gond – 359
gond
gond – 12

mikor pedig sokja vagyon, a gond is nagyob., mit tehetünk rolla (TL 51)

csak tunyaság., és tudatlanság. valo gond nélkül valo élet, de üres (TL 133)

csak egy holnapi bu, vagy gond. valamint történt egy iffiuval., a (TL 160)

lehet szomorkodnom, mert az egész gond, és baj, reám szállot, a (TL 207)

udvarát. mert ót a sok gond, baj, nyughatatlanság, kereszt. és még (KKU 302)

hogy sok fájdalmat szenved, ujjab gond és terh szál reája, a (KKU 306)

ez az élet, annyi sok gond, és baj alá lévén vettetve (KKU 406)

Az üdveségre valo gond nem egyéb. hanem hogy a (KG 478)

ugy hogy. se irigyek, se gond, se nyughatatlanságok ne volna, több (VKT 877)

sok pénze lévén, kényes, és gond nélkül valo életet éll (ISZ 184)

kintse gyanánt, a gyermekekre nagy gond volt, fö képen a martyrok (KSZ 370)

és meg másut, apüspökökön nagyob gond vagyon, mint sem atisztartokon, és (KSZ 431)

gondaimban – 1

dolgokról valo tanácsosom. az én gondaimban. és háboruságimban valo vigasztalásom (IK/B 447)

gondal – 19

mind a gondviselésre, micsoda, nagy gondal táplállya és örzi egy tyuk (TL 197)

pap, és azon is, amitsoda gondal viszük végben intésit, ez okáért (É 333)

egy királynak élete. tellyes sok gondal. és nyughatatlanságal. a mely nékie (KKU 296)

azt tekinttsed mitsoda iszonyu sok gondal kelletet a koronát meg szerezni (KKU 296)

semmit el nem mulatván, azon gondal., és szorgalmatosságal kel lenned (KKU 384)

a melyek tsak bajal. és gondal. terhelnek minket (KG 477)

felebaráti szeretetnek parantsolattyával., se a gondal. a melyel kel lennünk egyik (VKT 825)

kedvel el hagyták, amit nagy gondal, és bajal szerzettek volt; adgyák (VKT 877)

és aki tudgya mitsoda igasságos gondal kel azokhoz lenni, azokot nyughatatlanság (VKT 906)

legyenek az áitatosághoz, hogy mitsoda gondal szolgállyák az Istent. és munkálodgyanak (IK/A 214)

magokhoz., az üdveségre valo gondal; minden más dolgok felet. adgyad (IK/A 349)

ötet a szüléi igen nagy gondal nevelték volt fel ajó erkölcsben (IK/A 378)

és hogy némelykor, sokal nagyob gondal kel fel keresni egy szegény (C/A 208)

és hogy némelykor; sokal nagyob gondal kel fel keresni. egy szegény (C/B 1065)

az az, arrol. hogy mitsoda gondal kell ki venni atselédet aszükségböl (IJE 113)

országnak nagy termékenységit, és nagy gondal valo miveltetésit, meg foghattyuk, hogy (ISZ 190)

areggel valo fel kelés, valamely gondal valo nagy dolgot tészén. ezért (ISZ 199)

atyák, és az anyák nagy gondal oktatták tselédeket. mivel azt nem (KSZ 321)

hogy a holt testeket nagy gondal el temetik, és hogy méltoságal (KSZ 433)

gondba – 1

készület az egész europát nagy gondba hozá, a spanyolokon kivül, akiket (MN 14)

gondban – 1

valo szomoruságban és gondban veti ötet. a melyekért. mind (IK/A 281)

gondgya – 91

atöbbit, ha tudnám hogy jó gondgya vagyon az egésségire. hát engem (TL 15)

évangyélium. hogy az Istennek, ollyan gondgya vagyon egy szegényre. valamint egy (TL 83)

hiszem hogy az Istennek ollyan gondgya vagyon reám valamint egy királyra (TL 83)

vendegek érkeznek., mert leg nagyob gondgya is a lesz., hogy az (TL 108)

idegen. országban, de azokra is gondgya lészen annak a nagy cselédes (TL 117)

és reméllyük. hogy reánk is gondgya lészen. mert irgalmas. és meg (TL 121)

háznak gondgya., a tahin iránt. a melyet (TL 205)

felnem, hogy az egész háznak gondgya reám ne szállyon, mivel asibrik (TL 205)

mindenkor mellettünk fog lenni., hogy gondgya légyen az uton mindenre, és (TL 223)

is ád. mind eddig csudálatos gondgya volt reám. ezután is hiszem (TL 246)

Isten ö szent Felséginek nagy gondgya lévén reánk. se bajt, se (TL 259)

sárbol teremti. egy Angyalnak vagyon gondgya arra a’ sárra, valamely helyről (ML 309)

