gonosz – 625
gonosz
gonosz – 222

mellet temjént égetnek. hogy a gonosz lélek eltávozék. azután el temetik (TL 285)

3 hogy igen vigyázanak a gonosz elméknek incselkedésére, nehogy öket a (É 33)

az Isten hogy ez a gonosz tsudákot tegyen (É 43)

meg eszik, jelentik azokot a gonosz lelkeket, kik az Isten beszedit (É 148)

gyengeségel. és ugyan ajó, és agonosz ellen valo viaskodása által, ad (É 176)

felöl. ditsöség és gyalázat által. gonosz, és jó hir álal. mint (É 178)

azzal. amidön az Isten Fiát agonosz lélek fel emelé a templom (É 182)

látni, ki felelvén monda nékik, agonosz, és parázna nemzettség jelt keres (É 201)

{…} Miért nevezi öket akristus gonosz, és parázna nemzettségnek, a midön (É 202)

veszi jó tselekedeteinek, és a gonosz, büntetésit gonoszságinak, és mint hogy (É 210)

ami jó azt tarttsátok. minden gonosz láttattol meg tartoztassátok magatokat. abékeségnek (É 215)

Hogy kel ezt érteni. minden gonosz láttattol meg tartoztassuk magunkot (É 216)

kutba, és mondgyuk, hogy egy gonosz vad ette meg ötet., és (É 293)

Évangyélium? {…} Egy ollyan emberöl kit agonosz lélek meg szálván némavá tette (É 312)

aki erösebb, és hatalmasabb lévén agonosz léleknél; evilagra jött el rontani (É 313)

embert, mert aszivböl jönek ki agonosz gondolatok, gyilkoságok, házaság törések, paráznaságok (É 330)

mondá néki. gonosz napokba viszá aggot. most jöttek (É 348)

melyért szivünket, birtokában tarttya a gonosz lélek, egy szoval alélek. nem (É 364)

meg a férfiu. az ö gonosz utárol, és a hamiságbol, mely (É 404)

hogy meg térnek az ö gonosz utokrol, és meg engedé az (É 404)

kik környül vagyunk vétetve. a gonosz lelkektöl, azok az ordito oroszlányok (É 411)

nagy böltseségel tudgya ugyan azö gonosz akarattyokot forditani, a sidok meg (É 448)

az Isten. ugyan az ö gonosz akarattyokot vévé eszközül. hogy nagyob (É 448)

is meg akará ennek a gonosz fejdelemnek mutatni; hogy ö rajta (É 490)

igyekezik., 3. igen kel vigyazniok, agonosz lélek mesterségire, hogy valamely babonás (É 494)

hogy ök magok tsak a gonosz indulattyokot követték, és hogy szándékjokban (É 518)

pásztorjok sem volna, az illyen gonosz pásztor, nem áll ellene a (É 543)

ezt az Apostol tisztátalanságnak, és agonosz bövölködésinek, mert a szivet meg (É 553)

ha egy ember aki magában gonosz, de a ki mind azon (É 566)

jó fa, jó gyümöltsöket terem. agonosz fa, pedig gonosz gyümöltsöket terem (É 702)

gyümöltsöket terem. agonosz fa, pedig gonosz gyümöltsöket terem. nem teremhet ajó (É 702)

terem. nem teremhet ajó fa gonosz gyümöltsöket, sem agonosz fa jó (É 702)

ajó fa gonosz gyümöltsöket, sem agonosz fa jó gyümöltsöket nem teremhet (É 702)

meg szabadithatták volna az ifiat agonosz lélektöl. az ollyan aki, élö (É 753)

agyengének, kételkedönek, és tétovázonak hítet, agonosz lélek, hamar fel fordittya hogy (É 753)

ördög roszra forditotta, ez a gonosz lélek. a mi tagjainkot, és (É 754)

és el üzhesük. azt a gonosz lelket, leg jóbb modgya, a (É 754)

{…} A gonosz lélek ezt az aszszonyt anyira (É 766)

romlot természetnek, az ember avétekért, agonosz lélek hatalma alá esvén, kemény (É 766)

ellenkezésire, avilágirosz példákra, és a gonosz léleknek intselkedésire, ugy hogy el (É 802)

felebaráti szeretetett, eszerént adnak helyt agonosz léleknek, aki mind addig neveli (É 803)

az Isten házábol., azért hogy gonosz élettyekel, és meg romlot szivekel (É 807)

{…} Mit ért agonosz napokon, és az idö váltásán (É 808)

tehettségünkel meg oltalmazuk magunkot. azoktol agonosz napoktol, vigyázván akisértetekre, azt is (É 808)

Isten fegyverét, hogy ellent álhassatok agonosz napon., és mindenekben. tekélletesen meg (É 813)

vesztetik velünk akegyelmet, hanem még agonosz angyalokbol is, akiket az Apostol (É 814)

mint egy pallosal. oltalmazván magát, agonosz lélek kisértése ellen (É 815)

városában. a mely város igen gonosz vala, és miért hivá szent (É 875)

ollyan vendégségekben, de az ö gonosz szivek irigyelvén az urnak szent (É 877)

Ezt a két gonosz embert. mihent a nép kezében (MN 71)

emliteni. tartván attol hogy a gonosz lélek öket is el ne (MN 236)

ugy fogatatnak meg az emberek, agonosz idöben, midön. a hirtelen reájok (KKU 317)

valoé. egy szenté. vagy egy gonosz szenvedtetié ötet. hanem mindentöl egy (KKU 322)

meg vettetik attol, a ki gonosz uton jár, {…} de te ne (KKU 327)

többet. a jó és a gonosz. hasonlit olyan két edényhez, a (KKU 378)

világ meg nem holt nékie. agonosz lélek látván. hogy más valamely (KKU 393)

is halgattaték, imádsága, mert holmi gonosz emberek. bé menvén hozája, minden (KKU 425)

a mi paisunk hogy a gonosz léleknek minden tüzes nyilait el (KG 455)

a szükölködökröl, és a szegényekröl, agonosz napon meg szabadittya ötet azur (KG 491)

reánk vigyázanak. és meg oltalmazanak. agonosz lelkek töriben valo eséstöl (KG 543)

hogy mi arra rendeltettünk, hogy agonosz angyaloknak helyeket bétölttsük, és hogy (KG 544)

néki hogy a jó, és agonosz meg tudásának fájárol ne ennék (KJÉ 572)

gyogyittá. reájok tévén kezeit. a gonosz lelkektöl, sokakot meg szabaditá. és (KJÉ 631)

leg kisseb dolga sem volna agonosz lelkekel. még elöre el látván (KJÉ 631)

tölle vettünk. 2. hogy a gonosz lélek, tsak anyiban tselekedhetik valamit (KJÉ 634)

egy némát vivének hozája. akiben agonosz lélek volt, mihent a gonosz (KJÉ 639)

agonosz lélek volt, mihent a gonosz lelket ki üzé. a néma (KJÉ 639)

nyilatkoztassák. és fenyegetésel parantsollya vala agonosz lelkeknek, hogy halgassanak. akik is (KJÉ 642)

ellenben arra tanyit, hogy a gonosz ellen ne állyunk,, ne törvénykedgyünk (KJÉ 645)

ada nékik Jésus. ez a gonosz, és parázna nemzettség tsudát kiván (KJÉ 654)

a midön meg szabadultunk attol agonosz lélektöl. mivel ö el nem (KJÉ 655)

