fogadás – 230
fogadas
fogadast – 1

azt tanittyák. hogy a parochus fogadast tétetvén a hazasulando személyekel, a (C/B 1391)

fogadás
fogadás – 46

{…} Mitsoda fogadás az, a melyet tésznek Istennek (É 528)

melynek ö akezdöje., ez olyan fogadás a melyet az Istennek tettél (IK/A 28)

{…} Mitsoda a fogadás (C/A 387)

tselekedetröl valo igéret tétel. a fogadás (C/A 387)

igérni, a nélkül.nintsen se fogadás. se köteleség. söt az Isten (C/A 388)

Miért mondád azt, hogy a fogadás olyan. igéret a mely meg (C/A 388)

egész okoságnak ideje elött tett fogadás semmi, ugy az olyan fogadások (C/A 389)

{…} Hány féle a fogadás (C/A 389)

Egy nehány féle. 1. a fogadás. vagy tellyeségel valo. vagy Conditionalis (C/A 389)

A Tellyeségel valo fogadás az, a melyben semmi Conditio (C/A 389)

ez az. ók alat valo fogadás. a melyet tsak a gyogyulás (C/A 390)

A személy szerént valo fogadás az, a mely a személyt (C/A 390)

A valoságos fogadás az. a mely nem tsak (C/A 390)

tallért. adok a raboknak., a fogadás a száz tallérbol áll, ha (C/A 390)

Az elegyes fogadás az, a mely mind a (C/A 390)

A solemnis fogadás az, a melyet solemniter tesznek (C/A 390)

A simplex fogadás az, a melyet nem solemniter (C/A 390)

Thamás mitsoda okát adgya. A fogadás valamely jónak igérete. ugy történhetik (C/A 391)

{…} A fogadás melyet tett volt még gyermek (C/A 453)

{…} A midön fogadás. vagy alku nélkül, olyan szándékal (C/A 629)

akaratnak, és szabadságnak, az elsö fogadás meg zaboláza. atesti kivánsagot. a (C/A 645)

nagy vétek az Istennek tett fogadás ellen tselekedni (C/A 661)

{…} Az olyan fogadás miért nem tészi semire valová (C/A 661)

{…} Micsoda a fogadás (C/B 1195)

tselekedetröl. valo igéret tétel. a fogadás (C/B 1195)

kel igérni., anélkül nincsen se fogadás. se köteleség. söt az Isten (C/B 1195)

tellyes okoságnak ideje elött tett fogadás. semmi. ugy az ollyan fogadások (C/B 1196)

{…} Hány féle afogadás (C/B 1196)

Edgy nehány féle. 1. a fogadás, vagy tellyeségel valo. vagy Conditionalis (C/B 1196)

A tellyeségel valo fogadás az, amelyben semmi Conditio nincsen (C/B 1196)

meg gyógyul. ez a Conditionalis fogadás, a mellyet tsak a gyogyulás (C/B 1196)

A személy szerént valo fogadás az., a mely a személyt (C/B 1197)

A valoságos fogadás. az, amely nem illeti csak (C/B 1197)

hogy száz tallért adok araboknak. afogadás a száz tallérbol áll, ha (C/B 1197)

Az elegyes fogadás az, a mely mind a (C/B 1197)

A solemnis fogadás az. amelyet solemniter tesznek valamely (C/B 1197)

A simplex fogadás az. a melyet közönségesen veszi (C/B 1197)

thamás micsoda okát adgya, a fogadás valamely jonak igérete, ugy történhetik (C/B 1197)

{…} A fogadás melyet tett volt meg gyermek (C/B 1245)

{…} A midön. fogadás alku nélkül. ollyan szándékal adnak (C/B 1374)

akaratnak, és szabadságnak., az elsö fogadás meg zaboláza a testi kivánságot (C/B 1386)

nagy vétek. az Istennek tett fogadás ellen tselekedni (C/B 1398)

