el|hagy – 786
e hagy
e hagyá – 1

mindgyárt fel kele, mindenét e hagyá. és atöbb tanitványok közi álla (KJÉ 636)

+el ha-
el hatták – 2

türést, és a kik el hatták az ígaz utakot, és a (IK/A 377)

el vesztették. és akik el hatták az jó erkölcsnek uttyát., hogy (IK/A 379)

el hattátok – 1

és a kömént, és el hattátok a mik nehezebbek a törvényben (VKT 816)

+el hatta volna – 1

ö Istenének itéletit el nem hatta volna, kérdezik töllem az igasság (É 165)

el hattunk – 1

péter, imé mi mindeneket el hattunk. és tégedet követtünk, mi lészen (É 256)

hatta el – 1

néki, hogy tégnap hét orakor hatta el ötet a hideg lelés (É 811)

elhad-
elhadgya – 2

volt és hogy a ki elhadgya feleségit, hanem ha aparáznaságért, és (KJÉ 704)

engedelmiböl vagyon. a ki is elhadgya azokot. a kik el távoznak (IK/A 57)

elhadgyák – 1

magokat, ajó erkölcsüek. a kik elhadgyák különös köteleségeket, amelyekre nem vigyáznak (IK/A 380)

elhadták – 1

Ditséri öket azért hogy abálványokot elhadták, és az élö Istenhez tértenek (É 132)

+el had-
el fog hadni – 1

mikor kezdödik, és el fog hadni, az mely rosz gondolatot kinem (IK/B 526)

el fogja hadni – 1

okáért, ö is el fogja hadni a maga népét. hogy a (C/B 1025)

+el had – 1

és szerét tévén el ne had azt. mert utollyára nyugodalmat találsz (IK/A 48)

+el hadd – 2

az atyád oktatásit, és elne hadd az anyád törvényit. meg másut (IK/A 222)

az iffiak cselekesznek. el ne hadd régi barátodot. mondgya az bölcs (IK/B 600)

+el hadgya – 55

hagyatom, a kinek tettzik el hadgya, akinek nem tettzik kövesse, azon (TL 34)

volna meg irni. de el hadgya, mert a felesége nem tud (TL 40)

legyen nyomoruságoknak, az országát el hadgya. romában megyen, és onnét jerusalemben (TL 87)

szeretetet, hogy a tánczot el hadgya. és meg izeni a mátkájának (TL 90)

mesterétöl. azonnal le vetkezik, el hadgya az officiumot. és az istálloban (TL 95)

mulva az ételt tellyeségel el hadgya, és el aluszik. mint egy (TL 103)

akar fogni. az ételt el hadgya és mindenüt keres magának ollyan (TL 104)

benne. de idövel talám el hadgya. de másként jo szivü, és (TL 161)

a szüléitöl. olyan könnyen el hadgya a hazat, valamint egy fecske (TL 197)

az el hagyattattokat el nem hadgya, hogy az égi madaraknál drágábak (ML 308)

is már el-faradot volt, el hadgya, akor a’ Pater kéri viszsza (ML 323)

teszen fel futásakor. és el hadgya azt az utat a mellyet (É 138)

azokot el hadgya, valamint a fariseusok, ugy tselekesznek (É 139)

{…} Az Isten elnem hadgya szolgait, akik érette üldöztetnek, és (É 199)

nemzettségét. és minden aki el hadgya házát. vagy attyafiait, vagy nénnyeit (É 256)

menyei kintset, birja, és el hadgya, enyomorult helyet, de minek elötte (KKU 447)

igérte. hogy soha el nem hadgya. A keresztényi tudománynak szenttsége is (VKT 791)

hire neve vagyon aki el hadgya az attyát. és meg átkoztatot (IK/A 220)

hogy soha azt el nem hadgya., ez is okoza közönségesen azt (IK/A 267)

a mely a jót el hadgya és viszá tér., mert abban (IK/A 366)

az ö uttyát el nem hadgya. még mikor meg vénheszikis. * mert (IK/B 410)

ki is soha el nem hadgya azokot, kik ötet szeretik. annak (IK/B 413)

ki mind addig el nem hadgya öket. valamég az örök kárhozatra (IK/B 420)

ki is soha el nem hadgya azokot kik ö benne biznak (IK/B 543)

mint az káromló. valaki el hadgya az ö apját. és mint (IK/B 564)

lesz is. de el ne hadgya. hanem az gazdájahoz vezesse. hát (IK/B 595)

vezesse. hát az ki el hadgya nem ellenséginek (IK/B 595)

adgyad magadot. mert el nem hadgya soha szolgait. ha az Istennek (IK/B 604)

öket az vétek. és el hadgya, mivel ők is el hadták (IK/B 606)

légyen nekik valo, hanem el hadgya öket az választásban, valamint ök (IK/B 618)

magos helyre akarván mászni. el hadgya az arra vivö garádicsokot. és (IK/B 639)

zaboláza. az rendeletlen szeretetet el hadgya. magát meg foszttya az teremtet (IK/B 644)

és az jót mindgyárt el hadgya (IK/B 685)

hato ellen emeli. teremtöit el hadgya. az teremtet allat szolgálattyáért, igyekezvén (IK/B 685)

is. az Isten igazságal el hadgya ötet. valamint el hagyot sokakot (IK/B 690)

is leszen. soha el nem hadgya., Én veletek vagyok, a kinek (C/A 238)

egy szem pillantásig el nem hadgya, mivel ö mindenhato lévén, bé (C/A 238)

népet az ö vakságokban el hadgya (C/A 435)

mert az Isten el nem hadgya az embert. hogy ha ö (C/A 498)

Isten az embereket némelykor el hadgya az ö sziveknek. kivánságira, meg (C/A 711)

ajókra. de soha el nem hadgya öket, agonoszokot pedig sokszor kedvekre (C/B 941)

hadgyák. az Isten is el hadgya öket. és akor nincsen ollyan (C/B 943)

hogy az Isten öket el hadgya. és el terjeszti. az egész (C/B 1011)

a maga népe ötet el hadgya. ez okáért, ö is el (C/B 1025)

az, aki abünért büntetésül. el hadgya asetettségbe az embert, nagy bölcseségéböl (C/B 1029)

igéretet. hogy soha el nem hadgya., meg hagyá nékik hogy jérusálemben (C/B 1053)

is lészen. soha el sem hadgya. Én veletek vagyok, a kinek (C/B 1082)

egy szem pillantásig el nem hadgya, minden hato lévén.. bé is (C/B 1082)

lelke azt soha el nem hadgya, és apokolnak kapui az ellen (C/B 1121)

lélektöl vezetetvén, azt el nem hadgya soha, meg sem engedi hogy (C/B 1154)

népet., az ö vakságokban el hadgya (C/B 1231)

mert az Isten el nem hadgya az embert, hogy ha ö (C/B 1277)

meg változása., a ki el hadgya a magában uralkodo vétket. és (C/B 1323)

ugy a ferfiu is el hadgya attyát. és annyát. hogy meg (C/B 1390)

Isten az embereket némelykor el hadgya az ö sziveknek kivánságára., meg (C/B 1432)

el hadgyá – 3

minden mai nagy dolgait el hadgyá és sok illyen illetlen tselekedetekel (MN 149)

ö ótt is el nem hadgyá az jó erkölcsnek uttyát (IK/B 415)

Istentöl. az ki is el hadgyá rosz kivánságiban (IK/B 432)

el hadgyad – 6

azt szorgalmatoságal., és el ne hadgyad valamely változo. és álhatatlanságbol. valamint (IK/A 264)

etörténik az ifiakal, El ne hadgyad a régi barátodot mondgya a (IK/A 264)

te anyádnak. oktatását el ne hadgyad (IK/B 566)

tarsd meg azt. és elne hadgyad, valamely álhatatlan és változo elmétöl (IK/B 600)

hanem hogy az világot el hadgyad. és penitencziát tarcs. magadot belsö (IK/B 647)

jár, hogy azt el ne hadgyad, ha azt el hagyod az (IK/B 678)

el hadgyák – 37

és mihent a vonást el hadgyák, le kel ülni. és ugyan (TL 54)

bé vett rendet. el nem hadgyák. kédnek pedig azt jovallom, hogy (TL 109)

és a’ hazájokat el ne hadgyák, azt is meg mutatta rajtam (ML 308)

nékik, se azért el ne hadgyák magokat, ha az emberek meg (É 180)

másokot itélni, akik mindeneket el hadgyák (É 241)

el nem hagyván, holmijeket el hadgyák ö érette., és avilági jóktól (É 242)

azt akarja hogy azok el hadgyák gazdagságokot; akiknek botránkozást okoztak az (É 242)

meg üsmervén rendeletlen életeket, el hadgyák setettségeket. és tévelygéseket.. és álhatatoságal (KJÉ 592)

azért kell. menni, hogy el hadgyák. a világi meg romlást. hogy (VKT 803)

a midön az iskolát el hadgyák., a rosz társaság. azt már (IK/A 358)

tarttyák. és a többit el hadgyák, azokot véghez viszik, a melyek (IK/A 364)

hajlandoságával meg egyeznek. és el hadgyák. azokot a melyeket nehezebeknek láttyák (IK/A 364)

járulnának. hanem az vétekben el hadgyák magokot. és az gyonást el (IK/B 458)

vagyon azokhoz kik ötet el hadgyák, teremtöjöknek. szolgálattyáért (IK/B 534)

nem szereti, minden kerüli, el hadgyák, és még az barati is (IK/B 583)

hadni. vagy ha el nem hadgyák is. szégyenböl, azután nyomoru életet (IK/B 647)

fogvást hogy az iskolát el hadgyák. mind addig valamég meg házasodnak (IK/B 669)

félvén attol hogy el ne hadgyák abban az idegen országban. az (IK/B 675)

meg változtattyák szándékokot., és el hadgyák követésit. az jó erkölcsnek, el (IK/B 677)

követésit. az jó erkölcsnek, el hadgyák az jó könyvek olvasását. az (IK/B 677)

