[elébe] – 698
eleibe
eleibe – 51

szultán achmet székiböl le szálván. eleibe mene. megölelé, és maga helyében (TL 166)

minden a maga perit ö eleibe viheti. egy hétbe. négyszer tart (TL 266)

prága segittségire. ment. a király eleibe mene. mint hogy pedig mind (TL 295)

magát arra hogy maga mennyen eleibe, és kérje, ugyan azért is (É 207)

vettyük a könyörgéseket, ate ortzád eleibe, hanem ate sok irgalmaságidban. halgass (É 268)

{…} Mennyünk eleibe annak az örökös felségnek nagy (É 270)

a szive meg esék rajta, eleibe futa, meg ölelé. és meg (É 306)

el hozták volna, akardot, akirály eleibe, mondá, vágjátok két felé ez (É 361)

sem érzékenység, és viszá tére eleibe, és meg jelenté néki, mondván (É 380)

meg halván hogy Jésus jöne eleibe mene. Mária pedig othon ül (É 390)

azon helyen vala ahol Márta eleibe ment vala. a sidok azért (É 390)

ne tégy akadékot a vak eleibe. hanem féllyed ate uradot Istenedet (É 415)

aszszony mégyen ebéd felet. sokaknak eleibe, fö képen egy visgálodo farisaeus (É 423)

fö képen egy visgálodo farisaeus eleibe. nem szegyenelvén, apenitentziának alázatoságát, igen (É 423)

jö, pálma agakot vének, és eleibe menének. és kiálttyak vala Hosánna (É 434)

halottaibol., az okáért ment is eleibe a sereg, mert meg hallá (É 434)

a midön az ö széke eleibe megyünk, hogy meg itéltessünk (É 583)

ö testeket, és mindenik közüllök, eleibe mégyen vala artzal, ahová alélek (É 649)

eleikbe tennék. és a sereg eleibe tevék, kevés halatskajok is vala (É 696)

öket kegyeségel tekinttse, amidön széke eleibe vitetnek, és akik helyt nyerhetnek (É 712)

aférfiak, és az aszszonyok sokasága eleibe. és minnyájoknak., akik érthetik vala (É 748)

bé akarják vala vinni, és eleibe tenni, és nem találván mely (É 798)

ötet, középre, mind ágyastol. Jesus eleibe, kinek hitit hogy látá mondá (É 798)

érdemetlennek hogy véle szollyon. és eleibe menyen, hogy rettegve. és titkon (É 827)

meg fogja néki mondani. akor eleibe vivé uesbit. a kire nem (MN 38)

szeretni. Ivon azután dom fernand eleibe tévén adolgot a melyet követni (MN 41)

az ellenségel, azután a diván eleibe viteté a dolgot. és oda (MN 56)

és kegyeségel mutatván magát hozája, eleibe tévé sok hizelkedö beszédekel. azö (MN 60)

meg probálhatna, azért nagy okoságal eleibe kezdé adni, hogy a még (MN 60)

harag gyülölségé. mindgyárt parancsolá hogy eleibe hinák a sultánnét. és midön (MN 63)

és midön jelen lett volna. eleibe adá maga mind azokot a (MN 63)

fogja mocskolni azö dicsöségét; és eleibe akará adni hogy a mitsoda (MN 197)

annak nem tésznek eröszakot, akinek eleibe (KKU 280)

Az Isten oltára eleibe mégyek (C/A 787)

vala, és vélek együt judás eleibe mene., a kinek melléje vitézeket (C/B 1045)

köz nép mene a kristus eleibe (C/B 1234)

mély földnire az itélö birák eleibe vigye (IJE 34)

agyenge elmékel; az Istennek mindenhatoságát., eleibe. kell adni, a földi természetet (IJE 88)

Eleibe kell adni. hogy a jó (IJE 96)

a nagy számu nép is eleibe mene, ót elejekben adá aveszedelmet (SUT 580)

nagy tiszteletböl. egy kis mélyföldnire eleibe mene, egy szekérbe lévén véle (SUT 613)

a theatrumra vivék. a nép eleibe. oroszlányokot, és medvéket botsátának reája (SUT 628)

és silást. és a birák eleibe vivék, vádolván azal öket. hogy (SUT 654)

ellen, és a Gallio széke eleibe vivék, mondván, Ez azt akarja (SUT 670)

szent pált, felix az felesége eleibe hivatá ötet, szent pál. szokása (SUT 712)

császárhoz appellaltál. elis mégy acsaszár eleibe (SUT 719)

ne fély. mert a Császár eleibe kel mened, és azt tudtodra (SUT 724)

meg háborodván, a szentet mindenek eleibe hivaták. és mondák néki. hogy (SUT 738)

adá magat Nicánornak. aki vespásiánus eleibe vivé., az egész tábor nagy (SUT 814)

különös beszédgye volna véle. vespásiánus eleibe vitetvén. mondá néki, Uram, az (SUT 814)

@: Titus Jérusálem eleibe érkezik (SUT 846)

eleikbe – 4

Más példa beszédet ada eleikbe mondván, hasonlová löt menyeknek országa (É 126)

Más példa beszédet ada eleikbe mondván, hasonló a mennyeknek országa (É 133)

szegé, és adá atanitványinak, hogy eleikbe tennék. és a sereg eleibe (É 696)

azokot is meg áldá, és eleikbe hagyá tenni. és evének, és (É 696)

eleiben
eleiben – 491

százig valo tisztekel, jöve urunk eleiben. hogy köszönttse a császár, és (TL 10)

és azitt lévö nagy urak eleiben mentenek. ki ki maga udvarával (TL 13)

a vezér, azután a fejdelem eleiben tétetvén egy kis kerek asztalt (TL 18)

mi tegnap a constancinápolyi kapu eleiben mentunk ló háton, és ótt (TL 30)

nem lehet más itélö szék eleiben vinni, hanem térdet, fejet hajtván (TL 36)

ez által megyen a vezér eleiben. mindennek ehez kel menni. és (TL 42)

akoron nem a camara szék eleiben citáltatunk. sem nem annak törvénnye (TL 46)

évangyeliumot teszik ót a fejdelmek eleiben. akoron egy fejdelem, hejában fogja (TL 46)

nincsen, hanem akár mely bólt eleiben fel akaszttyák egy szegre. a (TL 66)

vagy leányal. a török biró eleiben megyen. és (TL 81)

egésseges a tömlöczben, a tanács eleiben megyen. és ót meg jelenti (TL 85)

attyának viszá valo térését, azonnal eleiben (TL 87)

az iró deákját. minden képen eleiben adgya oktalan cselekedetit. hogy egy (TL 90)

ki is parancsollya. hogy hivassa, eleiben a basákot. abasák eleiben gyülnek (TL 111)

hivassa, eleiben a basákot. abasák eleiben gyülnek, a csaszár nagy czifrán (TL 111)

királyra, mind azon által maga eleiben hivatván. vagy hetven templaristát, csudálkozásal (TL 126)

ajancsár agának, ez értelmes lévén, eleiben adák. hogy micsoda illetlen dolog (TL 168)

azután a két aszszonynak prokátori eleiben menének, és ót kezdének erösen (TL 172)

rosz. a kéd itélö széke eleiben terjesztem, mert ha a vezér (TL 173)

történék hogy mikor a csaszár eleiben mene parancsolattyára. az a köntös (TL 174)

azon köntösben megyen a császár eleiben. a ki is az elöbbeni (TL 174)

kétszer, azért mihent a császár eleiben ment. nemhogy fel költ volna (TL 174)

a jános pap itélö szeke eleiben. had itéllye meg, de a (TL 176)

a király., hogy vinnék irásban. eleiben; az elöbbeni király udvarában lévö (TL 177)

magához valo szeretettel terjeszük mindenek eleiben azegyikét, és takargattyuk el amásikát (TL 187)

haszontalan volna. sok bajomot. mások eleiben terjesztenem. de söt még a (TL 213)

utánna. az iró házában, ot eleiben borulok. és könyves szemel csokoltam (TL 214)

ezek egyenként menvén a kalmakány eleiben, suplicatiot adának neki. a suplicatiot (TL 221)

igazitották. azután más rendbélieket vivének eleiben. azokal is ugy bántanak. fél (TL 221)

a Császár parantsolattyával., a kalmakány eleiben mene. az ajtóig. el vevé (TL 221)

valakik a divánban ültenek, mindenik eleiben egy asztalt tevének. és mindenik (TL 221)

kaftánt adának, mihent a Császár eleiben érkezék a kit is köszöntvén (TL 221)

meg ne haragittsam nem mentem eleiben, tsak azt feleltem valamint Esther (TL 234)

király nem hivat nem mérek eleiben menni. a török tisztek látván (TL 234)

valamely vén aszszony egy rostával eleiben megyen., abban buza vagyon és (TL 250)

egyik Europai, amásik Asiai, ezek eleiben minden féle törvény el mehet (TL 273)

vastag deszkával nyomtatnak, a’ Szán eleiben két Lovat fognak, a’ ki (ML 320)

