kenyér – 664
kenyer
kenyerböl – 1

a ki méltatlanul eszik abol. akenyerböl., vagy iszik abbol apohárbol, vétkezik (SUT 686)

kenyerel – 3

ezer embert elégit meg. öt kenyerel (KJÉ 778)

meg esküdöt, negyven napig. száraz kenyerel. és vizel. valo böjtre, és (C/B 1339)

irják hogy szent péter tsak kenyerel, és olajmagal elt, és ritkán (SUT 549)

kenyernek – 3

ö teste jelen vagyon. a kenyernek szine alat, és az ö (KG 506)

{…} Mit jelente a kenyernek, és bornak áldozattya a melyet (C/A 742)

nép imádgya a kristust, a kenyernek, és a bornak szinek alat (C/B 1522)

kenyerre – 1

Istentöl hogy mindenhatoságábol hinttse áldását akenyerre, és abora, amely változtassa azokot (C/A 828)

kenyér
kenyér – 108

hanem hatra. és azon rakás kenyér mellé ülünk, a mely Constancinápoly (TL 26)

már mi itt a rakás kenyér mellé ültünk. csak az Isten (TL 29)

esziben sem jutot a fekete kenyér. de mihent a makra szorult (TL 160)

nem lehete. mivel már. a kenyér. és a viz is szük (TL 165)

Nincs keservesb kenyér, kit adnak panaszal., bövön elegyitve (TL 195)

azt nem tudom hogy menyi kenyér vagyon még előttem, de azt (ML 309)

és az értelemnek, a mely kenyér a kristus maga, aki az (É 75)

a fejénél egy hamuban sült kenyér, és egy edény viz, evék (É 198)

{…} Mit jelent akenyér melyet az Angyal vit aprofétának (É 199)

akikröl szól a kristus, és akenyér. mely az utolsoké (É 208)

kik az Isten népe valának, akenyér az Évangyéliumi kegyelem., mely önekik (É 208)

jelentet akenyér. amelyröl szól az özvegy aszszony (É 276)

filep, két száz pénz árru kenyér nem elég nékik, hogy ki (É 356)

kosárt tölténekmeg az öt arpa kenyér hulladékibol. melyek meg maradtak vala (É 357)

és ez az életet adó kenyér, halált fog adni (É 456)

ki néki nem követ ád, kenyér helyet, se nem kigyot hal (É 566)

ez a menyböl alá szállot kenyér. hogy ha ki abbol eszik (É 593)

hallyon, Én vagyok az élö kenyér. ki menyböl szállottam alá, ha (É 593)

ekenyérböl eszik. örökké él; és kenyér melyet én fogok adni, azén (É 593)

{…} A kristus miképen élö kenyér (É 595)

és kik néki engedelmeskednek, a kenyér mely a testet táplállya, ollyan (É 595)

a testet táplállya, ollyan materiális kenyér, mely tsak a testi élet (É 595)

maga lévén az élet, ollyan kenyér, a mely életet ád a (É 595)

ugy öis menyböl le szállot kenyér meg testesülése által, és valamint (É 595)

él én érettem. Ez a kenyér. mely az égböl szállot alá (É 620)

{…} Mit jelent ahét kenyér. meg szaporitásának nagy tsudája (É 697)

{…} Mit jelent ahét kenyér., a mely böségel elegendö volt (É 698)

jelenték akristus emberségit, aki élö kenyér lévén, azt minden nap ajánlyák (É 762)

Istennek. atemplomban, és a mely kenyér eledele avaloságos hiveknek, agyertya tarto (É 762)

engemet a vacsorára. és a kenyér meg szegésére, de kevesen akarnak (KKU 281)

vérében valo részesülés, és a kenyér, melyet meg szegünk, az ur (KG 508)

és Isteni képen. az a kenyér. a mely meg elégitti öket (KJÉ 587)

vagyok, és szükséges nékem is akenyér. ez igy lévén. az üdvezitö (KJÉ 596)

sidoknak hogy ö az élö kenyér (KJÉ 665)

atyám adgya, és az a kenyér az, a mely az égböl (KJÉ 666)

én vagyok az az élö kenyér, a ki én hozám jö (KJÉ 666)

teste. olyan menyböl le szállot kenyér. a mely örök életet adna (KJÉ 667)

meg magát az ur. vélek, akenyér meg szegésin, de mind ezekre (KJÉ 766)

és a szénen halat. és kenyér is volt, jésus mondá nékik (KJÉ 768)

kenyér. 92 (KJÉ 778)

Éhséget botsátok a földre: nem akenyér éhségét: sem a viz szomjuságát (IK/A 57)

az égböl le szállot elö kenyér. a mi táplálásunkra. ez életnek (C/A 96)

az égböl le szállot élö kenyér., aki ezt a kenyeret eszi (C/A 204)

melyet ajánlanak és osztogatnak a kenyér és a bor szine alat (C/A 526)

vérét. ajánlván. vagy vévén, a kenyér. és a bor szine alat (C/A 527)

{…} Közönséges kenyér valaé az, a melyet meg (C/A 528)

a hatodik résziben láttyuk. A kenyér melyet néktek adok az én (C/A 531)

is ö benne. Ez amaz kenyér aki mennyekböl jött ala, A (C/A 531)

{…} Mit értesz a kenyér, és a bór szinén, mivel (C/A 536)

Eucharistiában vagyon, nintsené ót már kenyér. és bór (C/A 536)

{…} ót már nintsen se kenyér, se bór. egyéb ót nem (C/A 536)

{…} Hová lészen tehát akenyér. és a bór (C/A 536)

{…} A kenyér akristus valoságos testivé változik. és (C/A 536)

{…} Tsak a test vagyoné akenyér szine alat. és a vér (C/A 537)

a testnek kellene lenni a kenyér szine alat. és a vérnek (C/A 537)

{…} Mint hogy akenyér leg szükségeseb ez életre., az (C/A 705)

{…} Mitsoda testi szükségek értetnek akenyér nevezete alat (C/A 706)

alelki szükségek. a melyeket a kenyér neve alat kérünk (C/A 706)

testének., és vérének ajánlása, a kenyér, és a bór szinek alat (C/A 753)

a pap keze által., a kenyér, és abor szinek alat, a (C/A 756)

Mint hogy a még tsak kenyér. a mit a pap ajánl (C/A 808)

ház azt kéri hogy a kenyér, és abor melyeket ajánlot, akristus (C/A 829)

egyház azt hiszi hogy a kenyér a kristus testévé változot.,és (C/A 832)

változot.,és hogy nintsen már kenyér az ostyában, mind azon által (C/A 832)

szent kenyérnek nevezi, mert a kenyér név alat közönségesen minden féle (C/A 832)

mondgya magárol Én vagyok azélö kenyér. ugyan ezt az élö kenyerét (C/A 832)

azokot meg áldod, mert a kenyér és abór akristus testévé és (C/A 840)

mivel régenten az oltárra valo kenyér. mind vastagab, mind nagyob volt (C/A 847)

kenyérnek szine alat. mivel a kenyér jegye az egyeségnek (C/A 851)

Valamint hogy a kenyér sok buza magbol áll, és (C/A 851)

az égböl le szállot élö kenyér. a mi táplálásunkra (C/B 985)

élö kenyér, aki ezt a kenyeret eszi (C/B 1062)

melyet ajánlanak., és osztogatnak. a kenyér. és a bór szine alat (C/B 1298)

kristus testét. és vérét. a kenyér. és a bor szine. alat (C/B 1299)

{…} közönséges kenyér valaé az. amelyet meg álda (C/B 1300)

a hatodik részben vagyon, a kenyér. melyet néktek adok az én (C/B 1302)

én is öbenne, Ez amaz kenyér. a ki menyekböl jött alá (C/B 1302)

{…} Mit értesz a kenyér. és a bór szinén. mivel (C/B 1305)

Eucharistiában vagyon. nintsené ót már kenyér. és bór (C/B 1306)

{…} ót már nintsen se kenyér. se bór. egyéb. ót nem (C/B 1306)

{…} Hová lészen. hát a kenyér. és a bór (C/B 1306)

{…} A kenyér. a kristus valoságos testivé változik (C/B 1306)

tsak a test vagyoné, a kenyér szine alat, és a vér (C/B 1306)

a testnek kellene lenni a kenyér szine alat. és a vérnek (C/B 1307)

