fej – 452
fej
feje – 104

nálunk azt mondani hogy fáj afeje; de mi szükség nyavalyárol beszélleni (TL 135)

nagy állat egér szörü, a feje olyan valamint irják., a fülei (TL 218)

tisztek két felöl. a vezér feje felet pedig egy kis ablak (TL 221)

hogy nem lehet. mert a feje fáj. nem akarásnak nyögés avége (TL 231)

a feleséginek meg volt a feje terhelve. gyémántal, és smaragdal. ugy (TL 253)

ruhákra a chernegir basi. a feje azoknak. kik a csaszár ételét (TL 265)

arra szoktatták vala, hogy a feje felet repdesen., nem kevesé emelé (TL 269)

hogy a ki nezi a feje szédülni kezd. szoknya forma van (TL 276)

is vagyon, a’ melynek a’ feje, vagy a’ kalásza egészen viola (ML 312)

az örök életre forró viznek feje, {…} amely el olttya benne. a (É 76)

pedig annak kezdöje, alkotoja, és feje, akövek melyekböl áll az a (É 235)

{…} mert a kristus feje lévén ahiveknek egy test vélek (É 239)

ötet, és tévén az ö feje feliben, az ö ügyét irva (É 467)

tagja annak atestnek, a kinek feje akristus., és a már nem (É 477)

minden hatalmát, ahol ö a feje az Angyaloknak, és minden boldog (É 530)

ezek, hogy a ki annak feje, és fel álitoja, az ura (É 724)

az atya annak kezdete és feje. magában foglallya az Angyalok társaságit (É 784)

testnek. a melynek akristus a feje, és hogy amásoknak adatot ajándekok (É 862)

és uglan aga, a szerecseneknek feje, mindent el követének hogy meg (MN 64)

reá állot. hogy te légy feje hadamnak. az én népem annyira (MN 102)

ez Elvir mellet vagyon. és feje a többinek. de még gondolom (MN 152)

és mint hogy ö volna feje atanácsnak. ö benne is bizot (MN 198)

nagyob fájdalmat szenvedni. akinek a feje fáj, azt tarttya. hogy annál (KKU 341)

akereszthez vagyon szegezve, annak a feje a kereszthez lévén tamasztva, jelenti (KKU 444)

Zakaeus nevü ember. aki is feje volt a publicánusoknak. ez igen (KJÉ 714)

és azt az irást a feje felé tévé, a keresztnek. felsöb (KJÉ 758)

el. ugyan ónnét is. mint feje az anyaszent egy háznak. valamint (KJÉ 773)

mindenkor annak atestnek, akinek akristus afeje. mennél inkáb betegek. annál nagyob (VKT 826)

szenvedésiben. atitkos testnek. tsak a feje szenvedet, szükséges tehát. hogy az (VKT 838)

molduvaban romai Coloniát annak a feje flaccus volt, ebböl a nevböl (VKT 929)

támaszkodván. el aluvék. és a feje felet valo fecske fészekböl agané (IK/A 53)

falhoz támaszkodván, el aluvék. az feje felet pedíg fecske fészek vala (IK/B 416)

fogja éltetni. és az ö feje a kristus fogja vezérelni, aki (C/A 28)

mint Atya, vagy egy familiának feje (C/A 83)

Jákob fiaivá fogadá; és mindenik feje lett egy nemzettségnek., kik nevekröl (C/A 83)

egy test akristusal és akinek feje akristus. ahivek pedig az ö (C/A 199)

Évangyéliumot, szent Péter, az Apostoloknak feje ót is allitotta vala fel (C/A 222)

véle, a mely testnek ö feje (C/A 223)

mivel közönségesen minden hiveknek a feje a kristus. és ö benne (C/A 223)

{…} kitsoda a feje az Anyaszent egy háznak (C/A 226)

{…} A kristus annak láthatatlan feje. és a Pápa, ugy mint (C/A 226)

mint szent Péternek succesora. láthato feje eföldön (C/A 226)

elötte hogy a kristus láthatatlan feje az Anyaszent egyháznak., meg fogjuk (C/A 226)

hogy a papa annak láthato feje (C/A 226)

mely testnek a kristus a feje. ugy hogy valoságal el mondhatni (C/A 231)

{…} Abban hogy a feje a kristus Jesus szent, és (C/A 235)

magát akristust, a ki annak feje. fö papja, és vezére, aki (C/A 241)

{…} Miképen lehetet a kristus feje azoknak ahiveknek kik el jövetele (C/A 243)

pápának egyedül., a ki is feje lévén a püspököknek, az egész (C/A 250)

{…} A pápa miért feje az Anyaszent egyháznak és a (C/A 250)

ót is holt meg, ö feje is volt az Apostoloknak., a (C/A 250)

a romai püspök elsö, és feje legyen a püspököknek (C/A 251)

mondani hogy a pápa láthato feje az Anyaszent egyháznak és hogy (C/A 256)

A montanisták feje vala a phrigyiai montanus. ez (C/A 267)

A Nestoriánusok feje volt Nestorius. Constancinapolyi patriárcha, ez (C/A 270)

romlot, hogy az ö láthato feje akivel mindenkoron egy volt, akristus (C/A 293)

formáltatot, 3 akristus feje lévén az Anyaszent egy háznak (C/A 651)

Anyaszent egy háznak. aférfiu is feje az Aszonynak. 4. az Anyaszent (C/A 651)

egy ház áldozattya, akristus mint feje az Anyaszent egy háznak. azt (C/A 763)

mint atya, vagy egy familiának feje (C/B 976)

jákob fiaivá fogadá, és mindenik feje lön egy nemzettségnek. kik nevekröl (C/B 976)

test akristusal., és a kinek feje akristus. a hivek pedig azö (C/B 1058)

apostoloknak feje ót is állitotta vala fel (C/B 1074)

a mely testnek ö a feje (C/B 1074)

