hatalom – 822
hatalom
hatalma – 183

az Istennek csudálatos munkája, és hatalma, aki ugy bánik akirályok szivével (TL 121)

által olyan nagy az ö hatalma. hogy semiben néki ellent nem (TL 272)

tartományba valo Cadiákra vagy birákra hatalma vagyon, a mollakbol lehet mufti (TL 273)

Essrefnek nevezik, ennek oly nagy hatalma vagyon rajtok. hogy megöletheti, és (TL 273)

rendelése szerént. és az ö hatalma alat, minden tálentumát. gondgyát, munkáját (É 46)

hagyon bennünket, és ahamis léleknek hatalma alá ne vessen. a kit (É 73)

is, de az Anyaszent egyház hatalma alá kel vetni magunkat. és (É 96)

ezeket meg gyözük, nem lészen hatalma mi rajtunk az ördögnek. és (É 182)

maga Isten lévén, mindeneken örökös hatalma vagyon (É 252)

mint Isten. az attyához hasonlo hatalma vagyon.: de ugy mint ember (É 252)

haminket meg szabadit az ördög hatalma alol., és vétkeinknek terhétöl, nem (É 253)

ate szenteidnek Jerusalemben, és itten hatalma vagyon apapi fejedelmektöl hogy meg (É 255)

közösüllyön, atöbb hivekel., és asátán hatalma alá adgyák. ugy hogy el (É 324)

a vétek, és az ördög hatalma alá adnok magunkot, nagy szenttség (É 389)

hogy meg szabadittson minket ellenségünknek hatalma alol. adgyad kegyelmedet szolgaidnak., hogy (É 449)

az ördögnek kegyetlensége alol. akinek hatalma alat valánk, büneinkért, valo büntetésböl (É 469)

is rettentö büntetésböl., az ördög hatalma alat hagyá (É 469)

pilátusnak. hogy nem volna rajta hatalma, hogy ha onnét felyül nem (É 475)

az üdvezitö, {…} ebböl következik, hogy hatalma vala. magát fel. támasztani. halála (É 511)

tselekedheti., nem azért hogy arra hatalma nem volna, hanem azért, hogy (É 515)

hogy hinnének abban, a kinek hatalma gyogyitotta meg a sántát. és (É 517)

Fia lévén, nem valaé örökös hatalma, miért mondgya tehát hogy hatalom (É 529)

{…} Isten s’ember lévén, hatalma volt mint Istennek. öröktöl fogva (É 529)

Mire kötelez minket akristusnak eza hatalma (É 530)

a vétek, és arosz kivánság hatalma alol szabadit meg minket, és (É 548)

tudgyátok, hogy az ember Fiának hatalma vagyon eföldön, a bünök meg (É 596)

ollyan véghetetlen., valamint az ö hatalma (É 605)

kötelez minket akristusnak ez a hatalma (É 606)

és tsudálatos halaszattyát. az üdvezitönek hatalma, és szenttsége, anyira meg hatotta (É 638)

kötelében el alut. az ördög hatalma alat, ö az ollyat kegyelmével (É 677)

teszik, hogy a pokolnak minden hatalma. tsalárdsága, ereje, soha az Anyaszent (É 680)

rab, nintsen már az ura hatalma (É 695)

ne vessen., meg menekedvén egyszer hatalma alol, minden szándékinkot és tselekedetinket (É 696)

mi lelkünknek, hogy tellyeségel valo hatalma vagyon rajtunk, mint meg váltonknak (É 723)

Oh’ Istenünk akinek hatalma, és irgalmasága véghetetlen, akinek segittségitöl (É 733)

pedig mint Fiunak, abban egész hatalma vagyon (É 736)

lévén határozva, tsak anyiban vagyon hatalma rajtunk. a menyiben az Isten (É 752)

az ember avétekért, agonosz lélek hatalma alá esvén, kemény szolgálat alat (É 766)

tudgyátok, hogy az ember Fiának hatalma vagyon a földön, abünök botsátására (É 798)

tessék ki az ö örökös hatalma, és hogy ne az eszköznek (É 827)

erövel meg erösittetvén, azö ditsöséges hatalma szerént, minden békeséges szenvedésben, és (É 830)

legyenek erövel. az ö ditsöséges hatalma szerént., és hogy minden féle (É 832)

egyszers mind, ugy mint Istennek, hatalma vagyon az embereket itélni, valamint (É 898)

akarta, hogy ugy mint Embernek, hatalma lenne néki, itélni az embereket (É 898)

földén lévén. mindnyájan az aszony hatalma alat vagyunk, azt tudgyuk hogy (MN 12)

generalistol. hogy kermet hagya meg hatalma alat. azután dom fernándhoz viteté (MN 42)

meg vevék. és az amurátes hatalma alá esék. a ki is (MN 48)

bizodalomal volna rabjához. bizonyos modal. hatalma alá tehetné avárost (MN 50)

aszonyok közöt., ez oly igen hatalma alá vetette volt azámurates szivét (MN 53)

maradna meg udvarába. hol anyi hatalma lenne néki, valamint magának. azt (MN 68)

másodszor is, rákimát, a maga hatalma alá vetni. akinek is a (MN 68)

tanácsa nélkül, és hogy semmi hatalma nem volna., azon ugy el (MN 72)

annak a kinek arra anyi hatalma volt, arra is lehet anyi (MN 90)

soha. és az ö nagysága. hatalma. és a magam szeretete. el (MN 179)

gyözedelemnek jelét mely az ördög hatalma ellen állitatot fel. de mond (KKU 261)

venni életemet, ha annyira valo hatalma lehetet volna rajtam. {…} {…} hogy ha (KKU 265)

pedig kik meg tartatunk. Istennek hatalma, atyámfiai ti közöttetek. a kiket (KKU 293)

akarván ötet probálni, a sátán hatalma alá adá az ö testét (KKU 377)

hogy lakozék én bennem akristus hatalma. azokáért gyonyorködöm az erötlenségekben. aboszuságokban (KKU 387)

azoknak kik meg tartatnak. Istennek hatalma. 1 {…} Storophila. Alig tekéllé el (KKU 400)

azoknak kik meg tartatnak. Istennek hatalma. 1 (KKU 400)

és meg üsméré. hogy annak hatalma (KKU 410)

kristus hatalma lakozék bennem, mint ha azt (KKU 420)

el hiszük, hát az Isten hatalma alá hogy ne vetnök az (KG 454)

tekinti, és aki az ö hatalma, bölcsesége, josága, irgalmasága, igassága, és (KG 474)

tudgyátok., hogy az ember fiának hatalma, vagyon eföldön meg botsátani avétkeket (KJÉ 636)

midön azt magátol le tészi, hatalma vagyon annak fel vételére, azt (KJÉ 688)

elsönek jutalomul. tiz várost ada hatalma alá, a másodikának ötött, találkozék (KJÉ 715)

az attya. mindeneket az ö hatalma alá adot, hogy ö Isten (KJÉ 738)

adá. az ördög mindgyárt maga hatalma alá vevé ötet. hogy végben (KJÉ 740)

öletné ötet asidokal, noha semmi hatalma nem volna rajta, mivel ö (KJÉ 743)

munkája. meg hajolni az ö hatalma alat. és a föld felet (VKT 793)

embernek vétke. mind azokot annak hatalma alá vetette., a kit a (VKT 794)

el ragadgya öket az ördög hatalma alol, azö sziveket semmiképen meg (VKT 811)

mondá az aszonynak. a férfiu hatalma alat lész, fájdalmakban hosz fiakot (VKT 839)

alázatosá teszik, és vigyazová. amaga hatalma. gyakorlásában. valoságos tisztelettel is lesznek (VKT 916)

a kegyetlen ellenség azokal. akik hatalma alat vannak, és az, az (IK/A 57)

a vétektöl, es az ördög hatalma alol., hogy az Isten fiai (IK/A 97)

szent Pál pedig az ördög hatalma alá ada két olyan keresztyént (IK/A 235)

szemelyel beszélsz a kinek valamely hatalma vagyon rajtad. mivel olyankor ahazugság (IK/A 240)

és elsö Atyok. tellyeségel azö hatalma alá kel vetni hatalmokot (IK/A 301)

azok. a kiken az ördögnek hatalma vagyon. azok. tudni illik. a (IK/A 345)

nintsen értelmek., az illyeneken vagyon hatalma az ördögnek (IK/A 345)

az országban. az egész országát hatalma alá adá. meg parancsolván, hogy (IK/B 414)

is tévelyedik, és az farkas hatalma alá esik. mivel nincsen az (IK/B 491)

pal. két keresztént az ördög hatalma alá adot. ezen vetekért. hogy (IK/B 575)

Másodszor, mikor ollyannak beszélsz, kinek hatalma alat vagy. holot akor az (IK/B 579)

azért néked, hogy kiken van hatalma az ördögnek. az kik az (IK/B 671)

oktalan állatok, az illyeneken van hatalma az ördögnek (IK/B 671)

magokban fel emelkedtek, az Isten hatalma alol. magokot el akarták vonni (C/A 49)

Az oltátol fogvást az ördögnek hatalma meg vagyon kötve, nem is (C/A 50)

nem is tarttya a keresztyéneket hatalma alat, hanem tsak azokot akik (C/A 50)

hamisági miat. az ördögnek nagyob hatalma lészen, de (C/A 50)

lészen. és te, az ö hatalma alat lészesz (C/A 60)

6 Az ördög hatalma alá esének (C/A 60)

anépet, mondván hogy az Isten hatalma eröseb annál anépnél (C/A 108)

kövezték volna, azérthogy az Isten hatalma mellet szollottak., hogy ha abban (C/A 108)

tsudálatosabban ki tessék. az ö hatalma. és hogy ne ö nékik (C/A 166)

maga jelen valo léte, tanitása, hatalma, tsuda tételei anyi eröt adhattanak (C/A 189)

állatok, mert ugyan az ö hatalma által is teremtettek, az ö (C/A 197)

minden teremtett állatot. a kristus hatalma alá adot (C/A 198)

az ö hatalma alá vetni magokot.; és azt (C/A 230)

melyekre nintsen az Anyaszent egyháznak hatalma hogy meg botsása, Tertullianus a (C/A 267)

az egész Anyaszent egy házban hatalma fel szabaditani a fogadástol. mert (C/A 391)

a fogadástol. mert az ö hatalma nintsen meg határozva. és az (C/A 391)

{…} Mert az, az ördög hatalma alá vet, és rabságában tészen (C/A 396)