{…} Mint hogy a kenyér. leg szükségeseb az életre, a (C/B 1428)

szükségeket. 2. A kristus a kenyér által. azt akarta velünk meg (C/B 1428)

Mitsoda testi szükségek értetnek a kenyér nevezete alat (C/B 1428)

alelki szükségek., a mellyeket. a kenyér neve alat kérünk (C/B 1429)

kristus testének, és vérének ajánlása. akenyér, és abor szinek alat (C/B 1463)

Istennek. apap keze által, a kenyér, és abor szinek alat. akereszt (C/B 1465)

Mint hogy a. tsak még kenyér amit apap ajánl, miért mondgya (C/B 1504)

ház azt kéri. hogy a kenyér és abór, melyeket ajánlot, a (C/B 1521)

ház, azt hiszi. hogy a kenyér a kristus testévé változot. és (C/B 1523)

változot. és hogy nintsen már kenyér az osttyában, mind azon által (C/B 1523)

szent kenyérnek nevezi, mert a kenyér név alat. közönségesen minden féle (C/B 1523)

magárol, Én vagyok az élö kenyér,. ugyan ezt az élö kenyeret (C/B 1523)

után, azokat meg áldod mert akenyér, és abor, akristus testévé és (C/B 1529)

mivel régenten az oltárra valo kenyér, mind vastagab, mind nagyob volt (C/B 1535)

akenyérnek szine alat. mivel a kenyér jegye az egyeségnek (C/B 1538)

Valamint a kenyér hogy sok buza magból áll (C/B 1538)

után fel vetem. hogy menyi kenyér. bór. hus, fa, gyerttya, és (IJE 141)

hanem akenyérröl, és vizröl. mivel akenyér nevezeti alá, atöb eledeleket is (ISZ 204)

ollyan fent valo házban gyülekeztek, akenyér meg szegésére, ugy mint, az (KSZ 337)

készitet olajal. husvétra, a száraz kenyér helyet, a melyet szoktak vala (KSZ 417)

és hideget a többinek, A kenyér mellé, semit mást egyebet nem (SUT 641)

a kényesebbek, tehet Isopot a kenyér mellé, Imé illyenek az ö (SUT 641)

A szent eledel, ameg költ kenyér., a só, és az Isop (SUT 641)

ezek valának, egy kosár kovásztalan kenyér. olajal meg kenve, pogátsák, és (SUT 705)

kenyérben – 10

és ót kel maradni. valamég akenyérben tart, itt vagyon a mi (TL 17)

a’ Ked mondását, hogy a’ kenyérben sokatskát hintettek volt előnkbe, vagy (ML 317)

Érzékenység érezhet, vagy láthat, a kenyérben. és a borban.. ugy mint (C/A 536)

azon által változás az ajánlot kenyérben, és bórban, de aza változás (C/A 757)

ád akristus testének és vérének akenyérben. és aborban a mely egyedül (C/A 757)

szent Pál, és mindnyájan egy kenyérben. és egy pohárban részesülünk. ugyan (C/A 851)

érzékenység érezhet, vagy láthat a kenyérben, és a borban. ugy mint (C/B 1305)

azon által. változás. az ajánlott kenyérben. és borban., de az a (C/B 1466)

a kristus testének, és vérének, akenyérben, és a borban (C/B 1466)

szent pál és mindnyájan. egy kenyérben,, és egy pohárban részesülünk {…} ugyan (C/B 1538)

kenyérböl – 13

még volt itt a rakás kenyérböl. arra viszá kelletet jöni, a (TL 249)

és ugy egyék abbol a kenyérböl és igyék apohárbol., mert aki (É 453)

menyböl szállottam alá, ha valaki ekenyérböl eszik. örökké él; és kenyér (É 593)

ember, és ugy egyék abbol akenyérböl, és igyék apohárbol, mert a (É 618)

uram adgy nékünk mindenkor abbol akenyérböl., felelé nékik jesus. én vagyok (KJÉ 666)

kosárt töltöttek meg az ött kenyérböl. a melyekel. ött ezer embert (KJÉ 671)

magát, és ugy egyék abbol akenyérböl, és ugy igyék abbol apohárbol (C/A 547)

is m0ndgya, aki. ebböl a kenyérböl eszik. öröké éll, a ki (C/A 548)

akenyeret, és abort, abbol a kenyérböl, és borbol. anyit vettek, a (C/A 806)

és ugy edgyék abbol a kenyérböl; és ugy igyék abbol a (C/B 1314)

mondgya a kí ebböl a kenyérböl eszik, örökké éll. a ki (C/B 1315)

kenyeret, és abort, abbol a kenyérböl. és bórból, anyit vettek. amennyí (C/B 1503)

helyesnek, hogy a gazdag olyan kenyérböl részesüllyön, a melyet a szegény (KSZ 412)

kenyere – 12

itt vagyon el hintve a kenyere. addig csak itt kel lenni (TL 54)

tsak azért van, hogy a’ kenyere el fogyot, még más hasonlot (ML 309)

Mitsoda ez életnek, és értelemnek kenyere. amelyel élteti abölcseség azokot kik (É 75)

az eletnek, és az értelemnek kenyere, a világosittya és táplállya az (É 75)

az oltári szenttségben lévö üdveségnek kenyere, a melyel táplállya mind azokot (É 534)

ö meg vallya alázatosan. hogy kenyere nintsen, nékünk is meg kel (É 565)

vagyon, én vagyok az életnek kenyere. az Atyáitok mannát ettek a (É 593)

egy iffiacska. akinek öt árpa kenyere. és két hala vagyon. de (KJÉ 664)

hogy ö volna az életnek kenyere, a manna nem mentheté meg (KJÉ 666)

vagyon olyan. a kinek még kenyere is nintsen. és hogy az (IK/A 269)

magában foglallya. akristust; aki valoságos kenyere az Angyaloknak. valoságosan is le (C/A 528)

foglallya akristust. a ki valoságos kenyere az angyaloknak. valoságosan is le (C/B 1299)

kenyére – 11

az elméjeket. nem az olyan kenyére kellene forditani., amely tsak atestet (KJÉ 671)

szállását. és azután keresztet vet akenyére., és a bora mondván (C/A 810)

A pap miért tsinál keresztet akenyére és abora, a midön ezeket (C/A 820)

A pap akehelyre és a kenyére terjesztvén kezeit ezt az imádságot (C/A 826)

terjeszti kezeit akehelyre, és a kenyére. midön ezt az imádságot mondgya (C/A 827)

kezdetekor a kehelyre és a kenyére kezeit anép nevében, a kiért (C/A 827)

és azután keresztet vet a kenyére. és a borra, mondván (C/B 1506)

pap miért tsinál keresztet a kenyére, és aborra, midön ezeket a (C/B 1514)

A pap akehelyre. és a kenyére. terjesztvén kezeit. ezt az imádságot (C/B 1518)

az áldozat kezdetekor akehelyre. és akenyére kezeit a nép nevében, a (C/B 1519)

hogy minden hatoságábol hinttse áldását. akenyére, és aborra, amely is változtassa (C/B 1520)

kenyéré – 2

arra akará ingerleni hogy aköveket kenyéré változtassa, hogy eleget tenne az (É 182)

teste. a mely test, mennyei kenyéré let a szenttségben. hogy eledelül (É 448)

kenyerébe – 1

mondván. tegyünk fát az ö kenyerébe, és gyomlállyuk ki ötet az (É 447)

kenyeredet – 5

terhet el szagass. szegd meg kenyeredet az éhezöknek, és a szegényeket (É 165)

le rollok terheket. szegd meg kenyeredet az ehezönek, a szegényeknek, és (VKT 816)

földnek termésiböl. órtzád veritekivel eszed kenyeredet. miglen viszá térsz a földben (VKT 839)

ki. A homlokodnak veritékével eszed kenyeredet, mind adig még viszá nem (IK/A 164)

orczádnak veritékivel egyed az te kenyeredet. még nem földé lészesz, mert (IK/B 514)

kenyerek – 16

magokban., mert nem érték a kenyerek dolgát, mert szivek vak vala (É 175)

költtségeket tésznek, a midön másoknak kenyerek sintsen, és nyomoruságban vannak, a (É 619)

az asztal, és aki tött kenyerek, mely szentnek mondatik, a második (É 761)

az Isten elött ki tett kenyerek, jelenték akristus emberségit, aki élö (É 762)

hány kenyerek volna. andrás. mondá néki. hogy (KJÉ 664)

magokal. és hogy tsak egy kenyerek volt a hajoban, erösen is (KJÉ 671)

keserü vizre találtanak., másodszor mert kenyerek nem vala,. harmadszor hogy vizek (C/A 94)

valának azok a ki tet kenyerek (C/A 102)

jelente az asztal. és a kenyerek (C/A 103)