{…} kicsoda a feje az Anyaszent egy háznak (C/B 1076)

{…} A kristus annak láthatatlan feje, és a pápa. ugy mint (C/B 1076)

mint szent péternek successora., láthato feje eföldön (C/B 1076)

mely testnek a kristus a feje, ugy hogy valoságal. el mondhatni (C/B 1077)

{…} Abban. hogy afeje, a kristus Jésus szent. és (C/B 1080)

a kristust., a ki annak feje., fö papja. és vezére., a (C/B 1084)

{…} Miképpen lehetet akristus feje azoknak ahiveknek kik el jövetele (C/B 1086)

hiják pápának egyedül., aki is feje lévén apüspököknek. az egész keresztényi (C/B 1091)

{…} Miért a pápa feje az anyaszent egyháznak. és a (C/B 1091)

ótt is holt meg. ö feje is volt az apostoloknak. a (C/B 1091)

a romai püspök elsö, és feje legyen a püspököknek (C/B 1092)

mondani hogy a pápa láthato feje az anyaszent egy háznak, és (C/B 1096)

A montanistaknak feje vala a phrigyiai montánus. ez (C/B 1101)

irt sz. hieronimus, A nestoriánusnak feje volt Nestorius. Constancinápolyi pátriárcha. ez (C/B 1104)

romlott., hogy az ö láthato feje., a kivel minden koron egy (C/B 1121)

férfiubol formáltatot. 3. A kristus feje lévén az anyaszent egyháznak. a (C/B 1390)

anyaszent egyháznak. a férfiu is feje az aszszonynak. 4. az anyaszent (C/B 1390)

áldozattya, akristus azt ajánlya, mint feje az anyaszent egy háznak, avitézkedö (C/B 1470)

vagy eleget nem alut, a feje nehéz. minden tagjaiban lankadságot érez (IJE 24)

lenni, ö nékie nintsen. se feje, se ura, se fejdelme, mind (IJE 62)

egy háza, a melynek ö afeje, és a melynek hagyá igazságát (IJE 68)

pusztulása után, a sidó nemzetnek feje, akit pátriárkának nevezték. bizonyos idökben (ISZ 277)

tanátsok igazgaták, minden synagogának egy feje vala, ahoz papok, és szolgák (ISZ 278)

papok, a templom örzöknek a feje, és a sadduceusok, ezek az (SUT 503)

a hol mindenek láthasák. a feje körül nád levelet tevének, a (SUT 567)

mene. hogy hol volna ahadaknak feje, hogy közölhese véle parantsolattyát, és (SUT 573)

Philo a követeknek feje, sidó volt, papi familiábol, és (SUT 589)

meg éteté, Aniléus illyen formában feje lön a Mesopotámiai sidoknak (SUT 595)

azon orában, mondgya Josef a feje felet valo sinorán a sátornak (SUT 617)

midön elöször illyen madarat láta feje felet, a meg szabadulását jelentené (SUT 617)

ha masodszor is illyet látna feje felet. akor nem élne továb (SUT 617)

egy Éléázár nevü a tolvalyoknak feje, és egy bizonyos Alexander nevü (SUT 662)

Ananus. a templom örzö léviták feje (SUT 663)

támadásokot tet a sidok ellen. feje volna a Názárénusok szakadásának, de (SUT 710)

képe, az Anyaszent egy háznak feje, a ki elhinti minden tagjaiba (SUT 737)

mely testnek, a kristus a feje., ennek az Isteni fönek a (SUT 760)

le tevék, Eléázár. a partosok feje. mind meg öleté öket. noha (SUT 788)

vágata közüllök. Niger, a sidok feje. egy toronyba szalada, Antal fel (SUT 806)

fia. egy sereg tolvajnak a feje, a támadásra sürgeti vala öket (SUT 820)

mindenik résznek, vagy társaságnak különös feje volt. a kik egy mástol (SUT 821)

fejében – 4

a szokás szerént köszoru lévén fejében, a királynénak jó kedve lévén (TL 176)

teszik az uj püspöknek a fejében a püspöki süveget (C/A 641)

teszik az uj püspöknek a fejében. a püspöki süveget (C/B 1383)

dolgot, egy olyan gyermeknek a fejében tölteni, aki alig tud szolni (IJE 92)

fejed – 2

egyenes tested, a fent valo fejed, a szemeid az ég felé (IK/A 22)

olyan madarat fogsz látni a fejed felet, továb nem élsz öt (SUT 540)

fejeden – 1

tövis koronát viseltem, visellyed a fejeden azt a töviset, mint agyözedelemnek (KKU 423)

fejedet – 3

mikor böjtölsz, kend. meg a fejedet, és az ortzádot mosd meg (É 162)

álhatatoságal követték, emeld fel akor fejedet mondgya a kristus, mert meg (KG 463)

annak egyenes állását,. fel költ fejedet. és szemeidet az egek nézésére (IK/B 390)

fejednek – 1

hát kitsiny hitü ember; ate fejednek haj szálai meg számláltattak. {…} és (KKU 278)

fejedre – 4

pedig Daniel; igazán hazudál a fejedre. mert imé az Isten Angyala (É 348)

igazán hazudtál te is a fejedre. mert it vagyon az ur (É 348)

felséget,. mitsoda veszedelmet nem hosz fejedre (MN 198)

agyözedelemnek jelét. és én ate fejedre tészem a drága kövekböl álló (KKU 423)

fejedröl – 1

egy haj szál sem vész fejedröl. {…} ö veti fontban a kereszteket (KKU 278)

fejéhez – 2

basihoz, (az az, a mészárosok fejéhez.) aki is itt nagy tekintetben (TL 168)

annak pásztorihoz, és annak láthato fejéhez. és fö papjához. a fához (IK/A 369)

fejei – 4

{…} Mert ezek fejei atizen két sidó nemzettségnek a (C/A 83)