ötet, akiket meg szabaditotta volt. agonosz lélektöl. és betegségekböl. azok közöt (KJÉ 660)

tsikorgatta, és el száradot. és agonosz lélek, minek utánna esze törte (KJÉ 675)

gyogyulását. erre jésus fenyegetve mondá agonosz léleknek, siket, és néma lélek (KJÉ 675)

soha viszá ne térj. azonnal. agonosz lelek. kiáltván. és szaggatván a (KJÉ 675)

nem foghaták., hogy lehesen egy gonosz embernek. oly nagy tsudát tselekedni (KJÉ 686)

az az ember bünös és gonosz ember, ö pedig felelé nékik (KJÉ 686)

nékik, azt nem tudom ha gonosz emberé vagy sem. de azt (KJÉ 686)

hogy hatalmat adot volna nékiek agonosz lelkekre, hanem azon. hogy a (KJÉ 688)

hozája. igaz és tellyes szivel. agonosz lelki üsmérettöl meg tisztittatot lélekel (KJÉ 774)

nagyobra betsüllé magát. a publikánusnál, agonosz lélek, ugy tudgya adisciplinának köteleit (VKT 816)

valo szeretet is veszté el agonosz lelkeket (VKT 841)

alázatosok, mihent alkalmatoságot találnak a gonosz tselekedetre, meg tselekeszik (VKT 848)

mi ellenkezik a szelidségel., annak. agonosz lélektöl kel származni., akristus tehát (VKT 854)

ditsöség. és gyalázat közöt, a gonosz. és jó hir közöt, a (VKT 863)

kik közül. akét elsö igen gonosz, és rosz erkölcsü volt. ihon (IK/A 40)

judásnak az elsö fia, igen gonosz volt Isten elött. meg is (IK/A 40)

következik egy familiában. két fiunak. gonosz életiért (IK/A 41)

vagyon. az irás tsak egy gonosz tselekedetit adgya elönkben, de olyan (IK/A 41)

tart téged., hogy menekedgyél a gonosz uttol. és arosz társaságtol., hogy (IK/A 48)

még nagyobban esék ez a gonosz aszszony nem vihetvén végben rosz (IK/A 50)

halált melyet magának ád vala gonosz életével., sok idö kivántaték néki (IK/A 62)

tsak egy is aki igen gonosz ne lett volna. ifiuságátol fogvást (IK/A 64)

esztendös korában kezde uralkodni, hogy gonosz volt, és az Istentelen Áchábot (IK/A 65)

tizen egyik uralkodék, szintén olyan gonosz volt. valamint az Atyái, és (IK/A 65)

esztendös korában let királyá, olyan gonosz volt, mint az elötte valo (IK/A 66)

Jób azt mondgya agonosz felöl, hogy el vész, minek (IK/A 69)

gonosznak esztendeji meg röviditetnek. és agonosz olyan lészen. mint a szélvész (IK/A 69)

valamit eddig mondottunk, ez a gonosz minden mesterségit tsak arra forditván (IK/A 77)

Ez agonosz lélek. jol tudgya követni az (IK/A 77)

ki szuratá meg hagyván életét, agonosz lélek. eszerént öleti meg a (IK/A 78)

gyermekek, mert meg gyöztétek a gonosz lelket, irok néktek ifiak, mert (IK/A 79)

és hogy meg gyöztétek a gonosz lelket (IK/A 79)

melyekel azok ellen álhat. a gonosz lélek semmitöl ugy nem tart (IK/A 99)

probáld meg alelkedet. és ha gonosz léend. neadgy hatalmat néki. másut (IK/A 113)

ennek okát adgya. mondván. mert agonosz lélek el veszti azt akié (IK/A 113)

oráján lett volna rettentö sok gonosz lelkeket látot irtoztato formákban. a (IK/A 175)

magában. hogy igen szorongattatnék a gonosz lelkektöl, irtoztato képen kezdé kiáltani (IK/A 175)

nélkül! oh ! nyomorult. azért vagy gonosz, mert az Isten jó; azért (IK/A 194)

azt. a sasok fiai: Mely gonosz hire neve vagyon aki el (IK/A 220)

ez életben. alig találtatik olyan gonosz gyermek, a ki az Isten (IK/A 221)

félelemre valo indulatokot. az olyan gonosz. és vak merö elméknek, akiket (IK/A 221)

meg jövendölte felöle hogy igen gonosz ember válnék belöle, látván rosz (IK/A 230)

türhetetlenségben volt. halálos betegségben eset, agonosz lelkek magoknak el foglalták, és (IK/A 235)

hazugok. abölcs azt mondgya hogy gonosz gyalázat emberben ahazugság, és atudatlanok (IK/A 240)

lát veszekedni, az illyenek olyan gonosz elmék., a kik a magok (IK/A 249)

az irás mondgya, hogy a gonosz mindenkor aveszekedést keresi, de a (IK/A 249)

vétket, az ellenségidet szeresed. és agonosz helyet joval fizess., de mint (IK/A 253)

nagy, kitsiny, szegény, gazdag, jó, gonosz. jó akaró. vagy ellenség (IK/A 255)

is árthat. rosz példájával, és gonosz beszédivel., mivel olyankor el kel (IK/A 261)

erre a fogyatkozásra. mert a gonosz lélek. ezel, gyakorta meg tsallya (IK/A 283)

tsak nyomorultak., hogy ha egy gonosz ember igazgattya öket,. A nép (IK/A 324)

szemire hányván utálatoságal ennek a gonosz fejdelemnek vétkit, azért hogy az (IK/A 325)

az igasságtalanságok, az eröszakoskodások, a gonosz tselekedetek. és más ezer rendeletlenségek (IK/A 327)

egy gonosz embernek, az Isten meg izené (IK/A 328)

aszonyhoz. Ellenben pedig. A ki gonosz aszonyra talált. olyan mint a (IK/A 344)

kigyoval lakni. mint sem egy gonosz aszonyal., Egy okos, és értelmes (IK/A 344)

és oly korokban futván az gonosz után. az midön az természet (IK/B 399)

veled társalkodok rosz példái, és gonosz tanácsi. az kik veled egy (IK/B 399)

kit az gonosz Lélek kénzott. Sz: Math: 17 (IK/B 403)

fia. az két elsö igen gonosz természetüek valának. az elsönek neve (IK/B 407)

korában kezde uralkodni, de igen gonosz vala. az ácháb példáját követé (IK/B 426)

példákból is ki tettzik. az gonosz felöl azt mondgya jób. hogy (IK/B 430)

add magadot az véteknek. se gonosz, se balgatag ne légy, hogy (IK/B 430)

Ez az gonosz lélek. azon igyekezik, miképpen kissebithesse (IK/B 437)

iffiak, mert meg gyöztétek az gonosz lelket. irom néktek iffiak, mivel (IK/B 438)

meg lehesen gyözni, mert az gonosz lélek, igen fél attol hogy (IK/B 456)

meg elmédet, és az mi gonosz. abban néki ne engedgy * ismét (IK/B 470)

másut, ne üzed az te gonosz kivánságodot. és tartoztasd meg az (IK/B 470)

jó erkölcsöt meg ferteztetik az gonosz társaságok * meg másut, az haszontalan (IK/B 509)

egy idösüek valának hogy ollyan gonosz nem volnék mint ökk, midön (IK/B 510)

mondgya sz. hieronimus, hogy az gonosz lélek tudvan az iffiuságnak fel (IK/B 517)

fel találtattak. de szerencsétlenségire ollyan gonosz elmének esék társaságaban. az kinek (IK/B 524)

bántod. áh nyomorult ! azért akarsz gonosz lenni, mert az Isten jó (IK/B 542)

Mikor valakinek gonosz erkölcsü és engedetlen fia vagyon (IK/B 565)

ezt mondgyák. az mi fiunk gonosz erkölcsü, és ellenünk rugódozó, nem (IK/B 565)

ezt az félelmet. az ollyan gonosz erkölcsü elméknek, az kiket nem (IK/B 565)

veszti azokot, kik hazugságokot szolnak. * . gonosz undogság az emberben az hazugság (IK/B 579)

boszonkodás. ót háboruság és minden gonosz cselekedet vagyon (IK/B 585)

azokal kik titeket gyülölnek. * senkinek gonosz helyében gonoszt ne fizesetek * . és (IK/B 588)

az barattság. vagy jó, vagy gonosz. és még azért. is, mivel (IK/B 597)

társul adgya az bolondhoz. az gonosz lészen (IK/B 599)

az kik nyomorultak lesznek. ha gonosz ember igazgattya öket. valamint az (IK/B 651)

nép, mikoron pedig uralkodik az gonosz. ohajt az nép (IK/B 652)

el magadal, hogy az verekedés, gonosz és nem nemesi cselekedet., az (IK/B 666)

az oroszlányal lakni, mint az gonosz aszszonyal (IK/B 670)

