kelletik – 896
keletik
kelesék – 1

ki néked meg mondhasa mire kelesék vigyázni. meg is üsmértetvén veled (IK/B 641)

keleték – 1

atanulásit, az attya házához viszá keleték térni, a hol arosz erkölcsök (IK/A 356)

keletet – 2

más egyéb portékát. mind Constancinápolybol keletet a duna mellé hurtzolni. itéllye (TL 228)

férhez menne, holot a szüzeségben keletet mindenkor maradni, és mehében fogadni (É 31)

keletnék – 1

a melynek tsak hamar el keletnék veszni, amint elis veszet., azoknak (IK/A 172)

kelletik
kellesek – 1

kérje, üsmértesse meg véle., mit kellesek tanácsolni akarattya szerént. és az (IK/B 626)

kellesék – 98

el zárva, ámbár ahoz jutni, kellesék fáradva, annál inkáb birni, azt (TL 124)

hogy a kristus tanitványának mit kellesék el kerülni, tselekedni, és reménleni (É 51)

{…} Mit kellesék tselekedni, hogy akristust ugy lehesen (É 97)

{…} Mit kellesék tselekedni, amidön az Isten szolgálattyára (É 142)

tudománya, ha nem tudgya mit kellesék mondani, vagy ha ki nem (É 166)

{…} Mit kellesék azután tselekedni ennek anagy bünösnek (É 308)

{…} Mit kellesék tsinálni. a midön láttyuk az (É 364)

{…} Mit kellesék tselekedni hogy elé mehesünk az (É 438)

oly ók, hogy attol el kellesék szakadni. nem is lehet üdvezülni (É 477)

maga viselésiben, és hogy mit kellesék tselekedni, de aki azt tsak (É 557)

{…} Mit kellesék tselekedni, a midön olyan nyomorultak (É 589)

a melyböl. meg láthatom mit kellesék tselekedni (MN 25)

meg tanitá uesbit. hogy mint kellesék szolni. lunleit pedig kerm mellet (MN 38)

hogy vagyon hatalmom rajtad. mit kellesék hát tselekednem felelé erre keservesen (MN 110)

vagyon szerencsétlenségem, és hogy mit kellesék tselekednem (MN 126)

tied. mind ezekböl parancsolhatz, mit kellesék tselekednem. mond azt uram nékem (MN 173)

városon minden dolgát. ugy hogy nekellesék. viszá jöni. mivel akirály parancsolattya (MN 182)

hogy illyen vad pusztaságon inkáb kellesék féltenem nyugodalmadot. mint sem életedet (MN 230)

és hogy meg mutattad miképen kellesék azt hordozni. ki segit engemet (KKU 267)

Storophila. De uram, miképpen kellesék érteni ezeket a szokot. hogy (KKU 309)

Storophila. uram mit kellesék még többet tselekednem (KKU 332)

abbol jól meg tanulhatod, miképpen kellesék a keresztnek uttyán járni, és (KKU 409)

oktatni kezdé arra. hogy miképen kellesék. által menni a világnak szélvészes (KKU 434)

meg lehet látni. hogy mit kellesék cselekedni minden napon. minden héten (KG 551)

Azt nem tudtuk, hogy miképen kellesék tettzeni az Istennek, söt még (KJÉ 583)

nem tudván azt, hogy mit kellesék szeretnünk. vagy gyülölnünk ohajtani, vagy (KJÉ 586)

meg mutatván példájával, hogy mit kellesék tselekednünk, és szenvednünk. azt láttyuk (KJÉ 589)

anéptöl, vagy abetegtöl. hogy mit kellesék tselekednem, hogy meg nyerhesem anékem (KJÉ 596)

azt kérdék tölle. hogy mit kellesék (KJÉ 618)

had ne szomjuhozam. és ne kellesék ide járnom vizért, a kristus (KJÉ 627)

ötet. kérdé tölle. mester mit kellesék tselekednem. hogy az örök életet (KJÉ 689)

választani. ne hogy gyalázattyára. aláb kellesék ülni, és az elsö helyt (KJÉ 698)

hogy az ember fiának meg kellesék halni, holot az irás azt (KJÉ 720)

keresnek vala, hogy ne kellesék tartaniok anéptöl., a tsuda tételei (KJÉ 722)

valo napokban és hogy mint kellesék tselekedni jövendöben (VKT 786)

keresztyén. aki nem tudgya mit kellesék Istentöl kérni könyörgésiben. a szent (VKT 892)

jó idején meg tanullyad mit kellesék tselekedned egész életedben., tudni illik (IK/A 10)

IV Art Hogy mit kellesék tselekedni a kisértetek iránt. 306 (IK/A 14)

a melyböl meg láthatni mint kellesék a kisértet ellen állani. 320 (IK/A 15)

6 Rész Hogy mit kellesék tselekedni, a midön a rend (IK/A 16)

még is abban. hogy mit kellesék. tselekedned, ezek az igazságok nem (IK/A 80)

magokot, és hogy az embereknek kellesék szolgainak lenni, hogy a magok (IK/A 157)

IV Articulus Hogy mit kellesék tselekedni a kisértetek iránt (IK/A 191)

a melyböl meg láthatni. mint kellesék a kisértet ellen állani (IK/A 198)

VI Rész. Hogy mit kellesék tselekedni, a midön a rend (IK/A 290)

abban arendben, és hogy mit kellesék tselekedni azoknak, a kik abban (IK/A 334)

Másodszor. Gondold meg, mit kellesék cselekedni azon boldog végért, az (IK/B 392)

meg mutattya az iffiaknak mint kellesék félniek az iffiuságnak (IK/B 420)

iffiuságnak rosz erkölcsiböl, illyen nehezen kellesék meg gyogyulni (IK/B 425)

kételkedelé még is abban., mit kellesék cselekedned. ? mind ezek az igazságok (IK/B 440)

az kitöl meg tanulhassad miképpen kellesék az Isten szolgálattyában foglalni iffiuságodot (IK/B 451)

kel el távozni, és mit kellesék cselekedni, az jó utban fog (IK/B 451)

Izrael népinek, meg parancsolá, mikeppen kellesék ötet tisztelni azon az napon (IK/B 483)

IV Articulus Hogy mit kellesék cselekedni az kisértetekben (IK/B 539)

példa fiam meg tanyit, mit kellesék cselekedni az kisértetekben. mert hogy (IK/B 545)

VII Articulus Hogy mit kellesék azután cselekedni. midön az kisértetet (IK/B 545)

VIII Articulus Példa, hogy mikeppen kellesék az kisértetek ellen állani (IK/B 547)

azután visgáld meg. hogy mit kellesék cselekedni, vagy mondani (IK/B 584)

mert it meg találod miképen kellesék magadot alkalmaztatni (IK/B 613)

adtam eddig elödben. hogy mit kellesék cselekedni minek elötte még azt (IK/B 622)

szerént elödben adom hogy mit kellesék cselekedned, mikor azt idöt el (IK/B 623)

Hatodik Rész Hogy mit kellesék cselekedni. mikor abban az idöben (IK/B 623)

4 articulus hogy mit kellesék cselekedni az kisértetekben. pag 150 (IK/B 704)

7. articulus hogy mit kellesék azutan cselekedni. midön az kisértetet (IK/B 704)

articulus pelda hogy mi képpen kellesék az kisértetek ellen állani pag (IK/B 704)

6 Rész hogy mit kellesék Cselekedni mikor abban az idöben (IK/B 706)

A Melyben meg mutattyák miképen kellesék élni e földön. hogy az (C/A 17)

2 Art Hogy miképen kellesék szentelni az urnak napját 515 (C/A 20)

hogy meg mutassa azal. miképpen kellesék választani azokot. akik az Apostolok (C/A 166)

A Melyben meg mutattyák miképen kellesék élni eföldön. hogy az örök (C/A 306)

{…} Mit kellesék eföldön tselekedni hogy meg lehesen (C/A 306)

{…} Mit kellesék tselekedni az olyan dologban amelyröl (C/A 341)

{…} Mit kellesék tselekedni midön nem vagyunk olyan (C/A 391)

2 Articulus. Hogy miképen kellesék szentelni az urnak. napját (C/A 396)

{…} Mit kellesék tselekedni hogy az Isten szolgálattyában (C/A 397)

ilyen nagy kárt tettünk, mit kellesék tselekedni hogy az Istentöl botsánatot (C/A 402)

hirt adgyon atemplomban amidön le kellesék térdepelni, az Isteni szolgálat után (C/A 636)

amelyben meg mutattatik mi képpen kellesék. élni eföldön. hogy az örök (C/B 933)

2 art. miképpen kellesék szentelni az urnak napját. 400 (C/B 934)

hogy meg mutassa azzal. miképpen kellesék. választani azokot, akik az apostolok (C/B 1041)

A melyben meg mutattatik miképpen kellesék élni e földön. hogy az (C/B 1131)

{…} Mit kellesék e földön cselekedni hogy meg (C/B 1131)

{…} Mit kellesék cselekedni az ollyan dologban, a (C/B 1160)

{…} Mit kellesék tselekedni, amidön nem vagyunk ollyan (C/B 1197)

2 Articulus Miképpen kellesék. szentelni az Urnak napját (C/B 1201)

{…} Mit kellesék tselekedni hogy az Isten szolgálattyában (C/B 1202)

a templomban a midön le kellesék térdepleni. az Isteni szolgálat után (C/B 1379)

Nem mondom. hogy szolgát ne kellesék tartani, sött még a jó (IJE 59)

Azt sem mondom. hogy ne kellesék magát szolgáltatni a szolgával, és (IJE 59)

vallásba, meg tudhattyuk, hogy mit kellesék tselekedni, és mit nem, azüdveségért (IJE 66)

kell ezen érteni, hogy ne kellesék szükségre valo kenyeret nékik adni (IJE 142)

lenni, hogy azt. a tsudának kellesék tulajdonittani, azt el lehet hinni (ISZ 174)

ami kegyes üdvezitönk. hogy miképpen kellesék bánni, azzal a kegyelemel meg (KSZ 299)

külömb külömb féle. valo rendel kellesék igazgatni. azt tudgyuk, hogy nyilvánságosan (KSZ 485)

atöb Apostoloknak, Atyám fiai mit kellesék tselekednünk, péter felelé nékik. penitentziát (SUT 500)

kínek. szükségit, hogy semit ne kellesék kérni. Azok a kik szolgálnak (SUT 641)

nékünk Igaz ember., hogy mit kellesék hinnünk a Jesusrol. , a kit (SUT 739)

