kapu – 312
kapu
kapu – 39

hogy mi tegnap a constancinápolyi kapu eleiben mentunk ló háton, és (TL 30)

azegész udvarával, és a Constancinápolyi kapu elött ki szálla, a hol (TL 220)

le szálván. egy kevesé a kapu közöt le ülteték, epedig tsak (TL 220)

Miért mondgya akristus, hogy ö akapu (É 591)

vesztették. mert más képen a kapu elött fel nyársoltatlak. hogy meg (MN 59)

elött. bévala téve. a menyei kapu, mind addig. valamég azt meg (KKU 336)

két kapu pedig, tizen két drága gyöngyök (KKU 446)

két drága gyöngyök. és mindenik kapu. egy egy drága gyöngyböl áll (KKU 446)

Istennek házában., azonnal. a menyei kapu meg nyittaték. és ez a (KKU 447)

hogy ö volna az a kapu a melyen bé kelletik menni (KJÉ 687)

mondgya. hogy az életre vivö kapu keskeny, az uttya annak nehéz (VKT 787)

ha irgalmaságot nyér, vagy ahol akapu elötte örökösön bé záratik, hogy (VKT 812)

vegye fel keresztét; Hogy a kapu kitsiny. és az út szoros (IK/A 371)

az ö keresztit * hogy az kapu szoros. és az ut keskeny (IK/B 688)

bé vala zárva a menyei kapu (C/A 182)

mellyen kel járnunk, ö a kapu a mellyen kel bé mennünk (C/A 195)

mondod hogy a kristus a kapu (C/A 201)

azt maga mondgya Én vagyok akapu. meg akarván velünk értetni. hogy (C/A 201)

a kaput és végtire a kapu meg nyilik (C/A 439)

páltzájának végivel keresztet tsinál a kapu küszöbjére, mondván, a keresztnek jele (C/A 879)

a gonosz lelkek el tünyenek., akapu meg nyilik, és a püspök (C/A 879)

és szent Lélek Istennek nevében kapu meg áldasál., és meg szenteltesél (C/A 881)

ami Urunk Istenünknek gondviselése alat, kapu légy uttya az üdveségnek, és (C/A 881)

uttya az üdveségnek, és abékeségnek, kapu légy békeséges kapu, a mi (C/A 881)

és abékeségnek, kapu légy békeséges kapu, a mi urunk Jesus kristus (C/A 881)

bé volt zárva a menyei kapu (C/B 1052)

a melyen kel járnunk, ö akapu a melyen kel bé mennünk (C/B 1054)

mondod hogy a kristus a kapu (C/B 1059)

maga mondgya, Én vagyok a kapu. meg akarván velünk (C/B 1059)

szor akaput. és végtire a kapu meg nyilik (C/B 1235)

gonosz lelkek. el tünnyenek, A kapu meg nyilik, és a püspök (C/B 1559)

és szent lélek Istennek nevében kapu meg áldassál, és meg szenteltessél (C/B 1561)

ami urunk Istenünknek gondviselése alat., kapu légy uttya az üdvességnek, és (C/B 1561)

uttya az üdvességnek, és abékességnek., kapu legy békeséges kapu, a mi (C/B 1561)

és abékességnek., kapu legy békeséges kapu, a mi urunk Jesus kristus (C/B 1561)

ellegyen rekesztve, az aszonyokétol. a kapu ugy legyen, hogy lehessen látni (IJE 147)

hogy bóóz fel menvén a kapu feli, ót le üle. és (ISZ 254)

az absolon halálát, fel mene akapu felet valo házban. és ót (ISZ 254)

sidát kezdének le hajigálni a kapu felül a Romai vitezekre. hogy (SUT 794)

kapuban – 1

el mennem; és ha a kapuban talál lenni. ugy szalad töllem (TL 58)

kapudra – 1

télámon. tsak irjad fel a kapudra, hogy te ollyan titkos orvoságot (IJE 124)

kapuhoz – 3

meg, mondgyák nekem, vagy közel kapuhoz, el érted, s’ jutottál, örök (KKU 448)

