kép – 401
kep
kepeit – 1

Boldogságos szűz. és a szentek kepeit. meg kel tartani., és azokhoz (C/B 1266)

kepire – 1

mert az ember az Isten kepire teremtetet. * söt még az oktalan (IK/B 665)

kepit – 2

Jesus gondviselése alat, akinek is akepit viseli apüspök, és hogy tsak (C/B 1566)

hogy minden idö halasztás nélkül. akepit a templomba tenné. Agrippa ezen (SUT 583)

kép
kép – 21

kelletet hogy ez az elöbbeni kép, az Isteni Ige, Emberi testet (É 68)

szeretik, és betsülik azokot, akiket akép elméjekre. ád, de ezen kivül (É 329)

nékik Jesus, kié ez a kép, és a felyül valo irás (É 821)

láttzik mely régi szokás a kép az Anyaszent egyházban (É 828)

és hogy ha az a kép. valoságos képe volnaé valamely személynek (MN 49)

mitsoda változásokot okozna az a kép az amurátes ábrázattyán. gondola hogy (MN 49)

meg vallá hogy az a kép, a szép rakima képe volna (MN 49)

mint ha haragudnék, ez a kép ki mutattya. egészen, hogy mint (KKU 283)

ö az elött üsmért vala, akép esziben juttatván néki a személyt (KKU 403)

képet formál. és az a kép, az ö igéje. De a (KJÉ 609)

valamely tsuda tétele lett valamely kép iránt. 1 Az Anyaszent egy (C/A 382)

azt nem tarttya hogy a kép tselekedné a tsudát. se hogy (C/A 382)

segittségül hini. akit jelent a kép. és tsak egyedül az Istenben (C/A 383)

midön ahivek le térdepelnek valamely kép elött. vagy azt köszöntik (C/A 385)

valamely tsuda tétele lett. valamely kép iránt. 1. Az anyaszent egyház (C/B 1191)

egyház nem tarttya hogy a kép cselekeszi a tsudát., se hogy (C/B 1191)

segittségül hivni. akit jelent a kép. és csak egyedül. az Istenben (C/B 1192)

egy szeken ült, ez a kép ött lábni magosságu volt, száz (KSZ 429)

atizen két apostol képe, mindenik kép ött lábni magosságu, kilenczven fontot (KSZ 429)

tett kegyelmet, és azon öntöt kép helyet. a melyet sidonban el (SUT 588)

tsitsekel. a mely kövön pedig akép állot. azon kutya fejek, ökör (SUT 690)

képben – 5

akár mely szépséget lasson a képben. de rakima még annál ezerszerte (MN 49)

azt hiszi hogy abban a képben vagyon valami természet felet valo (C/A 382)

együgyüsége anyira megyen hogy a képben valamely el rejtet eröt tartana (C/A 902)

és azt hiszi, hogy abban aképben. vagyon valami természet felet valo (C/B 1191)

együgyüsége, annyira megyen. hogy a képben valamely el rejtet erött tartana (C/B 1577)

képe – 68

ö Igéjének, aki tekélleteségel valo képe az ö valoságának, vagy is (É 65)

hathatos erejü, ez igen szép képe ez életben lévö egy keresztyénnek (É 135)

{…} E képe mind annak valamit az Isten (É 176)

anemzetekröl szol., akiknek ö vala képe. és akik a sido nép (É 302)

lévö ifiu, kit temetni visznek, képe azoknak, kik külsö képen tselekedetekel (É 386)

Fia, a Fiu pedig tekélletes képe az Atyának, ö az Attyában (É 659)

eleiben, vagy valamely oktalan állat képe eleiben., de ki ki istent (É 723)

idejében arra, akinek Mojses tsak képe vala, tudni illik akristusra, aki (É 736)

hogy az Isten Fia, tekélletes képe az Attyának. szükséges volt. hogy (É 802)

azt felelvén hogy a Császár képe vagyon apénzen, azt magok láttyák (É 823)

nékik, valamint a pénzre nyomatatot képe a Csaszárnak. jelenti a földi (É 823)

ugy az Istennek lelkünkben nyomtatot képe, jelenti az ö örökös hatalmát (É 823)

személyt. a kinek a volna aképe. erre valo nézve mindgyárt tudakozá (MN 49)

ha az a kép. valoságos képe volnaé valamely személynek. vagy tsak (MN 49)

a kép, a szép rakima képe volna a gumer émir hugájé (MN 49)

tartá is lenni rakimát a képe szerént, de sokal szebnek találá (MN 52)

mindent meg unt, a roxan képe mindenüt az az elméjében tünt (MN 64)

ezen Ceremonia alat a thibolt képe mindenkor eszembe volt, véle beszélettem (MN 100)

szivét meg sértve érzé. a képe anyira el foglalá elméjit, hogy (MN 178)

hanem a normandiai fejdelem aszonynak aképe. akár miként akarák is el (MN 210)

nem volt, és az Etelgiva képe mindenkor elméjiben volt, a levelit (MN 216)

keserüség és az Etelgiva képe és szeretete., igen nagy hideglelésben (MN 217)

