonában (MN 142)

gyüllyenek esze, azután meg válának egy mástol (MN 154)

másal kapjon. és el válának egy mástol. eleonora örüle azon hogy (MN 155)

elvégeztek volna magok közöt. elválának egy mástol (MN 161)

is végezék magok közöt. hogy egy mástol meg ne vállyanak., mindenik (MN 218)

és sok sirásal válának meg egy mástol., timánt azután olyan hajora (MN 220)

egy mást. örülvén azon. hogy egy mástol meg nem váltunk (MN 224)

azt kedves dolognak tarttyák. az egy mástol valo el válhatatlanságot. mivel (KKU 304)

de abbol nem következik hogy egy mástol. meg ne külömböztessenek. szintén (KKU 327)

még is oly kedvesen veszik egy mástol. a hejában valo üres (KKU 355)

kelletet volna sohais meg valni egy mástol, az Isten az embert (KG 459)

kezdének rajta, és kérdeni kezdék egy mástol. mit gondolsz. hogy mi (KJÉ 607)

valának tsudálkoznak vala ezen. és egy mástol kérdezék, mitsoda dolog ez (KJÉ 630)

tsudálkozásban és félelemben valának. és egy mástol kézdék kérdeni. kitsoda. ez (KJÉ 633)

tölle jö, hanem a melyet egy mástol vesznek (KJÉ 641)

ollyan tsudalkozásban hozák halgatóit, hogy egy mástol kezdék kérdezni, honnét jött (KJÉ 659)

szokot meg nem értheték. és egy mástol kezdék kérdezni, hogy mit (KJÉ 674)

és semmit nem mondanának néki, egy mástol kezdék kérdezni, valyon. nem (KJÉ 681)

apostolok jobban el álmélkodának, és egy mástol kezdék kérdeni, hát kinek (KJÉ 707)

tudhaták hogy kiröl beszéllene., és egy mástol kezdék kérdeni hogy ki (KJÉ 739)

a szoknak, azért is kerdék egy mástol hogy mit akarna mondani (KJÉ 745)

zárták volt bé. azt kezdék egy mástol kérdeni, hogy ki fogja (KJÉ 762)

elöl. a tanitványok pedig kezdék egy mástol kérdeni, nem ugy vagyoné (KJÉ 766)

és a méltoság, igen külömbözik egy mástol. az méltoságnak. az értelmet (VKT 849)

hihettek ti, kik ditsöséget vesztek egy mástol. nintsen ollyan keresztyén, akit (VKT 866)

erkölcsnek nem kel el válni egy mástol., és oly igen esze (IK/A 353)

kel ezt az két dolgot egy mástol el választani, az felelmet (IK/B 561)

kik tsak világ végin lésznek egy mástol el választva. és akik (C/A 70)

magokot; minek elötte el válnának egy mástol (C/A 75)

tsak világ végin választatnak el egy mástol (C/A 230)

házaság. noha azt nem kel egy mástol meg tagadni (C/A 508)

láthatni ezekböl. hogy mint függenek egy mástol. a három elsö kérések (C/A 704)

{…} Mert midön az emberek egy mástol távul laknak. egy másal (C/A 730)

a melynek részei el válhatnak egy mástol. a mi pedig lelki (C/B 951)

akik csak világ végin lesznek egy mástol el választva, és a (C/B 965)

elöb. minek elötte el válnának egy mástol (C/B 969)

hadni munkájokot, és el szélyedni egy mástol. ki egy felé. ki (C/B 969)

házaság. noha azt nem kel egy mástol meg tagadni (C/B 1285)

a sidok ezen meg ütközvén. egy mástol kérdezék. hogy adhattya nékünk (C/B 1302)

hogy holtíg különösön fognak élni egy mástol., a fel szentelés után (C/B 1378)

lehet a mátkásoknak meg válni egy mástol, ugy hogy szabad lehessen (C/B 1398)

{…} Mert midön az emberek egy mástol távul laknak, egy másal (C/B 1446)

aházasok is az ollyan napokon egy mástol el távoztanak (ISZ 235)

az oka. hogy a familiák egy mástol ugy el oszlanak, és (ISZ 249)

mástol ugy el oszlanak, és egy mástol nem függenek, az ollyan (ISZ 249)

faluk, és avárosok. mesze vannak egy mástol (ISZ 257)

gyakorta esze gyültenek, akik pedig egy mástol távul voltanak, azok leg (KSZ 336)

mivel apoganyok meg nem tudták egy mástol külömböztetni, és egy aránt (KSZ 422)

halgatásban, akalyibák pedig mesze valának egy mástol. mivel elegendö helyek volt (KSZ 435)

szerzetesek. miért külömböztetik meg magokot egy mástol, olyan dolgokban, amelyeket se (KSZ 442)

lakozo barátok Cellái, kalyibák, vagy egy mástol mesze valo kis házatskák (KSZ 445)

lehesenek. de ígen távul sintsenek egy mástol. azért hogy szükségben egy (SUT 638)

pál mondásira. akor meg válának egy mástol,. mind azon által a (SUT 650)

gerendákot verete a földbe. távul egy mástol., és mindenik gerenda közi (SUT 809)

különös feje volt. a kik egy mástol nem fügötenek, ezek a (SUT 821)

egy mástól – 3

mondá nekik., e felöl kérdezkedtek egy mástól, hogy mondottam, egy kevesé (É 548)

világ végin. el fognak választatni egy mástól. mivel akor agonoszok. az (KJÉ 657)

hihettek ti, kik ditsöséget vesztek egy mástól. kitsoda közüllünk aki nem (VKT 861)