Mit jelentének a tizenkét számu kenyerek (C/A 103)

keserü vizre találtak., másodszor. mert kenyerek nem vala. harmadszor. mert vizek (C/B 984)

valának azok a ki tett kenyerek (C/B 991)

mit jelente az asztal. és akenyerek (C/B 991)

jelentének. a tizen két számu kenyerek. melyek az asztalon állottak (C/B 991)

eledeleket is érti, az ö kenyerek pogátsa formára volt sütve, azért (ISZ 204)

az asztal a melyen a kenyerek állottak, és az füstölö oltár (SUT 880)

kenyerekböl – 2

példájábol.. aki nagy szükségben olyan kenyerekböl ett volna. a melyekböl tsak (KJÉ 641)

kenyeret, hanem az oltáron lévö kenyerekböl ada, hanem ki ki a (ISZ 197)

kenyereké – 1

hogy ezek a kövek változanak kenyereké, de akristus felelé néki. nem (KJÉ 620)

kenyerekel – 1

béresek az atyám házánál bövölködnek kenyerekel, én pedig itt éhel halok (É 303)

kenyereket – 17

a török, hogy azIsten rakás kenyereket hintet el. imit amot az (TL 17)

halónak, abban. hogy kolosvárt jó kenyereket sütnek, avalo, de azis valo (TL 112)

adá az étket. és a kenyereket is melyeket sütöt vala oda (É 300)

hozája, mondá Filepnek, honnét veszünk kenyereket, hogy ezek egyenek,? ezt pedig (É 356)

husát egyék meg, és kovásztalan kenyereket vad salátával, semmit abban nyersen (É 460)

menyünk két száz pénz árra kenyereket vennünk.? az többet tészen negyven (KJÉ 663)

csak arra valo volt hogy kenyereket tettenek reája (C/A 102)

oltáron füstölököt égetet, és aki akenyereket az asztalra rakta, mivel az (C/A 780)

ök ajánlyák. atemjént és a kenyereket., annak okáért szentek legyenek., annál (C/A 780)

csak arra valo volt. hogy kenyereket tettenek reá (C/B 991)

leg szegényebbeknek., a minden napi kenyereket kérni, mert tsak az Istenen (C/B 1428)

oltáron füstölököt égetet, és akí akenyereket az asztalra tette., mivel az (C/B 1482)

ajánlyák atemjént, és a kenyereket, annak okáért szentek legyenek {…} annál (C/B 1483)

hogy tsendeségel. munkálodván, egyék tulajdon kenyereket. 2 (IJE 55)

kik nem kételenek dologal keresni kenyereket. mert mivel hogy. nintsen senki (IJE 73)

a lámpásokot meg gyujttsák, és akenyereket bé ajánlyák, a sanctuariumban pedig (ISZ 229)

olyan nyomorultakrol. kik nem kereshették kenyereket, azt tartották, hogy az ollyanoknak (KSZ 432)

kenyerekké – 1

Fia vagy, mondgyad hogy ekövek kenyerekké legyenek, ki felelvén mondá. irva (É 181)

kenyerekkel – 1

honnét elégitheti meg ezeket valaki kenyerekkel it apusztában, és kérdé öket (É 696)

kenyereknek – 1

napjának nevezték. az az, kovásztalan kenyereknek, és apáscha neven. válagatás nélkül (KJÉ 736)

kenyérel – 66

el, már ezután keveseb rakás kenyérel érem bé mint edig, tsak (ML 319)

mondá. irva vagyon nem tsak kenyérel él az ember, hanem minden (É 181)

Tsudát tészen hogy táplálhasa, ött kenyérel, és két halal. meg elégite (É 357)

akristus, egy, és ugyan azon kenyérel, a mely az ö teste (É 359)

is egyszers mind, az ött kenyérel tett tsudában, hogy mitsoda készülettel (É 359)

sidoknak hogy a bárányt kovásztalan kenyérel egyék (É 461)

beteget meg gyogyit, vagy ött kenyérel, öt ezer embert meg elégit (KJÉ 596)

akristus felelé néki. nem tsak. kenyérel él az ember., hanem minden (KJÉ 620)

ezer embert elégit meg, öt kenyérel. két halal (KJÉ 663)

meg elégíttet volt ött árpa kenyérel. nem tudhatá hová lett volna (KJÉ 665)

engemet. hogy jól tartottalak titeket kenyérel. munkálkodgyatok tehát azon, hogy nem (KJÉ 665)

egy szer, elégitettél meg ött kenyérel. ött ezer embert, de mojses (KJÉ 666)

ezer embert meg elégit hét kenyérel (KJÉ 670)

kivül. a néptöl maradot darab kenyérel. hét kosár meg telék (KJÉ 671)

bárányt meg ették. sietve, kovásztalan kenyérel. és vad salátával, a ruhájok (KJÉ 736)

ezer embert elegit meg hét kenyérel 100 VIII fariseusok jelt kérnek (KJÉ 779)

belsö részeivel. és azt kovásztalan kenyérel. és keserü füvel egyék. az (C/A 89)

4. kovásztalan kenyérel (C/A 92)

Communicalnak: vasár. napokon meg szenteltet kenyérel (C/A 546)

hagyni. leg gyakraban vizel. és kenyérel böjtöltenek, alamisnát adtak, és gyakorta (C/A 576)

meg esküdöt; negyven napig száraz kenyérel (C/A 580)

meg esküdöt. elöször hét napíg kenyérel. és vizel valo böjtre. másodszor (C/A 580)

ahét vasárnap elött valo péntekeken kenyérel és vizel böjtölt, és azon (C/A 580)

szükség nélkül dolgozot. három napig kenyérel. és vizel valo böjtre (C/A 580)

beszélt. tiz napig valo böjtre kenyérel és vizel (C/A 580)

szentelte, ha beteg nem volt, kenyérel. és vizel. tiz napig valo (C/A 581)

mondot Attya. vagy Annya ellen. kenyérel és vizel. negyven napig valo (C/A 581)

meg nevette. vagy meg tsufolta, kenyérel és vizel. negyven napig valo (C/A 581)

valo penitentziára. melyek közül. egyet. kenyérel, és vizel kelletet böjtölni (C/A 581)

ötet valamely vad állatnak lenni, kenyérel. és vizel negyven napig valo (C/A 582)

a seb veszedelmes negyven napig kenyérel. és vizel valo böjtolésre, és (C/A 582)

szinte meg nem sebesitette is, kenyérel és vizel. harmad napig valo (C/A 582)

Azért hogy gyülölségben élt felebarátyával. kenyérel és vizel valo böjtölésre, mind (C/A 582)

lopot joszágot viszá kel adni, kenyérel és vizel háromszor negyven napig (C/A 582)

penitentziára, és azok közül hármat, kenyérel. és vizel valo böjtölésre (C/A 582)

tartot abol amit atemplomra adtak, kenyérel és vizel. negyven napig valo (C/A 583)

valo penitentziára., egyet azok közül kenyérel. és vizel valo böjtölésre (C/A 583)

adni husz napig valo böjtölesre. kenyérel és vizel (C/A 584)

szollot. hét napig valo böjtölésre kenyérel és vizel (C/A 584)

pap, a ki az Istennek kenyérel, és boral áldozot, agyözedelem után (C/A 834)

belsö részeivel, és aztot kovásztalan kenyérel, és keserü füvel egyék. az (C/B 981)

sietve kelleték enni. 4 kovásztalan kenyérel, 5. es vad salátával (C/B 983)

de Communicálnak vasárnapokon meg szenteltetett kenyérel (C/B 1314)

kerülni, leg gyakrabban vizzel, és kenyérel böjtöltenek.. alamisnát adtak, gyakorta imádkoztak (C/B 1336)

meg esküdöt, elöször, hét napig, kenyérel, és vizel valo böjtre, masodszor (C/B 1339)

hét vasárnap elött valo péntekeken., kenyérel, és vizel böjtölt, és ezen (C/B 1339)

szükség nélkül dolgozot, három napig kenyérel, és vizel valo böjtre (C/B 1339)

beszélt. tiz napig valo böjtre, kenyérel, és vizel (C/B 1339)

hogy ha beteg nem volt. kenyérel, és vizel tiz napig valo (C/B 1339)

a kántort meg nem böjtölte, kenyérel, és vizzel, negyven napig valo (C/B 1339)

mondot. apja., vagy anya ellen, kenyérel, és vizel. negyven napig valo (C/B 1340)

meg nevette, vagy meg tsufolta., kenyérel, és vizel. negyven napig valo (C/B 1340)

a melyek közül egy esztendöt. kenyérel: és vizel kelletet meg böjtölni (C/B 1340)