Mit jelent aza két. ember képe, kik tsufságbol egy más ujját (KKU 263)

szeretetednek szegeivel, ugy hogy halálodnak képe. ki tetzvén az én. testemben (KKU 391)

mivel az ember az Isten képe. ennek a lelki templomnak. ékessége (KKU 419)

mise áldozattyában. a mely valoságos képe akereszten valonak. ugyan azért is (KJÉ 567)

a pénz, kérdé töllök, ki képe volna azon apénzen, mondák néki (KJÉ 726)

volt ezel anépel. és láthato képe azoknak a melyeket akart tenni (KJÉ 735)

szabaditá Isten az sidokot. tsak képe volt avétek rabságanak, a melyböl (KJÉ 737)

valoságos jelen létele, se akinnyainak képe. melyeket szenvedet hogy el ragadgya (VKT 811)

a hivök attyává lenni., és képe lenni az örökös Atyának, aki (VKT 827)

példánktol. de ö mi elöttünk képe. a makula nélkül valo bárány (VKT 887)

teszek. a Josef példája, akiis képe volt ajó erkölcsnek ifiuságában (IK/A 49)

kegyelmét kérjed, mindenik napnak avége. képe, a mi utolso napunkon valo (IK/A 109)

képen rendelésivel, ha az ö képe vagy, azon kel lenned hogy (IK/A 325)

annak okáért, ha az ö képe vagy. igyekezél hozája hasonlitani, és (IK/B 652)

{…} Kain miben volt képe a földi városnak (C/A 70)

{…} Ábel. miben volt képe a menyei városnak (C/A 71)

halálával a kristust jelentette, és képe volt mind azoknak az igazaknak (C/A 71)

Isák miben volt a kristusnak képe (C/A 81)

ö ártatlan és szent élete képe volt akristus szent és ártatlan (C/A 81)

ugy mondván halotaibol: ezért hogy képe lévén a kristusnak szenvedésiben. és (C/A 82)

kereszten valo halálában. légyen azö képe. fel támadásában is (C/A 82)

mondád azt, hogy a kristus képe az Atya Istennek képe (C/A 196)

kristus képe az Atya Istennek képe (C/A 196)

{…} Mert e figurája és képe. annak a szentekböl alló élö (C/A 462)

avaloságos oltár, és akinek etsak képe (C/A 792)

{…} Cain miben volt képe. a földi városnak (C/B 965)

miben volt a menyei városnak képe (C/B 966)

halálával, a kristust jelentette. és képe volt mind azoknak az igazaknak (C/B 966)

isák, miben volt a kristus képe (C/B 974)

ö ártatlan, és szent élete, képe volt. a kristus. szent, és (C/B 974)

kereszten valo halálában. képe lévén, legyen az ö fel (C/B 975)

az ö fel támadásában is képe (C/B 975)

mondod azt, hogy a kristus képe. az atya Istennek (C/B 1055)

{…} Mert e figurája. és képe, annak a szentekböl álló élö (C/B 1252)

oltár, és a kinek etsak képe (C/B 1492)

tarttyák, hogy az álom, ahalál képe (IJE 22)

rend szerént keresztelö szent jános képe ót volt. és azon szent (KSZ 399)

az Istennek nem volna más képe, hanem a maga fia, és (KSZ 400)

is hogy, mindenik pásztor láthato képe az Istennek, valamint szent pál (KSZ 404)

fontot nyomot, atizen két apostol képe, mindenik kép ött lábni magosságu (KSZ 429)

meget volt még egy más képe az üdvezitönek, öt lábni magosságu (KSZ 429)

folt, harmintz fontos, a kristus képe ezüstböl, öt lábni magosságu, száz (KSZ 429)

vitelére,: Hogy ha pedíg a képe már a Jerusalemi Templomban volna (SUT 587)

ajtok Cyprus fábol. A Diána képe igen kitsid volt, némelyek azt (SUT 690)

sok tsitsü Diánna, mivel ennek aképe. a melyitöl fogvást. alábáig. rakva (SUT 690)

képe, az Anyaszent egy háznak feje (SUT 737)

képében – 24

meg jelent. a világoság Angyalának képében, a mint egyakorta meg történt (É 33)

nem lévén szüksége, aszegényeket hagyta képében, sok volnaé életünket érette adni (É 190)

a proféta itt, az üdvezitö képében beszél (É 442)

magát az Apostoloknak tüzes nyelveknek képében (É 579)

holtok után, mert a szegényeknek képében, ök is semmit nem tettek (KG 491)