Azt hadgya, hogy az Isten eleiben terjeszük szükségeinket, ne azért hogy (É 24)

magunkot meg alázuk, 2. hogy eleiben mutatván kéresünket, alázatoságal, és buzgoságal (É 25)

tanulhattyuk hogy nem kel azemberek eleiben terjeszteni az Istenek rend kivül (É 32)

elözni az Istenét, aki avilág eleiben fogja terjeszteni a szivnek leg (É 47)

az ö igéje, a mely eleiben adgya néki adolgot, ugy a (É 65)

lelki Ige, aki tészi, és eleiben adgya néki Isteni tekélleteségeit. az (É 65)

és az elöbbeni képnek formáját eleiben tenni, ugy hogy magát ahoz (É 68)

tartoja. meg fogja azt. és eleiben mégyen mint egy tiszteletes Anya (É 74)

aki siettségel megyen kedves gyermekének eleiben és ugy fogadgya ötet valamint (É 75)

hogy atörvény kénszerité belpoklosokot apap eleiben menni, akristus is kénszeriti abünösököt (É 115)

az uj törvénybéli egyhazi szolgak eleiben terjeszék lelkeknek állapottyát, hogy meg (É 115)

nem tartá lenni, hogy akristus eleiben menne, és ötet házában fogadná (É 116)

hogy nagy tisztelettel járullyunk akristus eleiben. és hogy bünösök lévén., semi (É 116)

fogyatkozásokot, és annak ajó pásztornak eleiben vigyék öket, aki meg holt (É 186)

az ö felségének székiben, és eleiben gyülnek minden nemzettségek, és el (É 187)

akor gyülni. az örökös biro eleiben, mindenek kik világ kezdetitöl fogva (É 192)

kedvesen könyörgésinket, és botsásad irgalmaságodnak eleiben. anéked szenteltetett népednek kérésit. ami (É 198)

vigyázását. egy jó pásztornak, {…} péter eleiben adgya a gyülekezetnek hogy válaszon (É 249)

kit szerzettel minden népek szine eleiben. világoságul a pogányoknak. meg világositására (É 258)

nem volna, és az embert eleiben tészi (É 286)

el érkezék, maga mene ellenségi eleiben, eszerént kel példáját követni egy (É 298)

el esék. de söt még eleiben mégyen. hogy meg tarttsa, meg (É 308)

meg bántot, ezért is tartozunk eleiben adni vétkit olyan felebaráti szeretettel (É 324)

a magok elméjeknek találmányit helyheztetik., eleiben tévén azokot akristus tudományinak. a (É 331)

tsendes elmével járulnunk az ur eleiben (É 338)

bizodalomal emelé hozája könyörgését, és eleiben tévé ahamis biraknak igaságtalanságokot, az (É 349)

találtatot aszszonyt visznek a kristus eleiben (É 351)

{…} Az ött kenyeret maga eleiben viteté. és mint hogy anyi (É 359)

kurva aszonyok a királyhoz, és eleiben állának, kinek egyike mondá, kérlek (É 360)

aki ötet el küldötte, vala, eleiben adta volt hogy miket mondgyon (É 369)

ihon amaz sunamitis. eredgy azért eleiben. és mondgyad neki, jól vagyé (É 380)

ne mondgyunk a siketröl. avak eleiben semit olyat ne tegyünk. a (É 415)

aki valamit tenne egy vak eleiben hogy el esék. olyan hamiság (É 415)

az imádság által, és ö eleiben terjeszteni. szükséginket,, hogy meg nyerhesük (É 437)

proféta miért terjeszté az Isten eleiben igyét, holot az Isten mindeneket (É 449)

melyet akarattal éreze magában, maga eleiben tévén világosan azt a halált (É 470)

oh! hogy járulnak akor ö eleiben a gonoszok. miképpen halgathattyák. azt (É 472)

ök soha az egész világ eleiben nem terjesztették volna, hogy mitsoda (É 537)

voltát. a világi dolgoknak, szemek eleiben teszi, drága és állandoságát a (É 538)

az utrol, és nintsen mit eleiben tennem., és az onnét belöl (É 563)

tartozkodás nélkül az egész világ eleiben terjesztették gyengeségeket. hitetlenségeket., és fogyatkozásokot (É 573)

kel menni az Isten Felsége eleiben (É 579)

midön az ö itélö széke eleiben kel mennünk (É 579)

bé akarják vala vinni, és eleiben tenni. és nem találván mely (É 596)

ötet középre mind agyastol, Jesus eleiben,, kiknek hitét hogy látá, mondá (É 596)

nagy bizodalomal mehetünk az Isten eleiben. az utolso napon. mert ha (É 612)

valo létit. és meg romlandoságát, eleiben adgya, ateremtet állatokot. mint ha (É 636)

ollyanok mint atüz, hogy mindenik eleiben mégyen artzal, és oda mennek (É 650)

meg érdemlették, szent pál ahivek eleiben teszi ismét, az irtoztato büntetést (É 717)

akor leg szükségeseb, hogy ö eleiben terjeszük lelki nyomoruságinkot, hogy a (É 719)

egy junonak, egy vénusnak képek eleiben, vagy valamely oktalan állat képe (É 723)

vagy valamely oktalan állat képe eleiben., de ki ki istent tsinál (É 723)

mikor bé menne egy kastélyba., eleiben jövének tiz poklos férfiak, kik (É 744)

azon által, egy irás tudo eleiben gyülekeznek, és kérik hogy tanittsa (É 749)

hol létit, ebéd közben mene eleiben. nem vigyázván arra, hogy mit (É 757)

tarta anyi asztalnál lévö emberek eleiben menni. oly alázatoságal, meg mutattya (É 758)

tartván magát eleiben menni, borullyon az ö lábaihoz (É 759)

is lehet vétek nélkül, szivünkben eleiben tenni ateremtet állatot, de mint (É 760)

fel hatnak az Isten széke eleiben. a szövettségnek szekrénye, jelenti a (É 762)

látogatáson. és szégyenli, midön, mindenek eleiben kel menni (É 768)

nézve, a melyet ahit ád eleiben, akitöl kel várni segittségit, folyamodgyék (É 768)

segittségit, folyamodgyék hozája mint Attyához, eleiben terjesztvén szükségit, ne várjon semit (É 768)

képen kel egyikét, a másik eleiben tenni, ö egyedül akar ura (É 771)

állapotban tegye, hogy bizodalomal mehessen eleiben az utolso napon. abünös pediglen (É 782)

ólthattya el szomjuságokot. a kristus eleiben kel tehát menni, és abbol (É 787)

kérésekre engedé meg. akik abeteget eleiben vivék. tanullyuk meg ebböl apéldábol (É 799)

ö alá menvén, a szolgák eleiben jövének, és tudtára adák. meg (É 811)

mikor számot kezdet volna vetni, eleiben viteték egy, ki tizezer tálentumal (É 815)

a melyek ugy a hivek eleiben tették volna az ö égö (É 837)

fogva Atya evilágra küldvén Fiát, eleiben adgya akarattyát, hogy Jákobban lakjék (É 855)

ö testeket, és mindenik közüllök eleiben mégyen vala artzal. ahová alélek (É 872)

atüz, hogy mindenik artzal mégyen eleiben, és oda mennek ahová alélek (É 873)

és nagy kevélyen az ellenség eleiben mene., a ki látván nagy (MN 15)

néki egyszers mind, azt is eleiben adá. hogy egyedül tsak, a (MN 19)

el beszedét. hogy a rabokot eleiben vivék, a többi közöt találközék (MN 25)

nem tettzvén kérése. szép szoval eleiben adá. hogy sokal jobban volna (MN 30)

esze ne veszenek egy másal. eleiben kezdé adni kermnek. hogy ollyan (MN 30)

még magában anyi eröt. hogy eleiben mehessen. és arra is kéré (MN 37)

esék. tsak hamar magához térvén. eleiben adák (MN 39)

egyéb hasznára is akarván forditani. eleiben adá bionchinynak, hogy az szerencséje (MN 49)

gumer émirnél. amurátes pedig mindeneket eleiben ada néki hogy mit tselekedgyék (MN 50)

halván. viszá valo térésit. maga eleiben hivatá. és kérdezkedék tölle, az (MN 50)

a tábora. a kevély babilonia eleiben érkezvén. amurates vini kezdé nagy (MN 55)

jövendölések volnának azok., azt is eleiben adá., hogy ha szeretné valojában (MN 58)

minden képen fel ékesitvén szépségit, eleiben mene. azal a szépségével. a (MN 60)

veszedelemtöl, azután olyan mesterségel adá eleiben az öttseinek vétkeket. és ugy (MN 60)

melyében veré, a ki holtan eleiben esék. eszerent vesze el ez (MN 63)

ezt a dolgot a diván eleiben adván, jelen lévén mahomet Császár (MN 75)