Anyaszent egy háznak vagyoné arra hatalma hogy nékünk valamit parantsollyon (C/A 419)

sido Anyaszent egyháznak volt arra hatalma. a keresztyén Anyaszent egy háznak (C/A 423)

sido Anyaszent egyháznak volt arra hatalma (C/A 423)

kel magunkot aláznunk az ö hatalma alat. és gondviselése alá kel (C/A 425)

az alat vagyon, az ördög hatalma alat vagyon. a menyekben nem (C/A 509)

a gonosz lelket, a kinek hatalma alat volt az eredendö vétekért (C/A 514)

{…} kinek vagyon hatalma abérmálást fel adni (C/A 523)

mint etörténik azokal, kik mások hatalma alat vannak, mit kel olyankor (C/A 562)

Az Anyaszent egy háznak vagyoné hatalma az Indulgentia adásra (C/A 590)

a fogadást hogy ha arra hatalma adatik abullában, és több illyeneket (C/A 595)

Az Anyaszent egyháznak vagyoné arra hatalma hogy a maga akarattyábol hozánk (C/A 595)

az Anyaszent egy háznak nintsen hatalma akereszttség után tett minden vétkek (C/A 598)

egy háznak vagyoné az a hatalma hogy a keresztyéneket meg büntesse (C/A 603)

valo személy az ö urának hatalma alat lévén. nintsen szabadságában hogy (C/A 653)

lévén. nintsen szabadságában hogy másnak hatalma alá adgya magát. mind azon (C/A 653)

el olyat, a ki más hatalma alat vagyon (C/A 653)

kel esnünk. mert az Isten hatalma nagyob még azoknál. 4. azt (C/A 682)

nintsenek az Anyaszent egy ház hatalma alat (C/A 809)

ateremtet állatokal., a melyeken valo hatalma az ördögnek ugyan azon kegyelem (C/A 867)

az ördögnek ateremtet állatokon valo hatalma meg légyen is kötve, mind (C/A 867)

az ördögnek ne légyen semi hatalma azokon a kikre hintik azt (C/A 890)

magokba fel emelkedtek. az Isten hatalma alol magokot meg akarták vonni (C/B 949)

az oltátol fogvást az ördögnek hatalma meg vagyon kötve. nem is (C/B 949)

nem is tarttya a keresztényeket hatalma (C/B 949)

hamissági miat. az ördögnek nagyob hatalma lészen. de az igen keveset (C/B 950)

lészen. és te. az ö hatalma alat lészesz (C/B 957)

6. Az ördög hatalma alá esének (C/B 957)

népet. mondván. hogy az Isten hatalma. eröseb annál a népnél (C/B 995)

volna. azért hogy az Isten hatalma mellet szollottak. hogy ha abban (C/B 996)

tsudalatosabban ki tessék az ö hatalma. és hogy ne ö nékik (C/B 1041)

minden teremtett állatokot az ö hatalma alá vetett (C/B 1054)

állatok. mert ugyan. az ö hatalma által is teremtettek. az ö (C/B 1056)

ördögnek. nincsen már most annyi hatalma ateremtett állatokon., a teremtett állatok (C/B 1057)

Isten minden teremtett állatot akristus hatalma alá vetett (C/B 1057)

nincsen az anyaszent egy háznak hatalma hogy meg bocsassa., tertulliánus. akinek (C/B 1101)

vagyon az egész anyaszent egyházban hatalma fel szabaditani a fogadástol. mert (C/B 1198)

szabaditani a fogadástol. mert azö hatalma nincsen meg határozva., és az (C/B 1198)

{…} Mert az, az ördög hatalma ala. és ö rabságában vett (C/B 1202)

Anyaszent egy háznak vagyoné arra hatalma hogy nékünk valamit parancsollyon (C/B 1219)

anyaszent egy háznak volt arra hatalma. a keresztény anyaszent egy haznak (C/B 1222)

anyaszent egy háznak volt arra hatalma (C/B 1222)

kell magunkot aláznunk az ö hatalma alatt. és gondviselése alá kel (C/B 1224)

az alat vagyon, az ördóg hatalma alat vagyon., amenyekben nem mehet (C/B 1285)

üze tölle agonosz lelket., akinek hatalma alat volt az eredendö vétekért (C/B 1290)

{…} kinek vagyon hatalma abérmálást ki szolgáltatni (C/B 1296)

mint etörténik azokal kik mások hatalma alat vannak. mit kell ollyankor (C/B 1325)

Az anyaszent egy háznak, vagyoné hatalma az indulgentia adásra (C/B 1347)

változtathattya a fogadást. hogy arra hatalma adatik a bulában., és több (C/B 1350)

Az anyaszent egyháznak vagyoné arra. hatalma hogy a maga akarattyábol hozánk (C/B 1350)

az anyaszent egy háznak nintsen hatalma, akereszttség után tett minden vétkek (C/B 1352)

egy háznak. vagyoné az a hatalma, hogy a keresztényeket meg büntesse (C/B 1356)

valo személy. az ö urának hatalma alat lévén, nintsen szabadságában hogy (C/B 1392)

lévén, nintsen szabadságában hogy másnak hatalma alá adgya magát, mind azon (C/B 1392)

el ollyat. a ki más hatalma alat vagyon (C/B 1392)

kell esnünk. mert az Isten hatalma azoknál. még nagyóbb. 4. hogy (C/B 1413)

nintsenek az anyaszent egy ház. hatalma alat (C/B 1505)

ateremtet állatokal., a melyeken valo hatalma az ördögnek, ugyan azon kegyelem (C/B 1550)

az ördögnek. ateremtett állatokon valo hatalma meg légyen kötve. de még (C/B 1550)

az ördögnek ne légyen semmi hatalma azokon, akikre hintik azt a (C/B 1567)

mivel nem tsak a, hogy hatalma vagyon nékünk parantsolni, és hogy (IJE 68)

mivel az ördögnek nintsen semmi hatalma, és hogy ollyan átkozot teremtett (IJE 89)

elméje meg érvén, a maga hatalma alá botsátatik (IJE 104)

másét adná, arra pedig nintsen hatalma (IJE 110)

nem lévén senkinek is másnak hatalma alá vettetve, atselédes gazdáknak pedig (ISZ 247)

volt. mivel arabságot, a hadakozásnak hatalma hozta vala bé, amidön jobban (ISZ 248)

de ezen kivül, a királyok hatalma meg vala határozva., ugy tartoztanak (ISZ 259)

oly igen nagyra terjede azö hatalma, az egész Izrael földén, de (ISZ 275)

nem tartván, hogy lehesen anyi hatalma az anyaszent egy háznak, hogy (KSZ 332)

A püspöknek tellyes hatalma vala. az anyaszent egy ház (KSZ 386)

A CSászárok hatalma, törlötte el többire arégi eretnekségeket (KSZ 421)

szoval, arend szerént valo hierarchiának hatalma, nem vala oly igen a (KSZ 481)

az ö kegyelmébenné? az ö hatalma, és jósága minden kor egy (KSZ 485)

tizen öt esztendeig birá egész hatalma lévén az egész Mesopotámián (SUT 595)

nyeré acsászártol, hogy had lenne hatalma a templomon. az Istennek szenteltetet (SUT 622)

Fiárol, a kinek érdemi. és hatalma által remélheti sebének meg gyogyulását (SUT 636)

onnét az Istennek tsudálatosan valo hatalma által szabadula meg. De a (SUT 681)

adák. hogy Ananusnak nem volt hatalma esze gyüjteni a tanátsot az (SUT 740)

hatalmában – 23

voltokot, az botsánatra. az Isten hatalmában és irgalmaságaban soha sem kel (É 161)

az Atya, a maga önnön hatalmában helyheztetett, hanem el veszitek erejét (É 567)

az alkalmatosagokot. mellyek az Attya hatalmában vannak, igen veszedelmes az Isten (É 569)

ki sok esztendökig az ördög hatalmában lévén, más képen onnét megnem (É 754)

és minden valamit bir, valami hatalmában lehet, mind ezeknek tsak az (É 794)

urban, mondgya, és az urnak hatalmában, öltözzetek fel az urnak fegyverében (É 813)

nyilatkoztatni. hogy eleonora az ö hatalmában volna. akar menyit tudakoznák is (MN 16)

magát. mondván. ha szinte kerm hatalmában volnais, de én azt meg (MN 27)

éléonorának nem tsak kermet adá, hatalmában, hanem még szabaddá hagyá mind (MN 43)

csendeségel. és noha roxánnak egész hatalmában volt is az ö szive (MN 49)

bántak volt ö véle. ujjab hatalmában veté, és tsak attol tartot (MN 93)

az idöt a mely Isten hatalmában vagyon. akoron ment lész a (KKU 343)

az Isten el rejtette amaga hatalmában, hanem ti el veszitek a (KJÉ 771)

el tévelyednek és a farkas hatalmában esnek, az az. nagy rendeletlenségben (IK/A 138)

kegyetlen ellenség azokkal, az kiket hatalmában tart. az pediglen az Istennek (IK/B 420)

olyankor ujontában az ö ellenségek hatalmában esnek vala (C/A 116)

{…} Az Anyaszent egyháznak vagyoné hatalmában hogy olyan innepeket rendelyen. a (C/A 423)

ollyankor. ujontában. az ö ellenségek hatalmában esnek vala (C/B 1002)

Az anyaszent egy háznak vagyoné hatalmában. hogy ollyan innepeket rendellyen, amelyeken (C/B 1222)

idöt. amely nintsen az ember hatalmában (IJE 63)

soha ugy nintsen. a maga hatalmában; hogy az attyának, és az (IJE 104)

A királynak hatalmában állot. meg kegyelmezni. vagy meg (ISZ 259)

lévöknek is, részek valá apüspök hatalmában, mivel semmi ollyast nem tselekedék (KSZ 382)

hatalmábol – 15

támadásával, fosztották ki ötet minden hatalmábol, de az ur az ö (É 676)

meg szabaditot minket a setétség hatalmábol, és által vitt azö szerelmes (É 830)

meg szabaditot minket, a setéttségnek hatalmábol. az ördög, és avétek szolgálattyábol (É 832)

vetettek. az urnak, tsudálatosan valo hatalmábol. a szegeletnek. fejévé lett. hogy (KJÉ 724)

