fa – 245
fa
fa – 63

vagyon. egyik vas, a másik fa. egyik egy felé fordul, a (TL 101)

se pogácsát nem lehet sütni. fa nincsen, hanem nagy fazakakot tartanak (TL 134)

egy szoval. valamint egy darab fa. vagy a kiben egy csep (TL 246)

mostani télen. jó idök járnak, fais kevés kivántatik, mind ezekböl tehát (TL 252)

avilág. ezen kis magbol valo fa, az Évangyeliumi tudomány, amely kezdetekor (É 133)

mint a vizek mellet plántáltatot fa, mely a nedveségre erezti az (É 285)

Mert valamint hogy az ollyan fa, aviz felé botsátván gyükereit, mindenkor (É 287)

láttad ötet mond meg mitsoda fa alat láttad öket beszélgetni egy (É 348)

azért mond meg nékem. mitsoda fa alat láttad öket egy másal (É 348)

{…} Mitsoda fa volt az, a melyet az (É 448)

és mit jelente az a fa (É 448)

{…} Az ollyan mérges fa volt, a melyet az ö (É 448)

látom szent mathénál, hogy amely fa gyümöltsöt nem hozz, atüzre tétetik (É 571)

bojtorjánokrol fügéket, igy minden jó fa, jó gyümöltsöket terem. agonosz fa (É 702)

fa, jó gyümöltsöket terem. agonosz fa, pedig gonosz gyümöltsöket terem. nem (É 702)

gyümöltsöket terem. nem teremhet ajó fa gonosz gyümöltsöket, sem agonosz fa (É 702)

fa gonosz gyümöltsöket, sem agonosz fa jó gyümöltsöket nem teremhet. minden (É 702)

jó gyümöltsöket nem teremhet. minden fa, amely jó gyümöltsöt nem hoz (É 702)

fát gyümöltséröl, mert minden jó fa jó gyümöltsöt terem, igy egy (É 704)

szivében. ollyan mint egy jó fa, a mely jó gyümoltsöt hoz (É 704)

lehet, vagy jó, vagy rosz fa, minden keresztyén, a szerént, amint (É 704)

szivében, ha jóé, vagy rosz fa (É 705)

tesznek ezek a szók, minden fa, mely nem hoz jó gyümöltsöt (É 705)

szivünkben, és hogy a jó fa, minden féle jó gyümöltsöt teremttsen (É 831)

más egy különös emberé, mindenik fa, amaga nemeszerént valo gyümöltsöt hozza (É 831)

nem hozhat magátol., a rosz fa, jó gyümöltsöt nem teremhet, mint (É 831)

tsinálhattunk kovát mindenüt. találtunk. a fa levelinél meg sütöttük avadhust (MN 226)

a hely felé menvén. egy fa alat látám ülni azt a (MN 228)

vivének. a hol két nagy fa volt. a melyekhez. az én (MN 233)

méltó. hogy az a szent fa. a melyen én élet lévén (KKU 260)

leszek én a ki száraz fa vagyok. és érdemes az örökké (KKU 267)

adgyon nékiek, valamint hogy a fa annál erösebben vagyon a földben (KKU 276)

olyan mint agyükér nélkül valo fa. es mint a lélek nélkül (KKU 389)

nyomjam ellenségemet. és hogy a fa által. meg gyözetessék. az, aki (KKU 403)

meg gyözetessék. az, aki a fa által rabság alá veté az (KKU 403)

kel érteni, valamint hogy a fa, és avas eszközei valának szenvedésemnek (KKU 409)

amidön itéltetünk, amely helyre a fa le esik, ót marad (KG 463)

fiakot ábrahámnak, a féjsze a fa gyükerére tétetet. azért amely fa (KJÉ 618)

fa gyükerére tétetet. azért amely fa jó gyümölcsöt nem hoz, ki (KJÉ 618)

rajtad gyümölcs ne teremjen. és afa, azonal. el szárada, az átok (KJÉ 721)

mondván. mester látodé hogy a fa a melyet meg átkoztál. egészen (KJÉ 722)

nélkül meg holt hitt, valamely fa jó gyümöltsöt nem hoz. ki (VKT 797)

akarván szaladni és egy nagy fa alat nyargalván el. ahaja, a (IK/A 42)

