eledel – 222
eledel
eledel – 34

és ollyan szükséges mint az eledel. a rosz házakban lakván mostanában (TL 20)

valamely dologal. példanak okáért, az eledel szükséges azélethez, ha azzal arra (É 89)

szükséginkre gondgya lenne, mivel az eledel. melyet ád anépnek. jelenté azt (É 357)

táplállya az igazakot, a mely eledel soha el nem fogy, de (É 358)

számok nevekedik, ez a szenttséges eledel is töbre szaporodik. és szaporodni (É 358)

ur, hogy szorgalmatosok legyünk az eledel, és az öltözet iránt (É 772)

1. hogy meg bátorittson az eledel., és az öltözet iránt valo (É 773)

idöt adnak, az illyen lelki eledel ollyan szükséges aléleknek, valamint atestnek (É 859)

magyarázá nékik. hogy mitsoda féle eledel volna az. ilyen szokal. az (KJÉ 628)

gyulaszttya a bor. és. az eledel. Es Eustochiusnak irt levelében e (IK/A 180)

házaknál, a hol. a kényes eledel. köntös, fekvés, és más sok (IK/A 204)

hogy az lélekzet. és az eledel. nem szükségeseb az test éltetésire (IK/B 463)

gazdag házánál. mert az gyenge eledel., az czifra köntös, az puha (IK/B 551)

is meg mutatni hogy alelki eledel. hasonlo képen szükséges minden nap (C/A 707)

név alat közönségesen minden féle eledel értödik és a kristus maga (C/A 832)

a mise utánra halasztották az eledel szentelésit, mind azon által, az (C/A 840)

meg mutatni hogy a lelkí eledel hasonlo képen szükséges minden nap (C/B 1429)

név alat. közönségesen minden féle eledel értödik, és akristus maga mondgya (C/B 1523)

a mise utánra halasztották az eledel szentelését, mind azonáltal, az ahoz (C/B 1529)

azt tudgya kegyelmed hogy az eledel a gyomorban meg emésztödvén, hig (IJE 23)

mind más állapotban vagyunk, az eledel az elmét le nyomja. a (IJE 29)

még nagyob, a, hogy amely eledel meg ronttya az ö testét (IJE 76)

atest meg romlik. a rosz eledel miat. és ha alélek nem (IJE 76)

könnyü által látni, hogy arosz. eledel. és a betegségek, a melyeket (IJE 77)

tompittyák, ugy ellenbe. a sok eledel. ostobává tészi öket, ha aristotélesnek (IJE 77)

drága. hanem hogy a rosz eledel. betegségeket ne okozon, és az (IJE 143)

gyermekeket. és ha ezeknek keveseb eledel kivántaték is, de annyi sok (ISZ 192)

vala annyi sok féle leves eledel. avendégségek. asok kövér husbol állot (ISZ 204)

ház tartotta, meg vettetnek az eledel osztogatásában, erre valo nézve. atizen (SUT 508)

se hus, se semmi gyenge eledel ót nintsen. hanem az öregeknek (SUT 641)

a melyen vagyon A szent eledel, ameg költ kenyér., a só (SUT 641)

asztal, és az a szenttséges eledel. az Eucharistia lett (SUT 641)

töres. és a balványoknak áldozot eledel., közöttök tsekély dolog volt. az (SUT 772)

ugy mondván tsak magokban elödtek. eledel nélkül, Titus minek elötte aharmadik (SUT 855)

eledelböl – 1

nem kel enni abbol az eledelböl mely akrístus teste. hogy ha (É 359)

eledele – 19

nélkül áldoznak az oltáron, hogy eledele, és gyönyörüsége, lenne, az igaz (É 307)

testit adgya nékünk, hogy lelkünknek eledele légyen (É 454)

kenyerét, mely a mi lelkünk eledele. és a mi alelkünk üdveségire (É 565)

{…} Mert ö lelki eledele lelkünknek, és kut feje az (É 595)

az ó testámentum béli népnek eledele volt apusztában, akristus eledele az (É 595)

népnek eledele volt apusztában, akristus eledele az uj népnek, ki evilágon (É 595)

atemplomban, és a mely kenyér eledele avaloságos hiveknek, agyertya tarto jelenti (É 762)

vannak meg olyanok, a melyek. eledele a kisdedeknek, a mely igazságokot (KJÉ 569)

öve. az ágyéki körül, azö eledele pedig sáska, és vad méz (KJÉ 618)