Uram a’ mely Istennek edig gondgya volt réám, ezután sem hágy (ML 319)

napi szorongatásim, mind gyülekezeteknek szorgalmatos gondgya, ki nyavalyog, és én nem (É 144)

minden testi, és lelki szükséginkre gondgya lenne, mivel az eledel. melyet (É 357)

hogy a szegényekre lett volna gondgya, hanem hogy lopo vala, és (É 444)

reája vetvén, mert ö néki gondgya vagyon reátok, jozanok legyetek, és (É 629)

magunkot, mivel meg igérte hogy gondgya lészen reájánk., mitsoda rosz dolog (É 630)

hivatallyaira adhassa, és hogy minden gondgya tsak alégyen, hogy a mások (É 654)

a samaritanus ád agazdának, hogy gondgya, legyen abetegre. jelenti az ó (É 741)

reája, munkáinknak végben menetelét, és gondgya lesz reánk (É 774)

igazságát. azt igéri nékünk hogy gondgya lészen dolgainkra. és hogy anyi (É 774)

a szülék abbol, hogy mitsoda gondgya vagyon ennek az embernek a (É 812)

az Évangyéliumban, az ö házi gondgya, és tselédiröl valo foglalatosági, a (É 858)

teszek. hogy a tisztartomnak mindenre gondgya légyen, vagyon nékem két orányi (MN 10)

hasonlo. állapotban talalván. ugyan hasonlo gondgya is lett reája (MN 35)

de semmire egyébre ne legyen gondgya, hanem tsak azt parantsollya a (MN 37)

abban hogy arra vigyáz mitsoda gondgya vagyon reád. én pediglen helyette (MN 37)

kermet., Ivonra bizá hogy lenne gondgya a hajora és a sebesekre (MN 42)

basának hogy kivált képen valo gondgya légyen reája. és rendelést tévén (MN 59)

könnyeb volt, hogy amurátesnek kevés gondgya volt reájok. mint hogy pedig (MN 61)

a kinek akár mely nagy gondgya volt is reám, de nagy (MN 97)

az Isteni rendelésnek nem volna gondgya. mindenre, keresétek. elöször az Isten (KG 477)

tarttsuk, ebböl áll az egész gondgya az embernek. ezért is lészen (KG 478)

reája vessétek. mert ö néki gondgya vagyon reátok, mondgya szent péter (KG 519)

amely oly hamar el szárad, gondgya vagyon., menyivel inkáb gondgya lészen (KG 520)

szárad, gondgya vagyon., menyivel inkáb gondgya lészen reátok kitsiny hitüek, a (KG 520)

agazdát arra kéri hogy légyen gondgya reája. és még pénzt is (KJÉ 689)

hogy gondolkodgyunk üdveségünkröl, és akinek gondgya vagyon életünkre, még akor is (VKT 805)

magokot a vétkeseket szereti, és gondgya vagyon reájok, mint beteges tagjaira (VKT 824)

saját testére, nézük el mitsoda gondgya volt a kristusnak. a házaság (VKT 826)

után. hagyuk az Istenre., akinek gondgya lészen. a mi jó hirünkre (VKT 877)

tudgya hogy az Istennek különös gondgya vagyon reánk, hogy az ö (VKT 879)

a felebaráti szeretetet ohajttya, minden gondgya tsak. a, hogy azokot kerese (VKT 882)

ö rendelésinek, tsak egyre volna gondgya. ugyan öis táplállya ahólló fiakot (VKT 893)

azurra magadot. mondgya dávid. és gondgya lészen táplálásodra. ö minket kesereget (VKT 893)

a világban kezd lépni. elsö gondgya a légyen, hogy meg tarttsa (IK/A 17)

ruházta, és arra igen nagy gondgya volt hogy a holtakot el (IK/A 53)

ellenséginek kezekböl, fel nevelte gyermekségiböl, gondgya volt reája ifiuságában., engedelmes volt (IK/A 125)

jó akarattyáért, bizodalomal., azért hogy gondgya vagyon örzésünkre (IK/A 127)

abol ki vegyen, és akinek gondgya légyen ajó erkölcs uttyára vezetni (IK/A 148)

a gyontato papodnak pedig erre gondgya lészen. Szent Hieronimus minek utanna (IK/A 183)

hagya szolgait. Ha az Istennek gondgya vagyon a leg aláb valo (IK/A 269)

hát reátok hogy ne volna gondgya. keresétek elsöben az Istennek országát (IK/A 269)

aki mindent el hagyván, egyébre gondgya nintsen, hanem hogy az Istennek (IK/A 315)

ö teremtette, és egyenlö képen gondgya vagyon néki mindenekre. az erösebekre (IK/A 328)

avilágban kezd lépni. leg elsö gondgya alegyen. hogy meg tarttsa és (IK/A 357)