lora üle, és a szaladok eleiben mene. a kiket szép szoval (MN 76)

okoság az ellen akara állani, eleiben adván. hogy nem volna abban (MN 80)

ezt a veszedelmes utat vevé eleiben. gondolván hogy az emberei azon (MN 82)

azután olyan keserves szokal. tevé eleiben a fejdelem aszonyhoz valo szeretetit (MN 85)

esék, mitsoda szokal nem adá eleiben. ennek a kegyetlen atyának irtoztato (MN 87)

nagy hüségére. azután a sultán eleiben ada néki mindeneket. hogy mit (MN 102)

azonal hivatá dom pedrét. és eleiben adá a király parancsolattyát. hogy (MN 112)

dom pedre. mindeneket eleiben tén aprésidensnek. atöbbi közöt. hogy (MN 112)

is, mentöl inkáb látá hogy eleiben adnák nagy vétkes tselekedetit. azért (MN 113)

feléje dom baltazárt., a kinek eleiben menvén, haragosan köszönté, és mondá (MN 118)

avendégivel együt ment dom baltazár eleiben. és a ki a tseléditöl (MN 118)

tet. és olyan formában tévé eleiben ezt a dolgot, hogy ez (MN 119)

a szomoru Elvirt az oltár eleiben vivék. és onnét. a férje (MN 123)

okozná sirását. élvén az alkalmatoságal. eleiben. adá hogy mitsoda nagy kegyetlenség (MN 130)

hamis modot ada dom baltazár eleiben. hogy azt véghez vihesse, de (MN 138)

annya meg nem tartoztatta volna. eleiben adván szépen. hogy ha azt (MN 141)

és nem tselekedhetvén más képpen. eleiben mene minden udvarával. dona Elvir (MN 142)

nemesi szemérmeteségel menvén a férje eleiben. mondá néki. uram meg botsás (MN 142)

a melyeket beliza minden nap eleiben adgya vala néki. hogy attol (MN 149)

ö szándékára. parancsola hogy hinák eleiben; mihent meg látá öket. mindgyárt (MN 156)

engedék meg. hogy a követtye eleiben menyen. mint hogy maga is (MN 167)

hogy keresné fel. és hozná eleiben. az igen könnyü volt. mivel (MN 167)

Dom sebastien a királyné eleiben menvén. de mint hogy elöbször (MN 167)

Az egész lisbona városa eleiben ment nagy örömel. és mindenek (MN 168)

dom baltazárnak az utolso szavait. eleiben adván hogy siettségel kellene azt (MN 168)

szépnek tartván azt aleányt, egészen eleiben adá annak szépségit. azután meg (MN 177)

lévén. kork éppen akor mene eleiben (MN 179)

tekintené. és tisztelettel az attya eleiben adá hogy nem kelletet volna (MN 179)

és a király látván hogy eleiben jönének, sietve le szálla a (MN 185)

arra rea ályon aki is eleiben tévé a következendö dolgokot; amaga (MN 191)

a melyekbe ejtheti aza házaság. eleiben adá ékes beszédekel mind azt (MN 201)

vagyását: és meg sértö szokal eleiben tenni alacson nemzettségit. minden gyalázatos (MN 202)

vadolásira egyebet nem felelek. hanem eleiben teszem a szivemnek titkát. és (MN 202)

és kéré mindeniket hogy hoznák eleiben. az aszonyok nagy siettségel menének (MN 208)

hivatá. és a gyermekeit maga eleiben hozatá. Egrád fejdelem, valoságos keserü (MN 208)

hadát esze gyüjté; az ellenség eleiben mene. hartzot ada néki. és (MN 213)

A dánusok kik eleiben menének. levágatának, azután a dánusok (MN 213)

nem mértem volna a szemeid eleiben tenni azokot a betüket. a (MN 214)

akar mely okokot ada is eleiben, de timant erre sem álla (MN 220)

melléje. ö le ülvén, én eleiben le térdepelék., és holmi szokot (MN 228)

és a mitsoda szokal adám eleiben azt az (MN 229)

de kezit nyujtván nékem, timánt eleiben mene., a kinek is látván (MN 230)

se köny hullatását. se magát. eleiben futa. hogy meg ölellye. de (MN 234)

és halálát érezvén, a gyermekeket eleiben hivatá. és nékik hagyá testamentumba (KKU 259)

ada, és parancsolá. hogy hoznák eleiben azt a szegényt, akirály. azon (KKU 293)

midön ót volna. az aszszony eleiben mene. és sok kegyes beszédekel (KKU 309)

ábrázattyát. az aszszony maszor is eleiben menvén kérdé tölle, hát nem (KKU 309)

de azt keresztül tevé maga eleiben. olyan formán. hogy a kereszt (KKU 329)

tamaszta elméjében. a melyet akristus eleiben téve eszerént, uram kérlek mond (KKU 378)

lesre várják, és tört vessenek eleiben. ugy történék. hogy storophilának olyan (KKU 400)

fáradságal, a három ellenség azonnal eleiben álla. és nagyon kezdék nékie (KKU 400)

jovallani hogy melléjek ályon. avilág eleiben tévé a nagy pompát, tzifraságot (KKU 400)

ördög kisérteni akarván benedek pátriárkát, eleiben tevé egy olyan aszonynak a (KKU 403)

szoval viteték. az Isten széke eleiben, ugyan is ki foghatná azt (KKU 449)

I A kristus itélö széke eleiben kel menni mindnyájunknak, hogy mindenikünk (KG 462)

és hogy bizodalomal mehesetek akristus eleiben (KG 463)

biránktol. 6. menyünk szüntelen akristus eleiben, valamint az ina szakadt ember (KG 481)

szent dolgokot, és a sertések eleiben ne hányátok a gyöngyöt. hogy (KG 505)

mehetünk bizodalomal a mi biránk eleiben (KG 513)

terhét, hogy ha az Isten eleiben nem tette volna, az Isten (KJÉ 580)

melytöl el fordultak volt. szemek eleiben jött. és olyan utat mutatot (KJÉ 581)

meg nem elégedet, hogy szemek eleiben adgya a maga személyében, az (KJÉ 586)

menyünk vélek együt a kristus eleiben. és mondgyuk néki a bélpoklosal (KJÉ 594)

adni mind annak amit mond, eleiben kel tenni setéttséginket, hogy meg (KJÉ 595)

az Isten a népek szine eleiben tészi, hogy világosága légyen a (KJÉ 615)

láták ötet, és az annya eleiben adá, hogy mitsoda keserüséget szenvedet (KJÉ 617)

el mene, és a szolgai eleiben menvén, mondák néki hogy a (KJÉ 629)

egész város a kristus szállása eleiben gyülekezék. és minden féle betegségben (KJÉ 631)

ki szálla. két ördöngös mene eleiben. kik nagy kiáltásal mondák. miközünk (KJÉ 633)

egy ina szakat embert akarának eleiben. vinni, de nem láták modgyát (KJÉ 635)

nem láták modgyát miképen vihesék eleiben a nagy szoroság miat, azok (KJÉ 635)

botsátták a házban, a kristus eleiben. a kiis látván hiteket, mondá (KJÉ 635)

gondolattyokot. maga eleiben hivatá abeteget, és azt kérdé (KJÉ 642)

egészen reá todult., valamenyi betegeket eleiben vivének, azokot mind meg gyogyittá (KJÉ 642)

dolgokot. mondván, hogy a sertések eleiben ne hányak (KJÉ 646)

kegyelmeségit, akikis igen kérek arra. eleiben adván. nem tsak veszedelemben valo (KJÉ 648)

lett volna aházhoz, a százados eleiben külde, és kéreté hogy ne (KJÉ 648)

akiket a százados a kristus eleiben küldöt. volt. midön viszá térének (KJÉ 649)

gondolattyát. két embernek példáját adá eleiben, mindenike adoságban léven. az egyike (KJÉ 652)

azonban pedig egy ordöngöst vivének eleiben. a ki vak, és néma (KJÉ 653)