{…} mert ezek. fejei a tizen. két sido nemzettségnek (C/B 976)

törvény tudo doktorok, a népnek fejei, a fö papok, Annás, és (SUT 503)

az olvasás után. a synagogának fejei betsülettel akarván vélek bánni, mint (SUT 624)

fejeit – 1

esze gyüjteté az idegen hadaknak fejeit, és még a légioknak is (SUT 869)

fejejivé – 1

fö papot Ananust, a város fejejivé tevék. Éléazárt az Ananiás fiát (SUT 797)

fejek – 47

zöld mentéjek, fedezve van. órrók fejek, a fejek van. bé polálva (TL 69)

fedezve van. órrók fejek, a fejek van. bé polálva, csak a (TL 69)

sáracénusoknak damascus városában lakot a fejek. és aztot Cálifnak nevezték. a (TL 146)

hadnak neveztetének. ezeknek fejek. micsoda király, vagy fejdelem volt (TL 147)

földre. mivel ö volt a fejek. a franczia. és a német (TL 147)

a fejér herélt embereknek. a fejek visel gondot, mind köntös, mind (TL 264)

Az Emireknek egy fejek vagyon. akit Nakib Essrefnek nevezik (TL 273)

ugyan ezért is viselnek a fejek tetején egy kis üstökötskét, sokan (TL 285)

a’ mentéjek Fedezve van orrok fejek. A’ fejek van bé-polálva Tsak (ML 327)

Fedezve van orrok fejek. A’ fejek van bé-polálva Tsak a’ Szemek (ML 327)

magát üldözi, mert ö azoknak fejek. látván azt a szoros egyeséget (É 239)

hivalkodo aszszonyoknak, kik hajokot, és fejek ékeségit. tsak arra fordittyák, hogy (É 445)

az Angyaloknak, és aboldog lelkeknek fejek légyen, hogy az embereknek meg (É 606)

veszedelmes dolog volna hogy ha fejek nem lévén. a spanyolok reájok (MN 36)

lévö nagy urakot, a kiknek fejek volt a sultánné validé, hogy (MN 70)

másal érette. hogy ha a fejek. azt nem igérte volna nékik (MN 83)

egy közüllök a ki már fejek volt az egyik hajosnak a (MN 233)

hogy én vagyok az embereknek fejek., és ök az én tagjaim (KKU 338)

föképen ha te vagy a fejek. számot is adcz Istennek minden (IK/A 338)

ezer, három száz hatvanon, ezek fejek vala Jésus. a fö papnak (C/A 130)

után hetven esztendövel,. Néhemiás vala fejek akor a sidoknak., de olyan (C/A 131)

pasztorok alat vannak, akiknek láthato fejek a pápa. a romai püspök (C/A 223)

igazán valo pasztorok alat; akiknek fejek a pápa., az olyan el (C/A 224)

egy testben foglaltatnak, tsak egy fejek vagyon, egy lelkek. a ki (C/A 226)

sokan azt tartották hogy ezeknek fejek volt Nicolaus egyik a hét (C/A 266)

tsak egy, ugyan azon egy fejek is vagyon, a ki a (C/A 460)

meg egyezvén menyekben az ö fejek a kristus Jesus alat, egy (C/A 837)

ezer, három száz hatvanon. ezeknek fejek vala., jésus. a fö papnak (C/B 1014)

hetven esztendövel, nékémiás vala akor fejek a sidoknak., de ollyan nagy (C/B 1014)

alat vannak, a kiknek láthato fejek a pápa. a romai püspök (C/B 1074)

valo pásztorok alat., a kiknek fejek a pápa. az ollyan el (C/B 1074)

csak egy testben foglaltatnak. egy fejek is vagyon, és mindenik tagja (C/B 1076)

sokan azt tartották., hogy ezeknek fejek volt nicolaus. edgyik ahét elsö (C/B 1101)

tartozván. a kristus az ö fejek valamint nékünk., azon boldogságban élnek (C/B 1246)

három anyaszent egyház csak edgy. fejek is tsak edgy vagyon. a (C/B 1250)

meg egyezvén menyekben, az ö fejek, akristus jesus alat, egy szivel (C/B 1527)

kezekröl is kell gondolkodni, a fejek most igen fent vagyon. mászor (IJE 57)

a sidoknak minden tartományban ollyan fejek vala. akik nekik atörvény szerént (ISZ 278)

a nicomédiai eusebius, és atöb fejek, az áriánusoknak, de nem találunk (KSZ 450)

tudá tölle, hogy a hadaknak fejek flaccusal vatsorálna egy Ibephán nevünél (SUT 573)

kiknek a Gubernátor maga a fejek (SUT 577)

hogy Nicolaus let volna azö fejek., ezek azt taniták, hogy avilágot (SUT 772)

Mánahem, a Hérodiánusoknak a fejek. akikröl már másut szollotunk. ez (SUT 787)

nélkül le tsendesitvén, négyet a fejek közül meg fogatá, ugy az (SUT 803)

egy Jesus nevü volt a fejek, Ez a város egy hegyen (SUT 817)

tabora vala. Jakabot. egyikét a fejek közül simonhoz küldék. a ki (SUT 836)