A leg nevezeteseb fogadás közöttök, a názárénusok fogadása vala (ISZ 236)

basilius mondgya, hogy a barátok fogadás nélkül tartották meg, aházaság nélkül (KSZ 437)

fogadást tett volt, a mely fogadás abbol állot. hogy se bort (SUT 671)

nyirni, mind adig még a fogadás tartot., azt el hihetni hogy (SUT 671)

fogadása – 9

el készitése, és fiaivá valo fogadása, ö nékik nagy áldása, és (É 189)

más egyébre magokot. az engedelmeségnek fogadása. melyet tesznek ezek az utolsok (VKT 822)

vagy valamely szerzetben valo menetelnek fogadása (C/A 659)

vagy valamely szerzetben valo menetelnek fogadása (C/A 661)

vagy valamely szerzetben valo menetelnek fogadása (C/B 1397)

vagy valamely szerzetben valo menetelnek fogadása (C/B 1398)

ha az ollyan házasága elött fogadása alol fel szabaditatott, az ollyan (C/B 1398)

a fogadásokot, példa a jephté fogadása. josué meg tartá a gabaonitáknak (ISZ 235)

nevezeteseb fogadás közöttök, a názárénusok fogadása vala, a kik is fogadásbol (ISZ 236)

fogadásábol – 2

vagy hogy tellyeségel. fel szabaditasék fogadásábol. vagy hogy a jó a (C/A 391)

vagy hogy tellyeségel fel szabadittassék. fogadásábol., vagy hogy a jó, amelyet (C/B 1197)

fogadásal – 5

és pompáinak, és ezekre nagy fogadásal köteleztük magunkot (É 89)

Evangyéliumi törvényel, és akereszttségben tett fogadásal, abban ollyan magához valo szeretetett (É 445)

nem kel elidegeniteni kevelyen valo fogadásal. az ollyanokot kik hozája jönek (É 664)

ujitani. és egy masnak sok fogadásal valo szereteteket meg bizonyitani. és (MN 103)

rendröl, a melyre harom féle fogadásal köteledzik magokat, három nagy dologra (IK/A 300)

fogadásának – 1

részt akart venni a más fogadásának érdemiben. szükséges volt, az ö (SUT 608)

fogadására – 1

öket a penitentzia által. akristus fogadására készittse (C/B 1226)

fogadásárol – 1

De meg emlékezvén, hittel tett fogadásárol. esze gyüjteté predikátorjait. és papjait (TL 181)

fogadását – 14

elejekben tévé a dolgokot, és fogadását, ezekröl sokáig vetekedének, de semmit (TL 181)

éléonorát. de szorasan meg tartván fogadását. ujjontában fel fogadá hogy tsak (MN 24)

A sultán pedig meg tartotta fogadását., az egész udvara azt gondollya (MN 100)

kénszeritette ötet, hogy meg tarttsa fogadását dom sebástiennek, ez a két (MN 108)

valaki engedelmeskedni. akor nem tartozik fogadását meg tartani, gondolom hogy érted (MN 109)

itélnék ötet. hogy meg szegje fogadását., a dom sebastien panaszira egyebet (MN 112)

azért teszi magát betegé, hogy fogadását bé ne tölttse. dom pedre (MN 121)

nem lehetne. ha el mulatná fogadását, erre valo nézve. el indula (KKU 315)

szabaditatot, meg hazasodhatik. de ha fogadását meg szegte. nagy vétket tselekedet (C/A 661)

ollyan meg házasodhatik., de ha fogadását meg szegte. nagy vétket tselekedet (C/B 1398)

hitü. hogy mindenkor igazat szól. fogadását meg tarttya, lelke üsmerete ellen (IJE 96)

az idegeneknek szállást adot, aki fogadását meg tartotta, aki az áldozatokra (ISZ 242)

az Istennek, és végben vivé fogadását sokaknak el borotváltatá hajokot. akik (SUT 608)

onnét Jérusalembe, ót veghez vivé fogadását, köszönté a hiveket, azután Antiokiaban (SUT 671)

fogadásbol – 5

{…} Mikor kel kérni a fogadásbol valo fel szabadulást. vagy annak (C/A 392)