üdvesége volt. és az ö eledele, a meg térteknek. hitek. Azonban (KJÉ 628)

bennünket, hogy ö volna Istení eledele az olyan lelkeknek. kik ötet (KJÉ 666)

táplálni, a ki a boldogok eledele lészen menyekben (KJÉ 690)

egy valoságos kereszténynek. az, avaloságos eledele. hogy annak akarattyát kövesse., aki (VKT 813)

porra tészi, és a férgeknek eledele lészen, a melyek az elmét (IK/A 243)

nap semmivé lészen. az férgek eledele, ezek az elmét meg ronttyák (IK/B 581)

rothad, és a férgek eledele lészen. ez pedig csak az (IK/B 612)

tsak vizet ivut. az ö eledele tsak sáskábol állot (C/A 457)

tsak vizet ivut. az ö eledele tsak sáskábol állot (C/B 1248)

a kettö, természet szerént valo eledele az embernek, de a gyengeség (IJE 142)

eledelé – 1

élö kenyérré, és életet adó eledelé változnak, a Consecratio után, azokot (C/A 840)

eledelében – 2

az, a melyet az ö eledelében akarák tenni, a sidok. és (É 448)

volt, a melyet az ö eledelében akarák tenni. hogy meg öllye (É 448)

eledelek – 10

maradtak a még marhájoknak eledelek volt; avalo hogy ital dolgábol (TL 133)

kel érteni. hogy nem az eledelek., senem akülsö dolgok teszik magokban (É 332)

a hol az ö lelkeknek eledelek az igazság:, a mellyeken vezeti (É 394)

pedig semmi szánakodásal azokhoz, akiknek eledelek nem volt, vala pedig ótt (KJÉ 702)

melyek attol el fordittyák. kedves eledelek. de méregel tellyesek, az izek (VKT 842)

maradának., és eza manna lett eledelek. negyven esztendeig (C/A 94)

a manna, lön az ö eledelek. negyven esztendeig (C/B 984)

ezt a szokást, az ö eledelek pedig közönséges vala, és az (ISZ 204)

hogy a jövevényeknek szálások, és eledelek legyen, a világiak minden dologért (KSZ 372)

a munka után. Az ö eledelek tsak közönséges. és kevésböl áll (SUT 640)

eledeleké – 1

és követik. és idövel keményeb eledeleké válik, a mely öket az (É 533)

eledelekel – 1

minden nap bövséges, és drága eledelekel táplálta., nem lévén pedig semmi (KJÉ 702)

eledeleket – 7

távoztattyák a rend szerént valo eledeleket testektöl; a mi urunk (É 747)

mivel akenyér nevezeti alá, atöb eledeleket is érti, az ö kenyerek (ISZ 204)

az ö rend szerént valo eledeleket abbol. a mitsoda ételnémü ajándékokot (ISZ 204)

beszél arrol, ha atörvény némely eledeleket meg tilt, és tisztátalannak tarttya (ISZ 206)

hagyni. a kényes, és gyenge eledeleket, 2. {…} ahivek (KSZ 326)

Istent hogy áldgya meg az eledeleket, meg engedik hogy az Aszonyok (SUT 640)

tsekély dolog volt. az ollyan eledeleket meg exorcizálták. azután belölle ettenek (SUT 772)

eledelekre – 5

aki az Egböl szállot le eledelekre, és a ki magává változtattya (É 75)

kel el kerülni, a gyenge eledelekre nem kel vágyni, az olyanokra (IK/A 243)

pátriárkák. éppen nem vágytanak agyenge eledelekre, el itélhettyük a jákob lentséiröl (ISZ 177)

a kiknek gondgyok legyen az eledelekre, holot eközönséges szokás volt a (SUT 625)

holmi füvet, és gyükeret szedgyenek eledelekre, Titus ezt meg tudván. és (SUT 857)

eledelekröl – 3

12. Rész Az ö eledelekröl (ISZ 203)

az irás nem emlékezik egyéb eledelekröl. hanem akenyérröl, és vizröl. mivel (ISZ 204)

Az ö eledelekröl, 47 (ISZ 285)

eledelektöl – 1

valo nézve meg tartozkodik az eledelektöl. hogy avétket is elkerüllye. ragaszkodván (É 268)

eledelel – 13

és csendeségben élnek. leg job eledelel is élnek. és külön laknak (TL 66)

a dajka, tisztán, és jó eledelel tartván fiait, arra igen vigyázon (TL 103)

bizonyos számu kutyákot. matskákot tartanak. eledelel (TL 284)

tsak téjel, és nem kemény eledelel kel még táplálni, mert mint (É 19)

folyamodnánk, hogy ha pedig aközönséges eledelel akara tsudát tenni, az arra (É 358)

szükségért éllyünk, ne tsak az eledelel. de minden világi dolgokal. a (É 630)

a melyek böségel táplállyák. lelki eledelel. az egész világra el terjedet (É 698)

noha ötölt bé minden embert eledelel. és italal. ö is lelki (KJÉ 587)

az állatokal. és minden féle eledelel együt el fértenek (C/A 74)

az állatokal. és minden féle eledelel együt. el fértenek (C/B 968)