áldozo papokal, had láthasák. mit kellesék tselekedni, az Isten meg engedé (SUT 840)

kellessék – 5

én meg mutatom néki mennyit kellessék az én nevemért szenvedni, néki (É 256)

meg tanullya mit kellessék. cselekedni, hogy az örökké valo (IK/B 495)

azért hogy meg tudhassuk. miképpen kellessék. szeretni, ugyan ezért is. minek (IJE 69)

meg a népnek. hogy kiért kellessék imádkozni, és a püspök. az (KSZ 409)

bizonyosá tegye. hogy mi formában kellessék folytatni a város dolgait. De (SUT 717)

kellete – 1

ahol. is sok veres foglyoknak kellete meg halni, aportázo nyulakot. pedig (TL 154)

kelletég – 1

tettzék is a királynak. el kelletég halgatni, esziben is juta idövel (TL 72)

kelleték – 314

ki, szegénynek mindenit egyszersmind el kelleték hadni, csak a rajta valo (TL 22)

dombon meg álitta minket. ahonnét kelleték nézni a mulattságot. a réten (TL 37)

haza mentünk. de még azt kelleték azután izenni a vezérnek, hogy (TL 38)

akonyhánkot. a konyha eszközt, szaladva kelleték el ragadni. én az esökor (TL 45)

vitorlákot fel vonták. és nem kelleték. lapátokal vonni., a harmadik napon (TL 53)

iránt, és mind addig itt kelleték nekünk maradni, 21. a kapucsi (TL 53)

a keresztényektöl. ezeknek is ki kelleték menni. és rodus szigetében meg (TL 125)

bernárdal, és akkoron fejér köntöst kelleték viselniek., és harmadik eugenius pápa (TL 126)

hogy ment romában. jerusálemböl romában kelleték. menni, hogy ót mentené meg (TL 174)

kivántatot volna, azért varsovárol ki kelleték (TL 188)

kivül kivül a kertek közöt kelleték sokat kerülni, végtire a szállo (TL 231)

esztendeig a kereken. tsak le kelleték fordulni. ö már kétszer probálá (TL 258)

jelen valo letihez, hogy tudtokra kelleték nékiek adni hogy szükséges volna (É 19)

a jövendölések bé tellyesedések által. kelleték ötet az Istentöl küldetet üdvezitönek (É 20)

nem let volna elég, igaságal kelleték bánni a kristusal, és ö (É 27)

szerént Bethlehemben. a Dávid városában kelleték születni a Messiásnak, azert hogy (É 54)

volna, a mely nép közöt kelleték születni a Messiásnak, és hogy (É 84)

indittá bennek, a kiknek meg kelleték szabadulni ö általa, ezekböl meg (É 86)

helyet, ahol a proféták szerént kelleték születni a Messiásnak, de ö (É 96)

helyt a hol a kristusnak kelleték születni, egy olyan kegyetlenek, aki (É 96)

és elméjekbe adgya abotránkoztatást amelynek kelleték lenni, és hogy meg erösittse (É 156)

apogányokbol fel álitatot Anyaszent egyházat kelleték jelenteni. akinek a kristus. akit (É 275)

attol abotránkozástol. a melyet halálának kelleték okozni, 3. hogy meg üsmértesse (É 283)

szánakozot, akapujánál lévö szegényen; hová kelleték ennél több, hogy boldogtalan legyen (É 289)

{…} Mert másoknak kelleték annak használni,. ö elöttök szollot (É 298)

nem vala elegendö. mert meg kelleték öket mosni. a kereszttségnek vizében (É 378)

{…} Hogy kelleték tehát öket tanitani (É 396)

hogy meg szabadittsa. Danielt, meg kelleték tartoztatni az oroszlányoknak éhségeket. akiknek (É 411)

nem adának. az után eledelt kelleték rendelni a profétának, a ki (É 411)

ollyan jövendölés, a melynek. bé kelleték rajtok tellyesední. mint sem boszu (É 428)

irtoztato boszu állást., a melynek kelleték idövel a sidokra szállani. azért (É 429)

az utra, a melyen el kelleték menni, és minnyájan, mind azok (É 436)

akará nékünk mutatni, hogy meg kelleték néki magát alázni, és fel (É 438)

{…} Mert ollyan szüztöl kelleték születni a ki mindenkor magtalan (É 451)

a melynek szüntelen valo emlékezetire kelleték lenni az ö halálának., és (É 454)

Mit jelente avad saláta, amelyel kelleték enni a husvéti bárányt (É 461)

{…} Miért kelleték a sidoknak a husvéti bárányt (É 462)

{…} Miért kelleték sietve enni azt a bárányt (É 462)

akara szállani, mivel akereszt által kelleték néki meg nyerni nékünk a (É 477)

{…} Igen is azt kelleték hinniek, de abban inkáb követék (É 482)

ferfihoz menne., holot mindenkor szüzen kelleték maradni. és mehiben fogadni Fiát (É 492)

mutatá magát baratinak, akiknek hirdetni kelleték a mit láttak, meg fogja (É 503)

meny ország., még is szenvedésel kelleték oda bé menni. atagoknak nem (É 507)

és Davidot, a kinek nemzettségéböl kelleték születni akristusnak, test szerént; de (É 509)

nem kelleték ki tettzeni ennek ahatalomnak, se (É 530)

állapotban: hogy azt vehessék., késziteni kelleték öket illyen nagy kegyelemhez, lelki (É 554)

illyen nagy kegyelemhez, lelki embereké kelleték öket tenni (É 554)

ajandéka. akristus munkáiért valo jutalomnak kelleték lenni., a mellyek még el (É 554)

vala, az ö életének áldozattyával kelleték meg érdemelni azt az ajándékot (É 554)

{…} Mert sok féle népeknek kelleték ki hirdetni az Evangyéliumot, szükséges (É 579)

az aratoknak számát is meg kelleték szaporitani. a kristus ugyan azon (É 653)

{…} Az Apostoloknak nem ugy kelleték üsmérni az Atyát, a mint (É 659)

akereszten valo halálát, amelyre fel kelleték emeltetni valamint aréz kigyó, fel (É 668)

sidok, és akinek, elöl jároja kelleték lenni ennek agyermeknek, akeresztyének még (É 673)

nints határja, mert annak akristusban kelleték bé telni, a ki örökké (É 743)

azokot bé tölttse. azoknak el kelleték mulni. és tünni. valamint hogy (É 848)

hogy a mi ditsöségünkért meg kelleték magát alázni. gyengeségünket fel venni (É 853)

a munkások számát is meg kelleték szaporitani. akristus hasonlo parantsolatot ada (É 863)

akegyeségel, és az egy ügyüségel., kelleték ellene állani azoknak, kik öket (É 864)

valamel dolga érkezék, és ahoz kelleték látni, azomba atanátsok (MN 9)

kezdé magát mentégetni. de félben kelleték hagyni, mivel asztalhoz ülének (MN 13)

zálogot pedig a mátkájának. Constántiának kelleték adni: ennek mindenik örüle hogy (MN 13)

a szél ellenkezö lévén, hartznak kelleték állani, de dom fernand oly (MN 21)

hogy az egész flottának el kelleték széllyedni, és a maga hajoja (MN 25)

érkezhetvén hamarjában. a fregátának fel kelleték magát adni. végtire annyira meg (MN 25)

kinek kinek a maga személyében kelleték hartzolni. az anglusok igen jól (MN 29)

is nehezeb volt. hogy el kelleték titkolni. a borbélyok meg álitván (MN 35)

mind azon altal annak meg kelleték lenni. kerm el indula fris (MN 46)

szüntelen valo hadakozások. a mellyekbe kelleték lenni a lengyel királynak. uladislausnak (MN 47)

közöt, de végtire rakimának, akarattyára kelleték állani, és az el válásnak (MN 54)

más felesége volna. ennél nem kelleték több. és halálokrol gondolkodék. hogy (MN 56)

nem indulhata., a tavaszt meg kelleték. várni, de azon idö alat (MN 65)

a Császárnak. ezt is meg kelleték cselekedni. a sultánné validé egészen (MN 71)

mind azon által indulattyának engedni kelleték. de hogy valamiben meg büntesse (MN 80)

Mit kelleték látni egy férjnek. a szerencsétlen (MN 83)

esék. hogy a szegény thiboltnak kelleték meg vigasztalni, ez a grof (MN 87)

enniek. vittenek. a beszélgetést félben kelleték hagyni (MN 91)

az ötsém. irtozásal kelleték látnom, hogy az atyámot meg (MN 92)

mint hogy magamot oly igen kelleték. meg türköztetnem elöttök, az okozza (MN 92)

hogy meg hallák jöni, félben kelleték hagyni. oly nagy kedves dologrol (MN 92)

De nem kelleték sokáig várni, mivel a hü (MN 94)

nagy sirása miat. sokszor félben kelleték hagyni beszedit. semmit el nem (MN 94)

volt nálunknál. azért hozája is kelleték adni magamot (MN 96)

meg változtatnom szándékát. és el kelleték magamot hagyni arra, a mire (MN 97)

mint hogy pedig thiboltnak meg kelleték indulni., saidát a király néhoz (MN 102)

Ennél nem kelleték több. a szerelmes dom sebástiennek (MN 110)

a kinek is a háznál kelleték maradni. és ugy tétetni, mint (MN 116)

betegségit. azért tsak titkon is kelleték véle (MN 121)

dom lajosnál nem adnának, álvárénak kelleték tehát kettöt valahol szerezni. és (MN 126)

dom baltazár ellen., meg is kelleték néki indulni igen jó regel (MN 126)

más képpen tselekednem. és meg kelleték álvárénak igérnem, hogy hozád hozom (MN 130)

nélkül, de mint hogy leányokot kelleték melléje adni. meg engedé. hogy (MN 145)

a beliza természetit. igen el kelleték néki titkolni az Elvirhez valo (MN 146)

el tsudálkozék rajta, hogy sokáig. kelleték. halgatni. szemlélni is kezdé a (MN 147)

bé a fejdelem aszonyhoz. azért kelleték várokozni a sidonak. mihent beliza (MN 160)

sem nyughaték. sok szászor. fel kelleték ébredni. és mikor el alut (MN 162)

maga meg vigasztalására. nem is kelleték arra sok idö. az alat (MN 166)

továbrá nem halaszthatá. és kedveket kelleték tölteni., meg nyitták tehát. a (MN 168)

tettzék, és a mikor továb kelleték is menni. egy nehány szor (MN 172)

továb láthassa ötet, végtire ki kelleték menni avárosbol. és a mezö (MN 172)

ötet. de minden mesterségét arra kelleték forditani. hogy Etelgiva arra rea (MN 191)

uri palotakot készitete. és korknak kelleték. ötet oda kisérni. aki is (MN 192)

mellet. a kiknek tellyeségel ot kelleték maradni. tiszttségek miat és kevesen (MN 204)

roszul kezdvén magát erezni. le kelleték fekünni (MN 209)

tsak hamar mas féle dolgot kelleték látnom, a vad emberek. karon (MN 233)

volt el kerülni. azért meg kelleték véle verekedni., el lehet itélni (MN 240)

monda illyeneket, mivel többet is kelleték szenvednie. a midön egész éttzakát (KKU 253)

egész éttzakát a nagy esöben kelleték el tölteni (KKU 253)

Ebben anyomorult állapottyában. békeséges türésel kelleték lenni, az éhség, és a (KKU 253)

gyenge szüznek. egy nyomorult istáloban kelleték fiát szülni. mitsoda szánakodásal nem (KKU 269)

az uton, a midön éttzaka kelleték el hagyni hazáját. és egyiptumban (KKU 269)

szaladni, a hol hét esztendöt kelleték tölteni. olyan pogány nép közöt (KKU 269)

mind azt. a miket nekem kelleték szenvednem, azokot elöre által látta (KKU 270)

