előtte – 559
elotte
elotte – 3

elotte, és meg érezteti véle, hogy (É 708)

öket. a kik is annak elotte. gyengék. és homályos elmeüek valának (C/B 1067)

nehány izbe let volna annak elotte akis Ásiába, végtire oda mene (SUT 767)

elöte
elötetek – 1

két tanitványinak, menyetek akastélyban mely elötetek vagyon. ót fogtok találni egy (KJÉ 717)

elötte
elötte – 337

akalmakánynak. külön, külön asztal volt elötte. és mindenik asztalra egy féle (TL 18)

abbol?, csak az Isten: ennek elötte egy nehány napal hozák meg (TL 26)

ha le irjamé kik mentenek. elötte. és utánna, ha le irom (TL 30)

azt sem akarja, hogy nevezék elötte, ókul adván, a császáral valo (TL 62)

a vö legény, pillangoson, megyen elöt,-te kardoson, az uttzákot mind (TL 70)

miat. az utolso levelét ennek elötte husz esztendövel irta kéd, de (TL 84)

de hogy ne fillenttsek. ennek elötte husz napal. nem tudom hol (TL 84)

az iffiu királyt, csak annak elötte két hétel koronázták vala meg (TL 87)

lett aházasága, és hogy ennek elötte más fel esztendövel nem gondolta (TL 90)

és másnap egy millium eröt elötte meg eszik. antonius azt lehetetlennek (TL 93)

más formáju leszen mint annak elötte, egy nehány napig jol évén (TL 103)

ollyan ártatlan személyt. akit annak elötte egy nehány orával szeretet. és (TL 112)

és fejdelmek nagy tisztelettel állottanak elötte. esztendö mulva. a tiszttséginek vége (TL 119)

nagy gyeneralis. a kitöl annak elötte egy nehány holnapal. az országok (TL 119)

nagy pompával menvén bé romavárosában. elötte gyakorta. a meg gyözetet királyok (TL 119)

a leányát, a kit annak elötte akart el venni, ezek ám (TL 121)

a császár leányához. akit annak elötte soha nem látot volt. a (TL 123)

a török házaságot. egymást annak elötte nem láttyák. hanem csak éppen (TL 124)

égö fáklyákot, és tüzet vittek elötte, a királyok. és gazdagok., holt (TL 141)

esztendös fiát. akit soha ennek elötte nem látot volt. hogy micsoda (TL 149)

a fö papi fejedelmet, ennek elötte 27 esztendövel. egynek haláláért. ma (TL 165)

és nem török, ez ennek elötte egy nehány napal, dinnyét szokot (TL 166)

nem. hanem még fel kelek elötte, és szépen fogadom. milehet annak (TL 174)

ment. nemhogy fel költ volna elötte, de keményen szolván hozája. számki (TL 174)

csorgobol akar inya, meg hajol elötte. de azután hátat fordit néki (TL 219)

olyan álgyu is vagyon, akinek elötte hatvan bival sétál, tegnap elöt (TL 227)

egész udvarával. sok fáklyákot vittek elötte, és utanna, az egész tabor (TL 227)

bánnak velünk, mitsoda változás. ennek elötte egy nehány (TL 230)

a kiket nem üsmérte ennek elötte egy nehány napal, leheté az (TL 234)

joszága kezemnél volt, de ennek elötte egy nehány napal. a porta (TL 235)

meg nem engedték. azért ennek elötte egy nehány napal. el temetök (TL 238)

görög szöcsnek az öttse, és elötte, terdet, fejet kel hajtani a (TL 243)

ágyban találtak volna. mert ennek. elötte egy néhány napal. estve a (TL 246)

el. a feleségit. akit annak elötte vette volt el, el kel (TL 268)

meg tartották. és valamint annak. elötte. az Isten szolgáláttyara rendelték., de (TL 274)

gyermeket, két szolga lepedöt tart elötte, aborbély a teste (TL 279)

én levél irásimnak, mert ennek elötte egynehány holnapal. magam tsudálni kezdettem (TL 282)

valamivel jobban kezdék látni ennek elötte pedig egy nehány napal. a (TL 286)

helyében eréz effendi volt annak elötte, és ami még roszab. keresztyén (TL 291)

magunkot ami jó, és kedves elötte, akik avilágot szeretik, meg tanullyák (É 100)

elötte meg tudhassák, mi formában gyogyult (É 115)

jövendölték sok számu saeculumokal annak elötte (É 134)

és ditserni kezdik, amit annak elötte rosznak tartottanak (É 158)

lenni aböjtnek, hogy kedves lehesen elötte, és kegyelmit vehesük, mivel azt (É 173)

apusztába kereszttsége után, és menek elötte el kezdené predíkálását (É 181)

Isten irgalmaságára,. mint sem annak elötte (É 214)

is. a melyben akor. vala, elötte viselte a keresztének gyalázatos halálát (É 219)

nem állapodtak, vala nehézségel, ahalmoknak elötte születtettem vala én, még a (É 229)

és gyönyörködöm vala naponként. jatzodozván elötte minden idöben. jatzodozván a föld (É 230)

fejdelmeknek, és az Izrael fiainak elötte. mért én meg mutatom néki (É 256)

valoságos alázatoságal. és borullyunk le elötte. meg tekintvén semmiségünket, ugy hogy (É 270)

tett volt népével még annak elötte régen (É 281)

mutatván nékik, hogy minden idö elötte jelen vagyon, és hogy ugy (É 283)

el jöve és meg álla elötte és mondá. bizonyal tudom hogy (É 315)

meg alázuk, és le borulván elötte, vallyuk meg, hogy tsak nyomorultak (É 343)

mitsoda nagy hitele volt Mojsesnek elötte, azért is, hogy meg elöze (É 367)

és minnyájan, mind azok kik elötte mentek, mind akik kisérték, nagy (É 436)

hogy minden térd meg hajol elötte, és mindenek ö alája vettettek (É 441)

jóbb kezébe. és térdet hajtván elötte tsufollyák vala ötet. mondván. üdvöz (É 467)

életet., mivel a bé zárja elötte. a menynek kapuját; és hogy (É 507)

amelyben voltunk annak elötte, noha mindenik azt tarttya maga (É 508)

mondotta vala sok idövel annak elötte, Isaias proféta. 53. 7. hasonlot (É 511)

egy szolgájának. ollyan hathatos volt elötte imádsága, az egész Anyaszent egyháznak (É 562)

menyei gyönyörüségel, arra amit annak elötte nem akart, és söt még (É 594)

dolgokot tselekedtet véle, melyek annak, elötte lehetetleneknek tettzettek néki, ugy anyira (É 677)

mint egy el rejtette volt elötte azokot az akadályokot, a melyeket (É 678)

ezeket el nem fedezte volna elötte. azért hogy homályosittsa nagy fényeségit (É 684)

emberi testben mutatta meg magát elötte, mint valamely felhöben., a melyen (É 684)

azon keménysegben maradnak mint annak elötte, mi okoza azt a meg (É 750)

meg alázván magát. meg vallya elötte igazán vétkeit, és kérje azon (É 755)

a teremtet állatban, mint annak elötte, se többé nem bizik az (É 756)

kit már eltemették volt, annak elötte négy napal, és akinek már (É 782)

jutalmakot. mélységben, hogy le borullyunk elötte melységes alázatoságal, a mint illik (É 785)

imé egy vizkorságos ember vala elötte, és felelvén Jésus, mondá atörvény (É 786)

és suhajttsa nyomoruságát, mivel annak elötte azt nem érzette, a midön (É 800)

és a szent lako helyben. elötte szolgáltam. és igy sionban meg (É 854)

el kezdette, és még annak elötte is, minek elötte valamit teremtett (É 867)

nem állapodtak vala nehézségel, ahalmoknak elötte születtettem vala én, még a (É 867)

és gyönyörködöm vala naponként, játzodozván elötte minden idöben, jatzodozván a föld (É 867)

mivelte hogy a világ teremtése elötte tsak játék, és mulattság volt (É 868)

és hálá adásal kel lenni elötte (É 889)

meg ölvén mind azt, aki elötte találkozot. és a ki egy (MN 29)

beszélle. azt sem titkolá el elötte. hogy dom fernand ötet szeretné (MN 43)

hozája vivé, és dom valesco. elötte meg mondá dom fernándnak, hogy (MN 45)

anyira hogy el sem titkolhatá elötte, fel háborodot elméjit, az olosz (MN 50)

az a kegyetlen aszony, annak elötte sokal. már fel tette volt (MN 56)

hogy oly illetlen szokot merne elötte szollani. mondá néki, hogy it (MN 63)

mulattság volt., amurates joval annak elötte meg szokta volt a sok (MN 66)