és meg szabaditattál az ördög hatalmábol, az Isten fiává lettél, és (IK/A 26)

vétekért. meg szabaditattál az ördög hatalmábol, * neved az Isten fiai közé (IK/B 393)

az vétekböl, és az ördög hatalmábol. meg szabadulsz, az Isten fiai (IK/B 455)

szabadittsa. bünökböl, és az ördög hatalmábol. hogy az Istenel meg békéltesse (C/A 150)

sidoknak hogy ki ki maga hatalmábol magyaráza az irásokot., Azt mondám (C/A 328)

ne ölyük felebarátunkot a magunk hatalmábol. se néki roszat ne kiványunk (C/A 401)

is mondám. hogy a magunk hatalmábol. nem szabad meg ölni valakit (C/A 402)

szabadittsa bünökböl., és az ördög hatalmábol, hogy az Istennel meg békéltesse (C/B 1030)

sidoknál. hogy ki ki maga hatalmábol. magyarázza az irásokot {…} Azt mondám (C/B 1150)

azt is mondám. a magunk hatalmábol, nem szabad meg ölni, mivel (C/B 1206)

tudván, hogy végben viheti nagy hatalmábol; amit akar joságábol. ezeket nevezik (IJE 69)

hatalmából – 1

ne öllyük felebarátunkot a magunk hatalmából,. se néki roszat ne kivánnyunk (C/B 1206)

hatalmad – 5

fel bennem az. amuratest örökösön hatalmad alá veti, ezeket a szókot (MN 52)

adni. a szereteted. és a hatalmad. bé hunyattyák a választásra szemeidet (MN 195)

kis idötskét abbol. amely ate hatalmad alat vagyon, oh ! Istenem mit (IK/A 165)

lévén arra elegendö bátorságod, vagy hatalmad, tselekedgyed azt a mit az (IK/A 261)

magadal. hogy akár mely nagy hatalmad legyen, azt az Istentól vetted (IK/A 324)

hatalmadba – 1

jövendö lévén azon idő níncs hatalmadba adományod. ez lenne tehát első (IK/B 404)

hatalmadban – 3

sok szép. személyek közöt kik hatalmadban vannak, ne talály tsak egyet (MN 99)

igérsz néki, a mely nintsen hatalmadban, és el veszed tölle a (IK/A 37)

igérvén néki, a mely nincs hatalmadban, a midön az jelen valót (IK/B 404)

hatalmadot – 4

Kérünk uram tégedet mutasd meg hatalmadot és jöjj el siettségel, ugy (É 9)

Kérünk uram tégedet mutasd meg hatalmadot. és jöjj el, ugy hogy (É 34)

A te hatalmadot. mindenek felet a vallás meg (IK/A 326)

Mindenek felet hatalmadot és erödet, az vallás meg (IK/B 653)

hatalmak – 2

de sokal még többeket azoknak hatalmak alat hagyot. meg szabaditá susánnát (É 350)

{…} Soha nem szabad atörvényes hatalmak ellen támadni, a királyoknak, olyan (C/A 133)

hatalmakot – 4

renden lévöknek. arra kel forditani hatalmakot. hogy az Isteni tisztelet,. és (IK/A 326)

Hogy ha hatalmakot a Felséges Istennek szolgálattyára fordittyák (IK/A 329)

kristus el jövén. el vette hatalmakot. halála és fel támadása által (C/A 50)

kristus el jövén. el vette hatalmakot halála, és fel támadása által (C/B 949)

hatalmakrol – 1

tartásárol. szabadságokrol. és a házi hatalmakrol (ISZ 246)

hatalmam – 2

Én tészem le azt magamtol. hatalmam vagyon. annak le tételére, és (É 511)

vagyon. annak le tételére, és hatalmam vagyon annak fel vételére, szükséges (É 511)

hatalmamtol – 1

veszek, és atöbbi rettegni fognak hatalmamtol. én nem azért mondottam meg (MN 199)

hatalmán – 1

álmélkodik vala. az. Istennek nagy hatalmán (KJÉ 676)

hatalmának – 12

nem is tekinték az Isten hatalmának jeleit. attol is féltek. hogy (É 431)

példájábol, a ki a kristus hatalmának, és a benne valo hitnek (É 517)

{…} Mint az ö hatalmának ditsöséges erejét., és ugy mint (É 845)

Storophila. kitsoda beszélhetnéki az ur hatalmának. tsudálatos voltát. ki is foghattya (KKU 432)

az embernek fia. az Isten hatalmának. jobjára fog ülni, erre kérdék (KJÉ 751)

és aföldnek teremtése, az Isten hatalmának ereje, az Atyának tulajdonittyák pedig (C/A 44)

embereken. és ellene allani akristus hatalmának (C/A 218)

a földnek teremtetése, az Isten hatalmának ereje. az Atyának tulajdonittyák pedig (C/B 946)

és ellene állani a kristus hatalmának (C/B 1070)

álmélkodának, és tsudálák az Isten hatalmának erejét, de meg mások tsufságal (SUT 499)

az Istennek, akirályokon valo örökös hatalmának, aki fel emeli, és meg (SUT 608)

ki tettzék akoron az Isten hatalmának ereje, mivel ezek akegyetlenek. meg (SUT 887)

hatalmánál – 1

aláb valo lévén az Isten hatalmánál, a ki is azö teremtöjök (IK/A 301)

hatalmára – 6

akarja. a császárnak ilyen tellyes hatalmára valo nézve. nevezik ötet a (TL 262)

és eröszakoskodásokra, és ameg szabaditojoknak hatalmára, üsmérjük meg tehát magunkban azt (É 122)

hogy szükségek volna az ö hatalmára, hogy fel álithassák az Anyaszent (É 530)

Istenre, az ö igasságára. és hatalmára (KG 466)

az Anyaszent egyház méltoságára és hatalmára. Amidön el válnak az Anyaszent (C/A 264)

az Isten hatalmára egyaránsu szükségek vala. hogy meg (SUT 698)

hatalmárol – 6

hogy a kristusnak nagyságárol és hatalmárol nagy gondolattal vala, el is (É 115)

amit az irás mond, amessiásnak hatalmárol, és nagyságárol., mert a kettsegteté (É 244)

Art Az Anyaszent egy ház hatalmárol a hit dolgában 420 (C/A 18)

Articulus. Az Anyaszent egy ház hatalmárol. a hitt dolgaiban (C/A 327)

art. az anyaszent egy ház hatalmárol. ahitt dolgaiban. 318 (C/B 933)

Articulus. Az Anyaszent egy ház. hatalmárol. a hitt dolgaiban (C/B 1149)

hatalmat – 121

szükséges volt hogy akristus elegendö hatalmat nyerjen magának tsuda tételeivel., hogy (É 32)

valamenyire pedig bé fogadák ötet, hatalmat ada nékik, hogy Isten Fiaivá (É 64)

akristus lelkét veszük, amely arra hatalmat ád nékünk, hogy az ö (É 85)

meg tehát magunkban azt a hatalmat, tsudállyuk és szeresük aztot, hogy (É 122)

mint ember. az attyátol vette ahatalmat hogy meg vilagosittsa az embereket (É 252)

érik el. és hogy amely hatalmat ád nékik a lelkek igazgatására (É 285)

kristus fel tamadván akoporsobol. örökos hatalmat vett az Attyátol, mind az (É 296)

ki nem veszi kezekböl a hatalmat. hogy meg ne büntessék a (É 353)

valamint az Atyának. tulajdonittyák a hatalmat, a Fiunak aboltseséget (É 487)

birta az örökös böltseséget. és hatalmat. ugy mint Isten (É 491)

a kristus tsuda tételeivel, ollyan hatalmat nyerjen. az emberek elött, hogy (É 492)

Évangyélium, és abün botsánattyára valo hatalmat, ugyan vélek is közli azt (É 513)

vélek is közli azt a hatalmat, hogy azzal, élhessenek szolgálattyában, ebböl (É 513)

{…} Mitsoda hatalmat ád az ur Apostolinak, ezekel (É 513)

{…} Hatalmat ád nékik a bünöknek meg (É 513)

ugy mint Ember, azt a hatalmat meg testesülésének szem pillantásakor vette (É 529)

látván hogy a kristus mitsoda hatalmat nyert magának halálával, hogy meg (É 583)

az Apostoloknak, és ugyan azon hatalmat ada. az ö igéjének ki (É 653)

nem ád még arra, elegendö hatalmat. hogy valaki az ur szölöjében (É 653)

hogy veszedelmes dolog azt a hatalmat. melyet az Istentöl vettek, ö (É 675)

{…} Értem ahatalmat mely adatik alelkek igazgatására, és (É 681)

{…} Az elsnö érti, a hatalmat, a melyel törvényt szabhatnak, a (É 681)

az elménkben, látván mely nagy hatalmat adot akristus az egyházi szolgainak (É 682)

Fia, a minket atyafiainak nevezet. hatalmat adván nékünk arra, hogy Isten (É 710)

vagyon hogy az Apostolok akik hatalmat vettek volt, atsuda tételekre. meg (É 752)

királyi, és apapi szenttséget. és hatalmat, melyet jelenté az Aaron. veszeje (É 762)

menni, és hogy a mely hatalmat ád nekik. a lelkek igazgatására (É 844)

az Apostoloknak adot vala, és hatalmat is hasonlot, az Isten igéjenek (É 863)

élete legyen ö magában. és hatalmat adot néki, hogy itéletet tégyen (É 897)

mondgya tehát az irás, hogy hatalmat vett tölle, hogy meg itéllye (É 898)

hogy a hadakozásnak törvénye mitsoda hatalmat ád nékünk te reád. azért (MN 26)

hivö amuratesnek a szivén ujjab hatalmat vett. és onnét ki rekeszté (MN 60)

az egész világnak. olyan nagy hatalmat is ada magán néki. hogy (MN 60)

is tudtára adák. hogy mitsoda hatalmat vet volna roxán, és azt (MN 61)

valo szeretetét. azt a nagy hatalmat a melyet mind magára, mind (MN 63)