öket, és az itélö székek eleiben viszik, arrol ne gondolkodgyanak. hogy (KJÉ 661)

tó mellet gyalog mentenek volt eleiben. és elöb oda érének akristusnál (KJÉ 663)

az, anyi népnek.? jésus maga eleiben viteté a kenyeret, és a (KJÉ 664)

tsuda fel nyitá szemeket, akristus eleiben borulván, imádák ötet, és Isten (KJÉ 665)

után, tyrus. és sidon részeire. eleiben mene egy pogány aszony. és (KJÉ 669)

söt még jobban meg bátorodék, eleiben menvén, alábaihoz borula. és imádá (KJÉ 669)

térvén. egy olyan embert vivének eleiben. a ki süket, és néma (KJÉ 670)

sok féle betégeket is vivének eleiben. akiket mind meg gyogyittá, mindnyájan (KJÉ 670)

atanitványival. ót egy vakot vivének eleiben, és arra kérék hogy tenné (KJÉ 672)

az Isten fiát. nagy örömel eleiben futa. és köszönté, Jésus pedig (KJÉ 675)

a kit alig vitték volna eleiben., hogy az ördög le. tsapá (KJÉ 675)

amidön mind atizen kettöt maga eleiben hitta volna, akor kerdék tölle (KJÉ 677)

a kiraly ezt meg tudván, eleiben hivatá ezt aháládatlan szolgát. szemeire (KJÉ 679)

találtatot aszonyt vivének hozája, és eleiben álitván. mondák néki. mester. ez (KJÉ 682)

kérdést pedig tsak azért terjeszték eleiben. hogy okok lehesen avádolasra, és (KJÉ 682)

elöl, hogy az ö dühöségek eleiben tégye maga magát, a midön (KJÉ 685)

hogy nem tudná., a farisaeusok eleiben vivék ötet (KJÉ 685)

mindenkor készek legyenek az Isten eleiben menni., aki is olyankor jö (KJÉ 693)

gyogyittá mind a betegeket, akiket eleiben vivének, és a nép kezdé (KJÉ 696)

egy gazdag ember. aki maga eleiben hivatá agond viselöjét. hogy adna (KJÉ 701)

lángban., de ez a pátriárka, eleiben adá. hogy a nem lehetne (KJÉ 703)

idöben. egy néhány gyermekeket vivének eleiben, kérvén arra, hogy tégye reájok (KJÉ 705)

fenyegetésel illeték azokot. a kik eleiben vivék agyermekeket. de jesus (KJÉ 705)

oda érkeznék., a városon kivül eleiben mene. és mondá neki, uram (KJÉ 710)

fel kelvén avároson kivül jésus eleiben mene. ugyan azon helyre. ahol (KJÉ 710)

amidön. fel kele hogy Jésus eleiben menyen. látván nagy siettségel valo (KJÉ 710)

Mihent maria. Jésus eleiben érkezék. a lábaihoz borula és (KJÉ 710)

hogy meg gyogyittsa, mivel zakaeus eleiben menvén. mondá. uram, joszágomnak felét (KJÉ 714)

jésus meg álván, parantsolá hogy eleiben hinák., és mindgyárt némellyek kezdék (KJÉ 716)

fel kele. és atársával jésus eleiben mene., aki is kérdé töllök (KJÉ 716)

agakot tördele, és nagy seregel eleiben mene. kiáltván hosánna, az az (KJÉ 718)

sok vakok, és bénnak menének eleiben. akiket mind meg gyogyittá (KJÉ 721)

üldözni fogják öket, a birak eleiben viszik. a synagogákban meg veretetnek (KJÉ 729)

mehesenek eleiben, azt is elejekben adá, hogy (KJÉ 732)

legény. és a meny aszony eleiben menni, hogy ök is a (KJÉ 732)

jő a vö legény menyetek eleiben. a szüzek mindgyarást fel kelének (KJÉ 732)

székiben fog ülni, és hogy eleiben gyülekeznek. a földön lévö minden (KJÉ 733)

tehát mondá nékik, és menyünk eleiben. mivel. aki engemet el adot (KJÉ 748)

Azonal pedig a vitézek eleiben menvén. kérdé töllök hogy kit (KJÉ 749)

mit beszélsz., az után apitvar eleiben mene, és akakas szolla, a (KJÉ 751)

pilátus bé menvén házához, maga eleiben hivatá jésust, és kérdé tölle (KJÉ 753)

vétket nem találhatot. azért maga eleiben hivatá a papokot. a fö (KJÉ 754)

mutatni, amint hogy a háza eleiben menvén mondá a sidoknak, hogy (KJÉ 756)

az irgalmaságnak szekiben. azert hogy eleiben menyünk akellemetes idöben és vegyük (KJÉ 773)

venni, hogy pediglen bizodalomal. mehesünk eleiben azon a nagy napon. a (KJÉ 776)

fényeségel teszi az emberek szemei eleiben világ kezdetitöl fogvást. és a (VKT 788)

azokot adolgokot. melyek azö szeme eleiben mennek. atesti keresztenyek olyanok mint (VKT 792)

és mitsoda formában adgya szemei eleiben mind azt, valami tsudálatos, és (VKT 792)

melyek hozája illendök. az Isten eleiben járul gyakorta, hogy halgassa az (VKT 802)

mit a keresztényi okoság ád eleiben. de hogy magát meg ne (VKT 802)

lehet más rendet adni. azoknak eleiben, kik azokot méltán akarják fel (VKT 803)

szent dolgokot. se a sertések eleiben a gyöngyököt. de meg ugyan (VKT 808)

keveseb tisztelettel mennek az Isten eleiben. mint sem az emberek eleiben (VKT 811)

eleiben. mint sem az emberek eleiben (VKT 811)

belsöb részeit, keveseb tisztelettel mennek eleiben, mint sem egy olyan ember (VKT 811)

mint sem egy olyan ember eleiben, akitöl tartanának. ki sem mondhatni (VKT 811)

mindenkor készen vagyon az Isten eleiben menni; és tudgya. hogy tsak (VKT 820)

mivel mindenkor készek az Isten eleiben menni, és mindenkor készen vannak (VKT 822)

a töröket, melyeket ellenségi hantak eleiben; az ereje és bátorsága ki (VKT 827)

rettegteti öket., hogy az itélet eleiben kel menni a leg igazab (VKT 829)

penitentziát tartani. hogy készülhesenek, annak eleiben menni, a ki az igasságokot (VKT 830)

tzélt teszen az ember kivánsági eleiben., és tsak ezeket is kel (VKT 878)

akik nem mérik az emberek eleiben terjeszteni nyomoruságokot. mert sok szor (VKT 883)

is. eröl. mindenik nyomorult bizonyság. Eleiben kel adni, azoknak a rosz (VKT 889)

utánna azokot., a valoságos világoság eleiben tette volna. az a valoságos (VKT 897)

keleptzéje, a melyet az emberek eleiben hány. avaloságos keresztyén pedig. nem (VKT 902)

azt láttya hogy minden. itélete eleiben az ördög tört hány. azért (VKT 916)

kel soha is a székek eleiben menni, ha nem elöbször, a (VKT 917)

10 Mi modon. kel Isten eleiben menni. 42 (VKT 927)

nélkül vigyed az Isten széke eleiben. azért. hogy azon külsö fejérség (IK/A 29)

szent diaconus, ezen hamis biro eleiben hivatatván. hogy hitiröl valo számot (IK/A 29)

minden nap ujjab alkalmatoságokot ád eleiben. hogy magát el veszese, el (IK/A 57)

fogák. és a kevély Nabugodonozor eleiben vivék, a ki sok szidalomal (IK/A 66)

Erre valo nézve. terjeszed eleiben gyakorta lelked üsméretinek állapottyát, és (IK/A 92)

az attyához, egy beteg adoktorához, eleiben terjesztvén egy aránt, a benned (IK/A 93)

1. Magadra valo nézve, magad eleiben tévén az eltöltöt életedet, amelyböl (IK/A 95)

üsméretit valamely okos gyontato pap eleiben terjeszted; aki azokot észre vévén (IK/A 98)

meg gondolván. hogy az Isten eleiben ugy mégy mint birád eleiben (IK/A 101)

eleiben ugy mégy mint birád eleiben., hogy irgalmaságát kérjed, és ha (IK/A 101)

ideje lévén. meny az oltár eleiben nagy szemérmeteségel, nem tekintvén se (IK/A 104)

4. mutassad eleiben lelkednek szükségit, kérjed kegyelmit hogy (IK/A 105)

valamely nevezetes napon az emberek eleiben menni rongyos és szakadozot köntösben (IK/A 132)

tiszteletiért,. te pedig az Isten eleiben mérsz menni. azon anapon, avétektöl (IK/A 132)

a midön az egész világ eleiben terjesztetik az ö vétkek. és (IK/A 155)

nagy akadályát és hogy szemeid eleiben tehesem világosan. a sok számu (IK/A 156)

itéletkor; az egész életed szemeid eleiben tétetik. mind rendel., és részenként (IK/A 165)

Kisértetnek hijuk alélek eleiben tett valamely vétket; hogy ötet (IK/A 185)

nem veszték bátorságokot, hanem atabernaculum eleiben menének. és ót. sirtanak. böjtöltenek (IK/A 197)

helyhezteti, és hamiságának botránkozását ortzája eleiben állattya, és a profétához megyen (IK/A 285)

gondolatodot közöllyed a gyontato atyádal. eleiben adván. hogy mitsoda hajlandoságal. vagy (IK/A 293)

más dolgok felet. adgyad magad eleiben ezeket a négy köteleségeket. mint (IK/A 349)

az ördög vett az ifiak eleiben. a midön az iskolát el (IK/A 358)

nélkül vigyed az Isten széki eleiben. * és ugyan ennek fejérsége juttasa (IK/B 397)

de azután hogy arianusá lön, eleiben hivatá az diaconust. hogy hitiröl (IK/B 397)

fog maradni, és az ur eleiben vezeti öket. * az huszon ötödik (IK/B 410)

be érék ötet, és nabugodonozor eleiben vivék. az ki is nagy (IK/B 427)

attyának az lelked üsméretit. adgyad eleiben magad állapottyát. hozája nagy tisztelettel (IK/B 451)