Az idö, amelyben storophilának fel kelleték venni akeresztnek terhét., és az (KKU 315)

kezdé hordozni a keresztet amint kelleték. és szivének örömével. mondá a (KKU 335)

történék. hogy storophilának olyan dombon kelleték fel menni,. a mely két (KKU 400)

közi téteték, füvet, és szénát kelleték ennie, akoron az ég felé (KKU 410)

attol. hogy el tévelyedgyék, nem kelleték azért néki egy olyan bünös (KG 527)

mindnyájan az emberek, az Istent kelleték tehát követni, de azt se (KG 527)

egy aszonyt terempt, a kiktöl kelleték származni minden embereknek. ezt az (KJÉ 571)

meg probálhassa engedelmeségeket, egy parantsolatot kelleték nekik adni. meg parantsolá tehát (KJÉ 572)

nem tsak az Isten haragját kelleték meg tsendesiteni, de még meg (KJÉ 577)

meg tsendesiteni, de még meg kelleték az embert gyogyitani, aki beteg (KJÉ 577)

és ártatlan áldozat., akinek el kelleték törleni az emberek vétkeit. de (KJÉ 585)

azt. a minek benne bé kelleték tellyesedni, hanem azt tisztán. ateremptö (KJÉ 606)

a nyoltzadik napon, a mellyen kelleték környül metélni a gyermeket., és (KJÉ 607)

a patriárkának. a kinek maradékábol kelleték születni a meg váltonak. és (KJÉ 612)

hogy minden elsö szülöttetet meg kelleték váltani, a lévi nemzettségin kivül (KJÉ 614)

és mint hogy akristusnak akor kelleték magát ki nyilatkoztatni, minek utánna (KJÉ 617)

mit másoknak prédikállot. igen sokaknak kelleték követni. a mint is hogy (KJÉ 618)

maga testét értette. akinek meg kelleték, halni, és harmad naprá fel (KJÉ 623)

és kiáltatni de tsak el kelleték hagyni, egészen, és egéségesen. mind (KJÉ 630)

kristus. János felöl. nagy tiszteletben kelleték tenni ezt a szentet. az (KJÉ 650)

az Isten lelke által. el kelleték tehát hitetni magokal, hogy hozájok (KJÉ 653)

és olyan formában kelleték néki meg halni, a mint (KJÉ 660)

számu népet, akinek az Évangyéliumot kelleték hirdetni. mint anyi el szélyedet (KJÉ 660)

igen jól tudta. hogy mit kelleték tselekední, filep felelé néki, ha (KJÉ 663)

pedig, akinek, abban az idöben kelleték szenvedni, amelyben az attya el (KJÉ 681)

küldgye az olyan helyekre. ahová kelleték nékie menni, ugyan azon oktatást (KJÉ 688)

elejekben. akinek egy Istentelen birohoz kelleték folyamodni. hogy igasságot tegyen néki (KJÉ 705)

tartának., és nagy szégyen valásal. kelleték nékik meg más példa beszédet (KJÉ 724)

emberöl volt, akinek mesze földre kelleték menni, és aki elsöben bizonyos (KJÉ 733)

alat, a melynek hét napig kelleték tartani. kovásztalan kenyeret egyenek, az (KJÉ 736)

el jöt orárol, amelyben. által kelleték menni evilágbol. az attyához. azt (KJÉ 738)

is történék, a melyért inkáb kelleték ennek agubernatornak azon igyekezni, hogy (KJÉ 755)

az olyanoknál, a kiknek. keserüségel. kelleték nezni, fioknak, elöttök fegyver által (KJÉ 758)

itéletet, és az irgalmaságot. ezeket kelleték. tselekedni, és amazokot el nem (VKT 816)

tekinté ameg vetéseket. a melyeknek kelleték követni a kristus halálát, mint (VKT 869)

rosztol., valamint maga mondgya. ki kelleték gyomlálni egy más után azokot (IK/A 62)

hatván mindenüt az edényben, meg kelleték emészteni azt a szegény fejdelmet (IK/A 67)

papoknak, és a levitáknak sokszor kelleték félben hagyni az olvasást. és (IK/A 81)

vala, még is azért ugy kelleték szenvedni, mint ha azt, el (IK/B 414)

rosz életiért. sok idö is kelleték néki. az még magában szálván (IK/B 424)

és az tisztátalan életet, el kelleték hadni egymás után, az ö (IK/B 424)

papoknak, és az lévitáknak. félben kelleték hadni az olvasást, és vigasztalniok (IK/B 440)

minden reggel és estve áldozatnak kelleték lenni, ebböl láthatod hogy az (IK/B 465)

vétek után. és hogy mit kelleték tselekedni az embereknek hogy magokot (C/A 12)

anyira hogy jól tudták mit kelleték tselekedniek, és azt könnyen véghez (C/A 25)

avétek után és hogy mit kelleték tselekedni az embereknek hogy magokot (C/A 64)

a nyomoruságot, a Messiásnak eleget kelleték tenni minden emberek (C/A 65)

menynek kapuját tsak a Messiásnak kelleték meg nyitani. önéki lehete oda (C/A 66)

{…} Mit kelleték tselekedni az embereknek a Messiás (C/A 66)

{…} Az egy Istenben kelleték hinni. ötet imádni. szolgálni. és (C/A 66)

3. kelleték felebaráttyát szeretni mint önnön magát (C/A 66)

önnön magát.. minden igaságtalanságot el kelleték kerülni. az egyenes okoságnak. és (C/A 66)

nem értheték. és igy félben kelleték hagyni munkájokot. és el szélyedni (C/A 76)

egy egyiptiust meg ölvén, ki kelleték menni Egyiptumbol. hogy akirály meg (C/A 88)

Izraéliták eszerént tselekedni, nagy siettségel kelleték utra indulniok, és enniek. hogy (C/A 90)

A keresztyéneket, akiknek az üldöztetésekben kelleték meg szaporodni. és el terjedni (C/A 91)

azok a Ceremoniák a melyekel. kelleték enni ahusvéti bárányt (C/A 92)

3. sietve kelleték enni (C/A 92)

urtol. mind azokot a melyeket kelleték meg tartani a sidoknak. a (C/A 100)

valának mind annak, a minek kelleték bé tellyesedni, az uj törvényben (C/A 101)

vala., mind ezt nagy mesterségel kelleték meg tsinálni (C/A 103)

lámpásoknak az illatok oltárja elött kelleték égni (C/A 103)

hogy egy rudon két embernek kelleték vinni, de tiz akémek közül (C/A 107)

az ellenségek a kik ellen kelleték hartzolniok, és akiket tsak lassanként (C/A 115)

a midön Jezábel királyné elött kelleték el szaladni., két izben, égi (C/A 125)

tzélozó jövendöléseknek, a melyeknek bé kelleték tellyesedni annak idejében (C/A 128)

magával sok számu nép ellen kelleték hartzolni., a mely hartzon nagy (C/A 135)

{…} Mit kelleték tselekedni apogányoknak a Messiás el (C/A 141)

Anyaszent egy ház birodalmának kitsinnek kelleték lenni. eleinte, a mint hogy (C/A 147)

{…} Nem, mert egyiptumban kelleték menniek hogy el kerülhesék a (C/A 160)

valo meg egyesülésnek, természet szerént kelleték hinteni azt a ditsöséget. és (C/A 168)

eszes, hamis, és hatalmas embereknek kelleték ellene állani, és ö nékik (C/A 189)

valának, mert mindenüt nagy üldöztetésekben kelleték fel állitani. de mindenüt vett (C/A 217)

pátriárkának minden férfiu gyermekeit környül kelleték metélni, és Mojsestöl fogvást. az (C/A 228)

kitöl, mondgya az irás. nem kelleték neki irgalmaságot várni (C/A 552)

olyan vétkek a melyekért nyilván kelleték penitentziát tartani, meg olyanok valának (C/A 575)

{…} Sok féle probákon kelleték által menni, a melyek egy (C/A 575)

és vérének áldozattyát. a melyet kelleték ajánlani az egész földön. a (C/A 742)

Hiszek a szent Lélekben, ezeket kelleték adni. A ki is ur (C/A 805)

avétek után. és hogy mint kelleték tselekedni az embereknek hogy magokot (C/B 930)

avétek után, és hogy mint kelleték cselekedni az embereknek, hogy magokot (C/B 961)

meg orvosolta, a messiásnak eleget kelleték tenni minden emberek vétkiért. mind (C/B 962)

lehete fel nyitani, ö néki kelleték oda elsöben bé menni, és (C/B 962)

{…} mit kelleték cselekedni az embereknek. a messiás (C/B 962)

{…} Az egy Istenben kelleték hinni, ötet imádni, szolgálni. és (C/B 962)

3. kelleték felebarattyát szeretni. mint önnön magát (C/B 962)

önnön magát, minden igasságtalanságot el kelleték kerülni, az igazán valo okosságnak (C/B 962)

nem értheték., és igy félben kelleték hadni munkájokot, és el szélyedni (C/B 969)

egy egyiptiust meg ölvén, ki kelleték menni egyiptumbol, hogy a király (C/B 980)

e szerént. cselekedni., nagy siettségel kelleték utra indulniok, és enniek. hogy (C/B 981)

keresztényeket, a kiknek az üldöztetésekben., kelleték meg szaporodni, és el terjedni (C/B 982)

jelentének azok a cérémoniák. amelyekel kelleték enni ahusvéti bárányt (C/B 983)

és páltzának akezében, 3. sietve kelleték enni. 4 kovásztalan kenyérel, 5 (C/B 983)

urtol, mind azokot., a melyeket kelleték meg tartani a sidoknak a (C/B 989)

valának mind annak. a minek kelleték bé tellyesedni, az uj törvényben (C/B 990)

vala., mind ezt. nagy mesterségel kelleték meg csinálni (C/B 992)

lámpásoknak. az illatok oltárja elöt kelleték égni (C/B 992)

hogy egy rudon. két embernek kelleték vinni, de tiz a kémek (C/B 995)

és azok az ellenségek akikel kelleték harczolniok, és akiket csak lassanként (C/B 1001)

a midön jezabel királyné elöt kelleték el szaladni., két szer égi (C/B 1009)

czélozó jövendöléseknek a kiknek bé kelleték tellyesedni annak idejében (C/B 1012)

magával, sok számu nép ellen kelleték hartzolni., a mely hartzon nagy (C/B 1017)

{…} mit kelleték cselekedni apogányoknak a messiás el (C/B 1022)

Anyaszent egy ház birodalmának kitsinnek kelleték lenni eleinte, a mint hogy (C/B 1027)

{…} Nem. mert egyiptumban kelleték menniek. hogy el kerülhessék. a (C/B 1036)

valo meg edgyezésének. természet szerént kelleték hinteni azt a fényeséget. és (C/B 1042)

valának. mert mindenüt nagy üldöztetésekben kelleték fel állitani; de mindenüt gyözedelmet (C/B 1070)

ollyan vétkek. a melyekért., nyilván kelleték penitentziát tartani, meg ollyanok vannak (C/B 1335)

{…} sok féle probákon. kelleték által menni., amelyek, egy nehány (C/B 1335)

és vérének áldozattyát, a melyet kelleték ajánlani az egész földön, a (C/B 1455)

hiszek a szent lélekben. ezeket kelleték adni. a ki is ur (C/B 1502)

még a kapuja elött le kelleték vetni, és tsak egy ingben (IJE 46)

hajtani magát. és a keszttyüjével kelleték magát oltalmazni, az után ismét (IJE 79)