életeknek midön az iskolát el hadgyák. ezt igen nehezen is kerülik (IK/B 679)

midön már az iskolát el hadgyák. ezekre pedig az henyélés és (IK/B 680)

jovalnak vagy tanácsolnak. és el hadgyák azt. az mire kötelesek. az (IK/B 683)

végben viszik, az másikát el hadgyák. követvén azt. az mellyik (IK/B 683)

könnyebnek tettzik nékik., és el hadgyák az mi nehéznek láttzik. ollyanok (IK/B 684)

az jó erkölcsnek uttyát el hadgyák. és az véteknek uttyát követik (IK/B 696)

az, hogy a vétket el hadgyák. új életet élyenek, szent Pál (C/A 191)

az emberek az Istent el hadgyák. az Isten is el hadgya (C/B 943)

és a hitt tagadok el hadgyák szán szandékal az anyaszent egy (C/B 1084)

ö igasságat azokon kik el hadgyák. az igazságnak részit.. és az (C/B 1099)

addig meg azt el nem hadgyák. 2. azoknak, akik vétekre vivö (C/B 1353)

élnek, valamég azt el nem hadgyák (C/B 1353)

kénszeritették arra, hogy aszolgálatot el hadgyák, kereszttségek után, hanem az évangyélium (KSZ 323)

mondgya, hogy azok. kik el hadgyák aklastromot, fogadások ellen vétkeznek. {…} az (KSZ 438)

nem kivántatot. hogy mindeneket el hadgyák. és olyan puszta helyekre mennyenek (KSZ 438)

roszul kereset joszágokot el ne hadgyák. vagy szerentséjeket. rosz uton kereshessék (KSZ 447)

ne menyenek, és avadászatot el hadgyák, egy szoval azt meg kell (KSZ 462)

el hadgyam – 1

tekintvén akristusra, hogy én el hadgyam ez életben valo gyönyörüségeket, a (KKU 286)

el hadgyanak – 1

a hasznos dolgokban el ne hadgyanak, inkáb haszontalant is tselekedtenek. ö (ISZ 242)

el hadgyon – 4

szegény. hogy bennünket el ne hadgyon a testet, másnap fel bontattuk (TL 204)

az Istenhez hogy el ne hadgyon vétkeidért. mert fiam ha abban (IK/B 621)

még nagyob jót el ne hadgyon., szükséges tehát akoron vagy hogy (C/B 1197)

hogy a kisértetkor, el ne hadgyon minket., hanem a kisértön, vétessen (C/B 1432)

el hadgyuk – 12

innét meg indulunk. és el hadgyuk a fekete, szalmával, földel. füvel (TL 230)

áll, hogy a kényeségeket el hadgyuk, hanem ez által azt akarja (É 162)

töllünk, hogy a vétket el hadgyuk, és jót tselekedgyünk, hanem perlekedünk (É 168)

hogy ha pedig hejában el hadgyuk azokot adrága orákot el mulni (É 179)

is. ha magunkot el nem hadgyuk. és a sok., magunkot ugy (É 241)

tanács, hogy a világot el hadgyuk. mindent akristusért el hadgyunk hogy (É 242)

semmit nem használ. ha el hadgyuk is a külsö jókót, ha (É 243)

hogy ha magunkot el nem hadgyuk, és ha az Isten rendelése (É 853)

lábunk alá tapodgyuk. és el hadgyuk egészen avilági jokot., agazdaságokot, tiszteleteket (KG 549)

hogy ha mi el nem hadgyuk az Isten kegyelmit. el is (IK/B 696)

meg vetni, mikor tellyeségel el hadgyuk., mint mikor azokot birjuk (C/A 479)

meg vetni, mikor tellyeségel el hadgyuk., mint mikor azokot birjuk (C/B 1264)

el hadgyunk – 2

hogy a kristusért mindent el hadgyunk. házunkot. atyánk fiait, és világi (É 242)

el hadgyuk. mindent akristusért el hadgyunk hogy nagyob szabadságal szolgálhasuk. de (É 242)

el hadna – 1

csak egy szem pillantásig el hadna. semmivé lennél, tekincsed meg magadot (IK/B 537)

el hadná – 1

az Isten. hogy ábrahám, el hadná, hazáját (C/B 970)

el hadnak – 2

azok kik mindent el nem hadnak akristusért, nem lészen hát azon (É 241)

azokot, az kik tégedet el hadnak iffiukorokban. azért hogy követhessék az (IK/B 407)

el hadnák – 2

el hadnák, és az ötödik résznek. és (SUT 569)

a hartz alat, akirályokot el hadnák. Abia a hadával. oda ment (SUT 599)

el hadnám – 1

ha volna is, azt el hadnám. a kédnek valo irásért, mert (TL 15)

el hadta – 6

tették., az a majorkodását el hadta. hadakozni ment. és akor a (TL 119)

országot, a királyságát is el hadta, de aki leg elsö indittoja (TL 196)

minden Ceremonia nélkül. bécset el hadta, és velenczében érkezet, már egy (TL 196)

jobbitotta életét. és el nem hadta rosz szokásit (IK/B 638)

Isten Fia a menyet el hadtaé. hogy emberé legyen (C/A 152)

fel az országnak. és el hadta. a mit asamaritánusok birtak, atokot (ISZ 192)

el hadtak – 1

akristus azoknak., akik mindent el hadtak érette (É 243)

el hadták – 9

kevés ideig, most már el hadták azt a szokást. hanem a (TL 141)

hadgya,, mert ök is el hadták igaságát (É 161)

birtak. annak kivánságát is el hadták. az emberi kivánság pedig mindenre (É 241)

azoknak, kik érette mindeneket el hadták valamint az apostolok (É 241)

a kik soha el nem hadták ifiuságoknak rosz erkölcseit. 78 (IK/A 12)

választásban, valamint ök is el hadták szolgálattyát, meg nem világosittya öket (IK/B 618)

ö vakságokot, az mellyel el hadták ötet. holot minden jonak ö (IK/B 695)

kik az anyaszent egyházat el hadták, azt mondgyák (C/B 1088)

de idövel ökk azt el hadták. és uj szokást vettek bé (C/B 1378)

el hadtak vala – 1

térvén az vetkekre. mellyeket el hadtak vala. erre valo nézve fiam (IK/B 455)

el hadták vala – 1

oráján, mivel ök is el hadták vala ötet életekben. halgassad (IK/B 521)

el hadták volna – 1

hogy mondhaták. hogy mindeneket el hadták volna a kristusért (É 241)

el hadták volt – 1

hadgya, mivel ők is el hadták volt felebaráttyokot. azért is penitentzia (IK/B 606)

el hadtam – 1

esztendös koromban a házamot el hadtam. a bizonyos hogy a szabadság (TL 156)

el hadtátok – 1

vesztettétek az békeséges türest. el hadtátok az jó utat. és az (IK/B 694)

el hadta vala – 1

láttuk, hogy az Isten el hadta vala öket vétkekben. amidön ábrahámot (C/B 1022)

el hadta volna – 1

látván hogy az Isten el hadta volna, egy varáslo aszszonyt kerestete (IK/B 619)

el hadta volt – 1

az anyaszent egy házat el hadta volt. a mely nagy káromkodás (C/B 1088)

el hadtuk volt – 1

hogy mi négy napig el hadtuk volt rodosztot, és négy mély (TL 59)

hadd el – 6

egy máshoz valo szeretetünknek ne hadd el öket, és ezután adgyad (MN 77)

teheted azt a veszedelmes kötelet. hadd el hát szándékodot, üsmérd meg (MN 114)

abban a helyben ahol vagy. hadd el azt örökösön; vagy pediglen (MN 134)

idejében. légy békeségel. amagad akarattyát hadd el, és arosz kivánságidot ne (KKU 313)

mellyen gyönyörüségel, és örömel járhatz, hadd el a félelmet, és tekintsed (KKU 359)

meny azon. térj el, és hadd el azt (IK/A 158)

had el – 3

kristus. vigyáz magadra. storophila. és had el az illyen panaszolkodásokot., és (KKU 342)

mondá néki, némuly meg, és had el ezt az embert. azördög (KJÉ 630)

mindenek felet az olyan ékeségeket had el. a melyek arthatnak a (IK/A 231)

hadgyad el – 1

elödben adtak., leg elöl te hadgyad el az ételt, mértékleteségnek okáért (IK/B 581)

hadgya el – 5

töltenünk. és kerjük hogy ne hadgya el ezután is a szegény (TL 298)

segittségül ötet, mig közel vagyon, hadgya el az Istentelen az ö (É 192)

látod ebböl az Isten mint hadgya el az embert. leg nagyob (IK/B 620)

az ollyan aki tsak. azért hadgya el a vétket hogy tart (C/B 1322)

{…} Mert azért hadgya el. hogy meg büntesse vétkeket (C/B 1432)

hadgyá el – 1

lévén, abban az állapottyában sem hadgyá el, valamint az sz. irás (IK/B 414)

hadgyák el – 4

a rosz erkölcsöt igen nehezen hadgyák el. tsak egy kevés gyükeret (IK/A 235)

idödöt, és micsoda nehezen is hadgyák el, iffiuságokban vet rosz szokásokot (IK/B 409)

magát szeretettel. ugyan azért is hadgyák el az világot. hogy keveseb (IK/B 644)

a pap nem intette hogy hadgyák el. eki tettzik arégi romai (C/B 1495)

hadgyátok, el – 1

kereszt,-nek uttyán példámot, lássátok hadgyátok, el a javaimot, vagy pedig (KKU 449)

hadgy el – 3

vénségemig, s’ öszülésemig: Isten ne hadgy el engem (IK/A 381)

mond eziránt egy nagy auctor. hadgy el minden világi dolgokot. az (IK/B 484)