egy roda nevü szolgálo a kapuhoz futván kérdé hogy ki volna (SUT 615)

tudván szándékjokot, futva menének a kapuhoz, meg szaggaták ruhájokot, és a (SUT 630)

kapui – 13

Anyaszent egyházamot. és a pokol kapui eröt nem vesznek rajta, és (É 678)

tésznek ezek a szók, apokol kapui eröt nem vesznek rajta (É 680)

egy házamot, és a pokolnak kapui azon soha erött nem fognak (KJÉ 672)

az igazságnak. akin a pokol kapui soha gyözedelmet nem vesznek, az (IK/A 367)

is lészen ellenségin. a pokolnak kapui soha azon gyözedelmet nem vesznek (C/A 28)

Anyaszent egyházamot. és a pokolnak kapui, (az az hatalmasi) nem vesznek (C/A 237)

ki tettzenék. hogy a pokol kapui diadalmat vettek rajta (C/A 238)

nem hagya, és a pokolnak kapui az ellen gyözedelmet nem vesznek (C/A 294)

egy házamot és a pokolnak kapui. (az az hatalmasi.). nem vesznek (C/B 1081)

ki tettzenék. hogy a pokolnak kapui diadalmat vettek rajta (C/B 1081)

el nem hadgya, és apokolnak kapui az ellen gyözedelmet nem vésznek (C/B 1121)

elméjeket az Istenhez emelik, {…} atemplom kapui fel valának ékesitve, élefánt tsontal (KSZ 398)

volt a Jérusálem falai és kapui mellet. a gyözedelem kéttséges volt (SUT 848)

kapuig – 3

felöl az oltártol fogvást a kapuig, tizen két keresztet irnak, mindenik (C/A 877)

felöl az oltartol fogvást. a kapuig tizen két keresztet irnak, mindenik (C/B 1558)

ö látta. mind az utolso kapuig a mely vas volt, és (SUT 615)

kapuit – 6

pragát fel szabaditá. és a kapuit meg nyitá, de prágában a (TL 295)

szabadságot rabsággá, és a menyeknek kapuit bé záratá (KKU 251)

melyek meg nyittyák a menyeknek kapuit (KKU 395)

végtire meg nyitva, látom ég kapuit (KKU 448)

sephoris, aleg eröseb város, a kapuit néki meg nyittá, és ennek (SUT 792)

azok a második kerületnek a kapuit bé zárák, a magok felekezeteket (SUT 811)

kapuitokot – 2

emellyetek fel. fejdelmek a ti kapuitokot. és emelkedgyetek fel örökké valo (KKU 447)

Emellyétek fel fejdelmek ati kapuitokot., és emelkedgyetek fel. örökké valo (C/A 194)

kapuja – 34

aszszonyomot. napjában tiszer is a kapuja elött kel el mennem; és (TL 58)

meg halván hogy dolgoznak a kapuja elöt. ki megyen. és kérdi (TL 236)

régen probáltam, de az irgalmasságnak kapuja érdemem szerént bé zárotott előttem (ML 307)

hogy igen kemény volt, a kapuja elött valo szegényekhez, rend szerént (É 290)

nép, mint egy férfiu, avizek kapuja elött valo uttzára. és azt (É 748)

nyilván az utzán mely avizek kapuja elött vala, regeltöl fogva délig (É 748)

és az Ételgiva háza kerttyének kapuja felé tarta (MN 184)

a nékie. mardokaéus az ásvérus kapuja elött ülvén amán elött fel (KKU 301)

voltanak., a midön a mennyeknek kapuja bé vala zárva, és az (KKU 336)

Istennek háza. és a menyeknek kapuja. mind ez, azért mutattaték meg (KKU 443)

keritve, és annak tizen két kapuja vagyon., akeritésnek pedig rakása, jáspisköböl (KKU 445)

mondá neki. éz az urnak kapuja, a melyen az igazaknak kel (KKU 446)

