[győzedelem] – 213
gyozedelem
gyozedelemel – 1

azt el mondhatni. hogy nagy gyozedelemel. mene bé avárosba., a midon (MN 42)

gyozedelmet – 1

jó erkölcse. továbra ne halasza agyozedelmet és mint hogy igy vagyon (MN 196)

gyözdelem
gyözdelmet – 1

mindgyárt azal. hizelkednék magának. hogy gyözdelmet vehet gyengeségemen. és tsak azon (MN 188)

gyözedelem
gyözedelem – 30

a hartz sokáig tarta, a gyözedelem pedig akirályt el hagyá., és (TL 295)

vitézül viselte magát, de végtire agyözedelem a király mellé hajola, és (TL 298)

elöt kivánák a jutalmat. és agyözedelem elött az uralkodást, ezt pedig (É 284)

az örökké valo boldogságnak kapuját, agyözedelem által, a melyet a te (É 499)

akor élne, a midön a gyözedelem tellyes volna, ez okáért meg (É 530)

gyözi evilágot, és ez a gyözedelem mely meg gyözi evilágot, a (É 537)

elejekben adván gyengeségeket, hogy a gyözedelem veszedelmes volna az országnak akarmely (MN 205)

korona víaskodás nélkül nem lészen gyözedelem, se jutalom. egy szoval keserüség (KKU 422)

nem lehet néked szekér helyet, gyözedelem szekere hellyet volt a nékem (KKU 438)

mely tsak tsalárdság, ez a gyözedelem pedig ahitnek erejétöl vagyon, a (KG 497)

örökösön el kel vesznünk. nintsen gyözedelem, viaskodás nélkül. ha ezek a (KG 545)

küszködés gyakorta valo, de a gyözedelem igen ritka. mondgya szent Agoston (IK/A 47)

testi kisértetekben, azért hogy a gyözedelem által. a kevelységben vesse elméjit (IK/A 353)

melyben nem ollyan szapora az gyözedelem, mint az harcz. tanittya sz (IK/B 411)

Romában meg ne engedgye a gyözedelem óltárának fel állitását, holot atanáts (C/A 40)

az Izraélitak panasza. 2. a gyözedelem melyet vettenek az Ámálécitákon, 3 (C/A 94)

{…} Mit tselekedék Mojses ezen gyözedelem után (C/A 113)

kit meg gyözé., és a gyözedelem után tsendeségben uralkodék, az ö (C/A 136)

Istennek kenyérel, és boral áldozot, agyözedelem után (C/A 834)

romában meg ne engedgye a gyözedelem oltárának fel állitását., holot a (C/B 943)

az izraéliták. panasza, 2. a gyözedelem, melyet vettek az amalécitákon. 3 (C/B 984)

{…} mit cselekedék mojses ezen gyözedelem után (C/B 999)

kit meg gyözé, és a gyözedelem után. csendeségben uralkodék., az ö (C/B 1018)

Istennek, kenyérel, és boral áldozot. agyözedelem után. hebr. 7. 1. 2 (C/B 1525)

és mások meg öletének, a gyözedelem pedig a sidok részin tettzék (SUT 716)

Ez a gyözedelem a pártosokot kevélyeké tevé, és (SUT 796)

regeltöl fogva. estíg tarta. a gyözedelem egy aránsu volt közöttök. simon (SUT 835)

falai és kapui mellet. a gyözedelem kéttséges volt a sidok és (SUT 848)

tudni melyik részen volt a gyözedelem (SUT 875)

szenvedések és fáradtságok után valo gyözedelem még nagyob örömet inditta benek (SUT 887)

gyözedelemben – 9

országában, és bizonyos vagyok a gyözedelemben hogy ha néki meg engeded (MN 93)

fogsz hartzolni. bizonos vagyok a gyözedelemben. a midön fegyverben fog tegedet (MN 101)

tsak nem bizonyos lett a gyözedelemben, azon napot, és a másodikát (MN 102)

szenvednek, fel ne fuvalkodgyál a gyözedelemben. se kegyetlenségel. a meg gyözetettekhez (IK/A 338)