Éléázár. a jair fia vala fejek a gyilkosoknak avárba, avár igen (SUT 893)

fejekbe – 2

azt nem mondottam. hogy a fejekbe tölttsék ezt agyermeknek, mihent szolni (IJE 92)

a kik mindenkor tsak a fejekbe tartották a régi Céremoniakot. szent (SUT 751)

fejekben – 3

gyermekei a püspöki süveget a fejekben kezdék tenni. szégyennek tartották. volna (TL 95)

a fejekben lévö gondolatoktol függ, a mellyek (IJE 58)

melyekben nevelték öket, de lehetetlen afejekben venni uj dolgot., azt meg (KSZ 458)

fejekböl – 1

hogy azokot vessék ki a fejekböl. hagyák el. a sidó fabulákot (SUT 751)

fejeké – 2

kristust a sidok., az ö fejeké lett, és meg egyesitette öket (C/A 201)

kristust a sidok., az ö fejeké lett. és meg egyesitette öket (C/B 1060)

fejekel – 7

melyben vannak. és az ö fejekel. a kristusal valo meg egyesülésekért (C/A 376)

meg egyesitti ahiveket az ö fejekel. akristus Jesusal (C/A 527)

a hiveknek, akristusal az ö fejekel valo titkos meg egyesüléseket, 3 (C/A 809)

melyben vannak,, és az ö fejekel akristus Jesusal valo egyeségekért. akinek (C/B 1187)

edgyesitti a hiveket az ö fejekel. a kristus Jésusal (C/B 1299)

a hiveknek. a kristusal azö fejekel valo titkos meg egyesüléseket. 3 (C/B 1505)

is viszá térének. és a fejekel. Éléazáral. a János részire állának (SUT 849)

fejeken – 8

ültenek. virágbol kötöt koszoru volt fejeken., el itélheti kéd. hogy micsoda (TL 176)

mindenikének rubintos szerszáma volt, a fejeken tóll, és gyöngyel varrot tzafrag (TL 220)

lészen, a ki tudgya számát, fejeken lévö hajoknak, hogy ha pedig (KJÉ 661)

fejeken tsak nem ollyan süveket viseltenek (ISZ 202)

kézre valot, fülben valot, és afejeken. korona formára valo süveget, amidön (ISZ 202)

tradicioja szerént, amenyaszszonyoknak volt korona fejeken, musika szoval kisérték öket házakhoz (ISZ 211)

magokhoz, fekete hegyes paputsok, a fejeken fejér ruha, és rajtok egy (KSZ 440)

uttzákon vendégeskettenek, virág koszoru lévén fejeken, káronak. áldozatokot tettenek. mint egy (SUT 618)

fejeket – 17

tanács adoknak el ütteté a fejeket. de ha szinte illyen boszut (TL 112)

erszény pénzel kel meg váltani fejeket. hogy ha pedig meg ölik (TL 259)

tsendesitette. és az inditoktol a fejeket el vétette. hogy többé azt (TL 287)

hogy nem szokás a vezéreknek fejeket venni., hanem meg fojtani, a (TL 288)

mutatnak avilágiak amidön meg kenik fejeket és meg mosák orczájokot, egy (É 162)

káromollyák vala ötet, hajtogatván a fejeket, és mondván, váh: ki az (É 467)

hogy a lábaihoz tegye azoknak fejeket. kik ellene mértenek fel támadni (MN 75)

hanem arra itéltetének hogy a fejeket el üssek, erre valo nézve (MN 78)

miért ne követnék az ö fejeket. hogy ha jót veszünk tölle (KKU 338)

hiv szolgai. fel emelik akoron fejeket. bizodalomal., mert valamint hogy anyárnak (KJÉ 731)

és bestelenittik vala ötet, a fejeket csóvalván, mondák néki, te a (KJÉ 758)

boszonttya, és anyira el bodittya fejeket. hogy el felejtik köteleségeket, és (VKT 863)

akik egyében nem törik a fejeket. hanem hogy lehessen ujjab tziffraságot (IJE 49)

azoknak fejeket vették, a hivek pedig seregel (KSZ 357)

el foga, és a fövebbeknek. fejeket véteté (SUT 541)

helyhezteté. az után azoknak a fejeket le rontatá és a magáét (SUT 565)

a templom felé fordittyák vala fejeket mint ha boszu állást kértek (SUT 861)

fejeknek – 10

kőzőttők, a Szent Széket űsmérik fejeknek a’ Vallás dolgában, ot ám (ML 322)

azt tanácsolá nékik. hogy tegyek fejeknek. lunleit. a kinek mind vitézségit (MN 36)

mindnyájan reá állának, és lunleit fejeknek kiálták, Ivon hogy idöt ne (MN 36)

pápát. a Romai püspököt láthato fejeknek üsmérik lenni. eföldön, és a (C/A 250)

abünös emberek is szenvedgyenek a fejeknek példájára., és bé tölttsék, szenvedésekel (C/A 574)

pápát. a Romai püspököt. láthato fejeknek üsmérik lenni. eföldön, és akik (C/B 1091)

a bünös emberekis szenvedgyenek a fejeknek példájára, és bé tölttsék, szenvedésekel (C/B 1334)

attol az idötöl, amelyben simont fejeknek tévék, addig az idöig. amelyben (ISZ 275)

segité, azért is a pártosok. fejeknek üsmerték lenni. de hamar meg (SUT 787)

fök. azoknak parantsolának., akik öket fejeknek üsmerék lenni., ez a két (SUT 830)

fejekre É 295 – 10

mernék nyitani, hanem elöször a fejekre teszik. amely nálok a tiszteletnek (TL 270)

magasztallya fel Isten ötet a fejekre. ezekböl meg láttzik hogy mitsoda (É 295)