A szent lélek tüzes nyelveknek képében szálla le az elsö hivekre (KG 535)

kiserteni kezdé évat. a kigyó képében, azt jovallá néki. hogy ennének (KJÉ 573)

imádkoznék. a szent lélek galamb képében reája szálla, és az égböl (KJÉ 620)

maradni a szent lelket galamb képében, és hogy a néki meg (KJÉ 621)

hagyni? péter atöbbinek képében felelé. oh’ uram kihez mennénk (KJÉ 668)

képiben itéltek hanem az urnak képében. ki az itéletben jelen vagyon (IK/B 656)

2. Hogy a törvény Mojses képében, és a proféták Illyés képében (C/A 169)

képében, és a proféták Illyés képében. bizonyságot tennének akristusrol., a kik (C/A 169)

{…} Azért hogy a püspök képében akristusnak ajánlván magát. azal meg (C/A 625)

atöb kéréseket., apap pediglen akristus képében az ament mondgya el. mint (C/A 715)

vizet ád apapnak. a népnek képében (C/A 806)

és a szent lélek. galamb képében reája szálla, és szozat hallaték (C/B 1038)

2. hogy a törvény mojses képében, és a proféták. Illyés képében (C/B 1043)

képében, és a proféták. Illyés képében., bizonyságot tennének. a kristusrol., a (C/B 1043)

mit mond erröl a kristus képében Isaiás. Az ur lelke reám (C/B 1349)

{…} Azért. hogy a püspök képében., a kristusnak ajánlván a gyerttyát (C/B 1371)

a pap pediglen, a kristus képében, az ament mondgya el, mint (C/B 1435)

vizet ad apapnak, a népnek képében (C/B 1503)

Lélek, le szálla reája Galamb képében. és ki nyilatkoztatta néki az (SUT 771)

képedet – 1

hogy a Jerusálemi templomban tétessed képedet (SUT 587)

képéhez – 4

akik hasonlitnak az Isten Fiának képéhez. szent pál szerént {…} kellé tehát (É 452)

mi hasonlok az Isten fiának képéhez (KKU 432)

hasonlok legyünk az ö fia képéhez. meg másut ugyan azon apostol (KJÉ 591)

hanem ha hasonlittunk az ö képéhez, és ha ez a hasonlitás (VKT 868)

képei – 13

és az ö Apostolinak eleven képei lévén, atöbb keresztyéneknek valoságos példáivá (É 131)

Istennek, a kinek is, ezek képei, de még hoszu életet is (É 327)

ezeket mondá akristus, és akinek képei valának az Apostolok, meg tartoja (É 556)

mindenek az ö Isteni tekélleteségének képei, azért is mondgya, mindenek ö (É 605)

is, a melyeknek ezek tsak képei valának, a mi köböl valo (É 721)

szeplösitések, a melyekröl beszélettünk, tsak képei alelkek meg szeplösitésének, ahol uralkodik (É 721)

Évangyélium szerént, azok a sidok. képei, és árnyéki valának a keresztyéneknek (É 749)

ahárom féle fel támasztot halottak, képei ahárom féle bünösöknek, akiket az (É 782)

Cáleb, és Josué kiknek valának képei (C/A 109)

a kristusnak. és a szentek képei elött, a szenteknek esedezünk. 3 (C/A 382)

Cáleb, és josué. kiknek valának képei (C/B 996)

a kristusnak. és a szentek képei elött. aszenteknek esedezünk. 3 mert (C/B 1191)

lelket vévén, a kristusnak élö képei lettenek, a kikhez, hasonloknak kelleték (KSZ 300)

képeinek – 1

kristus. vagy a szentek tsudálatos képeinek., mikor az Istennek valamely tsuda (C/A 382)

képeit – 16

a kristus. és a szentek képeit, de azokot nem imádgya., se (É 329)

ház minden idökben akristus keresztit, képeit, és aszentekét, Leo Görög Császár (C/A 271)

imádák. hanem még a faragot képeit is azoknak, valamint szent Pál (C/A 375)

A kristus. és a szentek képeit tisztellyük (C/A 382)

tiszteli a Boldogságos szüznek némely képeit a melyeket tsudálatos képeknek tarttyák (C/A 382)

Boldogságos szűz, és a szentek képeit meg kel tartani. és azokhoz (C/A 483)

szent könyveket, a reliquiákot, akirályok képeit, ágyait, de nem imádgyák. 3 (C/A 873)

egy ház, a kristus keresztit. képeit. és a szentekét., leo Görög (C/B 1105)

imádák. hanem még a faragot képeit is azoknak. valamint szent pál (C/B 1186)

a kristus. és a szentek képeit tisztellyük (C/B 1191)

tiszteli a Boldogságos szüznek némely képeit, a mellyeket tsudálatos képeknek tarttyák (C/B 1191)

könyveket, a reliquiákot. a királyok képeit, ágyait. de nem imádgyák, 3 (C/B 1554)