{…} Mikor kel kérni, a fogadásbol valo fel szabadulást. vagy annak (C/B 1198)

nyomoruságtol tartottanak, még ezeken kivül, fogadásbol valo böjttyök is volt (ISZ 235)

fogadása vala, a kik is fogadásbol. bizonyos ideig bort nem ittak (ISZ 236)

szokás volt, az Istennek tett fogadásbol valo miséket is mondottak, a (KSZ 403)

fogadásert – 1

Fejdelem Aszony. holmi vallás béli fogadásert maradot volt Jérusálembe (SUT 782)

fogadásiban – 1

Alhatatlan fogadásiban (IK/A 239)

fogadásink – 1

valo kérésinket. mert a mi fogadásink. és kivánságink meg egyezvén. az (É 326)

fogadásinkot – 2

is mutattya bé az Attyának, fogadásinkot, és kérésinket, könyörögvén érettünk, ugyan (É 560)

meg gyakorta az akori tet fogadásinkot. és igéretinket (KG 497)

fogadásit – 3

hogy a Császár meg másolhattya fogadásit. és igeretit. a midön a (TL 262)

közben jároi anépnek, kik anépnek fogadásit, és imádságit néki bé mutattyák (É 161)

szorosoknak kellene tartani a szerzetesek fogadásit. de sött még ugy kell (VKT 823)

fogadásnak – 2

sokal szenttyeb életet élnek, ennek afogadásnak nem a más akarattyátol, hanem (IK/A 300)

azt el hihetni hogy a fogadásnak vége. volt. a midön hajora (SUT 671)

fogadásod – 1

viselnek az égben, köteleztetel tehát fogadásod meg tartani. és mivel ellene (IK/B 396)

fogadásodnak – 2

fájdalmidot, és ate méhedben valo fogadásodnak fájdalmit, fajdalomal szülöd magzatidot, az (C/A 60)

fájdalmidot. és ate méhedben valo fogadásodnak fajdalmit. fajdalomal szülöd magzatidot. a (C/B 957)

fogadásodot – 3

tselekedted hogy babiloniát el hagytad. fogadásodot meg tartottad, akötelet mely avilághoz (KKU 316)

ö elötte az akori tett fogadásodot, tudni illik. hogy ellene mondasz (KG 555)

és erösited az Istennek tett fogadásodot. hogy ötet meg nem bántod (IK/A 187)

fogadások – 14

{…} Azok ollyan fogadások, amelyekel azt igérik az Istennek (É 528)

tsak szoval tenni. ezek ollyan fogadások amelyeket tellyeségel tartoznak véghez vinni (É 528)

tudgyák. hogy a kereszttségben tett fogadások által. szintén olyan szent életre (VKT 822)

A szegénységröl valo fogadások. a szerzeteseknek hogy semmit magánoson (VKT 823)

fogadás semmi, ugy az olyan fogadások is semmik. a melyek nem (C/A 389)

{…} Mitsoda fogadások azok a melyek nem teszik (C/A 661)

{…} Miért teszik tilalmasá ezek afogadások aházaságot (C/A 661)

tanittya, hogy tsak a solemnis fogadások tészik semire valová a házaságot (C/A 661)

fogadás. semmi. ugy az ollyan fogadások is a mellyek nem szabados (C/B 1196)

{…} Mitsoda fogadások azok a melyek. nem tészik (C/B 1398)

{…} Miért teszik ezek a fogadások tilalmasá a házaságot (C/B 1398)