én jártám. leg elöbször, és hatalmat is adtam ahiv lelkeknek, hogy (KKU 255)

melynél nagyobat nem remélhettek. mivel hatalmat adot mind azoknak. kik ötet (KJÉ 611)

jelel bizonyittaná. meg azt a hatalmat melyel azokot tselekeszi,? ronttsátok el (KJÉ 623)

hogy tulajdonithattya magának azt a hatalmat, tehát ö káromkodik. de akristus (KJÉ 636)

az urat., hogy olyan nagy hatalmat adot volna az embereknek. és (KJÉ 636)

mutatá nékik, hogy az attyátol hatalmat vett volna a munkára. az (KJÉ 640)

azokot küldé el prédikállani Évangyéliumát, hatalmat adván nékik. hogy betegeket gyogyittsanak (KJÉ 642)

volt, azért magahoz hivá öket, hatalmat ada nékik a gyogyitásra. és (KJÉ 660)

aki árthatna. a több fiainak. hatalmat ád néki a kötözésre, és (KJÉ 678)

menni, ugyan azon oktatást, és hatalmat ada nékik az ördögökre, mint (KJÉ 688)

ne azon örülnének anyira, hogy hatalmat adot volna nékiek agonosz lelkekre (KJÉ 688)

ditsöittsen, és valamint ö néki hatalmat adtál, minden testen. ö is (KJÉ 746)

vették volt. a sidoktol. a hatalmat. hogy valakit halálra itélhesenek. de (KJÉ 753)

számu maradékot., és azt anagy hatalmat. melyet neki meg igérték volt (VKT 827)

is tartotta magának egyedül azt ahatalmat. hogy akor veheti azt el (VKT 902)

és ha gonosz léend. neadgy hatalmat néki. másut ennek okát adgya (IK/A 113)

akié. hogy pediglen mi légyen hatalmat nem adni lelkének. a 18 (IK/A 113)

ifiaknál, és ez néki nagy hatalmat ád rajtok (IK/A 196)

és meg tekintvén azt a hatalmat., és azt az örökös felséget (IK/A 276)

nemzettségnek igazgatására., alig vévé kezéhez ahatalmat. hogy azal viszá éle, nyomorultul (IK/A 325)

is álitotta fel Isten avilági hatalmat, és ha azt el mulatod (IK/A 326)

az iffiakban, az ellenségnek nagy hatalmat is ád reájok (IK/B 543)

3 El veszték azt a hatalmat a melyet az Isten adot (C/A 59)

egyezteté amaga személyében a világi hatalmat a fö papi hivatalnak hatalmával (C/A 135)

olta viszá nem vették magoknak ahatalmat, minek elötte pedig a romaiak (C/A 144)

nékik,. és mondá hogy egész hatalmat vett az égben, és a (C/A 192)

javait, és hogy mindenekre tellyes hatalmat vett, mint olyan örökségre, a (C/A 198)

szollására valo ajándékát adá nékik, hatalmat ada atsuda tételekre, noha ökk (C/A 210)

és engedetlen fiu, mivel akristus hatalmat adot az Anyaszent egy háznak (C/A 229)

háznak adta akristus azt a hatalmat. hogy meg botsáthasa a vétkeket (C/A 280)

mi azt hogy a kristus hatalmat adot az Anyaszent egy háznak (C/A 280)

kristus maga szavaibol., a ki hatalmat adot az Anyaszent egy háznak (C/A 280)

adta a kristus ezt a hatalmat, az Apostolok apüspökökel közlötték, és (C/A 281)

kristus Jesus, akinek az Attya hatalmat adot az itélésre. és aki (C/A 288)

A kristustol vette azt a hatalmat. és tartozunk. néki engedelmeskedni (C/A 419)

a meny országnak koltsait. és hatalmat a meg kötözésre és a (C/A 553)

szenttsége által követik azt a hatalmat apüspökök. és a papok (C/A 553)

fellyeb mondot szók által ada hatalmat apüspököknek, és a papoknak., hogy (C/A 563)

nézve veszi magának ezt a hatalmat (C/A 590)

{…} Ezt a hatalmat miképen bizonyitod meg atraditiobol (C/A 591)

Anyaszent egy ház, ez iránt hatalmat adot nékiek (C/A 597)

ö tölle is. vették azt ahatalmat (C/A 597)

mi azt. hogy ök arra hatalmat vettek (C/A 597)

ha tsak arra különösön valo hatalmat nem vesznek (C/A 603)

és azok. akiknek apápa erre hatalmat ád (C/A 603)

{…} Ez olyan szenttség amely hatalmat és kegyelmet ád az olyan (C/A 616)

tselekedgyétek. az én emlékezetemre., hatalmat ada akristus az Apostolinak, és (C/A 760)

tettzik. hogy a kristus nagyob hatalmat adván apüspököknek mint sem apapoknak (C/A 799)

{…} ki adot hatalmat az Anyaszent egyháznak az ördög (C/A 863)

3. El veszték azt a hatalmat. a melyet az Isten adot (C/B 957)

a maga személyében, a világi hatalmat. a fö papi hivatalnak hatalmával (C/B 1017)

viszá nem vették magoknak a hatalmat az olta, minek elötte pedig (C/B 1025)

nékik. és monda hogy egész hatalmat vett az égben. és aföldön (C/B 1053)

javait. és hogy mindenekre tellyes hatalmat vett. mint ollyan örökségre. amely (C/B 1057)

szollására. valo ajándékát adá nékik. hatalmat ada a csuda tételekre., noha (C/B 1067)

adta a kristus azt a hatalmat., hogy meg bocsáthassa a vétkeket (C/B 1111)

mi azt hogy a kristus hatalmat adot az anyaszent egy háznak (C/B 1111)

A kristusnak maga szavaibol., aki hatalmat adot az anyaszent egy házának (C/B 1111)

egy háznak adta ezt a hatalmat. ezen kivül, a senkinek nem (C/B 1112)

adta a kristus ezt a hatalmat, az apostolok a püspökökel közlötték (C/B 1112)

kristus Jésus., akinek az Atya. hatalmat adot az itélésre., és aki (C/B 1117)

A kristustol vette azt a hatalmat. és tartozunk néki engedelmeskedni. matth (C/B 1219)

szenttsége. által követik azt a hatalmat a püspökök és a papok (C/B 1319)

fellyeb mondot szók által ada hatalmat a püspököknek, és a papoknak (C/B 1326)

nézve veszi magának ezt a hatalmat (C/B 1347)

{…} Ezt a hatalmat. miképpen bizonyitod meg atráditioból (C/B 1347)

anyaszent egy ház. ez iránt hatalmat adot nékiek (C/B 1351)

ha tsak arra, különösön valo hatalmat nem vesznek (C/B 1355)

és azok akiknek apápa erre hatalmat ád (C/B 1356)

Ez ollyan szenttség. a mely hatalmat és kegyelmet ád. az ollyan (C/B 1365)

is akarták tulajdonittani azt a hatalmat (C/B 1366)

egy házi rendekhez közeliti. 4. hatalmat ád. arra, hogy beneficiumot birhat (C/B 1372)

ezt tselekedgyétek. az én emlékezetemre., hatalmat ada akristus az apostoloknak., és (C/B 1468)

tettzik, hogy a kristus nagyob hatalmat adván apüspököknek, mint a közönséges (C/B 1497)

{…} ki adot hatalmat az anyaszent egy háznak. az (C/B 1547)

buzgoságot mutattak, és akiknek. nagy hatalmat adot vala alexandra királyné, a (ISZ 280)

az idöben bövséges vala, minden hatalmat. az illyen fiui szeretet és (KSZ 387)

és meg osztaná vélek a hatalmat.: azokba pedig adolgok olyan állapotban (SUT 604)

viszá akarják venni az örökös hatalmat. az ö tanátsa az, hogy (SUT 605)

adá Agrippának a Consularis tiszteleteket, hatalmat atanátsban valo menetelre. és hogy (SUT 606)

Cumánusnak, Quadratus, akinek a CSászár hatalmat adot volt. hogy meg büntethese (SUT 663)

mind a fö papsághoz tartozando hatalmat, a közönséges papokal., és a (SUT 712)

Titust, hogy a krétaiakon sok hatalmat vegyen. keményen bányék vélek, és (SUT 750)

az Apostolok halálok után, a hatalmat, tsak egy szemelyre kelletek adni (SUT 763)

el foglalak. magoknak azt a hatalmat is tulajdoniták hogy fö papot (SUT 823)

a hazája béliek közöt. nagy hatalmat szerzet vala magának. a városban (SUT 823)

hatalmát – 79

tekénttyük a Csaszárnak egészen valo hatalmát. a mely gyakorta mind okoság (TL 261)

vagy kisebiti az ö örökös hatalmát. valo hogy mikor Császárá teszik (TL 262)

tudos törvényes doktorok a Császár hatalmát meg határozák avallás dolgaiban. de (TL 263)

Császár tsak nem az egész hatalmát kezében adgya, keziben adván amaga (TL 266)

szemel láttya, valamely pasának. nagy hatalmát. vagy gazdagságát. akoron vagy hugát (TL 267)

az ö bölcseségét. és örökös hatalmát, melyet birt ugy mint Isten (É 31)

mindenikét tisztelni, mert mindnyájan. akristus. hatalmát és bélyegét viselik (É 45)

el kezdeni, és meg bizonyitani hatalmát hanem azö Attyának parantsolattyát. akarná (É 108)

hogy meg probállya hiteket, és hatalmát meg mutassa, másodszor meg akará (É 121)

az ö kegyelmének erejét., és hatalmát, az embert, az emberi gyengeségben (É 147)

az Isten. leg inkább kegyelmének hatalmát (É 199)

véle egy felöl a kristusnak hatalmát. más felöl pedig amaga nyomoruságát (É 226)

inkáb tsudállyuk az ö kegyelmének hatalmát, amely reá nézve, ollyan tsekély (É 229)

Fiának. a kristusnak, Istenségit, és hatalmát (É 377)

meg. mint sem a kristus hatalmát. ebböl láttyuk, hogy tsak azokot (É 393)

mind a tsuda tételekre valo hatalmát, de erre a káromlásra. tsendes (É 402)

maga. igasságát, mind a maga hatalmát (É 422)

állapottyában is meg mutatván nagy hatalmát. és kegyes szavaira. a földre (É 472)

tsak az ö szavát, és hatalmát, mivel ö, önnön maga, az (É 514)

mutattya tehát a menyben minden hatalmát, ahol ö a feje az (É 530)

elis vesztette, az embereken valo hatalmát, akik meg szabadultak rabsága alol (É 582)

gyengittse meg ugy az ördögnek hatalmát. hogy halálunknak oráján, semit ne (É 582)

pedig azokon. mindenkor meg tarttya hatalmát. és tulajdon uraságát, az övét (É 711)

a midön meg akarják probálni hatalmát, kérvén jeleket tölle szükség nélkül (É 717)

jelenti a földi dolgokon valo hatalmát, közit, ugy az Istennek lelkünkben (É 823)

képe, jelenti az ö örökös hatalmát azokon. ebböl azt kel ki (É 823)

mondgya abölts hogy Jérusálemben helyheztette hatalmát (É 856)

ez az {…} meg erösitette volna hatalmát. az ö urának. az angliai (MN 14)

magában, hogy amuratesen valo minden hatalmát arra fordittya hogy esztendeig ötet (MN 58)

hogy pediglen jobban meg erösithesse hatalmát. a császárt arra vévé, hogy (MN 62)

meg gyalázná a Császár nagy hatalmát. és noha azt felelék néki (MN 75)