adonis, ganymedes, és a jupiter képeit kelletet látni, minden kertnek különös (KSZ 309)

a szent péter, szent pál képeit, söt (KSZ 397)

sasokot. az Augustus, és akájus képeit, és a békeségnek árticulusit meg (SUT 545)

ba}, mivel meg visgálván faragot képeit Isteniteknek, egy olyan oltárt láttam (SUT 659)

képeivel – 2

valának ékesitve a jó pásztornak képeivel, vagy az oroszlányok közöt lévö (KSZ 393)

az oroszlányok közöt lévö danielnek képeivel, azt ki ki tudgya, hogy (KSZ 393)

képek – 26

tartozunk, azt tudgya hogy azok aképek tsak aranybol. ezüstböl, köböl. fábol (É 329)

azért is mondgyák. hogy a képek, atudatlanok könyve., a pedig tudni (É 329)

a midön. meg hajttyák magokot aképek elött, hogy ha pedig ugy (É 329)

jupiternek, egy junonak, egy vénusnak képek eleiben, vagy valamely oktalan állat (É 723)

Art A kereszt és a képek tiszteletéröl. 493 (C/A 19)

segittségül valo hivása. és a képek tiszteleti. a melyeket nehezeben szenvedik (C/A 257)

Articulus A kereszt, és a képek tiszteletéröl (C/A 380)

a szenteket a kiket a képek jelentenek (C/A 385)

képek. keresztek., az oltári ruhák. a (C/A 386)

1. Az olyan képek melyek helytelen állapotokot mutatnak. atisztátalanságrol (C/A 561)

renden lévök is, a régi képek meg mutattyák (C/A 647)

oltári öltözetek, akápolnak, tzinteremek, keresztek, képek, harangok.. és zászlok szentelésekre. olyanok (C/A 869)

nem ellenkezik a hittel,, mível aképek ékesitése, jelenti akülsö képpen valo (C/A 902)

képpen azokhoz a kiket jelentenek aképek, agyerttyák pedig amelyeket égetnek aképek (C/A 903)

aképek, agyerttyák pedig amelyeket égetnek aképek, és a reliquiak elött, nékünk (C/A 903)

art. a kereszt. és a képek tiszteletéröl. 382 (C/B 934)

Articulus A kereszt, és a képek tiszteletéröl (C/B 1190)

az Isteni tisztelethez tartozik. mint aképek, keresztek, az oltári ruhák, a (C/B 1193)

1. Az ollyan képek., melyek helytelen állapotokot mutatnak. a (C/B 1324)

renden lévök is. a régi képek meg mutattyák (C/B 1388)

öltözetek, a kápolnák. tzinteremek. keresztek, képek, harangok. zászlok szentelésekre, ollyanok is (C/B 1551)

magában nem ellenkezik ahittel. mivel. aképek ékesittése, jelenti azt akülsö képpen (C/B 1577)

képpen. azokhoz. akiket jelentnek a képek. agyerttyák. pedig amelyeket egetnek. a (C/B 1577)

agyerttyák. pedig amelyeket egetnek. a képek, és a reliquiák elött. nékünk (C/B 1577)

leg régiebbek valának a faragot képek (ISZ 241)

templomok, se oltárjok, se üsméretes képek, se áldozattyok, se innepjek, a (KSZ 400)

képekben – 4

meg vallá az egész Apostoloknak képekben, hogy az ur, volna a (É 679)

egyedül tet vallást atöb Apostoloknak képekben. ezért is mondá néki, mint (É 680)

az apostolokrol. és az ö képekben, mindnyájan a hivekröl, ugy szeretted (VKT 801)

imádgyák. azokban a sok féle képekben kik anyi Istenségek valának, egy (SUT 565)

képekböl – 1

az ember, de agörögoktöl maradot képekböl. lehet azt valamenyire meg tudni (ISZ 199)

képekel – 1

a Ciborium fel volt ékesitve képekel, vagy ezüst, vagy arany munkával (KSZ 397)

képeket – 39

céremoniákot is. a templomban a képeket, és más egyéb állapotokot. ugy (TL 158)

tilttyaé ebben a lettzkében. a képeket valo tisztelést. honnét vagyon tehát (É 329)

eröt lenni, hogy ha a képeket meg engedi az Anyaszent egyház (É 329)

az elméjiben tartotta mind azoknak képeket, kik a király mellet valának (MN 176)

és minden erödböl. és faragot képeket ne tsinály hogy azokat imádgyad (VKT 841)

is a midön valamely szemérmetlen képeket látz (IK/A 181)

valának, eképpen hivatattanak., mert a képeket kezdék rontani, és az ellen (C/A 271)

az oktalan állatoknak is a képeket imádták (C/A 381)

hogy semi képen nem kel képeket tsinálni (C/A 381)

{…} Kereszteket, faragot, és irot képeket tartani a templomban. ez a (C/A 381)