Ne légy kevély az gyözedelemben. se kegyetlen. hanem kegyelmes. az (IK/B 667)

leg inkáb figyelmezni abban a gyözedelemben (C/A 94)

az anyaszent egy haztol vett gyözedelemben (C/A 97)

leg inkáb vigyázni abban a gyözedelemben (C/B 985)

az anyaszent egy háztol vett gyözedelemben (C/B 986)

gyözedelemel – 9

akristus Jérusalembe mene mint egy gyözedelemel (É 195)

miért akara halála elött. oly gyözedelemel Jérusálemben bé menni (É 435)

mondgya. minden kevélyeknek királya, nagyob gyözedelemel nem kevélykedhetik az anyaszent egyház (IK/A 78)

lészen, gyözedelmesé tészen, és a gyözedelemel, üdveséges hasznokot nyeretet veled (IK/A 187)

és hogy nagyob fényeségel és gyözedelemel tessék ki az ö rendelése (C/A 298)

és hogy nagyob fényeségel. és gyözedelemel. tessék ki azö rendelése., a (C/B 1124)

hasonlo ostromok valának. egy aránsu gyözedelemel mind a két részröl. A (SUT 808)

feleségit. és sok tselédit. és gyözedelemel vivék Jérusálembe. Simon nagy siettségel (SUT 836)

közi menének, a kiket nagy gyözedelemel fogadák., és noha nagy éhség (SUT 860)

gyözedelemért – 10

meg csendeségemet bátorságodal, hartzoly a gyözedelemért. és nem azért hogy meg (MN 102)

meg gyözted szeretetedet, az illyen gyözedelemért bizonyos vagyok jó erkölcsodben. és (MN 193)

tavasz., és igy aviaskodásért, és agyözedelemért, jutalomul. korona adatik. ajosef jó (KKU 422)

gyermekeket. és az ifiakot, a gyözedelemért. melyet vettek volt az ellenségeken (IK/A 79)

nem adnak agyözedelemért. a melyet vettek segittségivel, a (IK/A 198)

és adgy hálákot Istennek a gyözedelemért. üsmerd meg azt magadban, hogy (IK/A 198)

az Istennek, azö segittségivel valo gyözedelemért. másodszor arra nem készülnek. hogy (IK/B 546)

Istennek. adván hálákot néki az gyözedelemért. meg is üsmérvén magadban hogy (IK/B 546)

és bort áldozan Istennek, a gyözedelemért valo háláadásul., hogy Ábrahámot meg (C/A 142)

bort áldoza. az Istennek, a gyözedelemért valo háláadásul. hogy ábrahámot meg (C/B 1023)

gyözedelemhez – 2

és egy olyan sziv aki agyözedelemhez szokot, nem gyözetetik meg könyen (IK/A 48)

az ollyan sziv melly az gyözedelemhez szokot. nem nyomatik le könnyen (IK/B 412)

gyözedelemnek – 10

tellyeségel végit akará látni a gyözedelemnek, mind azon által meg parancsolá (MN 76)

lévén benne. nem engedhete a gyözedelemnek azért el is rontá a (MN 201)

nemzet üdveségének eszközét. azt a gyözedelemnek jelét mely az ördög hatalma (KKU 261)

azon kereszt. az ördögön vett gyözedelemnek jele vala, a melyen ötet (KKU 392)

alelki viaskodásban, nem anyeri el agyözedelemnek koronáját. aki mást meg ütt (KKU 423)

fejeden azt a töviset, mint agyözedelemnek jelét. és én ate fejedre (KKU 423)

kereszttye meg fog láttzani, mint gyözedelemnek jele (C/A 297)

volt egy szer adva, a gyözedelemnek pompája, és aki Constantinus császárnak (KSZ 433)

hogy az iffiu valentinianus idejében. agyözedelemnek óltárját visza helyheztesse, {…} némely kor (KSZ 452)

volt, oda, hogy néki engedné agyözedelemnek ditsöségit. a férfiakot mind le (SUT 811)