és fejdelem aszony. még annak elötte minek elötte tiéd lettem volna (MN 105)

aszony. még annak elötte minek elötte tiéd lettem volna. azért látod (MN 105)

a szándékban lettel volna ennek elötte egy nehány esztendövel. a midön (MN 108)

láthassák meg mindenek, hogy annak elötte már jóval el volt végezve (MN 111)

de igy hitelt nyertem magamnak elötte, és nagyob dolgokban is szolgálhatok (MN 147)

jár, azért az aranyait kezdé elötte villogtatni. és azután böv ajándékal (MN 150)

kezde hozája érezni., noha annak elötte, inkáb szerette. a fejéreket. mint (MN 156)

szokot lenni. ezt ö annak elötte is észre vette volt. de (MN 160)

már thamár. és zelim annak elötte el vitték volt a csokoládét (MN 163)

volna goa városában, valamint annak elötte (MN 167)

és olyaná lett mint annak elötte volt dona Catharina. és dom (MN 170)

király felelé kork, terdre esvén elötte. a hozád valo hüségemet nagyon (MN 173)

haladta mind azokot kiket annak elötte látot volt., és annyira kezdé (MN 176)

a szép Etelgiva fel kelvén elötte. meg pirula. látván. hogy mint (MN 176)

ábrázattya nem volt tellyeségel üsméretlen elötte,, mivel. titkos okokbol. az elméjiben (MN 176)

erkölcse. meg akarák gyözni. ennek elötte egy darab idövel, az Etelgiva (MN 177)

szebnek tettzet néki. mint annak elötte tettzet volt; az ablakot nem (MN 178)

lehet itélni hogy betsületben vagyon elötte,, az ollyan látogatás gyalázatunkra vagyon (MN 180)

volt vetni szemeit. még annak elötte. hogy a magaét reája vetette (MN 193)

gyengesége. annál is vétkesebnek tettzék elötte, hogy magavál. az el hiteté (MN 200)

szomoruságom volt. azon. tsak ennek elötte (MN 203)

tsudálkozni kezdék., és meg álván elötte. kérdé tölle. mitsoda okbol jöttél (MN 204)

ditsöségét., azért el is titkolá elötte keserüségét, és tsak a nagy (MN 205)

ezt a királynét. akit annak elötte tsak nem mindenek el hagyák (MN 208)

olyan gazdagá lett., valamint annak elötte. az joszágát pedig ismét galliában (MN 221)

tartalékal közelgetne felém. térdre esém elötte. és igy vártam hogy közel (MN 226)

szerettem ötet. de el titkolam elötte adolgot. tartván attol., hogy meg (MN 227)

én pedig hozája közelitvén. leterdeplék elötte. mutatván neki. hogy a ki (MN 230)

lenni, meg hajtván egy térdit elötte. ez a tselekedet., a melyet (MN 230)

és fel szoval. el mondá elötte. és félidával meg érteté, hogy (MN 235)

válánk meg tölle mint annak elötte. és mesze. el is kisérök (MN 235)

annak akristus után. és nem elötte kel járni. 155 (KKU 250)

valaki meg hal a keresztet elötte viszik, aki pedig evilágra jő (KKU 295)

követik, az ollyan aki annak elötte egy kevés idövel nagyon tartot (KKU 329)

a kálvária hegyére, ahonnét annak elötte egy nehány esztendövel el vitték (KKU 332)

annak akristus után, és nem elötte kel járni (KKU 333)

az iro deákot, valamint annak elötte, ezért is mondá anép, hogy (KKU 382)

a melyeket nem tudot annak elötte (KKU 410)

midön ött gyermekeit Fokás császár elötte kegyetlenül meg ölette volna, nagy (KKU 411)

azt sokan ollyanok, akik annak elötte irtoztanak attöl. ugyan ezen olajrol (KKU 441)

ugy uralkodik bennünk valamint annak elötte, ezért is vagyon, hogy avétek (KG 504)

követik arosz tselekedetet., akor idönek elötte ahirtelen valo halált várhattyák magokra (KG 513)

tölté okos lélekel., már annak elötte sok számu angyalokot teremptet volt (KJÉ 571)

tsak ugy élnek. mint annak elötte, egyedül hagyák járni, még is (KJÉ 593)

melyhez készitette volt ötet. annak elötte sokal. néki adot bövséges malasztival (KJÉ 606)

ellenségink kezéböl. szolgálni fogjuk ötet, elöttejárván. a szenttségben. és igasságban. életünknek (KJÉ 607)

szent szüzel: és le borulván elötte. imádák ötet, és ajándákot ajánlának (KJÉ 613)

két proféta, sok idövel annak elötte. meg mondották volt. a szent (KJÉ 617)

igéré. hogy ha le borulván elötte imádná ötet. erre mondá akristus (KJÉ 620)

inkáb el hiresedet volt, annak elötte már sok idövel. ezt azördög (KJÉ 633)

lelkeknek, hogy halgassanak. akik is elötte le borulván kiálttyák vala, te (KJÉ 642)

azért küldetetett volt el, hogy elötte járjon, és önéki utat készittsen (KJÉ 650)

fel halottaibol, mivel már annak elötte herodiás talált volt abban modot (KJÉ 662)

ismég azt felelé, amit annak elötte felelt volt. ez a meg (KJÉ 671)

tészik, mint sem volt annak elötte. mert másokot akarván tanittani. ö (KJÉ 691)

azon ahellyen. a hol. annak elötte. jános keresztelt. oda is sokan (KJÉ 696)

és utolsoká lésznek, noha annak elötte. elsök voltanak (KJÉ 697)

a farisaeusok fösvénységit., valamint ennek elötte meg szégyenittette volt. az ö (KJÉ 701)

iffiu. hozája menvén le borula elötte. és mondá, jó mester, mi (KJÉ 706)

pogányokból állitatot fel, akik annak elötte nem üsmerték az Istent minékünk (KJÉ 724)

és rest szolgát. már ennek elötte láttunk volt ehez hasonlo példa (KJÉ 733)

sziviben adot volt. már annak elötte egy nehány napal., jésus mondá (KJÉ 740)

mondván nékik. a mint annak elötte meg mondotta volt. hogy ö (KJÉ 740)

itélhesenek, azt tarttyák, hogy annak elötte tsak kevés idövel. a romaiak (KJÉ 753)

talám valamely tsudát fog tenni elötte., erre valo nézve sok kérdéseket (KJÉ 754)

más baráti lének, mivel annak. elötte egy más ellenségi valának (KJÉ 754)

adá elméjire: a jó alkalmatoság elötte volt hogy véghez vigye, mind (VKT 805)

irgalmaságot nyér, vagy ahol akapu elötte örökösön bé záratik, hogy ha (VKT 812)

hogy aleg kevélyeb. szelidé lesz elötte., még az olyanok is a (VKT 852)

anyira nem tartanak. mint annak elötte. ugy is kezdik azokot tekinteni (VKT 890)

fösvényebbek, roszab fizetők, mint annak elötte. mikor oly gazdagok nem voltanak (VKT 890)

mert mint hogy kedves voltál elötte, szukséges volt hogy a kisértet (VKT 904)

emberek közöt. az elsö szülöttek. elötte bé mutassanak atemplomban az ö (IK/A 30)

Isten a sidó népet annak elötte sokal; mivel uralkodásának kilentzedik esztendejében (IK/A 66)

szidalomal illetvén ötet. a gyermekeit elötte meg öleté, azután a szemeit (IK/A 66)

Egy nehány idövel annak elötte, az Isten el vette volt (IK/A 74)

szereteti vélek ajót. mert az. elötte kedves (IK/A 86)

készüly ahoz. nyolcz napal annak elötte, és azon idö alat. két (IK/A 96)

olyan jó, hogy esedezik érettünk elötte. Annya lévén az Istennek. meg (IK/A 122)

valo létéröl. szégyenellyed azt tselekedni elötte, a mit egy emberséges ember (IK/A 127)

véghez vinni. mint sem annak elötte az oltátol fogvást ez a (IK/A 136)

és rosz erkölcsüek, valamint annak elötte. ettöl vagyon., hogy az ifiak (IK/A 147)

az olyan ifiakot, akik annak elötte nem tudták aroszat, és akik (IK/A 156)

képen tettzenek nékik mint annak elötte, avétket már nem tarttyák oly (IK/A 169)