ö templomokban közönségesen lehet látni képeket (C/A 381)

tarttyák a keresztet és a képeket a templomokban (C/A 381)

nem engedi hogy az olyan képeket ki tegyék közönségesen, minek elötte (C/A 382)

a nép látván azokot a képeket. a melyekben az Isten tsudákot (C/A 383)

meg a keresztet, és a képeket (C/A 385)

hogy a keresztet. és a képeket tisztelik (C/A 385)

nem imadás, mivel szokás a képeket köszönteni, a szent könyveket, a (C/A 873)

a szent olajakot, az oltárokot., képeket, edényeket, az oltári ruhákot, azután (C/A 904)

valának, ekképen hivatattanak. mert a képeket kezdék rontani,. és az ellen (C/B 1105)

a mely irot, vagy faragot képeket teszen. és a szent könyvek (C/B 1186)

még az oktalan állatoknak is képeket imádták (C/B 1190)

hogy semmi képpen. nem kel képeket csinálni (C/B 1190)

{…} kereszteket. faragot és irott képeket tartani a templomban., ez a (C/B 1190)

az ö templomokban., közönségesen lehet képeket látni (C/B 1191)

tarttyák a keresztet. és a képeket a templomokban (C/B 1191)

nem engedi hogy az ollyan képeket ki tegyék. közönségesen., minek elötte (C/B 1191)

hogy a nép látván azokot aképeket amelyekben az Isten tsudákot tett (C/B 1192)

füstölik. a keresztet. és a képeket (C/B 1193)

nem volnának tisztességesek. hogy ollyan képeket, és kereszteket tegyenek ki. a (C/B 1552)

nem imádás, mivel szokás a képeket köszönteni, a szent könyveket, a (C/B 1554)

edényt, aszent olajakot. az óltarokot. képeket, edényeket, az oltári ruhákot, azután (C/B 1579)

pedig semminek tarták aköböl faragot képeket, mint ollyan haszontalan munkákot., amelyek (ISZ 272)

a füstös kö falt, poros képeket, és más egyéb tisztátalanságokot. hát (KSZ 402)

leo császárnak, hogy a szent képeket rontassa el, {…} mihály császár fél (KSZ 465)

martyrok is, kik a szent képeket oltalmazák (KSZ 465)

és kiáltani kezdék hogy faragot képeket kellene tenni a sidok synagogaiban (SUT 568)

palotában mene., ahová sok szép képeket tétetet volt. a sidok nem (SUT 593)

tiszteletet szokot adni A leányinak képeket a bordély házakban vitték. sok (SUT 618)

ugy a sok drága kö képeket is. az illyen dolog tellyeségel (SUT 744)

képekhez – 3

ha ahivek valamely ragaszkodásal volnának aképekhez., és ha nem szenvedik hogy (É 329)

fogvást, hozá szoktunk az ollyan képekhez. a melyeken apátriárkáknak. tsalmát tésznek (ISZ 199)

alat valo Communiot, areliquiákhoz, és aképekhez valo tiszteletet. a halotakért valo (KSZ 488)

képeknek – 4

némely képeit a melyeket tsudálatos képeknek tarttyák., ez az aitatoság nem (C/A 382)

nem engedi hogy az olyan képeknek imádkozanak. sem azt hogy valaki (C/A 383)

némely képeit, a mellyeket tsudálatos képeknek tarttyák. ez az áitatoság nem (C/B 1191)

engedi azt. hogy az ollyan képeknek imádkozanak. sem azt hogy valaki (C/B 1192)

képemet – 1

halhatá a szándékomot hogy a képemet Templomokban tegyék. ájulás nélkül. az (SUT 586)

képemhez – 1

irja Ked, hogy a’ hajdoni képemhez hasonlit, ki ne szeretné a (ML 309)

képének – 1

akristus vagy a szentek tsudálatos képének., mikor az Istennek valamely tsuda (C/B 1191)

képére – 19

Az Isten az embert amaga képére teremtvén, azáltal ö az Isten (É 68)

az Isten munkája, mert azö képére és hasonlatoságára vagyon teremtve, mert (É 119)

aki az embert. a magad képére formáltad, világi jokot adtz néki (É 372)

munkái vagyunk, és az ö képére teremtettünk. minnyájunkban egy emberi természet (É 416)

elsö teremtetésünkben, az elö Istennek képére. és hasonlatoságára teremtettünk., és a (É 452)

haldokló, és meg aláztatott. Istennek képére és hasonlatoságára teremtessünk, visgállyuk meg (É 452)

az Isten munkái, az ö képére teremtettek, ötet szerethetik, és birhattyák (É 795)

lako helyt, aki az Isten képére vagy teremtetve. a lélek adhat (KKU 418)

lako helyt, mivel az ö képére teremtetett (KKU 418)

élök anyának. ezeket a maga képére terempté, az az, hogy olyan (KJÉ 571)

egy olyannak a ki amaga képére teremtette. a ki minden jokal (KJÉ 574)