és az embernek. ismét oltalmazni kelleték magát. egy szoval. az ugatás (IJE 79)

páter felelni akarván erre, félbe kelleték hagyni, mivel vivék az étket (IJE 83)

személyeket kik együt laknak, nem kelleték többet mondanom feleségemnek, mert mind (IJE 124)

oltsubban adák néki mint sem kelleték, de ö rend szerént valo (IJE 140)

feleségül., de azért hét esztendeig kelleték néki szolgálni., hogy el nyerhesse (ISZ 179)

kért., hanem liát, akit kételen kelleték elvenni, de mint hogy abban (ISZ 179)

szaporodás miat. egy nehány részre kelleték osztani aföldet. akoron nagyob szorgalmatoságal (ISZ 194)

osztani aföldet. akoron nagyob szorgalmatoságal kelleték azt mivelni, és több marhákot (ISZ 194)

dolgoztatni, mivel, azon kivül is kelleték öket tartani. sokal jobban is (ISZ 195)

tsinálhassanak, Davidnak is goliáth, fegyverét kelleték el vinni, azért hogy mást (ISZ 197)

A papoknak kelleték el választani abélpoklosokot. ök is (ISZ 208)

jeles maga viselöknek. és emberségeseknekis kelleték nékik lenni, mivel azt nem (ISZ 221)

ollyan szegények valának, hogy költtsön kelleték kérni egy fejszét, a habakuk (ISZ 237)

azért, vagy az idegenek innepeire kelleték menni, vagy új innepeket kelleték (ISZ 245)

kelleték menni, vagy új innepeket kelleték nékik fel találni, nem de (ISZ 245)

kell gondolnunk. hogy igen mélyen kelleték lenni bennek. az eredendö vétek (ISZ 245)

és leg kisseb intésekre is kelleték vigyazni uroknak (ISZ 248)

függöt, végtire a sidoknak el kelleték hadni az országot. és arra (ISZ 276)

Mitsoda nagy békeséges türésel kelleték szenvedni azokot asok számu. betegeket (KSZ 294)

juta végtire, hogy nagy titkon kelleték bé menni valamely városba, és (KSZ 294)

képei lettenek, a kikhez, hasonloknak kelleték lenni ahivek. nek, ezért is (KSZ 300)

az üldözések miat, mindeneket el kelleték hadni, és akö sziklák közi (KSZ 321)

dolgok iránt, azon kivül. avallást kelleték oltalmazni, az eretnekektöl, és apogányoktol (KSZ 321)

el hitte, és ugyan valoságal kelleték arrol irni (KSZ 341)

bálványozásban estenek, de idövel meg kelleték az illyeneknek mérsékelni kéréseket, mivel (KSZ 356)

borulva, ebben arendben hét esztendöt kelleték tölteni, az után az utolso (KSZ 363)

ött esztendöt is. illyen formában kelleték el tölteni, ugy mint, négy (KSZ 363)

ujjab vétekben eset, ismét ujjontában kelleték el kezdeni apenitentzia tartást, ha (KSZ 365)

vagy más nyomoruság miat, tartani kelleték az anyaszent egyháznak, {…} ök tanyitották (KSZ 369)

nagy békeséges türésel, és vigyázásal kelleték igazgatni mind ezeket az aszszonyokot (KSZ 369)

nem kelleték terhire lenni masoknak, söt még (KSZ 370)

akövetkezendö vasárnapig, amely napon. együt kelleték könyörgeni, és Communikálni, hetfü nap (KSZ 386)

hallani, ugyan is. erös szivüeknek kelleték nékik lenni. hogy meg tarthassák (KSZ 388)

Igen nagy okoságal kelleték, amaga határában tartani az Isten (KSZ 389)

valának, akiknek, sok féle dolgokban kelleték foglalatoskodniok, mind azáltal, gyakorta predikálottak (KSZ 406)

még tsak vizet is meszünen kelleték vinni, söt még atarsokot is (KSZ 435)

elegyedve, a Clericusokot válogatás nélkül kelleték tenni, ugy a barbarusok közül (KSZ 461)

pediglen, egyik tartománybol, a másikában kelleték menniek, hogy valamely püspök, vagy (KSZ 468)

szélyedének, és a világiak közöt kelleték lakniok (KSZ 468)

saeculumban, még nagyob viszá éléseket kelleték meg orvosolni, ugy mint a (KSZ 473)

penitentziát, vagy még azontul is kelleték tartani, egyebet nem tselekedhetének. hanem (KSZ 475)

volt dolgok, akiket külsö állapotokal kelleték meg tartoztatni, az okoskodás, és (KSZ 475)

az illyen sok roszat, látatlanná kelleték tenni a különös rendeletlenségeket, hogy (KSZ 479)

dolognak. anagya véghez mehessen, sokat kelleték el türni a fö tiszteknek (KSZ 479)

uraságok, és nagy joszágok, gyakorta kelleték hadakozni, várakot erösitteni, és hadat (KSZ 480)

nagy udvart, és sok tselédet kelleték tartani, mind ennyi sok foglalatosságok (KSZ 480)

kinek azö irások szerént meg kelleték halni. az ö üdveségekért. Légy (SUT 520)

szerzék, a melynek hit ágazatul kelleték lenni minden hiveknek, mint olyanak (SUT 530)

a hivek, a kiktöl meg kelleték válni, meg tanulhasák. amire ö (SUT 558)

A mely részire kelleték avárosnak a sidoknak el vonni (SUT 570)

nélkül valo sütös ferö fényen kelleték lenni egész nap, a mely (SUT 570)

de meg vereték, és viszá kelleték térni, mind azon által. még (SUT 596)

Kájusnak játékokot komediákot kelleték adni a maga udvarában. Augustus (SUT 602)

tiszteségire, a melyeknek négy napig kelleték tartani, az után Alexandriába akara (SUT 602)

kelleték menni, feles, és virágzo Anyaszent (SUT 612)

fényeségel tsillámlottanak, hogy ugyan félelemel kelleték azokra nézni. és tisztelettel, A (SUT 616)

a fájdalmi nagyobodának, és azudvarában kelleték bé vinni ötet (SUT 617)

valo Ember vala, akinek magvábol kelleték születni a Messiásnak, ugyan tölle (SUT 624)

mutattyák, hogy a kristusnak meg kelleték halni, de rothadást nem szenvedni (SUT 625)

Ti valátok elsők. a kiknek kelleték hirdetni az Isten Igéjét, de (SUT 626)

a kiknek. a sebes hátokon kelleték fekünni (SUT 654)

le dölésit. mivel azoknak le kelleték omlani. tsak az ö egy (SUT 673)

rutul bánék vélek. hogy ki kelleték szaladniok aházbol. ahol valának. sebesen (SUT 677)

Romában mene. de onnét ki kelleték menni mivel Néró császár ki (SUT 680)

menyen, a hol sok ideig kelleték maradni, és talám még atelet (SUT 684)

küldötte vala. a honnét korintusba kelleték menni. akit is. a korinthusbélieknek (SUT 689)

ebben az uttyában, mível viaskodni kelleték apogányokal. és nyughatatlanságban lenni a (SUT 692)

a gráditsokon volt, a vitézeknek kelleték ötet vinni. a népnek eröszak (SUT 706)

prokátoral, a kinek pál ellen kelleték perlekedni, Tertullus el kezdvén beszédit (SUT 710)

hajo nem bira. és el kelleték botsátani a hajot a szélnek (SUT 724)

álla, és a templomba esze kelleték gyüjteni. és ót az áldozo (SUT 782)

és mindenkor nyughatatlanságba és tartalékba kelleték lenniek, akár mely féle ment (SUT 788)

midön a Romai hadnak le kelleték Bethoronba menni a keskeny és (SUT 795)

mint olyanokot. a kiknek, hadakozni kelleték. avilágon lévö leg vitézeb, és (SUT 799)

viselék magakot, de végtire viszá kelleték nyomulni vesztésel., Ezen idötöl fogvást (SUT 805)

atemplomnak, és a második kerületbe kelleték meniek. Ananus a szent helyhez (SUT 824)

a kiket. más ezer embernek kelleték fel váltani, ugy hogy a (SUT 824)

hagyván, tsipkés és bokros ösvenyen kelleték menni a házig. a ház (SUT 831)

középbe lévén. Éléázárnak is meg kelleték felelni. Azonba pediglen. János. anyival (SUT 843)

segittségire mene, a koron engedni kelleték a sidoknak, és viszá térni (SUT 848)

de végtire a sidoknak viszá kelleték törni. és valojában, azután kezdék (SUT 848)

a midön a Romaiak ellen kelleték hartzolni,. de annak vége lévén (SUT 849)

el.és ilyen formában el kelleték hagyni a második kerületet tsak (SUT 854)

tehát egy fertály mély földnire kelleték menni avárostol. hogy hozanak a (SUT 866)

meg is veretetének. és viszá kelleték térniek avárosba tsak haszontalanul. a (SUT 871)

tarta, végtire a Romaiaknak el kelleték hagyni a hartz helyt. és (SUT 873)

a Romaíaknak öt mély földnire kelleték meni avárostol fáért. A munkához (SUT 875)

fö képen akirályi udvar házat kelleték meg venni. a melyben apártosok (SUT 885)

kelletének – 2

szokásokal terhelni mivel azok el kelletének töröltetni a kristus által (C/A 99)

szokásokal. terhelni, mivel azok el kelletének töröltetní a kristus által (C/B 988)

kelletet – 296

szegény gyomromnak is ollyan nyavalyában kelletet lenni vagy két elsö nap (TL 8)

acsászár leányát elvenni, micsoda keserüségel kelletet meg válni agyönyörüséges szép feleségitöl (TL 11)

az apja házánál, az ökrökkel kelletet néki küszködni, és egy mészáros (TL 13)

vizkor történt, mert itt loháton kelletet el hozni az éttket akonyhárol (TL 20)

vétke. atélben édes néném azon kelletet panaszolkodnom hogy igen hideg vagyon (TL 25)

lévén. egy ideig annak ugy kelletet maradni. de azután csak le (TL 33)

maradni. de azután csak le kelletet venni az aranyat. mert aranyas (TL 33)

nem mosta. hanem tö hegyel kelletet lassanként le feszegetni az aranyat (TL 33)

leányt adot. azoknak igen szepeknek kelletet lenni, és mindeniket gazdagon fel (TL 37)

a fejdelem aszszony állapottyán. mindenkor kelletet busulni. avalo hogy igen keveset (TL 71)

volt. és a gondviselésnek, meg kelletet lenni, noha a héjával. a (TL 71)

aszszonynak. nagy nyomoruságal. és szegénységel kelletet életét tölteni, édes néném. nem (TL 71)

hogy ide három mély földnire kelletet jönünk. és avárost el hadnunk (TL 73)

hogy a lakosoknak mindenkor nevetni kelletet, semmit nem mondhattak. nevetés nélkül (TL 75)

a bizonyos, mivel atitkot meg kelletet tudnom, hogy susi most minden (TL 80)

mester embereket a kiknek. zörgéssel kelletet dolgozni. de söt még kakasokot (TL 93)

néném ez után hintot, mit kelletet küldeni, arégi püspökök pedig azért (TL 94)

gyülésre mentenek. mert mesze földekröl kelletet oda menni, és az öregek (TL 95)

azt mondgyuk hogy régenten ugy kelletet lenni, mert ugy volt a (TL 96)

a mely akoron. rettentö munkának kelletet lenni. az ollyan munka, az (TL 110)

népe. és végtire az uttzákon kelletet verekedni atörökökkel, ugyan magát is (TL 111)

de ennek még inkáb meg kelletet halni mint sem másoknak, mert (TL 118)