ronttsák. a melyért a magok fejekre vonnyák mind azt, valamit másokal (É 430)

a kristus vére, az ö fejekre esék. mind azon által meg (KJÉ 757)

a penitentziarius. hamvat tett azoknak fejekre. a Ninivebélieknek példájára, az Anyaszent (C/A 472)

adtanak azoknak, a kiknek a fejekre tették kezeket., Akor reájok teszik (C/A 521)

a penitentiárius. hamvat tett azoknak fejekre., a Ninivébéliek példájára., az anyaszent (C/B 1259)

szent lelket adtanak azoknak, akiknek fejekre tették kezeket (C/B 1294)

melyeken apátriárkáknak. tsalmát tésznek a fejekre, és övig valo (ISZ 199)

menvén, a püspök hamvat tett fejekre. és a Ciliciumal magokot bé (KSZ 362)

fejekröl – 1

fogják is öket, de a fejekröl egy haj szál le nem (KJÉ 729)

fejem – 1

sem éreznek, énnekem pedig a fejem szédelget tsak hogy néztem is (TL 276)

fejembe – 1

a nem fér az én fejembe, mondá télámon, hogy lehetne anyi (IJE 92)

fejemet – 12

észre, hogy miben töröm a fejemet. mind azon által mint haza (TL 109)

lássa, abban nem töröm a fejemet, hanem csak abban hogy kéd (TL 124)

tsokolgatni a lábaimot. olajjal a fejemet meg nem kented. epedig kenettel (É 423)

a kezeimet is. és a fejemet., felelé néki Jésus, a ki (É 456)

szünt tsokolgatni lábaimot. olajjal a fejemet meg nem kented. epedig kenettel (É 757)

háláadatlan. miert nem engedted hogy fejemet fegyék. legaláb abban a gondolatban (MN 131)

és a tövisel meg lyuggatták fejemet, nem szenvedtemé akor egy nehány (KKU 266)

nem szünt tsokolgatni lábaimot. a fejemet olajjal meg nem kented, épediglen (KJÉ 652)

hanem még akezeimet., és a fejemet is. jesus mondá néki,. a (KJÉ 738)

oh ha valaki az én fejemet vizeké változtathatná, és az én (IK/B 515)

hátam megé, és tarttsad a fejemet, a szegény leánynak ótt kel (IJE 58)

békét nekem, ne törd a fejemet az olyanal., ennél töbre nem (IJE 80)

fejemnek – 1

ohajtásokot. ki ád az én fejemnek vizet. és a szemeimnek köny (IK/A 166)

fejemre – 1

királyi korona helyet, töviset tének fejemre. és a királyi páltza helyet (KKU 267)

fején – 5

embert. feketében. nagy kalap a fején. és hogy négy lábon jár (TL 122)

a kezkenöt, mely az ö fején volt, nem a lepedökel együt (É 535)

ha valamely nagy seb esik afején. vagy valamely nagyon meg esik (IJE 76)

Ciliciumal bé fedezvén magát, a fején hamu volt, illyen állapotban. kéri (KSZ 363)

nélkül és fényes korona a fején, a bal kezében egy tekez (SUT 565)

fejének – 20

kálvenista vallást, és tegye magát fejének a bé vett vallásnak, a (TL 158)

Azemnek nevezik, ugy mint atanáts fejének., a Császár tsak nem az (TL 266)

hullatásokal kezdé öntözni lábait, és fejének haj szálaival. töröli vala. és (É 757)

az egész tanács engemet választot fejének, és hogy idöt ne veszesünk (MN 10)

meg kel maradni azö láthatatlan fejének. a kristus Jesusnak igazgatása alat (C/A 28)

a pápának, az ö láthato fejének. :/a kristus hely tartojának. szent (C/A 28)

jelent szent Péternek, az Apostolok fejének (C/A 186)

adá szent Péternek, az Apostolok fejének. hogy ideje volna a nemzettségeknek (C/A 215)

az Anyaszent egyház. a ki fejének üsméri lenni a pápát. ne (C/A 253)

pápát az Anyaszent egy ház fejének üsmérték lenni. e ki tettzik (C/A 256)

egy ház aki apápát láthato fejének üsmérte lenni, igazán valo Anyaszent (C/A 256)

Anyaszent egy háztol. a ki fejének üsméri a pápát, az, avaloságos (C/A 256)

Anyaszent egyház a ki láthato fejének üsmeri lenni apápát, igazán valo (C/A 258)

{…} Mert az asüveg apüspökök fejének ékesége, az olyan mint egy (C/A 641)

anyaszent egy ház, a ki fejének üsméri lenni a pápát. ne (C/B 1093)

pápát. az anyaszent egy ház fejének üsmerték lenni. e ki tettzik (C/B 1096)

ház. a ki apápát láthato fejének üsmérte lenni., igazan valo anyaszent (C/B 1096)

anyaszent egy háztol a ki fejének üsmeri a pápát. az a (C/B 1096)

egy ház a ki láthato fejének üsmeri lenni a pápát. igazán (C/B 1097)

Mert azon süveg. a püspökök fejének ékessége. az ollyan mint egy (C/B 1383)

fejénél – 4

egyél. tekinte, és imé a fejénél egy hamuban sült kenyér, és (É 198)

fejér ruhába ülvén, egyikét a fejénél, másikát alábainál, ahová a Jésus (É 524)

láta fejér ruhában ülvén, egyikét afejénél, és a másikát alábainál ahová (É 838)

nintsen hamisab fö. a kigyó fejénél. se mérgeseb haragos az aszszony (KKU 305)

fejére – 41

vevé tölle a parantsolatot. a fejére tevé. és meg tsokolá. és (TL 221)

császára hini., tüzet tévén a fejére., és ugy meni a császár (TL 266)