értelmes lélekböl, mely az Isten képére teremtetett, leg tekélleteseb is vagy (IK/A 21)

is adot néked a maga képére teremtetet lelket, a mely ötet (IK/A 23)

mindnyájan az Isten fiai, azö képére teremtettek. a kristus vérin meg (IK/A 255)

mert az ember az Isten képére teremtetett. gondold meg hogy a (IK/A 337)

okos teremtet állat, az Isten képére. és hasonlatoságara teremtetett (C/A 51)

hogy az ember az Isten képére és hasonlatoságára teremtetet (C/A 52)

okos teremtett állat. az Isten képére. és hasonlatoságára teremtetett (C/B 950)

hogy az ember az Isten képére és hasonlatoságára teremtetet (C/B 950)

képet – 27

aranyal. bé tapasztották. és eleven képet csináltak belölle, e meg lévén (TL 33)

el. amellyik közüllök, leg szeb képet ir. az egyike leg szebet (TL 193)

vétek el törölvén azt a képet, szükséges volt azt meg ujitani (É 68)

az Isten parantsolattyábol két kérubin képet tsináltata, és a frigy ládára (É 329)

fosztván. a sebibe, egy nehány képet találának. de a többi közül (MN 49)

formál. a mely képzelést. vagy képet. nevezik igének. az az, az (KJÉ 609)

gondolkodik tehát, és magárol tekélletes képet formál. és az a kép (KJÉ 609)

inkáb szeresük. másként magunkbol. tsinalnánk képet, és magunkot imádnok. ha magunkot (VKT 841)

képen cselekedgyél midön valamely ollyan képet látz mely rosz gondolatokra indithatna (IK/B 529)

Istenid. ne tsinály magadnak faragot képet se semmi hasonlatoságot azoknak formájára (C/A 369)

Istenid. ne tsinály magadnak faragot képet. se semi hasonlatoságot hogy azt (C/A 373)

a mely irot. vagy faragot képet tészen. és a szent könyvek (C/A 375)

szók által.. Ne tsinály faragot képet, se semi hasonlatoságot azoknak formájára (C/A 380)

se irot, se faragot képet tsinálni hogy azt imádgyuk (C/A 381)

erö volna, hanem az olyan képet tiszteletben tarttya. azért, mert az (C/A 382)

nem volnának tiszteségesek., hogy olyan képet, és keresztet tegyenek ki., a (C/A 870)

hoszu keresztet, vagy zászlot, vagy képet (C/A 895)

Istenid. Ne tsinály magadnak faragot képet, se semmi hasonlatoságot azoknak formájára (C/B 1181)

Istenid, ne tsinály magadnak faragot képet. se semmi hasonlatoságot hogy azt (C/B 1184)

szók által. ne csinály faragot képet. se semmi hasonlatoságot azoknak formájára (C/B 1190)

kell se irot, se faragot képet csinálni hogy azt imádgyuk (C/B 1190)

erö legyen, de az ollyan képet tiszteletben tarttya azért, hogy az (C/B 1191)

hoszu keresztet, vagy zászlot vagy képet (C/B 1572)

engedi hogy az ö országokban. képet. vagy bálványt hordozanak, ollyanokot. a (SUT 544)

és parantsolá nékik hogy olyan képet tsinálnának, a mitsodást a Császár (SUT 577)

adtam volt néked, mivel ami aképet illeti, az iránt meg változtattam (SUT 587)

ha valaki templomot, vagy faragot képet akarna néki szentelni akár mely (SUT 588)

képét – 5

mint hogy az ó embernek képét viseltük, követvén atestnek rosz kivánságit (KJÉ 591)

rosz kivánságit, az uj embernek képét kel viselnünk. a ki is (KJÉ 591)

{…} Ugy mint az Attyának képét., ditsöségének fényeségét, mint öröktöl fogva (C/A 194)

{…} Ugy mint az Attyának képét. dicsöségének fényeségét., mint öröktöl fogva (C/B 1054)

eszerént irá le a gazdaszony képét. a gazdaszony mondá, olyan egy (IJE 129)

képhez – 2

ihol az ember. ehez a képhez kellene hasonlitanunk., mivel az elsö (É 452)

hasonlitana példának okáért ehez a képhez. egy ollyan keresztyén, a ki (É 452)

képi – 2

a birokot, ezek az Isten képi, akiket azért rendelte. hogy igazgassák (IK/A 224)

faragot képit. az ö Istenek képi közi teszik vala, A népek (SUT 566)

képibe – 1

hogy te annak az embernek képibe vagy itt. akit ö el (MN 161)

képiben – 16

fia házas. a leányát szolgálo képiben haza akarta hozatni, de micsoda (TL 131)

küldöt a törököknek, és tolvaj képiben el vették töllök az ado (TL 267)

a szegénynek képiben, az Isten elött érdemet nyerünk (É 190)