tiszttséginek vége lévén. romában viszá kelletet menni, és le tenni a (TL 119)

polturáig, a város tár házában kelletet adni, és azután. az a (TL 119)

ispotállya vitézínek, ezeknek fekete köntöst kelletet viselni. és a köntösökön, nyolcz (TL 125)

hogy visellyenek, ezeknek mindennap misét kelletet halgatni, csak háromszor egy hétben (TL 126)

azt hogy, irtoztato pirongato levelet kelletet vennem. a resttségem. meg jutalmaztatására (TL 136)

ugyan ezekre valo nézve is. kelletet tegnaptol fogvást. a vászon hazakot (TL 137)

leánynak., vagy a férfiunak viszá kelletet menni töb pénzért, a férfiu (TL 139)

mert pinczékben, és rejtet hellyeken kelletet tenni az áldozatot arégi keresztényeknek (TL 141)

pátriárchánál, és ö néki kelletet az töb pátriarcháknak tudtokra adni (TL 143)

viz kereszt napja után. meg kelletet nekik irni. hogy a nap (TL 143)

el fáradtak sokszor hogy másoknak kelletet öket segiteni, a görögöknél napjában (TL 144)

válokra. de posztobol. és keresztet kelletet fel varatni, a köznép közül (TL 146)

idöt. minden haszon vitelnélkül. viszá kelletet térni. az illyen keresztes had (TL 147)

mind ezeknek a görög birodalmon kelletet által menni. a görög császárok (TL 147)

azután meg maradot. annak viszá kelletet térni, és abbol is kevés (TL 147)

magát viselni. hogy semmit nem kelletet neki mondani, hogy mit csinállyon (TL 149)

valoságos sárnál, énnekem is bé kelletet mennem a hertzegel., nem tudom (TL 152)

ezek engem hogy a nadrágban kelletet bocsátanom feltemben., a hertzeg nevethetet (TL 157)

anyaszent egyházal. tartot; hanem apápátol kelletet arra szabadságot nyerni, a pápa (TL 158)

tiszttségekre vágytanak., ezeknek sok pénzt kelletet adniok elsöben. hogy el nyerhessék (TL 168)

arra vigyázon. a mire eddig kelletet vigyázni. erre valo nézve a (TL 217)

mivel. mindenüt a duna parton kelletet elmenni, arra az egész tabor (TL 228)

életben érkezék haza, négy embernek kelletet a hajobol ki venni. és (TL 231)

hol egy nehány ezer közöt kelletet el jönünk, de még is (TL 232)

anyi sok ezer viza közöt kelletet el menünk. hát ha fel (TL 232)

nevettük, ö néki pedig tsak kelletet nyelni a siros füstöt, a (TL 233)

menyei Atyám elött. más okbol kelletet el hagynom. imádnom is kel (TL 235)

ropják., soha édes néném nem kelletet ugy vigyázni az egésségre mint (TL 240)

a félszel, mert attol is kelletet tartanunk hogy valamely tévelygö. jó (TL 240)

de ha a kozákoktol nem kelletet félnem az uton, igen kelletet (TL 245)

kelletet félnem az uton, igen kelletet atolvajoktol., elég a hogy jászbol (TL 245)

jászbol. a vajdának is ki kelletet ugratni, már itt hogy leszek (TL 246)

vagyon. hogy rettentö hideg hazban kelletet a nagy telet ki töltenem (TL 247)

a rakás kenyérböl. arra viszá kelletet jöni, a mint a török (TL 249)

jártak, azért. fára is többet kelletet költeni, a mostani télen. jó (TL 252)

volt hogy a püspököknek táborba kelletet meni a magok seregekel. azt (TL 295)

hogy Romábol egy pápának Constancinápolyba kelletet menni a Császarhoz. mint (TL 296)

ment. tehát az aszonynak jószágán kelletet által menni, amidön oda érkezet (TL 297)

alat. halála után a portára kelletet mennem. hogy hiré adgyam halálát (TL 299)

az Istennek bűntető rendelésit kővetni kelletet (ML 315)

akegyelem által, erre valo nezve kelletet hogy ez az elöbbeni kép (É 68)

a kiknek az Anyaszent egyházban kelletet menniek, a Mádiániták, és az (É 93)

az igaságtalanokot, valamint atöbit, de kelletet gyülolni az igaságtalanságot (É 169)

akarják rontani. egy szóval valamit kelletet tselekedni, azt mind meg tselekedte (É 297)

és küldetet, és hogy viszá kelletet hozája menni. halála, és fel (É 397)

okoságnak idejét; akiket elsöben oktatni kelletet. a vallás titkaira, minek elötte (É 607)

azt a szeretetet. a melyel kelletet ötet szeretni, szeretetet adván néki (É 610)

a sidok., kénszeriteni, és eröltetni kelletet öket, hogy a kristusban higyenek (É 628)

azt jelentette, a minek meg kelletet lenni, akeresztyének közöt. és mind (É 715)

a midön az Isten parantsolattyát kelletet nékik meg mondani, akor kételenittetet (É 736)

vala, hogy tsak a földet kelletet nézni, eképe a meg romlot (É 766)

mondatni akristusal, amit se nem kelletet mondani, senem mondhatta (É 821)

tizen ött nap mulva együt kelletet meg lenni lakadalmoknak. és lakadalmok (MN 9)

lakadalmoknak. és lakadalmok után. el kelletet válni egy mástol; Constantia. és (MN 9)

hogy mind tisztelni, mind szeretni kelletet ötet, mind azoknak. akik látták (MN 53)

nézet. mindenkor halgatásban volt. mikor kelletet is szollani. a szókot nem (MN 85)

grofot. és a fiát. nem kelletet kérni. mivel övéi valának azon (MN 104)

mint hogy azt nékik meg kelletet mondani. vagy egyszer. vagy mászor (MN 109)

a vendégségnek pedig más nap kelletet meg lenni. valamely joszágában lisbonátol (MN 116)

is. mivel azt nékem el kelletet rejtenem, hogy meg ne gátollyák (MN 117)

azt tudta. hogy mitsoda orában kelletet menni dom baltazárnak, a dom (MN 118)

nem szabadithatot. hanem dom baltazárhoz kelletet menni. immár azö felesége (MN 125)

engedi. ha kérik tölle. ugy kelletet hát dom sebastient hozája vinni (MN 128)

kinek is mások elöt,. keményen kelletet magát hozája viselni (MN 148)

város tudta. ö néki inkáb kelletet tudni. mivel gyakorolta. a vicé (MN 151)

tiszteletnél. valo hogy igen el kelletet magamot titkolnom de nem (MN 202)

voltam. de a midön el kelletet hagynom száz féle szomoru gondolatok (MN 229)

hogy a leánynak is el kelletet menni, inté nekünk hogy mennénk (MN 231)

szer meg hallot azt nem kelletet töbször mondani néki (MN 235)

elöttem. hogy tsak azö veszedelmekre kelletet vigyáznom (MN 241)

nehány féle. annak ugy is kelletet lenni; mert noha mind a (KKU 248)

hogy mitsoda sok féle keresztet kelletet hordozni egy szers mind, elöször (KKU 264)

fogva talpig, ugy hogy aganéra kelletet ülni, és ot egy darab (KKU 264)

mitsoda nagy lángal égö szeretetnek kelletet annak lenni. mivel a keserüségnek (KKU 271)

hogy az én anyámnak is kelletet a keresztet hordozni, és eszerént (KKU 271)

és tsak a két kezin kelletet mászkálni, ez a szegény nyomorult (KKU 293)

tekinttsed mitsoda iszonyu sok gondal kelletet a koronát meg szerezni, és (KKU 296)

ha ugy nem is amint kelletet. de tsak hordozta, de oh (KKU 329)

nélkül, azért is mondottam, hogy kelletet szenvedni a kristusnak, és ugy (KKU 345)

annak példáit, a kinek szenvedni kelletet. hogy bé mehessen ditsöségében (KG 472)

és mint hogy azokot fel kelletet tenni, meg is kelletet azokot (KJÉ 569)

fel kelletet tenni, meg is kelletet azokot magyarázni. a kristus, sok (KJÉ 569)

szabhassa, ugyan az illyen helyekben kelletet elegyiteni holmi jedzéseket, amellyek meg (KJÉ 570)

ujontában, a rodhadás által. földé kelletet lenni, amelyböl formáltatot volt, az (KJÉ 573)

emberekel. ugyan azoknak. maradéki közül kelletet születni, a kigyon valo gyözedelmesnek (KJÉ 602)

szerent minden férfiu gyermeket környul kelletet metélni nyoltzad nap mulva, születések (KJÉ 612)

véle tenni, a melyet meg kelletet tartani azö maradékinak. a környül (KJÉ 612)

tellyesedet. az aszszonynak a templomban kelletet menni hogy meg tisztullyon. és (KJÉ 614)

tisztullyon. és ót egy barányt kelletet adni az áldozatra, és egy (KJÉ 614)

nevezi ötet. akinek akristus elött kelletet járni, hogy néki el készittse (KJÉ 617)

tsak jele volt. akinek fel kelletet emeltetni a keresztre., hogy meg (KJÉ 624)

farisaeusok hogy a messiás elöt kelletet el jöni ennek a profétának (KJÉ 674)

valamim vagyon atiéd, de vendégséget kelletet tsinálnom, és vigadnunk, kel, mert (KJÉ 701)

ugyan ebben az innepben is kelletet a kristusnak elvégezni az ö (KJÉ 712)

bé tölttse azt. a mit kelletet szenvedni, és ugy bé menni (VKT 817)

minket mikor néki tettzik. azt kelletet tehát meg tudni. hogy mimodon (VKT 841)

sok bajt adtanak. és vigyazni kelletet magára, hogy magát a szenttségben (IK/A 63)

életben. ugyan ezen okból is kelletet azokrol böven beszélleni, a többiben (IK/A 339)

mind annak, a minek meg kelletet lenni a Messiás alat, ugy (C/A 65)

Messiás elött, mint a melynek kelletet lenni el jövetele után (C/A 67)

sidonak, vagy azon valláson lévönek kelletet lenni (C/A 92)

ládának mindenkor a szentek szenttyében kelletet maradni (C/A 102)

ládájának fedelét, ennek tiszta aranybol kelletet lenni, akét végin, két Cherubim (C/A 102)

az oltárnak a szent helyen kelletet állani, etsak arra volt rendeltetve (C/A 103)

kezeket, a midön a hajlékban kelletet szolgálniok (C/A 104)

a melyben a Messiasnak el kelletet jöni (C/A 140)

{…} Az Istenben kelletet hinni. ötet imádni. néki engedelmeskedni (C/A 141)

ugy anyira, hogy kézi munkájával kelletet életét keresni (C/A 156)

száma volt bé irva Romában kelletet vinni, és a Császár Archiumjában (C/A 157)

a Messiásnak sok számu tsudákot kelletet tenni (C/A 163)

olyan dolgot, a melynek hihetetlennek kelletet tettzeni., a melynek anyi eszes (C/A 189)

kristust látták, de azt hinni kelletet hogy ö légyen akristus; mi (C/A 225)

melyet akristus Anyaszent egy házának kelletet hini, annak a társaságnak láthatonak (C/A 252)

hini, annak a társaságnak láthatonak kelletet lenni. az a pásztorokbol. és (C/A 252)

ezen kivül negy féle bélyeget kelletet viselni annak a társaságnak, hogy (C/A 252)

egynek., szentnek. közönségesnek. és Apostolinak kelletet lenni, abban az idöben. minden (C/A 252)

keresztyéni vallásnak kezdetitol fogvást mindenkor kelletet az Anyaszent egy háznak viaskodni (C/A 263)

irás fordittok vétenek forditásokban. gyakorta kelletet a protestansok közöt is a (C/A 329)

nem szollok arrol hogy mit kelletet hinni a kristus elöt, hanem (C/A 342)

tele volt népel; egy nehányszor kelletet meg ütni a széket. hogy (C/A 443)