Istennek engedelméböl, oly erösen a fa ágához tekerödzök., hogy hajánál fogva (IK/A 42)

mely meg fojtodik, a nyers fa alat (IK/A 47)

elé mehesenek az áitatosagban., a fa nem véthet gyökeret a fövenyben (IK/A 152)

tészen, valamint hogy a nyers fa. nem jó az épületre. és (IK/A 310)

és ezüst, és kö, és fa Isteneket a vállokon hordozni, rettegtetvén (IK/A 369)

marad meg. az igen nyers fa alat (IK/B 411)

jo erkölcsben valo elömenetelre. az fa meg nem gyükerezhetik az ingadozo (IK/B 504)

hogy nem jó az nyers fa az epületre, mivel ha nyersen (IK/B 639)

{…} Az olyan fa volt, a melynek gyümölcse szent (C/A 55)

{…} Mit jelente a fa. mely a keserü vizet édesé (C/A 96)

a melyre vagyunk épitve, ö afa, a melynek mi vagyunk az (C/A 195)

mondod hogy a kristus a fa a melynek mi vagyunk az (C/A 202)

{…} Az ollyan fa vala. amelynek gyümöltse szent agoston (C/B 953)

{…} mit jelente. a fa, mely a keserü vizet. édesé (C/B 985)

melyre vagyunk épitve, ö a fa, amelynek mi vagyunk az ágai (C/B 1055)

mondod hogy a kristus a fa. a melynek mi vagyunk az (C/B 1060)

tüz. meg fojtodik a sok fa alat (IJE 77)

hogy menyi kenyér. bór. hus, fa, gyerttya, és más egyéb efféle (IJE 141)

hülék belé. hogy a száraz fa helyet egy nagy darab vajal (IJE 145)

hanem ugy mint egy darab fa, a mely haszontalan, lássuk ha (IJE 157)

fábol – 19

dolog, mert a’ deszkák lágy fábol vannak, az egész Országban minden (ML 320)

aképek tsak aranybol. ezüstböl, köböl. fábol vannak tsinálva, atridentinumi Concilium tellyeségel (É 329)

a keresztények kereszttye nem tsak fábol vagyon tsinálva, nem tsak fábol (KKU 258)

fábol vagyon tsinálva, nem tsak fábol áll. hanem abbol. hogy keményen (KKU 258)

a keresztet kell hordozni, nem fábol valo keresztett értek, hanem mind (KKU 260)

{…} A meg rothadatlan fábol valo láda volt, a mely (C/A 102)

Az. az asztal meg rothadatlan fábol volt tsinálva, és arany pléhekel (C/A 102)

{…} A rothadatlan fábol tsinált kis oltárocska vala, és (C/A 103)

Az az oltár meg rothadatlan fábol volt tsinálva. és rézel bé (C/A 104)

itélni hogy az üldöztetésekben, vagy fábol. vagy köböl voltanak. a mint (C/A 771)

{…} a meg rodhatatlan fábol valo láda volt. a mely (C/B 990)

az az asztal, meg rodhatatlan fábol volt csínálva., és arany pléhekel (C/B 991)

{…} a rodhadatlan fábol csinált. kis oltárocska vala., és (C/B 992)

ez az oltár. meg rodhadatlan fábol volt csinálva., és bé volt (C/B 992)

itélni, hogy az üldözésekkor. vagy fábol, vagy köböl voltak. a mint (C/B 1477)

a követ faragják, vagy kik. fábol, és metallumokbol dolgoztak, hogy pedig (ISZ 198)

tsinálva., sok helyeken pedig tsak fábol volt, az oltár. négy lábon (KSZ 396)

és ót nyomoru kalyibákot epittsenek, fábol, vagy nádbol, és hogy ót (KSZ 438)

hogy ne tarttsanak. üvegböl, szarubol, fábol. vagy rezböl valo kelyheket, hanem (KSZ 468)

fáért – 1

mély földnire kelleték meni avárostol fáért. A munkához 12 julÿ kezdének (SUT 875)

fához – 5

bizik a vizek mellé plántáltatot fához (É 287)