üsmérteté véle. az ö szépségének hatalmát. ha szinte thibolt oly igen (MN 80)

akarván mutatni elvirnek. rajta valo hatalmát. parancsolá. néki hogy az ö (MN 137)

szépen véghez nem vihetné szándékát., ahatalmát vevé elö, hogy minden akadályt (MN 201)

által, el töröllyem az ördögnek hatalmát. és uralkodását. és hogy az (KKU 291)

tévö. és a ki minden hatalmát. tsak arra (KKU 319)

is, kik üsmerjék ate erödnek hatalmát (KKU 404)

akoré a midön egésségit, és hatalmát a szegények meg tartására forditotta (KKU 428)

alá vetette, és rajtok valo hatalmát követi személy válogatás nélkül, kitsoda (KG 459)

meg leg inkáb az Isten hatalmát (KG 500)

mutatá nékik az Istentöl vett hatalmát. a betegeket meg gyogyitván. egy (KJÉ 635)

irásoknak értelmét, se az Istennek hatalmát. mivel a házaság amely mostanában (KJÉ 727)

még részesülünk. vagy az ö hatalmát. a melyet hirdeti mind az (VKT 807)

rendelésivel. amelyben a maga tulajdon hatalmát adá az apostolinak abünök meg (IK/A 102)

az Istennek nagyságát. felségit, szenttségit, hatalmát. igasságát, magadot meg alázad, és (IK/A 216)

modot hogy az Istentöl vett hatalmát ö rajtok el kövesse, a (IK/A 346)

szentcséginek rendelésivel, az melyben maga hatalmát adá az apostolinak. hogy az (IK/B 460)

az Istennek nagyságát, méltoságát, szenttségit, hatalmát, és igazságát., mindenek felet attol (IK/B 560)

modot, hogy meg mutassa rajtok hatalmát. mellyet az Isten ád néki (IK/B 672)

kevélyeknek meg mutassa haragját és hatalmát ezeknek (C/A 49)

nékünk hogy mitsoda erejét és hatalmát mutatá halála orájakor (C/A 176)

ördög. mivel meg akará tartani hatalmát az embereken. és ellene allani (C/A 218)

Anyaszent egy háznak meg tsalatkozhatatlan hatalmát tarttyák. aki is elönkben adgya (C/A 329)

az Isten. meg mutatta abban hatalmát és jóságát. Mojses parantsolattya szerént (C/A 382)

mutathatnád apapnak ez iránt valo hatalmát (C/A 598)

is kezdi el apüspöki hivatallyának hatalmát amelyet vett (C/A 642)

különösön mutatta ki kegyelmeségit és hatalmát. az olyan helyekre pedig procesioval (C/A 893)

melyeken az Isten ki nyilatkoztatta hatalmát, és jó voltát, az emberekhez (C/A 897)

kevélyeknek. meg mutassa haragját és hatalmát. ezeknek a kevély teremtett állatoknak (C/B 949)

nékünk. hogy micsoda. erejét. és hatalmát mutatá halála orájakor (C/B 1047)

ördög. mivel meg akará tartani hatalmát az embereken, és ellene állani (C/B 1070)

anyaszent egy háznak meg csalatkozhatatlan hatalmát tarttyák. a ki is elönkben (C/B 1150)

abban meg mutatta joságát, és hatalmát., Mojses parancsolattya szerént. a sidok (C/B 1191)

mutathatnád. apapnak ez iránt valo hatalmát (C/B 1352)

kezdi el a püspoki hivatallyának hatalmát. a melyet vett (C/B 1384)

különösön ki mutatta kegyelmeségit. és hatalmát. az ollyan helyekre pedig processioval (C/B 1570)

amelyeken az Isten ki nyilatkoztatta hatalmát, és jó voltát az emberekhez (C/B 1573)

örökké valoságát, és az ö hatalmát. ebböl következik hogy ez az (IJE 67)

hagyá igazságát, lelkét, testét, és hatalmát, a szentségekben lévö. malaszti, ki (IJE 68)

kapuji. a sátánnak országát, és hatalmát jelentik (ISZ 255)

kivül is meg probálák azö hatalmát, mivel syriában., az antiochus sidites (ISZ 275)

a fia aristobolus, fel ékesitté hatalmát királyi jelekel, mivel akoronát fel (ISZ 275)

szombatnak., avilági dolgok iránt, semmi hatalmát ki nem mutatta, de sött (KSZ 299)

nem tekéntvén elsöségét, se Apostolí hatalmát. alázatoságal. mentegeté tselekedetít, és meg (SUT 535)

mindenek kezdék tsudálni a kristus hatalmát. a tsuda tételekben. amelyeket a (SUT 562)

a kájus fenyegetésit. a Romaiak hatalmát. és mind ezek után. egyebet (SUT 580)

lévén meg sértené a Gyülésnek hatalmát, a melyet maga tartotta. és (SUT 649)

magának meg nyeré. közölvén vélek hatalmát, ezekböl akik leg értelmesebbek valának (SUT 798)

a János részin valának irigyelvén hatalmát. és nem szenvedhetvén kegyetlenségit., ellene (SUT 840)

hatalmatokba – 1

mint ha még a ti hatalmatokba volna meg tartani azt. amit (SUT 883)

hatalmátol – 9

akor el veszi a setéttségnek hatalmátol, el üzi az erös fegyverest (É 313)

minden nemzettségeknél, a tsak annak hatalmátol vagyon, aki azt elöre meg (É 447)

az igazságnak, és a kiknek hatalmátol retteghettek. lehetet volnaé nékik mindent (É 573)

jól üsmervén irigy természetit; tarta hatalmátol, a mely vett volt rajta (MN 54)

és mindent tsak az ö hatalmátol veszünk (KG 501)

szokásnak erejétöl, és el hihetetlen hatalmátol. a mely egyszer gyükeret vetvén (IK/A 55)

szokásnak. ki mondhatatlan erejétöl, és hatalmátol, az mely gyükeret vetvén egyszer (IK/B 418)

meg oltalmazon 1. az ördög hatalmátol; meg nem engedvén hogy az (C/A 713)

meg oltalmazon. 1. az ördög hatalmátol., meg nem engedvén. hogy az (C/B 1433)

hatalmával – 19

és az ö sziveken valo hatalmával, valoságal meg bizonyittya Istenségit, mivel (É 240)

az ö rosz szándékjokot. láthatatlan hatalmával., és azt, atanitványi oktatásokra, és (É 407)

hogy ö nagy böltseségel éll, hatalmával., ugy minket sem ostoroz sohais (É 475)

azt hozá magával, hogy örökös hatalmával. akor élne, a midön a (É 530)

is fenyegetödzik, nem éll örökös hatalmával, hogy boszut állyon, vagy hogy (É 541)

által, ezek atanitványok, a kegyelemnek hatalmával, mely vélek munkálodék. sokakot azon (É 653)

ugy mint ember, az Atyának hatalmával, és hogy tölle, ditsöséges, tsendes (É 694)

fel. {…} epedig annak az erönek hatalmával megyen végben, a melyel a (É 825)

ment, hogy bé töltene mindeneket hatalmával, és jóságával, a földet bé (É 884)

kereszten valék, az ördög minden hatalmával. láthatatlan képen. fel volt velem (KKU 391)

anyádnak méhiben, és teremtette lelkedet hatalmával, te egy Istennek vagy munkája (IK/A 22)

hatalmat a fö papi hivatalnak hatalmával, ez után következék simon az (C/A 135)

ember, az ö ditsöségível, és hatalmával; ót fellyeb emeltetet minden teremtet (C/A 193)

hatalmat. a fö papi hivatalnak hatalmával. ez után. következék. simon. az (C/B 1017)

ember., az ö dicsöségivel, és hatalmával. ótt fellyebb emeltetett minden teremptet (C/B 1053)

szent Léleknek egy nehány féle hatalmával. Ezen város béli hivek idövel (SUT 656)

az, hogy meg zaboláza mind hatalmával. mind büntetésekel. azokot kik fegyvert (SUT 716)

ezen avégre, a papi fejdelmeknek hatalmával. és szabadságával, a midön utba (SUT 721)

viselé magát. és a maga hatalmával, oly rendeletlenül viszá éle, hogy (SUT 751)

hatalmit – 1

A püspököknek, az illyen hatalmit, az egy házi renden valokon (KSZ 381)

hatalmod – 3

a mely oly igasságos, arra hatalmod vagyon. a birák. tsak te (MN 120)

felelé neki, nem volna néked hatalmod rajtam, hogy ha azt onnét (KJÉ 756)

magadal. hogy akár mely nagy hatalmod legyen is. de azt az (IK/B 651)

hatalmodban – 1

el érhetedé, és ajövendö nintsen hatalmodban., ez az elsö gráditsa az (IK/A 36)

hatalmodnak – 1

Mutasd meg uram hatalmodnak fényeségit. és jövel segittségünkre nagy (É 44)

hatalmok – 86

ollyanok mint a gyermekek. akiknek hatalmok. nagyságok., csak gyermeki játék, imádgyuk (TL 121)

amég vezérek. adig igen nagy hatalmok vagyon; csak nem mint egy (TL 174)

pásztorit., akiknek vagyon szabadságok, és hatalmok. atanitásra, és akiknek szájokbol el (É 277)

akristus tanitásával, mivel az ö hatalmok, és szabadságok, tsak az ígazság (É 277)

erre kötelesek mind azok, kiknek hatalmok vagyon másokon., azért egy fejdelem (É 353)

haláloknak, tsak anyiban vagyon másoknak hatalmok rajtok. a menyiben ö akarja (É 398)

engedelme nélkül. hogy ha pedig hatalmok alá adgya öket, és szükségben (É 411)

köteledzi mind azokot, akiknek valamely hatalmok vagyon avilágban. az Anyaszent egyházban (É 530)

{…} A fellyeb valoknak hatalmok, az alattok valokon meg vagyoné (É 547)

nem szabadultunké meg az emberek hatalmok alol (É 548)

meg minket, és nem azoknak hatalmok alol. akiknek az ö rendelése (É 548)

azoknak vallyuk meg büneinket akiknek hatalmok vagyon a meg botsátásra, hanem (É 561)

kegyelmétöl fügjünk, akiknek pedig valamely hatalmok vagyon az Anyaszent egyházban, azokot (É 606)

tiszteltessék, mind azokon ahelyeken, ahová hatalmok el terjed (É 607)

