hajlandó – 63
hajlando
hajlando – 25

meg. a gyönyörüségel. a melyre. hajlando volt az ö iffiusága (MN 136)

indittsák. támadásra gerjeszék. amelyre igen hajlando az országod (MN 198)

üsmérd meg jobban timánt. nem hajlando már azö szive a szeretetre (MN 231)

mert mindenkor erötelen, és aroszra hajlando lévén, szükséges hogy szüntelen erösitesék (KG 514)

föld jelenti. azokot a jora hajlando sziveket. akik bé veszik, és (KJÉ 657)

szerént hajlando a követésre, és azt mivelni (IK/A 120)

melyik nem, hogy ha tehát hajlando vagy a haragra, meg (IK/A 244)

és tartoztasd meg az te hajlando kivánságodot. ha az te szivednek (IK/B 470)

mivel az ember termeszet szerént hajlando azt cselekedni, az mit másoktól (IK/B 475)

azt mikor valamelyikre ezek közül hajlando vagy, oh Istenem ! rettegj kedves (IK/B 499)

meg romlásatol vagyon; az mely hajlando az roszra. az mint az (IK/B 517)

az iffiu elme lágy es hajlando erre az vétekre. annyiban kemény (IK/B 520)

Edes fiam ha az természeted hajlando az haragra. légy azon hogy (IK/B 583)

az természet arra maga is hajlando, föképpen ollyan nehezen tet munka (IK/B 679)

akarattyok egyenes és ajóra volt hajlando. és nem a roszra (C/A 57)

után nem volt már olyan hajlando ajóra, mint annak elötte (C/A 60)

magában foglallya a rosz tselekedetre hajlando akaratot., ugyan ez is tselekeszi (C/A 416)

meg gyengült, tudatlan, a roszra hajlando, minden felöl a sok kisértetek (C/A 492)

akarattyok. egyenes és ajora volt hajlando. 3. A testi kivánságoknak ök (C/B 955)

után. nem volt már ollyan hajlando ajóra. mint annak elötte (C/B 957)

magaban foglallya a rosz cselekedetre hajlando akaratot., ugyan ez is tselekeszi (C/B 1217)

meg gyengült, tudatlan, a roszra hajlando. minden felöl a sok kisértetek (C/B 1273)

a mely természet tsak aroszra hajlando, valamint ezt tapasztallyuk, hanem azért (IJE 68)

láttyuk. hogy ez a nép hajlando vala abálványozásra, aszent irás sokszor (ISZ 170)

meg hatván az illyen jora hajlando sziveket, nem lehete, hogy azokban (KSZ 310)

hajlandob – 1

sanyargatást inkáb szenvedhették, az elme hajlandob volt a tanulásra, és a (KSZ 484)

hajlandobá – 1

jö, a melyet avérnek melegsége; hajlandobá tészi az érzékenségi gyönyörüségekre. ezért (IK/A 167)

hajlandobak – 2

képen az ifiaknak. akik is hajlandobak léven a tisztátalan gyönyörüségekhez. különös (IK/A 225)

inkáb az iffiaknak. mert ök hajlandobak lévén az testi gyönyörüségekre. azért (IK/B 569)

hajlandobbá – 1

gyengesége, és az vérnek melegsége, hajlandobbá, és érzékenebé tészi öket arra (IK/B 517)

hajlandok – 24

ettöl vagyon. hogy atörökök oly hajlandok. a rabhoz illendö szolgálatra többet (TL 263)

kik tsak magokot itélik, kik hajlandok minden töllök ki telhetö jó (É 110)

mondgya az irás. a gonoszra hajlandok iffiuságától fogvást (É 287)

hamisak, és a rosz tselekedetekre hajlandok, ellenben pediglen. az ollyanok a (IK/A 202)

mert, az ifiak termeszet szerént hajlandok lévén a szeretetre. természet szerént (IK/A 262)

hogy ha az emberek arra hajlandok. az iffiak annál inkáb (IK/B 475)

kik más féle vetekre nem hajlandok (IK/B 516)

vesznek. sok féle rosz erkölcsökre hajlandok. és az rosz cselekedetekre alkalmatosok (IK/B 550)

hogy gazdagok legyenek jó cselekedetekben, hajlandok legyenek az adakozásra., hajlandok az (IK/B 552)

cselekedetekben, hajlandok legyenek az adakozásra., hajlandok az egyebekel valo nyájaskodásra. hogy (IK/B 552)

mivel az iffiak természet szerént hajlandok lévén az szeretetre. de nem (IK/B 597)

baráttságokot azoknak. kik az jora hajlandok. és az kikben ollyan jó (IK/B 600)

után, nem láttyuk hogy olyan hajlandok lettek volna a bálványozásra mint (C/A 138)

mindennap probállyuk. hogy természet szerént hajlandok vagyunk. azok ellen támadni. kik (C/A 322)

hajlandok vagyunk a roszra. és nem (C/A 494)

a szent szolgálatokra, hajlandok. alkalmatosok, és Istentöl hivatalosok legyenek (C/A 622)

és az oltatol fogvást. mindnyájan hajlandok vagyunk a roszra, és nem (C/B 1274)

hogy azokra a szent szolgálatokra hajlandok, alkalmatosak. és Istentöl hivatattak legyenek (C/B 1368)

4. az emberek hajlandok avétekre (C/B 1452)

minden emberek vétekben születnek. és hajlandok aroszra; mind azon által, az (ISZ 227)

gyengék lévén avallás dolgában, igen hajlandok voltanak az ilyen hamis jövendö (ISZ 239)

az izraéliták szokásiban, hogy ök hajlandok valának abálványozásra, ezért lehet öket (ISZ 239)

a kik azon kivül is hajlandok valának a fel támadásra, ugy (SUT 662)

sokan a sidok közül apártolkodásra hajlandok volnának, Quadratus fel fesziteté mind (SUT 663)

hajlandová – 2

az ifiu elmét lágyá és hajlandová tészi., a vétekre, anyiban meg (IK/A 171)

lélekel. söt nagyob veszedelemel., mert hajlandová tészi az rosz erkölcsre. és (IK/B 469)

leg hajlandobb – 1

az vétkekröl, az mellyekre leg hajlandobb vagy (IK/B 458)

hajlandó
hajlandó – 2

emberek szivemeg romlot, és aroszra hajlandó. a melyet az irás Concupiscenciának (É 287)

a szive meg romlot, aroszra hajlandó, és minden felöl gyengeségel környül (KG 500)

hajlandók – 2

a vétektöl irtoznak, a jóra hajlandók. és az Isteni félelem mint (IK/A 169)

az vétket utállyák, az jora hajlandók. és az Isteni félelem ugy (IK/B 519)

leg hajlandób – 2

olyan vétkekröl. a melyekre leg hajlandób vagy (IK/A 101)

vannak., micsoda roszra vagy leg hajlandób, meg látod, hogy mindenkor találsz (IK/B 471)