én meg öszülésemig, Istenem ne hadgy el engemet. miglen hirdessem az (IK/B 698)

hadgyuk el – 5

mind azon által édes néném. hadgyuk el az ollyan borsolást. és (TL 162)

játékban. magát nem gyakorlotta. de hadgyuk el dantzkát. ugyis ót. most (TL 194)

is meg tanulhattyuk., hogy halálunkor. hadgyuk el az embereknek testünket, és (É 71)

anem sok ha csak azt hadgyuk el amit birunk, ha az (É 241)

hordozuk. és leg utolszor is hadgyuk azt el (C/B 1137)

hadlak el – 1

mehessek az országodbol. nem alhatatlanságbol hadlak el. tégedet. mivel én a (MN 105)

hadná el – 3

meg izené a fejdelemnek hogy hadná el vidint., és menne táborban (TL 227)

{…} meg parancsolá néki. hogy hadná el. hazáját. nemzettségit, nemzetit., és (C/B 970)

Theclát, és jovallá néki. hogy hadná el azt, aki ötet el (SUT 627)

hadnak el – 1

az iffiuságban vett szokások, nehezen hadnak el, ezt az sz. irás (IK/B 410)

hadnák el – 1

akará öket venni. hogy Josefet hadnák el. silás pedig az ö (SUT 801)

hadta el – 1

egy állapotban vagyunk. egyik ugy hadta el joszágát, mint a másik (TL 175)

hadták el – 1

mondhaták. mivel nem csak azt hadták el a mit birtak, hanem (É 241)

hadta volt el – 1

hogy {…} péter. az egész világot hadta volt. el, de azért. az (É 241)

el hád-
el hádgy – 1

avétekért., az Isten némellyeket el hádgy a vétekben. igasságára valo nézve (C/B 1252)

elhagy
elhagya – 3

hogy itt atelet ki telelvén, elhagya kéd bennünket mint {…} pál az (TL 48)

a szabados életnek szeretete. hogy elhagya avétekre vivö alkalmatoságot. viszá térjen (É 306)

fogja okozni az esküvöken, aki elhagya öket, arosz indulattyokra, ezért is (IK/A 235)

elhagyá – 1

álván parantsola ahideg lelésnek, és elhagyá ötet, és mindgyárt fel kelvén (É 335)

elhagyák – 2

tarthattyák avizet. az Istent akor elhagyák. a midön ötet el felejtik (KG 475)

nem szenvedheték azt. hogy ugy elhagyák az elejek vallását, segittségekre hivák (SUT 599)

elhagynák – 1

nem minyájan azt jóvallák, hogy elhagynák, és ha lehetne feniceába menyenek (SUT 724)

elhagyok – 1

Elhagyok néném rodostot anyi esztendökmulva. ki (TL 218)

elhagyta – 1

elsönek ahasznált, hogy a tudományt elhagyta, a másikának pedig használt, a (É 134)

elhagytak – 1

népem, mondgya az ur, engem elhagytak az élö viznek kut fejét (KG 475)

elhagyták vala – 1

hogy azon el szaladgyanak, de elhagyták vala öket azok a vitézek (SUT 886)

elhagyuk – 1

azt, amit Isten akarja hogy elhagyuk, ugy ellene mondanánk az Istennek (É 641)

+el hagy
el fogja hagyni – 1

ez okáért öis el fogja hagyni a maga népit, hogy aváros (C/A 144)

+el hagy – 1

hozám, és soha el ne hagy engemet. de mindenek felet ki (MN 18)

+el hagya – 67

kéd, hogy forgács ur. el hagya bennünket. nem tudom ha az (TL 65)

ma reggel két orakor el hagya bennünket. mind holtig az elméje (TL 117)

de a harag el nem hagya. a melyet mind a természetnek (TL 232)

Isten élete lévén aléleknek. el hagya azt. és abban az állapotban (É 206)

avétek mélységéböl, az alkalmatoságokot el hagya, aszivét vonnya el a földi (É 213)

elö menni, és azt elne hagya, mind addig. még el nem (É 214)

Bernárd és azt, el is hagya (É 266)

kegyelmit meg tartoztattya, és el hagya öket magokra. avétkek pedig arra (É 271)

vonnya kegyelmét tölle. és el hagya, kitsoda az, aki nem retteg (É 271)

vonnya segittségit, és magára el hagya, imádásra méltó itéletiböl. de tellyes (É 273)

lassanként a midön egyszer el hagya Istenét (É 305)

külömböztetett másoktol. akiket vakságokban el hagya, egy szoval, ebböl meg láthattyuk (É 345)

távozék. és tsak magára el hagya. akoron minden bizonyal ahalálban esik (É 392)

volt, és soha el sem hagya, meg igérte néki hogy minden (É 395)

hitetlenségekel arra kénszerittik hogy el hagya öket, mivel nem ö, hanem (É 408)

aki ötet meg vetette. el hagya, aki ötet el hagyta. a (É 408)

kel lenni hogy evilágot el hagya, és a mennyei hazájában viszá (É 462)

és mint egy magokra el hagya, azért hogy fel gerjesze buzgoságokot (É 526)

a farkast jöni és el hagya a juhokot, és el fut (É 543)

végig a jóban. és el hagya ötet, rettegésben kellene lennünk az (É 633)

hogy a jó pásztor el hagya. a kilentzven kilentz igazakot, egy (É 633)

és a bünt el nem hagya, hogy ötet, az Anyaszent egyházbol (É 681)

a reménség soha el nem hagya, föképpen a szeretetben, magának azal (MN 22)

és kéré hogy el ne hagya. lunleit, mert én ate kérésedre (MN 30)

fordittya hogy esztendeig ötet el hagya. és mint hogy még semmi (MN 58)

hullatásal kéré hogy el ne hagya damascus városát, se ötet el (MN 58)

azon reménkedék. hogy el ne hagya ötet, és el ne vigye (MN 58)

térvén. alázatossa lészen, magát el hagya, egy tisztátalan. ha tiszta életü (KKU 309)

magát meg üsmérje, és. el hagya magában valo hittségét (KKU 353)

hogy az Isten is el hagya, és meg vonya tölle kegyelmét (KG 486)

fog igyekezni hogy azokot el hagya. és azon lészen,. hogy az (KG 560)

arra hogy a vétkit el hagya. ugyan ezen az okból is (KJÉ 581)

ékesitti. az embert el nem hagya. mivel sokal drágáb ö elötte (KJÉ 646)

lélektöl. mivel ö el nem hagya rabját örökösön. hanem még magánál (KJÉ 655)

fenyegetnéé öket. hogy judéát el hagya, és atöb nemzetekhez megyen. tanitani (KJÉ 681)

magát, az Isten el is hagya egy ideig a maga gyarloságára (VKT 845)

vannak. hogy az Isten el hagya a lelket., az elöbbeni vétkeiért (IK/A 41)

reménségit. aki soha el nem hagya azokot kik ötet szeretik. a (IK/A 49)

irgalmaságárol., aki soha el nem hagya a benne bizokot, A nyomoruságok (IK/A 195)

magában hogy a világot el hagya, és valamely pusztában menyen, hogy (IK/A 199)

ki el mulattya, és el hagya, nem az ellensége el tévelyedet (IK/A 260)

a ki soha el nem hagya szolgait. Ha az Istennek gondgya (IK/A 269)

szollunk. hogy az Isten el hagya az embereket szükségekben., az elöbbeni (IK/A 286)

ifiakban., akiket az Isten el hagya a rendek választásának nagy dolgában (IK/A 286)

mint a madár aki el hagya fészkit, mert valamint az ilyen (IK/A 362)

igaságal., a mint el is hagya sokakot, oh’ Istenem leheté ehez (IK/A 372)

igazságos engedelmiböl vagyon, mert el hagya azokot, kik el vonnyák hüségitöl (IK/B 420)

a jókra, de soha elnem hagya öket, a gonoszokot pedig sokszor (C/A 39)

hagyák. az Isten is el hagya öket. és akor nintsen olyan (C/A 41)

a maga népe ötet el hagya, ez okáért öis el fogja (C/A 144)

aki a bünért büntetésül el hagya az embert a setéttségben, nagy (C/A 150)

szükséges hogy a menyet el hagya hogy a földre jöjjön, a (C/A 152)

Isten a kevelységért, büntetésül el hagya a maga elméjire. ebböl láttzik (C/A 267)

lelke azt soha el nem hagya, és a pokolnak kapui az (C/A 294)

Lélektöl vezetetvén. azt el nem hagya soha meg. sem. engedí hogy (C/A 335)

bünösnek meg változasa, aki el hagya a magában uralkodo vétket. és (C/A 559)

ugy a férfiu is el hagya attyát, és Anyát. hogy meg (C/A 650)

mutattya azokon igaságát, akiket el hagya akisértetben (C/A 711)

meg irgalmaságát azokon akiket el hagya a kisértetben (C/A 712)

dolgokot mondhatna, de azokot el hagya (C/A 743)

nevelték, sokszor még azt elsem hagya, ellenben. adgyanak néki enni mértékel (IJE 85)

néki. {…} aki az attyát el hagya, az utálatos, és a ki (IJE 104)

a nyers mellé. inkáb el hagya a fözést. látván hogy nem (IJE 145)

ha idö elött el nem hagya a munkát (IJE 156)

neve alat, a ki el hagya anyáját, aki meg eszi juhainak (SUT 602)

Thecla Ikoniumot el hagya. és szent pal. után mene (SUT 628)

magokal. hogy az Isten el hagya a szent városát. és a (SUT 871)