és olyan a ki annak elötte irtozot egy halálos vétektöl, a (IK/A 169)

kel., ezekröl mar szolottunk ennek elötte (IK/A 182)

vétek ellen., erröl már ennek elötte eleget beszélettünk, hanem tsak azt (IK/A 183)

a nemesek jó erkölcse. valamivel elötte kedveseb, ezigy lévén, ate nemeséged (IK/A 208)

valo szolgálattya. oly kedves volt elötte. hogy profétának választá; és az (IK/A 212)

még az Angyalok is rettegnek elötte, valami nagy ezen a világon (IK/A 217)

valaki valamely tiszteletlen szót mondot elötte. ö azon ugy meg pirult (IK/A 229)

János. és bé zárja szivét elötte, miképen marad meg az Isten (IK/A 259)

mondásival., hogy mitsoda nagy dolog elötte. a felebarátal valo jó tétel (IK/A 272)

Samuel lelkét. aki is annak elötte egy kevésel holt volt meg (IK/A 286)

a mely oly kedves lehet elötte. mint ha magok jó szántokbol (IK/A 351)

és nem követik mint annak elötte. ugy mint, arend szerént valo (IK/A 357)

rosz társaság. azt már ennek elötte meg mondottuk volt. hogy a (IK/A 358)

melyel felyül haladá mind az elötte, mind az utánna valo embereket (IK/A 378)

diaconust. hogy hitiröl vallást tenne elötte. el mene ezen diaconus, és (IK/B 397)

szolgállyad,. kivált kepen valo kedves elötte az iffiak szolgálattya. ezt pedig (IK/B 397)

Istennek igazsága, mely utálatos volna elötte az iffiu fejdelemnek élete. mivel (IK/B 408)

parancsolá hogy gyermekeit ölnék meg elötte, sedeciásnak ki szuratá az szemeit (IK/B 427)

ha az heteg el titkollya elötte nyavallyályát. azért magára nagy betegséget (IK/B 452)

szeretettel, és jóságal. fogad fel elötte, hogy örökké szeretni fogod, és (IK/B 462)

töredelmes szivel. és fogad fel elötte, hogy azt meg fogod gyonni (IK/B 466)

jelen valo létiröl. és szégyenellyed elötte meg cselekedni, az mit meg (IK/B 481)

rosz erkölcsüek maradnak. valamint annak elötte. attol is vagyon., hogy az (IK/B 499)

meg foghatatlan nagyságát. az kinek elötte semmi vagy, meg tekintvén az (IK/B 610)

az utolso szakaszt. mind annak elötte, mind akkor midön arra az (IK/B 613)

ha arra hivatalosé, még annak elötte (IK/B 649)

ö teremtet. és hogy annak elötte semi nem volt (C/A 38)

olyan hajlando ajóra, mint annak elötte (C/A 60)

vétkiért, mind azokért kik elötte éltenek, mind pedig kik utánna (C/A 66)

tére a babiloniai fogságbol, annak elötte tsak azokot nevezik vala sidoknak (C/A 84)

az a nép mivel annak elötte két száz esztendövel Jákob tsak (C/A 91)

az urhoz mint sem annak elötte (C/A 110)

királyok igazgatáké öket mint annak elötte (C/A 132)

olyan buzgoságból a mely annak elötte fel inditotta vala phinét az (C/A 134)

vala é profétájok mint annak elötte (C/A 137)

a sidok bálványozánaké mint annak elötte (C/A 137)

volna a bálványozásra mint annak elötte (C/A 138)

el rontatot, tehát még annak elötte el jött a Messiás (C/A 148)

egyes annak elötte. és magát láthatová tette. az (C/A 153)

melyet mondot volt nékik annak elötte egy kevés idövel., és hogy (C/A 169)

némellyek pedig kezekben ágakot tartván, elötte mennek vala és mindnyájan kiálták (C/A 170)

akarák fogni a földre esének elötte, hogy tsudálatosan meg gyogyitá a (C/A 176)

a proféták sok idövel annak elötte, pénteken holt meg, vasárnapon idején (C/A 184)

formában az Apostolokal mint annak elötte, miért hogy tsak némelykor mutatta (C/A 191)

tölté öket. akik is annak elötte. gyengék. és homályos elméüek valának (C/A 210)

atsuda tételekre, noha ökk annak elötte tudatlanok valának, és leg aláb (C/A 210)

Meg mutattuk ennek elötte hogy a kristus láthatatlan feje (C/A 226)

fogvást. se minden hellyeken; ennek elötte két száz esztendövel hirek sem (C/A 255)

kristus által, hogy igazak lehesünk elötte. és hogy jó tselekedeteket mivelhesünk (C/A 347)

az Atyátol születet, minden idöknek elötte. Istentöl Istent világoságtol világoságot; Igaz (C/A 481)

ugy kel lenni valamint annak elötte., noha nem kel az exCommunicatus (C/A 605)

atyokhoz, urokhoz, Aszonyokhoz, valamint annak elötte, nem vévén mind azon által (C/A 606)

azt nézük meg hogy ennek elötte. két száz esztendövel. a magyarok (C/A 647)

a nem ugy volt annak elötte, mivel az Isten aházaságot ugy (C/A 649)

éltenek volna is együt, anak elötte, és ha semi része nem (C/A 656)

hogy némely Diaconusok. kezdék ennek elötte ött száz esztendövel, rendszerént bal (C/A 796)

Évangyeliumot megyen énekleni. miért visznek elötte füstölöt és gyerttyát (C/A 802)

az Atyátol születet minden idöknek elötte., Istentöl Istent, világoságtol világoságot, igaz (C/A 803)

akik azt magyarázni akarták ennek elötte kilentz száz esztendövel., azt véghez (C/A 835)

más imádságot mond, de annak elötte a Diaconus fel szoval mondgya (C/A 860)

azokot a nemzeteket, kik annak elötte nagy külömbözesben voltanak. magok közöt (C/A 887)

áitatoságbol valok, aparantsolat alat valoknak elötte kel járni mindeneknek, mivel helytelen (C/A 898)

teremptet semmiböl. és hogy annak elötte semmi nem volt (C/B 941)

ollyan hajlando ajóra. mint annak elötte (C/B 957)

emberek vétkiért. mind azokéért kik elötte éltenek, mind pedig kik utánna (C/B 962)

tére. a babiloniai fogságbol. annak elötte csak azokot nevezik vala sidoknak (C/B 976)

az a nép, mivel annak elötte. két száz esztendövel, jákob, csak (C/B 982)

az urhoz., mint sem annak elötte (C/B 997)

ollyan buzgoságbol, a mely annak elötte fel (C/B 1016)

arra alkalmatosság adatot, valamint annak elötte cselekesznek vala az izraélitak., gedeon (C/B 1017)

a sidok bálványozánaké mint annak elötte (C/B 1020)

volna. a bálványozáshoz, mint annak elötte (C/B 1020)

el rontatot., tehát még annak elötte el jött a Messiás (C/B 1028)

melyet mondot volt nékik. annak elötte egy kevés idövel. és hogy (C/B 1043)

némellyek pedig kezekben ágakot tartván. elötte mennek vala. és mindnyájan kiálták (C/B 1044)

fogni azok a földre esének elötte. hogy csudálatosan meg gyogyittá a (C/B 1047)

csuda tételekre., noha ökk. annak elötte. tudatlanok valának. és leg aláb (C/B 1067)

fogvást. se minden hellyeken, ennek elötte két száz esztendövel hirek sem (C/B 1096)

kristus altal. hogy igazak lehessünk elötte, és hogy jó cselekedeteket mivelhessünk (C/B 1165)

az Atyátol született, minden idöknek elötte, Istentöl Istent, világoságtol világoságot. igaz (C/B 1265)

ugy kell lenni. valamint annak elötte, noha nem kell. az exCommunicatus (C/B 1358)

attyokhoz. urokhoz, aszszonyokhoz. valamint annak elötte, nem vévén mind azon által (C/B 1358)

tsak azt nézük hogy ennek elötte. két száz esztendövel. a magyarok (C/B 1388)

éltenek volna is edgyüt annak elötte., és ha szinte semmi része (C/B 1394)

szerént, aki erröl irt. ennek elötte ött, vagy hat száz esztendövel (C/B 1494)