{…} Rosz angyaloknak. ördögöknek., gonosz lelkeknek (C/A 49)

az életnek fája, ajó, és agonosz meg tudásának fája (C/A 55)

neveztetet a jó. és a gonosz meg tudása fájának (C/A 55)

{…} Ez igen gonosz, és hamis vala. tartván attol (C/A 123)

szereték, mint Istennek embereit., a gonosz királyok rend szerént öket gyülölék (C/A 126)

mene aházbol. hogy véghez vinné gonosz árulását. azután ditséreteket énekelvén az (C/A 171)

idökben lésznek hamis tanittok, kik gonosz kivánságokban járnak., kik magokot el (C/A 254)

ót számot adgyon. jó vagy gonosz tselekedeteiröl. ez a szám vétel (C/A 288)

{…} Hogy gonosz és hatalmas ember lészen. ellene (C/A 292)

hittel valo kereszt vetés a gonosz lelket el üzi, és más (C/A 345)

meg rettene. és keresztet vete. agonosz lélek azonal el tünt elölle (C/A 345)

Hogy el üze tölle a gonosz lelket, a kinek hatalma alat (C/A 514)

nintsen is igazán mondva más gonosz. hanem az, a mely ellenkezik (C/A 713)

szerentsék. ö nékik rósz, és gonosz, és azon kérik az Istent (C/A 714)

ettöl is volt hogy a gonosz lelkek Isten gyanánt akarván magokot (C/A 734)

Isten., és itéld meg ügyemet agonosz nemzettség ellen, a hamis és (C/A 787)

minden szenteinek. mert felette vétkeztem gonosz gondolatomal., szomal és tselekedetemel. én (C/A 789)

igazán szolván, avéteknél nintsen nagyob gonosz., és atöbbi mind ettöl származnak (C/A 845)

{…} Az olyan személyeket akikben agonosz lélek vagyon 2. az olyan (C/A 864)

gondviselése alá vegye a templomot., agonosz léleknek, abban valo lakását meg (C/A 878)

Istent azon kéri hogy a gonosz lélek a templombol ki menyen (C/A 878)

a keresztnek jele elöt. a gonosz lelkek el tünyenek., akapu meg (C/A 879)

{…} Hogy azoktol a gonosz lelkeket el távoztassa (C/A 886)

kérik az Istent hogy a gonosz lélek onnét el távozék. és (C/A 890)

kegyelmét kérjék arra hogy a gonosz lélek ne kisérttse anépet a (C/A 890)

ahalottakot, és ahelyt, ahol a gonosz lélektöl tartanak (C/A 891)

{…} Rosz angyaloknak. ördögoknek. gonosz lelkeknek (C/B 949)

fája. a jó, és a gonosz tudásának fája (C/B 953)

neveztetet a jó. és a gonosz meg tudása fájának (C/B 953)

{…} ez igen gonosz. és hamis vala. e tartván (C/B 1007)

kimene aházbol. hogy véghez vinné gonosz árulását. azután dicséreteket énekelvén az (C/B 1044)

idöben lésznek hamis tanittók, kik gonosz kivánságokban járnak. kik magokot el (C/B 1094)

ót számot adgyon. jó, vagy gonosz cselekedeteiröl. ez a szám vétel (C/B 1117)

{…} Hogy gonosz és hatalmas ember lészen, ellene (C/B 1120)

a hittel valo kereszt vetés. agonosz lelket el üzi. és más (C/B 1163)

rettene., és keresztet vetett. a gonosz lélek azonnal el tünt (C/B 1163)

{…} Hogy el üze tölle agonosz lelket., akinek hatalma alat volt (C/B 1290)

nintsen is igazán mondva más gonosz, hanem az. a mi ellenkezik (C/B 1433)

szerentsék. ö nékik rosz és gonosz, és azt kérik az Istentöl (C/B 1434)

ettöl is volt, hogy a gonosz lelkek., Isten gyanánt akarván magokot (C/B 1450)

Isten, és itéld meg ügyemet agonosz nemzettség (C/B 1488)

minden szenteinek. mert felette vétkeztem gonosz gondolatomal, szomal, és tselekedetemel. én (C/B 1490)

igazán szolván, avéteknél nincsen nagyob gonosz, és a többi, mind ettöl (C/B 1533)

{…} Az ollyan személyeket, akikben agonosz lélek vagyon. 2. az (C/B 1547)

hogy gondviselése alá vegye atemplomot, agonosz léleknek abban valo lakását meg (C/B 1558)

az Istent azon kéri. hogy agonosz lélek. a templombol ki mennyen (C/B 1559)

a keresztnek jele elött, a gonosz lelkek. el tünnyenek, A kapu (C/B 1559)

{…} Hogy azoktol agonosz lelket el távoztassa (C/B 1564)

azon kérik azIstent., hogy a gonosz lélek onnét el távozzék, és (C/B 1568)

kegyelmit kérjék arra, hogy a gonosz lélek ne kisérttse anépet. a (C/B 1568)

azt a helyt, ahol a gonosz lélektöl tartanak (C/B 1568)

ki részt veszen véle, mind agonosz. mind ajó szerentsében. akire bizhattya (IJE 81)

után tellyesedék bé., leg elöbször agonosz kain, és nembrod kezdének épitteni (ISZ 176)

irás, azt láttyuk, hogy sault agonosz lélek kinozta, amidön Dávid hárfázot (ISZ 218)

nélkül, ettöl vagyon hogy a gonosz fejdelmek anyi vért ontottanak, és (KSZ 309)

volt, és ajó, vagy a gonosz lelkekhez valo tiszteletnek szine alat (KSZ 447)

arra inté öket, szabadullyatok meg egonosz nemzettségtöl, valának három ezeren. akik (SUT 500)

az ördöngösök, meg szabadulnak vala agonosz lelkektöl (SUT 506)

beteget meg gyogyitották. és a gonosz lelkek ki mennek vala az (SUT 676)

fejdelmének. Scívának fiai, De a gonosz lélek felelé nékik. én üsmerem (SUT 677)

az öreg ember, kisértet. és gonosz lélek ne let volna (SUT 681)

meg tudhasák., ha jó vagy gonosz lélek beszéllé valakiböl., mivel, a (SUT 687)

a hamis Apostolok. és a gonosz munkások, akikröl oly gyakorta panaszolkodik (SUT 769)

a mojses törvényének a kezdöje. gonosz volt. Hogy tsak egy világ (SUT 770)

egy Angyal. volt az is gonosz Angyal, ha szent Epifanius mondásának (SUT 771)

sirást. és a jajgatást, A gonosz pártosok pedig a kik okai (SUT 861)

gonoszá – 3

ember avilágbol ki mulék, azonnal. gonoszá lett, és magát elveszté (IK/A 358)

gondgyát. az udvara béliek egészen gonoszá tevék ötet. és a bálványozásban (IK/A 359)

a rosz társaságot leg aláb gonoszá ne légy; azért kerüld el (IK/A 359)

gonoszab – 5

példa beszédet, aki más hét gonoszab lelkekel tér viszá a lako (É 203)

többé ne vétkezék, hogy valami gonoszab rajta ne történnyék (É 214)

melléje veszen más hét magánál gonoszab lelkeket. és bé menvén ót (É 312)

már ne vétkezél, hogy valamely gonoszab. ne történnyék rajtad, ez az (KJÉ 640)

pedig hogy meg ne gyaláztassam gonoszab akartam lenni, és mikor magamban (IK/B 510)

gonoszabaká – 1

éltenek. és töbre szaporodtanak. annál gonoszabaká lettenek. lassanként az igaz Isteni (C/A 76)

gonoszabbá – 1

és az után azt sokal gonoszabbá tészik, mint sem volt annak (KJÉ 691)

gonoszabbak – 4

annak az embernek utolso dolgai gonoszabbak az elsöknél, igy lészen ennek (É 201)

szavai szerént. {…} az utolso dolgok gonoszabbak löttek az elsöknél, jóbb lett (É 211)

annak az embernek, utolso dolgai. gonoszabbak lesznek. az az elsöknél, lön (É 312)