I.ször. Magadért. mert magad eleiben tévén el mult életedet. meg (IK/B 453)

lévén abban. hogy az Isten eleiben (IK/B 458)

mégy. és olly biró eleiben, az kitöl bocsánatot kel kérni (IK/B 459)

el nem tavozól. 4. add eleiben, lelkednek szükségeit. kérj kegyelmet az (IK/B 462)

napon, nem mégy az emberek eleiben rongyos köntösben. hanem tiszteséges köntöst (IK/B 485)

napnak tiszteségiért. de az Isten eleiben el mérsz menni, noha vétekel (IK/B 485)

mikoron vétkek az egész világ eleiben tétetik, és mivel az jót (IK/B 507)

bátorságokot. hanem az Isten háza eleiben gyülven. ót ö elötte sirának (IK/B 545)

mit sz. pál ád thimotheus eleiben azoknak az kik gazdagok ez (IK/B 552)

pedíg. támaszt haragot. * adgyad csendesen eleiben ártatlanságodot, vagy is kövesd meg (IK/B 587)

azon. hogy ezektöl el fordittsad. eleiben adván szépen. hogy ha pedig (IK/B 597)

arra az mellyet kéne magok eleiben venni. némellyek az mely rendet (IK/B 616)

végben vitelével, élvén az ö eleiben adatot rendnek meg tartásában. és (IK/B 643)

felet az gyontato atyádnak ad eleiben lelked üsméretit, mert ebben sokat (IK/B 678)

mindgyárt halála után az Isten eleiben mégyen hogy ót meg itéltesék (C/A 28)

fel hata az Isten széke eleiben., boszu állást kérvén (C/A 69)

josef nevü aki jövendölö, azonal eleiben viteté josefet a király, a (C/A 87)

küldeni fiait buzáért kik josef eleiben vitetvén meg üsmeré öket, és (C/A 87)

feddé. és a lévi nemzettsége eleiben menvén. parantsolá nékik, hogy minden (C/A 105)

{…} Eleiben adá a népnek fertelmes tselekedetit (C/A 105)

király volt. hogy ez Ábrahám eleiben mene, a midön amaz meg (C/A 142)

proféta. Az egész nép pedig eleiben, örvendezö fel szokal fogadá, némellyek (C/A 170)

utra. némellyek zöld ágakot hintének eleiben., némellyek pedig kezekben ágakot tartván (C/A 170)

vala; és vélek együt judás eleiben mene, a kinek melléje vitézeket (C/A 172)

{…} A kristus itélö széke eleiben mégyen. hogy ót számot adgyon (C/A 288)

számot adni midön az Isten eleiben mennek (C/A 288)

magunkot meg vesük. hogy senki eleiben magunkot ne tegyük, hogy senkit (C/A 315)

mi magunk is a kristus eleiben mehetünk miért folyamodunk tehát a (C/A 377)

{…} Noha ámbár akristus eleiben mehesünk is. de igen hasznos (C/A 377)

és a szentek az Isten eleiben viszik imádságinkot (C/A 378)

nagy sokaságal ment szent Péter eleiben. mert az ö árnyéka. a (C/A 379)

Vagyon, a gondolat az elme eleiben terjeszti a tisztátalan dolgot. a (C/A 416)

a nép és a gyermekek eleiben menvén (C/A 438)

tsak aköz nép mene akristus eleiben (C/A 439)

midön ágakal menének a kristus eleiben. hogy mi is tisztellyük akristus (C/A 439)

alat. miért tesznek az oltár eleiben három szegeletü gyerttya tartot a (C/A 442)

meg tartásáért teszik az oltár eleiben a három szegeletü gyerttya tartot (C/A 443)

gyözdelmeseké tette. ök viszik Isten eleiben imádságinkot (C/A 455)

bé imádságinkat: az Istennek széke eleiben, valamint a jó illatu temjént (C/A 455)

emberek az ö itélö széki eleiben mennek az itéletre. a jók (C/A 509)

és ö nékik kel apüspök eleiben vinni azokot. akiket meg kel (C/A 526)

abünösököt. akiknek a felyeb valok eleiben kel menni. 3 Azért hogy (C/A 603)

meg térések bizonyosab légyen, olyanok eleiben terjesztven vétkeket, akiknek több vilagoságok (C/A 603)

készületlen ne menyen az Isten eleiben mint attol tartani hogy meg (C/A 608)

tartani hogy meg ijed. amidön eleiben adgyák aveszedelmet, erre pedig valoságosan (C/A 608)

aki arendben akar menni apüspök eleiben mégyen hoszu köntösben., akarján tartván (C/A 625)

{…} Miért adgya eleiben a Consecrator az uj püspöknek (C/A 639)

azok aköteleségek. fel szenteltetésekor adatván eleiben. azokot holtig nagyob köteleségel vigye (C/A 639)

jó szándék nélkül, az Isten eleiben mér menni, ki nem veszi (C/A 677)

az imádság elött, az Isten eleiben menyünk, gondolkodgyunk valojában arrol. a (C/A 682)

méhében, mi a szent szüznek eleiben terjeszük ezt a nagy kegyelmeséget (C/A 718)

ami imádságink az ö széke eleiben fel hassanak., valamint ajó illatu (C/A 728)

azoknak füsttye, az Isten szeke eleiben fel hasanak, mint kedves illatu (C/A 744)

kedvesen, és mennyen szent Felséged eleiben mint kedves illat. a mi (C/A 809)

szent Angyalod által. szent Felséged eleiben bé mutattassanak. ugy hogy mindnyájan (C/A 835)

maga eleiben vitesse akristusnak, az Angyal által (C/A 836)

által bizodalomal mehetünk az Isten eleiben, a melyet el sem mernök (C/A 842)

A kik Communicalnak azok eleiben abroszt teritenek azért hogy ha (C/A 857)

teremtet állatokra, az ö széke eleiben fel menyenek. valamint a temjén (C/A 868)

oltári ruhakot tegyenek a nép eleiben, a melyek nem volnának tiszteségesek (C/A 870)

bé mutassák az Isten széke eleiben a hivek könyörgésit, ahivek imádságit (C/A 876)

meg lévén a templom kapuja eleiben visza mégyen, és ót imádságokot (C/A 878)

körül. és a templom kapuja eleiben viszá térvén az Istent azon (C/A 878)

A püspök atemplom kapuja eleiben érkezvén, ót a népnek, atemplom (C/A 881)

ö imádsági az ö széke eleiben fel hassanak, valamint akedves illatu (C/A 882)

valamely városban, olyankor keresztel mentenek eleiben. és procesioval kiserték ének szoval (C/A 893)

fel hata az Isten széke eleiben, bószu állást kérvén (C/B 964)

nevü. a ki jövendölö, azonal eleiben viteté josephet a király. a (C/B 978)

küldeni fiait buzáért. kik joseph eleiben vitetvén meg üsmeré öket, és (C/B 978)

feddé. és a lévi nemzettsége eleiben menvén. parancsolá nékik, hogy minden (C/B 993)

{…} eleiben adá a népnek rut cselekedeteket (C/B 993)

király volt. hogy ez ábrahám eleiben mene, a midön amaz meg (C/B 1023)

9. Az egész nép pedig eleiben mene örvendezö fel szokal fogadá (C/B 1044)

utra. néméllyek zöld ágakot hintének eleiben, némellyek pedig kezekben ágakot tartván (C/B 1044)

{…} A kristus itélö szeke eleiben mégyen. hogy ót számot adgyon (C/B 1117)

számot adni midön az Isten eleiben mennek (C/B 1117)

magunkot meg vessük., hogy senki eleiben magunkot ne tegyük, hogy senkit (C/B 1139)

mi magunk is a kristus eleiben mehetünk. miért folyamodunk tehát a (C/B 1187)

{…} Noha ámbár akristus eleiben mehessünk is. de igen hasznos (C/B 1188)

és a szentek az Isten eleiben viszik imádságinkot (C/B 1188)

nagy sokaságal ment sz. péter eleiben mert az ö árnyéka a (C/B 1189)

{…} vagyon. agondolat az elme eleiben terjeszti a tisztátalan dolgot. akivánságot (C/B 1217)

a nép, és a gyermekek eleiben menvén. ágakot hintének az utra (C/B 1234)

a midön ágakkal menének akristus eleiben, hogy mi is tisztellyük a (C/B 1234)

alat. miért tesznek az oltár eleiben három szegeletü gyerttya tartot a (C/B 1237)

meg tartásáért teszik az oltár eleiben. a három szegeletü gyerttya tartot (C/B 1237)

tette. {…} ök viszik az Isten eleiben imádságinkat (C/B 1246)

bé imádságinkat az Istennek széke eleiben., valamint a jó illatu temjént (C/B 1247)

emberek az ö itélö széki eleiben mennek az itéletre. a jók (C/B 1286)