Mindenkor szüz Anya. Egek nyilt kapuja Kit Gabriel menyböl. Üdvözle Istentöl (KG 555)

ki mene a sidokhoz kik akapuja elött valának. tudtokra adni hogy (KJÉ 754)

ebböl atsudábol hogy a menynek kapuja meg nyitatot az embereknek, hogy (C/A 177)

zárva let volna, a menyeknek kapuja nékik meg nyitatot (C/A 212)

kapuja. bé vala zárva mind adig (C/A 440)

szülötteket, általmenvén pedíg a sidok kapuja elött, nem bántá öket, azután (C/A 445)

a meg lévén a templom kapuja eleiben visza mégyen, és ót (C/A 878)

körös körül. és a templom kapuja eleiben viszá térvén az Istent (C/A 878)

A püspök atemplom kapuja eleiben érkezvén, ót a népnek (C/A 881)

meg lássuk, hogy a menynek kapuja meg nyitatot az embereknek, hogy (C/B 1048)

emlékezünk arrol. hogy a mennyeknek kapuja bé vala zárva mind addig (C/B 1235)

által menvén pedig a sidok kapuja elött, nem bántá öket., azután (C/B 1239)

tzinteremre., a meg lévén atemplom kapuja eleiben viszá megyen., és ótt (C/B 1558)

hint körös körül. és atemplom kapuja eleiben viszá térvén, az Istent (C/B 1559)

A püspök a templom kapuja eleiben érkezvén, ótt a népnek (C/B 1561)

ugy anyira, hogy még a kapuja elött le kelleték vetni, és (IJE 46)

persiai királyok. idejében. a kastély kapuja volt. az udvarlo hely (ISZ 253)

mondhatni hogy a sidoknál. aváros kapuja ollyan volt., mint aromaiaknál, aváros (ISZ 254)

lenne az élés a samaria kapuja elöt. a kapunál lévö piatznak (ISZ 254)

hogy meg nyilnék az Évangyéliumnak kapuja. a nemzeteknek is, vala Czesarea (SUT 532)

meg nyitatot vala az Évangyéliumnak kapuja, a kornélius meg térése. és (SUT 612)

szer meg nyitaték a hitnek kapuja szent péter, alázatoságal, és tsendeségel (SUT 649)

kapujában – 10

mondván, ály az ur háza kapujában, és hirdest ót az igét (É 333)

véneihez, az ö lako hellyinek kapujában, és annak az városnak véneinek (IK/B 565)

A törvénykezesnek helye aváros kapujában volt, a birák oda gyülekezvén (ISZ 252)

tértenek viszá, leg inkáb aváros kapujában találkoztanak együt, azt nem kell (ISZ 252)

minden külsö dolgokot, az udvarház kapujában folytattyák, az Ester historiájábol ki (ISZ 253)

az a szokás, hogy aváros kapujában folytatták, aközönséges, és akülönös dolgokot (ISZ 253)

ábrahám, a hebron városanak a kapujában alkuvék meg atemetöje iránt, mind (ISZ 253)

akarván tenni az Izraélitákal, aváros kapujában közlék szándékjokot a népel, aruth (ISZ 253)

akarván el venni ruthot, aváros kapujában le üle. és aruth leg (ISZ 253)

üldözése elöl. a midön Roma kapujában let volna. a kristus meg (SUT 757)

kapujához – 18

8 orakor a Császár második kapujához érénk, a fejdelem a lorol (TL 220)

késön egy görög papnak a kapujához mennek, ót igen kezdik ásni (TL 236)

mene sareftában. és mikor aváros kapujához jutot volna, láta egy özvegy (É 274)

sokaságos sereg, mikor pedig aváros kapujához közelgetne., ime egy halotat visznek (É 383)

sokaságos sereg, mikor pedig aváros kapujához közelgetne. imé egy halot vitetik (É 779)

megyen vala. akristus mellet, aváros kapujához érkezvén, akristus mondá neki. éz (KKU 446)

a tó közel volt aváros kapujához. amelyet eszerént nevezték, és némellyek (KJÉ 639)

vala ötet. a midön aváros kapujához közelitet volna, egy halotat vivének (KJÉ 649)

kel tégedet vezérelni az üdveségnek kapujához, és tégedet segiteni halálodnak oráján (IK/A 140)

avárosnak véneihez. és az itéletnek kapujához, és mondgyák azoknak. Ez a (IK/A 221)

az egész népel. a templom kapujához megyen. ót a szent Lelket (C/A 877)

azután viszá tér a templom kapujához., és az Istent kéri, hogy (C/A 878)