áldást. nyomoruságnak tarttyák, a mitsoda eledelel éltenek., a gyermek tartás nálok (ISZ 212)

valo böjtököt adtanak, ezek száraz eledelel élvén, kétt, vagy három napig (KSZ 367)

erköltsök fundámentumának tarttyák, senki semi eledelel nem él nap le menetele (SUT 639)

eledelem – 9

vinnem. mivel, az én eledelem ez, hogy annak akarattyát tegyem (KKU 365)

akart követni. uram legg kedvesebb eledelem a, hogy szenvedgyek, leg nagyob (KKU 397)

az én lelkem. az én eledelem mindenkor avolt, hogy tsak azt (KG 517)

pedig mondá nékik, énnekem olyan eledelem vagyon. a melyet ti nem (KJÉ 627)

az. ilyen szokal. az én eledelem a, hogy annak akarattyát kövessem (KJÉ 628)

hanem a föld, se más eledelem, hanem a mitsodásal éltenek a (IK/A 199)

azt felelé nékiek, énnekem olyan eledelem vagyon, amelyet ti nem tudgyátok (KSZ 295)

ti nem tudgyátok, az én eledelem pedig a, hogy az atyám (KSZ 295)

kezem által haly meg. és eledelem légy. hogy boszonkodgyanak azok atigrisek (SUT 864)

eledelére – 3

ha el osztomis a szegények eledelére minden marhámot; és ha atestemet (É 151)

mit az Isten az emberek eledelére rendelt., valamint még mostanában is (C/A 840)

amit az Isten az emberek eledelére rendelt, valamint még mostanában is (C/B 1529)

eledelért – 1

adatnak néktek, munkálodgyatok nem az eledelért mely el vész, hanem a (VKT 894)

eledelét – 6

Angyalok kenyerét. és ahivek lelki eledelét, a mely nagy eröt ád (É 199)

sáfárok lévén, ki osztogassák. beszédének eledelét, népenek. azért, hiven járjanak el (KJÉ 693)

oktatásnak, és a szenttségeknek lelki eledelét. és szorgalmatoságal kövesed az Apostolnak (IK/A 140)

kenyerét, és ezt a menyei eledelét az örök életnek, ajánlya az (C/A 832)

kenyeret, és azt a menyei eledelét az örök életnek. ajánlya az (C/B 1523)

tseléd egy képpen nem talállya eledelét, másképen keresi, a szükségnek nintsen (IJE 145)

eledelhez – 4

tegyük magunkot, ehez az Isteni eledelhez, és hogy éhen. el ne (É 698)

érvén. hogy ehez a szent eledelhez járulhassanak., arol külömbözest tudgyanak tenni (C/A 550)

érvén. hogy ehez a szent eledelhez járulhassanak., arrol külömbözést tudgyanak tenni (C/B 1316)

azt láttyuk. hogy a mely eledelhez a gyomor (IJE 75)

eledellé – 1

élö kenyérré, és életet ado eledellé változnak. aConsecratio után, azokat meg (C/B 1529)

eledelnek – 6

nyáj egyben gyül az lelki eledelnek vételire, hogy ót betegségiböl meg (IK/B 490)

három dolgot kerüly el, az eledelnek gyengeségit, az ollyat mely az (IK/B 581)

aváporok, (vagy párák,) melyek az eledelnek leg gyengéb részeiböl formáltatnak. és (IJE 23)

mivel azt tudgyuk. hogy az eledelnek emésztése, hasonlo képen megyen végbe (IJE 77)

azt igen gyenge, és könnyü, eledelnek tartván, a sidoknál, nem vala (ISZ 204)

ivó pohárt teszen, és apatina, eledelnek valo tálat, a templom béli (KSZ 399)

eledelnél – 4

öltözetek, nem jóbbé alélek az eledelnél, és atest nem jóbbé az (É 770)

egyetek, alélek nem jóbbé az eledelnél.? tekinttsétek meg az égi madarakot (KG 520)