által menetelnek, a sidoknak, meg kelletet emlékezni ezen anapon hogy az (C/A 445)

ártatlanságát jelenttse. és hét napig kelletet azt viselni; azon idö alat (C/A 519)

az az. akereszttségnek ártatlanságát meg kelletet tartani, vagy is leg aláb (C/A 524)

asztalon., annak akenyérnek pedig pogátsának kelletet lenni. mert a Mojses törvénye (C/A 529)

a szent irás szerént. bornak kelletet lenni a pohárban., de arra (C/A 530)

már imádnunk kel. erre nem kelletet új parantsolatot adni. ezt magok (C/A 538)

volt osztva, a melyeken által kelletet menni abünösnek., A kik az (C/A 575)

kivül. le térdepleni, és kérni kelletet azokot kik melette el mentenek (C/A 575)

végiig., de azután atemplombol ki kelletet meniek. mint olyanoknak kik nem (C/A 576)

féle mulattságot és hivatalt el kelletet nékik hagyni. leg gyakraban vizel (C/A 576)

azt tekénti hogy mitsoda vétkekért kelletet (C/A 576)

apenitentzia iránt, erre valo nézve kelletet nékiek azokot tudni (C/A 579)

a templom ajtaján kivül le kelletet térdepelni az egész mise alat (C/A 580)

és a nyakán egy kötelel. kelletet misét halgatni. ahét vasárnap elött (C/A 580)

közül. egyet. kenyérel, és vizel kelletet böjtölni (C/A 581)

féle bélpokloságban volnának. meg is kelletet nékik jelenteni a midön abol (C/A 598)

nálunk is egy nehány papnak kelletet jelen leni, mikor lehetet, de (C/A 613)

Azok, akiknek nyilván valo penitentziát kelletet tartani. azok kik rosz magok (C/A 621)

olvasta el a mit meg kelletet magyarázni (C/A 632)

valo pintzékben és rejték helyekben kelletet esze gyülni ahiveknek, az üldözésnek (C/A 727)

tsak olyan egy házi szolgáknak kelletet ajánlani akiket az Isten választotta (C/A 735)

Azok akristust jelentették, akinek meg kelletet halni akereszten. ezért is nevezik (C/A 741)

nem lévén tekélletes, annak el kelletet végezödni, és hogy atsak árnyéka (C/A 742)

ö néki apapságát a fiára kelletet hagyni, Melkisedeket pedig az irás (C/A 742)

Jelentette akristust, akinek akálvaria hegyén kelletet szenvedni, Jerusalemen kivül (C/A 746)

2 Hogy az ártatlan kristusnak kelletet magára venni az egész emberi (C/A 749)

szerént minden féle áldozatra bort kelletet hinteni mit jelentet a (C/A 749)

szabadoson a kezeit, hanem fel kelletet emelni a Casulát, midön a (C/A 776)

hogy ha azó testamentumban szentnek kelletet annak lenni, aki a sanctuariumban (C/A 780)

midön saultol üldöztetet, és szamkivetésben kelletet maradni, bizván, és remélvén hogy (C/A 786)

volt, és a szent Áldozathoz kelletet kezdeni, akor apap fel ment (C/A 794)

az oltár közepin lévén. akönyvböl kelletet olvasni az áldozathoz valo imádságokot (C/A 794)

és azt azután az Istennek kelletet ajánlani apapnak, a misének áldozattya (C/A 806)

imádságokot mondottak., a melyeken jelen kelletet lenni a népnek, olyankor az (C/A 861)

sok egy házi renden lévöknek kelletet lenni, és a papok kik (C/A 871)

okbol egy helyröl a másikára kelletet vinni a szent tetemeket (C/A 893)

atemplomig ahol az Isteni szolgálatnak kelletet lenni. és onnét procesioval tértenek (C/A 893)

ki hirdetöji mind annak; aminek kelletet meg lenni a messiás alat (C/B 961)

a messiás elöt, mint amelynek. kelletet lenni eljövetele után (C/B 963)

sidonak, vagy azon valláson lévönek kelletet lenni, 2. szükséges volt uti (C/B 983)

ládának, mindenkor. a szentek szenttyében kelletet maradni (C/B 991)

ládájanak. fedelét. ennek tiszta aranybol kelletet lenni, a két végin. két (C/B 991)

az oltárnak. a szent hellyen kelletet állani, ecsak arra volt rendeltetve (C/B 992)

kezeket, a midön a hajlékban kelletet szolgálniok (C/B 992)

volt. amelyben a messiásnak. el kelletet jöni (C/B 1022)

{…} az Istenben kelletet hinni, ötet imádni, néki engedelmeskedni (C/B 1022)

ugy annyira hogy kézi munkájával kelletet életét keresni. Az irás azt (C/B 1034)

szama fel volt irva. romában kelletet vinni. és a Császár archiumjában (C/B 1035)

a Messiásnak. sok számu csudákot kelletet tenni (C/B 1039)

kristust látták., de azt hinni kelletet, hogy ö légyen a kristus (C/B 1075)

melyet akristus anyaszent egy házának kelletet hini., annak atársaságnak láthatonak kelletet (C/B 1093)

kelletet hini., annak atársaságnak láthatonak kelletet lenni., az, a pásztorokbol, és (C/B 1093)

ezen kivül. négy féle jelt kelletet viselni annak atársaságnak. hogy meg (C/B 1093)

nem szollok arrol hogy mit kelletet hinni a kristus elött, hanem (C/B 1161)

volt népel. egy nehány szor kelletet meg ütni a széket., hogy (C/B 1237)

által menetel, a sidoknak meg kelletet emlékezni ezen anapon, hogy az (C/B 1239)

az, a kereszttségnek ártatlanságát meg kelletet tartani., vagy is leg aláb (C/B 1297)

annak a kenyérnek pedig pogátsának kelletet lenni. mert a Mojses törvénye (C/B 1300)

már imádnunk kell., erre nem kelletet ujj parancsolatott adni., ezt magokis (C/B 1307)

volt osztva, a melyeken által kelletet menni a bünösnek, a kik (C/B 1335)

templomban bé menni, és kérni kelletet azokot kik mellette el mentenek (C/B 1335)

végiig. de azután, atemplombol ki kelletet menniek, mint ollyanoknak., kik nem (C/B 1336)

azt tekinti, hogy mitsoda vétkekért. kelletet közönségesen. és nyilván valo penitentziát (C/B 1336)

penitentzia iránt,. erre valo nézve. kelletet nékiek, azokat tudni (C/B 1338)

a templom ajtaján kivül, le kelletet terdepleni az egész mise alat (C/B 1339)

és a nyakán egy kötélel. kelletet misét halgatni, a hét vasárnap (C/B 1339)

egy esztendöt. kenyérel: és vizel kelletet meg böjtölni (C/B 1340)

bél pokloságban volnának, meg is kelletet nékik jelenteni amidön abbol meg (C/B 1352)

nálunk is egy nehány papoknak kelletet jelen lenni, mikor lehetet, de (C/B 1363)

Azok, akiknek nyilván valo penítentziát kelletet tartani. azok, kik rosz magok (C/B 1368)

olvasta el. a mit meg kelletet magyarázni (C/B 1377)

valo pintzékben, és rejték helyékben kelletet esze gyülni a hiveknek, az (C/B 1443)

tsak ollyan egy házi szolgaknak kelletet ajánlani, akiket az Isten választot (C/B 1450)

a kristust jelentették., akinek meg kelletet halni a kereszten. ezért is (C/B 1455)

nem lévén tekélletes, annak el kelletet végzödni, és hogy a tsak (C/B 1456)

önéki a papságát, a fiaira kelletet hadni. melkisedeket pedig az irás (C/B 1456)

2. Hogy az ártatlan kristusnak, kelletet magára venni az egész emberi (C/B 1460)

szabadosan a kezeit. hanem fel kelletet emelni a a Casulát., innét (C/B 1480)

ha az ó testámentumban szentnek kelletet annak lenni, aki a sánctuariumban (C/B 1482)

és a szent áldozathoz kelletet kezdeni., akor a pap fel (C/B 1494)

az oltár közepin lévén, akönyvböl kelletet olvasni az áldozathoz valo imádságokot (C/B 1494)

és azt, apapnak az Istennek kelletet azután ajánlani., amisének áldozattya. amint (C/B 1503)

imádsagokat mondottak, a melyeken jelen kelletet lenni anépnek. ollyankor az ite (C/B 1545)

sok egy házi renden lévöknek kelletet lenni., és a papok. kik (C/B 1553)

okbol. egy helyröl, a másikára kelletet vinni. a reliquiákot (C/B 1570)

a hol az Isteni szolgálatnak kelletet lenni. és onnét. processioval tértenek (C/B 1570)

mások látogatásokra, hol pediglen sétálni kelletet mennem. azt tudgya kegyelmed, az (IJE 13)

ki tettzik, hogy Isten fiának kelletet annak. lenni. aki azt prédikálotta (IJE 68)

tsináltatot. és annak gyakorta köntöst kelletet tsinálnom, a nekem mulattság volt (IJE 91)

dolgokat, és az én bátyáimnak kelletet meg mondani apanaszt., ök a (IJE 96)

egy szoval mindenre tsak nekem kelletet gondot viselnem. a második a (IJE 101)

a minek gyólcsból, vagy selyemböl kelletet lenni. ugy hasonlo képen a (IJE 152)

maradtanak., ez igy lévén, gyakorta kelletet meg indulni. és meg szállani (ISZ 176)

királyok valának, és ajuda nemzettségéböl kelletet lenni a (ISZ 182)

azon által akörül valo helyekböl. kelletet élödni nékik. es abban az (ISZ 190)

valogatás nélkül, minden izraélitának ahadban kelletet is menni. mind azon által (ISZ 192)

mivel minden ötvenedik esztendöben, viszá kelletet térni az el zálagositot joszágnak (ISZ 193)

aszánto vasakot is a philistéusokhoz kelletet vinni, hogy meg igazittsák, vagy (ISZ 197)

igen vékonynak, és szép szinünek kelletet lenni, a szinek közöt afejér (ISZ 201)

az ollyanoknak, amagok nemzettségekböl. valokhoz kelletet menniek. azért hogy az osztások (ISZ 210)

akarának számláltatni. de azért nem kelletet atemplomba vinni a gyermeket. aháznál (ISZ 211)

elégedhetet volna férjével, azért keményen kelletet vélek bánni, valamint mostanában bánnak (ISZ 214)

mivel az Isten törvényét tudniok kelletet. és a szombat napokot, tsak (ISZ 216)

városi törvényeket, és valamit nékik kelletet tartaniok, ez igy lévén, amojses (ISZ 216)

fel találták, a mit tudniok kelletet (ISZ 216)

idöhöz képest, mitsoda féle modon kelletet meg oltalmazni a földi gyümöltsöt (ISZ 219)