és táplálá. de föképpen nagy gondgya vala arra, hogy az holtakot (IK/B 416)

fia maga viselésire valo kevés gondgya. az ki is nem gondola (IK/B 422)

üdvezitö kristus Jesusunknak., ollyan nagy gondgya vala az mi meg szentelésünkre (IK/B 460)

soha szolgait. ha az Istennek gondgya vagyon leg kisseb teremtet allattyára (IK/B 604)

inkáb hogy ne volna reátok gondgya. keresétek elsöben az Istennek országát (IK/B 604)

is mindent el hagyván. egyébre gondgya nincsen, hanem hogy az Istennek (IK/B 643)

házas, az világi dolgokra van gondgya. és az ö elméje két (IK/B 669)

az kána béli lakadalomkor is. gondgya vala arra., hogy valami fogyatkozás (IK/B 673)

sz. bernard mondgya. hogy ha gondgya vala az testi szükségekre azoknak (IK/B 673)

el hitták vala. annal nagyob gondgya leszen lelki szükségidre. meg fogja (IK/B 673)

akará vinni, jeremias prophétának nagy gondgya vala arra, hogy nékik oktatásokot (IK/B 675)

azonban pedig az háza népire gondgya nincsen., el mulattya az gyermekit (IK/B 683)

az oltári ruhakra és eszközökre gondgya légyen. hogy az Isteni szolgalat (C/A 631)

vizet tölttsön a kehelyben, 4. gondgya légyen a ruhákra, melyek szükségesek (C/A 635)

oltári ruhákra köntösökre és eszközökre gondgya legyen, hogy az Isteni szolgálat (C/B 1375)

vizet tőlttsön a kehelyben. 4. gondgya legyen a ruhákra mellyek szükségesek (C/B 1379)

tölti életét. egyébre nem lévén gondgya hanem az ételre, italra. és (IJE 43)

de arra nintsen. hogy neveltetésére gondgya ne legyen (IJE 80)

aszszonyoknak, aháznál lévö dolgokra legyen gondgya, az urát segittse. és semmire (IJE 81)

tudok. az anyámnak arra nagy gondgya volt. hogy minden féle varrásra (IJE 100)

ennek természet szerént arra vagyon gondgya, hogy miképen szerezhessen, atselednek táplálására (IJE 106)

hogy a gazdaszszonynak semmire nintsen gondgya, mindent veszni hágy. tsak magát (IJE 106)

szorgalmatoságal vala gondgya reája halálakor,? de mind azon (KSZ 299)

a szokot imádságokra, és olvasásokra gondgya volt, feleségit, gyermekit, és tselédit (KSZ 320)

Az anyaszent egy háznak, nagy gondgya vala az ilyen szent rabokra (KSZ 355)

Az anyaszent egy háznak vala gondgya, minden féle szegényekre, akik pedig (KSZ 369)

volt arra gondgya, hogy szép rendel rakja el (KSZ 413)

spanyol országban, galliában., mitsoda nagy gondgya vala arra, hogy azokal arabokal (KSZ 431)

nevü jó akaroját. hogy ót gondgya lenne. az ország dolgaira. pilátusnak (SUT 542)

a szent szüzel lakot. és gondgya volt reája, Az üdvezitö fel (SUT 553)

el érkezése után, leg elsö gondgya avolt. hogy mentöl hamaréb meg (SUT 572)

ót lako Gubernátornak. leg nagyob gondgya vala az, hogy meg zaboláza (SUT 716)

a kigyot atüzbe rázván. semi gondgya nem volt, A barbarusok pedig (SUT 727)

Gubernatorja, Jérusálembe érkezvén. leg elsö gondgya avala, hogy tsendeségbe tehese atartományt (SUT 743)

gondgyád [!] – 1

örömest segittségel a nyomorultakhoz, visellyed gondgyád a szegényeknek, és mind azoknak (IK/A 338)

gondgyaitol – 1

meg menekednek az élet sok gondgyaitol. azért ök mentek aszüntelen valo (VKT 823)

gondgyaival – 1

tobzodásal, részegségel, és ez életnek gondgyaival., és reátok jöjjön a ma (KG 463)

gondgyának – 6

és nem csak reánk kel gondgyának lenni. hanem másokra is. mi (TL 61)

napon. Hogy az embernek mitsoda gondgyának kel lenni az üdveségére (KG 476)

az világban megyen. leg elsö gondgyának annak kel lenni. hogy meg (IK/B 677)

az világban megyen. leg elsö gondgyának annak kel lenni, hogy meg (IK/B 707)

bánni az atyának gyermekivel, akinek gondgyának kell lenni reája, és a (IJE 94)

kell felejteni, hogy igen nagy gondgyának kell lenni a beteges tselédre (IJE 125)

gondgyára – 1

elöt. adván a napot alélek gondgyára. és atanulásra. és az éttzakát (SUT 639)

gondgyát – 29

teszem a czárt, ki viseli gondgyát az országának.? itéllye el kéd (TL 14)