ök gonoszabbak, mint mások., a roszban. meg (IK/A 210)

gonoszabbaká – 1

élének, és töbre szaporodának., annál gonoszabbaká lének., lassanként, az igaz Isteni (C/B 970)

gonoszabbakot – 1

hét lelket viszen magával, magánál gonoszabbakot, és bé menvén ót laknak (É 201)

gonoszabbat – 1

örökösön. hanem még magánál hét gonoszabbat veszen maga mellé, és ezel (KJÉ 655)

gonoszak – 7

hogy ha akisértetek. és agonoszak üldöztetések által, meg nem aláztatnának (É 199)

vannak a jók és a gonoszak. eszelévén elegyitve e világon, noha (KKU 378)

itélet. azonal végben megyen, a gonoszak. az örökké valo kinra mennek (KJÉ 734)

az idöt. mert a napok gonoszak (VKT 895)

hajlandoságok nintsenek anyira meg romolva agonoszak által, mind az idöseb koruaknak (IK/A 30)

miért nevezi földi városnak a gonoszak társaságát (C/B 965)

Mi képpen támadnak fel a gonoszak (C/B 1123)

gonoszakbol – 1

és konkolybol. a jokbol. és gonoszakbol. és tsak a világ végin (C/B 1075)

gonoszal – 6

az Apostol hogy senkinek gonoszért gonoszal ne fizesenek (É 111)

gonoszért joval fizesen. ha agonoszért gonoszal fizetünk, amagunk rosz hajlandoságatol meg (É 111)

keresztyének az élete jóval és gonoszal; erövel és gyengeségel. és ugyan (É 176)

fizesünk agonoszért, és soha sem gonoszal. a gonoszért, a jóért pedig (É 644)

gonoszért, a jóért pedig, ha gonoszal fizetnénk, igen nagy hálá adtalanság (É 644)

gyülölnek. A gonoszért. ne fizesetek gonoszal. mondgya szent pál És aki (IK/A 251)

gonoszat – 2

vettük ajót. miért ne vennök agonoszat is. mindent az ur adot (KKU 264)

ha az antikristuson azt a gonoszat érttyük., aki az utolso üldözést (C/B 1121)

gonoszb – 1

már ne vétkezél, hogy valami gonoszb rajtad ne történnyék. elmene az (É 212)

gonoszban – 4

valamint ajó állapotban. ajóban, valamint agonoszban. az Atya Istennek a Jesus (É 810)

mondása szerént az egész világ gonoszban helyheztetett, és csak az múlatság (IK/B 405)

változásban forgot, hol ajóban. hol agonoszban, ahoz képest valamint ök is (C/A 116)

hol, a joban. hol a gonoszban., a hoz képest, valamint ök (C/B 1002)

gonoszért – 23

adni mindenekben. a nyomoruságban, boldogságban. agonoszért, valamint ajóért, mert mindent javokra (É 52)

legyetek okosak ti magatoknál, senkinek gonoszért, gonoszt viszá nem adván, ajókra (É 110)

akarja az Apostol hogy senkinek gonoszért gonoszal ne fizesenek (É 111)

boszut állani hanem hogy a gonoszért joval fizesen. ha agonoszért gonoszal (É 111)

a gonoszért joval fizesen. ha agonoszért gonoszal fizetünk, amagunk rosz hajlandoságatol (É 111)

meg gyözetünk, ha pedig a gonoszért jóval fizetünk, mind magunkot. mind (É 111)

fizesünk másoknak, hogy jóval legyünk agonoszért másokhoz, hogy imadkozunk azokért kik (É 169)

hogy senki gonoszszal ne legyen agonoszért, hanem mindenkor ajót kövessétek, egy (É 214)

hogy egy keresztyén. tartozik, a gonoszért, jóval fizetni., és hogy nem (É 472)

alázatosok, nem fizetvén gonoszszal a gonoszért, se szidalomal. a szidalomért, hanem (É 642)

A negyedik, hogy joval fizesünk agonoszért, és soha sem gonoszal. a (É 644)

és soha sem gonoszal. a gonoszért, a jóért pedig, ha gonoszal (É 644)

szenvedgyenek, ahoszu türésre. hogy a gonoszért jóval fizesenek. és örömel, el (É 832)

a mások vétkiért. mind azért agonoszért. a melyet akart tselekedni, ha (É 882)

meg botsátanak, és szeretik ellenségeket. agonoszért. joval fizetnek nékik, oktattyák atudatlanokot (É 893)

agonoszért joval fizettek, azért hogy magadot (KKU 382)

ellenségednek, és hozája háláadásal lenni agonoszért (KKU 383)

a pokolban mind azért a gonoszért, a melyet okozot, vagy okozni (KG 516)

hogy valoságal. szeresük ellenségünket. és agonoszért jóval fizesünk neki, töröly el (KG 534)

áldgyátok. és ne átkozátok, senkinek gonoszért. gonoszt viszá nem adván. boszut (IK/A 238)

agonoszt, az az. hogy a gonoszért, joval fizes (IK/A 238)

a kik titeket gyülölnek. A gonoszért. ne fizesetek gonoszal. mondgya szent (IK/A 251)

szivet, a mely szerese a gonoszért. jóval fizetni, szoktassad magadot arra (IK/A 253)

gonoszit – 3

életedben. és lázár azon képen gonoszit, most pedig evigasztaltatik. te pedig (É 288)

életedben. és lázár azon képpen gonoszit (É 291)

életedben. és lázár azon képen gonoszit. azért is ö aditsöségben vagyon (VKT 838)

gonosznak – 18

{…} Nem volnaé jóbb. agonosznak meg büntetni gonoszságát, mint sem (É 112)

a teremtett állatokhoz, gyükere minden gonosznak (É 152)

aki ötet nem követi, a gonosznak vétke is nem tulajdonittatik annak (É 210)

pásztor, nem áll ellene a gonosznak, némán marad, az igazságot ki (É 543)

{…} Mellyek azok atisztátalanságok, és gonosznak bövölködési, a mellyeket ki kel (É 553)

másika, szent pál. szerént, minden gonosznak agyükere, mindenik meg üsmérteti tehát (É 705)

{…} Gonosznak nevezi, avéteknek, akisértetnek, az üldözésnek (É 808)

ahitnek paisát, melyben az igen gonosznak minden tüzes nyilait meg olthassátok (É 813)

itélni,, és nem kellenék ötet gonosznak tartani, a midön tsak jó (KJÉ 653)

ály ellene a gonosznak. melyet veled akarnak tselekedni. ha (VKT 918)

Salamon azt mongya, hogy a gonosznak esztendeji meg röviditetnek. és agonosz (IK/A 69)

ohajttya igasságos neheztelésböl, hogy a gonosznak soha semmi jovai (IK/A 69)

ingerlö iffiusagodban. ellene allani az gonosznak. és az bünt el kerülni (IK/B 399)

téged. meg szabaditván téged az gonosznak utátol. és az gonoszság szólló (IK/B 412)

nem szereti hogy tanittsák * . az gonosznak szive. az gonoszt keresi, az (IK/B 501)

melyet az irás jonak, s’gonosznak meg tudása fájának nevezi. eszerént (C/A 55)

melyet az irás. jonak s’. gonosznak meg tudása fájának. nevezi., eszerént (C/B 953)

alelki atyák. atorkoságot mindenkor ollyan gonosznak tartották. a melynek mindgyárt ellene (ISZ 206)

gonoszok – 78

jönek, vannak meg sokan ollyanok, agonoszok közül. kik tsak amás életben (É 127)

{…} Elöször, azert, hogy a gonoszok ajoknak példájokra és intésekre valo (É 127)

{…} Arra, hogy agonoszok, eszközei, ajók meg szenteltetéseknek, ha (É 129)

ajó tselekedetekben foglallyák magokot és agonoszok rosz példája, nem fog nékik (É 206)

Arra, hogy ebböl meg tanulhattyák agonoszok., hogy mitsoda hasznos nékik, az (É 368)

kedves ö elötte, a midön agonoszok meg térésekért esedeznek, néki (É 368)

felölle, hogy az ö tselekedeti gonoszok, ti mennyetek fel az innep (É 412)

jutalma jó tselekedetinknek, mint a gonoszok háláadatlanságok. és üldözések. és hogy (É 420)

hogy hivek maradhassunk hozája, a gonoszok társaságokban, és oltalmazon meg minket (É 447)

járulnak akor ö eleiben a gonoszok. miképpen halgathattyák. azt a meny (É 472)