A fogadások rend szerént abban állot, hogy (ISZ 236)

tettzik mint ha az illyen fogadások, a récabiták regulájitol eredtenek volna (ISZ 236)

azok. kik el hadgyák aklastromot, fogadások ellen vétkeznek. {…} az anyaszent egy (KSZ 438)

fogadásokal – 3

ellenkezö gondolatokal. töltik meg a fogadásokal, a melyeket azok az ártatlanok (VKT 921)

bizonyságok elött egy másnak tett fogadásokal. szolgaltattyák magoknak a szenttséget. némellyek (C/A 651)

más bizonyságok elött, egymásnak tett fogadásokal. szolgáltattyák magoknak a szenttséget; némellyek (C/B 1391)

fogadásokat – 2

meg szegték. a kereszttségben tett fogadásokat., az igasságos, hogy azok aháláadatlanok (C/B 1332)

angyélika. hogy mint tarttyák meg fogadásokat. páter uram leg elöbször. midön (IJE 163)

fogadásoknál – 1

mely az atyák szerént. minden fogadásoknál nagyob. és amelyet nem lehet (KG 496)

fogadásokot – 8

de nem elegendö ezeket a fogadásokot tsak szoval tenni. ezek ollyan (É 528)

Az esztendö el telvén. és fogadásokot bé töltvén. hajora ülének, hogy (MN 88)

szegték volna. a kereszttségben tett fogadásokot, akik különösön valo vétkekért. meg (VKT 811)

hogy ha atisztaságrol valo különös fogadásokot ezek az utolsok meg szegik (VKT 823)

akik meg szegtég akereszttségben tet fogadásokot, az igaságos hogy azok aháláadatlanok (C/A 572)

igy rendelte, mert az ilyen fogadásokot lelki házaságnak tarttya., amely akristushoz (C/A 654)

igy rendelte. mert. az illyen fogadásokot lelki házaságnak tarttya., a mely (C/B 1393)

meg tartották ahiteket, és a fogadásokot, példa a jephté fogadása. josué (ISZ 235)

fogadásokrol – 1

15 A kereszttségben tett fogadásokrol. 62 (VKT 927)

fogadásom – 1

azt hadgyuk mászorrá. most pedig fogadásom szerént. had irjak meg mindeneket (TL 52)

fogadásomnak – 1

mellettem. hogy zálogul legyenek azén fogadásomnak (MN 93)

fogadásomot – 1

tettzik., és nem akarod hogy fogadásomot bé tölttsem. más országban megyek (KKU 259)

fogadásra – 3

valamint ö akarja., erre az fogadásra beliza meg tsendesedék. fel tévén (MN 145)

könyen kellé magunkot kötelezni a fogadásra (C/A 390)

könnyen kellé magunkot kötelezni a fogadásra (C/B 1197)

fogadásrol – 6

2 Art A fogadásrol 503 (C/A 20)

2 Articulus A fogadásrol (C/A 387)

is nem adhatnak dispensatiot olyan fogadásrol. a mely tsak a pápát (C/A 391)

2 art. a fogadásrol. 390 (C/B 934)

2. Articulus A fogadásrol (C/B 1195)

is nem adhatnak dispensatiot, ollyan fogadásrol. a mely csak apápát illeti (C/B 1198)

fogadást – 84

a jerusalemi pátriárcha elött. fogadást tevének, az engedelmességre, az házaság (TL 126)

A dervisek fogadást tesznek. a szegénységröl. tisztaságrol. és (TL 275)

legényt., a szekérböl le szálván fogadást tesznek egymásnak. azután anapot vendégségbe (TL 278)

tartani a hitet, vagy a fogadást., a hartz várnánál volt. a (TL 295)

kerülhesse; ugy téteté. mint ha fogadást. tett volna mehkhában menni. a (MN 67)

kénszeritené achmetet., hogy ez iránt fogadást tégyen nékik. hogy semmi bántások (MN 76)

azután elé beszéllé, hogy mitsoda fogadást tettek volt a szent földre (MN 94)

olyanok közöt. mint mi. a fogadást meg kell tartani. Elvir. és (MN 108)