+el hagyá – 79

nem becsüllik, a fejdelmet el hagyá, a ki is ma atatár (TL 8)

elméjit, és egyszers mind el hagyá. azta jo kedvit. amely sokszor (TL 179)

hogy tegnap Mamut császár el hagyá avilágot., egy nehany napig betegeskedvén (TL 286)

a gyözedelem pedig akirályt el hagyá., és Daun mellé álla. mint (TL 295)

valamely segittségel lehesen hozája, el hagyá a magános életet, a melyet (É 37)

illeté a kezét. és el hagyá ötet. ahideg lelés, és fel (É 113)

tsak néki szolgály, akkor el hagyá ötet az ördög, és imé (É 181)

beszélleni a salamon bölcseségéröl, el hagyá országát, és hozája mene, hogy (É 202)

Minden késedelem nélkül mindenét el hagyá, ötet követé, és nékie adá (É 226)

lévén, az egyik tolvajt el hagyá. és a másikának meg igeré (É 295)

vagy mit szollasz véle, el hagyá azért a vedret az aszszony (É 340)

melyet a samaritána aszszony el hagyá (É 344)

valának hagyatatva Istentöl., mert el hagyá öket, amagok uttyokon járni. és (É 394)

az ö gondviselöje, holot el hagyá ötet a kereszten (É 442)

Isten ötet mint egy el hagyá halálakor, és a kereszten. a (É 442)

a hideg lelésnek és el hagyá (É 600)

a kristus fel támadván, el hagyá halando életét, és meg szabadult (É 694)

{…} Azonnal el hagyá mindenét, hivatallyát, és jószágát, követé (É 875)

beszédeket. melyek szivét szorongatták. el hagyá montrost nagy sziv béli keserüségel (MN 27)

keresni hogy helyre hozhassa. el hagyá. de meg parancsolá hogy vigyáznának (MN 87)

meg mondgyam néktek. és el hagyá öket, ök pedig nem gyöznek (MN 91)

nem halgatá kérésit. és el hagyá. mondván. hogy az uttyárol kell (MN 136)

szomoru gondolatokban lévén. el nem hagyá kerésit. hanem mondá az annyának (MN 141)

sidó pedig minek elötte el hagyá öket. elejekben adá hogy mi (MN 156)

minden tartalék nélkül. ezekre el hagyá ötet. és elvirhez menvén. tudtára (MN 158)

kevés dolgait. kork pedig el hagyá ötet (MN 182)

hamar el indula, és el hagyá azt a kies lako helyt (MN 243)

nézve az udvart mindgyárt el hagyá. azal együt gazdagságát. és jó (KKU 247)

mene. és a kápolnácskát el hagyá, ugy anyira, hogy mentöl bellyeb (KKU 252)

akinek is kegyelme el nem hagyá ötet (KKU 316)

josef inkáb el hagyá apalásttyát, és rabságot szenvede, hogy (KG 481)

Jesus harmintz esztendös lévén, el hagyá názareth városát, ahol tsendeségben varta (KJÉ 619)

látván haszontalan valo mesterségit. el hagyá. és azonal az angyalok jövének (KJÉ 620)

szent jánosnál. azért judeát el hagyá. és gallileában mene. samarián által (KJÉ 626)

hagyná. és ahideg mindgyárt el hagyá. a beteg pedig oly hirtelenségel (KJÉ 631)

nem tselekedhetének néki. és el hagyá názárethet. az Évangyélium fel tészi (KJÉ 660)

vitézek meg akarák fogni, el hagyá alepedöt. és mezitelen el szalada (KJÉ 750)

zaboláza rosz kivánságit, anyira el hagyá szivit a szemérmetlen szeretetnek, hogy (IK/A 41)

városában., a hol el nem hagyá ajó erkölcsnek uttyát a melyet (IK/A 52)

hatá. hogy minden jovait el hagyá. és mindenit a szegényeknek osztogatá (IK/A 116)

anyira, hogy jovalásokra tellyeségel el hagyá az Isten szolgálattyát, és abálványozásra (IK/A 327)

munkálodvon üdveségire, az világot el hagyá. az pusztában mene hogy ót (IK/B 547)

kezihez az birodalmat. hogy el hagyá az Istennek szolgálattyát. és az (IK/B 652)

Az Isten akoron el hagyá az egész emberi nemzetet a (C/A 26)

meg romlására, és vakságára el hagyá. sziveknek kivánságit követvén. akarattyok szerént (C/A 76)

Az Isten el hagyá az Izrael országában valo népeket (C/A 124)

a kisértö nagy gyalázatosan el hagyá. és az Angyalok szolgálának néki (C/A 164)

azt meg tudván. judeát el hagyá. és galliléában mene. samaria tartományán (C/A 165)

meg romlására. és vakságára el hagyá. sziveknek kivánságit követvén, akarattyok szerént (C/B 970)

Az Isten el nem hagyá tellyeségel az izrael országában valo (C/B 1008)

a kisértö nagy gyalázatosan el hagyá. és angyalok. szolgálának néki (C/B 1039)

azt meg tudván. judeát el hagyá. és galliléában mene, samária tartományán (C/B 1040)

hogy idöt ne veszesen. el hagyá a beszédet, és emberségtöl viseltetvén (IJE 60)

feleségemnek, mert mind azokat el hagyá. és azután tisztességes maga rendihez (IJE 124)

hogy nem hajtanak kérésére, el hagyá a szolgálatot, azon igen örülének (IJE 145)

a játékban vétkes, azt el hagyá, és magát hivatallyának köteleségében foglalá (IJE 164)

ez a szent, maga el hagyá abaráti életet ött esztendö mulva (KSZ 438)

nevet magának, azután samariát el hagyá, és fel járá mind azokot (SUT 516)

az üldözés tarta, Jerusalemet el hagyá. és meg látogatá a körül (SUT 529)

halgatni ezt a parantsolatot, el hagyá judeát tiz esztendeig valo ót (SUT 542)

az állatok husát enni el hagyá, tsak füvet, és kerti vetemént (SUT 546)

mene, egy nehány izben el hagyá ezt az Anyaszent egy házat (SUT 548)

tétetet akristus szent péterel, el hagyá. ö. és a battya mindeneket (SUT 552)

és a veszedelmes hajokázásba. el hagyá palt. és Barnabást. viszá tére (SUT 624)

az el mult idökben el hagyá a magok uttyokban a nemzeteket (SUT 630)

a lelki kegyelmekben. ujontába el hagyá Alexándriát, és talám Romában mene (SUT 643)

adá magát, és akit elsem hagyá többé se utozásiban. se predikálásiba (SUT 648)

mellé. akit azután el sem hagyá, szent lukáts syriaban lévö Antíochiai (SUT 652)

és az ördög azonal el hagyá (SUT 654)

az után szent pál el hagyá Athénást, és korinthusba érkezék. ákájának (SUT 660)

a férjinél polemon is el hagyá a sidó vallást. a melyre (SUT 667)

okbol az Aquila házát el hagyá, a ki sidó volt, és (SUT 669)

valo maradása után korintust el hagyá, és Czenkrisbe hajora üle, hogy (SUT 671)

Ephesusba érkezék, a hol el hagyá öket, A synagogában menvén, beszélgete (SUT 671)

meg büntettessenek, az Isten el hagyá öket. az ö rosz hajlandoságokban (SUT 697)

szent pál el hagyá olosz országot. a mint azt (SUT 747)

téritté meg., és aki el hagyá az elöbbeni életét. A császár (SUT 758)

lábaihoz veték. János pedig el hagyá Giskálát, és félre el voná (SUT 802)

melyekért Nérot gyülölték. ötet el hagyá és el árulá (SUT 831)

+el hagyad – 7

a szerencsétlen fejdelmeket, el ne hagyad öket. azután ismét meg ölelé (MN 209)

anyira kerüllyed üdveségedet. és el hagyad az arra vivö utat. és (KKU 287)

meg elözed, vagy azt el hagyad mentöl hamaréb., hogy ha arra (IK/A 55)

ellen ály. arosz szokásidot el hagyad. a jó erkölcsre fog tegedet (IK/A 92)

a másikát válaszad. vagy el hagyad. hanem azt tekinsd meg. ha (IK/A 295)

meg tarttsad., és el ne hagyad, mert ha el hagyod a (IK/A 357)

arosz társaságot, vagy azt el hagyad ha abban esel (IK/A 358)

el hagyak – 1

is parantsollya, hogy mindent el hagyak, s’ ide jöjjek (IJE 53)

+el hagyák – 101

hadnak, a had gyüjtést el hagyák. és egész europában el felejték (TL 148)

füsthöz hasonlo ókból el nem hagyák nemzeteket, és örökségeket. adgya Isten (TL 235)

jelt adván. egyszers mind el hagyák. a tántzot. és ki ki (TL 276)

tartásra hogy a vétket el hagyák, és új életet kezdgyenek (É 49)

is meg ijednek. vagy el hagyák magokat. az illyeneknek segittség kivántatik (É 215)

Isten arra hi, hogy el hagyák avilágot, tartoznak követni betü szerént (É 226)

gyonták, a melyeket el nem hagyák. és a melyekben tsak hamar (É 406)

azok, akik az urat el hagyák, és a földre iratatnak (É 427)

{…} Azok kik hüségtelenségböl el hagyák ateremtöt., és a teremtet állatokhoz (É 427)

{…} A mikor el hagyák azt, a ki, ami örökös (É 427)

arra valo nézve., sokan el hagyák öket, és melléje állának. de (É 435)

maradnak, és a tselekedetet el hagyák., azzal avilágtol; jóbban el nem (É 438)

akkoron a tanitványok minnyájan el hagyák ötet, el futának azok pedig (É 466)

kik el szaladának, és el hagyák mestereket (É 472)

hányá, hogy ollyan könnyen, el hagyák ötet, hanem tsak azon igyekezék (É 512)

midön pedig a vétket el hagyák, azal nem kel el hagyni (É 519)

alkalmatoságokban meg maradnak. el nem hagyák ragaszkodásokot., és rosz szoktatásokot, azon (É 562)