{…} El kel kerülni agonoszok társaságát. hogy részt ne vegyünk (É 479)

békeség, a jók része, és agonoszok azt soha meg nem kostollyák (É 485)

nyujtté néki, ha azért ti gonoszok lévén, jó adomanyokot tudtok adni (É 563)

volna egy ollyan embert, akit agonoszok. és a tolvajok közi számlálták (É 571)

avilágoságot, mert az ö tselekedetek gonoszok valának, mert minden aki gonoszul (É 585)

jovallya, hogy kerüllyük el, a gonoszok társaságát; a rosz beszédek, mondgya (É 632)

{…} kitsodák azok agonoszok. és jók, kik a menyegzös (É 805)

és a rosz kivánságoknak, a gonoszok pedig azok, kik el fedezik (É 805)

váltván az idöt, mert anapok gonoszok, az okáért ne legyetek esztelenek (É 808)

testek. akristus ditsöséges testéhez. de agonoszok, meg nem változtatnak, és örökösön (É 895)

fenyegette öket. de azok a gonoszok meg nem változtaták szándékjokot; minden (MN 83)

abünért. {…} nem számlaltaké engemet a gonoszok közében. nem vitteké engemet ahalálra (KKU 326)

hordozanak a jók, és a gonoszok. de az érdem nem egy (KKU 327)

el kárhoztattya, mivel abban a gonoszok. az Isten nevét káromollyák. és (KKU 327)

Meg fogják a gonoszok, halálok oráján üsmérni, a teremtett (KG 460)

öket követhesük, mert mivel hogy agonoszok az ördögöket követik, az igasságos (KG 544)

választatni egy mástól. mivel akor agonoszok. az örökös tüzre vettetnek. és (KJÉ 657)

alamisna el ne törölhesen, azért, agonoszok karhozattyát. a fogja okozni, mert (KJÉ 734)

mondgya az irás. hogy a gonoszok nehezen térnek meg. ettöl vagyon (IK/A 55)

Ezechiás. és Josiás. atöbbi mind gonoszok valának, ajók még ifiuságokban is (IK/A 65)

sokan pedig azok közöt kik gonoszok valának, még ifiuságokban rosz életet (IK/A 65)

ugy tselekeszel. mint azok a gonoszok a szent irásban. kik azt (IK/A 81)

gyalázatnak tarttyák, hogy nem olyan gonoszok. mint a leg roszab erkölcsüek (IK/A 154)

távozatok el. menyetek ki a gonoszok közül., a tisztátalan dolgokot ne (IK/A 158)

Istentelenek ösvényiben, sene kedvellyed a gonoszok utát. fuss attol, se által (IK/A 158)

az élö ember koporsojának., minden gonoszok helyének, és a szent lélek (IK/A 162)

{…} És a gonoszok közöt leg inkáb azoknak tarttya (IK/A 173)

akor suhajtozik, a midön a gonoszok igazgatnak (IK/A 324)

hogy bátorságban legyenek, hogy a gonoszok ellen parttyokot fogjad, az Isten (IK/A 326)

melyeket ha látod hogy a gonoszok követik, föképpen a nagy renden (IK/A 332)

erö. hogy ellenek állyanak. a gonoszok szüntelen ostromollyák öket. hogy magokhoz (IK/A 358)

bomlottak hajlandosági. és erkölcsi az gonoszok társasága által, mint az emberek (IK/B 398)

az sz. irás. hogy az gonoszok nehezen térnek meg, és az (IK/B 418)

minnyájok felöl azt mondgya, hogy gonoszok valának. csak éppen az egy (IK/B 426)

ézékias, josias, az többi pedig gonoszok valának. ezek is az kik (IK/B 426)

prokátorságra adgyák magokot, azokból csalárd gonoszok. hamisságnak találoi lésznek, és ekképpen (IK/B 436)

ollyan vagy, mint azok az gonoszok. kik azt mondgyák az Istennek (IK/B 440)

el nem vesztheti öket, az gonoszok társaságában ejti, az kiknek beszédek (IK/B 508)

Hogy két dolog ártalmas. az gonoszok társaságaban. az beszed, és az (IK/B 509)

tégedet arra int, hogy az gonoszok társaságában két dologtol kel félni (IK/B 509)

sz. david pediglen hogy az gonoszok nyelve ollyan mint az kigyoé (IK/B 510)

meg nem felelne nékik, mert gonoszok. és hogy szivekben viselik gonoszságokot (IK/B 619)

látod hogy ezeket követik az gonoszok., mert aval tartozol. mivel az (IK/B 658)

7. légy szorgalmatos az gonoszok meg büntetésiben. töröld el az (IK/B 658)

öket el kerülni, még az gonoszok is, környül vévén tégedet. azt (IK/B 678)

hogy ket dolog ártalmas. az gonoszok társaságában. pag 133 (IK/B 703)

fognak menni paraditsomban, és a gonoszok. testben. és lélekben fognak meni (C/A 29)

Miért nevezi földi városnak a gonoszok társaságát (C/A 70)

biró a jók és a gonoszok közöt (C/A 128)

imádkozik hogy meg nyerhese a gonoszok meg téresit. és az igazaknak (C/A 261)

{…} Miképen támadnak fel agonoszok (C/A 296)

keze felöl lesznek. és a gonoszok a bal (C/A 509)

mult, jelen valo, és következendö gonoszok. a melyektöl valo meg szabadulást (C/A 845)

{…} Az el mult gonoszok a vétkek. ajelen valo gonoszok (C/A 845)

gonoszok a vétkek. ajelen valo gonoszok a belsö vagy külsö kisértetek (C/A 845)

belsö vagy külsö kisértetek, akövetkezendö gonoszok, a vétekért valo örökös vagy (C/A 845)

biró a jók, és a gonoszok közöt (C/B 1012)

keze felöl lésznek. és a gonoszok a bal keze felöl. azok (C/B 1286)

elmult, jelen valo, és következendö gonoszok, amelyektöl valo meg szabadulást kérünk (C/B 1533)

{…} Az el mult gonoszok. avetkek, ajelen valo gonoszok, abelsö (C/B 1533)

mult gonoszok. avetkek, ajelen valo gonoszok, abelsö vagy külsö kisértetek, a (C/B 1533)

vagy külsö kisértetek, a következendö gonoszok, avétekért valo örökös, vagy ideig (C/B 1533)

gyermekek, a sidoknál, abéliál gyermekei., agonoszok, az ádam gyermekei, az egész (ISZ 180)

nem avétkeiért adatot volt a gonoszok kezében, hanem, az Isten rendelésinek (SUT 500)

közül., a kiket ezek a gonoszok öletének meg. ugy tettzék, mint (SUT 829)

szaladnak vala el, Ezek a gonoszok. vivék végben. mondgya Josef. a (SUT 829)

ök nem volnának aláb valo gonoszok az Isten szemei elött. mint (SUT 856)

Azal hizelkedének magoknak azok a gonoszok. hogy magokot el rejthetik apintzékbe (SUT 885)

gonoszoká – 1

idö alat meg gyözetetnek. és gonoszoká lesznek, oh’ Istenem ! fiam kitsoda (IK/A 358)

gonoszokal – 6

életben ajók esze legyenek elegyedve agonoszokal (É 127)

{…} Az Anyaszent egyházban, agonoszokal valo esze elegyedés, mi hasznokra (É 129)

és ugy bánnak vélek mint gonoszokal., valamint az ural bántanak., mivel (É 443)

{…} A gonoszokal valo társalkodásokal. és vélek szövettséget (C/A 73)

és jó magal., jókal és gonoszokal: és hogy tsak világ végin (C/A 230)

{…} a gonoszokal valo társalkodásokal, és avélek. szövettséget (C/B 967)

gonoszokat – 1

vagyon, hogy meg büntesse a gonoszokat. mindnyájan tehát vétkesek lévén az (C/B 1277)

gonoszokban – 1

azért, hogy meg mutassa nékik agonoszokban, hogy mitsodások volnának, és hogy (É 128)

gonoszokbol – 3

és gonoszokbol., és tsak a világ végin (C/A 225)

jó magbol áll, ajókból, és agonoszokbol, élö, és meg holt tagokbol (C/A 242)