és ki nyitot kezeit a fejére teszi, a füleit a huvelykével (TL 281)

tselekedvén tüzes szenet gyüjtesz a fejére, meg ne gyözetesél a gonosztol (É 110)

Miképen gyüjtünk eleven szenet ellenségünk fejére (É 112)

vén anép közöt. akezeket a fejére tevék. ki sirván fel tekinte (É 347)

néki, se kenetet nem hinte fejére, azért is mondá a kristus (É 426)

vala., és az asztalnál a fejére önté, látván pedig atanitványok boszonkodának (É 463)

és tövisböl koronát fonyván a fejére tevék., és nádat a jóbb (É 467)

szerént, hozája futot. és a fejére tette azt a koronát, és (MN 69)

le vette. és az annya fejére tette., erre rákima el tüzesedék (MN 69)

az olyan dologhoz. nem a fejére esék a vagás, hanem a (MN 84)

én általam., hogy tegyed koronádot afejére. mivel mindnyájan egy akaratal királynéjoknak (MN 207)

formán. tselekedvén. eleven szenet gyüjtesz afejére. és az ur viszá adgya (KKU 383)

tselekedvén, tüzes szenet gyüjtesz a fejére, szeretetedel arra fogod kénszeriteni ötet (KG 532)

el törvén az edényt, a fejére hinté. és annak adrága kenetnek (KJÉ 716)

után tövisböl koronát fonának. a fejére tevék, és ajóbb kezében egy (KJÉ 756)

közöt. aruhát melyet a jésus fejére tették volt, különösön (KJÉ 762)

uralkodék a sidokon. ez hircanus fejére tevé a koronát. és fö (C/A 135)

szokás. hogy vizet öntenek annak fejére. akit keresztelnek (C/A 506)

fejér ruhát teritnek mostanában agyermek fejére keresztsége után. a fejér köntös (C/A 519)

{…} A püspök a fejére tészi akezét annak akit bérmálni (C/A 525)

az Evangyéliumot az uj püspöknek fejére. és vállára (C/A 640)

miért tészik kezeket a püspök fejére akit szentelnek (C/A 640)

a virágot egy betegnek a fejére tévén, abeteg meg gyogyult., szent (C/A 773)

ura halála után, ez hircánus fejére tévé akoronát. és fö papnak (C/B 1018)

szokás. hogy vizet öntenek annak fejére akit keresztelnek (C/B 1283)

{…} A fejére a mennyiben lehet, de a (C/B 1284)

ruhát teritenek mostanában. a gyermek fejére. a fejér köntös helyet vagyon (C/B 1293)

{…} A püspök a fejére tészi a kezét annak. akit (C/B 1297)

az évangyéliumot az uj püspöknek, fejére, és a vállaira (C/B 1382)

miért teszik kezeket a püspök fejére akit szentelnek (C/B 1382)

egyikét. fel áldozták. a másikának fejére tették az átkot, és a (C/B 1460)

a virágot egy betegnek a fejére tévén. a beteg meg gyogyult (C/B 1478)

és korona forma süveget tett fejére, (mitram). drága köntöst véve magára (ISZ 202)

harmintz iffiu legényt adának. avölegény fejére koronát tettenek, mely az örömet (ISZ 211)

aki amejét verte, akezeit a fejére kaptsolta, a fejére hamvat hintet (ISZ 224)

akezeit a fejére kaptsolta, a fejére hamvat hintet, a (ISZ 224)

néki, és diadémát tévén a fejére, a Filep Tetrarkaságának királlyá tévé (SUT 544)

a földre borula, hamvat téve fejére. és böjtöle feleségivel. és gyermekivel (SUT 599)

mindenikének a fejére egy arany koronát, arany lántzot (SUT 892)

fejestöl – 2

öllyenek aztot sütve egyék meg, fejestöl lábastol. és a belsö részeivel (C/A 89)

öllyenek. aztot sütve egyék meg, fejestöl (C/B 980)

fejet – 6

szék eleiben vinni, hanem térdet, fejet hajtván, azon meg kel nyugodni (TL 36)

az öttse, és elötte, terdet, fejet kel hajtani a töb boéroknak (TL 243)

mint egy sisak, mely a fejet bé fedi, az Istennek igéje (É 815)

anagy gyülést tartották. hogy magoknak. fejet válaszanak, éz a Ceremonia egy (MN 235)

inkáb apusztában halnának meg, ollyan fejet akarának magoknak választani. a ki (C/B 995)

hogy hidegben. és esöben. alkalmatos afejet béfedni véle, azért nem tsak (KSZ 443)

fejét – 46

viszik házak,-rol házakra, annak fejét, bé takarják, hogy ne lásson (TL 69)

a szegény ártatlan leánynak a fejét el üti. és mondá azután (TL 112)

meg fogatta.. és parantsolta hogy fejét vegyék., de a császárnak tudtára (TL 288)

uttzákra Viszik házokrol házokra. Annak fejét bé-takarják Hogy ne lásson azt (ML 328)