András. Jakab, és János, el hagyák hajójokot; és hálojokot, és mindeneket (É 639)

utolso, az Attyokot is el hagyák. {…} amitsoda gyorsaságal adák magokot akristusnak (É 639)

ezt is tselekeszik amidön el hagyák azoknak tselekedetit, ha azokot meg (É 695)

mondgyanak avéteknek, hogy azt el hagyák. hogy valamely jó hasznos munkát (É 803)

Isten irgalmaságarol szolnak, és el hagyák azokot. amelyek. azö igasságárol emlékeznek (É 821)

elötte tsak nem mindenek el hagyák, nem találkozék akor egy is (MN 208)

a melyek öket el nem hagyák (KKU 296)

ostorát, hogy a hamiságot el hagyák, de azö esztelen szivek. tele (KKU 412)

azigasságot, viszá térnek, és el hagyák a szent törvényt melyet nékik (KG 510)

nem engedelmeskednek, avétket el nem hagyák. és az évangyélium szerént nem (KG 519)

kénszerittsek öket, hogy el hagyák. azt, ami ketsegteti rosz kivánságokot (KJÉ 582)

attyokot., mind a négyen el hagyák hálojokot., és mindennek ellene mondván (KJÉ 630)

még meg ütközvén mondásán. el hagyák ötet, és nem akarának többé (KJÉ 667)

haszonért vezérelik ajuhokot. és el hagyák azokot, mihent afarkast láttyák jöni (KJÉ 688)

és az ö évangyéliumáért el hagyák házakot. szüléjeket. és joszágokot, azok (KJÉ 707)

az irásoknak, akoron atanitványi el hagyák. és el szaladának, hanem tsak (KJÉ 750)

veghetetlenek. a midön pedig el hagyák arendet. a menyi fö, anyi (VKT 785)

szivüeknek, kik emberi tekintetböl el hagyák ajó tselekedetet, a melyre a (VKT 835)

tsendeségel, ha akaratbol el nem hagyák agyönyörüségeket (VKT 837)

hogy azok akik atörvényt el hagyák. könyen ditsérik az Istentelent (VKT 866)

ugy tettzik hogy mindenek el hagyák. örül azon, a midön magát (VKT 892)

hogy az Isten szolgálattyát el hagyák, a bizonyos jele ajó erkölcsnek (IK/A 32)

törtenik. hogy soha el sem hagyák. ezt akét igazságot bövebben kel (IK/A 45)

szolgálattyaban, a midön mások el hagyák oly nyomorultul, egy illyen jó (IK/A 52)

ugy történik. hogy azt el hagyák, azt igen nagy nehezen., és (IK/A 55)

anapokon a világi dolgokot el hagyák., hogy könyebben gondolkodhasanak az Istenröl (IK/A 139)

vagy ha adgyák. hamar el hagyák, vagy is roszul viszik végben (IK/A 163)

a melyeket soha el sem hagyák (IK/A 163)

senki sem szenvedheti. mindenek el hagyák. söt még ajó akaroi is (IK/A 245)

és a szerzetet is el hagyák (IK/A 315)

zabolázák, a rendeletlen hajlandoságokot el hagyák, a teremtet állatokhoz, és magokhoz (IK/A 316)

álapotban., hogy a vilagot el hagyák. penitentziát tarttsanak, és magokot meg (IK/A 319)

vagy ha a szerzetet el hagyák. a világban, ugy fogják öket (IK/A 322)

a jó erkölcsöt is el hagyák, és mind más féle életet (IK/A 322)

képen. mihent az iskolákot el hagyák. a házaságok idejéig. mert ha (IK/A 343)

az áitatoság iránt, azt el hagyák, és nem követik mint annak (IK/A 357)

hogy azt tellyeségel el is hagyák. és gyakorta soha arra visza (IK/A 358)

a midön az iskolákot el hagyák. és a mely veszedelmekre. a (IK/A 360)

irgalmaságátol vett kegyelmekel., nyomorultul el hagyák ötet, hogy a rosz erkölcsöt (IK/A 377)

az midön oly álhatatlanságal el hagyák ötet az többi. el hitetheted (IK/B 415)

az emberek az Istent el hagyák. az Isten is el hagya (C/A 41)

városát. akor a sidok el hagyák, és meg tagadák akristust. azért (C/A 146)

lehet üdvezülni ha azt el hagyák., ezt minden eretnekek igy tanitották (C/A 262)

ö igasságát azokon kik el hagyák az igasságnak részit, és az (C/A 263)

valo nézve sokan el is hagyák ötet (C/A 533)

követik kik a kristust el hagyák, meg botránkozván ök is azon (C/A 533)

adig még azt el nem hagyák. 2. azoknak, akik avétekre vivö (C/A 600)

élnek, valamég azt el nem hagyák (C/A 600)

a hajához ragaszkodnak, és el hagyák a mi leg szükségeseb., az (C/A 898)

városát. akor a sidok el hagyák. és meg tagadák akristust., azért (C/B 1026)

valo nézve. sokan el is hagyák. ötet (C/B 1303)

követik. kik a kristust el hagyák. meg botránkozván. ök is azon (C/B 1304)

a hajához ragaszkodnak, és el hagyák ami leg szükségeseb, az Istent (C/B 1574)

a kik minden dolgokot. el hagyák az olvasásért (IJE 50)

midön az attyok házát el hagyák, és ha engedelmes természetek vagyon (IJE 123)

azokot. kik a joszágokot el hagyák. ök azt különösön hagyák el (IJE 134)

gazdaszonyok közül, ha el nem hagyák, az illyen finnyásságot (IJE 147)

a testet mód nelkül el hagyák. és azért, semmi nehéz munkára (ISZ 220)

kegyelemért, abálványozást tellyeségel el nem hagyák, de azt is meg kell (ISZ 245)

számu sidok az országot el hagyák, és az ámmoniták, moábiták, és (ISZ 264)

jövendölése szerént, akoron mind el hagyák avárost, és pella nevü kis (KSZ 307)

hogy azt könnyen el is hagyák, mihent láták, hogy a közönséges (KSZ 447)

valának, és amidön ezek el hagyák aklastromokot. és avárosokban mentenek. hogy (KSZ 462)

azt meg engedni. hogy el hagyák, de az illyen kedvezö engedelmekre (KSZ 486)

kezdének lenni, noha el nem hagyák mesterségeket (SUT 551)

követék, és többé el nem hagyák, Némellyek apogányok közül akarván látni (SUT 552)

sidok minden parantsolat nélkül el hagyák a városokot. és a mezöket (SUT 578)

ment, Izátot pedíg sokan el hagyák, és kételeniteték. a tábor helyit (SUT 599)

alábokrol valo port, Antiokiát el hagyák, Ikoniumba menének, ez az üldöztetés (SUT 626)

és a templomnak. végtire el hagyák szándékjokot. de ameg nem menté (SUT 662)

kinozni akarák ötet. azonnal el hagyák. és lysias fel oldatá. ötet (SUT 707)

az árbutz fát. és el hagyák magokot a haboknak, És mint (SUT 724)

ellen támadának, sokan közüllök el hagyák az országot. és más tartományokba (SUT 752)

a tsalardot az ördögök el hagyák. és a földre esék. a (SUT 759)

elsö meg igazulásakor,. mindenek el hagyák. de az Isten meg segité (SUT 759)

el hagyák fegyvereket. és amijek vagyon, meg (SUT 787)

Romaiakot a fö városokhoz, el hagyák az Innepet. a Ceremoniákot. még (SUT 792)

sokan avárosnak elei közül, el hagyák avárost, valamint ki szaladnak az (SUT 796)

meg ijedének. hogy mind el hagyák ötet négyen kivül. akoron pedig (SUT 800)

hogy három ezeren Jánost el hagyák, és fegyvereket a Josef lábaihoz (SUT 802)

esék, Josefet pedig mindenek el hagyák. és kénszeriteték Tiberiádesbe szaladni. onnét (SUT 807)

volnának, azért arést el is hagyák. De sabinus aki elsö volt (SUT 872)

ezek akegyetlenek. meg bódulván. el hagyák. a Hippicos, Pházáel. és a (SUT 887)

János. és simon azokot el hagyák, vagy ugy mondván. az Isten (SUT 887)

el hagyák vala – 2

sokan a sidok közül el hagyák vala öket. ö érette, és (É 434)

akirályokis, a püspökök könyen el hagyák vala nyájokot. a butsu járásért (KSZ 477)

el hagyam – 3

arra. hogy vég képen el hagyam avilágot, minden féle utot meg (MN 117)

adgyad kegyelmedet hogy abünt el hagyam. és azt, ate hozád valo (KG 487)

bennem, és hogy azt el hagyam kegyelmed által; mond el szent (IK/A 115)

el hagyám – 2

el petsételék. én is el hagyám a szállást. és más szállásra (TL 235)

regel fel kelék. és el hagyám timánt. hogy észre ne vehesse (MN 228)

el hagyanak – 1

halálomért, leg aláb hogy el hagyanak gyalázatos szenvedésimért. de ugyan ezen (KKU 327)

el hagyának – 2

el hagyának, és a szegény. kristust követék (É 252)

doktorok is, sok dolgokot el hagyának,. azért, mert a régi szokásokot (KSZ 481)

+el hagylak – 3

bizonyos lehetz hogy el nem hagylak. valo hogy az én parancsolatom (KKU 257)

szinte el hagynáis, én elnem hagylak mondgya az ur. nem mondodé (KG 520)

az Isten mondgya, el nem hagylak tégedet (KG 521)