üdveségünk ellenséginek. akiknek tsak anyi hatalmok vagyon rajtunk, amenyit mi adunk (É 814)

azért örökösön kezek közöt, és hatalmok alat lészen azoknak a kegyetlen (É 818)

embernek, a Császár elméjin valo hatalmok, annyira mene. hogy minden féle (MN 70)

a kiknek. tsak atesten vagyon hatalmok, hanem az Istentöl félyenek, aki (KJÉ 661)

a mojses székiben ülvén, vagyon hatalmok atanitásra, de arra vigyázanak, hogy (KJÉ 728)

közül elnem vesztettem., az ellenségi hatalmok alá adván magát. meg fogák (KJÉ 749)

hogy ö nékik nem volna hatalmok arra hogy valakit halálra itélhesenek (KJÉ 753)

vagyon Isteni bélyeg öbennek. mivel hatalmok vagyon. az emberek. joszágirol. betsületiröl (VKT 914)

anyira üsmérik aroszat. se anyi hatalmok. és alkalmatoságok nintsen aroszra, avilági (IK/A 30)

fogod szüleidet és azokot akiknek hatalmok alat vagy. ugyan ezt is (IK/A 220)

és mind azoknak. a kiknek hatalmok alat vagy (IK/A 224)

tisztelettel, engedelmeségel. mind azokhoz, akiknek hatalmok vagyon rajtad. alázatoságal vegyed intéseket (IK/A 277)

nintsen abban részek. mivel arra hatalmok nintsen, hogy ezekre kénszerittsék gyermekeket (IK/A 300)

rendét illeti, az szüléknek nintsen hatalmok hogy arra kénszerittsék gyermekeket, még (IK/A 300)

tettzik. és hogy, a mely hatalmok vagyon rajtok, aláb valo lévén (IK/A 301)

és a fejdelmek, akiknek örökös hatalmok vagyon, a különös helyeknek urai (IK/A 323)

tisztek, a kiknek másoktol vett hatalmok vagyon, hogy ha tehát. a (IK/A 323)

hogy mind azok akiknek valamely hatalmok vagyon avilágban. olvasnák gyakorta ezeket (IK/A 328)

inkáb el vonnyák, mennél nagyob hatalmok. és szabadságok volna azokra (IK/A 330)

hozánk hasonlok, azoknak rajtunk töb hatalmok vagyon. Joás király, a ki (IK/A 359)

és engedelmeségel mindenikhez, az kiknek hatalmok van rajtad. szenvedgyed alázatosan midön (IK/B 610)

illeti. az atyáknak nincsen arra hatalmok. hogy arra kötelezék gyermekeket. arra (IK/B 632)

akarnak, és hogy az mely hatalmok van rajtok aláb valo az (IK/B 633)

az fejdelmek, az kiknek nágy hatalmok vagyon. az urak akiknek valamely (IK/B 650)

birák és más tisztek. kiknek hatalmok mások alá van vettetve. hogy (IK/B 650)

hogy mind azok. kiknek valamely hatalmok van ez világon. hogy gyakran (IK/B 655)

tartoztattyák az rosz kivánságoktol., hogy hatalmok vagyon annak vegben vitelére (IK/B 656)

{…} Az ördögöknek vagyoné nagy hatalmok arra hogy el veszesék az (C/A 50)

el jövetele elött az ö hatalmok igen nagy volt, avilágban ök (C/A 50)

nem estenek volna, és a hatalmok meg vala, vagy ha némelykor (C/A 144)

tarta, de még akor volt hatalmok a halálra itélni. a mint (C/A 144)

ezeknek az utolso sido királyoknak hatalmok éppen a kristus el jöveteléig (C/A 144)

könyvek Isteniségek, és az Apostoloknak hatalmok, és végezések meg üsmértetnek, mitsoda (C/A 190)

fejdelmek. és az egész emberi hatalmok által (C/A 218)

az Anyaszent egyház. tagjai vagyoné hatalmok a bünt meg botsátani (C/A 281)

vagyoné hatalmok abünt meg botsatani mivel ök (C/A 282)

{…} Azoknak akiknek hatalmok vagyon az Anyaszent egy házban (C/A 391)

tsak a magok püspökségiben vagyon hatalmok. de ót is nem adhatnak (C/A 391)

akristus meg gyözte az ördögököt, hatalmok alol fel szabaditot. az örökös (C/A 445)

{…} kiknek vagyon hatalmok a szenttségek ki szolgáltatására (C/A 502)

püspökök az Apostolok helyében következvén, hatalmok vagyon a szent Lelket osztogatni (C/A 521)

tsak egyedül apüspököknek volt arra hatalmok, és mindenkor ellene állot azoknak (C/A 617)

oltár mellet szolgálnak. és nagyob hatalmok vagyon, mint az aláb valo (C/A 634)

{…} Az ördögöknek vagyoné nagy hatalmok arra. hogy el veszesék az (C/B 949)

el jövetele elött az ö hatalmok igen nagy volt., a világban (C/B 949)

{…} soha nem szabad. atörvényes hatalmok ellen támadni akirályoknak., ollyan szin (C/B 1016)

nem estenek volna. ez a hatalmok meg vala., vagy ha némelykor (C/B 1025)

de még akkor is volt hatalmok halálra itélni. amint kí tettzik (C/B 1025)

ezeknek az utolso sido királyoknak hatalmok. éppen akristus el jöveteléig tarta (C/B 1025)

fejdelmek és az egész emberi hatalmok által (C/B 1070)

az anyaszent egyház tagjai: vagyoné hatalmok a bünt meg bocsáttani (C/B 1112)

kik halálos vétekben vannak., vagyoné hatalmok a bünt meg bocsátani, mivel (C/B 1112)

{…} Azoknak, a kiknek hatalmok vagyon. az anyaszent egyházban a (C/B 1197)

arra, csak amagok. diecesisekben vagyon hatalmok., de ót is nem adhatnak (C/B 1198)

{…} kiknek vagyon hatalmok a szenttségek ki szolgáltatására (C/B 1280)

apostolok hellyekben {hel lyekben} következvén. hatalmok vagyon a szent lelket osztogatni (C/B 1294)

egyedül a püspököknek volt arra hatalmok. és mindenkor ellene állot azoknak (C/B 1366)

oltár mellet szolgálnak. és nagyob hatalmok vagyon, mint az aláb valo (C/B 1377)

vettetve, atselédes gazdáknak pedig nagy hatalmok vala agyermekeken, és arab tselédeken (ISZ 247)

A sidoknak arabjokon egesz hatalmok vala, meg ölethették mikor akarták (ISZ 248)

és hogy azoknak gyermekein hasonlo hatalmok vagyon,. mivel nem születtek volna (ISZ 248)

romaiaknak továb ött száz esztendönél hatalmok vala meg ölni rabjokot. az (ISZ 248)

hogy nem vala erre egész hatalmok. abirák hire nélkül, mint aromaiaknál (ISZ 249)

az öreg embereknek is nagy hatalmok vala az Izraéliták közöt. és (ISZ 250)

mert a romaiak rettentö nagy hatalmok, mindenüvé el terjede, valo hogy (ISZ 275)

valának egyesek, és községen., kevés hatalmok vala, ezek sokan nem valának (ISZ 280)

a püspökökön is mint egy hatalmok vala, {…} mivel ök vigyáztanak szüntelen (KSZ 382)

állás lett, az északi népeknek. hatalmok alá esék anap nyugoti birodalom (KSZ 453)

együgyü keresztények. kik az ö hatalmok alat nöttek, és nevekedtek fel (KSZ 464)

regularis doktoroknak nem vala más hatalmok, hanem a melyet ád vala (KSZ 481)

és minden idöben volt arra hatalmok hogy magoknak egy Gubernatort válaszanak (SUT 607)

ha nékik nem volna anyi hatalmok hogy Császárt tegyenek magoknak., valamint (SUT 838)

hatalmokal – 4

lehetetlen. hogy viszá ne éllyenek hatalmokal, epedig, soha egyik a másikárol (TL 174)

legyenek, szükséges tehát, hogy minden hatalmokal. példájokal, imádságokal. meg orvosollyák. az (É 365)

széke elött, azért, hogy a hatalmokal mint éltenek, köteledzi arra mind (É 607)

rendeletlenségeket meg akarván orvosolni, világi hatalmokal, nagyob rendeletlenségeket okozának. mert ha (KSZ 462)

hatalmokba – 1

arabságbol, azt is láttyuk, hogy hatalmokba volt meg öletni gyermekeket., valamint (ISZ 249)

hatalmokban – 5

adná magát, és nem vala hatalmokban. hogy addig hozája nyulhasanak. ö (É 398)

sziv nem lévén az ö hatalmokban., az csak az Isteni törvényt (KG 547)

viselik akirályok homlokokon, atöbbi közöt, hatalmokban vagyon hadakozást kezdeni. vagy azért (VKT 913)

kevélyeket * és azokot az kik hatalmokban biznak, és az kik dicsekednek (IK/B 550)

magokot. mivel az attyáknak nincsen hatalmokban arra kötelezni gyermekeket. és ha (IK/B 632)

hatalmoknak – 1

az uraknak, a rabjokon lévö hatalmoknak, ezel ahatalommal ritkán éltenek viszá (ISZ 248)

hatalmokot – 4

vagy méltoságban vannak, hogy minden hatalmokot fordittsák az ö Anyaszent egyházában (É 607)

azö hatalma alá kel vetni hatalmokot (IK/A 301)

Hogy ha hatalmokot az Isten méltoságanak. szolgálattyának, és (IK/B 655)

pedig a sidoknak, agyermekeken valo hatalmokot illeti, atörvény meg engedte nékik (ISZ 248)

hatalmokra – 1

a királyok., mind kéncsekre. mind hatalmokra valo nézve. kivált ez 12 (TL 166)

hatalmokrol – 2

25 Rész Az öreg embereknek hatalmokrol (ISZ 250)

tartásárol, szabadságokrol. és a házi hatalmokrol. 101 (ISZ 285)

hatalmoktol – 1

akarta, hogy tsak az ö hatalmoktol kel függeni egy Istennek, és (SUT 521)

hatalmom – 6

nyugodtam. és Jérusálemben az én hatalmom. és meg gyükereztem a betsülletes (É 854)

változtatnod. mindenek láttára, az én hatalmom meg nem menthet tégedet attol (MN 99)

azt magatok láttatok, hogy mitsoda hatalmom vagyon rajta. a midön meg (MN 100)

melyben meg mutathatod hogy vagyon hatalmom rajtad. mit kellesék hát tselekednem (MN 110)

ugyan azon a bölcseségem. és hatalmom vala., mint a mely vagyon (KKU 320)