ö hatalma alat, minden tálentumát. gondgyát, munkáját, minden javát hitelét, a (É 46)

a kristus szolgait meg testesülésével, gondgyát viseli nekik, és meg oltalmaza (É 73)

hogy hüségel. és tisztelettel viselné gondgyát annak a szenttséges kisdednek., a (É 485)

aki is ötet igazgattya, tarttya, gondgyát viseli, és oltalmaza lelki ellenségitöl (É 629)

barmára, vivé a szállásra, és gondgyát viselé, és másod nap két (É 737)

agazdának adá, és mondá, viseld gondgyát ennek, és valamit ezen felyül (É 737)

anép annál is inkáb tartozik gondgyát viselni, ezt mind a természetnek (É 865)

kéré igen szépen, hogy minden gondgyát bizná reája. és tsendeségbe lenne (MN 35)

meg akarván egyeztetni az ország gondgyát. a rakimára valo gondgyával., reá (MN 59)

magasztalá a birodalomhoz valo nagy gondgyát. hogy a gyenge amurates meltonak (MN 60)

nélkül, a menyek. akik néki gondgyát viselték, segittségire vivék azt, a (MN 150)

hogy néked tessék. aki minden gondgyát tsak arra fordittya. hogy jól (MN 219)

keresik. még nagyob félelemel viselik gondgyát. és ha el vész. nagy (KKU 300)

szenteli azt. a szenttségek által. gondgyát viseli annak kegyelmének segittsége által (KJÉ 773)

ateremtönek, mindenhatoságát. rendelésit, és nagy gondgyát. ha a magában valo meg (VKT 792)

a fö pap Jojada viselé gondgyát. az udvara béliek egészen gonoszá (IK/A 359)

és azonban el mulatni tiszttségének gondgyát. és hivatallyának köteleségit. mások egy (IK/A 365)

hogy valaki egy illyen gyermeknek gondgyát fel veszi az én Nevembe (IK/B 403)

az üdveségit annak., az kinek gondgyát viseli. egy szoval okos, és (IK/B 450)

arra senki nem vigyáz, és gondgyát nem viseli (IK/B 491)

ha az igaz Isten Fia, gondgyát viseli néki, és meg szabadittya (C/A 176)

ha az igaz Isten Fia. gondgyát viseli néki. és meg szabadittya (C/B 1047)

és igen jol tudta mindennek gondgyát viseltetni, azt észre vettem, hogy (IJE 101)

képpen, nagy vakságba vezeti aház gondgyát. ugy tettzik hogy erröl a (IJE 139)

urával. együt viselé az ország gondgyát. de annyi sok nehéz, és (IJE 151)

viselése alá adá, hogy viselné gondgyát. és lenne mindenkoron véle, Ágrippa (SUT 538)

tanátsra kellene. hagyni, a Respublika gondgyát, Hogy ha pedig a tanáts (SUT 603)

püspökségek elöt, a kik jó gondgyát visélték tselédeknek, akik nem ujak (SUT 748)

gondgyával – 1

ország gondgyát. a rakimára valo gondgyával., reá álla hogy damascus városában (MN 59)

gondgyok – 40

estig akereveten üllyenek, leg kisseb gondgyok a házra ne legyen. de (TL 99)

innét, ök szüntelen biztatnak hogy gondgyok lesz reám, de én szüntelen (TL 244)

pásztoroknak, hogy a nyájra nagy gondgyok legyen. ebböl következik hogy a (É 186)

ha szülejek elöbb halnak meg, gondgyok légyen reájok, és rendelést tegyenek (É 478)

akiknek köteleségek hoza magával. hogy gondgyok légyen felebaráttyoknak testi vagy lelki (É 860)

nem értettem, és ollyan nagy gondgyok volt reám, hogy tsak el (MN 232)

hini, ö nékik igen nagy gondgyok vagyon üdveségünkre, fö képen azoknak (KG 544)

a bizonyos hogy még nagyob gondgyok volna a lelkek egésségire, mint (VKT 906)

modon is nevelik azokot. arra gondgyok vagyon hogy meg kereszteltessék, de (VKT 921)

valoságos áitatoságra tanitani gyermekeket, minden gondgyok tsak. a, hogy azokot a (IK/A 142)

a kiknek nintsen mindenkor. elegendö gondgyok, és figyelmeteségek a gyermekek gyonásira (IK/A 147)

aresttséget. az esküvést, és legyen gondgyok arra, hogy hagyasák el azokot (IK/A 148)