és önékik kel a püspök eleiben vinni azokot akiket meg kel (C/B 1298)

abünösököt. akiknek a fellyeb valok eleiben kell el menni. 3. Azért (C/B 1356)

meg térések bizonyosab legyen. ollyanok eleiben terjesztvén vétkeket. akiknek több világoságok (C/B 1356)

készületlen ne mennyen az Isten eleiben. mint sem attol tartani hogy (C/B 1360)

hogy meg ijed, a midön eleiben adgyák a veszedelmet, erre pedig (C/B 1360)

arendben akar menni., a püspök eleiben mégyen, papi köntösben. a karján (C/B 1370)

{…} Miért adgya eleiben a Consecrator az uj püspöknek (C/B 1382)

a köteleségek. fel szenteltetésekor adatván eleiben. azokot holtig nagyob köteleségel vigye (C/B 1382)

jó. szándék nélkül, az Isten eleiben mér menni, ki nem veszi (C/B 1409)

mi imádságink az ö széke eleiben fel hassanak, valamint a jó (C/B 1444)

azoknak füsttye, az Isten széke eleiben fel hassanak. mint kedves illatu (C/B 1457)

Az Isten oltára eleiben megyek (C/B 1488)

kedvesen. és mennyen szent felséged eleiben. mint kedves illat. a mi (C/B 1505)

szent angyalod által, szent Felséged eleiben bé mutattassanak, ugy hogy mindnyájan (C/B 1525)

testét és vérét akristusnak maga eleiben vitesse. az angyal által, de (C/B 1526)

által bizodalomal mehetünk az Isten eleiben. a melyet el nem mérnök (C/B 1531)

A kik Communicálnak, azok eleiben abroszt teritenek azért hogy ha (C/B 1542)

ateremtett állatokra. az ö széki eleiben fel mennyenek. valamint atemjén füsti (C/B 1551)

oltári ruhákot tegyenek a nép eleiben amellyek nem volnának tisztességesek. hogy (C/B 1552)

bé mutassák az Isten széke eleiben ahivek könyörgésit. {…} ahivek imádságit pedig (C/B 1557)

a meg lévén atemplom kapuja eleiben viszá megyen., és ótt imádságokot (C/B 1558)

körös körül. és atemplom kapuja eleiben viszá térvén, az Istent azon (C/B 1559)

A püspök a templom kapuja eleiben érkezvén, ótt a népnek, atemplom (C/B 1561)

azö imádsági az ö széke eleiben fel hassanak, valamint a kedves (C/B 1561)

valamely városban. ollyankor keresztel mentenek eleiben. és processioval kisérték ének szoval (C/B 1570)

Ugyan azon szokást teszem kegyelmed eleiben, felelé a páter, mivel olyat (IJE 25)

nehezen fel kelvén, a tükör eleiben mennek. a hol két oráig (IJE 32)

mutatná magát az aszszony eleiben. de söt még alkalmatlanságal jár (IJE 35)

ingben menni, az uj felesége eleiben. akinek is, atolvajokra kezde panaszolkodni (IJE 46)

a melyekre visznek, terjeszük magunk eleiben. egy felöl, atilalmat. mellyet az (IJE 64)

ki nem voltanak. szégyenlik idegen eleiben menni, és kivánnák hogy ha (IJE 99)

etünik leg elöször a szem eleiben, ugyan erröl is itélik meg (IJE 125)

Hogy igéretemnek eleget tegyek, kegyelmetek eleiben adom azt a tiszteletes gazdaszonyt (IJE 129)

mint kivántatot., és az olvaso eleiben világosan teszik, a sidok nem (ISZ 221)

azokot ahetven öregekböl álló tanáts eleiben vitték, kik közöt elsö volt (ISZ 252)

vinni a maga régi szokására, eleiben adván, azokot a helyes okokot (ISZ 279)

szokták vala, hogy a bálványok eleiben vitessenek. valamint. az oktalan állatokot (KSZ 290)

meg keresztelték, azokot, a püspök eleiben vitték. és öket meg bérmálta (KSZ 315)

adni, se gyöngyöt a disznok eleiben vetni, ettöl vagyon. hogy a (KSZ 339)

keresztények seregel mennek vala széke eleiben, hogy a martyrumságot el nyerhessék (KSZ 347)

akeresztényeket meg fogták, mindgyárt abiro eleiben vitték, ki a székiben ülvén (KSZ 351)

elsö napján. a templom ajtaja eleiben, {…} mint hogy arégieknél a gyász (KSZ 361)

is tsak a templom ajtaja eleiben, hanem bizonyos idö mulva, atemplomban (KSZ 362)

nagy tsötörtökön, a templom ajtaja. eleiben gyülvén, apüspök minek (KSZ 364)

szenvedték volna, elsöben felebaráti szeretettel eleiben adták volna a fogyatkozást. ha (KSZ 382)

hogy a keresztények. apogányok széki eleiben mennyenek perlekedni. {…} és azok kik (KSZ 386)

ki huzták, és a birák eleiben hurtzolták öket, de azö alázatoságok (KSZ 437)

Constancinápolyi gyülésben menni, szent flavianus eleiben (KSZ 439)

szükségesnek gondoltam lenni, hogy mindenek eleiben terjeszem mitsodások valának, és hogy (KSZ 487)

tették. mivel más nap atanáts eleiben vitték az Apostolokal együt, másnap (SUT 503)

Az Apostolok a tanáts eleiben érkezvén a fö pap mondá (SUT 507)

királyok, és az Izrael fiai eleiben vigye, és meg mutatom ö (SUT 526)

meg hallotta volna el érkezésit, eleiben mene. lábaihoz borula földig, szent (SUT 533)

mulva, hogy a Romai prefectus eleiben viteték, azért. hogy az urának (SUT 539)

a Császárt hogy had hoznak eleiben. Eutikust, én nem bánom, felelé (SUT 539)

Eleiben vivék tehát Eutikust, és a (SUT 539)

hogy menne Romába a CSászár eleiben hogy ót mentené magát a (SUT 542)

a sidoknak ptolémaidában jövének hozája eleiben adván. hogy az ö törvények (SUT 544)

hogy hozája küldi, azonal maga eleiben hivatá. a nagy urak körülötte (SUT 561)

is meg fogták Galiléában, Ananus eleiben vitetetvén, és meg kérdeztetvén a (SUT 564)

a sokaság azért jöt volna eleiben. hogy vagy közönségesen meg botsásanak (SUT 579)

volna ki, amidön a követek eleiben menének, vidám ábrázatal. fogadá öket (SUT 590)

meg lássa. illyen foglalatosági közöt eleiben hivatá a sidokot. a kik (SUT 591)

jová hagyá a királyné tanátsát, eleiben adván akirálynak, hogy a sidó (SUT 598)

ellene nem álhatna, az Isten eleiben a földre borula, hamvat téve (SUT 599)

küldé Verániust, és Braccust, kik eleiben adgyák hogy nem kellene magát (SUT 603)

fegyveresitet rabokot arégi tanult hadak eleiben tenni, mint a kik Claudius (SUT 605)

akarna tsinalni., és azt is eleiben (SUT 610)

fogá szent Jakabot, és abirák eleiben vivé, látván hogy mitsoda bátorságal (SUT 614)

koszorukot vive az Apostolok szállása eleiben. hogy áldozatot tenne nékik. a (SUT 630)

a hivek, és az Apostolok eleiben terjeszté közönségesen. atudományt a melyet (SUT 646)

és a piatzra vinnék anép eleiben, de öket (SUT 656)

és más keresztyéneket a birák eleiben vivék. kiáltván. ihon ezek háboríttyák (SUT 657)

elméjeket, és ha a birák eleiben vitték az olyan dolgot. a (SUT 659)

egésséginek meg változása, Timotheus egészen eleiben adá, hogy a Béréai. és (SUT 660)

nem elégedék azal. hogy mindenek eleiben ki botsásák, hanem még azt (SUT 714)

örzése alat vagyok. A császár eleiben is hivok, A Romai törvények (SUT 719)

polgárt. a ki a Császár eleiben appellált, A koron festus a (SUT 719)

az ö dolga a CSászár eleiben menyen., meg parantsoltam hogy addig (SUT 720)

hogy ö maga a Császár eleiben appellál. fel tettem magamba. hogy (SUT 720)

Császárnak felölle. azért hozattam. agyülekezet eleiben, és fö képen elödbe ó (SUT 720)

hallák a szent pál érkezésit. eleiben menének, az Appius piatzáig, és (SUT 728)

jérusálemi lakosok közül némelyek. Albinus eleiben menének, aki már meg indult (SUT 740)

igaságtalanul ölette meg szent Jakabot. eleiben adák. hogy Ananusnak nem volt (SUT 740)