áll. a jókbol. és a gonoszokbol., élö, és meg holt tagokbol (C/B 1085)

gonoszokhoz – 1

szeretetre. a melyekel kel lennünk agonoszokhoz, a midön köteleségböl, hivatalbol tartozunk (É 447)

gonoszoknak – 29

legyenek, félelemben azért, hogy példájok agonoszoknak, és aroszakal valo társalkodások, avétekben (É 128)

attol., hogy a hatalmasoknak, és agonoszoknak haragjokban esenek, tsak meg segithessék (É 391)

{…} A gonoszoknak az Isten félök ellen valo (É 407)

rendeli a dolgokot, hogy a gonoszoknak igaságtalanságok, és hamiságok, ö magokra (É 412)

bánván a jokal. és kedvezvén agonoszoknak, szent pál is hasonlot tanit (É 547)

és meg segitti öket, se agonoszoknak azt nem kel gondolni hogy (É 645)

azért, mert a tettzik a gonoszoknak, és az Isten ellenségeinek, mitsoda (É 675)

ha mulando jókot ád a gonoszoknak. mit nem fog adni azoknak (É 774)

szava bé fogja száját a gonoszoknak. az utolso napon., akik halgatni (É 806)

botránkoztatás ne légyen. mivel a gonoszoknak nagy számok el terjedet evilágon (É 881)

biro, rettegésel szállya meg elméjeket agonoszoknak (É 898)

adatnak., mind ajóknak, mind a gonoszoknak (KKU 379)

fogja mondani abalkeze felöl lévö gonoszoknak. menyetek el töllem átkozottak. az (KJÉ 734)

joknak meg jutalmaztatása., és a gonoszoknak büntetések tsak ugyan ezen ok (IK/A 27)

fiainak nevezi öket, az az gonoszoknak., mivel béliál teszi. absque jugo (IK/A 40)

ronttyák a lelkeket, hogy a gonoszoknak olyan nyelvek vagyon mint a (IK/A 159)

akor magát; a midön a gonoszoknak nem tettzik, nem is keresi (IK/A 232)

pedig a nyomorultakhoz valo keménységek agonoszoknak, voltak okai, hogy az Isten (IK/A 272)

és a szabados élet, a gonoszoknak Istentelenségek, az ujitóknak eretnekségek. a (IK/A 367)

sietnek az vérnek ontására, * az gonoszoknak utokon ne járj, se ne (IK/B 509)

járj, se ne járj az gonoszoknak ösvényeken. vond el magadot attol (IK/B 509)

Gonoszoknak azokot hiják., kik közönségesen. az (C/A 29)

{…} Értem a jóknak, és agonoszoknak társaságokot a kik tsak világ (C/A 70)

az igazaknak fel támadások, más agonoszoknak fel támadások (C/A 295)

igazaknak fel támadások, más a gonoszoknak fel támadások (C/B 1123)

azok, akiket az ó testamentum gonoszoknak tarttya lenni. ugy mint. kaint (SUT 773)

halált szenvedni. mint sem azoknak agonoszoknak részire állani a hazájok veszedelmire (SUT 827)

hogy azoknak a kegyetleneknek azoknak agonoszoknak kezekbe hagyalak, a kik anyakunkra (SUT 864)

gondolkodának többé. semmi oltalomrol., Ezek agonoszoknak, arettentö kevélységek egy szers mind (SUT 886)

gonoszokon – 2

Isten azt meg engedi a gonoszokon valo rettenetes igasságábol, és a (É 881)

végig meg maradgyanak. ellenben az gonoszokon. keménységekért meg nem könyörül. nyomoruságokban (IK/B 606)

gonoszokot – 30

az jóknak kedvezen, vagy a gonoszokot meg büntesse. Augustus hogy bé (É 54)

és agonoszokot sem kel ki rekesztenünk ezen (É 120)

mag közi hintet konkoly, jelenti agonoszokot, kik az ördög eszközi, és (É 127)

nem lehet jól külömböztetni a gonoszokot, az Isten szolgaitol, hanem tsak (É 127)

szeretni valamint ajó akarojokot, és gonoszokot valamint ajókót (É 169)

valo nézve. aki szereti a gonoszokot, de nem a gonoszságokot, minden (É 169)

a jókót, és meg bünteti agonoszokot. és mindenikének tselekedete szerént fizet (É 188)

sokaktol hallottam eférfiu felöl, mennyi gonoszokot tselekedet ate szenteidnek Jerusalemben, és (É 255)

a miveseknek, mondák néki, a gonoszokot gonoszul veszti el, és az (É 296)

indulatbol, hogy igaságot tegyenek, a gonoszokot meg jóbbittsák. és a vétket (É 353)

{…} Jelentik az ollyan gonoszokot, kik meg egyesülnek. szándékjokban. és (É 410)

vétkesebben, bé töltvén mindenel a gonoszokot, és roszul bánnak az Isten (É 476)

meg mentették, meg is jutalmaztatták agonoszokot., kik nyomorgatták ajókót. jaj néktek (É 517)

öszve gyüjték mind akiket találának, gonoszokot. és jokot. és bé telék (É 804)

életnek fel támadására, akik pedig gonoszokot tselekedtek, az itéletnek fel támadására (É 897)

tisztittya a jokot, és a gonoszokot. el kárhoztattya, mivel abban a (KKU 327)

avilágon el kel szenvedni ajóknak. agonoszokot., akik vélek elegyesek, mind addig (KJÉ 657)

Istennek boszu állása meg lopja agonoszokot, láthato vagy láthatatlan képen. Az (IK/A 161)

szeresed ajokot, jó erkölcsökért, a gonoszokot azért. hogy joká legyenek, kiványad (IK/A 255)

melyek az örök kárhozatra vetették agonoszokot, tsak épen azö keménységeket hánya (IK/A 272)

szokásokot el kel rontani, a gonoszokot el törölni. meg kel tartani (IK/A 326)

edgyügyueket. és nem segiti az gonoszokot. Az alazatosakot. mert valamint hogy (IK/B 400)

jókót. jo erkölcsökért, az gonoszokot azert hogy jok legyenek. az (IK/B 592)

az vétket el töröllyed, az gonoszokot ki irttsad, meg tartani és (IK/B 653)

látomást bünteti meg némelykor a gonoszokot. sokszor is láttyuk az ö (C/A 34)

soha elnem hagya öket, a gonoszokot pedig sokszor kedvekre botsáttya, de (C/A 39)

vagyon hogy meg büntesse a gonoszokot mindnyájan tehát vétkesek lévén az (C/A 497)

szemlátomást, bünteti meg némelykor a gonoszokot., sokszor is láttyuk az ö (C/B 938)

soha el nem hadgya öket, agonoszokot pedig sokszor kedvekre bocsáttya, de (C/B 941)

emberséges emberekhez valo szeretetiért, és agonoszokot valo gyülölségiért. ennek gazdagságára a (SUT 827)

gonoszokra – 7

fel támaszttya a jókra, és agonoszokra, és esött ád, az igazakra (É 168)

fel támaszttya ajokra, és a gonoszokra, és esöt ad, az igazakra (É 169)

napját fel támaszttya ajokra és agonoszokra. és esött ád az igazakra (KG 532)

ki anapját fel támaszttya a gonoszokra, valamint a jokra, és hogy (KJÉ 645)

hoza. fel. azö napját a gonoszokra, valamint a jókra. esöt ád (VKT 894)

a jókra. esöt ád ugy agonoszokra. valamint az igazakra. menyi váratlan (VKT 894)