Midön pedig a processio atemplom kapujához. érkezik. a chorus ót marad (C/A 881)

az egész népel, a templom kapujához megyen., ót a szent lelket (C/B 1558)

azután viszá tér a templom kapujához, és az Istent kéri hogy (C/B 1559)

Midön pedig aprocessio atemplom kapujához érkezik, a Chorus ót marad (C/B 1561)

kit minden nap a templom kapujához vitték. a melyet szép kapunak (SUT 502)

észre nem vevé, azután aváros kapujához menének. azt ís meg nyitták (SUT 826)

kapujáig – 1

az embereknek, az örökké valoságnak kapujáig el mennek, még is nem (KG 511)

kapuján – 12

inkáb meg ijed, és a kapuján belöl nézi hogy mint megyen (TL 237)

is, hogy a’ kegyelmes égnek kapuján kivűl kell lennem, ezt annál (ML 324)

hová tégy, tsak ate házadnak kapuján kivül ne légyek, {…} végtire fel (É 306)

irgalmaságának kapuján, valamég mint egy kénszeritessék azt (É 566)

azt tudod hogy amidön ajérusálem kapuján ki vivének engemet. a kereszt (KKU 325)

menni a meny országnak szoros kapuján. olvastadé azt. hogy ársénius remete (KKU 329)

kivül maradnak. a meny országnak kapuján. latodé storophila, hogy mitsoda veszedelemre (KKU 330)

a nyomoruság és a szenvedésnek kapuján. a melyeket örömel kell szenvedni (KKU 381)

István meg köveztetvén aváros eszaki kapuján kivül., a test ót marada (SUT 512)

emberei épen akoron zörgetének a kapuján, és kérdék ha simon péter (SUT 533)

ki öket avárosbol. az Ostia kapuján, Prudentius azt mondgya hogy ugyan (SUT 762)

volna bé menni a Bezéta kapuján. hogy a templomot el foglalhasa (SUT 783)

kapujánál – 5

meg mutasák, hogy a császár kapujánál. varakozni kel akár ki légyen (TL 220)

bűszkén meg áll Minden háznak kapujánál. Ot Keszkenyőt a’ Nyakára Tésznek (ML 328)

lakozot, és hogy nem szánakozot, akapujánál lévö szegényen; hová kelleték ennél (É 289)

a ki mindenkor az ö kapujánál fekszik vala, aki örömest meg (KJÉ 702)

végezésekre. söt még jérusalemben. atemplom kapujánál tették a birák az itéletet (ISZ 255)

kapujánáll – 1

büszkén meg áll, minden háznak, kapujánáll. ótt keszkenöt a nyakára, tésznek (TL 70)

kapujára – 8

egy} alkalmatlankodásal, az aki abarattyának kapujára megyen zörgetni éj félkor, az (É 564)

az ember, aki ajó akarojának kapujára mégyen éttzaka, zörgetni. egyebet nem (É 565)

ezen az uton az üdveségnek kapujára menni. végtire ugy történik. hogy (IK/A 85)

végtire ugy történik. hogy aveszedelemnek kapujára vezetetnek, bé is tellyesedik rajtok (IK/A 85)

tisztelték. és az Apollo templomának akapujára irták delphus városában, üsmérd meg (IK/A 112)

az ut öket, az üdvesség kapujára vezeti, midön az veszedelemre vezettetnek (IK/B 444)

valo nézve. az apollo templomának kapujára irták (IK/B 470)