ötet. meg foszták. és egy fához köték. nem akarván ugy mondák (MN 83)

fejéhez. és fö papjához. a fához magához ragaszkodgyál. és nem az (IK/A 369)

adgyák magokot. hasonlok az ollyan fához. ki tavaszal igen virágos levén (IK/B 433)

szent Agoston a meg gyulladot fához, a melyet mindenüt (C/A 216)

faja – 1

keresztedet imádgyuk. {…} imhol a keresztnek faja. jöjjetek imádgyuk (C/B 1192)

fája – 7

azok közöt vala az életnek fája, ajó, és agonosz meg tudásának (C/A 55)

ajó, és agonosz meg tudásának fája (C/A 55)

{…} Mitsodás volt az életnek fája (C/A 55)

keresztedet imádgyuk. {…} Imhol a keresztnek fája. jöjjetek imadgyuk (C/A 384)

azok közöt. vala az életnek fája. a jó, és a gonosz (C/B 953)

jó, és a gonosz tudásának fája (C/B 953)

{…} micsodás volt az életnek fája (C/B 953)

fajában – 1

hogy részek légyen az életnek fajában, és annak gyümölcsét vehesék. agyümölcs (KG 505)

fájában – 2

az oltó ág, afájában, hogy egy test legyünk ö (É 695)

szüntelen engemet abban az életnek fájában, a mely magad vagy, hogy (KKU 397)

fájához – 2

mondván, az áitatoságnak. nem a fájához, hanem tsak a hajához ragaszkodnak (C/A 898)

mondván; az áitatosságnak. nem a fájához, hanem tsak a hajához ragaszkodnak (C/B 1574)

fájának – 4

és a gonosz meg tudása fájának (C/A 55)

jonak, s’gonosznak meg tudása fájának nevezi. eszerént neveztetet, mert ha (C/A 55)

és a gonosz meg tudása fájának (C/B 953)

jonak s’. gonosznak meg tudása fájának. nevezi., eszerént neveztetett., mert ha (C/B 953)

fájárol – 2

lehet akeresztröl, mint az életnek fájárol., lelki gyümölcsöt szedni, a munkás (KKU 399)

jó, és agonosz meg tudásának fájárol ne ennék. a mely a (KJÉ 572)

faját – 1

királyi páltzává változtassam a keresztnek faját. és a jele légyen. királyságomnak (KKU 386)

fáját – 5

ötet. jelenté az, a keresztnek fáját. a melyre feszitek a sidok (É 448)

arabok kinzo eszközét., a halálnak fáját. nem olvastadé azt hogy testel (KKU 290)

ugy mint a halálnak utálatos fáját. söt még az anyaszent egy (KKU 290)

és vállamra tenni az üdvességnek fáját, a melyet az egész világnak (KKU 386)

tselekedtem még azon kivül. keresztnek fáját választottam hogy azal által menyek (KKU 434)

fájátol – 3

venni, igen mesze eset alma fájátol. légyen Isten akarattya. mászor többet (TL 215)

alma sokszor el hengeredik a fájátol, azt annál is inkáb el (ML 303)

az óltó ág, hogy a fájátol veszen életet, a melyben oltatott (É 695)

fák – 18

fü is hervadní kezd, a fák pedig már aprilis kezdetin virágoznak (TL 269)

és kerteket olyanokot. amelyekbe olyan fák. vannak. hogy a verö fény (TL 285)

mindenkor tele virágokal, és a fák rakva minden féle szép gyümöltsökel (TL 285)

egy kis gunyhotskát láta a fák közöt. gondolá hogy talám valamely (TL 298)

{…} Mit tésznek mind azok afák, amelyekhez hasonlittya magát a böltseség (É 857)

pedig a helyen igen sürü fák valának. a melyeket mi nem (MN 225)

választok magunknak. a nyugodalomra., sok fák is valának ollyanok. a kiken (MN 225)

egész természet meg ujul: a fák leveleznek., a mezök virágoznak (KKU 251)