gyözedelemre – 1

nyerj az kisértetek ellen valo gyözedelemre. és ki nyujttya az karját (IK/B 542)

gyözedelemröl – 1

abbol. amit mond ahalálon valo gyözedelemröl (É 896)

gyözedelemtöl – 1

irva vagyon, el nyelettettett ahalál agyözedelemtöl, hol vagyon halál ate gyözedelmed (É 895)

gyözedelme – 7

az üdvezitönek a vétken valo gyözedelme, ditsöségesen valo fel támadásával, fosztották (É 676)

felet thiboltnak egy igen szép gyözedelme, a melyet nyert az ellenségen (MN 80)

vévén jerusálemet., hogy az ö gyözedelme dicsöségesebnek lássék, midön viszá tére (IK/B 437)

ö nagy vitézsége, és sok gyözedelme az egész földön el hiresité (C/A 135)

3. Hogy gyözedelme által meg érdemelye nékünk a (C/A 164)

ö nagy vitezsége., és sok gyözedelme. az egész földön. el hiresité (C/B 1017)

3. hogy gyözedelme által. meg érdemellye nékünk. a (C/B 1039)

gyözedelmében – 4

és részünk lehesen a szentek gyözedelmében (É 896)

hogy részt vegyenek a kristus gyözedelmében, és hogy az Isten szereti (C/A 439)

ördögön. 2. hogy részt vegyünk gyözedelmében., az ö birodalma alá vetvén (C/A 440)

hogy részt vegyenek a kristus gyözedelmében. és hogy az Isten szereti (C/B 1234)

gyözedelmed – 2

agyözedelemtöl, hol vagyon halál ate gyözedelmed, hol vagyon halál ate ösztönöd (É 895)

oh’ halál hol vagyon. ate gyözedelmed, oh’ halál hol vagyon ate (É 896)

gyözedelmeden – 1

áldást kérnek reád, és örülnek gyözedelmeden. leheté nagyob ditsöség. mint az (KKU 424)

gyözedelmeit – 1

az Istenhez folyamodot, és minden gyözedelmeit néki ajánlya vala, valo hogy (KSZ 393)

gyözedelmek – 1

az irtoztato öldöklések, és kegyetlen gyözedelmek közöt, szent basilius, és szent (KSZ 456)

gyözedelmekben – 1

abarbarus fejdelmeket is meg tartoztatták gyözedelmekben, és avarosokot, a pusztitástol meg (KSZ 460)

gyözedelmekért – 3

néki tartozunk mind azokért a gyözedelmekért, a mellyeket veszünk üdveségünk ellenségin (É 890)

kegyelmével meg áldotta, azokért a gyözedelmekért melyeket nyertek eföldön. a ditsöségért (C/A 376)

kegyelmivel meg áldotta azokért a gyözedelmekért. mellyeket nyertek eföldön, adicsöségért melyben (C/B 1187)

gyözedelmeket – 9

kedvetlenségel tselekeszik, mely az ö gyözedelmeket héjánosá tészi, ellenben pedig akeresztyének (VKT 833)

meg mutattya. hogy sokan mitsoda gyözedelmeket vesznek az ö segittségihez valo (IK/A 122)

ifiuságodban. meg fogod érezni a gyözedelmeket a melyeket vész aleg nagyob (IK/A 225)

az Izraélitáknak. ezen királyon valo gyözedelmeket, végtire azö holt teste.. más (C/A 125)

sidoknak nem tsak ahadakozásokot és gyözedelmeket jövendölék meg, hanem még közönségesen (C/A 127)

más, hanem hogy tisztellyük azö gyözedelmeket. a melyek akristus gyözedelmi, és (C/A 815)

izraélitáknak ezen a királyon valo gyözedelmeket, végtire, az ö holt teste (C/B 1010)

nem csak a hadakozásokot, és gyözedelmeket jövendölék meg, hanem még közönségesen (C/B 1011)

más, hanem hogy tisztellyük. azö gyözedelmeket., a melyek, akristus gyözedelmi, és (C/B 1510)

gyözedelmekröl – 1

mondgya. hogy az engedelmes ember, agyözedelmekröl beszél., ha engedelmes lész ifiuságodban (IK/A 225)

gyözedelmemnek – 1

és hatalmomnak, tisztelettel akartam hordozni gyözedelmemnek jelét, és vállamra tenni az (KKU 386)

gyözedelmének – 7

ifiuságot maga elött vitette. mind gyözedelmének jelét. valamint ezt mondgya jérémiás (IK/A 78)