évangyeliumot megyen énekelni. miért visznek elötte füstölöt.. és gyerttyát (C/B 1499)

születet. minden üdöknek elötte, Istentöl Istent. világoságtol világoságot: igaz (C/B 1501)

akik azt magyarázni akarták ennek elötte kilentz száz esztendövel, azt végben (C/B 1526)

más imádságot mond, de annak elötte a Diaconus fel szoval mondgya (C/B 1544)

azokot a nemzeteket, kik annak elötte. nagy külömbözésben voltanak magok közöt (C/B 1565)

parantsolat alat valoknak elötte kel járni mindeneknek, mivel helytelen (C/B 1574)

a Salamon szája által. ennek elötte 2700. esztendövel, mais azont mondgya (IJE 153)

magyarok szokási közöt. kik ennek elötte hat száz esztendövel éltenek,? még (ISZ 171)

a kik pálestinában éltenek ennek elötte. három ezer esztendövel, ha külömbözö (ISZ 172)

vagyon. mint sem volt ennek elötte nyolcz száz esztendövel. de meg (ISZ 172)

száz esztendövel. de meg annak elötte nyolcz száz esztendövel. az elsö (ISZ 172)

saul magához hivatá hogy musikálna elötte, azután ismét viszá tére, hogy (ISZ 183)

ugy irja le az ennek elötte három száz esztendövel valo nemzeteket (ISZ 199)

hoszu köntöst visel., tsak ennek elötte két száz esztendövel, a frantziák (ISZ 200)

lélek kinozta, amidön Dávid hárfázot elötte, elizéus, hogy jövendölhessen. musikást hivata (ISZ 218)

annyi tekéntettel néki, mint annak elötte, ez is az oka. hogy (ISZ 249)

jérusálemet el pusztitták, már annak elötte száz esztendövel, samária puszta volt (ISZ 264)

féle nemzetnek lenni, mint annak elötte, akiknek egy nyelvek, és egy (ISZ 277)

azok az emberek, kik ennek elötte tizen hat száz esztendövél éltenek (KSZ 307)

rab, mitsoda életet élt annak elötte., az ollyanokot pedig, akik valamely (KSZ 312)

könnyünek találák., a mi annak elötte, lehetetlennek láttzot lenni, {…}: az elsö (KSZ 316)

házaságot, de ha már annak elötte házasok valának. meg engedték hogy (KSZ 335)

szentelték magokot. és akik annak elötte amagok házoknál laktanak. az égyiptumi (KSZ 439)

valamint szent benedek idejében, ennek elötte tizen két száz esztendövel, abarátok (KSZ 441)

a primának, és a {…} annak elötte, azok házi könyörgések valának, minden (KSZ 441)

dolmányt palást nélkül, már annak elötte régen viselték aközönséges emberek, {…} a (KSZ 443)

meg vetették vala már annak elötte a filosophusok, hogy nagyob része (KSZ 447)

országban, spanyol országot már annak elötte száz esztendövel birták, a magyarok (KSZ 466)

thamás idejében. ugy mint, ennek elötte négy száz esztendövel, a böjt (KSZ 486)

nevü ember a ki annak elötte ababonaságot üzte volt, és a (SUT 514)

a gyülekezet, azért volna, ót, elötte, hogy meg tudhasák, az Isten (SUT 534)

syriai Gubernátor mellé, aki annak elötte néki jó akaroja (SUT 536)

mulattságára, kájus. és maga Agrippa elötte mentenek, Antonia kezdé kérni a (SUT 539)

Barnabás üsmervén ötet még annak elötte. mivel tanulo tarsak voltak a (SUT 550)

azt tudták, hogy aki annak elötte öket üldözte, az akristus Jésus (SUT 551)

Több más tsudákot is tett elötte, és akirály kéré ötet. hogy (SUT 561)

esze az egész népit, akiknek elötte fog beszélleni. azért, hogy az (SUT 561)

ót mindenek tsudalkozának rajta, annak elötte nyomoruságban. szegénységbe, a sok adoságban (SUT 572)

volna a szive az Agrippán elötte történt dolgon., de söt még (SUT 585)

a több parantsolatimot. amelyet ennek elötte adtam volt néked, mivel ami (SUT 587)

Mecenásnak, és Lámianak. mert annak elötte ezek birták., kájus nem hogy (SUT 591)

mellet volt egy kevesé annak elötte hogy meg ölték volna. de (SUT 603)

az arany lántzot. amelyet annak elötte hordozta volt. a templom folyosoin (SUT 608)

keresni szent pált, akit annak elötte sokal üsmérte volt, a kit (SUT 612)

végig vezetné pétert, el tünék elötte (SUT 615)

Akoron mondá azoknak. akik annak elötte egy kevesé Istennek mondák lenni (SUT 617)

Agabus proféta, a ki annak elötte. nem sokal. jérusalemböl. Antiokiában ment (SUT 619)

Romaiak örizete alat, mint annak elötte., A papok, és a birák (SUT 621)

nékik meg engedte vala. ennek elötte. tiz esztendövel. a koronán, azt (SUT 622)

nevü aszszonyhoz, a kinek annak elötte kevésel. meg holt volt falconilla (SUT 628)

herodianusoknak fejit, a ki annak elötte negyven esztendövel fel támasztotta vala (SUT 632)

atenger fenekén, mind ezeket annak elötte szenvedé. hogy a korintus bélieknek (SUT 633)

már meg holt volt, annak elötte sok idövel (SUT 635)

priscilla tsak kevés idövel annak elötte. érkeztek volt korintusba, se josef (SUT 661)

a Gallileai Judásnak. aki annak elötte negyven esztendövel. a követöinek, a (SUT 665)

az ur. sok idövel annak elötte. azok valának ahitetök. és a (SUT 665)

meg tartották atörvenyt. mint annak elötte., szent pál meg mutattya hogy (SUT 683)

Az Apostol. annak elötte egy kevés idövel Timothéust Mácédoniában (SUT 689)

Az Apostolnak. sok idövel. annak elötte szandékja vala Romába menni. azt (SUT 696)

után nem következtenek mint annak elötte. gyakran változtatták. és le tették (SUT 708)

részt vegyenek atizedböl valamint annak, elötte, de látván hogy nem követnék (SUT 713)

nyerte volna meg. ahol annak elötte a mérges állatok igen közönségesek (SUT 727)

Negy esztendövel elötte a Romaiaknak a sidok ellen (SUT 746)

azon anapon. a melyen. ánnak elötte sokal. a Gallusok Romát meg (SUT 752)

Ennek elötte már szolottunk Nicolausrol, a vulgaris (SUT 772)

kisére cestius Gallust. meg tsinálá elötte adolgát. és viszá térvén Jérusálembe (SUT 778)

el mulattya, De még annak elötte. azt hirdette volt, hogy Josefnek (SUT 799)

a melyet kevés idövel annak elötte Cestius el pusztitotta vala, azután (SUT 815)

tette volt fö pappá annak elötte egy nehány esztendövel (SUT 822)

Ananus. a ki annak elötte hat, vagy hét esztendövel a (SUT 823)

mondgya Josef. a mi annak elötte régen. meg vala jövendölve, hogy (SUT 829)

a légiok zászloival, és trombitások elötte. Ezeket követek a légiok, egy (SUT 845)

amelyben harmintz hét esztendövel annak elötte meg ölették vala a kristus (SUT 845)

indulatal követé beszédit, mint annak elötte:, de mind ezekre meg nem (SUT 856)

valo helyek. a mellyek annak elötte ékesek valának a szép fákal (SUT 866)

olyan formában amint ezt ennek elötte meg mondok, rettentö hálá adatlanságal (SUT 866)

és anépet inteni mint annak elötte, hogy hajollyanak abékeségre (SUT 868)

azok a vitézek akik annak elötte oly hivek valának hozájok. mindenik (SUT 886)

fizetne, valamint szokták volt annak elötte fizetni a Jérusalemi Templomnak (SUT 895)

Jérusalemel történt. kevés idövel annak elötte. nem akarának vélek közösülni, és (SUT 896)

elötted – 67

ide. hogy valamit el titkollyak elötted. azt meg vallom, hogy egy (TL 183)

küldöm szemedelött. ki el készitti elötted ate utadot (É 18)

tapasztalhasuk elötted valo foganatos esedezését annak, a (É 88)

azt tselekedgyük a mi kedves elötted, ami urunk {…} által (É 129)

azért alamisnát adsz, ne trombitáltass elötted, a mint akép mutatok tselekesznek (É 168)

bünteti a testnek sanyargatásával; fényeskedgyék elötted, aveled valo meg egyesülésnek kivánságával (É 192)

egyél. mert nagy út vagyon elötted, ki mikor fel költ volna (É 198)

mutattatot. mi is bé mutassuk elötted magunkot tiszta szivekel. ami urunk (É 243)

Atyám, mert igy volt kellemetes elötted, mindenek nékem adattak az Atyámtol (É 259)

atyád fiainak, és meg halyollyanak elötted. a te anyád fiai. aki (É 301)

parantsolatidot, minden akaratink., és tselekedetink elötted kedvesek legyenek a mi urunk (É 608)

tsak azt kérjük, a mi elötted kedves. ami urunk (É 714)