én kegyelmem, mivel az én hatalmom. atestnek (SUT 694)

hatalmomba – 1

ezekben, ha adolog az én hatalmomba állana, ugy még is. valamely (SUT 580)

hatalmomban – 3

néked azt meg botsátani. ha hatalmomban volna mindennek az akarattyát ate (MN 203)

a melyet én épitettem, nagy hatalmomban, és az én nagy ditsöségemnek (KKU 410)

mondá, nem tudé azt, hogy hatalmomban vagyon hogy fel feszitesselek, vagy (KJÉ 756)

hatalmomnak – 2

és az én rajtad valo hatalmomnak. adgyad azt az utolso jelét (MN 134)

a jele légyen. királyságomnak, és hatalmomnak, tisztelettel akartam hordozni gyözedelmemnek jelét (KKU 386)

hatalmon – 3

vagy a meg oldáson valo hatalmon (É 681)

mindenüt vett eröt, az emberi hatalmon. ugyan ez is tészi tsudálatosá (C/A 217)

mindenüt gyözedelmet véve. az emberi hatalmon, ugyan ez is tészi csudálatossá (C/B 1070)

hatalmot – 9

{…} A négy Angyalok hatalmot vévén az Istentöl hogy árthassanak (É 888)

ki adot volna néki arra hatalmot. hogy atemplomban tanittson.? akristus nem (VKT 874)

ez végre rendelte az világi hatalmot. és ha ezt végben neni (IK/B 653)

is akarták tulajdonitani azt a hatalmot (C/A 617)

adá ameny országnak koltsait., és hatalmot a meg kötözésre, és a (C/B 1319)

tölle is vették azt a hatalmot (C/B 1351)

mi azt. hogy ökk arra hatalmot vettek (C/B 1352)

vesztették volt, ameg öletesre valo hatalmot, egyébel nem büntetheték a keresztyéneket (SUT 513)

adgyátok nekem is azt a hatalmot, hogy a kire kezemet teszem (SUT 515)

hatalmunk – 4

hagyván ötet, a midön pedig hatalmunk nintsen, akor kegyeségel kel véle (É 575)

harag gerjed fel bennünk, amelyre hatalmunk (É 802)

félben kel hagyatni. ha arra hatalmunk vagyon. 2. a beszédet másra (C/A 414)

félben kel hagyatni, ha arra hatalmunk vagyon 2. abeszédet másra kel (C/B 1215)

hatalmunkban – 4

azért tettzik jonak hogy nincsen hatalmunkban. és hogy csak a nyughatatlan (TL 155)

azt vigyük végben. a mi hatalmunkban vagyon. minek elötte. a rend (É 358)

nem vétek, mert a nintsen hatalmunkban., hanem ha, a mi azt (É 700)

olyan dolgot tselekedni, a mely hatalmunkban nintsen (IK/A 258)

hatalmunkot – 1

akarattyának végben vitelére fordittsuk minden hatalmunkot, és minden erönket (KG 523)

hatalom – 94

elmultot el felejtették, és a hatalom kezekben lévén, jövendöre nem hajtanak (TL 47)

végtire a kincs. és a hatalom. anyira fel emelé öket, hogy (TL 143)

és bizonytalan magyarázatot, a melyet, hatalom, és meg bizonyitás nélkül annak (É 42)

ötet ki is tettzik ebböl ahatalom melyet adot az Anyaszent egyházának (É 115)

apogányokot, minden külsö erö, és hatalom nélkül (É 134)

Istennek véghetetlen jóságát, nintsen ollyan hatalom, a mely minket ki vehessen (É 281)

hogy nagyob fényeségel tessék ki ahatalom; mely ezt a tsudát tette (É 377)

az emberi, se az ördögi hatalom kezeiböl öket ki nem veszi (É 419)

nékik mondván. adatott nékem minden hatalom menyben és a földön, el (É 529)

hatalma, miért mondgya tehát hogy hatalom adatot néki fel támadásakor (É 529)

miért mondá nékik, hogy minden hatalom adatot néki (É 530)

{…} A kiknek hatalom adatot kezekben., ugy kel meg (É 575)

illeti, akik az egész papi hatalom vagyon., ez a példa meg (É 588)

nekik, mondván. adatot nékem minden hatalom menyben, és a földön el (É 606)

Mitsoda a kristusban az a hatalom a mely neki adatot azö (É 606)

el küldené öket, hogy minden hatalom adatot néki (É 607)

kö a kristus, a pokolbéli hatalom sokáig üldöztette apogányokal, mostanában is (É 680)

kel ki hoznunk, hogy a hatalom. melyet ád szent péternek, és (É 681)

ö benne. az Apostoloknak,, lelki hatalom, a mely tsak arra rendeltetet (É 681)

és aki kételenségböl vagyon idegen hatalom alat, afarisaeusok pedig anép mellet (É 822)

akikben az Apostoli bélyeg, és hatalom meg vagyon. abban látunk profétákot (É 862)

nyughatatlanságban. remenlvén azt. hogy a hatalom a melyet már kezdet venni (MN 19)

a méltoság, az alázatosságban találtatik, ahatalom agyengeségben. és az élet. ahalálban (KKU 326)

hogy ö aszolgálattyában, tsak azon hatalom, és parantsolat szerént tselekeszik, mint (KJÉ 625)

rajta. és noha agyogyitásra valo hatalom aláb valo légyen a bün (KJÉ 636)

az attyátol, mondván nékik, minden hatalom meg adatot nékem. amenyekben. és (KJÉ 770)

Isten elött, mivel aditsöség. és ahatalom tsak az Istent illeti, és (VKT 850)

minden földi gazdagságok. ditsöségek. és hatalom az övé, neki is adattak (VKT 891)

mert a nagyság. és a hatalom. tsak az Istent illeti. és (VKT 915)

vetésit láttyuk, és az atyai hatalom ellen valo fel támadást (IK/A 43)

negyedik a, hogy ez a hatalom, a melyel meg nem kel (IK/A 259)

választani a fioknak, az atyai hatalom tészi öket arra szabaddá, és (IK/A 297)

igaságot kel tenni mindenikének. a hatalom, bölcseség nélkül, oktalan állathoz valo (IK/A 326)

is könyeben követik. hogy a hatalom kezekben vagyon., és gyakorta azt (IK/A 327)

a nemzetségek seregében, mert a hatalom az urtol adatot néktek, és (IK/A 328)

hogy. az roszat meg gátolo hatalom, nem értetödik csak arra. hogy (IK/B 594)

szabad lévén cselekedetiben. nincsen ollyan hatalom az mely ötet eröltethese ollyan (IK/B 630)

mindeniknek igazságot tenni mivel az hatalom, bölcseség nélkül. fene vadhoz hasonlo (IK/B 653)

nagy urak közöt, hogy az hatalom az kezekben vagyon. és sokszor (IK/B 654)

urtol adatot ti néktek az hatalom., és az birodalom az felséges (IK/B 654)

tiszteség. az erö. és az hatalom, most és, mind öröké Amen (IK/B 698)

állatok felet valo. és minden hatalom adatot néki amenyekbe. és a (C/A 205)

királyoknak., és mind azoknak akiknek ahatalom adatot kezekben, hogy tsak az (C/A 207)

A keresztyéni vallásnak minden emberi hatalom nélkül valo fel állitatása, meg (C/A 217)

„Tellyes hatalom adatot nékem mondgya a kristus (C/A 237)

veletek vagyok, a kinek minden hatalom adatot a földön, és menyben (C/A 238)

a nemzettségeknek meg egyezések, A hatalom melyet nyert magának ez az (C/A 248)

az Anyaszent egyház, a mely hatalom atsudákal kezdödöt, a reménségel tápláltatot (C/A 248)

egy házat illeti ez a hatalom (C/A 280)

{…} Mert ez a hatalom természet szerént mást nem illethet (C/A 280)

kivül adatot volna az a hatalom senkinek is (C/A 280)

büntetése. azok által. akiknek arra hatalom adatot. az adakozás. és a (C/A 368)

tsudát. se hogy abban valami hatalom vagy erö volna, hanem az (C/A 382)

midön igaságos hadakozásban arra közönséges hatalom adatik, vagy a mikor a (C/A 402)

hogy mi királyok vagyunk a hatalom által. a melyel a kegyelem (C/A 518)

{…} Ez a hatalom akristus szavaibol ered, aki is (C/A 595)

féle vétket, hogy ha bullában hatalom adatik arra, 2. mikor valaki (C/A 603)

Igen is vagyon. és ez ahatalom a kristus szavaibol származik. A (C/A 603)

áll a külsö lathato jel, ahatalom, és a kegyelem. a melyel (C/A 616)

a helyekben következet püspököknek. adatot ahatalom akézel valo. illetésre. ezt a (C/A 617)

{…} A hatalom amelyel követi arendhez tartozo hivatalokot (C/A 617)

vagy eröt adhatnak, az Isteni hatalom nélkül. de az Anyaszent egy (C/A 865)

mind azon által az a hatalom még is elég nagy, az (C/A 867)

állatok felet valo. és minden hatalom adatot néki. amenyekbe. és a (C/B 1062)

királyoknak. és mind azoknak. akiknek hatalom adatott kezekben. hogy csak az (C/B 1065)

A keresztényi vallásnak. minden emberi hatalom nélkül valo fel állitása. meg (C/B 1070)

Tellyes hatalom. adatot nékem. mondgya a kristus (C/B 1081)

veletek vagyok, a kinek minden hatalom adatot. a földön. és menyben (C/B 1082)

a nemzettségeknek meg egyezések., a hatalom., mellyet nyert maganak ez az (C/B 1090)

anyaszent egy ház. a mely hatalom a tsudákkal kezdödöt, a reménségel (C/B 1090)

anyaszent egyházat illeti ez a hatalom (C/B 1111)

büntetése, azok által. akiknek arra hatalom adatot., az adakozás, és akegyeség (C/B 1180)

tsudát., se hogy abban valami hatalom vagy erö legyen, de az (C/B 1191)

amidön igazságos hadakozásban arra közönséges hatalom adatik. vagy a mikor a (C/B 1206)