2. A mesteridet a kiknek gondgyok vagyon reád. ezek atyád helyet (IK/A 223)

nem tsak azal tartoznak, hogy gondgyok légyen agyermekek világi jovokra, de (IK/A 298)

nyavalyát a melyet gyogyitani akarják. gondgyok légyen arra is. hogy idején (IK/A 339)

nap mind azok, akiknek valamely gondgyok vagyon. az ifiak üdveségire (IK/A 356)

vagy tunyaságból. vagy is kevés gondgyok vagyon üdveségekre. vagy is azt (IK/B 458)

erkölcsüek, és ne arra legyen gondgyok hogy hajokot meg fodorittsák, hanem (IK/B 476)

szüléket, vagy mestereket adot kiknek gondgyok vagyon tegedet az jo erkölcsnek (IK/B 496)

tanyitásokal. ha pedig szüléidnek nagy gondgyok nincsen arra hogy tégedet oktassanak (IK/B 496)

Az te mestereidet, az kiknek gondgyok van. oktatásodra. annál is inkáb (IK/B 567)

csak az világi jovokra van gondgyok. az egéségekre, szépségekre, magok szépen (IK/B 668)

és magokhoz., hogy mindenek felet gondgyok legyen üdveségekre. ved elödben ezt (IK/B 674)

tehát azirásban, hogy oly nagy gondgyok vala akutakra, mivel azon aföldön (ISZ 175)

ruházattyok jó volt, feleségekre, gyermekekre gondgyok nem volt. az illyen munkás (ISZ 187)

amaga házánál készitette. az aszszonyoknak gondgyok vala akenyér sütésre. és a (ISZ 197)

még tsak arrol is hogy gondgyok legyen az edényekre, ugy hogy (ISZ 208)

beszélhetünk atemetésekröl, erre igen nagy gondgyok vala közönségesen arégieknek, amint is (ISZ 226)

meg telepedések után. leg elsö gondgyok avala, hogy egészen meg vállyanak (ISZ 266)

fö képpen, atselédes gazdáknak nagy gondgyok vala arra, hogy tselédekel az (KSZ 320)

Az ö hivatallyok volt, hogy gondgyok legyen az olyan aszonyokra, akiket (KSZ 369)

akarták magokot iratni, önekik vala gondgyok hogy a jövevényeknek szálások, és (KSZ 372)

A keresztényeknek. nagy gondgyok vala abetegekre, amint is ezt (KSZ 375)

jobban meg mutathassák. atemetésekre nagy gondgyok vala, és azokra sokat költöttek (KSZ 376)

volt nékik hagyva, hogy feleségekre gondgyok legyen. {…} és az ollyanokot, az (KSZ 383)

de még ezeken kivül, nagy gondgyok vala, a szegények temetésére, és (KSZ 434)

Apostolok lábaihoz teszik vala kiknek gondgyok volt arra. hogy kinek kinek (SUT 501)

két személyt választotta volna, hogy gondgyok legyen az asztalokra, és a (SUT 509)

és Samariának. némely Istenes embereknek gondgyok vala. a szent István el (SUT 512)

vigyenek el magokal., a kiknek gondgyok legyen az eledelekre, holot eközönséges (SUT 625)

gondgyoknak – 4

illyen formában kell hát akeresztyéneknek gondgyoknak lenni jo hirekre (VKT 864)

az iffiakot, hogy micsoda nagy gondgyoknak kel lenni az bölcseségben, és (IK/B 559)

Istenesen nevelni, szükségekröl tenni, életekre gondgyoknak lenni, de még inkáb üdveségekre (IK/B 668)

atyának, és az anyának. nagy gondgyoknak kell lenni reájok, mint olyanokra (IJE 111)

gondgyokot – 7

boldogoká tészi öket és ugy gondgyokot viseli. és meg tarttya. minden (É 419)

és tanitása alá adni magokot, gondgyokot viseli (É 542)

az igazakot, de söt még gondgyokot viseli. és meg tarttya az (É 633)

szolgait rendelte melléjek, hogy gondgyokot visellyék, és a kik által (É 883)

ha nyomorgattyák. meg segittsük, betegségekben gondgyokot visellyük, és mint hogy atest (KG 489)

Isteni félelemben kel fel nevelni, gondgyokot viselni. és gondolkodni, mind lelki (IK/A 341)

dolgokot ök folytatták, egy szoval gondgyokot viselték, viszontag, az aszszonyok aházi (KSZ 383)

gondod – 12

maradni míg el jövök, mi gondod véle, te kövess engem. ki (É 77)

maradni mig el jövök. mi gondod véle, ez az a tanitvány (É 77)

igazságban tanitod, és nints néked gondod valakire, mert nem nézed az (É 821)

és hogy kivált képen valo gondod légyen reája, ezt a hirt (MN 30)