Apostolod, ugy viselhese magát, hogy elötted tessék. és te néked szolgálhason (É 840)

azok atiszta lelkek, kik mindenkor elötted állanak, a menyekben. mi nékünk (É 878)

az atyád halgatása, meg mentheti elötted. adom fernánd halgatását, mert ugyanis (MN 18)

ö szeretete el ne titkolya elötted mind azt. valamit az atyád (MN 18)

pediglen ha reá nem állasz. elötted meg ölöm magamot (MN 22)

háláadatlan volnék, ha el tagadnám elötted a mit kivánsz meg tudni (MN 31)

a beszédet mondván. vitéz lunlei. elötted látod azt. aki annyi tisztelettel (MN 40)

hogy valamely betsületet nyertem volna elötted, azt nékem meg kellet volna (MN 44)

hogy ha valaha kegyelmeséget nyertem elötted. és ha szeretetedet meg akarod (MN 89)

valo mindenkori joságod. és az elötted valo hitelem, holtig hozád kapcsolnak (MN 92)

Nem titkolom el elötted mondá néki. hogy a te (MN 94)

élete már is olyan kedves elötted. hogy engemet a halálra itély (MN 110)

tudgya, miért titkolnám azt el elötted, tud meg azt azén számbol (MN 113)

nem akarom azokot el titkolni elötted, ne hogy ezeket a szememre (MN 114)

monda, aszonyom, igen kedvesé lett elötted Dom baltazár. mivel a neked (MN 129)

tartod., én sem titkolom el elötted, a mi a szivemben vagyon (MN 132)

sebastien igy szolla. haszontalan volna elötted el titkolnom. hogy igen nagy (MN 153)

de azt el nem tagadom elötted, és hasznodban jár., hogy azt (MN 155)

magamot. vagy az Elvir élete elötted olyan drága valamint én elöttem (MN 161)

a leányidot meg tsallyam. én elötted akarok vélek beszélleni. amit tselekeszem (MN 175)

ditsösége szinten olyan drága, valamint elötted. és a ki tiszteli az (MN 202)

a melyek már nem kedvesek elötted, de a mitsoda állapotban vagyok (MN 214)

kegyelmeségedet., hogy az én emlékezetem., elötted ne légyen gyülölséges. minek utánna (MN 214)

utánna. oly kedves lett volna elötted,, és meg ne éreztessed azokkal (MN 214)

kövessed hát annak nyomdokát, aki elötted mégyen. és vegyed jó szivel (KKU 247)

jó szivel annak szavait aki elötted megyen. és vegyed jó szivel (KKU 247)

ate néped, hogy kegyelmet találtunk elötted, hogy ha velünk nem jársz (KKU 335)

emberekel valo egyeség oly nagyé elötted, hogy még alkalmatosságot keress, avélek (KKU 431)

de uram ha kegyelmet nyertem. elötted, kérlek ne halaszad továbra, mutasd (KKU 446)

meg elötted (KG 465)

tsak azt kövesem ami kedves elötted, engedelmes volt az ö attyának (KG 517)

mind ezek el vannak rejtve elötted. és eljö az idö a (KJÉ 719)

mikor alamisnát adtz, ne trombitáltass elötted, és az uttzákon., atitkon valo (VKT 885)

üdveségnek, és avaloságos bölcseségnek uttya, elötted üsméretlen dolog., szükséged vagyon egy (IK/A 91)

2. Legyenek mindenkor elötted salamonnak ezek a szép intési (IK/A 150)

a melyel tartozol szüléidnek. holot elötted vagyon az Istennek példája aki (IK/A 215)

azon légy hogy mások is elötted más képen ne beszélyenek (IK/A 217)

adgy kegyelmet nékem, hogy ezen elötted érdemetlen munkám. és azon idö (IK/B 385)

engemet. és igy kedvesek lésznek elötted az én cselekedetim (IK/B 448)

templomból ki menvén, egész nap elötted légyen ez az sz cselekedeted (IK/B 462)

is, az ki világosnak láttzik elötted, oh (IK/B 502)

mások is hasonlo képen beszéllyenek elötted (IK/B 561)

ez az két dolog légyen elötted. hogy micsoda nagy dolog legyen (IK/B 623)

egész életedben az Isteni felelmet elötted viseled minden cselekedetidben (IK/B 625)

inkáb, az mi leg drágáb elötted ez világon. az ki pedig (IK/B 674)

Alázatos és töredelmes lélekel lévén elötted, végy kedvesen minket, és hogy (C/A 810)

a mi áldozatunk makedves lehesen elötted (C/A 810)

fel emelése ollyan kedves légyen elötted, mint az estvéli áldozat., tégy (C/A 811)

vétessek † hellyes † és kedves légyen elötted, ugy hogy ate kedves Fiadnak (C/A 827)

Alázatos, és töredelmes lélekel lévén elötted, uram, végy kedvesen minket. és (C/B 1506)

mi áldozatunk, ma kedves lehessen elötted (C/B 1506)

fel emelése ollyan kedves légyen elötted, mint az estvéli áldozat., tégy (C/B 1507)

vétessék, † hellyes †. és kedves légyen elötted, ugy hogy ate kedves fiadnak (C/B 1519)

és azokat el fedeztem volna elötted, házaságunk. után pedig valamely tsonka (IJE 123)

a mái napon magamot menthetem elötted. mind (SUT 720)

elöttek – 1

szenvedniek., 3. semmit nem kell elöttek mondani, vagy tselekedni ollyat, a (C/B 1402)

elöttem – 36

irok, ugy tettzik mint ha elöttem volna. kéd. és kédel beszélgetnék (TL 96)

és ha lehet. az igazságot, elöttem viselem. hogy mindenekröl számot adhassak (TL 210)

ur bé fedezte elöttem, az oda vivö utakot. mert (TL 241)

veszedelemböl ki jöttem, más volt elöttem. mert mint hogy meg indulásom (TL 245)

egész föld el szaladot volna elöttem, ezt a kis tartalékot ki (TL 245)

az, aki utánnam jövendö aki elöttem lett, kinek én nem vagyok (É 25)

el érkezem. más szál alá elöttem. monda néki Jésus. kely fel (É 211)

üsmértetthessem veled mitsoda kedves voltál elöttem. de már ezt meg nem (MN 77)

mint hogy semmi nincsen dragáb elöttem mint magad, ugyan tsak teis (MN 81)

meg alázása, a melyben volt elöttem, az ö szerelemel valo tekintete (MN 92)

mit felellyetek nekem. haszontalan volna elöttem valamit el titkolni. mivel jol (MN 94)

én fejdelem aszonyom. mely kedves elöttem ez a fel indulatod. mondá (MN 150)

én elöttem, ne titkold el elöttem., az a szerencsétlen uri aszony (MN 161)

vagy. ne titkoly semmit el elöttem. azt mondgyák hogy egy leányod (MN 175)

az a király. a ki elöttem oly kedves. anyira találna szeretni (MN 179)

el nem vesztettem. mivel szüntelen elöttem látni. egy szép és nagy (MN 193)

aszonynak. fiaihoz valo szeretetemben. és elöttem olyan kedvesek lésznek. mint a (MN 216)

meg érdemleném., el is titkollya elöttem. sürgös szükségeit. hogy keserüségre ne (MN 219)

eleteket azoknak. akik leg drágábák elöttem evilágon. és hogy azal meg (MN 240)

személy pedig olyan drága volt elöttem. hogy tsak azö veszedelmekre kelletet (MN 241)

füst, azért kedves is volt elöttem, nem is kivánhatz soha jobbat (KKU 254)

hogy az én fájdalmam. mindenkor elöttem volt nékem (KKU 266)

annak oka. miért nem hordozta, elöttem akeresztet. a Cyreneai simon. hanem (KKU 334)

evangyéliumban azt mondottam. hogy nem elöttem. hanem utánnam kel járni (KKU 334)

apostolomal, aki is egy szer elöttem akarván menni, és halván engemet (KKU 334)

tölem. azt teszi, kövess engemet., elöttem akarszé járni., tanátsot akarsz nékem (KKU 334)

engedem, de ugy hogy ne elöttem kivány futni. ha engemet el (KKU 335)

ez után édes üdvezitöm. akereszt elöttem kedves lészen. és a nyomoruság (KKU 361)

az atyámtol jöt, kedves volt elöttem, és az ö parantsolattyát kivántam (KKU 364)

ódgyon. mivel nintsen kedveseb dolog elöttem. mint veled élni. és meg (KKU 397)

ditsöséges korona után valo reménség elöttem kedves, de alig vagyok el (KKU 422)

az Isten elöt jára. járj elöttem mondá az Isten ábrahámnak, ha (KG 473)