Fianak pedig nints ahová a fejét hajtsa. mást pedig atanitványi közül (É 114)

hajtsa mint a karikát a fejét, és zákot, és hamvat hintsen (É 165)

hanem tsak tüznél sütöttett, a fejét lábaival., és bélivel. fel egyétek (É 460)

vevék a nádat. és a fejét verik vala. és minek utánna (É 467)

buzogányal. két felé hasitá a fejét ennek az ártatlan fejdelem aszonynak (MN 60)

el üsse az orcan oglu fejét. ki ragadván kezéböl, száz darabokra (MN 78)

kit is ülve találván. a fejét a kezére hajtotta. mint egy (MN 86)

beszéllenek felölle, hogy még a fejét is el vesztheti. ezekre valo (MN 120)

sebastien a kereveten ült, a fejét akezére hajtotta, és ugy hullatta (MN 160)

fiának nintsen hová le tenni fejét (KKU 266)

a hohérnak. a ki néki. fejét vevé (KKU 382)

fiának, nintsen hol nyugosztalni a fejét, mint ha azt mondotta volna (KJÉ 632)

egy medentzében. a keresztelö jános fejét, akirály ezen meg szomorodék, de (KJÉ 662)

királlya, és azonban pofon üték. afejét nádal verék, és az ortzájára (KJÉ 756)

és ezeket mondván. le hajtá fejét. és szenttséges lelkét ki adá (KJÉ 760)

pedig el akarná vágni a fejét. egyik kezében ahaját tartván, a (VKT 805)

a hová le tegye. a fejét. ö remél minden reménség ellen (VKT 892)

néki meg engedni, hogy a fejét belé netegye. mivel ha egyszer (IK/A 177)

anyira kezdének nevekedni hogy a fejét meg haladák, valamint a bokrok (IK/A 356)

mennyen. azon igyekezék hogy az fejét bé tenni ne engedgye. mert (IK/B 526)

állat meg töri a kigyonak fejét (C/A 64)

{…} Tömlöczben tétetvén. Hérodes ót fejét véteté, azért hogy botránkoztato életéröl (C/A 457)

olajal az uj pöspöknek a fejét (C/A 640)

állat meg töri a kígyonak fejét (C/B 960)

{…} Tömlöczben tétetvén. hérodes ót fejét véteté: azért hogy botránkoztato életéröl (C/B 1248)

után. meg kenik a gyermek fejét (C/B 1292)

szent olajal az uj püspöknek fejét (C/B 1382)

erös oktatásal meg mosnák a fejét, mert minden ártatlanság ö nála (IJE 14)

sokat ett. és ivut. a fejét fájlallya, ha eleget alut is (IJE 24)

és egy asztal lábában a fejét bé töri, a vér azonnal (IJE 40)

kö bálványok. mikor az aszony fejét fel tsinálom, és magát fel (IJE 56)

magának ketsegtetö gyengesége miát,, a fejét is alig birja, a tüz (IJE 58)

másik, más felé hajtván a fejét., a világosság. és az ajtó (IJE 61)

követ, a melyre tette volt fejét. a midön a tsudálatos álmát (ISZ 174)

nintsen hová le tegye. a fejét, az az, hogy nem volt (KSZ 294)

ettöl vagyon hogy szent pálnak fejét vették. mint romai városi embernek (KSZ 349)

szedték, {…} és amidön szent Cyprianusnak fejét vevék, a hivek ruhákot teritettek (KSZ 357)

imádnák. vagy egy szamarnak a fejét. vagy akeresztet, vagy a szemtelen (SUT 518)

melyeket követtek, ugyan azon városba. fejét véteté öt sidonak. kik a (SUT 663)

meg keresztelé Crispust, a synagogának fejét. és Cajust. atöbbit. a kik (SUT 667)

imádkozik, végtire egy ványolo a fejét bé töré, aposztó ványolo botyával (SUT 739)

Salviána vizeinél öleték meg, nekie fejét vevék. és az ostia uttya (SUT 762)

fejeteket – 1

fel tekentsetek, és emelyétek fel fejeteket. mert el közelget ati váltságtok (É 12)

fejetekre – 1

ráza a köntösét. mondván. Ati fejetekre esék a ti véretek, én (SUT 669)

fejétöl – 1

végez semmit is a magad fejétöl. és jó tanács nélkül, ez (IK/A 319)

fejévé – 2

tette volt aporta a magyarok fejévé. a kik ebben az országban (TL 299)

tsudálatosan valo hatalmábol. a szegeletnek. fejévé lett. hogy pediglen reájok szabja (KJÉ 724)

fejével – 6

ki nem akarja az ö fejével szenvedni akeresztet. és a nyomoruságokot (KKU 338)

érdemli hogy vigadgyon az ö fejével. hazájában, aki nem akar véle (KKU 338)

hogy el mondhassa az ö fejével. el végeztem a dolgot melyet (KKU 344)

is ajánlya azt az ö fejével a kristusal., és meg egyezvén (C/A 763)

ház is ajánlya azt azö fejével akristusal., és meg egyezvén a (C/B 1470)

keményeben örizteté, fenyegetvén azal. hogy fejével fizetné meg. arosz hirt, melyet (SUT 543)

fejiben – 2

volté a koronát a fia fejiben. le mondván a királyságrol.? azért (TL 88)

Ivon egy pistolyt fogván. a fejiben löve. és a kormányt. egy (MN 41)

fejihez – 1

pásztorihoz, és az ö láthato fejihez. az pápához. az hitet tarsd (IK/B 687)

fejinek – 1

Attya vala Éléázárnak. a magok fejinek, azután az Agrippa, és a (SUT 786)

fejinél – 1

a jésus testét. egyik a fejinél, a másik alábánál. az angyalok (KJÉ 763)

fejire – 2

állat. igen nagy, és a’ fejire mintha egy Veres rosát tettek (ML 313)