állást kértek volna azokra a gonoszokra. mint hogy pedig nem gyözték (SUT 861)

gonoszoktol – 12

lehet, hogy ö érette a gonoszoktol szenved, hogy az Isten ö (É 23)

azon a nagy napon ajókót, agonoszoktol. azokal le vetteti ezeket az (É 127)

nap elött. el válaszák. ajokot, agonoszoktol (É 129)

az igazak különös társaságban volnának agonoszoktol. semitöl nem tarthatnának és igy (É 129)

hálá adás, meg külömbözteti ajokot, agonoszoktol. és meg mutattya. hogy ki (KKU 377)

el fogja választani a jókót, agonoszoktol, valamint apásztor elválaszttya. ajuhokot, a (KJÉ 733)

legyenek. meg oltalmazván öket az gonoszoktol. holot az Isten erre rendelt (IK/B 653)

valo idökben üldözéseket szenvedének a gonoszoktol (C/A 71)

elött el válasza ajókót a gonoszoktol (C/A 298)

de ezektöl az ideig valo gonoszoktol. ameg szabadulást tsak anyiban kérjük (C/A 713)

válaszsza el a jokat a gonoszoktol (C/B 1125)

de ezektöl az ideig valo gonoszoktol, a meg szabadulást tsak annyiban (C/B 1433)

gonoszoktól – 1

valo idökben, üldözéseket szenvedének a gonoszoktól (C/B 966)

gonoszra – 6

gondolattya. mondgya az irás. a gonoszra hajlandok iffiuságától fogvást (É 287)

ösvényektől, mert az ö lábok gonoszra futnak., és sietnek hogy vért (IK/A 158)

fiam, hogy vigyáz ezen három gonoszra. mint olyan három veszedelmekre (IK/A 360)

mert az ö lábokal az gonoszra futnak. és sietnek az vérnek (IK/B 509)

de az Isten haragja az gonoszra szál. láthato, vagy láthatatlan képen (IK/B 512)

hogy az iffiat jora. vagy gonoszra vezese. az micsodás az barattság (IK/B 597)

gonoszszal – 2

mindenekhez, meg lássátok hogy senki gonoszszal ne legyen agonoszért, hanem mindenkor (É 214)

irgalmasok, tsendesek, alázatosok, nem fizetvén gonoszszal a gonoszért, se szidalomal. a (É 642)

gonoszt – 65

és mézet eszik, hogy tudgya agonoszt meg vetni, és a jót (É 29)

földet, és meg öli a gonoszt (É 36)

jelen lételével, el törölheti ezt agonoszt, valamint anap el széleszti a (É 43)

ne tegyük másal azt a gonoszt, a mellyet nem akarnok hogy (É 52)

vidámságban, aszeretet tettetés nélkül, gyülölvén agonoszt, a johoz ragaszkodván, az atyafiuságnak (É 104)

akarja az Apostol. hogy a gonoszt utállyuk, és ajohoz ragaszkodgyunk (É 106)

{…} Azt akarja hogy a gonoszt utállyuk abbol az okbol {ok (É 106)

tsak az Istenért szeretnök, és agonoszt azért utálnok, hogy ötet meg (É 106)

okosak ti magatoknál, senkinek gonoszért, gonoszt viszá nem adván, ajókra igyekezvén (É 110)

hanem jóval gyözd meg a gonoszt (É 110)

inkáb joval gyözük meg a gonoszt (É 112)

te magadot. a felebarátunk szereteti gonoszt nem tselekeszik, a törvénynek tellyes (É 118)

az üdveségekre valo nézve szeresék, agonoszt nékik, jóval fizesék, és meg (É 128)

nagy türésit amelyel várja a gonoszt apenitentziára, és hogy mi is (É 129)

nem gerjed haragra, nem gondol gonoszt, nem örvendez ahamiságon, örvendez pedig (É 151)

9 A szeretet nem gondol gonoszt, és amenyiben tölle lehet. mindenkor (É 153)

Istenek, meg tudgyák ajót, és agonoszt, hogy ha amély tudományokra adgyák (É 183)

az ur. hogy ne tselekedné agonoszt, mellyet szollot vala az ö (É 366)

és meg engedé az Isten agonoszt. melyet szollot vala hogy tselekednék (É 404)

és szegyenüllyenek meg minnyájan, akik gonoszt mutatnak ate szolgaidnak, szegyenüllyenek meg (É 421)

nékik a tisztarto, de mi gonoszt tselekedet, azok pedig inkáb kiáltanak (É 467)

meg nem elégednek. hogy többé gonoszt nem tselekesznek, és a vétket (É 481)

mézet, eszik, hogy tudgya a gonoszt meg vetni., és a jót (É 489)

és mézet eszik, hogy tudgya, agonoszt meg vetni., és ajót választani (É 491)

szolgai ate jódra, ha pedig gonoszt tselekeszel., fély, mert nem ók (É 547)

vévén mind a jót, mind agonoszt, és hiven meg maradgyanak ajóban (É 549)

egy szoval, el kel kerülni agonoszt, a mely vétek, és követni (É 644)

pedig nékünk példában lettek, hogy gonoszt kivánok ne legyünk, a mint (É 714)

java, hogy meg üsmérhesse a gonoszt (É 766)

üldöznek titeket, és hazudván, minden gonoszt mondanak ellenetek, én érettem, örüllyetek (É 890)

osztogattya kinek, kinek ajót. és agonoszt, küldvén némelykor az emberekre. az (KKU 273)

és a ti neveteket mint gonoszt kivetik. az embernek fíaért, örüllyetek (KKU 371)

káromkodnak. és zugolodnak mondván, mitsoda gonoszt tselekedtünk mi. hogy azért enyi (KKU 378)

gyilkos, vagy tolvaj, vagy mint gonoszt tselekedö, hanem ugy szenvedgyen mint (KG 493)

nem gerjed haragra, nem gondol gonoszt. nem örvendez ahamiságon. örvendez az (KG 522)

ellenséged., hanem joval gyözd meg agonoszt (KG 532)

láttya meg halni, valamint egy gonoszt, de mind ezekben az állapotokban (KG 540)

az ö tselekedetek, és aki gonoszt tselekeszik, utállya, és kerüli avilagoságot (KJÉ 582)

bánt, és joval fizesük a gonoszt, végtire arra is meg tanitot (KJÉ 599)

és a midön hazugságal valo gonoszt mondanak ellenetek. örüllyetek ollyankor, mert (KJÉ 644)

ök meg ölettek mint egy gonoszt akereszten, és akinek nevét. még (KJÉ 745)

és üldöznek. és hazudván, minden gonoszt mondanak ellenetek. én érettem: örüllyetek (VKT 837)

itéletre. minden tselekedetet. jót. vagy gonoszt. ezekböl láthatni. hogy a mely (VKT 897)

irás. és nem segiti a gonoszt, az alázatosokot, mert a kevélység (IK/A 33)

mint maga mondgya {…} utálom a gonoszt. de ezt inkáb meg mutatta (IK/A 39)

mondgya. hogy a. hamisnak szive gonoszt keres., és az igaz sziv (IK/A 149)

hallyon meg, hogy el vegyétek agonoszt közületek, és az egész Izrael (IK/A 221)

és ne átkozátok, senkinek gonoszért. gonoszt viszá nem adván. boszut nem (IK/A 238)

gonosztol. hanem joval gyözd meg agonoszt, az az. hogy a gonoszért (IK/A 238)

néktek. akik igazá teszitek a gonoszt az ajándékért., és el veszitek (IK/A 331)

ereje, az edgyügyüeket. mert az gonoszt annyira nem üsmérvén. nem oly (IK/B 400)

Edgyügyüsége töb vagyon. mert az gonoszt annyira nem üsméri. se abban (IK/B 401)

vesztette az világoságot, de az gonoszt azért, hogy el vesztette az (IK/B 431)

napig kel szánni, de az gonoszt egész életiben. * hogy ne siratnok (IK/B 431)

lakozik ti bennetek., és amaz gonoszt meg gyöztétek (IK/B 438)

tanittsák * . az gonosznak szive. az gonoszt keresi, az igaznak szive az (IK/B 501)

illyen modon ki tisztittsad az gonoszt te közülled, hogy egész izraelnek (IK/B 565)

titeket gyülölnek. * senkinek gonosz helyében gonoszt ne fizesetek * . és valaki gyülöli (IK/B 588)

engedelmeskedet nyomoruságban eset, és a gonoszt meg üsmérte. veszedelmére (C/A 55)

meg üsmérnék ajót. és a gonoszt (C/A 58)

tudgyaé a jót és a gonoszt. ha a gyümölcsböl eszik (C/A 58)

engedelmeskedet, nyomoruságban esett, és a gonoszt meg üsmérte (C/B 954)