ö Istenségit. le szálván galamb képiben reája keresztelésekor, az ö böséges (É 539)

az Istent szolgállya. a fejdelmének képiben. és az hazájának oltalmára, akié (VKT 912)

mit cselekesztek. mert nem ember képiben itéltek hanem az urnak képében (IK/B 656)

{…} kigyó képiben öltözék, és azt mondá Évának (C/A 58)

és a szent Lélek galamb képiben reája szálla, és szozat hallaték (C/A 163)

erröl mit mond a kristus képiben Isaiás. Az ur lelke reám (C/A 594)

és a papok., a kristus képiben vannak. és az ö szolgai (C/A 757)

{…} kigyó képiben öltözék. és azt mondá évának (C/B 955)

vegezetig. az Isten az apostolok képiben. az anyaszent egy házának tette (C/B 1053)

hogy apüspökök, és apapok., akristus képiben vannak. és azö szolgai (C/B 1466)

nem ették, mert ammonust, kos képiben imádták, de aketske hust meg (ISZ 205)

Angyalt bé menni hozája ember képiben fényes ruhában, és aki neve (SUT 532)

az Istenek, a kik ember képiben mi hozánk le szálottanak. Barnabást (SUT 630)

képinek – 3

Isten az gyilkoságot., az ö képinek, és munkájanak el rontása. ollyan (IK/B 665)

apapjai közi számlálá, az ö képinek pedig drága madarakot (SUT 565)

atemplomnak formáját. ugy a Diana képinek is formáját, ezüstböl ki tsinálva (SUT 690)

képire – 11

ellenség. az Istennek munkája. és képire vannak teremtve, és hogy mind (É 169)

és gondot visel az attya képire, vagy amikor, tisztelettel meg tarttya (É 329)

ember aki mindgyárt az Isten képire. és hasonlatoságára teremtetett volt. de (É 802)

volt. hogy ujontába teremtessünk akristus képire, azért hogy még ujonnan meg (É 802)

ujitathassunk és teremtethessünk az Isten képire (É 802)

mert a pénz. a Császár képire vagyon verve. 2 azt is (É 823)

A kép iró a rakima képire tekintvén., amurátes észre vévé hogy (MN 50)

Isten az embert a maga képire, és hasonlatoságára teremtette, részt adot (KG 456)

méltó testböl állasz. az Isten képire teremtetett, és minden teremtett állatok (IK/B 390)

is adot néked, az maga képire teremtett lelket, és ugyan attol (IK/B 391)

az Istennek fiai, az ö képire teremtettek. az ö fianak vérin (IK/B 591)

képit – 69

birodalomban., mint hogy a Császár képit viseli; minden a maga perit (TL 266)

üldözésével, egészen le irja a képit midön azt mondgya felölle, hogy (É 43)

tisztelettel meg tarttya valaki királya képit, és nem engedi hogy azal (É 329)

annak alelki vakságnak, és tudatlanságnak képit, a melyben vannak minden emberek (É 376)

az ifiaknak lelki halálokon, kiknek képit szemlélte ebben ahalotban. az özvegy (É 384)

abban ahalotban láttyuk tehát mi képit, annak, amivé kel nékünk is (É 384)

mulva., és annak alelki halálnak képit, a melyben vannak sok olyan (É 384)

a profétának., ugy tekénthettyük mint képit, az Isten Fia maga meg (É 388)

babiloniai király parantsolattyábol, azért, hogy aképit nem akarák imádni (É 421)

fogja felejteni a maga valoságos képit (É 557)

mint olyannak. aki a többinek képit viselte. Erre a köre épitem (É 680)

azok ellen kik az Isten képit viselik, és az ö tölle (É 717)

adaték, a kik az ö képit viselték. és egy közben járo (É 743)

Esdrás fel nyittá a törvénynek képit (É 749)

a földi embernek viseltük a képit, visellyük ez után a menyei (É 801)

ez után a menyei ember képit, aki is akristus, de ha (É 801)

ahoz kel folyamodnunk aki akristus képit viseli, hogy attol meg tanulhassuk (É 839)

szebnek találá magát. mint sem képit. és tsudálkozni kezdék szépségin. rákima (MN 52)

el küldék. a soliman amurates képit, hogy meg láthatnák. mely igen (MN 73)

fö tiszteinek a soliman amurátes képit., oly könnyen tuda vélek mindent (MN 74)

hozája hajolni, mihent pedig annak képit meg hozatá. a szerelem fel (MN 210)

a hercules., köböl ki faragot képit, akinek egy nagy botot adnak (KKU 283)

tevé egy olyan aszonynak a képit, a kit is ö az (KKU 403)

formában is visellyük az ö képit eföldön. és ugy üsmértettyük meg (KG 550)

meg szabaditotta nyomoruságokbol. mint annak képit. amellyet nekünk is kel érezni (KJÉ 595)