épit, mink vagyunk azok a fák. melyeket a menyei atya plántált (KG 457)

ugy tettzenek néki mint ha fák volnának, akristus ismét szemeire tévén (KJÉ 672)

Valamínt hogy afák gyümölcsöt teremvén, levelet is hoznak (IK/A 227)

Valamint hogy az fák az gyümölcsel együt levelet is (IK/B 571)

kitsiny mag, de pálestinában nagy fák lesznek belölle (C/A 147)

kitsiny mag, de palestinaban nagy fák lesznek belölle (C/B 1027)

az ég, aföld. a tenger, afák, a füvek, és az állatok (IJE 54)

bövön fog termeni, hogy a fák rakva lesznek gyümölcsel, hogy az (ISZ 195)

szerették a kertekben enni, a fák és a lugosok alat, mivel (ISZ 223)

termékeny vala, és a mezei fák, sok gyümölcsöt hoztanak, az öregek (ISZ 278)

fákal – 3

sok keresztel., valamint nagy magos fákal. látodé mondá a kristus, ezt (KKU 260)

volt. atöbb fákal. szabadá hagyván öket. és halálal (KJÉ 573)

elötte ékesek valának a szép fákal, és kertekel. és kiesek valának (SUT 866)

fákban – 2

az emberekel. valamint láttyuk a fákban, a melyek szép virágokot hoznak (IK/A 377)

látunk az emberekben, valamit az fákban, az kik tavaszal szép virágokot (IK/B 695)

fákhoz – 1

életekben hasonlok lévén az olyan fákhoz., a melyek tavaszal. rakva lévén (IK/A 72)

fáknak – 3

és atengernek, se a termö fáknak, mig meg jegyezzük a mi (É 887)

örendelte, annak a mezönek, és fáknak. gyümölcsei azövé, nem szabad azokbol (KG 457)

is az ollyan fákot, szent fáknak tartották (ISZ 229)

fakot – 2

melyben az Isten minden féle fakot tett vala. a melyék gyönyörködteték (C/B 953)

sidok titkon meg gyujták a fakot, és azonal. a láng el (SUT 876)

fákot – 15

kedves mint másut, mert leveles fákot. tsak nem egész télen látunk (TL 269)

mint mikor a szél. a fákot hajtogattya, de semi szerentsétlenség nem (TL 277)

a fige fát, és minden fákot, mikor immár magokbol gyümölcsöt hoznak (É 12)

a sok zöldséget, szép virágos fákot. a melyeknek árnyékában nagy vigasságal (MN 12)

volna, tsak egy szoval. a fákot, és a hegyeket. más helyre (KJÉ 676)

föld minden féle füveket és fákot hoza (C/A 46)

melyben az Isten minden féle fákot tett volt. a melyek gyönyörködtették (C/A 54)

föld minden féle füveket, és fákot hoza (C/B 947)

és maga kezeivel ültete abban fákot. akáldéusoknak nagy okok vala a (ISZ 186)

épitettek, és a templom körül fákot ültettek, az (ISZ 228)

izraéliták pedig semmi fákot nem szenvedtenek atemplomok kerületében. azért (ISZ 229)

kövessék, akik is az ollyan fákot, szent fáknak tartották (ISZ 229)

a kertek kerületeit, abokrokot, a fákot le vágatá, a kö sziklákot (SUT 849)

azokhoz kivántatot. leg inkáb vastag fákot. ugy anyira hogy avaros körül (SUT 866)

a tüz meg gyulván a fákot el égeté, az ezüstöt el (SUT 877)

fákra – 1

el terjed az állatokra, a fákra, és a halotakra, azt tarttyák (TL 284)

fákrol – 1

ött énekeket, és minden féle fákrol füvekröl, és állatokrol valo könyvet (ISZ 217)

fán – 5

hordozta, az ö testében a fán, hogy a bünöknek. meg halván (É 541)

ur, a jó, és arosz fán (É 704)