A kapus. ki a templom kapujára vigyázot. 2. az olvaso, 3 (C/A 617)

kapuját – 44

ördögtöl. és bé zárja a kapuját. nem törödöm rajta. mert közönségesen (TL 58)

el foglalák a várnak egyik kapuját. a még egészen kitakarodik a (TL 230)

néki meg nyitotta a Menyeknek kapuját. az illyen tiszta, és nem (É 71)

meg nem nyittá nékik amenyeknek kapuját, ezt várhattyák tehát magokra, mind (É 291)

nyittottad. az örökké valo boldogságnak kapuját, agyözedelem által, a melyet a (É 499)

bé zárja elötte. a menynek kapuját; és hogy ne kellene szeretni (É 507)

az embereknek meg nyisa amenyeknek kapuját, hogy szent Lelket küldgyön, a (É 606)

meg nyitván nékik a menyeknek kapuját, ahová nem lehet menni akereszttség (É 665)

indithatná, a midön az érzékenységeknek kapuját bé zárják, meg fosztván öket (É 770)

kereszt. meg nyittya a menyeknek kapuját. 443 (KKU 352)

kereszt meg nyittya a menyeknek kapuját (KKU 445)

annak pedig avérivel, a házok kapuját meg kenték., éttzaka pedig a (KJÉ 736)

Istenel halála által. a menyeknek kapuját nékünk meg nyitotta, fel támadása (C/A 63)

botsánattyát nyerni, de a menynek kapuját tsak a Messiásnak kelleték meg (C/A 66)

báránynak vérivel meg kenné a kapuját. azután egy Angyal éttzaka minden (C/A 89)

meg nyittá a Meny országnak kapuját a valoságos sánctuariumot, ez a (C/A 148)

Meg nyitotta nékünk a menyeknek kapuját. a mely elöttünk bé volt (C/A 181)

felebarátunkot betsületitöl. és a menyeknek kapuját elöttünk bé zárják (C/A 413)

meg mentet. és a menyeknek kapuját meg nyitotta (C/A 445)

{…} Hogy a templom kapuját meg nyissa. és bé zárja (C/A 632)

magával ditsöségel amenyben., a kinek kapuját vérivel nyitotta meg nékik (C/A 741)

meg az embereknek a menyeknek kapuját vérivel (C/A 746)

a superlát, mely a menynek kapuját el zárta volt elöttünk két (C/A 749)

A diaconus atemplom kapuját meg nem nyitván. azután apüspök (C/A 878)

Chrysmával. meg keni a templom kapuját. mondván, Atyának, Fiunak, és szent (C/A 881)

békeltete Istennel. halála által. amennyeknek kapuját nékünk meg nyittá fel támadása (C/B 959)

bocsánattyát nyerni. de a menynek kapuját csak a messiásnak lehete fel (C/B 962)

báránynak vérível meg kenné a kapuját. egy angyal éttzaka, minden elsö (C/B 980)

meg nyittá a Meny országnak kapuját., avaloságos sanctuáriumot. ez a profétia (C/B 1028)

meg nyitotta nékünk a menynek kapuját. a mely elöttünk bé volt (C/B 1051)

felebaratunkot becsületitöl. és a mennyeknek kapuját elöttünk bé zárják (C/B 1215)

nékünk. meg nyittá a mennyeknek kapuját (C/B 1239)

{…} hogy a templom kapuját meg nyissa, és bé zárja (C/B 1376)

ditsöségel a menyben, a kinek kapuját. vérével nyitotta meg nékik (C/B 1455)

meg az embereknek, a menyeknek kapuját vérével (C/B 1459)

szent Chrysmával meg keni atemplom kapuját, mondván, Atyának, Fiunak, és szent (C/B 1561)

kapukra, Isboseth, király fia lévén, akapuját. tsak egy szolgálo örzötte, az (ISZ 210)

tekintették, mint az örökké valoságnak kapuját, azért tsak. nem mind jó (KSZ 376)

ugy meg nyitaná az Évangyéliumnak kapuját, a nemzeteknek, valamint a sidoknak (SUT 534)