+el hagyna – 4

és aki mindent mást elne hagyna. tsak azt magának meg tarthatná (VKT 860)

el hagyna. semmivé lennél. tekinsd meg magadot (IK/A 190)

okbol. egy halálos vétket el hagyna a gyonásban., mit kellene tselekedni (C/A 567)

okbol, egy halálos vétket el hagyna a gyonasban. mit kellene tselekedni (C/B 1329)

+el hagyná – 21

akristust attol tart. hogy elne hagyná öket (É 602)

3. mert minek elötte el hagyná eföldet, ezt a nagy zálagját (É 619)

jó pásztor, nem hogy el hagyná az igazakot, de söt még (É 633)

az embert teremtette, ötet el hagyná magára, a mi ártatlan életünkre (É 760)

liliumokra, lehetneé atölle hogy el hagyná szolgait szükségekben. 2. hogy tsudállyuk (É 773)

valami alkalmatoságot találhatna, örömest el hagyná a Cromvel szolgálattyát. gyalázatnak tartván (MN 26)

szor meg báná hogy el hagyná ötet. de mint hogy meg (MN 59)

mehetne el véle. mikor el hagyná goa városát. dona elvir örülvén (MN 157)

a ki a hitet el hagyná, és a meleg vizbe üle (KKU 424)

fiát.? de ha szinte el hagynáis, én elnem hagylak mondgya az (KG 520)

és parantsolá ahidegnek hogy el hagyná. és ahideg mindgyárt el hagyá (KJÉ 631)

látván hogy a kristus el hagyná öket. hozája közelite. és mondá (KJÉ 632)

ellen, arra kénszeritté hogy el hagyná jerusálem városát, hadat gyüjte hogy (IK/A 42)

akarván. menni, a garáditsokot el hagyná, és a leg meredékeb helyt (IK/A 310)

hanem tartaná. és ha el hagyná öket oly semmivé lennének valamint (C/A 38)

az Isten hogy Ábrahám el hagyná hazáját (C/A 77)

hogy az Isten öket el hagyná., és el terjesztené az egész (C/A 127)

házának hogy soha el nem hagyná; meg nyittá elméjeket hogy meg (C/A 192)

hanem tartaná., és ha el hagyná öket. olly semmivé lennének. valamint (C/B 941)

hogy rövid idö mulva. el hagyná halando testét. haszonra akará forditani (SUT 756)

és arra kéré hogy elne hagyná öket., Josef meg gyözetetvén. mind (SUT 809)

el hagynak – 6

mellyek akaratunk ellen is el hagynak minket., és a mellyek irtoztato (É 56)

és meg üsmérvén fogyatkozásokot, el hagynak abban atiszteletben., amellyel tartoznak lenni (É 319)

tészen azokal, kik mindent el hagynak ö érette igaz szivel (É 360)

reménsége, minnyájan akik tégedet el hagynak, meg szégyenülnek, a tölled el (É 427)

hogy ha valamely tartalékbol. el hagynak minket szükséginkben, és ha, annyiban (É 512)

bünteted azokot kik tégedet el hagynak ifiuságokban, hogy kövesék rosz hajlandoságokat (IK/A 39)

+el hagynák – 6

tanitványit, noha tudta hogy el hagynák ötet, hogy az egyike el (É 457)

és hogy egészen mindenek el hagynák. kételenitteték. a csalárd basának szavát (MN 77)

a földnek minden gyümölcsét el hagynák a szegényeknek, és a mezei (IJE 137)

szent helyet, és hogy el hagynák a sidokot is. ha az (SUT 755)

ött nap mulva el nem hagynák azt az árulot, ez a (SUT 802)

ha el szaladnának. és el hagynák a tornátzot,, a Romaiak kozül (SUT 876)

+el hagynám – 1

és mind addig el nem hagynám. a még irgalmaságot nem nyernék (KG 455)

+el hagyod – 10

magadot storophila, mód nélkül el hagyod magadot. a helytelen valo buzgoságnak (KKU 333)

biznak uram, mivel el nem hagyod azokot, akik tégedet keresnek (KG 521)

és jó idején el nem hagyod (IK/A 72)

hogy ha elöbször el nem hagyod ötet, azt tud meg hogy (IK/A 196)

ne hagyad, mert ha el hagyod a rosz erkölcsben esel. gyakorollyad (IK/A 357)

ha te elöször el nem hagyod. * meg is szabadit az kisértetektöl (IK/B 544)

légyen Istennél. igy cselekedvén, el hagyod az magad akarattyát. az mely (IK/B 569)

legyen is ahoz, de el hagyod, mihent meg látod akarattyával ellenkezni (IK/B 625)

ne hadgyad, ha azt el hagyod az vétekben esel. hanem az (IK/B 678)

irgalmaságátol vettél, azokot nyomorultul el hagyod. hogy az roszat kövesed. oh (IK/B 694)

el hagyok – 3

tegnap regel mi is el hagyok atáborozást. és ide viszá jöttünk (TL 76)

27 dik napján, fetislánt el hagyok és a vezér után menénk (TL 230)

hogy tudgyátok, melyet hogy el hagyok, bövségel suhajtok. boldogságba téve, ti (KKU 449)

el hagyom – 4

és evilágra jöttem, ismég el hagyom evilágot, és az Atyához mégyek (É 558)

és evilágra jöttem mostanában el hagyom evilágot, és viszá térek az (KJÉ 746)

el álok, és azt el hagyom. Az ö pompáinak. az az (C/A 516)

el álok, és azt el hagyom. az ö pompáinak. az az (C/B 1291)

+el hagyon – 6

magunkot, igen félö hogy elne hagyon bennünket, és ahamis léleknek hatalma (É 73)

érdemelyük. hogy az Isten el hagyon bennünket, az egész vétkek közöt (KG 510)

legyenek okai hogy tégedet el hagyon választásodban. azt mondom még is (IK/A 287)

még nagyob jót el ne hagyon., szükséges tehát a koron vagy (C/A 391)

hogy a kisértetkor el ne hagyon minket, hanem akisértön vétesen velünk (C/A 712)

és semmit abban el ne hagyon. de mostanában kell jól meg (IJE 95)

+el hagyot – 12

már két holnapja hogy el hagyot bennünket. örökösön. ezt a hirt (TL 77)

Hálá Istennek. atél el hagyot bennünket, de mit mondok, majd (TL 248)

bántására vivö alkalmatoságokban el nem hagyot, a mely alkalmatoságok felettéb találtatnak (É 122)

könyörül, és mondá sion, el hagyot engemet az ur, és az (É 394)

hogy gyönyörüségire voltam, engemet el hagyot., és tsak leg kissebben sem (MN 17)

nem szereted. ö tégedet el hagyot. és még is utánna akarszé (MN 139)

olyat, akit az Isten el hagyot. {…} te pediglen ugy félsz a (KKU 326)

el, a kit más el hagyot. az olyan is házaság törö (KJÉ 704)

anyit veszen azért amit el hagyot. az Istenért; még ez életben (VKT 852)

el hadgya ötet. valamint el hagyot sokakot. oh Istenem leheté ez (IK/B 690)

gyengeségekre valo nézve. sokat el hagyot ez iránt arégi szokásiban (C/A 577)

gyengeségekre valo nézve, sokat el hagyot ez iránt a régi szokásiban (C/B 1337)

el hagyot volna – 1

az Isten mint ha el hagyot volna. de ha mind azok (KKU 370)

+el hagyta – 27

kegyelmiböl a szomoru setettség el hagyta a szemeimet, soha sem szabad (TL 286)

panaszolkodik hogy az ur el hagyta, és el feletkezet rolla (É 395)

el hagya, aki ötet el hagyta. a mái fenyegetése szerént. ugy (É 408)

ollyan bünöst, ki ötet el hagyta, annak vétkeihez képest valo nagyságu (É 425)

gondollyák hogy az Isten el hagyta öket. azért hogy szenvednek, de (É 443)

szállot, de azt el nem hagyta, testben. és lélekben mutatta meg (É 668)

hitte. látván hogy elvirt el hagyta az ura. azért nagy keserüségel (MN 139)

a gyönyörüséget mely öket el hagyta. és hatsak az árnyékával is (KKU 251)

aki a többit ugy el hagyta, azért nagy bátorságal fel kiáltá (KKU 424)

panaszolkodnak. hogy az Isten el hagyta öket, hogy reájok nem tekint (KKU 429)

hitetik el magokal. hogy el hagyta öket. de a bizodalom meg (KG 520)

a szavaidért, az ördög el hagyta leányodot. az aszony házahoz. térvén (KJÉ 670)

az Isten tellyeségel el nem hagyta a sidokot, hanem tsak egy (C/A 214)

hogy azt szán szándékal el hagyta, vagy azért hogy onnét ki (C/A 240)

abbol. hogy az Isten el hagyta az Anyaszent egy házat (C/A 276)

Abban. hogy valamint akristus el hagyta az ö Attyát hogy meg (C/A 650)

A kristus soha el nem hagyta Anyaszent egy házát, hasonlo képen (C/A 651)

az Isten tellyeségel el nem hagyta a sidokot, hanem csak egy (C/B 1069)

hogy azt szán szándékal el hagyta, vagy azért hogy onnét ki (C/B 1084)

abbol, hogy az Isten el hagyta az anyaszent egy házát (C/B 1108)

hogy valamint a kristus el hagyta azö Attyát. hogy meg egyesülne (C/B 1390)

6. A kristus soha elnem hagyta az ö anyaszent egy házát (C/B 1390)

tsak nem felit is el hagyta., ditsérni kell azonba az annyának (IJE 101)

télamon. még egyik részit el hagyta (IJE 149)

hogy a közönséges hatalom el hagyta, azért, sokan közüllök keresztényeké lének (KSZ 447)

pediglen. soha ugy el nem hagyta az anyaszent egy házát, hogy (KSZ 482)

világ szeretetére adván magát. el hagyta ötet. és Tessálonikában ment., az (SUT 761)