ót püspökököt rendelyen. Szent pál eleiben adgya hogy mitsodásnak kell lenni (SUT 750)

boszonkodván Florus ellen, Cestius Gallus eleiben terjeszték panaszokot. ugyan jérusalemben., aki (SUT 778)

volt avaroson kivül. a Gubernator eleiben mene. tiszteletnek okáért, de ötven (SUT 780)

a város fö renden lévöi eleiben menének, azokot kéré töllök, a (SUT 781)

engedelmeségit akarja hozája mutatni., menne eleiben a két sereg gyalognak. a (SUT 782)

a varosbol, a Romai had eleiben (SUT 782)

valokot a kik a király eleiben jöttek volt Jámniaba, ezek Jérusálemben (SUT 784)

had küldgyenek követeket Nérohoz. akik eleiben tegyék Florus ellen valo panaszokot (SUT 784)

nem ijedvén., annak a sokaságnak eleiben mene, szakadozot ruhában, hamvas fövel (SUT 800)

akiket János magához hoditotta vala. eleiben menének (SUT 801)

tsinálák. Josef az uj köfal eleiben gerendákot verete a földbe. távul (SUT 809)

Titus másnap avároshoz közelgetvén. alakosok eleiben menének. és meg beszéllék néki (SUT 820)

az egész hadával. az Idumeusok. eleiben menének, és a hartz regeltöl (SUT 835)

Cecina hadát, a kit vitellius eleiben küldötte vala Romában mene. vitelliust (SUT 841)

voltanak., az után a nép eleiben vivé Domitiánust (SUT 841)

Titus Jérusálem eleiben érkezvén, meg akará maga visgálni (SUT 846)

elejekban [!]
elejekban [!] – 1

öltöztetet embert.? és minek utánna elejekban adta volna. ennek a szent (KJÉ 650)

elejekbe
elejekbe – 19

papi, minda városi törvényt, és elejekbe adgya atörököknek. mind azt, amit (TL 270)

a Császár esze gyüjté atanatsit, elejekbe tévé a secrétariusnak vétkét. és (TL 292)

mondgya szent pál ahiveknek. hogy elejekbe adgya amit vett (É 730)

elé, a melyekböl tanulhattak., és elejekbe adta az életnek modgyát. a (MN 9)

mind nyomorult állapotba találá, akoron elejekbe tévé hogy mitsoda veszedelmes dolog (MN 36)

és hivatalban lévököt is., és elejekbe adni az uraknak. a szolgáknak (C/B 1065)

el hagyatattaknak., mind ezeknek mondom. elejekbe lehetne adni hogy miképpen kövessék (C/B 1065)

a sidokra., az után rövideden elejekbe adá hogy az Isten mi (SUT 534)

A jánosét, A koron pál. elejekbe adá, hogy mitsoda (SUT 675)

töb ötves legényekel együt. akiknek elejekbe adá, hogy a pál predikálasi (SUT 690)

és levétetvén alántzot szent pálrol elejekbe vivé (SUT 707)

hogy ide jöttek volna, pált elejekbe hozatám. de semiröl olyanrol nem (SUT 719)

hivek. hitét. és felebaráti szeretetét, elejekbe tészi egészen aválttságunknak és a (SUT 760)

adgyanak a sidoknak a midön elejekbe mennek, és üsenek reájok hogy (SUT 782)

Jérusálemben menének. ahol a nép elejekbe menvén, segittségeket kéri vala Florus (SUT 784)

az okosok abékeséget kivánták. Agrippa elejekbe adá hogy a hadakozást mitsoda (SUT 784)

meg halgatta volna, hanem étzaka elejekbe külde, és meg öleté öket (SUT 791)

a városba bé menének. senki elejekbe nem álla, azután ezeket követé (SUT 812)

mindent remélhetnek a Romaiak. kegyelmeségitöl., Elejekbe adá, hogy lehetetlen volna nékik (SUT 856)

elejekben
elejekben – 132

a mufti is jelen lévén, elejekben tévé a dolgokot, és fogadását (TL 181)

az igazságot., amidön fényeségel mutatta elejekben magát. és hogy nem eléggé (É 44)

azokot kik ötet keresik, és elejekben megyen mint egy olyan Anya (É 75)

el vesztésire, láthatatlan tört hint elejekben, és alkalmatoságot támaszt. arosz kivánság (É 149)

és követni kel. arendet melyet elejekben adnak, és nem amagok akarattyokot (É 186)

Mitsoda meg más példát ád elejekben akristus (É 202)

{…} Elejekben adgya, egy más meszünen jött (É 202)

{…} Mit kel elejekben adni azoknak, akik illyen rosz (É 213)

{…} Azt kel elejekben adni, hogy gyakorta imádkozanak, böjtöljenek (É 213)

ha. a bünösök melléjek. vagy elejekben tétetnek. és nem hogy azt (É 309)

a két példa, a melyeket elejekben adá, az elsö az Illyes (É 319)

jó erköltsöket., akiket le irnak elejekben. azért is mondgyák. hogy a (É 329)

akit magokban hordoznák, és aki elejekben tészi. egész életeket, de egyszers (É 352)

az igazságon. melyet akristus tett elejekben. és ollyanoká lének, mint ha (É 353)

és gyülölik akor, a mikor elejekben terjeszti hamiságokot (É 402)

mely fenyegetés arra tzélozék., hogy elejekben tévén. a Ninivé bélieknek., a (É 404)

azokot a jó téteményeket terjeszté elejekben. a melyeket tett, vélek, és (É 420)

modal., melyet az okoság ád elejekben. és magokot el rejttsék. mikor (É 431)

Isten Fiaivá lettek, a hit elejekben adgya a semmi és hejában (É 538)

nyisuk fel szivünket, és adgyuk elejekben, hogy mitsoda szándékot. és indulatot (É 640)

hangos szoval, és rettegtetvén abünösököt, elejekben adván az Isten itéletit, szenvedni (É 652)

nem tettzik az, az Istennek. elejekben adgya. a büntetést. a melyel (É 717)

és könyü a meg botsánat, elejekben adván az Izraéliták példáját, akiket (É 717)

{…} Elejekben adá, hogy az a nap (É 750)

{…} Azt adgya nékik elejekben., hogy az ö szenvedési nékik (É 783)

vannak, akor amagok példájokot kel elejekben adni, de egyedül ahozájok valo (É 824)

szoval; és rettegtetvén a bünösököt. elejekben adták az Isten itéletit, szenvední (É 874)

mind esze gyüttsék. és akiknek elejekben adgyák, hogy (MN 110)

mind együt lévén, dom sebástien elejekben terjesztvén a maga dolgát. olyan (MN 111)

minek elötte el hagyá öket. elejekben adá hogy mi képpen kellene (MN 156)

arébelliseknek. hogy grátiát adna nekik. elejekben adván gyengeségeket, hogy a gyözedelem (MN 205)

tsendeségben volt és másokot vigasztalt. elejekben tévén. hogy mennyi keserüségtöl mentené (MN 211)

fényeségel meg jelenék nékiek. és elejekben adá rövideden, a meny országban (KKU 285)

emberek üdveségire, azt adtam volna elejekben (KKU 426)

ejtö gondolatokot, a melyek szüntelen elejekben teszik a jelen valot, az (KG 467)

nem adhata az embereknek egyebet elejekben. hanem csak rosz erkölcsöt., ezért (KG 546)

beszédiböl és tselekedetiböl, a melyeket elejekben adgya, az áldozat elött valo (KJÉ 568)

szükséges is volt tehát azokot elejekben adni; de azok haszontalanoká, és (KJÉ 569)

ö eseteknek, és sebeknek historiáját elejekben adni, minek elötte meg tudgyák (KJÉ 570)

akristus meg szégyenitté hamis gondolattyokot. elejekben adván mindenek elött. hogy ha (KJÉ 653)

tehát a jonás jelét adá elejekben, és abbol két hasonlatoságot hozot (KJÉ 654)

példa beszédnek. homályosága. alat adgya elejekben. meg büntetvén azal. azö sziveknek (KJÉ 656)