ötet valamely vad állatnak lenni. kenyérel, és vizel. negyven napig valo (C/B 1340)

a seb veszedelmes, negyven napig kenyérel, és vizel valo böjtölésre., és (C/B 1340)

szinte meg nem sebesitette is., kenyérel, és vizel., harmad napig valo (C/B 1340)

Azért hogy gyülölségben élt felebaráttyával., kenyérel és vizel valo böjtölésre, mind (C/B 1340)

lopot joszágot viszá kell adni. kenyérel. és vizel. háromszor. negyven napíg (C/B 1340)

penitentziára, és azok közül hármat, kenyérel. és vizel valo böjtölésre (C/B 1341)

abbol. amit a templomra adtak, kenyérel, és vizel. negyven napig valo (C/B 1341)

valo penitentziára, egyet azok közül. kenyérel, és vizel valo böjtölésre. Azért (C/B 1341)

adván. husz napig valo böjtölésre. kenyérel, és vizel (C/B 1342)

szollot. hét napig valo böjtölésre, kenyérel és vizel (C/B 1342)

pap. a ki, az Istennek, kenyérel, és boral áldozot. agyözedelem után (C/B 1525)

száraztot hust ettek. masok tsak kenyérel, és vizel ebédeltek, az üldöztetéskor (KSZ 325)

nem is, de igen gyakorta. kenyérel, és vizel. böjtöltették öket, hoszu (KSZ 362)

kenyerem – 3

hogy ebédhez ültem volna. de kenyerem nem volt. mind ezeket nem (TL 247)

ate urad Istened. hogy nints kenyerem, hanem tsak annyi lisztem avederbe (É 274)

érhetem. az én köny hullatásim, kenyerem hellyet legyenek, mind addig a (KKU 361)

kenyeremben – 1

mind addig valamég a rakás kenyeremben tart, szivesen szeretem kédet, hát (TL 17)

kenyeremet – 1

amidön nagy unadalomal, kel enni akenyeremet és innya a gotnári bort (TL 243)

kenyéren – 1

féle ajándékot tenni az oltára, akenyéren, és a boron kivül, az (KSZ 372)

kenyerének – 11

kölykek. tsak esznek a fiak kenyerének asztal alá hullot morsalékjábol, erre (KJÉ 670)

viaticumnak. szent vatsorának, a gyermekek kenyerének., és az Angyalok kenyerének (C/A 527)

gyermekek kenyerének., és az Angyalok kenyerének (C/A 527)

A Gyermekek kenyerének. mert a hivek az Isten (C/A 527)

Az Angyalok kenyerének. mert magában foglallya. akristust; aki (C/A 528)

mely jelenté. az Eucharistiát. Angyalok kenyerének nevezték. azért hogy az égböl (C/A 528)

viáticumnak., szent vacsorának. a gyermekek kenyerének. és az angyalok kenyerének (C/B 1299)

gyermekek kenyerének. és az angyalok kenyerének (C/B 1299)

5 A gyermekek. kenyerének, mert a hivek az Isten (C/B 1299)

Az Angyalok kenyerének. mert magában foglallya akristust. a (C/B 1299)

mely jelenté. az Eucharistiát. angyalok kenyerének nevezték. azért, hogy az égböl (C/B 1300)

kenyeret – 236

testben, talám egy kazalni rakás kenyeret kel meg ennem ebben azországban (TL 17)

ettük a nekünk rendeltetett rakás kenyeret. már továb megyünk. de nem (TL 26)

a kövér testemben, csak török kenyeret kel enni arakásbol. a békeség (TL 26)

hol hintettek el még másut kenyeret számunkra, mert oda csak el (TL 29)

volna el leg aláb két kenyeret itt nálunk. mert azt reménlem (TL 30)

el vegyed töllök azt a kenyeret, a melyet én rendeltem nékik (TL 46)

szegénységben esnék. készeb volna száraz kenyeret enni, mint sem egy gyöngyös (TL 99)

ki ki. a szöllö hegyétöl. kenyeret szintén ollyan jót lehetne enni (TL 134)

hogy miért nem esznek szentelt kenyeret a templomban nálunk. mint franciában (TL 146)

miért nem esznek nálunk szentelt kenyeret a templomban, mint francziában. azért (TL 148)

felejtvén akalácsot. csak a fekete kenyeret suhajtá. ne panaszolkodgyunk hát a (TL 160)

számlálnák mind azt, a ki kenyeret eszik, két száz ezer embernél (TL 228)

földel. füvel, fövényel elegyesen sült kenyeret avezér meg igérte hogy az (TL 230)

éltese, a nem eszik török kenyeret, minek elötte ezt a levelet (TL 236)

egymás keziböl vonnyák ki a kenyeret, sokszor történt, hogy ebédhez ültem (TL 247)

egésséget neki. mert ö ád kenyeret nekünk, hálá adásal is kel (TL 251)

és magot ád avetönek. és kenyeret az évönek. ugy lészen az (É 193)

hozz nékem kérlek egy falat kenyeret is kezedben, ki felelé, éll (É 274)

elöször, egy kis hamuban sült kenyeret, alisztetskéböl, és hozad nekem. neked (É 274)

magunknak. és avilágnak, és azt akenyeret aszeretetnek tüzénél kel meg sütni (É 276)

vala, és le ülvén hogy kenyeret ennének, látának Galaádbol jövö uton (É 294)

nem mossák meg kezeket mikor kenyeret esznek, ? ö pedig felelvén mondá (É 330)

ezeren, vévé azért Jésus a kenyeret, és mikor hálákot adot volna (É 356)

miért vette azt az ött kenyeret. és akét halat hogy azt (É 358)

{…} Az ött kenyeret maga eleiben viteté. és mint (É 359)

tette, meg szaporitván azt azött kenyeret, amaga. és atanitványi kezekben. kik (É 359)

ö étket fözöt vala, és kenyeret apritot vala egy edénybe, és (É 409)

eljö, az okáért valaki eszi ekenyeret, vagy iszsza az ur póhárát (É 453)

amely ejjel el árultaték, vévé akenyeret, és hálakot adván meg szegé (É 453)

iszszátok, mert valamenyiszer eszitek e kenyeret., és iszszátok a pohárt, az (É 453)

pedig vatsorálván, vevé Jesus a kenyeret, és meg áldá, és meg (É 463)

midön le telepednék vélek, vévé akenyeret, és meg áldá, és meg (É 505)

beszélle, hanem a midön a kenyeret meg szegé (É 507)

és arra tétetett halat, és kenyeret mondá nékik Jésus, hozzatok elö (É 519)

el jöve Jésus, és vévé akenyeret. és nékik adá. hasonlo képen (É 519)

az örökös igazságnak, a midön akenyeret vévén azt mondgya, ez az (É 550)

néki, barátom. adgy nékem három kenyeret költtsön, mert egy barátom jöt (É 563)

nyittatik. kitsoda kér pedig közületek kenyeret az attyátol, vallyon követ adé (É 563)

akarojának alkalmatlanságára, nem tsak három kenyeret ád, hanem még mind azt (É 566)

amely éjjel el árultaték, vevé akenyeret, és hálákot adván meg szegé (É 618)

valamenyiszer iszátok, mert valamenyiszer eszitek ekenyeret, és iszszátok apohárt, az ur (É 618)

még eljö, azokáért valaki eszi ekenyeret, vagy iszsza az ur pohárát (É 618)

ettek, és meg holtak. aki ekenyeret eszi, örökké él (É 620)

aki eszi ezt a mennyei kenyeret (É 621)

nékünk kenyerünket, mind azt a kenyeret, amely a lelket erösiti, mind (É 630)

földön, és vévén a hét kenyeret. halákot adván. meg szegé, és (É 696)

egy farisaeusok fejdelme hazába szombaton kenyeret enni, és rea vigyáznak vala (É 786)

aki pedig magot ád avetöknek., kenyeret is ád az eledelre, és (É 849)

imádkozék érettek. hogy minden napi kenyeret (É 850)

adta, és tsak egy darab kenyeret kér. töllünk, meg nem vonhattyuk (KG 490)

de söt még egy darab kenyeret sem ád néki. hogy szeretné (KG 530)

filepnek, hol vehetünk mi anyi kenyeret, hogy enni adhasunk. ennek anépnek (KJÉ 663)

szinte két száz pénz arra kenyeret vennének is, de alíg jutna (KJÉ 663)

jésus maga eleiben viteté a kenyeret, és a halat, és parantsolá (KJÉ 664)

helyheztetve. akristus vevé az ött kenyeret, és akét halat. az égre (KJÉ 664)