és azö boldogságos életében. a képit annak, a melyet nékünk készit (KJÉ 600)

pásztorának szavát, akinek ö viseli képit, es tarttya helyét; a mi (IK/A 137)

a kik. igazgatnak. az Isten képit viselik, igazgatván alattok valojokot láthato (IK/A 325)

mely el ronttya az Isten képit, és az ö kezeinek munkáját (IK/A 337)

pásztort halgassák. az kinek is képit viselik, és hely tartojok, az (IK/B 490)

kik másokot igazgatnak. az Isten képit viselik igazgatván alattok valojokot láthato (IK/B 652)

vérit. el rontván az Isten képit, és az mi irtoztatob, örökül (IK/B 665)

mondván. beléje oltotta az ö képit. és hasonlatoságát, mert mint hogy (C/A 52)

két Atyafiban két féle társaságnak képit láttyuk., a melynek együt kel (C/A 69)

termékenységiért, mint a mulando életnek képit. és Rákhelt az ö szépségiért (C/A 85)

és magtalanságáért mint olyan életnek képit, a mely inkáb foglalatoskodik az (C/A 85)

az egész Anyaszent egy háznak képit viselik; akinek meg igérte akristus (C/A 339)

a keresztet, és a kristus képit (C/A 385)

akristus áldásának erejével. a kinek képit viseli apüspök (C/A 612)

mint akristus tisztaságának és ártatlanságának képit. amelyeket magára kel venni apüspöknek (C/A 642)

akik akristus szolgai lévén. azö képit viselik. és akik ahivek nevében (C/A 757)

aki akristus helyét tarttya, és képit viseli, a vallásnak leg nagyob (C/A 779)

el, a Diaconus a nép képit viselvén, a nép nevében ajánlya (C/A 810)

akristus Jesus gondviselése alat, akinek képit viseli a püspök, és hogy (C/A 888)

mondván. beléje oltotta az ö képit. és hasonlatoságát., mert mivel az (C/B 951)

akét atyafiban. két féle társaságnak képit láttyuk., akiknek együt kel élni (C/B 965)

termékenységiért, mint a munkálodo életnek képit., és rákhelt. az ö szépségiért (C/B 977)

és magtalanságáért. mint ollyan életnek képit. a ki inkáb foglalatoskodik az (C/B 977)

az egész anyaszent egy háznak képit viselik. akinek is a kristus (C/B 1158)

a keresztet, és a kristus képit (C/B 1193)

áldásának erejével. a kinek is képit viseli a püspök (C/B 1363)

a kristus tisztaságának. és ártatlanságának képit. a melyeket magára kell venni (C/B 1384)

kristus szolgai lévén, az ö képit viselik, és akik, ahivek nevében (C/B 1466)

akí akristus hellyét tarttya, és képit viseli, avallásnak leg nagyob dolgában (C/B 1482)

el. a diáconus a nép képit viselvén. a nép nevében ajánlya (C/B 1506)

renden lévökhöz. kik a kristusnak képit viselik (IJE 90)

valaki meg láttya anagy attya képit, tsak nem szár középig érö (ISZ 200)

nem lehete fel találni valoságos képit. hanem tsak ollyat, amelyet agondolat (KSZ 398)

abban magához hasonlo nagyságu faragot képit téteté, meg rakva aranyal, és (SUT 565)

néki, és az ö faragot képit. az ö Istenek képi közi (SUT 566)

föveb sinagogában a kájus faragot képit tevék. a mely nagyob lévén (SUT 569)

synagogákban bé tevék a cájus képit (SUT 569)

kel tétetni a maga öntöt képit. aranyal bé boritva, és meg (SUT 577)

hogy a templomban készen valo képit tegye, azért feneciábol a leg (SUT 577)

végben akarja vinni hogy a képit a templomunkba tegye, fejit vegye (SUT 581)

inkáb meg halni, mint a képit el szenvedni templomokba, talám a (SUT 581)

irá neki hogy még a képit a templomban nem tehették, mert (SUT 582)

Azt parantsoltam. hogy a Jupiter képit a templomokban tegyék, ök pedig (SUT 584)

hogy a templomba tennék a képit, jérusalemben. és (SUT 590)

képnek – 2

Ott kell ülni mint egy képnek, Nem engedik látni szemnek. A (ML 329)

meg ujitani, és az elöbbeni képnek formáját eleiben tenni, ugy hogy (É 68)

képnél – 1

noha többet nem halad egy képnél, tanuld meg hát azt leányom (KKU 283)

képre – 3

és meg ujittson minket arra aképre. a melyet eltöröltük volt a (É 802)

Császár alig veté szemeit a képre, amelyen egy igen szép aszony (MN 49)

nap olyan köntöst adtanak a képre, a mitsodást maga viselt. a (SUT 565)