+el hagytad – 3

rolam Isten. és el nem hagytad. atéged (É 409)

tenéked élt. te ötet el hagytad. meg is hal. Isten hozád (MN 215)

jól tselekedted hogy babiloniát el hagytad. fogadásodot meg tartottad, akötelet mely (KKU 316)

el hagytak – 2

az atyám fiai mind el hagytak engemet, mutassuk meg nékik hogy (MN 115)

és a kiket mások el hagytak, ök azokra viselnek vala leg (KSZ 432)

+el hagyták – 27

valamint azok, kik azt el hagyták, söt még inkáb tartoznak. magokra (É 411)

a földre irattatnak, mert el hagyták az élö viznek erét. az (É 427)

rosz kivánságoknak, a melyeket el hagyták, de élnek Isten elött, mert (É 481)

martyrumok el hagyták inkáb életeket. nem mondom, mint (VKT 875)

szine alat. jó kedvel el hagyták, amit nagy gondal, és bajal (VKT 877)

anyira azért. hogy joszágokot el hagyták. és rabságban vannak. mint azért (VKT 910)

példák. akik soha el nem hagyták ifiuságoknak rosz erkölcseit (IK/A 64)

nagy dolgában. valamint ök el hagyták szolgálattyát; ugy öis meg nem (IK/A 285)

vakságot, a melyel ötet el hagyták, ö a ki minden joknak (IK/A 377)

a kéttségest, mint kétségest., el hagyták az olyan kérdéseknek meg visgálását (C/A 9)

és a hit tagadok. el hagyták szánszándékal. az Anyaszent egyházat; és (C/A 240)

az Anyaszent egy házat el hagyták, azt mondgyák. hogy az, az (C/A 247)

a négy bélyeg. el is hagyták azt az Anyaszent egyházat, az (C/A 253)

ellene mondottanak., a midön el hagyták az elöttök valojoknak tanitását (C/A 256)

keleti társaságoknál. kik ötet el hagyták (C/A 257)

de idövel ök azt el hagyták, és uj szokást vettek bé (C/A 634)

igazságot meg üsmerték, avétket el hagyták, az ideig tarto nyomoruságokot meg (C/A 673)

a négy jel., el is hagyták azt az anyaszent egyházat,, akár (C/B 1094)

vették, valamég azokot el nem hagyták, ez igy lévén a nyilván (KSZ 312)

ahadi szolgálatot, némelykor el is hagyták, azért hogy jelen ne legyenek (KSZ 324)

aleg jób erkolcsüekel, és el hagyták azokot, kik magokot meg nem (KSZ 370)

vigyázván, a szegényeket el nem hagyták, és a kiket mások el (KSZ 432)

valának. kik abarati élettel, el hagyták ajó erkölcsöt, furcsaságbol, vagy unadalombol (KSZ 438)

a világi dolgot azért el hagyták, abarátok, kik avilági dologtol meg (KSZ 441)

se rosz erkölcsöket. el nem hagyták (KSZ 448)

semmi nehezeb. hanem hogy el hagyták hazájokot, házakot. és tselédeket (KSZ 478)

és filétus. a hitet el hagyták., és sokakot. azal. hitegették, hogy (SUT 761)

+el hagyták vala – 2

a Jérusálemi hivek kik el hagyták vala joszágokot, igen nagy szükségben (SUT 619)

hejában valoságot. még el nem hagyták vala, és sokan közüllök fel (SUT 683)

el hagyták volna – 5

nem látták volna, mindenek el hagyták volna öket, és senkit meg (É 573)

és örülének azon., hogy el hagyták volna a Cromvel szolgálattyát. Ivon (MN 45)

A midön ezek el hagyták volna, a sadducéusok járulának hozája (KJÉ 726)

boszontották volna. se el nem hagyták volna. a mint tselekedenek (VKT 888)

hogy a test örzöi el hagyták volna. ötet. és hogy már (SUT 831)

el hagyták volt – 6

részére állanak. a kit el hagyták volt, mi pedig legyünk bátrak (É 473)

térnek avétkekre. a melyeket el hagyták volt, ez igy lévén fiam (IK/A 98)

oráján, valamint ök is el hagyták volt ötet életekben. halgassad mit (IK/A 172)

tölle. valamint ök is el hagyták volt felebaráttyakot. apenitentzia tartatlanságban holtanak (IK/A 272)

mert a Mojses törvényit el hagyták volt. Jakabot, és a többit (SUT 738)

sidok közöt. akik egészen el hagyták volt. a törvény Cérémoniáit. de (SUT 770)

el hagytál – 1

meg hogy nagy siettségel el hagytál engemet a mely nem volt (MN 229)

+el hagytam – 6

gondollya hogy a vallásomot el hagytam. tsak egyedül ö tudgya az (MN 100)

fogvást. egy kösziklát el nem hagytam hogy meg ne visgáltattam volna (MN 239)

figyelmezet reám, azért el is hagytam öket, szivek kivánságira. {…} hogy ha (KKU 408)

méltoságos üsméretiért. kiert mindeneket el hagytam. és ugy tekintem mint a (VKT 836)

angyélika. hogy semmit el nem hagytam (IJE 149)

meg láthattyák, hogy sokat el hagytam. de sokan vannak, a közönséges (KSZ 488)

+el hagytanak – 2

eddig a menyek el nem hagytanak minket. a szegénység meg nem (MN 176)

a mit ö érette el hagytanak. vagy vesztettenek, mást fognak adni (KJÉ 707)

el hagyta vala – 4

láttuk hogy az Isten el hagyta vala öket vétkekben, a midön (C/A 140)

fellyeb meg láttuk volt el hagyta vala öket az elsö utozásokban (SUT 650)

azt. a ki öket el hagyta vala pámfiliában, és a ki (SUT 650)

Ez a Tiberius Alexánder el hagyta vala a sidó vallást, és (SUT 781)

el hagyta volna – 8

A hogy a nép el hagyta volna ahitet, látván azt, hogy (É 41)

az Isten mint ha el hagyta volna ugy tettzet, anagy üldöztetések (É 395)

ugy tettzik, mint ha, el hagyta volna az igazakot, érette, mert (É 633)

az Isten tsak magára el hagyta volna, az illyen kegyelem ritka (É 760)

szivemben hozája azért. hogy el hagyta volna hazáját attyafiait és jó (MN 220)

ha az Isten tellyeségel el hagyta volna, ötet. a midön illyen (KKU 429)

hogy az Isten. ugy el hagyta volna öket, egy embernek kegyetlensége (KJÉ 694)

látván hogy az Isten el hagyta volna. kéttségben esvén egy varásló (IK/A 286)

+el hagyta volt – 8

mind azon által el nem hagyta volt, és soha el sem (É 395)

volt, de valojában el nem hagyta volt ötet, segittségit adván néki (É 442)

orakor dél után, ahideg el hagyta volt. ugyan azon az orában (KJÉ 629)

andrás. a ki is el hagyta volt szent jánost, és akristushoz (KJÉ 629)

fiakot. akiket az attyok el hagyta volt, ö legelteti avad állatokot (VKT 893)

töltvén. az Anyaszent egyházát el hagyta volt. a mely nagy káromkodás (C/A 247)

voltak. de a vallását el hagyta, volt. E judeát tsendesen igazgatá (SUT 632)

el hagyta volt szenvedésekor, és viszá tért (SUT 771)

el hagytuk – 3

meg üsmértük, a vétket el hagytuk. az ideig tarto nyomoruságokot meg (C/B 1407)

ahoz a jószághoz, amelyet el hagytuk. mint ahoz, amely még kezünk (KSZ 305)

mondván, ha amagunk joszágát el hagytuk. hogy vennök el amásét, más (SUT 561)

el hagytunk – 1

látod, hogy mi mindeneket el hagytunk, és hogy tégedet követtünk, mitsoda (KJÉ 707)

+el hagyuk – 11

midön a földi jókót el hagyuk. és a mennyei jokhoz ragaszkodik (É 236)

büneinket siratván, azokot tellyeségel el hagyuk (É 477)

régi kovászbol; a midön el hagyuk ateremtett állatokot, akiket szerettük, meg (É 500)

azt el érni, hogy el hagyuk azokot a fogyatkozásokot, melyek elönkben (É 500)

halni a, hogy azt el hagyuk, annak ellene mondgyunk, meg menekedgyünk (É 694)

a vétket meg utállyuk, el hagyuk, és magunkbol ki irttsuk a (KG 478)

az Isten munkáját el ne hagyuk. mind addig, valamég egészen végben (KG 545)

a jó utat. aroszért el hagyuk, arra tanyit, hogy minden más (KJÉ 593)

azt mondotta volna, el ne hagyuk soha, az illyen kedves nyugodalomnak (VKT 840)

keveset hajtunk, hogy azokot el hagyuk. leg kiseb hasznunkért., Es hogy (IK/A 257)

és más szent foglalatosságokot el hagyuk, azért hogy mindenkor alkudgyunk, a (KSZ 432)

el hagyunk – 5

a földi joknál. melyeket el hagyunk, és boldogabbaká is tésznek., de (É 243)

meg tanulhattyuk, hogy mindent el hagyunk az Istenhez valo hüségért. és (É 281)

érette el hagyni, akor el hagyunk mindent, mondgya szent Gergely. mikor (É 639)

ha egy halálos vétket el hagyunk a gyonásban. azért hogy magunkot (C/A 565)

ha edgy halálos vétket el hagyunk a gyonásban, azért hogy magunkot (C/B 1327)

fogod el hagyni – 1

azt igen nehezen fogod el hagyni. vagy talám soha sem (IK/A 80)

hagyael – 2

a betegségnek méltoztassék parantsolni hogy hagyael. szolgáját. mivel ö maga, ha (KJÉ 648)

a midön parantsolá néki hogy hagyael hazáját, hogy áldoza fel azt (VKT 827)

hagya el – 9

ne vegyenek rajta, eszerént nem hagya el a szolgait is valojában (É 442)

fel kelyen, avéteknek mélységéböl. és hagya el aroszra vivö alkalmatoságot (É 828)

mind egészen. és semmit sem hagya el, és azután olyan keserves (MN 85)