érkezem. adig más megyen bé elöttem. Jésus mondá néki. kely fel (KJÉ 640)

már is halva láttam volna elöttem, de érzettem még élni. és (IK/B 548)

akarszé Jérusálembe jöni, hogy ót elöttem meg itéllyenek. mind azokrol amelyekel (SUT 718)

papok. és tanáts urak, vádolák elöttem midön Jérusalembe volnék, kérvén arra (SUT 719)

elöttetek – 2

hogy fel támadot, és imé elöttetek el mégyen Galilaeaba. ót meg (É 482)

és a ki talpon áll elöttetek, a kristus Jésus az a (SUT 503)

elöttök – 71

hogy mindenkor sok szolga állyon elöttök, mikor pedig országos dolgokrol beszélnek (TL 16)

és a levelet el olvastatá elöttök. a melyben panaszolkodik dom antonio (TL 87)

lévö bórt: mindgyárt meg hala. elöttök. igy meg gyogyitani valakit, a (TL 177)

kedvem, nékik méreg, és kedvetlenségem elöttök kedves. minden nap ujjittyák, ellenem (TL 212)

János tanitványinak hanem tsudákot téve elöttök (É 20)

melyet láttak vala nap keletben, elöttökmégyen vala, mig el jutván meg (É 94)

noha annyi sok tsudákot tett elöttök (É 202)

külön és szinében el változék elöttök. és fénylék az ortzája mint (É 217)

az a titok, el vala elöttök rejtve, sött még kettö közulök (É 283)

és szollyatok a kö sziklának elöttök, és a vizet ád, és (É 337)

az igen ritka dolog vala elöttök, de ahitböl valo. tisztelet, melyel (É 343)

Giézi pedig el ment vala elöttök, és a páltzát a gyermek (É 380)

mézet, és mikoron ett volna elöttök vévén a maradékot, nékik adá (É 512)

távoznék, és el rejtené magát elöttök. bizonyos ideig, és az után (É 549)

addig az Isten irgalmaságinak kebele elöttök bé lesz zárva, és minden (É 565)

a szeretetre, tsak azért gyülölséges elöttök., mert meg feddi öket tévelygésekröl (É 587)

ö tulajdon juhait ki botsáttya, elöttök mégyen, és ajuhok ötet követik (É 589)

a házadboz, és mindgyárt felkelvén elöttök, fel vévé az ágyát, melyben (É 596)

akadályokot, semit el nem titkolván elöttök olyat, a mi valamely hivatalra (É 640)

vakittya, és hihetetlenné tészen mindent elöttök. mostanában is sokan vannak ollyanok (É 667)

házadba, és mindgyárt fel kelvén elöttök. fel vevé az ágyát. melyben (É 799)

külön, és szinében el változek elöttök és fénylék az ortzája mint (É 847)

mene, és el rejté magát elöttök (É 852)

a Császár azt semminek tartván. elöttök el szaggatá a feftát. amely (MN 71)

az ellenség már is szaladna elöttök, a kik reménlvén. mind a (MN 76)

oly igen kelleték. meg türköztetnem elöttök, az okozza amostani sirásomot. tarsd (MN 92)

örömel latá. mitsoda kedves volna elöttök (MN 168)

az elöttök valojok mind el veszének, és (MN 206)

sidok nem követék avilágoságot. mely elöttök járt, mert nem üsmerték, mind (KJÉ 592)

látván, igen meg örülének. atsillag elöttök menvén. meg állapodék a hely (KJÉ 613)

észre nem vévék, gondolván. hogy elöttök, vagy utánnok menne. atöbb uti (KJÉ 616)

sok tsudákot tett elöttök. de ök azokot mind káromlásokra (KJÉ 654)

az a kisded, a ki elöttök vagyon., aki pedig egy olyan (KJÉ 677)

mondgya. hogy ennek abeszédnek értelme elöttök el volt rejtve. és hogy (KJÉ 713)

tételek a melyeket tett volt elöttök, avakság meg környékezte volt az (KJÉ 720)

nékik üsmerniek asok tsudákbol. amelyeket elöttök tselekedet, bizonyosok lehetnek abban is (KJÉ 742)

kiknek. keserüségel. kelleték nezni, fioknak, elöttök fegyver által el veszni, vagy (KJÉ 758)

a midön két embereket látának elöttök meg jelenni, fényes köntösökben., ezek (KJÉ 763)

a rosz példák mitsoda foganatosok elöttök melyeket nékik adnak, ha szinte (VKT 921)

követi, mivel. 1. el fedezi elöttök aroszat. el hitetvén. vélek hogy (IK/A 195)

egyébkor magokot elöttök. hanem tsak a mikor arra (IK/A 277)

után mégyen. 1 el rejti elöttök az roszat. és el hiteti (IK/B 543)

emberek hez}. nem hajthatván meg elöttök magokot. midön arra kénszeritetnek, és (IK/B 610)

és engedelmeségel., az elsöséget. becsületet. elöttök valo járást rendeletlenül ne kivánnyad (IK/B 610)

formában minden segittse tiszteletesebbé tenni elöttök a vallást, és öket a (C/A 65)

szent könyvek és a profétiák elöttök bé lennének zárva a melyekböl (C/A 150)

és hogy harmintz esztendös koráig elöttök tsak ugy (C/A 166)

Hieronimus Thábor hegyének nevezi, ót elöttök szinét el változtatá (C/A 167)

nehezen akarának hinni szemeknek is:/ elöttök halat, és mezet ett, és (C/A 187)

keresésel kel hozájok lenni, adolgokot elöttök elne titkolyák. anyiban. a menyiben (C/A 664)

szenvedniek. 3 semit nem kel elöttök mondani vagy tselekedni, olyat, ami (C/A 666)

szent könyvek, és a profétiák. elöttök bé lennének zárva amellyekböl semmit (C/B 1029)

és hogy harmintz esztendös koráig. elöttök csak ugy volt mint más (C/B 1041)

hiéronimus thábor hegyének nevezi. ót elöttök szinét el változtatá (C/B 1042)

kell hozájok lenni., a dolgokat elöttök el ne titkollyák, annyiban, a (C/B 1400)

és gondolattyiról tésznek itéletet, semmi elöttök rejtékben nem marad, és ollyan (IJE 38)

öket. ahol ennivalo vagyon. ott elöttök esznek, az után apélda, és (IJE 85)

kell semit mondani, vagy tselekedni elöttök. nem tsak roszat. de még (IJE 90)

unták magokat, amunka kedvessé tette elöttök. aleg kisseb mulattságot is, a (ISZ 187)

hajtották, a földre le borultak elöttök, eztet nevezi az irás imádásnak (ISZ 222)

mindnyájan ót le ülének, és elöttök szándékát ki tévé, és azután (ISZ 253)

tudni illik, apapoktol, és az elöttök valo püspököktöl, az apostolokig valo (KSZ 320)

hogy mitsoda tsufos dolognak tettzet elöttök az illyen beszéd, azt jól (KSZ 344)

a midön apapokot elöl találták. elöttök le borultanak, a lábokot meg (KSZ 387)

akis gyermekeket, pedig, az anyáknak, elöttök kelletet tartani, ez igy lévén (KSZ 413)

beszédeken., a meg gyogyult sánta elöttök lévén, a ki több volt (SUT 504)

utolso nyomoruságra hazájokot., hanem mennének elöttök ki a varosbol, a Romai (SUT 782)

vala. azért igen el titkolák elöttök szándékjokot, ugy történék tehát, hogy (SUT 797)

mentenek volna, meg kezde szaladni elöttök, és a midön látá hogy (SUT 820)

a kapukot bé zárták volt elöttök. azon még inkáb meg boszonkodának (SUT 825)

vonák el vonák magokot elöttök. meg halván az áerben zugását (SUT 852)

elöttünk – 35

ha egyik kezivel el takarja elöttünk erdélyt, a másikaval táplál, édes (TL 25)

azok a nagy rettentö sajkák elöttünk mennek el. a fekete tengere (TL 44)

valami meg tiltva. légyen is elöttünk, erösen el zárva, ámbár ahoz (TL 124)

huzuk. vonnyuk azidöt, minden mulattság elöttünk fut. de ugyan is miért (TL 142)

valo lakást, és szokatlan dolog. elöttünk, minden nap misére menni, és (TL 151)

mi nékünk nem volté példa elöttünk.? volt, de tanoltunké rajta.? mások (TL 155)

a vezér mint hogy mindenkor elöttünk indult meg, kilentz ora tájban (TL 230)

a vezér vidinhez érkezvén. sokal elöttünk. már sátorok alat volt. az (TL 230)