királyné betsülete, de söt még fogadást tétete. thamáral is hogy el (MN 167)

a kik a szegénységröl valo fogadást tették. mind azon által a (VKT 880)

hogy mit tselekedtél. ? igen nagy fogadást tettél, hogy soha nem fogod (IK/A 28)

anyaszent egyház elött, a mely fogadást, mondgya szent Agoston nem az (IK/A 28)

meg magadban atöredelmeséget, és a fogadást hogy az Istent meg nem (IK/A 97)

minek mondottál ellene, nyilván valo fogadást tettél hogy soha nem követed (IK/B 396)

embereket. azokot nem fogod szeretni, fogadást tettél hogy el kerülöd az (IK/B 396)

is ö az kezdöje ezen fogadást pedig az anyaszent egy házban (IK/B 396)

világosan meg mondván büneidet, tégy fogadást gyontato atyádnak., hogy büneidet tellyes (IK/B 455)

is. mert ebben harom féle fogadást tesznek. az tisztaságnak holtig valo (IK/B 632)

Miért ment tehát férjhez ha fogadást tett volt (C/A 154)

{…} Hogy meg külömböztessem a fogadást. a fel tételtöl. példának okáért (C/A 387)

Rend szerént olyan dolgokrol tesznek fogadást a melyek szent irásbéli tanátsok (C/A 388)

de olyan dolgokrol is lehet fogadást tenni, a melyek másként is (C/A 388)

kerülni, a parantsolatot és a fogadást meg tartani (C/A 388)

szolván. tsak az Istennek tesznek fogadást (C/A 388)

{…} Nem teszneké minden nap fogadást a szenteknek (C/A 388)

tsak az Istennek teszik a fogadást. és nem a szentnek. nem (C/A 388)

szollásnak a modgya azt mondani fogadást tettem egy szentnek (C/A 388)

{…} Régi szokásé fogadást tenni a szentek tiszteletére (C/A 388)

néki, arra, egy házas aszony. fogadást nem tehet a férje akarattya (C/A 389)

olyan szolgárol a ki olyan fogadást tenne. a mely ellenkeznék az (C/A 389)

de ha az illyen személyek fogadást tettek. tartoznak azt végben vinni (C/A 389)

{…} Tartoznaké bé tölteni a fogadást (C/A 390)

állapotban hogy bé tölthesük a fogadást (C/A 391)

is vagy meg változtattya a fogadást, vagy dispensatiot ád. a mint (C/A 391)

idövel., hogy az, aki a fogadást tette. ollyan állapotban lészen., amelyben (C/A 391)

{…} kiknek illik a fogadást meg változtatni vagy attol fel (C/A 391)

azért semmi féle pap a fogadást fel nem szabadithattya, se meg (C/A 391)

el hagyásárol fogadást tenni, és azt meg büntetni (C/A 552)

üsmérni hogy igazán tettünk arrol fogadást. hogy az Istent meg nem (C/A 560)

idökben. 3 meg változtathattya a fogadást hogy ha arra hatalma adatik (C/A 595)

és az alat akit nyirnek fogadást tészen hogy. egyedül az Istent (C/A 625)

azt tanittyák, hogy a parochus fogadást tétetvén a házasulando személyekel. a (C/A 651)

tselekeszik agyilkoságot hogy egy másnak fogadást tettek, hogy egy mást el (C/A 655)

olyannak tselekedni aki minek utánna fogadást tett volna meg házasodot (C/A 661)

{…} Azon jellel fogadást tésznek hogy soha meg nem (C/A 802)

magok meg tartására. és akik fogadást tésznek te néked mint öröktöl (C/A 822)

valo kegyelmet nyerhesenek, És akik fogadást tésznek tenéked, ezen az imádást (C/A 823)

Miért ment hát férjhez. ha fogadást tett volt (C/B 1032)

{…} Hogy meg külömböztessem a fogadást. a fel tételtöl. példának okáért (C/B 1195)