és Cérémoniák, amelyeknek igen szépeknek kelletet lenni, mivel az ö templomok (ISZ 224)

nem mosdottak, és szakadozot köntöst kelletet viselni, vagy zákot, az az (ISZ 225)

hogy kevés idö mulva jérusálemben kelletet (ISZ 234)

itélni valakit. huszon három bironak kelletet jelen lenni atörvényen, és amidön (ISZ 252)

kapunál lévö piatznak pedig, nagynak kelletet lenni, mivel ácháb király. négy (ISZ 254)

laktanak, hol egyikének. hol amásikának kelletet engedelmeskedniek, a melyik akettö közül (ISZ 269)

a melyet a palásttyok szegeletein kelletet nékik viselni, hogy az Isten (ISZ 281)

valamely városba, és gyakorta. apusztában kelletet maradni, de még odais utánna (KSZ 294)

az adot meg fizethesse tsudalatosan kelletet szent péterel ahal szájábol. egy (KSZ 294)

hogy szombat napon, buza fejet kelletet tördelni amezön. és azt enni (KSZ 297)

ganymedes, és a jupiter képeit kelletet látni, minden kertnek különös istene (KSZ 309)

profétiákbol, és a szent irásbol kelletet bizonyitani, apogányoknak, amagok poétáibol, és (KSZ 311)

apogányoknak, amagok poétáibol, és filosophusibol kelletet bizonyságot hozni, atsudák pedig, mind (KSZ 311)

A Cathecuménus rendiben, két esztendeig kelletet rend szerént maradni, de ezt (KSZ 313)

hitéröl, {…}V. {…} két féle eretnekséget kelletet az illyen állapotban el kerülni (KSZ 351)

pediglen, akiknek közönségesen valo penitentziát kelletet tartani., szakadozot ruhákban mentenek anagy (KSZ 361)

a földön feküttek, és alamisnát kelletet adni kinek kinek, amaga érteke (KSZ 362)

de az aldozat kezdetin, ki kelletet menniek, idövel meg engedték, hogy (KSZ 362)

alat, a templom ajtaja elöt kelletet néki maradni, még nem is (KSZ 363)

olyan vétkek, a melyekért holtig kelletet penitentziát tartani, és tsak az (KSZ 366)

és ferjhez ment, annak penitentziát kelletet tartani (KSZ 368)

az olyan aszszonyokot. akiket ahitre kelletet tanyitani, ök vitték akeresztelésre, az (KSZ 369)

kemények ne legyenek, arra igen kelletet vigyázni, hogy a tanyitásnak szine (KSZ 369)

kinek mire vagyon szüksége, irásban kelletet nékik tartani, az egy házi (KSZ 372)

más egyéb szegényeknek számokot. akiket kelletet táplálni az anyaszent egy háznak (KSZ 372)

munkás élet vala, gyakorta is kelletet ki menni nékik, ide s (KSZ 372)

aláb kettönek, vagy haromnak oda kelletet gyülni, {…} mivel azokban az idökben (KSZ 380)

elöbször akapun belöl, egy pitvaron kelletet által menni, egy négy szegeletü (KSZ 395)

apüspökel azon helyre ment, ahol kelletet lenni astationak, {…} mivel apüspök. illyen (KSZ 404)

évangyéliumot, vagy papnak, vagy diaconusnak kelletet olvasni, hogy pediglen a népnek (KSZ 405)

gyermekeket, pedig, az anyáknak, elöttök kelletet tartani, ez igy lévén, az (KSZ 413)

Régenten oda kelletet menni azokra a helyekre. ahol (KSZ 418)

nem végezhette, az illyen gyülekezetekben kelletet itéletet tenni a nagy dolgokrol (KSZ 420)

amelyet annyi sok gond viselésben kelletet el tölteni, szent agoston. egy (KSZ 431)

volt esztendöben, a melyen Communicálni kelletet minden kereszténynek, ugy mint, karátsonban (KSZ 467)

szünést,/ mivel minden héten meg kelletet szünni ahadakozásnak, szeredán estvétöl fogvást (KSZ 471)

és szántó, vetö embereknek. bátorságban kelletet minden koron lenni, ezt a (KSZ 471)

vala, mindenik urnak kápolnájának kelletet lenni a maga Castélyában, azért (KSZ 473)

menyi féle szokásu nép közöt kelletet el menni, a még a (KSZ 478)

akik bé vádolák, és akiknek kelletet a törvény szerent. leg elöbször (SUT 511)

arra érdemest, a kinek másoknak kelletet adni peldát a fejdelem parantsolatihoz (SUT 588)

mind szenvedni. mind fel támadni kelletet. némellyek a sidok közül hittenek (SUT 656)

se semi részegitö italt nem kelletet inya, és a haját meg (SUT 671)

nyireté el ahaját. de Jerusalemben kelletet lenni, hogy a templomba tölthesék (SUT 671)

kezin volt., és ennek felelni kelletet rolla. A Romaiak, eszerént bánnak (SUT 729)

elegendö vizek. és hogy mesze kelletet vizért menni. de még ugy (SUT 859)

kivül a varoson. irtoztato büdöséget kelletet okozni, de még dög halált (SUT 870)

áldozat, a mellyet minden nap kelletet ajánlani estve, és regel a (SUT 873)

kelletett – 12

amit aproféták meg jövendöltek, nem kelletetté akristusnak. mind azokot szenvedni. és (KJÉ 765)

az idöben. amelyben tsuda tételekel kelletett meg bizonyitani annak igazságát (C/B 1067)

edgynek. szentnek, közönségesnek. és apostolinak kelletett lenni, abban azidöben minden keresztények (C/B 1093)

keresztényi vallásnak kezdetitöl fogvást, mindenkor kelletett az anyaszent egy háznak viaskodni (C/B 1099)

kereszttség ártatlanságát, és hét napig kelletett azt viselni.. ezen ídö alat (C/B 1293)

kitöl, mondgya az irás., nem kelletett néki irgalmaságot várni, {…} Az Isten (C/B 1318)

féle mulattságot, és hivatalt el kelletett nékiek kerülni, leg gyakrabban vizzel (C/B 1336)

kristust, akinek a kálvária hegyén kelletett szenvedni, jérusálemen kivül (C/B 1459)

szerént. minden féle áldozatra bort kelletett hinteni, mit jelentett a (C/B 1460)

mikor saultol üldöztetett, és számkivetésben kelletett maradni, bizván, és remélvén, hogy (C/B 1488)

fogvást, romában. minden városinak ahadakban kelletett menni, és ótt szolgálni bizonyos (ISZ 256)

nézve, akeresztények, akiknek hoszu utra kelletett menni, a püspöktöl levelet vettek (KSZ 373)

kelletett volna – 4

igaz azö tanitása, és bé kelletett volna venni., de ezeket az (É 417)

a dühösség közt lévén. el kelletett volna szenvedni mindnyájoknak irtoztato tselekedeteket (MN 83)

nem vétkezet volna, de meg kelletett volna halni., és hogy az (C/B 1104)

a melyröl. lehetett volna, és kelletett volna magunkot oktattatni (C/B 1134)

kelletet volna – 102

ollyankor tette vezérnek amidön okosabra kelletet volna bizni a muszka czáral (TL 14)

mellet, hogy egész táborával fel kelletet volna adni magát, ha a (TL 14)

tisztességel. talám hivatlan is ide kelletet volna jönünk, és nem fogadtak (TL 25)

ha sokáig tartot volna. le kelletet volna esnünk a lorol., most (TL 26)

és egyik kösziklárol. a másikára kelletet volna ugrándozni, a káposztás fazék (TL 50)

franczia regens. akinek termeszet szerént kelletet volna a spanyolal tartani. mivel (TL 61)

dologért a melyet csak nevetni kelletet volna. a házaságot félben hadta (TL 90)

szegény leányért, de annak nem kelletet volna. maga lenni hohérjának; édes (TL 112)

a melynek is régen hamuvá kelletet volna (TL 122)

köszöntésivel, és üdvözlésivel. holot nekem kelletet volna azt a köteleséget végben (TL 140)

jut eszemben. hogy eddig el kelletet volna kednek küldenem soha keresztény (TL 207)

ide viszá térjen, nem is kelletet volna oda menni. de bonneval (TL 215)

de az orvosokot ugyan azért kelletet volna maga mellet meg tartani (TL 233)

szigetében igyekezet, azifiunak is oda kelletet volna, meni. nagy örömbe valának (TL 290)

közeleb mene avárhoz mint sem kelletet volna, a mint pedig a (TL 297)

bujdosásba töltöttem, a haszontalant nem kelletet volna mondanom, mert az Isten (TL 300)

az Apostolban mivel tsak azt kelletet volna néki meg tudni, hogy (É 78)

Mágusoknak a tsillagot, hogy ne kelletet volna bé térniek Jerusálemben, hanem (É 96)

amelyeket példájok által, ajó erkölcsre kelletet volna nékik inditani (É 135)

volnais néked a proféta. bizony kelletet volna meg tselekedned. menyivel inkáb (É 315)

a tiszteletet; holot a teremtönek kelletet volna azokot adni. sok tévelygésekben (É 396)

melyel nem éltünk, a mikor kelletet volna. ö is meg veti (É 408)

Istent, de mindenek felet azt kelletet volna néki meg visgálni, hogy (É 425)

ezekre valo nézve, más gondolatban kelletet volna lenni, annak a farisaeusnak (É 425)

azt hozá magával., hogy el kelletet volna magokal hitetni, hogy ha (É 447)

lévén, emberi mod szerént feledékenységben kelletet volna esni ennek a tselekedetnek (É 447)

{…} Nem kelletet volna azt hinni a mint (É 536)

mit tsak egyedül az Istennek kelletet volna adni. de a mi (É 610)

mire forditotta, ajó erköltsökröl, amelyeket kelletet volna követni; ajó példákot, oktatásokot (É 711)

Istenét, és meg váltoját, akiben kelletet volna egyedül minden boldogságát, és (É 719)

hogy kértél engem. azért nem kelletet volnaé néked is könyörülnöd a (É 816)

boldogságnak, ditsekedvén abban. amit szégyenleni kelletet volna, tsak a földi dolgokot (É 825)

és tsudálatos életiért, arágalmazásnak el kelletet volna tölle távozni, és jól (É 877)

beszélgetést ugy tettzik hogy nem kelletet volna félben hagyatni mind azon (MN 15)

rea tartásal. és noha nem kelletet volna esnem illyen szerencsétlenségben. de (MN 16)

felelvén néki ugy a mint kelletet volna, mondá hogy ót nincsen (MN 27)

dobogásra. és a szora, elnem kelletet volna szaladni ezeknek a hohéroknak (MN 84)

ate nemesi jó erkölcsöd ellen kelletet volna viaskodnom. tudtodra adtam volna (MN 105)

azt a szép tselekedetet., nem kelletet volna meg homályosittani. az Elvir (MN 119)

attya eleiben adá hogy nem kelletet volna el venni a pénzt (MN 179)

hajlandoságát, söt még azt ki kelletet volna nyilatkoztatnom., és nevelvén akirály (MN 203)

ötet, a melynek hoszaságátol meg kelletet volna ijedni. hogy ha valoságos (MN 220)

voltunk. a hol másrol is kelletet volna gondolkodnom., timánt meg igéré (MN 234)

mutatának benne. hogy timántnak szeretni kelletet volna ötet. ha szinte leánya (MN 235)

ugy nem gondolkodtam a mint kelletet volna (KKU 331)