{…} A fejire a menyiben lehet, de a (C/A 507)

fejit – 27

kis gyermeket. hogy csak a fejit mozgathatta, a meg lévén. a (TL 190)

fö tolmácstol. el vették a fejit. annál nem valhatot soha nagyob (TL 253)

császár olyan kezlár agájának véteté fejit. a kinek fejdelemhez illendö kintse (TL 260)

ugy tekéntik mint vallásoknak. törvényeknek. fejit. és oraculumját, ennek választása. tellyeségel (TL 272)

fojttsák meg elöbször és azután fejit vegyék, ugy is lett. és (TL 288)

ugy is lett. és a fejit ki tették mindenek láttára. a (TL 288)

a midön pedig el üték fejit. mindenek gyülölni és átkozni kezdék (MN 78)

is parantsolá néki, hogy ajános fejit kérné. aleány viszá térvén akirályhoz (KJÉ 662)

tett igéretit. azért a szentnek fejit véteté atömlötzben, és aleánynak adá (KJÉ 662)

@: XXIX. herodes fejit véteti keresztelö szent jánosnak (KJÉ 662)

hamura feküdgyék. zákban öltözék, a fejit le hajttsa. és mint egy (VKT 816)

a székiben hátra esvén. a fejit bé töré. és meg hala (IK/A 41)

semmi jót nem jelentettek, a fejit szüntelen mozgatta, a szemei el (IK/A 230)

fejdelem a tömlöczben téteté és fejit véteté (C/A 162)

után meg kenik a gyermek fejit (C/A 518)

a fejdelem atömlöczbe téteté. és fejit véteté (C/B 1038)

látá hogy télámon nevetve a fejit tsoválá. monda is arra, oh (IJE 107)

kövezesre itélék, és holta után fejit vették. De sokan a tudosok (SUT 564)

a képit a templomunkba tegye, fejit vegye elsöben minden sidonak, mi (SUT 581)

fogatá a nagy Jakabot., és fejit véteté, Alexandriai szent kelemen. azt (SUT 614)

legyen veled, és mind akettönek fejit vevék, szent Jakab nem azon (SUT 614)

többi közöt Theudást, a kinek fejit vevék, és Jérusalemben vivék, ennél (SUT 622)

Judásnak a fiát. a herodianusoknak fejit, a ki annak elötte negyven (SUT 632)

hogy Cyrenában, fejit vették volna, de nem teszi (SUT 733)

a piatzra vontzolnák mezitelen. a fejit (SUT 831)

felet. hogy ne hagyák a fejit el vinni., mind ezeket sirva (SUT 832)

egy kövel meg sebesiték a fejit. és le esvén el ájula (SUT 867)

fejivel – 1

hozája vivé. de elsöben beszélle afejivel, az astrologus. aztjövendölé, hogy ha (TL 180)

fejül – 2

Pétert rendelte volna a kristus fejül az Apostoloknak (C/A 250)

szent pétert rendelte volna akristus fejül az apostoloknak (C/B 1091)

fejünk – 13

se számvetövel. a perlekedésben a fejünk nem fáj a quártélyos nem (TL 256)

az, aki tudtunkra adgya a fejünk felet valo veszedelmet, nem akarja (É 271)

vihettyük végben, aki is ami fejünk. és közben járonk, akiben oltattunk (É 696)

is, a kristus a mi fejünk, és példánk, a ki maga (KG 484)

szabaditonk, meg váltonk, urunk, és fejünk (KG 524)

mi közben járonk. gondviselönk, és fejünk. ö meg gyözte érettünk az (C/A 63)

fö papunk, áldozatunk, templomunk, oltárunk, fejünk, Atyánk fia, világoságunk, Mesterünk, Apostolunk (C/A 195)

hogy a kristus a mi fejünk (C/A 199)

az ö, és a mi fejünk akristus Jesus gondviselése alat, akinek (C/A 888)

mi közben járonk, gondviselönk. és fejünk., ö meg gyözte érettünk az (C/B 959)

fö papunk. áldozatunk. templomunk, oltárunk, fejünk, atyánk fia, világoságunk, mesterünk, apostolunk (C/B 1054)

hogy a kristus a mi fejünk (C/B 1058)

az ö, és a mi fejünk. akristus Jesus gondviselése alat, akinek (C/B 1566)

fejünkben – 2

anagy igazságot, hogy ha ami fejünkben, akinek örököse a meny ország (É 507)

midön nagyob dolog vagyon a fejünkben. kivált most a mitsoda állapotban (MN 46)

fejünkel – 1

meg egyezhessünk akristusal, mint tagok fejünkel, és élhessünk ö véle örökösön (KG 462)

fejünket – 2

{…} Azt akarja hogy fejünket meg kenyük, és meg mosuk (É 162)

kereszten és kövessük ötet mint fejünket, és mesterünket, ugyan öis nyittya (É 442)

fejünkhöz – 1

kaptsolni magunkot ehez az Isteni fejünkhöz, hogy valoságal el mondhasuk, hogy (É 660)

fejünknek – 2

tagjai lévén akristusnak, a mi fejünknek, mi sem mehetünk bé a (É 400)

kényes tagjai vagyunk atövisel koronáztatot fejünknek. akristus fájdalmakot szenvedö ember, és (KG 493)

fejünkön – 1

a labunkon és nem a fejünkön járunk, a bizonyos pedig, hogy (TL 216)

fejünköt – 1

nintsen, abban nem törjük a fejünköt. hogy a gyermekinknek. mitsoda joszágot (TL 256)

fejünkre – 1

szemeivel kell tekintenünk a mi fejünkre. és azt kell mondanunk. ha (KKU 338)

fejünkröl – 2

haj szálat. sem vehetne el fejünkröl (É 752)

haj szál sem esik el fejünkröl. enékie elég, minden dolgát tsak (VKT 879)

Fej
Fejek – 1

házhoz tartozván, akristus az ö Fejek. valamint nékünk. azon boldogságban élnek (C/A 455)

Fejekel – 1

egybe gyüjtését atagoknak az ö Fejekel. a melynek akristus második el (É 41)