1. mint az emberi természet gyözedelmének napját., 2. mint reménségünknek erös (C/A 193)

menetelének napja., az emberi természet gyözedelmének napja volt (C/A 193)

itéletnek napját. mint a kristus gyözedelmének, igazságának. szenttséginek, felséginek napját, és (C/A 290)

1. mint az emberi természet gyözedelmének napját. 2. mint reménségünknek erös (C/B 1054)

menetelének. napja. az emberi természet gyözedelmének napja volt (C/B 1054)

kereszttye meg fog láttzani, mint gyözedelmének jele (C/B 1124)

gyözedelmet – 85

hirek, arra felé, az Isten gyözedelmet ád a töröknek. erre felé (TL 244)

menetelét., hogy annak adgya a gyözedelmet. akinek akarja. és hogy a (É 29)

magunkal. hogy minden féle nyomoruságokon gyözedelmet veszünk annak kegyelmével. aki minket (É 71)

igy mind magunkon, mind ellenségünken gyözedelmet veszünk (É 112)

is figyelmeznek, és az illyen gyözedelmet alig tulajdonittyák a kristusnak, hanem (É 122)

viaskodása által, ad az ur gyözedelmet néki, ellenségin, és adgya néki (É 176)

ötet, ellenséginek üldözések ellen, és gyözedelmet adot néki avétken. ahalálon. és (É 394)

szabadittsa meg öket, és nagyob gyözedelmet adgyon nékik, valamint tselekedék a (É 411)

elöre meg mutassa azt a gyözedelmet melyet fog nyerni a veteken (É 435)

a pálma fa ágak jelentik agyözedelmet, a melyet ád kegyelme által (É 436)

ugy ök is ahalálal. vesznek gyözedelmet az üdveségnek ellenségin (É 442)

hadakozásnak ki menetele. és a gyözedelmet, annak adgya., akinek akarja, és (É 490)

és a bérmálásban. a melyel gyözedelmet vehessenek rosz hajlandoságokon. és magokot (É 502)

akarja szent János a világon gyözedelmet veni (É 538)

atsendeségböl, a melyben vagyon alélek, gyözedelmet vévén rosz hajlandoságin, és magát (É 581)

nekünk. és ez a segittség gyözedelmet vétet a kisérteten (É 631)

az áldozatot. és ezt az gyözedelmet, és meg szentellyük a mai (É 676)

nem fordithattya, és soha azon gyözedelmet nem vehet, mter ez erös (É 680)

hogy szüntelen az ellen hartzolván, gyözedelmet ís vegyünk. rajta, akristus kegyelmével (É 695)

el maradásais, el vesztetheti velünk agyözedelmet. az Apostol. pedig mind különösön (É 814)

elöt akarák meg nyerni, a gyözedelmet aviaskodás elött, azért is kérdé (É 844)

igazulást, avilágon, és vetken vett gyözedelmet. azok fent szoval énekelnek, arra (É 889)

pedig hálá legyen, ki nékünk gyözedelmet adot a mi urunk Jesus (É 895)

aki adgya nékünk azt a gyözedelmet. akristus által., néki kel tulajdonittani (É 896)

tartozunk avétek ellen állani. hogy gyözedelmet vehessünk ahalálon, a melyet, avétek (É 896)

fát lelövék, az anglusok arra gyözedelmet kiáltának, de egy kevés idö (MN 34)

a kik reménlvén. mind a gyözedelmet. mind a jutalmat, oly nagy (MN 76)

harczolt volna az ellenségel., egész gyözedelmet vett. rajtok, a fejdelmeket maga (MN 103)