hol volna., a Mária házának kapuját kezdé zörgetni. a ki is (SUT 615)

miképen nyitotta meg a hitnek kapuját a nemzeteknek, azután sokáig maradának (SUT 631)

hogy meg gyujtsák a templom kapuját. ezen oly igen meg rémülének (SUT 794)

meg nyitatá a Templom belsö kapuját., hogy a nép bé mehesen (SUT 848)

azokban találnak, mihent valamely háznak akapuját zárva látták. gyanakodván azon hogy (SUT 862)

kapuji – 2

tanácskozásrol szól, az Évangyéliumban. apokolnak kapuji. a sátánnak országát, és hatalmát (ISZ 255)

és annak a szent helynek kapuji elöt. nagy hartz lön. a (SUT 872)

kapujin – 2

hogy gyözedelmesé teszi a pokolnak kapujin (C/A 255)

hogy gyözedelmesé tészi a pokolnak kapujin (C/B 1095)

kapujit – 1

laktanak aléviták, kik szüntelen atemplom kapujit örzötték, amusikás lévitáknak különös házok (ISZ 231)

kapujok – 1

vérivel, amelyel meg volt a kapujok kenve; amidön meg ölete minden (É 246)

kapujokot – 1

házok elött el ment. látván kapujokot meg kenve abáránynak. vérivel, azért (KJÉ 736)

kapuk – 6

mi ollyan sokáig itten, a kapuk még zárva vannak. ki nyittya (KKU 447)

és emelkedgyetek fel örökké valo kapuk {…} had mehessek bé az Istennek (KKU 447)

és emelkedgyetek fel. örökké valo kapuk. és bé mégyen a ditsöségnek (C/A 194)

hasonlo piatzok valának, és hogy akapuk felet épületek valanak. ahová gyülekeztek (ISZ 254)

aranyal, superlátok pedig mindenüt valának akapuk elött, a fö kapuk mellé (KSZ 398)

A offertoriumtol fogvást., akapuk zárva valának, és azokra adiaconusok (KSZ 413)

kapuknak – 1

a meny dörgés közben a kapuknak sarkait, és zárjait el törék (SUT 825)

kapuknál – 1

sidok pedig ejel napal a kapuknál voltanak, a sidoknak rosz szándékjok (SUT 549)

kapukon – 5

és amidön ki vitték volna akapukon. látá. hogy semi reménsége nem (SUT 829)

hogy utánnok bé menének a kapukon Titus parantsolattya ellen, és midön (SUT 850)

nagy nehezen szaladhatának ki a kapukon., Titus keményen meg akará öket (SUT 850)

Mások azt mondgyák. hogy a kapukon hat száz ezer szegényeknek atesteket (SUT 870)

atesteket vetették volna ki a kapukon., és hogy a többit meg (SUT 870)

kapukot – 14

puskát ki löttenek. hogy a kapukot bé zárják., azonnal a csorbasi (TL 170)

és hogy a kapus, a kapukot szorgalmatosan örizte, az alacson renden (KSZ 401)

Damaskusi gubernátor nagy vigyázásal örizteté akapukot, hihetö hogy a sidok hamisan (SUT 549)

nélkül, Bassus aházhoz közelgetvén, a kapukot, és az uttzát el állatá (SUT 573)

templombol ki vivék. és a kapukot bé zárák (SUT 705)

Cestiust. hogy meg nyittyák a kapukot néki, de nem mére nékik (SUT 793)

Ananus látván el érkezéseket. a kapukot bé záratá. és örzököt rendele (SUT 825)

haragban lévén azért. hogy a kapukot bé zárták volt elöttök. azon (SUT 825)

arra igérvén magokot, hogy a kapukot meg nyittyák néki, negyedik marty (SUT 832)

támadna, és néki meg nyitaná akapukot. A mint avároshoz közelitene szoros (SUT 846)

kezdék vagdalni, a kik a kapukot örzötték el szaladának, a János (SUT 849)

ugy tétetvén mint ha a kapukot és a várost kezekbe akarnák (SUT 850)

gyujtasa a tornátzokot. elöre a kapukot gyujták meg. a melyek ezüst (SUT 877)

gazdagságokot belöle ki vitete., a kapukot bé záratá. és meg nem (SUT 896)

kapukra – 3

aszszonyok vigyáztak aházra, és a kapukra, Isboseth, király fia lévén, akapuját (ISZ 210)

mindenüvé örzöket teve. és a kapukra rakatá a népinek fegyvereit. hogy (SUT 842)