hellyesnek itélte azokot el titkolni elöttünk (É 42)

zárják imádságokal. az Istennek kebelét elöttünk, és meg ne gátollyák, hogy (É 562)

mind azt, valami leg drágáb elöttünk (É 585)

azok leg drágábbak volnának is elöttünk evilágon, és oly leg szükségesebbek (É 882)

azért semmit se titkoly el elöttünk, kérlek is hogy mond meg (MN 26)

magos volt., hogy el fedezhette elöttünk azt a nagy földet (MN 225)

láttunk. a sok vadat kik elöttünk futottak., sok tót, forrást. és (MN 225)

vinni. mondá bizodalomal., hogy ha elöttünk nem akarsz járni, inkáb kine (KKU 335)

rend szerént azok el vannak elöttünk rejtve, az attol vagyon, hogy (KKU 399)

néki sulyosnak, semmi nem lészen elöttünk is nehéz, tsak visgállyuk meg (KG 469)

egész házát áldásával, az Isten elöttünk jártattya angyalát, hogy nékünk meg (KG 543)

azIstenhez viszá vigye öket, ö elöttünk járt, és minden lépésinket a (KJÉ 586)

világositván minket, mivel utálatossá tette elöttünk mindazt. valamit maga el került (KJÉ 588)

a melyeket szenvedet,. kedveseké tette elöttünk (KJÉ 588)

a pokolnak uttyárol, ö maga elöttünk jár, hogy el ne tévelyedgyünk (KJÉ 593)

magunkhoz valo szeretet rejtik el elöttünk. a melyek mind azon által (VKT 786)

az. mind azt a mi elöttünk leg kedveseb. és a mi (VKT 824)

a menyeknek kapuját. a mely elöttünk bé volt zárva, a vétektöl (C/A 181)

betsületitöl. és a menyeknek kapuját elöttünk bé zárják (C/A 413)

vesztettük volna mind azt valami elöttünk leg kedveseb. evilágon., és hogy (C/A 556)

erösitti, és tiszteletesebé nem tészi elöttünk mint az a külömbözés. amelyet (C/A 731)

menynek kapuját el zárta volt elöttünk két felé hasadot, és a (C/A 749)

a menynek kapuját. a mely elöttünk bé volt zárva. a vétektöl (C/B 1051)

becsületitöl. és a mennyeknek kapuját elöttünk bé zárják (C/B 1215)

vesztettük volna mind azt., valami elöttünk leg kedveseb evilágon. és hogy (C/B 1321)

fog láttzani. a véres áldozatok elöttünk nem kedvesek. más részint, azt (ISZ 170)

más után. a mely unadalmas elöttünk (ISZ 182)

elöttünnk – 1

a mit Isten el akart elöttünnk rejteni. el hitetvén magunkal., hogy (É 569)

elöt,-te
elöt,-te – 1

vö legény, pillangoson, megyen elöt,-te kardoson, az uttzákot mind bé (TL 70)

előtte
előttem – 2

kapuja érdemem szerént bé zárotott előttem, noha azt el mondhatom, hogy (ML 307)

hogy menyi kenyér vagyon még előttem, de azt el itélhetem, hogy (ML 309)

Előtte
Előtte – 1

meg állittyák. A’ Vőlegény pillangoson Előtte mégyen pompáson. Az Uttzákot hogy (ML 328)

ölöt-
ölöttök – 1

anagy urakot. és a hadat. ölöttök fel megyen a fia mellé (TL 89)


én|előttem – 11
én elötem
én elötem – 1

kristusunk Apostoli meg jövendölték én elötem (SUT 563)

én elöttem
én elöttem – 10

lévö hajoknak el veszések. én elöttem semmik valának, mivel láttalak. de (MN 44)

vigye magával a mi én elöttem leg drágáb volt evilágon. nem (MN 45)

a menyei könyvben. az én elöttem valonak halynak ujával. és ezel (MN 59)

elötted olyan drága valamint én elöttem, ne titkold el elöttem., az (MN 161)

a lábaihoz borulván. az én elöttem olyan drága hogy azért életemet (MN 170)

az szülékhez valo szeretet én elöttem vétkes. hogy ha az. ellenkezik (KKU 311)

ne legyenek te néked én elöttem idegen Istenid. ne tsinály magadnak (C/A 369)

a szoknak Ne legyetek én elöttem idegen Istenid. ne tsinály magadnak (C/A 373)

ne legyenek te néked én elöttem idegen Istenid. Ne tsinály magadnak (C/B 1181)

a szoknak.. Ne legyenek én elöttem idegen Istenid, ne tsinály magadnak (C/B 1184)


mi|előttünk – 5
mi elöttünk
mi elöttünk – 5

fedezve. mind mások, mind mi elöttünk, és amelyet az Isten tsak (É 635)

követtek. anyi millium martyrumok mi elöttünk, amit ök vérekel meg petsétlették (KG 454)

nem függö szabadság. mely mi elöttünk oly drága, és a melyet (VKT 814)

Isteni példánktol. de ö mi elöttünk képe. a makula nélkül valo (VKT 887)

resttség, és a melyeket mi elöttünk el titkolya (IJE 19)


ő|előtte – 91
öelötte
öelötte – 1

békeséges türésel. valo kis boszu, öelötte sokal kedveseb, mint sem akár (KKU 426)

ö elötte
ö elötte – 89

tsendeségben, eszerent is kel tselekednünk ö elötte atemplomban. azután temjént ajánlának (É 97)

rendelése nélkül megyen végben., az ö elötte mind hejábanvaloság. és haszontalanság (É 141)

hogy az egész világnak teremtése ö elötte, játék, és mulattság volt (É 231)

mind azon által, nem lehetnek ö elötte a szentek polgár társai (É 235)

lelkeket valamint, szent, élö. és ö elötte kedves osttyákot (É 245)

szenttségek. noha magokban szentek. de ö elötte nem tettzenének, hogy ha (É 245)

népe közül valo nem érdemesebb ö elötte tsak magátol akegyelemre. mint (É 275)

eröszakot vesznek. a mely kedves ö elötte, ezért is igéri, hogy (É 326)

minden szándékunkot, és tselekedetinket, hogy ö elötte magunkot meg alázuk, és (É 343)

láthattyák ebböl, hogy mitsoda kedves ö elötte, a midön agonoszok meg (É 368)

meg emésztetének egy szem pillantásban ö elötte., akoron mondá a király (É 410)

nevekedik mint a veszö szál. ö elötte, és mint a gyükér (É 449)

azok a rettegések. és félelmek, ö elötte kedvesek lehetnek. hogy ha (É 470)

félelmek melyek anagy szeretettöl származnak, ö elötte sokal kedvesebbek. mint sem (É 525)

jóbbaká, és kedvesebbeké tésznek minket ö elötte, egy szoval. a melyek (É 552)

könyörögnek, nem azért, hogy könyörgések ö elötte kedves nem volna. hanem (É 562)

hogy a szentek is rettegjenek ö elötte., és az ö mindenhato (É 604)

hogy mitsoda méltatlanok arra, hogy ö elötte legyenek, a más kettöt (É 650)

hogy minden térd meg hajol ö elötte, és mindenek alája vettetnek (É 662)

annal nagyob alázatoságal kel lennünk ö elötte, és az emberek elött (É 686)

alat, hogy ö jó, hogy ö elötte nehéz abüntetés, és könyü (É 717)

érdemli egyedül szeretetünket, ateremtet állat. ö elötte tsak semmi. és tsak (É 793)

két szeretet tészi minden tselekedetünket ö elötte kedvesse, ezt is tanittya (É 806)

töllünk, mitsoda jó, és kedves ö elötte, mitsoda tekélletes, hogy magunkot (É 809)

egyedül gyogyithattya meg ötet, nintsen ö elötte meg gyógyithatatlan nyavalya, mert (É 827)

és hogy mitsoda arra hogy ö elötte legyenek, a más kettöt (É 873)

tisztet rendelt melléd. a ki ö elötte kedveségben vagyon. azért annak (MN 38)

és el nem titkolhaták azt ö elötte. mivel thibolt. mindenkor. alatomban (MN 85)

azt az életet, a mely ö elötte oly drága volna, és (MN 120)