Ezt a gyözedelmet palmeria városában nagy vigasságal tisztelék (MN 103)

és tsak éretted tselekesznek végy gyözedelmet haragodon. ha szerentsédnek tartod gyözedelmet (MN 120)

gyözedelmet haragodon. ha szerentsédnek tartod gyözedelmet venni szivemen., a mit mostanában (MN 120)

király is latván hogy semmi gyözedelmet nem vehetne rajta. ollyan formában (MN 191)

Ételgiva, végtire ate jó erkölcsöd gyözedelmet vett, mind azon. a mit (MN 192)

létel. és a jó erkölcs, gyözedelmet vesznek szivemen, én meg vallottam (MN 193)

azon jó erkölcsü leány. semmi gyözedelmet nem vettem rajta, söt még (MN 196)

annyi batorsagom hogy az elsökön gyözedelmet veszek, és atöbbi rettegni fognak (MN 199)

keresztnek fegyverével. veszik a menyei gyözedelmet, ugyan azért is vettem a (KKU 403)

szent lelket, ahit vétet velünk gyözedelmet a világon, és a kisérteteken (KG 455)

magával uralkodtattya öket, és örökös gyözedelmet vétet vélek, ellenségeken (KG 470)

nagy bátorsága, vagy is ereje. gyözedelmet vétetet véle akirályokon. és meg (VKT 827)

rend szerént a kisérteten valo gyözedelmet., a mely nem más, hanem (IK/A 201)

akin a pokol kapui soha gyözedelmet nem vesznek, az Isten Fia (IK/A 367)

oka az, hogy mentöl töb gyözedelmet vész az kisérteteken. annál inkáb (IK/B 411)

nevezi a sz. irás, nagyob gyözedelmet nem vehet az anya szent (IK/B 438)

gyermekeket, és az iffiakot, hogy gyözedelmet vettek ezen az ellenségen. irom (IK/B 438)

Istenben vetvén reménségedet, annál hamaréb gyözedelmet vészesz. szent ágoston mondgya hogy (IK/B 540)

mivel az Istenben veté reménségét, gyözedelmet is véve, te én reám (IK/B 540)

és az harczra menvén, egész gyözedelmet vének az ellenségen (IK/B 545)

vigazság követi az kiserteten valo gyözedelmet (IK/B 549)

lészesz, meg látod még micsoda gyözedelmet vész az te leg veszedelmeseb (IK/B 569)

és az világ ellen. és gyözedelmet nem vehetnek. ha csak Isten (IK/B 696)

a pokolnak kapui soha azon gyözedelmet nem vesznek. mert mindenkor a (C/A 28)

országbol. a melyet birtak, és gyözedelmet vett. az emberi nemzet ellenségin (C/A 50)

estig, es az Izraéliták egész gyözedelmet vettenek (C/A 95)

{…} sok számu gyözedelmet vett Antiochuson és az utánna (C/A 135)

hogy ha apokol soha rajta gyözedelmet nem vehet, hogy ha akristus (C/A 238)

oltalmaza állando képen végtire tsak gyözedelmet veszen az ördög erején. az (C/A 260)

és mint hogy arégi Eretnekségeken gyözedelmet vett, ez a példa bizonyosá (C/A 265)

a pokolnak kapui az ellen gyözedelmet nem vesznek, atehát az Antikristus (C/A 294)

nem lészen, valamég akristus egész gyözedelmet nem veszen minden ellenségin. a (C/A 300)

olyat, a ki halála által gyözedelmet vett az ördögön. 2. hogy (C/A 440)

Hogy meg szentellye azt a gyözedelmet a melyet a kristus vétetet (C/A 450)

minket, hanem akisértön vétesen velünk gyözedelmet, 3. hogy ne hagyon minket (C/A 712)