és gyanoságba esvén. örzököt rendelének akapukra. meg parantsolván hogy senkit ki (SUT 857)

kapum – 1

lehet, szüntelen valo lárma a kapum elöt; meg nem indulhatok magam (TL 244)

kapun – 30

bé lehetne menni, a második kapun bé menvén, tsak nem olyan (TL 220)

kapun kivül a császár paripájára üle (TL 222)

akristus. {…} bé menni a szoros kapun. mert mondom néktek. hogy sokan (É 193)

fog térni, és zörgetni fog akapun, azonnal meg nyithassák néki (É 231)

egész juda, kik bé mentek akapun., hogy imádgyátok az urat, ezeket (É 334)

lehet szabni, és ezen értelemel. akapun bé menni nem más hanem (É 590)

sok örzök közöt kik a kapun valának, senki ötet nem látá (É 677)

igen igyekezni, aki a szoros kapun akar bé menni, mivel aszéllyes (É 703)

hogy viszá térvén, és a kapun zörgetvén. azonal meg nyithassák néki (É 868)

helyében. és hogy oda más kapun. nem lehet bé menni. hanem (KKU 381)

évangyéliumban., hogy igyekezél a szoros kapun bé menni, nem tsak szabad (KKU 447)

Erolködgyetek bé menni a szoros kapun. mely az életre viszen, a (KG 478)

vannak olyanok. akik nem a kapun mennék bé a juhok aklában (KJÉ 687)

meg olyanok. a kik a kapun menvén bé. tsak a haszonért (KJÉ 688)

hogy bé mehessetek a szoros kapun. mivel tudgyátok meg azt, hogy (KJÉ 696)

tsak hejában igyekeznek. a szoros kapun bé menni menyekben (KJÉ 696)

Erölködgyetek bé menni a szoros kapun. mert mondom néktek sokan kivánnak (IK/A 371)

az utolso napon. midön az kapun fognak zörgetni. azt ne felellyék (IK/B 492)

igyekezetek bé menni az szoros kapun. mert sokan. mondom (IK/B 688)

és annak végin. mikor a kapun ki megyünk, utra indulunk, vagy (C/A 344)

sokaságot kövesük. hanem a szoros kapun menyünk bé. és a keskeny (C/A 354)

püspök miért zörget harom szor akapun minek elötte bé menne atemplomban (C/A 886)

sokaságot kövessük. hanem a szoros kapun mennyünk bé. és a keskeny (C/B 1170)

püspök miért zörget háromszor a kapun, minek elötte bé menne atemplomba (C/B 1564)

iránt, mind azoknak hallottára, kik akapun, ki s’bé mentek, a (ISZ 253)

valának bé keritve.. {…} leg elöbször akapun belöl, egy pitvaron kelletet által (KSZ 395)

avárosbol. az észak felöl valo kapun, meg kövezék ötet. és a (SUT 511)

meg mondani hogy péter volna akapun, senki nem akará hinni. hanem (SUT 616)

Angyala volna, azonban pedig a kapun zörgetvén. meg nyitták néki, és (SUT 616)

tályba A sidok anap keleti kapun ki ütének, és nagy hartzolást (SUT 878)

kapunak – 4

kristus által a ki magát kapunak nevezte lenni, a ki éll (C/A 881)

apaltzájának avégivel keresztet tsinál a kapunak küszöbjére, mondván, a keresztnek jele (C/B 1559)