melyet atselédes gazda keres a fán, ajó tselekedetek, amelyeket vár, és (É 765)

intésit., aki kalauz lévén, a fán uralkodot, arra utat nyitot lábaival (KKU 247)

jelen volna. És hogy véres, fán szoritva, látná fiát. haldokolva, Imádásra (KKU 270)

fának – 16

felé meg kezd sárgulni a fának is alevele., de a vigasságrol (TL 32)

tesznek. már meg mondottam micsoda fának a levelit. a midön egy (TL 103)

enged meg, hogy azon éltetö fának érdemiért, meg nyerhesük az örök (É 660)

keserüség erejét el vévén, egy fának atövire keteleniteték le ülni, ót (KKU 253)

tellyeségel meg holt annak a fának a melyröl le mettzették. és (KKU 396)

le mettzették. és annak a fának éll a melyben óltották, mivel (KKU 396)

hogy ehetik aparaditsomban lévö mindenik fának gyümölcsiböl, tsak épen annak a (C/A 55)

gyümölcsiböl, tsak épen annak a fának nem ehetik gyümölcsiböl, a melyet (C/A 55)

engedelmeskedet volna. és ennek a fának gyümölcséböl nem ett volna, boldogságban (C/A 55)

{…} Ennek a fának gyümölcse rosz volté magában (C/A 55)

ehetik a paradicsomban lévö mindenik fának gyümölcséböl. tsak éppen annak a (C/B 953)

gyümölcséböl. tsak éppen annak a fának gyümölcséböl nem ehetik. a melyet (C/B 953)

engedelmeskedet volna és ennek a fának gyümölcséböl nem ett volna. boldogságban (C/B 953)

{…} Ennek a fának gyümöltse rosz volté magában (C/B 954)

keserüség egészen le nyomván, egy fának a tövire le heveredék, azonal (SUT 540)

a nemzet gyükere annak a fának amelyben óltattak ameg tért pogányok (SUT 698)

fánál – 1

nem kére, hanem a nyers fánál fözöt, sött még böjti napokon (IJE 145)

fára – 6

a kik jöttek, azok a fára valo fel magasztaltatást kerülték el (TL 227)

télen. nagyob hidegek jártak, azért. fára is többet kelletet költeni, a (TL 252)

volna, hanem azt imádá. aki afára volt szegezve (É 329)

meg ölték, fel feszitvén a fára. ezt az Isten fel támasztá (É 502)

a kristust, a ki a fára fel emeltetet; és a ki (C/A 111)

a kristust, a ki a fára fel emeltetet, és aki meg (C/B 998)

fárol – 2

irva valának, levévén ötet a fárol. akoporsoba tevék ötet, az Isten (É 509)

szöllöről, a jó, es haszontalan fárol, az el tévelyedet júhról, ajó (ISZ 278)

fát – 47

azaz ember hogy jol vágta afát, az udvarában valamely tisztnek. tészi (TL 14)

az is sokszor meg fagy, fát igen ritkán, és drágán lehet (TL 248)

hogy most nem kel annyi fát venni, miert? mert nincsen hideg (TL 252)

volna, láta egy özvegy aszszonyt fát szedegetni, és szóllittá ötet, és (É 274)

kevés olajom. akorsoban imé két fát szedek. hogy bé mennyek, és (É 274)

özvegy aszszony, aki két darab fát szed. hogy pogátsát süssön, ehessék (É 275)

az ezüstöt, se nem a fát imádgyák, a mely tiszteletet adnak (É 329)

imádá akirályt, és nem a fát. mivel anagy bálványozás let volna (É 329)

tanátsokot gondoltak ellenem. mondván. tegyünk fát az ö kenyerébe, és gyomlállyuk (É 447)

az üdvezitöt, és azt a fát ditsöségesé tette a kristus teste (É 448)

az ollyan hamis profétákot, a fát meg üsmérik gyümöltséröl, és ahamis (É 591)

a másikát tselekedetekböl, valamint a fát gyümöltséröl, ha kép mutatok, sokáig (É 704)

meg üsmérhettyük tselekedetekröl, valamint a fát gyümöltséröl, mert minden jó fa (É 704)

munkákot nem tselekedet, a gyümöltstelen fát, szintén ugy ki vágják és (É 705)