üsmernék a jót. és a gonoszt (C/B 955)

valojában meg tudgyaé ajót és agonoszt. ha a gyümölcsböl eszik (C/B 956)

és hogy fordittsa el töllünk, agonoszt. a második. a, hogy ugy (IJE 88)

gonosztol – 48

tudgya választani a jót a gonosztol (É 30)

tudgya választani a jót a gonosztol (É 30)

fejére, meg ne gyözetesél a gonosztol. hanem jóval gyözd meg a (É 110)

nem kel meg gyözetetnünk a gonosztol. hanem inkáb joval gyözük meg (É 112)

meg tudgya a jót, a gonosztol választani (É 491)

napokot látni, meg tartoztassa nyelvét agonosztol, és az ö ajaki ne (É 642)

szollyanak álnokságot, távozzék el a gonosztol, és tselekedgyék jót, keresse a (É 642)

viszá térni, el kel szaladnunk agonosztol. és az Istenhez kel sietnünk (É 835)

éretted, hogy meg menekedgyél minden gonosztol, ne kövessed az olyanokot, kik (KG 491)

bölcs fél, és el tér agonosztol., abolond által ugordgya és bizakodik (KG 500)

Istent, és távozál el a gonosztol (KG 502)

mulatunk., a mely el forditana agonosztol, és ajora vinne, akor haszontalanná (KG 509)

reája, meg ne gyözetesél a gonosztol, a melyet tselekeszik veled ellenséged (KG 532)

de szabadits meg minket a gonosztol. Amen. azután azon igyekezék. hogy (KJÉ 646)

meg menttyük atyánk fiát a gonosztol. amelyet tselekednék. ha azt erövel (VKT 918)

abolondok azokot. a kik a gonosztol futnak: Az igaz uton járó (IK/A 155)

meg tudgya külömböztetni a jót agonosztol., és hogy jó itéletet tegyen (IK/A 170)

ami pedig ezek felet vagyon. agonosztol vagyon (IK/A 236)

aharagnak. meg ne gyözettessél a gonosztol. hanem joval gyözd meg agonoszt (IK/A 238)

Istent hogy meg oltalmazon. minden gonosztol. a vétektöl. és az ördögnek (C/A 689)

7. de szabadits meg minket agonosztol Amen (C/A 698)

Hetedik kérés. Szabadits meg minket agonosztol (C/A 713)

Istentöl szabadits meg minket a gonosztol (C/A 713)

apokolban. 4. az ideig valo gonosztol, ugy mint abetegségtöl, szegénységtöl, hadakozástol (C/A 713)

éhségtöl, döghaláltol., és minden más gonosztol., de ezektöl az ideig valo (C/A 713)

kérünk az Istentöl hanem hogy agonosztol szabadittson meg, nintsen is igazán (C/A 713)

Istent, hogy szabaditsa meg öket agonosztol (C/A 714)

mondgyák. szabadits meg minket a gonosztol (C/A 714)

feleli de szabadits meg minket agonosztol, és a pap egyedül mondgya (C/A 715)

feleli {…} de szabadits meg minket agonosztol., azután a pap feleli Amen (C/A 844)

kérlek hogy szabadits meg minket agonosztol. a melyet még bövebben kéri (C/A 844)

valo és ajövendöbéli minden féle gonosztol., és a Boldogságos szüznek, és (C/A 844)

és bennünket meg szabadittson minden gonosztol (C/A 846)

által. minden büneimtöl, és minden gonosztol., és adgyad hogy. mindenkor parantsolatidban (C/A 852)

de szabadits meg minket a gonosztol, Amen (C/B 1423)

Hetedik kérés. Szabadits meg minket agonosztol (C/B 1433)

Istentöl. szabadits meg minket a gonosztol (C/B 1433)

pokolban. 4 az ideig valo gonosztol., ugy mint abetegségtöl, szegénységtöl, hadakozástol (C/B 1433)

dög haláltol, és minden más gonosztol, de ezektöl az ideig valo (C/B 1433)

az Istentöl., hanem hogy a gonosztol meg szabadittson., nintsen is igazán (C/B 1433)

hogy szabadittsa meg öket a gonosztol (C/B 1434)

mondgyák. szabadits meg minket a gonosztol (C/B 1434)

de szabadits meg minket a gonosztol, és apap egyedül mondgya az (C/B 1435)

de szabadits meg minket a gonosztol., azután a pap feleli amen (C/B 1532)

kérlek. hogy szabadits meg minket agonosztol., a melyet még bövebben kéri (C/B 1532)

a jövendö béli minden féle gonosztol., és a boldogságos szüznek. és (C/B 1533)

és bennünket meg szabadittson minden gonosztol (C/B 1534)

által minden büneimtöl, és minden gonosztol. és adgyad hogy mindenkor parantsolatidban (C/B 1539)

gonosztól – 2

és kivánságok közőnségesebbek vóltak: az gonosztól iszonyodván az jót kedvelték, kedves (IK/B 401)

ennek felette valami esik. az gonosztól vagyon (IK/B 575)

gonosztul – 1

és az te értelmed, az gonosztul valo el szakadás (IK/B 444)

gonoszul – 19

hogy szeresük ellenséginket, hogy lehetne gonoszul fizetni annak akit szeretnek, egy (É 111)

házamban fekszik, ina szakadva, és gonoszul gyötrödik és mondá néki Jesus (É 113)

aszeretet nem irigykedik, nem tselekeszik gonoszul; fel nem fuvalkodik nem tiszteség (É 151)

Dávidnak Fia, az én leányom gonoszul gyöttrettetik az ördögtöl, ki egy (É 206)

miveseknek, mondák néki, a gonoszokot gonoszul veszti el, és az ö (É 296)

tselekedtem azokban, a miket ezek gonoszul költöttek ellenem, meg halgatá pedig (É 347)

és tselekedének vélek. a mint gonoszul tselekedtek vala, felebaráttyok ellen, hogy (É 348)

gonoszságát szemeim elöl, szünyetek meg gonoszul tselekedni, tanullyatok jól tselekedni, keresétek (É 372)

ellenkezöim szavát. vallyon a jóért gonoszul fizetneké,, hogy vermet ástak az (É 432)

szined elöt ate haragodnak idején gonoszul bánnyál vélek (É 432)

gonoszok valának, mert minden aki gonoszul tselekeszik, gyülöli avilágoságot, és nem (É 585)

kegyes, nem irigykedik. nem tselekszik gonoszul, fel nem fuvalkodik. nem tisztesség (KG 522)

az, a midön az emberekel gonoszul nem bánhatnak, arra kérék akristust (KJÉ 634)

inttsük meg azt a ki gonoszul tselekeszik, és botsásunk meg néki (KJÉ 678)

avétket, és el törleni a gonoszul tselekedöket, és mind azokot. valakik (IK/A 332)

joachim, és sedeciás, ezek mind gonoszul éltenek, ennek az utolsonak idejében (C/A 124)

téréseket. és penitentzia tartásokot, Antiochus gonoszul élvén; az Istenre nem hajtot (C/A 552)

joachim, és sédéciás. ezek mind gonoszul éltek, ennek az utolsonak idejében (C/B 1008)

téréseket és penitentzia tartásokot, antiochus gonoszul élvén, az Istenre nem hajtot (C/B 1318)

legg gonoszab – 1

elsöknél, igy lészen ennek alegg gonoszab nemzettségnek dolga. még ö szolván (É 201)

leg gonoszab – 2

ugy bánának véle, mint aleg gonoszab emberel (É 433)

én velem mint a leg gonoszab. és leg vakmeröb emberel; ha (SUT 814)

leg gonoszabak – 1

jó erkölcsü, mikor az leg gonoszabak közi nem számláltatik. némellyek pedig (IK/B 444)

leg gonoszabbak – 1

aki nem számláltatik a leg gonoszabbak közi: mások abban tarttyák ajó (IK/A 85)

leg gonoszabbakot – 1

mutató volna, nem tsak aleg gonoszabbakot bünteti meg az Isten leg (É 377)