áldá, az után darabokra töré akenyeret, és a népnek. el osztogatatá (KJÉ 664)

nem adot néktek valoságos menyei kenyeret., azt tsak az én atyám (KJÉ 666)

valának. amidön akristus az ött kenyeret meg szaporittá. ki is tettzik (KJÉ 668)

a fiaktol el venni a kenyeret. és az ebeknek vetni, az (KJÉ 669)

hol vehesünk ilyen pusztában. elegendö kenyeret hogy meg elégithessünk anyi népet (KJÉ 670)

anépet, meg áldá a hét kenyeret, és ahalatskakot., és aztanyitványival el (KJÉ 670)

akovászrol. mert el felejtették volt. kenyeret vinni magokal. és hogy tsak (KJÉ 671)

szokot mondá., boldog az, aki kenyeret eszik az Isten országában. jésus (KJÉ 698)

hét napig kelleték tartani. kovásztalan kenyeret egyenek, az innepet a martiusi (KJÉ 736)

melyet tsak jegyezet ahusvéti bárány, akenyeret vévé, meg áldá hálakot adván (KJÉ 739)

engemet, akinek. egy falat mártot kenyeret adok, judás is nem szégyenlé (KJÉ 740)

és asztalhoz ülvén vélek., vevé akenyeret, meg áldá, meg szegé, és (KJÉ 766)

hanem a mesterek, jésus pedig akenyeret vévén, nékik osztogatá. ugy hasonlo (KJÉ 768)

elehet penitentziául és érdemli meg akenyeret, az olyan aki nem dolgozik (VKT 840)

testámentumbéliek ellen. kik meg ferteztetet kenyeret ajánlottanak néki az oltáron., mitsoda (IK/A 38)

és imádkozik, az után a kenyeret, abort, és avizet alyállyák, a (IK/A 135)

azok ellen akik meg ferteztetett kenyeret tettek Óltárára, * menyire nem fogh (IK/B 406)

és imádkoznak. azután az offertoriumkor. kenyeret, bort, és vizet tesznek az (IK/B 488)

E szerént nevezék a tizenkét kenyeret, a melyeket az (C/A 102)

veré az ött királyokot, hogy kenyeret és bort áldozan Istennek, a (C/A 142)

meg gyogyitta. és a hét kenyeret s’ az egy nehány halat (C/A 167)

élö kenyér., aki ezt a kenyeret eszi. örökké éll, Az én (C/A 204)

szent léleknek származását. a kovásztalan kenyeret, hogy nálunk a papok meg (C/A 257)

ezekel vádolá, 1. hogy kovásztalan kenyeret szentelne meg, 2. hogy meg (C/A 273)

szoktak vala új buzából sütöt kenyeret ajánlani az Istennek (C/A 448)

mikor ök ennének. vevé a kenyeret., hálákot ada. meg áldá, meg (C/A 528)

álda meg, az az kovásztalan kenyeret. ezt lehet tudni. mivel az (C/A 528)

étele után rendelé. és olyan kenyeret álda meg, a mitsodás találkozék (C/A 529)

tiltva halálnak büntetése alat. kovászos kenyeret enni. vagy tsak tartani is (C/A 529)

hagyá az Apostoloknak akár kovászos kenyeret akár pogátsát szentellyenek (C/A 529)

Anyaszent egy ház pedig kovászos kenyeret, mindenikének a szokása jó. és (C/A 529)

mindenkor pogátsát szentelté. és kovászos kenyeret nem. és ha agörög Anyaszent (C/A 529)

egy ház mindenkor tsak kovászos kenyeret szentelté. és pogátsát nem. erre (C/A 529)

és meg holtak. de aki ekenyeret eszi éll mind örökké. ezekre (C/A 531)

jelen valo létit., mivel akristus akenyeret vévén mondá. Ez az én (C/A 534)

mind ezeket aváltozásokot tselekedhete., a kenyeret is a maga testévé változtathattya (C/A 537)

Ez az én testem. a kenyeret meg áldván. Ez az én (C/A 537)

{…} Mikor a kenyeret ket felé szegik. akristus testét (C/A 538)

azt mondgya, hogy valaki ejendi akenyeret, vagy ijandgya az urnak pohárát (C/A 547)

aleg szegényebbeknek. a minden napi kenyeret kérni, mert tsak az Istenen (C/A 705)

Miért nevezik alelki vagy testi kenyeret, minden napi kenyérnek (C/A 707)

és állatokot áldozék fel. Melkisedek., kenyeret. és bort ajánlot az Istennek (C/A 740)

is változtattya maga testévé a kenyeret és maga vérivé a bórt (C/A 757)

szenvedése elött. a midön vevé akenyeret és apohárt; mondván., Ez az (C/A 759)

mennekvala, és a házaknál a kenyeret meg szegvén, meg fellyeb azt (C/A 777)

az oltárhoz az Aldozathoz valo kenyeret, és bort, mostanában is sok (C/A 806)

is sok helyeken a nép kenyeret, gyerttyát, és pénzt ajánl, a (C/A 806)

és aszent egyháznak szükségire, a kenyeret meg szentelik, és agyülekezetben kis (C/A 806)

Istennek ajánlyák, hanem a helyet kenyeret és bort ád, ugyan ezt (C/A 806)

tselekeszi a Diaconus által, aki kenyeret, bort, és vizet ád apapnak (C/A 806)

régi idökben anép maga ajánlotta akenyeret, és abort, abbol a kenyérböl (C/A 806)

készittsék el az Aldozathoz valo kenyeret es bort. mostanában tehát, ha (C/A 807)

maga nem ajánlya is a kenyeret és abort, az Áldozatra, mind (C/A 807)

mostanában is anép ajanlya a kenyeret és abórt (C/A 807)

A pap az Istennek a kenyeret és abort elgyesen vizel ajánlya (C/A 807)

Mitsoda imádságot mond apap midön akenyeret ajánlya (C/A 807)

nehány szor nevezi eszerént a kenyeret. és bort, az áldás elött (C/A 808)

kezében meg szentelvén atemjént, azután akenyeret., a bort, és az oltárt (C/A 811)

{…} Az Istennek ajánlya ujonnan akenyeret. és abort. a melyeket már (C/A 813)

{…} Mivel már apap akenyeret és abort mindenikét különösön ajánlotta (C/A 814)

ahol különösön nem ajánlyák a kenyeret és a bort. hanem egy (C/A 814)

egyháznak mái szokását, hogy a kenyeret és abórt különösön ajánlya,, és (C/A 814)

A pap meg szenteli ujonan akenyeret és abort keresztet vetvén reájok (C/A 827)

{…} midön akenyeret akristus meg áldá, amaga testévéis (C/A 828)

{…} Meg szenteli akenyeret és abort (C/A 829)

akristus tselekedet és mondot, veszi akenyeret, és azután apohárt, valamint akristus (C/A 830)

ö tselekedet, meg áldgya a kenyeret. és azután abort. hálákot adván (C/A 830)

által el változtattya valamint akristus, akenyeret., és a bort, a kristus (C/A 830)

vége felé meg szegi a kenyeret, és el osztogattya valamint a (C/A 830)

által Teremted, minden nap a kenyeret, és abort, melyek szükségesek az (C/A 840)

offertoriumkor, mivel arra teszik a kenyeret amelyet meg szentelik, az offertorium (C/A 843)

szentelik, az offertorium után. a kenyeret az oltárra teszik, azért már (C/A 843)

Miért szegi meg apap a kenyeret. a fellyeb meg mondot imádság (C/A 846)

a ki meg szegé a kenyeret minek elötte el osztogatta volna (C/A 846)