Jesus kristus által aki magát kapunak nevezte. lenni, a ki éll (C/B 1561)

kapujához vitték. a melyet szép kapunak nevezték. hogy alamisnát kérhesen mind (SUT 502)

kapunál – 6

legény házához, a legény a kapunál várja, és le veszi a (TL 277)

hamar el érkezik, abiró már akapunál vagyon, és talám még ez (KG 463)

szerént nem lévén szorgos dolgok, akapunál mindenkor feles nép találkozék (ISZ 253)

piattza, akik élést vittek avárosban, akapunál árulták, ezért is mondá Elizéus (ISZ 254)

a samaria kapuja elöt. a kapunál lévö piatznak pedig, nagynak kelletet (ISZ 254)

arra rendeltetet vala hogy egyik kapunál (SUT 869)

kapunkon – 1

kisseb dolog ha történnék, a kapunkon lévö harmintz jancsár, meg tanyitaná (TL 57)

kapura – 3

és azt mondgyák nékiek, midön akapura mennek zörgetni. és a melyet (IJE 34)

házát. fel kelvén egy nehány kapura mene zörgetni. de senki meg (SUT 831)

futkostak ok nélkül. hol egy kapura. hol másra mentenek zörgetni. és (SUT 862)

kapurol – 1

irás annyi sok helyt emlékezik akapurol. amidön a közönséges gyülekezetröl, vagy (ISZ 255)

kaput – 26

fel érkeztenek, és a menyei kaput nyitva talállyák (KKU 443)

pedig meg nyithatod a menyei kaput, mivel a kereszt annak a (KKU 447)

Storophila. engedelmeskedvén minden erejével kezdé akaput verni akeresztel. mondván, emellyetek fel (KKU 447)

járni. mert a midön a kaput bé zárják, tsak hejában fogják (KJÉ 697)

el érkezének, de már a kaput bé zárva találák. sokat is (KJÉ 732)

volt a szolgálot. ki a kaput örzötte. hogy botsátaná bé pétert (KJÉ 751)

hogy az itélet napján. a kaput zörgetvén, azt ne felellyék nékik (IK/A 139)

miért ütik meg háromszor a kaput és végtire a kapu meg (C/A 439)

után apüspök apaltzájával meg üti akaput, mondván ezeket a szokot a (C/A 878)

másodszoris meg üti páltzájával a kaput. és mondgya valamint elöször. {…} a (C/A 878)

hasonlo feleleteket ád, de a kaput meg nem nyittya (C/A 878)

harmadikszor meg üti páltzájával a kaput. mondván. {…} a diaconus ujolag feleli (C/A 878)

nem nyittyák meg néki mindgyárt akaput (C/A 886)

tévelygésben vannak., mert ez által kaput nyittanak a szabados életre. és (C/B 1149)

miért ütik meg három szor akaput. és végtire a kapu meg (C/B 1235)

apüspök apáltzájával meg üti a kaput., mondván ezeket a szokot a (C/B 1558)

is meg üti apáltzájával a kaput. és mondgya. valamint elöbször. {…} adiaconus (C/B 1559)

adiaconus. hasonlo feleleteket ád, de akaput meg nem nyittya (C/B 1559)

harmadikszor meg üti páltzájával a kaput, mondván, {…} a Diaconus ujjolag kérdi (C/B 1559)

nem nyittyák meg néki mindgyárt akaput (C/B 1564)

érkezik, bé megyen. és a kaput bé zárják. és azt mondgyák (IJE 34)

és örömiben, nem hogy a kaput (SUT 615)

Templomnak észak felöl valo egyik kaput erösen kezdé ostromoltatni, A sidok (SUT 794)

nép már készen volt a kaput meg nyitani. és Cestiust bé (SUT 794)

a háznál volna mit enni. akaput bé ronttyák vala, és a (SUT 862)

gyutogatának., hanem akoron tsak két kaput hagyának meg, és azt a (SUT 882)

kaputokra – 2

ébredtek. ezeket ati kezeiteken visellyétek, akaputokra fel irjátok (C/A 351)

ezeket ati kezeiteken visellyétek. a kaputokra fel irjátok (C/B 1168)