égböl, a miket te néked kelletet volna szenvedned, azokot én szenvedtem (KKU 335)

esze kaptsolta volt, hogy nem kelletet volna sohais meg valni egy (KG 459)

el mulattak. és a mellyet kelletet volna tselekedni, vagy is azt (KG 464)

adgyuk minden indulatit akaratunknak, nem kelletet volnaé az Istennek szentelni a (KG 523)

elött én felöllem beszéllettek, azoknak kelletet volna partomot fogni, vagy ellenem (KG 558)

Nem kelletet volna nékik, se munkát, se (KJÉ 572)

természeteket., de még ártatlanságokot is kelletet volna közleni (KJÉ 572)

testöl. akit éltetet, az ördögökel kelletet volna. élni örökké pokolban., örökösön (KJÉ 573)

a ki ötet éltette, akiben kelletet volna vetni boldogságát, mivel magáért (KJÉ 573)

az Istenhez fordulhason, tsak magában kelletet volna szállani. magában meg találta (KJÉ 577)

szeretet volna. elsöben. holot nékünk kelletet volna elsöben, ötet szeretnünk. az (KJÉ 579)

az utat. a melyen hozája kelletet volna térnünk, olyan utakot követtünk (KJÉ 585)

lévén az a tzél, amelyhez kelletet volna sietniek, és akitöl hová (KJÉ 586)

tövisek. és a melyeket ki kelletet volna elsöben gyomlálni, hogy hasznát (KJÉ 657)

a mit lelki értelem szerént kelletet volna érteni, azt gondolák, mondgya (KJÉ 667)

vet joszágot, a melyet viszá kelletet volna adni. a kié volt (IK/A 333)

minden emberi okoság szerént. el kelletet volna egy nehány szor töröltetni (C/A 28)

{…} Mit kelletet volna Ádámnak és Évának tselekedni (C/A 56)

{…} Az Istenhez egész engedelmeségel kelletet volna nekik lenni, ö hozája (C/A 56)

közöt, egy szoval az Istent kelletet volna szeretniek mindenek felet, és (C/A 56)

volna ök azt hogy eszerént kelletet volna tselekedniek (C/A 56)

a melyet tsak az Istennek kelletet volna adni (C/A 76)

embereknek az Anyaszent egyház tagjáva kelletet volna lenni, azert teremtettek volt (C/A 228)

ne vétkezet volna, de meg kelletet volna halni. és hogy az (C/A 270)

a melyröl lehetet volna, és kelletet volna magunkot oktattatni (C/A 309)

a bünnek botsánattyárol. hogy azért kelletet volna ezéletben eleget tenni az (C/A 573)

vala., és a melyet szenvedni kelletet volna (C/A 591)

{…} Azokot a cérémoniákot el kelletet volna törleni azután hogy a (C/A 725)

azokot a Ceremoniakot. de nem kelletet volna azt tselekedni mert azok (C/A 725)

{…} Mit kelletet volna Adámnak, es Évának. cselekedni (C/B 954)

Az Istenhez valo egész engedelmeségben kelletet volna nékik élni. öhozzája kapcsolni (C/B 954)

közöt, egy szoval az Istent kelletet volna szeretniek mindenek felet. és (C/B 954)

volna ök azt hogy eszerént kelletet volna cselekedniek (C/B 954)

a melyet csak az Istennek kelletet volna adni (C/B 970)

a bünnek botsánattyárol, hogy azért kelletet volna ez életben eleget tenni (C/B 1333)

vala és a melyet szenvedni kelletet volna (C/B 1347)

negyven napot. a melyeket végben kelletet volna vinni azok nélkül (C/B 1348)

{…} El kelletet volna azokot a Ceremoniákot törleni (C/B 1442)

azokot a Ceremoniákot. de nem kelletet volna azt tselekedni, mert azok (C/B 1442)

törvén. nagy fáradságal és meszünnen kelletet volna is viszá jöni. de (IJE 35)

a melyet azért a munkáért kelletet volna adni, és a melyet (IJE 149)

kivántatot. mint sem amelyet késziteni kelletet volna, leg fellyeb kétszer ettek (KSZ 328)

a melyért. közönségesen. valo penitentziát kelletet volna tartani, tsak a maga (KSZ 366)

maradéki inkáb oltalmazák, mint sem kelletet volna, közönségesen az eretnekség emberi (KSZ 422)

házaság törésben, egy nehany saeculumokig kelletet volna annak penitentziát tartani, ezért (KSZ 474)

lelki dolog, a melynek elsönek kelletet volna lenni, gyakorta hátra marada (KSZ 480)

egészen az árrát, de nem kelletet volna olyan hazugságal meg tsalni (SUT 505)

az innepnek nagyságáért valamely kedvezésel kelletet volna lenni a sidokhoz, de (SUT 571)

és a hiv sidoknak, nem kelletet volna. oly igen esze elegyiteni (SUT 649)

volt része benne, akinek. boszut kelletet volna állani. ez a büntetetlenség (SUT 666)

üsmervén ötet nem ditsöitették amint kelletet volna, és azal tartoztanak, ez (SUT 697)

adták. holot azt. az Istennek kelletet volna adni. Ez igy levén (SUT 697)

le vétette volna rola, amint kelletet volna a Romai törvény szerént (SUT 707)

vittem volna bé atemplomba, azokot kelletet volna tehát elödbe hozni,, ha (SUT 711)

avárosnak a neve a melynek kelletet volna küldeni. nem volt fel (SUT 760)

azok, a kiknek leg inkáb kelletet volna tisztelni az ur házát (SUT 829)

aprilisig. noha természet szerént addig kelletet volna leg bövebnek leni, a (SUT 856)

kelletik – 20

ezt a vizet is meg kelletik szentelni. mert anélkül nem volna (TL 60)

kezdete nem lévén. véginek sem kelletik lenni, azt mondgya maga felöl (É 855)

halok. oh’ uram ha meg kelletik halnom enged meg had legyen (MN 54)

tudtam volna hogy ollyan sokáig kelletik hordozni a keresztet. és hogy (KKU 345)

nyomoruságban. szomoruságban., és a fajdalomban kelletik töltenem, azt tartván hogy tsak (KKU 370)

meg holtam., ugy néked is kelletik valamit tselekedni én érettem, ezért (KKU 432)

hogy meg tudhasa töllök, hol kelletik születni a messiásnak. akit vártanak (KJÉ 613)

a proféta. akinek a világra kelletik jöni. magok közöt el végezék (KJÉ 664)

a kapu a melyen bé kelletik menni a juhok vezérlésire (KJÉ 687)

irtoztato nyomoruságoknak. a melyeknek meg kelletik lenni. meg jövendölé nékik. hogy (KJÉ 729)

a melyben azember fiának el kelletik jöni (KJÉ 732)

mivel értelmes teremtet állat. mindeneket kelletik néki olly végre munkálodni, az (IK/B 388)

ezeket. és lásd meg, mit kelletik mondanod; és mivelned mind ezekre (IK/B 589)

hogy az élet rendinek valasztásárol kelletik gondolkodnod. és azután is midön (IK/B 613)

volt, hogy a Messiásnak ót kelletik születni. a sidok magok is (C/A 156)

eretnekek ellen. és mindenkor is kelletik. mert szükség hogy hasonlások legyenek (C/A 263)

volt, hogy a Messiásnak ótt kelletik születni, a sidok magok is (C/B 1034)

eretnekek ellen. és mindenkor is kelletik., mert szükség hogy hasonlások legyen (C/B 1099)

kell arrol emlékezni, hogy meg kelletik kegyelmednek halni. a kegyelmed tselekedetét (IJE 71)

abban az országban, a melyben kelletik mennünk, és ótt maradnunk örökké (IJE 132)

kelletnék – 35

és ha a tisztartojának. nem kelletnék. irni, talám az irást. és (TL 108)

eléb indullyunk meg. mint sem kelletnék, ez az Cancellária szokása. mert (TL 237)

legyen ót, mint sem kelletnék., én ezt jó mondásnak tartom (TL 238)

látvan, és már tudván mit kelletnék tselekední, jeleket mutata hogy a (TL 290)

az elegendö volna, és nem kelletnék néki tanátsot kérni másoktol. a (É 111)

el hitethették volna, hogy meg kelletnék halni, és által menni agyalázaton (É 157)

ezekböl nem következik. hogy ne kelletnék szorgalmatoságal. tanulni a szent könyveket (É 370)

hogy azért az annya mehiben kelletnék viszá térni, azért az ur (É 664)

volna, és a melyröl nem kelletnék számot adni, példának okáért, ki (É 711)

látá hogy az ellenség földire kelletnék menni, és egyikének sem halhatná (MN 17)

ugy mivellyem., mint ha meg kelletnék halnom; hogy az igazak halálával (KG 462)

valamég az Izrael népe elött. kelletnék néki meg jelenni (KJÉ 608)

bátorságal, és keveseb haszon keresésel. kelletnék mint sem gondolná. egy olyan (KJÉ 632)

nékik mondani, hogy néki jérusalemben kelletnék. menni, ót üldözni fogják, a (KJÉ 672)

nékik, hogy Illyésnek valojában el kelletnék. jöni. a ki is sokat (KJÉ 674)

eziránt a kristustol. hogy hányszor kelletnék meg botsátani attya. fiának, ha (KJÉ 678)

gerjeszen eföldre. és hogy kereszttségel. kelletnék nékie meg kereszteltetni. ez a (KJÉ 694)

egy villámlás. de elöbször sokat kelletnék néki szenvedni, és meg vettetni (KJÉ 704)

elejekben adá feleletével., hogy addig kelletnék végben vinni szolgálattyát, a még (KJÉ 709)

asidok közöt. hogy mitsoda helyen kelletnék imádni az Istent. a samaritánusok (KJÉ 712)

erösitteni kezdé. hogy ha meg kelletnék érette halni. de ötet meg (KJÉ 741)

amelyekben valának. azért, hogy meg kelletnék válniok akristustól aki is mondá (KJÉ 744)

Isten akarattyát. és nekié mit kelletnék tselekedni. De az Isten haragban (IK/A 286)

Abban nintsen kéttség. hogy ne kelletnék tanátsot kérni az illyen választásban (IK/A 293)

Istené, és az melyben. nem kelletnék ötet szolgálni. hüségesen (IK/B 678)

idejében is tarta. hogy hol kelletnék imádni az Istent., és ez (C/A 139)

tanita minket, hogy mi formában kelletnék imádkoznunk (C/A 167)

mondották hogy a Messiásnak Bethlehemben kelletnék születni, továbbá. akristus azt is (C/A 428)

valo nézve., sok szor el kelletnék mulatni az Isteni szolgálatot, de (C/A 771)

idejében is tarta., hogy hol kelletnék. imádni az Istent, és ez (C/B 1021)

tanitta benünket. hogy mi formában kelletnék imádkoznunk., onnét a (C/B 1041)

mondották. hogy a Messiásnak bethlehemben kelletnék. születni. továbbá. a kristus. azt (C/B 1227)

más akadályokra valo nézve, sokszor elkelletnék mulatni az Isteni szolgálatot., de (C/B 1476)

a hit által hogy hová kelletnék nékiek igyekezni (KSZ 310)

fogadása. és hogy mitsoda napon kelletnék ajánlani érettek az ajándékokot, és (SUT 705)