A pap meg szegi a kenyeret az imádságnak vége felé, amelyben (C/A 846)

görögök négy részre szegik a kenyeret, egyik rész a pap Communiojára (C/A 847)

A menyei kenyeret a kezemben vévén, az Urnak (C/A 853)

azután maga osztogatta a szenttséges kenyeret a Diaconusoknak, és a szentelt (C/A 855)

egyház meg szenteli avizet, a kenyeret, a sót, olajat. harangokot, kápolnákot (C/A 865)

{…} eszerént nevezék a tizenkét kenyeret, a melyeket az asztalra tettenek (C/B 991)

veré az öt királyokot., hogy kenyeret. és bort áldoza. az Istennek (C/B 1023)

meg gyogyita. és a hét kenyeret. s’az egy nehány halat (C/B 1042)

élö kenyér, aki ezt a kenyeret eszi. örökké éll, Az én (C/B 1062)

ezekel vádolá. 1. hogy kovásztalan kenyeret szentelne meg. 2. hogy meg (C/B 1106)

szoktak vala ujj buzábol sütöt kenyeret az Istennek ajánlani (C/B 1241)

mikor ök ennének, vevé a kenyeret., hálákot ada. meg áldá. meg (C/B 1300)

álda meg, az az kovásztalan kenyeret., ezt lehet tudni,, mivel az (C/B 1300)

étele után rendelé; és ollyan kenyeret álda meg, a micsodás találkozék (C/B 1300)

tiltva, halálnak büntetése alat, kovászos kenyeret enni. vagy tsak tartani is (C/B 1300)

hagyá az apostoloknak, akár kovászos kenyeret. akár pogátsát szentellyenek (C/B 1300)

anyaszent egy ház pedig kovászos kenyeret, mindeniknek a szokások jó, és (C/B 1301)

mindenkor pogátsát szentelté. és kovászos kenyeret nem, és ha a görög (C/B 1301)

egy ház. mindenkor tsak kovászos kenyeret szentelté, és pogátsát nem., erre (C/B 1301)

és meg holtak. de aki ekenyeret észi, éll mind örökké, ezekre (C/B 1302)

létit, mivel a kristus a kenyeret vévén., mondá. Ez az én (C/B 1304)

ezeket a változásokat tselekedte., a kenyeret is maga testévé változtathattya, a (C/B 1306)

Ez az én testem a kenyeret meg (C/B 1306)

{…} Mikor a kenyeret két felé szegik., a kristus (C/B 1307)

mondgya., hogy valaki ejendi a kenyeret, vagy ijandgya az urnak pohárát (C/B 1314)

nevezik a lelki, vagy testi kenyeret, minden napí kenyérnek (C/B 1429)

áldozék fel, melkisedek, az áldozatban; kenyeret, és bort ajánlot az Istennek (C/B 1454)

is változtattya maga testévé a kenyeret, és maga vérévé abort, ugyan (C/B 1466)

A szenvedése elött, amidön vevé akenyeret. és a pohárt, mondván, Ez (C/B 1468)

vala, és a házaknál a kenyeret meg szegvén. {…} meg fellyeb azt (C/B 1480)

kenyeret, és bórt., mostanában is sok (C/B 1503)

is sok hellyeken, a nép kenyeret, gyerttyát, és pénzt. ajánl. a (C/B 1503)

és a szent egyháznak szükségire. akenyeret meg szentelik. és a gyülekezetben (C/B 1503)

Istennek ajánlyák, hanem a hellyet, kenyeret. és bort ád, ugyan ezt (C/B 1503)

a diáconus által., a ki kenyeret, bort, és vizet ad apapnak (C/B 1503)

a nép maga ajánlotta a kenyeret, és abort, abbol a kenyérböl (C/B 1503)

magok készittsék az áldozathoz valo kenyeret. és bort., mostanában tehát, ha (C/B 1503)

anép nem ajánlya is a kenyeret, és a bort az áldozatra (C/B 1503)

mostanában is a nép ajánlya akenyeret, és a bórt (C/B 1503)

A pap az Istennek a kenyeret. és abórt elegyesen vizel, ajánlya (C/B 1503)

imádságot mond apap midön a kenyeret ajánlya (C/B 1503)

egy nehány szor nevezi eszerént akenyeret, és a bort. az áldás (C/B 1504)

kezében meg szentelvén atemjént, a kenyeret, abort, és azután az oltárt (C/B 1506)

Az Istennek ajánlya. ujonnan a kenyeret. és abort. a mellyeket már (C/B 1508)

{…} Mivel már apap akenyeret, és abórt mindenikét különösön ajánlotta (C/B 1509)

ahol különösön nem ajánlyák a kenyeret, és a bort, hanem egy (C/B 1509)

egyháznak mái szokását, hogy a kenyeret, és a bort. különösön ajánlyák (C/B 1509)

A pap meg szenteli ujjonnan akenyeret, és abórt. keresztet vetvén reájok (C/B 1519)

Benedictam. midön akristus a kenyeret meg áldá, a maga testévé (C/B 1520)

{…} Meg szenteli a kenyeret. és abórt (C/B 1521)

akristus tselekedet és mondot., veszi akenyeret és azután apohárt, valamint akristus (C/B 1521)

valamint ö tselekedet. meg áldgya akenyeret., és azután abórt. hálákot adván (C/B 1521)

el változtattya. valamint akristus, a kenyeret és a bort. a kristus (C/B 1521)

mise vége felé, meg szegi akenyeret, és el osztogattya. valamint a (C/B 1521)

kenyér,. ugyan ezt az élö kenyeret, és azt a menyei eledelét (C/B 1523)

kristus által terempted minden nap akenyeret. és abórt, mellyek, szükségesek az (C/B 1529)

offertoriumkor, mivel arra tészik a kenyeret, a melyet meg szentelik, az (C/B 1531)

szentelik, az offertorium után a kenyeret az oltárra teszik. azért már (C/B 1531)

Miért szegi meg apap a kenyeret. a fellyebb meg mondot imádság (C/B 1534)

ki is meg szegé a kenyeret. minek elötte el osztogatta volna (C/B 1534)

2. A pap meg szegi akenyeret az imádságnak vége felé. a (C/B 1534)

A görögök, négy részre szegik akenyeret, egyik rész, apap Communiojára valo (C/B 1535)

A mennyei kenyeret kezemben vévén, az urnak nevét (C/B 1539)

azután maga osztogatta a szenttséges kenyeret a diaconusoknak, de a kelyhet (C/B 1541)

a Celebrans osztogatta a szenttséges kenyeret. de ezeknek, a diaconusok adták (C/B 1541)

papokal együt osztogatta a szenttséges kenyeret rendröl, rendre anépnek; és a (C/B 1541)

meg szenteli a vizet. a kenyeret. a sót. olajat. harangokat, kápolnákot (C/B 1548)

ollyanoknak lelkek üsméreti, hogy ollyan kenyeret egyenek. a melyért, anyit izadtak (IJE 43)

sok mester embernek. munkát és kenyeret ád, atsinoságon pedig értem. hogy (IJE 125)

tsak örizöi vagytok, és a kenyeret melyet el zárjátok. a szegényeké (IJE 132)

azt mondgya, {…} ne adgy elegendö kenyeret tselédidnek, és nem fognak tölled (IJE 142)

hogy ne kellesék szükségre valo kenyeret nékik adni, anyit, a menyi (IJE 142)

soha meg nem unnyuk, a kenyeret, és avizet. ebböl ki is (IJE 142)

vehessem, példának okáért, ha piatzos kenyeret kell vennem. azt veszem a (IJE 143)

ahideg miat, anem érdemli hogy kenyeret talállyon még koldulása után is (ISZ 188)

két font. és hat onczia kenyeret számlálván napjára egy embernek. de (ISZ 191)

tettzik, hogy nálok nem árultanak kenyeret. mivel Dávidnak abimelek, nem adhata (ISZ 197)

Dávidnak abimelek, nem adhata más kenyeret, hanem az oltáron lévö kenyerekböl (ISZ 197)

sütöte a ház szükségire valo kenyeret, és hogy tsak annyi kenyeret (ISZ 197)

kenyeret, és hogy tsak annyi kenyeret tartottak aháznál, amenyi szükséges vala (ISZ 197)

fel vagyon téve, ugy mint, kenyeret, bórt, buzát, árpát, buza, és (ISZ 204)