Isten adot, nem jobbé az eledelnél. és a test nem jóbbé (VKT 894)

a test nem jóbbé az eledelnél, ati menyei atyátok táplállya amadarakot (VKT 894)

eledelre – 5

avetöknek., kenyeret is ád az eledelre, és meg sokasittya ati magotokot (É 849)

olyan puszta helyt lévén, semmi eledelre valot nem találhatna, a kristus (KJÉ 663)

fejdelme, mind azáltal. gyüjt aratáskor. eledelre valot (IJE 62)

más két harmad részt. az eledelre tartom, az az, a mit (IJE 138)

helyek, a melyekbe tartották az eledelre valo ajándékokot. a melyek az (ISZ 230)

eledelrol – 1

Az eledelrol. 12 (ISZ 285)

eledelt – 51

tüz el aluszik, ha annak eledelt nem adnak., de azt nem (TL 130)

mi, gyermekségektöl fogvást a közönséges eledelt meg szokták volt. közönséges ruhával (TL 133)

tölle vették aneveltetést, és az eledelt., azok az iffiak pedig töbire (TL 264)

tsak a szükségért vegye az eledelt, anyelv. ne szollyon hanem okoságal (É 99)

és mindnyájan ugyan azon lelki eledelt ették. és minnyájan azon lelki (É 136)

tsak meg erösittse de még eledelt is adgyon neki, nagy vigasztalásokra (É 199)

sanyargattyák, ajó tselekedeteknek gyümölcsében lelki eledelt találhassanak magoknak. a mi urunk (É 204)

el mentenek vala avárosba. hogy eledelt vennének) mondá azért néki a (É 339)

igen nagy figyelmeteségel adgyanak lelki eledelt areájok bizatatot lelkeknek. és hogy (É 344)

ád anépnek. jelenté azt az eledelt, melyet ád az ollyan lelkeknek (É 357)

{…} Mit tselekedék akristus. hogy eledelt adhason anyi népnek (É 359)

enni nem adának. az után eledelt kelleték rendelni a profétának, a (É 411)

az, mint olyan utra valo eledelt, a melyre szükség vagyon hogy (É 462)

tejet adván agyengéknek, és eröseb eledelt, az erösöknek, fel emelték magokot (É 651)

a függésben. és ha alelki eledelt másut keresük, és nem a (É 698)

és minyájan ugyan azon, lelki eledelt ették, és minyajan ugyan azon (É 714)

vetették volna azt a tsudalatos eledelt., és nem hogy meg elégednének (É 715)

alamisnát vesznek Istentöl, minden nap. eledelt, annak idejében minden féle magot (É 851)

idöt találnak, hogy a testnek eledelt adgyanak, szükséges azért idöt venni (É 859)

adván a gyengeknek, és eröseb eledelt. az erösöknek, fel emelték magokot (É 874)

mivel attol veszen már magának eledelt, igy hasonlo képen az olyan (KKU 396)

tüzre iteli azt, aki néki eledelt nem adot, amidön éhezet. a (KG 468)

akik avárosban mentek volt. hogy eledelt vásárollyanak, oda érkezvén. igen tsudalkozának (KJÉ 627)

azon, hogy nem el veszendö eledelt szerezetek magatoknak, hanem olyat. a (KJÉ 665)

hogy meg nyerhesük azt az eledelt? felelé nékik (KJÉ 665)

ugy tettzet mint ha az eledelt is el felejtették volna, de (KJÉ 670)

avad állatokot, ö is ád eledelt abenne. bizo embereknek. hagyad azurra (VKT 893)

engedelmes, tölle végyed az lelki eledelt. az tudománt, és az szenttségeket (IK/B 493)

egésségnek árthat, és az ollyan eledelt. mely az tisztátalanságra indithat (IK/B 581)

külde nékik az egböl olyan eledelt., a melyet ök mannának nevezék (C/A 94)

lehesen abetegeknek utra valo lelki eledelt adni. mivel emindenkor meg volt (C/A 539)

abeteg a kinek lelki uti eledelt adnak. szükségben Communicálhat étel után (C/A 543)

külde nékik az égböl ollyan eledelt, melyet mannának nevezék (C/B 984)

a betegnek utra valo lelki eledelt adni., mivel emindenkor meg volt (C/B 1308)

beteg, a kinek lelki uti eledelt adnak, szükségben Communicálhat étel után (C/B 1311)

el veszik tölle, azt az eledelt, a melyhez szokot, és idegen (IJE 75)

a melyhez szokot, és idegen eledelt adnak nékie. azt láttyuk. hogy (IJE 75)

az ételben pedig finyás, némely eledelt meg kezd utálni. a mely (IJE 85)

plántál, fel kél jó reggel. eledelt ád háza népének. és markát (IJE 153)

vetés, egyik amásikát éri, elegendö eledelt is igér nékik, tsendesen valo (ISZ 195)