és ezután egyébre nem leszen gondod hanem hogy vigyáz arra az (MN 181)

a leg nagyob, és elsöbb gondod. a légyen. a keresztnek uttyában (KKU 283)

fogod öket, de arra nagy gondod legyen. hogy jól meg válaszad (IK/A 121)

abban az idöben az elsö gondod a legyen, hogy az áitatosághoz (IK/A 357)

Nagy gondod légyen hát fiam magadot meg (IK/B 471)

Az második gondod az legyen, hogy jol igazgas (IK/B 652)

társalkodást. azért fiam. leg elsö gondod is az légyen. abban az (IK/B 677)

meny viszá a házhoz, legyen gondod a munkára, tsak a gusalyrol (IJE 150)

gondodnak – 4

két dologra kel gondodnak lenni a magad hivatalyában. elöször (IK/A 324)

vallás, és az áitatoság után, gondodnak kel lenni az alattad valoidnak (IK/A 326)

két dologra kel gondodnak lenni, az magad rendiben, elöször (IK/B 651)

után, az testi jovokra is gondodnak kel lenni az alattad valoidnak (IK/B 653)

gondodot – 3

öket, hagyad az urra minden gondodot., és ö maga fog táplálni (KG 519)

ö mindenkor melletted vagyon. hogy gondodot visellye, és meg örizen. jó (IK/A 126)

ki ugy oltalmaz. és olly gondodot viseli (IK/B 481)

gondok – 3

adni néki, nehogy a földi gondok, el fordittsák, ollyan szent, és (É 655)

és mint hogy a több gondok közöt a gyermekre valo gond (IJE 113)

kapitánya azt jóvallá azoknak akiknek gondok volt az áldozatokra, hogy az (SUT 785)

gondokal – 1

és magokat által szegeszték sok gondokal (IJE 121)

gondokot – 1

gyermekeknek világi jóvókra fordittyák minden gondokot, ugy mint, az egéségekre szépségekre (IK/A 342)

gondoktol – 5

távozni a földi dolgoktol. és gondoktol., az egyházi szolgának, hogy magát (É 654)

a földi dolgoktol., és avilági gondoktol. el távozanak. és hogy magokot (É 865)

tartásában. és távul az világi gondoktol. hogy magát tellyeségel az igazán (IK/B 643)

hogy a világi dolgoktol. bajoktol. gondoktol. melyek követik aházaságot. mentek legyenek (C/A 635)

hogy a világi dolgoktol, bajoktol. gondoktol mellyek követik a házaságot mentek (C/B 1378)

gondom – 6

a leánynak ellene mondottál. énnekem gondom lészen reá, hanem meny el (TL 90)

se a’ Sarlora nem volt gondom. A’ ruházatom ugy volt valamint (ML 312)

találtassék, nékem pedíg leg kiseb gondom hogy töletek itéltessem (É 44)

és néki meg mutassam, hogy gondom vagyon reája (MN 139)

ijedgy. mert azt fogadom hogy gondom lesz arra az életre, amelynek (MN 190)

Nékem pedig leg kisebb gondom hogy tölletek itéltessem vagy akár (KG 500)

gondomat – 1

Nevembe, én nekem veszi fel gondomat (IK/B 403)

gondomot – 3

és készülnek, az Isten visellye gondomot., ö tudgya mi okért hozot (TL 243)

meg, ezután is ö viselye gondomot, visely édes néném magadis gondot (TL 246)

maga mellé véve engemet hogy gondomot viselné, nem tsak ugy mint (IJE 101)

gondot – 77

mind ezek nem adnak nagy gondot., mikor pedig sokja vagyon, a (TL 51)

ki mi reánk olly nagy gondot viselt. és meg szabaditot az (TL 77)

ki az országára viselt addig gondot. és meg mást a franczia (TL 87)

rövidebbek, szereté kéd. viselé kéd gondot az egésségre, én többet nem (TL 88)

hétig, engemet itt hagyot hogy gondot visellyek aházra. és a cselédekre (TL 90)

diaconus viselt a siciliai jószágokra gondot. az ennek a pápanak. szép (TL 95)

is az az Isten visel gondot, aki a hazájokban lévöket élteti (TL 110)

fogatom, hát osztán ki visel gondot az országára? a sveciai király (TL 137)

aszszony parancsol; ö visel reájok gondot, ö tölle függenek egészen, aki (TL 153)

táplállyad mint atyád fiait., viselvén gondot reájok Istenesen. el ne feletkezzél (TL 166)

azért. hogy jószágára tselédire viseltem gondot, itt tegnap nagy föld indulás (TL 216)

gondomot, visely édes néném magadis gondot az egésségre. és irj (TL 246)

herélt embereknek. a fejek visel gondot, mind köntös, mind étel dolgába (TL 264)

mint a Császár ingeit, mosni. gondot viselni a drága italyira, a (TL 264)

a ki a kontöseire visel gondot. és fejér ruhákra a chernegir (TL 265)