és azt nem kellene menteni ö elötte, hogy ha pedig szamot (MN 197)

leg nagyobakot el töröllye. hogy ö elötte ne ditsekedgyék egy test (KKU 294)

szenvedni leg kiseb dolgot is. ö elötte az érdemes; ha magadnak (KKU 322)

tsak földi. el veszendö állapotok, ö elötte pedig aleg kedveseb ékeségek (KKU 419)

melyek attol erednek. kedvesek lesznek ö elötte. sött még az állati (KG 457)

minket lát, nintsen rejték hely ö elötte. ha vétkezni akarsz. mondgya (KG 476)

szükölködni, és bé zárja szivét ö elötte, miképen marad meg az (KG 488)

hitre hozot, és ujittsad meg ö elötte az akori tett fogadásodot (KG 555)

magát fogatni, a földre estenek ö elötte, tsak egy szavára. hogy (KJÉ 588)

is. nagy dolgokot viszen végben; ö elötte kedves dolog, az alázatosokot (KJÉ 607)

nem hagya. mivel sokal drágáb ö elötte a virágoknál és az (KJÉ 646)

veti öket, mint olyanokot, kik ö elötte üsméretlenek., hasonlo képen fog (KJÉ 647)

el fog jöni, bizodalomal lehesünk ö elötte, és hogy meg ne (KJÉ 776)

és hogy az ifiak szolgálattya ö elötte igen kedves. ezt az (IK/A 30)

napnak elsö tselekedetivel, az is ö elötte leg kedveseb, ugyan azal (IK/A 105)

és hogy ne esedeznék érettek. ö elötte (IK/A 125)

értelmeket, kik azért teremtettek. hogy ö elötte legyenek, és szüntelen ötet (IK/A 126)

temploma., olyan állapotban a mely ö elötte utálatos volna. ? Mire valok (IK/A 132)

Szent eröt vegyenek., amely eröszak, ö elötte kedves volt, azokban agyülekezetekben (IK/A 135)

vétektöl valo irtozást, a mely ö elötte fertelmes. föképen a tisztátalan (IK/A 148)

nemeségedet, és nemes lész. mind ö elötte, mind az emberek elött (IK/A 208)

ezen a világon., az ö elötte tsak pór, és valamint egy (IK/A 217)

utállya. hogy a hazug ajakak. ö elötte ocsmanyságosok. ellenben pedíg akik (IK/A 240)

néki áldoztattak., vagy az templomban ö elötte fel mutattattak., ez által (IK/B 398)

azt kivánnya, hogy az iffiuság ö elötte bé mutatassék. és az (IK/B 398)

jót pedig szeretik azért, hogy ö elötte az kedves. valamiképpen egy (IK/B 445)

olly állapotban hagyod. az ki ö elötte utálatos ? mit használnak, mondgya (IK/B 485)

Isten háza eleiben gyülven. ót ö elötte sirának. böjtölének, imádkozának. és (IK/B 545)

az nemesben. az jó erkölcs ö elötte kedveseb * és igy nemeségednek (IK/B 556)

meg áldgya nemeségedet. és mind ö elötte, mind az emberek elöt (IK/B 556)

ötet minden teremtet állatok imádgyák. ö elötte meg az angyalok is (IK/B 561)

ez világon nagynak láttzik, az ö elötte csak pór, és mint (IK/B 561)

bölcseséget ada néki. hogy se ö elötte, se utánna, soha embernek (IK/B 695)

az ö áldozattyát, és hogy ö elötte kedves volt Ábel, és (C/A 72)

és az ö aldozattya kedvesek ö elötte (C/A 72)

aki két száz esztendövel élt ö elötte. név szerént nevezvén, ötet (C/A 130)

nevekedik mint a veszö szál, ö elötte, és mint a gyükér (C/A 174)

ötet követik nem járnak asetéttségben ö elötte az egész népek a (C/A 200)

lakván minket meg szentel. és ö elötte kedveseké tészen. ezt meg (C/A 490)

azt tarttya hogy nap nyugoton ö elötte is voltanak szerzetesek (C/A 646)

az Istenen., a mely eröszak ö elötte kedves (C/A 669)

a mely nélkül az ajándékok, ö elötte nem lehettek kedvesek (C/A 747)

nélkül fontolná meg tselekedetinket, senki ö elötte nem üdvezülhetne (C/A 839)

az ö áldozattyát. és hogy ö elötte kedves volt ábel. és (C/B 966)

kristus. és azö áldozattya. gyönyörüségesek ö elötte (C/B 966)

aki két száz esztendövel élt ö elötte, név szerént nevezvén ötet (C/B 1013)

követik., nem járnak a setéttségben., ö elötte. az egész népek asetettségben (C/B 1059)

lakván. minket meg szentel., és ö elötte. kedvesekké tészen., ezt meg (C/B 1272)

azt tarttya hogy nap nyugoton ö elötte is valának szerzetesek (C/B 1387)

az Istenen. a mely eröszak. ö elötte kedves (C/B 1404)

a mely nélkül, az ajándékok, ö elötte nem lehettek kedvesek (C/B 1460)

bévétessék, hellyes, és kedves légyen ö elötte. és mindenik után keresztett (C/B 1520)

nélkül fontolná meg tselekedetinket., senki ö elötte nem üdvezülhetne (C/B 1529)

meg nem kell engedni. hogy ö elötte valamely rettentö dologrol beszéllyenek (IJE 89)

által, hogy semmi nem volna ö elötte rejtékben, és hogy nem (ISZ 207)

és hogy, aleg kedveseb szolgálat ö elötte, a ditséret adás, és (ISZ 232)

és nevelte fel. a kik ö elötte, vagy is inkáb az (KSZ 416)

egy nehány gyülésröl afrikában még ö elötte sok idövel, ö magais (KSZ 419)

Istenhez. és azok kedveseké lettek ö elötte, küldgy el mostanában joppéban (SUT 532)

vitte. és azt tarttyák. hogy ö elötte. senki még abban az (SUT 635)

ö elötté
ö elötté – 1

helyes, és kedves legyen ö elötté, mi oka lehet annak., ugy (C/A 828)


ő|előttük – 15
ö elöttök
ö elöttök – 15

másoknak kelleték annak használni,. ö elöttök szollot, de nékünk beszélt, nékünk (É 298)

egy nap; rettegni fognak ö elöttök (É 656)

ö elöttök, vagy azok elött, akikre ök (KG 544)

akiket imádnak., és avétkek ö elöttök, vallásbéli dolgokká lésznek (KG 546)

mind azt, a mit ö elöttök tselekeszik, és arrol. hogy olyan (KJÉ 671)

és elejekben, adá, hogy ö elöttök, mindenekröl tudakozodot volna Jésustól. de (KJÉ 754)

a melyért teremtettek vala. ö elöttök bé záraték. és magoknak örök (C/A 60)

szent irás forditásit. ha ö elöttök el olvasnák, és aforditások szerént (C/A 328)

soha nem mondották, mivel ö elöttök el titkolták atitkokot, nem lévén (C/A 843)

a melyért teremtettek vala. ö elöttök bé záraték. és magoknak örök (C/B 957)

illyen formában. minden segittse ö elöttök. tiszteletesebbé tenni a valást. és (C/B 961)

szent irás forditasit. ha ö elöttök el olvasnák.. és a forditások (C/B 1150)

soha nem mondották, mivel ö elöttök el titkolták. atitkokat, nem lévén (C/B 1532)

öregeket gyüjté esze, és ö elöttök téve tsudát, meg bizonyittására, küldetésének (ISZ 251)

azt meg mondottam, hogy ö elöttök le borultanak, és alábokot meg (KSZ 425)


te|előtted – 6
te elötted
te elötted – 6

de el vagyoné a rejtve te elötted, a ki azt cselekedted (TL 186)

illat, sem a sengeknek helye te elötted, hogy meg találhatnok, ate (É 421)

fogadtam hogy tiéd az életem. te elötted el nem titkolom hogy (MN 32)

azt tud meg. hogy még te elötted gyülölt engemet. evilág. ugyan (KKU 327)

ha kételkednék. szeretetiben. mondá. uram, te elötted semmi nem lévén el (KJÉ 769)

meg érthessem micsoda legyen te elötted kedves, mert az mindeneket tud (IK/B 448)


ti|előttetek – 6
ti elötetek
ti elötetek – 1

engedgyetek, mondgya szent pál. {…} a ti elötetek jároknak. és birtokok alat (É 187)

ti elöttetek
ti elöttetek – 5

tudgyátok meg. hogy engemet még ti elöttetek gyülölt (KG 497)

Engedelmesek legyetek ati elöttetek jároknak, és birtokok alat (IK/A 140)

ez a szép intése. Engedelmeskedgyetek ati elöttetek jároknak, és birtokok alat (IK/A 224)

szép intésit, engedelmesek legyetek az ti elöttetek jaroknak. mert vigyáznak ök (IK/B 493)

az szép szavai. engedgyetek, az ti elöttetek jároknak, mert vigyáznak ök (IK/B 567)