és dinnyét, amidön az angyali kenyeret eszik vala, tud meg azt (ISZ 206)

le menetele után, akor is kenyeret, vagy valamely kerti veteményt. és (ISZ 225)

meg másut, ahol atemplomhoz valo kenyeret. és tésztamivet sütötték, ollyan konyhák (ISZ 230)

arra., hogy kétt szer a kenyeret meg szaporittsa, és az özvegy (KSZ 299)

atemplomban. és házonként szegdelvén a kenyeret, az eledelt örvendezésel. veszik vala (KSZ 302)

hogy házanként szegik vala meg akenyeret. azaz, hogy osztogattyák vala az (KSZ 303)

nem ettek, akor is tsak kenyeret, philo, meg josef. ezekröl böven (KSZ 304)

ajándékokot ajánlották, ugy mint, a kenyeret, abort, elegyesen vizel, amelyek szükségesek (KSZ 338)

és meg eszik, a vériben kenyeret mártogatnak, erre az Eucharistia ada (KSZ 341)

maga melyén szentelé meg a kenyeret, {…} el lehet itélni, hogy mint (KSZ 356)

tételeit irták le, amikor a kenyeret meg szaporitotta, és lázárt fel (KSZ 397)

tettek az oltára. hanem a kenyeret, és abort, atöb ajándékok, ugy (KSZ 412)

A püspök, azt a kenyeret áldotta meg, a melyet ahívek (KSZ 412)

hogy szép rendel rakja el akenyeret az oltáron, {…}, hasonlo képen, ö (KSZ 413)

A pásztor, fel mutatván akenyeret. és abórt, temjént is ajánlot (KSZ 413)

Communicáltanak., azoknak a meg maradot kenyeret osztogatták. a mely nem volt (KSZ 414)

szokás, hogy sok helyeken szentelt kenyeret osztogatnak atemplomban. {…} a Communio alat (KSZ 414)

Nap keleten, szent basilius, tsak kenyeret, és sót ett, és vizet (KSZ 427)

nap nona után, két kis kenyeret meg ettenek, mindenik hat oncziat (KSZ 436)

és együt ették az oltári kenyeret., a kristus testét, és vérét (SUT 501)

más részire mentenek jó akarojokhoz kenyeret kérni, de mihent az uttzán (SUT 570)

és kevésböl áll, tsak száraz kenyeret esznek sóval, és vizet isznak (SUT 640)

meg vigasztalodának, szent pál a kenyeret meg szegvén. és évén az (SUT 700)

szálatok sem vész el, azonba kenyeret vévén akezében. mindenek láttára hálákot (SUT 725)

a másiknak kapta ki a kenyeret a kezéböl: Az aszonyok a (SUT 862)

dugot volté el egy darab kenyeret. Amidön pedig azok az éhel (SUT 862)

kenyerét – 20

alat laknak. akik amás ember kenyerét eszik, és a más ruhájával (TL 133)

ha munkája után kellene enni kenyerét. ötet minden csudallya. ö pedig (TL 161)

még az ö Fiainak. más kenyerét azéletnek, és az értelemnek, a (É 75)

Jelenté az Eucharistiát. avaloságos Angyalok kenyerét. és ahivek lelki eledelét, a (É 199)

el nem ragad; az ö kenyerét, az éhezönek adgya, és a (É 205)

jó el venni a fiak kenyerét, és az ebeknek vetni, ama (É 206)

egyebet kérni hanem a kegyelemnek kenyerét, mely a mi lelkünk eledele (É 565)

az ö kegyelmének, és beszédének kenyerét. és attol igen tarthatunk, hogy (É 698)

béli aszony, aleg utolso falat kenyerét is közlé aprofétával. azért a (KG 490)

szerént készittik el az igazságnak kenyerét, hogy eledelül lehesen. mind nagynak (KJÉ 570)

itélé, hogy véres veritékivel. enné kenyerét, az aszonyt a szülési fajdalmak (KJÉ 573)

és hogy orczájának veritékivel enné kenyerét (C/A 60)

kenyér. ugyan ezt az élö kenyerét, és ezt a menyei eledelét (C/A 832)

venni az életnek ezt a kenyerét. és üdveségnek ezt a pohárát (C/A 833)

és hogy orczájának veritékivel enné kenyerét (C/B 957)

ostyát, az örök életnek szent † kenyerét. és az örök boldogságnak † pohárát (C/B 1523)

venni az életnek ezt a kenyerét, és az üdvességnek ezt a (C/B 1524)

arra itélt. hogy veritékével egye kenyerét. valamint szent pál is mondgya (IJE 55)

vigyáz háza népére. és resttségben. kenyerét nem eszi (IJE 154)

együt ennék, és hogy mártogathatná kenyerét az etzetben., ebböl meg láttyuk (ISZ 204)

kenyeretek – 2

apusztában, és kérdé öket, hány kenyeretek vagyon. hét, mondának néki, és (É 696)

népet? jésus kérdé töllök, hány kenyeretek vagyon? akik felelék néki, hogy (KJÉ 670)

kenyerével – 4

az értelemnek, és az életnek kenyerével, az üdveséges bölcseségnek vizével itattya (É 74)

tisztaságnak, és az igazságnak. kovásztalan kenyerével, az az, tiszta penitentzia tarto (É 500)

kezd járni, az Isten igéjének kenyerével taplállya magát, és hová továb (É 829)

valo. a mi köny hullatásinknak kenyerével táplálsz minket, és sirásinknak vizét (KKU 278)

kenyérhez – 3

tsendeségel járulhasunk ahoz a szentséges kenyérhez, és valamint ez a nép (É 359)

nyittyák fel szemeket. hogy a kenyérhez, és a korsohoz futnak. noha (IJE 26)

leg kényeseb. Isopot teszen a kenyérhez. Egy szoval tsak anyit isznak (SUT 640)

kenyerit – 3

a török legyen gyözedelmes. mert kenyerit eszszük. nem is segittik ugy (TL 99)

közöttök, az ki koldulásal enné kenyerit, tobiás azt hagyá fiának. hogy (IK/B 605)

valo † ostyát. azörök életnek szent † kenyerit. és az örök boldogságnak † pohárát (C/A 832)

kenyérnek – 71

akarattya szerént, ez igy lévén, akenyérnek, és abornak valoságát, a maga (É 109)

és mint üsmérték meg ötet, akenyérnek szegésében (É 505)

el terjedet fogadot fiakot, ahét kenyérnek ki osztogatása. a melyeket akristus (É 698)

valo meg szaporodását az ött kenyérnek, akristust ugy tekinték mint messiást (KJÉ 664)

meg elegendö képen az ött kenyérnek tsudáját, ez az utolso tsuda (KJÉ 665)

a melyet az irás, mennyei kenyérnek nevezi, mint ha azt akarták (KJÉ 666)

azt enni az Eucháristiában, a kenyérnek szine alat, olyan formában hogy (KJÉ 667)

éhséget bocsátok az földre, nem kenyérnek éhségét. sem viznek szomjuságát. hanem (IK/B 419)

elsö napján egyben gyülénk, az kenyérnek meg szegésire. * szent pál az (IK/B 487)

uj törvény béli papok által; akenyérnek. és a bornak szine alat (C/A 103)

és vérének szenttségit rendelé. a kenyérnek, és abornak szinek alat; erröl (C/A 171)

esze gyülnek vala. a szenttséges kenyérnek meg szegésére (C/A 465)

kristus Jesusnak., és hogy a kenyérnek állattya. (substantiája.) az ö testévé (C/A 482)

Jesust egészen. valoságal veszik. a kenyérnek vagy a bornak szine alat (C/A 482)

mitsodás találkozék az asztalon., annak akenyérnek pedig pogátsának kelletet lenni. mert (C/A 529)

vérét, lelkét. és Istenségét a kenyérnek. és bornak szine alat (C/A 534)

egy szers mind vagyon a kenyérnek és bornak szine alat (C/A 537)

Anyaszent egy házakban., tsak a kenyérnek szine alat Communikáltatták az olyan (C/A 546)

a betegek számára tsak a kenyérnek szine alat tartották meg az (C/A 546)

a napokon., de tsak a kenyérnek szine alat., a melyet annak (C/A 546)

mely napon a papok tsak akenyérnek szine alat Communicálnak, a melyet (C/A 546)

még a nép is Communicált. akenyérnek szine alat, a görög Anyaszent (C/A 546)