{…} Ez a hatalom a kristus szavaibol ered; aki (C/B 1350)

vétket., hogy ha a bullában hatalom adatik arra, 2. mikor valaki (C/B 1356)

is vagyon, és ez a hatalom a kristus szavaibol származik. a (C/B 1356)

hatalom, és a kegyelem a melyel (C/B 1366)

püspököknek kik helyekben következtenek, adatot ahatalom, a kézzel valo illetésre., ezt (C/B 1366)

vagy eröt adhatnak, az Isteni hatalom nélkül, de az anyaszent egy (C/B 1549)

a háznál, és tsak egy hatalom alat maradgyon. az engedelmeség, tisztelet (IJE 111)

az öreg emberek pedig nagy hatalom alat nevelték gyermekeket (ISZ 173)

ölethették mikor akarták., ez a hatalom abban az idöben, a más (ISZ 248)

sok rosz következet az atyai hatalom meg gyengülése miat. mivel a (ISZ 249)

Hérodes halála után, a hatalom is oda lett, az ö (ISZ 276)

elméjeket, hogy azokot, az Isteni hatalom alá vessék, nem ugy mint (KSZ 297)

mihent láták, hogy a közönséges hatalom el hagyta, azért, sokan közüllök (KSZ 447)

emberek adhatták volna azokhoz, illendö hatalom nélkül, mind ezek igen nehezen (KSZ 466)

kinek néki tettzik. ez a hatalom a Hérodes halála után. az (SUT 622)

Isteneket bé venni, az a hatalom, az Areopagusba lévö birákot illette (SUT 658)

fog kedvezésel báni vélek, hanem ahatalom szerént itéli meg. a mely (SUT 695)

a világ sokal aláb valo hatalom által teremtetet. a láthatatlan lételeknél (SUT 770)

Én tiéd vagyok a hadi hatalom által, és te rövid idö (SUT 814)

mulva ura lész a birodalomnak. ahatalom által, a melyet az Isten (SUT 814)

hatalomal – 49

el jöni akristus olyan nagy hatalomal és ditsöségel (É 13)

asátánnak. erejével fog eljöni minden hatalomal, jelekel., és hazug tselekedetekel., és (É 43)

fényeségel, nagy ditsösegel, és nagy hatalomal. fog el jöni, hogy meg (É 188)

állapottyában meg vetették, ötet, nagy hatalomal jö el, hogy boszut állyon (É 188)

váltot, hogy az ördög nagyob hatalomal. mennyen viszá szivekben. akeresztyénekreis lehet (É 203)

atanitványok ellen. damaskusba mégyen. ollyan hatalomal, hogy azokot meg fogathassa akár (É 238)

nem jöt. azzal a fényes hatalomal: és felségel hogy meg szabadittsa (É 244)

élni az Anyaszent egyházban. azal ahatalomal., hogy ha arra tölle hivattatot (É 513)

tsak az ö tölle vett hatalomal kel nékik élni, és azt (É 544)

viszá élnek a fejdelmektöl vett hatalomal. roszul bánván a jokal. és (É 547)

vettek, ö ellene forditani., azal ahatalomal el rontani országát, igazságát, és (É 675)

viszá ne éllyenek ezen két hatalomal., az üdvezitö akarattya ellen. az (É 682)

és az ö tölle vett hatalomal élnek rajtunk, akor ö maga (É 717)

bátorságot, hogy ollyan erövel, és hatalomal. munkálodgyanak. még mostanában is, egy (É 734)

a kristus tsudáit. se ollyan hatalomal ök azokot nem tselekedték, ö (É 886)

gyalázatos halál által, azért azal ahatalomal élyen is az egész világ (É 898)

vala az ö tanittását, mert hatalomal tanittya vala öket, nem ugy (KJÉ 630)

országa el közelitet., ajándékon éllyenek ahatalomal. a melyet ajándékon vették, ne (KJÉ 660)

mondom meg tehát. hogy mitsoda hatalomal tselekeszem ezeket (KJÉ 723)

látni, el jöni afelhökben, nagy hatalomal. és felségel., el is fogja (KJÉ 731)

kel tselekedni, mint akirályoknak. kik hatalomal uralkodnak másokon, hanem aki közöttök (KJÉ 740)

egész országnak tisztartojává tevé, egész hatalomal. és meg parantsolá az egész (IK/A 51)

mint hogy ö nem tsak hatalomal igazgat. hanem bölcseségel, jóságal. és (IK/A 325)

földön, az ö tölle vett hatalomal (IK/B 455)

nagyob. és szenteb erövel, és hatalomal. {…} ezek valának az ó testámentum (IK/B 467)

mint hogy ö, nem csak hatalomal igazgat. hanem bölcseségel, kegyeségel, és (IK/B 652)

papok igazgatták az országot tellyes hatalomal., akik is végtire királyi titulust (C/A 144)

magokban az Istentelen gondolatu emberek., hatalomal nyomjuk el az igaz szegényt (C/A 175)

valojoknak üdveségekre kel élni azal ahatalomal (C/A 207)

székhez tartozando praerogativával, jurisdictioval. és hatalomal éll, ezen okbol is tekinté (C/A 251)

láttyák akristust nagy ditsöségel. és hatalomal. le szállani a felhökben. kisérvén (C/A 297)

Vagyon. és mindenkor élt ezel ahatalomal (C/A 590)

az Apostolok éltenek volna ezen hatalomal (C/A 591)

kitsodák azok akik élhetnek ezen hatalomal (C/A 603)

papok igazgatták az országot tellyes hatalomal. akik is végtire királyi titulust (C/B 1025)

üdveségekre kel elni azzal a hatalomal (C/B 1065)

a kristust, nagy dicsöségel. és hatalomal le szállani a felhökben, kisérvén (C/B 1124)

vagyon. és mindenkor élt ezzel ahatalomal (C/B 1347)

az apostolok éltenek volna. ezen hatalomal (C/B 1347)

kitsodák azok. akik élhetnek ezen hatalomal (C/B 1356)

sanyargatás, meg egyezhessen a tellyes hatalomal és a gazdagságal, ugyan azért (KSZ 392)

esze elegyedék tsak lassanként, avilági hatalomal, és uraká lettenek, ugyan azon (KSZ 461)

és uraká lettenek, ugyan azon hatalomal valamint avilágiak, mivel ök is (KSZ 461)

viteték, és mondák nékik, mitsoda hatalomal. és kinevével tselekedtétek azt a (SUT 503)

nélkül éltek a kristustol vett hatalomal.. aki azt hagyá nékik, hogy (SUT 549)

szent pál nem éltenek azal ahatalomal. azt irják hogy szent péter (SUT 549)

ötet kérék Gubernátorjoknak, aki királyi hatalomal igazgatá. azt a tartományt, mondá (SUT 664)

az Istent, hogy ne kénszeritessék ahatalomal élni a melyet vett tölle (SUT 695)

tétettem. a papok nékem adot hatalomal, jonak tartottam halálokot. és kinozásokot (SUT 721)

hatalomba – 1

de az országos dolgokban egész hatalomba hadgyák. imár eleget irtam. akrimi (TL 263)

hatalomban – 10

el jöni a felhökben nagy hatalomban, és ditsöségben, ezek pedig meg (É 12)

nyomoruságos halando életeben. Elfog jöni hatalomban, hogy el töröllye rettentö itéletivel (É 13)

meg mutattyák hogy ha anagy hatalomban vannak is öltöztetve. de tsak (MN 187)

az után részesité öket abban ahatalomban. amelyet vett volt az attyátol (KJÉ 770)

a felségben, bölcseségben. szenttségben., joságban., hatalomban (IK/A 216)

az ö helyét tartod a hatalomban (IK/A 324)

joságban. hatalomban. és igazságban, ötet minden teremtet (IK/B 561)

égben, az Atya Istenel. egyenlö hatalomban vagyon a kristus. ugy mint (C/A 193)

{…} Hogy azal apüspöki hatalomban tegye (C/A 640)

{…} Hogy azal. a püspöki hatalomban tegye (C/B 1383)

hatalombol – 5

botsásák azokot, ez ollyan törvényes hatalombol valo meg botsátásnak sententiája, a (É 514)

és le tsendesitet volna, minden hatalombol ki fosztaték. két istentelennek tanácsokbol (MN 70)

is meg mondom hogy mitsoda hatalombol tselekszem azt. de a sidok (VKT 874)

sem mondom meg tehát. mitsoda hatalombol tselekeszem ezeket sok számu (VKT 874)

azö tsuda tétele ugyan azon hatalombol származnak, és hogy mind az (KSZ 297)

hatalommal – 6

az ég felhöiben jöni nagy hatalommal, és felségel, és elküldi az (É 833)

magokban az Istentelen gondolatu emberek. hatalommal nyomjuk el az igaz szegényt (C/B 1047)

égben. az Atya Istennel egyenlö hatalommal vagyon a kristus. ugy mint (C/B 1053)

akarattyán kivül, akik is nagy hatalommal igazgatták tselédeket, ez a nép (ISZ 179)

a rabjokon lévö hatalmoknak, ezel ahatalommal ritkán éltenek viszá, mivel az (ISZ 248)

vétkeseket minden törvény nélkül, ezen hatalommal öleté meg dávid azt, aki (ISZ 259)

hatalomnak – 10

a böltseségnek. és az emberi hatalomnak tulajdonitották volna, azt aváltozást, és (É 229)

tartoznak nékik. nem aszemélyeknek, hanem ahatalomnak, melyet akristus adot kezekben, és (É 278)

hogy levetik nyakokrol az atyai hatalomnak igáját. hogy szabadoson élhessenek. arész (É 304)

az Isteni, és az emberi hatalomnak (É 306)

indittyák, és hogy magokot. annak ahatalomnak, határjában tarttsák, a melyet vettek (É 430)

nem kelleték ki tettzeni ennek ahatalomnak, se azzal élni oly tellyeségel (É 530)

ajándékit, és kegyelmit; ugyan ennek ahatalomnak ereje által, ö kut feje (É 530)

valo menetelt meg gátolhattyák, azon hatalomnak erejével, melyet akristus adot pásztorinak (É 682)

de azért hogy az Isteni hatalomnak egy részettskéje kezeknél vagyon. nem (VKT 914)

ellene nem mondhat az örökös hatalomnak, és hogy a kik azt (SUT 604)

hatalomra – 2

testamentum. ugyan azon egy Isteni hatalomra vannak fel álitva. ezert is (KSZ 297)

háznak ne légyen szüksége avilági hatalomra, mind azáltal meg nem veti (KSZ 422)

hatalomtol – 1

az egyházi szolgáktol., és apásztori hatalomtol, akik által is osztogattya ki (É 698)