Rend szerént. ollyan dolgokrol tesznek fogadást. a melyek szent irásbéli tanácsok (C/B 1195)

de ollyan dolgokrol is lehet fogadást tenni. a melyek másként is (C/B 1195)

kerülni, a parancsolatot, és a fogadást meg tartani (C/B 1195)

szolván, tsak az Istennek tesznek fogadást (C/B 1195)

{…} Nem tészneké minden nap fogadást. a szenteknek (C/B 1195)

tsak az Istennek teszik a fogadást és nem a szentnek, a (C/B 1195)

szollásnak a modgya., azt mondani, fogadást tettem egy szentnek (C/B 1195)

{…} Régi szokásé fogadást tenni a szentek tiszteletére (C/B 1195)

{…} Minek elötte fogadást tegyünk. szükségese. azt jol meg (C/B 1196)

ád néki, egy házas aszszony fogadást nem tehet aférje akarattya ellen (C/B 1196)

ollyan szolgárol, a ki ollyan fogadást tenne., a mely ellenkeznék. az (C/B 1196)

De ha az illyen személyek fogadást tettek. tartoznak azt vegben vinni (C/B 1196)

{…} Tartoznake bé tölteni a fogadást (C/B 1197)

állapotban, hogy bé töltthesük a fogadást (C/B 1197)

is vagy meg változtattya a fogadást. vagy dispensatiot ád. a mint (C/B 1197)

hogy az, a ki a fogadást tette., ollyan állapotban lészen., a (C/B 1197)

{…} kiknek illik a fogadást meg változtatni, vagy attol fel (C/B 1197)

azért. semmi féle pap a fogadást. fel nem szabadithattya, se meg (C/B 1198)

meg bánni, annak el hagyásárol. fogadást tenni (C/B 1317)

üsmérni, hogy igazán tettünk arrol fogadást. hogy az Istent meg nem (C/B 1324)

idöben. 3. meg változtathattya a fogadást. hogy arra hatalma adatik a (C/B 1350)

az alat a kit nyirnek. fogadást tészen. hogy egyedül az Istent (C/B 1370)

a gyilkoságot hogy egy másnak fogadást tettek hogy egy mást el (C/B 1394)

tselekedni., a ki minek utanna fogadást tett volna meg házasodot (C/B 1398)

{…} Azon jellel. fogadást tésznek. hogy soha meg nem (C/B 1500)

meg tartására, és a kik fogadást tésznek te néked, mint öröktöl (C/B 1515)

valo kegyelmet nyerhessenek és akik fogadást tésznek te néked, ezen az (C/B 1516)

házok vala, a mely názárénusok fogadást tettek. azoknak egy házok vala (ISZ 231)

azt helyesnek itéli, hogy arra fogadást tétessenek vélek, azért, hogy ha (KSZ 437)

mi követné azt a szép fogadást. mivel nem látá okát hogy (SUT 590)

sokaknak el borotváltatá hajokot. akik fogadást tettenek. a Nazáreuságra. mivel ha (SUT 608)

haját el nyireté, mivel Názaraeus fogadást tett volt, a mely fogadás (SUT 671)

a templomba tölthesék bé a fogadást. áldozatokot tévén a törvény szerént (SUT 671)

el nyirese. sem hogy olyan fogadást tegyen vala mint Názáréusok. hanem (SUT 704)

A pártosok felelék néki, hogy fogadást tettek magok közöt, hogy soha (SUT 883)

fogadástol – 2

házban hatalma fel szabaditani a fogadástol. mert az ö hatalma nintsen (C/A 391)

egyházban hatalma fel szabaditani a fogadástol. mert azö hatalma nincsen meg (C/B 1198)

fogadásunkbol – 2

Leheté valakinek eföldön fel szabaditani fogadásunkbol (C/A 391)

Leheté valakinek eföldön fel szabaditani fogadásunkbol (C/B 1197)