tudták tsinálni. ami pedig az eledelt illeti. azt ki ki amaga (ISZ 197)

tarttyák. hogy arégiek azt az eledelt meg vetették. azt igen gyenge (ISZ 204)

munkát, az aszszonyok készitették az eledelt, thamár. a király leánya lévén (ISZ 210)

amidön ött ezer embernek ada eledelt. ettöl vagyon, hogy a hegyekre (KSZ 294)

házonként szegdelvén a kenyeret, az eledelt örvendezésel. veszik vala, és együgyü (KSZ 302)

husal éltek, és inkáb olyan eledelt ettek, amelyhez tüz nem kivántatot (KSZ 328)

drágáb ruhákban öltözni, és töb eledelt kesziteni (KSZ 417)

A mi pedig az eledelt illeti, azt már meg mutattam (KSZ 444)

öket, meg nem engedvén hogy eledelt keresenek, akik el szaladhattak, azok (SUT 570)

A mi abálványoknak ajánlot eledelt illeti, arra tanit hogy a (SUT 686)

oda hagyák. azt az irtoztato eledelt. annak anyomorult anyának: Illyen halálos (SUT 865)

eledeltöl – 3

szükség rea viszi. de illyen eledeltöl. a selymek sem lészen ollyan (TL 103)

meg kel külömböztetni. a közönséges eledeltöl. meg kel valojában visgálni, minek (É 620)

Hogy hogy kérdé télámon. az eledeltöl füg tehát az én lelkem (IJE 76)

eledelül – 24

kenyéré let a szenttségben. hogy eledelül lenne lelkünknek (É 448)

a kereszten.; és ki magát eledelül adgya nékünk., a sidok minek (É 461)

Attyának, és magát adgya nékünk eledelül: ki tisztulunk akor, a régi (É 500)

járulunk, hogy ötet magát vegyük eledelül. el kel pedig attol távoznunk (É 620)

vegyék annak anagy szenttségnek, amelyben eledelül adgya nékünk magát. mondván, a (É 868)

el az igazságnak kenyerét, hogy eledelül lehesen. mind nagynak, mind kitsinynek (KJÉ 570)

adhattya nékünk a maga testét eledelül,? ö pediglen meg bizonyittá nékik (KJÉ 667)

a melyben valoságal adgya magát eledelül lelkünknek., hogy azokot meg tarttsa (IK/A 102)

magát adgya az mi lelkünknek eledelül, hogy öket meg tartsa az (IK/B 460)

adhattya nékünk a maga testét eledelül? de akristus még annál nagyob (C/A 531)

nem darabonként akarja nékik adni eledelül a maga testét. nem is (C/A 532)

meg botránkoztak. hogy nekik adgya eledelül magát azon még inkáb meg (C/A 532)

azon által. ahiveknek adgya magát eledelül világ végezetig (C/A 532)

hogy ámbár valojában adná is eledelül a maga testét, és italul (C/A 533)

2. hogy a nékünk lelki eledelül legyen.. és mi bennünk tsudálatos (C/A 540)

hozánk valo szeretetiért., hogy nékünk eledelül adta szent Testét, és vérét (C/A 849)

adhattya nékünk a maga testét eledelül., de a kristus meg annál (C/B 1302)

adni eledelül a maga testét., nem is (C/B 1303)

meg botránkoztak hogy nékik adgya eledelül magát., azon még inkáb meg (C/B 1303)

által., a hiveknek adgya magát. eledelül. világ végezetig (C/B 1303)

hogy ámbár valojában adná is eledelül. a maga testét. és italul (C/B 1303)

2. hogy a nékünk lelki eledelül. legyen. és mi bennünk tsudálatos (C/B 1308)

hozánk valo szeretetiért, hogy nékünk eledelül adta. szent testét. és vérét (C/B 1536)

sidok parantsolattya szerént azért hogy eledelül lenne a madaraknak és a (SUT 512)

eledelünk – 1

sem vihetünk. hogy ha pedig eledelünk. és ruházatunk vagyon. azokkal meg (IJE 121)

eledelünkre – 2

szerént. a mi minden napi eledelünkre rendeltetet, és ha arra elegendö (C/A 707)

szerént, a mi minden napi eledelünkre rendeltetett, és hogy ha arra (C/B 1429)

eledelünktöl – 1

formán. a lélek a mi eledelünktöl fugne. és ugy testes volna (IJE 76)

Eledel
Eledelröl – 1

4. Rész Az Eledelröl (ISZ 177)

éledel
éledele – 1

a kigyok, és a férgek éledele lészen (IK/A 277)