a császár Aszonyira vigyáz, visel gondot, és parantsol. a templomokhoz valo (TL 274)

mitsoda vigyázásal. kel nevelni, és gondot viselni gyermekekre, hogy magokot elne (É 102)

ki adakozik, az együgyüségben, aki gondot visel, aszorgalmatoságban. aki könyörül a (É 104)

egy fiu meg tarttya, és gondot visel az attya képire, vagy (É 329)

az övéire, és föképpen házanépére gondot nem visel. ahitet meg tagadta (É 348)

vonták a halakot, jelenti azt agondot, a melyel kel. hogy ki (É 520)

de nem mindenben, tartozunk arra gondot viselni. azt táplálni, a menyiben (É 706)

az élet szükségiröl valo okos gondot, és foglalatoságot, tsak hogy, az (É 772)

mindnyájan fiai vagyunk, aki mindenekre gondot visel. és a ki minnyájunkban (É 791)

az ollyanokban, akik tartoznak másokra gondot viselni, lelki, vagy testi képen (É 860)

melléjek, kik öket örizzék, reájok gondot visellyenek. mondom néktek. hogy ezeknek (É 882)

a hirt. hogy had visellyen gondot magárol. fogadván azt. hogy eletét (MN 139)

aszszonyénál. mivel. ö nékie kel gondot viselni atselédre, abizonyos hogy akár (KKU 305)

légy atyafi szeretettel cselédidhez. visely gondot reájok, és fö képen azon (KG 553)

aki egéségin nem szorgalmatoskodik, arra gondot visel. nyughatatlanság nélkül, de semmit (VKT 905)

azt kiványa tölle. ö elegendö gondot visel arra a mulando egésségre (VKT 906)

az utolso napon, én azokra gondot viseltem, azok tésznek bizonyságot ate (IK/A 29)

a jó erkölcset. és arra gondot viselnek, mert az, az embereket (IK/A 128)

A mi a második gondot illeti. hogy jól igazgass. emlékezél (IK/A 325)

a házaság béli bajt, és gondot, és ha abban az állapotban (IK/A 351)

fel jedzöi beszédednek. s erre gondot is viselnek az égben, köteleztetel (IK/B 396)

tégedet. az Isten elöt, nagyon gondot viseltem rea. bizonyságot fogh tenni (IK/B 397)

nemcsak az világi jovokra tartoznak gondot viselni (IK/B 630)

teremtet. és egyenlö képpen mindenikre gondot visel . . az hatalmasokra pedig kemény (IK/B 655)

beszéde szerént, visel ö reája. gondot. efféle dolgokrol gondolkodtak. mert az (C/A 176)

halasza bérek meg fizetesét. viselyen gondot reájok (C/A 400)

közösök voltak, apüspökök viseltek azokra gondot, és ök is tartották azokbol (C/A 627)

mindenre vigyázon: régenten adiaconusok viseltek gondot az egy házi joszágokra apüspök (C/A 636)

beszéde szerént. visel ö reája gondot; efféle dolgokrol. gondolkodtak mert az (C/B 1047)

halasza bérek meg fizetését. visellyen gondot reájok egésségekben. és betegségekben., vétkekröl (C/B 1205)

voltak. a püspökök viseltek azokra gondot., és ök is tartották azokbol (C/B 1372)

vigyázon., régenten. a diaconusok viseltek gondot az egy házi joszágokra. a (C/B 1379)

hogy a gyermekekre jol visellyenek gondot. fö képpen, midön még kisdedek (IJE 75)

osztani egymás közöt azt a gondot, az aszonyra. bizván. agyermeknek gondviselését (IJE 81)

az ideig az aszony jób gondot visel reája, mint sem a (IJE 81)

mondani, hogy mellyikre adunk nagyob gondot. mert valojában azon aszoktatáson áll (IJE 82)

kis tsemetét, hogy ö visellyen gondot reája, ha férfiu a gyermek (IJE 94)

szoval mindenre tsak nekem kelletet gondot viselnem. a második a, hogy (IJE 101)

a melybe, az anyának kell gondot viselni reája, a második idö (IJE 104)

Hogy a tselédes gazdák. tartoznak gondot viselni tselédekre (IJE 105)

a hivatallya. hogy a háznál. gondot visellyen arra, a mit a (IJE 106)

gyermekeire, szolgaira, és a szegényekre gondot visellyen és valamint hogy egy (IJE 110)