Hagya el abünös az ö uttyát (KG 484)

ragaszkodásinak ellene mondgyon. rosz szokásit hagya el, mindeneknél inkáb kezdgye az (KG 487)

akinek száz juha vagyon. nem hagyaé el a kilenczven kilentzet, és (KJÉ 700)

az olyan aki tsak azért hagya el avétket mert tart az (C/A 558)

{…} Mert azért hagya el hogy meg büntesse vétkeket (C/A 711)

a melyet nem igen könnyen hagya el (IJE 35)

hagyá el – 6

de aleány mitsoda vig szivel hagyá el hazáját, és szüléit, hogy (TL 291)

az igazak. és abünösök. aziffiabik hagyá el az attya házát, a (É 304)

volt. abban az állapottyában sem hagyá el, hanem a mint az (IK/A 50)

a Messiás ugyan ezért is hagyá el szent Jánost. András azö (C/A 164)

a Messiás, ugyan ezért is hagyá el szent Jánost. András. az (C/B 1040)

és syriában predikálla. illyen formában hagyá el judéát meg nem üsmértetvén (SUT 550)

hagyák el – 18

koplalni hadgya öket. hogy had hagyák el az apjok házát, és (TL 197)

tudok, és farisaéusok mondván, miért hagyák el a tanitványid arégiek hagyományát (É 330)

mivel nem ö, hanem ök hagyák el ötet elöször (É 408)

{…} Miképpen hagyák el tehát. az Istent. a (É 427)

nékik látni, hogy roszul tselekesznek, hagyák el a magokhoz valo szeretetett (É 445)

az otsmányságra adták magokot, ritkán hagyák el, és keveset látunk ollyat (É 826)

plántált. töböl ki szaggatatik. és hagyák el azokot a vakokot, akik (KJÉ 669)

azt meg mutattuk., hogy nehezen hagyák el az ifiuságnak rosz erkölcseit (IK/A 75)

még az ellenség ökrét se hagyák el, a midön láttyák hogy (IK/A 260)

szeretettel kaptsollyák magokot, ugyan ezért hagyák el a világot, hogy keveseb (IK/A 316)

A pohárt tsak lassanként hagyák el. az Anyaszent egy ház (C/A 548)

valamég apap nem intette hogy hagyák el. eki tettzik aromai régi (C/A 797)

el hagyák. ök azt különösön hagyák el, azaz, meg válnak. a (IJE 134)

gondolatot még mostanában is nehezen hagyák el (ISZ 186)

tarttyák. hogy ezen idö talyba., hagyák el az Apostolok Jerusalemet hogy (SUT 529)

azt irják. hogy tsak akor hagyák el Judeát, a midön láták (SUT 529)

azokot vessék ki a fejekböl. hagyák el. a sidó fabulákot., és (SUT 751)

valojában tudni, hogy mitsoda idöben hagyák el Jérusálemet akeresztyének hanem azt (SUT 796)

hagyam el – 1

azt, ate hozád valo szeretetböl hagyam el (KG 487)

hagyám el – 1

Nem is tudom már hol hagyám el mondá apáter, ah! azokrol (IJE 44)

hagyátok el – 2

nem plántált, töviböl ki szaggatatik. hagyátok el öket, vakok, és vakok (É 330)

nem felelé azt nékik, hogy hagyátok el hivatalotokot. hanem tsak azt (VKT 914)

hagy el – 1

miért hagytál el engemet. {…} ne hagy el uram engemet, ne távozál (KKU 429)

hagylak el – 1

mert az Isten mondotta. nem hagylak el tégedet (IK/B 604)

hagyná el – 6

igen kezdé sürgetni akirályt. hogy hagyná el szándékát hogy a király (MN 201)

aparantsolatot, hogy a király palotáit hagyná el. és hogy menne ahoz (MN 208)

akristus parantsolá az ördögnek hogy hagyná el azt az embert. és (KJÉ 634)

vesztése., azon kezdék kérni, hogy hagyná el az ö tartományokot. a (KJÉ 635)

ezt irta, intették ötet hogy hagyná el rosz életét, de tsak (IK/A 176)

{…} Meg parantsolá néki hogy hagyná el hazáját nemzettségit. nemzetit, és (C/A 77)

hagynák el – 4

meg parancsolá a basáknak hogy hagynák el a hartzot. és vigyáznának (MN 76)

midön lót arra inté hogy hagynák el véle együt. sodoma városát (IK/A 172)

lévö sidoknak azt prédikálottad., hogy hagynák el. a Mojses törvényit, a (SUT 704)

vevé a maga seregit. hogy hagynák el a Néro részit és (SUT 830)

hagyod el – 1

rosz erkölcsöt követed. azt nehezen hagyod el. vagy is talám soha (IK/B 440)

hagyok el – 2

pater uram ha semmit sem hagyok el (IJE 39)

tsak leg kisseb fogyatkozásokot sem hagyok el, azért hogy meg mutathassam (KSZ 450)

hagyot el – 2

el. és hogy micsoda pásztorunk hagyot el., de a mi jó (TL 204)

az el hagyatot állapotunkban sem hagyot még. el, és rendelt. szükségünkre (TL 250)

hagyot volt el – 2

térjen akit oly nagy bolondságal hagyot volt el (É 306)

ett, ö pedig sok joszágot hagyot volt el, szent marton. a (KSZ 427)

hagyta el – 2

a ki még tsak ujontában hagyta el avétket. hogy ha tsak (IK/A 310)

az oktatást. és ha nem hagytaé el, avilági szokásért, az Apostolok (É 729)

hagyták el – 2

az Anyaszent egyház egyeségit. és hagyták el. Attyoknak hiteket. nyilvánságosan is (C/A 251)

az anyaszent egyház edgyeségét., és hagyták el Attyoknak hiteket (C/B 1092)

hagytál el – 3

miért hagytál el engem, némellyek pedig ót (É 468)

és panaszolkodva mondá, uram miért hagytál el engem. ez esztendö forgása (KKU 426)

Istenem, oh! én Istenem, miért hagytál el engemet. {…} ne hagy el (KKU 429)

hagytál volt el – 1

hagyá könyveit. végtire mondá. hogy hagytál volt el uram engemet. miképpen (MN 143)

hagytam el – 2

irom. azutolso levelemet a derviseken hagytam el. és ismét rolok irok (TL 276)

meg ne sértödgyék, és azért hagytam el. az emberek hamiságára. annak (SUT 520)

hagyuk el – 5

nyomoruságot, és büntetést vesznek, de hagyuk el öket, hanem csak arrol (KKU 308)

azt. tsak mi ne keresük, hagyuk el tehát. a ditsöségnek hejában (VKT 861)

Hagyuk el azokot a véghetetlen sok (VKT 917)

hordozuk. és leg utolszor is hagyuk el. 3. Mert mikor akevelység (C/A 313)

Hagyuk el a mesét. és mennyünk (IJE 150)

hagyunk el – 1

hagyot dolgok közi számlállyuk, sokat hagyunk el ollyankor, a midön a (É 639)

+el hágy
+el hágy – 17

az urban., mert el nem hágy bennünket, igy kel a keresztnek (TL 74)

reménségem. hogy engemet el nem hágy, és imé életemnek utolso orájában (TL 208)

majd a tavasz is el hágy, még is az idöröl azt (TL 248)

Plebanusa vagyon (:de mindenkor el hágy Ked valami kis circumstantiát:) hogy (ML 317)

tészen némelyekel. és aki el hágy másokot a magok hitlenségekben, az (É 345)

el távozik, és mindent el hágy. ötet boszonttyák akor. a midön (É 771)

végezi, hogy bennünket el nem hágy, és kegyelmit adgya, hogy álhatatosak (KG 520)

a rosz gondolatot. és el hágy tégedet. a tisztátalan gondolat gyönyörkodtetést (IK/A 178)

kegyelmét, aki soha el nem hágy. hogy ha elöbször el nem (IK/A 196)

az ki soha el nem hágy, hogy ha te elöször el (IK/B 544)

az kiket az Isten el hágy az ö életek rendinek választásakor (IK/B 620)

mert az ki egyet el hágy az parancsolatban. abban nincsen az (IK/B 684)

vétekért, az Isten némelyeket el hágy a vétekben igaságára valo nézve (C/A 463)

el érhesék. másokot pedig el hágy igaságábol a vétekben., és meg (C/A 497)

el érhessék. másokot pedig el hágy. igasságábol a vétkekben. és meg (C/B 1277)

mutattya azokon igasságát. akiket el hágy akisértetben (C/B 1432)

meg irgalmaságát azokon, akiket el hágy akisértetben (C/B 1432)

hágy el – 5

gondgya volt réám, ezután sem hágy el, már ezután keveseb rakás (ML 319)

sokra terjed, az ollyan sokat hágy el; aki semmit meg nem (É 226)

tartassanak, de rend szerént avétek hágy el minket. és nem mi (KG 487)

tuam. nagyob része közüllök akor hágy el., a midön szolgálatodot kellene (IK/A 7)

nagyob része az iffiuságnak akor hágy el. a midön kellene el (IK/B 385)

+el hogy
+el hogya – 1

ezt az igazságot, el is hogya öket a választásnak ilyen nagy (IK/A 285)

+ell hagy
hagyák ell – 1

A pohárt tsak lassanként hagyák ell, az anyaszent egy ház (C/B 1315)

hagytál ell – 1

Én Istenem. én Istenem, miért hagytál ell engemet. mitsoda nagy keserüségben (KKU 265)