Miért emlittyük a szükségeket a kenyérnek neve alat (C/A 705)

szükségeket. 2. A kristus a kenyérnek neve alat azt akarta velünk (C/A 705)

vagy testi kenyeret, minden napi kenyérnek (C/A 707)

akenyérnek. és abornak szine alat. de (C/A 734)

ajánlani az egész földön. a kenyérnek, és abornak szine alat (C/A 742)

amelyben akristus ajánlya magát, a kenyérnek, és abornak szinek alat (C/A 747)

mindenkor ajánlotta a valoságos áldozatot.. akenyérnek. és a bornak szine alat (C/A 754)

és véreböl, amelyet ajánlyák a kenyérnek, és a bornak láthato szinek (C/A 756)

hogy a hivek foglalátosok valának. akenyérnek meg szegésiben. és a könyörgésben (C/A 777)

tettzik hogy szent Lukáts a kenyérnek meg szegésin. az oltári szenttséget (C/A 777)

anép imádgya a kristust, a kenyérnek, és a bornak szine alat (C/A 831)

azon által az ostyát szent kenyérnek nevezi, mert a kenyér név (C/A 832)

hogy vegye kedvesen azon elö kenyérnek ajánlását, és az üdveségnek pohárát (C/A 833)

tsak a kenyérnek szine alat tarttyák meg más (C/A 849)

akehelyben teszi, és minek utánna akenyérnek szine alat Communicált volna, meg (C/A 849)

rendelni az oltári szenttséget a kenyérnek szine alat. mivel a kenyér (C/A 851)

ahiveknek el osztogattya a Communiot akenyérnek szine alat mondván ezeket a (C/A 857)

büneinkért,. az ujtörvénybéli papok által. akenyérnek, és abornak. szinek alat (C/B 991)

és vérének szenttségit rendelé. a kenyérnek, és a bornak szinek alat (C/B 1044)

esze gyülnek vala a szenttséges kenyérnek meg szegésére (C/B 1254)

kristus Jésusnak, és hogy a kenyérnek állattya. substantiaja az ö testévé (C/B 1266)

Jésust egészen. valoságal. veszik., a kenyérnek., vagy a bornak szine alat (C/B 1266)

találkozék az asztalon., annak a kenyérnek pedig pogátsának kelletet lenni. mert (C/B 1300)

vérét, lelkét. és Istenségét. a kenyérnek. és a bornak szine alat (C/B 1304)

edgy szers mind vagyon a kenyérnek., és a bornak szine alatt (C/B 1307)

Némely anyaszent egy házakban a kenyérnek szine alat Communicáltatták. az ollyan (C/B 1313)

a betegek számára tsak a kenyérnek szine alat tartották meg az (C/B 1313)

azokon a napokon, de tsak akenyérnek szine alat, a melyet annak (C/B 1313)

napon a papok tsak a kenyérnek szine alat Communicálnak (C/B 1313)

a nép is Communicalt. a kenyérnek szine alat, a görög anyaszent (C/B 1314)

Miért emlittyük a szükségeket a kenyérnek neve alat (C/B 1427)

vagy testi kenyeret, minden napí kenyérnek (C/B 1429)

a kristus testét, és vérét. akenyérnek, és abornak szine alat. de (C/B 1449)

{…} Mit jelentett, a kenyérnek. és abornak áldozattya.. a melyet (C/B 1455)

ajánlani az egész földön, a kenyérnek, és a bornak szine alat (C/B 1455)

amelyben akristus ajánlya magát, a kenyérnek. és a bornak szinek alat (C/B 1459)

képen az igazán valo áldozatot. akenyérnek, és a bornak szine alat (C/B 1464)

véréböl, a melyet ajánlanak a kenyérnek, és a bornak láthato szinek (C/B 1465)

hogy ahivek foglalatosok valának. a kenyérnek meg szegésiben, és a könyörgésben (C/B 1480)

tettzik, hogy szent lukáts, a kenyérnek meg szegésin, az oltári szenttséget (C/B 1480)

azon által. az ostyát. szent kenyérnek nevezi, mert a kenyér név (C/B 1523)

hogy vegye kedvesen azon élö kenyérnek ajánlását, és az üdveségnek pohárát (C/B 1524)

az oltári szenttséget tsak a kenyérnek. szine alat tarttyák meg más (C/B 1536)

kehelyben. tészi, és minek utána akenyérnek szine alat Communicált volna., meg (C/B 1536)

akristus rendelni az oltári szenttséget akenyérnek szine alat. mivel a kenyér (C/B 1538)

el osztogattya a Communiot. a kenyérnek szine alat. mondván. ezeket a (C/B 1542)

imádság után, az irás a kenyérnek meg szegéséröl emlékezik. ezen pedig (KSZ 306)

mind a betegeknek, tsak a kenyérnek szine alat osztogatták, mivel agyülekezetekben (KSZ 339)

fel adták, aviáticumot tsak a kenyérnek szine alat adták fell, és (KSZ 375)

kenyérnél – 3

hogy nem volt több ött kenyérnél, és két halnál. hogy ha (É 358)

éttzaka, zörgetni. egyebet nem kérvén kenyérnél, a mely leg szükségeseb az (É 565)

többet tészen negyven forint érö kenyérnél. hogy enni adhasunk anyi népnek (KJÉ 663)

kenyérre – 1

miért terjeszti kezeit akehelyre. és akenyérre. midön ezt az imádságot mondgya (C/B 1519)

kenyérré – 2

élet nem lévén bennek. élö kenyérré, és életet adó eledelé változnak (C/A 840)

élet nem lévén bennek, élö kenyérré, és életet ado eledellé változnak (C/B 1529)

kenyérröl – 1

nem emlékezik egyéb eledelekröl. hanem akenyérröl, és vizröl. mivel akenyér nevezeti (ISZ 204)

kenyértöl – 2

kristus vérit és testit aközönséges kenyértöl (C/A 550)

vérét. és testét. a közönséges kenyértöl (C/B 1317)

kenyerünk – 7

itt vagyon a mi rakás kenyerünk el hintve. azért együnk belölle (TL 17)

kel követnünk, ö ami életünk, kenyerünk, pasztorunk, férjünk, orvosunk, királyunk, biránk (C/A 195)

hogy a kristus a mi kenyerünk (C/A 204)

szenttség a mi minden napi kenyerünk, a szent Atyák szerént. a (C/A 707)

követnünk, ö a mi életünk, kenyerünk, pásztorunk, férjünk, orvosunk, királyunk, biránk (C/B 1055)

hogy a kristus a mi kenyerünk (C/B 1061)

oltári szenttség, ami minden napi kenyerünk, a szent atyák szerént, a (C/B 1429)

kenyérünk – 1

lesz. csak üllyünk a rakás kenyérünk mellé. mert innét ki nem (TL 17)

kenyerünkért – 1

Istennek a mi minden napi kenyerünkért, már. ugy cselekszem. mint mikor (TL 253)

kenyerünket – 12

meg eszük itt a rakás kenyerünket, eléb kel mennünk, nám arégiek (TL 29)

édes néném, köny hullatásal eszük kenyerünket, és ollyanok vagyunk. mint a (TL 203)

mondgyuk, ad meg mi nékünk kenyerünket, botsás meg minékünk, adgyad nékünk (É 287)

mondgyuk néki, ad meg nékünk kenyerünket, mind azt a kenyeret, amely (É 630)

is., A mi minden napi kenyerünket ad meg minékünk ma; És (KJÉ 646)

tanyitana, hogy a minden napi kenyerünket kérjük, mindgyárt utánna tészi,: botsásd (VKT 830)

4. A mi minden napi kenyerünket ad meg mi nékünk ma (C/A 698)

kérés. A mi minden napi kenyerünket ad meg mi nékünk ma (C/A 704)

ezáltal, A mi minden napi kenyerünket ad meg mi nékünk ma (C/A 705)

4. a mi minden napi kenyerünket ad meg mi nékünk ma (C/B 1423)

kérés. A mi minden napi kenyerünket. ad meg mi nékünk ma (C/B 1427)

Istentöl. a mi minden napi kenyerünket ad meg minékünk ma (C/B 1427)

Kenyér
Kenyereket – 1

Isten az embereknek el-hinti a’ Kenyereket, hol tőbb, hol keveseb rakásba (ML 309)

Kenyérnek – 1

jo az bornak. Oltsosága a’ Kenyérnek Mellyet mondhatni fejérnek. Aszszonyokat itt (ML 327)