égetik, valamint arosz gyümöltsöt hozó fát, jó tselekedetek nélkül nem lehet (É 705)

nagyra vágyást, a kényeséget, a fát meg üsmérik gyümoltséröl, és az (É 775)

gyümöltsöt teremt, meg üsmérik a fát, agyümöltséröl (É 806)

kel azoknak jöni, mivel a fát, atészi jová, a szeretet pedig (É 831)

vállára vegye azt az utálatos fát, arabok kinzo eszközét., a halálnak (KKU 290)

honoria nyomorultnak nevezni azt a fát. mellyet az anyaszent egy ház (KKU 290)

mert valamint hogy, a mely fát. a szél leg jobban ér (KKU 328)

érdemelne., mint hogy pedig a fát, agyümölcséröl itélik. ötet is, az (KJÉ 653)

ha annak, a ki szombaton fát szedet. – avétke olyan nagy volt (IK/A 131)

az halálra itéltetet, az ki fát szedet szombat napon; mit nem (IK/B 485)

tüz el alugyék. ne tegyen fát reája, az ki pedig az (IK/B 527)

maga vivé az áldozattyára valo fát. és meg hagyá magát kötöztetni (C/A 82)

az Isten parantsolattyábol egy darab fát vete a vizben, és a (C/A 94)

borulnak, bálványozás volna ha a fát imádnák. egyedül az Istent kel (C/A 384)

de nem azért hogy a fát imádgyák hanem akristust aki arra (C/A 442)

meg változtattyák életeket. mivel a fát a gyümölcséröl üsmérik meg (C/A 600)

maga vivé az áldozattyára valo fát, és meg hagyá magát kötöztetni (C/B 974)

az Isten parancsolattyábol. egy darab fát vete a vizben. és a (C/B 984)

bálványozás volna hogy ha a fát magát imádnak. egyedül az Istent (C/B 1192)

de nem azért hogy a fát imádgyuk, hanem a kristust a (C/B 1236)

meg változtattyák életeket. mivel a fát agyümölcséröl üsmerik meg (C/B 1354)

nem hajthatni ajora, valamint avastag fát. aki inkáb el törik. mint (IJE 82)

valának. hogy a konyhán száraz fát égetvén, a sokra menne, ha (IJE 145)

sokra menne, ha nem nyers fát kell ótt égetetni, a szolgálo (IJE 145)

meg jelentette, hogy ha száraz fát nem adnak a nyers mellé (IJE 145)

és ez az uj, száraz fát nem kére, hanem a nyers (IJE 145)

izraéliták nem tudgyák ollyan jól afát vágni, mint a sidonbéliek. hirámot (ISZ 198)

áldozo papok, hogy a tüzre fát vigyenek. és az áldozatot meg (ISZ 229)

helyek, magok menének épületre valo fát fágni. de ollyan szegények valának (ISZ 237)

azt mondhatni, hogy akik a fát, akövet, vagy valamely állatot imádtanak (ISZ 239)

Innepben a sidok igen sok fát szoktak vinni a templomba a (SUT 786)

hogy meg mosák ötet. és fát hogy meg égesék., azt hagyá (SUT 832)

fel támasztatá. azután sok száraz fát vitetvén apintzébé. és a gerendákot (SUT 858)

fátol – 1

hogy ajó tselekedeteknek gyümöltsi ajó fátol jönek, tsak a szeretettöl is (É 831)

fává – 2

nö. nagyob minden füveknél, és fává lészen, ugy hogy az égi (É 133)

kitsid mag által, mely nagy fává lészen, hogy az Evangyéliumi igasságok (É 134)

fával – 3

buzgoságal mondgyad. ha a zöldellö fával így bánnak. hová leszek én (KKU 267)

minket, mert ha a zöldellö fával ezeket mivelik, a szárazal, mint (KJÉ 757)

volt agerendák, és fedele közöt, fával, büdös kövel, és szurokal, és (SUT 876)