és kinek kell a háznál gondot viselni, tsak atermészetet visgállyuk meg (IJE 113)

a mit azok hoznak, arra gondot visel. mind adig az ideig (IJE 129)

el kerülni, az eszesség. elöre gondot viselni agyermekekre, az igasság, ezt (IJE 135)

emberi gyengeség. azt akarja hogy gondot visellyünk az egésségre, és az (IJE 160)

beszélgetés. Hogy atselédes gazdák, tartoznak gondot viselni tselédgyekre (IJE 165)

egy testvér atyafitol származot., szorgalmatos gondot viseltek a genelogyiájokra, és egész (ISZ 180)

nem igen lehet magára nagy gondot viselni. és magát tsinogatni, holot (ISZ 225)

ujjonnan kereszteltettekre, akereszt atyák viseltek gondot, apapok pedig igen vigyáztak reájok (KSZ 316)

hogy az anyaszent egy ház. gondot visel reájok, leg nagyob része (KSZ 332)

a sebeket gyógyitatták, mind jó gondot viseltek reájok, azért hogy (KSZ 354)

az illyenekre viselnek vala tehát gondot, és az illyenekröl, mongya prudencius (KSZ 370)

üldözöjökhöz, oly nagy szorgalmatoságal viseltek gondot a betegekre. hogy sokan közüllök (KSZ 375)

az aszszonyok aházi dolgokra viseltek gondot, az egy háziak házánál. mivel (KSZ 383)

ment, és azokra, ök viseltek gondot, avalo hogy új gyümöltsöt is (KSZ 412)

tiszt, ki a szegényekre visellyen gondot (KSZ 432)

azokra viselnek vala leg jobb gondot, nem tsak akeresztény szegényeket, de (KSZ 432)

dolognak tulajdonittá, hogy a szegényekre gondot viselnek, hogy a holt testeket (KSZ 433)

rend szerént mindenkor pap viselt gondot, valamint alexandriában. szent isidorus theophilus (KSZ 433)

szent Timothéust Éphésusba hagyá. hogy gondot viselne. az ót lévö Anyaszent (SUT 747)

mellet. akik az ételekre viseltek gondot., szent János tehát Éfésusba helyhezteté (SUT 767)

gondotok – 1

lehessetek hozája, és szolgálhassátok, arra gondotok legyen, hogy minden nap igen (MN 91)

gondra – 2

rendelte. a házon kivül valo gondra, és keresésre, és mivel hogy (IJE 113)

atanulásra. és az éttzakát atesti gondra, de még annak is tsak (SUT 639)

gondtol – 5

a lesz, elég nagy butol. gondtol szabaditot meg, ezután is ö (TL 246)

itt a’ világi bajtol, dologtol, gondtol ment vagyok, a’ tsendes életet (ML 304)

itt a’világi bajtól, dolgtol, gondtol ment vagyok (ML 305)

a földi dolgokhoz valo nagy gondtol, mint ha az Isteni rendelésnek (KG 477)

meg menekedvén a nem szükséges gondtol. és az érzékenységi figyelmetlenségtöl, tsendesen (SUT 639)

gondunk – 8

az Isten mindenikünkre bizta hogy gondunk legyen felebarátunk üdveségire, azért egy (É 325)

vért. ök pedig mondák. mi gondunk véle, te lássad, és el (É 466)

hogy addig élvén, az üdveségre gondunk nem volt (KG 477)

ajánlani magunkot. és reája hagyni gondunk viselésit. akoron, mondgya szent pál (VKT 862)

Hogy a mi leg elsö gondunk ez életben a legyen. hogy (IK/A 18)

Tudomány Hogy a mi elsö gondunk ez életben a légyen. hogy (IK/A 371)

tsaltatok tudományotokal, lészen minékünk arra gondunk, erre valo nézve, esze elegyittik (KSZ 358)

és az ételnémü osztogatásra legyen gondunk, válaszatok tehát hetet közülletek. a (SUT 508)

gondunkat – 1

oly kedves. hagyuk a menyekre gondunkat, gondviselöje lészen a jó erkölcsnek (MN 18)

gondunkban – 1

azt a szent vigasztalást, minden gondunkban, és szomoruságunkban (É 175)

gondunknak – 4

mennél inkáb betegek. annál nagyob gondunknak kel reájok lenni, valamint amagunk (VKT 826)

nem is kéne arra nagy gondunknak lenni, ekképpen gondolkodnak az világban (IK/B 439)

ebben az életben. leg nagyob gondunknak arra kel lenni. hogy az (IK/B 689)

ebben az életben leg nagyob gondunknak arra kell lenni hogy az (IK/B 708)

gondunkot – 5

hozot bennünket ide, ö is gondunkot viseli, akik mivelünk roszat akartak (TL 55)

a ki bennünket ide hozot. gondunkot is viseli, bizzunk tehát. és (TL 62)

minket gyözedelmeseké. ö benne viseli gondunkot, és tölt bé kegyelminek gazdagságival (KG 474)

rosz, az Isten ugy viseli gondunkot. éttzaka, valamint napal. és hogy (IJE 89)

és vigyázván a maga tiszteletire, gondunkot tudgya nékünk viselni, és meg (SUT 580)