üdvezitö áldozattyának érdeme által, vettek gyözedelmet a világon és az ördögön (C/A 815)

országból. a melyet birtak, és gyözedelmet vett az emberi nemzet ellenségin (C/B 949)

estig. és az izraéliták. egész gyözedelmet vettek (C/B 985)

meg jövendölé a moábitákon valo gyözedelmet a juda., és az izrael (C/B 1009)

{…} sok számu gyözedelmet vet antiochuson. és az utánnavalo (C/B 1017)

kelleték fel állitani; de mindenüt gyözedelmet véve. az emberi hatalmon, ugyan (C/B 1070)

ha a pokol soha rajta gyözedelmet nem vehet., hogy ha a (C/B 1082)

mint hogy a régi eretnekségeken gyözedelmet vett. az a példa. bizonyosá (C/B 1100)

és apokolnak kapui az ellen gyözedelmet nem vésznek, a tehát az (C/B 1121)

nem lészen, valamég akristus egész gyözedelmet nem vészen. minden ellenségein., a (C/B 1126)

Hogy meg szentellye azt a gyözedelmet., a melyet a kristus vétetett (C/B 1242)

hanem a kisértön, vétessen velünk gyözedelmet; 3. hogy ne hadgyon minket (C/B 1432)

üdvezitö áldozattyának erdeme által vettek gyözedelmet a világon, és az ördögön (C/B 1510)

azt a jó erkölcsöt, hogy gyözedelmet vehessünk a testen. a mely (IJE 53)

vehessünk a testen. a mely gyözedelmet. meg is koronáza az égben (IJE 53)

resttségben élnek, példanak okáért, haszontalan gyözedelmet kérni, ha nem akarunk hartzolni (IJE 88)

pedig ugy viheti végbe ha. gyözedelmet veszen a henyélésen. vagy aresttségen (IJE 152)

tsendesen valo aluvást. békeséget. és gyözedelmet ellenségeken meg másut, hogy áldása (ISZ 195)

romlásában is, az Évangyéliumnak Istenisége, gyözedelmet vett, azokon, amelyek véle ellenkeztek (KSZ 311)

meg mentették öket. és a gyözedelmet bizonyosá tették (SUT 678)

Istenre kel hagyni. a ki gyözedelmet akarna adni a Romaiaknak. nagy (SUT 829)

fogyasztanák., annál könyebé tennék a gyözedelmet. idövel bé is tellyesedék vespásiánusnak (SUT 829)

gyözedelmét – 4

néki, hogy félre tévén minden gyözedelmét. és mindent valamit még nyerhetne (MN 55)

Az achmet gyözedelmét hogy meg hallák Constancinápolyban, mindenek (MN 78)

én tsendeségel tekinttsem az ö gyözedelmét. ez a hancsár., mutatván azt (MN 144)

meg jövendölé a moábitákon valo gyözedelmét a Juda, és az Izrael (C/A 125)

gyözedelmi – 4

Nabugodonozor sok gyözedelmi után, nagy kevélységel tére viszá (IK/A 78)

le könnyen, mert az ö gyözedelmi ujab eröt adnak néki. david (IK/B 412)

azö gyözedelmeket. a melyek akristus gyözedelmi, és igy a kristust tisztellyük (C/A 815)

azö gyözedelmeket., a melyek, akristus gyözedelmi, és igy akristust tisztellyük az (C/B 1510)

gyözedelmiért – 1

az új erökért. melyeket nyer gyözedelmiért. Sámson meg gyözvén az oroszlánt (IK/A 48)

gyözedelmin – 1

örömöd és vigasztalásod lészen annak gyözedelmin, ha eképen cselekeszel. meg látod (IK/B 541)

gyözedelmiröl – 1

a másik után. a thibolt gyözedelmiröl. igen okozá, hogy a sultán (MN 103)

gyözedelmit – 2

penítentzia tartásnak kegyelmét. és akisértetek gyözedelmit (É 182)

Ezt a gyözedelmit tudtára adván az udvarnak, atöb (MN 21)

gyözödelem
gyözödelmet – 1

vesse elméjit annak a ki gyözödelmet vett rajta (IK/A 353)