és aroszakat viszá vetik. végtire elejekben adá, hogy mindenünket el kel (KJÉ 657)

hogy hirdesék az Isten országát, elejekben adá arendet a melyet kövessék (KJÉ 660)

le lábokrol. annak ahelynek aporát, elejekben adá az után. hogy ugy (KJÉ 661)

ezeret elégitet meg. az után elejekben adá. hogy az elméjeket. nem (KJÉ 671)

aki éttzaka ment volt Jesushoz, elejekben adá. hogy a törvény, senkit (KJÉ 682)

oly vakok valának ö magok. elejekben adá apásztor, és a juhok (KJÉ 687)

elött nagynak láttzik. azt is elejekben adá, hogy mitsoda vége, és (KJÉ 702)

erröl egy szép példát ada elejekben. egy gazdagrol, a kinek, biborbol (KJÉ 702)

az Isten maga rendelte volt. elejekben adá. hogy a férfiu, és (KJÉ 703)

egy özvegy aszonynak példáját adá elejekben. akinek egy Istentelen birohoz kelleték (KJÉ 705)

igasságot tett néki. ezen példával. elejekben adá, hogy az Isten igasságos (KJÉ 705)

jésus nagy biztatásal. és vigasztalásal. elejekben adá. hogy a mi lehetetlen (KJÉ 707)

igazságot. egy példa beszédet ada elejekben, mondván, hogy amenyeknek országa olyan (KJÉ 708)

fizetnének nékik, de a gazda, elejekben adá. hogy semmi igasságtalanságot vélek (KJÉ 708)

is közikben akarsz viszá térni,? elejekben adá feleletével., hogy addig kelletnék (KJÉ 709)

tenné, magához hivá öket, és elejekben adá. hogy nem kel nekik (KJÉ 714)

a kristusban. az után ismét elejekben adá ezeket a szavait. a (KJÉ 728)

egész világon fog prédikáltatni, végtire elejekben adá. hogy hamis proféták fognak (KJÉ 729)

lésznek ö magok, azt is elejekben adá (KJÉ 729)

ditsöségben fog el jöni, jésus elejekben adá hogy azt az idöt (KJÉ 731)

mehesenek eleiben, azt is elejekben adá, hogy akár minémü jelek (KJÉ 732)

ditsöségesen, kisérvén ötet az angyalok. elejekben adá tehát. hogy aditsöségének székiben (KJÉ 733)

ö angyalinak készitetett, az után elejekben adgya az okát kárhoztatásoknak, és (KJÉ 734)

és nyugodhattok. de azt is elejekben adá., hogy már az ora (KJÉ 748)

lévöket. és a népet, és elejekben, adá, hogy ö elöttök, mindenekröl (KJÉ 754)

nem találna benne, jésust is elejekben viteté. atövis koronával, és averes (KJÉ 756)

ilyen uj forma alát adgyák elejekben (VKT 787)

ök viszá élnek azokal atálentumokal, elejekben adgya atörvényt hogy azt meg (VKT 795)

láttak volt, Az az atya, elejekben adgya testámentumát. a melyel örökösinek (VKT 795)

a melyeket a böség adta elejekben, a gyönyörüségektöl, és a vigaságtol (VKT 890)

egy kevés ideig valo gondolkodás. elejekben ne adgya, hogy magokot el (VKT 890)

a melyeket a synagoga adá elejekben. és a tsillagot is meg (VKT 893)

tsak az alázatosok tisztelik ötet. elejekben adgyuk nékik. a szent jakab (VKT 915)

nyerhesek abölcseséget ifiuságokban: az irás elejekben adgya azokot az ifiaknak mint (IK/A 88)

azoknak beszédgyeket. és példájokot adgya elejekben. hogy aleg szentebbet is meg (IK/A 156)

ifiakot az ördög, a hogy, elejekben. adgya a kisértetben, hogy mely (IK/A 194)

olyankor tartozik ezt a szüléinek elejekben adni, és a szüléi nagyon (IK/A 211)

ifiakban. szükséges mind azon által elejekben adni ezt a nagy fogyatkozást (IK/A 267)

Fia. más okát nem adgya elejekben üdveségeknek, hanem azt, hogy könyorületeségel (IK/A 272)

nem állásod. nagy tisztelettel légyen. elejekben adván. tsendesen., hogy nem követheted (IK/A 295)

a melyeket a vallás adgya elejekben (IK/A 301)

hogy a szegények nehezen mehetnek elejekben., hogy panaszokot néki meg mondhasák (IK/A 326)

tesznek, és az özvegynek panasza elejekben nem megyen. ne várjad azt (IK/A 326)

lenni. mivel erre avégre adgya elejekben a szent Lélek (IK/A 356)

ki azt keresik. söt ugyan elejekben mégyen azoknak. az kik kivánnyák (IK/B 446)

ki fel nyisa szemeket. és elejekben adgya nyomorult voltokot. ha az (IK/B 499)

cselekesznek. söt még egy felöl elejekben adgya az vétekben lévö gyönyörüségnek (IK/B 541)

iffiuságban., mind azon által szükséges elejekben adnom., hogy meg tudgyák magokot (IK/B 602)

azon által az tisztelettel légyen. elejekben adván csendeségel, hogy eleget nem (IK/B 627)

kivánsagoknak. mások által is adasad elejekben. és kérjed az Istent. hogy (IK/B 627)

az idö el közelget, akor elejekben adgyák nékik szándékjokot, igyekezvén azon (IK/B 629)

tet szándékjokot, elöször csendesen bánnak, elejekben adván szépen, hogy az, az (IK/B 629)

az mit az vallás ád elejekben. ezekre vigyázanak (IK/B 633)

napján az Isten itéletinek. midön elejekben adgya kegyelminek sokaságát. midön szemekre (IK/B 694)

életeket a hoz szabják, mit elejekben ád (C/A 24)

közönséges Romai Anyaszent egyház ád elejekben ugy mint Istentöl ki nyilatkoztatot (C/A 41)

lehesen nékik meg szabadulniok, és elejekben adá ajót, a melyre igyekezenek (C/A 113)

mindenkor tsak rosz hirel mennek elejekben., a kik anépet fel lázaszttyák (C/A 126)

oda mene. atöbb tanitványival. és elejekben adá hogy mitsoda nagy kivánságal (C/A 170)

és hivatalban lévököt is. és elejekben adni az uraknak, és szolgáknak (C/A 208)

el hagyatattaknak, mind ezeknek mondom, elejekben lehetne adni hogy miképen kövessék (C/A 208)

de két tagadhatatlan dolgot kel elejekben adni. 1. hogy a protestansok (C/A 257)

{…} Elejekben tévén 1. aprofetiáknak igazságát. a (C/A 262)

{…} Elejekben tévén mindenik hit ágazatnak a (C/A 264)

2 Elejekben tészi a kristus igeretire valo (C/A 265)

mester emberek elö ruhát kötnek elejekben., szent Benedek azt mondgya, {…} azt (C/A 648)

rendele Mojses által. az áldozatokot., elejekben adá hogy mik legyenek az (C/A 740)

arra kénszeritvén öket, azt is elejekben adgya, hogy ót hittel, alázatoságal (C/A 782)

aközönséges Romai Anyaszent egyház ád elejekben. ugy mint Istentöl ki nyilatkoztatot (C/B 943)

lehesen nékik meg szabadulniok. és elejekben adá. ajót. a melyre igyekezenek (C/B 1000)

nem valának hozájok., nagy bátorságal. elejekben tészik vala vétkeket. nem félnek (C/B 1010)

mindenkor csak rosz hirel mentek elejekben., a kik a népet fel (C/B 1010)

mene a több tanitványival, és elejekben adá. hogy micsoda nagy kivánságal (C/B 1044)

{…} Elejekben tévén. mindenik hitt ágazatnak., a (C/B 1100)

és atráditióbol valo, valoságos rendét. elejekben tészi, az kristus igéretire valo (C/B 1100)

mester emberek elö ruhát kötnek elejekben. szent Benedek azt mondgya {…} azt (C/B 1388)

közöt, el rendelé az aldozatokot, elejekben adá hogy mik legyenek az (C/B 1454)

arra kénszeritvén öket. azt is elejekben adgya, hogy ótt híttel, alázatoságal (C/B 1484)

szoktatni. és tanítani. ahit ágazatit elejekben adni, és azt egy kevesé (IJE 87)

akoron, egy fö vezért teszen elejekben. és ki küldi hogy másut (IJE 129)

szombatokon. és más innep napokon, elejekben adván, vétkes élettyeket, apenitentziára inték (ISZ 238)

tekélletességében követni, mindgyárt, mihent azt elejekben adák. és észre veheték, hogy (KSZ 290)

végezték, azután apüspök szép intésekel elejekben adá, hogy egy ideig öket (KSZ 362)

bünben valo el merülteket. és elejekben adták, anagy veszedelemben valo léteket (KSZ 455)

után bé hivaták öket. és elejekben adák ezeket, de Péter, és (SUT 504)

közül, a fö renden valokot elejekben adá a CSaszár parantsolattyát, és (SUT 578)

nép is eleibe mene, ót elejekben adá aveszedelmet a melyre tennék (SUT 580)

és a madarak példáját adá elejekben. hogy a halgatojinak jóvallya. hogy (SUT 679)

Ebben alevelbe, elejekben adgya hogy mit szenvedet Ásiába (SUT 693)

a kiknek sok hoszu beszédekel, elejekben adá a hazának el pusztulását (SUT 894)


ő|elébe – 2
ö eleiben
ö eleiben – 2

a ki minden nyughatatlanságit ö eleiben terjeszti, és aki mindent, tsak (É 756)

minek elötte perellyenek egymásal, ö eleiben vigyék dolgokat, és az én (IJE 96)